SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EiwittenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MacronutriëntenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag.
Extra informatiebronnen
De volgende websites/artikelen geven goede informatie.
• Hoe stel je zelf een voedingsschema op?
• Feiten en fabels over voeding en sport.
Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Fear is the path to the Dark Side.![]()
Joah, ik zie wel even. Misschien valt het ook wel meequote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:08 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Griekse salade is lekker! En vast wel iets van vlees wat lekker is toch?
Oh, dat verklaard mijn gewichtsverlies. Dit jaar nog maar 2x geBBQ'd, waarvan 1 x een #fitgirlBBQ.quote:Sterkheidsbaas van alles.![]()
Ja kijk, daar heb je 't alquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, dat verklaard mijn gewichtsverlies. Dit jaar nog maar 2x geBBQ'd, waarvan 1 x een #fitgirlBBQ.
Ik zal dit voortaan als tip geven als mensen me vragen 'hoe doe je dat toch?!'
'Gewoon, niet meer BBQ'en'Sterkheidsbaas van alles.![]()
En als bbq, dan #fitgirl bbq. Die was toch wel echt vrij awesome!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:45 schreef Lonaa het volgende:
'Gewoon, niet meer BBQ'en'Fear is the path to the Dark Side.![]()
Ja!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:46 schreef Artoo het volgende:
[..]
En als bbq, dan #fitgirl bbq. Die was toch wel echt vrij awesome!
Sterkheidsbaas van alles.![]()
Best wel een goede tip tegen zomerkilo's, eigenlijk.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:45 schreef Lonaa het volgende:
'Gewoon, niet meer BBQ'en'![]()
Ik sta al zo lang stil.Ben veel meer gaan sporten, maar voeding is écht alles. Ik eet blijkbaar precies om op gewicht te blijven en daarbij let ik dus al goed op. Vrees dat op een gezond gewicht blijven nooit vanzelfsprekend zal zijn.
Misschien helpt het om hier weer lijstjes te posten, zodat ik niet stiekem nog een paar (gezonde) tussendoortjes erbij pak.
Vandaag
O: 2 meergranen met tonijn
T: havermout, banaan, melk
L: 2 meergranen pindakaas
T: kwark met blauwe bessen en dadelstukjes
D: kipfilet met sla en tomaatjes
+- 1644 kcal, ik vind het mooi geweest.![]()
![]()
http://jelmerdeboer.nl/9-tips-om-calorieen-te-besparen/
Wat een held toch, al was zijn vleesvervanger stukje wat minder.![]()
Goedemorgen
O: mugcake met honing en koffie
S: tricots en schouders
L: sportpannenkoeken
T: yoghurt met honing plus 2 rijstwafels
D: burrito's
S: dressuur les
T: iets
Tuurlijk plan ik 2 x s op een dag waar het 32 graden wordt![]()
![]()
Lijstje van vandaag:Misschien moet ik toch even variatie aanbrengenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:18 schreef CrunchySelf het volgende:
Vandaag:
O: Havermout dinges combi
T: Banaan
L: 4 volkoren, jam
T: Bolletje goed bezig reep + 2 kiwi's.
D: Blok van 800 kcal
Zit ik op 1829 kcal, daar moet even wat bij. Want ik zit te laag zo.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Neequote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Vrees dat op een gezond gewicht blijven nooit vanzelfsprekend zal zijn.Zweten is goedquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Tuurlijk plan ik 2 x s op een dag waar het 32 graden wordt
Ik heb vanavond om 20.00 m'n eerste voetbalwedstrijd van het seizoen... Op kunstgras wat het allemaal nog een stukje warmer maakt![]()
![]()
Lijstje dan maar:
L: omelet met tomaat & 200gr aardbeien
T: 100gr volkoren macaroni, 150gr mager gehakt & wokgroentes
D: 150gr gemarineerde kipfilet, 300gr verse frietjes & groeten
S: voetbalwedstrijd
T: 40gr night protein & 2 ciabatta broodjes met kaas, ham & chorizo![]()
Lijstje voor vandaag:
O: overnight oats
L: 4x spelt, kipfilet, tomaat, komkommer, sla, mayo, mosterd
Ts: tonijn met beetje curry, appel, wilde perzik, 40 gr. m&m's choco
D: kipschnitzel, aardappelschijfjes, salade
S: benen, not so much fun met dit weer![]()
T: shake
Mezelf maar weer eens gemeten, verschil met 3 maanden geleden:
Taille -3 cm
Buik -3,5 cm
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Nice!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:57 schreef -Peach het volgende:
Lijstje voor vandaag:
L: 4x spelt, kipfilet, tomaat, komkommer, sla, mayo, mosterd
Ts: tonijn met beetje curry, appel, wilde perzik, 40 gr. m&m's choco
D: kipschnitzel, aardappelschijfjes, salade
S: benen, not so much fun met dit weer![]()
Taille -3 cm
Buik -3,5 cm
![]()
Mijn lijstje:
O: 3x cracker, kaas, kip en pindakaas
T: cracker sandwichspread, 3 plakjes kip
L: 2x boterham, 50gr ham, 2x gekookt ei, 2x kiwi
T: 2x rijstwafel pindakaas
D: salade met blauwe bessen en feta, en aardappels
T: blokje choco, Griekse met muesli, 4x knappertjes![]()
Nice! Dat soort statistieken werken toch wel motiveren denk ik!?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:57 schreef -Peach het volgende:
Taille -3 cm
Buik -3,5 cm
![]()
![]()
Wow nice!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:57 schreef -Peach het volgende:
Taille -3 cm
Buik -3,5 cm
Zeker! Nu nog de laatste paar kilo'squote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:09 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Nice! Dat soort statistieken werken toch wel motiveren denk ik!?
Goed bezig Perzik
Lijstje voor morgen aangepast. Nu meer eiwit, zat onder de 1g p kg lichaamsgewicht. Nu op 89 g zonder mijn avondeten, dus dat is een mooie verbetering.
O: Standaard havermout ding (havermout/nesquik/cacao/melk/whey);
T: Banaan, 1 gekookt ei;
L: 2 volkoren met rosbief + 1 gekookt ei, 2 volkoren met jam;
T: 300 gr Optimel Magere Kwark + 2 kiwi's;
D: Blok van 800 kcal.
= 2017 kcal.
Dus 17 kcal boven doel, nu word ik dik
[ Bericht 0% gewijzigd door CrunchySelf op 13-08-2015 15:51:05 ]┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
oplossing, doe je D een blok van 783!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:35 schreef CrunchySelf het volgende:
Goed bezig Perzik
Lijstje voor morgen aangepast. Nu meer eiwit, zat onder de 1g p kg lichaamsgewicht. Nu op 89 g zonder mijn avondeten, dus dat is een mooie verbetering.
D: Blok van 800 kcal.
= 2017 kcal.
Dus 17 kcal boven doel, nu word ik dik![]()
![]()
Kijk! Ik mag jou welquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:00 schreef gcjoel het volgende:
[..]
oplossing, doe je D een blok van 783!
Aangepast lijstje voor morgen:
D: Blok van 783 kcal.
= 2000 kcal.
Dus nu precies op doel, zo word ik slank
Wat is een blok?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:19 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Kijk! Ik mag jou wel
Aangepast lijstje voor morgen:
D: Blok van 783 kcal.
= 2000 kcal.
Dus nu precies op doel, zo word ik slank
Lijstje vandaag:
O: linzensalade met geitenkaas
L: havermout, banaan, blauwe bessen, melk
T: 3 blokjes chocolade
D: maaltijdsoep en 2 meergranen boterhammen
1611 kcal, die ik nu al op heb.Rare werktijden.
![]()
O- mango passievrucht kwark
T- bananana
L- 2bh met rosbief... Eieren zijn op![]()
T- kwark
D- home made uiensoep, ciabatta, kaas wat salade erbij
T- griesmeel pudding
T- chai latte
Als ik nog plek over heb een ijsje.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Goed bezig Peach
Hier even geen lijstjes meer, maar het gaat de goede kant op. Op de weegschaal merk ik niet veel verschil (stagneert), maar in de spiegel steeds meer. Heb nu een goede balans gevonden denk ik.. Weet nu ongeveer wat ik op een dag moet/kan eten en daar kan ik me netjes aan houden
Straks weer even een rondje fietsen.. prachtig weer
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Fietsenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:35 schreef Maraca het volgende:
Goed bezig Peach
Hier even geen lijstjes meer, maar het gaat de goede kant op. Op de weegschaal merk ik niet veel verschil (stagneert), maar in de spiegel steeds meer. Heb nu een goede balans gevonden denk ik.. Weet nu ongeveer wat ik op een dag moet/kan eten en daar kan ik me netjes aan houden
I solemnly swear i'm up to no good![]()
Ik woon thuis, weet de helft van de tijd niet wat er te eten valt dus reserveer een blok kcalquote:
En als ik wel zelf iets maak dan bedenk ik dat een uur van te voren
Zie geen lijstjes, geen dalende weegschaal. Ik zeg het je nog eensquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:35 schreef Maraca het volgende:
Goed bezig Peach
O wait, de spiegel welNice!
Jep, en de spiegel is voor mij een belangrijker uitgangspunt dan de weegschaalquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:39 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zie geen lijstjes, geen dalende weegschaal. Ik zeg het je nog eens
O wait, de spiegel welNice!
Vetgehalte moet nog wel wat omlaag, maar dat komt wel. Merk dat m'n buik een stuk strakker is geworden dus daar ben ik al heel blij mee
Nice, de spiegel is ook een veel belangrijkere indicator dan die weegschaal. Al werken ze vaak samenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jep, en de spiegel is voor mij een belangrijker uitgangspunt dan de weegschaalVetgehalte moet nog wel wat omlaag, maar dat komt wel. Merk dat m'n buik een stuk strakker is geworden dus daar ben ik al heel blij mee
Deed je nog KT? Of puur fietsen?
Nou, mijn weegschaal werkt niet mee hoorquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:45 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nice, de spiegel is ook een veel belangrijkere indicator dan die weegschaal. Al werken ze vaak samen
Deed je nog KT? Of puur fietsen?Vliegen zal die
En KT staat op een heel laag pitje momenteelMet name fietsen en hardlopen op dit moment.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou, mijn weegschaal werkt niet mee hoorVliegen zal die
En KT staat op een heel laag pitje momenteelMet name fietsen en hardlopen op dit moment.
![]()
Zolang je met andere dingen goed actief blijft prima toch?Nog steeds geen hardloopklachten?
Tof Maraca! Ga je nog meten? Is leuk voor statistiekjes
Klein beetje door het in- en uitklikken. Vanmiddag weer even zitten oefenen, maar kan er echt geen kracht op zetten. Denk dat ik toch voor andere pedalen ga, want dit schiet gewoon niet op.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
Zolang je met andere dingen goed actief blijft prima toch?Nog steeds geen hardloopklachten?
Sta wel wekelijks op zo'n weegschaal die ook vetmassa enzo weegt. Maar in hoeverre dat nu echt betrouwbaar is?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:51 schreef -Peach het volgende:
Tof Maraca! Ga je nog meten? Is leuk voor statistiekjes
Ja niet zo denk ik, bedoelde ook omvang meten. Vind ik zelf ook wel een goede indicator.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
Sta wel wekelijks op zo'n weegschaal die ook vetmassa enzo weegt. Maar in hoeverre dat nu echt betrouwbaar is?Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Nee, dat doe ik eigenlijk niet.. heb wel zo'n meetlint in huis daarvoor, maar vergeet het steedsquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:00 schreef -Peach het volgende:
[..]
Ja niet zo denk ik, bedoelde ook omvang meten. Vind ik zelf ook wel een goede indicator.
Ah ja. Das klote, niet forceren in ieder geval.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klein beetje door het in- en uitklikken. Vanmiddag weer even zitten oefenen, maar kan er echt geen kracht op zetten. Denk dat ik toch voor andere pedalen ga, want dit schiet gewoon niet op.
Probeer anders dat andere type, kijken als dat wel wil. Misschien zijn die soepeler in te stellenSPD dus.
Heb de winkel waar ik de fiets heb gekocht even een mail gestuurdquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:42 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ah ja. Das klote, niet forceren in ieder geval.
Probeer anders dat andere type, kijken als dat wel wil. Misschien zijn die soepeler in te stellenSPD dus.
Wil iig even geen kliksysteem, omdat ik merk dat het ervoor zorgt dat mijn oude hardloopblessure weer terugkomt. Dus even kijken wat zij mij aanbevelen.
Hm, misschien is er inderdaad nog iets te fixen met de winkel. Shit dat je hardloopblessure hierdoor weer opspeelt :/quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb de winkel waar ik de fiets heb gekocht even een mail gestuurdWil iig even geen kliksysteem, omdat ik merk dat het ervoor zorgt dat mijn oude hardloopblessure weer terugkomt. Dus even kijken wat zij mij aanbevelen.
Ja, ook maar even mail gestuurd naar de fysioquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:11 schreef Artoo het volgende:
[..]
Hm, misschien is er inderdaad nog iets te fixen met de winkel. Shit dat je hardloopblessure hierdoor weer opspeelt :/Denk dat het wel meevalt allemaal, maar moet even niet meer in- en uitklikken
Goed plan!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb de winkel waar ik de fiets heb gekocht even een mail gestuurdWil iig even geen kliksysteem, omdat ik merk dat het ervoor zorgt dat mijn oude hardloopblessure weer terugkomt. Dus even kijken wat zij mij aanbevelen.
Mooi. Nu niks meer eten en ik zit perfect op de kcal.
Gaat de hele week al goed
Aww yissquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:01 schreef CrunchySelf het volgende:
Mooi. Nu niks meer eten en ik zit perfect op de kcal.
Gaat de hele week al goedGoed bezig!
Lijstje!
O: Pannenkoeken met 20g bloem, 20g boekweitmeel, 150ml magere melk, 1 ei, 1 banaantje
L: 2 meergranen boterhammen met 2 gebakken eitjes, 2 plakjes achterham
S: 45 km op de racefiets
T: Appel, banaan
D: Dit: http://chickslovefood.com/5-or-less-vispitas/ maar dan met pangafilet, een extra hand spinazie en de crème fraîche vervangen door een kleinere hoeveelheid light kookroom.
T: Punt kwarktaart, Mars ijsje
Lekker als het gewoon goed gaat he crunchy
O: mugcake met witte chocola whey, lekker! Koffie
L: 2x brood met pindakaas
T: ijsje plus appel
D: pannekoeken!
Nog een T savonds, kwark ofzo
Geen s vandaag dus mischien even n rondje fietsen![]()
Mijn lijstje is gisteren iets anders geworden..
L: omelet & 200gr eieren
T: 100gr volkoren macaroni, 150gr mager gehakt & groenten
S: toch wel geweest, UB
D: gemarineerde kipfilet, 300gr krieltjes & groenten
S: voetbalwedstrijd, 90 minuten en 83583472 liter vocht verloren
T: 40gr whey shake
T: 8 biertjes
T: klein pita broodje shoarma
Pas net qua kcal als ik 130kcal per biertje pak met een klein broodje shoarmaNiet eerlijk eigenlijk dat ik daarvoor zo hard moet sporten op een dag
Was vanmorgen wel het lichtste gewicht op de weegschaal sinds tijden.. 60,6kg. Zal voornamelijk vocht zijn wat ik ben verloren gisteren![]()
![]()
Lijstje vandaag:
L: 4x spelt, kipfilet, komkommer, tomaat, mayo, mosterd
Ts: appel, perzik, 2x gekookt ei, 50 gr. M&M choco
D: Kipfilet, sperzieboontjes
1600kcal. Komt nog wat bij, misschien bij mijn D of anders nog een T in de avond.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
O- kwark
L- 2bh rosbief
T- kwark
D- roerbakmie met varkenshaas sate
T- toetje
T-? Afhankelijk van wat ik nog over hebI solemnly swear i'm up to no good![]()
Lastig hoor, om steeds nee te zeggen tegen alle zoete limonade en voor water of thee te kiezen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Je hebt ook spa rood met een smaakjequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:18 schreef DeLuna het volgende:
Lastig hoor, om steeds nee te zeggen tegen alle zoete limonade en voor water of thee te kiezen.![]()
Niks nada noppes aan calorieën
Het is betrouwbaar in die zin dat je wel vooruitgang kunt meten. Als het goed is, is het wel iedere keer "dezelfde fout" zeg maar.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:57 schreef Maraca het volgende:
[..]
Sta wel wekelijks op zo'n weegschaal die ook vetmassa enzo weegt. Maar in hoeverre dat nu echt betrouwbaar is?
Owh echt? Maar eens even naar kijken dan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je hebt ook spa rood met een smaakje![]()
Niks nada noppes aan calorieën
Ja ik had gister de spa rood met grapefruit smaak, verbazingwekkend lekker (zeker omdat ik geen spa rood lust)
Ow en aan mijn lijstje is nog een halve zak bugles toegevoegd![]()
Vandaag
O: mugcake koffie
L: 4 crackers met kaas
D: lasagne met spinazi en kip
T: kwark met honing en voor decrest weet ik nog niet.
S lukt vandaag niet, dus dat wordt morgen, mischien wel een stuk fietsen of wandelen met mini![]()
Citroen, zwarte bessen, grapefruit en mintquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 22:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Owh echt? Maar eens even naar kijken dan.I solemnly swear i'm up to no good![]()
Niet het beste lijstje ever..
O- Kwark
T- chocolade M&M's van vriend gejatmep me maar.. fatty for ever enzulks
![]()
L-kwark
t-/ Weet ik nog niet denk dat ik die even oversla ivm met de D beginnen vroeg met eten.
D- BBQ-gourmet ligt aan het weer maar allemaal hetzelfde
T- Heb kwarktaart mjumI solemnly swear i'm up to no good![]()
Lijstje:
O: 2 volkoren, 40 gr kipfilet;
L: 2 volkoren, 40 gr kipfilet, 3 eieren gebakken;
T: Meloen en 1 bastogne koekje;
D: BBQ
T: Kwarktaart
De BBQ is niet heel spannend, dus geen overdreven kcal. Kwarktaart zelf gemaakt, kcal zo even uitrekenen.
Voor de D en avond T heb ik nog 1233 kcal, dat komt dus goed
O: 2x boterham met pindakaas en chocopasta
L: 2x pistolet, 1x kipgrillworst, halve vlokken en halve met gekookt ei
D: twisterfriet, frikandel, kaaskroket
Weekendlijstjes!![]()
wie weet hoe het met linzen zit bij afvallen, zijn alle soorten even gezond? Ik eet graag de oranje linzen![]()
ik eet liever groenequote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:02 schreef madeliefff het volgende:
wie weet hoe het met linzen zit bij afvallen, zijn alle soorten even gezond? Ik eet graag de oranje linzen![]()
Tussen oranje en groen zit niet heel veel verschil. Als je echt gezonde linzen wilt hebben moet je paarse halen. Alleen deze kun je niet in de supermarkt halen, maar bij bepaalde speciaalzaken (natuurwinkel ed). Als je er bij eentje bent, gewoon even vragen aan een verkoopster.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:29 schreef madeliefff het volgende:
[..]
maar weet je ook of ze gezonder zijn?
die oranje vind ik trouwens lekker in de soep.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Klopt, dat is hier ook zo. Ik had toen even gevraagd, ze staan apart en je kunt ze meestal niet zo pakken. Onder toonbank houden ze ze apart.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Tussen oranje en groen zit niet heel veel verschil. Als je echt gezonde linzen wilt hebben moet je paarse halen. Alleen deze kun je niet in de supermarkt halen, maar bij bepaalde speciaalzaken (natuurwinkel ed). Als je er bij eentje bent, gewoon even vragen aan een verkoopster.
Maar paars is de kleur die je moet hebben!┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
die had ik eens gegeten! echt veel lekkerder! en zooo gezond echt jammer dat ze bijna nergens te koop zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Tussen oranje en groen zit niet heel veel verschil. Als je echt gezonde linzen wilt hebben moet je paarse halen. Alleen deze kun je niet in de supermarkt halen, maar bij bepaalde speciaalzaken (natuurwinkel ed). Als je er bij eentje bent, gewoon even vragen aan een verkoopster.![]()
Sinds maandag ben ik begonnen met op mijn eten letten en meer bewegen (en ik begin het te merken) Nou hebben we hier in het gebouw een fitnessruimte met 2 fijne hometrainers/fietsmachines hoe je ze ook wil noemen en daar probeer ik nu toch 2 keer per dag een half uur gebruik van te maken.
Wat ik me nou afvroeg, als ik op internet zoek naar wat met mijn leeftijd (27) het beste hartritme zou zijn om vet te verbranden kom ik uit op rond de 130. Nou zijn die machines hip genoeg dat ik kan instellen welk hartritme ik wil aanhouden maar 130 lijkt me zo weinig. Dat is niet eens iets waar ik moeite voor hoef te doen en ik ben echt niet de meest fitte persoon die er is.
Nu stel ik hem meestal in tussen de 150 en 160 maar heeft dit nou een negatief effect op de vetverbranding of niet? Hiermee heb ik na afloop tenminste ook echt het idee dat ik me ingespannen heb
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.![]()
Geen idee, heb hou me niet vast aan die hendels dus let ook niet op mijn hardslag. Word daar sowiezo zenuwachtig van![]()
hoeveel wil je afvallen?
Gister nog een ijsje van 100 kcal aan mijn lijstje toegevoegd, zijn echt lekker, een soort van bosbessenkwark ijset daaromheen een laagje bevroren fruitsap..vor, van een magnum ongeveer.
Ga ik vaker halen![]()
Vandaag
O: mugcake
S: benen en buik en mischien cardio
L: 3x rijstwafel met pindakaas en bak kwark met beetje honing
T: taart of vlaai want verjaardag
D: chicken tonight
T: ligt aan wat de verjaardag nog meer bracht![]()
![]()
hoe heten die ijsjes? klinkt lekker!quote:Op zondag 16 augustus 2015 08:39 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Geen idee, heb hou me niet vast aan die hendels dus let ook niet op mijn hardslag. Word daar sowiezo zenuwachtig van![]()
hoeveel wil je afvallen?
Gister nog een ijsje van 100 kcal aan mijn lijstje toegevoegd, zijn echt lekker, een soort van bosbessenkwark ijset daaromheen een laagje bevroren fruitsap..vor, van een magnum ongeveer.
Ga ik vaker halen![]()
Vandaag
O: mugcake
S: benen en buik en mischien cardio
L: 3x rijstwafel met pindakaas en bak kwark met beetje honing
T: taart of vlaai want verjaardag
D: chicken tonight
T: ligt aan wat de verjaardag nog meer bracht![]()
Oh ken ik niet! Ziet er wel lekker uit, waar heb je ze gekocht?Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
* littledrummergirl komt even uit lurkstand![]()
Wat is toch die mugcake die hier zo massaal als ontbijt wordt gegeten![]()
?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!![]()
2 eetlepels speltmeel, 2 whey, 2 eetlepels kwark, beetje bakpoeder en 2 eetlepels eiwit (ik doe eiwit van 1 ei) en dat 2,5 minuut in de magnetron![]()
Kan dat ook zonder whey? Ik heb dat namelijk nietquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
2 eetlepels speltmeel, 2 whey, 2 eetlepels kwark, beetje bakpoeder en 2 eetlepels eiwit (ik doe eiwit van 1 ei) en dat 2,5 minuut in de magnetronI solemnly swear i'm up to no good![]()
geen idee waar je dat mee zou kunnen vervangen, het geef niet alleen smaak natuurlijk, maar is ook best wel een groot deel van het droog gedeelte van de mix![]()
ahquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
2 eetlepels speltmeel, 2 whey, 2 eetlepels kwark, beetje bakpoeder en 2 eetlepels eiwit (ik doe eiwit van 1 ei) en dat 2,5 minuut in de magnetron![]()
Zou t ook met amandelmeel kunnen denk je?In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
google is het met je eensquote:binnenkort eens n pakje kopen
Lijst:
O: Havermout ontbijt;
T: Banana;
L: 4 volkoren, 150gr kipfilet;
T: 300 g kwark, 2 kiwi's;
D: 800 kcal.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
O- kwark
T- geen idee moet nog ontbijten...
L- 2bh met rosbief
T- kwark
D- pasta
T- toetjeI solemnly swear i'm up to no good![]()
L: 4x spelt, kip, tomaat, komkommer, sla, mayo, mosterd
Ts: eierkoek, appel, 2x gekookt ei, 1x kleine spelt met pindakaas
D: sperziebonen, kalkoenschnitzel
S: borst
T: shakeGarlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Lijstje van gisteren, was aardig verrot van het feestje zaterdag (Decibel)![]()
L: 2 bolletjes van de bakker met een grillburger
D: chinees besteld![]()
Vandaag:
L: omelet met paprika, tomaat & 200gr aardbeien
T: 100gr rijst, Ko Lo Yuk & Chap Tjoy (restjes van gisteren)
S: LB
D: 100gr rijst, Ko Lo Yuk & Sate (restjes van gisteren)
T: 500gr magere kwark & 2 kiwi's
Denk dat er nog zoveel Chinees over is dat ik er morgen ook nog wel van kan eten![]()
![]()
![]()
oh! Decibeldaar had ik graag heen gewild..maar er wou niemand mee
net als ground zero, mijn vrienden worden saai
lijstje vandaag
o: mugcake en koffie
l: spinazie omelet met kaas
en voor de rest van de week is het afwachten aangezien we met schoonfamilie een weekje weg zijn. Heb wel mijn eigen ontbijt mee![]()
![]()
Ja! Paar weken terug voor het eerst (!!) kalkoenschnitzel gehad, lekker man! Echt wat gemist in mijn levenquote:
Wanneer gaan we samen?!quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
oh! Decibeldaar had ik graag heen gewild..maar er wou niemand mee
net als ground zero, mijn vrienden worden saai
lijstje vandaag
o: mugcake en koffie
l: spinazie omelet met kaas
en voor de rest van de week is het afwachten aangezien we met schoonfamilie een weekje weg zijn. Heb wel mijn eigen ontbijt mee. Moet ook altijd nog een keer alleen naar een festival toe. En dan wel zien bij wie en waar ik terecht kom
![]()
![]()
Mijn vrienden zijn ook een beetje saai aan het worden. Die gaan nog maar 1 of 2 keer per jaar mee naar een festival![]()
![]()
Prik maar een feest
Hier gaan we alleen nog naar Solar omdat het dichtbij is![]()
We hebben nu wel een groep voor Qlimax bij elkaar, dus ik duim dat ze tegen die tijd ook echt meegaan![]()
![]()
Ground Zero ben ik op vakantieVoor de rest staat 12 september Q-Base op de agenda en 4 oktober X-Qlusive Holland.
In november Euphoria of Loudness?![]()
![]()
Decibel![]()
Ook wel heen gewild inderdaad, maar achteraf blij niet gegaan. Kut weer man
Had dat op een gegeven moment toch niet meer door, de regen![]()
Maar het heeft bijna de hele dag geregend inderdaad. Het is denk ik een uurtje of 2 droog gebleven bij elkaar.
Ondanks dat toch een super feest gehad! Wel zat het bagger tot aan mn onderbroek. Ook maar een keer of 5/6 in een volle plas modder gestapt tot aan m'n enkels![]()
![]()
weekend van 8 november en weekend van 14 november kan ik niet en weekend erna is qlimax.
Dus mocht je een feest alleen willen doen dan kunnen we daar in elk geval treffen
qbase, dat is lang geleden
En modder is klote..de eerste paar uur, maar daarna voel je daar indd niks meer van meestal![]()
![]()
MogguhEverything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.![]()
Is goed, gaan we voor zorgen!quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
weekend van 8 november en weekend van 14 november kan ik niet en weekend erna is qlimax.
Dus mocht je een feest alleen willen doen dan kunnen we daar in elk geval treffen
qbase, dat is lang geleden
En modder is klote..de eerste paar uur, maar daarna voel je daar indd niks meer van meestal![]()
Q-base is echt 1 van de weinige feesten waar ik nog niet ben geweest. Heb ik vorig jaar eindelijk mensen geronseld die mee willen.. heb ik zelf een bruiloft die dag![]()
![]()
Dit jaar ook dat weekend weer een bruiloft, gelukkig wel op vrijdagavond. Maar ik heb het al heel jaar gezegd dat ik hoe dan ook ga dus die bruiloft had dan maar mooi even pech gehad![]()
![]()
![]()
Gheheik ben er 1 x geweest, maar toen was het echt ruk, vrienden hadden het niet naar hun zin en de sfeer zat er op het feest zelf ook niet echt in.
![]()
lijstje:
O: 3 crackers, halve plak kaas, 2x kip, 1 pindakaas
L: 2x boterham, 50gr biefstukworst, 2x gekookt ei, 1 appel
D:weet nog niet welke van de opties
T: blokje choco, taart, 4x knappertjes![]()
Wat zijn makkelijke, gezonde en goedkope bronnen van calorieen voor mensen die niet uitgebreid kunnen danwel willen koken? Met behulp van de OP weet ik hoeveel ik binnen moet krijgen zo ongeveer, alleen hoe vind ik lastig.
Wordt dat gekookte aardappelen voor ontbijt en avondeten voor mij?![]()
![]()
In principe is dat juist het mooie, puur vanuit een afval perspectief boeit het totaal niet waar die kcal wegkomen. Zolang je daar maar binnen blijft.
Maar paar goede opties zijn:
- Pasta / rijst / aardappelen;
- Veel groente;
- Veel mager vlees/vis.
Zou gedurende de dag ook zorgen voor de voldoende eiwitten, dit geeft je een goed vol gevoel
Hier iemand die niet hoeft af te vallen, maar aan moet komen. Even een vraagje. Hoe kijken jullie tegen zoetigheden aan? Mijn ene diëtist is lyrisch over ontbijtkoek, Liga's en Sultana's en vindt gebak, ijs etc. uit den boze. De ander zegt: maakt geen fuck uit, gewoon nemen waar je zin in hebt, het gaat om de kilocalorieën. En weer een andere Einstein vindt suiker helemaal niks.![]()
Gewoon normaal eten en daarnaast je calorieën opvoeren. En dat kan mijn inziens prima met ijsjes, extra vlees bij je eten, sultana ''s, ontbijtkoek enzovoortquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:26 schreef Skeletor. het volgende:
Hier iemand die niet hoeft af te vallen, maar aan moet komen. Even een vraagje. Hoe kijken jullie tegen zoetigheden aan? Mijn ene diëtist is lyrisch over ontbijtkoek, Liga's en Sultana's en vindt gebak, ijs etc. uit den boze. De ander zegt: maakt geen fuck uit, gewoon nemen waar je zin in hebt, het gaat om de kilocalorieën. En weer een andere Einstein vindt suiker helemaal niks.
Echt kindervoer, die koekjes. Mijn idee was eigenlijk dat ze niet heel veel nuttig voedingswaarde hebben. Ja, suiker, maar daar bouw je geen spieren mee op. Eten jullie Liga's, Sultana's en dat soort tussendoortjes?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Op zich maakt het niet zo veel uit, als je maar zorgt voor een overschot in kcal. De vraag is echter in hoeverre het goed is voor je lichaam om dat te doen met gebak, ijs en fastfood en dergelijke. Het is wel makkelijk, maar lekker voor je lichaam is het niet. Verstandiger is om wel zo veel mogelijk 'clean' te eten (wellicht met Crohn ook geen slecht idee?). De lekkernijen als koek en ijs en zo kun je echt wel af en toe nemen. maar ik zou dat zeker niet te veel doen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:26 schreef Skeletor. het volgende:
Hier iemand die niet hoeft af te vallen, maar aan moet komen. Even een vraagje. Hoe kijken jullie tegen zoetigheden aan? Mijn ene diëtist is lyrisch over ontbijtkoek, Liga's en Sultana's en vindt gebak, ijs etc. uit den boze. De ander zegt: maakt geen fuck uit, gewoon nemen waar je zin in hebt, het gaat om de kilocalorieën. En weer een andere Einstein vindt suiker helemaal niks.Fear is the path to the Dark Side.![]()
Naast transvetten zijn te veel suikers uit snelle koolhydraten (zoals ontbijtkoek) het slechtste wat je kunt eten. Het moet mogelijk zijn om op een gezondere manier je kcal te verhogen, in plaats van die enorm suikerrijke producten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:26 schreef Skeletor. het volgende:
Hier iemand die niet hoeft af te vallen, maar aan moet komen. Even een vraagje. Hoe kijken jullie tegen zoetigheden aan? Mijn ene diëtist is lyrisch over ontbijtkoek, Liga's en Sultana's en vindt gebak, ijs etc. uit den boze. De ander zegt: maakt geen fuck uit, gewoon nemen waar je zin in hebt, het gaat om de kilocalorieën. En weer een andere Einstein vindt suiker helemaal niks.
Noten en zaden
Zalm
Vloeibare kcal
Grote porties zoals een vol bord pasta etc. Shakes of smoothies met pindakaas erdoor, hoppa.![]()
Nou, kijk. Dat vind ik dus ook. Ik probeer verder zo clean mogelijk te eten, behalve dan die tussendoortjes (want inderdaad makkelijk) en die Nutri's kun je ook niet echt clean noemenquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:14 schreef Artoo het volgende:
[..]
Op zich maakt het niet zo veel uit, als je maar zorgt voor een overschot in kcal. De vraag is echter in hoeverre het goed is voor je lichaam om dat te doen met gebak, ijs en fastfood en dergelijke. Het is wel makkelijk, maar lekker voor je lichaam is het niet. Verstandiger is om wel zo veel mogelijk 'clean' te eten (wellicht met Crohn ook geen slecht idee?). De lekkernijen als koek en ijs en zo kun je echt wel af en toe nemen. maar ik zou dat zeker niet te veel doen.. Misschien mueslibollen, krentenbollen en dat soort meuk dan maar? Hoewel mijn gebakjes en croissantjes relatief clean zijn, want puur roomboter, van de echte bakker
.
![]()
Noten en zaden: check! Zalm: check! Die vloeibare kcal...check niet...behalve via de Nutri's. Melkproducten vallen niet zo goed, thee drink ik altijd zwart en ik ben niet zo van de sapjes en smoothies. Qua frisdrank: van kinds af aan altijd suikervrij gekregen en met suiker krijg ik gewoon niet weg. Noem me een mietje, maar ik heb het geprobeerd. Je zou zeggen: als je die vieze Nutri's weg kunt krijgen, kun je alles zuipen. Qua smaak misschien vergelijkbaar met whey en andere vieze shakes, denk ik. Driemaal daags zo'n flesje is echt genoeg, geloof me. Laat me lekker mijn Pepsi Max zuipenquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Naast transvetten zijn te veel suikers uit snelle koolhydraten (zoals ontbijtkoek) het slechtste wat je kunt eten. Het moet mogelijk zijn om op een gezondere manier je kcal te verhogen, in plaats van die enorm suikerrijke producten.
Noten en zaden
Zalm
Vloeibare kcal
Grote porties zoals een vol bord pasta etc. Shakes of smoothies met pindakaas erdoor, hoppa..
Ooooh, en pasta. No-go food met de Crohn voor mij.
Dank voor alle tips!![]()
Lijstje:
L: 4x spelt, kipfilet, komkommer, sla, tomaat, mayo, mosterd
Ts: 1x spelt met pindakaas, 2x gekookt ei, eierkoek, appel, 2 pruimen
D: rundersaucijs, wortels
S: rug
T: shakeGarlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Lijstje gisteren:
O: Kwarktaart
S: 1,5 uur benen + borst
T: AH fruitsalade
L: IJsbergsla, maïs, 125g gerookte kip en citroen-mosterddressing
T: 250g optimel kwark
D: Kipsaté wraps
T: Kwarktaart, Mars ijsje
Vandaag weet ik allemaal nog niet zo goed
O: 40g havermout, 200ml sojamelk, sinaasappel, koekkruiden
S: Hardlopen
T: Magere kwark met WF caramel syrup
L: ?
T: ?
D: ?
Ik ben alleen vanavond dus het kan nog alle kanten op
lijstje:
O: rijstepap met whey
L: 2x boterham, 50gr biefstukworst, 2x gekookt ei, appel
D: Griekse sperziebonen, gekookte aardappels. duitse biefstuk
T: blokje choco, taart, 4x knappertjes![]()
Lijstje:
O: kwark met wat honing + 1 pannekoek (over van gisteren)
T: appeltje
L: 4 volkoren met runder rookvlees
T: banaan
D: Spagetti met zelfgemaakte saus
T: kwark met wat honing
Door de prive omstandigheden zal ik een stuk minder kunnen gaan sporten in de toekomt. Voorheen redde ik het makkelijk om 2-3x per week te gaan. Straks zal ik me moeten beperken tot de ene week 1x, de andere week 2x (en heel soms kan ik een 3e keer plannen)![]()
Zal dus over die laatste paar kg's en dat kleine buikrolletje nog wel even doen ben ik bang.Everything you want is on the other side of fear.
dus nog beter op je eten (en drinken, alco!) letten! Dan kan het bestquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:35 schreef sanger het volgende:
Lijstje:
O: kwark met wat honing + 1 pannekoek (over van gisteren)
L: 4 volkoren met runder rookvlees
T: banaan
D: Spagetti met zelfgemaakte saus
T: kwark met wat honing
Door de prive omstandigheden zal ik een stuk minder kunnen gaan sporten in de toekomt. Voorheen redde ik het makkelijk om 2-3x per week te gaan. Straks zal ik me moeten beperken tot de ene week 1x, de andere week 2x (en heel soms kan ik een 3e keer plannen)![]()
Zal dus over die laatste paar kg's en dat kleine buikrolletje nog wel even doen ben ik bang.
Heb je nu zelf in de hand dus nog beter!![]()
Gisteren niet gaan sporten, had echt nog teveel last van m'n kater van zaterdagTerwijl het vaak gewoon beter is om toch even te gaan.. maar goed daar kon ik me mentaal niet overheen zetten.
Straks gaan wel weer braaf, wat ook inhoud dat ik zaterdag voor het voetballen nog een keer moet gaan
L: 4 volkoren crackers met chocoladepasta
T: omelet van 3 eieren met paprika & tomaat
S: LB
D: 100gr pandan rijst, 150gr kipfilet & fijne groenten
T: 40gr night protein & 2 kiwi's![]()
Op maandag nóg last van je zaterdagkater? Damnquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:05 schreef sandertjuh het volgende:
Gisteren niet gaan sporten, had echt nog teveel last van m'n kater van zaterdagTerwijl het vaak gewoon beter is om toch even te gaan.. maar goed daar kon ik me mentaal niet overheen zetten.
I lied, ik ben pas vanmiddag gaan hardlopenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Artoo het volgende:
Vandaag weet ik allemaal nog niet zo goed
O: 40g havermout, 200ml sojamelk, sinaasappel, koekkruiden
L: 2 gegrillde puntpaprika's, 2 gekookte eitjes
S: Hardlopen, 5 km met 8x 1 minuut hoog tempo
D: Kip pizzaiola met parmezaan
T1: Magere kwark met WF caramel syrup, meloen
T2: Mars ijsje, wellicht nog ietsAlso aanvullingen! Had vanwege visite en laat hardlopen geen tijd voor T's. Vanavond maar inhalen.
In dit geval gaat het meer om een mentale katerquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:55 schreef Artoo het volgende:
[..]
Op maandag nóg last van je zaterdagkater? Damn![]()
![]()
MogguhEverything you want is on the other side of fear.
Lijstje van vandaag:
L: omelet met paprika & tomaat
T1: 100gr noodles, 150gr kipfilet & paprika
T2: 200gr aardbeien
T3: 1x B'tween reep & blikje coca cola zero
S: UB
D: 350gr aardappelen, 200gr spinazie & 1x saucijzenworst
T4: 40gr night protein & 2 kiwi's![]()
Whoeehoee![]()
Voor de vakantie stond m'n weegschaal op 68,8 kg. Vannochtend stond er 67,1 kg. Terwijl ik nog best ongezond gegeten heb. Bijna iedere ochtend ei met bacon. Verschillende keren een donut op. Ook een keer een ijsje, en paar cocktails. En Kipburger. Ik moet straks nog m'n best gaan doen om op gewicht te blijven(grapje).
![]()
Ik was zo blij dat ik m'n vriend wakker maakte met m'n gestuiterquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:57 schreef sandertjuh het volgende:
Lekker gevoel toch? Dat je ook afvalt zonder er echt keihard mee bezig te zijn?!![]()
![]()
Het is alleen wel allemaal bij m'n tieten weg volgens mij.
heb op vakantie ook echt een heel lief compliment gekregen van meisjes die ik amper kende over m'n figuur. Toen ik zei dat ik net 32 kg was afgevallen hing hun mond op hun knieeen.![]()
32 kg, super toch?!![]()
Het moet op een gegeven moment ook wel een keertje genoeg zijn! En tevreden zijn met jezelf!![]()
Nog 2 kg dan zit ik op de 65 kg. Ik kan officieel zeggen dat ik een thight gap heb omgquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef sandertjuh het volgende:
32 kg, super toch?!![]()
Het moet op een gegeven moment ook wel een keertje genoeg zijn! En tevreden zijn met jezelf!twee maanden geleden had ik je uitgelachen als je gezegd had dat dat mogelijk was.
![]()
Die 2 kg ga je dan ook wel redden!
Bij ons samen gaat het ook goed, merk ook dat als ik er niet te streng en te hard mee bezig ben het veel makkelijker gaat. En dan eten we ook echt wel eens ongezond of een zak chips samen weg op zondag.
Het moet ook een beetje leuk blijven, ik merk dat als ik te streng ben voor mezelf toch ook wel de neiging heb om stiekem te snoepen.
Heb net voor mezelf eens een collage gemaakt met foto's van januari, maart, juni en deze maand. Ik dacht dat ik in januari al gespierd wasValt dat dan even tegen als ik kijk naar nu. Maar ik ben dan ook al ruim 1,5 jaar bezig alweer. Is eigenlijk niet eerlijk hoe hard het werken is om in vorm te raken
![]()
![]()
Mag ik zien?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:10 schreef sandertjuh het volgende:
Die 2 kg ga je dan ook wel redden!
Bij ons samen gaat het ook goed, merk ook dat als ik er niet te streng en te hard mee bezig ben het veel makkelijker gaat. En dan eten we ook echt wel eens ongezond of een zak chips samen weg op zondag.
Het moet ook een beetje leuk blijven, ik merk dat als ik te streng ben voor mezelf toch ook wel de neiging heb om stiekem te snoepen.
Heb net voor mezelf eens een collage gemaakt met foto's van januari, maart, juni en deze maand. Ik dacht dat ik in januari al gespierd wasValt dat dan even tegen als ik kijk naar nu. Maar ik ben dan ook al ruim 1,5 jaar bezig alweer. Is eigenlijk niet eerlijk hoe hard het werken is om in vorm te raken
![]()
En dat van te streng is zo waar. Het grappige vind ik ook altijd dat ik juist de dagen nadat ik bijvoorbeeld een weekendje wat minder streng heb gedaan juist als een gek afval.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2015 11:21:20 ]![]()
Lijstje!
O: 30g havermout, 1 banaan, 200ml sojamelk
S: 1,5 uur UB @ gym
T: 250g magere kwark met WF caramel syrup
L: ? (even kijken wat er nog in de koelkast ligt dat op moet)
T: Meloen en nog iets
D: Stamppot andijvie met spekjes, bij ouders. Kcal onbekend (600? 650?) en ik laat de slavink staan
T: ?Fear is the path to the Dark Side.![]()
Afvallen gaat ruk, veel stress door afronden stage en daardoor onregelmatig eten en niet meer de tijd nemen om uitgebreid te koken. Vanaf half september wordt het gelukkig rustiger.
O - Twee kadetjes met kaas en komkommer.
T - Bak kwark met wat zaadjes en noten.
L - Restje preisoep met een boterham.
T - Iets lekkers.
D - Groente-omelet, maaltijdsalade
B - 5 kilometer wandelen![]()
Misschien helpt het om in de weekenden/wanneer je even tijd hebt wat te mealpreppen? Als je kant en klare gezonde maaltijden in je koelkast hebt staan hoef je je geen zorgen te maken over koken en/of over genoeg/gezond etenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:47 schreef Susi het volgende:
Afvallen gaat ruk, veel stress door afronden stage en daardoor onregelmatig eten en niet meer de tijd nemen om uitgebreid te koken. Vanaf half september wordt het gelukkig rustiger.
O- kwark
L- 2bh met runderrookvlees en een gebakken ei
T- aardbeien
D- Zweedse balletjes (jup die van de ikea mjummie) , toscaanse aardappel partjes, peultjes
T- Toetje
T- chai latteI solemnly swear i'm up to no good![]()
Werk thuis vandaag, altijd chaotische lijstjes:
L: spelttwister kaas, 1 kaas-uien bol
T: klein bakje Ben & Jerry peanut butter cup, was meh
D: provencaalse aardappelpartjes, kalkoenlapje, wortels
1500 kcal, nog 300 om op te brassen.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Lijstje van vandaag:
L: 4x spelt, kipfilet, mayo, mosterd, sla, tomaat, komkommer
Ts: 3 pruimen, 1 appel, 2 digestive puur, wortels, paar dropfruit duo's
D: provencaalse aardappelpartjes, kalkoenlapje, wortels
S: benen
Wortels moeten op
Mogguh
Everything you want is on the other side of fear.
Ik werk onregelmatig en dat is juist hetgeen wat het zo lastig maakt. Ik werk al met weekmenu's normaliter, maar die heb ik de afgelopen twee weken laten varenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:19 schreef Artoo het volgende:
[..]
Misschien helpt het om in de weekenden/wanneer je even tijd hebt wat te mealpreppen? Als je kant en klare gezonde maaltijden in je koelkast hebt staan hoef je je geen zorgen te maken over koken en/of over genoeg/gezond etenEn die weekmenu's hielden mij een beetje op de been zogezegd.
![]()
Lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen, twee gekookte eieren.
T: mueslireep
L: yoghurt & druiven
T: twee mini eierkoekjes
D: kip, rijst en sajoerboontjes
S: crossfit
T: banaan![]()
Begrijpelijk, in 't voren koken kost ook tijd. Maar als het je helpt om beter te eten is het misschien wel de moeite waard om er even een uurtje voor vrij te plannenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:43 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik werk onregelmatig en dat is juist hetgeen wat het zo lastig maakt. Ik werk al met weekmenu's normaliter, maar die heb ik de afgelopen twee weken laten varenEn die weekmenu's hielden mij een beetje op de been zogezegd.
Mijn lijstje voor vandaag:
L: omelet met paprika & tomaat
T: 100gr noodles, 150gr kipfilet & paprika
T: 250gr aardbeien & b'tween reep
D: 200gr gemarineerde kipfilet, 350gr verse frietjes uit de airfryer & groenten
S: voetballen
T: 40gr night protein & 3 biertjes na het voetballen![]()
Maar weer eens lijstjuh:
- O: Havermout;
- T: Banananananananananananana;
- L: Italiaanse bol met kipfilet, 2 volkoren met kipfilet, het restant van het pakje kipfilet;
- T: 300 g kwark, 2 kiwi's;
- D: Mwa, weet nog niet. 750 kcal. Ik denk noodles
[ Bericht 0% gewijzigd door CrunchySelf op 20-08-2015 13:34:18 ]┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Gister trouwensik was bij mijn ouders en m'n oom kwam daar binnen vallen. Die had ik al super lang niet gezien. Zijn reactie "zo fripsel je bent wel dun nu" en toen bleef hij even stil "je bent net een eeuhh Barbie". Zoiets zij hij. M'n broers en vriend lagen echt onder tafel van het lachen.
![]()
![]()
lolquote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:50 schreef Fripsel het volgende:
Gister trouwensik was bij mijn ouders en m'n oom kwam daar binnen vallen. Die had ik al super lang niet gezien. Zijn reactie "zo fripsel je bent wel dun nu" en toen bleef hij even stil "je bent net een eeuhh Barbie". Zoiets zij hij. M'n broers en vriend lagen echt onder tafel van het lachen.
zet is een before en after foto neer dan. ik ben wel benieuwd dan
#team-anti-that-what-will-not-be-named![]()
Heeft er al eens gestaan maar:quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:28 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
lol
zet is een before en after foto neer dan. ik ben wel benieuwd danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2015 15:36:11 ]![]()
wow dat is een flink verschil. heb je nog steeds dezelfde vriend? ik kan me voorstellen dat die dit ook wel erg leuk vindt
Ja die heb ik nog steeds. Hij is ook een beetje te zwaarquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:37 schreef Ryuuzen het volgende:
wow dat is een flink verschil. heb je nog steeds dezelfde vriend? ik kan me voorstellen dat die dit ook wel erg leuk vindtwe wogen precies evenveel. Alleen bij de 85 is hij blijven hangen en weer terug gegaan naar de 91. Maar hij heeft de draad nu weer opgepakt
en ach.. Mijn vriend heeft me al in zoveel versies meegemaakt. We hebben al sinds m'n 13e
![]()
![]()
ja maar deze versie lijkt me de beste toch. Ook veel gezonder. wel jammer dat je vriend het dan niet zo makkelijk volhoudtquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja die heb ik nog steeds. Hij is ook een beetje te zwaarwe wogen precies evenveel. Alleen bij de 85 is hij blijven hangen en weer terug gegaan naar de 91. Maar hij heeft de draad nu weer opgepakt
en ach.. Mijn vriend heeft me al in zoveel versies meegemaakt. We hebben al sinds m'n 13e
Hij slikt medicijnen waar hij vreetkicks van krijgt, dus hij heeft wat extra discipline nodig.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:40 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
ja maar deze versie lijkt me de beste toch. Ook veel gezonder. wel jammer dat je vriend het dan niet zo makkelijk volhoudt![]()
ow dat is wel ruk. nou ja iig een mooi resultaatquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:42 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Hij slikt medicijnen waar hij vreetkicks van krijgt, dus hij heeft wat extra discipline nodig.#team-anti-that-what-will-not-be-named![]()
Thnxquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:44 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
ow dat is wel ruk. nou ja iig een mooi resultaat![]()
![]()
Mogguh
O: kwark met honing en een snee brood met klein beetje hagelslag
L: 4 volkoren met kipfilet
D: piepers met broccoli en stukje zelfgebakken witvis
T: kwark met honing
Ja, geen T indd. Ben nog niet echt gewend aan zelf boodschappen doen etc dus niets in huis
Haha, baby steps. Gelukkig zijn dit wijze lessenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:36 schreef sanger het volgende:
Ja, geen T indd. Ben nog niet echt gewend aan zelf boodschappen doen etc dus niets in huis
Zeker wijze lessen, nooit meer trouwen. Vrouwen zijn evil. Etc.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:48 schreef Artoo het volgende:
[..]
Haha, baby steps. Gelukkig zijn dit wijze lessen
lijstje:
O: 3 crackers, halve plak kaas, kip, pindakaas
L: denk bolletje grillworst en 1 rosbief
D: groenteburger, rodekool, kipfilet
T: blokje choco, Griekse yoghurt met muesli, 4x knappertjes![]()
O- kwark en een latte machiato
L- havermout pannenkoekjes
T- aardbeien
D-? Ga bij een vriend eten
T-?I solemnly swear i'm up to no good![]()
Dat was best wel balen gister avondvan m'n laatste geld de tank van de auto een beetje bijgevuld zodat ik naar m'n crossfit training kon bij de fysio.. Is 25 minuten rijden. Kom ik daar aan, is alles potdicht. Een uur onderweg geweest voor niks. En dan ook nog te bedenken dat ik m'n hele dag erop aanpas omdat ik door m'n fibromyalgie anders niet genoeg energie heb
was echt boos..
Vannochtend zelf maar wat aangeprult:
-30 min "hardgelopen", 2 min rennen, 1 min wandelen, 2 min rennen, etc.
-3x10 pistol squats per been mbh van namaak tRX
-3x8 (per kant) sit ups, met in m'n hand een zware baksteen die ik uitstoot (wie niet zoveel heeft moet creatief zijn)
-3x10 opdrukken (wel op m'n knieen"
-3x10 pull ups (weet naam niet zeker) met namaak tRX
-3x10 plank met uitstoten naar voor hand om hand.
Lijstje voor vandaag:
O: hard broodje met gebakken eitje, plak ham
T: twee mini eierkoeken
L: tomaat, komkommer, paprika, ui, feta
T: druiven & banaan
D: quiche met champignons, hakblokjes en prei
T: yoghurt
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 11:49:02 ]![]()
Het begint allemaal met die ene eerste stap. Probleem is alleen dat ik er daar al 100 van heb gezet. Ik ben overduidelijk aan de zware kant, maar ik ben geen tonnetje. Ik ben in het begin meestal wel heel erg gemotiveerd, maar na een aantal weken zakt de motivatie als een baksteen naar de bodem. Ik heb ook geen discipline dus ik houd een aangepast dieet ook nooit vol. Iemand tips en ervaring hoe deze mega drempel te overkomen?...en waarom?![]()
Door niet te diëten maar door jezelf een nieuwe levensstijl/eetstijl aan te leren op zo'n manier dat je wel gezonder eet maar nog steeds af en toe kan genieten van iets lekkers.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:36 schreef younesel het volgende:
Het begint allemaal met die ene eerste stap. Probleem is alleen dat ik er daar al 100 van heb gezet. Ik ben overduidelijk aan de zware kant, maar ik ben geen tonnetje. Ik ben in het begin meestal wel heel erg gemotiveerd, maar na een aantal weken zakt de motivatie als een baksteen naar de bodem. Ik heb ook geen discipline dus ik houd een aangepast dieet ook nooit vol. Iemand tips en ervaring hoe deze mega drempel te overkomen?![]()
![]()
Dit dusquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:58 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Door niet te diëten maar door jezelf een nieuwe levensstijl/eetstijl aan te leren op zo'n manier dat je wel gezonder eet maar nog steeds af en toe kan genieten van iets lekkers.
Mijn lijstje:
O: Smoothie van aardbeien, mango, banaan, amandelmelk
A: Hamburger, spitskool
T: 3x rijstwafel kokos-cacaopasta
T: Pruimen
S: Boksen, fietsen
Volgens MFP sta ik negatief in de calorieën en mag ik er nog 1600. Dat ga ik natuurlijk niet redden vandaag. Denk dat er nog max. 200 bij komen aan kip ofzo.
Overigens begin ik nu eindelijk een beetje smaller te worden. Aan mijn gewicht is nog niets te zien: het blijft onverminderd hoog. Maar ik begin wel spieren te krijgen en merk dat kleding iets losser zit.![]()
Ik kan je alleen vertellen dat ik hem ook heb gehad, alleen op een iets andere manier. Ik wilde graag anders gaan eten (glutenvrij, suikervrij, lactosevrij). Dat lukte me niet, want megaverslaafd. Gevolg: eetbuien, en heftige ook. Op een gegeven moment was ik het zó verschrikkelijk zat dat het na 100 pogingen de 101e keer wel lukte. De definitie van Einstein over waanzin ging in mijn geval toch niet helemaal op. Ofja, misschien was ik bezig als een waanzinnige, maar het is me gelukt. Nu ruim 5 maanden verder. Ik heb cold turkey mijn levensstijl aangepast en ben gaan sporten (dat kan ik weer als ik niet chronisch last heb van gewrichten en vermoeidheid door verkeerde voeding). Afvallen in gewicht doe ik niet echt (wel in omvang), maar mijn lijf is al zo veel gezonder. Ik geloof dat dat afvallen vanzelf wel komt (het is wel nodig, namelijk!).quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:36 schreef younesel het volgende:
Het begint allemaal met die ene eerste stap. Probleem is alleen dat ik er daar al 100 van heb gezet. Ik ben overduidelijk aan de zware kant, maar ik ben geen tonnetje. Ik ben in het begin meestal wel heel erg gemotiveerd, maar na een aantal weken zakt de motivatie als een baksteen naar de bodem. Ik heb ook geen discipline dus ik houd een aangepast dieet ook nooit vol. Iemand tips en ervaring hoe deze mega drempel te overkomen?
Dus eerlijk gezegd heb ik geen tip. Alleen het zó zat zijn en het er absoluut niet meer voor over hebben om mezelf ziek te eten waren (en zijn nog steeds) voor mij motivatie om niet meer te zondigen. Inmiddels weet ik ook dat ik nooit meer terug wil, want dan kan ik niet meer boksen, niet meer roeien, niet meer fietsen, niet meer hardlopen. Dat kan ik nu allemaal weer, door het omgooien van mijn voedingspatroon en daar ben ik heel, heel dankbaar voor. Daar heb ik het echt niet voor over om een keer een boterham te eten.![]()
Hoe kun je tussen je ontbijt en je avond eten helemaal niks eten? Dat is op een bepaald punt toch vragen om een eetkick.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:35 schreef babybanaan het volgende:
Mijn lijstje:
O: Smoothie van aardbeien, mango, banaan, amandelmelk
A: Hamburger, spitskool
T: 3x rijstwafel kokos-cacaopasta
T: Pruimen
S: Boksen, fietsen
Volgens MFP sta ik negatief in de calorieën en mag ik er nog 1600. Dat ga ik natuurlijk niet redden vandaag. Denk dat er nog max. 200 bij komen aan kip ofzo.
Overigens begin ik nu eindelijk een beetje smaller te worden. Aan mijn gewicht is nog niets te zien: het blijft onverminderd hoog. Maar ik begin wel spieren te krijgen en merk dat kleding iets losser zit.![]()
![]()
Goedemorgen!
Zo afgelooen week gewoon echt nergens op gelet, koste me 1,5 kilo..maar zal ook wel wat vocht zijn, veel zout in het eten wat zij. Ormaal zelf niet doen.
En zometeen weer lekker sporten
Beetje vaag lijstje hier oven indd, maar ik snap dan ook niet dat mensen kunnen ontbijten met een smoothie![]()
![]()
Mijn lijstje voor vandaag:
O: hard broodje met gebakken ei en ham glas multivitamine
T: twee pruimen
L: restje champignon quiche
T: yoghurt + een eierkoek die ik tegen de middag hopelijk zelf gemaakt heb
D: maaltijdsalade met kip
T: druiven
Ik wil eigenlijk nog iets aan beweging doen maar ik heb hele erge spierpijn en zou tegenwoordig verstandig genoeg moeten zijn om het niet te doen![]()
![]()
Rondje rustig wandelen of fietsen? Als de spierpijn echt erg is zou ik niet onnodig gaan forceren verder. Doe een beetje actief herstel en laat het daar lekker bijquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:45 schreef Fripsel het volgende:
Ik wil eigenlijk nog iets aan beweging doen maar ik heb hele erge spierpijn en zou tegenwoordig verstandig genoeg moeten zijn om het niet te doen
Fietsen vind m'n lijf niet leuk. Al zou het me misschien wel lukken tegenwoordig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:15 schreef Artoo het volgende:
[..]
Rondje rustig wandelen of fietsen? Als de spierpijn echt erg is zou ik niet onnodig gaan forceren verder. Doe een beetje actief herstel en laat het daar lekker bij
Wandelen zat ik ook aan te denken. Maar dan wacht ik even tot vriendlief wakker is denk ik. Kan nog wel tot een uur of 1 duren.
Het frustreert me opeens heel erg. Op vakantie heb ik niet gesport en toen had ik veel minder pijn in m'n spieren, terug ben ik weer 1x bezig geweest en weer 2 dagen extra pijn. Maar als ik niet sport word ik een overactief hyper rotkind en dan voel ik me ook niet fijn.![]()
Voor het eerst onder de 60 kg uitgekomen!!
Vanmorgen was het 59,5 kg alleen komt dat denk ik omdat ik gisteren heel slecht en weinig heb gegetenWel een paar biertjes en op en neer gefietst naar de stad wat op 18 km neer komt.
En toch ook braaf nog een centimeter buikomtrek verloren, totale resultaat is nu 12 cm![]()
![]()
Als je mijn lijstje van gisteren ziet niet hoor![]()
L: italiaanse bol met american filet & 2 kaascroissantjes
T: 250 gr aardbeien
T: half schaaltje chips
D: niks want had geen tijd meer
T: 5 of 6 biertjes & broodje gyros met een heel klein beetje knoflooksaus
S: 18 km fietsen![]()
En daarbij voelde ik die biertjes best wel aardig waardoor ik vanmorgen ook niet ben gaan sporten. Ik ben sowieso maar 2 van de 4 keer geweest omdat ik maandag en dinsdag nog ellendig was van Decibel![]()
Nee dit is echt een hele slechte week geweest![]()
![]()
Lijstje vandaag dan maar.. gaat er niet heel veel beter op worden. Heb ik wel zelf in de hand natuurlijk maar ga de lekkere biertjes niet laten staan straks. En dus ook niet klagen en/of zeuren![]()
L: omelet met paprika & tomaat en een heerlijke cappuccino
S: voetbalwedstrijd, lekker met deze warmte![]()
T: 2 ciabatta broodjes van thuis & 40gr whey shake
T: ongetwijfeld een aantal biertjes
D: nog geen idee zal wel kantine (vet) voedsel worden![]()
T: verjaardagsfeest dus nog een aantal biertjes![]()
Ach zulke weekenden heb ik ook wel eens, moet kunnenvaak val ik dan de week erna zelfs makkelijker af.
![]()
Fietsen wil niet, maar crossfit en KT en dergelijke wel?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:20 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Fietsen vind m'n lijf niet leuk. Al zou het me misschien wel lukken tegenwoordig.
Wandelen zat ik ook aan te denken. Maar dan wacht ik even tot vriendlief wakker is denk ik. Kan nog wel tot een uur of 1 duren.
Het frustreert me opeens heel erg. Op vakantie heb ik niet gesport en toen had ik veel minder pijn in m'n spieren, terug ben ik weer 1x bezig geweest en weer 2 dagen extra pijn. Maar als ik niet sport word ik een overactief hyper rotkind en dan voel ik me ook niet fijn.
Bij fietsen is het de repeterende beweging die je maakt waar mijn heup en knie zeer van gaan doen als het te lang duurt. Als ik daar dan weer doorheen ga, ga m'n tenen tintelen en trekt dat omhoog in m'n been. Heel naar gevoel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 13:22 schreef Artoo het volgende:
[..]
Fietsen wil niet, maar crossfit en KT en dergelijke wel?![]()
![]()
Nee, geen last van. Heb een hele stabiele suikerspiegel. Geen honger ook, dus dat gaat helemaal goed,quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:24 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Hoe kun je tussen je ontbijt en je avond eten helemaal niks eten? Dat is op een bepaald punt toch vragen om een eetkick.![]()
Whehe ach, je weet hoe het wel moet..en het kan ook niet altijd alleen maar strak zijn hequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 11:52 schreef sandertjuh het volgende:
Als je mijn lijstje van gisteren ziet niet hoor![]()
L: italiaanse bol met american filet & 2 kaascroissantjes
T: 250 gr aardbeien
T: half schaaltje chips
D: niks want had geen tijd meer
T: 5 of 6 biertjes & broodje gyros met een heel klein beetje knoflooksaus
S: 18 km fietsen![]()
En daarbij voelde ik die biertjes best wel aardig waardoor ik vanmorgen ook niet ben gaan sporten. Ik ben sowieso maar 2 van de 4 keer geweest omdat ik maandag en dinsdag nog ellendig was van Decibel![]()
Nee dit is echt een hele slechte week geweest![]()
Maar je snapt dat gezond anders is he?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:15 schreef babybanaan het volgende:
[..]
Nee, geen last van. Heb een hele stabiele suikerspiegel. Geen honger ook, dus dat gaat helemaal goed,![]()
Lijstje van gister
O: mugcake met honing, koffie
S: benen en buik....auw!
L: kom yoghurt met honing en rozijnen, 2 rijstwafels met kaas
T: 2 rijstwafels
D: 2,5 speklap, hamburger, 3 stukjes stokbrood, watermeloen en 3 glazen wijn
Geen perfect lijstje, maar in elk geval weer een S
Vandaag zal niet veel beter worden
O: mugcake met honing, koffie
L: 2x brood met pindakaas
T: ijsje
D: spek, kip, watermeloen, stokbrood en wijn![]()
![]()
Dat hoeft helemaal niet. Er is ook zoiets als intermittent fasting, waarbij je de 'windows' waarin je niet eet oprekt en tijdens één maaltijd meer kcals consumeert om aan je dagtotaal te komen. Sommige mensen kunnen het af met per dag één maaltijd van zeg 2000 kcal, of twee maaltijden van 1000. Dat heeft niets met ongezond of gezond te maken, dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Als jij je prettig voelt bij 6x op een dag kleinere hoeveelheden eten, dan is dat ook prima.quote:Op zondag 23 augustus 2015 11:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Maar je snapt dat gezond anders is he?
Het is echter natuurlijk niet de bedoeling dat je het doet met 2x per dag een maaltijd van 500 kcals of zo, dat is weer niet zo'n best idee
Lijstje:
L: 4x brood, boulogne ofzoiets, kipfilet, komkommer, mayo/mosterd
Ts: 200 gr wortels, 2x gekookt ei, mueslireepding, 2 x digestive puur, appel
D: runderschnitzel, nog meer wortels
S: borst
nee oke, maar het lijstje wat hierbij werd geplaatst was gegarandeerd geen IF lijstjequote:Op zondag 23 augustus 2015 15:17 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet. Er is ook zoiets als intermittent fasting, waarbij je de 'windows' waarin je niet eet oprekt en tijdens één maaltijd meer kcals consumeert om aan je dagtotaal te komen. Sommige mensen kunnen het af met per dag één maaltijd van zeg 2000 kcal, of twee maaltijden van 1000. Dat heeft niets met ongezond of gezond te maken, dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Als jij je prettig voelt bij 6x op een dag kleinere hoeveelheden eten, dan is dat ook prima.
Het is echter natuurlijk niet de bedoeling dat je het doet met 2x per dag een maaltijd van 500 kcals of zo, dat is weer niet zo'n best idee![]()
![]()
Mogguh
Lijstje:
O: Kwark met honing
L: 4 volkoren met kip grillworst
D: Gekookte aardappelen, spinazie en stukje vlees
T: kwark of/met banaanEverything you want is on the other side of fear.
Mijn lijstje:
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: 100gr macaroni, 100gr mager gehakt & fijne groenten uit een zak
D: 100gr macaroni, 100gr mager gehakt & fijne groeten uit een zak
T: 40gr night protein & 250gr aardbeien
2x Macaroni vandaag, heerlijk! Ik begin alleen een beetje ei moe te worden. Als ik terug ben van vakantie moet ik daar maar iets op gaan verzinnen.
Zit zelf te denken aan een biefstuk salade ipv een omelet. Bij de Lidl hebben ze 4 stukjes biefstuk voor 5 euro en die vind ik wel redelijk te eten. Er is natuurlijk veel lekkerder biefstuk alleen is dat niet te betalen, elke ochtend eten![]()
![]()
Mijn dag gaat een gekke dag worden
O: eierkoek
T: 3 blokjes kaas
L: broodje hamburger
T: fruit ofzo hoop ik
D: geen idee waarschijnlijk iets van afhaal ofzo![]()
![]()
Heb je wel eens banaan-ei pannekoekjes op?quote:Op maandag 24 augustus 2015 10:39 schreef sandertjuh het volgende:
Mijn lijstje:
L: 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: 100gr macaroni, 100gr mager gehakt & fijne groenten uit een zak
D: 100gr macaroni, 100gr mager gehakt & fijne groeten uit een zak
T: 40gr night protein & 250gr aardbeien
2x Macaroni vandaag, heerlijk! Ik begin alleen een beetje ei moe te worden. Als ik terug ben van vakantie moet ik daar maar iets op gaan verzinnen.
Zit zelf te denken aan een biefstuk salade ipv een omelet. Bij de Lidl hebben ze 4 stukjes biefstuk voor 5 euro en die vind ik wel redelijk te eten. Er is natuurlijk veel lekkerder biefstuk alleen is dat niet te betalen, elke ochtend eten![]()
![]()
Dat is een gek lijstjequote:Op maandag 24 augustus 2015 10:54 schreef Fripsel het volgende:
Mijn dag gaat een gekke dag worden
O: eierkoek
T: 3 blokjes kaas
L: broodje hamburger
T: fruit ofzo hoop ik
D: geen idee waarschijnlijk iets van afhaal ofzo
lijstje
o: mugcake met honinh en koffie
t: koffie
l: sportpannekoeken plus halve appel
t: 2x rijstwafel met pindakaas
s: paardrijden
d: weet ik nog niet![]()
Merengue makenquote:Op maandag 24 augustus 2015 10:56 schreef sandertjuh het volgende:
Heb ik! Ben alleen niet zo'n grote fan van banaan..zit wel veel suiker in.
![]()
Ja ik heb niet thuis geslapen. En waar ik ben eet degene volgens het paleo dieet. En die doet ook vaak maar twee grote maaltijden per dag.quote:
dus alles wat ik eet, eet hij niet echt en andersom.
En vanavond heb ik een vergadering van de jeugdcommissie van de korfbal en dan eten we regelmatig samen. Meestal iets van friet of Chinees![]()
![]()
Maar moet jij dan exact eten wat je gastheer eet? Kun je niet zelf naar de supermarkt lopen voor fatsoenlijk eten?quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:34 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ik heb niet thuis geslapen. En waar ik ben eet degene volgens het paleo dieet. En die doet ook vaak maar twee grote maaltijden per dag.
dus alles wat ik eet, eet hij niet echt en andersom.
En vanavond heb ik een vergadering van de jeugdcommissie van de korfbal en dan eten we regelmatig samen. Meestal iets van friet of Chinees
Jawel. Maar wat heb ik aan een heel brood in me eentje? Of vleeswaar waar ik twee plakjes van pak en dat de rest dan blijft liggen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:35 schreef Artoo het volgende:
[..]
Maar moet jij dan exact eten wat je gastheer eet? Kun je niet zelf naar de supermarkt lopen voor fatsoenlijk eten?
Ik ben wel altijd lichter als ik bij hem ben geweest![]()
![]()
Yep want 1 pistolet en een pakje vleeswaren van 100g kopen is onmogelijk! Balen zeg.quote:Op maandag 24 augustus 2015 12:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Jawel. Maar wat heb ik aan een heel brood in me eentje? Of vleeswaar waar ik twee plakjes van pak en dat de rest dan blijft liggen.
Ik ben wel altijd lichter als ik bij hem ben geweestFear is the path to the Dark Side.![]()
Lijstje:
O: havermout dinges;
T: Banana
L: 4 volkoren kipfilet
T: Kiwi's en kwark
D: 800 kcal
En dan nog 146 kcal over hebben.
Totaal geen motivatie om een lekker lijstje te bedenken
Ik heb nu een broodje tochquote:Op maandag 24 augustus 2015 12:45 schreef Artoo het volgende:
[..]
Yep want 1 pistolet en een pakje vleeswaren van 100g kopen is onmogelijk! Balen zeg.ik doe er alleen een Kipburger op ipv vleeswaar
![]()
Ik moet ook eerlijk zeggen. Ik ben nooit zo goed in eten buiten m'n ritme. Ik doe thuis altijd boodschappen voor mij en m'n vriend en als ik dan zelf moet kiezen.. Kom er nooit aan uit![]()
![]()
Voorbereiden. Neem de volgende keer x aantal sneeën brood mee die je nodig hebt, al dan niet bevroren, pot jam/pindakaas/pasta. Klaar. Of laat een brood bij hem in de vriezer liggen ofzo.Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Merk zelf ook wel een beetje dat zolang ik op de dag werk ik mezelf veel makkelijker in het eet ritme houd.
In het weekend of als ik vrij ben gaat het toch altijd een stuk lastiger..![]()
![]()
Met maximaal hoeveel kilogram aan gewichtsverlies per maand ben je bij een 30-40% vetpercentage "gezond" aan het afvallen? Wat wordt er aangeraden? 2kg per maand?
Een dikke buik is niets zoals jullie waarschijnlijk jammer genoeg weten, maar "loose skin" lijkt me ook niets
Alvast bedankt![]()
Er wordt vaak als richtlijn 0,5 kg p week gehanteerd, maar ik ging in het begin ook veel harder.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:29 schreef DiceMan het volgende:
Met maximaal hoeveel kilogram aan gewichtsverlies per maand ben je bij een 30-40% vetpercentage "gezond" aan het afvallen? Wat wordt er aangeraden? 2kg per maand?
Een dikke buik is niets zoals jullie waarschijnlijk jammer genoeg weten, maar "loose skin" lijkt me ook niets
Alvast bedankt
Heb je al de OP goed bekeken?┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Ja dat is ook niet zo raar, maar als je weet dat degene waar je bij bent in het weekend, anders eet en niet eet wat jij wilt, dan neem je dat toch zelf mee?quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:01 schreef sandertjuh het volgende:
Merk zelf ook wel een beetje dat zolang ik op de dag werk ik mezelf veel makkelijker in het eet ritme houd.
In het weekend of als ik vrij ben gaat het toch altijd een stuk lastiger..Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
2 kg per maand is een mooi strevenquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:29 schreef DiceMan het volgende:
Alvast bedanktHet kan wel zijn dat je, wanneer je vrij zwaar bent, je in het begin snel naar beneden gaat om later wat te stagneren. Het handigst is om je verbruik (je calorische output) te berekenen en daar zo'n 500 kcal onder te gaan zitten (met je voedsel/je input, dus houd goed bij wat je eet!).
Zou ik eigenlijk wel moeten doen. Vind t gewoon lastig vaak, omdat we nooit van te voren plannen wat we gaan doen enzo.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:30 schreef -Peach het volgende:
[..]
Ja dat is ook niet zo raar, maar als je weet dat degene waar je bij bent in het weekend, anders eet en niet eet wat jij wilt, dan neem je dat toch zelf mee?
En misschien ben ik hier dan weer net te makkelijk in hoor maar op zulke dagen is eigenlijk het enige moment dat ik er helemaal niet bij stil sta en het wel zie. Ik weet dat het niet heel verstandig en verantwoordelijk is enzo, maar heel vaak komt het niet voor![]()
![]()
Ik moet ook cold turkey. Eer gisteren goed gesprek gehad met mijn meisje. Eigenlijk met mijzelf, maar zij houdt een spiegel voor. Als ik heel eerlijk ben, dan wil ik wel de baten, maar niet de kosten. Met andere woorden: Wel afvallen en een goed lijf, maar niet willen trainen. Als ik die gedachte een beetje nuanceer (want het komt anders heel dom over): ik houd het sporten en reguleren van de voeding gewoon niet vol, omdat ik mijn doel voor ogen verlies. Ik moet maw gewoon accepteren dat het lastig gaat worden. We zijn inmiddels bij dag 2 en vanavond wil ik naar de sportschool gaan, want het roer moet om. Cold turkey ftw!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 20:41 schreef babybanaan het volgende:
[..]
Ik kan je alleen vertellen dat ik hem ook heb gehad, alleen op een iets andere manier. Ik wilde graag anders gaan eten (glutenvrij, suikervrij, lactosevrij). Dat lukte me niet, want megaverslaafd. Gevolg: eetbuien, en heftige ook. Op een gegeven moment was ik het zó verschrikkelijk zat dat het na 100 pogingen de 101e keer wel lukte. De definitie van Einstein over waanzin ging in mijn geval toch niet helemaal op. Ofja, misschien was ik bezig als een waanzinnige, maar het is me gelukt. Nu ruim 5 maanden verder. Ik heb cold turkey mijn levensstijl aangepast en ben gaan sporten (dat kan ik weer als ik niet chronisch last heb van gewrichten en vermoeidheid door verkeerde voeding). Afvallen in gewicht doe ik niet echt (wel in omvang), maar mijn lijf is al zo veel gezonder. Ik geloof dat dat afvallen vanzelf wel komt (het is wel nodig, namelijk!).
Dus eerlijk gezegd heb ik geen tip. Alleen het zó zat zijn en het er absoluut niet meer voor over hebben om mezelf ziek te eten waren (en zijn nog steeds) voor mij motivatie om niet meer te zondigen. Inmiddels weet ik ook dat ik nooit meer terug wil, want dan kan ik niet meer boksen, niet meer roeien, niet meer fietsen, niet meer hardlopen. Dat kan ik nu allemaal weer, door het omgooien van mijn voedingspatroon en daar ben ik heel, heel dankbaar voor. Daar heb ik het echt niet voor over om een keer een boterham te eten.
...en waarom?![]()
hier duurde het evengoed een tijdje voor mijn huid weer strakker werd en ik viel echt niet snel af qua gewicht...had een tijdje echt een oud oma buikje als ik buktequote:Op maandag 24 augustus 2015 14:29 schreef DiceMan het volgende:
Alvast bedankt![]()
![]()
Gewoon doen dan! Neem de volgende keer paar pakken van die liga's ofzo mee, heb je iig wat.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:44 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Zou ik eigenlijk wel moeten doen. Vind t gewoon lastig vaak, omdat we nooit van te voren plannen wat we gaan doen enzo.
En misschien ben ik hier dan weer net te makkelijk in hoor maar op zulke dagen is eigenlijk het enige moment dat ik er helemaal niet bij stil sta en het wel zie. Ik weet dat het niet heel verstandig en verantwoordelijk is enzo, maar heel vaak komt het niet voorGarlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!![]()
Mijn buik is verrassend goed hersteld. Alleen m'n bovenbenen worden nooit meer perfect ben ik bangquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
hier duurde het evengoed een tijdje voor mijn huid weer strakker werd en ik viel echt niet snel af qua gewicht...had een tijdje echt een oud oma buikje als ik bukte![]()
![]()
Ja mijn buik is nu ook hersteld, maar ik had niet echt een dikke buik, dus het verbaasde me hoe snel je toch los vel kunt hebben![]()
Ik heb net voor het eerst een mugcake gemaakt, damn dat is nice![]()
En maf dat dat ding zo snel tot leven komt in de magnetron
Jaaa. Mugcakes zijn vrij geweldig!quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:38 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb net voor het eerst een mugcake gemaakt, damn dat is nice![]()
En maf dat dat ding zo snel tot leven komt in de magnetronFear is the path to the Dark Side.![]()
Sodeknetter. Ik hou vocht vastheb frietjes op als avondeten zou dat zout dat al kunnen veroorzaken? Krijg mn ring niet eens meer af, sokken aan doet pijn.
![]()
Klinkt een beetje extreem. In ieder geval geen normale reactie op wat zout.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:35 schreef Fripsel het volgende:
Sodeknetter. Ik hou vocht vastheb frietjes op als avondeten zou dat zout dat al kunnen veroorzaken? Krijg mn ring niet eens meer af, sokken aan doet pijn.
![]()
Mijn lichaam staat er wel bekend om, om abnormaal op dingen te reageren, dus zou nergens meer raar van staan te kijken.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:37 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Klinkt een beetje extreem. In ieder geval geen normale reactie op wat zout.![]()
Hou sowieso best makkelijk vocht vast de laatste tijd voor m'n gevoel.![]()
Nja, het zou best kunnen. Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar dat hoeft niks te zeggen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 23:38 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Mijn lichaam staat er wel bekend om, om abnormaal op dingen te reageren, dus zou nergens meer raar van staan te kijken.![]()
Hou sowieso best makkelijk vocht vast de laatste tijd voor m'n gevoel.![]()
Lijstje:
O: Havermout;
T: Banaan;
L: 4 volkoren, kip;
T: Kiwi's + Kwark;
D: 800 kcal;┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
quote:Op maandag 17 augustus 2015 18:52 schreef Skeletor. het volgende:
Echt kindervoer, die koekjes. Mijn idee was eigenlijk dat ze niet heel veel nuttig voedingswaarde hebben. Ja, suiker, maar daar bouw je geen spieren mee op. Eten jullie Liga's, Sultana's en dat soort tussendoortjes?Mogguh. Ik moest ook aankomen, nadat ik door stress bijna 10 kilo kwijt was geraakt in een aantal weken. Heb geen Crohn, maar wel chronische diarree.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben begonnen met eerst verse bouillon, kip en vlees. Dus eigenlijk zo weinig mogelijk vezels en koolhydraten, om mijn darmen rust te geven. gek genoeg ben ik nu al 6 kilo aangekomen in 3 weken, zonder allemaal suikers en slechte vetten naar binnen te prakken. Voel me top!
Het slechtste wat je kan doen is ijs, gebak en chips gaan eten. Maar er staan hier wel meer onwaarheden, zeker in de OP. Ik zou langs gaan bij een specialist of me eens verdiepen in het gaps-dieet. Succes!![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:07 schreef Jopie78 het volgende:
Maar er staan hier wel meer onwaarheden, zeker in de OP.
Wat is er niet juist in de OP? Keek er net weer eens in en kan het niet zo snel vinden.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
De algemeenheid.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:09 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wat is er niet juist in de OP? Keek er net weer eens in en kan het niet zo snel vinden.Het maakt wel degelijk uit wat je eet, en niet alleen de Kcal. Niet ieder mens heeft dezelfde darmflora en zal hetzelfde reageren op zaken.
De combinatie van voeding zorgt voor een andere opname. Het is echt niet zo dat wat je erin stopt 1-op-1 wordt opgenomen.
Je bloedsuikerspiegel regelt de opname van vet vanuit je bloed via insuline, en deze is vaak verstoord bij de meeste mensen met overgewicht (of met een verleden vol met dieet-pogingen).
Daarnaast zie ik bij de meeste mensen hier enorm weinig vetten en eiwitten in hun dieet zitten. Dan val je misschien wel af, maar je pleegt ook roofbouw op je lichaam.
Is hier een voedingsspecialist die de boel in de gaten houdt? Want tegen iemand roepen die aan moet komen dat je dan maar koekjes, ijs en chips moet gaan eten, lijkt mij niet echt gezond.![]()
![]()
Ik ook. Had een mager bekkie, geen armen en benen meer over, maar wel een buikje.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:17 schreef Rucola het volgende:
Dat ga je toch ook niet letterlijk nemen? Ik kan btw wel degelijk afvallen op troep.
Nu raak ik mijn buik kwijt en krijg ik eindelijk weer een wat voller gezicht en dikkere armen.
Daarnaast zijn vrouwen totaal anders dan mannen, wat voeding en afvallen/aankomen betreft, waarbij zeker rekening gehouden moet worden met de cyclus, die alles in de war kan schoppen.
Plus dat veel vrouwen last krijgen van hun schildklier, na drastische dieetpogingen, waardoor er ook andere redenen kunnen zijn, waardoor het afvallen niet lukt.
Voor een kilootje of 2 maakt het weinig uit en wordt er hier weinig schade aangericht, maar als mensen meer dan 5 kilo kwijt moeten, zou ik dit onder begeleiding doen. Je moet namelijk wel al je voedingstoffen binnen krijgen. Sterker nog, ze zijn essentieel om gezond af te kunnen vallen.
Maar das mijn bescheiden mening.![]()
![]()
Je moet wel zien dat deze OP geschreven is vanuit een afval standpunt. Wat daar maakt het echt geen ene flikker uit waar die kcal wegkomt, zolang je maar minder binnenkrijgt dan je verbruikt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:16 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
De algemeenheid.Het maakt wel degelijk uit wat je eet, en niet alleen de Kcal. Niet ieder mens heeft dezelfde darmflora en zal hetzelfde reageren op zaken.
De combinatie van voeding zorgt voor een andere opname. Het is echt niet zo dat wat je erin stopt 1-op-1 wordt opgenomen.
Voor andere dingen kan dat inderdaad wel uitmaken. Sommige producten geven je minder honger dan anderen, wat je weer helpt met afvallen. Of zijn gewoon "gezonder".Zodra je gewicht afneemt stabiliseert dit wel. En ik denk juist dat in deze reeks de macro's goed in de gaten worden gehouden, veel mensen eten hier voldoende eiwitten. Mijn lijstje zit meer dan 1 g eiwit p kg lichaamsgewicht in, wat voldoende is.quote:Je bloedsuikerspiegel regelt de opname van vet vanuit je bloed via insuline, en deze is vaak verstoord bij de meeste mensen met overgewicht (of met een verleden vol met dieet-pogingen).
Daarnaast zie ik bij de meeste mensen hier enorm weinig vetten en eiwitten in hun dieet zitten. Dan val je misschien wel af, maar je pleegt ook roofbouw op je lichaam.Nee, zou ook niet weten waarom dat nodig is. Gezond verstand doet ook een hoop.quote:Is hier een voedingsspecialist die de boel in de gaten houdt? Want tegen iemand roepen die aan moet komen dat je dan maar koekjes, ijs en chips moet gaan eten, lijkt mij niet echt gezond.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Begeleiding? Denk juist dat dit topic daar een goede rol in heeft. Zonder had ik het niet gered.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:22 schreef Jopie78 het volgende:
Voor een kilootje of 2 maakt het weinig uit en wordt er hier weinig schade aangericht, maar als mensen meer dan 5 kilo kwijt moeten, zou ik dit onder begeleiding doen. Je moet namelijk wel al je voedingstoffen binnen krijgen. Sterker nog, ze zijn essentieel om gezond af te kunnen vallen.
Zolang je juist de OP leest, ook de bronnen, ben je imho op een gezonde/verantwoorde manier aan het afvallen. Je berekent op een goede manier je verbruik en gaat daar iets onder zitten. Macro's worden behandeld en welke richtlijnen daar ongeveer handig bij zijn.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
En verder is er geloof ik niet DE manier. Voor ieder lijf werkt het net ff anders, en daar kom je vanzelf achter.
De richtlijnen in de OP lijken me verder best prima. Dat kan je dan mooi personaliseren op jouw doel en hoe jouw lijf werkt.Sterkheidsbaas van alles.![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:29 schreef Lonaa het volgende:
Ah shoot, nu bemoeide ik me er toch mee.
Shit happensquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja man. Sorry.Ik zat echt op m'n handen, maar lette even niet op.
Ben zelf voedingscoach/gewichtsconsulent en heb gemerkt dat 2000 kcal echt niet altijd 2000 kcal zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:23 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je moet wel zien dat deze OP geschreven is vanuit een afval standpunt. Wat daar maakt het echt geen ene flikker uit waar die kcal wegkomt, zolang je maar minder binnenkrijgt dan je verbruikt.
Voor andere dingen kan dat inderdaad wel uitmaken. Sommige producten geven je minder honger dan anderen, wat je weer helpt met afvallen. Of zijn gewoon "gezonder".
[..]
Zodra je gewicht afneemt stabiliseert dit wel. En ik denk juist dat in deze reeks de macro's goed in de gaten worden gehouden, veel mensen eten hier voldoende eiwitten. Mijn lijstje zit meer dan 1 g eiwit p kg lichaamsgewicht in, wat voldoende is.
[..]
Nee, zou ook niet weten waarom dat nodig is. Gezond verstand doet ook een hoop.
Een zak M&M's kan net zoveel calorieën bevatten als een goede maaltijd, maar m&m's bevatten in het geheel geen andere vitamines, mineralen of andere voedingsstoffen.
Daarnaast maakt suiker hongerig en blokkeren vetten en eiwit juist het hongergevoel. Als je alleen naar de kcal kijkt, maak je het jezelf onnodig lastig.
En gezond verstand. Tja, als dat de crux zou zijn, dan zou iedereen wel een atletisch lichaam hebben.
Het is overigens geen aanval hoor, maar voor sommige mensen kan het behoorlijk frustrerend zijn dat ze niet afvallen en wel op 1500 kcal zitten. Voor hun is een ander voedingspatroon heilzamer.![]()
Dat is dus net mijn punt. Als je alles doorneemt en volledig op de hoogte bent van alle info en je eigen lichaam, werkt dit prima. Maar voeding is meer dan energie alleen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:28 schreef Lonaa het volgende:
En verder is er geloof ik niet DE manier. Voor ieder lijf werkt het net ff anders, en daar kom je vanzelf achter.
De richtlijnen in de OP lijken me verder best prima. Dat kan je dan mooi personaliseren op jouw doel en hoe jouw lijf werkt.
Maar van alle lijstjes die ik heb gezien, is er niet 1 waar rekening gehouden wordt met alle vitamines en mineralen.![]()
![]()
Das steun, geen begeleiding. Maar inderdaad, minstens even belangrijk, zo niet belangrijker!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:26 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Begeleiding? Denk juist dat dit topic daar een goede rol in heeft. Zonder had ik het niet gered.
Zolang je juist de OP leest, ook de bronnen, ben je imho op een gezonde/verantwoorde manier aan het afvallen. Je berekent op een goede manier je verbruik en gaat daar iets onder zitten. Macro's worden behandeld en welke richtlijnen daar ongeveer handig bij zijn.![]()
Voeding is sec. gezien inderdaad meer dan 'alleen maar' energie, dat klopt. Ik denk dat als je de OP leest (incl. spoilers en links) je een heel eind komt om dat in te zien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:34 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat is dus net mijn punt. Als je alles doorneemt en volledig op de hoogte bent van alle info en je eigen lichaam, werkt dit prima. Maar voeding is meer dan energie alleen.
Maar van alle lijstjes die ik heb gezien, is er niet 1 waar rekening gehouden wordt met alle vitamines en mineralen.
Overigens ben ik arrogant genoeg om te zeggen dat ik prima eet en alles binnen krijgWil je mijn lijstje zien?
Ik denk dat je zeker, om succesvol af te vallen en te blijven, verstand moet hebben van hoe voeding werkt, wat het is en wat het doet met je lijf. Dat ben ik volledig met je eens.Sterkheidsbaas van alles.![]()
Haha, ik geloof je gelijk. Wat ik zeg, het is geen aanval. Het is alleen enorm lastig om uit alle informatie die er is (ook in de OP) een goed patroon samen te stellen op individueel niveau.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voeding is sec. gezien inderdaad meer dan 'alleen maar' energie, dat klopt. Ik denk dat als je de OP leest (incl. spoilers en links) je een heel eind komt om dat in te zien.
Overigens ben ik arrogant genoeg om te zeggen dat ik prima eet en alles binnen krijgWil je mijn lijstje zien?
Wilde me meer aanbieden als coach/motivator.![]()
![]()
Wat mij betreft ben je welkom, evenals in het Dieettopic. Daar zitten nog veul meer mensen met een verstoord eetpatroon.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:38 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik geloof je gelijk. Wat ik zeg, het is geen aanval. Het is alleen enorm lastig om uit alle informatie die er is (ook in de OP) een goed patroon samen te stellen op individueel niveau.
Wilde me meer aanbieden als coach/motivator.
Ik voelde me ook niet aangevallen, ik wilde hoogstens zeggen dat ik je begrijp.En ja, je voeding op orde krijgen is moeilijk, en blijft moeilijk.
2000 kcal zijn echt wel 2000 kcal, afval technisch wel. Past dit binnen je verbruik ga je echt wel afvallen. Dat er betere alternatieven zijn, ja eens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:32 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ben zelf voedingscoach/gewichtsconsulent en heb gemerkt dat 2000 kcal echt niet altijd 2000 kcal zijn.
Een zak M&M's kan net zoveel calorieën bevatten als een goede maaltijd, maar m&m's bevatten in het geheel geen andere vitamines, mineralen of andere voedingsstoffen.Lastig klopt, maar het werkt welquote:Daarnaast maakt suiker hongerig en blokkeren vetten en eiwit juist het hongergevoel. Als je alleen naar de kcal kijkt, maak je het jezelf onnodig lastig.En dat valt dus tegen, want ik heb lange tijd gedacht dat bepaalde dingen die ik deed gewoon goed waren. En als iemand niet afvalt als die op 1500 kcal zit, dan eet ie teveel.quote:En gezond verstand. Tja, als dat de crux zou zijn, dan zou iedereen wel een atletisch lichaam hebben.
Het is overigens geen aanval hoor, maar voor sommige mensen kan het behoorlijk frustrerend zijn dat ze niet afvallen en wel op 1500 kcal zitten. Voor hun is een ander voedingspatroon heilzamer.
Geen aanval, maar wel interessante discussiestof.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Een kcal is een kcal. En daar moet je er minder dan je verbruik van eten om af te vallen.
Maar de voedingswaarde van 1 kcal is hetgeen wat kan verschillen, en daardoor kan je jezelf helpen of tegenwerken.Sterkheidsbaas van alles.![]()
Totaal niks mis mee, ook meer dan welkom.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:38 schreef Jopie78 het volgende:
Wilde me meer aanbieden als coach/motivator.
Maar afvallen is in de basis niet lastig en als je kijkt naar kcal maakt dat echt niks uit. Dat je het slimmer kunt doen en jezelf makkelijker maakt met bepaalde zaken staat daar los van.
Ik ben voorstander van macro's. Vooral eiwitten, tijdje te weinig gegeten en kreeg daar veel meer honger van.
Maar die macro's mogen tijd op tijd ook best wel eens uit wat andere producten komen dan de standaard 'gezonde', soms kan dat best in je lijstje passen.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Dat probeer ik eigenlijk te ook te zeggenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:41 schreef Lonaa het volgende:
Een kcal is een kcal. En daar moet je er minder dan je verbruik van eten om af te vallen.
Maar de voedingswaarde van 1 kcal is hetgeen wat kan verschillen, en daardoor kan je jezelf helpen of tegenwerken.
De calorie is een meeteenheid. 2000 calorieën is 2000 calorieën, linksom of rechtsom2000 kcal aan M&M's levert dezelfde energie aan 2000 kcal in volwaardige, met liefde bereide maaltijden
Wat Jopie volgens mij bedoelt is dat die met zorg gekozen maaltijden beter (voedzamer, geven een voller gevoel, bevatten de juiste, benodigde voedingsstoffen) voor je lijf zijn dan pinda's met chocola en suiker er omheen. Dat is correct. Maar 2000 kcal blijft wel 2000 kcal
Ja, en Jopie volgens mij ook, dus ik dacht, ik probeer het eens mooi in 2 zinnen samen te vatten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat probeer ik eigenlijk te ook te zeggen
Suiker wordt opgenomen zonder extra energie te leveren, complexe koolhydraten hebben ongeveer 15% nodig van hun eigen energie om verbrand te worden. Dus hiervan is nog maar 85% over voor het lichaam. 2000 Kcal is dus niet altijd 2000 Kcal.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:40 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
2000 kcal zijn echt wel 2000 kcal, afval technisch wel. Past dit binnen je verbruik ga je echt wel afvallen. Dat er betere alternatieven zijn, ja eens.
[..]
Lastig klopt, maar het werkt wel
[..]
En dat valt dus tegen, want ik heb lange tijd gedacht dat bepaalde dingen die ik deed gewoon goed waren. En als iemand niet afvalt als die op 1500 kcal zit, dan eet ie teveel.
Geen aanval, maar wel interessante discussiestof.![]()
En wat gaat iemand doen die met 1500 nog niet afvalt. Bijstellen naar 1200? En dan mist diegene helemaal essentiele stoffen, waardoor het lichaam zichzelf gaat afbreken. Dan ben je misschien wel slanker, maar tegen welke prijs.![]()
![]()
Ja, ik had al zo'n ideequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:45 schreef Jopie78 het volgende:
Dat dus.![]()
Heb een beetje veel woorden nodig voor hetzelfde punt.![]()
Heb je hier meer info over?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Suiker wordt opgenomen zonder extra energie te leveren, complexe koolhydraten hebben ongeveer 15% nodig van hun eigen energie om verbrand te worden. Dus hiervan is nog maar 85% over voor het lichaam. 2000 Kcal is dus niet altijd 2000 Kcal.
Verbruik verhogen, sporten dusquote:En wat gaat iemand doen die met 1500 nog niet afvalt. Bijstellen naar 1200? En dan mist diegene helemaal essentieel stoffen, waardoor het lichaam zichzelf gaat afbreken. Dan ben je misschien wel slanker, maar tegen welke prijs.
Ja, maar van sporten kan je bloedsuikerspiegel ook omhoog schieten en dus je lichaam voorbereiden op de opslag van vetten en suikers.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Heb je hier meer info over?
[..]
Verbruik verhogen, sporten dus
Gewoon random wat sporten kan het dus nog lastiger maken om af te vallen.![]()
Kom zo bij je terug over het andere punt.![]()
![]()
Kan zo snel alleen dit vinden. Waar slechts verteld wordt dat de ruststofwisseling met ongeveer 25-30% omhoog gaat voor het verteren van eiwit, hoewel dat bij vet en koolhydraten slechts 4% en 6% is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Heb je hier meer info over?
[..]
Verbruik verhogen, sporten dus
Moet nu werken, maar zal vanavond wat andere sites geven die dit wat uitgebreider uit de doeken doen.![]()
![]()
Heft het extra verbruik tijdens het sporten dit dan weer niet op? Maar lastig puntje dit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:47 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ja, maar van sporten kan je bloedsuikerspiegel ook omhoog schieten en dus je lichaam voorbereiden op de opslag van vetten en suikers.
Gewoon random wat sporten kan het dus nog lastiger maken om af te vallen.![]()
Kom zo bij je terug over het andere punt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐![]()
Thx. Infoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:53 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Kan zo snel alleen dit vinden. Waar slechts verteld wordt dat de ruststofwisseling met ongeveer 25-30% omhoog gaat voor het verteren van eiwit, hoewel dat bij vet en koolhydraten slechts 4% en 6% is.
Moet nu werken, maar zal vanavond wat andere sites geven die dit wat uitgebreider uit de doeken doen.
Ok, ben benieuwd naar die andere bronnen!
Lijstje:
L: 4x boulogne, kipfilet, komkommer, mayo/mosterd
Ts: appel, wortels, 2x digestive, 2x gekookt ei, kleine eat natural reep
D: rundersaucijs, sperziebonen
S: rug
Gisteren eindelijk weer terug op m'n niveau van voor de vakantie met benchen. Pfff, 4 weken vrij, 4 weken nodig om het weer terug te krijgen/ongeduldig
Haha. Misschien heb ik zelf wel wat "sterkte" nodig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:00 schreef Artoo het volgende:
[..]
Want we hebben het er allemaal zo moeilijk mee. Bedankt hè![]()
![]()
ik ben liever dood dan dikquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Suiker wordt opgenomen zonder extra energie te leveren, complexe koolhydraten hebben ongeveer 15% nodig van hun eigen energie om verbrand te worden. Dus hiervan is nog maar 85% over voor het lichaam. 2000 Kcal is dus niet altijd 2000 Kcal.![]()
En wat gaat iemand doen die met 1500 nog niet afvalt. Bijstellen naar 1200? En dan mist diegene helemaal essentiele stoffen, waardoor het lichaam zichzelf gaat afbreken. Dan ben je misschien wel slanker, maar tegen welke prijs.#team-anti-that-what-will-not-be-named![]()
pogingquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:07 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
ik doe nu mijn afval poging![]()
anders wordt het een flatsowieso dat je faalt!
![]()
Hij is een man, dus de kans dat 'ie faalt is kleiner dan bij Lonaaquote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:08 schreef Artoo het volgende:
[..]
Hij is een man, dus de kans dat 'ie faalt is kleiner dan bij Lonaa
Nou kom op je hebt hem gezien, dit kan niet anders dan falen!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:08 schreef Artoo het volgende:
[..]
Hij is een man, dus de kans dat 'ie faalt is kleiner dan bij Lonaa![]()
![]()
story of my lifequote:![]()
ik ben wel blij dat jullie me nu eindelijk een keer steunen....
dat duwtje in mijn rug geef me meer kracht.....alleen zo jammer dat het van een flat af is
voor je het weet is het voorbij!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:10 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
story of my life![]()
ik ben wel blij dat jullie me nu eindelijk een keer steunen....
dat duwtje in mijn rug geef me meer kracht.....alleen zo jammer dat het van een flat af is![]()
![]()
Leesvoer (in plaats van voedingswaardetabel.nl):
Sloth, B., Krog-Mikkelsen, I., Flint, A., Tetens, I., Björck, I., Vinoy, S., ... & Raben, A. (2004). No difference in body weight decrease between a low-glycemic-index and a high-glycemic-index diet but reduced LDL cholesterol after 10-wk ad libitum intake of the low-glycemic-index diet. The American journal of clinical nutrition, 80(2), 337-347.
http://ajcn.nutrition.org/content/80/2/337.full
Saris, W. H., Astrup, A., Prentice, A. M., Zunft, H. J., Formiguera, X., Verboeket-Van De Venne, W. P. H. G., ... & Keogh, G. F. (2000). Randomized controlled trial of changes in dietary carbohydrate/fat ratio and simple vs complex carbohydrates on body weight and blood lipids: the CARMEN study. International journal of obesity, 24(10), 1310-1318.
http://210.0.231.168/Files/AlwaysOnLearning/1894Saris_RCT.pdf
Jamurtas, A. Z., Tofas, T., Fatouros, I., Nikolaidis, M. G., Paschalis, V., Yfanti, C., ... & Koutedakis, Y. (2011). The effects of low and high glycemic index foods on exercise performance and beta-endorphin responses. J Int Soc Sports Nutr, 8(15), 1300-4.
http://www.biomedcentral.com/content/pdf/1550-2783-8-15.pdfFear is the path to the Dark Side.![]()
Doe eens reageren op onze lijstjes dan deze week, ben wel benieuwd wat jij vind dat hier eventueel niet goed gaat. Ik vind de lijstjes die ik hier voorbij zie komen eigenlijk 9/10 gewoon goed!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:16 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
De algemeenheid.Het maakt wel degelijk uit wat je eet, en niet alleen de Kcal. Niet ieder mens heeft dezelfde darmflora en zal hetzelfde reageren op zaken.
Je bloedsuikerspiegel regelt de opname van vet vanuit je bloed via insuline, en deze is vaak verstoord bij de meeste mensen met overgewicht (of met een verleden vol met dieet-pogingen).
Daarnaast zie ik bij de meeste mensen hier enorm weinig vetten en eiwitten in hun dieet zitten. Dan val je misschien wel af, maar je pleegt ook roofbouw op je lichaam.
Is hier een voedingsspecialist die de boel in de gaten houdt? Want tegen iemand roepen die aan moet komen dat je dan maar koekjes, ijs en chips moet gaan eten, lijkt mij niet echt gezond.
Vaak gewoon 80% gezond en 20% 'ongezond/lekkers'![]()
spreek voor jezelf dikzak ik eet meestal 100% strakquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Doe eens reageren op onze lijstjes dan deze week, ben wel benieuwd wat jij vind dat hier eventueel niet goed gaat. Ik vind de lijstjes die ik hier voorbij zie komen eigenlijk 9/10 gewoon goed!
Vaak gewoon 80% gezond en 20% 'ongezond/lekkers'#team-anti-that-what-will-not-be-named![]()
Mijn lijstje vandaag:
O: oats express, 160ml melk, 1/2 schep whey, 1 lepel pindakaas
T: cracker sanwichspread, 3x plakje kipfilet
L: 2x boterham, 50gr osseworst, 2x gekookt ei, 1 appel
D: Griekse salade met kipgehaktballetjes
T: blokje choco, kwarktaart, 4x knappertjes
Vanmorgen ook nog snel taart staan maken want anders is ie vanavond niet stevig![]()
![]()
ja of 100% niet strak op je cheatdayquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:15 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
spreek voor jezelf dikzak ik eet meestal 100% strak![]()
Jij post niet eens lijstjes dus je kunt net zo goed hele dagen milka eten, en aan je lichaam te zien doe je dat ook! anders zou je wel afvallen he!![]()
waarom haat jij mijn love handlesquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ja of 100% niet strak op je cheatday![]()
Jij post niet eens lijstjes dus je kunt net zo goed hele dagen milka eten, en aan je lichaam te zien doe je dat ook! anders zou je wel afvallen he!
ik haat ze niet, ik zou ze het liefst vastpakkenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:17 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
waarom haat jij mijn love handles![]()
![]()
net als zaterdag?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
ik haat ze niet, ik zou ze het liefst vastpakken#team-anti-that-what-will-not-be-named
Forum Opties Forumhop: Hop naar: