Naast transvetten zijn te veel suikers uit snelle koolhydraten (zoals ontbijtkoek) het slechtste wat je kunt eten. Het moet mogelijk zijn om op een gezondere manier je kcal te verhogen, in plaats van die enorm suikerrijke producten.quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:26 schreef Skeletor. het volgende:
Hier iemand die niet hoeft af te vallen, maar aan moet komen. Even een vraagje. Hoe kijken jullie tegen zoetigheden aan? Mijn ene diëtist is lyrisch over ontbijtkoek, Liga's en Sultana's en vindt gebak, ijs etc. uit den boze. De ander zegt: maakt geen fuck uit, gewoon nemen waar je zin in hebt, het gaat om de kilocalorieën. En weer een andere Einstein vindt suiker helemaal niks.
Nou, kijk. Dat vind ik dus ook. Ik probeer verder zo clean mogelijk te eten, behalve dan die tussendoortjes (want inderdaad makkelijk) en die Nutri's kun je ook niet echt clean noemenquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:14 schreef Artoo het volgende:
[..]
Op zich maakt het niet zo veel uit, als je maar zorgt voor een overschot in kcal. De vraag is echter in hoeverre het goed is voor je lichaam om dat te doen met gebak, ijs en fastfood en dergelijke. Het is wel makkelijk, maar lekker voor je lichaam is het niet. Verstandiger is om wel zo veel mogelijk 'clean' te eten (wellicht met Crohn ook geen slecht idee?). De lekkernijen als koek en ijs en zo kun je echt wel af en toe nemen. maar ik zou dat zeker niet te veel doen.
Noten en zaden: check! Zalm: check! Die vloeibare kcal...check niet...behalve via de Nutri's. Melkproducten vallen niet zo goed, thee drink ik altijd zwart en ik ben niet zo van de sapjes en smoothies. Qua frisdrank: van kinds af aan altijd suikervrij gekregen en met suiker krijg ik gewoon niet weg. Noem me een mietje, maar ik heb het geprobeerd. Je zou zeggen: als je die vieze Nutri's weg kunt krijgen, kun je alles zuipen. Qua smaak misschien vergelijkbaar met whey en andere vieze shakes, denk ik. Driemaal daags zo'n flesje is echt genoeg, geloof me. Laat me lekker mijn Pepsi Max zuipenquote:Op maandag 17 augustus 2015 19:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Naast transvetten zijn te veel suikers uit snelle koolhydraten (zoals ontbijtkoek) het slechtste wat je kunt eten. Het moet mogelijk zijn om op een gezondere manier je kcal te verhogen, in plaats van die enorm suikerrijke producten.
Noten en zaden
Zalm
Vloeibare kcal
Grote porties zoals een vol bord pasta etc. Shakes of smoothies met pindakaas erdoor, hoppa.
dus nog beter op je eten (en drinken, alco!) letten! Dan kan het bestquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:35 schreef sanger het volgende:
Lijstje:
O: kwark met wat honing + 1 pannekoek (over van gisteren)
T: appeltje
L: 4 volkoren met runder rookvlees
T: banaan
D: Spagetti met zelfgemaakte saus
T: kwark met wat honing
Door de prive omstandigheden zal ik een stuk minder kunnen gaan sporten in de toekomt. Voorheen redde ik het makkelijk om 2-3x per week te gaan. Straks zal ik me moeten beperken tot de ene week 1x, de andere week 2x (en heel soms kan ik een 3e keer plannen)![]()
Zal dus over die laatste paar kg's en dat kleine buikrolletje nog wel even doen ben ik bang.
Op maandag nóg last van je zaterdagkater? Damnquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:05 schreef sandertjuh het volgende:
Gisteren niet gaan sporten, had echt nog teveel last van m'n kater van zaterdagTerwijl het vaak gewoon beter is om toch even te gaan.. maar goed daar kon ik me mentaal niet overheen zetten.
I lied, ik ben pas vanmiddag gaan hardlopenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 09:51 schreef Artoo het volgende:
Vandaag weet ik allemaal nog niet zo goed
O: 40g havermout, 200ml sojamelk, sinaasappel, koekkruiden
L: 2 gegrillde puntpaprika's, 2 gekookte eitjes
S: Hardlopen, 5 km met 8x 1 minuut hoog tempo
D: Kip pizzaiola met parmezaan
T1: Magere kwark met WF caramel syrup, meloen
T2: Mars ijsje, wellicht nog iets
In dit geval gaat het meer om een mentale katerquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 15:55 schreef Artoo het volgende:
[..]
Op maandag nóg last van je zaterdagkater? Damn
Ik was zo blij dat ik m'n vriend wakker maakte met m'n gestuiterquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:57 schreef sandertjuh het volgende:
Lekker gevoel toch? Dat je ook afvalt zonder er echt keihard mee bezig te zijn?!
Nog 2 kg dan zit ik op de 65 kg. Ik kan officieel zeggen dat ik een thight gap heb omgquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef sandertjuh het volgende:
32 kg, super toch?!![]()
Het moet op een gegeven moment ook wel een keertje genoeg zijn! En tevreden zijn met jezelf!
Mag ik zien?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:10 schreef sandertjuh het volgende:
Die 2 kg ga je dan ook wel redden!
Bij ons samen gaat het ook goed, merk ook dat als ik er niet te streng en te hard mee bezig ben het veel makkelijker gaat. En dan eten we ook echt wel eens ongezond of een zak chips samen weg op zondag.
Het moet ook een beetje leuk blijven, ik merk dat als ik te streng ben voor mezelf toch ook wel de neiging heb om stiekem te snoepen.
Heb net voor mezelf eens een collage gemaakt met foto's van januari, maart, juni en deze maand. Ik dacht dat ik in januari al gespierd wasValt dat dan even tegen als ik kijk naar nu. Maar ik ben dan ook al ruim 1,5 jaar bezig alweer. Is eigenlijk niet eerlijk hoe hard het werken is om in vorm te raken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |