abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juli 2015 @ 17:46:54 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154547175
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:37 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Voor zover mij bekend is worden gematigde moslims niet bij bosjes afgeslacht door extremisten in Zweden.
Maar daar hadden we het dan ook niet over.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_154547210
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar daar hadden we het dan ook niet over.
Je bedoelt dat je volledig off topic bezig was dus?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_154547279
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:03 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat doen ze dan ook. Andersdenkende moslims worden bij bosjes uitgemoord.
Je ondergraaft je eigen stelling... Want je kan extremist zijn wat je wil, als het net de verkeerde subcategorie is blijft jouw hoofd ook niet op jouw romp.

Lokaal is het gewoon een stammenoorlog: draait simpelweg om macht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_154547325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als er ergens landen zijn die niet hun eigen waarden opdringen bij de immigranten die daar komen wonen, dan zijn het wel de landen in het westen. In Zweden, maar zeker ook in Nederland, is er enorm veel ruimte om je oorspronkelijke waarden te kunnen blijven behouden en niet de waarden van je nieuwe thuisland over te moeten nemen.

Deze moslims in Zweden hoeven ook helemaal geen respect te hebben voor homo's, maar bedreigingen en geweld tegen hen zijn onacceptabel. Staat ook gewoon in de wet.
Ik heb het niet over binnenlands beleid. Dat leek mij evident.
pi_154547343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo.
Ik zie het anders niet, sorry. Moslims kunnen en mogen niks, tenzij ze zich volledig aanpassen aan jouw normen. Dat een stel rechts extremisten een doel kapen, puur om moslims te provoceren, dat valt dan wel weer onder de vrijheid van onze samenleving. De balans is compleet verdwenen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_154547356
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik zie het anders niet, sorry. Moslims kunnen en mogen niks, tenzij ze zich volledig aanpassen aan jouw normen. Dat een stel rechts extremisten een doel kapen, puur om moslims te provoceren, dat valt dan wel weer onder de vrijheid van onze samenleving. De balans is compleet verdwenen.
Eens. Tolerantie werkt bij sommigen echt maar één kant op.
pi_154547458
quote:
15s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat moslims niks kunnen en mogen? Dat heb je mij in elk geval niet zien zeggen. Voor de goede orde: provoceren is niet strafbaar. Zie ook de discussie over de Mohammed-cartoons.

De balans is inderdaad compleet verdwenen, dat klopt. Er zijn nu wijken waar je maar beter niet kunt komen. Mensen slaan door in politiek correct gedoe om moslims vooral maar niet voor het hoofd te stoten. In Duitsland krijgen ouders een brief van school waarin staat dat meisjes maar beter een lange jurk of broek kunnen dragen. Reden: de asielzoekers in het pand ernaast kunnen niet omgaan met "onbedekte", "schaars geklede" meisjes.

De wereld op z'n kop. Dit is Europa. Hier gelden onze normen en waarden, niet die van de islam. Je mag best je religie belijden, maar verder heb je het land te accepteren waarin je leeft. Kun je dat niet, dan hoepel je maar weer op. Maar zover komt het helaas nooit. Dankzij een fluwelen handschoen-aanpak barst het van de slecht geïntegreerde, conservatieve tot radicale moslims die zo'n beetje hun eigen vrijstaat hebben.
pi_154547606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat moslims niks kunnen en mogen? Dat heb je mij in elk geval niet zien zeggen. Voor de goede orde: provoceren is niet strafbaar. Zie ook de discussie over de Mohammed-cartoons.

De balans is inderdaad compleet verdwenen, dat klopt. Er zijn nu wijken waar je maar beter niet kunt komen. Mensen slaan door in politiek correct gedoe om moslims vooral maar niet voor het hoofd te stoten. In Duitsland krijgen ouders een brief van school waarin staat dat meisjes maar beter een lange jurk of broek kunnen dragen. Reden: de asielzoekers in het pand ernaast kunnen niet omgaan met "onbedekte", "schaars geklede" meisjes.

De wereld op z'n kop. Dit is Europa. Hier gelden onze normen en waarden, niet die van de islam. Je mag best je religie belijden, maar verder heb je het land te accepteren waarin je leeft. Kun je dat niet, dan hoepel je maar weer op. Maar zover komt het helaas nooit. Dankzij een fluwelen handschoen-aanpak barst het van de slecht geïntegreerde, conservatieve tot radicale moslims die zo'n beetje hun eigen vrijstaat hebben.
Mag een demonstratie van moslims waar ze morele steun betuigen aan IS?
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:11:48 #209
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_154547625
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mogen neo-nazi's een demonstratie houden waar ze morele steun betuigen aan Hitler?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_154547667
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Mogen neo-nazi's een demonstratie houden waar ze morele steun betuigen aan Hitler?
Ik vroeg het niet aan jou, maar ok. Ja, ze doen maar. En zodra ze beginnen joden in elkaar te timmeren en te bedreigen pak je ze op.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:16:39 #211
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154547738
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je ondergraaft je eigen stelling... Want je kan extremist zijn wat je wil, als het net de verkeerde subcategorie is blijft jouw hoofd ook niet op jouw romp.
Dat klopt. En heeft dus niets te maken met onze cultuur. Of de acties van 'het Westen'.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:16:53 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_154547746
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je volledig off topic bezig was dus?
Nope. Zeer gerelateerd. Verder nog wat te zeiken?
pi_154547765
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee. En dan ga je natuurlijk vragen waarom. Het antwoord: omdat het niet binnen de grenzen van de wet valt. IS = een terroristische organisatie. Steun betuigen aan IS is het verheerlijken van haat en valt onder haat zaaien. Homo's die ergens rondlopen doen niks wat niet mag. Ze verspreiden geen haat en ze doen niks dat buiten de grenzen van de wet valt.

Moslims mogen overigens bijzonder veel in landen als Zweden en Nederland. Veel meer dan wat religieuze minderheden in moslimlanden mogen.
pi_154547876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. En dan ga je natuurlijk vragen waarom. Het antwoord: omdat het niet binnen de grenzen van de wet valt. IS = een terroristische organisatie. Steun betuigen aan IS is het verheerlijken van haat en valt onder haat zaaien. Homo's die ergens rondlopen doen niks wat niet mag. Ze verspreiden geen haat en ze doen niks dat buiten de grenzen van de wet valt.

Moslims mogen overigens bijzonder veel in landen als Zweden en Nederland. Veel meer dan wat religieuze minderheden in moslimlanden mogen.
Maar een stel rechts extremisten mogen dus wel demonstreren? Want je gaf een paar posts terug zelf al aan dat dat 'gay pride' slechts een facade was. Waarom de een wel en de ander niet?

Wat religieuze minderheden in moslimlanden wel of niet mogen is natuurlijk totaal irrelevant, slechts een goedkope manier van zeggen 'hoe slecht ze wel niet zijn'.
pi_154547894
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nope. Zeer gerelateerd. Verder nog wat te zeiken?
Absoluut niet. En als je mij vind zeiken maak je maar een TR.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:23:18 #216
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154547931
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wist je dat mensen kippen mogen eten, maar kippen geen mensen? :o
are we infinite or am I alone
pi_154548003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:21 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar een stel rechts extremisten mogen dus wel demonstreren? Want je gaf een paar posts terug zelf al aan dat dat 'gay pride' slechts een facade was. Waarom de een wel en de ander niet?

Wat religieuze minderheden in moslimlanden wel of niet mogen is natuurlijk totaal irrelevant, slechts een goedkope manier van zeggen 'hoe slecht ze wel niet zijn'.
Als ze binnen de grenzen van de wet blijven, mag dat ja.
pi_154548174
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als ze binnen de grenzen van de wet blijven, mag dat ja.
Hier heb je dus dat grijze hellende morele vlak. Als die rechts extremisten binnen de wet blijven dan mag dat. Echter, jij vind dat moslims die demonstreren en met een IS vlag zwaaien dat niet doen. Nu gebeurde dat een tijdje terug in Den Haag, en niemand werd opgepakt. Blijkbaar viel het dus binnen de wet. Echter, jij wilt het niet, dus moet het verboden worden. Nogmaals, wat DS4 al zei; je poneert je mening als een feit. En ik blijf erbij, de balans is bij jou helemaal zoek.

Wat mij betreft sta je vrij om te ageren, om tientallen posts te plaatsen waar je vraagt om meer repressief beleid, een hardere aanpak en zwaardere straffen. Maar zie jezelf als wat je bent; namelijk een bijzonder intolerant persoon. Je lijkt wel een kerkganger uit het calvinistische Zeeland uit de jaren '50.
pi_154548387
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:16 schreef Fir3fly het volgende:

Dat klopt. En heeft dus niets te maken met onze cultuur. Of de acties van 'het Westen'.
We hebben een machtsvacuum achtergelaten. Die fout wordt keer op keer gemaakt.
  woensdag 22 juli 2015 @ 18:48:44 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154548533
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 17:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat je (de dreiging van) repressie als middel kunt inzetten om ervoor te zorgen dat mensen zich aan de wet houden en niet misdragen. Wat mensen denken kun je verder toch niet zo gemakkelijk beïnvloeden. Gedrag wel.

Ik vind het bovendien wél een goed idee om het zo te doen. Ik wil af van de situatie dat sommige wijken bekend staan als Klein Marokko of de Shariadriehoek. Ik wil af van de situatie dat groepen allochtonen hun eigen mini-samenleving, of beter gezegd mini-staat vormen, waar ze hun eigen regels aan anderen opleggen.

Ik wil bovendien ook dat we radicale mensen het leven zuur maken. Ofwel passen ze hun gedrag aan en zetten we in op gedragsbeïnvloeding, ofwel zorgen we ervoor dat ze zich zó storen aan de situatie dat ze hun biezen pakken. Een betere manier om het kaf van het koren te scheiden is nauwelijks denkbaar.
Het enige doel van die gayparade zou dus een soort machtsvertoon zijn. "Kijk eens, wij machtige staat organiseren een gayparade in jouw buurt, of je dat nou leuk vind of niet!"

Dat is niet alleen totaal nutteloos. Maar je bent ook nog bezig radicalisme aan te wakkeren. Een eeh opp lui in die wijk zijn niet radicaal maar gewoon achterlijk. En jij bent bezig er radicalen van te maken. Eigenlijk is het als brand blussen met benzine.

quote:
Uit je post werd niet echt duidelijk dat je Rutte-I bedoelde.

Ik vind je opmerkingen over religieus extremisme zowel naïef, gevaarlijk als kort door de bocht. Mensen worden haatdragend opgevoed, krijgen haat van anderen aangeleerd. Je kunt die mensen wel "gek" noemen, maar dan moet je er ook naar handelen: al die mensen in een gesticht stoppen. Maar dat gebeurt dan weer niet.

Ik denk niet dat die mensen gek zijn. Ik denk dat ze gehersenspoeld zijn of dat ze het extremisme met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Wat mij betreft is gedragscorrectie / beïnvloeding en stringente handhaving de methode om er wat aan te doen. En de overheid moet staan voor de veiligheid van mensen die gebruik maken van hun rechten. Rechten die ook gelden in overwegend allochtone buurten.
Ook opvoeding kan iemand verknipt maken. Als je doet wat moslimextremisten doen ben je ziek in je hoofd. En een Mohammed B is gewoon in de EBI verdwenen. Ook een soort gesticht.

Maar het gaat wat ver om te snel iemand moslimextremist te noemen. Het gros van die lui die in die buurt voor ongeregeldheden zorgen zijn gewoon dom en achterlijk en vertonen gedrag wat je in achterbuurten wel vaker ziet.

Nou kun je die pummels natuurlijk gaan dwingen om keurig stil te kijken hoe in hun wijk een gayparade voorbij trekt. Maar het is niet dat ze daarna dan ineens betere mensen zijn geworden. Eerder integendeel.
pi_154548562
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:34 schreef Barbusse het volgende:
Hier heb je dus dat grijze hellende morele vlak. Als die rechts extremisten binnen de wet blijven dan mag dat. Echter, jij vind dat moslims die demonstreren en met een IS vlag zwaaien dat niet doen. Nu gebeurde dat een tijdje terug in Den Haag, en niemand werd opgepakt. Blijkbaar viel het dus binnen de wet. Echter, jij wilt het niet, dus moet het verboden worden. Nogmaals, wat DS4 al zei; je poneert je mening als een feit. En ik blijf erbij, de balans is bij jou helemaal zoek.

Wat mij betreft sta je vrij om te ageren, om tientallen posts te plaatsen waar je vraagt om meer repressief beleid, een hardere aanpak en zwaardere straffen. Maar zie jezelf als wat je bent; namelijk een bijzonder intolerant persoon. Je lijkt wel een kerkganger uit het calvinistische Zeeland uit de jaren '50.
Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld. Ik wens religieus extremisme uit te roeien in Nederland (en overigens ook elders in West-Europa).

Dat er niemand is opgepakt, is tekenend voor de lafheid die regeert. Fluwelen handschoenen, denken dat problemen vanzelf wel over gaan, terwijl de radicalisering van moslimjongeren ondertussen doodleuk doorzet. Kop in het zand. Tientallen, zo niet honderden discussies over gevoerd hier op FOK!

Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt. Mensen die geweld niet schuwen om hun doel te bereiken moeten worden teruggefloten door de overheid. Het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. En mensen die wetten overtreden moeten de consequenties daarvan ondervinden. Het interesseert me verder geen hol welk labeltje jij op mijn mening plakt.
pi_154548731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld. Ik wens religieus extremisme uit te roeien in Nederland (en overigens ook elders in West-Europa).

Dat er niemand is opgepakt, is tekenend voor de lafheid die regeert. Fluwelen handschoenen, denken dat problemen vanzelf wel over gaan, terwijl de radicalisering van moslimjongeren ondertussen doodleuk doorzet. Kop in het zand. Tientallen, zo niet honderden discussies over gevoerd hier op FOK!

Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt. Mensen die geweld niet schuwen om hun doel te bereiken moeten worden teruggefloten door de overheid. Het moet duidelijk zijn wie de baas op straat is. En mensen die wetten overtreden moeten de consequenties daarvan ondervinden. Het interesseert me verder geen hol welk labeltje jij op mijn mening plakt.
Deze hele post bewijst indirect mijn gelijk. En dat het je geen hol interesseert was al lang duidelijk. Doe ermee wat je wilt. Maar wat zelfreflectie zou je sieren.
pi_154548788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het enige doel van die gayparade zou dus een soort machtsvertoon zijn. "Kijk eens, wij machtige staat organiseren een gayparade in jouw buurt, of je dat nou leuk vind of niet!"

Dat is niet alleen totaal nutteloos. Maar je bent ook nog bezig radicalisme aan te wakkeren. Een eeh opp lui in die wijk zijn niet radicaal maar gewoon achterlijk. En jij bent bezig er radicalen van te maken. Eigenlijk is het als brand blussen met benzine.

[..]

Ook opvoeding kan iemand verknipt maken. Als je doet wat moslimextremisten doen ben je ziek in je hoofd. En een Mohammed B is gewoon in de EBI verdwenen. Ook een soort gesticht.

Maar het gaat wat ver om te snel iemand moslimextremist te noemen. Het gros van die lui die in die buurt voor ongeregeldheden zorgen zijn gewoon dom en achterlijk en vertonen gedrag wat je in achterbuurten wel vaker ziet.

Nou kun je die pummels natuurlijk gaan dwingen om keurig stil te kijken hoe in hun wijk een gayparade voorbij trekt. Maar het is niet dat ze daarna dan ineens betere mensen zijn geworden. Eerder integendeel.
Precies. Maar ja, 'hard aanpakken' bekt zo lekker. En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
pi_154548862
quote:

[..]

Maar soms ben jij ook net een extremist. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat er met scherp wordt geschoten op wat baldadige jongeren die een kat en muisspelletje spelen met de M.E. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 19:01:01 ]
pi_154548880
quote:

Mensen die met stenen gooien richting demonstranten zijn wat mij betreft allang radicaal. Jouw grote misvatting is dat niks (cq. werinig) doen en met een grote boog om zo'n probleemwijk heenlopen zorgt dat de problemen zich "vanzelf" een keer oplossen. Dat is gewoon pertinent onwaar. De radicalisering neemt alleen maar toe. We zien die trend al jaren.

quote:

Het heeft niks met dwingen te maken. Het moet de normaalste zaak van de wereld zijn dat ze geen geweld gebruiken. Ze kunnen binnen blijven, ze kunnen die dag ergens anders heen gaan; zelf weten. Het is een beetje hetzelfde als de discussie rondom de Sinterklaasintocht en degenen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Je bent niet verplicht om te kijken.
pi_154548936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Deze hele post bewijst indirect mijn gelijk. En dat het je geen hol interesseert was al lang duidelijk. Doe ermee wat je wilt. Maar wat zelfreflectie zou je sieren.
Ik vertoon geen probleemgedrag; ik heb op dit punt echt geen zelfreflectie nodig. Ik geef gewoon mijn mening en ik licht die mening toe. Dat het mij geen hol interesseert sloeg niet op het onderwerp als totaal, maar op de labeltjes die jij op mijn mening plakt. Ik vind "Zeeuwse kerkganger" eigenlijk nog mild; ik ben veel erger gewend.
pi_154548955
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
Die stelling hebben we allang. Er is al veertig jaar geen zak gedaan aan integratieproblematiek, en het enige wat je uit je toetsenbord krijgt is 'vooral zo doorgaan'.

Lekker simplistisch.
pi_154548969
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vertoon geen probleemgedrag; ik heb op dit punt echt geen zelfreflectie nodig. Ik geef gewoon mijn mening en ik licht die mening toe. Dat het mij geen hol interesseert sloeg niet op het onderwerp als totaal, maar op de labeltjes die jij op mijn mening plakt. Ik vind "Zeeuwse kerkganger" eigenlijk nog mild; ik ben veel erger gewend.
Ghehehe, veel erger? Maak je geen zorgen, ik vind je geen racist of zo. Ik ben alleen een totaal andere mening toegedaan. Even goede vrienden verder.
pi_154549078
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 18:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Precies. Maar ja, 'hard aanpakken' bekt zo lekker. En daarnaast, de volgende generatie mag dan proberen de zooi op te ruimen. Niet ons probleem, toch?
De volgende generatie mag proberen om de zooi op te ruimen omdat deze generatie te laf en te politiek-correct is om dat te doen. Lekker de boel op z'n beloop laten, de zaken relativeren en hopen dat het vanzelf een keer over gaat (wat niet zo is).

Net zoals wij nu met problemen zitten opgescheept die de vorige generatie heeft veroorzaakt en op z'n beloop heeft gelaten. Neem een onderwerp als de concentratie van allochtonen. De roep om spreiding klinkt al jaren, maar er is geen enkele stap in die richting gezet. Of neem de veel te slappe aanpak van jonge crimineeltjes. Steeds kregen ze flutstrafjes en stonden ze zo weer op straat. Inmiddels zijn het volleerde beroepscriminelen.
pi_154549143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar soms ben jij ook net een extremist. Wanneer je bijvoorbeeld wilt dat er met scherp wordt geschoten op wat baldadige jongeren die een kat en muisspelletje spelen met de M.E. ;)
Ten eerste speelden die jongeren geen "kat- en muisspelletje". Weer zo'n prachtige relativering. Ze waren bezig met het plegen van excessief geweld. Ze bekogelen de politie met stenen en ze richtten vernielingen aan.

Ten tweede heb ik niet gezegd dat agenten zomaar ineens moeten gaan schieten. Ik heb gezegd dat er moet worden gewaarschuwd. En als het gedrag dan niet ophoudt, dat de politie dan gericht mag schieten. Word je dan toch door een kogel geraakt, dan is dat je eigen schuld, omdat je zelf het risico hebt genomen. Je hebt niet het bevel van de politie opgevolgd om weg te gaan en te stoppen met rellen.

Ik wil toe naar een situatie waarbij de politie - het daartoe bevoegde orgaan - orde en gezag herstelt op straat. Niet de reljongeren, moslim-radicalen of welk ander tuig dan ook is de baas op straat, maar de politie is dat.
pi_154549165
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die stelling hebben we allang. Er is al veertig jaar geen zak gedaan aan integratieproblematiek, en het enige wat je uit je toetsenbord krijgt is 'vooral zo doorgaan'.

Lekker simplistisch.
Dan lees je niet goed.
pi_154549169
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ghehehe, veel erger? Maak je geen zorgen, ik vind je geen racist of zo. Ik ben alleen een totaal andere mening toegedaan. Even goede vrienden verder.
Racist, extremist, haatzaaier... - de gekste dingen.
pi_154549222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De volgende generatie mag proberen om de zooi op te ruimen omdat deze generatie te laf en te politiek-correct is om dat te doen. Lekker de boel op z'n beloop laten, de zaken relativeren en hopen dat het vanzelf een keer over gaat (wat niet zo is).

Net zoals wij nu met problemen zitten opgescheept die de vorige generatie heeft veroorzaakt en op z'n beloop heeft gelaten. Neem een onderwerp als de concentratie van allochtonen. De roep om spreiding klinkt al jaren, maar er is geen enkele stap in die richting gezet. Of neem de veel te slappe aanpak van jonge crimineeltjes. Steeds kregen ze flutstrafjes en stonden ze zo weer op straat. Inmiddels zijn het volleerde beroepscriminelen.
Maar dan moet je de politici erop aanspreken.
pi_154549227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:13 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed.
"Laten we vooral niemand voor het hoofd stoten". Komt op hetzelfde neer.
pi_154549252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Laten we vooral blijven afschuiven op anderen.
pi_154549269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste speelden die jongeren geen "kat- en muisspelletje". Weer zo'n prachtige relativering. Ze waren bezig met het plegen van excessief geweld. Ze bekogelen de politie met stenen en ze richtten vernielingen aan.

Ten tweede heb ik niet gezegd dat agenten zomaar ineens moeten gaan schieten. Ik heb gezegd dat er moet worden gewaarschuwd. En als het gedrag dan niet ophoudt, dat de politie dan gericht mag schieten. Word je dan toch door een kogel geraakt, dan is dat je eigen schuld, omdat je zelf het risico hebt genomen. Je hebt niet het bevel van de politie opgevolgd om weg te gaan en te stoppen met rellen.

Ik wil toe naar een situatie waarbij de politie - het daartoe bevoegde orgaan - orde en gezag herstelt op straat. Niet de reljongeren, moslim-radicalen of welk ander tuig dan ook is de baas op straat, maar de politie is dat.
De baas op straat zijn... dat klinkt zo eng. Bijna alsof je wilt dat het een politiestaat wordt, want om de politie écht de baas op straat te laten zijn, heb je veel meer agenten, camera's en weet ik wat nog meer nodig. Brrr.. moet er niet aan denken.

Orde moet gehandhaafd worden... dat ben ik met je eens. Echter, er wordt pas geschoten wanneer er voor de agent(en) en of omstanders direct een levensbedreigende situatie ontstaat. Niet eerder (ok er zijn uitzonderingen, maar agenten zijn ook mensen) en dat is maar goed ook.
pi_154549311
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

"Laten we vooral niemand voor het hoofd stoten". Komt op hetzelfde neer.
Leuk, zo tussen aanhalingstekens plaatsen. Alsof je mij quote. Wat je niet doet. Ik heb in andere topics al ladingen en ladingen mogelijke oplossingen aangedragen. Vreemd genoeg ging niemand van de 'harde aanpak'-aanhangers er ook maar 1 post op in. Wat raar is, gezien de liefde die men voelt voor een discussie.
pi_154549339
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laten we vooral blijven afschuiven op anderen.
Ik wil ook jou best wel de schuld geven hoor, internetheld.
pi_154549492
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Is niet genoeg. Politici kunnen wetten wel wijzigen, maar uiteindelijk zijn het rechters die daar net zo gemakkelijk hun reet weer mee afvegen. Er is nog eerder een algehele mentaliteitsomslag nodig in Nederland.
pi_154549662
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De baas op straat zijn... dat klinkt zo eng. Bijna alsof je wilt dat het een politiestaat wordt, want om de politie écht de baas op straat te laten zijn, heb je veel meer agenten, camera's en weet ik wat nog meer nodig. Brrr.. moet er niet aan denken.

Orde moet gehandhaafd worden... dat ben ik met je eens. Echter, er wordt pas geschoten wanneer er voor de agent(en) en of omstanders direct een levensbedreigende situatie ontstaat. Niet eerder (ok er zijn uitzonderingen, maar agenten zijn ook mensen) en dat is maar goed ook.
Ik wil gewoon een goed functionerend land, waarbij mensen hun rechten kunnen benutten en waarbij mensen die andermans rechten aantasten of geweld gebruiken hard worden aangepakt. Ik wil ook af van de situatie dat hangjongeren, criminelen of ander tuig zich de baas op straat want. En ik wil af van de situatie dat er bepaalde wijken zijn waar de normen en waarden van onze samenleving niet gelden. Een harde aanpak van die problemen is dringend nodig.

Orde moet gehandhaafd worden. Als dat - na herhaaldelijke waarschuwing - niet op een softe manier kan, dan moet het maar hardhandig. Wie niet horen wil, moet maar voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2015 19:30:18 ]
pi_154549700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wil gewoon een goed functionerend land, waarbij mensen hun rechten kunnen benutten en waarbij mensen die andermans rechten aantasten of geweld gebruiken hard worden aangepakt. Ik wil ook af van de situatie dat hangjongeren, criminelen of ander tuig zich de baas op straat want. En ik wil af van de situatie dat er bepaalde wijken zijn waar de normen en waarden van onze samenleving niet gelden. Een harde aanpak van die problemen is dringend nodig.

Orde moet gehandhaafd worden. Als dat - na herhaaldelijke waarschuwing - niet op een softe manier kan, dan moet het maar hardhandig. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Dat zal nog gezellig worden, als jij het voor het zeggen krijgt. Gelukkig krijg jij het nooit voor het zeggen :)
pi_154549759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zal nog gezellig worden, als jij het voor het zeggen krijgt. Gelukkig krijg jij het nooit voor het zeggen :)
Verdraai de boel maar zo dat ik het probleem ben en kijk maar fijn weg voor de echte problemen.
pi_154549832
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Verdraai de boel maar zo dat ik het probleem ben en kijk maar fijn weg voor de echte problemen.
Ik kijk zeker niet weg voor de echte problemen. In tegendeel. Ik wil echter niet dat de overheid teveel macht en controle krijgt. ;)
pi_154549972
quote:

[..]

Dat er niemand is opgepakt toen er met IS-vlaggen werd gezwaaid is een schande. Wat mij betreft is het haatzaaien en hadden er zware straffen moeten worden uitgedeeld.
Maar het is dus legaal en dat is elders door jou als norm der zaken aangehaald.

quote:
Ik sta inderdaad bijzonder intolerant tegenover religieus en andersoortig extremisme, dat klopt.
Terwijl je zelf op jouw manier net zo goed een extremist bent.

Het geweld laat je dan wel aan anderen (de overheid) over, maar dat maakt het niet beter.
pi_154550085
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:13 schreef Elfletterig het volgende:

Racist, extremist, haatzaaier... - de gekste dingen.
Als jouw reacties dat van zovelen keer op keer oproepen en je bent steeds oprecht verbaasd ontbreekt het je duidelijk wel aan zelfreflectie.
pi_154550156
quote:

Een politiestaat is zonder enige twijfel een middel wat erger is dan de kwaal.
  woensdag 22 juli 2015 @ 19:52:55 #247
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_154550311
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mensen die met stenen gooien richting demonstranten zijn wat mij betreft allang radicaal. Jouw grote misvatting is dat niks (cq. werinig) doen en met een grote boog om zo'n probleemwijk heenlopen zorgt dat de problemen zich "vanzelf" een keer oplossen. Dat is gewoon pertinent onwaar. De radicalisering neemt alleen maar toe. We zien die trend al jaren.
Nu leg je mij alweer woorden in de mond. Je kan wel zeker wat doen en dat heb ik ook uitgelegd. Maar dat is dus niet als overhead dit soort stupide acties faciliteren.

Je bent dus hard bezig radicalisering verder op te stoken.

quote:
Het heeft niks met dwingen te maken. Het moet de normaalste zaak van de wereld zijn dat ze geen geweld gebruiken. Ze kunnen binnen blijven, ze kunnen die dag ergens anders heen gaan; zelf weten. Het is een beetje hetzelfde als de discussie rondom de Sinterklaasintocht en degenen die aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Je bent niet verplicht om te kijken.
En door deze acties gaan ze dat ineens wel de normaalste zaak van de wereld vinden, of wat?
pi_154550672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 14:19 schreef IntensiveGary het volgende:
Soms heb ik weleens het idee dat de meeste mooie vrouwen een tikkie bi zijn.. maar dan dwalen we een beetje af ;)
Met de toevoeging 'mooie' laat je je wel heel erg in de kaart kijken .. rare vooroordelen ..
quote:

[..]

Extremisten zoals jij die denken dat ze het alleenrecht op de waarheid hebben en menen daaraan het recht te mogen ontlenen om hun waarheid aan anderen op te leggen zijn dan ook het probleem. Iets met een splinter en een balk ..
pleased to meet you
pi_154550769
quote:
13s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik kijk zeker niet weg voor de echte problemen. In tegendeel. Ik wil echter niet dat de overheid teveel macht en controle krijgt. ;)
Klinkt allemaal prachtig, maar het alternatief is dus automatisch dat mensen voor eigen rechter gaan spelen of dat sommige wijken no-go-areas worden waar andere normen gelden dan in onze samenleving.
pi_154550783
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2015 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die met stenen gooien richting demonstranten zijn wat mij betreft allang radicaal.
Gay Pride Parades zijn geen demonstraties maar optochten. In dit geval gehijacked door extreem rechtsen die zich totaal niet schamen om de ene minderheid te gebruiken om de andere minderheid een hak te zetten.
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')