Er zijn geen rationele argumenten tegen te verzinnen. Dan blijven er maar weinig opties over... en nogmaals, ik snap dat dat een beetje zeer doet. Zeker als je van jezelf vindt dat je openminded bent en aan de goede kant staat...quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zoals gezegd: ik denk er zelf anders over, maar dat neemt niet weg dat een andere mening hebben ter zake niet per definitie komt vanuit homofobie.
Ah, de splitquotes en de impliciete 'jij bent dom'quote:Op woensdag 22 juli 2015 13:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar wat dan precies? Ik ben voor gelijke behandeling van homoseksuelen, voor adoptie door homoseksuelen, voor het homohuwelijk...
Dus welke maar suggereer jij hier?
[..]
Tsja, ik vind mijzelf hier ook genuanceerd eerlijk gezegd. Ik vind het bewust een gay pride houden in een moslimwijk provocerend. Dat is gewoon het opzoeken van ellende. En je voedt daarmee juist de negatieve sentimenten. Dus je bereikt het tegenovergestelde van wat je probeert te bereiken.
[..]
Jij claimt dat ik homofoob ben. Je begrijpt toch hoop ik wel wat dat inhoudt, of niet?
Zou je dat kunnen onderbouwen? En kwantificeren?quote:
De stropop was de andere kant op, maar wat daar ook van moge zijn: er werd gesteld dat het per definitie om homofobie zou gaan en ook jij geeft aan dat je dat niet vindt.quote:Je zet gewoon een soort stropop op en gaat hem dan verdedigen. En dat terwijl je meermaals claimt niet eens zelf het met die stropop eens te zijn.
Zinloze exercitie.
Heel simpel. Rationele argumenten tegen het openstellen van huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht en adoptie door zulke stellen zijn er niet.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zou je dat kunnen onderbouwen? En kwantificeren?
[..]
De stropop was de andere kant op, maar wat daar ook van moge zijn: er werd gesteld dat het per definitie om homofobie zou gaan en ook jij geeft aan dat je dat niet vindt.
Dat homofobie daar ook achter kan steken lijkt mij evident en bestrijd ik ook niet.
Maar meer dan homofobie, nog afgezien van het feit dat rationele argumenten er m.i. wel zijn, alleen ben ik het er niet mee eens. Maar dat is ook maar een mening.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:04 schreef IntensiveGary het volgende:
Er zijn geen rationele argumenten tegen te verzinnen. Dan blijven er maar weinig opties over...
Toch wel goed van je dat je mij beschuldigt van een "maar" en als ik je dan vraag welke "maar" je bedoelt loop je hard weg.quote:Ah, de splitquotes en de impliciete 'jij bent dom'Ik ben geen Weltschmerz of Elfletterig en ga hier dus niet in mee.
Fijne dag verder
Er zijn wel rationele argumenten. En ook voor jou: ook al is het niet rationeel, dan nog is het niet per definitie homofoob, wat je eerder zelf ook al aangaf.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:11 schreef Fir3fly het volgende:
Heel simpel. Rationele argumenten tegen het openstellen van huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht en adoptie door zulke stellen zijn er niet.
Omdat je het zelf heel goed weet en ik geen zin heb om de rest van de dag te bekvechten met je in posts van 50 centimeter of langer. Als jij dat laf vindt, so be it.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar meer dan homofobie, nog afgezien van het feit dat rationele argumenten er m.i. wel zijn, alleen ben ik het er niet mee eens. Maar dat is ook maar een mening.
[..]
Toch wel goed van je dat je mij beschuldigt van een "maar" en als ik je dan vraag welke "maar" je bedoelt loop je hard weg.
Dat is laf.
Das nogal lastig om 2 behoorlijk uiteenlopende opvattingen met elkaar te laten samenvoegen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je kiest voor verschillende opvattingen... Dat schijnt bij vrijheid te horen.
Nee, ik vind het laf dat je mij van iets beschuldigd, maar die beschuldiging lekker inconcreet houdt zodat ik mij er niet tegen kan verweren.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
Omdat je het zelf heel goed weet en ik geen zin heb om de rest van de dag te bekvechten met je in posts van 50 centimeter of langer. Als jij dat laf vindt, so be it.
Ik denk dat de gemiddelde religekkie daar helemaal niet zo voor in is hoor.quote:En for the record: Dat je het geluk hebt dat je - voorzover ik weet - aantrekkelijke vrouw een beetje stoeit met andere andere aantrekkelijke vrouwen (en jij daar met een beetje mazzel aan meedoet, dan wel toekijkt, of iig de smeuïge verhalen van meekrijgt) maakt je niet meer gay friendly of minder homofoob. Dat maakt alleen maar dat je iets hebt waar een hoop andere mannen van dromen, ook de bikkelharde homofoben. Zo hypoocriet zijn ze wel![]()
Het is in ieder geval een gezelliger discussie.quote:Overigens ben je niet de enige, mijn lief is ook niet vies van een andere vrouw. Soms heb ik weleens het idee dat de meeste mooie vrouwen een tikkie bi zijn.. maar dan dwalen we een beetje af
Accepteren dat ze er zijn is wat ik bedoel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:25 schreef Scorpie het volgende:
Das nogal lastig om 2 behoorlijk uiteenlopende opvattingen met elkaar te laten samenvoegen.
Maar vrijwel altijd wel.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn wel rationele argumenten. En ook voor jou: ook al is het niet rationeel, dan nog is het niet per definitie homofoob, wat je eerder zelf ook al aangaf.
Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:33 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
'niet pro-homo' noemen we dan ook gewoon anti-homo en dat past inderdaad niet in een moderne westere maatschappij.
Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:22 schreef Scorpie het volgende:
Hoe kan een gay parade eigenlijk racistisch zijn? Racisme en discriminatie zijn wel aan inflatie onderhevig zeg.
"Kijk mij beter lullen zuigen dan al die moslims die hier wonen" op een spandoek, catching.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.
Daar gaan we weer...quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.
Heeft niets met anti-homo zijn te maken. Ik heb helemaal niets tegen homo's, maar ik hoef ze niet bezig te zien. Geldt ook voor mensen die aan plasseks doen. Is helemaal prima, maar vind je het heel erg als ik niet ga staan toekijken? Of ben ik dan ook gelijk een of andere -foob die niet thuishoort in de moderne Westerse maatschappij?
Ik vraag me af welke gevolgen dit met zich mee zal brengen naar de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Haha, die linkse Zweden schijten nu zeven kleuren stront want die zien hun theedrink- en knuffelprojectjes al die homoparade aanvallen.
Dat die homobeweging niet als politieke speelbal gebruikt wil worden snap ik dan wel weer.
Alleen zijn het niet alleen blanke autochtone homo's die met zo'n parade meelopen, maar homo's van alle kleuren en nationaliteiten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Een Gay Parade waarbij de raciale superioriteit van blanke autochtone homo's gepromoot wordt is vrij racistisch en discriminerend.
Nou vooruit, ik ga even met je mee. Ik kan het niet concretiseren omdat ik nu uit mijn geheugen moet putten en tijdens deze prachtige dag niet de behoefte voel om je PoHi helemaal te gaan uitspitten om je op je woorden te kunnen pakken. Of eigenlijk voel ik überhaupt die behoefte niet, omdat ik je - ondanks je ietwat narcistische inslagquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Nee, ik vind het laf dat je mij van iets beschuldigd, maar die beschuldiging lekker inconcreet houdt zodat ik mij er niet tegen kan verweren.
Die niet nee. Maar met religekkies dien je überhaupt geen rekening te houden. Die moet je provoceren, opruien, pesten, zieken en shockeren totdat ze normaal gaan doen of opsodemieteren (pun intended). Daar ben ik dan weer heel radicaal in. Vuur dien je met een inferno te bestrijden. Iets dat we in onze poldermaatschappij een beetje zijn vergeten.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde religekkie daar helemaal niet zo voor in is hoor.
Tsja, soms moet de gezelligheid even opzijgezet worden... Want die polarisatie is al lang a een feit. Homo's krijgen het momenteel eerder moeilijker dan makkelijker... Of het handig is zich door extreem-rechts voor het karretje te laten spannen, laten we dan maar even in het midden. Is het trouwens echt extreem rechts, of extreem volgens Zweeds links? Heb me niet ingelezen dus hou ik daar graag even een slag om de arm...quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Alleen vind ik wel dat ook andere groepen bepaalde rechten hebben en die groepen hoeven niet per sé zoveel mogelijk uitgedaagd te worden. Met name ook omdat dat geen enkel redelijk doel dient en alleen maar zorgt voor polarisatie. En daar wordt het echt niet gezelliger van op de wereld.
Dat ben ik meteen met je eensquote:Op woensdag 22 juli 2015 14:28 schreef DS4 het volgende:
Het is in ieder geval een gezelliger discussie.
Als de vraag of er sprake is van ratio beantwoord kan worden aan de hand van het aantal landen waar het wel mag tov waar het niet mag is er juist geen ratio aan het homohuwelijk... Dus dat lijkt mij niet helemaal kloppen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
Maar vrijwel altijd wel.
En nee, rationele argumenten zijn er niet. Dat is ook waarom mensen van hetzelfde geslacht steeds vaker mogen trouwen in meer landen. De enige weerstand komt vanuit de religieuze en/of homofobe hoek. Zodra het voor de rechter komt is het simpel: geen enkele weerstand.
Uhhh... nee.. je hoeft niet gek te zijn op de Pride om toch niet tegen homo's te zijn. Dan kijk je er gewoon niet naar. Zo lang je maar begrijpt waar die Pride toe dient. En zo lang je ook maar geen pogingen doet die Pride te verbieden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Je kunt ook voor het homohuwelijk zijn maar niet zitten te wachten op zo'n ranzige, protserige gaypride met allemaal nichten in string staan te dansen. Dan ben je niet homofoob, dan heb je gewoon goede smaak.
Heeft niets met anti-homo zijn te maken. Ik heb helemaal niets tegen homo's, maar ik hoef ze niet bezig te zien. Geldt ook voor mensen die aan plasseks doen. Is helemaal prima, maar vind je het heel erg als ik niet ga staan toekijken? Of ben ik dan ook gelijk een of andere -foob die niet thuishoort in de moderne Westerse maatschappij?
Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2015 14:53 schreef IntensiveGary het volgende:
Je blijft maar volhouden dat er weldegelijk argumenten tegen huwelijk en adoptie zijn - ondanks dat daar geen rationele argumenten tegen zijn.
Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).quote:Die niet nee. Maar met religekkies dien je überhaupt geen rekening te houden. Die moet je provoceren, opruien, pesten, zieken en shockeren totdat ze normaal gaan doen of opsodemieteren (pun intended). Daar ben ik dan weer heel radicaal in. Vuur dien je met een inferno te bestrijden. Iets dat we in onze poldermaatschappij een beetje zijn vergeten.
En ik ben dus bang dat ze het hiermee nog moeilijker krijgen.quote:Tsja, soms moet de gezelligheid even opzijgezet worden... Want die polarisatie is al lang a een feit. Homo's krijgen het momenteel eerder moeilijker dan makkelijker...
Daar gaan we dan ook niet uitkomen. In dit soort zaken is er wat mij betreft geen grijs.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.
Dat vind ik gewoon te kort door de bocht.
Negeren ook. En behandelen doen al jaren, maar veel te zachtaardig. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En als er door een optocht onschuldige slachtoffers vallen is er des te meer reden om die optocht juist te houden. En eenieder die het in z'n domme kop haalt geweld te gebruiken dient met minstens gelijke munt terugbetaald te worden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).
Nog moeilijker? Wereldwijd wordt men vermoord, getreiterd, verkracht, gediscrimineerd enzovoort enzovoort. In mijn kring zit een aanzienlijke hoeveelheid jongensjongens en meisjesmeisjes en je wordt onpasselijk als je hun ervaringen hoort. Zelfs hier in Nederland. Laat staan in minder ontwikkelde gebieden.quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
En ik ben dus bang dat ze het hiermee nog moeilijker krijgen.
Maar als je tegen homohuwelijk en -adoptie bent, wat maakt je dan niet homofoob? Met welke argumenten wil jij rechtvaardigen dat bepaalde mensen niet hetzelfde zouden mogen als jij? En op het moment dat je die mensen wilt beperken in HUN leven omdat je daarop tegen bent, dan accepteer je hun leven toch niet? Hoe groot is de afstand van homofobie dan?quote:Op woensdag 22 juli 2015 15:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij vindt van niet, ik vind van wel. Maar dat is op zich niet zo relevant, ik bestreed alleen de opvatting dat iemand die tegen het homohuwelijk of tegen adoptie door homoseksuelen is meteen homofoob moet zijn.
Dat vind ik gewoon te kort door de bocht.
[..]
Gekken moet je vooral negeren, of behandelen. Provoceren leidt alleen maar tot ellende (die vaak ook nog onschuldige voorbijgangers raakt).
[..]
En ik ben dus bang dat ze het hiermee nog moeilijker krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |