Daar proost ik op....quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:11 schreef Droopie het volgende:
Niemand meer vermist, ze stoppen met zoeken
Wat een geluk zeg, er hadden zoveel meer slachtoffers kunnen vallen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:11 schreef Droopie het volgende:
Niemand meer vermist, ze stoppen met zoeken
Peinemann is ook echt een klein amateur bedrijf dat met miljoenen kostend materieel zomaar het water opgaatquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel
Is kepler 452b een levensvatbare planeet, denk je?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Ik vind het er ook zeer amateuristisch uit zien wat er gebeurt is. Zoals al gezegd is, probeer maar uit staande (niet gehurkte) positie een krat of accu de boot in te tillen, dat lukt je niet zonder te wiebelen en ook gewichten of tuigage naar de kade kan dat niet voorkomen.
Normaliter word dat helemaal berekend met kranen + stempels en hoever deze van de wagen moeten komen te staan voor een solide positie vóór je mag gaan tillen met zo'n kraan. Op zo'n ponton kan je er dan toch op wachten dat het gaat wiebelen en al helemaal met 2 kranen. En dan wilde ze er ook nog een paar meter mee gaan varen...? Hier hoef je echt geen ingenieur voor te zijn om het een ultradom plan te vinden. Die kraantjes zien er veel te iel uit vergeleken met die brug. Dat + bootjes = echt ultieme faal ! Deze order is beklonken op een vrijdag middag borrel
Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Is geen plaats voor, los van dat je een extreem dure oplossing bedenkt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:07 schreef Jump het volgende:
Waarom kon dat panton met het brugdeel er op daar niet tussen varen, en dan met twee bruggen op de landhoofden dat ding opheffen en op de plaats schuiven?
Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.
En varen ja natuurlijk, de grootste objecten worden wereldwijd op pontons vervoerd, daar zijn die dingen juist voor.
Er is iets foutgegaan, maar wat dat moet nog blijken, misschien bleef een relais van een ballastpomp wel hangen en dan is er dus geen menselijke fout gemaakt.
Zoals je zelf al zegt, je bent geen ingenieur.
Drink er nog een paar!quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:06 schreef Meike26 het volgende:
Zou ze het zelf bedacht hebben, of was het papa?quote:
Niet standaard als in veel voorkomend, maar het is geen nieuwe techniek. Ben wel zeer benieuwd waar dit fout is gegaan. En ook vooral of het technisch, uitvoerend of al in het hijsplan fout zat.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:17 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.
Nee maar het zou ook geen rocketscience moeten zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:17 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind een hijs met twee verschillende bakken geen standaard-klus. Sterker nog : in de maritieme wereld is niet gebruikelijk. Zeker als die kranen nog moeten gaan zwieren.
Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoekenquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Is geen plaats voor, los van dat je een extreem dure oplossing bedenkt.
En toen stortte je hele ondergrond in omdat je daar met 200 ton op de kade staat...quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoekenMaar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
Nou roep eens een veiligere manier?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:
[..]
Ik ken de omgeving niet, en te lui om het op te zoekenMaar geen idee waarom dat duurder zou zijn, veiliger in ieder geval wel.
84ton weegt die kraanquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
En toen stortte je hele ondergrond in omdat je daar met 200 ton op de kade staat...
Geen brug. Tunneltje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou roep eens een veiligere manier?
Het brugdeel moet worden geplaatst tussen twee verhoogde wegdelen, ruim voor de brug loopt de weg al omhoog, als de weg niet is gebouwd op een dergelijk gewicht dan stort de weg in. Ernaast staan wil niet omdat de gehele directe omgeving is volgebouwd. Als het kan hadden ze echt die kranen op land geplaatst en het ponton met brugdeel eronder gezet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:21 schreef Jump het volgende:
[..]
En de druk op de poten als het wegdek ernaast hangtquote:
De drie pontons beter aan elkaar knopen tot de brug in de juiste positie is. en er dan eentje loshalen om de andere twee verder te duwen terwijl de kranen stilstaanquote:Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou roep eens een veiligere manier?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |