abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155402997
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:39 schreef gcjoel het volgende:
4x knappertjes
Ook gewoon meteen 4 he, man man man
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_155403293
O- kwark en een latte machiato
L- havermout pannenkoekjes
T- aardbeien
D-? Ga bij een vriend eten
T-?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155403457
Dat was best wel balen gister avond :') van m'n laatste geld de tank van de auto een beetje bijgevuld zodat ik naar m'n crossfit training kon bij de fysio.. Is 25 minuten rijden. Kom ik daar aan, is alles potdicht. Een uur onderweg geweest voor niks. En dan ook nog te bedenken dat ik m'n hele dag erop aanpas omdat ik door m'n fibromyalgie anders niet genoeg energie heb :') was echt boos..

Vannochtend zelf maar wat aangeprult:
-30 min "hardgelopen", 2 min rennen, 1 min wandelen, 2 min rennen, etc.
-3x10 pistol squats per been mbh van namaak tRX
-3x8 (per kant) sit ups, met in m'n hand een zware baksteen die ik uitstoot (wie niet zoveel heeft moet creatief zijn :+)
-3x10 opdrukken (wel op m'n knieen"
-3x10 pull ups (weet naam niet zeker) met namaak tRX
-3x10 plank met uitstoten naar voor hand om hand.

Lijstje voor vandaag:
O: hard broodje met gebakken eitje, plak ham
T: twee mini eierkoeken
L: tomaat, komkommer, paprika, ui, feta
T: druiven & banaan
D: quiche met champignons, hakblokjes en prei
T: yoghurt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2015 11:49:02 ]
pi_155405624
Het begint allemaal met die ene eerste stap. Probleem is alleen dat ik er daar al 100 van heb gezet. Ik ben overduidelijk aan de zware kant, maar ik ben geen tonnetje. Ik ben in het begin meestal wel heel erg gemotiveerd, maar na een aantal weken zakt de motivatie als een baksteen naar de bodem. Ik heb ook geen discipline dus ik houd een aangepast dieet ook nooit vol. Iemand tips en ervaring hoe deze mega drempel te overkomen?
...en waarom?
pi_155406102
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:36 schreef younesel het volgende:
Het begint allemaal met die ene eerste stap. Probleem is alleen dat ik er daar al 100 van heb gezet. Ik ben overduidelijk aan de zware kant, maar ik ben geen tonnetje. Ik ben in het begin meestal wel heel erg gemotiveerd, maar na een aantal weken zakt de motivatie als een baksteen naar de bodem. Ik heb ook geen discipline dus ik houd een aangepast dieet ook nooit vol. Iemand tips en ervaring hoe deze mega drempel te overkomen?
Door niet te diëten maar door jezelf een nieuwe levensstijl/eetstijl aan te leren op zo'n manier dat je wel gezonder eet maar nog steeds af en toe kan genieten van iets lekkers. :)
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:45:18 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_155409293
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:58 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Door niet te diëten maar door jezelf een nieuwe levensstijl/eetstijl aan te leren op zo'n manier dat je wel gezonder eet maar nog steeds af en toe kan genieten van iets lekkers. :)
Dit dus :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_155416936
Mijn lijstje:
O: Smoothie van aardbeien, mango, banaan, amandelmelk
A: Hamburger, spitskool
T: 3x rijstwafel kokos-cacaopasta
T: Pruimen
S: Boksen, fietsen

Volgens MFP sta ik negatief in de calorieën en mag ik er nog 1600. Dat ga ik natuurlijk niet redden vandaag. Denk dat er nog max. 200 bij komen aan kip ofzo.

Overigens begin ik nu eindelijk een beetje smaller te worden. Aan mijn gewicht is nog niets te zien: het blijft onverminderd hoog. Maar ik begin wel spieren te krijgen en merk dat kleding iets losser zit.
pi_155417133
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 13:36 schreef younesel het volgende:
Ik kan je alleen vertellen dat ik hem ook heb gehad, alleen op een iets andere manier. Ik wilde graag anders gaan eten (glutenvrij, suikervrij, lactosevrij). Dat lukte me niet, want megaverslaafd. Gevolg: eetbuien, en heftige ook. Op een gegeven moment was ik het zó verschrikkelijk zat dat het na 100 pogingen de 101e keer wel lukte. De definitie van Einstein over waanzin ging in mijn geval toch niet helemaal op. Ofja, misschien was ik bezig als een waanzinnige, maar het is me gelukt. Nu ruim 5 maanden verder. Ik heb cold turkey mijn levensstijl aangepast en ben gaan sporten (dat kan ik weer als ik niet chronisch last heb van gewrichten en vermoeidheid door verkeerde voeding). Afvallen in gewicht doe ik niet echt (wel in omvang), maar mijn lijf is al zo veel gezonder. Ik geloof dat dat afvallen vanzelf wel komt (het is wel nodig, namelijk!).

Dus eerlijk gezegd heb ik geen tip. Alleen het zó zat zijn en het er absoluut niet meer voor over hebben om mezelf ziek te eten waren (en zijn nog steeds) voor mij motivatie om niet meer te zondigen. Inmiddels weet ik ook dat ik nooit meer terug wil, want dan kan ik niet meer boksen, niet meer roeien, niet meer fietsen, niet meer hardlopen. Dat kan ik nu allemaal weer, door het omgooien van mijn voedingspatroon en daar ben ik heel, heel dankbaar voor. Daar heb ik het echt niet voor over om een keer een boterham te eten.
pi_155430760
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:35 schreef babybanaan het volgende:
Mijn lijstje:
O: Smoothie van aardbeien, mango, banaan, amandelmelk
A: Hamburger, spitskool
T: 3x rijstwafel kokos-cacaopasta
T: Pruimen
S: Boksen, fietsen

Volgens MFP sta ik negatief in de calorieën en mag ik er nog 1600. Dat ga ik natuurlijk niet redden vandaag. Denk dat er nog max. 200 bij komen aan kip ofzo.

Overigens begin ik nu eindelijk een beetje smaller te worden. Aan mijn gewicht is nog niets te zien: het blijft onverminderd hoog. Maar ik begin wel spieren te krijgen en merk dat kleding iets losser zit.
Hoe kun je tussen je ontbijt en je avond eten helemaal niks eten? Dat is op een bepaald punt toch vragen om een eetkick. :@
pi_155430817
Goedemorgen!

Zo afgelooen week gewoon echt nergens op gelet, koste me 1,5 kilo..maar zal ook wel wat vocht zijn, veel zout in het eten wat zij. Ormaal zelf niet doen.

En zometeen weer lekker sporten :)

Beetje vaag lijstje hier oven indd, maar ik snap dan ook niet dat mensen kunnen ontbijten met een smoothie :@
pi_155430894
Mijn lijstje voor vandaag:

O: hard broodje met gebakken ei en ham glas multivitamine
T: twee pruimen
L: restje champignon quiche
T: yoghurt + een eierkoek die ik tegen de middag hopelijk zelf gemaakt heb
D: maaltijdsalade met kip
T: druiven

Ik wil eigenlijk nog iets aan beweging doen maar ik heb hele erge spierpijn en zou tegenwoordig verstandig genoeg moeten zijn om het niet te doen :'(
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:15:22 #192
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155431108
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 08:45 schreef Fripsel het volgende:

Ik wil eigenlijk nog iets aan beweging doen maar ik heb hele erge spierpijn en zou tegenwoordig verstandig genoeg moeten zijn om het niet te doen :'(
Rondje rustig wandelen of fietsen? Als de spierpijn echt erg is zou ik niet onnodig gaan forceren verder. Doe een beetje actief herstel en laat het daar lekker bij :)
Fear is the path to the Dark Side.
pi_155431171
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:15 schreef Artoo het volgende:

[..]

Rondje rustig wandelen of fietsen? Als de spierpijn echt erg is zou ik niet onnodig gaan forceren verder. Doe een beetje actief herstel en laat het daar lekker bij :)
Fietsen vind m'n lijf niet leuk. Al zou het me misschien wel lukken tegenwoordig.

Wandelen zat ik ook aan te denken. Maar dan wacht ik even tot vriendlief wakker is denk ik. Kan nog wel tot een uur of 1 duren :').

Het frustreert me opeens heel erg. Op vakantie heb ik niet gesport en toen had ik veel minder pijn in m'n spieren, terug ben ik weer 1x bezig geweest en weer 2 dagen extra pijn. Maar als ik niet sport word ik een overactief hyper rotkind en dan voel ik me ook niet fijn.
pi_155432471
Voor het eerst onder de 60 kg uitgekomen!!

Vanmorgen was het 59,5 kg alleen komt dat denk ik omdat ik gisteren heel slecht en weinig heb gegeten :') Wel een paar biertjes en op en neer gefietst naar de stad wat op 18 km neer komt.

En toch ook braaf nog een centimeter buikomtrek verloren, totale resultaat is nu 12 cm :)
pi_155432752
netjes! :)
pi_155432799
Als je mijn lijstje van gisteren ziet niet hoor :@

L: italiaanse bol met american filet & 2 kaascroissantjes
T: 250 gr aardbeien
T: half schaaltje chips
D: niks want had geen tijd meer
T: 5 of 6 biertjes & broodje gyros met een heel klein beetje knoflooksaus
S: 18 km fietsen :+

En daarbij voelde ik die biertjes best wel aardig waardoor ik vanmorgen ook niet ben gaan sporten. Ik ben sowieso maar 2 van de 4 keer geweest omdat ik maandag en dinsdag nog ellendig was van Decibel :')

Nee dit is echt een hele slechte week geweest o|O
pi_155432874
Lijstje vandaag dan maar.. gaat er niet heel veel beter op worden. Heb ik wel zelf in de hand natuurlijk maar ga de lekkere biertjes niet laten staan straks. En dus ook niet klagen en/of zeuren :D

L: omelet met paprika & tomaat en een heerlijke cappuccino
S: voetbalwedstrijd, lekker met deze warmte :')
T: 2 ciabatta broodjes van thuis & 40gr whey shake
T: ongetwijfeld een aantal biertjes
D: nog geen idee zal wel kantine (vet) voedsel worden :')
T: verjaardagsfeest dus nog een aantal biertjes
pi_155433028
Ach zulke weekenden heb ik ook wel eens, moet kunnen :P vaak val ik dan de week erna zelfs makkelijker af.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:22:21 #199
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155434487
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:20 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Fietsen vind m'n lijf niet leuk. Al zou het me misschien wel lukken tegenwoordig.

Wandelen zat ik ook aan te denken. Maar dan wacht ik even tot vriendlief wakker is denk ik. Kan nog wel tot een uur of 1 duren :').

Het frustreert me opeens heel erg. Op vakantie heb ik niet gesport en toen had ik veel minder pijn in m'n spieren, terug ben ik weer 1x bezig geweest en weer 2 dagen extra pijn. Maar als ik niet sport word ik een overactief hyper rotkind en dan voel ik me ook niet fijn.
Fietsen wil niet, maar crossfit en KT en dergelijke wel? :P
pi_155437015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 13:22 schreef Artoo het volgende:

[..]

Fietsen wil niet, maar crossfit en KT en dergelijke wel? :P
Bij fietsen is het de repeterende beweging die je maakt waar mijn heup en knie zeer van gaan doen als het te lang duurt. Als ik daar dan weer doorheen ga, ga m'n tenen tintelen en trekt dat omhoog in m'n been. Heel naar gevoel. :X
pi_155442497
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 08:24 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Hoe kun je tussen je ontbijt en je avond eten helemaal niks eten? Dat is op een bepaald punt toch vragen om een eetkick. :@
Nee, geen last van. Heb een hele stabiele suikerspiegel. Geen honger ook, dus dat gaat helemaal goed,
pi_155460236
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 11:52 schreef sandertjuh het volgende:
Als je mijn lijstje van gisteren ziet niet hoor :@

L: italiaanse bol met american filet & 2 kaascroissantjes
T: 250 gr aardbeien
T: half schaaltje chips
D: niks want had geen tijd meer
T: 5 of 6 biertjes & broodje gyros met een heel klein beetje knoflooksaus
S: 18 km fietsen :+

En daarbij voelde ik die biertjes best wel aardig waardoor ik vanmorgen ook niet ben gaan sporten. Ik ben sowieso maar 2 van de 4 keer geweest omdat ik maandag en dinsdag nog ellendig was van Decibel :')

Nee dit is echt een hele slechte week geweest o|O
Whehe ach, je weet hoe het wel moet..en het kan ook niet altijd alleen maar strak zijn he
pi_155460242
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 19:15 schreef babybanaan het volgende:

[..]

Nee, geen last van. Heb een hele stabiele suikerspiegel. Geen honger ook, dus dat gaat helemaal goed,
Maar je snapt dat gezond anders is he?
pi_155460332
Lijstje van gister

O: mugcake met honing, koffie
S: benen en buik....auw!
L: kom yoghurt met honing en rozijnen, 2 rijstwafels met kaas
T: 2 rijstwafels
D: 2,5 speklap, hamburger, 3 stukjes stokbrood, watermeloen en 3 glazen wijn

Geen perfect lijstje, maar in elk geval weer een S :)

Vandaag zal niet veel beter worden
O: mugcake met honing, koffie
L: 2x brood met pindakaas
T: ijsje
D: spek, kip, watermeloen, stokbrood en wijn :')
  zondag 23 augustus 2015 @ 15:17:29 #205
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_155465014
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 11:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Maar je snapt dat gezond anders is he?
Dat hoeft helemaal niet. Er is ook zoiets als intermittent fasting, waarbij je de 'windows' waarin je niet eet oprekt en tijdens één maaltijd meer kcals consumeert om aan je dagtotaal te komen. Sommige mensen kunnen het af met per dag één maaltijd van zeg 2000 kcal, of twee maaltijden van 1000. Dat heeft niets met ongezond of gezond te maken, dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Als jij je prettig voelt bij 6x op een dag kleinere hoeveelheden eten, dan is dat ook prima.

Het is echter natuurlijk niet de bedoeling dat je het doet met 2x per dag een maaltijd van 500 kcals of zo, dat is weer niet zo'n best idee :P
  maandag 24 augustus 2015 @ 09:27:39 #206
159909 -Peach
Prunus persica
pi_155489936
Lijstje:

O: overnight oats
L: 4x brood, boulogne ofzoiets, kipfilet, komkommer, mayo/mosterd
Ts: 200 gr wortels, 2x gekookt ei, mueslireepding, 2 x digestive puur, appel
D: runderschnitzel, nog meer wortels
S: borst
T: shake
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_155490228
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:17 schreef Artoo het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. Er is ook zoiets als intermittent fasting, waarbij je de 'windows' waarin je niet eet oprekt en tijdens één maaltijd meer kcals consumeert om aan je dagtotaal te komen. Sommige mensen kunnen het af met per dag één maaltijd van zeg 2000 kcal, of twee maaltijden van 1000. Dat heeft niets met ongezond of gezond te maken, dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Als jij je prettig voelt bij 6x op een dag kleinere hoeveelheden eten, dan is dat ook prima.

Het is echter natuurlijk niet de bedoeling dat je het doet met 2x per dag een maaltijd van 500 kcals of zo, dat is weer niet zo'n best idee :P
nee oke, maar het lijstje wat hierbij werd geplaatst was gegarandeerd geen IF lijstje ;)
  maandag 24 augustus 2015 @ 10:28:39 #208
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_155490780
Mogguh :)

Lijstje:

O: Kwark met honing
L: 4 volkoren met kip grillworst
T: appeltje
D: Gekookte aardappelen, spinazie en stukje vlees
T: kwark of/met banaan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_155490942
Mijn lijstje:

L: 2 bruine boterhammen met kipfilet
T: 100gr macaroni, 100gr mager gehakt & fijne groenten uit een zak
S: UB
D: 100gr macaroni, 100gr mager gehakt & fijne groeten uit een zak
T: 40gr night protein & 250gr aardbeien

2x Macaroni vandaag, heerlijk! Ik begin alleen een beetje ei moe te worden. Als ik terug ben van vakantie moet ik daar maar iets op gaan verzinnen.

Zit zelf te denken aan een biefstuk salade ipv een omelet. Bij de Lidl hebben ze 4 stukjes biefstuk voor 5 euro en die vind ik wel redelijk te eten. Er is natuurlijk veel lekkerder biefstuk alleen is dat niet te betalen, elke ochtend eten :+
pi_155491235
Mijn dag gaat een gekke dag worden :')

O: eierkoek
T: 3 blokjes kaas
L: broodje hamburger
T: fruit ofzo hoop ik
D: geen idee waarschijnlijk iets van afhaal ofzo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')