abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154837799
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Blijkbaar had hij al stappen ondernomen:

Verder vind ik 240 uur taakstraf best een flinke straf net als de voorwaardelijke celstraf voor een halfjaar. Er komt nog bij de strafrechtelijke veroordeling met gevolgen voor werk en verzekeringen. Die man heeft vast wel spijt van zijn afspraak met de tongzoen en het betasten.

Maar goed je kunt natuurlijk altijd iemand in de gevangenis gooien omdat je denkt dat dat beter helpt, in de praktijk blijkt dat tegen te vallen.
Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!
En dit is ook nog een proefproces om dit soort gasten beter en harder aan te kunnen pakken!! Nou het goede voorbeeld is gegeven:

1- Misbruik een aantal meisjes
2- probeer niet gepakt te worden
3- als je toch gepakt wordt, begin meteen met therapie en doe heel zielig tegen de D66 rechter
4- krijg een maandje taakstraf en je bent weer vrij

Het is toch om te kotsen, zo doorzichtig allemaal!
Alpha kenny one
pi_154837838
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef falling_away het volgende:

[..]

Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!
En dit is ook nog een proefproces om dit soort gasten beter en harder aan te kunnen pakken!! Nou het goede voorbeeld is gegeven:

3- als je toch gepakt wordt, begin meteen met therapie en doe heel zielig tegen de D66 rechter

Manmanmanmanman... Waarom is het toch zo vaak nodig om de werkelijkheid totaal te verdraaien om een punt te kunnen maken? Zegt dat niet heel veel over het punt dat je denkt te hebben?
  zondag 2 augustus 2015 @ 11:34:31 #203
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154837862
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:17 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee hier staat bijv. wat voor straf je krijgt in NL: http://www.ed.nl/regio/ei(...)rig-meisje-1.5106414

Nou nou nou wat zal die man hiervan leren!!! :r

[..]

Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer, typisch in dit landje. Die man heeft nauwelijks verwonding opgelopen maar gezien andere rechtszaken in NL kun je al raden wat voor straf de pedo en wat voor straf de vader gaat krijgen.
wat heeft deze man precies gedaan dan, zijn leuter laten zien aan een peuter, wat heeft de vader gedaan, een paar klappen gegeven. Ik denk niet dat ze allebei voor jaren de cel in gaan.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_154837950
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Manmanmanmanman... Waarom is het toch zo vaak nodig om de werkelijkheid totaal te verdraaien om een punt te kunnen maken? Zegt dat niet heel veel over het punt dat je denkt te hebben?
Verlicht me.. Hoe verdraai ik de werkelijkheid? Door aan te nemen dat misdadigers proberen zo onschuldig en/of berouwvol mogelijk over te komen?
Alpha kenny one
pi_154837969
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Mwah. Vader-van-meisje-van-3-die-ziet-hoe-een-potloodventer-zijn-dochter-een-showtje-geeft... Kun je je werkelijk niet verplaatsen in de oergevoelens van de vader?
Als ik kijk naar wat zich daadwerkelijk heeft afgespeeld, boeit t mij niet of het een gek, een pedofiel of een verslaafde was. Een piemel laten zien vind ik eerder debiel dan een reden om hysterisch op te reageren.

Het lijkt mij voor t kind beter (en dat zou ook het eerste zijn waar ik me mee bezig zou houden) om weg te gaan van zo'n man. En inderdaad, onder t mom van 'die meneer doet raar'. Het kan aan mij liggen, maar ik weet al een tijdje dat er gekkies rondlopen. Daar ga ik absoluut geen geweld aan verspillen.
pi_154838060
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En dat is dom.
Beter is een burgerarrest en met gepast geweld vasthouden tot de politie ter plaatse is.
Wat een politiek correct geneuzel. Gewoon een paar flinke tikken en een doodschop voor dergelijke lieden. ^O^
pi_154838064
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:41 schreef falling_away het volgende:

[..]

Verlicht me.. Hoe verdraai ik de werkelijkheid? Door aan te nemen dat misdadigers proberen zo onschuldig en/of berouwvol mogelijk over te komen?
Je ziet geen overdrijvingen in je post?
pi_154838122
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je ziet geen overdrijvingen in je post?
Nee eigenlijk niet.. ik som op hoe het gegaan is in die rechtszaak.. nogmaals verlicht me wat de overdrijving is
Alpha kenny one
pi_154838219
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:52 schreef falling_away het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet.. ik som op hoe het gegaan is in die rechtszaak..
O, wauw.
quote:
nogmaals verlicht me wat de overdrijving is
Tuurlijk, geen probleem.
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef falling_away het volgende:

[..]

3- als je toch gepakt wordt, begin meteen met therapie en doe heel zielig tegen de D66 rechter ( :') x1023)

Maar wat is je punt nou eigenlijk?
pi_154838292
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, wauw.

[..]

Tuurlijk, geen probleem.

[..]

Maar wat is je punt nou eigenlijk?
Ok dus jij gelooft dat een dader niet probeert zo zielig mogelijk te doen tegen de rechter om een zo laag mogelijke straf te krijgen (incl op therapie gaan om zijn oprechtheid te tonen)? Oh, wauw

Mijn punt is dat dit soort straffen in NL in geen proportie staan tot de ellendie die veroorzaakt is en jij vindt dat 6 weken taakstraf (sorry was idd iets meer dan een maand) wel erg fors is. Ik probeer me in jouw gedachtegang te verplaatsen, echt waar hoor maar het lukt me met geen mogelijkheid.

Daarbij vind ik dat het een normale reactie is om iemand in elkaar te slaan die zoiets flikt bij je kind. Ik weet nog niet eens of IK het zou doen maar ik vind dat rechters hier totale begrip voor zouden moeten tonen.
Alpha kenny one
pi_154838315
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:10 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ok dus jij gelooft dat een dader niet probeert zo zielig mogelijk te doen tegen de rechter om een zo laag mogelijke straf te krijgen (incl op therapie gaan om zijn oprechtheid te tonen)? Oh, wauw

Mijn punt is dat dit soort straffen in NL in geen proportie staan tot de ellendie die veroorzaakt is en jij vindt dat 6 weken taakstraf (sorry was idd iets meer dan een maand) wel erg fors is. Ik probeer me in jouw gedachtegang te verplaatsen, echt waar hoor maar het lukt me met geen mogelijkheid.

Daarbij vind ik dat het een normale reactie is om iemand in elkaar te slaan die zoiets flikt bij je kind. Ik weet nog niet eens of IK het zou doen maar ik vind dat rechters hier totale begrip voor zouden moeten tonen.
Ik heb niet het idee dat je ook maar een letter begrepen hebt van wat ik schreef. En hoe je aan die onzin komt die mijn mening zou moeten zijn...?
pi_154838354
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je ook maar een letter begrepen hebt van wat ik schreef. En hoe je aan die onzin komt die mijn mening zou moeten zijn...?
Sorry even teruggelezen en het was Wespensteek die het wel een forse straf vond
Alpha kenny one
pi_154838359
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 12:15 schreef falling_away het volgende:

[..]

Sorry even teruggelezen en het was Wespensteek die het wel een forse straf vond
Oké, geen probleem.
pi_154838659
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 08:50 schreef Rucola het volgende:

[..]

Ze hebben vast allemaal massaal geschreeuwd hebben dat de man z'n broek naar beneden deed, terwijl hij in feite gewoon bloemetjes stond te plukken (in zijn broek uiteraard!).
Massaal geschreeuwd hebben?
pi_154838699
quote:
Op internet zijn beelden verschenen van de vermoedelijke dader van de potloodventerij aan de keurige Wethouder Abrahamspad in Amsterdam ZuidOost. Op het YouTube kanaal van FakkaTV is te zien hoe een man (blank) enigszins versuft op de stoep ligt en op een brancard wordt gelegd door ambulance-personeel. De schennispleger zou zijn broek naar beneden hebben getrokken voor een driejarig meisje. De vader van het meisje deelde vervolgens rake klappen uit. Waarvoor hulde. Viespeuk is meegenomen door de pliesie, papa is heengezonden. Gaat er toch nog iets goed in dit land. Beelden zijn VVS gefilmd, dus is het waar.
Geenstijl blijkt wel weer het afvoerputje te zijn, eigenrichting toejuichen.
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 13:33:59 #216
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_154839555
Eigenrichting goedkeuren :')___!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_154839673
quote:
8s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Moderator zondag 2 augustus 2015 @ 13:43:28 #218
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_154839704
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef eight het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.
De man was nog niet eens veroordeeld voor zijn daad, dus wat lul je nou?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_154839766
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd, denken vanuit het belang van het kind en de vader geen gelegenheid geven om zijn afkeer van pedofilie uit te venten en aan iedereen te laten zien hoe stoer hij wel niet voor zijn gezin opkomt.
Ja, want vroeger reageerde mensen heel laconiek op dit soort zaken, kreeg zo iemand geen klappen :')
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 2 augustus 2015 @ 13:46:21 #220
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_154839777
quote:

[..]

Moet je levenslang voor ieman die z'n broek naar beneden trekt :')?
Boete lijkt me voldoende voor zoiets.
pi_154839820
quote:
8s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:33 schreef xpompompomx het volgende:
Afkeuren dat die vader losgaat als z'n dochtertje van drie seksueel geïntimideerd wordt vind ik persoonlijk nog een paar duizend keer meer :') Maar goed...
pi_154839928
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

De man was nog niet eens veroordeeld voor zijn daad, dus wat lul je nou?
;( Zoiets ga je toch niet afwachten als je weet dat de straf zeer waarschijnlijk laag uitvalt? Je eigen straf zal 3 X zo hoog zijn als je na een rechterlijke uitspraak het heft in eigen handen neemt.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_154839948
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Ja, want vroeger reageerde mensen heel laconiek op dit soort zaken, kreeg zo iemand geen klappen :')
Volgens mij was potloodventen een bekend fenomeen en werd daar niet zo hysterisch over gedaan. Natuurlijk mocht je en mag je zo iemand wegjagen of overdragen aan de politie, maar als iemand zijn motor liet draaien was dat eerder aanleiding om te denken dat die even heel nodig moest pissen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154839972
quote:

[..]

Ja, want het zijn ook echt rationele afwegingen die op zo'n moment worden gemaakt.
pi_154840115
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Afkeuren dat die vader losgaat als z'n dochtertje van drie seksueel geïntimideerd wordt vind ik persoonlijk nog een paar duizend keer meer :') Maar goed...
Dit. Gewoon een normale reactie.
pi_154840657
Ben niet zo een voorstander van eigenrichting, maar een paar kletsen moet kunnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_154840913
Als het echt een pedo is, dan kan hij niet genoeg klappen krijgen!
Zonder wrijving geen glans
pi_154841140
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Als het echt een pedo is, dan kan hij niet genoeg klappen krijgen!
Want dat verhelpt het probleem?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 2 augustus 2015 @ 14:56:03 #229
66825 Reya
Fier Wallon
pi_154841190
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:03 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dit. Gewoon een normale reactie.
In een opwelling gebeuren zulk soort dingen nu eenmaal. Uiteraard geen reden om zo'n figuur helemaal lens te slaan, of om iemand te gaan bedreigen.
pi_154841201
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij was potloodventen een bekend fenomeen en werd daar niet zo hysterisch over gedaan. Natuurlijk mocht je en mag je zo iemand wegjagen of overdragen aan de politie, maar als iemand zijn motor liet draaien was dat eerder aanleiding om te denken dat die even heel nodig moest pissen.
Er werd vooral niet zo moeilijk gedaan als iemand dan een paar klappen kreeg, dat was doodnormaal toen. Dan hoefde iemand echt niet bij de politie gaan janken erover.

En dat verhaal over even moeten pissen, toe nou zeg, dat is echt belachelijk ver gezocht. We hebben het hier niet over ergens in het bos ofzo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 2 augustus 2015 @ 14:57:36 #231
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_154841217
_O_ _O_ _O_ _O_

En terecht. Ik zeg; doe die man een lintje.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_154841484
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:56 schreef Reya het volgende:

[..]

In een opwelling gebeuren zulk soort dingen nu eenmaal. Uiteraard geen reden om zo'n figuur helemaal lens te slaan, of om iemand te gaan bedreigen.
Wat is immers het verschil tussen een exhibitionist en iemand die geweld toepast, het zijn beide mensen die zichzelf niet onder controle hebben. Natuurlijk zie ik liever ongevraagd een piemel dan dat ik klappen krijg maar dat is een persoonlijke opvatting.
pi_154841513
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 14:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Er werd vooral niet zo moeilijk gedaan als iemand dan een paar klappen kreeg, dat was doodnormaal toen. Dan hoefde iemand echt niet bij de politie gaan janken erover.
Ik vind het ook niet zo erg als iemand een paar klappen krijgt, wat me niet aanstaat is de hysterie over een (vermoedelijke) potloodventer waarbij de mishandelaar (die zelf ook niet heeft gezien wat die man precies deed) door verslaggevers wordt gefeliciteerd en hier en op GS wordt toegejuichd.

Als het zo fantastisch is dat schennisplegers in elkaar worden gerost, moeten dan ook alle homo's op ontmoetingsplaatsen in elkaar worden gerost, want kinderen kunnen dat zien? En K.O. slaan is helemaal goed? Nog niet zo heel lang geleden gaf een taxichauffeur een agressieve man één klap, die sloeg tegen de straat en was dood. Toen stond half fok en heel GS te klagen dat die man er met een paar jaar gevangenisstraf van af kwam, dat was dan ook een allochtoon, maar een paar klappen zjin lang niet altijd zonder ernstige en blijvende gevolgen.

quote:
En dat verhaal over even moeten pissen, toe nou zeg, dat is echt belachelijk ver gezocht. We hebben het hier niet over ergens in het bos ofzo.
Nee, als je niet in het bos rijdt hoef je ook niet nodig in het bos te pissen. Het is weldegelijk een mogelijkheid. Maar goed, dat jij er in je hoofd een verhaaltje van maakt wat er precies gebeurd is en dat vervolgens als feit aanneemt bij uitsluiting van alle mogelijke alternatieve scenario's was me al in een ander topic duidelijk geworden.
pi_154841514
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat is immers het verschil tussen een exhibitionist en iemand die geweld toepast, het zijn beide mensen die zichzelf niet onder controle hebben. Natuurlijk zie ik liever ongevraagd een piemel dan dat ik klappen krijg maar dat is een persoonlijke opvatting.
Maar jij zal dan ook niet zomaar je piemel aan mensen laten zien hoop ik.
pi_154841600
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet zo erg als iemand een paar klappen krijgt, wat me niet aanstaat is de hysterie over een (vermoedelijke) potloodventer waarbij de mishandelaar (die zelf ook niet heeft gezien wat die man precies deed) door verslaggevers wordt gefeliciteerd en hier en op GS wordt toegejuichd.

Als het zo fantastisch is dat schennisplegers in elkaar worden gerost, moeten dan ook alle homo's op ontmoetingsplaatsen in elkaar worden gerost, want kinderen kunnen dat zien? En K.O. slaan is helemaal goed? Nog niet zo heel lang geleden gaf een taxichauffeur een agressieve man één klap, die sloeg tegen de straat en was dood. Toen stond half fok en heel GS te klagen dat die man er met een paar jaar gevangenisstraf van af kwam, dat was dan ook een allochtoon, maar een paar klappen zjin lang niet altijd zonder ernstige en blijvende gevolgen.

[..]

Nee, als je niet in het bos rijdt hoef je ook niet nodig in het bos te pissen. Het is weldegelijk een mogelijkheid. Maar goed, dat jij er in je hoofd een verhaaltje van maakt wat er precies gebeurd is en dat vervolgens als feit aanneemt bij uitsluiting van alle mogelijke alternatieve scenario's was me al in een ander topic duidelijk geworden.
Hoezo homo's erbij halen? Als jij overdag, bewust voor de neus van een kind seks hebt, je piemel laat zien of iets in die geest dan moet je niet huilen als je een paar gerichte klappen krijgt. Dat heeft geen bal met geaardheid te maken.

Dat pissen is echt belachelijk ver gezocht, geloof ook op geen enkel moment dat als iemand ergens verborgen in de bosjes staat te pissen hij zijn broek op zijn knieeen heeft en in elkaar gerost wordt. Die schrikt zich een ongeluk en daar wordt anders op gereageerd. Dat weet jij ook heel prima, maar je zal en moet er de meest onwaarschijnlijke senario's bijhalen die van deze vent een onschuldig lammetje maken.
pi_154841617
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar jij zal dan ook niet zomaar je piemel aan mensen laten zien hoop ik.
Ik zal ook niet iemand in elkaar meppen om die reden, ik zou er eerder om lachen. Overigens zou ik zeker als er een drie jarige in de buurt is oppassen als ouder met de reactie op zulke figuren, het lijkt mij voor het kind erger dat moeder helemaal in de stress schiet en vader gaat meppen dan het zien van een blote piemel.
pi_154841834
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik zal ook niet iemand in elkaar meppen om die reden, ik zou er eerder om lachen. Overigens zou ik zeker als er een drie jarige in de buurt is oppassen als ouder met de reactie op zulke figuren, het lijkt mij voor het kind erger dat moeder helemaal in de stress schiet en vader gaat meppen dan het zien van een blote piemel.
Dit vind ik een heel sterke observatie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_154842692
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:17 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoezo homo's erbij halen? Als jij overdag, bewust voor de neus van een kind seks hebt, je piemel laat zien of iets in die geest dan moet je niet huilen als je een paar gerichte klappen krijgt. Dat heeft geen bal met geaardheid te maken.
Op zich niet, maar feitelijk is het zo dat er aanzienlijk meer homo's aan schennis van de eerbaarheid doen dan dat er potloodventers zijn, en dat dat waarschijnlijk nog schokkender voor een kind is ook. Als de norm dan is dat je erop mag slaan dan biedt dat perspectieven voor potenrammers. Ik ben niet voor schennis van de eerbaarheid, ook niet onder het mom van homotolerantie, maar mensen ongelukkig slaan lijkt me ook wat overdreven.

quote:
Dat pissen is echt belachelijk ver gezocht, geloof ook op geen enkel moment dat als iemand ergens verborgen in de bosjes staat te pissen hij zijn broek op zijn knieeen heeft en in elkaar gerost wordt. Die schrikt zich een ongeluk en daar wordt anders op gereageerd. Dat weet jij ook heel prima, maar je zal en moet er de meest onwaarschijnlijke senario's bijhalen die van deze vent een onschuldig lammetje maken.
Ik ken de precieze toedracht niet, en realiseer me dat ook. Feit is dat veel zaken anders in elkaar blijken te zitten dan op het eerste gezicht leek. In deze tijd van hysterie en verering van mensen die hun zelfbeheersing verliezen lijkt het me gevaarlijk worden om te gaan wildplassen.
pi_154843134
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op zich niet, maar feitelijk is het zo dat er aanzienlijk meer homo's aan schennis van de eerbaarheid doen dan dat er potloodventers zijn, en dat dat waarschijnlijk nog schokkender voor een kind is ook. Als de norm dan is dat je erop mag slaan dan biedt dat perspectieven voor potenrammers. Ik ben niet voor schennis van de eerbaarheid, ook niet onder het mom van homotolerantie, maar mensen ongelukkig slaan lijkt me ook wat overdreven.

[..]

Ik ken de precieze toedracht niet, en realiseer me dat ook. Feit is dat veel zaken anders in elkaar blijken te zitten dan op het eerste gezicht leek. In deze tijd van hysterie en verering van mensen die hun zelfbeheersing verliezen lijkt het me gevaarlijk worden om te gaan wildplassen.
Dit heeft niets met deze tijd te maken. Vroeger werd er echt niet moeilijk gedaan als iemand die zulke dingen deed een paar klappen kreeg.

Als het om potenrammen gaat dient daar tegen op getreden te worden, maar dat gehuil over een potlootventer die een paar gerichte klappen krijgt(laten we eerlijk zijn, zo ernstig was het nu ook weer niet) slaat nergens op.

Er is daarin gewoon een grens, een paar tikken kan je gewoon verwachten als je zaken doet omdat het zo lekker schokkend is. Een potlootventer doet het om de geschokte reactie's.
pi_154843341
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:20 schreef erodome het volgende:
Een potlootventer doet het om de geschokte reactie's.
Dan lijkt het mij niet verstandig om zo geschokt te reageren als deze vader en moeder deden.
pi_154843507
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 16:20 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit heeft niets met deze tijd te maken. Vroeger werd er echt niet moeilijk gedaan als iemand die zulke dingen deed een paar klappen kreeg.

Als het om potenrammen gaat dient daar tegen op getreden te worden,
Waarom? Vroeger deed niemand moeilijk als schennisplegers een paar klappen kregen?

quote:
maar dat gehuil over een potlootventer die een paar gerichte klappen krijgt(laten we eerlijk zijn, zo ernstig was het nu ook weer niet) slaat nergens op.
Zoals ik al aangaf kan het behoorlijk mis gaan met 'een paar klappen'.

quote:
Er is daarin gewoon een grens, een paar tikken kan je gewoon verwachten als je zaken doet omdat het zo lekker schokkend is. Een potlootventer doet het om de geschokte reactie's.
Nee, om de reactie meestal. Maar als twee cruisers het ook wel spannend vinden om betrapt te kunnen worden dan mogen die ook in elkaar gerost worden?
pi_154844249
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2015 15:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies.
  zondag 2 augustus 2015 @ 17:59:04 #243
16715 Mylene
*schatje*
  zondag 2 augustus 2015 @ 18:33:24 #244
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_154846619
quote:
Ik hoop dat andere ouders even nadenken voor ze zo impulslief reageren. Als dit is wat vader doet als een man iets LIJKT te doen, wat gaat ie dan doen als het kindje in kwestie puber is en iets LIJKT te doen wat de papa niet goed vindt?
Prrrrr
  maandag 3 augustus 2015 @ 14:36:27 #245
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_154867257
Bij mij in de stad is er iemand geweest die misbruiker van z'n zoontje aan een mes geregen heeft.
En nee dat heeft ie niet meer na kunnen vertellen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_154869608
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 14:36 schreef nils7 het volgende:
Bij mij in de stad is er iemand geweest die misbruiker van z'n zoontje aan een mes geregen heeft.
En nee dat heeft ie niet meer na kunnen vertellen.
Is het argument wat sommige mensen lijken te hebben van: "Maar dit lost toch helemaal niks op blabla". Ook direct opgelost want het probleem is dan direct opgelost :)
pi_154872776
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Daar zal de dader van leren! Een welgemeende foei en binnen een kwartier weer buiten terwijl de vader daar uren moet blijven en eventueel vervolgd wordt voor mishandeling _O_
Hoe kom je erbij?? Bij een zedenmisdrijf wordt je standaard aangehouden. Wat mensen al niet verzinnen om hun onderbuikgevoel goed te praten..
pi_154872933
Van mij had hij hem dood mogen slaan.
blablablabla
pi_154873310
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:23 schreef Elan het volgende:
Van mij had hij hem dood mogen slaan.
Als wij elkaar dood mogen slaan als wij het idee hebben dat ons of de onzen onrecht wordt aangedaan.
Hoe zou zo'n maatschappij eruit zien? Ik kan me er iets bij voorstellen.
We kennen de doodstraf niet in NL. En als we die wel zouden hebben dan lijkt het me geen goed plan om die standrechtelijk uit te laten te voeren door particulieren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Standrechtelijke_executie
pi_154873368
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hoe zou zo'n maatschappij eruit zien?
Minder pedofielen O+
blablablabla
pi_154873406
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:41 schreef Elan het volgende:

[..]

Minder pedofielen O+
Je kunt er zelf ook het slachtoffer van worden als iemand met een doodsklap in de vingers en een kort lontje jou ergens van verdenkt. Ik denk doe maar niet.
pi_154873455
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je kunt er zelf ook het slachtoffer van worden als iemand met een doodsklap in de vingers en een kort lontje jou ergens van verdenkt. Ik denk doe maar niet.
Hoezo verdacht.
Dit geval was gewoon een heterdaadje hoor.
blablablabla
pi_154873580
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo verdacht.
Dus bij een heterdaadje mag het?
Maar laat ik er over ophouden. Het is stompzinnig. Je mag niet iemand anders doodslaan.
Vergeet mijn comentaar. Je had gelijk.
pi_154873681
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Hoezo verdacht.
Zelfs dat niet.
pi_154873766
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 18:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dus bij een heterdaadje mag het?

Van mij wel. Van de wet niet.
Behalve bij noodweer-exces natuurlijk.

Wat die vent deed kan natuurlijk echt niet. Nederland is wel wat makkelijk met straffen voor dat soort figuren.
blablablabla
pi_154875262
quote:
Schennispleger Zuidoost blijft langer vast

De man die vrijdagavond in Zuidoost werd aangehouden op verdenking van schennispleging blijft langer vastzitten. Dat heeft het Openbaar Ministerie besloten.

Volgens getuigen zou de verdachte op het Wethouder Abrahamspad een klein meisje hebben meegelokt, waarna hij zijn broek naar beneden trok. Toen dat in de gaten liep, gaf een andere man hem een flink pak rammel, zeggen buurtbewoners. De man werd even later ingerekend door de politie.
bron
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 09:52:14 #257
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_154889105
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Is het argument wat sommige mensen lijken te hebben van: "Maar dit lost toch helemaal niks op blabla". Ook direct opgelost want het probleem is dan direct opgelost :)
Inderdaad, die "pedo killer" is nog bij ons in de les maatschappijleer geweest om zn verhaal te doen.
En ja ik snap hem heel goed.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_154889641
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 16:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja of iemand blaast dus per ongeluk de verkeerde woonboot op, zoals in de link die ik eerder in dit topic postte.
pi_154895864
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:24 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja of iemand blaast dus per ongeluk de verkeerde woonboot op, zoals in de link die ik eerder in dit topic postte.
Er zijn ook mensen die jarenlang onschuldig vast hebben gezeten... Dat gebeurd overal dus.
pi_154896041
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2015 19:39 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Blijft vreemd dat ze verhalen van mensen die zelf niets gezien hebben maar gehoord hebben van getuigen, die niet aan het woord komen, gaan vermelden in kranten. Zeker als er woorden als "zou" bij gebruikt worden. Ik dacht dat journalisten onderzoek moesten doen in plaats van geruchten verspreiden.
pi_154897395
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die jarenlang onschuldig vast hebben gezeten... Dat gebeurd overal dus.
Oh dus eigenlijk zijn dat maar futiliteiten? Of acceptabele risico's? Collateral damage?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154898536
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Oh dus eigenlijk zijn dat maar futiliteiten? Of acceptabele risico's? Collateral damage?
Dat zeg ik niet, maar als je het op die manier wilt bekijken moeten we dus ook maar stoppen mensen berechten, daar zijn ook fouten gemaakt. Ik maak mij er niet zo druk om, vind het alleen niet erg als iemand een pedofiel iets aandoet.
pi_154902273
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 16:39 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar als je het op die manier wilt bekijken moeten we dus ook maar stoppen mensen berechten, daar zijn ook fouten gemaakt.
We hebben het niet over (stoppen met) berechten maar over eigenrichting, daar komt geen rechter aan te pas.
quote:
Ik maak mij er niet zo druk om, vind het alleen niet erg als iemand een pedofiel iets aandoet.
Misschien ga jij je er wel druk om maken als je zelf onterecht beschuldigd wordt van pedofilie.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_154904826
quote:

[..]

Dat zeg ik niet, maar als je het op die manier wilt bekijken moeten we dus ook maar stoppen mensen berechten, daar zijn ook fouten gemaakt. Ik maak mij er niet zo druk om, vind het alleen niet erg als iemand een pedofiel iets aandoet.
Maar dat was dus geen pedofiel, dat was de buurman. En die is nu dood.
pi_154936202
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 15:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Blijft vreemd dat ze verhalen van mensen die zelf niets gezien hebben maar gehoord hebben van getuigen, die niet aan het woord komen, gaan vermelden in kranten. Zeker als er woorden als "zou" bij gebruikt worden. Ik dacht dat journalisten onderzoek moesten doen in plaats van geruchten verspreiden.
Dat ligt er aan, bij welke krant je werkt..
pi_154944884
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit is dus zo'n heterdaadje waarbij een paar petsen best op z'n plaats zijn om de burgerlijke aanhouding te vergemakkelijken. Een paar meppen en dan uitleveren aan de politie. Goed gedaan van die vader.
Jij bent ook al een voorstander van het eigen rechter spelen? Terug naar de middeleeuwen en eigenhandig lynchen?
Leg eens uit hoe die petsen nodig zijn om hem aan te (laten) houden?
Laat de politie die man aanhouden en zie dat hij wordt behandeld voordat hij weer los wordt gelaten. Dat is hoe een beschaafde samenleving hiermee omgaat.
Vanzelfsprekend is het lastig of onmogelijk om die pedofiliteit er uit te krijgen maar het is wel haalbaar om hem te leren om niet op die impulsen te reageren. Als burgemeesters vervolgens niet verraden dat een pedo op adres X komt te wonen en die man iets van een sociaal netwerk heeft wanneer hij wordt los gelaten dan vergroot de kans dat het niet nog een keer gebeurt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154945986
Als hij onthoofd is vergroot het de kans dat het niet nog een keer gebeurt des te meer.
Conscience do cost.
  donderdag 6 augustus 2015 @ 17:07:49 #268
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_154959391
quote:

[..]

Het was geen pedofiel in deze zaak
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_154959558
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 20:35 schreef Toeps het volgende:

[..]

Maar dat was dus geen pedofiel, dat was de buurman. En die is nu dood.
Als ik zo'n eigenrichter in mijn vingers krijg.....
pi_154962451
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik zo'n eigenrichter in mijn vingers krijg.....
In het Wilde Westen waren ze maar mietjes, wij kunnen dat beter. *O*
Op naar het niveau van de middeleeuwen! Waar halen we zoveel pek en veren vandaan? Kom op timmermannen, schandpalen maken! De beschimmelde tomaten en rotte eieren regelen we zelf wel. Paarden zijn er ook genoeg dus dat vierendelen komt goed. Voor het onthoofden improviseren we wel.

en ondertussen is de USA nog steeds bezig met waterboarden, slaapverstoring, vernedering, onderkoeling en al die andere leuke zaken die onder "enhanced interrogation" vallen en assisteert o.a. Nederland desgevraagd de USA hierbij door mensen uit te leveren en luchthavens te laten gebruiken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')