Bron: NOSquote:In Alphen aan den Rijn zijn twee bouwkranen en een groot brugdeel omgevallen en op vier panden terechtgekomen. Volgens de brandweer zijn er 20 gewonden. Het is onduidelijk hoe zij eraan toe zijn.
Het ongeluk gebeurde bij de Julianabrug, die grondig wordt gerenoveerd. De kranen vielen onder meer op een winkel met tweedehandsartikelen en een winkel met verf- en tekenspullen. De eigenaar van de winkel met tweedehandsartikelen, die boven de winkel woont, was op het moment van het ongeluk niet thuis. Zijn medewerkers zouden op tijd uit de winkel zijn gerend.
Hoeveel mensen in de andere panden tijdens het ongeluk binnen waren, is niet duidelijk. Een eigenaresse van een andere winkel zegt dat er iemand onder het puin ligt. Het slachtoffer is aanspreekbaar en heeft contact met brandweerlieden, zegt ze.
Omdat er mogelijk meer mensen onder het puin liggen, worden twee reddingsgroepen en vijf honden van een Urban Search and Rescue Team ingezet. Zij zijn doorgaans actief in gebieden waar aardbevingen zijn geweest, zoals eerder dit jaar in Nepal. Verder zijn er medewerkers van het Rode Kruis om ter plekke te helpen.
De brandweer probeert de omgevallen kranen te zekeren. Ze worden nog niet weggetakeld, onder meer omdat onzeker is wat er dan gebeurt met de gasleidingen van de ingestorte panden.
'Lijkt alsof brugdeel ging schuiven'
Waardoor de kranen omvielen, is nog onduidelijk. De kranen stonden op een drijvend dek en vervoerden samen het brugdeel. Volgens een ooggetuige wiebelde de ponton voordat hij omviel enorm. Een woordvoerder van de Veiligheidsregio zei dat het erop lijkt dat het brugdeel is gaan schuiven en dat daardoor de kranen omvielen.
De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) gaat naar Alphen aan den Rijn voor verkennend onderzoek naar het omvallen van de kranen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Ja maar geen nieuwwaarde van die kraanquote:
Ja, spanbandje erom en gaan...quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:57:54"Die kranen stonden los. Moeten gezeevast zijn op een ponton. Ze mogen er nooit zomaar af kunnen glijden" #Alphen reageer retweet
Fixedquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:11 schreef Evertjan het volgende:
[..]
na je 40e 12e je vader nog pappa noemen
Dit is de manier, alleen is er iets fout gegaan in de balast van die verste ponton met de iets kleinere kraan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef VMSDKR het volgende:
Ik ben geen expert maar ik kan wel zien dat dit niet de manier is.
Mogen de verzekeraars ook een keer betalen? Daar betaal je voor.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:08 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Oh gelukkig, dan hoeft er niks betaald te worden![]()
Het geld van de verzekering komt niet uit een geldboom
Facebook en twitterquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef asco het volgende:
Vroeger las je een bericht in de krant dat er een kraan was omgevallen te Alphen aan de Rijn en dat was het dan wel zo'n beetje. Flinke schade, geen doden.
Moet je zien wat zo'n happening in 2015 voor heisa te weeg brengt.
Vraag me toch serieus af wat dat allemaal met onze hersenen doet op termijn.
Wel goed dat het gefilmd is, daar hebben experts ook veel aan. Je ziet die achterste al vrij vroeg scheef staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Dit is de manier, alleen is er iets fout gegaan in de balast van die verste ponton met de iets kleinere kraan.
Haken niet denk ik, misschien een kleun tegen de voorste kraan met het onderdeel, het bovenste deel van de brug komt tegen de mast van de kraan die als eerste omgaat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:23 schreef Perrin het volgende:
Blijft het brugdek niet onderin haken?
Op 0:43 en vlak daarna zie je de werklui die er met hun neus bovenop staan ook wegrennen..
Alles kan met ductape van de action.quote:
Vroeger had je dan ook geen internet en las je het een dag later pas in de krant, als het aan de andere kant van de wereld gebeurde zag je het op het polygoonjournaal in de bioscoop.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef asco het volgende:
Vroeger las je een bericht in de krant dat er een kraan was omgevallen te Alphen aan de Rijn en dat was het dan wel zo'n beetje. Flinke schade, geen doden.
Mijn papa zegt dat dit bericht al eerder is gepostquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:14 schreef superniger het volgende:
Zeiken op Marianne
Zij is niet minder vervelend dan al die 'experts' hier in dit topic.
De achterste ponton zakte weg. Mensen klagen dat de kraan helemaal op het randje stond maar dat was juist de bedoeling want die last hoorde heul niet naar de linker kant te gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:14 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Wel goed dat het gefilmd is, daar hebben experts ook veel aan. Je ziet die achterste al vrij vroeg scheef staan.
Omdat er voor een eigen kraan geen werk is... Bijv..quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:08 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja maar wat heeft hij verhuurd? Inclusief of exclusief machinist?
Dit soort operaties zijn lang van tevoren gepland, waarom bij dit soort posterproject niet je eigen kraan laten shinen?
Ja, na je 9de heb je het over je pa, na je 12de heb je het mijn vader en op je 15de gewoon voornaam van je vader.quote:
Maar die flikkers maken de zelfde verzekering dan 2x zo duur de volgende maand.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mogen de verzekeraars ook een keer betalen? Daar betaal je voor.
Niet ruzie maken anders haal ik meester sp3c er bij.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mijn papa zegt dat dit bericht al eerder is gepost
De hele kraan kwam scheef te staan en de massa slingerde zo die kraan om. We moeten gewoon wachten tot wat de experts zeggen en die zullen vast wel een animatie video makenquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:14 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Haken niet denk ik, misschien een kleun tegen de voorste kraan met het onderdeel, het bovenste deel van de brug komt tegen de mast van de kraan die als eerste omgaat.
Ook een keer?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat klopt wel idd, want dan gaan hun bonussen omlaag, dat moet dan rapjes bijgevuld worden, want ja zonder dat soort lui zouden er ook geen villa's bestaan en zou de overheid niet zoveel kwijt zijn aan HRA...quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:16 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Maar die flikkers maken de zelfde verzekering dan 2x zo duur de volgende maand.
Nu ik deze foto zie, beide kranen RIPquote:
Ik heb er vrij weinig verstand van verder. Thanksquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef DieselTank het volgende:
[..]
De achterste ponton zakte weg. Mensen klagen dat de kraan helemaal op het randje stond maar dat was juist de bedoeling want die last hoorde heul niet naar de linker kant te gaan.
Als ze niet hoeven te betalen hoeven wij ook niet te betalen..quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de hele basis is krom. Dat krijg je nooit meer goed los van de giek en dergelijke, waterschade enzoquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:17 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nu ik deze foto zie, beide kranen RIPzonde
Ja, laat wat Roemenen langs komen, dan is die puinzooi morgen opgeruimd, allemaal oud-ijzer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Lokale oudijzerboer zal er blij mee zijn.
Dacht even André Hazes.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bedrijf van papa:
http://www.zwagerman.com/(...)/category&path=41_42
Cool hoorquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bedrijf van papa:
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:14 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Alles kan met ductape van de action.
De eisen van kranen zijn streng vaak als ze omvallen en nog enigzins redbaar zijn moeten ze hem richten maar 9 vd 10 keer is het toch niet mogelijk. Waterschade zal wel meevallen. Maar alles is krom aan dat ding.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:18 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja, de hele basis is krom. Dat krijg je nooit meer goed los van de giek en dergelijke, waterschade enzo
Mijn pappa heeft daar ook gewerkt als kraanmachinist.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bedrijf van papa:
Ik zit in de bouwwereld en weet heel goed hoe dat gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Omdat er voor een eigen kraan geen werk is... Bijv..
Of om 1001 andere redenen..
De bouwwereld werkt nou eenmaal met iemand die zegt dat ie het wel kan doen, en vervolgens een heleboel gaat bellen om het te regelen..
Het is niet dat er elke dag 10 bruggen ingehangen moeten worden, dus dan koop je geen kraan..
Verf het kopekleurig!quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, laat wat Roemenen langs komen, dan is die puinzooi morgen opgeruimd, allemaal oud-ijzer.
Die mast van die kraan kan een roemeen niet aan met zijn snijbrander hoorquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, laat wat Roemenen langs komen, dan is die puinzooi morgen opgeruimd, allemaal oud-ijzer.
Of, om het op goed Brabants te zeggen: Als ge't ni meer wit, gebruik dan kit. Wit ge ni waarvur, gebruik dan pur.quote:
Volgens mij is bovenstaande totale onzin. Een kraan is niet te ontwerpen dat die een val kan overleven en dat wil ook geen mens. Ook al kost een simpele kraan al meer dan een tonquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:20 schreef DieselTank het volgende:
[..]
De eisen van kranen zijn streng vaak als ze omvallen en nog enigzins redbaar zijn moeten ze hem richten maar 9 vd 10 keer is het toch niet mogelijk. Waterschade zal wel meevallen. Maar alles is krom aan dat ding.
Ik ben ook af en toe aan het werk op een kraan, maar dan geen telescoop kraan maar een graafmachine / kraanquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn pappa heeft daar ook gewerkt als kraanmachinist.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
Mijn pappa doet rupskranen tot 200 ton, leuk spul.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik ben ook af en toe aan het werk op een kraan, maar dan geen telescoop kraan maar een graafmachine / kraan![]()
![]()
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Jump het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Aub zeg me dat je geen Brabantse bent, please...quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of, om het op goed Brabants te zeggen: Als ge't ni meer wit, gebruik dan kit. Wit ge ni waarvur, gebruik dan pur.
Ik ben geen Brabantse.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aub zeg me dat je geen Brabantse bent, please...
Die gasten vinden er wel wat op hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Die mast van die kraan kan een roemeen niet aan met zijn snijbrander hoor
Brabants, geil man.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aub zeg me dat je geen Brabantse bent, please...
Wij deden de website voor Mamoet, grootste jongens ter wereldquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn pappa doet rupskranen tot 200 ton, leuk spul.
Nee, bij Appie Verlinde is wel aangekondigd dat Sjon Ewbank een nummertje maakt over deze ramp... en dat gaat de belastingbetaler niets kosten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:25 schreef AchJa het volgende:
Is Lee Towers al bij Hart van Nederland naar binnen gewinkeld als materie deskundige?
Hoop toch wel dat je de bedrijfsnaam op de site wél goed hebt gespeldquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij deden de website voor Mamoet, grootste jongens ter wereld
En opeens 500.000 euro.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, bij Appie Verlinde is wel aangekondigd dat Sjon Ewbank een nummertje maakt over deze ramp... en dat gaat de belastingbetaler niets kosten.
Da's raar, voor een jongen die in Koudekerke aan de Amstel woont.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben raar, maar Brabants is voor mij wel een turn-on
Dat heb ik met Limburgsquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een vervelende bijzaak daarvan is dat iedereen gelijk zijn mening erbij schijt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vroeger had je dan ook geen internet en las je het een dag later pas in de krant, als het aan de andere kant van de wereld gebeurde zag je het op het polygoonjournaal in de bioscoop.
Tegenwoordig hebben we internet en mobiele telefoons die dingen nagenoeg live kunnen streamen... nieuws wordt dus groter als het sneller is, want dan lijkt het dichterbij.
Vast welquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoop toch wel dat je de bedrijfsnaam op de site wél goed hebt gespeld
Wij hebben hier een kraan en die was Total loss nadat die in het water viel. Hoewel de verzekeraar natuurlijk eerst tegenstribbelde maar zo'n kraan kan een hoop gewicht aan maar niet van de zijkant en zeker niet met een klap.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:24 schreef DieselTank het volgende:
quote][ afbeelding ] Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iemand die kraanmachinist was liet mij dit filmpje zien, hij zei het zelf dat het soms te maken valt door de arm te richten maar 9vd10 keer was het totalloss.
Je kan het niet geloven maar ik heb dit van iemand die met deze kranen werkt (Wel een slagje kleiner)
edit: gvd aidsding laat ook maar
En dan komen ze bij degene terecht die dit brugdeel hijst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij hebben hier een kraan en die was Total loss nadat die in het water viel. Hoewel de verzekeraar natuurlijk eerst tegenstribbelde maar zo'n kraan kan een hoop gewicht aan maar niet van de zijkant en zeker niet met een klap.
De verzekeraar gaf aan dat de kraan prima te repareren was maar zo'n kraan krijg je nooit meer helemaal recht
Wa ben jij een domme kutquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die krijg je niet 100% recht nee, wel bijna rechtquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij hebben hier een kraan en die was Total loss nadat die in het water viel. Hoewel de verzekeraar natuurlijk eerst tegenstribbelde maar zo'n kraan kan een hoop gewicht aan maar niet van de zijkant en zeker niet met een klap.
De verzekeraar gaf aan dat de kraan prima te repareren was maar zo'n kraan krijg je nooit meer helemaal recht
Dat zegt niks.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bedrijf van papa:
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, bij Appie Verlinde is wel aangekondigd dat Sjon Ewbank een nummertje maakt over deze ramp... en dat gaat de belastingbetaler niets kosten.
Bijnaquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Da's raar, voor een jongen die in Koudekerke aan de Amstel woont.
Ik dacht ook al meteen. Iedereen ging kijken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ok, niemand meer onder het puin. Dit is echt heel erg goed afgelopen.
Is dat nu zeker?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ok, niemand meer onder het puin. Dit is echt heel erg goed afgelopen.
Nou er hing niet zo iets zwaars aan als dit maar ik heb der dan ook totaal geen verstand van helaasquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:32 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Die krijg je niet 100% recht nee, wel bijna rechtMaar ik weet niet hoe erg daar de schade was. Misschien ving het water de klap wel een beetje op?
Ook met overleg vallen er wel eens vaker kranen om.. ook zwaardere zoals deze 700 tons in de Eemshaven:quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:21 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik zit in de bouwwereld en weet heel goed hoe dat gaat.
Dit soort operaties worden uitvoerig doorgesproken en dan is het vreemd, zelfs onacceptabel, als er even twee gasten aan de haren worden bijgetrokken.
Geen 50 hoor. Bijna 190 ton.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef Woods het volgende:
Ik vind het zelf wel bijzonder zware kranen voor een brugdeel á 50 ton ofzo?
Klopt, Eemshaven is inmiddels berucht om omvallende kranen. Was niet de enigequote:Op maandag 3 augustus 2015 21:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ook met overleg vallen er wel eens vaker kranen om.. ook zwaardere zoals deze 700 tons in de Eemshaven:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee daar moet je regelmatig om vallende kranen heen slalommen.. Maar er staan er dan ook niet een paar daar..quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Klopt, Eemshaven is inmiddels berucht om omvallende kranen. Was niet de enige
Nee...quote:
Weet je meteen hoe ze schatten als ze het niet weten....van 20 naar 0quote:
Kraantje Pappie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bedrijf van papa:
En niemand die 1 dooie hond goed had.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:48 schreef Gorraay het volgende:
Waarom horen we niets over de gewonden? Zijn er wel gewonden? (Zou mooi zijn als het niet zo was.) Degene die bijna meteen met het aantal van 20 kwam heeft er volgens mij maar een slag naar geslagen.
Ik hoorde daarstraks op de radio dat de brandweer met het aantal van twintig kwam na gesprekken met het publiek en dat de brandweer dit aantal een tijd later teruggenomen heeft.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:48 schreef Gorraay het volgende:
Waarom horen we niets over de gewonden? Zijn er wel gewonden? (Zou mooi zijn als het niet zo was.) Degene die bijna meteen met het aantal van 20 kwam heeft er volgens mij maar een slag naar geslagen.
Wat de neukquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:55 schreef Zipportal het volgende:
Dat schreeuwwijf zit ook op Twitter.
https://twitter.com/gemmie_walet
Interessant leven heeft zij.Elke dag goedemorgen schreeuwen.
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:55 schreef Zipportal het volgende:
Goeiemorgen twitteraar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:55 schreef Zipportal het volgende:
Weet je wel wat zeevasten is?quote:
Koken en douchen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:08 schreef Zelfscanner het volgende:
Omliggende woningen kunnen niet bewoond worden omdat ze geen gas hebben![]()
Wtf, het is 30 graden geweest. Wasr is dat gas zo speciaal voor nodig voor je huis? Een beetje warm water?
Ze mogen toch kiezen om er in te gaan, zonder gas...quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:08 schreef Zelfscanner het volgende:
Wtf, het is 30 graden geweest. Wasr is dat gas zo speciaal voor nodig voor je huis? Een beetje warm water?
Mensen hier hadden 2 weken geen gas omdat er zand in gelopen was...quote:
Beter hadden ze iemand uitgenodigd die dit soort projecten tot in de puntjes regelt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:09 schreef marcodej het volgende:
Nodigen ze een kraanmachinist uit, maar die kan ook niks zeggen.
Pracht journalistiek weerquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:09 schreef marcodej het volgende:
Nodigen ze een kraanmachinist uit, maar die kan ook niks zeggen.
Zwagerman ofzo idd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Beter hadden ze iemand uitgenodigd die dit soort projecten tot in de puntjes regelt.
Daar was dan ook geen kraan op de plaatselijke snackbar gedonderd zeker.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:11 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Mensen hier hadden 2 weken geen gas omdat er zand in gelopen was...
Beter hadden ze niemand uitgenodigd, want niemand weet wat er gebeurd is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Beter hadden ze iemand uitgenodigd die dit soort projecten tot in de puntjes regelt.
Aan de beelden zal een echte expert vast wel redelijk kunnen zien wat er misging. Is er gebruik gemaakt van de juiste kranen... had het wel op pontons gemogen... dat soort zaken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Beter hadden ze niemand uitgenodigd, want niemand weet wat er gebeurd is.
Beter starten ze dat filmpje van het ongeluk een stuk eerder in, en niet op het moment dat het brugdek al onomkeerbaar in beweging is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Aan de beelden zal een echte expert vast wel redelijk kunnen zien wat er misging. Is er gebruik gemaakt van de juiste kranen... had het wel op pontons gemogen... dat soort zaken.
Ik snap 'm niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:15 schreef Zipportal het volgende:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 22:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je mag toch hopen dat dat terplekke wel gezien isquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Aan de beelden zal een echte expert vast wel redelijk kunnen zien wat er misging. Is er gebruik gemaakt van de juiste kranen... had het wel op pontons gemogen... dat soort zaken.
Nou ja.. volgens papa Zwagerman dus niet.. en die zou het moeten weten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:16 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Je mag toch hopen dat dat terplekke wel gezien isiets met tomatensoep die er als champignon uit ziet als je het bord krijgt.
Ja, uiteraard, maar dan nog snap ik je punt nietquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:17 schreef Zipportal het volgende:
[..]
9/11. Heb je die explosies niet gezien?
Eten kokenquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:08 schreef Zelfscanner het volgende:
Er is heus toch nog wel een snackbar openquote:
Nou de helft van de mensen die het NOS journaal zaten. Zat of in de tuin een drankje te doen toen het gebeurde of zijn aan de whiskey om van de schrik te bekomen. Die koken niet vanavond hoor.quote:
quote:
quote:De verdachten hebben deze status gekregen, vooral omdat zij dan zwijgrecht hebben en recht op een advocaat. ''Het is nog veel te vroeg om te zeggen of er strafbare feiten zijn gepleegd'', aldus Nooy.
Het zal zeker zijn redenen hebbenquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:25 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou de helft van de mensen die het NOS journaal zaten. Zat of in de tuin een drankje te doen toen het gebeurde of zijn aan de whiskey om van de schrik te bekomen. Die koken niet vanavond hoor.
Maar ik zou ze ook even lekker 3 dagen de straat uit sturen.
Werkt wat makkelijker en voor die mensen ook wel goed, even uit de stress van al die pers, brandweer en andere ellende
Magnetron of thuisbezorgd.nlquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Er is heus toch nog wel een snackbar open?
Ze hebben geen thuis meer.quote:
Nu ben ik wel geen twintiger meer ofzo maar een pizza als vervanger van de warme maaltijd moet ik echt niet. Gewoon aardappels met groente en een karbonaatje of speklap graag.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gewoon pizza bestellen en kosten verhalen op de aannemer.
Zelfs dat kan tegenwoordig. Anders is oma er nogquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nu ben ik wel geen twintiger meer ofzo maar een pizza als vervanger van de warme maaltijd moet ik echt niet. Gewoon aardappels met groente en een karbonaatje of speklap graag.
Goh joh, echt waar?quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zal zeker zijn redenen hebben
Ik ken burgmeester Liesbeth Spies als een zeer ervaren en degelijke bestuurder. Een en al CDA degelijkheid uit het gouden tijdperk van deze partij.
We worden oppervlakkiger. Dat is allang zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:13 schreef asco het volgende:
Dit heeft m.i. met het inschalen van de situatie te maken, en is minder bedoeld voor pers en publiek.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Vreemde zaak, 2 à 3 minuten na het ongeluk kwam het bericht al dat er 20 gewonden zouden zijn... 1 gewonde, 1 persoon met hartklachten en 1 dode hond is het nu? Niet dat dat niet erg is hoor.
Hearsay, vermoedelijk. Eén iemand ter plaatste roept het, een aantal anderen neemt het over, de hulpdiensten arriveren en het klinkt aannemelijk vanwege de omvang van de puinzooi; tel daarbij op dat twitter in dit soort gevallen zijn eigen bron is en je bent er.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Vreemde zaak, 2 à 3 minuten na het ongeluk kwam het bericht al dat er 20 gewonden zouden zijn... 1 gewonde, 1 persoon met hartklachten en 1 dode hond is het nu? Niet dat dat niet erg is hoor.
Als er een brugdeel opligt niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:36 schreef beantherio het volgende:
Als er nog mensen vermist waren dan zouden ze dat inmiddels toch wel moeten weten lijkt me?
Blijkbaar was het aantal een optelling of inschatting o.b.v. 112-telefoontjes.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hearsay, vermoedelijk. Eén iemand ter plaatste roept het, een aantal anderen neemt het over, de hulpdiensten arriveren en het klinkt aannemelijk vanwege de omvang van de puinzooi; tel daarbij op dat twitter in dit soort gevallen zijn eigen bron is en je bent er.
Worden gemist door anderen, wordt denk ik bedoeld. Als jij familie of bekenden in die straat hebt wonen ga je toch bellen of alles ok is?quote:
Het zou me niet verbazen als ze in het volgende kabinet minister van justitie wordt.quote:
Dat zou ik ook wel willen weten, maar dat zal wel in een rapportje komen tzt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Was op het journaal, tientallen mensen hebben 112 gebeld met meldingen over gewonden e.d. zo is het verhaal in de wereld gekomen dat er mogelijk 20 of meer gewonden zijn (waren)quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hearsay, vermoedelijk. Eén iemand ter plaatste roept het, een aantal anderen neemt het over, de hulpdiensten arriveren en het klinkt aannemelijk vanwege de omvang van de puinzooi; tel daarbij op dat twitter in dit soort gevallen zijn eigen bron is en je bent er.
Kan ook best. Maakt ook niet zo veel uit; liever zo dan andersom.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Blijkbaar was het aantal een optelling of inschatting o.b.v. 112-telefoontjes.
Je kan er achter komen wie er in de getroffen panden woonde of werkte. Dan kun je na verloop van tijd ook wel inventariseren wie er nog ontbreekt en wie niet.quote:
Ja joh die lui hebben echt geen idee wat ze doen, compleet incapabel. Er ontstaan nu een paar vacatures, jij interesse?quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Een kraan op een bootje en dan gaan tillen?
Ik ben geen ingenieur maar heb wel een roeibootje en weet dat die gaat schommelen als ik ga staan en een krat pils de boot in hijs.
Zo ziet het er wel uit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja joh die lui hebben echt geen idee wat ze doen, compleet incapabel. Er ontstaan nu een paar vacatures, jij interesse?
Vraag ik me ook af...dat wordt een mega-operatie. Wellicht dat ze voor zeker gaan en het "gewoon" in stukken snijden en afvoeren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:44 schreef hottentot het volgende:
Iemand al een idee hoe ze die rotzooi weer weg gaan krijgen? Op land is er geen ruimte, voor die wagens heb je veel grotere kranen nodig is daar wel ruimte voor via de waterweg, of word het de snijbrander.
Bedrijf staat ook meer om hun asfalteerkunsten dus aanklagen voor moord die luiquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:45 schreef skrn het volgende:
[..]
Zo ziet het er wel uit.
Land-aannemers. Zo ver mogelijk van het water weghouden.
Moord? Een hond is juridisch nog steeds een goed en geen persoon.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bedrijf staat ook meer om hun asfalteerkunsten dus aanklagen voor moord die lui
Ik denk niet dat bewoners nog een grote hijsoperatie willen iddquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af...dat wordt een mega-operatie. Wellicht dat ze voor zeker gaan en het "gewoon" in stukken snijden en afvoeren.
Grote kans dat het snijwerk wordt. Een tweede gelijkaardige operatie om die brug daar weg te krijgen zullen ze niet riskeren denk ik (of geen enkele verzekering die dat wilt). Een derde om het nieuwere brugdeel daar dan te krijgen zal met argusogen gevolgd worden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af...dat wordt een mega-operatie. Wellicht dat ze voor zeker gaan en het "gewoon" in stukken snijden en afvoeren.
Dat zou wat zijn. Gaan ze die kraan optillen met een kraan, flikkert ook die kraan om.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:44 schreef hottentot het volgende:
Iemand al een idee hoe ze die rotzooi weer weg gaan krijgen? Op land is er geen ruimte, voor die wagens heb je veel grotere kranen nodig is daar wel ruimte voor via de waterweg, of word het de snijbrander.
Dat demontagefilmpje is van een eerdere keer dat het brugdek eruit is gehaald in 2011 voor een noodreparatie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:51 schreef Deshain het volgende:
[..]
Zal wel een projectleider zijn, over het algemeen mogen uitvoerders niet op tv :p
Wel opvallend dat Sarens de demontage doet en Peineman de hermontage, bron van speculatie natuurlijk kan dat worden. Misschien heeft de aannemer wel een andere partij gecontracteerd vanaf 1 januari.
Dierenhater, de rest van de onzin negeer je wel bahquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:54 schreef Deshain het volgende:
[..]
Moord? Een hond is juridisch nog steeds een goed en geen persoon.
Tweede keer gaat altijd beter...zelfde als met pannenkoeken bakken. Daar mislukt ook altijd de eerste.quote:Op maandag 3 augustus 2015 22:55 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
mja...brug zal alsnog moeten worden geplaatst.........
En de 2equote:Op maandag 3 augustus 2015 23:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tweede keer gaat altijd beter...zelfde als met pannenkoeken bakken. Daar mislukt ook altijd de eerste.
Ik verwacht een live verbinding van de NOS bij de 2e pogingquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tweede keer gaat altijd beter...zelfde als met pannenkoeken bakken. Daar mislukt ook altijd de eerste.
https://www.google.nl/url(...)4rP-EzjDvYDWAOCwrV4Qquote:Op maandag 3 augustus 2015 22:56 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn. Gaan ze die kraan optillen met een kraan, flikkert ook die kraan om.
Dan kan je bepaalde mensen wegbrengen...
Jezus.. Dit is toch een fout joh. Gaan ze die mensen strafrechtelijk vervolgen..quote:
Godzijdank zijn er zo weinig slachtoffers, maar bij de NOS zullen ze nu ook wel denken hebben we hier zoveel voor uit de kast getrokken.quote:
Lees nou nog eens goed wat er staat. Het stukje dat ik quote zou eigenlijk al genoeg informatie moeten geven, maar voel je vrij om ook de rest van het NU-stuk te lezen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Jezus.. Dit is toch een fout joh. Gaan ze die mensen strafrechtelijk vervolgen..
Vervolgen of onderzoek groot verschilquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Jezus.. Dit is toch een fout joh. Gaan ze die mensen strafrechtelijk vervolgen..
Tuurlijk joh! Des Foks, er zal en moet een Barbertje gevonden worden!quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Rustig aan, niet roeptoeterenquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Wat zie ik over het hoofd?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lees nou nog eens goed wat er staat. Het stukje dat ik quote zou eigenlijk al genoeg informatie moeten geven, maar voel je vrij om ook de rest van het NU-stuk te lezen.
Maar toegeven...het waren wel spectaculaire beeldenquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Godzijdank zijn er zo weinig slachtoffers, maar bij de NOS zullen ze nu ook wel denken hebben we hier zoveel voor uit de kast getrokken.
Als er in een weekend 6 doden bij verkeersongevallen vallen hoor je dat nog net voor Gerrit Hiemstra het weer doorneemt.
Dat er nog helemaal niemand wordt vervolgd. Er wordt slechts onderzocht.quote:
Dat zeker, als het in Rusland zou zijn geweest en op Dumpert was gezet hadden we gezegd, tsja Russen hè en een klaagbaak topic gestart dat ons geluid te hard stond bij dat krijsende mens.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:07 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar toegeven...het waren wel spectaculaire beelden
Wat is jouw opinie over de ontploffing van de falcon 9? En nog een mooie theorie van de blunders van Albert E?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie voor je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen... Hier hoef je geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme vaak ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel
als er zes doden door een verkeersongeval vallen heeft dat een redelijke prominente plaats in journaal, zoals bij busongelukken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:04 schreef Droopie het volgende:
[..]
Godzijdank zijn er zo weinig slachtoffers, maar bij de NOS zullen ze nu ook wel denken hebben we hier zoveel voor uit de kast getrokken.
Als er in een weekend 6 doden bij verkeersongevallen vallen hoor je dat nog net voor Gerrit Hiemstra het weer doorneemt.
Daar proost ik op....quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:11 schreef Droopie het volgende:
Niemand meer vermist, ze stoppen met zoeken
Wat een geluk zeg, er hadden zoveel meer slachtoffers kunnen vallen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:11 schreef Droopie het volgende:
Niemand meer vermist, ze stoppen met zoeken
Peinemann is ook echt een klein amateur bedrijf dat met miljoenen kostend materieel zomaar het water opgaatquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel
Is kepler 452b een levensvatbare planeet, denk je?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel
Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Is geen plaats voor, los van dat je een extreem dure oplossing bedenkt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:07 schreef Jump het volgende:
Waarom kon dat panton met het brugdeel er op daar niet tussen varen, en dan met twee bruggen op de landhoofden dat ding opheffen en op de plaats schuiven?
Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.
En varen ja natuurlijk, de grootste objecten worden wereldwijd op pontons vervoerd, daar zijn die dingen juist voor.
Er is iets foutgegaan, maar wat dat moet nog blijken, misschien bleef een relais van een ballastpomp wel hangen en dan is er dus geen menselijke fout gemaakt.
Zoals je zelf al zegt, je bent geen ingenieur.
Drink er nog een paar!quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Zou ze het zelf bedacht hebben, of was het papa?quote:
Niet standaard als in veel voorkomend, maar het is geen nieuwe techniek. Ben wel zeer benieuwd waar dit fout is gegaan. En ook vooral of het technisch, uitvoerend of al in het hijsplan fout zat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:17 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.
Nee maar het zou ook geen rocketscience moeten zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:17 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.
Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoekenquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is geen plaats voor, los van dat je een extreem dure oplossing bedenkt.
En toen stortte je hele ondergrond in omdat je daar met 200 ton op de kade staat...quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoekenMaar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
Nou roep eens een veiligere manier?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoekenMaar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
84ton weegt die kraanquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En toen stortte je hele ondergrond in omdat je daar met 200 ton op de kade staat...
Geen brug. Tunneltje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou roep eens een veiligere manier?
Het brugdeel moet worden geplaatst tussen twee verhoogde wegdelen, ruim voor de brug loopt de weg al omhoog, als de weg niet is gebouwd op een dergelijk gewicht dan stort de weg in. Ernaast staan wil niet omdat de gehele directe omgeving is volgebouwd. Als het kan hadden ze echt die kranen op land geplaatst en het ponton met brugdeel eronder gezet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:
[..]
En de druk op de poten als het wegdek ernaast hangtquote:
De drie pontons beter aan elkaar knopen tot de brug in de juiste positie is. en er dan eentje loshalen om de andere twee verder te duwen terwijl de kranen stilstaanquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik zou denken, zoals ik hierboven ook zei, om met dat panton waar het brugdeel op staat tussen de twee landhoofden te varen. En dan met een of twee kranen het op te heffen, kantelen en laten zakken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Daarmee ook: ik ken de omgeving niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het brugdeel moet worden geplaatst tussen twee verhoogde wegdelen, ruim voor de brug loopt de weg al omhoog, als de weg niet is gebouwd op een dergelijk gewicht dan stort de weg in. Ernaast staan wil niet omdat de gehele directe omgeving is volgebouwd. Als het kan hadden ze echt die kranen op land geplaatst en het ponton met brugdeel eronder gezet.
Sommigen van ons hebben jaren met die dingen gewerkt, soms als machinist, soms als hijsassistent op grond van ervaring en bekendheid met hijsplannen hebben we wel een vrij goed beeld van wat wel of niet kan.quote:
Ze moeten post gaan bezorgen... Kwam die maar een keer te vroeg...quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:28 schreef Zelfscanner het volgende:
Kom je thuis:
En pap nog wat gedaan vandaag?
'Ja, 2 kranen en een brug laten flikkeren'
Oh ja? Toch geen Grohe he? Dure kraantjes zijn dat!quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:28 schreef Zelfscanner het volgende:
Kom je thuis:
En pap nog wat gedaan vandaag?
'Ja, 2 kranen en een brug laten flikkeren'
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het plan wat ze nu deden in principe ook een goed plan was maar door menselijke fout verkeerd is gegaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Sommigen van ons hebben jaren met die dingen gewerkt, soms als machinist, soms als hijsassitent op grond van ervaring en bekendheid met hijsplannen hebben we wel een vrij goed beeld van wat wel of niet kan.
Het ging over kranen en water... dat moet het dus wel zijn...quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja? Toch geen Grohe he? Dure kraantjes zijn dat!
Tuurlijk wel. het kost enkel meer.. moeilijker dan dat is het niet..quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:31 schreef Droopie het volgende:
Met operaties zoals dit, maakt niet uit hoe, zijn fouten nooit uit te sluiten.
Er word een hijsplan gemaakt en ook de gemeente moet iemand inhuren die dit kan controleren. Gemeente heeft geen kennis hiervan en moet dus wel afgaan op voldoende opgeleid personeel van anderen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het plan wat ze nu deden in principe ook een goed plan was maar door menselijke fout verkeerd is gegaan.
Heb wel vertrouwen in het gebruikte materiaal.
Was het geen goed plan geweest, dan heeft de gemeente een fout gemaakt door een vergunning te verlenen voor deze operatie.
Het plan is wel ingewikkeld; twee hijspunten op verschillende bakken, landkranen op een bak, relatief kleine bakken en de last moest over een aanzienlijk afstand gezwierd worden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het plan wat ze nu deden in principe ook een goed plan was maar door menselijke fout verkeerd is gegaan.
Heb wel vertrouwen in het gebruikte materiaal.
Was het geen goed plan geweest, dan heeft de gemeente een fout gemaakt door een vergunning te verlenen voor deze operatie.
Naar mijn mening word de stabiliteit ontleend aan de breedte van het ponton, de berekeningen daarvoor weet ik niet maar ik sta er niet gek van te kijken als de uitkomst is dat ze het niet goed berekend hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.
En varen ja natuurlijk, de grootste objecten worden wereldwijd op pontons vervoerd, daar zijn die dingen juist voor.
Er is iets foutgegaan, maar wat dat moet nog blijken, misschien bleef een relais van een ballastpomp wel hangen en dan is er dus geen menselijke fout gemaakt.
Zoals je zelf al zegt, je bent geen ingenieur.
Je kunt maar zo gelijk hebben met de bakken, van de beelden kan ik het niet afhalen. Kraan stond in elk geval nogal op het randje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar mijn mening word de stabiliteit ontleend aan de breedte van het ponton, de berekeningen daarvoor weet ik niet maar ik sta er niet gek van te kijken als de uitkomst is dat ze het niet goed berekend hebben.
Volgens mij zijn dit gewoon dichte bakken zonder kamers en ballastpompen, duidelijk is wel dat tijdens het zwenken het zwaartepunt teveel naar een kant gaat en het ponton kantelt.
Gebruikten ze daar niet één kraan ipv twee?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:52 schreef A_Fortiori het volgende:
Toen het wel goed ging:
het weghalen van de oude brug
Yep, veel kleinere operatie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:55 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Gebruikten ze daar niet één kraan ipv twee?
En in twee delen ipv één
Geen slachtoffers vind ik ook weer zeer ongelukkig gekozen, de eigenaars van de panden, de uitbaters, de aannemers etc. zijn mijns inziens allemaal slachtoffer, niet fataal, wellicht niet gewond, maar wel slachtoffer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:58 schreef Woods het volgende:
Zero slachtoffers the fuck man iedereen angst inzaaien alsof heel Alphen aan de fucking Rijn onder die kranen ligt![]()
Burgemeester: geen slachtoffers ongeval Alphen | Binnenland | de Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/(...)val-alphen~a4112914/
Het scheelde niet veel of er waren wel doden en ernstig gewonden gevallen. Daar had het iig alle schijn van, of niet?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:58 schreef Woods het volgende:
Zero slachtoffers the fuck man iedereen angst inzaaien alsof heel Alphen aan de fucking Rijn onder die kranen ligt![]()
Burgemeester: geen slachtoffers ongeval Alphen | Binnenland | de Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/(...)val-alphen~a4112914/
Bij één post........quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:16 schreef sneakydesert het volgende:
Zo had het moeten gaan. Een foto reportage van hetzelfde bouwbedrijf dat dezelfde klus in Alkmaar klaart.
http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=174&t=34403
Op 0:45 rennen de eersten al weg. Die hebben toen al gezien dat het mis ging.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Ook is goed te zien dat een cilinder het begeeft, 1:05
Bij 1:05 is het allang een verloren zaak.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:17 schreef bedachtzaam het volgende:
Ook is goed te zien dat een cilinder het begeeft, 1:05
Maar wel een volkomen terechte beslissing. Goed dat deze burgemeester verantwoordelijkheid neemt en snel een beslissing durfde te nemen. Ook al is het misschien niet helemaal volgens de regeltjes.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:20 schreef sneakydesert het volgende:
Overigens had de burgemeester geen drone-verbod mogen opleggen voor het luchtruim boven de stad. De burgemeester heeft namelijk geen jurisdictie in de lucht. De minister van I en M gaat daarover, en namens hem/haar de ILT. Dus dat is nog discutabel, maar dan gaan we off-topic.
Absoluut, een burgemeester mag alle bevelen geven die hij/zij nodig acht. Zeker nu er nog geen specifieke wetgeving voor drones is. Dat het dan discutabel is, is iets voor achteraf. Zolang het luchtruim maar vrij was voor de traumaheli's en de politieheli.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:32 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Maar wel een volkomen terechte beslissing. Goed dat deze burgemeester verantwoordelijkheid neemt en snel een beslissing durfde te nemen. Ook al is het misschien niet helemaal volgens de regeltjes.
Dat is verreweg niet het zelfde als de klus in Alphen. Veel kleinere deeltjes en ook niet delen die met 2 kranen tegelijk getild werden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:16 schreef sneakydesert het volgende:
Zo had het moeten gaan. Een foto reportage van hetzelfde bouwbedrijf dat dezelfde klus in Alkmaar klaart.
Alsof een touwtje aan de kade gaat helpen bij zo'n gewicht...quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
Als zo'n gewicht gaat zwieren is er geen houden aan, waarom ligt dat ponton los?
1 touwtje niet maar 8 dikke trossen aan beide kanten lijkt me toch een stuk stabieler.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:48 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Alsof een touwtje aan de kade gaat helpen bij zo'n gewicht...
Je kan ook even verder kijken dan je muis lang is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Dat is verreweg niet het zelfde als de klus in Alphen. Veel kleinere deeltjes en ook niet delen die met 2 kranen tegelijk getild werden.
En die maak je dan vast aan balkons van aanwonenden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
1 touwtje niet maar 8 dikke trossen aan beide kanten lijkt me toch een stuk stabieler.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee, misschien wat kennis opdoen in een haven?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:53 schreef vaneiges het volgende:
[..]
En die maak je dan vast aan balkons van aanwonenden?
Ok goede tip maar dit ponton ligt niet in een haven maar aan een kade met balkons.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:55 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo'n goed idee, misschien wat kennis opdoen in een haven?
Los en met zo'n gewicht is dal link.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:56 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ok goede tip maar dit ponton ligt niet in een haven maar aan een kade met balkons.
Kan het mis hebben maar een zwaar drijvend ponton zonder poten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:58 schreef HiDiHo het volgende:
Een ponton met van die poten die je uit kunt schuiven zodat hij op de bodem staat......ik doe maar een gooi hoor
Het was de bedoeling dat het ponton nog 200m verplaatst (gesleept) werd naar de brug.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:58 schreef HiDiHo het volgende:
Een ponton met van die poten die je uit kunt schuiven zodat hij op de bodem staat......ik doe maar een gooi hoor
Dat hele plan vind ik al belachelijk...varen met 2 kranen op 2 pontons (bij elkaar gehouden door sleep/duwboten)quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:00 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Het was de bedoeling dat het ponton nog 200m verplaatst (gesleept) werd naar de brug.
Nope, ze waren al bezig om brugdeel te verplaatsen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:00 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Het was de bedoeling dat het ponton nog 200m verplaatst (gesleept) werd naar de brug.
Ze waren van plan met het brugdeel hangend tussen de 2 kranen die 200 meter te varen.....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nope, ze waren al bezig om brugdeel te verplaatsen.
Gewaagd plan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:25 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ze waren van plan met het brugdeel hangend tussen de 2 kranen die 200 meter te varen.....
Wat hadden ze gedaan wanneer er ineens harde wind opsteekt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:26 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Krankzinnig. Maar het is toch echt zo.
Hetzelfde als nu denk ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat hadden ze gedaan wanneer er ineens harde wind opsteekt?
Geen goede reclame voor NL projecten in buitenland en zijn nu de plaatselijke bestuurders verantwoordelijk omdat deze het goedkoopste was in de aanbesteding?.quote:
Geen flauw idee. Vraag het ze.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Geen goede reclame voor NL projecten in buitenland en zijn nu de plaatselijke bestuurders verantwoordelijk omdat deze het goedkoopste was in de aanbesteding?.
Denk dat ik dan niets hoef te doen, als vliegen op de stront zo druk wordt het daar bij de verantwoordelijke personen.quote:
Ik hoop op een duidelijk aantoonbare mechanische fout.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Denk dat ik dan niets hoef te doen, als vliegen op de stront zo druk wordt het daar bij de verantwoordelijke personen.
Het was dus een menselijke fout en geen mechanische? Bron? Dank je alvast.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Denk dat ik dan niets hoef te doen, als vliegen op de stront zo druk wordt het daar bij de verantwoordelijke personen.
Elke leek kan zien dat het geen goed idee is om zware dingen te tillen met hijskraan op los drijvend ponton.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:43 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Het was dus een menselijke fout en geen mechanische? Bron? Dank je alvast.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat is dus bullshit. Het gebeurt regelmatig. Of deze manier wel of niet juist was? Blijkbaar niet want het ging mis. Maar verder weet ik er 0,0 over, net zoals jij blijkbaar. Dus laat het trekken van conclusies nou maar gewoon over aan mensen die er wel verstand van hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elke leek kan zien dat het geen goed idee is om zware dingen te tillen met hijskraan op los drijvend ponton.
Ik snap er geen reet van maar wanneer zo'n gewicht gaat slingeren dan houd je er niets aan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:53 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat is dus bullshit. Het gebeurt regelmatig. Of deze manier wel of niet juist was? Blijkbaar niet want het ging mis. Maar verder weet ik er 0,0 over, net zoals jij blijkbaar. Dus laat het trekken van conclusies nou maar gewoon over aan mensen die er wel verstand van hebben.
Ik postte eerder al deze foto reportage van hetzelfde bedrijf dat dezelfde klus in Alkmaar deed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 02:18 schreef borbit het volgende:
Heeft iemand filmpjes van hoe zoiets normaal gaat? Ik heb wel een onderhoud aan een brug gezien maar niet op deze manier.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:16 schreef sneakydesert het volgende:
Deze brug was wat zwaarder dan ze dachten?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 04:39 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik postte eerder al deze foto reportage van hetzelfde bedrijf dat dezelfde klus in Alkmaar deed.
[..]
Met 1 hijspunt mag de last nog een klein beetje bewegen. Of de bak. Met twee hijspunten op water geeft de ene bak zijn bewegingen via de last door op de ander.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 02:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van maar wanneer zo'n gewicht gaat slingeren dan houd je er niets aan.
Geen idee, zo'n klus kost maanden voorbereidingstijd. Dus het lijkt me niet voor de hand liggen dat het brugdeel ineens te zwaar was. Ik heb zelf het vermoeden dat het draaien te snel ging en dat ie daardoor op een of andere manier uit balans raakte.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 04:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Deze brug was wat zwaarder dan ze dachten?
Op 0.44 schiet er links van de linkse kraan een kabel los, een aantal lui zien het en zetten het al op een rennen. Sommigen springen zelfs aan wal zo te zien, om maar van die ponton weg te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op 0:45 rennen de eersten al weg. Die hebben toen al gezien dat het mis ging.
Ik speel hem nu keer of 20 af, maar zie echt niets losschieten, wel heb ik idee dat de achterste kraan al niet goed staat, je ziet duidelijk dat deze al naar achter helt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:21 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Op 0.44 schiet er links van de linkse kraan een kabel los, een aantal lui zien het en zetten het al op een rennen. Sommigen springen zelfs aan wal zo te zien, om maar van die ponton weg te zijn.
Ik zat eergisteren nog op een ponton horend bij een horeca, lekker dat gewiebel.quote:
Het ging altijd goed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:08 schreef Loekie1 het volgende:
Oftewel wat een BIZAR idee om met hijskranen te werken op een ponton.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |