abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154543016
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 09:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk minstens zo intolerant om een homobetoging uitgerekend door een wijk heen te sturen waar veel moslims wonen.

Dat is provocatie en dan moet je vooral niet gaan zeiken dat men zich laat provoceren.
Mensen die zich door dit soort zaken laten provoceren zijn juist het probleem in dezen, en die zou je mijns inziens zeker niet in bescherming moeten nemen door begrip te hebben voor hun korte lontje. Dan toon je toch een zekere tolerantie voor intolerantie.
pi_154543136
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 07:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja idealiter wel.

Maar dat de kop in drukken wordt met het laten ontstaan van rellen nou niet echt bereikt.
Niets doen helpt nog minder. In steeds meer steden krijg je no-go-areas, die broeinesten kunnen vormen voor religieus extremisme. Het probleem is de laatste jaren bepaald niet kleiner geworden. Dat is het effect van de slappe fluwelen handschoen-aanpak.
pi_154543315
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:35 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik geloof er dan ook niks van dat dit een gay pride moet voorstellen, het is gewoon pure provocatie. Waarna men als het misgaat heel hard "Zie je wel, alle moslims willen homo's stenigen!" kan roepen.

En ik vraag me af of mensen als bijvoorbeeld elfletterig doorhebben op wat voor moreel hellend vlak men zich bevind door hierin mee te gaan....
Gebruik maken van je rechten lijkt mij wat anders dan een "moreel hellend vlak". Het rare is dat sommige mensen wél ontzag kunnen opbrengen voor de rechten en "vrijheden" van gelovigen, zelfs als die radicaal zijn, maar niet voor andere groepen.

Bij hellend vlak denk ik eerder aan de falende bestrijding van religieus extremisme in talloze Europese landen. Het is overal dezelfde slappe hap. Er wordt religieus-extremisten geen strobreed in de weg gelegd.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:46:01 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_154543372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Uhhh... nee.. je hoeft niet gek te zijn op de Pride om toch niet tegen homo's te zijn. Dan kijk je er gewoon niet naar. Zo lang je maar begrijpt waar die Pride toe dient. En zo lang je ook maar geen pogingen doet die Pride te verbieden.

Overigens doe je hier toch wel wat vlaggetjes de lucht ingaan; het feit dat je de Pride ( waar al jaren niets onzedelijks meer gebeurt. Integendeel, het is tegenwoordig een corporate even waar bootjes vol stropdassen van de overheid, ING, PostNL, ABN-AMRO et cetera keurige liedjes zinen) vergelijkt met kinky shit als openbare golden showers en dan ook met termen als 'ranzig' strooit, doet toch vermoeden dat je wat minder tolerant bent dan je van jezelf vindt ;)
Maar dit nieuwsbericht gaat toch over die pride naar andere plekken brengen om te zorgen dat mensen er niet omheen kunnen?

Gaat het over de gewone pride dan geef ik je helemaal gelijk, maar dit gaat over dat gebeuren bewust onder de neus van mensen wrijven, mensen opzoeken waarvan je weet dat die er niet op zitten te wachten.

Van mij mogen homo's trouwen, kinderen adopteren, hand in hand lopen en net als ieder ander zijn en doen. De gaypride vind ik prima zoals het is, op een vaste plek zodat iedereen die het wil zien dat kan, maar degene die dat niet willen het kunnen ontwijken.
Vind dat homo's in zulke wijken beschermt moeten worden zodat ze gewoon hun normale ding kunnen doen, maar vind niet dat de feestscene iedereen onder de neus gewreven moet worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154543379
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 10:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik vrees dat je gelijk hebt. Mensen die continue intergratie verwarren met assimilatie....
Continue integratie? Welke integratie bedoel je? De integratie die al 40-50 jaar ernstig tekortschiet voor het leeuwendoel van de binnengekomen moslim-migranten?

Integratie is onder meer dat je snapt in wat voor land je woont en dat andere mensen ook rechten hebben en dat jouw religie niet boven de wet staat.
  woensdag 22 juli 2015 @ 15:48:43 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154543458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Niets doen helpt nog minder. In steeds meer steden krijg je no-go-areas, die broeinesten kunnen vormen voor religieus extremisme. Het probleem is de laatste jaren bepaald niet kleiner geworden. Dat is het effect van de slappe fluwelen handschoen-aanpak.
Heb ik ergens gezegd dat we niets moeten doen dan?

Ik zeg alleen dat dit weer zo'n idee is dat alleen maar een averechts effect heeft.
pi_154543680
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar dit nieuwsbericht gaat toch over die pride naar andere plekken brengen om te zorgen dat mensen er niet omheen kunnen?

Gaat het over de gewone pride dan geef ik je helemaal gelijk, maar dit gaat over dat gebeuren bewust onder de neus van mensen wrijven, mensen opzoeken waarvan je weet dat die er niet op zitten te wachten.

Van mij mogen homo's trouwen, kinderen adopteren, hand in hand lopen en net als ieder ander zijn en doen. De gaypride vind ik prima zoals het is, op een vaste plek zodat iedereen die het wil zien dat kan, maar degene die dat niet willen het kunnen ontwijken.
Vind dat homo's in zulke wijken beschermt moeten worden zodat ze gewoon hun normale ding kunnen doen, maar vind niet dat de feestscene iedereen onder de neus gewreven moet worden.
Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.

Lief dat homo's van jou hand in hand mogen lopen en trouwen en kinderen krijgen en zo, maar het is helemaal geen kwestie van 'mogen'. 'Zij' verschillen niets van 'ons'. Sterker nog, zij zijn 'ons'.
pi_154543743
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:23 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?
Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden. Je mag dus wel homo zijn, maar er vooral niet mee te koop lopen. We zullen deze redenering maar niet op moslims loslaten. En dan nog te bedenken dat je van de ene op de andere dag kunt stoppen met moslim-zijn.

Wat homo's mogen, is wettelijk geregeld. Wat mensen mogen op het gebied van demonstreren / recht van vrije meningsuiting is ook wettelijk geregeld. Maar je die rechten daadwerkelijk wilt gebruiken, ben je ineens "intolerant". Behoorlijk hilarisch, omdat het juist de moslim-extremisten zijn die intolerant en onwettig gedrag vertonen. Mensen die andere mensen met stenen bekogelen, zijn per definitie fout bezig.

Je hebt als moslim-radicaal gewoon te accepteren dat je woont in een land waar homo's mogen demonstreren; dat je woont in een land waar niet-moslims net zo veel rechten hebben als jij; dat je woont in een land waar jouw religie niet boven de wet staat. Kun of wil je dat niet accepteren, dan ga je gewoon weg. Wat is er zo moeilijk aan? Na 40-50 jaar falende integratie mag dit zo onderhand toch wel een keer duidelijk zijn?
pi_154543829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:48 schreef Hexagon het volgende:
Heb ik ergens gezegd dat we niets moeten doen dan?
Ik zeg alleen dat dit weer zo'n idee is dat alleen maar een averechts effect heeft.
Je hebt niet letterlijk gezegd dat we niets moeten doen. Maar laten we reëel zijn: het politieke midden en alles links daarvan doet al decennialang bijzonder weinig tegen moslim-extremisme.

Ik vind het prachtig dat je zo goed weet hoe het NIET moet, maar hoe wel moslim-extremisme wel aanpakken lees ik ook niet.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:02:09 #160
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_154543892
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden. Je mag dus wel homo zijn, maar er vooral niet mee te koop lopen. We zullen deze redenering maar niet op moslims loslaten. En dan nog te bedenken dat je van de ene op de andere dag kunt stoppen met moslim-zijn.

Wat homo's mogen, is wettelijk geregeld. Wat mensen mogen op het gebied van demonstreren / recht van vrije meningsuiting is ook wettelijk geregeld. Maar je die rechten daadwerkelijk wilt gebruiken, ben je ineens "intolerant". Behoorlijk hilarisch, omdat het juist de moslim-extremisten zijn die intolerant en onwettig gedrag vertonen. Mensen die andere mensen met stenen bekogelen, zijn per definitie fout bezig.

Je hebt als moslim-radicaal gewoon te accepteren dat je woont in een land waar homo's mogen demonstreren; dat je woont in een land waar niet-moslims net zo veel rechten hebben als jij; dat je woont in een land waar jouw religie niet boven de wet staat. Kun of wil je dat niet accepteren, dan ga je gewoon weg. Wat is er zo moeilijk aan? Na 40-50 jaar falende integratie mag dit zo onderhand toch wel een keer duidelijk zijn?
Helemaal mee eens hoor!
put
your
clothes
on!
pi_154543971
Mad
pi_154544029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:11 schreef IntensiveGary het volgende:

Nog moeilijker? Wereldwijd wordt men vermoord, getreiterd, verkracht, gediscrimineerd enzovoort enzovoort.
Ik denk dat het effect vooral lokaal zal blijven en ik doelde dan ook op lokaal effect.

quote:
In mijn kring zit een aanzienlijke hoeveelheid jongensjongens en meisjesmeisjes en je wordt onpasselijk als je hun ervaringen hoort. Zelfs hier in Nederland. Laat staan in minder ontwikkelde gebieden.
En persoonlijk denk ik dat de toenemende polarisatie maakt dat het probleem wat is verergerd. Overigens geldt dat voor meer zaken: ten opzichte van pak em beet 20 jaar geleden is de intoleratie enorm toegenomen.

Vandaar dat ik dus niet positief kan staan ten opzichte van zo'n olie op het vuur gooiend idee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:05:52 #163
37769 erodome
Zweefteef
pi_154544034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Als je dit de 'feestscene' noemt heb je geen kaas gegeten van het onderwerp. Onder de neus wrijven moet juist. Inpeperen en shockeren. Totdat men normaal doet of oprot. En er is nog een lange weg te gaan.

Lief dat homo's van jou hand in hand mogen lopen en trouwen en kinderen krijgen en zo, maar het is helemaal geen kwestie van 'mogen'. 'Zij' verschillen niets van 'ons'. Sterker nog, zij zijn 'ons'.
Dat laatste bedoelde ik er ook mee, vandaar dat net als ieder ander.
En sorry, dit gaat om mensen in strings en alles, durf te wedden dat men daar ook niet zit te wachten op hetero's die hetzelfde doen.

Ik ben het niet eens met dat onder de neus wijven. Als homo's daar last hebben in hun gewone leven dienen ze beschermt te worden, daar mag van mij stevig tegen op getreden worden. Maar mensen moeten ook de kans krijgen dit soort zaken(de pride dus) te kunnen ontwijken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154544076
quote:
5s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:23 schreef Jerruh het volgende:

Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?
Homofobie gaat m.i. wat verder dan dat je niet per sé op alle punten gelijkheid wenst. Het is toch de haatvariant...
pi_154544080
quote:

Hoewel wij vaak lijnrecht tegenover elkaar staan ben ik het in dezen grotendeels met je eens. Al zou ik het graag loskoppelen van de reli-discussie, daar ik de schijntolerantie van de 'gewone man' vele malen erger en gevaarlijker vind.

Van een baard of de gemiddelde inwoner van de bible belt weet je wat je kunt verwachten. Van je o zo normale buurman niet... en die houdt er vaak stiekem net zo'n giftige mening op na.
pi_154544218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Hoewel wij vaak lijnrecht tegenover elkaar staan ben ik het in dezen grotendeels met je eens. Al zou ik het graag loskoppelen van de reli-discussie, daar ik de schijntolerantie van de 'gewone man' vele malen erger en gevaarlijker vind.

Van een baard of de gemiddelde inwoner van de bible belt weet je wat je kunt verwachten. Van je o zo normale buurman niet... en die houdt er vaak stiekem net zo'n giftige mening op na.
Uiteindelijk kunnen we bar weinig met wat mensen denken. Je kunt alleen iets met gedrag. Op het moment dat mensen gewelddadig worden, kun je ingrijpen. Je kunt mensen dan oppakken en bestraffen.

En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort. De realiteit is dat we no-go-areas hebben, waar de bevolking vrijwel volledig allochtoon is en waar mensen hun eigen regels erop nahouden.
pi_154544260
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:36 schreef Lord_Azrael het volgende:

Mensen die zich door dit soort zaken laten provoceren zijn juist het probleem in dezen,
Dat is inderdaad ook een probleem.

quote:
en die zou je mijns inziens zeker niet in bescherming moeten nemen door begrip te hebben voor hun korte lontje.
Dat geldt wat mij betreft voor het homostel die in zo'n wijk een woning betrekt en gewoon hand in hand over straat wil kunnen.

Dat geldt wat mij betreft niet voor het organiseren van een gay pride waarmee je mensen bewust tegen de haren in gaat strijken.

quote:
Dan toon je toch een zekere tolerantie voor intolerantie.
Dat klopt dan weer. Zoals ik al aangaf: ik vind niet dat iemand homoseksuelen lief, leuk en aardig moet vinden. Hij moet ze behandelen als eenieder, maar ik ben niet voor een gedachtenpolitie.
pi_154544267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Homofobie gaat m.i. wat verder dan dat je niet per sé op alle punten gelijkheid wenst. Het is toch de haatvariant...
En waar wij dan verschillen: naar mijn bescheiden mening is 'niet op alle punten gelijkheid wensen' exact hetzelfde als haat. Ook als dat bij mensen vandaan komt die toch echt eigenlijk niet zo zijn. Vandaar de felheid :)

Die schijnbare tolerantie acht ik veel schadelijker dan opzichtige haat. Beiden dienen overigens bestreden te worden.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat men die mening niet mag hebben. Gedachtenpolitie is niet mijn ding. Alleen noem ik het beestje wel bij zijn naampje.
pi_154544337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 15:44 schreef Elfletterig het volgende:

Gebruik maken van je rechten lijkt mij wat anders dan een "moreel hellend vlak". Het rare is dat sommige mensen wél ontzag kunnen opbrengen voor de rechten en "vrijheden" van gelovigen, zelfs als die radicaal zijn, maar niet voor andere groepen.
Een anti-homobetoging tijdens de gay-pride zal ook gewoon worden verboden hoor...

quote:
Bij hellend vlak denk ik eerder aan de falende bestrijding van religieus extremisme in talloze Europese landen. Het is overal dezelfde slappe hap. Er wordt religieus-extremisten geen strobreed in de weg gelegd.
Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.

Door zonodig stoer op te moeten treden.
pi_154544396
quote:

Veel homofoben zien hun homofobie niet onder ogen. Het stikt van de schijntolerantie. Je weet wel: van die figuren die "niks tegen homo's hebben", maar er niet mee geconfronteerd willen worden.
En dit komt dan van de persoon die het volstrekt legitiem vond om een vrouw in een burka te mishandelen, want de confrontatie met deze religieuze kleding was toch wel erg beangstigend...

_O-
pi_154544416
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Uiteindelijk kunnen we bar weinig met wat mensen denken. Je kunt alleen iets met gedrag. Op het moment dat mensen gewelddadig worden, kun je ingrijpen. Je kunt mensen dan oppakken en bestraffen.

En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort. De realiteit is dat we no-go-areas hebben, waar de bevolking vrijwel volledig allochtoon is en waar mensen hun eigen regels erop nahouden.
Probleem is dat die homohatende buurman de zwijgende meerderheid is die de andere kant opkijkt en geweld vergoelijkt met: "Tsja, ik heb niets tegen homo's. Maar als ze gaan provoceren dan kunnen ze dat verwachten." of woorden van gelijke strekking.. om vervolgens te gaan fulmineren over hoe die vieze homo's lopen te neuken op de bootjes tijdens de pride, terwijl dat aantoonbaar gelul is. Daarin schuilt een heel groot gevaar. Waarmee ik niet wil zeggen dat je de religekkies maar links moet laten liggen. De strijd wordt op diverse plekken gestreden.
  woensdag 22 juli 2015 @ 16:18:52 #172
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154544438
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:15 schreef DS4 het volgende:

Sorry, maar we hebben als westerse wereld door het opdringen van onze waarden aldaar juist meer dan 90% van dat probleem zelf in het leven geroepen.

Wat :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154544442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:12 schreef Elfletterig het volgende:

En het is natuurlijk bij uitstek wél een reli-discussie. De homohatende buurman is niet degene die een homo-demonstratie verstoort.
Volgens mij zijn potenrammers vaker niet dan wel religieus...

Maar dat zul je wel niet willen zien omdat jij nu eenmaal heel intolerant bent ten aanzien van religie.
pi_154544478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:15 schreef DS4 het volgende:

Trek je nou de onvervalste weg-met-ons-mentaliteit-kaart ?
pi_154544482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 16:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

En waar wij dan verschillen: naar mijn bescheiden mening is 'niet op alle punten gelijkheid wensen' exact hetzelfde als haat. Ook als dat bij mensen vandaan komt die toch echt eigenlijk niet zo zijn. Vandaar de felheid :)

Die schijnbare tolerantie acht ik veel schadelijker dan opzichtige haat. Beiden dienen overigens bestreden te worden.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat men die mening niet mag hebben. Gedachtenpolitie is niet mijn ding. Alleen noem ik het beestje wel bij zijn naampje.
Onverschilligheid is de tegenstelling tegenover haat en liefde.

Maar goed, ik hanteer mijn definitie en jij mag die van jou hanteren. Binnen mijn definitie past het iig niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')