Spot on! Zoals wel vaker. Laat daar geen misverstanden over bestaan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, de doodstraf willen toepassen op een vergrijp waar volgens de wetgever een celstraf van maximaal 3 maanden op staat komt toch dicht in de buurt van de tekstboekdefinitie van onderbuik.
Superieure humor.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
Of aan de vader. Wie zal het zeggen.
Hoezo niet, Inspireme?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:51 schreef Inspireme het volgende:
^ Je hebt het artikel niet goed gelezen.
Dit is zijn verhaal:quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:46 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuwsbericht lezen we dat een man zijn broek naar beneden heeft getrokken bij een gezelschap van vader, moeder en kind. In de hoofdjes van velen gaan dan alle seinen op groen en is deze dader klaar om gelyncht te worden.
http://www.at5.nl/artikel(...)e-ouder-dat-zou-doenquote:'M'n kinderen waren aan het buitenspelen op nog geen vijf meter van mijn deur en op een gegeven moment hoorde ik mijn vriendin schreeuwen. Want mijn vriendin stond gewoon in de keuken te kijken hoe ze aan het spelen waren. Ik rende naar buiten omdat ik dacht dat een van m'n kinderen was gevallen en toen werden er allemaal dingen geschreeuwd: 'pedofiel' en 'broek naar beneden. Dus toen ben ik er achteraan gerend.'
Toen werden er dingen geschreeuwd, 'pedofiel' en 'broek naar beneden', blijkbaar wil dit soort tokkies niet eens zeker weten waarom ze iemand in elkaar timmeren.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit is zijn verhaal:
[..]
http://www.at5.nl/artikel(...)e-ouder-dat-zou-doen
Ik neem aan dat hij het uiteindelijk wel heeft gezien maar het is gewoon enorm overtrokken, blijkbaar waren de kinderen gewoon aan het spelen en zag iemand anders de potloodventer.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 21:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Toen werden er dingen geschreeuwd, 'pedofiel' en 'broek naar beneden', blijkbaar wil dit soort tokkies niet eens zeker weten waarom ze iemand in elkaar timmeren.
Je neemt het maar aan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij het uiteindelijk wel heeft gezien maar het is gewoon enorm overtrokken, blijkbaar waren de kinderen gewoon aan het spelen en zag iemand anders de potloodventer.
De broek op deze foto hangt er wel vreemd bij maar inderdaad wat de man zag toen hij erachteraan ging staat er niet.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je neemt het maar aan.
Hij zegt helemaal niet dat hij het gezien heeft. Als hij het gezien zou hebben, zou hij dat toch zeggen, lijkt me het sterkste argument. Dat hij uiting van wat vaag geschreeuw spreekt m.i. boekdelen.
Wat een warrig verhaal. Een kindje weglokken bij de moeder (volgens omstanders), daarna vindt de moeder de dader en kort daarna wordt de dader in elkaar getimmerd door de vader.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De broek op deze foto hangt er wel vreemd bij maar inderdaad wat de man zag toen hij erachteraan ging staat er niet.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)n-amsterdam-zuidoost
Dat klopt blijkbaar ook niet als je het verhaal van de man zelf nu leest, omstanders en journalisten geven er maar een draai aan.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat een warrig verhaal. Een kindje weglokken bij de moeder (volgens omstanders), daarna vindt de moeder de dader en kort daarna wordt de dader in elkaar getimmerd door de vader.
Hoe liet deze moeder haar kindje dan weglokken? En zagen omstanders dat, maar de moeder zelf niet? Daarna vindt de moeder de dader, is de dader dan niet gevlucht? En timmert de vader de dader in elkaar.
Lijkt me zeer goed mogelijk dat dit verhaal niet klopt.
Verhaal van de man zelf leest? Ik heb alleen zijn verklaring op AT5.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt blijkbaar ook niet als je het verhaal van de man zelf nu leest, omstanders en journalisten geven er maar een draai aan.
Dat is toch een heel ander verhaal dan dat eerste verhaal.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Verhaal van de man zelf leest? Ik heb alleen zijn verklaring op AT5.
Ja, maar hij heeft geen verklaring afgegeven die te lezen is, bedoel ik.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is toch een heel ander verhaal dan dat eerste verhaal.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hij het uiteindelijk wel heeft gezien maar het is gewoon enorm overtrokken, blijkbaar waren de kinderen gewoon aan het spelen en zag iemand anders de potloodventer.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt blijkbaar ook niet als je het verhaal van de man zelf nu leest, omstanders en journalisten geven er maar een draai aan.
En beste S_C, wat is nu de 'officiele' versie ?quote:
Tof. Hoe gaat dat dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:38 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat is het nu juist... het is NIET terecht. Zie de wet.
Als de meerderheid dit terecht vindt, kunnen we de wet veranderen.
En terecht. voor je het weet gebeuren dit soort dingen:quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:41 schreef stopnaald het volgende:
[..]
In het algemeen wordt eigen richting idd veel (te?) zwaar gestraft in vergelijking met "gewone daders". Althans, dat is wel de gangbare praktijk.
Ja sorry, foutje, verkeerde boot!quote:De aanslag op een woonboot in Wormer, waarbij eerder dit jaar een man om het leven kwam en een vrouw zwaargewond raakte, was bedoeld voor een man die beschuldigd werd van misbruik. Dat meldt het Openbaar Ministerie.
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben in dit topic die dat verschil niet begrijpt, terwijl het voor de rest bijzonder eenvoudig lijkt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:09 schreef Re het volgende:
Potloodventers zitten geheel anders in elkaar dan pedofielen, niet dat deze vader het verschil wil weten
Ze hebben vast allemaal massaal geschreeuwd hebben dat de man z'n broek naar beneden deed, terwijl hij in feite gewoon bloemetjes stond te plukken (in zijn broek uiteraard!).quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je neemt het maar aan.
Hij zegt helemaal niet dat hij het gezien heeft. Als hij het gezien zou hebben, zou hij dat toch zeggen, lijkt me het sterkste bewijs. Dat hij uiting van wat vaag geschreeuw spreekt m.i. boekdelen.
Je geslachtsdeel aan een 3-jarige laten zien, dat klinkt op z'n zachtst gezegd niet erg gezond en smerig.quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben in dit topic die dat verschil niet begrijpt, terwijl het voor de rest bijzonder eenvoudig lijkt.
Er is dus een volwassen kerel die ergens buiten spontaan z'n lul laat zien aan een peuter. Toch is dat om de een of andere reden volgens velen hier helemaal niet per se seksueel van aard en ook zou het volgens diezelfde mensen bijzonder goed mogelijk zijn dat de leeftijd van dat kind helemaal niet van belang is. Sterker nog: die mensen reageren alsof iemand een domme lul is als hij er pedoseksualiteit achter zoekt.
Ik volg het echt niet.
Wat is er veranderd dan? Niets dat relevant is voor mijn stelling, in ieder geval...quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 23:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
[..]
En beste S_C, wat is nu de 'officiele' versie ?
Lijkt mij ook. Ik begrijp die wat krampachtige zoektocht naar heel onschuldige verklaringen dan ook niet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:52 schreef Rucola het volgende:
[..]
Je geslachtsdeel aan een 3-jarige laten zien, dat klinkt op z'n zachtst gezegd niet erg gezond en smerig.Mag toch hopen dat iedereen het daarover eens is.
quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Ik begrijp die wat krampachtige zoektocht naar heel onschuldige verklaringen dan ook niet.
Hetzelfde geldt voor jouw 'zoektocht'.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:28 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie nergens goedpraters eigenlijk, alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen weten
Wat?quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Hetzelfde geldt voor jouw 'zoektocht'.
De quote van Re.quote:
Als je kijkt naar wat er feitelijk is gebeurd is dit toch geen reden om iemand in elkaar te slaan? Het kind heeft een piemel gezien! Meer kan ik er niet uit opmaken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Ik begrijp die wat krampachtige zoektocht naar heel onschuldige verklaringen dan ook niet.
Nou ja... Ik heb hierboven mensen zelfs zien opperen dat die man daar gewoon even stond te pissen, schrok toen ie ineens een kind van drie zag, struikelde en weet ik veel wat. Ik schaar dat zelf wel onder 'krampachtig op zoek zijn naar een onschuldige verklaring'. En 'het complete verhaal'? Welke informatie vind je verder nog van belang dan?quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:17 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
De quote van Re.
Ik zie nergens mensen die 'krampachtig op zoek zijn naar een onschuldige verklaring', alleen mensen die graag eerst het complete verhaal willen weten.
Hoho. Ik stel helemaal nergens dat die man het verdiende om in elkaar geschopt te worden hoor.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat er feitelijk is gebeurd is dit toch geen reden om iemand in elkaar te slaan? Het kind heeft een piemel gezien! Meer kan ik er niet uit opmaken.
Enige juiste reactie is je kind weghalen, erom lachen en de politie bellen. Voor 't kind ook veel beter. Hoeft niemand 'n trauma van te krijgen.
Erom lachen, nee. Dit is vies.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je kijkt naar wat er feitelijk is gebeurd is dit toch geen reden om iemand in elkaar te slaan? Het kind heeft een piemel gezien! Meer kan ik er niet uit opmaken.
Enige juiste reactie is je kind weghalen, erom lachen en de politie bellen. Voor 't kind ook veel beter. Hoeft niemand 'n trauma van te krijgen.
Tikje overdreven. Het zou ook een potloodventer kunnen zijn. Is ook seksueel. Voor de venter zou de leeftijd van het meisje onbelangrijk kunnen zijn. Heel wat anders dan iemand een domme lul noemen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik zo ongeveer de enige ben in dit topic die dat verschil niet begrijpt, terwijl het voor de rest bijzonder eenvoudig lijkt.
Er is dus een volwassen kerel die ergens buiten spontaan z'n lul laat zien aan een peuter. Toch is dat om de een of andere reden volgens velen hier helemaal niet per se seksueel van aard en ook zou het volgens diezelfde mensen bijzonder goed mogelijk zijn dat de leeftijd van dat kind helemaal niet van belang is. Sterker nog: die mensen reageren alsof iemand een domme lul is als hij er pedoseksualiteit achter zoekt.
Ik volg het echt niet.
Ik denk de boskabouters. Wat is dit voor kulredenering dan? Als het aan jou ligt kan de verdachte gewoon ontkennen en wegkomen. Want getuigen kunnen liegen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
[..]
Volgens de omstanders ...
Men zegt ...
Het schijnt dat ...
Wie weet hoe het werkelijk zit?
Zit je te trollen of begrijp je het echt niet? Ik heb het nergens over liegende getuigen. Ik zet wel mijn vraagtekens bij mensen die het toejuichen dat iemand het ziekenhuis ingerost is, op basis van wat een journalist heeft opgeschreven aan de hand van verklaringen van mensen die het zelf ook wellicht helemaal niet hebben zien gebeuren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:38 schreef LouisLitt het volgende:
[..]
Ik denk de boskabouters. Wat is dit voor kulredenering dan? Als het aan jou ligt kan de verdachte gewoon ontkennen en wegkomen. Want getuigen kunnen liegen.
een pedofiel wil kindjes neuken, een potloodventer wil zijn lul laten zien... (exhibitionistische dysfunctie). Best dom van een pedofiel om op staat je broek te laten zakken of om zo kinderen mee te lokken, niet?quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik volg het echt niet.
En een potloodventer die zijn lul aan een peuter laat zien? Waarom zou de kans reëel zijn dat het geen pedofiel betreft?quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:17 schreef Re het volgende:
[..]
een pedofiel wil kindjes neuken, een potloodventer wil zijn lul laten zien... (exhibitionistische dysfunctie). Best dom van een pedofiel om op staat je broek te laten zakken of om zo kinderen mee te lokken, niet?
stel jij zit je kont te moonen in de bus op je schoolreisje en je rijdt langs een kleuter in zijn maxi cosi... ben je dan een pedofiel?, nee gewoon exhibitionistischquote:Op zondag 2 augustus 2015 10:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En een potloodventer die zijn lul aan een peuter laat zien? Waarom zou de kans reëel zijn dat het geen pedofiel betreft?
Het lijkt mij een seksuele daad inderdaad en per ongeluk je lul aan een peuter laten zien... Lijkt mij sterk.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:21 schreef Re het volgende:
[..]
stel jij zit je kont te moonen in de bus op je schoolreisje en je rijdt langs een kleuter in zijn maxi cosi... ben je dan een pedofiel?, nee gewoon exhibitionistisch
en wie weet doet hij het bewust bij die kleuter, ik weet het niet, jij wel? En indien wel, dan wil hij er nog steeds geen seks mee
Mwah. Vader-van-meisje-van-3-die-ziet-hoe-een-potloodventer-zijn-dochter-een-showtje-geeft... Kun je je werkelijk niet verplaatsen in de oergevoelens van de vader?quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:22 schreef Taurus het volgende:
Idd Taurus zou een prima kandidaat zijn om rechter te worden in NL..quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Mwah. Vader-van-meisje-van-3-die-ziet-hoe-een-potloodventer-zijn-dochter-een-showtje-geeft... Kun je je werkelijk niet verplaatsen in de oergevoelens van de vader?
Stel nou dat hypothetisch gezien het disproportionele geweld niet disproportioneel was? Wat dan?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uhm nee. Disproportioneel geweld is disproportioneel. Het woord zegt het al....
Noodweerexces is, bij noodweer, proportioneel.
[..]
En de onderbuikgevoelens hebben het topic ook gevonden.
"Kijk nou, Truusje, die meneer is een dommerd! Die weet nog niet dat je je piemel of je spleetje niet zomaar mag laten zien aan iedereen. Kom, dan gaan we ergens anders spelen."quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Mwah. Vader-van-meisje-van-3-die-ziet-hoe-een-potloodventer-zijn-dochter-een-showtje-geeft... Kun je je werkelijk niet verplaatsen in de oergevoelens van de vader?
Inderdaad. Zulke mannen heb je ook. Ze zijn er - zelfs in Nederland - in alle soorten en maten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
"Kijk nou, Truusje, die meneer is een dommerd! Die weet nog niet dat je je piemel of je spleetje niet zomaar mag laten zien aan iedereen. Kom, dan gaan we ergens anders spelen."
Daar staat toch niets over welke straffen mensen hebben gekregen. Verder lijkt het mij logisch dat iemand die slachtoffer is van mishandeling aangifte doet.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef falling_away het volgende:
In Nederland zal de vader vast wel weer een taakstraf krijgen en de dader een mindere straf omdat hij al genoeg geleden heeft..
Zie bijv. het recente geval in Limburg: http://www.1limburg.nl/ki(...)ling?context=default
Waar haalt zo iemand het lef vandaan om aangifte te doen nadat hij een meisje ontvoerd heeft voor misbruik en haar 6-jarig broertje alleen achter heeft gelaten op straat? Dat kan alleen in NL.
Ik besef dat de VS wat straffen betreft geen goed voorbeeld is, maar daar weten ze tenminste wel raad met kindermisbruikers
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-werd-geslagen.dhtml
25 jaar cel ipv. 100 uur schoffelen
Nee hier staat bijv. wat voor straf je krijgt in NL: http://www.ed.nl/regio/ei(...)rig-meisje-1.5106414quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar staat toch niets over welke straffen mensen hebben gekregen.
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer, typisch in dit landje. Die man heeft nauwelijks verwonding opgelopen maar gezien andere rechtszaken in NL kun je al raden wat voor straf de pedo en wat voor straf de vader gaat krijgen.quote:Verder lijkt het mij logisch dat iemand die slachtoffer is van mishandeling aangifte doet.
Die 2 liggen in de werkelijkheid soms relatief dicht tegen elkaar aan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:17 schreef falling_away het volgende:
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer
Blijkbaar had hij al stappen ondernomen:quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee hier staat bijv. wat voor straf je krijgt in NL: http://www.ed.nl/regio/ei(...)rig-meisje-1.5106414
Nou nou nou wat zal die man hiervan leren!!!
[..]
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer, typisch in dit landje. Die man heeft nauwelijks verwonding opgelopen maar gezien andere rechtszaken in NL kun je al raden wat voor straf de pedo en wat voor straf de vader gaat krijgen.
Verder vind ik 240 uur taakstraf best een flinke straf net als de voorwaardelijke celstraf voor een halfjaar. Er komt nog bij de strafrechtelijke veroordeling met gevolgen voor werk en verzekeringen. Die man heeft vast wel spijt van zijn afspraak met de tongzoen en het betasten.quote:Positief
De Eindhovenaar ziet in wat voor leed hij de meisjes heeft bezorgd, zo zegt de rechter. Hij zou oprecht berouw hebben getoond. Ook vindt de rechter het positief dat de man zelf het initiatief nam om zijn probleem aan te pakken.
Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd, denken vanuit het belang van het kind en de vader geen gelegenheid geven om zijn afkeer van pedofilie uit te venten en aan iedereen te laten zien hoe stoer hij wel niet voor zijn gezin opkomt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:01 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
"Kijk nou, Truusje, die meneer is een dommerd! Die weet nog niet dat je je piemel of je spleetje niet zomaar mag laten zien aan iedereen. Kom, dan gaan we ergens anders spelen."
Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar had hij al stappen ondernomen:
Verder vind ik 240 uur taakstraf best een flinke straf net als de voorwaardelijke celstraf voor een halfjaar. Er komt nog bij de strafrechtelijke veroordeling met gevolgen voor werk en verzekeringen. Die man heeft vast wel spijt van zijn afspraak met de tongzoen en het betasten.
Maar goed je kunt natuurlijk altijd iemand in de gevangenis gooien omdat je denkt dat dat beter helpt, in de praktijk blijkt dat tegen te vallen.
Manmanmanmanman... Waarom is het toch zo vaak nodig om de werkelijkheid totaal te verdraaien om een punt te kunnen maken? Zegt dat niet heel veel over het punt dat je denkt te hebben?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!
En dit is ook nog een proefproces om dit soort gasten beter en harder aan te kunnen pakken!! Nou het goede voorbeeld is gegeven:
1- Misbruik een aantal meisjes
2- probeer niet gepakt te worden
3- als je toch gepakt wordt, begin meteen met therapie en doe heel zielig tegen de D66 rechter
4- krijg een maandje taakstraf en je bent weer vrij
Het is toch om te kotsen, zo doorzichtig allemaal!
wat heeft deze man precies gedaan dan, zijn leuter laten zien aan een peuter, wat heeft de vader gedaan, een paar klappen gegeven. Ik denk niet dat ze allebei voor jaren de cel in gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:17 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee hier staat bijv. wat voor straf je krijgt in NL: http://www.ed.nl/regio/ei(...)rig-meisje-1.5106414
Nou nou nou wat zal die man hiervan leren!!!
[..]
Dat is alleen logisch voor iemand die ver buiten de werkelijkheid leeft. De dader is het slachtoffer, typisch in dit landje. Die man heeft nauwelijks verwonding opgelopen maar gezien andere rechtszaken in NL kun je al raden wat voor straf de pedo en wat voor straf de vader gaat krijgen.
Verlicht me.. Hoe verdraai ik de werkelijkheid? Door aan te nemen dat misdadigers proberen zo onschuldig en/of berouwvol mogelijk over te komen?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Manmanmanmanman... Waarom is het toch zo vaak nodig om de werkelijkheid totaal te verdraaien om een punt te kunnen maken? Zegt dat niet heel veel over het punt dat je denkt te hebben?
Als ik kijk naar wat zich daadwerkelijk heeft afgespeeld, boeit t mij niet of het een gek, een pedofiel of een verslaafde was. Een piemel laten zien vind ik eerder debiel dan een reden om hysterisch op te reageren.quote:Op zondag 2 augustus 2015 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat een politiek correct geneuzel. Gewoon een paar flinke tikken en een doodschop voor dergelijke lieden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 17:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En dat is dom.
Beter is een burgerarrest en met gepast geweld vasthouden tot de politie ter plaatse is.
Je ziet geen overdrijvingen in je post?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:41 schreef falling_away het volgende:
[..]
Verlicht me.. Hoe verdraai ik de werkelijkheid? Door aan te nemen dat misdadigers proberen zo onschuldig en/of berouwvol mogelijk over te komen?
Nee eigenlijk niet.. ik som op hoe het gegaan is in die rechtszaak.. nogmaals verlicht me wat de overdrijving isquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je ziet geen overdrijvingen in je post?
O, wauw.quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:52 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet.. ik som op hoe het gegaan is in die rechtszaak..
Tuurlijk, geen probleem.quote:nogmaals verlicht me wat de overdrijving is
Maar wat is je punt nou eigenlijk?quote:Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef falling_away het volgende:
[..]
Boehoehoehoe rechter, ik vind het ook erg en beloof dat ik het nooooit meer zal doen!
En dit is ook nog een proefproces om dit soort gasten beter en harder aan te kunnen pakken!! Nou het goede voorbeeld is gegeven:
1- Misbruik een aantal meisjes
2- probeer niet gepakt te worden
3- als je toch gepakt wordt, begin meteen met therapie en doe heel zielig tegen de D66 rechter (x1023)
4- krijg een maandje taakstraf en je bent weer vrij
Het is toch om te kotsen, zo doorzichtig allemaal!
Ok dus jij gelooft dat een dader niet probeert zo zielig mogelijk te doen tegen de rechter om een zo laag mogelijke straf te krijgen (incl op therapie gaan om zijn oprechtheid te tonen)? Oh, wauwquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O, wauw.
[..]
Tuurlijk, geen probleem.
[..]
Maar wat is je punt nou eigenlijk?
Ik heb niet het idee dat je ook maar een letter begrepen hebt van wat ik schreef. En hoe je aan die onzin komt die mijn mening zou moeten zijn...?quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:10 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ok dus jij gelooft dat een dader niet probeert zo zielig mogelijk te doen tegen de rechter om een zo laag mogelijke straf te krijgen (incl op therapie gaan om zijn oprechtheid te tonen)? Oh, wauw
Mijn punt is dat dit soort straffen in NL in geen proportie staan tot de ellendie die veroorzaakt is en jij vindt dat 6 weken taakstraf (sorry was idd iets meer dan een maand) wel erg fors is. Ik probeer me in jouw gedachtegang te verplaatsen, echt waar hoor maar het lukt me met geen mogelijkheid.
Daarbij vind ik dat het een normale reactie is om iemand in elkaar te slaan die zoiets flikt bij je kind. Ik weet nog niet eens of IK het zou doen maar ik vind dat rechters hier totale begrip voor zouden moeten tonen.
Sorry even teruggelezen en het was Wespensteek die het wel een forse straf vondquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat je ook maar een letter begrepen hebt van wat ik schreef. En hoe je aan die onzin komt die mijn mening zou moeten zijn...?
Oké, geen probleem.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:15 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry even teruggelezen en het was Wespensteek die het wel een forse straf vond
Massaal geschreeuwd hebben?quote:Op zondag 2 augustus 2015 08:50 schreef Rucola het volgende:
[..]
Ze hebben vast allemaal massaal geschreeuwd hebben dat de man z'n broek naar beneden deed, terwijl hij in feite gewoon bloemetjes stond te plukken (in zijn broek uiteraard!).
Geenstijl blijkt wel weer het afvoerputje te zijn, eigenrichting toejuichen.quote:Op internet zijn beelden verschenen van de vermoedelijke dader van de potloodventerij aan de keurige Wethouder Abrahamspad in Amsterdam ZuidOost. Op het YouTube kanaal van FakkaTV is te zien hoe een man (blank) enigszins versuft op de stoep ligt en op een brancard wordt gelegd door ambulance-personeel. De schennispleger zou zijn broek naar beneden hebben getrokken voor een driejarig meisje. De vader van het meisje deelde vervolgens rake klappen uit. Waarvoor hulde. Viespeuk is meegenomen door de pliesie, papa is heengezonden. Gaat er toch nog iets goed in dit land. Beelden zijn VVS gefilmd, dus is het waar.
Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.quote:
De man was nog niet eens veroordeeld voor zijn daad, dus wat lul je nou?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.
Ja, want vroeger reageerde mensen heel laconiek op dit soort zaken, kreeg zo iemand geen klappenquote:Op zondag 2 augustus 2015 11:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet meer van deze tijd, denken vanuit het belang van het kind en de vader geen gelegenheid geven om zijn afkeer van pedofilie uit te venten en aan iedereen te laten zien hoe stoer hij wel niet voor zijn gezin opkomt.
Moet je levenslang voor ieman die z'n broek naar beneden trektquote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een logisch gevolg van de absurd lage straffen die met regelmaat in Nederland gegeven worden. Mensen gaan nu eenmaal het heft in eigen handen nemen als de rechtbank zijn werk niet naar behoren uitvoert.
Afkeuren dat die vader losgaat als z'n dochtertje van drie seksueel geïntimideerd wordt vind ik persoonlijk nog een paar duizend keer meerquote:
quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De man was nog niet eens veroordeeld voor zijn daad, dus wat lul je nou?
Volgens mij was potloodventen een bekend fenomeen en werd daar niet zo hysterisch over gedaan. Natuurlijk mocht je en mag je zo iemand wegjagen of overdragen aan de politie, maar als iemand zijn motor liet draaien was dat eerder aanleiding om te denken dat die even heel nodig moest pissen.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, want vroeger reageerde mensen heel laconiek op dit soort zaken, kreeg zo iemand geen klappen
Ja, want het zijn ook echt rationele afwegingen die op zo'n moment worden gemaakt.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:41 schreef eight het volgende:
[..]
Dit. Gewoon een normale reactie.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Afkeuren dat die vader losgaat als z'n dochtertje van drie seksueel geïntimideerd wordt vind ik persoonlijk nog een paar duizend keer meerMaar goed...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |