abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154544579
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

Wat :??
Je bent niet zo bekend met het feit dat "we" om redenen van communisten dwars zitten/olie/het brengen van democratie moslimextremisme de wapens en mogelijkheden hebben gegeven om te groeien als kool?

Ik trek wat dat betreft het boetekleed graag aan: ik vond het ook geweldig dat eindelijk Saddam aan zijn oren getrokken werd (om maar eens een van de stappen te benoemen), maar achteraf moet ik bekennen dat ik dat helemaal verkeerd ingeschat heb.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154544587
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef Scorpie het volgende:

Trek je nou de onvervalste weg-met-ons-mentaliteit-kaart ?
Nee.
pi_154544636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onverschilligheid is de tegenstelling tegenover haat en liefde.

Maar goed, ik hanteer mijn definitie en jij mag die van jou hanteren. Binnen mijn definitie past het iig niet.
We komen er dan ook niet uit, ben ik bang :)

Om toch even vriendelijk af te sluiten. Met deze ben ik het hartgrondig eens:

quote:
Zoals ik al aangaf: ik vind niet dat iemand homoseksuelen lief, leuk en aardig moet vinden. Hij moet ze behandelen als eenieder, maar ik ben niet voor een gedachtenpolitie.
Je mag vinden wat je wil. Maar je gedraagt je maar. Dat is wat mij betreft de definitie van tolerantie :)
pi_154544743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.

Lief dat homo's van jou hand in hand mogen lopen en trouwen en kinderen krijgen en zo, maar het is helemaal geen kwestie van 'mogen'. 'Zij' verschillen niets van 'ons'. Sterker nog, zij zijn 'ons'.
Helemaal mee eens. Dat was juist een van de redenen dat die hele gay prides ooit ontstaan zijn.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:31:25 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154544864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent niet zo bekend met het feit dat "we" om redenen van communisten dwars zitten/olie/het brengen van democratie moslimextremisme de wapens en mogelijkheden hebben gegeven om te groeien als kool?

Ik trek wat dat betreft het boetekleed graag aan: ik vond het ook geweldig dat eindelijk Saddam aan zijn oren getrokken werd (om maar eens een van de stappen te benoemen), maar achteraf moet ik bekennen dat ik dat helemaal verkeerd ingeschat heb.
Oh ja natuurlijk, dat misplaatste superieuriteitsgevoel. Past precies bij je.

Is natuurlijk allemaal onzin wat je hier verkondigt. Ten eerste is het maf om het omver werpen van Saddam te linken aan IS en ten tweede hebben extremisten een hekel aan ons omdat wij geen extremisten zijn. Niet om andere redenen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:32:16 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154544895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hebt niet letterlijk gezegd dat we niets moeten doen. Maar laten we reëel zijn: het politieke midden en alles links daarvan doet al decennialang bijzonder weinig tegen moslim-extremisme.

Ik vind het prachtig dat je zo goed weet hoe het NIET moet, maar hoe wel moslim-extremisme wel aanpakken lees ik ook niet.
Dit topic gaat dan ook helemaal niet over de aanpak van moslimextremisme maar over de vraag of het een tolerantiebevorderend idee is om een Gayparade te organiseren in een buurt vol achterlijk volk. Jij maakt er dan meteen een vals dilemma van dat het dat of niets is.

Maar om eens wat te noemen over wat wel een goed idee is. Dat is bijvoorbeeld schooluitval aanpakken of zorgen dat we een goed functionerende geheime dienst hebben.

Dat is ook het Ironische van ons PVV-kabinet. Die hadden een grote waffel, maar hebben intussen op ongeveer iedere veiligheidsdienst lopen bezuinigen. En ook op geestelijke gezondheidszorg bijvoorbeeld. En dan vinden ze het raar dat radicale gekken loslopen.
pi_154545096
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

Oh ja natuurlijk, dat misplaatste superieuriteitsgevoel. Past precies bij je.
Een ad hominem is niet zo sterk en al helemaal niet als deze om te beginnen al heel erg idioot is.

quote:
Is natuurlijk allemaal onzin wat je hier verkondigt. Ten eerste is het maf om het omver werpen van Saddam te linken aan IS en ten tweede hebben extremisten een hekel aan ons omdat wij geen extremisten zijn. Niet om andere redenen.
Nou verzin je dat ik het alleen over IS heb, dus een stropop.

Daarnaast is het volstrekte flauwekul dat extremisten een hekel aan ons hebben omdat wij geen extremist zijn. Want dan zouden ze zich veel breder richten dan waar ze zich nu op richten.

Sowieso is er niet zoiets als "de extremist". Allemaal verschillende beweegredenen.
pi_154545535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:32 schreef Hexagon het volgende:
Dit topic gaat dan ook helemaal niet over de aanpak van moslimextremisme maar over de vraag of het een tolerantiebevorderend idee is om een Gayparade te organiseren in een buurt vol achterlijk volk. Jij maakt er dan meteen een vals dilemma van dat het dat of niets is.

Maar om eens wat te noemen over wat wel een goed idee is. Dat is bijvoorbeeld schooluitval aanpakken of zorgen dat we een goed functionerende geheime dienst hebben.

Dat is ook het Ironische van ons PVV-kabinet. Die hadden een grote waffel, maar hebben intussen op ongeveer iedere veiligheidsdienst lopen bezuinigen. En ook op geestelijke gezondheidszorg bijvoorbeeld. En dan vinden ze het raar dat radicale gekken loslopen.
Even een paar dingen: "achterlijk volk" is jouw woordkeuze, niet de mijne. Het gaat er mij om dat een demonstratie / parade overal in een stond moet kunnen plaatsvinden zonder dat deelnemers worden bekogeld en gemolesteerd. Een stad hoort geen no-go-areas te hebben. Zijn die er wel, dan moet er keihard (en desnoods met veel geweld) worden opgetreden tegen het tuig dat het recht in eigen hand neemt.

Ik geloof niet dat je tolerantie tussen groepen mensen vergroot door confrontaties uit de weg te gaan. Laat het maar schuren. Laat die stoet maar door de wijk lopen. Wie zich misdraagt, wordt opgepakt. Daar leren mensen van.

We hebben geen PVV-kabinet. We hebben een VVD-PvdA-kabinet dat herhaaldelijk door D66 en anderen aan een meerderheid in de senaat is geholpen. Per saldo is er niet of nauwelijks op de AIVD bezuinigd. Die bezuiniging was een beleidsvoornemen, maar dat is inmiddels teruggedraaid. Er komt zelfs geld bij (en dat is nog nodig).

Dat je schooluitval moet aanpakken, staat buiten kijf. Je vergeet helaas de torenhoge criminaliteit te noemen. Je opmerkingen over geestelijke gezondheidszorg vind ik gevaarlijk. Je veegt mensen met daadwerkelijke mentale problemen op één hoop met geradicaliseerde religieus-extremisten. Religieus radicalisme (en je vervolgens misdragen) is een keuze, geestelijke problemen hebben niet.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:56:43 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154545822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Even een paar dingen: "achterlijk volk" is jouw woordkeuze, niet de mijne. Het gaat er mij om dat een demonstratie / parade overal in een stond moet kunnen plaatsvinden zonder dat deelnemers worden bekogeld en gemolesteerd. Een stad hoort geen no-go-areas te hebben. Zijn die er wel, dan moet er keihard (en desnoods met veel geweld) worden opgetreden tegen het tuig dat het recht in eigen hand neemt.

Ik geloof niet dat je tolerantie tussen groepen mensen vergroot door confrontaties uit de weg te gaan. Laat het maar schuren. Laat die stoet maar door de wijk lopen. Wie zich misdraagt, wordt opgepakt. Daar leren mensen van.
Dat het zou moeten kunnen betekent niet dat het ook een goed idee is om het op die manier ook te gaan doen.

Denk je nou echt dat je homotolerantie met dreiging van repressie aan mensen kan opleggen? Het enige dat je bereikt met dit soort machtsvertoon is een grotere bron voor nog meer radicalisering. Tel uit je winst.

quote:
We hebben geen PVV-kabinet. We hebben een VVD-PvdA-kabinet dat herhaaldelijk door D66 en anderen aan een meerderheid in de senaat is geholpen. Per saldo is er niet of nauwelijks op de AIVD bezuinigd. Die bezuiniging was een beleidsvoornemen, maar dat is inmiddels teruggedraaid. Er komt zelfs geld bij (en dat is nog nodig).
Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat ik Rutte I bedoel

quote:
Dat je schooluitval moet aanpakken, staat buiten kijf. Je vergeet helaas de torenhoge criminaliteit te noemen. Je opmerkingen over geestelijke gezondheidszorg vind ik gevaarlijk. Je veegt mensen met daadwerkelijke mentale problemen op één hoop met geradicaliseerde religieus-extremisten. Religieus radicalisme (en je vervolgens misdragen) is een keuze, geestelijke problemen hebben niet.
Alles hangt net elkaar samen. Religieus extremism is een mentaal probleem. Een normaal persoon wordt namelijk geen extremist. Daar moet je echt gek voor zijn geworden.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:03:42 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154546043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een ad hominem is niet zo sterk en al helemaal niet als deze om te beginnen al heel erg idioot is.

[..]

Nou verzin je dat ik het alleen over IS heb, dus een stropop.

Daarnaast is het volstrekte flauwekul dat extremisten een hekel aan ons hebben omdat wij geen extremist zijn. Want dan zouden ze zich veel breder richten dan waar ze zich nu op richten.

Sowieso is er niet zoiets als "de extremist". Allemaal verschillende beweegredenen.
Dat doen ze dan ook. Andersdenkende moslims worden bij bosjes uitgemoord.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:04:11 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154546060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

lol jij vind dus dat de grootste gay parade in scandinavië mag gekaapt worden door een stelletje opportunistische extremisten die besloten hebben dat ze homo's net iets minder weerzinwekkend vinden dan moslims...
are we infinite or am I alone
pi_154546444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Dat het zou moeten kunnen betekent niet dat het ook een goed idee is om het op die manier ook te gaan doen.

Denk je nou echt dat je homotolerantie met dreiging van repressie aan mensen kan opleggen? Het enige dat je bereikt met dit soort machtsvertoon is een grotere bron voor nog meer radicalisering. Tel uit je winst.
Ik denk dat je (de dreiging van) repressie als middel kunt inzetten om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden en niet misdragen. Wat mensen denken kun je verder toch niet zo gemakkelijk beïnvloeden. Gedrag wel.

Ik vind het bovendien wél een goed idee om het zo te doen. Ik wil af van de situatie dat sommige wijken bekend staan als Klein Marokko of de Shariadriehoek. Ik wil af van de situatie dat groepen allochtonen hun eigen mini-samenleving, of beter gezegd mini-staat vormen, waar ze hun eigen regels aan anderen opleggen.

Ik wil bovendien ook dat we radicale mensen het leven zuur maken. Ofwel passen ze hun gedrag aan en zetten we in op gedragsbeïnvloeding, ofwel zorgen we ervoor dat ze zich zó storen aan de situatie dat ze hun biezen pakken. Een betere manier om het kaf van het koren te scheiden is nauwelijks denkbaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat ik Rutte I bedoel

Alles hangt net elkaar samen. Religieus extremism is een mentaal probleem. Een normaal persoon wordt namelijk geen extremist. Daar moet je echt gek voor zijn geworden.
Uit je post werd niet echt duidelijk dat je Rutte-I bedoelde.

Ik vind je opmerkingen over religieus extremisme zowel naïef, gevaarlijk als kort door de bocht. Mensen worden haatdragend opgevoed, krijgen haat van anderen aangeleerd. Je kunt die mensen wel "gek" noemen, maar dan moet je er ook naar handelen: al die mensen in een gesticht stoppen. Maar dat gebeurt dan weer niet.

Ik denk niet dat die mensen gek zijn. Ik denk dat ze gehersenspoeld zijn of dat ze het extremisme met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Wat mij betreft is gedragscorrectie / beïnvloeding en stringente handhaving de methode om er wat aan te doen. En de overheid moet staan voor de veiligheid van mensen die gebruik maken van hun rechten. Rechten die ook gelden in overwegend allochtone buurten.
pi_154546501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

lol jij vind dus dat de grootste gay parade in scandinavië mag gekaapt worden door een stelletje opportunistische extremisten die besloten hebben dat ze homo's net iets minder weerzinwekkend vinden dan moslims...
Nee. Ik vind dat iedereen die dat wil een demonstratie mag houden. En zeker als het gaat om zaken die binnen de grenzen van de wet vallen, zie ik geen enkele reden waarom een overheid bepaalde gebieden tot no-go-areas moet verklaren. Wetten, regels én rechten gelden overal in het land, niet met uitzondering van bepaalde wijken.

Homo's moeten overigens zelf weten of ze aan de demonstratie deelnemen. Niemand moet verplicht meedoen.
pi_154546654
Op zich een beetje een vreemde discussie dit, aangezien het hier helemaal niet om een gaydemonstratie gaat, maar om een platrechtse actie van figuren die het normaal gesproken helemaal niet zo op homo's hebben.
pi_154546662
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook. Andersdenkende moslims worden bij bosjes uitgemoord.
In Zweden? Want daar gaat dit topic over namelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_154546688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Op zich een beetje een vreemde discussie dit, aangezien het hier helemaal niet om een gaydemonstratie gaat, maar om een platrechtse actie van figuren die het normaal gesproken helemaal niet zo op homo's hebben.
Dat klopt. Maar het is weer eens de moslim extremistische kant op geduwd.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_154546784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:15 schreef DS4 het volgende:

Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.

Door zonodig stoer op te moeten treden.
Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.

Deze moslims in Zweden hoeven ook helemaal geen respect te hebben voor homo's, maar bedreigingen en geweld tegen hen zijn onacceptabel. Staat ook gewoon in de wet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154546799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Ik doorzie dat ook wel hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ze hebben een prima punt. Een dergelijke demonstratie moet namelijk gewoon mogelijk zijn. En als de autoriteiten daar moeilijk over doen, laten ze dus homo's in de kou staan en nemen ze het op voor radicale gelovigen en hun gekrenkte gevoelens.
pi_154546815
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik doorzie dat ook wel hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ze hebben een prima punt. Een dergelijke demonstratie moet namelijk gewoon mogelijk zijn. En als de autoriteiten daar moeilijk over doen, laten ze dus homo's in de kou staan en nemen ze het op voor radicale gelovigen en hun gekrenkte gevoelens.
Dat klopt ja.
pi_154546848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.

Deze moslims in Zweden hoeven ook helemaal geen respect te hebben voor homo's, maar bedreigingen en geweld tegen hen zijn onacceptabel. Staat ook gewoon in de wet.
En als dat toch gebeurt dan dienen ze aangepakt te worden. Niks meer, niks minder. Je eigen mening door elkanders' strot douwen en dat 'onze vrije samenleving' noemen slaat natuurlijk nergens op.
pi_154546889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is het bij jou altijd het een of het ander? Ik snap dat niet. Je vind dit, DUS vind je niet dat. :{
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:34:34 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154546895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In Zweden? Want daar gaat dit topic over namelijk.
Zal best.
pi_154546975
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zal best.
Voor zover mij bekend is worden gematigde moslims niet bij bosjes afgeslacht door extremisten in Zweden.
pi_154547079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom is het bij jou altijd het een of het ander? Ik snap dat niet. Je vind dit, DUS vind je niet dat. :{
Dat is niet altijd zo.
pi_154547128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zou het ook niet fijn vinden als er een gaypride door mijn buurt trok, en ik ben niet eens moslim. Kansloos dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')