Horizontaal tillen scheelt een heleboel, daarnaast is er één kraan op één ponton aan het werk, dat scheelt ook.quote:Op maandag 3 augustus 2015 19:56 schreef TigerXtrm het volgende:
Hm, hier ging het nog wel goed dus. Zal dat nieuwe deel zoveel zwaarder zijn geweest dat ze het niet gewoon horizontaal tilden?
Heb je hem op repeat staan dan?quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef danos het volgende:
Godver ik kan dat gekrijs echt niet meer horen
Het is er 1.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef Collide het volgende:
Het zal aan mij liggen maar na 3 uur kun je toch wel een redelijke schatting van het aantal slachtoffers maken?
Ik zie hem nu al 2x binnen 1 minuut bij het 20 uur journaalquote:Op maandag 3 augustus 2015 20:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heb je hem op repeat staan dan?
Te langzaam kan bijna niet bij dit soort werkzaamheden. Slow & steady is het motto doorgaans. Als een kraanbestuurder uitschoot met een pookje of iets dergelijks dan zou dat al genoeg zijn om de lading oncontroleerbaar te maken. En in combinatie met zo'n ponton ben je dan gewoon alle controle kwijt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus de mogelijke oorzaak is het te snel draaien van de achterste kraan in het filmpje.. Of het te langzaam draaien van de voorste?
Het lijkt daarbij of ze het deel ook niet vast hebben zitten met banden (naar de grond toe) om die beweging nog een beetje te controleren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Het leek mij dat de voorste hijskraan iets te snel draaide, en het brugdeel daardoor vaart kreeg, tegelijk de ponton ging hellen waardoor die beweging werd versterkt, en toen was er geen houden meer aan.
Maar dat is puur afgegaan op de beelden, door een leek zonder pretenties.
Heb je die huizen gezien? Daar ben je niet zo ff binnen he.. plus je hebt nog te maken met gasleidingen die voor gevaar zorgen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:01 schreef Collide het volgende:
Het zal aan mij liggen maar na 3 uur kun je toch wel een redelijke schatting van het aantal slachtoffers maken?
Poe, dan moet je idd geen zweethanden hebben als kraanmachinist..quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:03 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Te langzaam kan bijna niet bij dit soort werkzaamheden. Slow & steady is het motto doorgaans. Als een kraanbestuurder uitschoot met een pookje of iets dergelijks dan zou dat al genoeg zijn om de lading oncontroleerbaar te maken. En in combinatie met zo'n ponton ben je dan gewoon alle controle kwijt.
Ja die durf ik wel aan op basis van wat ik nu heb gezien.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus de mogelijke oorzaak is het te snel draaien van de achterste kraan in het filmpje.. Of het te langzaam draaien van de voorste?
Een nog grotere kraan op een nog groter ponton.. Er is daar niet echt plek om een kraan die groot genoeg is neer te zetten.. en in stukjes gaat ook wel ff duren...quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Opruimen van die troep zal een behoorlijke klus zijn.
Alsnog kun je nu al melden hoeveel er gevonden zijn.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb je die huizen gezien? Daar ben je niet zo ff binnen he.. plus je hebt nog te maken met gasleidingen die voor gevaar zorgen.
Je moet geen Parkinson's hebben voor dat werk idd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:03 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Te langzaam kan bijna niet bij dit soort werkzaamheden. Slow & steady is het motto doorgaans. Als een kraanbestuurder uitschoot met een pookje of iets dergelijks dan zou dat al genoeg zijn om de lading oncontroleerbaar te maken. En in combinatie met zo'n ponton ben je dan gewoon alle controle kwijt.
Nou ja, moraal van het verhaal is dat geschreeuw er voor zorgt dat er totale paniek uitbreekt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Je haalt nu twee gebeurtenissen door elkaar
Minder.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef danos het volgende:
Ok dames en heren hoelang gaat het onderzoek duren? Meer of minder dan 2 jaar?
Heeft toch geen nut? Behalve voor sensatiezoekers dan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 20:06 schreef Collide het volgende:
Alsnog kun je nu al melden hoeveel er gevonden zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |