Dit is dus zo'n heterdaadje waarbij een paar petsen best op z'n plaats zijn om de burgerlijke aanhouding te vergemakkelijken. Een paar meppen en dan uitleveren aan de politie. Goed gedaan van die vader.quote:Een schennispleger is aan het begin van de avond mishandeld in het Wethouder Abrahamspad in Zuidoost.
Dat meldt RTV NH. Buurtbewoners zeggen tegen de omroep dat hij zijn broek naar beneden trok in het bijzijn van een driejarig meisje. De politie kan dat niet bevestigen, maar zegt wel dat het om een schennispleger gaat.
Volgens de omstanders zou de moeder de man samen met het meisje hebben betrapt, waarna de vader hem in elkaar zou hebben geslagen. De gewonde schennispleger is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis en zit inmiddels op het politiebureau.
De man die hem mishandelde is volgens de politiewoordvoerder niet aangehouden.
Bron: AT5
Ja en?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap, denk ik, wel waarom die vader dat deed, maar ik keur het niet goed. Met een beetje pech wordt hij zelf aangeklaagd wegens mishandeling.
niet dus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit is dus zo'n heterdaadje waarbij een paar petsen best op z'n plaats zijn om de burgerlijke aanhouding te vergemakkelijken.
En dat is dom.quote:
Daar zal de dader van leren! Een welgemeende foei en binnen een kwartier weer buiten terwijl de vader daar uren moet blijven en eventueel vervolgd wordt voor mishandelingquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat is dom.
Beter is een burgerarrest en met gepast geweld vasthouden tot de politie ter plaatse is.
En mocht die schennispleger voor de rechter komen, krijgt ie nog strafvermindering ook omdat ie mishandeld is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
Daar zal de dader van leren! Een welgemeende foei en binnen een kwartier weer buiten terwijl de vader daar uren moet blijven en eventueel vervolgd wordt voor mishandeling
Niet dus.quote:
Wie zegt dat de schennis pleger iets leert van een paar klappen dan, mogelijk wel dat het de volgende keer nog stiekemer moet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Daar zal de dader van leren! Een welgemeende foei en binnen een kwartier weer buiten terwijl de vader daar uren moet blijven en eventueel vervolgd wordt voor mishandeling
Ook disproportioneel geweld is onder omstandigheden toegestaan(noodweerexces). Nog los van de vraag of het OM vervolging überhaupt opportuun vindt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ja leuk, maar eigenrichting is (gelukkig) nog steeds niet toegestaan. Het zou me verbazen dat dit valt onder proportioneel geweld.
Uhm nee. Disproportioneel geweld is disproportioneel. Het woord zegt het al....quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:15 schreef Confetti het volgende:
Ook disproportioneel geweld is onder omstandigheden toegestaan(noodweerexces).
En de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.quote:Was die maar onder een vrachtwagen gegooid zonder getuigen. Mafkees.
Waarom was dit noodweer dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook disproportioneel geweld is onder omstandigheden toegestaan(noodweerexces). Nog los van de vraag of het OM vervolging überhaupt opportuun vindt.
Was die maar onder een vrachtwagen gegooid zonder getuigen. Mafkees.
Goed genuanceerde reacties daarquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:20 schreef Inspireme het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)&id=1575265806092594
Filmpje van de pedo in kwestie
Nee. Het geweld blijft disproportioneel maar het wordt de dader niet verweten. Het is een schuld en geen rechtvaardigingsgrond.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uhm nee. Disproportioneel geweld is disproportioneel. Het woord zegt het al....
Noodweerexces is, bij noodweer, proportioneel.
[..]
En de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.
Ga jij de vrachtwagen besturen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:22 schreef Confetti het volgende:
Verder heeft mijn opmerking niets met de onderbuik te maken maar een naar mijn inziens rechtvaardig einde voor zo'n idioot.
Nou ja, de doodstraf willen toepassen op een vergrijp waar volgens de wetgever een celstraf van maximaal 3 maanden op staat komt toch dicht in de buurt van de tekstboekdefinitie van onderbuik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:22 schreef Confetti het volgende:
Verder heeft mijn opmerking niets met de onderbuik te maken maar een naar mijn inziens rechtvaardig einde voor zo'n idioot.
en terecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:13 schreef Elfletterig het volgende:
Het zal erop uitdraaien dat de vader wordt bestraft voor het toegepaste geweld. De schennispleger krijgt geen straf omdat hij door de gebeurtenissen (en de media-aandacht) al genoeg is gestraft.
Dan zou het moord zijn. Een 'ongelukje' lijkt mij beter, dat scheelt weer de heksenjacht van de pedo-fanclub.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:24 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ga jij de vrachtwagen besturen?
inb4 stoer "ja doe ik!!" roeptoeteren
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de klappen in dit geval nodig waren om de schennispleger aan te houden. Aangezien de vader niet in hechtenis zit, is de politie het daar allicht mee eens. In andere situaties zou dat wat beter uitgezocht mogen worden, maar bij iemand die duidelijk achter kleine kindjes aanzit vind ik dat niet zo'n prioriteit.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
niet dus.
https://www.om.nl/vaste-o(...)/mag-burger-getuige/
Waarom?quote:
Gelukkig hebben we wetten die jouw nonsens illegaal maken. En terecht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:27 schreef Confetti het volgende:
Dan zou het moord zijn. Een 'ongelukje' lijkt mij beter, dat scheelt weer de heksenjacht van de pedo-fanclub.
Dat de politie er niets mee doet verbaast mij weinig maar geeft in mijn ogen niet aan dat wat vader deed ook echt mocht.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de klappen in dit geval nodig waren om de schennispleger aan te houden. Aangezien de vader niet in hechtenis zit, is de politie het daar allicht mee eens. In andere situaties zou dat wat beter uitgezocht mogen worden, maar bij iemand die duidelijk achter kleine kindjes aanzit vind ik dat niet zo'n prioriteit.
Ja want het eerste wat bij jou opkomt wanneer er een man met zijn blote judokes bij je kind staat. "Laat ik het eerst even snel filmen"?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Goed genuanceerde reacties daar
Als ze nou een filmpje hadden gemaakt van die schennispleger met zijn broek op zijn knieën bij dat kind.. *zucht*
dit dus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom?
Dat de vader wordt bestraft zou terecht kunnen zijn, maar waarom de schennispleger vrijuit zou moeten gaan ontgaat me.
Nee, niet het eerste. Maar dan hadden ze wel bewijs gehad. Nu is het woord tegen woord.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:29 schreef Inspireme het volgende:
Ja want het eerste wat bij jou opkomt wanneer er een man met zijn blote judokes bij je kind staat. "Laat ik het eerst even snel filmen"?
Lijkt me dat je je kind eerst gauw
van die pedo weghaalt van de schrik en dan heeft hij zijn broek wel inmiddels hoog staan
Als jij op basis van een berichtje op AT5 meent te kunnen beoordelen dat iemand het verdiend om onder een vrachtwagen omgebracht te worden dan is dat je onderbuik. Mafkees.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een enkele goeie tik op zijn ogen is meer straf dan hij ooit van een rechter zou krijgen. Dat is best een middagje schoffelen waard.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap, denk ik, wel waarom die vader dat deed, maar ik keur het niet goed. Met een beetje pech wordt hij zelf aangeklaagd wegens mishandeling.
Onderbuik +1quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:33 schreef Nobu het volgende:
Een enkele goeie tik op zijn ogen is meer straf dan hij ooit van een rechter zou krijgen. Dat is best een middagje schoffelen waard.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een enkele goeie tik op zijn ogen is meer straf dan hij ooit van een rechter zou krijgen. Dat is best een middagje schoffelen waard.
Dat is het nu juist... het is NIET terecht. Zie de wet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:37 schreef ems. het volgende:
Goede zaak, jammer dat de beste man wel weer gestraft zal worden door eenvoudige mensen die het stom vinden dat iemand terecht klappen uitdeelt.
Ik denk niet dat dat veel helpt bij schennisplegers, dan is TBS een betere oplossing.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
Er zit dan ook een verschil tussen wat ik acceptabel vind en wat de wet acceptabel vindt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat de politie er niets mee doet verbaast mij weinig maar geeft in mijn ogen niet aan dat wat vader deed ook echt mocht.
Een rare aanname, dan zou je niet over mishandeling spreken, neem ik aan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de klappen in dit geval nodig waren om de schennispleger aan te houden.
Waar blijkt uit dat hij duidelijk achter kleine kindjes aanzit?quote:Aangezien de vader niet in hechtenis zit, is de politie het daar allicht mee eens. In andere situaties zou dat wat beter uitgezocht mogen worden, maar bij iemand die duidelijk achter kleine kindjes aanzit vind ik dat niet zo'n prioriteit.
Niet bij een heterdaadje hoor....erg knap als je dan nog de verkeerde te pakken neemt. Maar het kan idd wel uit de klauwen lopen, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:35 schreef Re het volgende:
Eigen rechter spelen leidt altijd tot de verkeerde die gestraft wordt
Ik zou je dat kunnen vertellen, maar het is makkelijker als je gewoon het artikel leest. Dat is sowieso wel een goede gewoonte om aan te leren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een rare aanname, dan zou je niet over mishandeling spreken, neem ik aan.
[..]
Waar blijkt uit dat hij duidelijk achter kleine kindjes aanzit?
Er staat gewoon 3 maanden celstraf op. Die dankzij de vader nooit meer gegeven zal worden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:33 schreef Nobu het volgende:
[..]
dat bedoelde ik niet maar okquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:43 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Niet bij een heterdaadje hoor....erg knap als je dan nog de verkeerde te pakken neemt. Maar het kan idd wel uit de klauwen lopen, dat dan weer wel.
Dat ben ik niet met je eens. Als je het nodig vindt voor eigen rechter te spelen, hoor je daarvoor gestraft te worden. Dan wordt de verkeerde dus niet gestraft. Het enige minpunt is dat de schuldige veel minder straf krijgt door zo'n gek die denkt dat hij boven de wet staatquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:35 schreef Re het volgende:
Eigen rechter spelen leidt altijd tot de verkeerde die gestraft wordt
Daar staat het niet in. Er staat dat de schennispleger zijn broek naar beneden trok in het bijzijn van een kind toen vader ingreep, maar voor hetzelfde geld was hij daarvoor al drie bejaarden langs geweest.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik zou je dat kunnen vertellen, maar het is makkelijker als je gewoon het artikel leest. Dat is sowieso wel een goede gewoonte om aan te leren.
Ik ben op de hoogte van de wet. Verandert natuurlijk niets aan mijn persoonlijke invulling van terecht. Maar leuk dat jij je zo in de wet kan vinden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is het nu juist... het is NIET terecht. Zie de wet.
"De meerderheid" heeft natuurlijk helemaal niets te maken met mijn mening noch met de mate waarin een wet 'goed' is.quote:Als de meerderheid dit terecht vindt, kunnen we de wet veranderen. Kennelijk is die meerderheid er niet.
Mooi, op beide zaken waar ik je ongelijk aankaart totaal niet ingaan. Goed bezigquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik zou je dat kunnen vertellen, maar het is makkelijker als je gewoon het artikel leest. Dat is sowieso wel een goede gewoonte om aan te leren.
vanuit het oogpunt van de eigen rechter bedoelde ik meer. Je hebt meestal jezelf ermee als je denkt in je recht te staan. Het Is gewoon domquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Als je het nodig vindt voor eigen rechter te spelen, hoor je daarvoor gestraft te worden. Dan wordt de verkeerde dus niet gestraft. Het enige minpunt is dat de schuldige veel minder straf krijgt door zo'n gek die denkt dat hij boven de wet staat
Als je je broek omlaag trekt voor een kind, zit je achter de kindjes aan. Hoe duidelijker kan het worden?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar staat het niet in. Er staat dat de schennispleger zijn broek naar beneden trok in het bijzijn van een kind toen vader ingreep, maar voor hetzelfde geld was hij daarvoor al drie bejaarden langs geweest.
Dan houdt elke discussie bij dezen op, want het wordt een welles/nietes-verhaal.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben op de hoogte van de wet. Verandert natuurlijk niets aan mijn persoonlijke invulling van terecht. Maar leuk dat jij je zo in de wet kan vinden.
[..]
"De meerderheid" heeft natuurlijk helemaal niets te maken met mijn mening noch met de mate waarin een wet 'goed' is.
De meerderheid wil ook al heel lang dat het donorregister wordt aangepast (ja, tenzij ipv nee, tenzij), maar dat gebeurt ook niet. Feit is dat er een behoorlijk breed gedragen mening bestaat dat iha (veel) te licht gestraft wordt en dat daar eigenlijk nooit iets mee gedaan wordt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de meerderheid dit terecht vindt, kunnen we de wet veranderen. Kennelijk is die meerderheid er niet.
Uiteraard zou dat handig zijn geweest, maar in vele zedendelicten zaken is er geen sprake van camera bewijsquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, niet het eerste. Maar dan hadden ze wel bewijs gehad. Nu is het woord tegen woord.
Ja, en als je een biertje bestelt ben je alcoholist. Nee dus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je je broek omlaag trekt voor een kind, zit je achter de kindjes aan. Hoe duidelijker kan het worden?
Nee hoor. Ik vind het terecht, jij niet want wet. Dat is geen welles/nietes, dat is gewoon een meningsverschilquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:48 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan houdt elke discussie bij dezen op, want het wordt een welles/nietes-verhaal.
Hoe vaak moet zo iemand kindjes lastigvallen voordat hij officieel een pedo is?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, en als je een biertje bestelt ben je alcoholist. Nee dus.
Maximaal, waarvan hooguit twee maanden uitzitten. En dat is als het OM de boel niet verneukt, of de politie al zin heeft om er iets mee te doen. Moet je je ook wel zelf melden bij de gevangenis, niemand gaat er werk van maken als je een paar maanden cel niet vrijwillig komt uitzitten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er staat gewoon 3 maanden celstraf op. Die dankzij de vader nooit meer gegeven zal worden.
Vijf keer, nou goed?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoe vaak moet zo iemand kindjes lastigvallen voordat hij officieel een pedo is?
Hij heeft geen seksuele gedachten bij kinderen, maar hij haalt er wel seksuele bevrediging uit om zijn geslacht aan een driejarige te laten zien?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vijf keer, nou goed?
De enige relevante vraag is of de man seksuele gedachten heeft bij kleine kinderen, en dat valt voor nu nergens uit op te maken. Misschien is het zo, misschien ook niet. Waarom wil jij zo graag dat etiket erop plakken?
Of aan de vader. Wie zal het zeggen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hij heeft geen seksuele gedachten bij kinderen, maar hij haalt er wel seksuele bevrediging uit om zijn geslacht aan een driejarige te laten zien?
quote:Waarom wil jij zo graag dat etiket erop plakken?
Dat lees ik nergens in de OP.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hij heeft geen seksuele gedachten bij kinderen, maar hij haalt er wel seksuele bevrediging uit om zijn geslacht aan een driejarige te laten zien?
Die vader was niet in de buurt. De OP stelt heel duidelijk dat hij zijn geslacht liet zien aan een driejarige.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of aan de vader. Wie zal het zeggen.
Blijft de vraag
[..]
Waarom zou hij dat anders doen? Een ad hoc biologieles?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens in de OP.
Waarom hebben die buurtbewoners eigenlijk niet ingegrepen? Die hebben het immers allemaal gezien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die vader was niet in de buurt. De OP stelt heel duidelijk dat hij zijn geslacht liet zien aan een driejarige.
Volgens het interview liep het kind met de moeder.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:51 schreef Manke het volgende:
Leuke ouders dat ze hun 3 jarige uit het oog verliezen
Geen idee. Maar ik ga af op feiten. Vermoedens en aannames doen me niks.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat anders doen? Een ad hoc biologieles?
Dat maakt hem nog niet per definitie een pedo.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Die vader was niet in de buurt. De OP stelt heel duidelijk dat hij zijn geslacht liet zien aan een driejarige.
Knap dat jij je zo goed in de gedachtenwereld van deze persoon kan inleven dat jij dan wel precies weet wat zijn drijfveren waren. Als het verhaal al helemaal klopt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat anders doen? Een ad hoc biologieles?
Ja, of het was een olifant in een mensenkostuum die even zijn slurf moest luchten.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat maakt hem nog niet per definitie een pedo.
Misschien ziet hij het verschil tussen een 3-jarige en 80-jarige helemaal niet en wil hij alleen even de stengel laten zien.
Welke andere motivatie zou hij dan kunnen hebben?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Knap dat jij je zo goed in de gedachtenwereld van deze persoon kan inleven dat jij dan wel precies weet wat zijn drijfveren waren. Als het verhaal al helemaal klopt.
Vanwaar die obsessie om die man een pedo te willen noemen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Vanwaar al die uitvluchten om maar niet te hoeven erkennen dat deze man op z'n minst perverse ideeën heeft bij kinderen?
shock and awequote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welke andere motivatie zou hij dan kunnen hebben?
-Nee-quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, of het was een olifant in een mensenkostuum die even zijn slurf moest luchten.
Vanwaar al die uitvluchten om maar niet te hoeven erkennen dat deze man op z'n minst perverse ideeën heeft bij kinderen?
Tis wel de realiteit dat veel (zeden)delinquenten nogal makkelijk wegkomen en dat slachtoffers en/of naastbetrokkenen zich volstrekt niet serieus genomen voelen als het gaat om opgelegde straffen. Dat sommigen dan voor eigen rechter gaan spelen mag dan geen verrassing zijn.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:57 schreef Nobu het volgende:
[..]
Maximaal, waarvan hooguit twee maanden uitzitten. En dat is als het OM de boel niet verneukt, of de politie al zin heeft om er iets mee te doen. Moet je je ook wel zelf melden bij de gevangenis, niemand gaat er werk van maken als je een paar maanden cel niet vrijwillig komt uitzitten.
Dus ja, zelf er iets aan doen is de enige reële oplossing.
Jawel net als die viespeuk op de snelweg van de week de staffen die ze krijgen slaan nergens meer op.quote:
Zoals die mafkees die dat 13 jarige meisje ontvoerd had. Dat was ook een recidivist.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:16 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Tis wel de realiteit dat veel (zeden)delinquenten nogal makkelijk wegkomen en dat slachtoffers en/of naastbetrokkenen zich volstrekt niet serieus genomen voelen als het gaat om opgelegde straffen. Dat sommigen dan voor eigen rechter gaan spelen mag dan geen verrassing zijn.
Waarom al die aannames om er maar een label op te kunnen plakken?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, of het was een olifant in een mensenkostuum die even zijn slurf moest luchten.
Dat kan van alles en nog wat zijn. Dat ie heel nodig moest pissen, dat het een standaard potloodventer is, of misschien is het verhaal wel niet helemaal waar zoals het bij AT5 is verschenen. En de virtuele hooivorken op FB neem ik al bij voorbaat met een korreltje zout. Als je iemand wil laten lynchen hoef je alleen maar het gerucht de wereld in te helpen dat iemand pedo is, en de eigenrichters die niet zoveel waarde hechten aan waarheidsvinding doen de rest. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar iemand in elkaar meppen, lynchen of onder een vrachtwagen doodwensen, of dat goedkeuren vanwege een berichtje dat op internet verschenen is vind ik uiterst dubieus. Geef mij maar een goed functionerende rechtsstaat daarvoor in de plaats.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welke andere motivatie zou hij dan kunnen hebben?
om vervolgens weer verbaasd te zijn dat de straf minder uitvaltquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:16 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Tis wel de realiteit dat veel (zeden)delinquenten nogal makkelijk wegkomen en dat slachtoffers en/of naastbetrokkenen zich volstrekt niet serieus genomen voelen als het gaat om opgelegde straffen. Dat sommigen dan voor eigen rechter gaan spelen mag dan geen verrassing zijn.
Ach....maar 2 jaar (waar nog een derde vanaf gaat) voor die pooier van Kimberly vind ik anders ook maar magertjes.....quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoals die mafkees die dat 13 jarige meisje ontvoerd had. Dat was ook een recidivist.
Dat bedoel ik. Dat zijn gewoon geen straffen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:20 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ach....maar 2 jaar (waar nog een derde vanaf gaat) voor die pooier van Kimberly vind ik anders ook maar magertjes.....
Veel aannames? Alleen de volkomen redelijke aanname dat deze figuur er plezier uit haalt om een kind zijn jongeheer te laten zien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom al die aannames om er maar een label op te kunnen plakken?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Veel aannames? Alleen de volkomen redelijke aanname dat deze figuur er plezier uit haalt om een kind zijn jongeheer te laten zien.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De enige relevante vraag is of de man seksuele gedachten heeft bij kleine kinderen, en dat valt voor nu nergens uit op te maken. Misschien is het zo, misschien ook niet. Waarom wil jij zo graag dat etiket erop plakken?
Ja want iemand die gewoon heel nodig moet pissen schrikt zich niet het apezuur als er ineens een 3 jarig kind voor zijn neus staat en haalt zijn broek niet gelijk op of probeert zijn geslacht niet op andere manier te verbergen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat kan van alles en nog wat zijn. Dat ie heel nodig moest pissen, dat het een standaard potloodventer is, of misschien is het verhaal wel niet helemaal waar zoals het bij AT5 is verschenen. En de virtuele hooivorken op FB neem ik al bij voorbaat met een korreltje zout. Als je iemand wil laten lynchen hoef je alleen maar het gerucht de wereld in te helpen dat iemand pedo is, en de eigenrichters die niet zoveel waarde hechten aan waarheidsvinding doen de rest. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar iemand in elkaar meppen, lynchen of onder een vrachtwagen doodwensen, of dat goedkeuren vanwege een berichtje dat op internet verschenen is vind ik uiterst dubieus. Geef mij maar een goed functionerende rechtsstaat daarvoor in de plaats.
Iemand die heel nodig moet pissen wordt allicht niet achteraf door de politie als schennispleger genoemd. Een standaard potloodventer die ook kinderen lastigvalt is nog steeds een pedo. En twijfelen aan een nieuwsbericht zonder dat je daar reden voor hebt is een beetje nutteloos.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat kan van alles en nog wat zijn. Dat ie heel nodig moest pissen, dat het een standaard potloodventer is, of misschien is het verhaal wel niet helemaal waar zoals het bij AT5 is verschenen.
Ik ben ook niet voor lynchen, en al helemaal niet van mensen die ergens van beschuldigd worden. Deze man werd op heterdaad betrapt en kreeg een paar klappen. Dat is iets anders.quote:En de virtuele hooivorken op FB neem ik al bij voorbaat met een korreltje zout. Als je iemand wil laten lynchen hoef je alleen maar het gerucht de wereld in te helpen dat iemand pedo is, en de eigenrichters die niet zoveel waarde hechten aan waarheidsvinding doen de rest. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar iemand in elkaar meppen, lynchen of onder een vrachtwagen doodwensen, of dat goedkeuren vanwege een berichtje dat op internet verschenen is vind ik uiterst dubieus. Geef mij maar een goed functionerende rechtsstaat daarvoor in de plaats.
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef erodome het volgende:
Ja want iemand die gewoon heel nodig moet pissen schrikt zich niet het apezuur als er ineens een 3 jarig kind voor zijn neus staat en haalt zijn broek niet gelijk op of probeert zijn geslacht niet op andere manier te verbergen.
Of ging het om het exhibitionisme bij het kind?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef Specularium het volgende:
Ging het om het kind, of het ging het om het exhibitionisme?
Inderdaad, en dat weet je dus niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Of ging het om het exhibitionisme bij het kind?
TS weet het wel, hoor!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat weet je dus niet.
Je zou ook gewoon kunnen lezen op welke reactie ik reageerde. Dit heeft geen ene fuck met goedpraten te maken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja want iemand die gewoon heel nodig moet pissen schrikt zich niet het apezuur als er ineens een 3 jarig kind voor zijn neus staat en haalt zijn broek niet gelijk op of probeert zijn geslacht niet op andere manier te verbergen.
Wat is dat toch met al die goedpraters bij zaken die duidelijk niet kloppen?
ik zie nergens goedpraters eigenlijk, alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen wetenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is dat toch met al die goedpraters bij zaken die duidelijk niet kloppen?
De politie noemt het zeker gewoon zomaar een schennispleger....quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft?
-Nee-quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie nergens goedpraters eigenlijk, alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen weten
Eigenlijk wel ja, want dit er is wel degelijk sprake van een kip-ei verhaal. Als in het algemeen de opgelegde straffen als redelijk/billijk/passend worden ervaren, zal de behoefte aan eigenrichting navenant kleiner zijn. Maar zoals ik al zei: er is ook een groep die de opgelegde straffen als (veel) te laag ervaren, met (veel) teveel begrip/compassie jegens de dader. Hoe groter die groep, hoe groter het risico op eigenrichting.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef Re het volgende:
[..]
om vervolgens weer verbaasd te zijn dat de straf minder uitvalt
Met baarlijke onzin zoals hij stond misschien wel gewoon te pissen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie nergens goedpraters eigenlijk, alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen weten
Het is niet of/of. Hij kan een exhibitionist zijn die het (alleen/vooral/onder meer) tof vindt om zijn geslacht aan kinderen te tonen. Net als gewone mensen bij het uiten van hun seksualiteit de voorkeur hebben voor bepaalde groepen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat weet je dus niet.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En twijfelen aan een nieuwsbericht zonder dat je daar reden voor hebt is een beetje nutteloos.
Volgens de omstanders ...quote:Volgens de omstanders zou de moeder de man samen met het meisje hebben betrapt, waarna de vader hem in elkaar zou hebben geslagen.
Het kan een man zijn die ooit eens door de politie op schennispleging is aangehouden. Het zegt op zich niks over deze zaak.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:29 schreef erodome het volgende:
De politie noemt het zeker gewoon zomaar een schennispleger....
Toe nou zeg, wordt echt doodmoe van die verdediging van duidelijk foute zaken hier. Het begint gewoon een beetje ziek te worden.
Stel, hij stond te pissen. Dat kind staat ineens achter hem, hij schrikt zich de pleuris, probeert zijn leuter weg te doen en broek op te trekken, maar ja paniek, dus hij struikelt, dan komen ma en pa kijken, en zien die man met zijn broek op de knieen, waarop pa door het lint gaat.quote:Als hij echt gewoon stond te pissen en ineens een 3 jarige voor zich had gehad was er wel anders gereageerd, door hem, door moeder en vader en vooral door de politie.
IK heb iig niet het idee dat die knul daardoor het voortaan wel uit z'n hoofd zal laten, integendeel. Als je ziet wat voor geld het oplevert, hoe klein de pakkans en hoe laag de straf.....tja, hij zou wel gek zijn....quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dat zijn gewoon geen straffen.
Wie weet was het wel een olifant in een mensenpak en hebben de omstanders alles verzonnen zodat ze de olifant stiekem mee naar huis konden nemen!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Volgens de omstanders ...
Men zegt ...
Het schijnt dat ...
Wie weet hoe het werkelijk zit? Misschien was de moeder eigenlijk het doelwit en is het verhaal dat het dochtertje werd lastiggevallen er bij verzonnen nadat haar man de potloodventer te lijf was gegaan. Je weet het niet.
Je snapt dat je nu je eigen topic om zeep helpt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wie weet was het wel een olifant in een mensenpak en hebben de omstanders alles verzonnen zodat ze de olifant stiekem mee naar huis konden nemen!
ik denk dat het in dit geval weinig had uitgemaakt op de actie want dan zou je eerst moeten gaan overleggen wat de huidige strafmaat Is en het opzoeken op uitspraken.nl, en tegen de tijd dat je eruit bent Is de dader al ontsprongenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:30 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja, want dit er is wel degelijk sprake van een kip-ei verhaal. Als in het algemeen de opgelegde straffen als redelijk/billijk/passend worden ervaren, zal de behoefte aan eigenrichting navenant kleiner zijn. Maar zoals ik al zei: er is ook een groep die de opgelegde straffen als (veel) te laag ervaren, met (veel) teveel begrip/compassie jegens de dader. Hoe groter die groep, hoe groter het risico op eigenrichting.
De standaardreflex van onze rechters, om DUS maar lichter te straffen snap ik wel, maar ben ik het niet mee eens. Rechters zijn er (of zouden er moeten zijn) om ons (de samenleving) te dienen. Dat betekent imo dat zij moeten meewegen wat er in de samenleving leeft.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het kan een man zijn die ooit eens door de politie op schennispleging is aangehouden. Het zegt op zich niks over deze zaak.
[..]
Stel, hij stond te pissen. Dat kind staat ineens achter hem, hij schrikt zich de pleuris, probeert zijn leuter weg te doen en broek op te trekken, maar ja paniek, dus hij struikelt, dan komen ma en pa kijken, en zien die man met zijn broek op de knieen, waarop pa door het lint gaat.
Zo onvoorstelbaar is dat niet.
Maar goed, jij gelooft liever een éénzijdig verhaal. Ook prima. Succes ermee.
'nough said.quote:
Dat geldt dan zeker niet als iemand eigen richting heeft gepleegd, dan wordt veel te zwaar gestraft?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:30 schreef stopnaald het volgende:
Eigenlijk wel ja, want dit er is wel degelijk sprake van een kip-ei verhaal. Als in het algemeen de opgelegde straffen als redelijk/billijk/passend worden ervaren, zal de behoefte aan eigenrichting navenant kleiner zijn. Maar zoals ik al zei: er is ook een groep die de opgelegde straffen als (veel) te laag ervaren, met (veel) teveel begrip/compassie jegens de dader. Hoe groter die groep, hoe groter het risico op eigenrichting.
Ik sprak dan ook in het algemeen. Dit geval is wmb afgedaan. Moeder betrapte potloodventer, vertelt het aan vader, die deelt een paar klapjes uit, hopelijk heeft potloodventer er iets van geleerd, klaar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:34 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het in dit geval weinig had uitgemaakt op de actie want dan zou je eerst moeten gaan overleggen wat de huidige strafmaat Is en het opzoeken op uitspraken.nl, en tegen de tijd dat je eruit bent Is de dader al ontsprongen
In het algemeen wordt eigen richting idd veel (te?) zwaar gestraft in vergelijking met "gewone daders". Althans, dat is wel de gangbare praktijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat geldt dan zeker niet als iemand eigen richting heeft gepleegd, dan wordt veel te zwaar gestraft?
Je zou ook op een normale manier kunnen reageren. Zo een heel vreemd scenario schetste ik nou ook niet:quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wie weet was het wel een olifant in een mensenpak en hebben de omstanders alles verzonnen zodat ze de olifant stiekem mee naar huis konden nemen!
ach jij hebt zelfs daders en gewone daders.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:41 schreef stopnaald het volgende:
[..]
In het algemeen wordt eigen richting idd veel (te?) zwaar gestraft in vergelijking met "gewone daders". Althans, dat is wel de gangbare praktijk.
Echt, niet te geloven dit... Jij succes met je fantasie, waarin mannen ergens staan te pissen en daarvoor klappen krijgen en schennisplegers worden genoemd door de politie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
'nough said.
Succes met je onderbuik
In deze context wel ja, namelijk personen die een delict plegen en personen die wraak nemen. In de praktijk wordt de eerste categorie daders (veel) lichter bestraft, dan de tweede categorie daders. Dat wordt ook veelal gemotiveerd met als reden dat het achterliggende motief zwaar(der) bestraft moet worden. Hierdoor pleegt de rechtelijke macht feitelijk discriminatie.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
ach jij hebt zelfs daders en gewone daders.
Wat is de meerwaarde daarvan? We kunnen wel 1000 verschillende scenario's bedenken van hoe het werkelijk is gegaan, maar zonder bewijs hebben we geen reden om dat aan te nemen. We hebben het officiële verhaal en dat is dat die viespeuk zijn geslacht liet zien aan een driejarige. Dat klinkt behoorlijk als een pedo.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je zou ook op een normale manier kunnen reageren. Zo een heel vreemd scenario schetste ik nou ook niet:
• Venter laat zijn piemel zien aan moeder
• Vader beukt venter het zkhs in
• Laten we maar zeggen dat venter het dochtertje lastig viel, dat levert misschien wat sympathie op.
Nogmaals, ik claim niet dat het zo is gegaan. Ik probeer wel te laten zien dat het best wel eens net even anders kan zijn gegaan dan het in eerste instantie lijkt.
Met "pedo" wordt iha een "pedofiel" bedoelt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde daarvan? We kunnen wel 1000 verschillende scenario's bedenken van hoe het werkelijk is gegaan, maar zonder bewijs hebben we geen reden om dat aan te nemen. We hebben het officiële verhaal en dat is dat die viespeuk zijn geslacht liet zien aan een driejarige. Dat klinkt behoorlijk als een pedo.
Dat bekent uiteraard niet dat die man direct als pedo veroordeeld moet worden en we moeten absoluut niet de hooivorken en fakkels van zolder halen. Het betekent alleen dat wij, op basis van de info die we nu hebben, redelijkerwijs van een pederast kunnen spreken.
Pederast is bij mijn weten geen oud woord voor homo, maar een synoniem voor pedofiel. Het betekent letterlijk 'iemand die van kinderen houdt'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Met "pedo" wordt iha een "pedofiel" bedoelt.
Een pederast is een oud woord voor homoseksueel. (vergelijk: schelm/schavuit/schoelje/schobbejak etc). Imo wel een mooi woord, ik ben wel fan van oude taal, woorden en uitdrukkingen....
Je hebt een eigen fantasie wereld volgens mij.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:50 schreef stopnaald het volgende:
[..]
In deze context wel ja, namelijk personen die een delict plegen en personen die wraak nemen. In de praktijk wordt de eerste categorie daders (veel) lichter bestraft, dan de tweede categorie daders. Dat wordt ook veelal gemotiveerd met als reden dat het achterliggende motief zwaar(der) bestraft moet worden. Hierdoor pleegt de rechtelijke macht feitelijk discriminatie.
Pederastie wordt zowel in haar oudere als in haar moderne vorm als een ander verschijnsel beschouwd dan (homoseksuele) pedofilie. Bij onderscheid tussen deze begrippen gaat het vooral om de eerbiediging van de dominante conventies met de betrekking tot de leeftijd waarop een persoon seksuele relaties kan aangaan, alsmede om de wettelijke leeftijdsgrenzen die die conventies een juridisch kader geven.[1]quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Pederast is bij mijn weten geen oud woord voor homo, maar een synoniem voor pedofiel. Het betekent letterlijk 'iemand die van kinderen houdt'.
Ach zo. Dan zat ik ernaast, mijn excuses.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:05 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Pederastie wordt zowel in haar oudere als in haar moderne vorm als een ander verschijnsel beschouwd dan (homoseksuele) pedofilie. Bij onderscheid tussen deze begrippen gaat het vooral om de eerbiediging van de dominante conventies met de betrekking tot de leeftijd waarop een persoon seksuele relaties kan aangaan, alsmede om de wettelijke leeftijdsgrenzen die die conventies een juridisch kader geven.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pederastie
Bron: wiki
Nee, slechts observatie icm wat de rechterlijke macht zélf aangeeft (in vonnissen etc).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je hebt een eigen fantasie wereld volgens mij.
Laat meer eens zien dan bij weke zaken dat speelde.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:06 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee, slechts observatie icm wat de rechterlijke macht zélf aangeeft (in vonnissen etc).
Maar dat wil jij gewoon niet weten.
Nou ja, 'officiële verhaal' als in dat een journalist in zijn eigen woorden heeft opgeschreven wat omstanders die het kennelijk ook niet zelf hebben zien gebeuren hebben verklaard.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
We hebben het officiële verhaal en dat is dat die viespeuk zijn geslacht liet zien aan een driejarige.
Tja, iets beters is er niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Nou ja, 'officiële verhaal' als in dat een journalist in zijn eigen woorden heeft opgeschreven wat omstanders die het kennelijk ook niet zelf hebben zien gebeuren hebben verklaard.
Waarom krijg je dat idee?quote:Maar ik krijg een beetje het idee dat je niet zo goed met mensen om kan gaan die een net iets andere kijk op de zaak hebben. Ik wens je dus veel plezier met je onderbuik. Ik ga een hapje eten
In de klassieke betekenis betrof het vooral relaties tussen adolescente jongens en oudere mannen, zoals in de oudheid in Griekenland (maar ook onder Romeinen) voorkwam. Bijzonderheid in die situatie was, dat de rolverdeling strikt vaststond (man gever, jongen ontvanger), maar óók dat dergelijke relaties bij het bereiken van volwassenheid resoluut over waren. Een volwassen man als ontvanger was absoluut niet toegestaan. Daar stonden hele zware straffen op (ballingschap of ontneming burgerschap).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ach zo. Dan zat ik ernaast, mijn excuses.
Ik lees overigens niets over homoseksualiteit.
Noem het dan ook niet het 'officiele verhaal'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tja, iets beters is er niet.
Omdat je serieuze reacties ridiculiseert, o.a. door over olifanten in mensenpakken te beginnen. En nu ga ik echt, ik heb honger.quote:Waarom krijg je dat idee?
Weet je wat: google is you best friend.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Laat meer eens zien dan bij weke zaken dat speelde.
Oké, meneer de president. Hoe moet ik het dan wel noemen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Noem het dan ook niet het 'officiele verhaal'.
Het was maar om aan te geven dat speculatie over wat zich voorgedaan kan hebben buiten wat er in het artikel staat, nogal nutteloos is. Je kunt van alles verzinnen.quote:[..]
Omdat je serieuze reacties ridiculiseert, o.a. door over olifanten in mensenpakken te beginnen. En nu ga ik echt, ik heb honger.
Jawel hoor maar jij weet blijkbaar waar jij naar moeten zoeken en jij doet een bewering. Ik zie geen reden om te gaan zoeken naar iets dat volgens mij niet te vinden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Weet je wat: google is you best friend.
Na die meppen NIET de politie bellen, dan word je zelf opgepakt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit is dus zo'n heterdaadje waarbij een paar petsen best op z'n plaats zijn om de burgerlijke aanhouding te vergemakkelijken. Een paar meppen en dan uitleveren aan de politie. Goed gedaan van die vader.
Als jij nou eens begint met verzinnen dat het artikel niet alle relevante en alle mogelijk relevante feiten behelst dan kom je misschien met een mening die wel ergens op slaat.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het was maar om aan te geven dat speculatie over wat zich voorgedaan kan hebben buiten wat er in het artikel staat, nogal nutteloos is. Je kunt van alles verzinnen.
Dus ik moet iets verzinnen en dan wordt mijn mening beter? Klinkt goed hoor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij nou eens begint met verzinnen dat het artikel niet alle relevante en alle mogelijk relevante feiten behelst dan kom je misschien met een mening die wel ergens op slaat.
Ja.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dus ik moet iets verzinnen en dan wordt mijn mening beter?
quote:M'n kinderen waren aan het buitenspelen op nog geen vijf meter van mijn deur en op een gegeven moment hoorde ik mijn vriendin schreeuwen. Want mijn vriendin stond gewoon in de keuken te kijken hoe ze aan het spelen waren.
Dit dus. Je zou je ook kunnen afvragen of we nog wel enigszins rationeel reageren op dit soort situaties. Dus 't kind zag 'n piemel, nou en. 'Die meneer doet gek', weghalen en de politie bellen lijkt me afdoende. Eigen rechter spelen is nooit de oplossing.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:45 schreef Falco het volgende:
Vermeende pedo (waarschijnlijk eerder een verstoorder van de openbare orde) lijkt me geestelijk niet helemaal 100%. Lijkt me dan ook niet proportioneel om hem helemaal in elkaar te rammen.
Dan mag hij alsnog een stoot krijgen voor wildplassen. Vuile ransaap dat hij is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het kan een man zijn die ooit eens door de politie op schennispleging is aangehouden. Het zegt op zich niks over deze zaak.
[..]
Stel, hij stond te pissen. Dat kind staat ineens achter hem, hij schrikt zich de pleuris, probeert zijn leuter weg te doen en broek op te trekken, maar ja paniek, dus hij struikelt, dan komen ma en pa kijken, en zien die man met zijn broek op de knieen, waarop pa door het lint gaat.
Zo onvoorstelbaar is dat niet.
Maar goed, jij gelooft liever een éénzijdig verhaal. Ook prima. Succes ermee.
Spot on! Zoals wel vaker. Laat daar geen misverstanden over bestaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, de doodstraf willen toepassen op een vergrijp waar volgens de wetgever een celstraf van maximaal 3 maanden op staat komt toch dicht in de buurt van de tekstboekdefinitie van onderbuik.
Superieure humor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
Of aan de vader. Wie zal het zeggen.
Hoezo niet, Inspireme?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:51 schreef Inspireme het volgende:
^ Je hebt het artikel niet goed gelezen.
Dit is zijn verhaal:quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuwsbericht lezen we dat een man zijn broek naar beneden heeft getrokken bij een gezelschap van vader, moeder en kind. In de hoofdjes van velen gaan dan alle seinen op groen en is deze dader klaar om gelyncht te worden.
http://www.at5.nl/artikel(...)e-ouder-dat-zou-doenquote:'M'n kinderen waren aan het buitenspelen op nog geen vijf meter van mijn deur en op een gegeven moment hoorde ik mijn vriendin schreeuwen. Want mijn vriendin stond gewoon in de keuken te kijken hoe ze aan het spelen waren. Ik rende naar buiten omdat ik dacht dat een van m'n kinderen was gevallen en toen werden er allemaal dingen geschreeuwd: 'pedofiel' en 'broek naar beneden. Dus toen ben ik er achteraan gerend.'
Toen werden er dingen geschreeuwd, 'pedofiel' en 'broek naar beneden', blijkbaar wil dit soort tokkies niet eens zeker weten waarom ze iemand in elkaar timmeren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit is zijn verhaal:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)e-ouder-dat-zou-doen
Ik neem aan dat hij het uiteindelijk wel heeft gezien maar het is gewoon enorm overtrokken, blijkbaar waren de kinderen gewoon aan het spelen en zag iemand anders de potloodventer.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toen werden er dingen geschreeuwd, 'pedofiel' en 'broek naar beneden', blijkbaar wil dit soort tokkies niet eens zeker weten waarom ze iemand in elkaar timmeren.
Je neemt het maar aan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij het uiteindelijk wel heeft gezien maar het is gewoon enorm overtrokken, blijkbaar waren de kinderen gewoon aan het spelen en zag iemand anders de potloodventer.
De broek op deze foto hangt er wel vreemd bij maar inderdaad wat de man zag toen hij erachteraan ging staat er niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je neemt het maar aan.
Hij zegt helemaal niet dat hij het gezien heeft. Als hij het gezien zou hebben, zou hij dat toch zeggen, lijkt me het sterkste argument. Dat hij uiting van wat vaag geschreeuw spreekt m.i. boekdelen.
Wat een warrig verhaal. Een kindje weglokken bij de moeder (volgens omstanders), daarna vindt de moeder de dader en kort daarna wordt de dader in elkaar getimmerd door de vader.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De broek op deze foto hangt er wel vreemd bij maar inderdaad wat de man zag toen hij erachteraan ging staat er niet.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)n-amsterdam-zuidoost
Dat klopt blijkbaar ook niet als je het verhaal van de man zelf nu leest, omstanders en journalisten geven er maar een draai aan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een warrig verhaal. Een kindje weglokken bij de moeder (volgens omstanders), daarna vindt de moeder de dader en kort daarna wordt de dader in elkaar getimmerd door de vader.
Hoe liet deze moeder haar kindje dan weglokken? En zagen omstanders dat, maar de moeder zelf niet? Daarna vindt de moeder de dader, is de dader dan niet gevlucht? En timmert de vader de dader in elkaar.
Lijkt me zeer goed mogelijk dat dit verhaal niet klopt.
Verhaal van de man zelf leest? Ik heb alleen zijn verklaring op AT5.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt blijkbaar ook niet als je het verhaal van de man zelf nu leest, omstanders en journalisten geven er maar een draai aan.
Dat is toch een heel ander verhaal dan dat eerste verhaal.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verhaal van de man zelf leest? Ik heb alleen zijn verklaring op AT5.
Ja, maar hij heeft geen verklaring afgegeven die te lezen is, bedoel ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is toch een heel ander verhaal dan dat eerste verhaal.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij het uiteindelijk wel heeft gezien maar het is gewoon enorm overtrokken, blijkbaar waren de kinderen gewoon aan het spelen en zag iemand anders de potloodventer.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt blijkbaar ook niet als je het verhaal van de man zelf nu leest, omstanders en journalisten geven er maar een draai aan.
En beste S_C, wat is nu de 'officiele' versie ?quote:
Tof. Hoe gaat dat dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als de meerderheid dit terecht vindt, kunnen we de wet veranderen.
En terecht. voor je het weet gebeuren dit soort dingen:quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:41 schreef stopnaald het volgende:
[..]
In het algemeen wordt eigen richting idd veel (te?) zwaar gestraft in vergelijking met "gewone daders". Althans, dat is wel de gangbare praktijk.
Ja sorry, foutje, verkeerde boot!quote:De aanslag op een woonboot in Wormer, waarbij eerder dit jaar een man om het leven kwam en een vrouw zwaargewond raakte, was bedoeld voor een man die beschuldigd werd van misbruik. Dat meldt het Openbaar Ministerie.
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben in dit topic die dat verschil niet begrijpt, terwijl het voor de rest bijzonder eenvoudig lijkt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:09 schreef Re het volgende:
Potloodventers zitten geheel anders in elkaar dan pedofielen, niet dat deze vader het verschil wil weten
Ze hebben vast allemaal massaal geschreeuwd hebben dat de man z'n broek naar beneden deed, terwijl hij in feite gewoon bloemetjes stond te plukken (in zijn broek uiteraard!).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je neemt het maar aan.
Hij zegt helemaal niet dat hij het gezien heeft. Als hij het gezien zou hebben, zou hij dat toch zeggen, lijkt me het sterkste bewijs. Dat hij uiting van wat vaag geschreeuw spreekt m.i. boekdelen.
Je geslachtsdeel aan een 3-jarige laten zien, dat klinkt op z'n zachtst gezegd niet erg gezond en smerig.quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben in dit topic die dat verschil niet begrijpt, terwijl het voor de rest bijzonder eenvoudig lijkt.
Er is dus een volwassen kerel die ergens buiten spontaan z'n lul laat zien aan een peuter. Toch is dat om de een of andere reden volgens velen hier helemaal niet per se seksueel van aard en ook zou het volgens diezelfde mensen bijzonder goed mogelijk zijn dat de leeftijd van dat kind helemaal niet van belang is. Sterker nog: die mensen reageren alsof iemand een domme lul is als hij er pedoseksualiteit achter zoekt.
Ik volg het echt niet.
Wat is er veranderd dan? Niets dat relevant is voor mijn stelling, in ieder geval...quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 23:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
[..]
En beste S_C, wat is nu de 'officiele' versie ?
Lijkt mij ook. Ik begrijp die wat krampachtige zoektocht naar heel onschuldige verklaringen dan ook niet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:52 schreef Rucola het volgende:
[..]
Je geslachtsdeel aan een 3-jarige laten zien, dat klinkt op z'n zachtst gezegd niet erg gezond en smerig.Mag toch hopen dat iedereen het daarover eens is.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Ik begrijp die wat krampachtige zoektocht naar heel onschuldige verklaringen dan ook niet.
Hetzelfde geldt voor jouw 'zoektocht'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
Wat?quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Hetzelfde geldt voor jouw 'zoektocht'.
De quote van Re.quote:
Als je kijkt naar wat er feitelijk is gebeurd is dit toch geen reden om iemand in elkaar te slaan? Het kind heeft een piemel gezien! Meer kan ik er niet uit opmaken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Ik begrijp die wat krampachtige zoektocht naar heel onschuldige verklaringen dan ook niet.
Nou ja... Ik heb hierboven mensen zelfs zien opperen dat die man daar gewoon even stond te pissen, schrok toen ie ineens een kind van drie zag, struikelde en weet ik veel wat. Ik schaar dat zelf wel onder 'krampachtig op zoek zijn naar een onschuldige verklaring'. En 'het complete verhaal'? Welke informatie vind je verder nog van belang dan?quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De quote van Re.
Ik zie nergens mensen die 'krampachtig op zoek zijn naar een onschuldige verklaring', alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen weten.
Hoho. Ik stel helemaal nergens dat die man het verdiende om in elkaar geschopt te worden hoor.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat er feitelijk is gebeurd is dit toch geen reden om iemand in elkaar te slaan? Het kind heeft een piemel gezien! Meer kan ik er niet uit opmaken.
Enige juiste reactie is je kind weghalen, erom lachen en de politie bellen. Voor 't kind ook veel beter. Hoeft niemand 'n trauma van te krijgen.
Erom lachen, nee. Dit is vies.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat er feitelijk is gebeurd is dit toch geen reden om iemand in elkaar te slaan? Het kind heeft een piemel gezien! Meer kan ik er niet uit opmaken.
Enige juiste reactie is je kind weghalen, erom lachen en de politie bellen. Voor 't kind ook veel beter. Hoeft niemand 'n trauma van te krijgen.
Tikje overdreven. Het zou ook een potloodventer kunnen zijn. Is ook seksueel. Voor de venter zou de leeftijd van het meisje onbelangrijk kunnen zijn. Heel wat anders dan iemand een domme lul noemen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben in dit topic die dat verschil niet begrijpt, terwijl het voor de rest bijzonder eenvoudig lijkt.
Er is dus een volwassen kerel die ergens buiten spontaan z'n lul laat zien aan een peuter. Toch is dat om de een of andere reden volgens velen hier helemaal niet per se seksueel van aard en ook zou het volgens diezelfde mensen bijzonder goed mogelijk zijn dat de leeftijd van dat kind helemaal niet van belang is. Sterker nog: die mensen reageren alsof iemand een domme lul is als hij er pedoseksualiteit achter zoekt.
Ik volg het echt niet.
Ik denk de boskabouters. Wat is dit voor kulredenering dan? Als het aan jou ligt kan de verdachte gewoon ontkennen en wegkomen. Want getuigen kunnen liegen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Volgens de omstanders ...
Men zegt ...
Het schijnt dat ...
Wie weet hoe het werkelijk zit?
Zit je te trollen of begrijp je het echt niet? Ik heb het nergens over liegende getuigen. Ik zet wel mijn vraagtekens bij mensen die het toejuichen dat iemand het ziekenhuis ingerost is, op basis van wat een journalist heeft opgeschreven aan de hand van verklaringen van mensen die het zelf ook wellicht helemaal niet hebben zien gebeuren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:38 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Ik denk de boskabouters. Wat is dit voor kulredenering dan? Als het aan jou ligt kan de verdachte gewoon ontkennen en wegkomen. Want getuigen kunnen liegen.
een pedofiel wil kindjes neuken, een potloodventer wil zijn lul laten zien... (exhibitionistische dysfunctie). Best dom van een pedofiel om op staat je broek te laten zakken of om zo kinderen mee te lokken, niet?quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik volg het echt niet.
En een potloodventer die zijn lul aan een peuter laat zien? Waarom zou de kans reëel zijn dat het geen pedofiel betreft?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
een pedofiel wil kindjes neuken, een potloodventer wil zijn lul laten zien... (exhibitionistische dysfunctie). Best dom van een pedofiel om op staat je broek te laten zakken of om zo kinderen mee te lokken, niet?
stel jij zit je kont te moonen in de bus op je schoolreisje en je rijdt langs een kleuter in zijn maxi cosi... ben je dan een pedofiel?, nee gewoon exhibitionistischquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En een potloodventer die zijn lul aan een peuter laat zien? Waarom zou de kans reëel zijn dat het geen pedofiel betreft?
Het lijkt mij een seksuele daad inderdaad en per ongeluk je lul aan een peuter laten zien... Lijkt mij sterk.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:21 schreef Re het volgende:
[..]
stel jij zit je kont te moonen in de bus op je schoolreisje en je rijdt langs een kleuter in zijn maxi cosi... ben je dan een pedofiel?, nee gewoon exhibitionistisch
en wie weet doet hij het bewust bij die kleuter, ik weet het niet, jij wel? En indien wel, dan wil hij er nog steeds geen seks mee
Mwah. Vader-van-meisje-van-3-die-ziet-hoe-een-potloodventer-zijn-dochter-een-showtje-geeft... Kun je je werkelijk niet verplaatsen in de oergevoelens van de vader?quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:22 schreef Taurus het volgende:
Idd Taurus zou een prima kandidaat zijn om rechter te worden in NL..quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Mwah. Vader-van-meisje-van-3-die-ziet-hoe-een-potloodventer-zijn-dochter-een-showtje-geeft... Kun je je werkelijk niet verplaatsen in de oergevoelens van de vader?
Stel nou dat hypothetisch gezien het disproportionele geweld niet disproportioneel was? Wat dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uhm nee. Disproportioneel geweld is disproportioneel. Het woord zegt het al....
Noodweerexces is, bij noodweer, proportioneel.
[..]
En de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.
"Kijk nou, Truusje, die meneer is een dommerd! Die weet nog niet dat je je piemel of je spleetje niet zomaar mag laten zien aan iedereen. Kom, dan gaan we ergens anders spelen."quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Mwah. Vader-van-meisje-van-3-die-ziet-hoe-een-potloodventer-zijn-dochter-een-showtje-geeft... Kun je je werkelijk niet verplaatsen in de oergevoelens van de vader?
Inderdaad. Zulke mannen heb je ook. Ze zijn er - zelfs in Nederland - in alle soorten en maten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
"Kijk nou, Truusje, die meneer is een dommerd! Die weet nog niet dat je je piemel of je spleetje niet zomaar mag laten zien aan iedereen. Kom, dan gaan we ergens anders spelen."
Daar staat toch niets over welke straffen mensen hebben gekregen. Verder lijkt het mij logisch dat iemand die slachtoffer is van mishandeling aangifte doet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef falling_away het volgende:
In Nederland zal de vader vast wel weer een taakstraf krijgen en de dader een mindere straf omdat hij al genoeg geleden heeft..
Zie bijv. het recente geval in Limburg: http://www.1limburg.nl/ki(...)ling?context=default
Waar haalt zo iemand het lef vandaan om aangifte te doen nadat hij een meisje ontvoerd heeft voor misbruik en haar 6-jarig broertje alleen achter heeft gelaten op straat? Dat kan alleen in NL.
Ik besef dat de VS wat straffen betreft geen goed voorbeeld is, maar daar weten ze tenminste wel raad met kindermisbruikers
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-werd-geslagen.dhtml
25 jaar cel ipv. 100 uur schoffelen
Nee hier staat bijv. wat voor straf je krijgt in NL: http://www.ed.nl/regio/ei(...)rig-meisje-1.5106414quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar staat toch niets over welke straffen mensen hebben gekregen.
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer, typisch in dit landje. Die man heeft nauwelijks verwonding opgelopen maar gezien andere rechtszaken in NL kun je al raden wat voor straf de pedo en wat voor straf de vader gaat krijgen.quote:Verder lijkt het mij logisch dat iemand die slachtoffer is van mishandeling aangifte doet.
Die 2 liggen in de werkelijkheid soms relatief dicht tegen elkaar aan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:17 schreef falling_away het volgende:
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer
Blijkbaar had hij al stappen ondernomen:quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee hier staat bijv. wat voor straf je krijgt in NL: http://www.ed.nl/regio/ei(...)rig-meisje-1.5106414
Nou nou nou wat zal die man hiervan leren!!!
[..]
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer, typisch in dit landje. Die man heeft nauwelijks verwonding opgelopen maar gezien andere rechtszaken in NL kun je al raden wat voor straf de pedo en wat voor straf de vader gaat krijgen.
Verder vind ik 240 uur taakstraf best een flinke straf net als de voorwaardelijke celstraf voor een halfjaar. Er komt nog bij de strafrechtelijke veroordeling met gevolgen voor werk en verzekeringen. Die man heeft vast wel spijt van zijn afspraak met de tongzoen en het betasten.quote:Positief
De Eindhovenaar ziet in wat voor leed hij de meisjes heeft bezorgd, zo zegt de rechter. Hij zou oprecht berouw hebben getoond. Ook vindt de rechter het positief dat de man zelf het initiatief nam om zijn probleem aan te pakken.
Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd, denken vanuit het belang van het kind en de vader geen gelegenheid geven om zijn afkeer van pedofilie uit te venten en aan iedereen te laten zien hoe stoer hij wel niet voor zijn gezin opkomt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
"Kijk nou, Truusje, die meneer is een dommerd! Die weet nog niet dat je je piemel of je spleetje niet zomaar mag laten zien aan iedereen. Kom, dan gaan we ergens anders spelen."
Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar had hij al stappen ondernomen:
Verder vind ik 240 uur taakstraf best een flinke straf net als de voorwaardelijke celstraf voor een halfjaar. Er komt nog bij de strafrechtelijke veroordeling met gevolgen voor werk en verzekeringen. Die man heeft vast wel spijt van zijn afspraak met de tongzoen en het betasten.
Maar goed je kunt natuurlijk altijd iemand in de gevangenis gooien omdat je denkt dat dat beter helpt, in de praktijk blijkt dat tegen te vallen.
Manmanmanmanman... Waarom is het toch zo vaak nodig om de werkelijkheid totaal te verdraaien om een punt te kunnen maken? Zegt dat niet heel veel over het punt dat je denkt te hebben?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!
En dit is ook nog een proefproces om dit soort gasten beter en harder aan te kunnen pakken!! Nou het goede voorbeeld is gegeven:
1- Misbruik een aantal meisjes
2- probeer niet gepakt te worden
3- als je toch gepakt wordt, begin meteen met therapie en doe heel zielig tegen de D66 rechter
4- krijg een maandje taakstraf en je bent weer vrij
Het is toch om te kotsen, zo doorzichtig allemaal!
wat heeft deze man precies gedaan dan, zijn leuter laten zien aan een peuter, wat heeft de vader gedaan, een paar klappen gegeven. Ik denk niet dat ze allebei voor jaren de cel in gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee hier staat bijv. wat voor straf je krijgt in NL: http://www.ed.nl/regio/ei(...)rig-meisje-1.5106414
Nou nou nou wat zal die man hiervan leren!!!
[..]
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer, typisch in dit landje. Die man heeft nauwelijks verwonding opgelopen maar gezien andere rechtszaken in NL kun je al raden wat voor straf de pedo en wat voor straf de vader gaat krijgen.
Verlicht me.. Hoe verdraai ik de werkelijkheid? Door aan te nemen dat misdadigers proberen zo onschuldig en/of berouwvol mogelijk over te komen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Manmanmanmanman... Waarom is het toch zo vaak nodig om de werkelijkheid totaal te verdraaien om een punt te kunnen maken? Zegt dat niet heel veel over het punt dat je denkt te hebben?
Als ik kijk naar wat zich daadwerkelijk heeft afgespeeld, boeit t mij niet of het een gek, een pedofiel of een verslaafde was. Een piemel laten zien vind ik eerder debiel dan een reden om hysterisch op te reageren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat een politiek correct geneuzel. Gewoon een paar flinke tikken en een doodschop voor dergelijke lieden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat is dom.
Beter is een burgerarrest en met gepast geweld vasthouden tot de politie ter plaatse is.
Je ziet geen overdrijvingen in je post?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
Verlicht me.. Hoe verdraai ik de werkelijkheid? Door aan te nemen dat misdadigers proberen zo onschuldig en/of berouwvol mogelijk over te komen?
Nee eigenlijk niet.. ik som op hoe het gegaan is in die rechtszaak.. nogmaals verlicht me wat de overdrijving isquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je ziet geen overdrijvingen in je post?
O, wauw.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet.. ik som op hoe het gegaan is in die rechtszaak..
Tuurlijk, geen probleem.quote:nogmaals verlicht me wat de overdrijving is
Maar wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!
En dit is ook nog een proefproces om dit soort gasten beter en harder aan te kunnen pakken!! Nou het goede voorbeeld is gegeven:
1- Misbruik een aantal meisjes
2- probeer niet gepakt te worden
3- als je toch gepakt wordt, begin meteen met therapie en doe heel zielig tegen de D66 rechter (x1023)
4- krijg een maandje taakstraf en je bent weer vrij
Het is toch om te kotsen, zo doorzichtig allemaal!
Ok dus jij gelooft dat een dader niet probeert zo zielig mogelijk te doen tegen de rechter om een zo laag mogelijke straf te krijgen (incl op therapie gaan om zijn oprechtheid te tonen)? Oh, wauwquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, wauw.
[..]
Tuurlijk, geen probleem.
[..]
Maar wat is je punt nou eigenlijk?
Ik heb niet het idee dat je ook maar een letter begrepen hebt van wat ik schreef. En hoe je aan die onzin komt die mijn mening zou moeten zijn...?quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ok dus jij gelooft dat een dader niet probeert zo zielig mogelijk te doen tegen de rechter om een zo laag mogelijke straf te krijgen (incl op therapie gaan om zijn oprechtheid te tonen)? Oh, wauw
Mijn punt is dat dit soort straffen in NL in geen proportie staan tot de ellendie die veroorzaakt is en jij vindt dat 6 weken taakstraf (sorry was idd iets meer dan een maand) wel erg fors is. Ik probeer me in jouw gedachtegang te verplaatsen, echt waar hoor maar het lukt me met geen mogelijkheid.
Daarbij vind ik dat het een normale reactie is om iemand in elkaar te slaan die zoiets flikt bij je kind. Ik weet nog niet eens of IK het zou doen maar ik vind dat rechters hier totale begrip voor zouden moeten tonen.
Sorry even teruggelezen en het was Wespensteek die het wel een forse straf vondquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat je ook maar een letter begrepen hebt van wat ik schreef. En hoe je aan die onzin komt die mijn mening zou moeten zijn...?
Oké, geen probleem.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:15 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry even teruggelezen en het was Wespensteek die het wel een forse straf vond
Massaal geschreeuwd hebben?quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:50 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ze hebben vast allemaal massaal geschreeuwd hebben dat de man z'n broek naar beneden deed, terwijl hij in feite gewoon bloemetjes stond te plukken (in zijn broek uiteraard!).
Geenstijl blijkt wel weer het afvoerputje te zijn, eigenrichting toejuichen.quote:Op internet zijn beelden verschenen van de vermoedelijke dader van de potloodventerij aan de keurige Wethouder Abrahamspad in Amsterdam ZuidOost. Op het YouTube kanaal van FakkaTV is te zien hoe een man (blank) enigszins versuft op de stoep ligt en op een brancard wordt gelegd door ambulance-personeel. De schennispleger zou zijn broek naar beneden hebben getrokken voor een driejarig meisje. De vader van het meisje deelde vervolgens rake klappen uit. Waarvoor hulde. Viespeuk is meegenomen door de pliesie, papa is heengezonden. Gaat er toch nog iets goed in dit land. Beelden zijn VVS gefilmd, dus is het waar.
Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.quote:
De man was nog niet eens veroordeeld voor zijn daad, dus wat lul je nou?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.
Ja, want vroeger reageerde mensen heel laconiek op dit soort zaken, kreeg zo iemand geen klappenquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd, denken vanuit het belang van het kind en de vader geen gelegenheid geven om zijn afkeer van pedofilie uit te venten en aan iedereen te laten zien hoe stoer hij wel niet voor zijn gezin opkomt.
Moet je levenslang voor ieman die z'n broek naar beneden trektquote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.
Afkeuren dat die vader losgaat als z'n dochtertje van drie seksueel geïntimideerd wordt vind ik persoonlijk nog een paar duizend keer meerquote:
quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man was nog niet eens veroordeeld voor zijn daad, dus wat lul je nou?
Volgens mij was potloodventen een bekend fenomeen en werd daar niet zo hysterisch over gedaan. Natuurlijk mocht je en mag je zo iemand wegjagen of overdragen aan de politie, maar als iemand zijn motor liet draaien was dat eerder aanleiding om te denken dat die even heel nodig moest pissen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, want vroeger reageerde mensen heel laconiek op dit soort zaken, kreeg zo iemand geen klappen
Ja, want het zijn ook echt rationele afwegingen die op zo'n moment worden gemaakt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Dit. Gewoon een normale reactie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Afkeuren dat die vader losgaat als z'n dochtertje van drie seksueel geïntimideerd wordt vind ik persoonlijk nog een paar duizend keer meerMaar goed...
Want dat verhelpt het probleem?quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als het echt een pedo is, dan kan hij niet genoeg klappen krijgen!
In een opwelling gebeuren zulk soort dingen nu eenmaal. Uiteraard geen reden om zo'n figuur helemaal lens te slaan, of om iemand te gaan bedreigen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit. Gewoon een normale reactie.
Er werd vooral niet zo moeilijk gedaan als iemand dan een paar klappen kreeg, dat was doodnormaal toen. Dan hoefde iemand echt niet bij de politie gaan janken erover.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij was potloodventen een bekend fenomeen en werd daar niet zo hysterisch over gedaan. Natuurlijk mocht je en mag je zo iemand wegjagen of overdragen aan de politie, maar als iemand zijn motor liet draaien was dat eerder aanleiding om te denken dat die even heel nodig moest pissen.
Wat is immers het verschil tussen een exhibitionist en iemand die geweld toepast, het zijn beide mensen die zichzelf niet onder controle hebben. Natuurlijk zie ik liever ongevraagd een piemel dan dat ik klappen krijg maar dat is een persoonlijke opvatting.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:56 schreef Reya het volgende:
[..]
In een opwelling gebeuren zulk soort dingen nu eenmaal. Uiteraard geen reden om zo'n figuur helemaal lens te slaan, of om iemand te gaan bedreigen.
Ik vind het ook niet zo erg als iemand een paar klappen krijgt, wat me niet aanstaat is de hysterie over een (vermoedelijke) potloodventer waarbij de mishandelaar (die zelf ook niet heeft gezien wat die man precies deed) door verslaggevers wordt gefeliciteerd en hier en op GS wordt toegejuichd.quote:Op zondag 2 augustus 2015 14:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Er werd vooral niet zo moeilijk gedaan als iemand dan een paar klappen kreeg, dat was doodnormaal toen. Dan hoefde iemand echt niet bij de politie gaan janken erover.
Nee, als je niet in het bos rijdt hoef je ook niet nodig in het bos te pissen. Het is weldegelijk een mogelijkheid. Maar goed, dat jij er in je hoofd een verhaaltje van maakt wat er precies gebeurd is en dat vervolgens als feit aanneemt bij uitsluiting van alle mogelijke alternatieve scenario's was me al in een ander topic duidelijk geworden.quote:En dat verhaal over even moeten pissen, toe nou zeg, dat is echt belachelijk ver gezocht. We hebben het hier niet over ergens in het bos ofzo.
Maar jij zal dan ook niet zomaar je piemel aan mensen laten zien hoop ik.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat is immers het verschil tussen een exhibitionist en iemand die geweld toepast, het zijn beide mensen die zichzelf niet onder controle hebben. Natuurlijk zie ik liever ongevraagd een piemel dan dat ik klappen krijg maar dat is een persoonlijke opvatting.
Hoezo homo's erbij halen? Als jij overdag, bewust voor de neus van een kind seks hebt, je piemel laat zien of iets in die geest dan moet je niet huilen als je een paar gerichte klappen krijgt. Dat heeft geen bal met geaardheid te maken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet zo erg als iemand een paar klappen krijgt, wat me niet aanstaat is de hysterie over een (vermoedelijke) potloodventer waarbij de mishandelaar (die zelf ook niet heeft gezien wat die man precies deed) door verslaggevers wordt gefeliciteerd en hier en op GS wordt toegejuichd.
Als het zo fantastisch is dat schennisplegers in elkaar worden gerost, moeten dan ook alle homo's op ontmoetingsplaatsen in elkaar worden gerost, want kinderen kunnen dat zien? En K.O. slaan is helemaal goed? Nog niet zo heel lang geleden gaf een taxichauffeur een agressieve man één klap, die sloeg tegen de straat en was dood. Toen stond half fok en heel GS te klagen dat die man er met een paar jaar gevangenisstraf van af kwam, dat was dan ook een allochtoon, maar een paar klappen zjin lang niet altijd zonder ernstige en blijvende gevolgen.
[..]
Nee, als je niet in het bos rijdt hoef je ook niet nodig in het bos te pissen. Het is weldegelijk een mogelijkheid. Maar goed, dat jij er in je hoofd een verhaaltje van maakt wat er precies gebeurd is en dat vervolgens als feit aanneemt bij uitsluiting van alle mogelijke alternatieve scenario's was me al in een ander topic duidelijk geworden.
Ik zal ook niet iemand in elkaar meppen om die reden, ik zou er eerder om lachen. Overigens zou ik zeker als er een drie jarige in de buurt is oppassen als ouder met de reactie op zulke figuren, het lijkt mij voor het kind erger dat moeder helemaal in de stress schiet en vader gaat meppen dan het zien van een blote piemel.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar jij zal dan ook niet zomaar je piemel aan mensen laten zien hoop ik.
Dit vind ik een heel sterke observatie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zal ook niet iemand in elkaar meppen om die reden, ik zou er eerder om lachen. Overigens zou ik zeker als er een drie jarige in de buurt is oppassen als ouder met de reactie op zulke figuren, het lijkt mij voor het kind erger dat moeder helemaal in de stress schiet en vader gaat meppen dan het zien van een blote piemel.
Op zich niet, maar feitelijk is het zo dat er aanzienlijk meer homo's aan schennis van de eerbaarheid doen dan dat er potloodventers zijn, en dat dat waarschijnlijk nog schokkender voor een kind is ook. Als de norm dan is dat je erop mag slaan dan biedt dat perspectieven voor potenrammers. Ik ben niet voor schennis van de eerbaarheid, ook niet onder het mom van homotolerantie, maar mensen ongelukkig slaan lijkt me ook wat overdreven.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoezo homo's erbij halen? Als jij overdag, bewust voor de neus van een kind seks hebt, je piemel laat zien of iets in die geest dan moet je niet huilen als je een paar gerichte klappen krijgt. Dat heeft geen bal met geaardheid te maken.
Ik ken de precieze toedracht niet, en realiseer me dat ook. Feit is dat veel zaken anders in elkaar blijken te zitten dan op het eerste gezicht leek. In deze tijd van hysterie en verering van mensen die hun zelfbeheersing verliezen lijkt het me gevaarlijk worden om te gaan wildplassen.quote:Dat pissen is echt belachelijk ver gezocht, geloof ook op geen enkel moment dat als iemand ergens verborgen in de bosjes staat te pissen hij zijn broek op zijn knieeen heeft en in elkaar gerost wordt. Die schrikt zich een ongeluk en daar wordt anders op gereageerd. Dat weet jij ook heel prima, maar je zal en moet er de meest onwaarschijnlijke senario's bijhalen die van deze vent een onschuldig lammetje maken.
Dit heeft niets met deze tijd te maken. Vroeger werd er echt niet moeilijk gedaan als iemand die zulke dingen deed een paar klappen kreeg.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich niet, maar feitelijk is het zo dat er aanzienlijk meer homo's aan schennis van de eerbaarheid doen dan dat er potloodventers zijn, en dat dat waarschijnlijk nog schokkender voor een kind is ook. Als de norm dan is dat je erop mag slaan dan biedt dat perspectieven voor potenrammers. Ik ben niet voor schennis van de eerbaarheid, ook niet onder het mom van homotolerantie, maar mensen ongelukkig slaan lijkt me ook wat overdreven.
[..]
Ik ken de precieze toedracht niet, en realiseer me dat ook. Feit is dat veel zaken anders in elkaar blijken te zitten dan op het eerste gezicht leek. In deze tijd van hysterie en verering van mensen die hun zelfbeheersing verliezen lijkt het me gevaarlijk worden om te gaan wildplassen.
Dan lijkt het mij niet verstandig om zo geschokt te reageren als deze vader en moeder deden.quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:20 schreef erodome het volgende:
Een potlootventer doet het om de geschokte reactie's.
Waarom? Vroeger deed niemand moeilijk als schennisplegers een paar klappen kregen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 16:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Dit heeft niets met deze tijd te maken. Vroeger werd er echt niet moeilijk gedaan als iemand die zulke dingen deed een paar klappen kreeg.
Als het om potenrammen gaat dient daar tegen op getreden te worden,
Zoals ik al aangaf kan het behoorlijk mis gaan met 'een paar klappen'.quote:maar dat gehuil over een potlootventer die een paar gerichte klappen krijgt(laten we eerlijk zijn, zo ernstig was het nu ook weer niet) slaat nergens op.
Nee, om de reactie meestal. Maar als twee cruisers het ook wel spannend vinden om betrapt te kunnen worden dan mogen die ook in elkaar gerost worden?quote:Er is daarin gewoon een grens, een paar tikken kan je gewoon verwachten als je zaken doet omdat het zo lekker schokkend is. Een potlootventer doet het om de geschokte reactie's.
Precies.quote:Op zondag 2 augustus 2015 15:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik zal ook niet iemand in elkaar meppen om die reden, ik zou er eerder om lachen. Overigens zou ik zeker als er een drie jarige in de buurt is oppassen als ouder met de reactie op zulke figuren, het lijkt mij voor het kind erger dat moeder helemaal in de stress schiet en vader gaat meppen dan het zien van een blote piemel.
Ik hoop dat andere ouders even nadenken voor ze zo impulslief reageren. Als dit is wat vader doet als een man iets LIJKT te doen, wat gaat ie dan doen als het kindje in kwestie puber is en iets LIJKT te doen wat de papa niet goed vindt?quote:Op zondag 2 augustus 2015 17:59 schreef Mylene het volgende:
Interview met de vader: http://www.at5.nl/artikel(...)e-ouder-dat-zou-doen
Is het argument wat sommige mensen lijken te hebben van: "Maar dit lost toch helemaal niks op blabla". Ook direct opgelost want het probleem is dan direct opgelostquote:Op maandag 3 augustus 2015 14:36 schreef nils7 het volgende:
Bij mij in de stad is er iemand geweest die misbruiker van z'n zoontje aan een mes geregen heeft.
En nee dat heeft ie niet meer na kunnen vertellen.
Hoe kom je erbij?? Bij een zedenmisdrijf wordt je standaard aangehouden. Wat mensen al niet verzinnen om hun onderbuikgevoel goed te praten..quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als wij elkaar dood mogen slaan als wij het idee hebben dat ons of de onzen onrecht wordt aangedaan.quote:
Minder pedofielenquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoe zou zo'n maatschappij eruit zien?
Je kunt er zelf ook het slachtoffer van worden als iemand met een doodsklap in de vingers en een kort lontje jou ergens van verdenkt. Ik denk doe maar niet.quote:
Hoezo verdacht.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je kunt er zelf ook het slachtoffer van worden als iemand met een doodsklap in de vingers en een kort lontje jou ergens van verdenkt. Ik denk doe maar niet.
Dus bij een heterdaadje mag het?quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo verdacht.
Dit geval was gewoon een heterdaadje hoor.
Zelfs dat niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoezo verdacht.
Dit geval was gewoon een heterdaadje hoor.
Van mij wel. Van de wet niet.quote:
bronquote:Schennispleger Zuidoost blijft langer vast
De man die vrijdagavond in Zuidoost werd aangehouden op verdenking van schennispleging blijft langer vastzitten. Dat heeft het Openbaar Ministerie besloten.
Volgens getuigen zou de verdachte op het Wethouder Abrahamspad een klein meisje hebben meegelokt, waarna hij zijn broek naar beneden trok. Toen dat in de gaten liep, gaf een andere man hem een flink pak rammel, zeggen buurtbewoners. De man werd even later ingerekend door de politie.
Inderdaad, die "pedo killer" is nog bij ons in de les maatschappijleer geweest om zn verhaal te doen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is het argument wat sommige mensen lijken te hebben van: "Maar dit lost toch helemaal niks op blabla". Ook direct opgelost want het probleem is dan direct opgelost
Ja of iemand blaast dus per ongeluk de verkeerde woonboot op, zoals in de link die ik eerder in dit topic postte.quote:Op maandag 3 augustus 2015 16:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is het argument wat sommige mensen lijken te hebben van: "Maar dit lost toch helemaal niks op blabla". Ook direct opgelost want het probleem is dan direct opgelost
Er zijn ook mensen die jarenlang onschuldig vast hebben gezeten... Dat gebeurd overal dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja of iemand blaast dus per ongeluk de verkeerde woonboot op, zoals in de link die ik eerder in dit topic postte.
Blijft vreemd dat ze verhalen van mensen die zelf niets gezien hebben maar gehoord hebben van getuigen, die niet aan het woord komen, gaan vermelden in kranten. Zeker als er woorden als "zou" bij gebruikt worden. Ik dacht dat journalisten onderzoek moesten doen in plaats van geruchten verspreiden.quote:
Oh dus eigenlijk zijn dat maar futiliteiten? Of acceptabele risico's? Collateral damage?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die jarenlang onschuldig vast hebben gezeten... Dat gebeurd overal dus.
Dat zeg ik niet, maar als je het op die manier wilt bekijken moeten we dus ook maar stoppen mensen berechten, daar zijn ook fouten gemaakt. Ik maak mij er niet zo druk om, vind het alleen niet erg als iemand een pedofiel iets aandoet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh dus eigenlijk zijn dat maar futiliteiten? Of acceptabele risico's? Collateral damage?
We hebben het niet over (stoppen met) berechten maar over eigenrichting, daar komt geen rechter aan te pas.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar als je het op die manier wilt bekijken moeten we dus ook maar stoppen mensen berechten, daar zijn ook fouten gemaakt.
Misschien ga jij je er wel druk om maken als je zelf onterecht beschuldigd wordt van pedofilie.quote:Ik maak mij er niet zo druk om, vind het alleen niet erg als iemand een pedofiel iets aandoet.
Maar dat was dus geen pedofiel, dat was de buurman. En die is nu dood.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar als je het op die manier wilt bekijken moeten we dus ook maar stoppen mensen berechten, daar zijn ook fouten gemaakt. Ik maak mij er niet zo druk om, vind het alleen niet erg als iemand een pedofiel iets aandoet.
Dat ligt er aan, bij welke krant je werkt..quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijft vreemd dat ze verhalen van mensen die zelf niets gezien hebben maar gehoord hebben van getuigen, die niet aan het woord komen, gaan vermelden in kranten. Zeker als er woorden als "zou" bij gebruikt worden. Ik dacht dat journalisten onderzoek moesten doen in plaats van geruchten verspreiden.
Jij bent ook al een voorstander van het eigen rechter spelen? Terug naar de middeleeuwen en eigenhandig lynchen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit is dus zo'n heterdaadje waarbij een paar petsen best op z'n plaats zijn om de burgerlijke aanhouding te vergemakkelijken. Een paar meppen en dan uitleveren aan de politie. Goed gedaan van die vader.
Het was geen pedofiel in deze zaakquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar als je het op die manier wilt bekijken moeten we dus ook maar stoppen mensen berechten, daar zijn ook fouten gemaakt. Ik maak mij er niet zo druk om, vind het alleen niet erg als iemand een pedofiel iets aandoet.
Als ik zo'n eigenrichter in mijn vingers krijg.....quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:35 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar dat was dus geen pedofiel, dat was de buurman. En die is nu dood.
In het Wilde Westen waren ze maar mietjes, wij kunnen dat beter.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik zo'n eigenrichter in mijn vingers krijg.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |