abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:54:23 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53713809
Het Pietverdriet afvalplan.
Het Pietverdriet afvalplan, deel 2

Graag ontopic blijven.

Dit is geen dieet.

Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.

realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?

Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?

Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:56:15 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_53713836
Klinkt goed, al is het niet echt een vernieuwend plan, Piet
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:58:42 #3
45206 Pietverdriet
pi_53713879
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:56 schreef SEMTEX het volgende:
Klinkt goed, al is het niet echt een vernieuwend plan, Piet
Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.

Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:02:44 #4
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_53713954
ik hoef niet af te vallen, maar tis wel een strak plan;)

Oja voor ik het vergeet
pietverdriet maakte het NIET
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:06:21 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_53714035
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, het is niet vernieuwend, dat is ook niet de pretentie. Ik wil geen boeken verkopen met een nieuw dieet waar alle trendy idioten dan weer achteraan rennen.

Oh en voor ik het vergeet
SONJA BAKKER MOET DOOOOOOOOD
Sonja is de veroorzaker van het jojo-effect
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_53714091
In feite komt het erop neer dat je meer moet bewegen en gezonder moet eten.
Een gegeven dat bij iedereen wel bekend is, maar door velen niet wordt nageleefd.

Ik let sinds een aantal maanden ook veel meer op wat ik eet en het is inderdaad niet eens minder, maar wel beter. Ook iets meer beweging doet me goed.
Ik ben niet echt te dik. 1, 78m en 72 kg, maar er hoeft ook niets bij te komen, wat wel gebeurt als ik nergens op let.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:10:01 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_53714133
Ik doe dit nu ongeveer een maand - twee kilo kwijt, maar nu staat het stil. Ik denk dat het te maken heeft met spieropbouw (spiermassa is zwaarder dan vetmassa). Ik voel me in ieder geval fantatstisch!

Ik heb mijzelf ook voorgenomen om me niet te laten leiden door wat de weegschaal aangeeft, maar meer door wat ik in de spiegel zie
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_53714187
Een soortgelijk verhaal vertel ik ook al jaren, vooral tegen allerlei vrouwvolk, dat het altijd roerend met me eens is en vervolgens over gaat tot het nieuwste hippe dieet en aldus vrolijk verder jojo't...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:12:29 #9
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_53714194
sonja bakker..........met haar dagmenu haal ik net de ochtend.......welke volwassen man kan er nou leven op een halve liga en twee stukjes knakkerbrod..........
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:14:30 #10
45206 Pietverdriet
pi_53714234
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een soortgelijk verhaal vertel ik ook al jaren, vooral tegen allerlei vrouwvolk, dat het altijd roerend met me eens is en vervolgens over gaat tot het nieuwste hippe dieet en aldus vrolijk verder jojo't...
En hoe meer je jojo't hoe moeilijker je het jezelf maakt ooit nog goed te komen. Je hele metabolisme stemt zich dan meer en meer af op dreigende hongersnood en zal alles op alles zetten om vetreserves aan te leggen.
pi_53714899
Piet, ik ben het nog steeds met je eens
En ben op deze manier 13 kilo afgevallen
Dus mensen: het werkt!

Oja: en Sonja Bakker moet suikerziekte krijgen, dan zien mensen misschien eens wat een ongezonde troep ze voorschrijft.

* Alcarin neemt nog een boterham met pindakaas
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:41:54 #12
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53714926
Hoe zit het met eieren Piet?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53715006
geen dieet is nog steeds het beste dieet
maar bewegen is wel een belangrijk onderdeel
en gevarieerd eten natuurlijk
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:49:38 #14
45206 Pietverdriet
pi_53715129
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:41 schreef Vivi het volgende:
Hoe zit het met eieren Piet?
Wat is er met eieren?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:55:57 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53715318
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:01:15 #16
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_53715445
Niet bezig zijn met wat je wel/niet mag eten, werkt idd het beste.. goed naar je lichaam luisteren, dus alleen eten wanneer je lichaam aangeeft dat je honger hebt en het dan ook niet erg vinden dan je een goede maaltijd naar binnen werkt...

Ohw en rustig eten, van elke hap genieten, want eten mag gewoon..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:04:34 #17
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_53715525
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:10 schreef wijsneus het volgende:
Ik doe dit nu ongeveer een maand - twee kilo kwijt, maar nu staat het stil. Ik denk dat het te maken heeft met spieropbouw (spiermassa is zwaarder dan vetmassa). Ik voel me in ieder geval fantatstisch!

Ik heb mijzelf ook voorgenomen om me niet te laten leiden door wat de weegschaal aangeeft, maar meer door wat ik in de spiegel zie
Dat is echt de manier. Je moet helemaal niet meer op de weegschaal staan, leidt alleen maar tot frustraties en dat je 'gek' gaat eten als je bijv. iets bent aangekomen. Te weinig, of je schuldig voelen.. Volgens mij werk je je eigen lichaam alleen maar tegen als je er ontzettend obsessief de hele dag mee bezig bent..

Je moet eten waar je zin in hebt zonder opgelegde beperking. De trek in lekkere dingen wordt alleen groter als je weet dat het niet mag..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:08:58 #18
45206 Pietverdriet
pi_53715633
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:55 schreef Vivi het volgende:
Passen die in jouw plan? Omdat ik vaak hoor dat je veel eiwitrijk voedsel moet eten als je wilt afvallen, dus bonen en peulvruchten neem ik aan? En eieren dus ook?
Je moet gewoon gevarieerd eten, dus ook een eitje en bonen zijn een deel daarvan
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:12:02 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53715702
quote:
In tegenstelling tot de naam zit er in eieren helemaal niet zoveel eiwit

Eiwit kun je prima halen uit (mager) vlees en vleeswaren, zuivel, peulvruchten inderdaad.

Kijk eens op www.calorietabel.nl, daar vind je van heel veel producten de samenstelling (vetten, koolhydraten, eiwitten in grammen per 100 gram product). Handig hulpmiddel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:13:47 #20
45206 Pietverdriet
pi_53715763
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de naam zit er in eieren helemaal niet zoveel eiwit

Eiwit kun je prima halen uit (mager) vlees en vleeswaren, zuivel, peulvruchten inderdaad.

Kijk eens op www.calorietabel.nl, daar vind je van heel veel producten de samenstelling (vetten, koolhydraten, eiwitten in grammen per 100 gram product). Handig hulpmiddel.
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.
pi_53715779
quote:
Eiwitten heb je zelfs nodig, niet alle eiwitten kan je lichaam namelijk zelf aanmaken. Maar veel eiwitrijk eten zou ik niet doen. Je lichaam kan namelijk geen eiwitten opslaan, dus als je teveel hebt, wordt het opgeslagen als vet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:15:10 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53715802
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan beter een vette steak eten dan een magere steak. Een vette steak geeft een veel bevredigender gevoel omdat ie beter smaakt. Eten moet gelukkig maken.
Ben ik helemaal met je eens hoor. Het ging nu ook even puur om eiwitbronnen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53715862
Maar nu begint het alweer: het gedoe over eiwitten en vetten en wat wel en niet mag.
Dat is juist zo ontzettend niet waar het om gaat!

Je eet gewoon waar je zin in hebt en zoveel je wilt, aan gezonde dingen dan. Mocht je te weinig eiwitten binnenkrijgen, dan krijg je vanzelf zin in vlees oid. Ik tenminste wel
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:20:17 #24
45206 Pietverdriet
pi_53715944
Oh en KCal tellen en veel op de weegschaal staan moet je ook niet doen. Gewoon goed en gevarieerd eten en lekker bewegen
pi_76803134
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef Orval het volgende:
sonja bakker..........met haar dagmenu haal ik net de ochtend.......welke volwassen man kan er nou leven op een halve liga en twee stukjes knakkerbrod..........

Volgens mij is haar dieet echt gebaseerd op huisvrouwen ofzo. Als je ook nog werkt op een dag is het echt niet vol te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')