Veel aannames? Alleen de volkomen redelijke aanname dat deze figuur er plezier uit haalt om een kind zijn jongeheer te laten zien.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom al die aannames om er maar een label op te kunnen plakken?
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Veel aannames? Alleen de volkomen redelijke aanname dat deze figuur er plezier uit haalt om een kind zijn jongeheer te laten zien.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De enige relevante vraag is of de man seksuele gedachten heeft bij kleine kinderen, en dat valt voor nu nergens uit op te maken. Misschien is het zo, misschien ook niet. Waarom wil jij zo graag dat etiket erop plakken?
Ja want iemand die gewoon heel nodig moet pissen schrikt zich niet het apezuur als er ineens een 3 jarig kind voor zijn neus staat en haalt zijn broek niet gelijk op of probeert zijn geslacht niet op andere manier te verbergen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat kan van alles en nog wat zijn. Dat ie heel nodig moest pissen, dat het een standaard potloodventer is, of misschien is het verhaal wel niet helemaal waar zoals het bij AT5 is verschenen. En de virtuele hooivorken op FB neem ik al bij voorbaat met een korreltje zout. Als je iemand wil laten lynchen hoef je alleen maar het gerucht de wereld in te helpen dat iemand pedo is, en de eigenrichters die niet zoveel waarde hechten aan waarheidsvinding doen de rest. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar iemand in elkaar meppen, lynchen of onder een vrachtwagen doodwensen, of dat goedkeuren vanwege een berichtje dat op internet verschenen is vind ik uiterst dubieus. Geef mij maar een goed functionerende rechtsstaat daarvoor in de plaats.
Iemand die heel nodig moet pissen wordt allicht niet achteraf door de politie als schennispleger genoemd. Een standaard potloodventer die ook kinderen lastigvalt is nog steeds een pedo. En twijfelen aan een nieuwsbericht zonder dat je daar reden voor hebt is een beetje nutteloos.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Dat kan van alles en nog wat zijn. Dat ie heel nodig moest pissen, dat het een standaard potloodventer is, of misschien is het verhaal wel niet helemaal waar zoals het bij AT5 is verschenen.
Ik ben ook niet voor lynchen, en al helemaal niet van mensen die ergens van beschuldigd worden. Deze man werd op heterdaad betrapt en kreeg een paar klappen. Dat is iets anders.quote:En de virtuele hooivorken op FB neem ik al bij voorbaat met een korreltje zout. Als je iemand wil laten lynchen hoef je alleen maar het gerucht de wereld in te helpen dat iemand pedo is, en de eigenrichters die niet zoveel waarde hechten aan waarheidsvinding doen de rest. Ik zeg niet dat het hier zo gegaan is, maar iemand in elkaar meppen, lynchen of onder een vrachtwagen doodwensen, of dat goedkeuren vanwege een berichtje dat op internet verschenen is vind ik uiterst dubieus. Geef mij maar een goed functionerende rechtsstaat daarvoor in de plaats.
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef erodome het volgende:
Ja want iemand die gewoon heel nodig moet pissen schrikt zich niet het apezuur als er ineens een 3 jarig kind voor zijn neus staat en haalt zijn broek niet gelijk op of probeert zijn geslacht niet op andere manier te verbergen.
Of ging het om het exhibitionisme bij het kind?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef Specularium het volgende:
Ging het om het kind, of het ging het om het exhibitionisme?
Inderdaad, en dat weet je dus niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Of ging het om het exhibitionisme bij het kind?
TS weet het wel, hoor!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat weet je dus niet.
Je zou ook gewoon kunnen lezen op welke reactie ik reageerde. Dit heeft geen ene fuck met goedpraten te maken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja want iemand die gewoon heel nodig moet pissen schrikt zich niet het apezuur als er ineens een 3 jarig kind voor zijn neus staat en haalt zijn broek niet gelijk op of probeert zijn geslacht niet op andere manier te verbergen.
Wat is dat toch met al die goedpraters bij zaken die duidelijk niet kloppen?
ik zie nergens goedpraters eigenlijk, alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen wetenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is dat toch met al die goedpraters bij zaken die duidelijk niet kloppen?
De politie noemt het zeker gewoon zomaar een schennispleger....quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft?
-Nee-quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie nergens goedpraters eigenlijk, alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen weten
Eigenlijk wel ja, want dit er is wel degelijk sprake van een kip-ei verhaal. Als in het algemeen de opgelegde straffen als redelijk/billijk/passend worden ervaren, zal de behoefte aan eigenrichting navenant kleiner zijn. Maar zoals ik al zei: er is ook een groep die de opgelegde straffen als (veel) te laag ervaren, met (veel) teveel begrip/compassie jegens de dader. Hoe groter die groep, hoe groter het risico op eigenrichting.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:18 schreef Re het volgende:
[..]
om vervolgens weer verbaasd te zijn dat de straf minder uitvalt
Met baarlijke onzin zoals hij stond misschien wel gewoon te pissen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie nergens goedpraters eigenlijk, alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen weten
Het is niet of/of. Hij kan een exhibitionist zijn die het (alleen/vooral/onder meer) tof vindt om zijn geslacht aan kinderen te tonen. Net als gewone mensen bij het uiten van hun seksualiteit de voorkeur hebben voor bepaalde groepen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:25 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat weet je dus niet.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En twijfelen aan een nieuwsbericht zonder dat je daar reden voor hebt is een beetje nutteloos.
Volgens de omstanders ...quote:Volgens de omstanders zou de moeder de man samen met het meisje hebben betrapt, waarna de vader hem in elkaar zou hebben geslagen.
Het kan een man zijn die ooit eens door de politie op schennispleging is aangehouden. Het zegt op zich niks over deze zaak.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:29 schreef erodome het volgende:
De politie noemt het zeker gewoon zomaar een schennispleger....
Toe nou zeg, wordt echt doodmoe van die verdediging van duidelijk foute zaken hier. Het begint gewoon een beetje ziek te worden.
Stel, hij stond te pissen. Dat kind staat ineens achter hem, hij schrikt zich de pleuris, probeert zijn leuter weg te doen en broek op te trekken, maar ja paniek, dus hij struikelt, dan komen ma en pa kijken, en zien die man met zijn broek op de knieen, waarop pa door het lint gaat.quote:Als hij echt gewoon stond te pissen en ineens een 3 jarige voor zich had gehad was er wel anders gereageerd, door hem, door moeder en vader en vooral door de politie.
IK heb iig niet het idee dat die knul daardoor het voortaan wel uit z'n hoofd zal laten, integendeel. Als je ziet wat voor geld het oplevert, hoe klein de pakkans en hoe laag de straf.....tja, hij zou wel gek zijn....quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dat zijn gewoon geen straffen.
Wie weet was het wel een olifant in een mensenpak en hebben de omstanders alles verzonnen zodat ze de olifant stiekem mee naar huis konden nemen!quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Volgens de omstanders ...
Men zegt ...
Het schijnt dat ...
Wie weet hoe het werkelijk zit? Misschien was de moeder eigenlijk het doelwit en is het verhaal dat het dochtertje werd lastiggevallen er bij verzonnen nadat haar man de potloodventer te lijf was gegaan. Je weet het niet.
Je snapt dat je nu je eigen topic om zeep helpt?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wie weet was het wel een olifant in een mensenpak en hebben de omstanders alles verzonnen zodat ze de olifant stiekem mee naar huis konden nemen!
ik denk dat het in dit geval weinig had uitgemaakt op de actie want dan zou je eerst moeten gaan overleggen wat de huidige strafmaat Is en het opzoeken op uitspraken.nl, en tegen de tijd dat je eruit bent Is de dader al ontsprongenquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:30 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Eigenlijk wel ja, want dit er is wel degelijk sprake van een kip-ei verhaal. Als in het algemeen de opgelegde straffen als redelijk/billijk/passend worden ervaren, zal de behoefte aan eigenrichting navenant kleiner zijn. Maar zoals ik al zei: er is ook een groep die de opgelegde straffen als (veel) te laag ervaren, met (veel) teveel begrip/compassie jegens de dader. Hoe groter die groep, hoe groter het risico op eigenrichting.
De standaardreflex van onze rechters, om DUS maar lichter te straffen snap ik wel, maar ben ik het niet mee eens. Rechters zijn er (of zouden er moeten zijn) om ons (de samenleving) te dienen. Dat betekent imo dat zij moeten meewegen wat er in de samenleving leeft.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het kan een man zijn die ooit eens door de politie op schennispleging is aangehouden. Het zegt op zich niks over deze zaak.
[..]
Stel, hij stond te pissen. Dat kind staat ineens achter hem, hij schrikt zich de pleuris, probeert zijn leuter weg te doen en broek op te trekken, maar ja paniek, dus hij struikelt, dan komen ma en pa kijken, en zien die man met zijn broek op de knieen, waarop pa door het lint gaat.
Zo onvoorstelbaar is dat niet.
Maar goed, jij gelooft liever een éénzijdig verhaal. Ook prima. Succes ermee.
'nough said.quote:
Dat geldt dan zeker niet als iemand eigen richting heeft gepleegd, dan wordt veel te zwaar gestraft?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:30 schreef stopnaald het volgende:
Eigenlijk wel ja, want dit er is wel degelijk sprake van een kip-ei verhaal. Als in het algemeen de opgelegde straffen als redelijk/billijk/passend worden ervaren, zal de behoefte aan eigenrichting navenant kleiner zijn. Maar zoals ik al zei: er is ook een groep die de opgelegde straffen als (veel) te laag ervaren, met (veel) teveel begrip/compassie jegens de dader. Hoe groter die groep, hoe groter het risico op eigenrichting.
Ik sprak dan ook in het algemeen. Dit geval is wmb afgedaan. Moeder betrapte potloodventer, vertelt het aan vader, die deelt een paar klapjes uit, hopelijk heeft potloodventer er iets van geleerd, klaar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:34 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat het in dit geval weinig had uitgemaakt op de actie want dan zou je eerst moeten gaan overleggen wat de huidige strafmaat Is en het opzoeken op uitspraken.nl, en tegen de tijd dat je eruit bent Is de dader al ontsprongen
In het algemeen wordt eigen richting idd veel (te?) zwaar gestraft in vergelijking met "gewone daders". Althans, dat is wel de gangbare praktijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat geldt dan zeker niet als iemand eigen richting heeft gepleegd, dan wordt veel te zwaar gestraft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |