abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155519712
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:29 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

o|O
Ja man. Sorry. ;( Ik zat echt op m'n handen, maar lette even niet op. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_155519724
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja man. Sorry. ;( Ik zat echt op m'n handen, maar lette even niet op. ;(
Shit happens :'(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155519733
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:23 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Je moet wel zien dat deze OP geschreven is vanuit een afval standpunt. Wat daar maakt het echt geen ene flikker uit waar die kcal wegkomt, zolang je maar minder binnenkrijgt dan je verbruikt.

Voor andere dingen kan dat inderdaad wel uitmaken. Sommige producten geven je minder honger dan anderen, wat je weer helpt met afvallen. Of zijn gewoon "gezonder".

[..]

Zodra je gewicht afneemt stabiliseert dit wel. En ik denk juist dat in deze reeks de macro's goed in de gaten worden gehouden, veel mensen eten hier voldoende eiwitten. Mijn lijstje zit meer dan 1 g eiwit p kg lichaamsgewicht in, wat voldoende is.

[..]

Nee, zou ook niet weten waarom dat nodig is. Gezond verstand doet ook een hoop.
Ben zelf voedingscoach/gewichtsconsulent en heb gemerkt dat 2000 kcal echt niet altijd 2000 kcal zijn.
Een zak M&M's kan net zoveel calorieën bevatten als een goede maaltijd, maar m&m's bevatten in het geheel geen andere vitamines, mineralen of andere voedingsstoffen.

Daarnaast maakt suiker hongerig en blokkeren vetten en eiwit juist het hongergevoel. Als je alleen naar de kcal kijkt, maak je het jezelf onnodig lastig.

En gezond verstand. Tja, als dat de crux zou zijn, dan zou iedereen wel een atletisch lichaam hebben.
Het is overigens geen aanval hoor, maar voor sommige mensen kan het behoorlijk frustrerend zijn dat ze niet afvallen en wel op 1500 kcal zitten. Voor hun is een ander voedingspatroon heilzamer.
pi_155519750
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:28 schreef Lonaa het volgende:
En verder is er geloof ik niet DE manier. Voor ieder lijf werkt het net ff anders, en daar kom je vanzelf achter.

De richtlijnen in de OP lijken me verder best prima. Dat kan je dan mooi personaliseren op jouw doel en hoe jouw lijf werkt.
Dat is dus net mijn punt. Als je alles doorneemt en volledig op de hoogte bent van alle info en je eigen lichaam, werkt dit prima. Maar voeding is meer dan energie alleen.

Maar van alle lijstjes die ik heb gezien, is er niet 1 waar rekening gehouden wordt met alle vitamines en mineralen. :@
pi_155519763
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:26 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Begeleiding? Denk juist dat dit topic daar een goede rol in heeft. Zonder had ik het niet gered.

Zolang je juist de OP leest, ook de bronnen, ben je imho op een gezonde/verantwoorde manier aan het afvallen. Je berekent op een goede manier je verbruik en gaat daar iets onder zitten. Macro's worden behandeld en welke richtlijnen daar ongeveer handig bij zijn.
Das steun, geen begeleiding. Maar inderdaad, minstens even belangrijk, zo niet belangrijker!
pi_155519769
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:34 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Dat is dus net mijn punt. Als je alles doorneemt en volledig op de hoogte bent van alle info en je eigen lichaam, werkt dit prima. Maar voeding is meer dan energie alleen.

Maar van alle lijstjes die ik heb gezien, is er niet 1 waar rekening gehouden wordt met alle vitamines en mineralen. :@
Voeding is sec. gezien inderdaad meer dan 'alleen maar' energie, dat klopt. Ik denk dat als je de OP leest (incl. spoilers en links) je een heel eind komt om dat in te zien.

Overigens ben ik arrogant genoeg om te zeggen dat ik prima eet en alles binnen krijg :P Wil je mijn lijstje zien? :P
pi_155519783
Ik denk dat je zeker, om succesvol af te vallen en te blijven, verstand moet hebben van hoe voeding werkt, wat het is en wat het doet met je lijf. Dat ben ik volledig met je eens.
pi_155519790
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:36 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Voeding is sec. gezien inderdaad meer dan 'alleen maar' energie, dat klopt. Ik denk dat als je de OP leest (incl. spoilers en links) je een heel eind komt om dat in te zien.

Overigens ben ik arrogant genoeg om te zeggen dat ik prima eet en alles binnen krijg :P Wil je mijn lijstje zien? :P
Haha, ik geloof je gelijk. Wat ik zeg, het is geen aanval. Het is alleen enorm lastig om uit alle informatie die er is (ook in de OP) een goed patroon samen te stellen op individueel niveau.

Wilde me meer aanbieden als coach/motivator. :@
pi_155519808
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:38 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Haha, ik geloof je gelijk. Wat ik zeg, het is geen aanval. Het is alleen enorm lastig om uit alle informatie die er is (ook in de OP) een goed patroon samen te stellen op individueel niveau.

Wilde me meer aanbieden als coach/motivator. :@
Wat mij betreft ben je welkom, evenals in het Dieettopic. Daar zitten nog veul meer mensen met een verstoord eetpatroon.

Ik voelde me ook niet aangevallen, ik wilde hoogstens zeggen dat ik je begrijp. :@ En ja, je voeding op orde krijgen is moeilijk, en blijft moeilijk. :)
pi_155519819
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:32 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Ben zelf voedingscoach/gewichtsconsulent en heb gemerkt dat 2000 kcal echt niet altijd 2000 kcal zijn.

Een zak M&M's kan net zoveel calorieën bevatten als een goede maaltijd, maar m&m's bevatten in het geheel geen andere vitamines, mineralen of andere voedingsstoffen.

2000 kcal zijn echt wel 2000 kcal, afval technisch wel. Past dit binnen je verbruik ga je echt wel afvallen. Dat er betere alternatieven zijn, ja eens.

quote:
Daarnaast maakt suiker hongerig en blokkeren vetten en eiwit juist het hongergevoel. Als je alleen naar de kcal kijkt, maak je het jezelf onnodig lastig.

Lastig klopt, maar het werkt wel ;)

quote:
En gezond verstand. Tja, als dat de crux zou zijn, dan zou iedereen wel een atletisch lichaam hebben.
Het is overigens geen aanval hoor, maar voor sommige mensen kan het behoorlijk frustrerend zijn dat ze niet afvallen en wel op 1500 kcal zitten. Voor hun is een ander voedingspatroon heilzamer.
En dat valt dus tegen, want ik heb lange tijd gedacht dat bepaalde dingen die ik deed gewoon goed waren. En als iemand niet afvalt als die op 1500 kcal zit, dan eet ie teveel.

Geen aanval, maar wel interessante discussiestof.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155519832
Een kcal is een kcal. En daar moet je er minder dan je verbruik van eten om af te vallen.
Maar de voedingswaarde van 1 kcal is hetgeen wat kan verschillen, en daardoor kan je jezelf helpen of tegenwerken.
pi_155519834
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:38 schreef Jopie78 het volgende:
Wilde me meer aanbieden als coach/motivator.
Totaal niks mis mee, ook meer dan welkom.

Maar afvallen is in de basis niet lastig en als je kijkt naar kcal maakt dat echt niks uit. Dat je het slimmer kunt doen en jezelf makkelijker maakt met bepaalde zaken staat daar los van.

Ik ben voorstander van macro's. Vooral eiwitten, tijdje te weinig gegeten en kreeg daar veel meer honger van.

Maar die macro's mogen tijd op tijd ook best wel eens uit wat andere producten komen dan de standaard 'gezonde', soms kan dat best in je lijstje passen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155519844
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:41 schreef Lonaa het volgende:
Een kcal is een kcal. En daar moet je er minder dan je verbruik van eten om af te vallen.
Maar de voedingswaarde van 1 kcal is hetgeen wat kan verschillen, en daardoor kan je jezelf helpen of tegenwerken.
Dat probeer ik eigenlijk te ook te zeggen :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:43:14 #264
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155519846
De calorie is een meeteenheid. 2000 calorieën is 2000 calorieën, linksom of rechtsom :P 2000 kcal aan M&M's levert dezelfde energie aan 2000 kcal in volwaardige, met liefde bereide maaltijden :P Wat Jopie volgens mij bedoelt is dat die met zorg gekozen maaltijden beter (voedzamer, geven een voller gevoel, bevatten de juiste, benodigde voedingsstoffen) voor je lijf zijn dan pinda's met chocola en suiker er omheen. Dat is correct. Maar 2000 kcal blijft wel 2000 kcal :P
Fear is the path to the Dark Side.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:43:30 #265
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155519850
Hè wat fijn deze eenheid :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_155519853
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat probeer ik eigenlijk te ook te zeggen :P
Ja, en Jopie volgens mij ook, dus ik dacht, ik probeer het eens mooi in 2 zinnen samen te vatten. :+
pi_155519854
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:40 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

2000 kcal zijn echt wel 2000 kcal, afval technisch wel. Past dit binnen je verbruik ga je echt wel afvallen. Dat er betere alternatieven zijn, ja eens.

[..]

Lastig klopt, maar het werkt wel ;)

[..]

En dat valt dus tegen, want ik heb lange tijd gedacht dat bepaalde dingen die ik deed gewoon goed waren. En als iemand niet afvalt als die op 1500 kcal zit, dan eet ie teveel.

Geen aanval, maar wel interessante discussiestof.
Suiker wordt opgenomen zonder extra energie te leveren, complexe koolhydraten hebben ongeveer 15% nodig van hun eigen energie om verbrand te worden. Dus hiervan is nog maar 85% over voor het lichaam. 2000 Kcal is dus niet altijd 2000 Kcal. :P

En wat gaat iemand doen die met 1500 nog niet afvalt. Bijstellen naar 1200? En dan mist diegene helemaal essentiele stoffen, waardoor het lichaam zichzelf gaat afbreken. Dan ben je misschien wel slanker, maar tegen welke prijs. ;)
pi_155519858
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef Artoo het volgende:
Hè wat fijn deze eenheid :P
O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155519874
Dat dus. :@

Heb een beetje veel woorden nodig voor hetzelfde punt.
pi_155519881
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:45 schreef Jopie78 het volgende:
Dat dus. :@

Heb een beetje veel woorden nodig voor hetzelfde punt.
Ja, ik had al zo'n idee ;) O+
pi_155519883
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:43 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Suiker wordt opgenomen zonder extra energie te leveren, complexe koolhydraten hebben ongeveer 15% nodig van hun eigen energie om verbrand te worden. Dus hiervan is nog maar 85% over voor het lichaam. 2000 Kcal is dus niet altijd 2000 Kcal. :P

Heb je hier meer info over? :o

quote:
En wat gaat iemand doen die met 1500 nog niet afvalt. Bijstellen naar 1200? En dan mist diegene helemaal essentieel stoffen, waardoor het lichaam zichzelf gaat afbreken. Dan ben je misschien wel slanker, maar tegen welke prijs. ;)
Verbruik verhogen, sporten dus :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155519906
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar van sporten kan je bloedsuikerspiegel ook omhoog schieten en dus je lichaam voorbereiden op de opslag van vetten en suikers.
Gewoon random wat sporten kan het dus nog lastiger maken om af te vallen. :Y

Kom zo bij je terug over het andere punt. ;)
pi_155519993
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:46 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

[..]

Kan zo snel alleen dit vinden. Waar slechts verteld wordt dat de ruststofwisseling met ongeveer 25-30% omhoog gaat voor het verteren van eiwit, hoewel dat bij vet en koolhydraten slechts 4% en 6% is.

Moet nu werken, maar zal vanavond wat andere sites geven die dit wat uitgebreider uit de doeken doen. ;)
pi_155520001
Sterkte vandaag! *O*
pi_155520003
Ik heb geen sterkte nodig *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')