Dit is gewoon provocatie, als er mensen zijn die in een boerka rond gaan lopen in rechtse wijken zullen ze ook te weten komen dat ze niet welkom zijn. Vind dit gewon goedkoop scoren, provoceren in een wijk waarbij je weet dat een gemiddelde mens daar niet slimmer is dan in een wijk met rechts extremisten.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het zal er wel op uitdraaien dat de betoging wordt verboden. Hoewel het natuurlijk een beetje goedkoop scoren is, wordt nog eens duidelijk wat velen allang wisten: bepaalde wijken in grote steden worden steeds meer no-go-areas waar je als niet-moslim maar beter niet komt. Mensenrechten (homorechten bestaan niet) zijn leuk en aardig, maar moslims met hun intolerantie confronteren doen we liever toch maar niet.
Het heeft weinig met intelligentie te maken. Waarom moet iedereen maar pro-homorechten zijn?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:16 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit is gewoon provocatie, als er mensen zijn die in een boerka rond gaan lopen in rechtse wijken zullen ze ook te weten komen dat ze niet welkom zijn. Vind dit gewon goedkoop scoren, provoceren in een wijk waarbij je weet dat een gemiddelde mens daar niet slimmer is dan in een wijk met rechts extremisten.
Dit heeft wel met intelligentie te maken. Niet iedereen hoef pro-homorechten te zijn, maar dat betekent niet dat je homo’s mag aanvallen op wat voor manier dan ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:17 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Het heeft weinig met intelligentie te maken. Waarom moet iedereen maar pro-homorechten zijn?
Aanvallen? wie heeft het over aanvallen?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:20 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit heeft wel met intelligentie te maken. Niet iedereen hoef pro-homorechten te zijn, maar dat betekent niet dat je homo’s mag aanvallen op wat voor manier dan ook.
Als je als homo door bepaalde wijken loopt, en ze weten dat je homo bent zoals als je deelneemt aan een gaypride, dan kan je aangevallen worden zowel fysiek als verbaal.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:21 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Aanvallen? wie heeft het over aanvallen?
Dat kan, ja.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:23 schreef Djibril het volgende:
[..]
Als je als homo door bepaalde wijken loopt, en ze weten dat je homo bent zoals als je deelneemt aan een gaypride, dan kan je aangevallen worden zowel fysiek als verbaal.
Boerka's zijn in westerse landen dan inderdaad ook niet gewenst. Dat terwijl homo's overal in het land moeten kunnen rondlopen en zichzelf moeten kunnen zijn. Een essentieel verschil.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:16 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dit is gewoon provocatie, als er mensen zijn die in een boerka rond gaan lopen in rechtse wijken zullen ze ook te weten komen dat ze niet welkom zijn. Vind dit gewon goedkoop scoren, provoceren in een wijk waarbij je weet dat een gemiddelde mens daar niet slimmer is dan in een wijk met rechts extremisten.
Homo’s zijn ook in bepaalde westerse landen of gebieden in het Westen niet gewenst, dus om nou te zeggen dat het alleen in Islamitische wijken niet geaccepteerd wordt is niet juist. Ik vind het goed dat deze actie verboden wordt omdat dit gewoon provoceren is. Het verbaasd me ook niet dat dit door een extreem rechtse groep komt. Dit zal niet worden georganiseerd door een normale Westerse burger. Net als dat een normale Islamitische burger die hier ingeburgerd is niet met een boerka rondloopt omdat dat niet gewenst is in Westerse landen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Boerka's zijn in westerse landen dan inderdaad ook niet gewenst. Dat terwijl homo's overal in het land moeten kunnen rondlopen en zichzelf moeten kunnen zijn. Een essentieel verschil.
Maar we willen de strijd met religieus extremisme niet aan, zo veel is wel duidelijk. Deze actie wordt gewoon weer lafjes verboden. De radicale moslim zou toch eens voor het hoofd worden gestoten.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zou het ook niet fijn vinden als er een gaypride door mijn buurt trok, en ik ben niet eens moslim. Kansloos dit.
http://www.thelocal.se/20(...)kholm-pride-festivalquote:Now in its 18th year, Stockholm Pride Week is the biggest of its kind in Scandinavia and tens of thousands of Swedes are expected to descend on the capital as the celebrations kick off on Monday.
“Things are going really well and I think this year is going to be especially good. You would obviously expect me to say that, but we really have attracted a great spread of artists this year,” Stockholm Pride press officer Joanna Ljunggren told The Local on Tuesday.
A number of internationally well-known acts are to perform at the festival, including Sweden's very own Eurovision winner Måns Zelmerlöw and DJ duo Rebecca and Fiona. The keynote speech will be given by Swedish rapper Jason Diakité.
The week-long celebrations are, as usual, set to culminate in a parade through Stockholm on Saturday, August 1st. The bright, bold and glamorous march regularly attracts some 400,000 spectators lining the streets of the Swedish capital to watch 45,000 participants walk in the parade.
Homorechten is een onderdeel van mensenrechten, dus ik ben wel nieuwsgierig waarom je niet pro-mensenrechten zou zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:17 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Het heeft weinig met intelligentie te maken. Waarom moet iedereen maar pro-homorechten zijn?
Ik ben tegen zaken als het homohuwelijk (al is het geen prioriteit voor mij), homo-adoptie enzquote:Op woensdag 22 juli 2015 00:10 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Homorechten is een onderdeel van mensenrechten, dus ik ben wel nieuwsgierig waarom je niet pro-mensenrechten zou zijn.
Waarom zouden mensen geen homo's mogen adopteren?quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:13 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Ik ben tegen zaken als het homohuwelijk (al is het geen prioriteit voor mij), homo-adoptie enz
Wow, gevat willen doen en dan zo falen....quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen geen homo's mogen adopteren?
Ik zal wel een linkse hippie zijn, maar ik snap echt niet waarom je andere mensen geen huwelijk gunt. Alsof je er zelf last van hebt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:13 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Ik ben tegen zaken als het homohuwelijk (al is het geen prioriteit voor mij), homo-adoptie enz
Ja, want het laten ontstaan van rellen en straatgevechten tussen de ene achterlijke groep en de andere achterlijke groep is inderdaad zeer bevorderlijk bij het bestrijden van religieus extremisme.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
Maar we willen de strijd met religieus extremisme niet aan, zo veel is wel duidelijk. Deze actie wordt gewoon weer lafjes verboden. De radicale moslim zou toch eens voor het hoofd worden gestoten.
Bij de Ikea werken, gehaktballetjes eten en death metal luisteren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:23 schreef Nober het volgende:
Moslims in Zweden? Wat moeten die daar überhaupt...
Natuurlijk gaat het aan de ene kant om een provocatie, maar aan de andere kant zijn er nog steeds politici die het debat op dit punt ontwijken. Voor de homoscene is de islam op dit moment in Europa de grootste bedreiging. Op het moment dat je laat zien dat in bepaalde 'islamwijken' homo's niet geaccepteerd worden, dan leg je de vinger op de zere plek. Geen enkele wijk zou een onveilige zone voor homo's moeten zijn, dus prima initiatief.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:22 schreef Hexagon het volgende:
Ja, want het laten ontstaan van rellen en straatgevechten tussen de ene achterlijke groep en de andere achterlijke groep is inderdaad zeer bevorderlijk bij het bestrijden van religieus extremisme.
Absoluut niet. Zie voor het verschil maar eens de jurisprudentie in de zaak Wilders. De islam is een religie en ideologie. Een moslim is niet alleen aanhanger van deze religie en ideologie, maar ook daarnaast een mens. Je bent wel erg kortzichtig.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:55 schreef Inspireme het volgende:
Het geen waar ze achter schuilen. Het is 't zelfde
Zulke demo's gaan vaak gepaard met moslim discriminatie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:57 schreef Nozick het volgende:
[..]
Absoluut niet. Zie voor het verschil maar eens de jurisprudentie in de zaak Wilders. De islam is een religie en ideologie. Een moslim is niet alleen aanhanger van deze religie en ideologie, maar ook daarnaast een mens. Je bent wel erg kortzichtig.
Elke demonstratie trekt helaas een paar idioten aan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:07 schreef Inspireme het volgende:
Zulke demo's gaan vaak gepaard met moslim discriminatie.
En op wat voor manier zou je hier hinder van ondervinden dan?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zou het ook niet fijn vinden als er een gaypride door mijn buurt trok, en ik ben niet eens moslim. Kansloos dit.
Als zelfs?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:07 schreef Beach het volgende:
http://www.blazingcatfur.(...)he-parade-as-racist/
Leuke boel daar als zelfs homo's minder zijn dan moslims.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:17 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom zouden mensen geen homo's mogen adopteren?
Maar stelletjes van hetzelfde geslacht kunnen dat hier wel gewoon, als dat je niet aanstaat kun je altijd nog met je kop op de klaagmuur gaan staan bonken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:20 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Wow, gevat willen doen en dan zo falen....
Als een stelletje van hetzelfde geslacht een kind willen adopteren, dan noem je dat homo-adoptie.
Religieus extremisme moet je krachtig de kop indrukken. Als jij moslim-radicaal bent en er komt toevallig een Gay Pride voor jouw huis langs, dan heb je dat gewoon te accepteren. Wil je dat niet, vertrek dan naar een land waar de radicale islam tot wet is verheven.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, want het laten ontstaan van rellen en straatgevechten tussen de ene achterlijke groep en de andere achterlijke groep is inderdaad zeer bevorderlijk bij het bestrijden van religieus extremisme.
Heb je het stuk gelezen? Zelfs als ze niet door islamwijken paraderen maar b.v. 30% moslimbuurten gaan is het al een stenenregen.Laat staan als 75% moslim is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religieus extremisme moet je krachtig de kop indrukken. Als jij moslim-radicaal bent en er komt toevallig een Gay Pride voor jouw huis langs, dan heb je dat gewoon te accepteren. Wil je dat niet, vertrek dan naar een land waar de radicale islam tot wet is verheven.
Politiebeveiliging mee, relschoppers onmiddellijk aanhouden en zwaar bestraffen. Wat wil je? Dat het tuig de baas is op straat en dat bepaalde wijken complete no-go-areas worden? Het moet eens afgelopen zijn met dat softe gedoe; tenenkrommend is het. Aanpakken, dat tuig.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:28 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen? Zelfs als ze niet door islamwijken paraderen maar b.v. 30% moslimbuurten gaan is het al een stenenregen.Laat staan als 75% moslim is.
Many leftists are also calling for the parade to be legally banned, and for the people who organized it to be arrested for “hate speech” against Muslims.
So, there you have it, folks. When it comes to the Oppression Olympics, Muslims will always rank higher than gays. You might be stoned, raped, beaten, and beheaded – but at least you won’t be racist.
quote:
ja, het lijkt ook zo'n betrouwbare site....quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:28 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen? Zelfs als ze niet door islamwijken paraderen maar b.v. 30% moslimbuurten gaan is het al een stenenregen.Laat staan als 75% moslim is.
Many leftists are also calling for the parade to be legally banned, and for the people who organized it to be arrested for “hate speech” against Muslims.
So, there you have it, folks. When it comes to the Oppression Olympics, Muslims will always rank higher than gays. You might be stoned, raped, beaten, and beheaded – but at least you won’t be racist.
En toen bleef het stil. dan heeft hij er ook geen hinder van!quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
En op wat voor manier zou je hier hinder van ondervinden dan?
Volgens de 'kwaliteitsbron' uit de OP is daar een 100% kans op, dus dan is het waar.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:21 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Aanvallen? wie heeft het over aanvallen?
'Ik heb iets tegen mensen die op mensen van hetzelfde geslacht vallen. Niets tegen homo's dus.'quote:
Herenliefde moet je krachtig de kop indrukken. Als jij gay bent en je wordt met stenen bekogeld heb je dat maar gewoon te accepteren. Wil je dat niet, vertrek dan naar een land waar gay-zijn tot wet is verheven.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Religieus extremisme moet je krachtig de kop indrukken. Als jij moslim-radicaal bent en er komt toevallig een Gay Pride voor jouw huis langs, dan heb je dat gewoon te accepteren. Wil je dat niet, vertrek dan naar een land waar de radicale islam tot wet is verheven.
In landen als Zweden en Nederland is het toegestaan om homo te zijn (lees: jezelf te zijn). Je hoeft hier je seksuele geaardheid niet te verbergen en je wordt er ook niet om vervolgd.quote:Op woensdag 22 juli 2015 03:16 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Herenliefde moet je krachtig de kop indrukken. Als jij gay bent en je wordt met stenen bekogeld heb je dat maar gewoon te accepteren. Wil je dat niet, vertrek dan naar een land waar gay-zijn tot wet is verheven.
Alsjeblieft, een achterlijke reactie van mij voor je achterlijke reactie
quote:There is a 100% chance that the gays marching through Tensta and Husby will be attacked, maybe even fatally – and, when they’re attacked, feminists and gay rights activists will be siding with the Muslims who are attacking them.
Domme vergelijkingquote:Op woensdag 22 juli 2015 03:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
'Ik heb iets tegen mensen die op mensen van hetzelfde geslacht vallen. Niets tegen homo's dus.'
Dat zal de overgebleven autochtone bevolking in Malmo zich ook wel afvragen. Maar niet hardop natuurlijk, dat kan niet in zo'n land.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:23 schreef Nober het volgende:
Moslims in Zweden? Wat moeten die daar überhaupt...
Ja idealiter wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat de moslims zo dom zullen zijn. Zou koren op de molen zijn van de organisatie (die eventueel ook nog gniffelt mochten er inderdaad homo's ter plekke worden vermoord).quote:
Dat je al weet dat er rellen ontstaan als je in die wijk een pride houdt zegt meer over die wijk dan over het laten ontstaan van een rel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja idealiter wel.
Maar dat de kop in drukken wordt met het laten ontstaan van rellen nou niet echt bereikt.
De vraag is dan. Is zo'n wijk na een kloppartij tussen moslimradicalen en rechtsradicalen homovriendelijker geworden? Ik denk eerder dat dat allerlei negatieve sentimenten aan beide kanten voedt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:53 schreef Nozick het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het aan de ene kant om een provocatie, maar aan de andere kant zijn er nog steeds politici die het debat op dit punt ontwijken. Voor de homoscene is de islam op dit moment in Europa de grootste bedreiging. Op het moment dat je laat zien dat in bepaalde 'islamwijken' homo's niet geaccepteerd worden, dan leg je de vinger op de zere plek. Geen enkele wijk zou een onveilige zone voor homo's moeten zijn, dus prima initiatief.
Dat het een achterbuurt is dat is welbekend. Maar dat zegt niet dat je het dan maar moet laten ontstaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:41 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dat je al weet dat er rellen ontstaan als je in die wijk een pride houdt zegt meer over die wijk dan over het laten ontstaan van een rel.
Tolerantie komt van twee kanten. Niet alleen van de autochtonen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat het een achterbuurt is dat is welbekend. Maar dat zegt niet dat je het dan maar moet laten ontstaan.
Het is natuurlijk minstens zo intolerant om een homobetoging uitgerekend door een wijk heen te sturen waar veel moslims wonen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:14 schreef Elfletterig het volgende:
Het zal er wel op uitdraaien dat de betoging wordt verboden. Hoewel het natuurlijk een beetje goedkoop scoren is, wordt nog eens duidelijk wat velen allang wisten: bepaalde wijken in grote steden worden steeds meer no-go-areas waar je als niet-moslim maar beter niet komt. Mensenrechten (homorechten bestaan niet) zijn leuk en aardig, maar moslims met hun intolerantie confronteren doen we liever toch maar niet.
Nou ben je jouw mening als feit aan het poneren.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:33 schreef Elfletterig het volgende:
Boerka's zijn in westerse landen dan inderdaad ook niet gewenst. Dat terwijl homo's overal in het land moeten kunnen rondlopen en zichzelf moeten kunnen zijn. Een essentieel verschil.
Het enige wat je bereikt hiermee is dat je extremisme aanwakkert.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik geloof er dan ook niks van dat dit een gay pride moet voorstellen, het is gewoon pure provocatie. Waarna men als het misgaat heel hard "Zie je wel, alle moslims willen homo's stenigen!" kan roepen.quote:
Waarschijnlijk niet. Zeker niet als je jezelf beroept op dat mensen 'zichzelf' moeten kunnen zijn, terwijl je feitelijk wil dat iedereen precies dezelfde opvattingen heeft als jij dat hebt en dat dat er met geweld ingeramd moet worden, keer op keer op keer.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:35 schreef Barbusse het volgende:
Ik geloof er dan ook niks van dat dit een gay pride moet voorstellen, het is gewoon pure provocatie. Waarna men als het misgaat heel hard "Zie je wel, alle moslims willen homo's stenigen!" kan roepen.
En ik vraag me af of mensen als bijvoorbeeld elfletterig doorhebben op wat voor moreel hellend vlak men zich bevind door hierin mee te gaan....
Ik vrees dat je gelijk hebt. Mensen die continue intergratie verwarren met assimilatie....quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Zeker niet als je jezelf beroept op dat mensen 'zichzelf' moeten kunnen zijn, terwijl je feitelijk wil dat iedereen precies dezelfde opvattingen heeft als jij dat hebt en dat dat er met geweld ingeramd moet worden, keer op keer op keer.
Onder het mom van vrijheid.
M.i. heb je dan wel een extreem grote en dikke plaat voor je kop.
Het aansturen op rellen is iets dat tolerantie vooral minder maakt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:40 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Tolerantie komt van twee kanten. Niet alleen van de autochtonen.
Slimme zet. Zo opportunistisch als de neten, maar het legt het één en ander wel pijnlijk bloot.quote:Op woensdag 22 juli 2015 01:14 schreef Fir3fly het volgende:
Gehehe. Gaat natuurlijk nooit gebeuren maar het opperen alleen al is geinig.
Ik dacht eerst dat je sarcastisch was, maar toen zag ik je andere posts hier.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou ben je jouw mening als feit aan het poneren.
En wederom toon je aan bijzonder intolerant te zijn.
Het feit dat er al rellen komen vanwege een gaypride zegt al hoe hard den gaypride nodig is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het aansturen op rellen is iets dat tolerantie vooral minder maakt.
Dat soort voorbeelden zijn er ook in Nederland. In Den Haag ben je als autochtoon in de minderheid, maar nog steeds de grootste minderheid dus je krijgt alsnog de schuldquote:Op woensdag 22 juli 2015 07:36 schreef Dik_Troll het volgende:
[..]
Dat zal de overgebleven autochtone bevolking in Malmo zich ook wel afvragen. Maar niet hardop natuurlijk, dat kan niet in zo'n land.
Precies. Nu nog een mooie cartoon er over. Mohammed op een gay pride boot ofzo. Ik ben daarna wel bereid om hem te delen via FB.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Slimme zet. Zo opportunistisch als de neten, maar het legt het één en ander wel pijnlijk bloot.
Hij heeft anders wel gelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:03 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat je sarcastisch was, maar toen zag ik je andere posts hier.
Hoezo is een gaypride provocatie?quote:
Het liefst zou ik ook hebben dat iedereen mijn opvattingen deelt over diversiteit.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Zeker niet als je jezelf beroept op dat mensen 'zichzelf' moeten kunnen zijn, terwijl je feitelijk wil dat iedereen precies dezelfde opvattingen heeft als jij dat hebt en dat dat er met geweld ingeramd moet worden, keer op keer op keer.
Onder het mom van vrijheid.
M.i. heb je dan wel een extreem grote en dikke plaat voor je kop.
En gaat die gaypride er vervolgens voor zorgan dat men minder intolerant is? Of juist meer?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:04 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Het feit dat er al rellen komen vanwege een gaypride zegt al hoe hard den gaypride nodig is.
De reden voor het organiseren en om hem juist in die wijk te houden is dat inderdaad.quote:
Dus alleen maar gaypride houden in plekken waar homo's al geaccepteerd worden? Dan heeft het ook geen veel zin meer.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En gaat die gaypride er vervolgens voor zorgan dat men minder intolerant is? Of juist meer?
quote:Op woensdag 22 juli 2015 00:13 schreef Proudzionist het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar een oplossing is ook helemaal niet het doel. Het doel is een probleem agenderen, en je kunt het toch moeilijk oneens zijn dat er een weinig betere plek is om dat te doen. Het is ze al gelukt nog voordat er ook maar ooit wat gebeurd is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En gaat die gaypride er vervolgens voor zorgan dat men minder intolerant is? Of juist meer?
Ik heb niets tegen PSV (integendeel), maar als iemand met een PSV shirt tussen de harde kern van ajax gaat staan noem ik dat ook provocatie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:16 schreef Fok-it het volgende:
__
Stelletje homofoobjes hier.
En het nog provoceren noemen ook.
Kansloos
Nee hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:31 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat Zweden binnenkort helemaal implodeert.
Oh nee? Als je homo's minderwaardig acht om kinderen te adopteren of te mogen trouwen kom je erg homofoob over anders.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen PSV (integendeel), maar als iemand met een PSV shirt tussen de harde kern van ajax gaat staan noem ik dat ook provocatie.
Ja, het zou nog fijner zijn als supporters normaal met elkaar om kunnen gaan, maar ik ben niet zo naïef om steeds maar net te doen of de wereld ideaal is.
Om terug te komen op homofobie: die beschuldiging slaat werkelijk nergens op.
Nou reageerde ik daar niet op, maar op het verwijt dat je deze demonstratie geen provocatie mag vinden, terwijl het overduidelijk een provocatie is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:48 schreef Fok-it het volgende:
Oh nee? Als je homo's minderwaardig acht om kinderen te adopteren of te mogen trouwen kom je erg homofoob over anders.
Wat dacht je van het feminisme en de Islam? Twee zaken die nogal belangrijk zijn voor Zweden en die al een hele tijd hard botsen met elkaar.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:31 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat Zweden binnenkort helemaal implodeert. Nu moeten ze kiezen tussen twee minderheden. Gaat ze nooit lukken.
Sweden yesssssss.
Of je kiest voor verschillende opvattingen... Dat schijnt bij vrijheid te horen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat dacht je van het feminisme en de Islam? Twee zaken die nogal belangrijk zijn voor Zweden en die al een hele tijd hard botsen met elkaar.
Op den duur zal er ook 1 daarvan het onderspit delven.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:31 schreef Twiitch het volgende:
Ik denk dat Zweden binnenkort helemaal implodeert. Nu moeten ze kiezen tussen twee minderheden. Gaat ze nooit lukken.
Sweden yesssssss.
Ga je het supporten van een club nou vergelijken met geaardheid?quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen PSV (integendeel), maar als iemand met een PSV shirt tussen de harde kern van ajax gaat staan noem ik dat ook provocatie.
Ja, het zou nog fijner zijn als supporters normaal met elkaar om kunnen gaan, maar ik ben niet zo naïef om steeds maar net te doen of de wereld ideaal is.
Om terug te komen op homofobie: die beschuldiging slaat werkelijk nergens op.
Met dit soort initiatieven is toch weinig mis?quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:08 schreef Beach het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon alles samenvoegen.
Helemaal niks zelfs. Maar wel een beetje naïef.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met dit soort initiatieven is toch weinig mis?
Niks mis met alleen jonge Zweedse meisjes toestaan op een kamp vol met Somaliërs en Afghanen inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Met dit soort initiatieven is toch weinig mis?
Zo lang die meisjes vrijwillig gaan niet nee. Dan worden er misschien eens wat minder Zweedse meisjes verkracht buiten de poorten van zo'n AZC.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:29 schreef Beach het volgende:
[..]
Niks mis met alleen jonge Zweedse meisjes toestaan op een kamp vol met Somaliërs en Afghanen inderdaad.
'niet pro-homo' noemen we dan ook gewoon anti-homo en dat past inderdaad niet in een moderne westere maatschappij.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarbij je 'niet pro-homo zijn' voor het gemak telt als radicaal.
Dat dus. En als je hier - of in elk ander homogetint topic op Fok! - leest (waar je veelal dezelfde personen als in dit topic tegenkomt), valt er in NL ook nog genoeg werk te verrichten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:04 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Het feit dat er al rellen komen vanwege een gaypride zegt al hoe hard den gaypride nodig is.
Yup, en je mag best niet helemaal akkoord zijn met het homohuwelijk en adoptie. Dan ben je echt niet homofoob, hoor... Vooral dat blijven herhalen..misschien dat het dan geloofwaardig wordtquote:Op woensdag 22 juli 2015 12:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ga je het supporten van een club nou vergelijken met geaardheid?
Nou zeg, er bestaat toch ook iets zoals onverschilligheid? Mensen die er geen duidelijke mening over hebben, die niet vol staan te springen als twee homo's hand in hand over straat lopen maar er ook geen last van hebben. Hoe noem je die lui?quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
'niet pro-homo' noemen we dan ook gewoon anti-homo en dat past inderdaad niet in een moderne westere maatschappij.
Dat is verreweg het grootste deel van de normale mensen, mezelf incluis.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:52 schreef Knitted het volgende:
[..]
Nou zeg, er bestaat toch ook iets zoals onverschilligheid? Mensen die er geen duidelijke mening over hebben, die niet vol staan te springen als twee homo's hand in hand over straat lopen maar er ook geen last van hebben. Hoe noem je die lui?
Er zijn grote problemen tussen beide groepen. Zo is het aantal verkrachtingen van vrouwen in Zweden een van de hoogste in de wereld, tot grote woede van de vele vrouwenrechten groeperingen in Zweden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je kiest voor verschillende opvattingen... Dat schijnt bij vrijheid te horen.
Mensen beweren dat het aantal verkrachtingen in Zweden zo hoog is opgelopen omdat vrouwen die na de geslachtsgemeenschap spijt hebben het bij de politie melden als verkrachting.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn grote problemen tussen beide groepen. Zo is het aantal verkrachtingen van vrouwen in Zweden een van de hoogste in de wereld, tot grote woede van de vele vrouwenrechten groeperingen in Zweden.
Verder was er een grote politieke rel tussen de regeringen van Zweden en Saoedi Arabie omdat Zweden dat land ervan beschuldigde vrouwenrechten volledig te schenden.
Het resultaat was dat Zweden een wapendeal met dat land van 37 miljoen euro misliep en dat Saoedi Arabie hun ambassadeur terugriep.
De kritiek van Zweden op S.A. werd erg gewaardeerd door de vrouwenrechten groeperingen, maar tegelijk leverde het veel kritiek en zelfs demonstraties op door verschillende belangenclubjes van moslims en immigranten.
De politiek tenslotte reageerde heel verschillend, sommige partijen vonden dat Zweden zich niet met S.A. moest bemoeien, terwijl andere de vrouwenrechten belangrijker vonden.
Beide zaken tonen duidelijk aan dat Zweden niet voor beide opvattingen kan blijven kiezen. Of je vind vrouwenrechten belangrijker of de rechten van de Islam.
Gay pride is support voor homoseksuelen (je kan als hetero prima meedoen, dat mag echt!).quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:19 schreef 2Happy4U het volgende:
Ga je het supporten van een club nou vergelijken met geaardheid?
Zweden heeft meer rechten voor vrouwen op dit gebied dan de meeste Europese landen inderdaad.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:12 schreef Knitted het volgende:
[..]
Mensen beweren dat het aantal verkrachtingen in Zweden zo hoog is opgelopen omdat vrouwen die na de geslachtsgemeenschap spijt hebben het bij de politie melden als verkrachting.
De gedachtenpolitie past niet in een moderne westerse maatschappij.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:33 schreef IntensiveGary het volgende:
'niet pro-homo' noemen we dan ook gewoon anti-homo en dat past inderdaad niet in een moderne westere maatschappij.
Is er iets dan dat uberhaupt met de islam samengaat?quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zweden heeft meer rechten voor vrouwen op dit gebied dan de meeste Europese landen inderdaad.
Maar zonder die strenge regels zouden de cijfers nog steeds veel hoger zijn dan welk Europees land dan ook. En in 77% van alle gevallen is de dader Islamitisch. Ook dat is met afstand het hoogste cijfer in Europa.
Geeft duidelijk aan dat vrouwenrechten en de Islam niet samengaan.
Ja, de onderdrukking van de vrouw.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is er iets dan dat uberhaupt met de islam samengaat?
Wat een onzin. Je kan prima vinden dat kinderen zowel een vader als een moeder dienen te hebben. Er zijn best goede argumenten daarvoor te vinden die ondersteund worden door onderzoeken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:37 schreef IntensiveGary het volgende:
Yup, en je mag best niet helemaal akkoord zijn met het homohuwelijk en adoptie. Dan ben je echt niet homofoob, hoor... Vooral dat blijven herhalen..misschien dat het dan geloofwaardig wordt
"Ik ben geen racist, maar..."
Ben jij mij nou aan het beschuldigen van homofobie? Want dat is bepaald niet fraai (nog afgezien van het feit dat je mij dan verdenkt van iets hebben tegen mijn eigen vrouw die praktiserend biseksueel is) en het komt de discussie ook echt niet ten goede.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:58 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat is verreweg het grootste deel van de normale mensen, mezelf incluis.
Echter, in het geval van de quote is het maskeren van de echte mening en te schijterig zijn om ervoor uit te komen. Vandaar de vergelijking met: "Ik ben geen racist, maar..."
Maar dat is vrijwel nooit zo. Alleen al omdat die zogenaamde argumenten geen hout snijden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kan prima vinden dat kinderen zowel een vader als een moeder dienen te hebben. Er zijn best goede argumenten daarvoor te vinden die ondersteund worden door onderzoeken.
Dat staat helemaal los van geaardheid, al is het natuurlijk zo dat een homoseksueel stel per definitie bestaat uit twee vaders of twee moeders, maar dat wil niet zeggen dat de geaardheid de reden is om tegen adoptie te zijn door een homoseksueel stel.
Voor de goede orde: ik ben het daarmee niet eens omdat ik van mening ben dat hoe zeer ook uit studies zou mogen blijken dat het ideaal is om zowel een vader als een moeder te hebben, dat daarmee niet gezegd is dat je de ontbrekende vader/moederfiguur niet in kan vullen op een andere wijze en dat bovendien geen enkele situatie ideaal is en het dus wat idioot is om op dit punt wel het ideale plaatje na te streven.
Dat neemt niet weg dat iemand daar oprecht anders over kan denken zonder dat deze iets heeft tegen homoseksuelen.
Bla bla... je bent in elk homo-topic te vinden met 'ik ben er niet tegen, maar...'quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je kan prima vinden dat kinderen zowel een vader als een moeder dienen te hebben. Er zijn best goede argumenten daarvoor te vinden die ondersteund worden door onderzoeken.
Dat staat helemaal los van geaardheid, al is het natuurlijk zo dat een homoseksueel stel per definitie bestaat uit twee vaders of twee moeders, maar dat wil niet zeggen dat de geaardheid de reden is om tegen adoptie te zijn door een homoseksueel stel.
Voor de goede orde: ik ben het daarmee niet eens omdat ik van mening ben dat hoe zeer ook uit studies zou mogen blijken dat het ideaal is om zowel een vader als een moeder te hebben, dat daarmee niet gezegd is dat je de ontbrekende vader/moederfiguur niet in kan vullen op een andere wijze en dat bovendien geen enkele situatie ideaal is en het dus wat idioot is om op dit punt wel het ideale plaatje na te streven.
Dat neemt niet weg dat iemand daar oprecht anders over kan denken zonder dat deze iets heeft tegen homoseksuelen.
Yup, en dat je het niet erg vindt dat twee mooie vrouwen zich met elkaar verpozen doet daar niets aan af. Beetje goedkoop argument van je ook.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ben jij mij nou aan het beschuldigen van homofobie? Want dat is bepaald niet fraai (nog afgezien van het feit dat je mij dan verdenkt van iets hebben tegen mijn eigen vrouw die praktiserend biseksueel is) en het komt de discussie ook echt niet ten goede.
Het kan wel. Moet je gewoon beide opvattingen accepteren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn grote problemen tussen beide groepen. Zo is het aantal verkrachtingen van vrouwen in Zweden een van de hoogste in de wereld, tot grote woede van de vele vrouwenrechten groeperingen in Zweden.
Verder was er een grote politieke rel tussen de regeringen van Zweden en Saoedi Arabie omdat Zweden dat land ervan beschuldigde vrouwenrechten volledig te schenden.
Het resultaat was dat Zweden een wapendeal met dat land van 37 miljoen euro misliep en dat Saoedi Arabie hun ambassadeur terugriep.
De kritiek van Zweden op S.A. werd erg gewaardeerd door de vrouwenrechten groeperingen, maar tegelijk leverde het veel kritiek en zelfs demonstraties op door verschillende belangenclubjes van moslims en immigranten.
De politiek tenslotte reageerde heel verschillend, sommige partijen vonden dat Zweden zich niet met S.A. moest bemoeien, terwijl andere de vrouwenrechten belangrijker vonden.
Beide zaken tonen duidelijk aan dat Zweden niet voor beide opvattingen kan blijven kiezen. Of je vind vrouwenrechten belangrijker of de rechten van de Islam.
Zoals gezegd: ik denk er zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat een andere mening hebben ter zake niet per definitie komt vanuit homofobie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:37 schreef Fir3fly het volgende:
Maar dat is vrijwel nooit zo. Alleen al omdat die zogenaamde argumenten geen hout snijden.
Onderzoeken wijzen juist aan dat kinderen van homostellen over het algemeen juist gelukkiger zijn.
Goede onderbouwing van iemand die al meermaals heeft aangetoond over een zeer bovengemiddeld denkvermogen te beschikken.quote:
Het ging om ernstige schendingen. Een blogger kreeg 1000 zweepslagen omdat ze kritiek had op het ontbreken van vrouwenrechten in S.A.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het kan wel. Moet je gewoon beide opvattingen accepteren.
Ik snap op zich wel dat men wil pleiten voor mensenrechten in SA, alleen leert de ervaring dat dat soort zaken zich beter van binnenuit kunnen ontwikkelen en druk van buitenaf niet echt veel soelaas biedt.
Bij ernstige schendingen (martelen b.v.) ligt dat weer anders, dan kun je ook echte drukmiddelen inzetten (nog steeds met zeer beperkt resultaat), maar zo je afkeer uitspreken is leuk voor de bühne, maar dat is het dan ook wel.
En die 2 voorbeelden die ik gaf geven zonneklaar aan dat de Islam en vrouwenrechten in Zweden niet samengaan. Er zijn grote spanningen onderling.quote:De militaire samenwerking tussen beide landen, die in 2005 was begonnen, zou dit jaar aflopen en de afspraken zouden vernieuwd moeten worden. Maar in Zweden ontstond de afgelopen tijd flinke kritiek op de samenwerking met Saoedi-Arabië nadat een blogger onlangs werd veroordeeld tot duizend stokslagen. De sociaal-democratische regering, die vorig jaar oktober aan de macht kwam, heeft van mensenrechten een belangrijk thema gemaakt in het buitenlands beleid.
Maar bijna altijd wel. Je zet gewoon een soort stropop op en gaat hem dan verdedigen. En dat terwijl je meermaals claimt niet eens zelf het met die stropop eens te zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: ik denk er zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat een andere mening hebben ter zake niet per definitie komt vanuit homofobie.
Maar wat dan precies? Ik ben voor gelijke behandeling van homoseksuelen, voor adoptie door homoseksuelen, voor het homohuwelijk...quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:43 schreef IntensiveGary het volgende:
Bla bla... je bent in elk homo-topic te vinden met 'ik ben er niet tegen, maar...'
Tsja, ik vind mijzelf hier ook genuanceerd eerlijk gezegd. Ik vind het bewust een gay pride houden in een moslimwijk provocerend. Dat is gewoon het opzoeken van ellende. En je voedt daarmee juist de negatieve sentimenten. Dus je bereikt het tegenovergestelde van wat je probeert te bereiken.quote:Ik snap dat dat tegen het zere been is, maar je valt nogal op in dit soort topics, net als een paar anderen. Alleen bij jou valt het nog iets meer op, daar je over het algemeen best genuanceerd bent.
Jij claimt dat ik homofoob ben. Je begrijpt toch hoop ik wel wat dat inhoudt, of niet?quote:Yup, en dat je het niet erg vindt dat twee mooie vrouwen zich met elkaar verpozen doet daar niets aan af. Beetje goedkoop argument van je ook.
Zo geaccepteerd zelfs dat de regeringsleider van onze bondgenoot openlijk tegen het homohuwelijk isquote:Op woensdag 22 juli 2015 03:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In landen als Zweden en Nederland is het toegestaan om homo te zijn (lees: jezelf te zijn). Je hoeft hier je seksuele geaardheid niet te verbergen en je wordt er ook niet om vervolgd.
Ik zal niet zeggen dat er geen uitdaging is op dat gebied. Maar ik denk ook dat er heel veel moslims zijn (en echt niet alleen vrouwen) die ook een afkeer hebben van dat soort schendingen. Het beste is m.i. een tactiek waarbij die groep groeit, in plaats van een tactiek waarbij die groep kleiner wordt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het ging om ernstige schendingen. Een blogger kreeg 1000 zweepslagen omdat ze kritiek had op het ontbreken van vrouwenrechten in S.A.
[..]
En die 2 voorbeelden die ik gaf geven zonneklaar aan dat de Islam en vrouwenrechten in Zweden niet samengaan. Er zijn grote spanningen onderling.
Er zijn geen rationele argumenten tegen te verzinnen. Dan blijven er maar weinig opties over... en nogmaals, ik snap dat dat een beetje zeer doet. Zeker als je van jezelf vindt dat je openminded bent en aan de goede kant staat...quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: ik denk er zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat een andere mening hebben ter zake niet per definitie komt vanuit homofobie.
Ah, de splitquotes en de impliciete 'jij bent dom'quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar wat dan precies? Ik ben voor gelijke behandeling van homoseksuelen, voor adoptie door homoseksuelen, voor het homohuwelijk...
Dus welke maar suggereer jij hier?
[..]
Tsja, ik vind mijzelf hier ook genuanceerd eerlijk gezegd. Ik vind het bewust een gay pride houden in een moslimwijk provocerend. Dat is gewoon het opzoeken van ellende. En je voedt daarmee juist de negatieve sentimenten. Dus je bereikt het tegenovergestelde van wat je probeert te bereiken.
[..]
Jij claimt dat ik homofoob ben. Je begrijpt toch hoop ik wel wat dat inhoudt, of niet?
Zou je dat kunnen onderbouwen? En kwantificeren?quote:
De stropop was de andere kant op, maar wat daar ook van moge zijn: er werd gesteld dat het per definitie om homofobie zou gaan en ook jij geeft aan dat je dat niet vindt.quote:Je zet gewoon een soort stropop op en gaat hem dan verdedigen. En dat terwijl je meermaals claimt niet eens zelf het met die stropop eens te zijn.
Zinloze exercitie.
Heel simpel. Rationele argumenten tegen het openstellen van huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht en adoptie door zulke stellen zijn er niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou je dat kunnen onderbouwen? En kwantificeren?
[..]
De stropop was de andere kant op, maar wat daar ook van moge zijn: er werd gesteld dat het per definitie om homofobie zou gaan en ook jij geeft aan dat je dat niet vindt.
Dat homofobie daar ook achter kan steken lijkt mij evident en bestrijd ik ook niet.
Maar meer dan homofobie, nog afgezien van het feit dat rationele argumenten er m.i. wel zijn, alleen ben ik het er niet mee eens. Maar dat is ook maar een mening.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:04 schreef IntensiveGary het volgende:
Er zijn geen rationele argumenten tegen te verzinnen. Dan blijven er maar weinig opties over...
Toch wel goed van je dat je mij beschuldigt van een "maar" en als ik je dan vraag welke "maar" je bedoelt loop je hard weg.quote:Ah, de splitquotes en de impliciete 'jij bent dom'Ik ben geen Weltschmerz of Elfletterig en ga hier dus niet in mee.
Fijne dag verder
Er zijn wel rationele argumenten. En ook voor jou: ook al is het niet rationeel, dan nog is het niet per definitie homofoob, wat je eerder zelf ook al aangaf.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
Heel simpel. Rationele argumenten tegen het openstellen van huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht en adoptie door zulke stellen zijn er niet.
Omdat je het zelf heel goed weet en ik geen zin heb om de rest van de dag te bekvechten met je in posts van 50 centimeter of langer. Als jij dat laf vindt, so be it.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar meer dan homofobie, nog afgezien van het feit dat rationele argumenten er m.i. wel zijn, alleen ben ik het er niet mee eens. Maar dat is ook maar een mening.
[..]
Toch wel goed van je dat je mij beschuldigt van een "maar" en als ik je dan vraag welke "maar" je bedoelt loop je hard weg.
Dat is laf.
Das nogal lastig om 2 behoorlijk uiteenlopende opvattingen met elkaar te laten samenvoegen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je kiest voor verschillende opvattingen... Dat schijnt bij vrijheid te horen.
Nee, ik vind het laf dat je mij van iets beschuldigd, maar die beschuldiging lekker inconcreet houdt zodat ik mij er niet tegen kan verweren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
Omdat je het zelf heel goed weet en ik geen zin heb om de rest van de dag te bekvechten met je in posts van 50 centimeter of langer. Als jij dat laf vindt, so be it.
Ik denk dat de gemiddelde religekkie daar helemaal niet zo voor in is hoor.quote:En for the record: Dat je het geluk hebt dat je - voorzover ik weet - aantrekkelijke vrouw een beetje stoeit met andere andere aantrekkelijke vrouwen (en jij daar met een beetje mazzel aan meedoet, dan wel toekijkt, of iig de smeuïge verhalen van meekrijgt) maakt je niet meer gay friendly of minder homofoob. Dat maakt alleen maar dat je iets hebt waar een hoop andere mannen van dromen, ook de bikkelharde homofoben. Zo hypoocriet zijn ze wel![]()
Het is in ieder geval een gezelliger discussie.quote:Overigens ben je niet de enige, mijn lief is ook niet vies van een andere vrouw. Soms heb ik weleens het idee dat de meeste mooie vrouwen een tikkie bi zijn.. maar dan dwalen we een beetje af
Accepteren dat ze er zijn is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:25 schreef Scorpie het volgende:
Das nogal lastig om 2 behoorlijk uiteenlopende opvattingen met elkaar te laten samenvoegen.
Maar vrijwel altijd wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn wel rationele argumenten. En ook voor jou: ook al is het niet rationeel, dan nog is het niet per definitie homofoob, wat je eerder zelf ook al aangaf.
Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:22 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan een gay parade eigenlijk racistisch zijn? Racisme en discriminatie zijn wel aan inflatie onderhevig zeg.
"Kijk mij beter lullen zuigen dan al die moslims die hier wonen" op een spandoek, catching.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.
Daar gaan we weer...quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.
Heeft niets met anti-homo zijn te maken. Ik heb helemaal niets tegen homo's, maar ik hoef ze niet bezig te zien. Geldt ook voor mensen die aan plasseks doen. Is helemaal prima, maar vind je het heel erg als ik niet ga staan toekijken? Of ben ik dan ook gelijk een of andere -foob die niet thuishoort in de moderne Westerse maatschappij?
Ik vraag me af welke gevolgen dit met zich mee zal brengen naar de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Haha, die linkse Zweden schijten nu zeven kleuren stront want die zien hun theedrink- en knuffelprojectjes al die homoparade aanvallen.
Dat die homobeweging niet als politieke speelbal gebruikt wil worden snap ik dan wel weer.
Alleen zijn het niet alleen blanke autochtone homo's die met zo'n parade meelopen, maar homo's van alle kleuren en nationaliteiten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.
Nou vooruit, ik ga even met je mee. Ik kan het niet concretiseren omdat ik nu uit mijn geheugen moet putten en tijdens deze prachtige dag niet de behoefte voel om je PoHi helemaal te gaan uitspitten om je op je woorden te kunnen pakken. Of eigenlijk voel ik überhaupt die behoefte niet, omdat ik je - ondanks je ietwat narcistische inslagquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Nee, ik vind het laf dat je mij van iets beschuldigd, maar die beschuldiging lekker inconcreet houdt zodat ik mij er niet tegen kan verweren.
Die niet nee. Maar met religekkies dien je überhaupt geen rekening te houden. Die moet je provoceren, opruien, pesten, zieken en shockeren totdat ze normaal gaan doen of opsodemieteren (pun intended). Daar ben ik dan weer heel radicaal in. Vuur dien je met een inferno te bestrijden. Iets dat we in onze poldermaatschappij een beetje zijn vergeten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde religekkie daar helemaal niet zo voor in is hoor.
Tsja, soms moet de gezelligheid even opzijgezet worden... Want die polarisatie is al lang a een feit. Homo's krijgen het momenteel eerder moeilijker dan makkelijker... Of het handig is zich door extreem-rechts voor het karretje te laten spannen, laten we dan maar even in het midden. Is het trouwens echt extreem rechts, of extreem volgens Zweeds links? Heb me niet ingelezen dus hou ik daar graag even een slag om de arm...quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Alleen vind ik wel dat ook andere groepen bepaalde rechten hebben en die groepen hoeven niet per sé zoveel mogelijk uitgedaagd te worden. Met name ook omdat dat geen enkel redelijk doel dient en alleen maar zorgt voor polarisatie. En daar wordt het echt niet gezelliger van op de wereld.
Dat ben ik meteen met je eensquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Het is in ieder geval een gezelliger discussie.
Als de vraag of er sprake is van ratio beantwoord kan worden aan de hand van het aantal landen waar het wel mag tov waar het niet mag is er juist geen ratio aan het homohuwelijk... Dus dat lijkt mij niet helemaal kloppen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
Maar vrijwel altijd wel.
En nee, rationele argumenten zijn er niet. Dat is ook waarom mensen van hetzelfde geslacht steeds vaker mogen trouwen in meer landen. De enige weerstand komt vanuit de religieuze en/of homofobe hoek. Zodra het voor de rechter komt is het simpel: geen enkele weerstand.
Uhhh... nee.. je hoeft niet gek te zijn op de Pride om toch niet tegen homo's te zijn. Dan kijk je er gewoon niet naar. Zo lang je maar begrijpt waar die Pride toe dient. En zo lang je ook maar geen pogingen doet die Pride te verbieden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.
Heeft niets met anti-homo zijn te maken. Ik heb helemaal niets tegen homo's, maar ik hoef ze niet bezig te zien. Geldt ook voor mensen die aan plasseks doen. Is helemaal prima, maar vind je het heel erg als ik niet ga staan toekijken? Of ben ik dan ook gelijk een of andere -foob die niet thuishoort in de moderne Westerse maatschappij?
Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:53 schreef IntensiveGary het volgende:
Je blijft maar volhouden dat er weldegelijk argumenten tegen huwelijk en adoptie zijn - ondanks dat daar geen rationele argumenten tegen zijn.
Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).quote:Die niet nee. Maar met religekkies dien je überhaupt geen rekening te houden. Die moet je provoceren, opruien, pesten, zieken en shockeren totdat ze normaal gaan doen of opsodemieteren (pun intended). Daar ben ik dan weer heel radicaal in. Vuur dien je met een inferno te bestrijden. Iets dat we in onze poldermaatschappij een beetje zijn vergeten.
En ik ben dus bang dat ze het hiermee nog moeilijker krijgen.quote:Tsja, soms moet de gezelligheid even opzijgezet worden... Want die polarisatie is al lang a een feit. Homo's krijgen het momenteel eerder moeilijker dan makkelijker...
Daar gaan we dan ook niet uitkomen. In dit soort zaken is er wat mij betreft geen grijs.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.
Dat vind ik gewoon te kort door de bocht.
Negeren ook. En behandelen doen al jaren, maar veel te zachtaardig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En als er door een optocht onschuldige slachtoffers vallen is er des te meer reden om die optocht juist te houden. En eenieder die het in z'n domme kop haalt geweld te gebruiken dient met minstens gelijke munt terugbetaald te worden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).
Nog moeilijker? Wereldwijd wordt men vermoord, getreiterd, verkracht, gediscrimineerd enzovoort enzovoort. In mijn kring zit een aanzienlijke hoeveelheid jongensjongens en meisjesmeisjes en je wordt onpasselijk als je hun ervaringen hoort. Zelfs hier in Nederland. Laat staan in minder ontwikkelde gebieden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
En ik ben dus bang dat ze het hiermee nog moeilijker krijgen.
Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.
Dat vind ik gewoon te kort door de bocht.
[..]
Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).
[..]
En ik ben dus bang dat ze het hiermee nog moeilijker krijgen.
Mensen die zich door dit soort zaken laten provoceren zijn juist het probleem in dezen, en die zou je mijns inziens zeker niet in bescherming moeten nemen door begrip te hebben voor hun korte lontje. Dan toon je toch een zekere tolerantie voor intolerantie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 09:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk minstens zo intolerant om een homobetoging uitgerekend door een wijk heen te sturen waar veel moslims wonen.
Dat is provocatie en dan moet je vooral niet gaan zeiken dat men zich laat provoceren.
Niets doen helpt nog minder. In steeds meer steden krijg je no-go-areas, die broeinesten kunnen vormen voor religieus extremisme. Het probleem is de laatste jaren bepaald niet kleiner geworden. Dat is het effect van de slappe fluwelen handschoen-aanpak.quote:Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja idealiter wel.
Maar dat de kop in drukken wordt met het laten ontstaan van rellen nou niet echt bereikt.
Gebruik maken van je rechten lijkt mij wat anders dan een "moreel hellend vlak". Het rare is dat sommige mensen wél ontzag kunnen opbrengen voor de rechten en "vrijheden" van gelovigen, zelfs als die radicaal zijn, maar niet voor andere groepen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof er dan ook niks van dat dit een gay pride moet voorstellen, het is gewoon pure provocatie. Waarna men als het misgaat heel hard "Zie je wel, alle moslims willen homo's stenigen!" kan roepen.
En ik vraag me af of mensen als bijvoorbeeld elfletterig doorhebben op wat voor moreel hellend vlak men zich bevind door hierin mee te gaan....
Maar dit nieuwsbericht gaat toch over die pride naar andere plekken brengen om te zorgen dat mensen er niet omheen kunnen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Uhhh... nee.. je hoeft niet gek te zijn op de Pride om toch niet tegen homo's te zijn. Dan kijk je er gewoon niet naar. Zo lang je maar begrijpt waar die Pride toe dient. En zo lang je ook maar geen pogingen doet die Pride te verbieden.
Overigens doe je hier toch wel wat vlaggetjes de lucht ingaan; het feit dat je de Pride ( waar al jaren niets onzedelijks meer gebeurt. Integendeel, het is tegenwoordig een corporate even waar bootjes vol stropdassen van de overheid, ING, PostNL, ABN-AMRO et cetera keurige liedjes zinen) vergelijkt met kinky shit als openbare golden showers en dan ook met termen als 'ranzig' strooit, doet toch vermoeden dat je wat minder tolerant bent dan je van jezelf vindt
Continue integratie? Welke integratie bedoel je? De integratie die al 40-50 jaar ernstig tekortschiet voor het leeuwendoel van de binnengekomen moslim-migranten?quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Mensen die continue intergratie verwarren met assimilatie....
Heb ik ergens gezegd dat we niets moeten doen dan?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niets doen helpt nog minder. In steeds meer steden krijg je no-go-areas, die broeinesten kunnen vormen voor religieus extremisme. Het probleem is de laatste jaren bepaald niet kleiner geworden. Dat is het effect van de slappe fluwelen handschoen-aanpak.
Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar dit nieuwsbericht gaat toch over die pride naar andere plekken brengen om te zorgen dat mensen er niet omheen kunnen?
Gaat het over de gewone pride dan geef ik je helemaal gelijk, maar dit gaat over dat gebeuren bewust onder de neus van mensen wrijven, mensen opzoeken waarvan je weet dat die er niet op zitten te wachten.
Van mij mogen homo's trouwen, kinderen adopteren, hand in hand lopen en net als ieder ander zijn en doen. De gaypride vind ik prima zoals het is, op een vaste plek zodat iedereen die het wil zien dat kan, maar degene die dat niet willen het kunnen ontwijken.
Vind dat homo's in zulke wijken beschermt moeten worden zodat ze gewoon hun normale ding kunnen doen, maar vind niet dat de feestscene iedereen onder de neus gewreven moet worden.
Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden. Je mag dus wel homo zijn, maar er vooral niet mee te koop lopen. We zullen deze redenering maar niet op moslims loslaten. En dan nog te bedenken dat je van de ene op de andere dag kunt stoppen met moslim-zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?
Je hebt niet letterlijk gezegd dat we niets moeten doen. Maar laten we reëel zijn: het politieke midden en alles links daarvan doet al decennialang bijzonder weinig tegen moslim-extremisme.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:48 schreef Hexagon het volgende:
Heb ik ergens gezegd dat we niets moeten doen dan?
Ik zeg alleen dat dit weer zo'n idee is dat alleen maar een averechts effect heeft.
Helemaal mee eens hoor!quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden. Je mag dus wel homo zijn, maar er vooral niet mee te koop lopen. We zullen deze redenering maar niet op moslims loslaten. En dan nog te bedenken dat je van de ene op de andere dag kunt stoppen met moslim-zijn.
Wat homo's mogen, is wettelijk geregeld. Wat mensen mogen op het gebied van demonstreren / recht van vrije meningsuiting is ook wettelijk geregeld. Maar je die rechten daadwerkelijk wilt gebruiken, ben je ineens "intolerant". Behoorlijk hilarisch, omdat het juist de moslim-extremisten zijn die intolerant en onwettig gedrag vertonen. Mensen die andere mensen met stenen bekogelen, zijn per definitie fout bezig.
Je hebt als moslim-radicaal gewoon te accepteren dat je woont in een land waar homo's mogen demonstreren; dat je woont in een land waar niet-moslims net zo veel rechten hebben als jij; dat je woont in een land waar jouw religie niet boven de wet staat. Kun of wil je dat niet accepteren, dan ga je gewoon weg. Wat is er zo moeilijk aan? Na 40-50 jaar falende integratie mag dit zo onderhand toch wel een keer duidelijk zijn?
Ik denk dat het effect vooral lokaal zal blijven en ik doelde dan ook op lokaal effect.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:11 schreef IntensiveGary het volgende:
Nog moeilijker? Wereldwijd wordt men vermoord, getreiterd, verkracht, gediscrimineerd enzovoort enzovoort.
En persoonlijk denk ik dat de toenemende polarisatie maakt dat het probleem wat is verergerd. Overigens geldt dat voor meer zaken: ten opzichte van pak em beet 20 jaar geleden is de intoleratie enorm toegenomen.quote:In mijn kring zit een aanzienlijke hoeveelheid jongensjongens en meisjesmeisjes en je wordt onpasselijk als je hun ervaringen hoort. Zelfs hier in Nederland. Laat staan in minder ontwikkelde gebieden.
Dat laatste bedoelde ik er ook mee, vandaar dat net als ieder ander.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.
Lief dat homo's van jou hand in hand mogen lopen en trouwen en kinderen krijgen en zo, maar het is helemaal geen kwestie van 'mogen'. 'Zij' verschillen niets van 'ons'. Sterker nog, zij zijn 'ons'.
Homofobie gaat m.i. wat verder dan dat je niet per sé op alle punten gelijkheid wenst. Het is toch de haatvariant...quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:23 schreef Jerruh het volgende:
Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?
Hoewel wij vaak lijnrecht tegenover elkaar staan ben ik het in dezen grotendeels met je eens. Al zou ik het graag loskoppelen van de reli-discussie, daar ik de schijntolerantie van de 'gewone man' vele malen erger en gevaarlijker vind.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:57 schreef Elfletterig het volgende:
Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden. Je mag dus wel homo zijn, maar er vooral niet mee te koop lopen. We zullen deze redenering maar niet op moslims loslaten. En dan nog te bedenken dat je van de ene op de andere dag kunt stoppen met moslim-zijn.
Wat homo's mogen, is wettelijk geregeld. Wat mensen mogen op het gebied van demonstreren / recht van vrije meningsuiting is ook wettelijk geregeld. Maar je die rechten daadwerkelijk wilt gebruiken, ben je ineens "intolerant". Behoorlijk hilarisch, omdat het juist de moslim-extremisten zijn die intolerant en onwettig gedrag vertonen. Mensen die andere mensen met stenen bekogelen, zijn per definitie fout bezig.
Je hebt als moslim-radicaal gewoon te accepteren dat je woont in een land waar homo's mogen demonstreren; dat je woont in een land waar niet-moslims net zo veel rechten hebben als jij; dat je woont in een land waar jouw religie niet boven de wet staat. Kun of wil je dat niet accepteren, dan ga je gewoon weg. Wat is er zo moeilijk aan? Na 40-50 jaar falende integratie mag dit zo onderhand toch wel een keer duidelijk zijn?
Uiteindelijk kunnen we bar weinig met wat mensen denken. Je kunt alleen iets met gedrag. Op het moment dat mensen gewelddadig worden, kun je ingrijpen. Je kunt mensen dan oppakken en bestraffen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:07 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Hoewel wij vaak lijnrecht tegenover elkaar staan ben ik het in dezen grotendeels met je eens. Al zou ik het graag loskoppelen van de reli-discussie, daar ik de schijntolerantie van de 'gewone man' vele malen erger en gevaarlijker vind.
Van een baard of de gemiddelde inwoner van de bible belt weet je wat je kunt verwachten. Van je o zo normale buurman niet... en die houdt er vaak stiekem net zo'n giftige mening op na.
Dat is inderdaad ook een probleem.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:36 schreef Lord_Azrael het volgende:
Mensen die zich door dit soort zaken laten provoceren zijn juist het probleem in dezen,
Dat geldt wat mij betreft voor het homostel die in zo'n wijk een woning betrekt en gewoon hand in hand over straat wil kunnen.quote:en die zou je mijns inziens zeker niet in bescherming moeten nemen door begrip te hebben voor hun korte lontje.
Dat klopt dan weer. Zoals ik al aangaf: ik vind niet dat iemand homoseksuelen lief, leuk en aardig moet vinden. Hij moet ze behandelen als eenieder, maar ik ben niet voor een gedachtenpolitie.quote:Dan toon je toch een zekere tolerantie voor intolerantie.
En waar wij dan verschillen: naar mijn bescheiden mening is 'niet op alle punten gelijkheid wensen' exact hetzelfde als haat. Ook als dat bij mensen vandaan komt die toch echt eigenlijk niet zo zijn. Vandaar de felheidquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Homofobie gaat m.i. wat verder dan dat je niet per sé op alle punten gelijkheid wenst. Het is toch de haatvariant...
Een anti-homobetoging tijdens de gay-pride zal ook gewoon worden verboden hoor...quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
Gebruik maken van je rechten lijkt mij wat anders dan een "moreel hellend vlak". Het rare is dat sommige mensen wél ontzag kunnen opbrengen voor de rechten en "vrijheden" van gelovigen, zelfs als die radicaal zijn, maar niet voor andere groepen.
Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.quote:Bij hellend vlak denk ik eerder aan de falende bestrijding van religieus extremisme in talloze Europese landen. Het is overal dezelfde slappe hap. Er wordt religieus-extremisten geen strobreed in de weg gelegd.
En dit komt dan van de persoon die het volstrekt legitiem vond om een vrouw in een burka te mishandelen, want de confrontatie met deze religieuze kleding was toch wel erg beangstigend...quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:57 schreef Elfletterig het volgende:
Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden.
Probleem is dat die homohatende buurman de zwijgende meerderheid is die de andere kant opkijkt en geweld vergoelijkt met: "Tsja, ik heb niets tegen homo's. Maar als ze gaan provoceren dan kunnen ze dat verwachten." of woorden van gelijke strekking.. om vervolgens te gaan fulmineren over hoe die vieze homo's lopen te neuken op de bootjes tijdens de pride, terwijl dat aantoonbaar gelul is. Daarin schuilt een heel groot gevaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat je de religekkies maar links moet laten liggen. De strijd wordt op diverse plekken gestreden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uiteindelijk kunnen we bar weinig met wat mensen denken. Je kunt alleen iets met gedrag. Op het moment dat mensen gewelddadig worden, kun je ingrijpen. Je kunt mensen dan oppakken en bestraffen.
En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort. De realiteit is dat we no-go-areas hebben, waar de bevolking vrijwel volledig allochtoon is en waar mensen hun eigen regels erop nahouden.
Watquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:15 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.
Door zonodig stoer op te moeten treden.
Volgens mij zijn potenrammers vaker niet dan wel religieus...quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:12 schreef Elfletterig het volgende:
En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort.
Trek je nou de onvervalste weg-met-ons-mentaliteit-kaart ?quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:15 schreef DS4 het volgende:
Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.
Onverschilligheid is de tegenstelling tegenover haat en liefde.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:13 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
En waar wij dan verschillen: naar mijn bescheiden mening is 'niet op alle punten gelijkheid wensen' exact hetzelfde als haat. Ook als dat bij mensen vandaan komt die toch echt eigenlijk niet zo zijn. Vandaar de felheid
Die schijnbare tolerantie acht ik veel schadelijker dan opzichtige haat. Beiden dienen overigens bestreden te worden.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat men die mening niet mag hebben. Gedachtenpolitie is niet mijn ding. Alleen noem ik het beestje wel bij zijn naampje.
Je bent niet zo bekend met het feit dat "we" om redenen van communisten dwars zitten/olie/het brengen van democratie moslimextremisme de wapens en mogelijkheden hebben gegeven om te groeien als kool?quote:
Nee.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef Scorpie het volgende:
Trek je nou de onvervalste weg-met-ons-mentaliteit-kaart ?
We komen er dan ook niet uit, ben ik bangquote:Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onverschilligheid is de tegenstelling tegenover haat en liefde.
Maar goed, ik hanteer mijn definitie en jij mag die van jou hanteren. Binnen mijn definitie past het iig niet.
Je mag vinden wat je wil. Maar je gedraagt je maar. Dat is wat mij betreft de definitie van tolerantiequote:Zoals ik al aangaf: ik vind niet dat iemand homoseksuelen lief, leuk en aardig moet vinden. Hij moet ze behandelen als eenieder, maar ik ben niet voor een gedachtenpolitie.
Helemaal mee eens. Dat was juist een van de redenen dat die hele gay prides ooit ontstaan zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.
Lief dat homo's van jou hand in hand mogen lopen en trouwen en kinderen krijgen en zo, maar het is helemaal geen kwestie van 'mogen'. 'Zij' verschillen niets van 'ons'. Sterker nog, zij zijn 'ons'.
Oh ja natuurlijk, dat misplaatste superieuriteitsgevoel. Past precies bij je.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent niet zo bekend met het feit dat "we" om redenen van communisten dwars zitten/olie/het brengen van democratie moslimextremisme de wapens en mogelijkheden hebben gegeven om te groeien als kool?
Ik trek wat dat betreft het boetekleed graag aan: ik vond het ook geweldig dat eindelijk Saddam aan zijn oren getrokken werd (om maar eens een van de stappen te benoemen), maar achteraf moet ik bekennen dat ik dat helemaal verkeerd ingeschat heb.
Dit topic gaat dan ook helemaal niet over de aanpak van moslimextremisme maar over de vraag of het een tolerantiebevorderend idee is om een Gayparade te organiseren in een buurt vol achterlijk volk. Jij maakt er dan meteen een vals dilemma van dat het dat of niets is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt niet letterlijk gezegd dat we niets moeten doen. Maar laten we reëel zijn: het politieke midden en alles links daarvan doet al decennialang bijzonder weinig tegen moslim-extremisme.
Ik vind het prachtig dat je zo goed weet hoe het NIET moet, maar hoe wel moslim-extremisme wel aanpakken lees ik ook niet.
Een ad hominem is niet zo sterk en al helemaal niet als deze om te beginnen al heel erg idioot is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:31 schreef Fir3fly het volgende:
Oh ja natuurlijk, dat misplaatste superieuriteitsgevoel. Past precies bij je.
Nou verzin je dat ik het alleen over IS heb, dus een stropop.quote:Is natuurlijk allemaal onzin wat je hier verkondigt. Ten eerste is het maf om het omver werpen van Saddam te linken aan IS en ten tweede hebben extremisten een hekel aan ons omdat wij geen extremisten zijn. Niet om andere redenen.
Even een paar dingen: "achterlijk volk" is jouw woordkeuze, niet de mijne. Het gaat er mij om dat een demonstratie / parade overal in een stond moet kunnen plaatsvinden zonder dat deelnemers worden bekogeld en gemolesteerd. Een stad hoort geen no-go-areas te hebben. Zijn die er wel, dan moet er keihard (en desnoods met veel geweld) worden opgetreden tegen het tuig dat het recht in eigen hand neemt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:32 schreef Hexagon het volgende:
Dit topic gaat dan ook helemaal niet over de aanpak van moslimextremisme maar over de vraag of het een tolerantiebevorderend idee is om een Gayparade te organiseren in een buurt vol achterlijk volk. Jij maakt er dan meteen een vals dilemma van dat het dat of niets is.
Maar om eens wat te noemen over wat wel een goed idee is. Dat is bijvoorbeeld schooluitval aanpakken of zorgen dat we een goed functionerende geheime dienst hebben.
Dat is ook het Ironische van ons PVV-kabinet. Die hadden een grote waffel, maar hebben intussen op ongeveer iedere veiligheidsdienst lopen bezuinigen. En ook op geestelijke gezondheidszorg bijvoorbeeld. En dan vinden ze het raar dat radicale gekken loslopen.
Dat het zou moeten kunnen betekent niet dat het ook een goed idee is om het op die manier ook te gaan doen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Even een paar dingen: "achterlijk volk" is jouw woordkeuze, niet de mijne. Het gaat er mij om dat een demonstratie / parade overal in een stond moet kunnen plaatsvinden zonder dat deelnemers worden bekogeld en gemolesteerd. Een stad hoort geen no-go-areas te hebben. Zijn die er wel, dan moet er keihard (en desnoods met veel geweld) worden opgetreden tegen het tuig dat het recht in eigen hand neemt.
Ik geloof niet dat je tolerantie tussen groepen mensen vergroot door confrontaties uit de weg te gaan. Laat het maar schuren. Laat die stoet maar door de wijk lopen. Wie zich misdraagt, wordt opgepakt. Daar leren mensen van.
Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat ik Rutte I bedoelquote:We hebben geen PVV-kabinet. We hebben een VVD-PvdA-kabinet dat herhaaldelijk door D66 en anderen aan een meerderheid in de senaat is geholpen. Per saldo is er niet of nauwelijks op de AIVD bezuinigd. Die bezuiniging was een beleidsvoornemen, maar dat is inmiddels teruggedraaid. Er komt zelfs geld bij (en dat is nog nodig).
Alles hangt net elkaar samen. Religieus extremism is een mentaal probleem. Een normaal persoon wordt namelijk geen extremist. Daar moet je echt gek voor zijn geworden.quote:Dat je schooluitval moet aanpakken, staat buiten kijf. Je vergeet helaas de torenhoge criminaliteit te noemen. Je opmerkingen over geestelijke gezondheidszorg vind ik gevaarlijk. Je veegt mensen met daadwerkelijke mentale problemen op één hoop met geradicaliseerde religieus-extremisten. Religieus radicalisme (en je vervolgens misdragen) is een keuze, geestelijke problemen hebben niet.
Dat doen ze dan ook. Andersdenkende moslims worden bij bosjes uitgemoord.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Een ad hominem is niet zo sterk en al helemaal niet als deze om te beginnen al heel erg idioot is.
[..]
Nou verzin je dat ik het alleen over IS heb, dus een stropop.
Daarnaast is het volstrekte flauwekul dat extremisten een hekel aan ons hebben omdat wij geen extremist zijn. Want dan zouden ze zich veel breder richten dan waar ze zich nu op richten.
Sowieso is er niet zoiets als "de extremist". Allemaal verschillende beweegredenen.
lol jij vind dus dat de grootste gay parade in scandinavië mag gekaapt worden door een stelletje opportunistische extremisten die besloten hebben dat ze homo's net iets minder weerzinwekkend vinden dan moslims...quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Even een paar dingen: "achterlijk volk" is jouw woordkeuze, niet de mijne. Het gaat er mij om dat een demonstratie / parade overal in een stond moet kunnen plaatsvinden zonder dat deelnemers worden bekogeld en gemolesteerd. Een stad hoort geen no-go-areas te hebben. Zijn die er wel, dan moet er keihard (en desnoods met veel geweld) worden opgetreden tegen het tuig dat het recht in eigen hand neemt.
Ik geloof niet dat je tolerantie tussen groepen mensen vergroot door confrontaties uit de weg te gaan. Laat het maar schuren. Laat die stoet maar door de wijk lopen. Wie zich misdraagt, wordt opgepakt. Daar leren mensen van.
Ik denk dat je (de dreiging van) repressie als middel kunt inzetten om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden en niet misdragen. Wat mensen denken kun je verder toch niet zo gemakkelijk beïnvloeden. Gedrag wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Dat het zou moeten kunnen betekent niet dat het ook een goed idee is om het op die manier ook te gaan doen.
Denk je nou echt dat je homotolerantie met dreiging van repressie aan mensen kan opleggen? Het enige dat je bereikt met dit soort machtsvertoon is een grotere bron voor nog meer radicalisering. Tel uit je winst.
Uit je post werd niet echt duidelijk dat je Rutte-I bedoelde.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat ik Rutte I bedoel
Alles hangt net elkaar samen. Religieus extremism is een mentaal probleem. Een normaal persoon wordt namelijk geen extremist. Daar moet je echt gek voor zijn geworden.
Nee. Ik vind dat iedereen die dat wil een demonstratie mag houden. En zeker als het gaat om zaken die binnen de grenzen van de wet vallen, zie ik geen enkele reden waarom een overheid bepaalde gebieden tot no-go-areas moet verklaren. Wetten, regels én rechten gelden overal in het land, niet met uitzondering van bepaalde wijken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:04 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
lol jij vind dus dat de grootste gay parade in scandinavië mag gekaapt worden door een stelletje opportunistische extremisten die besloten hebben dat ze homo's net iets minder weerzinwekkend vinden dan moslims...
In Zweden? Want daar gaat dit topic over namelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook. Andersdenkende moslims worden bij bosjes uitgemoord.
Dat klopt. Maar het is weer eens de moslim extremistische kant op geduwd.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Op zich een beetje een vreemde discussie dit, aangezien het hier helemaal niet om een gaydemonstratie gaat, maar om een platrechtse actie van figuren die het normaal gesproken helemaal niet zo op homo's hebben.
Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 16:15 schreef DS4 het volgende:
Ik doorzie dat ook wel hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ze hebben een prima punt. Een dergelijke demonstratie moet namelijk gewoon mogelijk zijn. En als de autoriteiten daar moeilijk over doen, laten ze dus homo's in de kou staan en nemen ze het op voor radicale gelovigen en hun gekrenkte gevoelens.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Op zich een beetje een vreemde discussie dit, aangezien het hier helemaal niet om een gaydemonstratie gaat, maar om een platrechtse actie van figuren die het normaal gesproken helemaal niet zo op homo's hebben.
Dat klopt ja.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik doorzie dat ook wel hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ze hebben een prima punt. Een dergelijke demonstratie moet namelijk gewoon mogelijk zijn. En als de autoriteiten daar moeilijk over doen, laten ze dus homo's in de kou staan en nemen ze het op voor radicale gelovigen en hun gekrenkte gevoelens.
En als dat toch gebeurt dan dienen ze aangepakt te worden. Niks meer, niks minder. Je eigen mening door elkanders' strot douwen en dat 'onze vrije samenleving' noemen slaat natuurlijk nergens op.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.
Deze moslims in Zweden hoeven ook helemaal geen respect te hebben voor homo's, maar bedreigingen en geweld tegen hen zijn onacceptabel. Staat ook gewoon in de wet.
Waarom is het bij jou altijd het een of het ander? Ik snap dat niet. Je vind dit, DUS vind je niet dat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik doorzie dat ook wel hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ze hebben een prima punt. Een dergelijke demonstratie moet namelijk gewoon mogelijk zijn. En als de autoriteiten daar moeilijk over doen, laten ze dus homo's in de kou staan en nemen ze het op voor radicale gelovigen en hun gekrenkte gevoelens.
Zal best.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In Zweden? Want daar gaat dit topic over namelijk.
Voor zover mij bekend is worden gematigde moslims niet bij bosjes afgeslacht door extremisten in Zweden.quote:
Dat is niet altijd zo.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom is het bij jou altijd het een of het ander? Ik snap dat niet. Je vind dit, DUS vind je niet dat.
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 23:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Maar daar hadden we het dan ook niet over.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Voor zover mij bekend is worden gematigde moslims niet bij bosjes afgeslacht door extremisten in Zweden.
Je bedoelt dat je volledig off topic bezig was dus?quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar daar hadden we het dan ook niet over.
Je ondergraaft je eigen stelling... Want je kan extremist zijn wat je wil, als het net de verkeerde subcategorie is blijft jouw hoofd ook niet op jouw romp.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook. Andersdenkende moslims worden bij bosjes uitgemoord.
Ik heb het niet over binnenlands beleid. Dat leek mij evident.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.
Deze moslims in Zweden hoeven ook helemaal geen respect te hebben voor homo's, maar bedreigingen en geweld tegen hen zijn onacceptabel. Staat ook gewoon in de wet.
Ik zie het anders niet, sorry. Moslims kunnen en mogen niks, tenzij ze zich volledig aanpassen aan jouw normen. Dat een stel rechts extremisten een doel kapen, puur om moslims te provoceren, dat valt dan wel weer onder de vrijheid van onze samenleving. De balans is compleet verdwenen.quote:
Eens. Tolerantie werkt bij sommigen echt maar één kant op.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie het anders niet, sorry. Moslims kunnen en mogen niks, tenzij ze zich volledig aanpassen aan jouw normen. Dat een stel rechts extremisten een doel kapen, puur om moslims te provoceren, dat valt dan wel weer onder de vrijheid van onze samenleving. De balans is compleet verdwenen.
Hoe kom je erbij dat moslims niks kunnen en mogen? Dat heb je mij in elk geval niet zien zeggen. Voor de goede orde: provoceren is niet strafbaar. Zie ook de discussie over de Mohammed-cartoons.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zie het anders niet, sorry. Moslims kunnen en mogen niks, tenzij ze zich volledig aanpassen aan jouw normen. Dat een stel rechts extremisten een doel kapen, puur om moslims te provoceren, dat valt dan wel weer onder de vrijheid van onze samenleving. De balans is compleet verdwenen.
Mag een demonstratie van moslims waar ze morele steun betuigen aan IS?quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat moslims niks kunnen en mogen? Dat heb je mij in elk geval niet zien zeggen. Voor de goede orde: provoceren is niet strafbaar. Zie ook de discussie over de Mohammed-cartoons.
De balans is inderdaad compleet verdwenen, dat klopt. Er zijn nu wijken waar je maar beter niet kunt komen. Mensen slaan door in politiek correct gedoe om moslims vooral maar niet voor het hoofd te stoten. In Duitsland krijgen ouders een brief van school waarin staat dat meisjes maar beter een lange jurk of broek kunnen dragen. Reden: de asielzoekers in het pand ernaast kunnen niet omgaan met "onbedekte", "schaars geklede" meisjes.
De wereld op z'n kop. Dit is Europa. Hier gelden onze normen en waarden, niet die van de islam. Je mag best je religie belijden, maar verder heb je het land te accepteren waarin je leeft. Kun je dat niet, dan hoepel je maar weer op. Maar zover komt het helaas nooit. Dankzij een fluwelen handschoen-aanpak barst het van de slecht geïntegreerde, conservatieve tot radicale moslims die zo'n beetje hun eigen vrijstaat hebben.
Mogen neo-nazi's een demonstratie houden waar ze morele steun betuigen aan Hitler?quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mag een demonstratie van moslims waar ze morele steun betuigen aan IS?
Ik vroeg het niet aan jou, maar ok. Ja, ze doen maar. En zodra ze beginnen joden in elkaar te timmeren en te bedreigen pak je ze op.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:11 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Mogen neo-nazi's een demonstratie houden waar ze morele steun betuigen aan Hitler?
Dat klopt. En heeft dus niets te maken met onze cultuur. Of de acties van 'het Westen'.quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je ondergraaft je eigen stelling... Want je kan extremist zijn wat je wil, als het net de verkeerde subcategorie is blijft jouw hoofd ook niet op jouw romp.
Nope. Zeer gerelateerd. Verder nog wat te zeiken?quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:48 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je volledig off topic bezig was dus?
Nee. En dan ga je natuurlijk vragen waarom. Het antwoord: omdat het niet binnen de grenzen van de wet valt. IS = een terroristische organisatie. Steun betuigen aan IS is het verheerlijken van haat en valt onder haat zaaien. Homo's die ergens rondlopen doen niks wat niet mag. Ze verspreiden geen haat en ze doen niks dat buiten de grenzen van de wet valt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mag een demonstratie van moslims waar ze morele steun betuigen aan IS?
Maar een stel rechts extremisten mogen dus wel demonstreren? Want je gaf een paar posts terug zelf al aan dat dat 'gay pride' slechts een facade was. Waarom de een wel en de ander niet?quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. En dan ga je natuurlijk vragen waarom. Het antwoord: omdat het niet binnen de grenzen van de wet valt. IS = een terroristische organisatie. Steun betuigen aan IS is het verheerlijken van haat en valt onder haat zaaien. Homo's die ergens rondlopen doen niks wat niet mag. Ze verspreiden geen haat en ze doen niks dat buiten de grenzen van de wet valt.
Moslims mogen overigens bijzonder veel in landen als Zweden en Nederland. Veel meer dan wat religieuze minderheden in moslimlanden mogen.
Absoluut niet. En als je mij vind zeiken maak je maar een TR.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nope. Zeer gerelateerd. Verder nog wat te zeiken?
Wist je dat mensen kippen mogen eten, maar kippen geen mensen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Moslims mogen overigens bijzonder veel in landen als Zweden en Nederland. Veel meer dan wat religieuze minderheden in moslimlanden mogen.
Als ze binnen de grenzen van de wet blijven, mag dat ja.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:21 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar een stel rechts extremisten mogen dus wel demonstreren? Want je gaf een paar posts terug zelf al aan dat dat 'gay pride' slechts een facade was. Waarom de een wel en de ander niet?
Wat religieuze minderheden in moslimlanden wel of niet mogen is natuurlijk totaal irrelevant, slechts een goedkope manier van zeggen 'hoe slecht ze wel niet zijn'.
Hier heb je dus dat grijze hellende morele vlak. Als die rechts extremisten binnen de wet blijven dan mag dat. Echter, jij vind dat moslims die demonstreren en met een IS vlag zwaaien dat niet doen. Nu gebeurde dat een tijdje terug in Den Haag, en niemand werd opgepakt. Blijkbaar viel het dus binnen de wet. Echter, jij wilt het niet, dus moet het verboden worden. Nogmaals, wat DS4 al zei; je poneert je mening als een feit. En ik blijf erbij, de balans is bij jou helemaal zoek.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als ze binnen de grenzen van de wet blijven, mag dat ja.
We hebben een machtsvacuum achtergelaten. Die fout wordt keer op keer gemaakt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:16 schreef Fir3fly het volgende:
Dat klopt. En heeft dus niets te maken met onze cultuur. Of de acties van 'het Westen'.
Het enige doel van die gayparade zou dus een soort machtsvertoon zijn. "Kijk eens, wij machtige staat organiseren een gayparade in jouw buurt, of je dat nou leuk vind of niet!"quote:Op woensdag 22 juli 2015 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je (de dreiging van) repressie als middel kunt inzetten om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden en niet misdragen. Wat mensen denken kun je verder toch niet zo gemakkelijk beïnvloeden. Gedrag wel.
Ik vind het bovendien wél een goed idee om het zo te doen. Ik wil af van de situatie dat sommige wijken bekend staan als Klein Marokko of de Shariadriehoek. Ik wil af van de situatie dat groepen allochtonen hun eigen mini-samenleving, of beter gezegd mini-staat vormen, waar ze hun eigen regels aan anderen opleggen.
Ik wil bovendien ook dat we radicale mensen het leven zuur maken. Ofwel passen ze hun gedrag aan en zetten we in op gedragsbeïnvloeding, ofwel zorgen we ervoor dat ze zich zó storen aan de situatie dat ze hun biezen pakken. Een betere manier om het kaf van het koren te scheiden is nauwelijks denkbaar.
Ook opvoeding kan iemand verknipt maken. Als je doet wat moslimextremisten doen ben je ziek in je hoofd. En een Mohammed B is gewoon in de EBI verdwenen. Ook een soort gesticht.quote:Uit je post werd niet echt duidelijk dat je Rutte-I bedoelde.
Ik vind je opmerkingen over religieus extremisme zowel naïef, gevaarlijk als kort door de bocht. Mensen worden haatdragend opgevoed, krijgen haat van anderen aangeleerd. Je kunt die mensen wel "gek" noemen, maar dan moet je er ook naar handelen: al die mensen in een gesticht stoppen. Maar dat gebeurt dan weer niet.
Ik denk niet dat die mensen gek zijn. Ik denk dat ze gehersenspoeld zijn of dat ze het extremisme met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Wat mij betreft is gedragscorrectie / beïnvloeding en stringente handhaving de methode om er wat aan te doen. En de overheid moet staan voor de veiligheid van mensen die gebruik maken van hun rechten. Rechten die ook gelden in overwegend allochtone buurten.
Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld. Ik wens religieus extremisme uit te roeien in Nederland (en overigens ook elders in West-Europa).quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:34 schreef Barbusse het volgende:
Hier heb je dus dat grijze hellende morele vlak. Als die rechts extremisten binnen de wet blijven dan mag dat. Echter, jij vind dat moslims die demonstreren en met een IS vlag zwaaien dat niet doen. Nu gebeurde dat een tijdje terug in Den Haag, en niemand werd opgepakt. Blijkbaar viel het dus binnen de wet. Echter, jij wilt het niet, dus moet het verboden worden. Nogmaals, wat DS4 al zei; je poneert je mening als een feit. En ik blijf erbij, de balans is bij jou helemaal zoek.
Wat mij betreft sta je vrij om te ageren, om tientallen posts te plaatsen waar je vraagt om meer repressief beleid, een hardere aanpak en zwaardere straffen. Maar zie jezelf als wat je bent; namelijk een bijzonder intolerant persoon. Je lijkt wel een kerkganger uit het calvinistische Zeeland uit de jaren '50.
Deze hele post bewijst indirect mijn gelijk. En dat het je geen hol interesseert was al lang duidelijk. Doe ermee wat je wilt. Maar wat zelfreflectie zou je sieren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld. Ik wens religieus extremisme uit te roeien in Nederland (en overigens ook elders in West-Europa).
Dat er niemand is opgepakt, is tekenend voor de lafheid die regeert. Fluwelen handschoenen, denken dat problemen vanzelf wel over gaan, terwijl de radicalisering van moslimjongeren ondertussen doodleuk doorzet. Kop in het zand. Tientallen, zo niet honderden discussies over gevoerd hier op FOK!
Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt. Mensen die geweld niet schuwen om hun doel te bereiken moeten worden teruggefloten door de overheid. Het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. En mensen die wetten overtreden moeten de consequenties daarvan ondervinden. Het interesseert me verder geen hol welk labeltje jij op mijn mening plakt.
Precies. Maar ja, 'hard aanpakken' bekt zo lekker. En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het enige doel van die gayparade zou dus een soort machtsvertoon zijn. "Kijk eens, wij machtige staat organiseren een gayparade in jouw buurt, of je dat nou leuk vind of niet!"
Dat is niet alleen totaal nutteloos. Maar je bent ook nog bezig radicalisme aan te wakkeren. Een eeh opp lui in die wijk zijn niet radicaal maar gewoon achterlijk. En jij bent bezig er radicalen van te maken. Eigenlijk is het als brand blussen met benzine.
[..]
Ook opvoeding kan iemand verknipt maken. Als je doet wat moslimextremisten doen ben je ziek in je hoofd. En een Mohammed B is gewoon in de EBI verdwenen. Ook een soort gesticht.
Maar het gaat wat ver om te snel iemand moslimextremist te noemen. Het gros van die lui die in die buurt voor ongeregeldheden zorgen zijn gewoon dom en achterlijk en vertonen gedrag wat je in achterbuurten wel vaker ziet.
Nou kun je die pummels natuurlijk gaan dwingen om keurig stil te kijken hoe in hun wijk een gayparade voorbij trekt. Maar het is niet dat ze daarna dan ineens betere mensen zijn geworden. Eerder integendeel.
Maar soms ben jij ook net een extremist. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat er met scherp wordt geschoten op wat baldadige jongeren die een kat en muisspelletje spelen met de M.E.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld. Ik wens religieus extremisme uit te roeien in Nederland (en overigens ook elders in West-Europa).
Dat er niemand is opgepakt, is tekenend voor de lafheid die regeert. Fluwelen handschoenen, denken dat problemen vanzelf wel over gaan, terwijl de radicalisering van moslimjongeren ondertussen doodleuk doorzet. Kop in het zand. Tientallen, zo niet honderden discussies over gevoerd hier op FOK!
Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt. Mensen die geweld niet schuwen om hun doel te bereiken moeten worden teruggefloten door de overheid. Het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. En mensen die wetten overtreden moeten de consequenties daarvan ondervinden. Het interesseert me verder geen hol welk labeltje jij op mijn mening plakt.
Mensen die met stenen gooien richting demonstranten zijn wat mij betreft allang radicaal. Jouw grote misvatting is dat niks (cq. werinig) doen en met een grote boog om zo'n probleemwijk heenlopen zorgt dat de problemen zich "vanzelf" een keer oplossen. Dat is gewoon pertinent onwaar. De radicalisering neemt alleen maar toe. We zien die trend al jaren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:48 schreef Hexagon het volgende:
Het enige doel van die gayparade zou dus een soort machtsvertoon zijn. "Kijk eens, wij machtige staat organiseren een gayparade in jouw buurt, of je dat nou leuk vind of niet!"
Dat is niet alleen totaal nutteloos. Maar je bent ook nog bezig radicalisme aan te wakkeren. Een eeh opp lui in die wijk zijn niet radicaal maar gewoon achterlijk. En jij bent bezig er radicalen van te maken. Eigenlijk is het als brand blussen met benzine.
Het heeft niks met dwingen te maken. Het moet de normaalste zaak van de wereld zijn dat ze geen geweld gebruiken. Ze kunnen binnen blijven, ze kunnen die dag ergens anders heen gaan; zelf weten. Het is een beetje hetzelfde als de discussie rondom de Sinterklaasintocht en degenen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Je bent niet verplicht om te kijken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:48 schreef Hexagon het volgende:
Ook opvoeding kan iemand verknipt maken. Als je doet wat moslimextremisten doen ben je ziek in je hoofd. En een Mohammed B is gewoon in de EBI verdwenen. Ook een soort gesticht.
Maar het gaat wat ver om te snel iemand moslimextremist te noemen. Het gros van die lui die in die buurt voor ongeregeldheden zorgen zijn gewoon dom en achterlijk en vertonen gedrag wat je in achterbuurten wel vaker ziet.
Nou kun je die pummels natuurlijk gaan dwingen om keurig stil te kijken hoe in hun wijk een gayparade voorbij trekt. Maar het is niet dat ze daarna dan ineens betere mensen zijn geworden. Eerder integendeel.
Ik vertoon geen probleemgedrag; ik heb op dit punt echt geen zelfreflectie nodig. Ik geef gewoon mijn mening en ik licht die mening toe. Dat het mij geen hol interesseert sloeg niet op het onderwerp als totaal, maar op de labeltjes die jij op mijn mening plakt. Ik vind "Zeeuwse kerkganger" eigenlijk nog mild; ik ben veel erger gewend.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Deze hele post bewijst indirect mijn gelijk. En dat het je geen hol interesseert was al lang duidelijk. Doe ermee wat je wilt. Maar wat zelfreflectie zou je sieren.
Die stelling hebben we allang. Er is al veertig jaar geen zak gedaan aan integratieproblematiek, en het enige wat je uit je toetsenbord krijgt is 'vooral zo doorgaan'.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
Ghehehe, veel erger? Maak je geen zorgen, ik vind je geen racist of zo. Ik ben alleen een totaal andere mening toegedaan. Even goede vrienden verder.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vertoon geen probleemgedrag; ik heb op dit punt echt geen zelfreflectie nodig. Ik geef gewoon mijn mening en ik licht die mening toe. Dat het mij geen hol interesseert sloeg niet op het onderwerp als totaal, maar op de labeltjes die jij op mijn mening plakt. Ik vind "Zeeuwse kerkganger" eigenlijk nog mild; ik ben veel erger gewend.
De volgende generatie mag proberen om de zooi op te ruimen omdat deze generatie te laf en te politiek-correct is om dat te doen. Lekker de boel op z'n beloop laten, de zaken relativeren en hopen dat het vanzelf een keer over gaat (wat niet zo is).quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Precies. Maar ja, 'hard aanpakken' bekt zo lekker. En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
Ten eerste speelden die jongeren geen "kat- en muisspelletje". Weer zo'n prachtige relativering. Ze waren bezig met het plegen van excessief geweld. Ze bekogelen de politie met stenen en ze richtten vernielingen aan.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar soms ben jij ook net een extremist. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat er met scherp wordt geschoten op wat baldadige jongeren die een kat en muisspelletje spelen met de M.E.![]()
Dan lees je niet goed.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die stelling hebben we allang. Er is al veertig jaar geen zak gedaan aan integratieproblematiek, en het enige wat je uit je toetsenbord krijgt is 'vooral zo doorgaan'.
Lekker simplistisch.
Racist, extremist, haatzaaier... - de gekste dingen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ghehehe, veel erger? Maak je geen zorgen, ik vind je geen racist of zo. Ik ben alleen een totaal andere mening toegedaan. Even goede vrienden verder.
Maar dan moet je de politici erop aanspreken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De volgende generatie mag proberen om de zooi op te ruimen omdat deze generatie te laf en te politiek-correct is om dat te doen. Lekker de boel op z'n beloop laten, de zaken relativeren en hopen dat het vanzelf een keer over gaat (wat niet zo is).
Net zoals wij nu met problemen zitten opgescheept die de vorige generatie heeft veroorzaakt en op z'n beloop heeft gelaten. Neem een onderwerp als de concentratie van allochtonen. De roep om spreiding klinkt al jaren, maar er is geen enkele stap in die richting gezet. Of neem de veel te slappe aanpak van jonge crimineeltjes. Steeds kregen ze flutstrafjes en stonden ze zo weer op straat. Inmiddels zijn het volleerde beroepscriminelen.
Laten we vooral blijven afschuiven op anderen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dan moet je de politici erop aanspreken.
De baas op straat zijn... dat klinkt zo eng. Bijna alsof je wilt dat het een politiestaat wordt, want om de politie écht de baas op straat te laten zijn, heb je veel meer agenten, camera's en weet ik wat nog meer nodig. Brrr.. moet er niet aan denken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ten eerste speelden die jongeren geen "kat- en muisspelletje". Weer zo'n prachtige relativering. Ze waren bezig met het plegen van excessief geweld. Ze bekogelen de politie met stenen en ze richtten vernielingen aan.
Ten tweede heb ik niet gezegd dat agenten zomaar ineens moeten gaan schieten. Ik heb gezegd dat er moet worden gewaarschuwd. En als het gedrag dan niet ophoudt, dat de politie dan gericht mag schieten. Word je dan toch door een kogel geraakt, dan is dat je eigen schuld, omdat je zelf het risico hebt genomen. Je hebt niet het bevel van de politie opgevolgd om weg te gaan en te stoppen met rellen.
Ik wil toe naar een situatie waarbij de politie - het daartoe bevoegde orgaan - orde en gezag herstelt op straat. Niet de reljongeren, moslim-radicalen of welk ander tuig dan ook is de baas op straat, maar de politie is dat.
Leuk, zo tussen aanhalingstekens plaatsen. Alsof je mij quote. Wat je niet doet. Ik heb in andere topics al ladingen en ladingen mogelijke oplossingen aangedragen. Vreemd genoeg ging niemand van de 'harde aanpak'-aanhangers er ook maar 1 post op in. Wat raar is, gezien de liefde die men voelt voor een discussie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
"Laten we vooral niemand voor het hoofd stoten". Komt op hetzelfde neer.
Ik wil ook jou best wel de schuld geven hoor, internetheld.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we vooral blijven afschuiven op anderen.
Is niet genoeg. Politici kunnen wetten wel wijzigen, maar uiteindelijk zijn het rechters die daar net zo gemakkelijk hun reet weer mee afvegen. Er is nog eerder een algehele mentaliteitsomslag nodig in Nederland.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar dan moet je de politici erop aanspreken.
Ik wil gewoon een goed functionerend land, waarbij mensen hun rechten kunnen benutten en waarbij mensen die andermans rechten aantasten of geweld gebruiken hard worden aangepakt. Ik wil ook af van de situatie dat hangjongeren, criminelen of ander tuig zich de baas op straat want. En ik wil af van de situatie dat er bepaalde wijken zijn waar de normen en waarden van onze samenleving niet gelden. Een harde aanpak van die problemen is dringend nodig.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De baas op straat zijn... dat klinkt zo eng. Bijna alsof je wilt dat het een politiestaat wordt, want om de politie écht de baas op straat te laten zijn, heb je veel meer agenten, camera's en weet ik wat nog meer nodig. Brrr.. moet er niet aan denken.
Orde moet gehandhaafd worden... dat ben ik met je eens. Echter, er wordt pas geschoten wanneer er voor de agent(en) en of omstanders direct een levensbedreigende situatie ontstaat. Niet eerder (ok er zijn uitzonderingen, maar agenten zijn ook mensen) en dat is maar goed ook.
Dat zal nog gezellig worden, als jij het voor het zeggen krijgt. Gelukkig krijg jij het nooit voor het zeggenquote:Op woensdag 22 juli 2015 19:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wil gewoon een goed functionerend land, waarbij mensen hun rechten kunnen benutten en waarbij mensen die andermans rechten aantasten of geweld gebruiken hard worden aangepakt. Ik wil ook af van de situatie dat hangjongeren, criminelen of ander tuig zich de baas op straat want. En ik wil af van de situatie dat er bepaalde wijken zijn waar de normen en waarden van onze samenleving niet gelden. Een harde aanpak van die problemen is dringend nodig.
Orde moet gehandhaafd worden. Als dat - na herhaaldelijke waarschuwing - niet op een softe manier kan, dan moet het maar hardhandig. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Verdraai de boel maar zo dat ik het probleem ben en kijk maar fijn weg voor de echte problemen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat zal nog gezellig worden, als jij het voor het zeggen krijgt. Gelukkig krijg jij het nooit voor het zeggen
Ik kijk zeker niet weg voor de echte problemen. In tegendeel. Ik wil echter niet dat de overheid teveel macht en controle krijgt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verdraai de boel maar zo dat ik het probleem ben en kijk maar fijn weg voor de echte problemen.
Maar het is dus legaal en dat is elders door jou als norm der zaken aangehaald.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld.
Terwijl je zelf op jouw manier net zo goed een extremist bent.quote:Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt.
Als jouw reacties dat van zovelen keer op keer oproepen en je bent steeds oprecht verbaasd ontbreekt het je duidelijk wel aan zelfreflectie.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:13 schreef Elfletterig het volgende:
Racist, extremist, haatzaaier... - de gekste dingen.
Een politiestaat is zonder enige twijfel een middel wat erger is dan de kwaal.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
Verdraai de boel maar zo dat ik het probleem ben en kijk maar fijn weg voor de echte problemen.
Nu leg je mij alweer woorden in de mond. Je kan wel zeker wat doen en dat heb ik ook uitgelegd. Maar dat is dus niet als overhead dit soort stupide acties faciliteren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen die met stenen gooien richting demonstranten zijn wat mij betreft allang radicaal. Jouw grote misvatting is dat niks (cq. werinig) doen en met een grote boog om zo'n probleemwijk heenlopen zorgt dat de problemen zich "vanzelf" een keer oplossen. Dat is gewoon pertinent onwaar. De radicalisering neemt alleen maar toe. We zien die trend al jaren.
En door deze acties gaan ze dat ineens wel de normaalste zaak van de wereld vinden, of wat?quote:Het heeft niks met dwingen te maken. Het moet de normaalste zaak van de wereld zijn dat ze geen geweld gebruiken. Ze kunnen binnen blijven, ze kunnen die dag ergens anders heen gaan; zelf weten. Het is een beetje hetzelfde als de discussie rondom de Sinterklaasintocht en degenen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Je bent niet verplicht om te kijken.
Met de toevoeging 'mooie' laat je je wel heel erg in de kaart kijken .. rare vooroordelen ..quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
Soms heb ik weleens het idee dat de meeste mooie vrouwen een tikkie bi zijn.. maar dan dwalen we een beetje af
Extremisten zoals jij die denken dat ze het alleenrecht op de waarheid hebben en menen daaraan het recht te mogen ontlenen om hun waarheid aan anderen op te leggen zijn dan ook het probleem. Iets met een splinter en een balk ..quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klinkt allemaal prachtig, maar het alternatief is dus automatisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen of dat sommige wijken no-go-areas worden waar andere normen gelden dan in onze samenleving.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kijk zeker niet weg voor de echte problemen. In tegendeel. Ik wil echter niet dat de overheid teveel macht en controle krijgt.
Gay Pride Parades zijn geen demonstraties maar optochten. In dit geval gehijacked door extreem rechtsen die zich totaal niet schamen om de ene minderheid te gebruiken om de andere minderheid een hak te zetten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die met stenen gooien richting demonstranten zijn wat mij betreft allang radicaal.
Je denkt dan Sjonnie met al dan niet een tintje welkom is in de dure buitenwijk?quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klinkt allemaal prachtig, maar het alternatief is dus automatisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen of dat sommige wijken no-go-areas worden waar andere normen gelden dan in onze samenleving.
Ik heb je alleen over schooluitval zien praten. Mensen gebruik laten maken van hun rechten is wat anders dan radicalisering opstoken. Ik wil radicalisering juist krachtig bestrijden. Het toelaten van een demonstratie als deze is daar onderdeel van; moet gewoon kunnen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu leg je mij alweer woorden in de mond. Je kan wel zeker wat doen en dat heb ik ook uitgelegd. Maar dat is dus niet als overhead dit soort stupide acties faciliteren.
Je bent dus hard bezig radicalisering verder op te stoken.
[..]
En door deze acties gaan ze dat ineens wel de normaalste zaak van de wereld vinden, of wat?
Dat doe je nu iedere keer: je stelt dat jouw oplossing de enige manier is om de problemen tegen te gaan en dat het alternatief armageddon is.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klinkt allemaal prachtig, maar het alternatief is dus automatisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen of dat sommige wijken no-go-areas worden waar andere normen gelden dan in onze samenleving.
Zo zwart-wit is het natuurlijk niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus extreem rechts dat normaal gesproken geen boodschap heeft aan homo's mag gerust de optocht van een minderheid kapen om er een demonstratie voor hun eigen doelen van te maken .. leuk hoor. En het dan nog vreemd vinden dat de homo's zelf en hun ware vrienden dat niet zien zitten en liefst willen laten verbiedenquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb je alleen over schooluitval zien praten. Mensen gebruik laten maken van hun rechten is wat anders dan radicalisering opstoken. Ik wil radicalisering juist krachtig bestrijden. Het toelaten van een demonstratie als deze is daar onderdeel van; moet gewoon kunnen.
Vast niet, maar hij zal niet met stenen worden bekogeld als hij alleen door een straat loopt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Je denkt dan Sjonnie met al dan niet een tintje welkom is in de dure buitenwijk?
Zie je berichtenquote:Op woensdag 22 juli 2015 20:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Met de toevoeging 'mooie' laat je je wel heel erg in de kaart kijken .. rare vooroordelen ..
Ze kapen niet andermans demonstratie. Ze organiseren gewoon hun eigen demonstratie en dat moeten ze zelf weten. Geen enkele homo is verplicht om mee te lopen. En dat organisaties hun eigen doelen nastreven vind ik heel begrijpelijk, zolang daarbij geen geweld wordt gebruikt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus extreem rechts dat normaal gesproken geen boodschap heeft aan homo's mag gerust de optocht van een minderheid kapen om er een demonstratie voor hun eigen doelen van te maken .. leuk hoor. En het dan nog vreemd vinden dat de homo's zelf en hun ware vrienden dat niet zien zitten en liefst willen laten verbieden
Die buigen dan voor extremismequote:Op woensdag 22 juli 2015 20:14 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus extreem rechts dat normaal gesproken geen boodschap heeft aan homo's mag gerust de optocht van een minderheid kapen om er een demonstratie voor hun eigen doelen van te maken .. leuk hoor. En het dan nog vreemd vinden dat de homo's zelf en hun ware vrienden dat niet zien zitten en liefst willen laten verbieden
Voor feestjes met blote billen heb je nu eenmaal een vergunning nodig en dat mag doorgaans gewoon niet in woonwijken. Ook niet als het om hetero's gaat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze kapen niet andermans demonstratie. Ze organiseren gewoon hun eigen demonstratie en dat moeten ze zelf weten. Geen enkele homo is verplicht om mee te lopen. En dat organisaties hun eigen doelen nastreven vind ik heel begrijpelijk, zolang daarbij geen geweld wordt gebruikt.
Je hebt dus lak aan de ene minderheid (die je zegt te verdedigen), hun optocht mag gewoon misbruikt worden om een andere minderheid te provoceren .. Leuk hoor, zo slaat extreem rechts twee vliegen in een klap, en sommige sukkels trappen er nog in ook.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
Ze kapen niet andermans demonstratie. Ze organiseren gewoon hun eigen demonstratie en dat moeten ze zelf weten. Geen enkele homo is verplicht om mee te lopen. En dat organisaties hun eigen doelen nastreven vind ik heel begrijpelijk, zolang daarbij geen geweld wordt gebruikt.
Het houden van een optocht is niet een exclusief recht dat aan één club is voorbehouden. Geen enkele homo wordt verplicht om aan het initiatief van de rechts-extremisten mee te doen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt dus lak aan de ene minderheid (die je zegt te verdedigen), hun optocht mag gewoon misbruikt worden om een andere minderheid te provoceren .. Leuk hoor, zo slaat extreem rechts twee vliegen in een klap, en sommige sukkels trappen er nog in ook.
Ach, onzin. En zelfs al was dat zo dan nog maakt het voor extremistische moslims niet uit. Die vormen toch wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 18:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
We hebben een machtsvacuum achtergelaten. Die fout wordt keer op keer gemaakt.
Win-win voor hen. Doen de moslims wat naars, dan bevestigen ze het stereotype en wint extreem-rechts weer wat zieltjes. Als ze wat naars doen is het ongetwijfeld tegen de gays, dus worden er ook nog een paar poten geramd. Da's mooi meegenomen. En als homo of linksert mag je er niet tegen zijn, want dan krijg je artikelen als deze en wordt je verguisd.quote:Op woensdag 22 juli 2015 08:10 schreef Peunage het volgende:
Wacht even, sinds wanneer zijn extreem rechtsen zo pro-homo?
Bij extreem rechts denk ik aan stormfront figuren en die hebben het alleen maar over het voortbestaan van de "blanke". En dat kan natuurlijk niet net gaysecks.
Ik kan hier natuurlijk een hele beleidsnota gaan neerpennen over het bestrijden van moslimextremisme maar dat doet niet zo terzake eigenlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik heb je alleen over schooluitval zien praten. Mensen gebruik laten maken van hun rechten is wat anders dan radicalisering opstoken. Ik wil radicalisering juist krachtig bestrijden. Het toelaten van een demonstratie als deze is daar onderdeel van; moet gewoon kunnen.
Nee, maar homo's worden wel ongewild meegesleurd in het opstoken van radicalisme.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het houden van een optocht is niet een exclusief recht dat aan één club is voorbehouden. Geen enkele homo wordt verplicht om aan het initiatief van de rechts-extremisten mee te doen.
Het is dus toeval dat ze nu ineens groeien als kool? Rly?quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ach, onzin. En zelfs al was dat zo dan nog maakt het voor extremistische moslims niet uit. Die vormen toch wel.
Ik blijf het ook bijzonder vinden. Ruimdenkenheid repressief willen opleggen en het dan vreemd vinden dat je het tegenovergestelde bereikt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is dus toeval dat ze nu ineens groeien als kool? Rly?
Dus als moslims een demonstratie organiseren door de reguliersdwarsstraat waarin ze melden dat ze homoseksualiteit vies en gek vinden, dan mag dat van jou, mits ze geen geweld prediken natuurlijk.quote:Op woensdag 22 juli 2015 20:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor. Niemand hoeft mee te doen aan die optocht / demonstratie. Wie meedoet, doet dat uit vrije wil.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, maar homo's worden wel ongewild meegesleurd in het opstoken van radicalisme.
Ja.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus als moslims een demonstratie organiseren door de reguliersdwarsstraat waarin ze melden dat ze homoseksualiteit vies en gek vinden, dan mag dat van jou, mits ze geen geweld prediken natuurlijk.
Nou nee, die rechtse rukkers demonstreren namelijk namens homo's. En ik begrijp wel dan menig homo niet wenst dat er zo namens hem gesproken wordt.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor. Niemand hoeft mee te doen aan die optocht / demonstratie. Wie meedoet, doet dat uit vrije wil.
Dat is in ieder geval consequent.quote:
Er zijn hier in Nederland geen "eigen buurten" waar compleet andere regels gelden dan in de rest van het land. Althans: zo hoort het niet te zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval consequent.
Al zou ik het net zo goed niet toelaten als ik de burgemeester was. Dat doen ze maar in hun eigen buurt.
Het hoort ook niet zo te zijn dat wanneer ik Feyenoord-hooligans ga melden dat PSV een beter presterende club is dat ze dan mijn tanden eruit meppen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:57 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er zijn hier in Nederland geen "eigen buurten" waar compleet andere regels gelden dan in de rest van het land. Althans: zo hoort het niet te zijn.
Dat is dan ook een pure provocatie, niet een demonstratie die enig doel dient. Iedereen weet dat Feyenoord al jaren matig presteert. Het hoeft er niet voortdurend ingewreven te worden dat ze deze eeuw nog geen kampioen zijn geweest.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het hoort ook niet zo te zijn dat wanneer ik Feyenoord-hooligans ga melden dat PSV een beter presterende club is dat ze dan mijn tanden eruit meppen.
Dat betekent niet dat het slim is om het te gaan proberen, of dat ik maar een politie escorte moet krijgen als ik het zo nodig toch wil doen.
En desalniettemin toch het beste publiek hebben.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is dan ook een pure provocatie, niet een demonstratie die enig doel dient. Iedereen weet dat Feyenoord al jaren matig presteert. Het hoeft er niet voortdurend ingewreven te worden dat ze deze eeuw nog geen kampioen zijn geweest.
Hoezo, men dient zich gewoon aan de wet te houden en dus mij ongehinderd mijn mening laten vertellen. Niemand hoeft er naar te luisteren. Van dat recht wil ik graag gebruik maken en er zou politie mee moeten om iedereen die een vinger naar me uitsteekt direct een kla met de knuppel te geven. Zo leren ze zich te gedragen tegen clubaanhangers die zeggen waar het op staat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is dan ook een pure provocatie, niet een demonstratie die enig doel dient. Iedereen weet dat Feyenoord al jaren matig presteert. Het hoeft er niet voortdurend ingewreven te worden dat ze deze eeuw nog geen kampioen zijn geweest.
Doe je nou dom of ben je dom? Ze lopen daar onder de vlag van de organisatoren van Gay Pride, een wereldwijde organisatie. Als dit uit de hand loopt, waar ze wel voor zullen zorgen dat dat gebeurt, desnoods met nepmoslims die hun aanvallen, wat denk je dat er gebeurt in landen die nu al niet zo homo vriendelijk zijn, Rusland bvb .. voor homo's maakt deze provocatie het tien keer moeilijker om het in zulke landen ooit op de agenda te krijgen en meer tolerantie te kweken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor. Niemand hoeft mee te doen aan die optocht / demonstratie. Wie meedoet, doet dat uit vrije wil.
Nepmoslims?quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Doe je nou dom of ben je dom? Ze lopen daar onder de vlag van de organisatoren van Gay Pride, een wereldwijde organisatie. Als dit uit de hand loopt, waar ze wel voor zullen zorgen dat dat gebeurt, desnoods met nepmoslims die hun aanvallen, wat denk je dat er gebeurt in landen die nu al niet zo homo vriendelijk zijn, Rusland bvb .. voor homo's maakt deze provocatie het tien keer moeilijker om het in zulke landen ooit op de agenda te krijgen en meer tolerantie te kweken.
Agent provocateur .. in dit geval dus figuren die zich als moslims voordoen en met stenen gaan gooien .. zou niet de eerste keer zijn dat een rel zo op gang wordt gebracht.quote:
Nepmoslims inhuren om je eigen demonstratie te verpestenquote:Op woensdag 22 juli 2015 22:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Doe je nou dom of ben je dom? Ze lopen daar onder de vlag van de organisatoren van Gay Pride, een wereldwijde organisatie. Als dit uit de hand loopt, waar ze wel voor zullen zorgen dat dat gebeurt, desnoods met nepmoslims die hun aanvallen, wat denk je dat er gebeurt in landen die nu al niet zo homo vriendelijk zijn, Rusland bvb .. voor homo's maakt deze provocatie het tien keer moeilijker om het in zulke landen ooit op de agenda te krijgen en meer tolerantie te kweken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Jij bent echt totaal niet serieus te nemen met je aluhoedjesgezwets.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Agent provocateur .. in dit geval dus figuren die zich als moslims voordoen en met stenen gaan gooien .. zou niet de eerste keer zijn dat een rel zo op gang wordt gebracht.
Heb je geen nepmoslims voor nodig hoor.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Agent provocateur .. in dit geval dus figuren die zich als moslims voordoen en met stenen gaan gooien .. zou niet de eerste keer zijn dat een rel zo op gang wordt gebracht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]A group dressed in burqas calling for the banning of conservative Muslim apparel throughout Australia. Sydney, April 2, 2012.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.haaretz.com/news/world/1.621651are we infinite or am I alone
Ineens? Waar heb jij gezeten de afgelopen 20 jaarquote:Op woensdag 22 juli 2015 21:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is dus toeval dat ze nu ineens groeien als kool? Rly?
quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nepmoslims inhuren om je eigen demonstratie te verpesten
Wat nou verpesten? Ze willen toch juist dat de moslims iets doen, dat is koren op hun molen! Als de moslims niets doen, nog niet eens komen kijken maar doodgewoon negeren, dan staan hun in hun hemd met hun provocatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.pleased to meet you
Leuke troll. 8/10.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo, men dient zich gewoon aan de wet te houden en dus mij ongehinderd mijn mening laten vertellen. Niemand hoeft er naar te luisteren. Van dat recht wil ik graag gebruik maken en er zou politie mee moeten om iedereen die een vinger naar me uitsteekt direct een kla met de knuppel te geven. Zo leren ze zich te gedragen tegen clubaanhangers die zeggen waar het op staat.
Het heeft precies dezelfde redenatie. Het zou moeten kunnen dus zou het ook daadwerkelijk moeten gebeuren.quote:
Het is niet toegenomen wil je zeggen?quote:Op donderdag 23 juli 2015 00:01 schreef Fir3fly het volgende:
Ineens? Waar heb jij gezeten de afgelopen 20 jaar?
En weer een nonspecifieke beschuldiging. Je komt gewoon niet verder dan wat prietpraat en spelen op de man.quote:Wat een domme opmerking. Ik ben wel klaar met jou. Keer op keer kom je in dit soort topics een verdediging van homofoben opwerpen terwijl je wel blijft schreeuwen er zelf geen te zijn. Bizar?
Dat de echte moslims homoseksualiteit vies en gek vinden weten we al. Als ze dat openlijk verkondigen is dat geen probleem, het vertelt ons niet iets dat we niet al wisten. Dat is ook niet het probleem dat hier speelt: Het probleem is dat moslims homos bekogelen met stenen, in elkaar slaan en dood maken. En dat probleem wordt mede veroorzaakt door gutmenschen die de schuld vervolgens bij de slachtoffers leggen, die zijn immers niet links genoeg.quote:Op woensdag 22 juli 2015 21:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dus als moslims een demonstratie organiseren door de reguliersdwarsstraat waarin ze melden dat ze homoseksualiteit vies en gek vinden, dan mag dat van jou, mits ze geen geweld prediken natuurlijk.
Ga die intolerante moslims lekker onder je eigen vlag provoceren en niet onder de vlag van een andere organisatie die niets met jou te maken wil hebben. Deze lui zijn nota bene niet welkom op de echte parade op 1 augustus, ze zijn niet uitgenodigd, drie keer raden waarom ..quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik blijf me verbazen hoever zogenaamde progressieven gaan in het verdedigen van intolerante moslims.
Omdat ze de parade met stenen bekogelen?quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:24 schreef moussie het volgende:
[..]
Ga die intolerante moslims lekker onder je eigen vlag provoceren en niet onder de vlag van een andere organisatie die niets met jou te maken wil hebben. Deze lui zijn nota bene niet welkom op de echte parade op 1 augustus, ze zijn niet uitgenodigd, drie keer raden waarom ..
Ik verbaas me er juist over hoe makkelijk sommige extreem rechts omarmen als het maar die moslims raakt. Zelfs homo's worden ervoor misbruikt, de gay pride wordt ervoor misbruikt en het wordt nog toegejuicht ook.quote:Op donderdag 23 juli 2015 08:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik blijf me verbazen hoever zogenaamde progressieven gaan in het verdedigen van intolerante moslims.
Nee, geweld is gewoon niet goed te keuren. Als homo's in hun gewone leven last hebben van dit soort zaken dienen de daders keihard aangepakt te worden.quote:Op donderdag 23 juli 2015 09:23 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat de echte moslims homoseksualiteit vies en gek vinden weten we al. Als ze dat openlijk verkondigen is dat geen probleem, het vertelt ons niet iets dat we niet al wisten. Dat is ook niet het probleem dat hier speelt: Het probleem is dat moslims homos bekogelen met stenen, in elkaar slaan en dood maken. En dat probleem wordt mede veroorzaakt door gutmenschen die de schuld vervolgens bij de slachtoffers leggen, die zijn immers niet links genoeg.
Precies!quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik verbaas me er juist over hoe makkelijk sommige extreem rechts omarmen als het maar die moslims raakt. Zelfs homo's worden ervoor misbruikt, de gay pride wordt ervoor misbruikt en het wordt nog toegejuicht ook.
Jij hebt een raar beeld van homo's. Alsof het het allemaal kwetsbare naïevelingen zijn die niet weten wat ze willen. Te uwer informatie: De PVV is de grootste partij onder homo's. Waarschijnlijk zijn in Zweden ook de meeste homo's rechts. Niet dat het uit zou moeten maken of ze links of rechts zijn. Beiden ondervinden even veel last van de islamisering van Zweden. Maar goed: homo's kunnen dus gewoon rechts zijn, even rechts als de mensen die het organiseren en in een tijd waarin het geweld tegen homo's steeds meer toeneemt zou het fijn zijn als je hun die parade gewoon gunt en je niet opwerpt als beschermheer van de homohaters.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik verbaas me er juist over hoe makkelijk sommige extreem rechts omarmen als het maar die moslims raakt. Zelfs homo's worden ervoor misbruikt, de gay pride wordt ervoor misbruikt en het wordt nog toegejuicht ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |