Dan waren ze wel eerder weggelopen... Ik denk dat er even niemand het overzicht had..quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar de technische lui van de aannemer hebben nu toch al vast wel een idee wat er faalde?
Nee, maar wel voor totale evacuatie rondom hijswerkzaamhedenquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, het is echt nooit goed hier...
Wordt er al bijna gepleit voor zwarte dozen in hijskranen?
Nee, het is hetzelfde deel, zit hooguit een nieuwe laag asfalt en een likje verf op.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm, hier ging het nog wel goed dus. Zal dat nieuwe deel zoveel zwaarder zijn geweest dat ze het niet gewoon horizontaal tilden?
Ja zo kun je alles wel kapotredeneren, hoeveel ziekenhuizen zitten er wel niet in een straal van 40km van Alphen. Utrecht, Gouda, Leiden, Woerden, Rotterdam, Den Haag. Kijk als het nou noordoost groningen was....quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus jij wilt liever dat er te weinig opgeschaald wordt? Met als mogelijk gevolg dat er mensen onnodig overlijden?
Rare gedachtegang...
Dat doen ze wel heel snel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm, hier ging het nog wel goed dus. Zal dat nieuwe deel zoveel zwaarder zijn geweest dat ze het niet gewoon horizontaal tilden?
Wel anders getild.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:58 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Nee, het is hetzelfde deel, zit hooguit een nieuwe laag asfalt en een likje verf op.
Sommige mensen moeten nou eenmaal altijd wat te zeiken hebben en zouden werkelijk alles beter gedaan hebben dan welke expert ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dus jij wilt liever dat er te weinig opgeschaald wordt? Met als mogelijk gevolg dat er mensen onnodig overlijden?
Rare gedachtegang...
Dan nog, ze schreeuwt wel ontiegelijk hard.. Dat zijn ook de mensen die voor totale chaos zorgen als er bij een groot evenement iets gebeurt. Denk maar eens aan het voorval met het waxinelichtje op de dam. 1 persoon begint te schreeuwen en mensen rennen daardoor in totale paniek alle kanten op. Rust al kalmte kan je redden..quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij dat die mevrouw geen enkele band met het ingestorte pand en eventueel aanwezige personen in het pand heeft....
Wat ik las dat het bestond uit twee delen en nu 1 deel is geworden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm, hier ging het nog wel goed dus. Zal dat nieuwe deel zoveel zwaarder zijn geweest dat ze het niet gewoon horizontaal tilden?
Ja, lijkt me wel verstandig.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, maar wel voor totale evacuatie rondom hijswerkzaamheden
Wait.. whut...?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef vuvuzela het volgende:
Update
Zoals u kunt zien aan de foto’s in het album week 31 wordt er op verschillend plaatsen op en rondom de brug hard gewerkt en zijn wij niet met bouwvak-vakantie.
Ondertussen kunnen wij melden dat het Val onderweg is op het IJsselmeer en in de loop van zaterdag in Alphen aan den Rijn aan zal komen. Zoals we al eerder aangaven zullen de werkzaamheden mbt het inhijsen van het Val en nog enkele andere onderdelen, van maandagochtend 8.00 uur tot uiterlijk woensdagochtend 6.00 uur plaatsvinden. De vaarweg is dan, in overleg met de vaarwegbeheerder , gestremd. Ook de noodbrug is maandag en dinsdag buiten gebruik.
Wat gaan we doen?
Overdag gaan we de hijswerkzaamheden verrichten, de avond- en nachturen gebruiken we voor de fijnafstelling van de installatie, het fixeren van de ingehesen delen en het met de hand gieten van gietmortel waar dat nodig is. Op dinsdag, na uitharding van de gietmortel, sluiten we de werkzaamheden af met het ontkisten van de diverse onderdelen en starten we met het inhijsen van de betonplaten voor de afdekking van de basculekelder.
Als deze werkzaamheden afgerond zijn kan het Val van zijn horizontale positie voor de eerste maal handmatig omhoog gezet worden waarmee de scheepvaart weer ongehinderd de brug kan passeren. Ook de noodbrug wordt dan weer in gebruik genomen.
In de nachtelijke uren zal de overlast voor de omgeving bestaan uit werkverlichting en wellicht geringe geluidsoverlast vanwege bovengenoemde werkzaamheden. We doen ons best om dit tot het minimum te beperken.
Klopt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:59 schreef StephanL het volgende:
[..]
Wat ik las dat het bestond uit twee delen en nu 1 deel is geworden.
Uit het filmpje haal ik in ieder geval dat ze het oude brugdeel in twee delen hebben gesneden voordat ze het verwijderden. Maar het nieuwe deel moest blijkbaar in een stuk worden aangebracht.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm, hier ging het nog wel goed dus. Zal dat nieuwe deel zoveel zwaarder zijn geweest dat ze het niet gewoon horizontaal tilden?
Hoe komen ze onder de diverse bruggetjes door dan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:59 schreef vuvuzela het volgende:
Het ging bij het opladen wel goed
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben je simpel ofwa?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:50 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Speelt die verstoppertje in die puinzooi ofzo?
De kranen stortte op woonhuizen en winkels.... grote kans dat daar (veel) gewonden bij vallen. De veiligheidsregio heeft in mijn optiek prima geschaald.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:58 schreef danos het volgende:
[..]
Ja zo kun je alles wel kapotredeneren, hoeveel ziekenhuizen zitten er wel niet in een straal van 40km van Alphen. Utrecht, Gouda, Leiden, Woerden, Rotterdam, Den Haag. Kijk als het nou noordoost groningen was....
Je moet wel zicht hebben op enige gewonde om zo op te schalen.
Je haalt nu twee gebeurtenissen door elkaarquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dan nog, ze schreeuwt wel ontiegelijk hard.. Dat zijn ook de mensen die voor totale chaos zorgen als er bij een groot evenement iets gebeurt. Denk maar eens aan het voorval met het waxinelichtje op de dam. 1 persoon begint te schreeuwen en mensen rennen daardoor in totale paniek alle kanten op. Rust al kalmte kan je redden..
Dus de mogelijke oorzaak is het te snel draaien van de achterste kraan in het filmpje.. Of het te langzaam draaien van de voorste?quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:58 schreef Deshain het volgende:
Tweede filmpje in op geeft wel een duidelijk beeld.
De kraan die als eerste valt draait verder door dan de tweede, hierdoor gaat de last in onbalans, hierdoor het ponton, hierdoor knakt de giek, hierdoor valt het brugdek, hierdoor valt de tweede kraan.
Het waren twee delenquote:Op maandag 3 augustus 2015 19:59 schreef beantherio het volgende:
[..]
Uit het filmpje haal ik in ieder geval dat ze het oude brugdeel in twee delen hebben gesneden voordat ze het verwijderden. Maar het nieuwe deel moest blijkbaar in een stuk worden aangebracht.
Bruggen opendoen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe komen ze onder de diverse bruggetjes door dan?
Horizontaal tillen scheelt een heleboel, daarnaast is er één kraan op één ponton aan het werk, dat scheelt ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm, hier ging het nog wel goed dus. Zal dat nieuwe deel zoveel zwaarder zijn geweest dat ze het niet gewoon horizontaal tilden?
Heb je hem op repeat staan dan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef danos het volgende:
Godver ik kan dat gekrijs echt niet meer horen
Het is er 1.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef Collide het volgende:
Het zal aan mij liggen maar na 3 uur kun je toch wel een redelijke schatting van het aantal slachtoffers maken?
Ik zie hem nu al 2x binnen 1 minuut bij het 20 uur journaalquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heb je hem op repeat staan dan?
Te langzaam kan bijna niet bij dit soort werkzaamheden. Slow & steady is het motto doorgaans. Als een kraanbestuurder uitschoot met een pookje of iets dergelijks dan zou dat al genoeg zijn om de lading oncontroleerbaar te maken. En in combinatie met zo'n ponton ben je dan gewoon alle controle kwijt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus de mogelijke oorzaak is het te snel draaien van de achterste kraan in het filmpje.. Of het te langzaam draaien van de voorste?
Het lijkt daarbij of ze het deel ook niet vast hebben zitten met banden (naar de grond toe) om die beweging nog een beetje te controleren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Het leek mij dat de voorste hijskraan iets te snel draaide, en het brugdeel daardoor vaart kreeg, tegelijk de ponton ging hellen waardoor die beweging werd versterkt, en toen was er geen houden meer aan.
Maar dat is puur afgegaan op de beelden, door een leek zonder pretenties.
Heb je die huizen gezien? Daar ben je niet zo ff binnen he.. plus je hebt nog te maken met gasleidingen die voor gevaar zorgen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef Collide het volgende:
Het zal aan mij liggen maar na 3 uur kun je toch wel een redelijke schatting van het aantal slachtoffers maken?
Poe, dan moet je idd geen zweethanden hebben als kraanmachinist..quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:03 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Te langzaam kan bijna niet bij dit soort werkzaamheden. Slow & steady is het motto doorgaans. Als een kraanbestuurder uitschoot met een pookje of iets dergelijks dan zou dat al genoeg zijn om de lading oncontroleerbaar te maken. En in combinatie met zo'n ponton ben je dan gewoon alle controle kwijt.
Ja die durf ik wel aan op basis van wat ik nu heb gezien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus de mogelijke oorzaak is het te snel draaien van de achterste kraan in het filmpje.. Of het te langzaam draaien van de voorste?
Een nog grotere kraan op een nog groter ponton.. Er is daar niet echt plek om een kraan die groot genoeg is neer te zetten.. en in stukjes gaat ook wel ff duren...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Opruimen van die troep zal een behoorlijke klus zijn.
Alsnog kun je nu al melden hoeveel er gevonden zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb je die huizen gezien? Daar ben je niet zo ff binnen he.. plus je hebt nog te maken met gasleidingen die voor gevaar zorgen.
Je moet geen Parkinson's hebben voor dat werk idd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:03 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Te langzaam kan bijna niet bij dit soort werkzaamheden. Slow & steady is het motto doorgaans. Als een kraanbestuurder uitschoot met een pookje of iets dergelijks dan zou dat al genoeg zijn om de lading oncontroleerbaar te maken. En in combinatie met zo'n ponton ben je dan gewoon alle controle kwijt.
Nou ja, moraal van het verhaal is dat geschreeuw er voor zorgt dat er totale paniek uitbreekt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Je haalt nu twee gebeurtenissen door elkaar
Minder.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef danos het volgende:
Ok dames en heren hoelang gaat het onderzoek duren? Meer of minder dan 2 jaar?
Heeft toch geen nut? Behalve voor sensatiezoekers dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef Collide het volgende:
Alsnog kun je nu al melden hoeveel er gevonden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |