Het is absurd snel. Dat bedoelde ik. Je kan dat niet als redelijk omschrijven.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
2 kilo per week, dus dagelijks 2000 kcal onder je onderhoud... ehh vind ik toch redelijk snel.
In droge wijn zit ook gewoon veel suiker, soms zelfs toegevoegd. Tenzij je uitsluitend zero dosage champagne drinkt, maar dat betwijfel ik.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:34 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou ja, als ik mezelf vergelijk met m'n kindertijd dat ik met hele puntzakken sneop thuis kwam, en wijnballen at de hele dag, chips en weet ik 't allemaal, vind ik m'n bestaan nu sterk gematigd qua suiker. Ik snoep bijna letterlijk haast nooit meer. Dus dat is al een hele suikerbron die je overslaat dan. Brinta eet ik overigens ook zelden tot nooit trouwens. Vroeger wel. Maar aangezien ik toch een beetje een alternatief voor brood moet gaan bedenken om mee te ontbijten en zo, kwam hier brinta ter sprake. Ik eet 't verder vandaag de dag bijna nooitVruchtensap af en toe. Meer limonadesiroop. Daar zit dan weer wel een flinke zooi suiker in, al neem ik soms ook de suikervrije variant. Wijn meestal droog btw..
Maar in vleeswaren suiker? Dat wist ik niet eerlijk gezegd... das wel een slechte zaak dan!
Suiker maakt eigenlijk geen hele flikker uit hoor, het gaat uiteindelijk alleen maar om het aantal kcal wat je per dag binnenkrijgt. Helaas is het zo dat suiker heel erg calorierijk is en als je veel producten met suiker erin eet dan zul je snel aankomen. Je hebt gewoon een uitzonderlijk slecht dieet. Brinta is BIJZONDER goed voor iemand die AAN WIL KOMEN.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:34 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou ja, als ik mezelf vergelijk met m'n kindertijd dat ik met hele puntzakken sneop thuis kwam, en wijnballen at de hele dag, chips en weet ik 't allemaal, vind ik m'n bestaan nu sterk gematigd qua suiker. Ik snoep bijna letterlijk haast nooit meer. Dus dat is al een hele suikerbron die je overslaat dan. Brinta eet ik overigens ook zelden tot nooit trouwens. Vroeger wel. Maar aangezien ik toch een beetje een alternatief voor brood moet gaan bedenken om mee te ontbijten en zo, kwam hier brinta ter sprake. Ik eet 't verder vandaag de dag bijna nooitVruchtensap af en toe. Meer limonadesiroop. Daar zit dan weer wel een flinke zooi suiker in, al neem ik soms ook de suikervrije variant. Wijn meestal droog btw..
Maar in vleeswaren suiker? Dat wist ik niet eerlijk gezegd... das wel een slechte zaak dan!
Suikerjunkiequote:Op maandag 31 augustus 2015 18:09 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Dat komt omdat je gewend bent aan veel suiker. Als je minder suiker gaat gebruiken, ga je opeens merken dat je weer dingen beter gaat proeven. Vroeger zou ik ongezoete yoghurt niet wegkrijgen, als je me nu zo'n gesuikerd prutje geeft, krijg ik het niet weg. Het is puur gewenning.
Onzin, ik ben de eerste 20 kilo afgevallen met elke dag brinta. Afzonderlijke voedingsmiddelen zijn het probleem niet.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:40 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Suiker maakt eigenlijk geen hele flikker uit hoor, het gaat uiteindelijk alleen maar om het aantal kcal wat je per dag binnenkrijgt. Helaas is het zo dat suiker heel erg calorierijk is en als je veel producten met suiker erin eet dan zul je snel aankomen. Je hebt gewoon een uitzonderlijk slecht dieet. Brinta is BIJZONDER goed voor iemand die AAN WIL KOMEN.
Dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is absurd snel. Dat bedoelde ik. Je kan dat niet als redelijk omschrijven.
Ja, ik gooi wel een hoop zout bij m'n aardappelen altijd. Maar ja, da worrde ni dik van tog?quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Zelfde geldt ook voor zout en andere smaakversterkers.
Ja dat is waar. Maar ja, dat doe je sowieso volgens mij wel.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:55 schreef friekin_ het volgende:
Door zout hou je meer vocht vast. Dacht dat dat sowieso wel bekend was.
Iedereen geeft tips, maar het lijkt niet echt alsof je ze aanneemt of er voor open staat. En je stelt vragen die je binnen 10 seconden kan googlen. Ik zie je afvalpoging hard falen als je zo nonchalant bent in dingen. Het is namelijk hard werken en het vergt veel discipline.quote:
Ik heb vanmiddag nog een lijstje opgeschreven op papier met allerlei tips en zo van hier die ik mee neem, en ga er morgen officieel mee beginnen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:00 schreef friekin_ het volgende:
Iedereen geeft tips, maar het lijkt niet echt alsof je ze aanneemt of er voor open staat. En je stelt vragen die je binnen 10 seconden kan googlen. Ik zie je afvalpoging hard falen als je zo nonchalant bent in dingen. Het is namelijk hard werken en het vergt veel discipline.
Ik val af met vrijwel elke dag frituur en chocomel. Wil niet zeggen dat dat ideaal of makkelijk is. Als je af wilt vallen kun je beter kwark eten dan brinta. Een halve kilo kwark is qua kcal gelijk aan een portie brinta.quote:Op maandag 31 augustus 2015 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Onzin, ik ben de eerste 20 kilo afgevallen met elke dag brinta. Afzonderlijke voedingsmiddelen zijn het probleem niet.
Vraag je eens af waarom ve-tsin zo populair is bij fabrikantenquote:Op maandag 31 augustus 2015 18:54 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Ja, ik gooi wel een hoop zout bij m'n aardappelen altijd. Maar ja, da worrde ni dik van tog? [ afbeelding ]
Moet je dat wel lusten.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:04 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Ik val af met vrijwel elke dag frituur en chocomel. Wil niet zeggen dat dat ideaal of makkelijk is. Als je af wilt vallen kun je beter kwark eten dan brinta. Een halve kilo kwark is qua kcal gelijk aan een portie brinta.
Brood enzo veel te calorie-dense. Het is makkelijk om daar te veel van te eten en moeilijk om daar weinig van te eten. Je kunt je letterlijk heel de dag volstouwen met kwark zonder af te vallen - je zit na zo'n halve kilo echt wel vol namelijk. Kwark vult de maag en zorgt ervoor dat je geen honger krijgt.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Moet je dat wel lusten.
Als het een eetpatroon is die TS voor zichzelf ziet op de langere termijn is dat meer dan prima. Anders zou ik zeggen, blijf vooral brood eten en brinta als dat je voorkeur heeft en vindt daar de balans in. Anders is die balans er na het afvallen alsnog niet. Maar zoals je het nu zegt heb je zeker gelijk.
Klopt, maar het is natuurlijk niet verkeerd om jezelf zelfbeheersing aan te leren wat brood betreft. Voor mij zal het ook altijd een grote valkuil blijven, maar beleg maakt verschil als ook het soort brood wat je tot je neemt. Maar liever nog havermout.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:08 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Brood enzo veel te calorie-dense. Het is makkelijk om daar te veel van te eten en moeilijk om daar weinig van te eten. Je kunt je letterlijk heel de dag volstouwen met kwark zonder af te vallen - je zit na zo'n halve kilo echt wel vol namelijk. Kwark vult de maag en zorgt ervoor dat je geen honger krijgt.
Eet gewoon wat je lekker vind, met mate.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:08 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Brood enzo veel te calorie-dense. Het is makkelijk om daar te veel van te eten en moeilijk om daar weinig van te eten. Je kunt je letterlijk heel de dag volstouwen met kwark zonder af te vallen - je zit na zo'n halve kilo echt wel vol namelijk. Kwark vult de maag en zorgt ervoor dat je geen honger krijgt.
quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk niet verkeerd om jezelf zelfbeheersing aan te leren wat brood betreft. Voor mij zal het ook altijd een grote valkuil blijven, maar beleg maakt verschil als ook het soort brood wat je tot je neemt. Maar liever nog havermout.
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=690quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk niet verkeerd om jezelf zelfbeheersing aan te leren wat brood betreft. Voor mij zal het ook altijd een grote valkuil blijven, maar beleg maakt verschil als ook het soort brood wat je tot je neemt. Maar liever nog havermout.
Beetje honger hebben zorgt ervoor dat mensen niet af kunnen vallen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:13 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Eet gewoon wat je lekker vind, met mate.
Wat is dat gezeur toch met wat honger hebben, drink een glas water en klaar.
Beetje honger hebben hoort erbij.
Ja, osteoporose en hart-en vaatziekten zijn altijd fijn.quote:Op maandag 31 augustus 2015 19:14 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=690
Zou dit niet aanraden als iemand af wilt vallen. Het is gezond, ja. Maar het wordt bijna altijd met melk bereid. En hoewel de vlokken opzwellen en redelijk wat ruimte innemen in de maag is het nog altijd lastig om hier weinig van te eten en kun je m.i. beter "vullend" eten zoals kwark.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |