abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155676596
Hallo,

Wat is een goede manier om redelijk snel 10 kg af te vallen?
Wat kun je het beste doen en het beste laten?

Mijn eetpatroon is nu als volgt:

- 6 tot 8 boterhammen per dag. Beleg: kaas, gebraden gehakt, filet american, boterhamworst, pindakaas (met heel dun laagje suiker) soms ham, snijworst

Meestal gebruik ik 3 plakken worst op brood..

en dun laagje boter.

dat is dus m'n ontbijt (meestal 4 boterhammen), middageten en 's avonds laat nog na het avondeten vaak 2 boterhammen omdat ik 's avonds meestal nog honger heb en vaak laat naar bed ga.

Avond eten: meestal aardappelen (redelijk veel) en groente en een stukje vlees (gehakt bal, hamburger of stukje kipfilet oid.

frisdrank drink ik nooit. Ben meer van de thee en limonadosiroop.

Alcohol: sowieso standaard in het weekend. Vaak een fles droge witte wijn (1L) en 2 halve liters bier. Meestal van donderdag tot zaterdag. Af en toe doordeweeks...

Sporten doe ik erg onregelmatig, maar als ik het doe ga ik hardlopen. Dit wil ik wel weer gaan oppakken bij het afvallen.

Tot zo ver dus m'n voeding en beweging.....

Ik lees vaak dat brood (koolhydraten) niet echt goed is. Wat is bijvoorbeeld een goede broodvervanger? Zoals je kan lezen, behoort brood nogal standaard tot m'n dagelijkse eten!

Ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben.

10 kilo afvallen in 5 weken zou heel mooi zijn.... :@

Brand los!!
pi_155676783
:')

10 kilo in 5 weken is niet redelijk snel. :')
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:35:51 #3
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_155676837
Minder eten, sporten.
Tien kilo in 5 weken is onrealistisch. 5 zou je nog wel kunnen redden als je echt heel hard aan de bak gaat, maar vaak wordt dat een crashdieet en zit dat er zo weer aan.

Je kunt op voedingscentrum precies bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je snel zien wat het meeste kcal oplevert maar bijvoorbeeld niet goed vult (bijvoorbeeld alcohol).

Ik denk dat je qua boterhammen veel winst kunt behalen, minder brood, minder beleg, ander beleg bijvoorbeeld.
pi_155677040
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:35 schreef Ceviche het volgende:
Minder eten, sporten.
Tien kilo in 5 weken is onrealistisch. 5 zou je nog wel kunnen redden als je echt heel hard aan de bak gaat, maar vaak wordt dat een crashdieet en zit dat er zo weer aan.
Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan. Dat zit er idd zo weer aan. Heb sowieso niet zo'n zin om op een of ander raar rantsoen te gaan zitten haha.

quote:
e kunt op voedingscentrum precies bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je snel zien wat het meeste kcal oplevert maar bijvoorbeeld niet goed vult (bijvoorbeeld alcohol).
Thanks, daar ga ik even voor kijken!

Wat voor broodbeleg raad jij aan dan?
Ik denk dat ik daar idd wel wat ik kan/moet minderen.
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:44:20 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155677135
Een fles wijn en twee blikken bier per weekend of elke dag, vier dagen lang?

Want in het laatste geval, kap daar eens mee.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155677151
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:41 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan.
Waarom heb je het dan over 10 kilo in 5 weken? :?
pi_155677242
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Ludd het volgende:
Waarom heb je het dan over 10 kilo in 5 weken?
Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.
pi_155677290
quote:
5s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:44 schreef Dagonet het volgende:
Een fles wijn en twee blikken bier per weekend of elke dag, vier dagen lang?

Want in het laatste geval, kap daar eens mee.
Ja, dat gaat wel op in één avond. Dat dus zo'n 3 dagen per week. Soms wel eens doordeweeks ook. Ik weet dat het redelijk fors is. Daar is volgens mij ook wel winst te behalen ja.
pi_155677349
10 kilo in 5 weken kan prima hoor. Het ligt er alleen wel aan hoeveel te zwaar je bent. Is het alleen die 10 kilo kan het weer niet. Moeten er na die 10 nog 50 af kan het wel.
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:52:28 #10
346653 Ceviche
pi_155677357
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:41 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Nee, crashdieet ben ik zeker niet van plan. Dat zit er idd zo weer aan. Heb sowieso niet zo'n zin om op een of ander raar rantsoen te gaan zitten haha.

[..]

Thanks, daar ga ik even voor kijken!

Wat voor broodbeleg raad jij aan dan?
Ik denk dat ik daar idd wel wat ik kan/moet minderen.
Heb er niet zoveel verstand van verder (ik eet nooit brood dus heb dat ook nooit opgezocht). Maar drie plakken kun je beter 1 van maken (die twee plakken vullen sowieso niet), suiker over de pindakaas weglaten, dat soort dingen. Ik zou kijken naar andere voedselgroepen die brood kunnen vervangen (rijst bijvoorbeeld) want ik krijg het idee dat brood je niet echt vult :P

Probeer echt goed te ontbijten, daar heb je de hele dag profijt van. Persoonlijk zou ik na het avondeten ook niet meer eten, dat wordt minder goed verbrand (eerder opgeslagen als vet zeg maar) en ook qua zelfdiscipline dat je een lijn trekt waarna je niet meer eet.
Het is allemaal wilskracht, discipline en goede keuzes maken ;)
  zondag 30 augustus 2015 @ 15:53:59 #11
346653 Ceviche
pi_155677408
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:48 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Bij een crashdieet denk ik meer aan 10 kilo in 3 weken en dat soort dingen. Ik dacht dat 2 kilo in een week afvallen nog wel haalbaar was misschien. Maar goed, dat is niet het geval dus? Okee, dan doen we er wat langer over...vind een streven van 5 kilo in 5 weken ook wel goed hoor.
Is nog steeds aanpoten hoor (ervan uitgaande dat je niet obese bent :D) zou het zeker niet onderschatten.
pi_155677426
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:48 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Verdiep je eerst eens in hoe afvallen werkt, want anders behoud je geen resultaat op lange termijn.

10 kilo verliezen kan je in een week doen. Dat doen sporters die in een bepaalde gewichtsklasse uit moeten komen ook. Dat is dan echter vooral door het afdrijven van vochten, door je uit te drogen. Dat zit er een dag na de weigh in weer bij.

Ik denk dat jij 10 kilo vet wil verliezen.

Om 1 kilo vet te verliezen moet je 7000 kcal meer verbranden dan dat je binnen krijgt.

Voor 2 kilo in de week, moet je dus elke dag 2000 kcal minder eten dan dat je verbruikt. Hoe dacht je dat te gaan doen zonder crashdieet?
pi_155677558
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:52 schreef marcb1974 het volgende:
10 kilo in 5 weken kan prima hoor. Het ligt er alleen wel aan hoeveel te zwaar je bent. Is het alleen die 10 kilo kan het weer niet. Moeten er na die 10 nog 50 af kan het wel.
Nou ik heb ongeveer 11 kilo overgewicht. Dus dat moet er eigenlijk gewoon vanaf. Wil weer gewoon op een gezond gewicht komen. Eigenlijk wil ik een beetje in het midden terecht komen van het gezonde spectrum. Dus eigenlijk mag er in totaal 20 kilo af. Maar goed, eerst maar eens effe gewoon uit de overgewicht zone terecht komen ;) moet ook niet te veel in één keer willen natuurlijk. Dus eerste doel is gewoon om 10 kilo kwijt te raken en van daar dan weer verder. Maar je kan beter stapsgewijs zulke doelen stellen is m'n ervaring. :P
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:00:21 #14
177810 Evenveel
en niet minder
pi_155677565
Alsof kilo's zo belangrijk zijn om te tellen... Ga maar eerst je vetpercentage laten meten en je daar op concentreren...

Verder wat standaard tips:
- Max 1 biertje (halve liter) per dag rondom en in het weekend
- Geen pindakaas meer (of heel weinig) en al helemaal geen suiker :')
- Geen of minder boter op brood
- Alleen volkorenbrood eten, ben je sneller en langer verzadigd, heb je minder nodig
- Filet american is prima, verder plakjes kipfilet en ham is lekker en gezond
- Eet meer rijst, maar pasta of aardappelen is ook goed (liever met kipfilet en vis dan wat anders)
- Geen limonadesiroop meer, drink gewoon meer water
- Eet magere kwark als tussendoortje
- Eet fruit als tussendoortje

Zo ga je al heel veel resultaat merken... Eet niet per se minder ofzo, gewoon gezonder. Anders zit je met een rammelende maag elke dag en eet je misschien te onregelmatig en ben je sneller verleid tot snelle (ongezonde) snacks.

Sport regelmatiger en eet op die dagen ook gewoon wat meer.
Doei.
pi_155677579
Brinta met magere melk of magere yoghurt met allbran plus flakes als ontbijt.

2 stuks fruit in de loop vd ochtend en s middags boterhammen met mager beleg als ham, kipfilet, kalkoenfilet of appelstroop.

Minder aardappelen, 200gr groenten, mager vlees en 2x per week vega en 2x per week vis. Magere yoghurt of magere kwark toe. Zo heb ik m'n eetpatroon aangepast,werkt erg goed. Ook nog maar 1x per week alcohol drinken.
Daarnaast 3x per week sporten.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_155677621
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:52 schreef Ceviche het volgende:
Ik zou kijken naar andere voedselgroepen die brood kunnen vervangen (rijst bijvoorbeeld) want ik krijg het idee dat brood je niet echt vult
Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel? :P
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:02:58 #17
177810 Evenveel
en niet minder
pi_155677641
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat dan met rijst? Rijst eet ik eigenlijk alleen tijdens het avondmaal meestal. Kan toch moeilijk meerdere keren per dag rijst staan gaan koken, of wel? :P
Gewoon extra klaarmaken en de volgende dag opwarmen in de magnetron :)
Doei.
pi_155677713
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:55 schreef Ludd het volgende:
Verdiep je eerst eens in hoe afvallen werkt, want anders behoud je geen resultaat op lange termijn.

10 kilo verliezen kan je in een week doen. Dat doen sporters die in een bepaalde gewichtsklasse uit moeten komen ook. Dat is dan echter vooral door het afdrijven van vochten, door je uit te drogen. Dat zit er een dag na de weigh in weer bij.

Ik denk dat jij 10 kilo vet wil verliezen.

Om 1 kilo vet te verliezen moet je 7000 kcal meer verbranden dan dat je binnen krijgt.

Voor 2 kilo in de week, moet je dus elke dag 2000 kcal minder eten dan dat je verbruikt. Hoe dacht je dat te gaan doen zonder crashdieet?
Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.
Meer calorieën verbranden dan je inneemt klinkt ook niet eenvoudig trouwens. Wat verbrand je van een uurtje hardlopen? 800 calorieën of zo? En wat verbrand je met de gewone dagelijkse activiteiten? Daar kom je nooit aan zou je haast zeggen...
pi_155677808
als ik het zo lees zou je sowieso beter af door wat meer groenten en fruit te eten en wat minder verwerkt voedsel (vooral goedkoop verwerkt vlees). ook wat meer diversiteit kan geen kwaad :P x aantal kilos afvallen is leuk, maar je kan beter je doelstelling definieren aan de hand van je figuur (spiermassa,vetpercentage), conditie en gezondheid.
..///
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:11:58 #20
346653 Ceviche
pi_155677905
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:02 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Je kunt gewoon de inhoud van bijvoorbeeld twee pakken koken, dat afwegen en in aparte bakjes doen, per maaltijd een vaste hoeveelheid ofzo.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beste is wel om gewoon je levensstijl aan te passen i.p.v. diëten.
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:12:52 #21
346653 Ceviche
pi_155677938
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd dan niet echt een optie. Dus dat doel stel ik inderdaad maar bij. 1 kilo per week of zo verliezen moet ik dan maar genoegen mee nemen. Heeft niet veel zin als het er idd binnen de korste keren er weer aan zit.
Meer calorieën verbranden dan je inneemt klinkt ook niet eenvoudig trouwens. Wat verbrand je van een uurtje hardlopen? 800 calorieën of zo? En wat verbrand je met de gewone dagelijkse activiteiten? Daar kom je nooit aan zou je haast zeggen...
Volgens mij verbrandt je dan nog geen 200 kcal, maar ik zal het even opzoeken.
Edit: hangt ervan af hoe snel je loopt :') als je 10,5 km per uur loopt verbrandt je zo'n 800 kcal. 8 km per uur verbrandt je ongeveer 600 kcal. Als je 80 kilo weegt :P

Nou ja dat kun je allemaal opzoeken per activiteit via google, hangt ook van je gewicht af.
pi_155678032
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

800 kcal zou kunnen ja, afhankelijk van je gewicht/spiermassa. Als je 1000 kcal per dag minder binnenkrijgt dan dat je verbrandt verlies je ongeveer 1 kilo per week,

Als je met je dagelijksverbruik 2500 kcal verbrandt, en je brengt dat terug naar 2000, hoef je nog 'maar' 500 kcal per dag te sporten. Dat is wel te doen.
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:17:25 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155678044
Begin dus eerst maar met:
Minderen van je alcoholinname. Drie flessen wijn per week is overdadig, zeker als je niet beweegt.
Schrap de suiker van je pindakaas, quick win, waarom zou je dat doen ook? Gooi er desnoods wat komkommer op ofzo.
Eet 's avonds wat later zodat je laat op de avond niet weer trek krijgt.
Eet betere kwaliteit brood, eet meer groente, eet minder aardappels.

Dat is allemaal prima te halen en je houdt nog geld over ook.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:18:46 #24
346653 Ceviche
pi_155678076
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:17 schreef Dagonet het volgende:
Begin dus eerst maar met:
Minderen van je alcoholinname. Drie flessen wijn per week is overdadig, zeker als je niet beweegt.
Schrap de suiker van je pindakaas, quick win, waarom zou je dat doen ook? Gooi er desnoods wat komkommer op ofzo.
Eet 's avonds wat later zodat je laat op de avond niet weer trek krijgt.
Eet betere kwaliteit brood, eet meer groente, eet minder aardappels.

Dat is allemaal prima te halen en je houdt nog geld over ook.
Hier kom je denk ik wel een heel eind mee.
pi_155678151
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:18 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Hier kom je denk ik wel een heel eind mee.
Het is wel een beetje natte vingerwerk. Beter download je een kant en klaar excel bestandje, waar je in kan vullen wat je per dag eet. Dan heb je daar een beetje zicht op, en leer je misschien ook betere keuzes te maken.

Daarbij kan je dan ook macro verhoudingen zien. KCAL is het belangrijkste, maar niet het enige.
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:24:05 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155678219
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:21 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het is wel een beetje natte vingerwerk. Beter download je een kant en klaar excel bestandje, waar je in kan vullen wat je per dag eet. Dan heb je daar een beetje zicht op, en leer je misschien ook betere keuzes te maken.

Daarbij kan je dan ook macro verhoudingen zien. KCAL is het belangrijkste, maar niet het enige.
Natuurlijk is het nattevingerwerk, maar als iemand vraagt hoe het beste af te vallen en hij drinkt minstens drie liter wijn en drie liter bier per week dan is er al heel simpel iets aan te raden.
  zondag 30 augustus 2015 @ 16:33:32 #27
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155678473
Heel snel veel afvallen is nooit een goede manier om af te vallen. Kleine aanpassingen in leefpatronen en slow maar steady afvallen is verstandig.
pi_155704282
quote:
Je kunt op voedingscentrum precies bijhouden wat je eet en hoeveel calorieen dat zijn. Zo kun je snel zien wat het meeste kcal oplevert maar bijvoorbeeld niet goed vult (bijvoorbeeld alcohol).
Dit is wel een goeie zeg! Leuke opzet ook van die site. :) Lekker motiverend en informatief! Dat is wel leuk om het op die manier een beetje extra levendig te maken voor jezelf allemaal. M'n BMI staat nu op 28.1.
Ben het nog allemaal een beetje aan het bekijken nu. Maar thanks voor deze tip!
pi_155704575
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:33 schreef Ludd het volgende:

2 kilo per week, dus dagelijks 2000 kcal onder je onderhoud... ehh vind ik toch redelijk snel.
pi_155704623
Tenzij je inderdaad tientallen kilo's overgewicht hebt, maar dat heeft TS niet.
pi_155704809
Ik maak nu nog even m'n koelkast op (dat klinkt ook raar :9 ) en dan morgen ga ik beginnen met het nieuwe boodschappen doen. Met plakjes ham, kipfilet, magere kaas en allerlei magere producten voor op brood. :) misschien ook maar gelijk een mooi moment om vegetariër/flexitariër te worden eigenlijk... en wat vaker ook rijst gaan eten idd. Dat is ook het advies van het voedingscentrum die ik nu heb ingevuld.
Zou toch ook wel wat meer variatie in m'n eetpatroon kunnen aanbrengen. Niet altijd maar aardappelen eten en brood. Hoe lekker ik dat ook vind.
Maar morgen ga ik eens even helemaal anders boodschappen doen.
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:21:38 #32
85962 ioko
I Appear Missing
pi_155704883
En bewegen? Dat is de andere kant van afvallen. Heb je daar al plannen voor?
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_155704884
vind overigens kipfilet op brood wel een wat saaie smaak. Waarmee is dat een beetje op te fleuren? Ik denk dan zelf aan rauwkost (ook lekker en gezond!). Maar wat is nog meer lekker?
pi_155704898
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:21 schreef ioko het volgende:
En bewegen? Dat is de andere kant van afvallen. Heb je daar al plannen voor?
Zeker! Wil sowieso weer iedere avond een wandeling gaan maken (doe ik graag) en ook zo'n 3x per week gaan joggen.
pi_155704931
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:21 schreef Roberta_J het volgende:
vind overigens kipfilet op brood wel een wat saaie smaak. Waarmee is dat een beetje op te fleuren? Ik denk dan zelf aan rauwkost (ook lekker en gezond!). Maar wat is nog meer lekker?
Mosterd doe ik daar altijd bij :9~
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155705199
quote:
99s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:24 schreef bijdehand het volgende:
Mosterd doe ik daar altijd bij
Gewoon normale mosterd? Dacht daar instinctief ook al aan, terwijl ik dat nog nooit geprobeerd heb :o
pi_155705392
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:26 schreef Roberta_J het volgende:
Ik lees vaak dat brood (koolhydraten) niet echt goed is. Wat is bijvoorbeeld een goede broodvervanger? Zoals je kan lezen, behoort brood nogal standaard tot m'n dagelijkse eten!
pi_155705426
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:00 schreef Evenveel het volgende:
Dit trouwens vind ik altijd zo'n vaag advies... het zou wel kloppen hoor, daar niet van. Maar dan kun je toch net zo goed gewoon helemaal niet drinken? Ik drink toch ook wel alcohol om het aangeschoten/dronken worden. Dat ga je met 1 halve liter niet redden haha.
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:45:43 #39
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155705454
Ik zou alcohol ook helemaal schrappen. En limonadesiroop ook. Je kunt prima wennen aan alleen water drinken. Desnoods fleur je dat op met een paar schijfjes citroen en een takje munt. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_155705481
Misschien minder aardappelen en meer groente?

quote:
Avond eten: meestal aardappelen (redelijk veel) en groente
pi_155705496
-edit: ONZ is een paar deuren verder

[ Bericht 66% gewijzigd door Mylene op 31-08-2015 15:00:00 ]
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:48:58 #42
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_155705533
beginnend met wat je eet en dan kijken naar wat je minder moet eten = faal

begin met niks en eet wat je lichamelijk nodig hebt aan voedingstoffen vitaminen mineralen etc

:Y) :Y) :Y)
pi_155705574
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:00 schreef Radioheader het volgende:
Brinta met magere melk of magere yoghurt met allbran plus flakes als ontbijt.

Waarmee zoet je dat trouwens? Honing of zo?
Ik vind dat ook wel lekker namelijk, maar deed er dan ook altijd wel een paar scheppen suiker bij om het lekker te maken. Alleen de honing van de supermarkt schijnt, dacht ik ook, te komen van bijen die gevoed worden met suikerwater. Dus dan eet je alsnog in feite gewoon veredelde suiker.
pi_155705610
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:45 schreef Fera het volgende:
Ik zou alcohol ook helemaal schrappen. En limonadesiroop ook. Je kunt prima wennen aan alleen water drinken. Desnoods fleur je dat op met een paar schijfjes citroen en een takje munt.
Ja, en thee (zonder suiker) drink ook wel redelijk veel. Groene en witte thee, rooibos, brandnetelthee. Dat soort dingen. Limonadesiroop zou ook nog suikervrij kunnen? Maar goed, limonadesiroop hoeft idd niet per sé.
pi_155705630
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:51 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Ja, en thee (zonder suiker) drink ook wel redelijk veel. Groene en witte thee, rooibos, brandnetelthee. Dat soort dingen. Limonadesiroop zou ook nog suikervrij kunnen? Maar goed, limonadesiroop hoeft idd niet per sé.
Drink toch gewoon lekker koud water :D
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:53:00 #46
365231 Fera
Fire & Blood
pi_155705634
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:51 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Zelf ben ik ook bezig met afvallen en ik drink alleen maar water en soms thee. Na een tijdje wen je er aan en mis je al die zoete troep ook niet meer. Ik kan best nog wel eens in het weekend genieten van een glaasje frisdrank, maar echt met mate. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:53:01 #47
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155705636
Begin eens met je calorieen te tellen, als je dat niet doet rommel je maar wat aan.
pi_155705725
Is ipv volkorenbrood ook meergranenbrood een goeie optie eigenlijk?
pi_155705766
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:53 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Begin eens met je calorieen te tellen, als je dat niet doet rommel je maar wat aan.
Doe ik al. Heb me geregistreerd op voedingscentrum.nl en daar kun je een dagboek bijhouden waarbij meteen je calorieën worden geteld. ;) Iets van 1000 calorieën minder op een dag om per week een kilo af te vallen of zoiets, was het advies toch hier dacht ik?
pi_155705777
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:52 schreef FANN het volgende:
Drink toch gewoon lekker koud water
Met dit warme weer sowieso :P
  maandag 31 augustus 2015 @ 14:59:36 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155705803
Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.

PS Sonja Bakker moet dooood!
LIF / Het Pietverdriet afvalplan, deel 3
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_155705828
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:58 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Met dit warme weer sowieso :P
Beter :Y gewoon aan proberen te wennen, of een beetje citroen erin of verse mintblaadjes en citroen...

scheelt een hoopt suiker
pi_155705843
Met jouw haast om af te vallen is het proces al gedoemd om te mislukken. Afvallen is nu eenmaal een langdurig proces. 10 kilo in 5 maanden is een veel realistischer streven en ook gezonder. Daarmee verklein je de kans op loshangend vel ook nog eens.

Een andere tip: weeg jezelf dagelijks op hetzelfde tijdstip (ochtend na het plassen met zo min mogelijk kleding) en bereken elke week het gemiddelde. Vergelijk elke keer de weekgemiddeldes om te zien of je op de goede weg bent. Het gewicht kan namelijk dagelijks ontzettend schommelen door o.a. het vasthouden van vocht. Dat kan demotiverend werken.
  maandag 31 augustus 2015 @ 15:13:38 #54
45206 Pietverdriet
pi_155706152
Mooi, slank en rijk in tien minuten, door deze eenvoudige tips. Maak nu 25 euro over en deel mee in dit ongelofelijk succes! Tienduizenden enthusiaste bedankbrieven liggen ter inzage. Doe wat meer dan 100.000 mensen voor u deden en begin een nieuw leven.
pi_155706166
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:
PS Sonja Bakker moet dooood!
LIF / Het Pietverdriet afvalplan, deel 3
:D
pi_155706204
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:01 schreef Jaeger85 het volgende:
Met jouw haast om af te vallen is het proces al gedoemd om te mislukken. Afvallen is nu eenmaal een langdurig proces. 10 kilo in 5 maanden is een veel realistischer streven en ook gezonder. Daarmee verklein je de kans op loshangend vel ook nog eens.

5 maanden? Das wel errug langzaam. Ik heb altijd gehoord dat een kilo per week best prima haalbaar is. Een loshangend vel zou wel meevallen, ik ben geen tientonner of zo!
Met al al die aanpassingen in voeding en drinken en bewegen, zal het denk ik best goed moeten komen...
pi_155706272
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:15 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

5 maanden? Das wel errug langzaam. Ik heb altijd gehoord dat een kilo per week best prima haalbaar is. Een loshangend vel zou wel meevallen, ik ben geen tientonner of zo!
Met al al die aanpassingen in voeding en drinken en bewegen, zal het denk ik best goed moeten komen...
Loshangend vel is genetisch bepaald. Als je daadwerkelijk overgewicht hebt, bestaat het risico dat je na het afvallen wat loshangend vel blijft houden. Door langzaam af te vallen en door spiermassa aan te komen kun je dat verkleinen.
pi_155706592
quote:

[..]

Of het haalbaar is ligt aan hoe je verbranding is, hoeveel je sport en hoeveel je kwijt moet. Voor mij is 2 kilo per maand een uitdaging met gezond eten en vijf uur sport per week. Dus ga er liever niet vanuit dat je dit even snel gaat doen.

Gezien je in advies moet vragen, ga ik er vanuit dat je nog niet veel weet over gezond eten. Dan is de kans dat je eraan moet wennen of per ongeluk dingen eet die meer bevatten dan je denkt vrij groot.

Overigens vind ik Cronometer heel fijn om bij te houden wat je eet.

Als voorbeeld van hoe mijn dagen eruit zien, ter inspiratie:

Doordeweeks
Ontbijt: havermout met rijst-kokosmelk
Lunch: drie/vier rijstwafels met hummus of sojayoghurt met blauwe bessen
Avondeten: meestal rijst met groente en peulvruchten of tofu (curry of roerbakgroenten)

Weekend:
Laat ontbijt: havermout met rijst-kokosmelk met pecans en maple syrup
Avondeten: vaak net als doordeweeks, maar soms ook iets makkelijkels zoals zelfbelegde pizza met groente of ovenfriet

Tussendoortjes zijn fruit of rauwkost en als ik honger heb een rijstwafel of een dadel. Als snoep alleen blokjes pure chocolade of ongezouten nootjes. Geen toetjes. Alleen water en groene thee, alcohol met mate in het weekend (1 of 2 glazen bij het eten).
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155706663
Hi TS. Allereerst: goed dat je er wat aan wilt doen. Maarrrrr stel realistische doelen zonder honger te lijden. Ik ben ook bezig met een gezonder eetpatroon. Had ook 10kg overgewicht bij een bmi van 28+
1. Houdt inname van kcal bij, probeer niet boven je onderhoud te zitten.
2. Houdt bij weke voedingsstoffen je binnenkrijgt. Dit kan doormiddel van macro's. Zorg ervoor dat je per dag een goede verdeling van koolhydraten, gezonde vetten en eiwitten binnen krijgt.
3. Beweeg meer. Pak de fiets als je ergens heen gaat, loop een trap op in plaats van de lift te nemen.
4. Lees even mee in dit topic: LIF / [Het grote afval topic] #124 waar pindakaas gehaat wordt. Lees vooral de OP even door.
5. Wees niet altijd te streng voor jezelf, een halve kg per week afvallen is goed genoeg. Ben je komende zomer weer strakker, in de winter kun je het nog allemaal een beetje verbergen ;)
6. Als je je alcoholinname bijhoudt schrik je jezelf de pleuris. Neem maar van mij aan ;) Minderen met alcohol dus. En waarom je überhaupt suiker op pindakaas doet is me een raadsel. Pindakaas zit vol suiker.
pi_155706803
Het belangrijkste is niet zozeer het afvallen, maar dat je een definitieve verandering doorvoert in je leven en je bewust wordt van eten en het effect. Mate is belangrijk, 8 boterhammen is naar mijn mening erg veel. Ik eet er vier, en nog fruit tussendoor. In eet hooguit 1 keer aardappels in de week. Ik heb het vervangen door zilvervliesrijst, couscous, quinoa, spelt of zoete aardappel.

Je moet het niet zien als een dieet maar het is gewoon een aanpassing van eten. Als je weer vetter gaat eten zal je ook weer aankomen.
pi_155707118
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:34 schreef artelligence het volgende:
Hi TS. Allereerst: goed dat je er wat aan wilt doen. Maarrrrr stel realistische doelen zonder honger te lijden. Ik ben ook bezig met een gezonder eetpatroon. Had ook 10kg overgewicht bij een bmi van 28+
1. Houdt inname van kcal bij, probeer niet boven je onderhoud te zitten.
2. Houdt bij weke voedingsstoffen je binnenkrijgt. Dit kan doormiddel van macro's. Zorg ervoor dat je per dag een goede verdeling van koolhydraten, gezonde vetten en eiwitten binnen krijgt.
3. Beweeg meer. Pak de fiets als je ergens heen gaat, loop een trap op in plaats van de lift te nemen.
4. Lees even mee in dit topic: LIF / [Het grote afval topic] #124 waar pindakaas gehaat wordt. Lees vooral de OP even door.
5. Wees niet altijd te streng voor jezelf, een halve kg per week afvallen is goed genoeg. Ben je komende zomer weer strakker, in de winter kun je het nog allemaal een beetje verbergen ;)
6. Als je je alcoholinname bijhoudt schrik je jezelf de pleuris. Neem maar van mij aan ;) Minderen met alcohol dus. En waarom je überhaupt suiker op pindakaas doet is me een raadsel. Pindakaas zit vol suiker.
Wat voor pindakaas eet jij waar veel suiker in zit? :o Lijkt me nog vies ook.

Verder draait het idd om de energiebalans, waarbij je vaak meer hebt aan eiwitten en vezels voor een vol gevoel dan snelle koolhydraten.
pi_155707155
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat voor pindakaas eet jij waar veel suiker in zit? :o Lijkt me nog vies ook.

Verder draait het idd om de energiebalans, waarbij je vaak meer hebt aan eiwitten en vezels voor een vol gevoel dan snelle koolhydraten.
Herstel:
De meeste normale pindakaas bevat suiker.

Calvé blijkbaar geen toegevoegde suiker maar ik heb het regelmatig gezien. Sowieso nog steeds 6,4 gram suiker per 100 gram.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
pi_155707238
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:54 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Herstel:
De meeste normale pindakaas bevat suiker.

Calvé blijkbaar geen toegevoegde suiker maar ik heb het regelmatig gezien. Sowieso nog steeds 6,4 gram suiker per 100 gram.
Oh. :D Ik haal standaard Calvé of pindakaas wat 100% uit pinda's bestaat, dus wist ik niet.
pi_155707246
quote:
6. Als je je alcoholinname bijhoudt schrik je jezelf de pleuris. Neem maar van mij aan Minderen met alcohol dus. En waarom je überhaupt suiker op pindakaas doet is me een raadsel. Pindakaas zit vol suiker.
Oh, maar ik doe ook echt maar een heel miniscuul laagje suiker erop altijd hoor. Stelt echt niks voor. Gewoon voor wat extra zoete smaak, vrij subtiel verder. Kan me bijna niet voorstellen dat dat nu zo veel uitmaakt, maar ik zal ermee stoppen :P Pindakaas sowieso effe uit m'n dieet verbannen. Of misschien die light-variant anders. Maar pindakaas heb ik meestal meer voor als de rest van m'n broodbeleg op is in huis, of als er toevallig eens zin in heb.

De calorieën van alcohol bijhouden is denk ik iets waarvan ik me idd de pleuris zal schrikken. Toch lijk ik er niet direct van aan te komen. Zit toch al redelijk lang op hetzelfde aantal kilo's overgewicht. Aankomen niet zozeer, maar het belemmert wel duidelijk dat er eens een keer wat af gaat...

Ben overigens de afgelopen maanden al wel 5 á 6 kilo afgevallen, want woog pakweg een maand of 9 geleden nog 5/6 kilo zwaarder. Ik ben toen begonnen met dagelijks koud douchen, en in korte tijd vlogen er zo'n 5 á 6 kilo's af. Alleen dat is daar bij gebleven en gestagneerd helaas.
pi_155707315
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh. :D Ik haal standaard Calvé of pindakaas wat 100% uit pinda's bestaat, dus wist ik niet.
Is blijkbaar ook zo'n beetje de enige. De andere Calvé wel.
Nu moest ik het zeker weten, dus even opgezocht: http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst
pi_155707328
quote:
Wat zijn overigens die macro's die je bedoelt?
En dat topic zal ik zo eens bekijken...
pi_155707390
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:59 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Oh, maar ik doe ook echt maar een heel miniscuul laagje suiker erop altijd hoor. Stelt echt niks voor. Gewoon voor wat extra zoete smaak, vrij subtiel verder. Kan me bijna niet voorstellen dat dat nu zo veel uitmaakt, maar ik zal ermee stoppen :P Pindakaas sowieso effe uit m'n dieet verbannen. Of misschien die light-variant anders. Maar pindakaas heb ik meestal meer voor als de rest van m'n broodbeleg op is in huis, of als er toevallig eens zin in heb.
Doe nou niet. ;( Halen ze uit de light variant niet juist de goede vetten en/of voegen ze er slechte dingen aan toe?

Die suiker zal het verschil niet maken. Zo'n laagje zal eens 16 kcal zijn.

quote:
De calorieën van alcohol bijhouden is denk ik iets waarvan ik me idd de pleuris zal schrikken. Toch lijk ik er niet direct van aan te komen. Zit toch al redelijk lang op hetzelfde aantal kilo's overgewicht. Aankomen niet zozeer, maar het belemmert wel duidelijk dat er eens een keer wat af gaat...

Ben overigens de afgelopen maanden al wel 5 á 6 kilo afgevallen, want woog pakweg een maand of 9 geleden nog 5/6 kilo zwaarder. Ik ben toen begonnen met dagelijks koud douchen, en in korte tijd vlogen er zo'n 5 á 6 kilo's af. Alleen dat is daar bij gebleven en gestagneerd helaas.
Vloeibare kcal zoveel mogelijk vermijden. :) Met alcohol tikt het snel aan. Kan natuurlijk best, maar gewoon leren matigen en niet de hele week door.
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:04:58 #68
45206 Pietverdriet
pi_155707392
quote:

[..]

Als je wilt gaan jojo-en dan moet je vooral een crashdieet met een kilo per week gaan volgen.
pi_155707424
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:01 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Is blijkbaar ook zo'n beetje de enige. De andere Calvé wel.
Nu moest ik het zeker weten, dus even opgezocht: http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst
Ik geloof je. :) Maar Calvé heeft wel het grootste marktaandeel, toch?

Dat in bijna alle pindakaas geharde (trans)vetten zitten weet ik dan weer wel. ;(
pi_155707433
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb die ook altijd in huis. Bij eigen merk pindakaas van een willekeurige supermarkt is vaak suiker (of dextrose en andere vervangers) toegevoegd.
pi_155707471
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:05 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik geloof je. :) Maar Calvé heeft wel het grootste marktaandeel, toch?

Dat in bijna alle pindakaas geharde (trans)vetten zitten weet ik dan weer wel. ;(
Maar ik heb geen idee hoeveel daarvan met stukjes of Creamy is. Beetje offtopic. Maar toch. Je blijft je verbazen over wat er in het eten zit.
pi_155707476
De light variant van pindakaas raad ik af. Die is veel ongezonder dan de normale variant.

Een andere reden waarom je alcohol beter kunt vermijden wanneer je wilt afvallen is het feit dat wanneer je alcohol in je bloed hebt je lichaam geen vet meer verbrand. Je lichaam verbrandt namelijk liever alcohol dan vet. Daardoor duurt het afvallen ook weer langer.
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:10:19 #73
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_155707534
quote:
14s.gif Op zondag 30 augustus 2015 16:00 schreef Evenveel het volgende:
Alsof kilo's zo belangrijk zijn om te tellen... Ga maar eerst je vetpercentage laten meten en je daar op concentreren...

- Geen pindakaas meer (of heel weinig) en al helemaal geen suiker :')
- Geen of minder boter op brood
- Alleen volkorenbrood eten, ben je sneller en langer verzadigd, heb je minder nodig
- Filet american is prima, verder plakjes kipfilet en ham is lekker en gezond
- Eet meer rijst, maar pasta of aardappelen is ook goed (liever met kipfilet en vis dan wat anders)
- Geen limonadesiroop meer, drink gewoon meer water
- Eet magere kwark als tussendoortje
- Eet fruit als tussendoortje

Zo ga je al heel veel resultaat merken... Eet niet per se minder ofzo, gewoon gezonder. Anders zit je met een rammelende maag elke dag en eet je misschien te onregelmatig en ben je sneller verleid tot snelle (ongezonde) snacks.

Sport regelmatiger en eet op die dagen ook gewoon wat meer.
Pindakaas is zo ongeveer het gezondste beleg. Alleen oppassen met kcal, wel uiterst voedzaam.
pi_155707591
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:10 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Pindakaas is zo ongeveer het gezondste beleg. Alleen oppassen met kcal, wel uiterst voedzaam.
En het is lekker :9
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:34:57 #75
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155708304
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 15:31 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Of het haalbaar is ligt aan hoe je verbranding is, hoeveel je sport en hoeveel je kwijt moet. Voor mij is 2 kilo per maand een uitdaging met gezond eten en vijf uur sport per week. Dus ga er liever niet vanuit dat je dit even snel gaat doen.

Gezien je in advies moet vragen, ga ik er vanuit dat je nog niet veel weet over gezond eten. Dan is de kans dat je eraan moet wennen of per ongeluk dingen eet die meer bevatten dan je denkt vrij groot.

Overigens vind ik Cronometer heel fijn om bij te houden wat je eet.

Als voorbeeld van hoe mijn dagen eruit zien, ter inspiratie:

Doordeweeks
Ontbijt: havermout met rijst-kokosmelk
Lunch: drie/vier rijstwafels met hummus of sojayoghurt met blauwe bessen
Avondeten: meestal rijst met groente en peulvruchten of tofu (curry of roerbakgroenten)

Weekend:
Laat ontbijt: havermout met rijst-kokosmelk met pecans en maple syrup
Avondeten: vaak net als doordeweeks, maar soms ook iets makkelijkels zoals zelfbelegde pizza met groente of ovenfriet

Tussendoortjes zijn fruit of rauwkost en als ik honger heb een rijstwafel of een dadel. Als snoep alleen blokjes pure chocolade of ongezouten nootjes. Geen toetjes. Alleen water en groene thee, alcohol met mate in het weekend (1 of 2 glazen bij het eten).
Mijn hemel wat een strafkamp dieet, wat is dit 1200 calorieen ofzo?
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:36:20 #76
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155708353
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:
De light variant van pindakaas raad ik af. Die is veel ongezonder dan de normale variant.

Een andere reden waarom je alcohol beter kunt vermijden wanneer je wilt afvallen is het feit dat wanneer je alcohol in je bloed hebt je lichaam geen vet meer verbrand. Je lichaam verbrandt namelijk liever alcohol dan vet. Daardoor duurt het afvallen ook weer langer.
Bullshit, mijn moeder is fulltime alcoholist en die is echt wel veel vet verloren.
pi_155708444
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Mijn hemel wat een strafkamp dieet, wat is dit 1200 calorieen ofzo?
Nee joh! 1550 - 1600 kcal gemiddeld. :)
Zoals onder het voorbeeld staat, ik eet tussendoor nog fruit en rauwkost. Met bananen tussendoor bijvoorbeeld gaat het hard hoor.

En wat er niet bij staat: als ik ga sporten eet ik nog wel iets extra vaak. Bijvoorbeeld als ik op zondag thuis kom, maak ik een shake van banenen, blauwe bessen, chiazaad en amandelmelk. Als je 900 kcal hebt verbrand, moet je wel meer eten. Maar niet iedereen sport vijf uur per week, TS in ieder geval niet volgens mij. ;-)

[ Bericht 8% gewijzigd door LadyOracle op 31-08-2015 16:44:20 (typfout, au, au.) ]
  maandag 31 augustus 2015 @ 16:41:21 #78
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155708513
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:39 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Nee joh! 1550 - 1600 kcal gemiddeld. :)
Ja had de noten enzo (als snoep) nog niet zien staan, schrok ff.
pi_155708606
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:07 schreef Jaeger85 het volgende:

Boeit over de langere termijn helemaal niks als je energiebalans negatief is. Dan zal je lichaam toch die vetten aan moeten spreken nadat de alcohol verbrand is.
pi_155708639
Lchf
pi_155708999
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:46 schreef FANN het volgende:
Misschien minder aardappelen en meer groente?

[..]

Dit. Halveer de hoeveelheid aardappelen of rijst of pasta, vul dat aan met dubbel die hoeveelheid groenten.

Elke dag een uur wandelen of fietsen.geen tussendoortjes meer.geen frisdrank.

Zorg dat je de honger stilt met vezels en eiwitten. Dus magere kwark, groenten zoals komkommer en snacktomaatjes ipv chips en nootjes.eet verder weinig vet en suiker.

Verder 3x per week krachttraining om spietmassa te behouden.neem dan nog een pilletje alli erbij voor het niet opnemen van vet.
Whatever...
pi_155709043
van die watten eten waar je normaal gesproken make-up van je gezicht mee haalt. Die zwellen op in je maag waardoor je geen honger heb.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_155709432
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 16:58 schreef bruinwerker het volgende:
van die watten eten waar je normaal gesproken make-up van je gezicht mee haalt. Die zwellen op in je maag waardoor je geen honger heb.
_O-
pi_155709868
Zit nu straks na het avondeten al op 1438 kcal...
Daar komen dan waarschijnlijk nog wel 2 boterhammen met beleg bij vanavond (vanaf morgen gaat het nieuwe regime echt in, als ik boodschappen heb gedaan). Maar valt op zich best mee toch...

Maar goed, nu heb ik vandaag ook wel zuinig gedaan. Er zitten ook dagen bij dat ik patat eet, of pizza, of een turkse pizza haal. Of saucijzen-/kaasbroodjes. ipv 4 boterhammen zou ik nu ook op een gemiddelde dag al op 6 kunnen zitten, met vetter beleg. En er zou vanavond nog een fles wijn bij hebben kunnen komen met 2 halve liters. Nou ja, wel leuk om het allemaal eens bij te houden in ieder geval. Maakt je toch heel wat bewuster.
pi_155709951
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:12 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

_O-
positief bij-effect is dat je je reet ook niet meer hoeft af te vegen.
''and those who were seen dancing, were thought to be insane by those who couldn't hear the music''
pi_155709955
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:29 schreef Roberta_J het volgende:
Daar komen dan waarschijnlijk nog wel 2 boterhammen met beleg bij vanavond (vanaf morgen gaat het nieuwe regime echt in, als ik boodschappen heb gedaan). Maar valt op zich best mee toch...

Maar goed, nu heb ik vandaag ook wel zuinig gedaan. Er zitten ook dagen bij dat ik patat eet, of pizza, of een turkse pizza haal. Of saucijzen-/kaasbroodjes. ipv 4 boterhammen zou ik nu ook op een gemiddelde dag al op 6 kunnen zitten, met vetter beleg. En er zou vanavond nog een fles wijn bij hebben kunnen komen met 2 halve liters. Nou ja, wel leuk om het allemaal eens bij te houden in ieder geval. Maakt je toch heel wat bewuster.
Bewustwording van wat je in je mond stopt en waar die kilo's vandaan komen is ook het belangrijkste. :)
pi_155710005
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:33 schreef bruinwerker het volgende:
positief bij-effect is dat je je reet ook niet meer hoeft af te vegen.
Jij zult er als bruinwerker meer verstand van hebben dan ik :P
pi_155710041
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:33 schreef -Strawberry- het volgende:
Bewustwording van wat je in je mond stopt en waar die kilo's vandaan komen is ook het belangrijkste.
Inderdaad. Wel leuk dat je dat zo kan bijhouden op die site. Da's toch een stok achter de deur.
pi_155710107
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:50 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Waarmee zoet je dat trouwens? Honing of zo?
Ik vind dat ook wel lekker namelijk, maar deed er dan ook altijd wel een paar scheppen suiker bij om het lekker te maken. Alleen de honing van de supermarkt schijnt, dacht ik ook, te komen van bijen die gevoed worden met suikerwater. Dus dan eet je alsnog in feite gewoon veredelde suiker.
Niet, niks gezoet. De smaak van zoetigheid zorgt ervoor dat je meer zoetigheid wil.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_155710163
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:39 schreef Radioheader het volgende:
Niet, niks gezoet. De smaak van zoetigheid zorgt ervoor dat je meer zoetigheid wil.
Maar dan smaakt brinta toch nergens naar?
pi_155710173
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:29 schreef Roberta_J het volgende:

Je zou natuurlijk ook vanavond al geen boterhammen kunnen pakken. Want dat heeft niets te maken met of je boodschappen doet morgen. Hoe dan ook zul je minder moeten gaan eten, dus de eerst tijd heb je toch honger verschijnselen. Dat trekt weg.

Aanvulling: de kleine tips zijn ook nog niet genoemd: langzaam eten en goed kauwen, glas water voor het eten..
pi_155710736
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:42 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Maar dan smaakt brinta toch nergens naar?
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.
pi_155710825
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 17:42 schreef friekin_ het volgende:
Je zou natuurlijk ook vanavond al geen boterhammen kunnen pakken. Want dat heeft niets te maken met of je boodschappen doet morgen. Hoe dan ook zul je minder moeten gaan eten, dus de eerst tijd heb je toch honger verschijnselen. Dat trekt weg.

Aanvulling: de kleine tips zijn ook nog niet genoemd: langzaam eten en goed kauwen, glas water voor het eten..
Die tips neem ik mee, thnx!
Ja, ik zou ook vandaag idd daarmee al kunnen beginnen, maar het is nu 18:13 en heb net avondgegeten. En ik ben wel op tot een uurtje of 3... dus dat gaat me niet lukken. Dan had is sowieso vandaag later moeten beginnen met koken. En had vandaag het plan gevat om de koekkast nog even op te maken en dan morgen boodschappen doen met allemaal gezonde, magere producten. :P
pi_155710870
Ben je altijd zo laat op?
pi_155711031
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:09 schreef LadyOracle het volgende:
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.
Mijn suikergebruik is verder al laag. :) al jaren... maar dat had ik ook er niet expliciet bij vermeld.
Op dat uberdunne laagje suiker over de pindakaas na dan :P Enige suikers die mijn lijf binnenkomen zijn die de fabrikanten in dingen stoppen, maar daar ben ik al jaren vrij scherp op verder. Drink alleen soms vruchtensap waar wel een hoop in zit, en de suiker in m'n koffie, maar dat drink ik verder ook maar weinig. Voor de rest mijdt ik suiker al lang.
Alleen bij havermout of brinta hoort voor mij toch wel een schep suiker. Vind suiker daarin onmisbaar. Dus dat gaat 'm niet worden denk ik.

Denk niet dat ik heel erg hoef te kutten om dat suiker eigenlijk. Als ik dat gewoon beperk tot hooguit in de koffie. Daar krijg ik toch al weinig van binnen. 't zit 'm meer in de boterhammen en andere koolhydraten, waaronder dus ook de alcohol, de saucijzenbroodjes, turkse pizza's, broodbeleg, enne, meer bewegen! :P
pi_155711039
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:14 schreef LadyOracle het volgende:
Ben je altijd zo laat op?
Ja, vaak wel. Niet altijd, maar wel vaak. Zeker in deze periode.
pi_155711201
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:19 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Mijn suikergebruik is verder al laag. :) al jaren... maar dat had ik ook er niet expliciet bij vermeld.
Op dat uberdunne laagje suiker over de pindakaas na dan :P Enige suikers die mijn lijf binnenkomen zijn die de fabrikanten in dingen stoppen, maar daar ben ik al jaren vrij scherp op verder. Drink alleen soms vruchtensap waar wel een hoop in zit, en de suiker in m'n koffie, maar dat drink ik verder ook maar weinig. Voor de rest mijdt ik suiker al lang.
Alleen bij havermout of brinta hoort voor mij toch wel een schep suiker. Vind suiker daarin onmisbaar. Dus dat gaat 'm niet worden denk ik.

Denk niet dat ik heel erg hoef te kutten om dat suiker eigenlijk. Als ik dat gewoon beperk tot hooguit in de koffie. Daar krijg ik toch al weinig van binnen. 't zit 'm meer in de boterhammen en andere koolhydraten, waaronder dus ook de alcohol, de saucijzenbroodjes, turkse pizza's, broodbeleg, enne, meer bewegen! :P
Lees nou eens wat je zegt... 'Ik gebruik weinig suiker, behalve dan op de pindakaas, in de koffie en in de Brinta'. Dat klopt niet hoor. En je drinkt dus vruchtensappen... En wat denk je dat er in alcohol zit, en in broodbeleg? Zelfs in vleeswaren zit suiker.

Is er een reden dat je zo laat slaapt, sta je dan ook later op of heb je eigenlijk slaaptekort? Kort slapen zorgt ook vaak voor een hongergevoel.
  maandag 31 augustus 2015 @ 18:28:12 #99
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155711254
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 15:33 schreef Ludd het volgende:

Zeker wel. 10000kcal = 1kg. Dus dan zit je per week 20000kcal onder verbruik.

Snelste manier om af te vallen? DNP - ook gebruikt als verfoplosser.

Gewoon minder eten in je bakkes douwen.

Geen brood meer eten, niks drinken behalve water.

Geen havermout, geen brinta. Eet kwark en fruit als ontbijt. Lunch iets lichts - geen brood. Geen pindakaas. Jij eet echt ALLES wat je niet moet eten als je af wilt vallen. Alles met een beetje suiker.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155711406
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 18:26 schreef LadyOracle het volgende:
Lees nou eens wat je zegt... 'Ik gebruik weinig suiker, behalve dan op de pindakaas, in de koffie en in de Brinta'. Dat klopt niet hoor. En je drinkt dus vruchtensappen... En wat denk je dat er in alcohol zit, en in broodbeleg? Zelfs in vleeswaren zit suiker.

Is er een reden dat je zo laat slaapt, sta je dan ook later op of heb je eigenlijk slaaptekort? Kort slapen zorgt ook vaak voor een hongergevoel.
Nou ja, als ik mezelf vergelijk met m'n kindertijd dat ik met hele puntzakken sneop thuis kwam, en wijnballen at de hele dag, chips en weet ik 't allemaal, vind ik m'n bestaan nu sterk gematigd qua suiker. Ik snoep bijna letterlijk haast nooit meer. Dus dat is al een hele suikerbron die je overslaat dan. Brinta eet ik overigens ook zelden tot nooit trouwens. Vroeger wel. Maar aangezien ik toch een beetje een alternatief voor brood moet gaan bedenken om mee te ontbijten en zo, kwam hier brinta ter sprake. Ik eet 't verder vandaag de dag bijna nooit ;) Vruchtensap af en toe. Meer limonadesiroop. Daar zit dan weer wel een flinke zooi suiker in, al neem ik soms ook de suikervrije variant. Wijn meestal droog btw.. :P Maar in vleeswaren suiker? Dat wist ik niet eerlijk gezegd... das wel een slechte zaak dan! -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')