twitter:EstherHVNL twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:16:10De man die onder het puin lag is gered en heeft een beenbreuk. De hond is overleden, helaas... #Alphen #hvnl http://t.co/DOZqWWk6F8 reageer retweet
Samen met de 18 teken van de hond dus toch 20 slachtoffersquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Gebroken been.
Lucky.twitter:EstherHVNL twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:16:10De man die onder het puin lag is gered en heeft een beenbreuk. De hond is overleden, helaas... #Alphen #hvnl http://t.co/DOZqWWk6F8 reageer retweet
Maar dan nog dat kun je doen als je er bijna bent, met dat slepen en duwen kan ook nog eea verkeerd gaan, toch?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:15 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Misschien was het wel gewoon een verplaatsing van staand naar liggend die verkeerd ging. Hoewel ik mij voor kan stellen dat je hem dan niet zo vervoert. (onhandig)
Het is echt een wonder dat die niks levensbedreigend hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:22 schreef beantherio het volgende:
Dit is toch wel echt de ultieme nachtmerrie voor iedere kraandrijver. Als noob gruw ik al van de beelden.
Yep, lijkt het allemaal dus met een sisser af te lopen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Gebroken been.
Lucky.twitter:EstherHVNL twitterde op maandag 03-08-2015 om 20:16:10De man die onder het puin lag is gered en heeft een beenbreuk. De hond is overleden, helaas... #Alphen #hvnl http://t.co/DOZqWWk6F8 reageer retweet
Man onder het puin is gevonden, heeft gebroken been. Hond is dood.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:24 schreef Zelfscanner het volgende:
Was er nog iets nieuws bijgekomen sinds 18:00 uur? Zat bij de wok.
Hij moet idd van verticaal naar horizontaal getild worden, ik zie totaal niet hoe ze dat nou wilden doen iig. Ik bedoel de kranen die je ziet hebben het brugdeel verticaal aan beide zijden aan een ketting... en dan, wat dan? Hoe krijg je hem horizontaal dan? Of is er nog een derde kraan? Of gooien ze hem aan één kant in de brug en laten hem dan zakken?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:16 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Denk dat hier het water breed genoeg was.
Daarna zal die wel horizontaal vervoerd moeten worden net als bij de demontage:
https://www.facebook.com/(...)0455199434501&type=3
Gieken zijn altijd behoorlijk elastisch..anders knappen ze..quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:22 schreef I-care het volgende:
Ik vind die achterste kraan in het tweede filmpje nogal erg doorhangen, nog voor dat de lading goed en wel in het midden hangt. Dan krijg je toch zeker wel een vreemde belasting aan die kraan?
Nou, ze gaan dus nog in die huizen zoeken. Honden zijn niet aangeslagen dus waarschijnlijk geen levenden meer onder het puin. Nu maar hopen dat er niemand thuis was, maar die zouden zich dan al wel gemeld hebben, zou je denken. Tenzij ze ergens in de rimboe zitten en nog van niets weten of zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:24 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, lijkt het allemaal dus met een sisser af te lopen.
Je zal op de camping in Italië zitten, dan het nieuws kijkt en je huis plat zietquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nou, ze gaan dus nog in die huizen zoeken. Honden zijn niet aangeslagen dus waarschijnlijk geen levenden meer onder het puin. Nu maar hopen dat er niemand thuis was, maar die zouden zich dan al wel gemeld hebben, zou je denken. Tenzij ze ergens in de rimboe zitten en nog van niets weten of zo.
Hangen hem gewoon in het scharnier... net als bij een deur ongeveer...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij moet idd van verticaal naar horizontaal getild worden, ik zie totaal niet hoe ze dat nou wilden doen iig. Ik bedoel de kranen die je ziet hebben het brugdeel verticaal aan beide zijden aan een ketting... en dan, wat dan? Hoe krijg je hem horizontaal dan? Of is er nog een derde kraan? Of gooien ze hem aan één kant in de brug en laten hem dan zakken?
Sorry, ik bedoelde, de kraan staat erg schuin op het ponton.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Gieken zijn altijd behoorlijk elastisch..anders knappen ze..
Dat is minder erg dan dat je in je huis zit en er een kraan op valt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je zal op de camping in Italië zitten, dan het nieuws kijkt en je huis plat ziet
Da's waar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:28 schreef Collide het volgende:
Dat is minder erg dan dat je in je huis zit en er een kraan op valt.
Ja, dan ben je blij dat je in Italië op de camping zit.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je zal op de camping in Italië zitten, dan het nieuws kijkt en je huis plat ziet
Er zijn mensen van mening dat er op dat lange hd-filmpje "aftoppen" wordt geroepen. De mast laten zakken dus. Dan werd er naar mijn idee wellicht wel te hoog gehesen.quote:
Precies, dat dacht ik dus ook eigenlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:28 schreef Cootz het volgende:
De eerste bewegingen (brugdeel wordt naar de kranen toe getild) zijn gecontroleerd en lijken ook echt de bedoeling. Die kerels daar beneden stonden er erg rustig bij te kijken. Door het verplaatsen van het brugdeel gaan de pontons hellen. Het zijn er twee, maar ze hellen niet evenveel. De achterste helt sneller/meer, waardoor de kraan opeens snel van positie verandert (kijk maar naar de punt in de lucht). Daardoor begint het brugdeel helemaal te draaien en zijn ze alle controle kwijt. De rest is goed te zien.
Volgens mij wordt het hier dus veroorzaakt door het ongelijk hellen/kantelen van beide pontons.
Een kennis van mij zag dat gebeuren op tv. 4 oktober 1992. Huisdieren waren logeren, huis direct getroffen. Hij was zelf in New York en heeft besloten zijn vakantie toch af te maken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:27 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Aan een van beide kanten misschien ja. Ik begin me eigenlijk af te vragen wat nu precies de bedoeling was. Ze waren bezig om het brugdeel van de "houder" te hijsen maar hoe wilden ze dat precies doen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:23 schreef Perrin het volgende:
Blijft het brugdek niet onderin haken?
Op 0:43 en vlak daarna zie je de werklui die er met hun neus bovenop staan ook wegrennen..
Dat was best misplaatst ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:29 schreef donald_dick het volgende:
"Er is een slachtoffer gevallen en gelukkig is het geen mens"
Kutjournalist
Misschien omdat hij uit zijn stellage was getild?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:29 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Er zijn mensen van mening dat er op dat lange hd-filmpje "aftoppen" wordt geroepen. De mast laten zakken dus. Dan werd er naar mijn idee wellicht wel te hoog gehesen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Kijkend naar hoe de last is ingepikt denk ik dat het nooit de bedoeling is geweest om met de kranen te draaien, alleen hijsen en dan de pontons met de sleepboten op de juiste plek brengen en weer laten zakken. Zoals een deur idd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:23 schreef Perrin het volgende:
Blijft het brugdek niet onderin haken?
Op 0:43 en vlak daarna zie je de werklui die er met hun neus bovenop staan ook wegrennen..
Die heeft vandaag zijn laatste werkdag gehad.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:29 schreef donald_dick het volgende:
"Er is een slachtoffer gevallen en gelukkig is het geen mens"
Kutjournalist
Ja, okee... dan nog... ik zie het niet echt voor me nu... zullen wel animaties komen wrs van hoe het moest gebeuren...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hangen hem gewoon in het scharnier... net als bij een deur ongeveer...
Hij was net ingecheckt. Daarna nog een week en nog een week in Boston.quote:
Terecht. Totaal over the top dat gegil en gejammer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:31 schreef Divje het volgende:
[..]
Word er nou tegen dat wijf geschreeuwd 'Rustig!'
Das wel erg kort door de bocht natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Die heeft vandaag zijn laatste werkdag gehad.
Dat zou helemaal wat zijn. Wat ongelukkig verwoord, dat zeker, maar gelijk heeft hij wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Die heeft vandaag zijn laatste werkdag gehad.
Zoals die op 0:42 hangt zo had die moeten blijven.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:30 schreef Deshain het volgende:
[..]
Kijkend naar hoe de last is ingepikt denk ik dat het nooit de bedoeling is geweest om met de kranen te draaien, alleen hijsen en dan de pontons met de sleepboten op de juiste plek brengen en weer laten zakken. Zoals een deur idd.
Dat zal van te voren wel bedacht zijn...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:28 schreef I-care het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoelde, de kraan staat erg schuin op het ponton.
Ah, weer een expert.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:35 schreef skrn het volgende:
Dit is toch gewoon prutswerk. Twee kranen, last dat er tussenin gemanoeuvreerd moet worden, landkranen op bakken en dan nog verschillende bakken gebruiken ook.
Pfff.
Dat is duidelijk niet het geval zo te zien, waar de een nog vrijwel recht staat, is de ander bijna onder water.. Dus dat zal zeker mee hebben gespeeld in dit ongeluk. Als het al niet de oorzaak ervan is.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat zal van te voren wel bedacht zijn...
Ik dacht dat alle pontons wel met elkaar vergrendeld zouden zijn..
Een beetje ongelukkig bruggetje iddquote:
Je hoort dat inderdaad wanneer de kraan achterover begint te hellen, zij hebben of niet door wat er gebeurt of denken het nog te kunnen corrigeren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:29 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Er zijn mensen van mening dat er op dat lange hd-filmpje "aftoppen" wordt geroepen. De mast laten zakken dus. Dan werd er naar mijn idee wellicht wel te hoog gehesen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |