abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154882174
Niemand meer vermist, ze stoppen met zoeken :)
Hell To The Liars
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:12:47 #202
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_154882223
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:11 schreef Droopie het volgende:
Niemand meer vermist, ze stoppen met zoeken :)
Daar proost ik op....
..en een heleboel van die medewerkers ook denk ik
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:13:02 #203
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_154882232
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:11 schreef Droopie het volgende:
Niemand meer vermist, ze stoppen met zoeken :)
Wat een geluk zeg, er hadden zoveel meer slachtoffers kunnen vallen.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:13:41 #204
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:14:27 #205
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_154882303
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel :')
Peinemann is ook echt een klein amateur bedrijf dat met miljoenen kostend materieel zomaar het water opgaat |:(
pi_154882305
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel :')
Is kepler 452b een levensvatbare planeet, denk je?
I´m back.
pi_154882329
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel :')
Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.
En varen ja natuurlijk, de grootste objecten worden wereldwijd op pontons vervoerd, daar zijn die dingen juist voor.

Er is iets foutgegaan, maar wat dat moet nog blijken, misschien bleef een relais van een ballastpomp wel hangen en dan is er dus geen menselijke fout gemaakt.

Zoals je zelf al zegt, je bent geen ingenieur.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154882383
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:07 schreef Jump het volgende:
Waarom kon dat panton met het brugdeel er op daar niet tussen varen, en dan met twee bruggen op de landhoofden dat ding opheffen en op de plaats schuiven?
Is geen plaats voor, los van dat je een extreem dure oplossing bedenkt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154882429
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:15 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.
En varen ja natuurlijk, de grootste objecten worden wereldwijd op pontons vervoerd, daar zijn die dingen juist voor.

Er is iets foutgegaan, maar wat dat moet nog blijken, misschien bleef een relais van een ballastpomp wel hangen en dan is er dus geen menselijke fout gemaakt.

Zoals je zelf al zegt, je bent geen ingenieur.
Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:19:05 #210
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154882498
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel :')
Drink er nog een paar!
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:20:14 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_154882544
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Drink er nog een paar!
Zou ze het zelf bedacht hebben, of was het papa?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_154882560
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:17 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.
Niet standaard als in veel voorkomend, maar het is geen nieuwe techniek. Ben wel zeer benieuwd waar dit fout is gegaan. En ook vooral of het technisch, uitvoerend of al in het hijsplan fout zat.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_154882563
quote:
2s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:17 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.
Nee maar het zou ook geen rocketscience moeten zijn.
In Nederland gebeurt dit paar keer per jaar lijkt mij en is er al behoorlijk wat ervaring toch?
Hell To The Liars
  Lieve Belg maandag 3 augustus 2015 @ 23:21:05 #214
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_154882581
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:16 schreef hottentot het volgende:

[..]

Is geen plaats voor, los van dat je een extreem dure oplossing bedenkt.
Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoeken :P Maar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:21:59 #215
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_154882613
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoeken :P Maar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
En toen stortte je hele ondergrond in omdat je daar met 200 ton op de kade staat... :')
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:22:24 #216
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_154882641
Wow...die meid heeft goed opgelet....
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_154882650
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoeken :P Maar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
Nou roep eens een veiligere manier?
Hell To The Liars
  Moderator maandag 3 augustus 2015 @ 23:24:14 #218
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154882708
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

En toen stortte je hele ondergrond in omdat je daar met 200 ton op de kade staat... :')
84ton weegt die kraan
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154882742
Al die hijskraan specialisten hier :')
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:25:40 #220
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_154882765
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou roep eens een veiligere manier?
Geen brug. Tunneltje. :)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_154882769
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:

[..]

Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoeken :P Maar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
Het brugdeel moet worden geplaatst tussen twee verhoogde wegdelen, ruim voor de brug loopt de weg al omhoog, als de weg niet is gebouwd op een dergelijk gewicht dan stort de weg in. Ernaast staan wil niet omdat de gehele directe omgeving is volgebouwd. Als het kan hadden ze echt die kranen op land geplaatst en het ponton met brugdeel eronder gezet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:26:09 #222
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_154882784
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

84ton weegt die kraan
+ 200ton aan brugdek
pi_154882792
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

84ton weegt die kraan
En de druk op de poten als het wegdek ernaast hangt ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:26:26 #224
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_154882795
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou roep eens een veiligere manier?
De drie pontons beter aan elkaar knopen tot de brug in de juiste positie is. en er dan eentje loshalen om de andere twee verder te duwen terwijl de kranen stilstaan
  maandag 3 augustus 2015 @ 23:26:29 #225
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')