Of, om het op goed Brabants te zeggen: Als ge't ni meer wit, gebruik dan kit. Wit ge ni waarvur, gebruik dan pur.quote:
Volgens mij is bovenstaande totale onzin. Een kraan is niet te ontwerpen dat die een val kan overleven en dat wil ook geen mens. Ook al kost een simpele kraan al meer dan een tonquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:20 schreef DieselTank het volgende:
[..]
De eisen van kranen zijn streng vaak als ze omvallen en nog enigzins redbaar zijn moeten ze hem richten maar 9 vd 10 keer is het toch niet mogelijk. Waterschade zal wel meevallen. Maar alles is krom aan dat ding.
Ik ben ook af en toe aan het werk op een kraan, maar dan geen telescoop kraan maar een graafmachine / kraanquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn pappa heeft daar ook gewerkt als kraanmachinist.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
«shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
Mijn pappa doet rupskranen tot 200 ton, leuk spul.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik ben ook af en toe aan het werk op een kraan, maar dan geen telescoop kraan maar een graafmachine / kraan![]()
![]()
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Jump het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
Aub zeg me dat je geen Brabantse bent, please...quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of, om het op goed Brabants te zeggen: Als ge't ni meer wit, gebruik dan kit. Wit ge ni waarvur, gebruik dan pur.
Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben geen Brabantse.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aub zeg me dat je geen Brabantse bent, please...
Die gasten vinden er wel wat op hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Die mast van die kraan kan een roemeen niet aan met zijn snijbrander hoor
Brabants, geil man.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Aub zeg me dat je geen Brabantse bent, please...
Wij deden de website voor Mamoet, grootste jongens ter wereldquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn pappa doet rupskranen tot 200 ton, leuk spul.
Nee, bij Appie Verlinde is wel aangekondigd dat Sjon Ewbank een nummertje maakt over deze ramp... en dat gaat de belastingbetaler niets kosten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:25 schreef AchJa het volgende:
Is Lee Towers al bij Hart van Nederland naar binnen gewinkeld als materie deskundige?
Hoop toch wel dat je de bedrijfsnaam op de site wél goed hebt gespeldquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij deden de website voor Mamoet, grootste jongens ter wereld
En opeens 500.000 euro.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, bij Appie Verlinde is wel aangekondigd dat Sjon Ewbank een nummertje maakt over deze ramp... en dat gaat de belastingbetaler niets kosten.
Da's raar, voor een jongen die in Koudekerke aan de Amstel woont.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben raar, maar Brabants is voor mij wel een turn-on
Dat heb ik met Limburgsquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een vervelende bijzaak daarvan is dat iedereen gelijk zijn mening erbij schijt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vroeger had je dan ook geen internet en las je het een dag later pas in de krant, als het aan de andere kant van de wereld gebeurde zag je het op het polygoonjournaal in de bioscoop.
Tegenwoordig hebben we internet en mobiele telefoons die dingen nagenoeg live kunnen streamen... nieuws wordt dus groter als het sneller is, want dan lijkt het dichterbij.
Vast welquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoop toch wel dat je de bedrijfsnaam op de site wél goed hebt gespeld
Wij hebben hier een kraan en die was Total loss nadat die in het water viel. Hoewel de verzekeraar natuurlijk eerst tegenstribbelde maar zo'n kraan kan een hoop gewicht aan maar niet van de zijkant en zeker niet met een klap.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:24 schreef DieselTank het volgende:
quote][ afbeelding ] Op maandag 3 augustus 2015 21:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Iemand die kraanmachinist was liet mij dit filmpje zien, hij zei het zelf dat het soms te maken valt door de arm te richten maar 9vd10 keer was het totalloss.
Je kan het niet geloven maar ik heb dit van iemand die met deze kranen werkt (Wel een slagje kleiner)
edit: gvd aidsding laat ook maar
En dan komen ze bij degene terecht die dit brugdeel hijst.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij hebben hier een kraan en die was Total loss nadat die in het water viel. Hoewel de verzekeraar natuurlijk eerst tegenstribbelde maar zo'n kraan kan een hoop gewicht aan maar niet van de zijkant en zeker niet met een klap.
De verzekeraar gaf aan dat de kraan prima te repareren was maar zo'n kraan krijg je nooit meer helemaal recht
Wa ben jij een domme kutquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die krijg je niet 100% recht nee, wel bijna rechtquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij hebben hier een kraan en die was Total loss nadat die in het water viel. Hoewel de verzekeraar natuurlijk eerst tegenstribbelde maar zo'n kraan kan een hoop gewicht aan maar niet van de zijkant en zeker niet met een klap.
De verzekeraar gaf aan dat de kraan prima te repareren was maar zo'n kraan krijg je nooit meer helemaal recht
Dat zegt niks.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bedrijf van papa:
http://www.zwagerman.com/(...)/category&path=41_42
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, bij Appie Verlinde is wel aangekondigd dat Sjon Ewbank een nummertje maakt over deze ramp... en dat gaat de belastingbetaler niets kosten.
Bijnaquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Da's raar, voor een jongen die in Koudekerke aan de Amstel woont.
Ik dacht ook al meteen. Iedereen ging kijken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ok, niemand meer onder het puin. Dit is echt heel erg goed afgelopen.
Is dat nu zeker?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ok, niemand meer onder het puin. Dit is echt heel erg goed afgelopen.
Nou er hing niet zo iets zwaars aan als dit maar ik heb der dan ook totaal geen verstand van helaasquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:32 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Die krijg je niet 100% recht nee, wel bijna rechtMaar ik weet niet hoe erg daar de schade was. Misschien ving het water de klap wel een beetje op?
Ook met overleg vallen er wel eens vaker kranen om.. ook zwaardere zoals deze 700 tons in de Eemshaven:quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:21 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik zit in de bouwwereld en weet heel goed hoe dat gaat.
Dit soort operaties worden uitvoerig doorgesproken en dan is het vreemd, zelfs onacceptabel, als er even twee gasten aan de haren worden bijgetrokken.
Geen 50 hoor. Bijna 190 ton.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:15 schreef Woods het volgende:
Ik vind het zelf wel bijzonder zware kranen voor een brugdeel á 50 ton ofzo?
Klopt, Eemshaven is inmiddels berucht om omvallende kranen. Was niet de enigequote:Op maandag 3 augustus 2015 21:41 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ook met overleg vallen er wel eens vaker kranen om.. ook zwaardere zoals deze 700 tons in de Eemshaven:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Nee daar moet je regelmatig om vallende kranen heen slalommen.. Maar er staan er dan ook niet een paar daar..quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Klopt, Eemshaven is inmiddels berucht om omvallende kranen. Was niet de enige
Nee...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |