Dat wel. Weet niet waarom ze dat niet doen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef Collide het volgende:
[..]
Alsnog kun je nu al melden hoeveel er gevonden zijn.
Van uitzicht op een brug, naar een brug op je uitzicht.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Zo heb je mooi uitzicht op een kanaal, zo heb je een brugdeel in je slaapkamer liggen.
pfff
Dat is dan ook een recept voor een geheide rampquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het lijkt daarbij of ze het deel ook niet vast hebben zitten met banden (naar de grond toe) om die beweging nog een beetje te controleren.
Zou dat tegenwoordig met al die elektronica niet beveiligd kunnen zijn?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:03 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Te langzaam kan bijna niet bij dit soort werkzaamheden. Slow & steady is het motto doorgaans. Als een kraanbestuurder uitschoot met een pookje of iets dergelijks dan zou dat al genoeg zijn om de lading oncontroleerbaar te maken. En in combinatie met zo'n ponton ben je dan gewoon alle controle kwijt.
Fok is allang klaar...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef danos het volgende:
Ok dames en heren hoelang gaat het onderzoek duren? Meer of minder dan 2 jaar?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:05 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja die durf ik wel aan op basis van wat ik nu heb gezien.
Was het haar huis nou of is ze gewoon een zenuwenlaaier?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
De schreeuwmevrouw aan het woord op NPO1
godver ik mag niet lachenquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Van uitzicht op een brug, naar een brug op je uitzicht.
[ afbeelding ]
De werkers er om heen beginnen al weg te hollen voordat je iets abnormaals met de kranen ziet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:05 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ja die durf ik wel aan op basis van wat ik nu heb gezien.
Kut ik moest lachenquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Van uitzicht op een brug, naar een brug op je uitzicht.
[ afbeelding ]
Vraag me af welk bedrijf ze kapot gaan maken en wie er in de bak komt te zitten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef danos het volgende:
Niet zo heel lang er zijn duidelijke videobeelden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef danos het volgende:
Nee dit type kraan is niet gemaakt om een gedeelde last te pakken, dit moet puur op coördinatie tussen de twee machinisten worden uitgevoerd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:07 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Zou dat tegenwoordig met al die elektronica niet beveiligd kunnen zijn?
Ja die waren er van de Monstertruck in Haaksbergen ook....quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:08 schreef Collide het volgende:
[..]
Niet zo heel lang er zijn duidelijke videobeelden.
"Ze" ??quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vraag me af welk bedrijf ze kapot gaan maken en wie er in de bak komt te zitten.
Haaksbergenquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:09 schreef danos het volgende:
[..]
Ja die waren er van de Monstertruck in Lochem ook....
Ik weet niet wat zo'n brugdek weegt, 50 ton of zo, maar het lijkt mij gewoon een te snelle beweging voor zoveel gewicht. Misschien is die beweging al een gevolg en niet de oorzaak.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:03 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Het lijkt daarbij of ze het deel ook niet vast hebben zitten met banden (naar de grond toe) om die beweging nog een beetje te controleren.
Gaat niet gebeuren, denk ik. Elk ongeluk moet je zien als een leer- en verbeterplan. In China zouden ze wrs wel een paar directeuren en managers tegen de muur zetten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vraag me af welk bedrijf ze kapot gaan maken en wie er in de bak komt te zitten.
Hier zie je duidelijk dat er 2 kranen staan waarvan er eentje krakt. Dan hoef je alleen nog maar na te gaan of dit verantwoord was.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:09 schreef danos het volgende:
[..]
Ja die waren er van de Monstertruck in Haaksbergen ook....
Oh, hier ook hoor. Hier gaan nog wel wat koppen rollen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, denk ik. Elk ongeluk moet je zien als een leer- en verbeterplan. In China zouden ze wrs wel een paar directeuren en managers tegen de muur zetten.
Nouja, je ziet dat het even duurt en een kettingreactie is, als je met een paar man die gang eruit kan halen dan kan dat misschien net het verschil maken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat zo'n brugdek weegt, 50 ton of zo, maar het lijkt mij gewoon een te snelle beweging voor zoveel gewicht. Misschien is die beweging al een gevolg en niet de oorzaak.
In China zullen ze direct alleen nog maar kranen uit het buitenland kopen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, denk ik. Elk ongeluk moet je zien als een leer- en verbeterplan. In China zouden ze wrs wel een paar directeuren en managers tegen de muur zetten.
Dat denk ik ook. De bestuurder van zo'n kraan zal toch wel weten dat je geen onverhoedse bewegingen moet maken met zoveel massa op zo'n wankele ondergrond. Het zou me niet verbazen als er toch een technische oorzaak is voor dit gedoe.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet wat zo'n brugdek weegt, 50 ton of zo, maar het lijkt mij gewoon een te snelle beweging voor zoveel gewicht. Misschien is die beweging al een gevolg en niet de oorzaak.
Je bent drie letters vergeten.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:12 schreef Collide het volgende:
[..]
In China zullen ze direct alleen nog maar kranen uit het buitenland kopiëren.
Het is een raad, die van Prins Pieter. Die grapjas van het aivd is daar nu directeur van.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, de commissie die opgericht zal worden.
Wat wel vreemd is trouwens... is dat er nog geen canbus is die die twee synchroniseert..quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:09 schreef Deshain het volgende:
[..]
Nee dit type kraan is niet gemaakt om een gedeelde last te pakken, dit moet puur op coördinatie tussen de twee machinisten worden uitgevoerd.
Blijf het vreemd vinden dat ze al aan het hijsen waren, ruim voordat ze bij de brug aankwamen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:12 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Die kraan links zal wel als eerste worden gedemonteerd of in stukken worden gesneden.
Volgens mij omdat het brugdeel op een andere ponton stond.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Blijf het vreemd vinden dat ze al aan het hijsen waren, ruim voordat ze bij de brug aankwamen.
Op deze foto ziet het brugdeel er eigenlijk nog wel netjes uit. Maar ik ga er vanuit dat ie wel dusdanig beschadigd is dat ie niet meer gebruikt gaat worden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:12 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Die kraan links zal wel als eerste worden gedemonteerd of in stukken worden gesneden.
Misschien was het wel gewoon een verplaatsing van staand naar liggend die verkeerd ging. Hoewel ik mij voor kan stellen dat je hem dan niet zo vervoert. (onhandig)quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Blijf het vreemd vinden dat ze al aan het hijsen waren, ruim voordat ze bij de brug aankwamen.
http://www.volkskrant.nl/(...)e=1438625160000#livequote:Gewonde onder puin, hond overleden
Denk dat hier het water breed genoeg was.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Edit: ninja-editquote:
Klote, ondanks dat dit gigantisch veel erger had kunnen zijn, gewoon klote.quote:
Klopt, nu.quote:
arme hontquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:15 schreef Woods het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)e=1438625160000#live
Dat heb ik twee keer meegemaakt (niet met een brugdek van 50 ton uiteraard, denk eerder aan 10/12 ton) en dat geeft over het algemeen veel snellere feedback in de last en de kraan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:08 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De werkers er om heen beginnen al weg te hollen voordat je iets abnormaals met de kranen ziet.
Ik denk eerder dat er een kabel of hijsoog gebroken is.
Ah, zo te zien waren ze van plan om het deel te laten rusten op het ponton. Dat brengt ons weer tot de vraag waarom ze dan zo hoog hesen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:12 schreef Woods het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat hij staand vervoerd isquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ah, zo te zien waren ze van plan om het deel te laten rusten op het ponton. Dat brengt ons weer tot de vraag waarom ze dan zo hoog hesen.
Dan zal ik wel tot de minderheid behoren die die behoefte niet heeft. Ik blijf er namelijk redelijk rustig onder en relativeren hoef ik niet, want ik ben geen eens slachtoffer. Maar het scheelt dat we niet onder slachtoffers zijn, dat zou erg ongepast wezen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:40 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee..Dat is het niet, en dat is ook algemeen bekend..
Het zijn grappen om te kunnen relativeren.. Dat is de reden waarom er bij een ramp, grappen gemaakt worden.. Zoek maar op..![]()
En rampen en grappen gaan gewoon erg goed samen...
Ja, zou goed kunnen. Er zijn in elk geval ooggetuigen genoeg. Ooggetuigen die maakten dat ze wegkwamen voordat het brugdeel snel bewoog.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:16 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat heb ik twee keer meegemaakt (niet met een brugdek van 50 ton uiteraard, denk eerder aan 10/12 ton) en dat geeft over het algemeen veel snellere feedback in de last en de kraan.
Deze kranen zijn allemaal ruim begrensd binnen de krachten die ze kunnen handelen, denk eerder dat die gasten rennen omdat ze al zien/doorhebben dat dit gaat sneeuwballen.
Weet je wat pas een ramp is..? Als er niet meer gelachen kan worden...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:18 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dan zal ik wel tot de minderheid behoren die die behoefte niet heeft. Ik blijf er namelijk redelijk rustig onder en relativeren hoef ik niet, want ik ben geen eens slachtoffer. Maar het scheelt dat we niet onder slachtoffers zijn, dat zou erg ongepast wezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |