abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154540053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het kan wel. Moet je gewoon beide opvattingen accepteren.

Ik snap op zich wel dat men wil pleiten voor mensenrechten in SA, alleen leert de ervaring dat dat soort zaken zich beter van binnenuit kunnen ontwikkelen en druk van buitenaf niet echt veel soelaas biedt.

Bij ernstige schendingen (martelen b.v.) ligt dat weer anders, dan kun je ook echte drukmiddelen inzetten (nog steeds met zeer beperkt resultaat), maar zo je afkeer uitspreken is leuk voor de bühne, maar dat is het dan ook wel.
Het ging om ernstige schendingen. Een blogger kreeg 1000 zweepslagen omdat ze kritiek had op het ontbreken van vrouwenrechten in S.A.
quote:
De militaire samenwerking tussen beide landen, die in 2005 was begonnen, zou dit jaar aflopen en de afspraken zouden vernieuwd moeten worden. Maar in Zweden ontstond de afgelopen tijd flinke kritiek op de samenwerking met Saoedi-Arabië nadat een blogger onlangs werd veroordeeld tot duizend stokslagen. De sociaal-democratische regering, die vorig jaar oktober aan de macht kwam, heeft van mensenrechten een belangrijk thema gemaakt in het buitenlands beleid.
En die 2 voorbeelden die ik gaf geven zonneklaar aan dat de Islam en vrouwenrechten in Zweden niet samengaan. Er zijn grote spanningen onderling.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 22 juli 2015 @ 13:58:40 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154540089
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals gezegd: ik denk er zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat een andere mening hebben ter zake niet per definitie komt vanuit homofobie.
Maar bijna altijd wel. Je zet gewoon een soort stropop op en gaat hem dan verdedigen. En dat terwijl je meermaals claimt niet eens zelf het met die stropop eens te zijn.

Zinloze exercitie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154540123
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:43 schreef IntensiveGary het volgende:

Bla bla... je bent in elk homo-topic te vinden met 'ik ben er niet tegen, maar...'
Maar wat dan precies? Ik ben voor gelijke behandeling van homoseksuelen, voor adoptie door homoseksuelen, voor het homohuwelijk...

Dus welke maar suggereer jij hier?

quote:
Ik snap dat dat tegen het zere been is, maar je valt nogal op in dit soort topics, net als een paar anderen. Alleen bij jou valt het nog iets meer op, daar je over het algemeen best genuanceerd bent.
Tsja, ik vind mijzelf hier ook genuanceerd eerlijk gezegd. Ik vind het bewust een gay pride houden in een moslimwijk provocerend. Dat is gewoon het opzoeken van ellende. En je voedt daarmee juist de negatieve sentimenten. Dus je bereikt het tegenovergestelde van wat je probeert te bereiken.

quote:
Yup, en dat je het niet erg vindt dat twee mooie vrouwen zich met elkaar verpozen doet daar niets aan af. Beetje goedkoop argument van je ook.
Jij claimt dat ik homofoob ben. Je begrijpt toch hoop ik wel wat dat inhoudt, of niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154540189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 03:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In landen als Zweden en Nederland is het toegestaan om homo te zijn (lees: jezelf te zijn). Je hoeft hier je seksuele geaardheid niet te verbergen en je wordt er ook niet om vervolgd.
Zo geaccepteerd zelfs dat de regeringsleider van onze bondgenoot openlijk tegen het homohuwelijk is :')
Maar op het moment verhef je vooral jouw opvatting tot superieur en moeten mensen die het daar iet mee eens zijn maar oprotten of jouw razzia tegen 'religieus-extremisme' steunen en zal deze instelling nooit en te nimmer tot een oplossing leiden. Fantastisch hoor.
pi_154540218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het ging om ernstige schendingen. Een blogger kreeg 1000 zweepslagen omdat ze kritiek had op het ontbreken van vrouwenrechten in S.A.

[..]

En die 2 voorbeelden die ik gaf geven zonneklaar aan dat de Islam en vrouwenrechten in Zweden niet samengaan. Er zijn grote spanningen onderling.
Ik zal niet zeggen dat er geen uitdaging is op dat gebied. Maar ik denk ook dat er heel veel moslims zijn (en echt niet alleen vrouwen) die ook een afkeer hebben van dat soort schendingen. Het beste is m.i. een tactiek waarbij die groep groeit, in plaats van een tactiek waarbij die groep kleiner wordt.

Niet dat ik daar een pasklare oplossing voor heb overigens.
pi_154540254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:53 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zoals gezegd: ik denk er zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat een andere mening hebben ter zake niet per definitie komt vanuit homofobie.
Er zijn geen rationele argumenten tegen te verzinnen. Dan blijven er maar weinig opties over... en nogmaals, ik snap dat dat een beetje zeer doet. Zeker als je van jezelf vindt dat je openminded bent en aan de goede kant staat...

Zo hebben we allemaal onze zwakheden. Ikzelf heb me nogal ingegraven in het zwarte pietechec... en als iemand me daarop aanspreekt reageer ik ook als door een wesp gestoken ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar wat dan precies? Ik ben voor gelijke behandeling van homoseksuelen, voor adoptie door homoseksuelen, voor het homohuwelijk...

Dus welke maar suggereer jij hier?

[..]

Tsja, ik vind mijzelf hier ook genuanceerd eerlijk gezegd. Ik vind het bewust een gay pride houden in een moslimwijk provocerend. Dat is gewoon het opzoeken van ellende. En je voedt daarmee juist de negatieve sentimenten. Dus je bereikt het tegenovergestelde van wat je probeert te bereiken.

[..]

Jij claimt dat ik homofoob ben. Je begrijpt toch hoop ik wel wat dat inhoudt, of niet?
Ah, de splitquotes en de impliciete 'jij bent dom' :D Ik ben geen Weltschmerz of Elfletterig en ga hier dus niet in mee. ;)

Fijne dag verder :)
pi_154540422
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 13:58 schreef Fir3fly het volgende:

Maar bijna altijd wel.
Zou je dat kunnen onderbouwen? En kwantificeren?

quote:
Je zet gewoon een soort stropop op en gaat hem dan verdedigen. En dat terwijl je meermaals claimt niet eens zelf het met die stropop eens te zijn.

Zinloze exercitie.
De stropop was de andere kant op, maar wat daar ook van moge zijn: er werd gesteld dat het per definitie om homofobie zou gaan en ook jij geeft aan dat je dat niet vindt.

Dat homofobie daar ook achter kan steken lijkt mij evident en bestrijd ik ook niet.
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:11:25 #128
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154540468
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou je dat kunnen onderbouwen? En kwantificeren?

[..]

De stropop was de andere kant op, maar wat daar ook van moge zijn: er werd gesteld dat het per definitie om homofobie zou gaan en ook jij geeft aan dat je dat niet vindt.

Dat homofobie daar ook achter kan steken lijkt mij evident en bestrijd ik ook niet.
Heel simpel. Rationele argumenten tegen het openstellen van huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht en adoptie door zulke stellen zijn er niet.
pi_154540524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:04 schreef IntensiveGary het volgende:

Er zijn geen rationele argumenten tegen te verzinnen. Dan blijven er maar weinig opties over...
Maar meer dan homofobie, nog afgezien van het feit dat rationele argumenten er m.i. wel zijn, alleen ben ik het er niet mee eens. Maar dat is ook maar een mening.

quote:
Ah, de splitquotes en de impliciete 'jij bent dom' :D Ik ben geen Weltschmerz of Elfletterig en ga hier dus niet in mee. ;)

Fijne dag verder :)
Toch wel goed van je dat je mij beschuldigt van een "maar" en als ik je dan vraag welke "maar" je bedoelt loop je hard weg.

Dat is laf.

(en ik zeg niet dat je dom bent, ik constateer gewoon dat jij kennelijk een onjuiste definitie hanteert van homofobie)
pi_154540610
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:

Heel simpel. Rationele argumenten tegen het openstellen van huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht en adoptie door zulke stellen zijn er niet.
Er zijn wel rationele argumenten. En ook voor jou: ook al is het niet rationeel, dan nog is het niet per definitie homofoob, wat je eerder zelf ook al aangaf.
pi_154540755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar meer dan homofobie, nog afgezien van het feit dat rationele argumenten er m.i. wel zijn, alleen ben ik het er niet mee eens. Maar dat is ook maar een mening.

[..]

Toch wel goed van je dat je mij beschuldigt van een "maar" en als ik je dan vraag welke "maar" je bedoelt loop je hard weg.

Dat is laf.
Omdat je het zelf heel goed weet en ik geen zin heb om de rest van de dag te bekvechten met je in posts van 50 centimeter of langer. Als jij dat laf vindt, so be it.

En for the record: Dat je het geluk hebt dat je - voorzover ik weet - aantrekkelijke vrouw een beetje stoeit met andere andere aantrekkelijke vrouwen (en jij daar met een beetje mazzel aan meedoet, dan wel toekijkt, of iig de smeuïge verhalen van meekrijgt) maakt je niet meer gay friendly of minder homofoob. Dat maakt alleen maar dat je iets hebt waar een hoop andere mannen van dromen, ook de bikkelharde homofoben. Zo hypocriet zijn ze wel ;) Vandaar dat ik het een wat goedkoop argument vind...

Overigens ben je niet de enige, mijn lief is ook niet vies van een andere vrouw. Soms heb ik weleens het idee dat de meeste mooie vrouwen een tikkie bi zijn.. maar dan dwalen we een beetje af ;)
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:20:07 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_154540763
Die Neo-Nazi's zijn ook maar een stelletje homo's.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_154540831
Hoe kan een gay parade eigenlijk racistisch zijn? Racisme en discriminatie zijn wel aan inflatie onderhevig zeg.

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 14:22:42 ]
pi_154540914
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Of je kiest voor verschillende opvattingen... Dat schijnt bij vrijheid te horen.
Das nogal lastig om 2 behoorlijk uiteenlopende opvattingen met elkaar te laten samenvoegen.
pi_154540999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:

Omdat je het zelf heel goed weet en ik geen zin heb om de rest van de dag te bekvechten met je in posts van 50 centimeter of langer. Als jij dat laf vindt, so be it.
Nee, ik vind het laf dat je mij van iets beschuldigd, maar die beschuldiging lekker inconcreet houdt zodat ik mij er niet tegen kan verweren.

quote:
En for the record: Dat je het geluk hebt dat je - voorzover ik weet - aantrekkelijke vrouw een beetje stoeit met andere andere aantrekkelijke vrouwen (en jij daar met een beetje mazzel aan meedoet, dan wel toekijkt, of iig de smeuïge verhalen van meekrijgt) maakt je niet meer gay friendly of minder homofoob. Dat maakt alleen maar dat je iets hebt waar een hoop andere mannen van dromen, ook de bikkelharde homofoben. Zo hypoocriet zijn ze wel ;)
Ik denk dat de gemiddelde religekkie daar helemaal niet zo voor in is hoor.

Verder claim ik ook niet dat ik daardoor gay friendly ben. Er zit nog een groot grijs gebied tussen homofoob (en dan moet je dus niets hebben van homoseksualiteit) en gay friendly.

En ten aanzien van dat laatste vroeg ik je dus ook eigenlijk wat jij mij verwijt. Want laten we nu wel zijn: als je geen moeite hebt met homoseksualiteit, van mening bent dat ze volstrekt gelijkwaardig zijn en ook als zodanig gelijkwaardige rechten zouden moeten hebben, als je dus in woord en daad ze ondersteund in die gelijke rechten... dan lijkt mij dat gay friendly.

Alleen vind ik wel dat ook andere groepen bepaalde rechten hebben en die groepen hoeven niet per sé zoveel mogelijk uitgedaagd te worden. Met name ook omdat dat geen enkel redelijk doel dient en alleen maar zorgt voor polarisatie. En daar wordt het echt niet gezelliger van op de wereld.

quote:
Overigens ben je niet de enige, mijn lief is ook niet vies van een andere vrouw. Soms heb ik weleens het idee dat de meeste mooie vrouwen een tikkie bi zijn.. maar dan dwalen we een beetje af ;)
Het is in ieder geval een gezelliger discussie.
pi_154541055
quote:
7s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:25 schreef Scorpie het volgende:

Das nogal lastig om 2 behoorlijk uiteenlopende opvattingen met elkaar te laten samenvoegen.
Accepteren dat ze er zijn is wat ik bedoel.

Maar goed, het voorbeeld van de zweepslagen toont aan dat je er niet aan ontkomt om af en toe kleur te bekennen en dan geldt ook voor mij dat de islamitische organisaties de pot op kunnen als ze vinden dat je geen kleur mag bekennen. Als je geen trek hebt in andere meningen moet je hier wegblijven, want in het Westen zijn we best goed in andere meningen (al verliezen we wel een beetje de grip daarop).
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:32:01 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154541106
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn wel rationele argumenten. En ook voor jou: ook al is het niet rationeel, dan nog is het niet per definitie homofoob, wat je eerder zelf ook al aangaf.
Maar vrijwel altijd wel.

En nee, rationele argumenten zijn er niet. Dat is ook waarom mensen van hetzelfde geslacht steeds vaker mogen trouwen in meer landen. De enige weerstand komt vanuit de religieuze en/of homofobe hoek. Zodra het voor de rechter komt is het simpel: geen enkele weerstand.
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:32:55 #138
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_154541134
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 12:33 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

'niet pro-homo' noemen we dan ook gewoon anti-homo en dat past inderdaad niet in een moderne westere maatschappij.
Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.

Heeft niets met anti-homo zijn te maken. Ik heb helemaal niets tegen homo's, maar ik hoef ze niet bezig te zien. Geldt ook voor mensen die aan plasseks doen. Is helemaal prima, maar vind je het heel erg als ik niet ga staan toekijken? Of ben ik dan ook gelijk een of andere -foob die niet thuishoort in de moderne Westerse maatschappij?
pi_154541277
Haha, die linkse Zweden schijten nu zeven kleuren stront want die zien hun theedrink- en knuffelprojectjes al die homoparade aanvallen.

Dat die homobeweging niet als politieke speelbal gebruikt wil worden snap ik dan wel weer.
pi_154541362
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:22 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan een gay parade eigenlijk racistisch zijn? Racisme en discriminatie zijn wel aan inflatie onderhevig zeg.
Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.
pi_154541377
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:41 schreef karton2 het volgende:

[..]

Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.
"Kijk mij beter lullen zuigen dan al die moslims die hier wonen" op een spandoek, catching.
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:42:33 #142
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_154541382
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.

Heeft niets met anti-homo zijn te maken. Ik heb helemaal niets tegen homo's, maar ik hoef ze niet bezig te zien. Geldt ook voor mensen die aan plasseks doen. Is helemaal prima, maar vind je het heel erg als ik niet ga staan toekijken? Of ben ik dan ook gelijk een of andere -foob die niet thuishoort in de moderne Westerse maatschappij?
Daar gaan we weer...
put
your
clothes
on!
pi_154541442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Haha, die linkse Zweden schijten nu zeven kleuren stront want die zien hun theedrink- en knuffelprojectjes al die homoparade aanvallen.

Dat die homobeweging niet als politieke speelbal gebruikt wil worden snap ik dan wel weer.
Ik vraag me af welke gevolgen dit met zich mee zal brengen naar de eerstvolgende verkiezingen.
  woensdag 22 juli 2015 @ 14:45:16 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_154541453
quote:
6s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:41 schreef karton2 het volgende:

[..]

Alleen zijn het niet alleen blanke autochtone homo's die met zo'n parade meelopen, maar homo's van alle kleuren en nationaliteiten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154541688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:

Nee, ik vind het laf dat je mij van iets beschuldigd, maar die beschuldiging lekker inconcreet houdt zodat ik mij er niet tegen kan verweren.
Nou vooruit, ik ga even met je mee. Ik kan het niet concretiseren omdat ik nu uit mijn geheugen moet putten en tijdens deze prachtige dag niet de behoefte voel om je PoHi helemaal te gaan uitspitten om je op je woorden te kunnen pakken. Of eigenlijk voel ik überhaupt die behoefte niet, omdat ik je - ondanks je ietwat narcistische inslag ;) - één van de sympathiekere users vind.

In dat kader zal ik meteen mijn standpunt wat nuanceren: je bent geen keiharde homofoob. Wel val je - zoals ik al eerder meldde - nogal op in dit soort topics. Hier ook weer. Je blijft maar volhouden dat er weldegelijk argumenten tegen huwelijk en adoptie zijn - ondanks dat daar geen rationele argumenten tegen zijn. Dat je zelf voelt dat dat standpunt niet helemaal zuiver is blijkt wel uit dat je steevast toevoegt dat ze wel mogen adopteren en trouwen. Je zet jezelf een beetje in een spagaat. En als je daarop word aangesproken is het: "Nou, dan is het gewoon mijn mening en die is wel rationeel. Lekker puh" ;)

quote:
Ik denk dat de gemiddelde religekkie daar helemaal niet zo voor in is hoor.
Die niet nee. Maar met religekkies dien je überhaupt geen rekening te houden. Die moet je provoceren, opruien, pesten, zieken en shockeren totdat ze normaal gaan doen of opsodemieteren (pun intended). Daar ben ik dan weer heel radicaal in. Vuur dien je met een inferno te bestrijden. Iets dat we in onze poldermaatschappij een beetje zijn vergeten.

Ik doelde overigens meer op de gemiddelde simpele ziel: "hurr duurrrr..homo's bah, pride vies, maar twee lekkere wijven = porno";)
quote:
Alleen vind ik wel dat ook andere groepen bepaalde rechten hebben en die groepen hoeven niet per sé zoveel mogelijk uitgedaagd te worden. Met name ook omdat dat geen enkel redelijk doel dient en alleen maar zorgt voor polarisatie. En daar wordt het echt niet gezelliger van op de wereld.
Tsja, soms moet de gezelligheid even opzijgezet worden... Want die polarisatie is al lang a een feit. Homo's krijgen het momenteel eerder moeilijker dan makkelijker... Of het handig is zich door extreem-rechts voor het karretje te laten spannen, laten we dan maar even in het midden. Is het trouwens echt extreem rechts, of extreem volgens Zweeds links? Heb me niet ingelezen dus hou ik daar graag even een slag om de arm...

quote:

Het is in ieder geval een gezelliger discussie.
Dat ben ik meteen met je eens :)
pi_154541771
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Fir3fly het volgende:

Maar vrijwel altijd wel.

En nee, rationele argumenten zijn er niet. Dat is ook waarom mensen van hetzelfde geslacht steeds vaker mogen trouwen in meer landen. De enige weerstand komt vanuit de religieuze en/of homofobe hoek. Zodra het voor de rechter komt is het simpel: geen enkele weerstand.
Als de vraag of er sprake is van ratio beantwoord kan worden aan de hand van het aantal landen waar het wel mag tov waar het niet mag is er juist geen ratio aan het homohuwelijk... Dus dat lijkt mij niet helemaal kloppen.

Dat de enige weerstand uit religie of homofobie komt waag ik ook ernstig te betwijfelen. Ik denk dat dat vooral het eenvoudiger maakt om de andere argumenten niet meer aan te hoeven horen.

Dat rechters altijd vinden dat het moet mogen is ook niet waar. Recentelijk in de VS wel natuurlijk en dat is een hele goede zaak, maar dat zal niet de maat der dingen zijn wereldwijd.
pi_154541776
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Uhhh... nee.. je hoeft niet gek te zijn op de Pride om toch niet tegen homo's te zijn. Dan kijk je er gewoon niet naar. Zo lang je maar begrijpt waar die Pride toe dient. En zo lang je ook maar geen pogingen doet die Pride te verbieden.

Overigens doe je hier toch wel wat vlaggetjes de lucht ingaan; het feit dat je de Pride ( waar al jaren niets onzedelijks meer gebeurt. Integendeel, het is tegenwoordig een corporate even waar bootjes vol stropdassen van de overheid, ING, PostNL, ABN-AMRO et cetera keurige liedjes zinen) vergelijkt met kinky shit als openbare golden showers en dan ook met termen als 'ranzig' strooit, doet toch vermoeden dat je wat minder tolerant bent dan je van jezelf vindt ;)
pi_154541981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:53 schreef IntensiveGary het volgende:

Je blijft maar volhouden dat er weldegelijk argumenten tegen huwelijk en adoptie zijn - ondanks dat daar geen rationele argumenten tegen zijn.
Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.

Dat vind ik gewoon te kort door de bocht.

quote:
Die niet nee. Maar met religekkies dien je überhaupt geen rekening te houden. Die moet je provoceren, opruien, pesten, zieken en shockeren totdat ze normaal gaan doen of opsodemieteren (pun intended). Daar ben ik dan weer heel radicaal in. Vuur dien je met een inferno te bestrijden. Iets dat we in onze poldermaatschappij een beetje zijn vergeten.
Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).

quote:
Tsja, soms moet de gezelligheid even opzijgezet worden... Want die polarisatie is al lang a een feit. Homo's krijgen het momenteel eerder moeilijker dan makkelijker...
En ik ben dus bang dat ze het hiermee nog moeilijker krijgen.
pi_154542307
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.

Daar gaan we dan ook niet uitkomen. In dit soort zaken is er wat mij betreft geen grijs.

quote:

Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).
Negeren ook. En behandelen doen al jaren, maar veel te zachtaardig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En als er door een optocht onschuldige slachtoffers vallen is er des te meer reden om die optocht juist te houden. En eenieder die het in z'n domme kop haalt geweld te gebruiken dient met minstens gelijke munt terugbetaald te worden.

quote:
Nog moeilijker? Wereldwijd wordt men vermoord, getreiterd, verkracht, gediscrimineerd enzovoort enzovoort. In mijn kring zit een aanzienlijke hoeveelheid jongensjongens en meisjesmeisjes en je wordt onpasselijk als je hun ervaringen hoort. Zelfs hier in Nederland. Laat staan in minder ontwikkelde gebieden.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:23:18 #150
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_154542636
quote:

[..]

[..]

[..]

Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?
put
your
clothes
on!
pi_154543016
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk minstens zo intolerant om een homobetoging uitgerekend door een wijk heen te sturen waar veel moslims wonen.

Dat is provocatie en dan moet je vooral niet gaan zeiken dat men zich laat provoceren.
Mensen die zich door dit soort zaken laten provoceren zijn juist het probleem in dezen, en die zou je mijns inziens zeker niet in bescherming moeten nemen door begrip te hebben voor hun korte lontje. Dan toon je toch een zekere tolerantie voor intolerantie.
pi_154543136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja idealiter wel.

Maar dat de kop in drukken wordt met het laten ontstaan van rellen nou niet echt bereikt.
Niets doen helpt nog minder. In steeds meer steden krijg je no-go-areas, die broeinesten kunnen vormen voor religieus extremisme. Het probleem is de laatste jaren bepaald niet kleiner geworden. Dat is het effect van de slappe fluwelen handschoen-aanpak.
pi_154543315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik geloof er dan ook niks van dat dit een gay pride moet voorstellen, het is gewoon pure provocatie. Waarna men als het misgaat heel hard "Zie je wel, alle moslims willen homo's stenigen!" kan roepen.

En ik vraag me af of mensen als bijvoorbeeld elfletterig doorhebben op wat voor moreel hellend vlak men zich bevind door hierin mee te gaan....
Gebruik maken van je rechten lijkt mij wat anders dan een "moreel hellend vlak". Het rare is dat sommige mensen wél ontzag kunnen opbrengen voor de rechten en "vrijheden" van gelovigen, zelfs als die radicaal zijn, maar niet voor andere groepen.

Bij hellend vlak denk ik eerder aan de falende bestrijding van religieus extremisme in talloze Europese landen. Het is overal dezelfde slappe hap. Er wordt religieus-extremisten geen strobreed in de weg gelegd.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:46:01 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_154543372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Uhhh... nee.. je hoeft niet gek te zijn op de Pride om toch niet tegen homo's te zijn. Dan kijk je er gewoon niet naar. Zo lang je maar begrijpt waar die Pride toe dient. En zo lang je ook maar geen pogingen doet die Pride te verbieden.

Overigens doe je hier toch wel wat vlaggetjes de lucht ingaan; het feit dat je de Pride ( waar al jaren niets onzedelijks meer gebeurt. Integendeel, het is tegenwoordig een corporate even waar bootjes vol stropdassen van de overheid, ING, PostNL, ABN-AMRO et cetera keurige liedjes zinen) vergelijkt met kinky shit als openbare golden showers en dan ook met termen als 'ranzig' strooit, doet toch vermoeden dat je wat minder tolerant bent dan je van jezelf vindt ;)
Maar dit nieuwsbericht gaat toch over die pride naar andere plekken brengen om te zorgen dat mensen er niet omheen kunnen?

Gaat het over de gewone pride dan geef ik je helemaal gelijk, maar dit gaat over dat gebeuren bewust onder de neus van mensen wrijven, mensen opzoeken waarvan je weet dat die er niet op zitten te wachten.

Van mij mogen homo's trouwen, kinderen adopteren, hand in hand lopen en net als ieder ander zijn en doen. De gaypride vind ik prima zoals het is, op een vaste plek zodat iedereen die het wil zien dat kan, maar degene die dat niet willen het kunnen ontwijken.
Vind dat homo's in zulke wijken beschermt moeten worden zodat ze gewoon hun normale ding kunnen doen, maar vind niet dat de feestscene iedereen onder de neus gewreven moet worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154543379
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt. Mensen die continue intergratie verwarren met assimilatie....
Continue integratie? Welke integratie bedoel je? De integratie die al 40-50 jaar ernstig tekortschiet voor het leeuwendoel van de binnengekomen moslim-migranten?

Integratie is onder meer dat je snapt in wat voor land je woont en dat andere mensen ook rechten hebben en dat jouw religie niet boven de wet staat.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:48:43 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154543458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niets doen helpt nog minder. In steeds meer steden krijg je no-go-areas, die broeinesten kunnen vormen voor religieus extremisme. Het probleem is de laatste jaren bepaald niet kleiner geworden. Dat is het effect van de slappe fluwelen handschoen-aanpak.
Heb ik ergens gezegd dat we niets moeten doen dan?

Ik zeg alleen dat dit weer zo'n idee is dat alleen maar een averechts effect heeft.
pi_154543680
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dit nieuwsbericht gaat toch over die pride naar andere plekken brengen om te zorgen dat mensen er niet omheen kunnen?

Gaat het over de gewone pride dan geef ik je helemaal gelijk, maar dit gaat over dat gebeuren bewust onder de neus van mensen wrijven, mensen opzoeken waarvan je weet dat die er niet op zitten te wachten.

Van mij mogen homo's trouwen, kinderen adopteren, hand in hand lopen en net als ieder ander zijn en doen. De gaypride vind ik prima zoals het is, op een vaste plek zodat iedereen die het wil zien dat kan, maar degene die dat niet willen het kunnen ontwijken.
Vind dat homo's in zulke wijken beschermt moeten worden zodat ze gewoon hun normale ding kunnen doen, maar vind niet dat de feestscene iedereen onder de neus gewreven moet worden.
Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.

Lief dat homo's van jou hand in hand mogen lopen en trouwen en kinderen krijgen en zo, maar het is helemaal geen kwestie van 'mogen'. 'Zij' verschillen niets van 'ons'. Sterker nog, zij zijn 'ons'.
pi_154543743
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:23 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?
Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden. Je mag dus wel homo zijn, maar er vooral niet mee te koop lopen. We zullen deze redenering maar niet op moslims loslaten. En dan nog te bedenken dat je van de ene op de andere dag kunt stoppen met moslim-zijn.

Wat homo's mogen, is wettelijk geregeld. Wat mensen mogen op het gebied van demonstreren / recht van vrije meningsuiting is ook wettelijk geregeld. Maar je die rechten daadwerkelijk wilt gebruiken, ben je ineens "intolerant". Behoorlijk hilarisch, omdat het juist de moslim-extremisten zijn die intolerant en onwettig gedrag vertonen. Mensen die andere mensen met stenen bekogelen, zijn per definitie fout bezig.

Je hebt als moslim-radicaal gewoon te accepteren dat je woont in een land waar homo's mogen demonstreren; dat je woont in een land waar niet-moslims net zo veel rechten hebben als jij; dat je woont in een land waar jouw religie niet boven de wet staat. Kun of wil je dat niet accepteren, dan ga je gewoon weg. Wat is er zo moeilijk aan? Na 40-50 jaar falende integratie mag dit zo onderhand toch wel een keer duidelijk zijn?
pi_154543829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:48 schreef Hexagon het volgende:
Heb ik ergens gezegd dat we niets moeten doen dan?
Ik zeg alleen dat dit weer zo'n idee is dat alleen maar een averechts effect heeft.
Je hebt niet letterlijk gezegd dat we niets moeten doen. Maar laten we reëel zijn: het politieke midden en alles links daarvan doet al decennialang bijzonder weinig tegen moslim-extremisme.

Ik vind het prachtig dat je zo goed weet hoe het NIET moet, maar hoe wel moslim-extremisme wel aanpakken lees ik ook niet.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:02:09 #160
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_154543892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden. Je mag dus wel homo zijn, maar er vooral niet mee te koop lopen. We zullen deze redenering maar niet op moslims loslaten. En dan nog te bedenken dat je van de ene op de andere dag kunt stoppen met moslim-zijn.

Wat homo's mogen, is wettelijk geregeld. Wat mensen mogen op het gebied van demonstreren / recht van vrije meningsuiting is ook wettelijk geregeld. Maar je die rechten daadwerkelijk wilt gebruiken, ben je ineens "intolerant". Behoorlijk hilarisch, omdat het juist de moslim-extremisten zijn die intolerant en onwettig gedrag vertonen. Mensen die andere mensen met stenen bekogelen, zijn per definitie fout bezig.

Je hebt als moslim-radicaal gewoon te accepteren dat je woont in een land waar homo's mogen demonstreren; dat je woont in een land waar niet-moslims net zo veel rechten hebben als jij; dat je woont in een land waar jouw religie niet boven de wet staat. Kun of wil je dat niet accepteren, dan ga je gewoon weg. Wat is er zo moeilijk aan? Na 40-50 jaar falende integratie mag dit zo onderhand toch wel een keer duidelijk zijn?
Helemaal mee eens hoor!
put
your
clothes
on!
pi_154543971
Mad
pi_154544029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:11 schreef IntensiveGary het volgende:

Nog moeilijker? Wereldwijd wordt men vermoord, getreiterd, verkracht, gediscrimineerd enzovoort enzovoort.
Ik denk dat het effect vooral lokaal zal blijven en ik doelde dan ook op lokaal effect.

quote:
In mijn kring zit een aanzienlijke hoeveelheid jongensjongens en meisjesmeisjes en je wordt onpasselijk als je hun ervaringen hoort. Zelfs hier in Nederland. Laat staan in minder ontwikkelde gebieden.
En persoonlijk denk ik dat de toenemende polarisatie maakt dat het probleem wat is verergerd. Overigens geldt dat voor meer zaken: ten opzichte van pak em beet 20 jaar geleden is de intoleratie enorm toegenomen.

Vandaar dat ik dus niet positief kan staan ten opzichte van zo'n olie op het vuur gooiend idee.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:05:52 #163
37769 erodome
Zweefteef
pi_154544034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.

Lief dat homo's van jou hand in hand mogen lopen en trouwen en kinderen krijgen en zo, maar het is helemaal geen kwestie van 'mogen'. 'Zij' verschillen niets van 'ons'. Sterker nog, zij zijn 'ons'.
Dat laatste bedoelde ik er ook mee, vandaar dat net als ieder ander.
En sorry, dit gaat om mensen in strings en alles, durf te wedden dat men daar ook niet zit te wachten op hetero's die hetzelfde doen.

Ik ben het niet eens met dat onder de neus wijven. Als homo's daar last hebben in hun gewone leven dienen ze beschermt te worden, daar mag van mij stevig tegen op getreden worden. Maar mensen moeten ook de kans krijgen dit soort zaken(de pride dus) te kunnen ontwijken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154544076
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:23 schreef Jerruh het volgende:

Homofobie gaat m.i. wat verder dan dat je niet per sé op alle punten gelijkheid wenst. Het is toch de haatvariant...
pi_154544080
quote:

Hoewel wij vaak lijnrecht tegenover elkaar staan ben ik het in dezen grotendeels met je eens. Al zou ik het graag loskoppelen van de reli-discussie, daar ik de schijntolerantie van de 'gewone man' vele malen erger en gevaarlijker vind.

Van een baard of de gemiddelde inwoner van de bible belt weet je wat je kunt verwachten. Van je o zo normale buurman niet... en die houdt er vaak stiekem net zo'n giftige mening op na.
pi_154544218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hoewel wij vaak lijnrecht tegenover elkaar staan ben ik het in dezen grotendeels met je eens. Al zou ik het graag loskoppelen van de reli-discussie, daar ik de schijntolerantie van de 'gewone man' vele malen erger en gevaarlijker vind.

Van een baard of de gemiddelde inwoner van de bible belt weet je wat je kunt verwachten. Van je o zo normale buurman niet... en die houdt er vaak stiekem net zo'n giftige mening op na.
Uiteindelijk kunnen we bar weinig met wat mensen denken. Je kunt alleen iets met gedrag. Op het moment dat mensen gewelddadig worden, kun je ingrijpen. Je kunt mensen dan oppakken en bestraffen.

En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort. De realiteit is dat we no-go-areas hebben, waar de bevolking vrijwel volledig allochtoon is en waar mensen hun eigen regels erop nahouden.
pi_154544260
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:36 schreef Lord_Azrael het volgende:

Mensen die zich door dit soort zaken laten provoceren zijn juist het probleem in dezen,
Dat is inderdaad ook een probleem.

quote:
en die zou je mijns inziens zeker niet in bescherming moeten nemen door begrip te hebben voor hun korte lontje.
Dat geldt wat mij betreft voor het homostel die in zo'n wijk een woning betrekt en gewoon hand in hand over straat wil kunnen.

Dat geldt wat mij betreft niet voor het organiseren van een gay pride waarmee je mensen bewust tegen de haren in gaat strijken.

quote:
Dan toon je toch een zekere tolerantie voor intolerantie.
Dat klopt dan weer. Zoals ik al aangaf: ik vind niet dat iemand homoseksuelen lief, leuk en aardig moet vinden. Hij moet ze behandelen als eenieder, maar ik ben niet voor een gedachtenpolitie.
pi_154544267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Homofobie gaat m.i. wat verder dan dat je niet per sé op alle punten gelijkheid wenst. Het is toch de haatvariant...
En waar wij dan verschillen: naar mijn bescheiden mening is 'niet op alle punten gelijkheid wensen' exact hetzelfde als haat. Ook als dat bij mensen vandaan komt die toch echt eigenlijk niet zo zijn. Vandaar de felheid :)

Die schijnbare tolerantie acht ik veel schadelijker dan opzichtige haat. Beiden dienen overigens bestreden te worden.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat men die mening niet mag hebben. Gedachtenpolitie is niet mijn ding. Alleen noem ik het beestje wel bij zijn naampje.
pi_154544337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:

Gebruik maken van je rechten lijkt mij wat anders dan een "moreel hellend vlak". Het rare is dat sommige mensen wél ontzag kunnen opbrengen voor de rechten en "vrijheden" van gelovigen, zelfs als die radicaal zijn, maar niet voor andere groepen.
Een anti-homobetoging tijdens de gay-pride zal ook gewoon worden verboden hoor...

quote:
Bij hellend vlak denk ik eerder aan de falende bestrijding van religieus extremisme in talloze Europese landen. Het is overal dezelfde slappe hap. Er wordt religieus-extremisten geen strobreed in de weg gelegd.
Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.

Door zonodig stoer op te moeten treden.
pi_154544396
quote:

Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden.
En dit komt dan van de persoon die het volstrekt legitiem vond om een vrouw in een burka te mishandelen, want de confrontatie met deze religieuze kleding was toch wel erg beangstigend...

_O-
pi_154544416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uiteindelijk kunnen we bar weinig met wat mensen denken. Je kunt alleen iets met gedrag. Op het moment dat mensen gewelddadig worden, kun je ingrijpen. Je kunt mensen dan oppakken en bestraffen.

En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort. De realiteit is dat we no-go-areas hebben, waar de bevolking vrijwel volledig allochtoon is en waar mensen hun eigen regels erop nahouden.
Probleem is dat die homohatende buurman de zwijgende meerderheid is die de andere kant opkijkt en geweld vergoelijkt met: "Tsja, ik heb niets tegen homo's. Maar als ze gaan provoceren dan kunnen ze dat verwachten." of woorden van gelijke strekking.. om vervolgens te gaan fulmineren over hoe die vieze homo's lopen te neuken op de bootjes tijdens de pride, terwijl dat aantoonbaar gelul is. Daarin schuilt een heel groot gevaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat je de religekkies maar links moet laten liggen. De strijd wordt op diverse plekken gestreden.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:18:52 #172
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154544438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:15 schreef DS4 het volgende:

Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.

Wat :??
pi_154544442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort.
Volgens mij zijn potenrammers vaker niet dan wel religieus...

Maar dat zul je wel niet willen zien omdat jij nu eenmaal heel intolerant bent ten aanzien van religie.
pi_154544478
quote:

Trek je nou de onvervalste weg-met-ons-mentaliteit-kaart ?
pi_154544482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En waar wij dan verschillen: naar mijn bescheiden mening is 'niet op alle punten gelijkheid wensen' exact hetzelfde als haat. Ook als dat bij mensen vandaan komt die toch echt eigenlijk niet zo zijn. Vandaar de felheid :)

Die schijnbare tolerantie acht ik veel schadelijker dan opzichtige haat. Beiden dienen overigens bestreden te worden.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat men die mening niet mag hebben. Gedachtenpolitie is niet mijn ding. Alleen noem ik het beestje wel bij zijn naampje.
Onverschilligheid is de tegenstelling tegenover haat en liefde.

Maar goed, ik hanteer mijn definitie en jij mag die van jou hanteren. Binnen mijn definitie past het iig niet.
pi_154544579
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

Wat :??
Je bent niet zo bekend met het feit dat "we" om redenen van communisten dwars zitten/olie/het brengen van democratie moslimextremisme de wapens en mogelijkheden hebben gegeven om te groeien als kool?

Ik trek wat dat betreft het boetekleed graag aan: ik vond het ook geweldig dat eindelijk Saddam aan zijn oren getrokken werd (om maar eens een van de stappen te benoemen), maar achteraf moet ik bekennen dat ik dat helemaal verkeerd ingeschat heb.
pi_154544587
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef Scorpie het volgende:

Trek je nou de onvervalste weg-met-ons-mentaliteit-kaart ?
Nee.
pi_154544636
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onverschilligheid is de tegenstelling tegenover haat en liefde.

Maar goed, ik hanteer mijn definitie en jij mag die van jou hanteren. Binnen mijn definitie past het iig niet.
We komen er dan ook niet uit, ben ik bang :)

Om toch even vriendelijk af te sluiten. Met deze ben ik het hartgrondig eens:

quote:
Zoals ik al aangaf: ik vind niet dat iemand homoseksuelen lief, leuk en aardig moet vinden. Hij moet ze behandelen als eenieder, maar ik ben niet voor een gedachtenpolitie.
Je mag vinden wat je wil. Maar je gedraagt je maar. Dat is wat mij betreft de definitie van tolerantie :)
pi_154544743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Dat was juist een van de redenen dat die hele gay prides ooit ontstaan zijn.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:31:25 #180
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154544864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent niet zo bekend met het feit dat "we" om redenen van communisten dwars zitten/olie/het brengen van democratie moslimextremisme de wapens en mogelijkheden hebben gegeven om te groeien als kool?

Ik trek wat dat betreft het boetekleed graag aan: ik vond het ook geweldig dat eindelijk Saddam aan zijn oren getrokken werd (om maar eens een van de stappen te benoemen), maar achteraf moet ik bekennen dat ik dat helemaal verkeerd ingeschat heb.
Oh ja natuurlijk, dat misplaatste superieuriteitsgevoel. Past precies bij je.

Is natuurlijk allemaal onzin wat je hier verkondigt. Ten eerste is het maf om het omver werpen van Saddam te linken aan IS en ten tweede hebben extremisten een hekel aan ons omdat wij geen extremisten zijn. Niet om andere redenen.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:32:16 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154544895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je hebt niet letterlijk gezegd dat we niets moeten doen. Maar laten we reëel zijn: het politieke midden en alles links daarvan doet al decennialang bijzonder weinig tegen moslim-extremisme.

Ik vind het prachtig dat je zo goed weet hoe het NIET moet, maar hoe wel moslim-extremisme wel aanpakken lees ik ook niet.
Dit topic gaat dan ook helemaal niet over de aanpak van moslimextremisme maar over de vraag of het een tolerantiebevorderend idee is om een Gayparade te organiseren in een buurt vol achterlijk volk. Jij maakt er dan meteen een vals dilemma van dat het dat of niets is.

Maar om eens wat te noemen over wat wel een goed idee is. Dat is bijvoorbeeld schooluitval aanpakken of zorgen dat we een goed functionerende geheime dienst hebben.

Dat is ook het Ironische van ons PVV-kabinet. Die hadden een grote waffel, maar hebben intussen op ongeveer iedere veiligheidsdienst lopen bezuinigen. En ook op geestelijke gezondheidszorg bijvoorbeeld. En dan vinden ze het raar dat radicale gekken loslopen.
pi_154545096
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:31 schreef Fir3fly het volgende:

Oh ja natuurlijk, dat misplaatste superieuriteitsgevoel. Past precies bij je.
Een ad hominem is niet zo sterk en al helemaal niet als deze om te beginnen al heel erg idioot is.

quote:
Is natuurlijk allemaal onzin wat je hier verkondigt. Ten eerste is het maf om het omver werpen van Saddam te linken aan IS en ten tweede hebben extremisten een hekel aan ons omdat wij geen extremisten zijn. Niet om andere redenen.
Nou verzin je dat ik het alleen over IS heb, dus een stropop.

Daarnaast is het volstrekte flauwekul dat extremisten een hekel aan ons hebben omdat wij geen extremist zijn. Want dan zouden ze zich veel breder richten dan waar ze zich nu op richten.

Sowieso is er niet zoiets als "de extremist". Allemaal verschillende beweegredenen.
pi_154545535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:32 schreef Hexagon het volgende:
Dit topic gaat dan ook helemaal niet over de aanpak van moslimextremisme maar over de vraag of het een tolerantiebevorderend idee is om een Gayparade te organiseren in een buurt vol achterlijk volk. Jij maakt er dan meteen een vals dilemma van dat het dat of niets is.

Maar om eens wat te noemen over wat wel een goed idee is. Dat is bijvoorbeeld schooluitval aanpakken of zorgen dat we een goed functionerende geheime dienst hebben.

Dat is ook het Ironische van ons PVV-kabinet. Die hadden een grote waffel, maar hebben intussen op ongeveer iedere veiligheidsdienst lopen bezuinigen. En ook op geestelijke gezondheidszorg bijvoorbeeld. En dan vinden ze het raar dat radicale gekken loslopen.
Even een paar dingen: "achterlijk volk" is jouw woordkeuze, niet de mijne. Het gaat er mij om dat een demonstratie / parade overal in een stond moet kunnen plaatsvinden zonder dat deelnemers worden bekogeld en gemolesteerd. Een stad hoort geen no-go-areas te hebben. Zijn die er wel, dan moet er keihard (en desnoods met veel geweld) worden opgetreden tegen het tuig dat het recht in eigen hand neemt.

Ik geloof niet dat je tolerantie tussen groepen mensen vergroot door confrontaties uit de weg te gaan. Laat het maar schuren. Laat die stoet maar door de wijk lopen. Wie zich misdraagt, wordt opgepakt. Daar leren mensen van.

We hebben geen PVV-kabinet. We hebben een VVD-PvdA-kabinet dat herhaaldelijk door D66 en anderen aan een meerderheid in de senaat is geholpen. Per saldo is er niet of nauwelijks op de AIVD bezuinigd. Die bezuiniging was een beleidsvoornemen, maar dat is inmiddels teruggedraaid. Er komt zelfs geld bij (en dat is nog nodig).

Dat je schooluitval moet aanpakken, staat buiten kijf. Je vergeet helaas de torenhoge criminaliteit te noemen. Je opmerkingen over geestelijke gezondheidszorg vind ik gevaarlijk. Je veegt mensen met daadwerkelijke mentale problemen op één hoop met geradicaliseerde religieus-extremisten. Religieus radicalisme (en je vervolgens misdragen) is een keuze, geestelijke problemen hebben niet.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:56:43 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154545822
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Even een paar dingen: "achterlijk volk" is jouw woordkeuze, niet de mijne. Het gaat er mij om dat een demonstratie / parade overal in een stond moet kunnen plaatsvinden zonder dat deelnemers worden bekogeld en gemolesteerd. Een stad hoort geen no-go-areas te hebben. Zijn die er wel, dan moet er keihard (en desnoods met veel geweld) worden opgetreden tegen het tuig dat het recht in eigen hand neemt.

Ik geloof niet dat je tolerantie tussen groepen mensen vergroot door confrontaties uit de weg te gaan. Laat het maar schuren. Laat die stoet maar door de wijk lopen. Wie zich misdraagt, wordt opgepakt. Daar leren mensen van.
Dat het zou moeten kunnen betekent niet dat het ook een goed idee is om het op die manier ook te gaan doen.

Denk je nou echt dat je homotolerantie met dreiging van repressie aan mensen kan opleggen? Het enige dat je bereikt met dit soort machtsvertoon is een grotere bron voor nog meer radicalisering. Tel uit je winst.

quote:
We hebben geen PVV-kabinet. We hebben een VVD-PvdA-kabinet dat herhaaldelijk door D66 en anderen aan een meerderheid in de senaat is geholpen. Per saldo is er niet of nauwelijks op de AIVD bezuinigd. Die bezuiniging was een beleidsvoornemen, maar dat is inmiddels teruggedraaid. Er komt zelfs geld bij (en dat is nog nodig).
Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat ik Rutte I bedoel

quote:
Dat je schooluitval moet aanpakken, staat buiten kijf. Je vergeet helaas de torenhoge criminaliteit te noemen. Je opmerkingen over geestelijke gezondheidszorg vind ik gevaarlijk. Je veegt mensen met daadwerkelijke mentale problemen op één hoop met geradicaliseerde religieus-extremisten. Religieus radicalisme (en je vervolgens misdragen) is een keuze, geestelijke problemen hebben niet.
Alles hangt net elkaar samen. Religieus extremism is een mentaal probleem. Een normaal persoon wordt namelijk geen extremist. Daar moet je echt gek voor zijn geworden.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:03:42 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154546043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een ad hominem is niet zo sterk en al helemaal niet als deze om te beginnen al heel erg idioot is.

[..]

Nou verzin je dat ik het alleen over IS heb, dus een stropop.

Daarnaast is het volstrekte flauwekul dat extremisten een hekel aan ons hebben omdat wij geen extremist zijn. Want dan zouden ze zich veel breder richten dan waar ze zich nu op richten.

Sowieso is er niet zoiets als "de extremist". Allemaal verschillende beweegredenen.
Dat doen ze dan ook. Andersdenkende moslims worden bij bosjes uitgemoord.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:04:11 #186
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154546060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

lol jij vind dus dat de grootste gay parade in scandinavië mag gekaapt worden door een stelletje opportunistische extremisten die besloten hebben dat ze homo's net iets minder weerzinwekkend vinden dan moslims...
are we infinite or am I alone
pi_154546444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Dat het zou moeten kunnen betekent niet dat het ook een goed idee is om het op die manier ook te gaan doen.

Denk je nou echt dat je homotolerantie met dreiging van repressie aan mensen kan opleggen? Het enige dat je bereikt met dit soort machtsvertoon is een grotere bron voor nog meer radicalisering. Tel uit je winst.
Ik denk dat je (de dreiging van) repressie als middel kunt inzetten om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden en niet misdragen. Wat mensen denken kun je verder toch niet zo gemakkelijk beïnvloeden. Gedrag wel.

Ik vind het bovendien wél een goed idee om het zo te doen. Ik wil af van de situatie dat sommige wijken bekend staan als Klein Marokko of de Shariadriehoek. Ik wil af van de situatie dat groepen allochtonen hun eigen mini-samenleving, of beter gezegd mini-staat vormen, waar ze hun eigen regels aan anderen opleggen.

Ik wil bovendien ook dat we radicale mensen het leven zuur maken. Ofwel passen ze hun gedrag aan en zetten we in op gedragsbeïnvloeding, ofwel zorgen we ervoor dat ze zich zó storen aan de situatie dat ze hun biezen pakken. Een betere manier om het kaf van het koren te scheiden is nauwelijks denkbaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik neem aan dat je toch wel begrijpt dat ik Rutte I bedoel

Alles hangt net elkaar samen. Religieus extremism is een mentaal probleem. Een normaal persoon wordt namelijk geen extremist. Daar moet je echt gek voor zijn geworden.
Uit je post werd niet echt duidelijk dat je Rutte-I bedoelde.

Ik vind je opmerkingen over religieus extremisme zowel naïef, gevaarlijk als kort door de bocht. Mensen worden haatdragend opgevoed, krijgen haat van anderen aangeleerd. Je kunt die mensen wel "gek" noemen, maar dan moet je er ook naar handelen: al die mensen in een gesticht stoppen. Maar dat gebeurt dan weer niet.

Ik denk niet dat die mensen gek zijn. Ik denk dat ze gehersenspoeld zijn of dat ze het extremisme met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Wat mij betreft is gedragscorrectie / beïnvloeding en stringente handhaving de methode om er wat aan te doen. En de overheid moet staan voor de veiligheid van mensen die gebruik maken van hun rechten. Rechten die ook gelden in overwegend allochtone buurten.
pi_154546501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:04 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

lol jij vind dus dat de grootste gay parade in scandinavië mag gekaapt worden door een stelletje opportunistische extremisten die besloten hebben dat ze homo's net iets minder weerzinwekkend vinden dan moslims...
Nee. Ik vind dat iedereen die dat wil een demonstratie mag houden. En zeker als het gaat om zaken die binnen de grenzen van de wet vallen, zie ik geen enkele reden waarom een overheid bepaalde gebieden tot no-go-areas moet verklaren. Wetten, regels én rechten gelden overal in het land, niet met uitzondering van bepaalde wijken.

Homo's moeten overigens zelf weten of ze aan de demonstratie deelnemen. Niemand moet verplicht meedoen.
pi_154546654
Op zich een beetje een vreemde discussie dit, aangezien het hier helemaal niet om een gaydemonstratie gaat, maar om een platrechtse actie van figuren die het normaal gesproken helemaal niet zo op homo's hebben.
pi_154546662
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In Zweden? Want daar gaat dit topic over namelijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_154546688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Op zich een beetje een vreemde discussie dit, aangezien het hier helemaal niet om een gaydemonstratie gaat, maar om een platrechtse actie van figuren die het normaal gesproken helemaal niet zo op homo's hebben.
Dat klopt. Maar het is weer eens de moslim extremistische kant op geduwd.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_154546784
quote:

Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.

Deze moslims in Zweden hoeven ook helemaal geen respect te hebben voor homo's, maar bedreigingen en geweld tegen hen zijn onacceptabel. Staat ook gewoon in de wet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154546799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Jigzoz het volgende:
Ik doorzie dat ook wel hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ze hebben een prima punt. Een dergelijke demonstratie moet namelijk gewoon mogelijk zijn. En als de autoriteiten daar moeilijk over doen, laten ze dus homo's in de kou staan en nemen ze het op voor radicale gelovigen en hun gekrenkte gevoelens.
pi_154546815
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik doorzie dat ook wel hoor, laat dat duidelijk zijn. Maar ze hebben een prima punt. Een dergelijke demonstratie moet namelijk gewoon mogelijk zijn. En als de autoriteiten daar moeilijk over doen, laten ze dus homo's in de kou staan en nemen ze het op voor radicale gelovigen en hun gekrenkte gevoelens.
Dat klopt ja.
pi_154546848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.

Deze moslims in Zweden hoeven ook helemaal geen respect te hebben voor homo's, maar bedreigingen en geweld tegen hen zijn onacceptabel. Staat ook gewoon in de wet.
En als dat toch gebeurt dan dienen ze aangepakt te worden. Niks meer, niks minder. Je eigen mening door elkanders' strot douwen en dat 'onze vrije samenleving' noemen slaat natuurlijk nergens op.
pi_154546889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom is het bij jou altijd het een of het ander? Ik snap dat niet. Je vind dit, DUS vind je niet dat. :{
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:34:34 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154546895
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

In Zweden? Want daar gaat dit topic over namelijk.
Zal best.
pi_154546975
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zal best.
Voor zover mij bekend is worden gematigde moslims niet bij bosjes afgeslacht door extremisten in Zweden.
pi_154547079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Waarom is het bij jou altijd het een of het ander? Ik snap dat niet. Je vind dit, DUS vind je niet dat. :{
Dat is niet altijd zo.
pi_154547128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 23:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zou het ook niet fijn vinden als er een gaypride door mijn buurt trok, en ik ben niet eens moslim. Kansloos dit.
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:46:54 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154547175
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor zover mij bekend is worden gematigde moslims niet bij bosjes afgeslacht door extremisten in Zweden.
Maar daar hadden we het dan ook niet over.
pi_154547210
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar daar hadden we het dan ook niet over.
Je bedoelt dat je volledig off topic bezig was dus?
pi_154547279
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je ondergraaft je eigen stelling... Want je kan extremist zijn wat je wil, als het net de verkeerde subcategorie is blijft jouw hoofd ook niet op jouw romp.

Lokaal is het gewoon een stammenoorlog: draait simpelweg om macht.
pi_154547325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over binnenlands beleid. Dat leek mij evident.
pi_154547343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo.
Ik zie het anders niet, sorry. Moslims kunnen en mogen niks, tenzij ze zich volledig aanpassen aan jouw normen. Dat een stel rechts extremisten een doel kapen, puur om moslims te provoceren, dat valt dan wel weer onder de vrijheid van onze samenleving. De balans is compleet verdwenen.
pi_154547356
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik zie het anders niet, sorry. Moslims kunnen en mogen niks, tenzij ze zich volledig aanpassen aan jouw normen. Dat een stel rechts extremisten een doel kapen, puur om moslims te provoceren, dat valt dan wel weer onder de vrijheid van onze samenleving. De balans is compleet verdwenen.
Eens. Tolerantie werkt bij sommigen echt maar één kant op.
pi_154547458
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat moslims niks kunnen en mogen? Dat heb je mij in elk geval niet zien zeggen. Voor de goede orde: provoceren is niet strafbaar. Zie ook de discussie over de Mohammed-cartoons.

De balans is inderdaad compleet verdwenen, dat klopt. Er zijn nu wijken waar je maar beter niet kunt komen. Mensen slaan door in politiek correct gedoe om moslims vooral maar niet voor het hoofd te stoten. In Duitsland krijgen ouders een brief van school waarin staat dat meisjes maar beter een lange jurk of broek kunnen dragen. Reden: de asielzoekers in het pand ernaast kunnen niet omgaan met "onbedekte", "schaars geklede" meisjes.

De wereld op z'n kop. Dit is Europa. Hier gelden onze normen en waarden, niet die van de islam. Je mag best je religie belijden, maar verder heb je het land te accepteren waarin je leeft. Kun je dat niet, dan hoepel je maar weer op. Maar zover komt het helaas nooit. Dankzij een fluwelen handschoen-aanpak barst het van de slecht geïntegreerde, conservatieve tot radicale moslims die zo'n beetje hun eigen vrijstaat hebben.
pi_154547606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat moslims niks kunnen en mogen? Dat heb je mij in elk geval niet zien zeggen. Voor de goede orde: provoceren is niet strafbaar. Zie ook de discussie over de Mohammed-cartoons.

De balans is inderdaad compleet verdwenen, dat klopt. Er zijn nu wijken waar je maar beter niet kunt komen. Mensen slaan door in politiek correct gedoe om moslims vooral maar niet voor het hoofd te stoten. In Duitsland krijgen ouders een brief van school waarin staat dat meisjes maar beter een lange jurk of broek kunnen dragen. Reden: de asielzoekers in het pand ernaast kunnen niet omgaan met "onbedekte", "schaars geklede" meisjes.

De wereld op z'n kop. Dit is Europa. Hier gelden onze normen en waarden, niet die van de islam. Je mag best je religie belijden, maar verder heb je het land te accepteren waarin je leeft. Kun je dat niet, dan hoepel je maar weer op. Maar zover komt het helaas nooit. Dankzij een fluwelen handschoen-aanpak barst het van de slecht geïntegreerde, conservatieve tot radicale moslims die zo'n beetje hun eigen vrijstaat hebben.
Mag een demonstratie van moslims waar ze morele steun betuigen aan IS?
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:11:48 #209
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_154547625
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mogen neo-nazi's een demonstratie houden waar ze morele steun betuigen aan Hitler?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_154547667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Mogen neo-nazi's een demonstratie houden waar ze morele steun betuigen aan Hitler?
Ik vroeg het niet aan jou, maar ok. Ja, ze doen maar. En zodra ze beginnen joden in elkaar te timmeren en te bedreigen pak je ze op.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:16:39 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154547738
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je ondergraaft je eigen stelling... Want je kan extremist zijn wat je wil, als het net de verkeerde subcategorie is blijft jouw hoofd ook niet op jouw romp.
Dat klopt. En heeft dus niets te maken met onze cultuur. Of de acties van 'het Westen'.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:16:53 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154547746
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je volledig off topic bezig was dus?
Nope. Zeer gerelateerd. Verder nog wat te zeiken?
pi_154547765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. En dan ga je natuurlijk vragen waarom. Het antwoord: omdat het niet binnen de grenzen van de wet valt. IS = een terroristische organisatie. Steun betuigen aan IS is het verheerlijken van haat en valt onder haat zaaien. Homo's die ergens rondlopen doen niks wat niet mag. Ze verspreiden geen haat en ze doen niks dat buiten de grenzen van de wet valt.

Moslims mogen overigens bijzonder veel in landen als Zweden en Nederland. Veel meer dan wat religieuze minderheden in moslimlanden mogen.
pi_154547876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. En dan ga je natuurlijk vragen waarom. Het antwoord: omdat het niet binnen de grenzen van de wet valt. IS = een terroristische organisatie. Steun betuigen aan IS is het verheerlijken van haat en valt onder haat zaaien. Homo's die ergens rondlopen doen niks wat niet mag. Ze verspreiden geen haat en ze doen niks dat buiten de grenzen van de wet valt.

Moslims mogen overigens bijzonder veel in landen als Zweden en Nederland. Veel meer dan wat religieuze minderheden in moslimlanden mogen.
Maar een stel rechts extremisten mogen dus wel demonstreren? Want je gaf een paar posts terug zelf al aan dat dat 'gay pride' slechts een facade was. Waarom de een wel en de ander niet?

Wat religieuze minderheden in moslimlanden wel of niet mogen is natuurlijk totaal irrelevant, slechts een goedkope manier van zeggen 'hoe slecht ze wel niet zijn'.
pi_154547894
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Zeer gerelateerd. Verder nog wat te zeiken?
Absoluut niet. En als je mij vind zeiken maak je maar een TR.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:23:18 #216
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154547931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wist je dat mensen kippen mogen eten, maar kippen geen mensen? :o
are we infinite or am I alone
pi_154548003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar een stel rechts extremisten mogen dus wel demonstreren? Want je gaf een paar posts terug zelf al aan dat dat 'gay pride' slechts een facade was. Waarom de een wel en de ander niet?

Wat religieuze minderheden in moslimlanden wel of niet mogen is natuurlijk totaal irrelevant, slechts een goedkope manier van zeggen 'hoe slecht ze wel niet zijn'.
Als ze binnen de grenzen van de wet blijven, mag dat ja.
pi_154548174
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als ze binnen de grenzen van de wet blijven, mag dat ja.
Hier heb je dus dat grijze hellende morele vlak. Als die rechts extremisten binnen de wet blijven dan mag dat. Echter, jij vind dat moslims die demonstreren en met een IS vlag zwaaien dat niet doen. Nu gebeurde dat een tijdje terug in Den Haag, en niemand werd opgepakt. Blijkbaar viel het dus binnen de wet. Echter, jij wilt het niet, dus moet het verboden worden. Nogmaals, wat DS4 al zei; je poneert je mening als een feit. En ik blijf erbij, de balans is bij jou helemaal zoek.

Wat mij betreft sta je vrij om te ageren, om tientallen posts te plaatsen waar je vraagt om meer repressief beleid, een hardere aanpak en zwaardere straffen. Maar zie jezelf als wat je bent; namelijk een bijzonder intolerant persoon. Je lijkt wel een kerkganger uit het calvinistische Zeeland uit de jaren '50.
pi_154548387
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:16 schreef Fir3fly het volgende:

Dat klopt. En heeft dus niets te maken met onze cultuur. Of de acties van 'het Westen'.
We hebben een machtsvacuum achtergelaten. Die fout wordt keer op keer gemaakt.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:48:44 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154548533
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat je (de dreiging van) repressie als middel kunt inzetten om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden en niet misdragen. Wat mensen denken kun je verder toch niet zo gemakkelijk beïnvloeden. Gedrag wel.

Ik vind het bovendien wél een goed idee om het zo te doen. Ik wil af van de situatie dat sommige wijken bekend staan als Klein Marokko of de Shariadriehoek. Ik wil af van de situatie dat groepen allochtonen hun eigen mini-samenleving, of beter gezegd mini-staat vormen, waar ze hun eigen regels aan anderen opleggen.

Ik wil bovendien ook dat we radicale mensen het leven zuur maken. Ofwel passen ze hun gedrag aan en zetten we in op gedragsbeïnvloeding, ofwel zorgen we ervoor dat ze zich zó storen aan de situatie dat ze hun biezen pakken. Een betere manier om het kaf van het koren te scheiden is nauwelijks denkbaar.
Het enige doel van die gayparade zou dus een soort machtsvertoon zijn. "Kijk eens, wij machtige staat organiseren een gayparade in jouw buurt, of je dat nou leuk vind of niet!"

Dat is niet alleen totaal nutteloos. Maar je bent ook nog bezig radicalisme aan te wakkeren. Een eeh opp lui in die wijk zijn niet radicaal maar gewoon achterlijk. En jij bent bezig er radicalen van te maken. Eigenlijk is het als brand blussen met benzine.

quote:
Uit je post werd niet echt duidelijk dat je Rutte-I bedoelde.

Ik vind je opmerkingen over religieus extremisme zowel naïef, gevaarlijk als kort door de bocht. Mensen worden haatdragend opgevoed, krijgen haat van anderen aangeleerd. Je kunt die mensen wel "gek" noemen, maar dan moet je er ook naar handelen: al die mensen in een gesticht stoppen. Maar dat gebeurt dan weer niet.

Ik denk niet dat die mensen gek zijn. Ik denk dat ze gehersenspoeld zijn of dat ze het extremisme met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Wat mij betreft is gedragscorrectie / beïnvloeding en stringente handhaving de methode om er wat aan te doen. En de overheid moet staan voor de veiligheid van mensen die gebruik maken van hun rechten. Rechten die ook gelden in overwegend allochtone buurten.
Ook opvoeding kan iemand verknipt maken. Als je doet wat moslimextremisten doen ben je ziek in je hoofd. En een Mohammed B is gewoon in de EBI verdwenen. Ook een soort gesticht.

Maar het gaat wat ver om te snel iemand moslimextremist te noemen. Het gros van die lui die in die buurt voor ongeregeldheden zorgen zijn gewoon dom en achterlijk en vertonen gedrag wat je in achterbuurten wel vaker ziet.

Nou kun je die pummels natuurlijk gaan dwingen om keurig stil te kijken hoe in hun wijk een gayparade voorbij trekt. Maar het is niet dat ze daarna dan ineens betere mensen zijn geworden. Eerder integendeel.
pi_154548562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:34 schreef Barbusse het volgende:
Hier heb je dus dat grijze hellende morele vlak. Als die rechts extremisten binnen de wet blijven dan mag dat. Echter, jij vind dat moslims die demonstreren en met een IS vlag zwaaien dat niet doen. Nu gebeurde dat een tijdje terug in Den Haag, en niemand werd opgepakt. Blijkbaar viel het dus binnen de wet. Echter, jij wilt het niet, dus moet het verboden worden. Nogmaals, wat DS4 al zei; je poneert je mening als een feit. En ik blijf erbij, de balans is bij jou helemaal zoek.

Wat mij betreft sta je vrij om te ageren, om tientallen posts te plaatsen waar je vraagt om meer repressief beleid, een hardere aanpak en zwaardere straffen. Maar zie jezelf als wat je bent; namelijk een bijzonder intolerant persoon. Je lijkt wel een kerkganger uit het calvinistische Zeeland uit de jaren '50.
Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld. Ik wens religieus extremisme uit te roeien in Nederland (en overigens ook elders in West-Europa).

Dat er niemand is opgepakt, is tekenend voor de lafheid die regeert. Fluwelen handschoenen, denken dat problemen vanzelf wel over gaan, terwijl de radicalisering van moslimjongeren ondertussen doodleuk doorzet. Kop in het zand. Tientallen, zo niet honderden discussies over gevoerd hier op FOK!

Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt. Mensen die geweld niet schuwen om hun doel te bereiken moeten worden teruggefloten door de overheid. Het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. En mensen die wetten overtreden moeten de consequenties daarvan ondervinden. Het interesseert me verder geen hol welk labeltje jij op mijn mening plakt.
pi_154548731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld. Ik wens religieus extremisme uit te roeien in Nederland (en overigens ook elders in West-Europa).

Dat er niemand is opgepakt, is tekenend voor de lafheid die regeert. Fluwelen handschoenen, denken dat problemen vanzelf wel over gaan, terwijl de radicalisering van moslimjongeren ondertussen doodleuk doorzet. Kop in het zand. Tientallen, zo niet honderden discussies over gevoerd hier op FOK!

Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt. Mensen die geweld niet schuwen om hun doel te bereiken moeten worden teruggefloten door de overheid. Het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. En mensen die wetten overtreden moeten de consequenties daarvan ondervinden. Het interesseert me verder geen hol welk labeltje jij op mijn mening plakt.
Deze hele post bewijst indirect mijn gelijk. En dat het je geen hol interesseert was al lang duidelijk. Doe ermee wat je wilt. Maar wat zelfreflectie zou je sieren.
pi_154548788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het enige doel van die gayparade zou dus een soort machtsvertoon zijn. "Kijk eens, wij machtige staat organiseren een gayparade in jouw buurt, of je dat nou leuk vind of niet!"

Dat is niet alleen totaal nutteloos. Maar je bent ook nog bezig radicalisme aan te wakkeren. Een eeh opp lui in die wijk zijn niet radicaal maar gewoon achterlijk. En jij bent bezig er radicalen van te maken. Eigenlijk is het als brand blussen met benzine.

[..]

Ook opvoeding kan iemand verknipt maken. Als je doet wat moslimextremisten doen ben je ziek in je hoofd. En een Mohammed B is gewoon in de EBI verdwenen. Ook een soort gesticht.

Maar het gaat wat ver om te snel iemand moslimextremist te noemen. Het gros van die lui die in die buurt voor ongeregeldheden zorgen zijn gewoon dom en achterlijk en vertonen gedrag wat je in achterbuurten wel vaker ziet.

Nou kun je die pummels natuurlijk gaan dwingen om keurig stil te kijken hoe in hun wijk een gayparade voorbij trekt. Maar het is niet dat ze daarna dan ineens betere mensen zijn geworden. Eerder integendeel.
Precies. Maar ja, 'hard aanpakken' bekt zo lekker. En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
pi_154548862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar soms ben jij ook net een extremist. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat er met scherp wordt geschoten op wat baldadige jongeren die een kat en muisspelletje spelen met de M.E. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 19:01:01 ]
pi_154548880
quote:

Mensen die met stenen gooien richting demonstranten zijn wat mij betreft allang radicaal. Jouw grote misvatting is dat niks (cq. werinig) doen en met een grote boog om zo'n probleemwijk heenlopen zorgt dat de problemen zich "vanzelf" een keer oplossen. Dat is gewoon pertinent onwaar. De radicalisering neemt alleen maar toe. We zien die trend al jaren.

quote:

Het heeft niks met dwingen te maken. Het moet de normaalste zaak van de wereld zijn dat ze geen geweld gebruiken. Ze kunnen binnen blijven, ze kunnen die dag ergens anders heen gaan; zelf weten. Het is een beetje hetzelfde als de discussie rondom de Sinterklaasintocht en degenen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Je bent niet verplicht om te kijken.
pi_154548936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Deze hele post bewijst indirect mijn gelijk. En dat het je geen hol interesseert was al lang duidelijk. Doe ermee wat je wilt. Maar wat zelfreflectie zou je sieren.
Ik vertoon geen probleemgedrag; ik heb op dit punt echt geen zelfreflectie nodig. Ik geef gewoon mijn mening en ik licht die mening toe. Dat het mij geen hol interesseert sloeg niet op het onderwerp als totaal, maar op de labeltjes die jij op mijn mening plakt. Ik vind "Zeeuwse kerkganger" eigenlijk nog mild; ik ben veel erger gewend.
pi_154548955
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
Die stelling hebben we allang. Er is al veertig jaar geen zak gedaan aan integratieproblematiek, en het enige wat je uit je toetsenbord krijgt is 'vooral zo doorgaan'.

Lekker simplistisch.
pi_154548969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vertoon geen probleemgedrag; ik heb op dit punt echt geen zelfreflectie nodig. Ik geef gewoon mijn mening en ik licht die mening toe. Dat het mij geen hol interesseert sloeg niet op het onderwerp als totaal, maar op de labeltjes die jij op mijn mening plakt. Ik vind "Zeeuwse kerkganger" eigenlijk nog mild; ik ben veel erger gewend.
Ghehehe, veel erger? Maak je geen zorgen, ik vind je geen racist of zo. Ik ben alleen een totaal andere mening toegedaan. Even goede vrienden verder.
pi_154549078
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Precies. Maar ja, 'hard aanpakken' bekt zo lekker. En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
De volgende generatie mag proberen om de zooi op te ruimen omdat deze generatie te laf en te politiek-correct is om dat te doen. Lekker de boel op z'n beloop laten, de zaken relativeren en hopen dat het vanzelf een keer over gaat (wat niet zo is).

Net zoals wij nu met problemen zitten opgescheept die de vorige generatie heeft veroorzaakt en op z'n beloop heeft gelaten. Neem een onderwerp als de concentratie van allochtonen. De roep om spreiding klinkt al jaren, maar er is geen enkele stap in die richting gezet. Of neem de veel te slappe aanpak van jonge crimineeltjes. Steeds kregen ze flutstrafjes en stonden ze zo weer op straat. Inmiddels zijn het volleerde beroepscriminelen.
pi_154549143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar soms ben jij ook net een extremist. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat er met scherp wordt geschoten op wat baldadige jongeren die een kat en muisspelletje spelen met de M.E. ;)
Ten eerste speelden die jongeren geen "kat- en muisspelletje". Weer zo'n prachtige relativering. Ze waren bezig met het plegen van excessief geweld. Ze bekogelen de politie met stenen en ze richtten vernielingen aan.

Ten tweede heb ik niet gezegd dat agenten zomaar ineens moeten gaan schieten. Ik heb gezegd dat er moet worden gewaarschuwd. En als het gedrag dan niet ophoudt, dat de politie dan gericht mag schieten. Word je dan toch door een kogel geraakt, dan is dat je eigen schuld, omdat je zelf het risico hebt genomen. Je hebt niet het bevel van de politie opgevolgd om weg te gaan en te stoppen met rellen.

Ik wil toe naar een situatie waarbij de politie - het daartoe bevoegde orgaan - orde en gezag herstelt op straat. Niet de reljongeren, moslim-radicalen of welk ander tuig dan ook is de baas op straat, maar de politie is dat.
pi_154549165
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die stelling hebben we allang. Er is al veertig jaar geen zak gedaan aan integratieproblematiek, en het enige wat je uit je toetsenbord krijgt is 'vooral zo doorgaan'.

Lekker simplistisch.
Dan lees je niet goed.
pi_154549169
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ghehehe, veel erger? Maak je geen zorgen, ik vind je geen racist of zo. Ik ben alleen een totaal andere mening toegedaan. Even goede vrienden verder.
Racist, extremist, haatzaaier... - de gekste dingen.
pi_154549222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De volgende generatie mag proberen om de zooi op te ruimen omdat deze generatie te laf en te politiek-correct is om dat te doen. Lekker de boel op z'n beloop laten, de zaken relativeren en hopen dat het vanzelf een keer over gaat (wat niet zo is).

Net zoals wij nu met problemen zitten opgescheept die de vorige generatie heeft veroorzaakt en op z'n beloop heeft gelaten. Neem een onderwerp als de concentratie van allochtonen. De roep om spreiding klinkt al jaren, maar er is geen enkele stap in die richting gezet. Of neem de veel te slappe aanpak van jonge crimineeltjes. Steeds kregen ze flutstrafjes en stonden ze zo weer op straat. Inmiddels zijn het volleerde beroepscriminelen.
Maar dan moet je de politici erop aanspreken.
pi_154549227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed.
"Laten we vooral niemand voor het hoofd stoten". Komt op hetzelfde neer.
pi_154549252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Laten we vooral blijven afschuiven op anderen.
pi_154549269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste speelden die jongeren geen "kat- en muisspelletje". Weer zo'n prachtige relativering. Ze waren bezig met het plegen van excessief geweld. Ze bekogelen de politie met stenen en ze richtten vernielingen aan.

Ten tweede heb ik niet gezegd dat agenten zomaar ineens moeten gaan schieten. Ik heb gezegd dat er moet worden gewaarschuwd. En als het gedrag dan niet ophoudt, dat de politie dan gericht mag schieten. Word je dan toch door een kogel geraakt, dan is dat je eigen schuld, omdat je zelf het risico hebt genomen. Je hebt niet het bevel van de politie opgevolgd om weg te gaan en te stoppen met rellen.

Ik wil toe naar een situatie waarbij de politie - het daartoe bevoegde orgaan - orde en gezag herstelt op straat. Niet de reljongeren, moslim-radicalen of welk ander tuig dan ook is de baas op straat, maar de politie is dat.
De baas op straat zijn... dat klinkt zo eng. Bijna alsof je wilt dat het een politiestaat wordt, want om de politie écht de baas op straat te laten zijn, heb je veel meer agenten, camera's en weet ik wat nog meer nodig. Brrr.. moet er niet aan denken.

Orde moet gehandhaafd worden... dat ben ik met je eens. Echter, er wordt pas geschoten wanneer er voor de agent(en) en of omstanders direct een levensbedreigende situatie ontstaat. Niet eerder (ok er zijn uitzonderingen, maar agenten zijn ook mensen) en dat is maar goed ook.
pi_154549311
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Laten we vooral niemand voor het hoofd stoten". Komt op hetzelfde neer.
Leuk, zo tussen aanhalingstekens plaatsen. Alsof je mij quote. Wat je niet doet. Ik heb in andere topics al ladingen en ladingen mogelijke oplossingen aangedragen. Vreemd genoeg ging niemand van de 'harde aanpak'-aanhangers er ook maar 1 post op in. Wat raar is, gezien de liefde die men voelt voor een discussie.
pi_154549339
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laten we vooral blijven afschuiven op anderen.
Ik wil ook jou best wel de schuld geven hoor, internetheld.
pi_154549492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Is niet genoeg. Politici kunnen wetten wel wijzigen, maar uiteindelijk zijn het rechters die daar net zo gemakkelijk hun reet weer mee afvegen. Er is nog eerder een algehele mentaliteitsomslag nodig in Nederland.
pi_154549662
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De baas op straat zijn... dat klinkt zo eng. Bijna alsof je wilt dat het een politiestaat wordt, want om de politie écht de baas op straat te laten zijn, heb je veel meer agenten, camera's en weet ik wat nog meer nodig. Brrr.. moet er niet aan denken.

Orde moet gehandhaafd worden... dat ben ik met je eens. Echter, er wordt pas geschoten wanneer er voor de agent(en) en of omstanders direct een levensbedreigende situatie ontstaat. Niet eerder (ok er zijn uitzonderingen, maar agenten zijn ook mensen) en dat is maar goed ook.
Ik wil gewoon een goed functionerend land, waarbij mensen hun rechten kunnen benutten en waarbij mensen die andermans rechten aantasten of geweld gebruiken hard worden aangepakt. Ik wil ook af van de situatie dat hangjongeren, criminelen of ander tuig zich de baas op straat want. En ik wil af van de situatie dat er bepaalde wijken zijn waar de normen en waarden van onze samenleving niet gelden. Een harde aanpak van die problemen is dringend nodig.

Orde moet gehandhaafd worden. Als dat - na herhaaldelijke waarschuwing - niet op een softe manier kan, dan moet het maar hardhandig. Wie niet horen wil, moet maar voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 19:30:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')