Ik zou denken, zoals ik hierboven ook zei, om met dat panton waar het brugdeel op staat tussen de twee landhoofden te varen. En dan met een of twee kranen het op te heffen, kantelen en laten zakken.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:22 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou roep eens een veiligere manier?
Daarmee ook: ik ken de omgeving niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:25 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het brugdeel moet worden geplaatst tussen twee verhoogde wegdelen, ruim voor de brug loopt de weg al omhoog, als de weg niet is gebouwd op een dergelijk gewicht dan stort de weg in. Ernaast staan wil niet omdat de gehele directe omgeving is volgebouwd. Als het kan hadden ze echt die kranen op land geplaatst en het ponton met brugdeel eronder gezet.
Sommigen van ons hebben jaren met die dingen gewerkt, soms als machinist, soms als hijsassistent op grond van ervaring en bekendheid met hijsplannen hebben we wel een vrij goed beeld van wat wel of niet kan.quote:
Ze moeten post gaan bezorgen... Kwam die maar een keer te vroeg...quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:28 schreef Zelfscanner het volgende:
Kom je thuis:
En pap nog wat gedaan vandaag?
'Ja, 2 kranen en een brug laten flikkeren'
Oh ja? Toch geen Grohe he? Dure kraantjes zijn dat!quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:28 schreef Zelfscanner het volgende:
Kom je thuis:
En pap nog wat gedaan vandaag?
'Ja, 2 kranen en een brug laten flikkeren'
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het plan wat ze nu deden in principe ook een goed plan was maar door menselijke fout verkeerd is gegaan.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Sommigen van ons hebben jaren met die dingen gewerkt, soms als machinist, soms als hijsassitent op grond van ervaring en bekendheid met hijsplannen hebben we wel een vrij goed beeld van wat wel of niet kan.
Het ging over kranen en water... dat moet het dus wel zijn...quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh ja? Toch geen Grohe he? Dure kraantjes zijn dat!
Tuurlijk wel. het kost enkel meer.. moeilijker dan dat is het niet..quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:31 schreef Droopie het volgende:
Met operaties zoals dit, maakt niet uit hoe, zijn fouten nooit uit te sluiten.
Er word een hijsplan gemaakt en ook de gemeente moet iemand inhuren die dit kan controleren. Gemeente heeft geen kennis hiervan en moet dus wel afgaan op voldoende opgeleid personeel van anderen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het plan wat ze nu deden in principe ook een goed plan was maar door menselijke fout verkeerd is gegaan.
Heb wel vertrouwen in het gebruikte materiaal.
Was het geen goed plan geweest, dan heeft de gemeente een fout gemaakt door een vergunning te verlenen voor deze operatie.
Het plan is wel ingewikkeld; twee hijspunten op verschillende bakken, landkranen op een bak, relatief kleine bakken en de last moest over een aanzienlijk afstand gezwierd worden.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:31 schreef Droopie het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar ik denk dat het plan wat ze nu deden in principe ook een goed plan was maar door menselijke fout verkeerd is gegaan.
Heb wel vertrouwen in het gebruikte materiaal.
Was het geen goed plan geweest, dan heeft de gemeente een fout gemaakt door een vergunning te verlenen voor deze operatie.
Naar mijn mening word de stabiliteit ontleend aan de breedte van het ponton, de berekeningen daarvoor weet ik niet maar ik sta er niet gek van te kijken als de uitkomst is dat ze het niet goed berekend hebben.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die kraantjes zijn meer dan stevig genoeg voor die brug. En bij een geleidelijke beweging wiebelen de boten niet maar gaan ze alleen wat meer of minder scheef hangen, dit is te corrigeren door de ballastpompen aan of af te laten voeren. Verder gebeuren dit soort dingen al langdurig op deze manier.
En varen ja natuurlijk, de grootste objecten worden wereldwijd op pontons vervoerd, daar zijn die dingen juist voor.
Er is iets foutgegaan, maar wat dat moet nog blijken, misschien bleef een relais van een ballastpomp wel hangen en dan is er dus geen menselijke fout gemaakt.
Zoals je zelf al zegt, je bent geen ingenieur.
Je kunt maar zo gelijk hebben met de bakken, van de beelden kan ik het niet afhalen. Kraan stond in elk geval nogal op het randje.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:49 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar mijn mening word de stabiliteit ontleend aan de breedte van het ponton, de berekeningen daarvoor weet ik niet maar ik sta er niet gek van te kijken als de uitkomst is dat ze het niet goed berekend hebben.
Volgens mij zijn dit gewoon dichte bakken zonder kamers en ballastpompen, duidelijk is wel dat tijdens het zwenken het zwaartepunt teveel naar een kant gaat en het ponton kantelt.
Gebruikten ze daar niet één kraan ipv twee?quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:52 schreef A_Fortiori het volgende:
Toen het wel goed ging:
het weghalen van de oude brug
Yep, veel kleinere operatie.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:55 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Gebruikten ze daar niet één kraan ipv twee?
En in twee delen ipv één
Geen slachtoffers vind ik ook weer zeer ongelukkig gekozen, de eigenaars van de panden, de uitbaters, de aannemers etc. zijn mijns inziens allemaal slachtoffer, niet fataal, wellicht niet gewond, maar wel slachtoffer.quote:Op maandag 3 augustus 2015 23:58 schreef Woods het volgende:
Zero slachtoffers the fuck man iedereen angst inzaaien alsof heel Alphen aan de fucking Rijn onder die kranen ligt![]()
Burgemeester: geen slachtoffers ongeval Alphen | Binnenland | de Volkskrant
http://www.volkskrant.nl/(...)val-alphen~a4112914/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |