De mix lijkt me wat vreemd, maar vreemd genoeg om het eens te willen proberen.quote:Op donderdag 3 september 2015 12:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar het zijn goede vetten en fruitsuiker is toch weer effe anders![]()
veel vitamines ook enzo...
[..]
[..]
http://gezond10.nl/voeding-dieet/avocado-gezond/
Beslist geen slecht ontbijtje toch?
Hier gaat al een hoop fout. Dit is een en al vet wat je eet. Beperk je tot volkorenbrood (geen wit of bruin), neem 20+ kaas in plaats van gewone kaas (als het ook nog enigszins te vreten moet zijn, ga dan naar de kaasboer ipv de supermarkt), geen varkens- of rundvlees, geen pindakaas, en geen suiker.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:26 schreef Roberta_J het volgende:
Hallo,
Wat is een goede manier om redelijk snel 10 kg af te vallen?
Wat kun je het beste doen en het beste laten?
Mijn eetpatroon is nu als volgt:
- 6 tot 8 boterhammen per dag. Beleg: kaas, gebraden gehakt, filet american, boterhamworst, pindakaas (met heel dun laagje suiker) soms ham, snijworst
Limonadesiroop beval veel te veel suiker; kap daarmee.quote:Meestal gebruik ik 3 plakken worst op brood..
en dun laagje boter.
dat is dus m'n ontbijt (meestal 4 boterhammen), middageten en 's avonds laat nog na het avondeten vaak 2 boterhammen omdat ik 's avonds meestal nog honger heb en vaak laat naar bed ga.
Avond eten: meestal aardappelen (redelijk veel) en groente en een stukje vlees (gehakt bal, hamburger of stukje kipfilet oid.
frisdrank drink ik nooit. Ben meer van de thee en limonadosiroop.
Alcohol is ook een enorme caloriebom. Stop daarmee.quote:Alcohol: sowieso standaard in het weekend. Vaak een fles droge witte wijn (1L) en 2 halve liters bier. Meestal van donderdag tot zaterdag. Af en toe doordeweeks...
Je kan beter fietsen in plaats van hardlopen. Dat houd je langer vol, en daardoor kun je er dus ook meer vet mee verbranden. Sowieso verbrand je met hardlopen meer suiker dan vet; daar val je niet echt van af, maar je krijgt er wel veel honger van.quote:Sporten doe ik erg onregelmatig, maar als ik het doe ga ik hardlopen. Dit wil ik wel weer gaan oppakken bij het afvallen.
In elk geval raad ik aan om niet minder te eten, maar wel gezonder: meer vezels, minder suikers en vetten. En qua beweging wat meer op duursporten focussen in plaats van intensieve sporten.quote:Tot zo ver dus m'n voeding en beweging.....
Ik lees vaak dat brood (koolhydraten) niet echt goed is. Wat is bijvoorbeeld een goede broodvervanger? Zoals je kan lezen, behoort brood nogal standaard tot m'n dagelijkse eten!
Ben benieuwd of jullie nog goede tips hebben.
10 kilo afvallen in 5 weken zou heel mooi zijn....![]()
Brand los!!
Een hele zomer op de fiets naar mijn werk (23 km heen, 23 km terug): honger als een paardquote:Op vrijdag 4 september 2015 13:50 schreef thabit het volgende:
Je kan beter fietsen in plaats van hardlopen. Dat houd je langer vol, en daardoor kun je er dus ook meer vet mee verbranden. Sowieso verbrand je met hardlopen meer suiker dan vet; daar val je niet echt van af, maar je krijgt er wel veel honger van.
quote:Op vrijdag 4 september 2015 14:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Een hele zomer op de fiets naar mijn werk (23 km heen, 23 km terug): honger als een paard
Niets afgevallen dus. Maar wel lekker gefietst
En mijn melkwitte benen kleurden lekker bij omdat ik meestal in korte broek gingquote:
Nah... wat wil je nog meerquote:Op vrijdag 4 september 2015 15:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En mijn melkwitte benen kleurden lekker bij omdat ik meestal in korte broek ging
Win-win
The bro is strong in this one.quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Hier gaat al een hoop fout. Dit is een en al vet wat je eet. Beperk je tot volkorenbrood (geen wit of bruin), neem 20+ kaas in plaats van gewone kaas (als het ook nog enigszins te vreten moet zijn, ga dan naar de kaasboer ipv de supermarkt), geen varkens- of rundvlees, geen pindakaas, en geen suiker.
[..]
Limonadesiroop beval veel te veel suiker; kap daarmee.
[..]
Alcohol is ook een enorme caloriebom. Stop daarmee.
[..]
Je kan beter fietsen in plaats van hardlopen. Dat houd je langer vol, en daardoor kun je er dus ook meer vet mee verbranden. Sowieso verbrand je met hardlopen meer suiker dan vet; daar val je niet echt van af, maar je krijgt er wel veel honger van.
[..]
In elk geval raad ik aan om niet minder te eten, maar wel gezonder: meer vezels, minder suikers en vetten. En qua beweging wat meer op duursporten focussen in plaats van intensieve sporten.
Weet je wat het principe achter afvallen is?quote:Op vrijdag 4 september 2015 13:50 schreef thabit het volgende:
[..]
Hier gaat al een hoop fout. Dit is een en al vet wat je eet. Beperk je tot volkorenbrood (geen wit of bruin), neem 20+ kaas in plaats van gewone kaas (als het ook nog enigszins te vreten moet zijn, ga dan naar de kaasboer ipv de supermarkt), geen varkens- of rundvlees, geen pindakaas, en geen suiker.
[..]
Limonadesiroop beval veel te veel suiker; kap daarmee.
[..]
Alcohol is ook een enorme caloriebom. Stop daarmee.
[..]
[..]
In elk geval raad ik aan om niet minder te eten, maar wel gezonder: meer vezels, minder suikers en vetten. En qua beweging wat meer op duursporten focussen in plaats van intensieve sporten.
Ja. Meer energie verbranden dan je binnenkrijgt. Je lichaam slaat energie op als vet, dus dat is ook wat je moet verbranden. Jezelf uithongeren heeft geen zin, want daar verbrand je niks mee en krijg je alleen maar een tekort aan essentiële voedingsstoffen van.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je wat het principe achter afvallen is?
Als je minder binnen krijgt hoef je ook minder te verbranden.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja. Meer energie verbranden dan je binnenkrijgt. Je lichaam slaat energie op als vet, dus dat is ook wat je moet verbranden. Jezelf uithongeren heeft geen zin, want daar verbrand je niks mee en krijg je alleen maar een tekort aan essentiële voedingsstoffen van.
Uithongeren is een uiterste, maar je creëert er wel een tekort mee. Dat doe je niet enkel door meer te gaan bewegen. Ik zou juist aanraden het eerst met voeding op orde te krijgen en daarna pas te gaan sporten, anders blijf je naar verhouding veel eten. Het moet inderdaad niet zo zijn dat je een tekort aan voedingsstoffen binnenkrijgt, maar met groenten, fruit en mager vlees die laag zijn in kcal valt dat goed aan te vullen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 18:56 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja. Meer energie verbranden dan je binnenkrijgt. Je lichaam slaat energie op als vet, dus dat is ook wat je moet verbranden. Jezelf uithongeren heeft geen zin, want daar verbrand je niks mee en krijg je alleen maar een tekort aan essentiële voedingsstoffen van.
Goed bezig, maar staar je niet te blind op de kilo's in het begin.quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:55 schreef Roberta_J het volgende:
Weer een kilo eraf
Heb gisteren 2 keer een wandeling van een uur gemaakt, en dacht toen al: 'nou als ik morgen niet nog een kilo kwijt ben, weet ik het ook niet meer'. En idd, het hielp dus
Dat probeer ik ook te doen idd, om niet iedere dag te wegen. Ik noteer het sowieso maar één keer per week in m'n bijhoud-profiel van voedingscentrumquote:Op zaterdag 5 september 2015 13:52 schreef Ludd het volgende:
Goed bezig, maar staar je niet te blind op de kilo's in het begin.
Met 2 uur wandelen verband je echt geen kilo vet. Niet eens in de buurt, waarschijnlijk niet veel meer dan 100 gram.
In het begin afvallen gaat gewoon erg snel. Dat is echter voornamelijk water weight, niet zozeer vet. Ik heb nogal wat schommelingen met mijn gewicht, en als ik na een paar weken ongezond eten, de draad weer op pak val ik de eerste week altijd wel 4-5 kilo af. Daarna gaat het echter veel minder hard.
Tip: ga je straks vooral niet elke dag wegen, maar doe dit 1 x per week op een vast tijdstip.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook te doen idd, om niet iedere dag te wegen. Ik noteer het sowieso maar één keer per week in m'n bijhoud-profiel van voedingscentrumOverigens zou ik met een snel verlies van 4-5 kilo al heel blij zijn. Hoef in principe dan nog maar een paar kilo om uit de overgewicht zone te zijn.
Hoewel het daarna wel verder gaat. Wil uiteindelijk mooi in het midden terecht komen en niet blijven hangen op randje overgewicht-gezond gewicht natuurlijk.
Verder heb ik nu ongeveer eenb calorieën-inname dat ongeveer de helft(!) is van wat ik hiervoor had. Ik heb laatst eens een gemiddelde dag van voor het afvallen zitten uitrekenen, inc. de drank, en kwam toen uit op o'n 3450 kcal per dag! Niet gek dus dat ik te dik ben geworden... drank tikt idd aardig aan. Verantwoordelijk voor zo'n 1000 tot 1200 extra calorieën (ja toen zat ik wel even zo van: 'de tering zeg'
). Dus op zich ook niet heel raar dat het er nu ook vrij snel weer af gaat wellicht... daarbij eet ik nu ook minder brood, ander beleg, en eigenlijk alleen maar gezond en licht eten. Zit nu gemiddeld op tussen de 1730 en 2100 caloriën per dag of zo. Wat zo'n beetje een halvering is. En eerlijk gezegd vind ik het nog beter bevallen ook. Het voelt beter, smaak beter, meer variatie. Dus denk dat ik dit er maar in ga houden.
M'n valkuil is vooral de drank waarschijnlijk. Nu bevalt het me prima zonder, maar er zal weer een moment komen natuurlijk. Daarmee zal ik echt mate moeten gaan leren zien te houden.
Goed bezig. Meestal doen topicstarters die om afvaltips vragen niet daadwerkelijk wat met de tips, maar ik heb het idee dat het jou wel gaat lukken als je doorzet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Dat probeer ik ook te doen idd, om niet iedere dag te wegen. Ik noteer het sowieso maar één keer per week in m'n bijhoud-profiel van voedingscentrumOverigens zou ik met een snel verlies van 4-5 kilo al heel blij zijn. Hoef in principe dan nog maar een paar kilo om uit de overgewicht zone te zijn.
Hoewel het daarna wel verder gaat. Wil uiteindelijk mooi in het midden terecht komen en niet blijven hangen op randje overgewicht-gezond gewicht natuurlijk.
Verder heb ik nu ongeveer eenb calorieën-inname dat ongeveer de helft(!) is van wat ik hiervoor had. Ik heb laatst eens een gemiddelde dag van voor het afvallen zitten uitrekenen, inc. de drank, en kwam toen uit op o'n 3450 kcal per dag! Niet gek dus dat ik te dik ben geworden... drank tikt idd aardig aan. Verantwoordelijk voor zo'n 1000 tot 1200 extra calorieën (ja toen zat ik wel even zo van: 'de tering zeg'
). Dus op zich ook niet heel raar dat het er nu ook vrij snel weer af gaat wellicht... daarbij eet ik nu ook minder brood, ander beleg, en eigenlijk alleen maar gezond en licht eten. Zit nu gemiddeld op tussen de 1730 en 2100 caloriën per dag of zo. Wat zo'n beetje een halvering is. En eerlijk gezegd vind ik het nog beter bevallen ook. Het voelt beter, smaak beter, meer variatie. Dus denk dat ik dit er maar in ga houden.
M'n valkuil is vooral de drank waarschijnlijk. Nu bevalt het me prima zonder, maar er zal weer een moment komen natuurlijk. Daarmee zal ik echt mate moeten gaan leren zien te houden.
Goed bezigquote:Op zaterdag 5 september 2015 14:36 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Haha inderdaad.Die gewoonte zal ik los moeten laten. Ik heb het ook niet per sé nodig, maar het is wel iets van 15 jaar lang de gewoonte geweest ieder weekend. Dus wel oppassen daar niet in terug te vallen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:53 schreef artelligence het volgende:
Goed bezig bewustwording is zoooo belangrijk. Merk het zelf ook nu ik alles bijhoud. En een drankje op z'n tijd moet echt wel kunnen. 5 ook wel oo een feestje. Zorg alleen voor dat je jezelf niet wijsmaakt dat iedere donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond een 'feestje' is
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |