abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155746236
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:28 schreef FANN het volgende:

[..]

Kan niet :(

[..]

Oef, dat is jammer :(
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_155746246
quote:
99s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:29 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Oef, dat is jammer :(
Ja :(
pi_155748353
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Gut o gut, een boterham met pindakaas wat calorierijk
101 kcal, en dan het brood nog niet meegerekend. Aardig wat dus. Maar pindakaas zit wel weer vol gezonde vetten! Gewoon niet veel van nemen dus.
pi_155748409
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 22:29 schreef FANN het volgende:
Oef, dat is jammer
Ja
Reuma, of..?
pi_155748438
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:26 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Reuma, of..?
Dat zei jij toch? :D

ik weet niet of jij reuma hebt?
pi_155748619
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:07 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Mag ik dat iets nuanceren?

De meeste mensen hebben inderdaad geen last van gluten. Uit onderzoeken blijkt ook dat mensen die denken last te hebben van gluten vooral een 'reactie' hebben als ze dénken dat ze gluten eten, ongeacht of het zo is.

Echter eten we in het westen wel heel veel tarwe - terwijl er zoveel verschillende granen zijn - en dat is relatief zwaar verteerbaar. Dus dat mensen daar last van hebben of een iets gezwollen buik krijgen, kan op zich best kloppen. In die zin kan wat minder brood eten en wat meer variëren geen kwaad.

Ik heb chronische darmklachten en volg nu een FODMAP-arm dieet, dat wil zeggen dat ik bepaalde voedingsmiddelen moet mijden, omdat ze soorten koolhydraten bevatten die lastiger verteerbaar zijn. Het is toevallig zo dat de FODMAP-rijke granen dezelfde zijn als de glutenhoudende granen: tarwe, rogge, gerst en spelt. FODMAPs zijn niet bekend, gluten kennen we al langer, dus richten mensen zich daar (begrijpelijk, maar) onterecht op.

De theorie is dat deze koolhydraten niet goed verteerd verder in de darm terecht komen, waardoor bepaalde bacteriën zorgen voor gasvorming en eventueel dus pijn of winderigheid, als je daar gevoelig voor bent. FODMAPs zitten overigens in allerlei voedsel in verschillende mate, maar behalve dus in tarwe vooral in peulvruchten, uien, zuivel en fruit.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_155748819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 17:07 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Mag ik dat iets nuanceren?

De meeste mensen hebben inderdaad geen last van gluten. Uit onderzoeken blijkt ook dat mensen die denken last te hebben van gluten vooral een 'reactie' hebben als ze dénken dat ze gluten eten, ongeacht of het zo is.

Echter eten we in het westen wel heel veel tarwe - terwijl er zoveel verschillende granen zijn - en dat is relatief zwaar verteerbaar. Dus dat mensen daar last van hebben of een iets gezwollen buik krijgen, kan op zich best kloppen. In die zin kan wat minder brood eten en wat meer variëren geen kwaad.

Ik heb chronische darmklachten en volg nu een FODMAP-arm dieet, dat wil zeggen dat ik bepaalde voedingsmiddelen moet mijden, omdat ze soorten koolhydraten bevatten die lastiger verteerbaar zijn. Het is toevallig zo dat de FODMAP-rijke granen dezelfde zijn als de glutenhoudende granen: tarwe, rogge, gerst en spelt. FODMAPs zijn niet bekend, gluten kennen we al langer, dus richten mensen zich daar (begrijpelijk, maar) onterecht op.

De theorie is dat deze koolhydraten niet goed verteerd verder in de darm terecht komen, waardoor bepaalde bacteriën zorgen voor gasvorming en eventueel dus pijn of winderigheid, als je daar gevoelig voor bent. FODMAPs zitten overigens in allerlei voedsel in verschillende mate, maar behalve dus in tarwe vooral in peulvruchten, uien, zuivel en fruit.
Goede post. ^O^
pi_155749176
Er is een app. Die heet Myfitnesspal en daar kan je logboek bijhouden wat je eet.

Je kan 's ochtends magere kwark eten..dat vult wel. Is best wel smaakloos..maar je kan een beetje siroop indoen. (Heb zelf whey protein) Verder eet ik magere yoghurt met fruit als tussendoor en rond 3 uur neem ik een mueslireep. Voor de lunch eet ik salade en soep..'s avonds rijst met kip/rundvlees en veel groenten.
pi_155749314
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:54 schreef mandietjuh het volgende:
Er is een app. Die heet Myfitnesspal en daar kan je logboek bijhouden wat je eet.
Spuit 103423
pi_155750020
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:58 schreef -Strawberry- het volgende:
puit 103423
Ik vond het wel een goede reminder ;) Maar hou nu ook al alles bij via voedingscentrum.nl
Net nog wel effe 2 knäckebröd met eentje filet american en eentje haringfilet (lekker!!!!!!!!) op. Mjah, dat moet toch wel kunnen 8-)
pi_155750037
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2015 23:27 schreef FANN het volgende:
Dat zei jij toch?

ik weet niet of jij reuma hebt?
Yeap.... hele zomer geen last van gehad, maar daar is die takkebitch weer!
Maar goed, ga wel weer over. :)
  woensdag 2 september 2015 @ 09:40:45 #212
27699 Ravage
thinking about you
pi_155752733
Fatsecret.nl is w.m.b. de beste site om je calorieën bij te houden. Stomme naam, maar wel een gigantische database met Nederlandse producten, inclusief huismerkeb
i'm not living, i'm just killing time
pi_155752922
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 00:33 schreef Roberta_J het volgende:

[..]

Yeap.... hele zomer geen last van gehad, maar daar is die takkebitch weer!
Maar goed, ga wel weer over. :)
Ja, da's dus balen :Y , daarom quote ik dat stukje van je waarin je zei dat je niet veel kon
bewegen wegens een ontsteking, dan hebben tips zoals krachttraining en een halve marathon
lopen geen zin, dus die kunnen dan even achterwege blijven, hoe goed bedoeld ook....

Je zal het moeten hebben van minder calorieen, wél goed en gezond eten, maar anders....

Zijn best al veel goede tips langs geweest denk ik.
  woensdag 2 september 2015 @ 12:07:50 #214
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_155755415
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 09:40 schreef Ravage het volgende:
Fatsecret.nl is w.m.b. de beste site om je calorieën bij te houden. Stomme naam, maar wel een gigantische database met Nederlandse producten, inclusief huismerkeb
+1
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_155757540
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 12:07 schreef avotar het volgende:

[..]

+1
calorieën bij houden lijkt me écht zo'n gedoe.... dat doe ik nooit, je weet toch gewoon wel ongeveer
wat je kan eten? Minder brood en als je brood eet liever volkorenbrood, minder aardappelen, meer
groente, gezonde Smoothie's, niet teveel, of liever helemaal geen, frisdrank of alcohol, maar
af en toe zondigen mag best, anders hou je dat niet je hele leven vol.

Een keertje pannenkoeken eten of iets lekker bij de koffie of een wijntje of twee ga je ook niet
dood van en als je het bij ''soms'' houdt wordt je daar ook niet dik van, doe je de volgende dag gewoon weer een beetje verstandiger...

Je wil die 10 kg er toch af houden en niet voor even? Dus moet je gewoon anders gaan
eten, dat topic van Piet Verdriet staan ook goeie dingen in trouwens.

quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 14:59 schreef Pietverdriet het volgende:

Dit is geen dieet.
Dieeten werken niet, het drastisch verminderen van je calorieen inname leid ertoe dat spierweefsel wordt afgebouwt en dat je lichaam denkt dat er een hongersnood is en iedere calorie die binnenkomt wordt opgeslagen. Je lijkt wel af te vallen, maar zo snel je ophoud met het dieet komen de kilo's er sneller aan als ze eraf gingen en het gewicht neemt zelfs toe tot een hoger niveau als voor het dieet.
Dit is al bekend sinds de tweede wereldoorlog toen er in de VS onderzoek werd gedaan naar de effecten van ondervoeding in krijgsgevangenschap. Er werden twee onderzoeksgroepen genomen. De eerste kon eten wat ze wilden, de tweede werd op een laag calorieen nivo gezet. De tweede groep nam in gewicht af, maar zo snel als ze weer normaal aten nam het gewicht snel toe en werd men zwaarder als voorheen.

Wat moet je dus doen als je overgewicht hebt, en wilt afvallen.
realiseer je dan ten eerste, slanke mensen zijn idd gezonder dan erg dikke mensen, dat klopt, maar er geen enkel onderzoek dat bewijst dat afgeslankte mensen gezonder zijn. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat afslanken gezond is, alle onderzoek is gebaseerd op mensen die altijd al slank waren.

Goed, wil je nog steeds afvallen?
Verlaag je calorieen intake niet enorm, sterker nog, je hoeft hem eigenlijk niet eens te verlagen, maar als je regelmatig alcohol drinkt, verlaag dat tot 1 a 2 glazen wijn per dag. Stop het het drinken van suikerwater als frisdranken en vruchtesappen. Ze geven veel calorien en geven geen vol gevoel. Drink water en thee.
Eet goed, eet meer groenten, Volkorenbrood en verwen je zelf met een toetje.
Ontbijt, lunch en dineer, je kan gewoon goed eten, dan heb je ook minder zin om te snoepen, je kan in principe de zelfde hoeveelheid calorieen naar binnen werken, maar dan aan groenten, aardappels, rijst, en een stukje vlees of vis

Dit is de eerste stap, je krijgt nu dezelfde hoeveelheid calorieen binnen, maar qua volume eet je zelfs meer dan voorheen, echter, je lichaam moet harder werken om het eten te verteren. Bonus is dat je gezonder eet, je stoelgang beter wordt en je gewoon lekker kan eten.

De tweede stap, ga meer bewegen, neem vaker de fiets als je boodschappen gaat doen, ga op de fiets naar het werk, ga sporten, zwemmen, lekker een paar uur lopen op een vrije zondag.
Je calorieen verbruik gaat nu omhoog, en je bouwt spierweefsel op en vetweefsel af.

Let op, dit gaat niet snel, sterker nog, je zal dit gewoon moeten blijven doen, het gaat erom dat je je levensstijl veranderd, je zal afvallen, maar langzaam, soms langere tijd niet. Echter, het komt er ook niet snel aan als je eens zondigt.

Als je je geld liever wilt besteden aan dieetproducten, en sonja bakker crashdieet boeken, ga lekker je gang, maar vraag je af, het hoeveelste super nee dit werkt echt dieet is dit wat je gaat volgen?

Wat ik je hier vertel is geen dieet, het is een verandering van levensstijl, die je langzaam maar zeker je gewicht zal verlagen, er voor zorgt dat je gezonder leeft, en die je gewoon lekker laat eten, zonder dat je calorieen hoeft te tellen. Je zal niet gefrustreerd zijn door dat wat je allemaal moet laten, maar je leeft gewoon lekker. Als je een tijdje wat meer beweegt zal je het zelfs lekker gaan vinden.

Waarom werkt dit?
Omdat je meer calorieen verbruikt
Omdat je een vol gevoel hebt, omdat je je calorieen uit groenten en bruin brood haalt ipv snel verterende suikers.

Oh, en mijd de light frisdranken,
er zijn aanwijzingen voor dat als je light frisdrank drinkt, je lichaam zoet waarneemt en de insuline productie omhoog gooit, maar er komt geen suiker. Door de stijging van de het insuline in je bloed neemt je bloedsuikerspiegel af, en krijg je honger.

PS Sonja Bakker moet dooood!
LIF / Het Pietverdriet afvalplan, deel 3
  woensdag 2 september 2015 @ 13:58:32 #216
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155757721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:51 schreef FANN het volgende:

[..]

calorieën bij houden lijkt me écht zo'n gedoe.... dat doe ik nooit, je weet toch gewoon wel ongeveer
wat je kan eten? Minder brood en als je brood eet liever volkorenbrood, minder aardappelen, meer
groente, gezonde Smoothie's, niet teveel, of liever helemaal geen, frisdrank of alcohol, maar
af en toe zondigen mag best, anders hou je dat niet je hele leven vol.

Een keertje pannenkoeken eten of iets lekker bij de koffie of een wijntje of twee ga je ook niet
dood van en als je het bij ''soms'' houdt wordt je daar ook niet dik van, doe je de volgende dag gewoon weer een beetje verstandiger...

Je wil die 10 kg er toch af houden en niet voor even? Dus moet je gewoon anders gaan
eten, dat topic van Piet Verdriet staan ook goeie dingen in trouwens.

[..]

Waarom gokken als bijhouden echt peanuts is anno 2015.
Meten is weten.
pi_155757745
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:58 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Waarom gokken als bijhouden echt peanuts is anno 2015.
Meten in weten.
mew.... nou ja moeten jullie zelf weten, ik doe het in elk geval nooit :+
  woensdag 2 september 2015 @ 14:02:27 #218
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155757831
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 13:59 schreef FANN het volgende:

[..]

mew.... nou ja moeten jullie zelf weten, ik doe het in elk geval nooit :+
Mensen die op fok advies moeten vragen hoe af te vallen weten echt niets van afvallen/vetverlies, juist die groep moet het goed bijhouden.
Sowieso kan 300 calorieen het verschil maken tussen netjes afvallen en geen resultaat, dus bijhouden is toch echt belangrijk.
pi_155757848
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:02 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Mensen die op fok advies moeten vragen hoe af te vallen weten echt niets van afvallen/vetverlies, juist die groep moet het goed bijhouden.
Sowieso kan 300 calorieen het verschil maken tussen netjes afvallen en geen resultaat, dus bijhouden is toch echt belangrijk.
oké
pi_155758380
Blegh, magere kwark gaat geen blijvertje worden denk ik :r Met banaan en appel en doorheen nog enigszins te vreten, maar vind het absoluut niet lekker. Dan liever die commerciële kwark van mona en zo, met een hoop suiker in :P
pi_155758602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 14:23 schreef Roberta_J het volgende:
Blegh, magere kwark gaat geen blijvertje worden denk ik :r Met banaan en appel en doorheen nog enigszins te vreten, maar vind het absoluut niet lekker. Dan liever die commerciële kwark van mona en zo, met een hoop suiker in :P
Dan yoghurt proberen?

Ik eet het met diepvries blauwe bessen. Minuutje laten ontdooien in de magnetron, dan gaan ze ook een beetje kapot. Maakt de kwark eetbaar. :)
  woensdag 2 september 2015 @ 14:36:19 #222
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_155758670
quote:
Ananas maakt het fantastisch!
pi_155760237
quote:
Zoetstof en kaneel. Nuff said.

Blauwbessen voor de win.
pi_155760326
quote:
Doe je zelf een klein beetje suiker/honing oid erdoor en dan steeds wat minder. Dan maak je het gezonder, maar is het wel haalbaar.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155760524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2015 15:40 schreef LadyOracle het volgende:
Doe je zelf een klein beetje suiker/honing oid erdoor en dan steeds wat minder. Dan maak je het gezonder, maar is het wel haalbaar.
Zou de volgende keer het nog eens een poging geven met bovenstaande tips ja. Effe wat erdoorheen. De smaak van zichzelf vond ik echt gewoon smerig!

Voor de rest bevalt m'n nieuwe dieet me prima. Ik heb mezelf eigenlijk echt tekort gedaan al die tijd met steeds maar boterhammen met worst, kaas, pindakaas of filet.
Nu ook lekker haring op knäckebröd en zo, kipfilet met rauwkost. Straks pasta maken. Gaat weer een wereld voor me open joh :P veel beter zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')