Hmm zo klinkt het wel, heb dat stukje 15 keer teruggekeken om te luisteren wat ze nou roepen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:29 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Er zijn mensen van mening dat er op dat lange hd-filmpje "aftoppen" wordt geroepen. De mast laten zakken dus. Dan werd er naar mijn idee wellicht wel te hoog gehesen.
Het begint al eerder, vanaf 0:35 is het al zichtbaar mis aan het gaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:33 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zoals die op 0:42 hangt zo had die moeten blijven.
Wat iemand al zei, daarna begint de achterste ponton over te hellen, brugdeel komt mee en zet beweging in richting die bar, voorste kraan kan dat niet opvangen, mensen op de grond ook de controle kwijt en dondert de hele boel de kant op welke ontstaan is door het wegzakken van de ponton.
Had je 'm zelf door, bruggetje?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een beetje ongelukkig bruggetje idd
Ja, klopt idd. En dan gaat het brugdeel slingeren. Zo zie ik dat ook wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:38 schreef beantherio het volgende:
Het kan toch ook gewoon een menselijke fout zijn: kraanbestuurder van de rechterkraan die te snel is.
Mooi. Neem even contact op met de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Ze kunnen je expertise goed gebruiken, denk ik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:37 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, laat ik nou net vorige week een tweepunts hijsplan afgekeurd hebben.
Zie het ja, heel lichtjes.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:38 schreef Deshain het volgende:
[..]
Het begint al eerder, vanaf 0:35 is het al zichtbaar mis aan het gaan.
Zielig voor die hond.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Gebroken been.
Lucky.twitter:EstherHVNL twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:16:10De man die onder het puin lag is gered en heeft een beenbreuk. De hond is overleden, helaas... #Alphen #hvnl http://t.co/DOZqWWk6F8 reageer retweet
Dat is het moment waarop ie idd wel opvallend naar rechts begint te buigen. Het valt me trouwens op dat de linkerkraan geen moment meedraait.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:38 schreef Deshain het volgende:
[..]
Het begint al eerder, vanaf 0:35 is het al zichtbaar mis aan het gaan.
Iedereen roept wel weer iets anders. Wat is het nou?twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:39:11"Zo'n klus mag NOOIT op 2 pontons worden uitgevoerd. Op 2 pontons mag je maar 25% van je hijscapaciteit gebruiken" aldus m'n vader #Alphen reageer retweet
Ongelukkig bruggetje is ook ongelukkigquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Een beetje ongelukkig bruggetje idd
Nou ja, als de vader van marianne het zegt dan moet het wel waar zijn natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iedereen roept wel weer iets anders. Wat is het nou?twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:39:11"Zo'n klus mag NOOIT op 2 pontons worden uitgevoerd. Op 2 pontons mag je maar 25% van je hijscapaciteit gebruiken" aldus m'n vader #Alphen reageer retweet
Opgelost, slotje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, als de vader van marianne het zegt dan moet het wel waar zijn natuurlijk.
Je kan wel twee kranen gebruiken, maar twee kranen die eigenlijk een andere operatie moeten doen om de last te verschuiven, dat verbaast me. Coördinatie is dan extreem lastig, alles gaat tegen je intuïtie in.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:42 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat is het moment waarop ie idd wel opvallend naar rechts begint te buigen. Het valt me trouwens op dat de linkerkraan geen moment meedraait.
Iedereen is ineens een expert. Ik zou wachten op officiele berichtgeving en conclusies van het onderzoek.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik lig in bad en heb mijn hijstabellen niet bij, ik geloof hem dus maar bij gebrek aan alternatief.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, als de vader van marianne het zegt dan moet het wel waar zijn natuurlijk.
Lol, als je je pbm's maar gebruikt, komt alles goed.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:44 schreef Zolderkamer het volgende:
Bij het uithalen van de brug:
Journalist: Zijn er nog risico's? Uitvoerder: ik heb niet voor niets een helm op..![]()
0:57
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:40:32Papa: "Deze autokranen zijn totaal ongeschikt voor dit hijswerk. Het moet op rupskranen, die hebben een lager zwaartepunt" #alphen reageer retweet
Papa? Het is André Hazes?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze gaat nog ff door:twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:40:32Papa: "Deze autokranen zijn totaal ongeschikt voor dit hijswerk. Het moet op rupskranen, die hebben een lager zwaartepunt" #alphen reageer retweet
Het is bij het verwijderen nota bene goed gegaanquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze gaat nog ff door:twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:40:32Papa: "Deze autokranen zijn totaal ongeschikt voor dit hijswerk. Het moet op rupskranen, die hebben een lager zwaartepunt" #alphen reageer retweet
Zal wel een projectleider zijn, over het algemeen mogen uitvoerders niet op tv :pquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:44 schreef Zolderkamer het volgende:
Bij het uithalen van de brug:
Journalist: Zijn er nog risico's? Uitvoerder: ik heb niet voor niets een helm op..![]()
0:57
Ze maakt er een hele roman van. Wat een aandachtshoer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Een waar mediacriticus.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je mag toch vragen hebben hoe dit uitgevoerd is? Gewone landkranen, inderdaad niet eens crawlercranes, op afzonderlijke pontons, met tegengestelde bewegingen voor iedere kraan, nee, de hele combinatie ziet er niet degelijk uit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat zag ik ook idd.quote:
Die kranen passen (van bovenaf gezien) toch makkelijk beide op dezelfde ponton? Of is daar een reden voor dat ze het spreiden. (gewicht oid)quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:52 schreef skrn het volgende:
[..]
Je mag toch vragen hebben hoe dit uitgevoerd is? Gewone landkranen, inderdaad niet eens crawlercranes, op afzonderlijke pontons, met tegengestelde bewegingen voor iedere kraan, nee, de hele combinatie ziet er niet degelijk uit.
Het brugdeel past er niet tussen als ze op één ponton staan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die kranen passen (van bovenaf gezien) toch makkelijk beide op dezelfde ponton? Of is daar een reden voor dat ze het spreiden. (gewicht oid)
Op de gok (want hé, ik ben ook maar een leek): het ene ponton vaart door de brug, brugdeel hangt op zijn plek, ingehesen, en de twee pontons varen naar twee kanten weg omdat het anders niet meer door de brug kan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Die kranen passen (van bovenaf gezien) toch makkelijk beide op dezelfde ponton? Of is daar een reden voor dat ze het spreiden. (gewicht oid)
Ik las elders (kan het alleen niet meer terugvinden) dat het de bedoeling was dat het brugdeel tussen beide kranen in moest blijven hangen, dan zouden de ponton's verplaatst gaan worden tot waar de brug moest komen waarna de ponton's uit elkaar zouden gaan en tussen de ponton's in zou de brug moeten zakken...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:54 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan is het logisch inderdaad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:55 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik las elders (kan het alleen niet meer terugvinden) dat het de bedoeling was dat het brugdeel tussen beide kranen in moest blijven hangen, dan zouden de ponton's verplaatst gaan worden tot waar de brug moest komen waarna de ponton's uit elkaar zouden gaan en tussen de ponton's in zou de brug moeten zakken...
Hij heeft wel een punt, magoed, dat soort speculaties is nogal onzinnig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze maakt er een hele roman van. Wat een aandachtshoer.
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:56:19Er zijn te lichte kranen gebruikt. Goedkoop duurkoop. #alphen reageer retweet
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:55:05"Dit soort mobiele kranen moet een opstellingskeuring krijgen als je ze gebruikt op een ponton, waarvoor ze niet geschikt zijn" #alphen reageer retweet
Dat is sowieso niet waarquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:56:19Er zijn te lichte kranen gebruikt. Goedkoop duurkoop. #alphen reageer retweet
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:53:54"Dit zijn landkranen, die hebben geen certificaat voor werk op een ponton. Deze kranen kunnen niet zijn goedgekeurd voor dit werk" #alphen reageer retweet
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:53:54"Dit zijn landkranen, die hebben geen certificaat voor werk op een ponton. Deze kranen kunnen niet zijn goedgekeurd voor dit werk" #alphen reageer retweet
Ons Marianne kan op korte termijn een belletje verwachten van Meester Pieter, zo veel is wel duidelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
De brug ligt er, enkel niet op zijn plaats.quote:
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:55:05"Dit soort mobiele kranen moet een opstellingskeuring krijgen als je ze gebruikt op een ponton, waarvoor ze niet geschikt zijn" #alphen reageer retweet
Zou ze ook een FOK! account hebben?twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:57:13Ik doe gewoon verslag van een gesprek met mijn vader. Omdat ik weet dat er veel vragen zijn. Die heb ik ook #Alphen reageer retweet
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:59 schreef Jump het volgende:
[..]
De brug ligt er, enkel niet op zijn plaats.
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:42:11Mijn vader kent alles specs van deze klus #alphen @Fat__Ed reageer retweet
Het was een best-effort project.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:59 schreef Jump het volgende:
[..]
De brug ligt er, enkel niet op zijn plaats.
De beste man zal binnenkort ook met pensioen gaan, een opvolger hebben we al gevonden!quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ons Marianne kan op korte termijn een belletje verwachten van Meester Pieter, zo veel is wel duidelijk.
Één hond.quote:
Ze heeft wel talent. Misschien moet iemand haar uitnodigen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zou ze ook een FOK! account hebben?twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:57:13Ik doe gewoon verslag van een gesprek met mijn vader. Omdat ik weet dat er veel vragen zijn. Die heb ik ook #Alphen reageer retweet
Vast wel iemand met een twitter accountquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze heeft wel talent. Misschien moet iemand haar uitnodigen?
Een "innovatiestrateeg" en "mediacriticus" klinkt ook als vrij onzinnig, maar dat doet ze ook gewoon.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt, magoed, dat soort speculaties is nogal onzinnig.
Zijn verzekerd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:02 schreef DieselTank het volgende:
400 en 650 tons kraanBest duur grapje beide kranen total loss.
Ik dacht dat een 100 tons kraan al mega was.
Ze is dan ook "Mediacriticus" en "Innovatiestrateeg".....quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze maakt er een hele roman van. Wat een aandachtshoer.
Dan nogm je krijgt nooit de nieuwprijs terug. Enkel de geschatte waarde dat die op die dag nog waard zou zijn.quote:
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:57:54"Die kranen stonden los. Moeten gezeevast zijn op een ponton. Ze mogen er nooit zomaar af kunnen glijden" #Alphen reageer retweet
Ik ben fan.twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:58:11Dit is geen ongeluk. Maar onkunde. #Alphen reageer retweet
Kunnen we gaan raden wie het is. Zit in OUD wrs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Of het nou wel de goede of niet zijn, dat maakt nu niet echt meer uit hequote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef Droopie het volgende:
Half Fok loopt te speculeren, komt er een bn-er (waarvan geen idee) met onderbouwde mening van haar vader is het ook niet goed
We nemen het in beraad. Geduld.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef Droopie het volgende:
Half Fok loopt te speculeren, komt er een bn-er (waarvan geen idee) met onderbouwde mening van haar vader is het ook niet goed
Die blonde dollie behoort ook tot de thuisingenieurs. Zolang er geen onderzaak gedaan is, kan je alleen maar speculeren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Een "innovatiestrateeg" en "mediacriticus" klinkt ook als vrij onzinnig, maar dat doet ze ook gewoon.
Gewoon een of ander wijf dat aandacht nodig heeft en daarom 30 tweets de wereld inslingert met uitspraken van pa die alles wel beter weet, vanaf de bank met een biertje in de hand.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef Droopie het volgende:
Er loopt nog geen topic in BNW. De kamer heeft reces, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat deze ramp een afleidingsmanoeuvre is voor iets groters.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef Droopie het volgende:
Ik heb tot december nog nooit scha gehad aan mijn auto's na 35 jaar rijden. Toen schampte de gemeente mijn auto, terwijl hij geparkeerd stond. Kreeg uiteindelijk 1.000 terug, nadat buitenspiegel gemaakt was... Weet eigenlijk niet hoe het werkt dus.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef Jump het volgende:
[..]
Dan nogm je krijgt nooit de nieuwprijs terug. Enkel de geschatte waarde dat die op die dag nog waard zou zijn.
Zelfde met je auto, vanaf dat je bij je dealer de weg op rijd, is hij al helft gezakt in waarde.
Nou ja... ALS haar vader gelijk heeft, dan heeft dit bedrijf en alle betrokkenen wel veel regels aan de laars gelapt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef Droopie het volgende:
Oh gelukkig, dan hoeft er niks betaald te wordenquote:
Ja maar wat heeft hij verhuurd? Inclusief of exclusief machinist?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Peineman doet daar niets anders dan de kranen leveren denk ik zo... Das een verhuurder..
Hoe duur is zo'n kraan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:02 schreef DieselTank het volgende:
Uhh die 650 zal wel tegen de 3 a 4 aanzitten gok ik.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoe duur is zo'n kraan?
5 miljoen ofzo?
Ze heeft op radio 1 een programma en is columniste, ze heeft dus het idee dat de wereld op haar mening (en die van haar papa) zit te wachten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Gewoon een of ander wijf dat aandacht nodig heeft en daarom 30 tweets de wereld inslingert met uitspraken van pa die alles wel beter weet, vanaf de bank met een biertje in de hand.
Ik zou ook bezorgd zijn als ik daar zo lag...quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:00 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De brug is bezorgd.. ik herhaal.. de brug is bezorgd..
Komt omdat el_matador is gestopt met fokquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:07 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Er loopt nog geen topic in BNW.
ze zullen vast niet total loss zijnquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:02 schreef DieselTank het volgende:
Machinist van peinemann natuurlijk. Het is geen verhuur bedrijf, en sowieso ga je geen dure kranen verhuren aan andere bedrijven.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:08 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja maar wat heeft hij verhuurd? Inclusief of exclusief machinist?
Dit soort operaties zijn lang van tevoren gepland, waarom bij dit soort posterproject niet je eigen kraan laten shinen?
Als haar papa 20 was toen zij geboren werd, dan is papa nu al met pensioen....quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou ja... ALS haar vader gelijk heeft, dan heeft dit bedrijf en alle betrokkenen wel veel regels aan de laars gelapt.
Vooralsnog is het geroeptoeter van een BN'er
Je moet ze in stukken snijden en afvoeren. Dan is het beste er wel van af.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:10 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ze zullen vast niet total loss zijn
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:08 schreef Leandra het volgende:
Darn, 45 (of 46) jaar oud zijn en dan "Papa zegt bladiblaat" dingen twitteren....
Sowieso al, dat je het dan nog behalve tegen je vader zelf over "papa" hebt
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 21:04:58Papa: "Met een rupskraan met goed zwaartepunt kan je ook op een varende ponton hijsend varen. Ook op zee" #Alphen reageer retweet
na je 40e je vader nog pappa noemenquote:Op maandag 3 augustus 2015 21:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:57:54"Die kranen stonden los. Moeten gezeevast zijn op een ponton. Ze mogen er nooit zomaar af kunnen glijden" #Alphen reageer retweet
Ik ben fan.twitter:mariannezw twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:58:11Dit is geen ongeluk. Maar onkunde. #Alphen reageer retweet
quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:09 schreef superniger het volgende:
Zeiken op Marianne
Zij is niet minder vervelend dan al die 'experts' hier in dit topic.
Sommige vrouwen blijven voor altijd een 16-jarig hockeykutje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:08 schreef Leandra het volgende:
Darn, 45 (of 46) jaar oud zijn en dan "Papa zegt bladiblaat" dingen twitteren....
Sowieso al, dat je het dan nog behalve tegen je vader zelf over "papa" hebt
Van 1 staan de wielen nog op het ponton.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je moet ze in stukken snijden en afvoeren. Dan is het beste er wel van af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |