Shit happensquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja man. Sorry.Ik zat echt op m'n handen, maar lette even niet op.
Ben zelf voedingscoach/gewichtsconsulent en heb gemerkt dat 2000 kcal echt niet altijd 2000 kcal zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:23 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je moet wel zien dat deze OP geschreven is vanuit een afval standpunt. Wat daar maakt het echt geen ene flikker uit waar die kcal wegkomt, zolang je maar minder binnenkrijgt dan je verbruikt.
Voor andere dingen kan dat inderdaad wel uitmaken. Sommige producten geven je minder honger dan anderen, wat je weer helpt met afvallen. Of zijn gewoon "gezonder".
[..]
Zodra je gewicht afneemt stabiliseert dit wel. En ik denk juist dat in deze reeks de macro's goed in de gaten worden gehouden, veel mensen eten hier voldoende eiwitten. Mijn lijstje zit meer dan 1 g eiwit p kg lichaamsgewicht in, wat voldoende is.
[..]
Nee, zou ook niet weten waarom dat nodig is. Gezond verstand doet ook een hoop.
Dat is dus net mijn punt. Als je alles doorneemt en volledig op de hoogte bent van alle info en je eigen lichaam, werkt dit prima. Maar voeding is meer dan energie alleen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:28 schreef Lonaa het volgende:
En verder is er geloof ik niet DE manier. Voor ieder lijf werkt het net ff anders, en daar kom je vanzelf achter.
De richtlijnen in de OP lijken me verder best prima. Dat kan je dan mooi personaliseren op jouw doel en hoe jouw lijf werkt.
Das steun, geen begeleiding. Maar inderdaad, minstens even belangrijk, zo niet belangrijker!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:26 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Begeleiding? Denk juist dat dit topic daar een goede rol in heeft. Zonder had ik het niet gered.
Zolang je juist de OP leest, ook de bronnen, ben je imho op een gezonde/verantwoorde manier aan het afvallen. Je berekent op een goede manier je verbruik en gaat daar iets onder zitten. Macro's worden behandeld en welke richtlijnen daar ongeveer handig bij zijn.
Voeding is sec. gezien inderdaad meer dan 'alleen maar' energie, dat klopt. Ik denk dat als je de OP leest (incl. spoilers en links) je een heel eind komt om dat in te zien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:34 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dat is dus net mijn punt. Als je alles doorneemt en volledig op de hoogte bent van alle info en je eigen lichaam, werkt dit prima. Maar voeding is meer dan energie alleen.
Maar van alle lijstjes die ik heb gezien, is er niet 1 waar rekening gehouden wordt met alle vitamines en mineralen.
Haha, ik geloof je gelijk. Wat ik zeg, het is geen aanval. Het is alleen enorm lastig om uit alle informatie die er is (ook in de OP) een goed patroon samen te stellen op individueel niveau.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voeding is sec. gezien inderdaad meer dan 'alleen maar' energie, dat klopt. Ik denk dat als je de OP leest (incl. spoilers en links) je een heel eind komt om dat in te zien.
Overigens ben ik arrogant genoeg om te zeggen dat ik prima eet en alles binnen krijgWil je mijn lijstje zien?
Wat mij betreft ben je welkom, evenals in het Dieettopic. Daar zitten nog veul meer mensen met een verstoord eetpatroon.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:38 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Haha, ik geloof je gelijk. Wat ik zeg, het is geen aanval. Het is alleen enorm lastig om uit alle informatie die er is (ook in de OP) een goed patroon samen te stellen op individueel niveau.
Wilde me meer aanbieden als coach/motivator.
2000 kcal zijn echt wel 2000 kcal, afval technisch wel. Past dit binnen je verbruik ga je echt wel afvallen. Dat er betere alternatieven zijn, ja eens.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:32 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ben zelf voedingscoach/gewichtsconsulent en heb gemerkt dat 2000 kcal echt niet altijd 2000 kcal zijn.
Een zak M&M's kan net zoveel calorieën bevatten als een goede maaltijd, maar m&m's bevatten in het geheel geen andere vitamines, mineralen of andere voedingsstoffen.
Lastig klopt, maar het werkt welquote:Daarnaast maakt suiker hongerig en blokkeren vetten en eiwit juist het hongergevoel. Als je alleen naar de kcal kijkt, maak je het jezelf onnodig lastig.
En dat valt dus tegen, want ik heb lange tijd gedacht dat bepaalde dingen die ik deed gewoon goed waren. En als iemand niet afvalt als die op 1500 kcal zit, dan eet ie teveel.quote:En gezond verstand. Tja, als dat de crux zou zijn, dan zou iedereen wel een atletisch lichaam hebben.
Het is overigens geen aanval hoor, maar voor sommige mensen kan het behoorlijk frustrerend zijn dat ze niet afvallen en wel op 1500 kcal zitten. Voor hun is een ander voedingspatroon heilzamer.
Totaal niks mis mee, ook meer dan welkom.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:38 schreef Jopie78 het volgende:
Wilde me meer aanbieden als coach/motivator.
Dat probeer ik eigenlijk te ook te zeggenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:41 schreef Lonaa het volgende:
Een kcal is een kcal. En daar moet je er minder dan je verbruik van eten om af te vallen.
Maar de voedingswaarde van 1 kcal is hetgeen wat kan verschillen, en daardoor kan je jezelf helpen of tegenwerken.
Ja, en Jopie volgens mij ook, dus ik dacht, ik probeer het eens mooi in 2 zinnen samen te vatten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Dat probeer ik eigenlijk te ook te zeggen
Suiker wordt opgenomen zonder extra energie te leveren, complexe koolhydraten hebben ongeveer 15% nodig van hun eigen energie om verbrand te worden. Dus hiervan is nog maar 85% over voor het lichaam. 2000 Kcal is dus niet altijd 2000 Kcal.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:40 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
2000 kcal zijn echt wel 2000 kcal, afval technisch wel. Past dit binnen je verbruik ga je echt wel afvallen. Dat er betere alternatieven zijn, ja eens.
[..]
Lastig klopt, maar het werkt wel
[..]
En dat valt dus tegen, want ik heb lange tijd gedacht dat bepaalde dingen die ik deed gewoon goed waren. En als iemand niet afvalt als die op 1500 kcal zit, dan eet ie teveel.
Geen aanval, maar wel interessante discussiestof.
Ja, ik had al zo'n ideequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:45 schreef Jopie78 het volgende:
Dat dus.![]()
Heb een beetje veel woorden nodig voor hetzelfde punt.
Heb je hier meer info over?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Suiker wordt opgenomen zonder extra energie te leveren, complexe koolhydraten hebben ongeveer 15% nodig van hun eigen energie om verbrand te worden. Dus hiervan is nog maar 85% over voor het lichaam. 2000 Kcal is dus niet altijd 2000 Kcal.![]()
Verbruik verhogen, sporten dusquote:En wat gaat iemand doen die met 1500 nog niet afvalt. Bijstellen naar 1200? En dan mist diegene helemaal essentieel stoffen, waardoor het lichaam zichzelf gaat afbreken. Dan ben je misschien wel slanker, maar tegen welke prijs.
Ja, maar van sporten kan je bloedsuikerspiegel ook omhoog schieten en dus je lichaam voorbereiden op de opslag van vetten en suikers.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Heb je hier meer info over?
[..]
Verbruik verhogen, sporten dus
Kan zo snel alleen dit vinden. Waar slechts verteld wordt dat de ruststofwisseling met ongeveer 25-30% omhoog gaat voor het verteren van eiwit, hoewel dat bij vet en koolhydraten slechts 4% en 6% is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Heb je hier meer info over?
[..]
Verbruik verhogen, sporten dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |