Ze waren van plan met het brugdeel hangend tussen de 2 kranen die 200 meter te varen.....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nope, ze waren al bezig om brugdeel te verplaatsen.
Gewaagd plan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:25 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ze waren van plan met het brugdeel hangend tussen de 2 kranen die 200 meter te varen.....
Wat hadden ze gedaan wanneer er ineens harde wind opsteekt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:26 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Krankzinnig. Maar het is toch echt zo.
Hetzelfde als nu denk ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat hadden ze gedaan wanneer er ineens harde wind opsteekt?
Geen goede reclame voor NL projecten in buitenland en zijn nu de plaatselijke bestuurders verantwoordelijk omdat deze het goedkoopste was in de aanbesteding?.quote:
Geen flauw idee. Vraag het ze.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Geen goede reclame voor NL projecten in buitenland en zijn nu de plaatselijke bestuurders verantwoordelijk omdat deze het goedkoopste was in de aanbesteding?.
Denk dat ik dan niets hoef te doen, als vliegen op de stront zo druk wordt het daar bij de verantwoordelijke personen.quote:
Ik hoop op een duidelijk aantoonbare mechanische fout.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Denk dat ik dan niets hoef te doen, als vliegen op de stront zo druk wordt het daar bij de verantwoordelijke personen.
Het was dus een menselijke fout en geen mechanische? Bron? Dank je alvast.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Denk dat ik dan niets hoef te doen, als vliegen op de stront zo druk wordt het daar bij de verantwoordelijke personen.
Elke leek kan zien dat het geen goed idee is om zware dingen te tillen met hijskraan op los drijvend ponton.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:43 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Het was dus een menselijke fout en geen mechanische? Bron? Dank je alvast.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat is dus bullshit. Het gebeurt regelmatig. Of deze manier wel of niet juist was? Blijkbaar niet want het ging mis. Maar verder weet ik er 0,0 over, net zoals jij blijkbaar. Dus laat het trekken van conclusies nou maar gewoon over aan mensen die er wel verstand van hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elke leek kan zien dat het geen goed idee is om zware dingen te tillen met hijskraan op los drijvend ponton.
Ik snap er geen reet van maar wanneer zo'n gewicht gaat slingeren dan houd je er niets aan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 01:53 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat is dus bullshit. Het gebeurt regelmatig. Of deze manier wel of niet juist was? Blijkbaar niet want het ging mis. Maar verder weet ik er 0,0 over, net zoals jij blijkbaar. Dus laat het trekken van conclusies nou maar gewoon over aan mensen die er wel verstand van hebben.
Ik postte eerder al deze foto reportage van hetzelfde bedrijf dat dezelfde klus in Alkmaar deed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 02:18 schreef borbit het volgende:
Heeft iemand filmpjes van hoe zoiets normaal gaat? Ik heb wel een onderhoud aan een brug gezien maar niet op deze manier.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:16 schreef sneakydesert het volgende:
Zo had het moeten gaan. Een foto reportage van hetzelfde bouwbedrijf dat dezelfde klus in Alkmaar klaart.
http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?f=174&t=34403
Deze brug was wat zwaarder dan ze dachten?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 04:39 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik postte eerder al deze foto reportage van hetzelfde bedrijf dat dezelfde klus in Alkmaar deed.
[..]
Met 1 hijspunt mag de last nog een klein beetje bewegen. Of de bak. Met twee hijspunten op water geeft de ene bak zijn bewegingen via de last door op de ander.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 02:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik snap er geen reet van maar wanneer zo'n gewicht gaat slingeren dan houd je er niets aan.
Geen idee, zo'n klus kost maanden voorbereidingstijd. Dus het lijkt me niet voor de hand liggen dat het brugdeel ineens te zwaar was. Ik heb zelf het vermoeden dat het draaien te snel ging en dat ie daardoor op een of andere manier uit balans raakte.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 04:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Deze brug was wat zwaarder dan ze dachten?
Op 0.44 schiet er links van de linkse kraan een kabel los, een aantal lui zien het en zetten het al op een rennen. Sommigen springen zelfs aan wal zo te zien, om maar van die ponton weg te zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 00:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Op 0:45 rennen de eersten al weg. Die hebben toen al gezien dat het mis ging.
Ik speel hem nu keer of 20 af, maar zie echt niets losschieten, wel heb ik idee dat de achterste kraan al niet goed staat, je ziet duidelijk dat deze al naar achter helt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 06:21 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Op 0.44 schiet er links van de linkse kraan een kabel los, een aantal lui zien het en zetten het al op een rennen. Sommigen springen zelfs aan wal zo te zien, om maar van die ponton weg te zijn.
Ik zat eergisteren nog op een ponton horend bij een horeca, lekker dat gewiebel.quote:
Het ging altijd goed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 08:08 schreef Loekie1 het volgende:
Oftewel wat een BIZAR idee om met hijskranen te werken op een ponton.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |