Dit is dus zo'n heterdaadje waarbij een paar petsen best op z'n plaats zijn om de burgerlijke aanhouding te vergemakkelijken. Een paar meppen en dan uitleveren aan de politie. Goed gedaan van die vader.quote:Een schennispleger is aan het begin van de avond mishandeld in het Wethouder Abrahamspad in Zuidoost.
Dat meldt RTV NH. Buurtbewoners zeggen tegen de omroep dat hij zijn broek naar beneden trok in het bijzijn van een driejarig meisje. De politie kan dat niet bevestigen, maar zegt wel dat het om een schennispleger gaat.
Volgens de omstanders zou de moeder de man samen met het meisje hebben betrapt, waarna de vader hem in elkaar zou hebben geslagen. De gewonde schennispleger is per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis en zit inmiddels op het politiebureau.
De man die hem mishandelde is volgens de politiewoordvoerder niet aangehouden.
Bron: AT5
Ja en?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:00 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap, denk ik, wel waarom die vader dat deed, maar ik keur het niet goed. Met een beetje pech wordt hij zelf aangeklaagd wegens mishandeling.
niet dus.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 16:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Dit is dus zo'n heterdaadje waarbij een paar petsen best op z'n plaats zijn om de burgerlijke aanhouding te vergemakkelijken.
En dat is dom.quote:
Daar zal de dader van leren! Een welgemeende foei en binnen een kwartier weer buiten terwijl de vader daar uren moet blijven en eventueel vervolgd wordt voor mishandelingquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat is dom.
Beter is een burgerarrest en met gepast geweld vasthouden tot de politie ter plaatse is.
En mocht die schennispleger voor de rechter komen, krijgt ie nog strafvermindering ook omdat ie mishandeld is.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
Daar zal de dader van leren! Een welgemeende foei en binnen een kwartier weer buiten terwijl de vader daar uren moet blijven en eventueel vervolgd wordt voor mishandeling
Niet dus.quote:
Wie zegt dat de schennis pleger iets leert van een paar klappen dan, mogelijk wel dat het de volgende keer nog stiekemer moet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Daar zal de dader van leren! Een welgemeende foei en binnen een kwartier weer buiten terwijl de vader daar uren moet blijven en eventueel vervolgd wordt voor mishandeling
Ook disproportioneel geweld is onder omstandigheden toegestaan(noodweerexces). Nog los van de vraag of het OM vervolging überhaupt opportuun vindt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:08 schreef Janneke141 het volgende:
Ja leuk, maar eigenrichting is (gelukkig) nog steeds niet toegestaan. Het zou me verbazen dat dit valt onder proportioneel geweld.
Uhm nee. Disproportioneel geweld is disproportioneel. Het woord zegt het al....quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:15 schreef Confetti het volgende:
Ook disproportioneel geweld is onder omstandigheden toegestaan(noodweerexces).
En de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.quote:Was die maar onder een vrachtwagen gegooid zonder getuigen. Mafkees.
Waarom was dit noodweer dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook disproportioneel geweld is onder omstandigheden toegestaan(noodweerexces). Nog los van de vraag of het OM vervolging überhaupt opportuun vindt.
Was die maar onder een vrachtwagen gegooid zonder getuigen. Mafkees.
Goed genuanceerde reacties daarquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:20 schreef Inspireme het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)&id=1575265806092594
Filmpje van de pedo in kwestie
Nee. Het geweld blijft disproportioneel maar het wordt de dader niet verweten. Het is een schuld en geen rechtvaardigingsgrond.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uhm nee. Disproportioneel geweld is disproportioneel. Het woord zegt het al....
Noodweerexces is, bij noodweer, proportioneel.
[..]
En de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.
Ga jij de vrachtwagen besturen?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:22 schreef Confetti het volgende:
Verder heeft mijn opmerking niets met de onderbuik te maken maar een naar mijn inziens rechtvaardig einde voor zo'n idioot.
Nou ja, de doodstraf willen toepassen op een vergrijp waar volgens de wetgever een celstraf van maximaal 3 maanden op staat komt toch dicht in de buurt van de tekstboekdefinitie van onderbuik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:22 schreef Confetti het volgende:
Verder heeft mijn opmerking niets met de onderbuik te maken maar een naar mijn inziens rechtvaardig einde voor zo'n idioot.
en terecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:13 schreef Elfletterig het volgende:
Het zal erop uitdraaien dat de vader wordt bestraft voor het toegepaste geweld. De schennispleger krijgt geen straf omdat hij door de gebeurtenissen (en de media-aandacht) al genoeg is gestraft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |