abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154048708
quote:
Een arrestant is zondagavond overleden nadat hij een dag ervoor in een politieauto onwel was geworden. Bij zijn aanhouding werd door agenten geweld gebruikt. De Rijksrecherche is een onderzoek gestart en ook de familie van Mitch Henriquez vraagt getuigen zich te melden.

,,Met pijn in mijn hart moest ik vandaag afscheid nemen van mijn lieve neefje," schrijft Mary Jacopucci-Wilson op Facebook. Ze hoorde vanmiddag dat haar neef, een 42-jarige Arubaan, tijdens een uitje 'door de politie in elkaar geslagen is'. ,,Ik vind dit niet kunnen. Mensen die deze toetakeling hebben gezien en hebben gefilmd: aub neem contact met ons op."

Het slachtoffer was bij familie op bezoek en bezocht zaterdagavond in het Haagse Zuiderpark het drukke Night at the Park, de betaalde tegenhanger van Parkpop. Rond 21.45uur werd hij gearresteerd omdat hij zou hebben geroepen dat hij een wapen had.

Dat ging niet zonder slag of stoot. Henriquez verzette zich en politiemedewerkers gebruikten geweld om de man onder controle te krijgen. Onderweg naar het bureau werd hij in de politiewagen plotseling onwel. Agenten startten meteen reanimatie, een ambulance bracht hem vervolgens in zeer kritieke toestand naar het ziekenhuis, aldus het OM in een verklaring over het incident.

Op videobeelden is echter te zien dat Henriquez op het terrein van het festival al onwel leek te zijn geworden. De man overleed een dag na zijn arrestatie in het ziekenhuis.

In het onderzoek van de rijksrecherche zal gekeken worden naar de oorzaak van het plotselinge hartfalen en een mogelijk verband met het toegepaste geweld tijdens de arrestatie van de Arubaan. De politie roept op om mensen die de arrestatie hebben gefilmd de beelden in te sturen en getuigen zich te melden.

In een inmiddels opgedoken filmpje is te zien hoe Henriquez op het terrein van Night in the Park al onwel lijkt te zijn geworden.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)dood-arrestant.dhtml
Update:
quote:
Het is aannemelijk dat de Arubaanse arrestant Mitch Henriquez is overleden aan zuurstofgebrek, dat waarschijnlijk is veroorzaakt door het politieoptreden. Dat zei hoofdofficier Kitty Nooy van het Openbaar Ministerie in Den Haag. Zij geeft een toelichting op de voorlopige bevindingen van het Rijksrecherche-onderzoek naar zijn dood.

De vijf agenten die betrokken waren bij de aanhouding zijn buiten functie gesteld, zei het hoofd van de politie in Den Haag, Paul van Musscher.

Zondag overleed de 42-jarige Mitch Henriquez uit Aruba na zijn arrestatie in het Haagse Zuiderpark. Een dag later dook een video op van de aanhouding, waarbij de man door meerdere agenten in bedwang werd gehouden. Hij was in Nederland op familiebezoek en bezocht het muziekfestival Night at the Park.

Sinds het overlijden van Henriquez is het enkele nachten onrustig geweest in de Schilderswijk.

http://nos.nl/artikel/204(...)r-politiegeweld.html
Rooie reporter :https://twitter.com/rooiereporter - Voor livestreams via periscope.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 4 juli 2015 @ 01:35:11 #2
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154049233
gebeurt er niks? :{
are we infinite or am I alone
pi_154050938
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 01:35 schreef crystal_meth het volgende:
Zou het niet eens tijd worden?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154050950
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 01:35 schreef crystal_meth het volgende:
De pap is op.
pi_154053187
Ik verwacht vanavond toch wel een opleving / hervatting van de feestelijkheden.

Voor / tijdens / na de optocht.
pi_154054058
Zijn die boefjes toch onder de indruk van onze premier die ze uitgescholden heeft.
pi_154055955
kan het ook niet zo zijn dat de politie meer hardhandig heeft opgetreden dan normaal omdat ze zich beledigd voelden omdat hij zijn lul als wapen richting de politie zou hebben gewezen

je ziet namelijk ook dat ze hem omhoog hijsen en ook de manier waarop (komt denigrerend over)

wat niet de bedoeling is bij een bewusteloze geboeide persoon

maar goed het blijft natuurlijk speculeren zolang je niet weet wat er precies gezegd is
pi_154056382
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Zijn die boefjes toch onder de indruk van onze premier die ze uitgescholden heeft.
Ik vond het eigenlijk niet zo passend van hem als ik heel eerlijk ben :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154056507
Vanavond een stille tocht georganiseerd door de nabestaanden. Hopelijk komen daar alleen de juiste personen op af en niet de relschoppers.
Zonder wrijving geen glans
pi_154056784
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik vond het eigenlijk niet zo passend van hem als ik heel eerlijk ben :@
Ik ook niet. Volgens mij wilde hij stoer en krachtig lijken, maar ik vond hem overkomen als een watje die wat grote woorden in de mond nam. Hij faalde als stoere bink en hij faalde als wijze staatsman.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 13:33:49 #11
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_154056870
Ach, het heeft geholpen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_154057179
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:33 schreef Perrin het volgende:
Ach, het heeft geholpen.
Ik gok dat 200 mensen afvoeren in een bus heeft geholpen.
pi_154057218
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik gok dat 200 mensen afvoeren in een bus heeft geholpen.
Die stonden vrijwel meteen weer op straat. Hebben een boete gekregen, that's it!
pi_154057254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die stonden vrijwel meteen weer op straat. Hebben een boete gekregen, that's it!
Ja dus? De boefjes zijn er even op gewezen dat ze niet de baas zijn en dat de politie hun vrijheid af kan nemen als ze dat willen. Daar hoef je niet jaren voor vast te zitten.
pi_154057271
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja dus? De boefjes zijn er even op gewezen dat ze niet de baas zijn en dat de politie hun vrijheid af kan nemen als ze dat willen. Daar hoef je niet jaren voor vast te zitten.
Het heeft totaal geen indruk gemaakt. Ze gingen lachend de bus in en ze lachen hun lul uit hun broek dat ze alweer op straat stonden. Die boete nemen ze dan maar even voor lief.
pi_154057351
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Het heeft totaal geen indruk gemaakt. Ze gingen lachend de bus in en ze lachen hun lul uit hun broek dat ze alweer op straat stonden. Die boete nemen ze dan maar even voor lief.
Want als jij een stoere boy van de straat bent dan ga je janken waar je matties bij zijn. Waarom zijn ze volgens jou gestopt?
pi_154057409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Want als jij een stoere boy van de straat bent dan ga je janken waar je matties bij zijn. Waarom zijn ze volgens jou gestopt?
Janken doen ze sowieso niet. Thuis krijgen ze er ook niet van langs en de dag na opgepakt te zijn, stonden ze gewoon weer vriendelijk te lachen. Het boeit hun echt geen ene reet.
pi_154057879
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vanavond een stille tocht georganiseerd door de nabestaanden. Hopelijk komen daar alleen de juiste personen op af en niet de relschoppers.
Alles kan.

In Nederland.

pi_154057907
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:12 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Alles kan.

In Nederland.

[ afbeelding ]
Die moeten ze helemaal het zwijgrecht opleggen. Walgelijk volk! :r
pi_154058064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die moeten ze helemaal het zwijgrecht opleggen. Walgelijk volk! :r
Gelukkig ben ik vanmiddag een tijd Den Haag uit , ik hoop wel dat als ik terugkom m'n stad er nog staat.

Maar ik verwacht toch wel weer een nacht met vuurwerk en helikopters en meer gezelligs.
pi_154058132
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 14:18 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik vanmiddag een tijd Den Haag uit , ik hoop wel dat als ik terugkom m'n stad er nog staat.

Maar ik verwacht toch wel weer een nacht met vuurwerk en helikopters en meer gezelligs.
Denk dat het allemaal wel zal meevallen vanaf nu :P
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:21:31 #22
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_154058166
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_154058230
quote:
Ze kruipen maar al te graag in de slachtofferrol, zijn ze goed in. Nog even de racisme kaart trekken straks. En dat allemaal via een lachwekkend fake bericht _O_.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 14:26:32 #24
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154058337
quote:
Hehe, Politie Den haag is feeding the troll
  zaterdag 4 juli 2015 @ 19:25:33 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154066551
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 13:51 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Hey, we hebben het niet over oorlogsmisdadigers. Ik hoop dat je dat nog wilt begrijpen. Grotendeels gastjes die op een snikhete avond nog even lekker stonden te dollen op een plein terwijl dat niet mocht (oeh oeh het mag niet!), beetje toeteren, beetje scooteren, beetje leip doen. Je kent het wel, ouwe. En toen stond daar BAM toch de politie, vluchten kon niet meer, in de val gelokt.
Wat moet je dan? Het is een lik op stuk actie geweest van de politie, maar met een milde regie, niet bedoeld om nóg meer vijanden te maken. De sfeer was goed, iedereen speelde mee en hé! er werd zelfs gelachen, iedereen was ontspannen, alsof het allemaal een geintje was. Mooi toch? Het doel is niet om een politiestaat te vestigen in de Schilderswijk, het doel is om de angel uit de onrust te halen. Het zou zomaar kunnen dat dat (voorlopig) gelukt is. Vraag is nu of de politie een volwassen dialoog durft te voeren met de wijk en klachten over geweld serieus wil nemen.

Teringjantje, de haat bij sommige schuimbekkende burgermannen hier is zo groot, die kunnen alleen nog praten in termen van keiharde aanpak, het leger eropaf, met scherp schieten en meer van dat fascistengebrul.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_154066850
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hey, we hebben het niet over oorlogsmisdadigers. Ik hoop dat je dat nog wilt begrijpen. Grotendeels gastjes die op een snikhete avond nog even lekker stonden te dollen op een plein terwijl dat niet mocht (oeh oeh het mag niet!), beetje toeteren, beetje scooteren, beetje leip doen. Je kent het wel, ouwe. En toen stond daar BAM toch de politie, vluchten kon niet meer, in de val gelokt.
Wat moet je dan? Het is een lik op stuk actie geweest van de politie, maar met een milde regie, niet bedoeld om nóg meer vijanden te maken. De sfeer was goed, iedereen speelde mee en hé! er werd zelfs gelachen, iedereen was ontspannen, alsof het allemaal een geintje was. Mooi toch? Het doel is niet om een politiestaat te vestigen in de Schilderswijk, het doel is om de angel uit de onrust te halen. Het zou zomaar kunnen dat dat (voorlopig) gelukt is. Vraag is nu of de politie een volwassen dialoog durft te voeren met de wijk en klachten over geweld serieus wil nemen.

Teringjantje, de haat bij sommige schuimbekkende burgermannen hier is zo groot, die kunnen alleen nog praten in termen van keiharde aanpak, het leger eropaf, met scherp schieten en meer van dat fascistengebrul.
Ja, want het is lekker normaal wat ze doen ;). Moeten ze lekker doen in dat kamelenland van ze.. dan gaan de handjes eraf!
  zaterdag 4 juli 2015 @ 19:49:29 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154067121
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 19:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja, want het is lekker normaal wat ze doen ;). Moeten ze lekker doen in dat kamelenland van ze.. dan gaan de handjes eraf!
Ach, de haat is weer groter dan de redelijkheid. Doei! :W
  zaterdag 4 juli 2015 @ 20:24:27 #28
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154068046
Zonet tien ME-bussen gespot richting Schilderswijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ringo op 04-07-2015 20:36:04 ]
pi_154070341
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 20:24 schreef Ringo het volgende:
Zonet tien ME-bussen gespot richting Schilderswijk.
Komt er weer een 'feestje' ?
pi_154070483
Gewoon poot strak houden en laten zien dat de politie de baas is. Vooral geen aftreden van de politiechef en de burgervader. Niet buigen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_154070499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Komt er weer een 'feestje' ?
Wie weet. Maar er mag niet opgetreden worden volgens users, want stel je voor dat er foei gezegd wordt tegen ze.....
pi_154070513
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Wie weet. Maar er mag niet opgetreden worden volgens users, want stel je voor dat er foei gezegd wordt tegen ze.....
Welke users zeggen dat dan? Ik heb het volgens mij nog niet voorbij zien komen.
pi_154070805
Ik mag toch aannemen dat dezelfde mensen die zo begaan waren met het lot van Mitch allemaal hebben meegelopen met de stille tocht, of is dat niet helemaal "hun ding"?
Racist
  zaterdag 4 juli 2015 @ 22:18:03 #34
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154071083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 21:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Optreden is prima. Maar wel proportioneel. Sommige users hier kunnen de werkelijkheid niet goed scheiden van hun eigen wraaklustige fantasieën. Zodra er moslimjongeren in het spel zijn, gaan bij hen alle remmen los.
pi_154071128
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:18 schreef Ringo het volgende:

[..]

Optreden is prima. Maar wel proportioneel. Sommige users hier kunnen de werkelijkheid niet goed scheiden van hun eigen wraaklustige fantasieën. Zodra er moslimjongeren in het spel zijn, gaan bij hen alle remmen los.
Al zijn het kaaskoppen, kaalkoppen, moffen, hooligans... gewoon harder optreden! En nee, niet mensen overhoop schieten maar een beetje meer pit mag echt wel.
  zaterdag 4 juli 2015 @ 23:39:42 #36
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_154073156
Antillianen/Arubanen houden wel van rellen hier in Den Haag. Onrustig als een stel apen altijd lekker de boel opjutten. Want dat is gaaangster Swa. Heb geen medelijden met dat schijnheilige tyfusvolk.
pi_154073230
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:39 schreef Tamabralski het volgende:
Antillianen/Arubanen houden wel van rellen hier in Den Haag. Onrustig als een stel apen altijd lekker de boel opjutten. Want dat is gaaangster Swa. Heb geen medelijden met dat schijnheilige tyfusvolk.
Ja, alleen waren er weinig Arubanen of Antillianen bij de rellen.
  zondag 5 juli 2015 @ 00:07:19 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154073989
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Al zijn het kaaskoppen, kaalkoppen, moffen, hooligans... gewoon harder optreden! En nee, niet mensen overhoop schieten maar een beetje meer pit mag echt wel.
Zoals dat zo lekker pittig ging bij de aanhouding van Mitch Henriquez, bedoel je?
  zondag 5 juli 2015 @ 00:11:35 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154074098
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:42 schreef Fokker89 het volgende:

Ja, alleen waren er weinig Arubanen of Antillianen bij de rellen.
Maar het is in elk geval tof om ook wat lelijks over die groep te roepen. Het ging al zo lang over moslims, hey, er zijn nog meer minderheden om over dezelfde kam te scheren!
pi_154075286
quote:
7s.gif Op zondag 5 juli 2015 00:07 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zoals dat zo lekker pittig ging bij de aanhouding van Mitch Henriquez, bedoel je?
Daar ging het toch om of niet?
Laat ik dat vooral niet vergeten die busjes of wat dan ook zijn toch maar bijzaak?
  zondag 5 juli 2015 @ 17:08:48 #41
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154090149
Ik neem aan dat het filmpje waarop je ziet hoe de politie-agenten hem doodden hier al is geplaatst? Mijn vermoeden: deze jongens waren onvoldoende goed getraind. Alvorens iemand kan stikken door verwurging moet de weerstand waarmee hij vecht veel minder worden, dat zou je moeten waarnemen als je iemand aan het verwurgen bent. Bij mijn weten is verwurgen ook niet toegestaan voor een politieagent en is het niet nodig om iemand te verwurgen om zijn nek te klemmen. Het feit dat ze hem in de auto sleepten op het moment dat hij al bewusteloos was is een teken aan de wand. Iedereen die een EHBO-cursus heeft gehad, in ieder geval in de afgelopen decennia, weet dat je nooit iemand mag verplaatsen die bewusteloos is. Zelfs als hij bij bewustzijn is en hij heeft pijn aan zijn nek dan moet je proberen ervoor te zorgen dat de persoon zelf niet beweegt, bij die nekklem was letsel aan een wervel niet ondenkbaar. Ze hadden hem niet in de auto mogen tillen op het moment dat hij bewusteloos op de grond lag, ze hadden hem moeten laten liggen, direct de ambulance moeten laten komen en zijn ademhaling in de gaten moeten houden. Dat laatste toont het meest aan dat er bij de training en opleiding iets verkeerd is gegaan. Misschien zou de overheid beter dat geld besteden aan de opleiding/training dan 3,5% salarisverhoging te geven?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154090322
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 22:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Gewoon een uur lang een waarschuwing door de speakers laten klinken om vervolgens iedereen die nog aan het rellen is omver te meppen en in te rekenen. Lijkt mij meer dan redelijk.

Protesteren is prima, boos zijn is prima en allicht meer dan terecht maar dit had exact niets dat alles te maken.
Conscience do cost.
  zondag 5 juli 2015 @ 17:14:22 #43
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_154090345
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 11:15 schreef Glazenmaker het volgende:
Noem je dat uitschelden :')

Als iemand mij een achterlijke gladiool noemt dan barst ik wellicht eerder in lachen uit dan dat ik me geïntimideerd voel _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_154090353
alexanderbakker twitterde op zondag 05-07-2015 om 08:48:29 Politiechef Paul van Musscher gisteren tegen vrijwilligers: "Na elven bij Piet Patat. Gratis ijs en zoveel eten als je wilt" #schilderswijk reageer retweet
quote:
Jozias van Aartsen en de Haagse politie hebben een bekentenis afgelegd: de Haagse Schilderswijk staat officieel niet meer onder hun toezicht en controle. Buurtbewoners en vrijwilligers met gele hesjes hebben de handhaving van het gezag overgenomen in de Shariadriehoek.
http://www.geenstijl.nl/m(...)d_in_eigen_wijk.html
  zondag 5 juli 2015 @ 17:19:33 #45
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154090509
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:14 schreef 11en30 het volgende:
alexanderbakker twitterde op zondag 05-07-2015 om 08:48:29 Politiechef Paul van Musscher gisteren tegen vrijwilligers: "Na elven bij Piet Patat. Gratis ijs en zoveel eten als je wilt" #schilderswijk reageer retweet
[..]

http://www.geenstijl.nl/m(...)d_in_eigen_wijk.html
een bekentenis :')
pi_154090850
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik neem aan dat het filmpje waarop je ziet hoe de politie-agenten hem doodden hier al is geplaatst? Mijn vermoeden: deze jongens waren onvoldoende goed getraind. Alvorens iemand kan stikken door verwurging moet de weerstand waarmee hij vecht veel minder worden, dat zou je moeten waarnemen als je iemand aan het verwurgen bent. Bij mijn weten is verwurgen ook niet toegestaan voor een politieagent en is het niet nodig om iemand te verwurgen om zijn nek te klemmen. Het feit dat ze hem in de auto sleepten op het moment dat hij al bewusteloos was is een teken aan de wand. Iedereen die een EHBO-cursus heeft gehad, in ieder geval in de afgelopen decennia, weet dat je nooit iemand mag verplaatsen die bewusteloos is. Zelfs als hij bij bewustzijn is en hij heeft pijn aan zijn nek dan moet je proberen ervoor te zorgen dat de persoon zelf niet beweegt, bij die nekklem was letsel aan een wervel niet ondenkbaar. Ze hadden hem niet in de auto mogen tillen op het moment dat hij bewusteloos op de grond lag, ze hadden hem moeten laten liggen, direct de ambulance moeten laten komen en zijn ademhaling in de gaten moeten houden. Dat laatste toont het meest aan dat er bij de training en opleiding iets verkeerd is gegaan. Misschien zou de overheid beter dat geld besteden aan de opleiding/training dan 3,5% salarisverhoging te geven?
Of zouden ze bij een de training teveel rond de biljardtafel hebben gestaan?
pi_154090876
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

een bekentenis :')
Van Rossem is de enige echte koning. _O_
  zondag 5 juli 2015 @ 21:17:53 #48
59121 JaneDoe
SHAMONE!
pi_154098045
quote:
'85 procent van de relschoppers die sinds maandag zijn opgepakt in de Schilderswijk komt niet uit de wijk', zegt politiechef Paul van Musscher.
pi_154098758
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 21:17 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

Wat dus de hele ophef over de buurtbewoners met hesjes en het geen controle meer hebben over de Schilderswijk weer ontkracht. Lekkere koning die van Rossem. Z'n verhaal is nu al weer onderuit geschoffeld.

En om de te verwachten reactie voor te zijn:

Als Amsterdammers nu massaal in Rotterdam gaan rellen, is Aboutaleb dan de controle over Rotterdam kwijt?

Als het visa versa gebeurd? Is van der Laan het toezicht kwijt in Amsterdam?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_154108470
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2015 17:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of zouden ze bij een de training teveel rond de biljardtafel hebben gestaan?
Biljarttafel.
U MAD?
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 15:45:45 #51
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154115626
quote:
Bakker Schilderswijk doet aangifte geweld ME

De eigenaar van een bakkerszaak in de Haagse Schilderswijk heeft aangifte gedaan tegen de politie omdat hij in zijn zaak zonder aanleiding door ME'ers is geslagen. Hij en zijn jongere broer Yusuf stonden in de relnacht van woensdag op donderdag achter de toonbank toen ze er met de wapenstok van langs kregen.

De broers hebben er onder meer gekneusde ribben aan overgehouden. Yunus werd hard aangepakt toen hij als eigenaar de zaak niet meteen wilde verlaten omdat hij nog brood moest bakken.

Yusuf kreeg klappen toen hij de ME'er die zijn broer sloeg, wilde tegenhouden. Ze dienen ook een klacht in bij de korpschef en bij burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag. De rellen in de Schilderswijk ontstonden vorige week na de dood van de Arubaan Mitch Henriquez, die hoogstwaarschijnlijk is gestikt door toedoen van agenten die hem arresteerden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 6 juli 2015 @ 16:36:57 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154117399
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 15:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wat bezielt die mensen om een bakker uit zijn eigen zaak te halen? :|W
#NoDAPL
pi_154117412
quote:

[..]

Zouden er nog meer volgen, van dit soort zaken dan?
Of tewel juist of onjuist?
pi_154117441
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Goed opgeleid dus, mits dat het klopt, of zouden ze hulp agenten erop gezet hebben?
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 16:42:29 #55
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154117582
quote:

[..]

Er waren rellen en plunderingen, de ME ziet in het heetst van de strijd mensen in een winkel, dan is het niet heel verwonderlijk dat ze even gaan kijken wat er binnen gebeurt. Maar om dan de bakker gelijk neer te tikken slaagt ook nergens op natuurlijk :N
_____
pi_154117650
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Er waren rellen en plunderingen, de ME ziet in het heetst van de strijd mensen in een winkel, dan is het niet heel verwonderlijk dat ze even gaan kijken wat er binnen gebeurt. Maar om dan de bakker gelijk neer te tikken slaagt ook nergens op natuurlijk :N
Goh wat doet een bakker snachts in zijn bakkerij?
  maandag 6 juli 2015 @ 16:45:13 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_154117678
quote:

[..]

racial profiling, wellicht
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_154117680
quote:
10s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weet jij niet.

Misschien is hij een bom bakken.
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 16:46:04 #59
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154117702
quote:

[..]

Brood bakken? :+
_____
pi_154117718
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Brood bakken? :+
XD
pi_154117734
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Weet jij niet.

Misschien is hij een bom bakken.
Het is dan ook een vraag.
pi_154117751
Mja, dat is wel een beetje achterlijk, die ME'ers zijn vaak ook niet de rustigste jongens.
pi_154117775
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:47 schreef Fokker89 het volgende:
Mja, dat is wel een beetje achterlijk, die ME'ers zijn vaak ook niet de rustigste jongens.
Daarom heeft Anita ook een heel peloton mee naar huis genomen.
pi_154117824
quote:

[..]

:')
pi_154117834
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:50 schreef tralalala het volgende:

[..]

Dit serieus nemen :')
pi_154117873
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit serieus nemen :')
Weet ik veel, 90% van de "bakkers" krijgen hun brood gewoon aangeleverd dus. :P
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 16:54:26 #67
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154117947
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:51 schreef tralalala het volgende:

[..]

Weet ik veel, 90% van de "bakkers" krijgen hun brood gewoon aangeleverd dus. :P
Het lijkt me gezien de namen een Turkse/Arabische bakkerij, die bakken het meeste gewoon zelf. En gezien het weer de tijd van het jaar is, moet dat brood er wel extra vroeg zijn :)
_____
  maandag 6 juli 2015 @ 16:56:31 #68
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154118009
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat je eventjes wil bekijken wie wie is begrijp ik maar dat kan inderdaad ook op een normale manier. Desnoods bel je even bij de buren aan om te vragen of dat de persoon in kwestie inderdaad in die zaak werkt. Je haalt de eigenaar uit een zaak terwijl die open staat en broden verbranden. Misschien ook weer een teken van gebrekkige training?
#NoDAPL
  maandag 6 juli 2015 @ 16:57:29 #69
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154118040
quote:
3s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:45 schreef Re het volgende:

[..]

racial profiling, wellicht
Het zou me niet verbazen. :{

quote:

[..]

Die mensen beginnen vaak rond een uur of 4, als het een echte bakker is (zelf brood maken), aangezien mensen 's ochtends brood willen halen. Bedenk zelf maar allerlei redenen waarom ze nog een paar uur eerder zouden moeten beginnen in bepaalde gevallen.
#NoDAPL
pi_154118158
Tja de agenten waren in iedergeval waker

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2015 17:27:25 ]
pi_154118192
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen. :{

[..]

Die mensen beginnen vaak rond een uur of 4, als het een echte bakker is (zelf brood maken), aangezien mensen 's ochtends brood willen halen. Bedenk zelf maar allerlei redenen waarom ze nog een paar uur eerder zouden moeten beginnen in bepaalde gevallen.
Ik was niet serieus....
  maandag 6 juli 2015 @ 17:10:48 #72
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154118376
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2015 23:39 schreef Tamabralski het volgende:
Heb jij eigenlijk wel beelden gezien van de rellen en zo?

En waar baseer jij eigenlijk op dat Arubanen wel van rellen houden?
Krekker is de bom!
  maandag 6 juli 2015 @ 17:27:20 #73
37769 erodome
Zweefteef
pi_154118811
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het lijkt me gezien de namen een Turkse/Arabische bakkerij, die bakken het meeste gewoon zelf. En gezien het weer de tijd van het jaar is, moet dat brood er wel extra vroeg zijn :)
Bakkers bakken meestal in de nacht of in de hele vroege ochtend. Dat heeft weinig met de tijd van het jaar te maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_154119054
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Bakkers bakken meestal in de nacht of in de hele vroege ochtend. Dat heeft weinig met de tijd van het jaar te maken.
Tja maar was of is het niet ramadan, ze mogen toch niet eten dan overdag, dus kunnen ze dan niet net zo goed overdag bakken?
Neem deze reactie aub niet serieus he!
  maandag 6 juli 2015 @ 17:54:05 #75
37769 erodome
Zweefteef
pi_154119648
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 17:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tja maar was of is het niet ramadan, ze mogen toch niet eten dan overdag, dus kunnen ze dan niet net zo goed overdag bakken?
Neem deze reactie aub niet serieus he!
;)

Daarin heb ik wel respect voor de moslim vrouwen. De hele dag niet eten en drinken, maar wel bijna de hele dag met eten bezig zijn. Die moeten zorgen dat zodra de zon ondergaat de mannen aan kunnen schuiven.

En gewoon koken zonder te proeven en dan ook nog eens echt wat lekkers op tafel zetten, ik zou gek worden, koken zonder wat proeven en snoepen is niets voor mij ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 6 juli 2015 @ 18:09:43 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154119965
ME'ers zijn per definitie niet voor rede vatbaar. Dat mag toch wel bekend zijn.
pi_154120008
quote:

[..]

Bij de naam van de bakker sta ik al meteen aan de zijde van de politie.
  maandag 6 juli 2015 @ 18:14:46 #78
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154120039
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:12 schreef kurk_droog het volgende:

Sukkel.
pi_154120050
quote:

[..]

Doe ik ook als een hondje kwispel ik met mijn staart dan!
  maandag 6 juli 2015 @ 18:59:46 #80
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_154121094
quote:

[..]

Dat zegt meer over jouw simpelheid dan over het waarheidsgehalte van dit verhaal :') .
Krekker is de bom!
  maandag 6 juli 2015 @ 20:44:35 #81
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154124155
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 16:54 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de Nederlandse bakkers zou een bakker en geen 'bakker' zijn? Als je hetzelfde brood krijgt als bij de supermarkt, wat in veel gevallen zo is, dan voegt de bakker niets toe, ik verwacht toch wel iets meer dan dat van een bakker. Misschien zou ik ook eens een Turkse bakker moeten uitproberen.
#NoDAPL
pi_154125669
quote:

[..]

Wel weer een beetje jammer dat die islamitische bakkers "vergeten" te vermelden dat hun zaak als vluchtroute gebruikt kon worden voor de rellende moslims zodat ze uit handen van de politie konden blijven.
pi_154125782
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de Nederlandse bakkers zou een bakker en geen 'bakker' zijn? Als je hetzelfde brood krijgt als bij de supermarkt, wat in veel gevallen zo is, dan voegt de bakker niets toe, ik verwacht toch wel iets meer dan dat van een bakker. Misschien zou ik ook eens een Turkse bakker moeten uitproberen.
Lang niet alle turkse bakkers bakken zelf, een zeer slimme turk heeft dat ruim 25 jaar geleden al begrepen en is nu dik miljonair met de nodige centrale bakkerijen en leveranties aan turkse en griekse broodverkopers.

Ik geloof dat middernachtelijk bakverhaal dan ook niet.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:35:58 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154125851
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:30 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wel weer een beetje jammer dat die islamitische bakkers "vergeten" te vermelden dat hun zaak als vluchtroute gebruikt kon worden voor de rellende moslims zodat ze uit handen van de politie konden blijven.
Zoals het café van René in Allo Allo?
  maandag 6 juli 2015 @ 21:36:26 #85
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154125864
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:34 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Lang niet alle turkse bakkers bakken zelf, een zeer slimme turk heeft dat ruim 25 jaar geleden al begrepen en is nu dik miljonair met de nodige centrale bakkerijen en leveranties aan turkse en griekse broodverkopers.
Jammer. Dus beter maar altijd vragen of dat ze zelf het brood bakken.
#NoDAPL
  maandag 6 juli 2015 @ 21:39:18 #86
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154125966
quote:

[..]

Ik weet niet of dat dat waar is maar zou het zo erg zijn? Vluchten is gelukkig niet strafbaar in Nederland, laten we dat vooral zo houden. Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze worden gepakt en ik heb geen medelijden als ze worden gepakt maar een kat- en muisspelletje hoort er bij. Laat iemand dat gebouw in de gaten houden, regel dat je dat gebouw mag doorzoeken en klaar is kees. Daarvoor hoef je geen klappen uit te delen. Je hebt trouwens een goed punt dat de journalistiek in Nederland vaak nogal waardeloos is, volledige informatie geven is helaas een uitzondering.
#NoDAPL
pi_154125987
Wat ik overigens vreemd van in Nederland; ME'ers hebben geen nummer. In het buitenland dragen ze allemaal een nummer zodat je op het moment dat je aangifte doet ook echt tegen iemand aangifte kan doen.
Nu doe je aangifte tegen 'de ME'. Daar kan nooit iemand hoofdelijk voor worden bestraft. Wanneer je bijvoorbeeld nummer 80 aanwijst dan zit daar een naam en nummer bij.

Ik keur ten zeerste af wat dat vies smerige reltuig daar heeft gedaan, maar de ME zijn ook grote smeerlappen. Vaak zat meegemaakt bij het voetbal. Als ze oude oma'tjes kunnen neerknuppelen doen ze dat gewoon.... omdat ze anonieme plebs zijn. Geen haar beter dan die rellende stinklappen.
U MAD?
pi_154126129
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:35 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zoals het café van René in Allo Allo?
Nee, op humor heb ik onze moslimvrienden nog nooit kunnen betrappen.
pi_154126152
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jammer. Dus beter maar altijd vragen of dat ze zelf het brood bakken.
Ja, sommige doen het wel, anderen niet, uiteindelijk is het allemaal lekker brood.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:45:40 #90
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154126202
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, op humor heb ik onze moslimvrienden nog nooit kunnen betrappen.
Café Candide van Albert Foiret in Secret Army dan, de serieuze reeks waar Allo Allo een parodie op was...
pi_154126292
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat dat waar is maar zou het zo erg zijn? Vluchten is gelukkig niet strafbaar in Nederland, laten we dat vooral zo houden. Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze worden gepakt en ik heb geen medelijden als ze worden gepakt maar een kat- en muisspelletje hoort er bij. Laat iemand dat gebouw in de gaten houden, regel dat je dat gebouw mag doorzoeken en klaar is kees. Daarvoor hoef je geen klappen uit te delen. Je hebt trouwens een goed punt dat de journalistiek in Nederland vaak nogal waardeloos is, volledige informatie geven is helaas een uitzondering.
Ik zeg nergens dat dat "erg" zou zijn, wil alleen maar aangeven dat er zeer waarschijnlijk wel meer achter zit dan alleen maar een zielig huil verhaal van een paar moslims, daar hebben we er genoeg van gezien, gelezen EN onderuit gehaald de laatste tijd.
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 21:50:12 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154126355
quote:

[..]

Elk pand met een voor- en achterdeur kan als vluchtroute worden gebruikt, ongeacht of er iemand aanwezig is. Je bent nu wel een beetje spijkers op laag water aan het zoeken om maar moslims te kunnen bashen.
_____
  maandag 6 juli 2015 @ 21:52:26 #93
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154126405
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik overigens vreemd van in Nederland; ME'ers hebben geen nummer.
Dat is een voor de hand liggend maar zeer goed punt! Doordat ze geen nummer dragen zijn ze niet accountable, dat is heel erg slecht! Op zijn minst zou iedere ME-agent een nummer moeten dragen en zou elke ME-actie gefilmd moeten worden. Je zou 1 medewerker - het liefst van buiten de politie, bijvoorbeeld een journalist - met een handcamera alles moeten laten filmen en een deel van de agenten een lichaamscamera (bodycam) moeten laten dragen. In dat geval voorkom je dat mensen over de schreef gaan. Bij de politie moet dat in een centraal informatiesysteem worden bijgehouden (lijst met namen en nummers en videobeelden) waar niets uit verwijderd kan worden door hen (enkel iets toevoegen) en waar naast de politie ook aanklagers en rechters toegang toe hebben indien ze zich met dit type rechtszaken bezig houden.
#NoDAPL
pi_154126426
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:50 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Elk pand met een voor- en achterdeur kan als vluchtroute worden gebruikt, ongeacht of er iemand aanwezig is. Je bent nu wel een beetje spijkers op laag water aan het zoeken om maar moslims te kunnen bashen.
Heb het niet handig beschreven, had kunnen weten dat de policor verdedigers dat zouden gebruiken, dom.

De bakkerij IS gebruikt als vluchtroute door de rellende moslimjongeren, gefaciliteert door de twee turkse "bakkers"
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 21:54:48 #95
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154126471
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Heb het niet handig beschreven, had kunnen weten dat de policor verdedigers dat zouden gebruiken, dom.

De bakkerij IS gebruikt als vluchtroute door de rellende moslimjongeren, gefaciliteert door de twee turkse "bakkers"
Mij als policor wegzetten :D

Maar heb je ook bewijzen dát het ook echt daadwerkelijk als vluchtroute is gebruikt?
_____
pi_154126560
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is een voor de hand liggend maar zeer goed punt! Doordat ze geen nummer dragen zijn ze niet accountable, dat is heel erg slecht! Op zijn minst zou iedere ME-agent een nummer moeten dragen en zou elke ME-actie gefilmd moeten worden. Je zou 1 medewerker - het liefst van buiten de politie, bijvoorbeeld een journalist - met een handcamera alles moeten laten filmen en een deel van de agenten een lichaamscamera (bodycam) moeten laten dragen. In dat geval voorkom je dat mensen over de schreef gaan. Bij de politie moet dat in een centraal informatiesysteem worden bijgehouden (lijst met namen en nummers en videobeelden) waar niets uit verwijderd kan worden door hen (enkel iets toevoegen) en waar naast de politie ook aanklagers en rechters toegang toe hebben indien ze zich met dit type rechtszaken bezig houden.
Dat hebben ze verleden jaar, 10 augustus 2014 gedaan, toen is de desbetreffende journalist en zijn camera met stenen bekogeld en kapot gemaakt door rellende moslims in de shariadriehoek.

Laten we ons eerst maar eens focussen op losgeslagen moslims die denken dat ze alles mogen inplaats van enige waarde hechten aan islamzieligheidsverhaaltjes om politie en me af te zeiken.

Zo braaf zijn ze echt niet.
  maandag 6 juli 2015 @ 21:58:23 #97
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154126592
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat hebben ze verleden jaar, 10 augustus 2014 gedaan, toen is de desbetreffende journalist en zijn camera met stenen bekogeld en kapot gemaakt door rellende moslims in de shariadriehoek.

Laten we ons eerst maar eens focussen op losgeslagen moslims die denken dat ze alles mogen inplaats van enige waarde hechten aan islamzieligheidsverhaaltjes om politie en me af te zeiken.

Zij zijn zeker niet braaf (extreem opstandig, vol met haat) maar de ME wordt niet alleen tegen vervelende 'moslims' ingezet. Op het moment dat een journalist een ME-actief film dan moeten er natuurlijk agenten worden toegewezen om die man te beschermen op het moment dat dat nodig is. Op dat moment is er geen sprake meer van een kat- en muisspelletje maar van mishandeling en geweld en dan kan je die mensen direct oppakken en laten vervolgen voor mishandeling en geweld en zo. Ik vind het prima als er over en weer wat klapjes worden uitgedeeld zolang het op een mannelijke wijze gebeurt (fair fight) maar een journalist die filmt daar moet je vanaf blijven, die is geen deelnemer aan het gevecht.
#NoDAPL
  maandag 6 juli 2015 @ 22:01:31 #98
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154126692
Terzijde, ook ik zal door weinig mensen hier beschuldigd worden van PC-gedrag. ;)
#NoDAPL
pi_154129345
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dit dus. Ik heb helemaal geen problemen met hard optreden van de de ME daar, graag zelfs. En denken dat mensen rechten hebben tegenover de politie..flikker op man. Als je gewoon doet wat ze in het moment zeggen doen ze je helemaal niets. Als je bijdehand gaat lopen doen of erger verdien je het ook.
pi_154129521
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Als je gewoon doet wat ze in het moment zeggen doen ze je helemaal niets.
Dat is niet altijd zo natuurlijk. Daarom zijn de geluiden om politieagenten in die regio met GoPro's uit te rusten wel een goed idee eigenlijk.
pi_154129715
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zij zijn zeker niet braaf (extreem opstandig, vol met haat) maar de ME wordt niet alleen tegen vervelende 'moslims' ingezet. Op het moment dat een journalist een ME-actief film dan moeten er natuurlijk agenten worden toegewezen om die man te beschermen op het moment dat dat nodig is. Op dat moment is er geen sprake meer van een kat- en muisspelletje maar van mishandeling en geweld en dan kan je die mensen direct oppakken en laten vervolgen voor mishandeling en geweld en zo. Ik vind het prima als er over en weer wat klapjes worden uitgedeeld zolang het op een mannelijke wijze gebeurt (fair fight) maar een journalist die filmt daar moet je vanaf blijven, die is geen deelnemer aan het gevecht.
Hoe hypocriet het ook moge zijn, volgens mij zijn alle niet-moslims in hun ogen onderdeel van het gevecht.
pi_154129825
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Hoe hypocriet het ook moge zijn, volgens mij zijn alle niet-moslims in hun ogen onderdeel van het gevecht.
Neuh, zo zwart-wit is het nu ook allemaal weer niet.
pi_154129943
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, zo zwart-wit is het nu ook allemaal weer niet.
Dan ben ik erg benieuwd wat zich allemaal in het grijze gebied bevindt. Ik ken ook een paar (oudere) Marokkaanse moslims, eerlijke en goede lui, maar stuk voor stuk een zeer simpele denkwijze. Zwart-wit zo je wilt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2015 23:24:31 ]
pi_154130617
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:18 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Juist.
pi_154130781
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is niet altijd zo natuurlijk. Daarom zijn de geluiden om politieagenten in die regio met GoPro's uit te rusten wel een goed idee eigenlijk.
Kijk uit wat je wenst.

Ik hoop van harte dat iedere agent een gopro krijgt.

Zak het voor die islamitische relschoppers een stuk lastiger worden om hun gelijk te halen, zullen in het begin aardig hun hoofd stoten enkel en alleen al om het simpele feit dat verhaaltjes verzinnen en liegen geen nut zullen hebben.

Ik heb ze nog nooit zien gedragen op camerabeelden.
pi_154130859
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:45 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Kijk uit wat je wenst.
Dat politieoptreden wat transparanter wordt lijkt me geen onredelijke wens.
  maandag 6 juli 2015 @ 23:48:32 #107
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_154130884
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:24 schreef SebbeSwensje het volgende:

Ik ken ook een paar (oudere) Marokkaanse moslims, eerlijke en goede lui, maar stuk voor stuk een zeer simpele denkwijze. Zwart-wit zo je wilt.
Haha, zulke (oudere) Hollanders ken ik ook!
pi_154130911
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat politieoptreden wat transparanter wordt lijkt me geen onredelijke wens.
Dit sowieso.
  Redactie Frontpage maandag 6 juli 2015 @ 23:49:51 #109
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154130943
quote:

[..]

Kijk uit wat je wenst.

Zak het voor die islamitische relschoppers een stuk lastiger worden om hun gelijk te halen, zullen in het begin aardig hun hoofd stoten enkel en alleen al om het simpele feit dat verhaaltjes verzinnen en liegen geen nut zullen hebben.

Jij bent anders ook goed in verhaaltjes verzinnen, ik heb nog steeds geen bron gezien waarin duidelijk is dat de bakkerij als vluchtroute is gebruikt.
_____
pi_154131028
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Jij bent anders ook goed in verhaaltjes verzinnen, ik heb nog steeds geen bron gezien waarin duidelijk is dat de bakkerij als vluchtroute is gebruikt.
Of dat de Schilderswijk gedomineerd wordt door radicale figuren die de lakens uit delen.
pi_154131122
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wat jij wil, ik zit er niet mee.

Wel een tip: www.google.nl
pi_154131203
quote:
7s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of dat de Schilderswijk gedomineerd wordt door radicale figuren die de lakens uit delen.
Dat dat een feit is is verleden jaar 10 augustus 2014 wel duidelijk geworden en daarna, als een soort bevestiging, toen ze die politieagent wilden onthoofden.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juli 2015 @ 02:01:26 #113
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_154133237
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:54 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wat jij wil, ik zit er niet mee.

Wel een tip: www.google.nl
http://www.omroepwest.nl/(...)ifte-tegen-geweld-me

quote:
Een politiewoordvoerder noemt het 'betreurenswaardig dat ook in dit geval een goedwillende ondernemer gedupeerd lijkt te zijn'. Volgens de politie hebben agenten van de arrestatie-eenheid geconstateerd dat 'jeugdige stenengooiers de bakkerij in vluchtten en via de achterzijde het pand weer verlieten'. De bakkerij moest daarom zo snel mogelijk worden ontruimd.
Oftewel reltuig bestormd de zaak en dan is het opeens de eigenaar van de zaak zijn schuld :?
_____
pi_154133584
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 02:01 schreef LTVDK het volgende:
Oftewel reltuig bestormd de zaak en dan is het opeens de eigenaar van de zaak zijn schuld :?
Schuld heeft er toch niks mee te maken? De politie constateert - al dan niet terecht - dat die bakkerij ontruimd (en waarschijnlijk gesloten) moet worden. Daarmee beschuldigt de politie de bakker toch nergens van?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 03:30:55 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_154133891
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik overigens vreemd van in Nederland; ME'ers hebben geen nummer. In het buitenland dragen ze allemaal een nummer zodat je op het moment dat je aangifte doet ook echt tegen iemand aangifte kan doen.
Nu doe je aangifte tegen 'de ME'. Daar kan nooit iemand hoofdelijk voor worden bestraft. Wanneer je bijvoorbeeld nummer 80 aanwijst dan zit daar een naam en nummer bij.

Ik keur ten zeerste af wat dat vies smerige reltuig daar heeft gedaan, maar de ME zijn ook grote smeerlappen. Vaak zat meegemaakt bij het voetbal. Als ze oude oma'tjes kunnen neerknuppelen doen ze dat gewoon.... omdat ze anonieme plebs zijn. Geen haar beter dan die rellende stinklappen.
Nou ben ik zo'n beetje in alle voetbalstadions van Nederland geweest, inclusief die van clubs die nu niet eens meer bestaan en heb de nodige ME charges mogen aanschouwen, maar ik heb ze echt nog nooit een omaatje neer zien knuppelen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_154136061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 03:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou ben ik zo'n beetje in alle voetbalstadions van Nederland geweest, inclusief die van clubs die nu niet eens meer bestaan en heb de nodige ME charges mogen aanschouwen, maar ik heb ze echt nog nooit een omaatje neer zien knuppelen.
Nou ik dus wel. Was welliswaar niet in een stadion, maar had zeker met voetbal te maken.
Als je echt nieuwsgierig bent stuur je maar een PM ;) want dit gaat te veel offtopic.
U MAD?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 15:17:52 #118
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154143275
quote:
laster en eerroof door geenstijl.
pi_154143334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 15:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

laster en eerroof door geenstijl.
Zal wel meevallen.
pi_154145882
Dit topic kan wel dicht. Rellen zijn wel voorbij daar.
pi_154147422
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Oh, gaat het je alleen om de rellen?
pi_154148244
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 17:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oh, gaat het je alleen om de rellen?
De rest boeit mij vrij weinig ja.
pi_154148277
quote:

[..]

Kijk uit wat je wenst.

Zou het niet kunnen dat die beelden van te voren uitgezocht zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2015 18:23:56 ]
pi_154148720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou het niet kunnen dat die beelden van te voren uitgezocht zijn?
Nee, de rauwe werkelijkheid laat zich niet verbloemen.

Dat er een hele kudde is die dat niet wil zien en daar allerlei excuses voor gaat verzinnen doet daar niets aan af.
pi_154148748
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:43 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, de rauwe werkelijkheid laat zich niet verbloemen.

Dat er een hele kudde is die dat niet wil zien en daar allerlei excuses voor gaat verzinnen doet daar niets aan af.
Kan zat moslims, en die zijn volgens mij echt beter getrokken als menig medelander.
In de Schilderswijk kan ik niemand kan er dus niet over oordelen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 01:34:42 #126
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_154161111
De rellen lijken nu voorbij, de overlastplegers lijken hun verzetje te hebben gehad. Maar de ramadan is nog niet voorbij en met het suikerfeest in het verschiet staat den Haag nog meer dan genoeg te wachten.

Elk excuus zal worden aangegrepen om de boel te verstieren en om vervolgens weer in de slachtoffer rol te kruipen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:49:11 #127
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154170835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jij baalt als Hagenaar (zo heet dat toch?) van de negatieve reclame voor dat deel van Den Haag?
Volgens mij kan deze draad nog lang niet dicht aangezien nog het resultaat van het niet-onafhankelijke onderzoekje van de de politie die het optreden van politie-agenten onderzoek) die zijn eigen vlees keurt (de politie (rijksrecherche) die het optreden van politie-agenten onderzoekt) moet komen etc.
#NoDAPL
pi_154170947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

De rest boeit mij vrij weinig ja.
hi trollie
pi_154172254
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij baalt als Hagenaar (zo heet dat toch?) van de negatieve reclame voor dat deel van Den Haag?
Volgens mij kan deze draad nog lang niet dicht aangezien nog het resultaat van het niet-onafhankelijke onderzoekje van de de politie die het optreden van politie-agenten onderzoek) die zijn eigen vlees keurt (de politie (rijksrecherche) die het optreden van politie-agenten onderzoekt) moet komen etc.
Die wijk kan mij echt gestolen worden. Dat is geen Den Haag meer.
pi_154173287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Rijksrecherche is geen onderdeel van de politie. Het valt zelfs niet onder hetzelfde ministerie. :)
pi_154173318
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:07 schreef k_man het volgende:

[..]

De Rijksrecherche is geen onderdeel van de politie. Het valt zelfs niet onder hetzelfde ministerie. :)
Dan vertel me eens waar het dan wel onder valt?

Niet onder overheid dan, een geprivatiseerde instelling?

Of beter nog een buitenlandse instelling?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 16:09:53 ]
pi_154173451
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan vertel me eens waar het dan wel onder valt?

Niet onder overheid dan, een geprivatiseerde instelling?

Of beter nog een buitenlandse instelling?
Gewoon onder het college van procureurs-generaal.
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:14:52 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173461
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die wijk kan mij echt gestolen worden. Dat is geen Den Haag meer.
Elke stad heeft onderklassewijken, helaas voor Hagenaars geldt dat ook voor Den Haag.
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:16:11 #134
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173495
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:14 schreef Downwards het volgende:

[..]

Gewoon onder het college van procureurs-generaal.
Dus onder het ministerie van justitie. Justitie en politie zijn twee handen op 1 buik.
#NoDAPL
pi_154173547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus onder het ministerie van justitie. Justitie en politie zijn twee handen op 1 buik.
Nee, de politie valt onder V&J. De Rijksrecherche valt onder het OM.
pi_154173568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja goed, als je wilt blijven trollen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:19:00 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173571
quote:

[..]

Oh? De politie valt onder het ministerie van (Veiligheid en) Justitie. Over de rijksrecherche is het artikeltje op Wikipedia niet duidelijk maar het lijkt inderdaad onder justitie te vallen dus onder het ministerie van (Veiligheid en) Justitie.
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:21:29 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173644
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:18 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ja goed, als je wilt blijven trollen.
Jij bent degene die hier aan het trollen is! Ik reageer inhoudelijk en in dit geval feitelijk correct, jij komt met een reactie zonder inhoud.

quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, de politie valt onder V&J. De Rijksrecherche valt onder het OM.
Onder welk ministerie valt het OM? Precies, het ministerie van (Veiligheid en) Justitie. Dus hetzelfde ministerie als de politie.
Daarmee is het nu dus aangetoond dat deze opmerking onjuist is.
quote:

[..]

Ook jouw eerste stelling was onjuist: De Rijksrecherche is in 1897 opgericht en heeft in de Nederlandse rechtsstaat een bescheiden, maar markante rol. Zij is onderdeel van de Nederlandse politie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksrecherche
Voor wie gaat trollen dat Wikipedia geen bewijs is, dat klopt maar bij dergelijk eenvoudige materie durf ik voor dit specifieke doeleinde (een forum) nog wel te speculeren dat het klopt, als iemand kan aantonen dat het onjuist is dan zal dat snel genoeg gebeuren.
#NoDAPL
pi_154173695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij bent degene die hier aan het trollen is! Ik reageer inhoudelijk en in dit geval feitelijk correct, jij komt met een reactie zonder inhoud.
Mooi, maar je slaat de plank dus weer mis.
pi_154173758
Oh, wacht ik ben in de war. De Rijksrecherche valt onder het OM. Het OM valt wel onder V&J. :@

Hoe dan ook; de Rijksrecherche staat los van de politie. De Korpschef van de politie heeft geen enkele zeggenschap over de Rijksrecherche.
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:25:35 #141
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173770

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-07-2015 16:25:42 ]
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:27:13 #142
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173809
quote:
11s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:25 schreef k_man het volgende:
Oh, wacht ik ben in de war. De Rijksrecherche valt onder het OM. Het OM valt wel onder V&J. :@
Het kan gebeuren, in ieder geval erken jij het meteen, dat siert je.

quote:
Hoe dan ook; de Rijksrecherche staat los van de politie. De Korpschef van de politie heeft geen enkele zeggenschap over de Rijksrecherche.
Dat laatste kan kloppen, dat zou ik moeten opzoeken, maar de rijksrecherche staat niet los van de politie, het is een onderdeel van de Nederlandse politieorganisatie. De rijksrecherche is dus een van de takken in het organogram van de Nederlandse politie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-07-2015 16:39:45 ]
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:29:43 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:22 schreef Downwards het volgende:

[..]

Mooi, maar je slaat de plank dus weer mis.
Jij blijft volharden in jouw getrol maar hier is toch echt aangetoond dat ik gelijk had en dat k_man zich vergiste, wat hij zelf erkende. Verder snap ik sowieso niet waarom jij je ermee bemoeit aangezien wij dit tussen ons ging. Als jij ook nu blijft volharden in jouw getrol dan kom jij op mijn negeerlijst. Laat het eens los dat ik elders heb aangegeven dat voor mij techno geen muziek is. ;)
#NoDAPL
pi_154173990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat laatste kan kloppen, dat zou ik moeten opzoeken, maar de rijksrecherche staat niet los van de politie, het is een onderdeel van de Nederlandse politieorganisatie. De rijksrecherche is dus een van de takken in het organigram van de Nederlandse politie.
Nee, je zult het niet aantreffen in organogrammen van de politie. Het valt - zoals gezegd - onder verantwoordelijkheid van het OM en het OM maakt uiteraard geen deel uit van de politie. :)

quote:
De Rijksrecherche houdt zich primair bezig met opsporingsonderzoeken tegen (semi-) overheidsfunctionarissen (ambtenaren). De Rijksrecherche valt als enige onderdeel van de Nederlandse politie onder de verantwoordelijkheid van het College van procureurs-generaal van het Openbaar Ministerie. Zo vertolkt de Rijksrecherche de rol van onpartijdige instantie die (vermeend) strafbaar gedrag binnen de overheid onderzoekt.

De Rijksrecherche kan bij vermeend strafbaar gedrag binnen de overheid een onderzoek instellen. Dat gebeurt echter alleen in opdracht van de Coördinatie Commissie Rijksrecherche (CCR) op verzoek van de hoofdofficier van justitie. De Rijksrecherche speelt een belangrijke rol bij het voorkomen van ambtelijke corruptie. Regelmatig adviseert zij naar aanleiding van onderzoeken beleidsmakers. Daarnaast onderzoekt de Rijksrecherche schietincidenten waarbij een politiefunctionaris een burger ernstig of dodelijk heeft verwond.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 16:37:35 ]
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:37:59 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154174092
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, het is geen onderdeel van de politie. Het valt - zoals gezegd - onder het OM en het OM maakt uiteraard geen deel uit van de politie. :)
Volgens wat er op Wikipedia staat is het wel een onderdeel van de Nederlandse politie. Zie het citaat wat ik heb gegeven. De leiding ligt bij justitie maar de rijksrecherche is volgens die wiki organisatorisch een tak van de politie. Dat is zeer goed mogelijk.
Los hiervan, zou het praktisch gezien enig verschil maken, justitie en politie werken de hele tijd samen met hetzelfde doel, dat zijn toch twee handen op 1 buik? Hoe onafhankelijk kan justitie zijn als het de hele tijd moet samenwerken met de politie en ze steeds hetzelfde doel hebben: wetsovertreders pakken.

Volgens deze website van de overheid zou rijksrecherche wel op zichzelf staan.
http://www.rijksoverheid.(...)ganisatie/organogram
Anderzijds, er werken wel politie-agenten voor de rijksrecherche (die hebben allemaal de politieschool gevolgd) dus ik begrijp de verwarring.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-07-2015 16:44:30 ]
#NoDAPL
pi_154174145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens wat er op Wikipedia staat is het wel een onderdeel van de Nederlandse politie. Zie het citaat wat ik heb gegeven. De leiding ligt bij justitie maar de rijksrecherche is volgens die organisatorisch een tak van de politie. Dat is zeer goed mogelijk.
Los hiervan, zou het praktisch gezien enig verschil maken, justitie en politie werken de hele tijd samen met hetzelfde doel, dat zijn toch twee handen op 1 buik? Hoe onafhankelijk kan justitie zijn als het de hele tijd moet samenwerken met de politie en ze steeds hetzelfde doel hebben: wetsovertreders pakken.
Je zou dit eens tegen een rechercheur van de politie moeten zeggen, dan word je keihard uitgelachen. Als het OM en de politie echt twee handen op één buik waren, zou dat het werk van veel politiemensen een stuk makkelijker maken! :D
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:42:24 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154174220
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Je zou dit eens tegen een rechercheur van de politie moeten zeggen, dan word je keihard uitgelachen. Als het OM en de politie echt twee handen op één buik waren, zou dat het werk van veel politiemensen een stuk makkelijker maken! :D
Ik geloof best dat openbare aanklagers wel eens lastig kunnen worden als poltiie-agenten bepaalde regels hebben overtreden die de veroordeling in gevaar brengen maar ze hebben ook enorm veel dezelfde doelen, uiteindelijk willen ze beide dat de wetsovertreders gepakt en gestraft worden.
#NoDAPL
pi_154174884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik geloof best dat openbare aanklagers wel eens lastig kunnen worden als poltiie-agenten bepaalde regels hebben overtreden die de veroordeling in gevaar brengen maar ze hebben ook enorm veel dezelfde doelen, uiteindelijk willen ze beide dat de wetsovertreders gepakt en gestraft worden.
Uiteraard, dat is het doel van de complete keten en geldt zowel voor OM, ZM als politie. Dat pakken en straffen van wetsovertreders kan dus ook politiemedewerkers betreffen.

Wij hebben overigens geen 'openbaar aanklagers'. Je kijkt kennelijk teveel tv. Wij hebben Officieren van Justitie.

Om even te duiden dat politie en Rijksrecherche zeker niet twee handen op één buik zijn: wellicht herinner je nog een bericht dat een aantal maanden geleden in de media was: politieagenten die onderwerp zijn van een onderzoek door de Rijksrecherche moeten - volgens de Rijskrecherche zelf - altijd de formele status van 'verdachte' krijgen (dat gebeurt nu niet altijd). Dat voorstel viel buitengewoon slecht bij de politie, die juist vindt dat agenten - die bij de uitoefening van hun beroep geweld hebben moeten gebruiken - in geen enkel geval moeten worden aangemerkt als 'verdachte' (dit laat onverlet dat er wel onderzoek naar het toegepaste geweld gedaan moet worden).

Politie en Rijksrecherche zijn geen vriendjes!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 17:07:35 ]
pi_154180653
quote:
De burgemeester van Den Haag Jozias van Aartsen heeft toegegeven dat er racisme en het gebruik van verkeerd geweld voorkomt binnen de politiekorpsen.
Vuile vieze racisten met hun rotkop!
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_154181210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Een bron

Overigens staat er in dat bericht meer interessants.

• Er is kennelijk meer beeldmateriaal dan alleen "het filmpje":
quote:
Waarnemend hoofdofficier van justitie Kitty Nooy verklaart dat het nog maanden duurt voor het onderzoek naar de dood van Henriquez klaar is. Er zijn heel veel beelden en verklaringen binnengekomen, omdat de fatale arrestatie gebeurde op een druk festival. ''De mailbox van de Rijksrecherche is ontploft'', zei Nooy.
• Wellicht vanavond nog een ministeriele verklaring:
quote:
Omstanders filmden het incident. Daarop was te zien hoe de agenten ogenschijnlijk de nekklem hanteerden op de arrestant. Van Aartsen ging daar ook op in; volgens hem doet minister Ard van der Steur daar "hoogstwaarschijnlijk" later woensdagavond een mededeling over.
pi_154181404
quote:
Mitch Henriquez. De man werd door de politie in een nekklem genomen en stierf vrijwel zeker door zuurstofgebrek.
Hij stierf daar op dat moment en niet de volgende dag.
Je kunt iemand dood maken door een kussen tegen zijn gezicht te houden zoals in de films, die dan door zuurstofgebrek komt te overlijden, op dat moment, en niet de volgende dag!
Verdomme!

quote:
Toen zij hem wilden overmeesteren, kreeg hij geen lucht meer. Een dag later overleed hij daaraan.
Niet een dag later, maar op dat moment!

Nogmaals verdomme!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_154186506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Je kunt iemand dood maken door een kussen tegen zijn gezicht te houden zoals in de films, die dan door zuurstofgebrek komt te overlijden, op dat moment, en niet de volgende dag!
Verdomme!

[..]

Nogmaals verdomme!
Goh, als de overledene dat toch van tevoren allemaal had geweten, zou hij nooit met het in bezit hebben van een wapen hebben gedreigd? Was hij ook nooit door zuurstofgebrek zijn overleden.
pi_154188505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Lijkt me nogal een open deur. Gerard Bouman heeft eerder al aangegeven dat het voorkomt. Het zou vreemd zijn als Van Aartsen beter weet wat er omgaat in het korps dan de korpschef zelf. Bovendien komt racisme overal voor, dus zeker bij de grootste werkgever van Nederland. Onder die 65.000 personeelsleden zitten vast een aantal racisten.

Dat het voorkomt lijkt me dus tamelijk logisch. De vraag is eerder: wat doe je er aan?

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 21:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Verdomme!

Nogmaals verdomme!
Waar baseer je dat op? Heb je een bron waaruit dit blijkt? Hij is eerder onwel geworden dan de politie beweerde, maar elk artikel dat ik erover lees zegt dat hij op zondag in het ziekenhuis is overleden - de arrestatie was op zaterdag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2015 00:32:46 ]
pi_154188561
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 00:32 schreef k_man het volgende:

Waar baseer je dat op? Heb je een bron waaruit dit blijkt? Hij is eerder onwel geworden dan de politie beweerde, maar elk artikel dat ik erover lees zegt dat hij op zondag in het ziekenhuis is overleden - de arrestatie was op zaterdag.
Zou de stekker er op zondag misschien uit zijn gegaan?
pi_154188615
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 00:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou de stekker er op zondag misschien uit zijn gegaan?
Geen idee. Weet jij er meer van?
pi_154188630
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juli 2015 00:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Geen idee. Weet jij er meer van?
Dan hoef ik toch niet te vragen of wel?
pi_154188643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 00:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan hoef ik toch niet te vragen of wel?
Het kwam over als een retorische vraag.
pi_154188748
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 00:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Het kwam over als een retorische vraag.
Als ik hier de foto bekijk zitten er genoeg slangen aangesloten.

http://www.funx.nl/news/d(...)restatie-in-den-haag

Dan zou ik me afvragen wat is er met die man gebeurt?
pi_154188784
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 00:43 schreef john2406 het volgende:
Dan zou ik me afvragen wat is er met die man gebeurt?
Joh, je meent het. :D
  donderdag 9 juli 2015 @ 00:54:35 #160
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154188984
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:04 schreef k_man het volgende:
Wij hebben overigens geen 'openbaar aanklagers'. Je kijkt kennelijk teveel tv. Wij hebben Officieren van Justitie.
Dat zijn openbare aanklagers, dat is het woord voor de dikkenekkerige naam (officieren :') , in het leger moest je ooit nog iets presteren om die titel te krijgen) die zij zichzelf toedichten. Verder niet belangrijk maar daar doe ik niet aan mee dus noem ik hen openbare aanklagers. Iedereen die een beetje kennis heeft van het rechtsysteem weet dan wel waar het over gaat. Vooruit, ik wil hun eventueel nog wel soldaten van justitie noemen, zonder hoofdletters.
#NoDAPL
pi_154192031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 23:26 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Goh, als de overledene dat toch van tevoren allemaal had geweten, zou hij nooit met het in bezit hebben van een wapen hebben gedreigd? Was hij ook nooit door zuurstofgebrek zijn overleden.
Zoals Rishi die doodgeschoten werd, omdat iemand anders had gezegd dat ie een vuurwapen had.
Mitch hadden ze al onder controle met zijn vijven of zessen, en dan ga je hem maar wurgen.

Kan het niet zo zijn dat Mitch dit: ' kijk mij toch stoer met een wapen of wat ben ik stoer, ik heb een wapen' tegen de agenten gezegd hebben met de bedoeling dat de agenten een wapen hadden en daardoor stoer deden tijdens de woordenwisseling.Want, dit hoort illuminati heel vaak tijdens woordenwisselingen tussen burgers en agenten.

[ Bericht 15% gewijzigd door paddy op 10-07-2015 20:51:35 (offtopic) ]
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_154196436
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Zoals Rishi die doodgeschoten werd, omdat iemand anders had gezegd dat ie een vuurwapen had.
Ja, dat was ook echt de enige aanleiding... :')

quote:
Kan het niet zo zijn dat Mitch dit: ' kijk mij toch stoer met een wapen of wat ben ik stoer, ik heb een wapen' tegen de agenten gezegd hebben met de bedoeling dat de agenten een wapen hadden en daardoor stoer deden tijdens de woordenwisseling.Want, dit hoort illuminati heel vaak tijdens woordenwisselingen tussen burgers en agenten.
Uh-huh. Alles kan. Ik zou er nog een paar dingen bij verzinnen, als ik jou was. Dan wordt je eigen waarheid nog overtuigender. :Y

[ Bericht 15% gewijzigd door paddy op 10-07-2015 20:52:21 ]
pi_154196593
Rot toch op man, als mensen echt wapens hebben rennen ze keihard weg. Op het moment dat ze achterkomen dat iemand geen wapen, of een nep wapen heeft zijn ze ineens hero, en grijpen ze in volgens procedure.
Zo kan ik het ook wel.

Mitch tegen de agenten: 'Kijk mij toch een wapen hebben en stoer zijn.' verwijzend naar de agenten zelf.
Agenten grijpen in, maken hem dood met zijn vijven en zeggen dat Mitch heeft gezegd dat ie een wapen heeft.

Als iemand zegt dat ie een wapen heeft, is de procedure dat diegene onder schot wordt gehouden totdat diegene op de grond gaat liggen met zijn handen in zijn rug of op het hoofd.
en dan sla je zo iemand in de boeien.

Ja, je kunt hem gewoon doden en achteraf zeggen dat ie verzet heeft getoond bij zijn arrestatie.
Tja, dit kan je dan ongestraft iedereen flikken.
iemand wurgen, en dan verzet bij arrestatie roepen, vooral als er geen beelden zijn.
Racisten zijn het!
Vuile vieze racisten!
zoveel demonstranten die opgepakt zijn , en de agenten lopen nog steeds vrij rond.
Vuile vieze racisten!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_154197779
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rot toch op man, als mensen echt wapens hebben rennen ze keihard weg.
Zeg je nou dat Rishi wel een wapen had? :?

quote:
Mitch tegen de agenten: 'Kijk mij toch een wapen hebben en stoer zijn.' verwijzend naar de agenten zelf.
Agenten grijpen in, maken hem dood met zijn vijven en zeggen dat Mitch heeft gezegd dat ie een wapen heeft.
Je beseft dat je dit scenario zelf verzonnen hebt hè? Het is alleen waar in jouw hoofd.

quote:
Als iemand zegt dat ie een wapen heeft, is de procedure dat diegene onder schot wordt gehouden totdat diegene op de grond gaat liggen met zijn handen in zijn rug of op het hoofd.
OK. En wat is de procedure als iemand niet meewerkt? Als iemand niet zelf op de grond gaat liggen?

quote:
Ja, je kunt hem gewoon doden en achteraf zeggen dat ie verzet heeft getoond bij zijn arrestatie.
iemand wurgen, en dan verzet bij arrestatie roepen, vooral als er geen beelden zijn.
Er zijn juist wel heel veel beelden.

quote:
Racisten zijn het!
Vuile vieze racisten!
zoveel demonstranten die opgepakt zijn , en de agenten lopen nog steeds vrij rond.
Vuile vieze racisten!
Die agenten zijn geschorst en aangemerkt als verdachten. De relschoppers hebben een paar uurtjes vast gezeten en lopen ook al lang weer vrij rond.

En natuurlijk zijn het racisten. Vooral die Arubaanse agent die er bij was. Man, man, man, wat een racist! Zo racistisch dat-ie zelfs mensen van z'n eigen ras aanvalt. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2015 14:28:59 ]
pi_154200056
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:28 schreef k_man het volgende:

En natuurlijk zijn het racisten. Vooral die Arubaanse agent die er bij was. Man, man, man, wat een racist! Zo racistisch dat-ie zelfs mensen van z'n eigen ras aanvalt. :')
Zou niks nieuws zijn of wel?
Gebeurde zelfs in de oorlog waaom zou het dan nou niet meer gebeuren.
Was het niet ook in indiee zo?
pi_154200910
Waar komt dat verhaal van dat wapen eigenlijk vandaan? Alle ooggetuigen die er vlak bij stonden hebben hem dat helemaal niet horen roepen...
pi_154201237
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 00:32 schreef k_man het volgende:

[..]

Lijkt me nogal een open deur. Gerard Bouman heeft eerder al aangegeven dat het voorkomt. Het zou vreemd zijn als Van Aartsen beter weet wat er omgaat in het korps dan de korpschef zelf. Bovendien komt racisme overal voor, dus zeker bij de grootste werkgever van Nederland. Onder die 65.000 personeelsleden zitten vast een aantal racisten.

Dat het voorkomt lijkt me dus tamelijk logisch. De vraag is eerder: wat doe je er aan?

[..]

dat hij zondag overleden is klopt, maar zaterdag zat er al amper leven in
volgens de familie was hij hersendood
pi_154201309
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat was ook echt de enige aanleiding... :')

ja
de politie kwam af op een melding van 'iemand' die gezegd zou hebben dat er een jongen met een wapen mensen op hs liep te bedreigen
pi_154201504
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Waar komt dat verhaal van dat wapen eigenlijk vandaan? Alle ooggetuigen die er vlak bij stonden hebben hem dat helemaal niet horen roepen...
Waarschijnlijk uit hetzelfde ambstedige PV als het feit dat het slachtoffer in het busje plots onwel werd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_154202082
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:15 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

ja
de politie kwam af op een melding van 'iemand' die gezegd zou hebben dat er een jongen met een wapen mensen op hs liep te bedreigen
Ja hoor. En toen stapten ze uit hun auto en schoten 'm direct dood. Geloof je het zelf? :')
pi_154202106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 16:19 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou niks nieuws zijn of wel?
Gebeurde zelfs in de oorlog waaom zou het dan nou niet meer gebeuren.
Was het niet ook in indiee zo?
Zijn dat retorische vragen?
pi_154202193
Wat was dat met die nekklem?
pi_154202315
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:59 schreef anonymoussie het volgende:
Wat was dat met die nekklem?
Dat is een manier om iemand in bedwang te houden. Dat zie je in het filmpje, dat ze met vijf man op hem zitten en de zesde houdt zijn nek strak tussen twee armen geklemd. Een paar minuten lang.....
pi_154202558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is een manier om iemand in bedwang te houden. Dat zie je in het filmpje, dat ze met vijf man op hem zitten en de zesde houdt zijn nek strak tussen twee armen geklemd. Een paar minuten lang.....
Ja dat wist ik nog net wel. :D
Maar ik hoorde dat dat de eventuele oorzaak van de dood kon zijn...is dat juist? En dat die nekklemmen er misschien uit gaan.
pi_154202654
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja hoor. En toen stapten ze uit hun auto en schoten 'm direct dood. Geloof je het zelf? :')
vrijwel direct inderdaad
pi_154202669
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:26 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

vrijwel direct inderdaad
Misschien moet je je er nog eens in verdiepen. Er is genoeg over gepubliceerd. :)
pi_154202692
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:20 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Ja dat wist ik nog net wel. :D
Maar ik hoorde dat dat de eventuele oorzaak van de dood kon zijn...is dat juist? En dat die nekklemmen er misschien uit gaan.
Het zou de oorzaak van het zuurstofgebrek kunnen zijn. Ik meen dat die nekklem überhaupt al niet meer gebruikt hoorde te worden, maar dat weet ik niet zeker.
pi_154202956
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Misschien moet je je er nog eens in verdiepen. Er is genoeg over gepubliceerd. :)
wilde net t zelfde tegen jou zeggen
pi_154203010
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:47 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

wilde net t zelfde tegen jou zeggen
Ik ga niet serieus reageren op iemand die beweert dat de politie direct na het uitstappen opeens zomaar begint te schieten. Er valt best wat aan te merken op het optreden, maar laten we ons houden bij de feiten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2015 18:50:57 ]
pi_154204254
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2015 18:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ga niet serieus reageren op iemand die beweert dat de politie direct na het uitstappen opeens zomaar begint te schieten. Er valt best wat aan te merken op het optreden, maar laten we ons houden bij de feiten. :)
ok, dan zal ik je posts niet meer serieus opvatten
pi_154204320
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:50 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

ok, dan zal ik je posts niet meer serieus opvatten
Kleuter... :')

Ik vind jou stom!
- Nou, dan vind ik jou ook stom!
Ik vind jou stommer!
- Oh ja? Nou ik vind jou altijd tien keer zo stom!
pi_154204670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 09:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Mitch hadden ze al onder controle met zijn vijven of zessen, en dan ga je hem maar wurgen.

---
Omg, illuminatie. Teveel Klokkenluideronline gelezen? Wacht op de feiten uit het onderzoek.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 11-07-2015 03:10:12 ]
pi_154204728
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 13:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Rot toch op man, als mensen echt wapens hebben rennen ze keihard weg. Op het moment dat ze achterkomen dat iemand geen wapen, of een nep wapen heeft zijn ze ineens hero, en grijpen ze in volgens procedure.
Zo kan ik het ook wel.

Racisten zijn het!
Vuile vieze racisten!
Vuile vieze racisten!
Je haat jegens de agenten zit diep.

Beetje doorgeslagen lijkt me.

Net als je vol van racisme doorspekte fantasieën.

Je weet dat er een agent uit Aruba bij zat?

Die was dan toevallig net niet de / een racist?
pi_154204783
goed dat er beelden zijn
geen beelden= doofpot
verzet bij arrestatie bla bla

genoeg pvv stemmers in het land!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_154204855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
goed dat er beelden zijn
geen beelden= doofpot

Verderrest alles goed met je?
pi_154204881
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
goed dat er beelden zijn
geen beelden= doofpot

Zo dan.
pi_154204970
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:15 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Verderrest alles goed met je?
De agenten lopen nog steeds vrij rond, zet ze vast tot het onderzoek gedaan is.
Mitch is dood!
De eerste reacties van de racisten was dat Mitch drugs gebruikt zou hebben, echte racisten zijn het!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_154205020
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_154205551
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 19:52 schreef k_man het volgende:

[..]

Kleuter... :')

Ik vind jou stom!
- Nou, dan vind ik jou ook stom!
Ik vind jou stommer!
- Oh ja? Nou ik vind jou altijd tien keer zo stom!
je zegt toch zelf dat je niet serieus reageert
prima, dan weet ik dat ik niet teveel waarde moet hechten aan wat jij hier neer plempt
pi_154205672
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 20:10 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je haat jegens de agenten zit diep.

Beetje doorgeslagen lijkt me.

Net als je vol van racisme doorspekte fantasieën.

Je weet dat er een agent uit Aruba bij zat?

Die was dan toevallig net niet de / een racist?
even los van deze situatie: je weet toch wel dat er niet alleen witte racisten bestaan?

daarnaast kan t natuurlijk ook zo zijn dat de arubaanse agent op dat moment geen controle heeft op 5 losgeslagen collega's

ik bedoel t één sluit t ander niet uit
pi_154205961
mutley.gif
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_154209831
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 14:28 schreef k_man het volgende:

quote:
6s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Zijn dat retorische vragen?
Hoe je het noemen wilt de geschiedenis leert toch wel anders of niet?
pi_154212205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2015 23:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

[..]

Hoe je het noemen wilt de geschiedenis leert toch wel anders of niet?
Vertel, wat leert die ons hierover? :)
  vrijdag 10 juli 2015 @ 01:04:04 #194
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154212655
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juli 2015 17:54 schreef k_man het volgende:

[..]

In de USA zijn er mensen voor minder vermoord door politie-agenten in functie.
#NoDAPL
pi_154212663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In de USA zijn er mensen voor minder vermoord door politie-agenten in functie.
OK. Super relevant voor deze discussie.
  vrijdag 10 juli 2015 @ 10:50:17 #196
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_154216785
Een topic vol schreeuwende kleuters. _O-
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_154225272
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:50 schreef MPC60 het volgende:
:P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154225321
Amsterdammer bedreigde agent na dood Mitch Henriquez: vier weken cel

De eerste van vier verdachten van opruiing en van bedreiging van agenten na de fatale arrestatie van de Arubaan Mitch Henriquez is vrijdag door de supersnelrechter veroordeeld tot vier weken celstraf, waarvan twee voorwaardelijk

De man, A. (1983) uit Amsterdam, bedreigde wijkagent in de Haagse Schilderswijk Marius Blok op internet. Hij moet ook een schadevergoeding betalen van 750 euro.

Het leven van de agent is volgens de rechter ontwricht. Hij durft niet meer naar buiten en kan zijn werk niet meer doen. 'Dit is 'm dan, ik hoop dat hij mij een keer aanhoudt. Ik beloof jullie dat ik hem helemaal overhoop zal steken', had A. geschreven onder een foto van Blok op Facebook.

De foto van Blok gaat rond op internet met daarbij vermeld dat hij een van de agenten was bij de fatale arrestatie van Mitch Henriquez. Dat bleek helemaal niet te kloppen. 'Op het moment dat Mitch in het Zuiderpark werd aangehouden, was ik gewoon in mijn wijk, de Schilderswijk, aan het werk', liet Blok eerder weten.

Spijt
A., die werkt in een Turks restaurant, zei tegen de rechter dat hij al na een paar minuten spijt kreeg van zijn daad. Hij vond 'het heel erg voor Mitch', maar begreep dat het ernstig was wat hij had geschreven en deed zijn best de tekst weer te verwijderen. Hij verwijderde uiteindelijk zelfs zijn complete Facebookpagina.

A. en drie anderen stonden vrijdag voor de supersnelrechter in Den Haag voor opruiing en voor bedreiging van in totaal twee agenten. De aanklager verwijt ze dat ze een bijdrage hebben geleverd aan de grimmige sfeer die is ontstaan in Den Haag maar ook daarbuiten, na de dood van Henriquez. Behalve uit Amsterdam komen de verdachten uit Rotterdam, Leeuwarden en Terneuzen.
http://www.at5.nl/artikel(...)dood-mitch-henriquez
Mooie straf ^O^
pi_154229998
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 10:50 schreef MPC60 het volgende:
Ik weet niet over wie je het hebt in dit geval, maar zie hier.

http://justitie.eenvandaa(...)rug_op_roerige_weken

Dit was toch die wat met pistool in de kamer wou komen spreken of niet?

Met andere woorden regels gelden voor iedereen behalve voor ons misschien?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2015 20:33:18 ]
pi_154242762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2015 16:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amsterdammer bedreigde agent na dood Mitch Henriquez: vier weken cel

De eerste van vier verdachten van opruiing en van bedreiging van agenten na de fatale arrestatie van de Arubaan Mitch Henriquez is vrijdag door de supersnelrechter veroordeeld tot vier weken celstraf, waarvan twee voorwaardelijk

De man, A. (1983) uit Amsterdam, bedreigde wijkagent in de Haagse Schilderswijk Marius Blok op internet. Hij moet ook een schadevergoeding betalen van 750 euro.

Het leven van de agent is volgens de rechter ontwricht. Hij durft niet meer naar buiten en kan zijn werk niet meer doen. 'Dit is 'm dan, ik hoop dat hij mij een keer aanhoudt. Ik beloof jullie dat ik hem helemaal overhoop zal steken', had A. geschreven onder een foto van Blok op Facebook.

De foto van Blok gaat rond op internet met daarbij vermeld dat hij een van de agenten was bij de fatale arrestatie van Mitch Henriquez. Dat bleek helemaal niet te kloppen. 'Op het moment dat Mitch in het Zuiderpark werd aangehouden, was ik gewoon in mijn wijk, de Schilderswijk, aan het werk', liet Blok eerder weten.

Spijt
A., die werkt in een Turks restaurant, zei tegen de rechter dat hij al na een paar minuten spijt kreeg van zijn daad. Hij vond 'het heel erg voor Mitch', maar begreep dat het ernstig was wat hij had geschreven en deed zijn best de tekst weer te verwijderen. Hij verwijderde uiteindelijk zelfs zijn complete Facebookpagina.

A. en drie anderen stonden vrijdag voor de supersnelrechter in Den Haag voor opruiing en voor bedreiging van in totaal twee agenten. De aanklager verwijt ze dat ze een bijdrage hebben geleverd aan de grimmige sfeer die is ontstaan in Den Haag maar ook daarbuiten, na de dood van Henriquez. Behalve uit Amsterdam komen de verdachten uit Rotterdam, Leeuwarden en Terneuzen.
http://www.at5.nl/artikel(...)dood-mitch-henriquez
Mooie straf ^O^
Mooi zo, 2 weken zitten en 750 euries voor de wijkagent!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O* *O* *O*
  zaterdag 11 juli 2015 @ 09:55:31 #201
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_154242799
Verdachten uit leeuwarden en terneuzen, echt he.
pi_154242825
tja elke arrestatie methode brengt wel risico met zich mee. en hoeveel procent van de nekklemmen gaat verkeerd...

veel gejank om niks dus, gewoon netjes mee werken dan gebruikt de politie geen nekklem
pi_154242946
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:57 schreef hans1985 het volgende:
tja elke arrestatie methode brengt wel risico met zich mee. en hoeveel procent van de nekklemmen gaat verkeerd...

veel gejank om niks dus, gewoon netjes mee werken dan gebruikt de politie geen nekklem
bedankt hans
  zaterdag 11 juli 2015 @ 14:29:12 #204
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154247002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 09:57 schreef hans1985 het volgende:

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 10:07 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

bedankt hans
Hans, het is duidelijk dat jij en geen opleiding hebt gevolgd bij de politie of het leger en geen vechtsportervaring hebt waarbij klemmen en wurggrepen worden gebruikt. Als je goed getraind bent dan dood je niet per ongeluk iemand bij een aanhouding. Die agent in kwestie was dus niet goed getraind. Mocht iemand hier nog twijfels over hebben, omdat hij geen ervaring heeft met vechtsporten, dan zal het vervolg wel overtuigen: een gewond iemand die bewusteloos is verplaatsen naar een auto en wegrijden. Dit schendt heel erg veel regels die iedereen leert bij een EHBO-cursus. Een gewond slachtoffer wat bewusteloos is laat je liggen waar die ligt zoals die ligt en je probeert ervoor te zorgen dat hij/zij zelf ook niet beweegt. Er waren dus meerdere politie-agenten daar die slecht getraind zijn. Combineer dit gegeven met het feit dat de politie-agenten zelf al jarenlang klagen over een gebrekkige opleiding en training en je komt tot de conclusie dat die inderdaad ondermaats is.
#NoDAPL
pi_154247074
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Hans, het is duidelijk dat jij en geen opleiding hebt gevolgd bij de politie of het leger en geen vechtsportervaring hebt waarbij klemmen en wurggrepen worden gebruikt. Als je goed getraind bent dan dood je niet per ongeluk iemand bij een aanhouding. Die agent in kwestie was dus niet goed getraind. Mocht iemand hier nog twijfels over hebben, omdat hij geen ervaring heeft met vechtsporten, dan zal het vervolg wel overtuigen: een gewond iemand die bewusteloos is verplaatsen naar een auto en wegrijden. Dit schendt heel erg veel regels die iedereen leert bij een EHBO-cursus. Een gewond slachtoffer wat bewusteloos is laat je liggen waar die ligt zoals die ligt en je probeert ervoor te zorgen dat hij/zij zelf ook niet beweegt.
weer foute aanname zoals gewoonlijk.
en een klem waarbij je stroming bloedt onderbreekt geeft altijd risico.
er zal wel weer bespaart zijn op trainingen.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 15:26:44 #206
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_154248011
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Dit schendt heel erg veel regels die iedereen leert bij een EHBO-cursus. Een gewond slachtoffer wat bewusteloos is laat je liggen waar die ligt zoals die ligt en je probeert ervoor te zorgen dat hij/zij zelf ook niet beweegt.
In EHBO termen noemen we dat dan een patient buiten bewust zijnis , en dit kan zijn met of zonder ademhaling ( dit moet je dan controleren
Is er geen ademhaling moet direct begonnen worden met reanimatie , inc AED.

Dus de politie is het zeker heel fout in geweest om dat te controleren, het is niet het hartslag wat je moet controleren maar de ademhaling , want zo ver ik de filmpjes heb gezien hebben ze alleen het hartslag gemeten.

ik vind ook dat al die politie lui die aan wezig waren , ook nooit meer in een hulpverlenende dienst mogen werken , niet alleen hebben ze hem schofterig behandelt , ze hebben hem ook nog eens ontnomen om hulp te geven ( EHBO )

zie ook Wetboek van Strafrecht, Artikel 255:

"Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."

maar ik zet ook twijfels bij de omstanders die niet hebben ingegrepen

Wetboek van Strafrecht, Artikel 450:

"Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."

Elke burger heeft volgens deze artikelen de plicht om een ander in levensgevaar te helpen. Help je niet dan ben je strafbaar. Dit hulpverlenen is naar wat je kan. Er wordt in ieder geval verwacht dat er hulp geregeld wordt. Dit kan bijvoorbeeld zijn: het bellen van 112 of de hulp vragen van iemand die wel kan helpen.

dus ik denk dat er nog een hele zooi uit gezocht moet gaan worden waarom ze daar allemaal in het Zuiderpark rond liepen met hun hoofd er niet bij ... wat ook maar fout kon gaan bij een arrestatie is ook fout gegaan
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_154248583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:26 schreef RAVW het volgende:

[..]

In EHBO termen noemen we dat dan een patient buiten bewust zijnis , en dit kan zijn met of zonder ademhaling ( dit moet je dan controleren

Dus de politie is het zeker heel fout in geweest om dat te controleren, het is niet het hartslag wat je moet controleren maar de ademhaling , want zo ver ik de filmpjes heb gezien hebben ze alleen het hartslag gemeten.

ik vind ook dat al die politie lui die aan wezig waren , ook nooit meer in een hulpverlenende dienst mogen werken , niet alleen hebben ze hem schofterig behandelt , ze hebben hem ook nog eens ontnomen om hulp te geven ( EHBO )

"Hij die opzettelijk iemand tot wiens onderhoud, verpleging of verzorging hij krachtens wet of overeenkomst verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie."

"Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie."

Elke burger heeft volgens deze artikelen de plicht om een ander in levensgevaar te helpen. Help je niet dan ben je strafbaar. Dit hulpverlenen is naar wat je kan. Er wordt in ieder geval verwacht dat er hulp geregeld wordt. Dit kan bijvoorbeeld zijn: het bellen van 112 of de hulp vragen van iemand die wel kan helpen.

dus ik denk dat er nog een hele zooi uit gezocht moet gaan worden waarom ze daar allemaal in het Zuiderpark rond liepen met hun hoofd er niet bij ... wat ook maar fout kon gaan bij een arrestatie is ook fout gegaan
Als ik daar als toeschouwer zou lopen en ik zie 5 politieman om 1 burger heen zitten dan ga ik echt niet helpen. Mijn eerste gedachte is dan; het zal allemaal wel. Die moeten dat gemakkelijk onder controle hebben.
pi_154250114
Volgende slachtoffer door de politie: ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 17:23:33 #209
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_154250256
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En weer geen EHBO toegediend wil ik wedden. }:|
pi_154250282
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 17:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En weer geen EHBO toegediend wil ik wedden. }:|
onderweg terug naar de kinderboerderij werd hij ineens onwel
pi_154250641
Tsja dat is ook niet het werk van de politie he. Welke kneus heeft die opdracht gegeven?
pi_154251283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 17:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tsja dat is ook niet het werk van de politie he. Welke kneus heeft die opdracht gegeven?
Vertel me eens wat is het werk van de politie dan?
pi_154251302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vertel me eens wat is het werk van de politie dan?
Arubanen wurgen ;)
pi_154251345
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Arubanen wurgen ;)
Is het niet de burgers te beschermen?
Beest kan me immers voor de auto lopen en dan beschermen ze me toch als ze dat beest vangen of niet, en dan bedoel ik vangen he, niet om zeep helpen.
pi_154251359
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het niet de burgers te beschermen?
Beest kan me immers voor de auto lopen en dan beschermen ze me toch als ze dat beest vangen of niet, en dan bedoel ik vangen he, niet om zeep helpen.
Een politie agent is niet opgeleid om beesten te vangen. Ik vind dat de politie hierin vrij weinig te verwijten valt.
pi_154251375
Ik kan me nog de tijd herinneren dat ik pas verkering had, als ik dan met mijn vriendin door de stad liep en er kwam blauw langs, werd ze met hun ogen uitgekleed.
En als ze er niet voor opgeleid zijn horen ze vaklui in te schakelen en voordat die er zijn de verkeerssituatie in goede banen te geleiden.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2015 18:24:27 ]
pi_154251446
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:22 schreef john2406 het volgende:
En als ze er niet voor opgeleid zijn horen ze vaklui in te schakelen en voordat die er zijn de verkeerssituatie in goede banen te geleiden.
Maar natuurlijk...... STOP! POLITIE!
Daar zal dat beestje goed naar luisteren :).
pi_154251479
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Maar natuurlijk...... STOP! POLITIE!
Daar zal dat beestje goed naar luisteren :).
Dat beestje niet nee, maar de bestuurders die wat aan kunnen komen wel of niet?
pi_154251503
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat beestje niet nee, maar de bestuurders die wat aan kunnen komen wel of niet?
Dat wel ja, maar dat beest houdt je niet tegen. Dat loopt waar het gaan wilt...
Misschien moeten ze de politie eens een verdoving pistool geven of iets dergelijks ...
pi_154251603
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:28 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Dat wel ja, maar dat beest houdt je niet tegen. Dat loopt waar het gaan wilt...
Misschien moeten ze de politie eens een verdoving pistool geven of iets dergelijks ...
Ik ga er eigenlijk nog te diep op in, wie ben ik, in iedergeval niet opgeleid voor zo een dingen, maar ik heb toch al een stel beesten terug geleid, schapen tot achter de draad, kreeg een dankjewel van de politie ernaar.
Kennis van me als ruzie was bij een voetbal wedstrijd werd te hulp geroepen bij rellen, is toch te zot voor woorden of niet.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:20:16 #221
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154252668
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 15:26 schreef RAVW het volgende:

Waarmee we bij een fundamenteel probleem uitkomen: dat poltie-agenten niet worden vervolgd in Nederland als ze een strafbaar feit pleegden terwijl ze in functie waren. Dit moet veel beter worden geregeld in Nederland! Zorg er eens voor dat burgers aangifte kunnen doen tegen politie-agenten. Door vervolging mogelijk te maken - realistisch gezien - zorg je ervoor dat ze in de toekomst minder snel de wet overtreden. Politie-agenten zijn wat dat betreft net als alle andere burgers.
Voor het geval iemand nu clownesk roept dat dan heel erg veel mensen ten onrechte aangifte gaan doen, niet voor niets is er een filter. Als het niet serieus te nemen is dan hoef je er weinig werk aan te besteden, een kwestie van organisatie.

quote:

Juridisch gezien klopt dat, praktisch gezien konden ze weinig doen gezien de machtsasymmetrie (beschermde positie, bevoegdheden) tussen de politie en de burgers. Reden te meer om snoeihard te vervolgen als ze een misdrijf plegen. Agenten moeten niet bang worden om hun werk te doen maar ze moeten wel gewoon de wet kennen en zich daar aan houden, net als dat andere burgers dat moeten.
Als ik als burger daar zou zijn geweest dan zou ik de agenten in kwestie er op hebben gewezen dat het erg onveilig is om een bewusteloos iemand te verplaatsen. Ik zou desnoods hebben gedreigd dat ik de media laat weten dat ik hen heb verwittigd dus dat als iets met hem gebeurt...
Meer - naast het filmen natuurlijk (altijd doen!) - kan je helaas niet doen.
#NoDAPL
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:24:05 #222
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154252751
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 16:00 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Als ik daar als toeschouwer zou lopen en ik zie 5 politieman om 1 burger heen zitten dan ga ik echt niet helpen. Mijn eerste gedachte is dan; het zal allemaal wel. Die moeten dat gemakkelijk onder controle hebben.
Zijn punt was dat ze die burger hadden moeten helpen, niet de politieagenten die deze burger juist ernstig in gevaar brachten met als gevolg dat hij overleed.
#NoDAPL
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:25:58 #223
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154252785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 17:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Dit is amateurisme van de bovenste plank! Sowieso, schakel verdomme niet de politie in als een dier is ontsnapt, daar zijn ze niet voor getraind, schakel iemand van de dierentuin in die gewend is om verdovingspijltjes af te schieten. Hooguit kan je de politie inschakelen om ervoor te zorgen dat het dier in een bepaald gebied blijft, je moet niet amateurs zo'n dier proberen te laten vangen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 18:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Een politie agent is niet opgeleid om beesten te vangen. Ik vind dat de politie hierin vrij weinig te verwijten valt.
Het niet weigeren van de opdracht.
Het niet inschakelen van dierentuinmedewerkers en ondertussen het beest in een bepaald gebied houden waar het niet al te veel schade aan kan richten (of dit te proberen) terwijl die medewerker komt. Ik weet niet hoeveel mensen in Nederland getraind zijn in het afschieten van verdovingspijltjes maar je moet toch zeker binnen een uur of 2 iemand ter plaatse kunnen krijgen?
#NoDAPL
pi_154252807
wel opvallend dat het veelal getinte mensen zijn die sterven.
verzetten die zich dan harder?
pi_154252850
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zijn punt was dat ze die burger hadden moeten helpen, niet de politieagenten die deze burger juist ernstig in gevaar brachten met als gevolg dat hij overleed.
Zou jij dan echt hebben kunnen helpen, zie het filmpje waar mensen op hun aflopen om een en ander toe te lichten.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:29:49 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154252852
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:27 schreef hans1985 het volgende:
Of politie-agenten gebruiken meer geweld omdat ze banger zijn of beide. Wie zal het zeggen. Het is niet zo belangrijk, ze behoren in staat te zijn om iemand te incapaciteren zonder hem in gevaar te brengen of ernstig letsel (ernstiger dan een blauwe plek of een gekneusde vinger) toe te brengen.
#NoDAPL
pi_154253167
quote:
Nee, die zijn vaker crimineel dus die worden logischerwijs ook vaker gearresteerd.
pi_154253246
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het niet weigeren van de opdracht.
Het niet inschakelen van dierentuinmedewerkers en ondertussen het beest in een bepaald gebied houden waar het niet al te veel schade aan kan richten (of dit te proberen) terwijl die medewerker komt. Ik weet niet hoeveel mensen in Nederland getraind zijn in het afschieten van verdovingspijltjes maar je moet toch zeker binnen een uur of 2 iemand ter plaatse kunnen krijgen?
Het merkwaardige aan dat stukje in de Telegraaf is juist dat het verhaal afkomstig is van de 'deskundige' die erbij was. Wat heeft die dan gedaan? Er bij staan kijken? :?
pi_154253328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarmee we bij een fundamenteel probleem uitkomen: dat poltie-agenten niet worden vervolgd in Nederland als ze een strafbaar feit pleegden terwijl ze in functie waren. Dit moet veel beter worden geregeld in Nederland! Zorg er eens voor dat burgers aangifte kunnen doen tegen politie-agenten. Door vervolging mogelijk te maken - realistisch gezien - zorg je ervoor dat ze in de toekomst minder snel de wet overtreden. Politie-agenten zijn wat dat betreft net als alle andere burgers.
Dat kan gewoon Bram en dat weet jij heel goed, want dat is je inmiddels al wel tien keer verteld.

Het bewijs was bovendien deze week nog in het nieuws; die twee agenten die achterin hun dienstauto seks hadden met een dronken vrouw. Daar is aangifte tegen gedaan, die zijn ontslagen en die zijn inmiddels veroordeeld tot een celstraf. Hoe is dat dan mogelijk Bram?

Overigens zijn de vijf agenten om wie het hier gaat geschorst en officieel aangemerkt als 'verdachte'. Wat had er - gedurende het onderzoek - volgens jou dan nog meer moeten gebeuren Bram?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2015 19:53:44 ]
pi_154254308
quote:
13s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Het bewijs was bovendien deze week nog in het nieuws; die twee agenten die achterin hun dienstauto seks hadden met een dronken vrouw. Daar is aangifte tegen gedaan, die zijn ontslagen en die zijn inmiddels veroordeeld tot een celstraf. Hoe is dat dan mogelijk Bram?

Daar lag het bewijs ook van op hun achterbank niet?
Wel lekker dat zoiets gebeurt vindt ik, maar om dan gelijk alles maar als zijnde goed op eerlijk te bestempelen?
Wacht met smart af wat er met deze gaat gebeuren, is het niet om de nekklem dan wel om het niet verlenen van eerste hulp, wat niet gehoeven had als ze, ze waren immers met genoeg man.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2015 20:44:49 ]
pi_154254719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:39 schreef john2406 het volgende:
Daar lag het bewijs ook van op hun achterbank niet?
Dat wisten ze natuurlijk pas nadat er onderzoek gedaan is. Volgens Bram kun je niet eens aangifte doen, laat staan dat er werkelijk iets gebeurt.
pi_154254746
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat wisten ze natuurlijk pas nadat er onderzoek gedaan is. Volgens Bram kun je niet eens aangifte doen, laat staan dat er werkelijk iets gebeurt.
Ik denk dat de media in dit geval de aangifte wel dik en dubbel erop heeft gelegd niet?
pi_154254788
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat de media in dit geval de aangifte wel dik en dubbel erop heeft gelegd niet?
Ik snap niet wat je bedoelt. Hoe kun je een aangifte dik en dubbel ergens op leggen?

Er is gewoon aangifte gedaan, er is een onderzoek ingesteld, ze zijn vervolgd en veroordeeld.
pi_154254816
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt. Hoe kun je een aangifte dik en dubbel ergens op leggen?

Er is gewoon aangifte gedaan, er is een onderzoek ingesteld, ze zijn vervolgd en veroordeeld.
Je hebt gelijk en ik mijn rust.
Sorry hoor.
pi_154256245
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Niemand doet dit met 5 agenten die al om het slachtoffer heen staan. Dat gebeurd echt gewoon bijna nooit. En waarom zouden ze? Je ziet politie dus denkt dat het wel in orde is. Tenminste zo zou ik denken en gewoon weer lekker verder feesten en mij er niet om bekommeren.
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:05:17 #236
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154256398
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Niemand doet dit met 5 agenten die al om het slachtoffer heen staan. Dat gebeurd echt gewoon bijna nooit. En waarom zouden ze? Je ziet politie dus denkt dat het wel in orde is. Tenminste zo zou ik denken en gewoon weer lekker verder feesten en mij er niet om bekommeren.
Doorgeslagen individualisme. Als je ziet dat het slachtoffer bewusteloos is en je ziet dat ze hen verplaatsen en je hebt enige basale EHBO-kennis of medische kennis dan is het je burgerplicht om die agenten te wijzen op de risico's en hen verantwoordelijk te stellen - in dit geval via het publieke gerecht genaamd media - voor de gevolgen.
#NoDAPL
pi_154256894
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doorgeslagen individualisme. Als je ziet dat het slachtoffer bewusteloos is en je ziet dat ze hen verplaatsen en je hebt enige basale EHBO-kennis of medische kennis dan is het je burgerplicht om die agenten te wijzen op de risico's en hen verantwoordelijk te stellen - in dit geval via het publieke gerecht genaamd media - voor de gevolgen.
Ja hoor goos, dit doet iedereen... dat hebben we wel gezien die dag ;)

Nogmaals; dit doet echt helemaal niemand en dit gaat ook niemand doen. Mensen hiervoor vervolgen is dan ook gewoon compleet kansloos!
pi_154259717
quote:
De emoe was trouwens ook lichtgetint EN hij had een bontkraag #truestorybro
pi_154260664
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De emoe was trouwens ook lichtgetint EN hij had een bontkraag #truestorybro
#jesuisemoe
pi_154299269
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja als je die nog erop moet wijzen dat ze het verkeerd of niet goed doen, hoeven ze er toch niet te zijn voor dat geld wat ze krijgen of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2015 14:53:12 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 15:11:59 #241
16715 Mylene
*schatje*
pi_154675323
quote:
Late verklaring over dood van Wensly Udenhout
’Politie hield fatale nekklem jaren stil’

In het onderzoek naar een mogelijk fatale nekklem-zaak heeft een oud-politieman zijn jarenlange stilzwijgen doorbroken en een verklaring afgelegd over de dood van Surinamer Wensly Udenhout (39).

Volgens de ex-agent heeft een hondengeleider van de Amsterdamse politie die Udenhout tijdens diens arrestatie in juni 2013 in een nekgreep nam, van meet af aan geweten dat de Surinaamse man door zijn optreden is overleden. De hondengeleider zou al jaren verboden middelen gebruiken die hem uitermate agressief maken.

De oud-politieman: „Enkele uren na het overlijden van Udenhout heeft de hondengeleider in zijn directe omgeving gezegd dat hij het slachtoffer heeft vermoord. Hij gebruikte daarbij de woorden ’ik heb hem gechoket (verstikt) tot hij slap werd’. Hij wist heel goed wat zijn optreden veroorzaakt heeft.”

Opgefokt

De hondengeleider is volgens zijn collega al veel vaker gewelddadig tekeergegaan tijdens diensttijd. „Hij gebruikt al jaren anabole steroïden en is daardoor ook tijdens werktijd enorm opgefokt en gewelddadig. Hij heeft veel meer feiten op zijn naam die deels door Interne Zaken zijn onderzocht. Dat is allemaal bekend bij de Amsterdamse politie.”

De verklaring gaat straks een rol spelen bij een beklagprocedure die Udenhouts nabestaanden en hun advocaat Gerald Roethof hebben aangespannen bij het gerechtshof in Amsterdam. De hondengeleider werd nooit op non-actief gezet, niet strafrechtelijk vervolgd en is nog steeds in dienst. De rijksrecherche bestempelde het politieoptreden als rechtmatig en het OM seponeerde destijds de zaak.

Volgens advocaat Roethof is de nu afgelegde verklaring van groot belang. „In het dossier is er niets over terug te vinden en wordt volledig in het midden gelaten hoe Udenhout omkwam; of door een nekklem, of omdat er een aantal agenten boven op hem zat of vanwege mogelijke gezondheidsproblemen. Deze verklaring is expliciet en laat weinig ruimte voor twijfel. De waarheid omtrent Udenhouts overlijden is jarenlang onder de pet gehouden bij de politie. Ik hoop dat er meer agenten komen die hun mond opendoen.”

De oud-politieman wil uit angst voor represailles door zijn collega’s anoniem blijven. Volgens Roethof hoeft dat voor het hof geen beletsel te zijn. „Het gerechtshof kan de rechter-commissaris opdracht geven voor nader onderzoek. Als de rechter-commissaris de angst voor represailles reëel acht, kan deze de getuige ook anoniem horen. Ik hoop dat het hof deze zaak voor nader onderzoek gaat aanhouden.”

De inspectie van Veiligheid en Justitie doet sinds de dood van Mitch Henriquez, eerder deze maand in Den Haag, onderzoek naar het gebruik van de nekklem door de politie. Nederlandse agenten worden daar niet op getraind, maar gebruiken de nekklem wel. In veel andere Europese landen is het gebruik van de riskante wurggreep verboden.

Udenhout was in juni 2013 op vakantie in Nederland, toen hij na het roken van een joint in een psychotische toestand raakte. „Hij stond schreeuwend op het balkon van de flat van een vriend”, kijkt advocaat Roethof terug. „Hoewel hij zich dus niet op straat bevond, vond de politie het toch nodig om in te grijpen.”

Een vriend van Udenhout waarschuwde de twee toegesnelde agenten dat de man ernstig in de war was en psychische hulp nodig had. Tegen de richtlijnen in probeerden de politiemannen de Surinamer echter toch zelf aan te houden. Udenhout, een boom van een man die ruim honderd kilo woog, verzette zich hevig.

De agenten riepen versterking in van zes collega’s, onder wie twee hondengeleiders. Vijf man gingen boven op de verwarde man zitten, de zesde politieman – een van de hondengeleiders – legde een nekklem aan. Kort erna raakte Udenhout bewusteloos en werd hij naar het ziekenhuis afgevoerd.

Roethof: „Bij reanimatie kwam zijn hart weer op gang, maar uiteindelijk is Wensly Udenhout net als Mitch Henriquez door zuurstoftekort overleden. Het vermoeden bestaat dat dit is ontstaan door de nekklem.”
bron
  maandag 27 juli 2015 @ 16:39:12 #242
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154677635
Niet enkel meer een doofpotcultuur bij het leger (het vernietigde fotorolletje, Spijkers) maar nu ook bij onze politie. Het gaat lekker zo.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 16:46:07 #243
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154677806
Wij hebben in Nederland dus een politie waarbij het prima mogelijk is dat de agenten anabole steroïden of soortgelijke drugs gebruiken, de collega's dit al jarenlang weten, de leiding dit dus ook zou moeten weten en niemand ingrijpt. Respect voor de collega die nu wel eens ingrijpt, ik heb er begrip voor dat hij dat enkel anoniem wil doen.
#NoDAPL
pi_154679076
Ook leuk leesvoer bij deze discussie. Helaas wel achter paywall:

https://blendle.com/i/tpo(...)azine-20150721-79640 of https://magazine.theposto(...)itie-is-de-weg-kwijt

quote:
De politie is de weg kwijt

De politie in Nederland is de weg kwijt. Dat is een flinke stelling, maar toch durf ik hem zonder schroom wel aan. Sinds wanneer is het normaal om aantoonbaar en bij herhaling te liegen in persberichten om het volk te misleiden?

In de afgelopen weken hebben we grote verontwaardiging gezien bij samenleving en politie over enkele incidenten rond politiegeweld. Ergerlijk genoeg is die verontwaardiging deels gebaseerd op foutieve berichtgeving in de media, maar ook deels door persberichten van de politie zelf. En dat is op zijn minst zorgelijk te noemen. Een organisatie die waarheidsvinding hoog in het vaandel zou hebben moeten staan, blijkt ineens rijkelijk te liegen om de publieke opinie te bespelen.Recent is er de zaak van de agent – lid van een arrestatieteam – die een bijrijder bijna uit het leven schoot bij een arrestatie. In vrijwel alle media…
Op een rijtje een paar recente incidenten waarbij de voorlichting en communicatie van de politie heel selectief of zelfs gewoon compleet onwaar was. Met name rondom inzet van geweld en het toepassen van geldende wapeninstructies.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_154689926
Vanaf woensdag, op TV West, iedere week de foto,s van 10 relschoppers op tv. 5 weken lang, op de woensdagavond. Mensen, kijken!!!!
pi_154690111
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:18 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vanaf woensdag, op TV West, iedere week de foto,s van 10 relschoppers op tv. 5 weken lang, op de woensdagavond. Mensen, kijken!!!!
foto's van gezochte verdachten?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_154693814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Interessant stukje. Het lijkt me een rare situatie met die nekklem. Ten eerste: men wordt er niet op getraind, maar het is een techniek die wel mag worden toegepast (althans niet verboden is). Je zou denken dat het hetzij verboden zou moeten zijn, hetzij dat het is toegestaan, maar dat er dan ook op getraind wordt.

Ten tweede: nu is er dus een methode die wel mag, maar die duidelijk risico's met zich meebrengt. Accepteer je daarmee dan niet impliciet het risico dat het soms verkeerd afloopt? En wanneer het verkeerd afloopt, is dat dan de schuld van de agent? Stel dat een agent een nekklem toepast, in een situatie waarin dat was toegestaan en de arrestant overlijdt... is dat de agent dan aan te rekenen? Of de organisatie die deze riskante methode toestaat?

Vergelijk het met schieten door agenten. Agenten mogen onder bepaalde omstandigheden schieten. Dat is ook een methode die duidelijk risico's inhoudt. Het is niet de bedoeling, maar het zou kunnen dat degene waarop geschoten wordt het niet overleeft. Als de agent zich echter keurig aan alle regels gehouden heeft, dan is er geen probleem: de agent mocht schieten, de agent heeft geschoten en dat houdt nou eenmaal een risico in op dodelijke verwondingen.

Geldt datzelfde dan niet voor de nekklem? Stel, de agent was in een situatie dat de nekklem toegepast mocht worden, hij heeft dat ook daadwerkelijk gedaan. Dat houdt nou eenmaal een risico op verstikking in. Ik denk dus dat het overlijden als gevolg van een nekklem eerder toegerekend moet worden aan degenen die deze methode toestaan dan aan degenen die 'm slechts toepassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 01:12:49 ]
pi_154694146
quote:
99s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

foto's van gezochte verdachten?
Ja, klopt- *O*
pi_154699826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 01:28 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Ja, klopt- *O*
Wat willen ze daarmee bereiken dan?
Dat ik ze spot en hun werk ga doen?

Ben benieuwd of dat betaalnr dan weer in beeld komt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 12:37:01 ]
pi_154700984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat willen ze daarmee bereiken dan?
Dat ik ze spot en hun werk ga doen?
Dat je ze herkent en hun naam doorgeeft, zodat ze opgepakt kunnen worden. :)

quote:
Ben benieuwd of dat betaalnr dan weer in beeld komt?
Welk nummer bedoel je?
pi_154701665
De uitzending is om 17.30 uur op de regionale zender van tv -west na de nieuwsuitzending en de foto,s zijn te bezichtigen op politie.nl. Herken je een van de relschoppers dan kan je 0900-8844 bellen om z,n naam door te geven. Het geteisem wordt o.a verdacht van opruiing, vernieling, brandstichting ed.....
pi_154702235
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat je ze herkent en hun naam doorgeeft, zodat ze opgepakt kunnen worden. :)

[..]

Welk nummer bedoel je?
In iedergeval geen gratis nr dus, zoals blijkt uit de reactie naar jouw, wel maar een paar cent maar dan nog niet gratis.
Als ik dan al zou kunnen mag ik butien mijn tijd ook nog betalen voor de telefoonkosten dus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:30 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
De uitzending is om 17.30 uur op de regionale zender van tv -west na de nieuwsuitzending en de foto,s zijn te bezichtigen op politie.nl. Herken je een van de relschoppers dan kan je 0900-8844 bellen om z,n naam door te geven. Het geteisem wordt o.a verdacht van opruiing, vernieling, brandstichting ed.....

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 13:54:07 ]
pi_154702774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 13:53 schreef john2406 het volgende:
In iedergeval geen gratis nr dus, zoals blijkt uit de reactie naar jouw, wel maar een paar cent maar dan nog niet gratis.
Als ik dan al zou kunnen mag ik butien mijn tijd ook nog betalen voor de telefoonkosten dus.
Ja, een veiliger samenleving is leuk, maar het moet wel gratis zijn hè?
pi_154702835
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, een veiliger samenleving is leuk, maar het moet wel gratis zijn hè?
Wie is er in dienst om de burger te beschermen de burger of die wat het betaald krijgen?

En gratis is het sowieso niet het orgaan wordt immers van belastingcentjes betaald, ook het speel goed wat ze hebben vraag ik me wel eens af?
Of de mooie kleding zou die ook betaald worden daarvan, zou de reiniging van de kleding ook van de belastingcentjes betaald worden?

Als het zo zou zijn is die baan nog niet eens zo slecht he?
Ik mag mijn kleding zelf reinigen, dat zijn kosten buiten mijn werk om, tel die eens bij het inkomen van die bij dat orgaan?

In inderdaad ik zou als ik het zou kunnen of iemand zou kennen, daarvoor alleen al afhaken ze mogen blij zijn dat ik er mijn tijd in zou stoppen en dan wil ik er al helemaal niet voor hoeven te betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 14:45:44 ]
pi_154704004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 14:14 schreef john2406 het volgende:
Wie is er in dienst om de burger te beschermen de burger of die wat het betaald krijgen?
Ik snap het helemaal John. Jij vindt het fijn om op fora en verjaardagspartijtjes lekker te zeuren over de politie. Als je echter de kans hebt om zelfs iets bij te dragen aan een veiliger samenleving, dan weet je niet hoe snel je je uit de voeten moet maken. Jij laat liever een misdadiger vrij rond lopen dan dat het jou ook maar een dubbeltje zal kosten. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 15:02:00 ]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:00:02 #256
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154705393
quote:
19s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ook leuk leesvoer bij deze discussie. Helaas wel achter paywall:

https://blendle.com/i/tpo(...)azine-20150721-79640 of https://magazine.theposto(...)itie-is-de-weg-kwijt

[..]

Op een rijtje een paar recente incidenten waarbij de voorlichting en communicatie van de politie heel selectief of zelfs gewoon compleet onwaar was. Met name rondom inzet van geweld en het toepassen van geldende wapeninstructies.
Dat is zeer schadelijk. Juist de overheid en dus alle takken van de overheid zouden door en door integer moeten zijn en het goede voorbeeld moeten geven. Goed voorbeeld doet goed volgen, slecht voorbeeld doet slecht volgen. De overheid zet de toon, van die verantwoordelijkheid lijkt de overheid zich niet bewust te zijn.
#NoDAPL
pi_154705571
Ik ga maar eens lekker de nsb spelen en kijken of ik mensen ken op die foto''s :)
pi_154706957
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 15:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik snap het helemaal John. Jij vindt het fijn om op fora en verjaardagspartijtjes lekker te zeuren over de politie. Als je echter de kans hebt om zelfs iets bij te dragen aan een veiliger samenleving, dan weet je niet hoe snel je je uit de voeten moet maken. Jij laat liever een misdadiger vrij rond lopen dan dat het jou ook maar een dubbeltje zal kosten. :)
Over wat ik fijjn vindt oordeel ik wel zelf over hoor, dat ik het echter schandalig vindt dat als mensen ze of iemand zouden herkennen dat ze dan als extra ook nog de telefoonkosten mogen betalen, dat is alles wat ik beweerde.
Jij wou er nog een schep bovenop doen ja toen viel me nog meer in, geef het gewoon toe dat het beter zou kunnen.
En zoals ik beweerde het kost me al geld, in de vorm van belasting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 17:35:03 ]
pi_154708266
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Over wat ik fijjn vindt oordeel ik wel zelf over hoor, dat ik het echter schandalig vindt dat als mensen ze of iemand zouden herkennen dat ze dan als extra ook nog de telefoonkosten mogen betalen, dat is alles wat ik beweerde.
Jij wou er nog een schep bovenop doen ja toen viel me nog meer in, geef het gewoon toe dat het beter zou kunnen.
En zoals ik beweerde het kost me al geld, in de vorm van belasting.

Dan klopt het toch wat ik zei John? Wel zeuren over de politie, maar zelf wil je geen dubbeltje uitgeven om iets bij te dragen aan een veiliger samenleving. :)
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:54:33 #260
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154714635
Als we echt een veiligere samenleving zouden willen dan zouden we geheel andere gevangenissen hebben: meer gericht op ontwikkeling van gedetineerden en minder gericht op wraak.
http://www.nytimes.com/20(...)den-prison.html?_r=0

Blijkbaar is veiligheid voor Nederlanders geen prioriteit. Het zij zo.
#NoDAPL
pi_154715180
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 18:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Dan klopt het toch wat ik zei John? Wel zeuren over de politie, maar zelf wil je geen dubbeltje uitgeven om iets bij te dragen aan een veiliger samenleving. :)
Je kunt niet rekenen he kerel, hoeveel dubbeltjes zou ik van mijn balastingcentjes welke ik inlaat van mijn loon, besteden aan de politie?
Buiten dat wil men nog dat ik verdachten spot?
En dan ook nog betaal voor een nr wat ik bel of dan zou mogen bellen?
Waarvoor zijn ze dan nog vraag ik me af?

Of wacht betaal jij soms geen belasting dan maakt dat dubbeltje toch inderdaad niks uit dan gaf ik nog wel wat meer als een dubbeltje uit om te bellen hoor.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 22:28:30 ]
pi_154716670
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:08 schreef john2406 het volgende:
Je kunt niet rekenen he kerel, hoeveel dubbeltjes zou ik van mijn balastingcentjes welke ik inlaat van mijn loon, besteden aan de politie?
Buiten dat wil men nog dat ik verdachten spot?
En dan ook nog betaal voor een nr wat ik bel of dan zou mogen bellen?
Waarvoor zijn ze dan nog vraag ik me af?
Ik zie in je reactie niks waaruit zou blijken dat het niet klopt wat ik zei. Je laat liever een misdadiger vrij rond lopen dan dat je even een telefoontje pleegt. :)

Stel dat iemand jou wat aan zou doen John, of je arme oude moeder. En de zaak komt in Opsporing Verzocht. Hoe zou jij het dan vinden als mensen denken; ja, ik weet wel wie dat is, maar ik ga niet bellen, want dat kost me minstens een dubbeltje... Hoe zou jij het vinden als de man die jouw arme oude moeder gemolesteerd heeft niet gepakt wordt omdat mensen uit pure gierigheid weigeren om even te bellen?
pi_154716773
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:59 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat je ze herkent en hun naam doorgeeft, zodat ze opgepakt gewurgd kunnen worden. :)

pi_154716851
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ga maar eens lekker de nsb spelen en kijken of ik mensen ken op die foto''s :)
allemaal medehooligans dus jij zal ze wel herkennen
pi_154716892
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:44 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

allemaal medehooligans dus jij zal ze wel herkennen
Kansloos :')
pi_154716983
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zie in je reactie niks waaruit zou blijken dat het niet klopt wat ik zei. Je laat liever een misdadiger vrij rond lopen dan dat je even een telefoontje pleegt. :)

Stel dat iemand jou wat aan zou doen John, of je arme oude moeder. En de zaak komt in Opsporing Verzocht. Hoe zou jij het dan vinden als mensen denken; ja, ik weet wel wie dat is, maar ik ga niet bellen, want dat kost me minstens een dubbeltje... Hoe zou jij het vinden als de man die jouw arme oude moeder gemolesteerd heeft niet gepakt wordt omdat mensen uit pure gierigheid weigeren om even te bellen?
Wie zegt dat ik liever een misdadiger laat lopen, daar is de politie voor en als ik kan helpen doe ik dat, maar dan pleit voor een gratis nr, dan krijg ik misschien ook die mensen aan de lijn die niet veel te verteren hebben.
Die zouden net die info kunnen hebben wat ik zoek.

En mijn arme oude moeder die zal wel al rot zijn, o wacht die is de oven in gegaan, maar dan nog als ik ze nog zou hebben dan zou ik ook pleiten voor een gratis nr, dan spreek ik toch een veel groter publiek aan als dat ik het zo doe.
Kan je je nog die programma s van de duitse tv herinneren x y ungelost https://en.wikipedia.org/(...)%80%A6_ungel%C3%B6st.
Dat is volgens mij de aanpak hoe het hoort.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 22:49:41 ]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:47:51 #267
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154717012
Dit filmpje is ook het kijken waard voor wie rehabilitatie en een lage recidive belangrijk vindt.
Deze man duidt het prima en vat het goed samen. Je kan hetzelfde verhaal wat uitgebreider lezen in goede krantenartikelen.
Nederland heeft een extreem hoge recidive, dat is vrij logisch aangezien ook Nederland alle fouten maakt die de USA maakt m.b.t. de inrichting van de gevangenis en de omgang met de gedetineerden.
#NoDAPL
pi_154717080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:47 schreef john2406 het volgende:
Wie zegt dat ik liever een misdadiger laat lopen, daar is de politie voor en als ik kan helpen doe ik dat,
Nee John, dat doe jij niet. Jij weigert te helpen. Jij weigert namelijk te bellen, dat is wat je de hele tijd zegt.
pi_154717170
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee John, dat doe jij niet. Jij weigert te helpen. Jij weigert namelijk te bellen, dat is wat je de hele tijd zegt.
Als het een betaald nr is weiger ik inderdaad, als dat nodig is moet het ook gratis kunnen ben ik van mening.
Een centrale meldkamer werkt dus bij mij niet, het hoort niet op de poststapel vindt ik deze dingen horen eerste prioriteit te hebben.
pi_154717337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het een betaald nr is weiger ik inderdaad, als dat nodig is moet het ook gratis kunnen ben ik van mening.
Dus de bewering blijft staan John. Jij laat liever een misdadiger vrij rond lopen dan dat je even een telefoontje pleegt. Vind je dat eerlijk tegenover de slachtoffers?

quote:
Een centrale meldkamer werkt dus bij mij niet, het hoort niet op de poststapel vindt ik deze dingen horen eerste prioriteit te hebben.
Ik snap niet waar je het over hebt. Hoezo gaat het nu opeens over meldkamers en poststapels?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 22:56:32 ]
pi_154717497
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus de bewering blijft staan John. Jij laat liever een misdadiger vrij rond lopen dan dat je even een telefoontje pleegt. Vind je dat eerlijk tegenover de slachtoffers?

[..]

Ik snap niet waar je het over hebt. Hoezo gaat het nu opeens over meldkamers en poststapels?
Die bewering van dat gratis nr blijft staan, de rest maak jij ervan wat ik denk maak ik voor mezelf uit op het moment dat het nodig is.
pi_154739183
Voor de armlastigen kan er ook graties gebeld worden naar 08000-6070 en voor de bangerikken bel je graties en anoniem naar 0800-7000.
pi_154739254
Stelletje kansloze die vandaag gingen demonstreren en de vrijlating eisen van de laffe honden die gingen rellen in de Schilderswijk :')
pi_154743301
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:05 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Voor de armlastigen kan er ook graties gebeld worden naar 08000-6070 en voor de bangerikken bel je graties en anoniem naar 0800-7000.
Daar was ik op aan het wachten ik wist dat er dat nr was, maar dan nog waarom dit nr niet gelijk erbij, zodat men ook groter publiek aantrekt.
Is het trouwens ook met een handy bereikbaar voor een nog groter publiiek aan te spreken?

En of je het armlastig noemt of wat dan ook, iedere cent is er eentje, heb maar eens een dubbeltje te weinig voor een ijsje denk je dat je het dan krijgt?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2015 21:51:13 ]
pi_154744785
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 19:05 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
En juist die wat anoniem zouden willen bellen daar zou ik als ik eraan zat graag de identiteit van willen weten.
Ik vermoed dus dat dat helemaal niet zo anoniem is?
Maar zo ben ik dan weer, denk altijd ergens iets achter.
pi_154745788
Ik vindt dus dat het orgaan hier al faalt door dat nr niet standaard te vermelden.

Bij info willen van de burger vindt ik dus dat het gratis nr vermeld hoort te worden.
pi_154750158

dus toch?
pi_154751101
quote:
11s.gif Op woensdag 29 juli 2015 23:40 schreef JaneDoe het volgende:
[ afbeelding ]

dus toch?
Bij deze is het bewijs geleverd dat het uitsluitend om ADO hooligans ging ;)

pi_154751527
Vond dat al verdacht.
pi_154758911
hij heeft zich al gemeld en is van de site afgehaald
pi_154760015
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2015 11:11 schreef JaneDoe het volgende:
hij heeft zich al gemeld en is van de site afgehaald
Maar op de Telegraafsite staat hij er nog op met een rood kruis door zijn foto. Dan vind ik dan weer niet netjes. Eigenlijk hoor jij je foto hierboven ook te deleten.
pi_154777950
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 12:05 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Maar op de Telegraafsite staat hij er nog op met een rood kruis door zijn foto. Dan vind ik dan weer niet netjes. Eigenlijk hoor jij je foto hierboven ook te deleten.
Van een rioolblad moet je ook niet verwachten dat die medewerkers de journalistieke eiquette kennen. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 31-07-2015 02:36:17 ]
#NoDAPL
pi_154778135
quote:

[..]

Hoe kan die die dan deleten die komt van politie.nl zie de link, of kopieer de link en open hem maar.
Of moet hij die computer hacken daar?
pi_154780565
quote:

[..]

Dat is het risico dat dat relgeteisem genomen heeft.
pi_154788963
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:12 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Dat is het risico dat dat relgeteisem genomen heeft.
Is dat dan al zeker dat die erbij hoorde, niet toevallig een passant geweest?
pi_154790571
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is dat dan al zeker dat die erbij hoorde, niet toevallig een passant geweest?
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
pi_154815800
Huppekee, weer zo,n stuk geteisem veroordeeld tot het betalen van 6000 euries en 4 maanden zitten. Dank aan de politie!!!!!!!!!!!
pi_154815834
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:25 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Huppekee, weer zo,n stuk geteisem veroordeeld tot het betalen van 6000 euries en 4 maanden zitten. Dank aan de politie!!!!!!!!!!!
en terecht _O_

Dat er nog velen mogen volgen voor deze waanzin.
pi_154815849
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:27 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

en terecht _O_

Dat er nog velen mogen volgen voor deze waanzin.
^O^
pi_154816755
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 12:25 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Dank aan de politie!!!!!!!!!!!
Ik krijg af en toe het idee dat jij politiepropagandist bent. Klopt dat?
pi_154816856
Inderdaad dank, maar ik denk wel dat hier een rechter in het spel is geweest he!

Bij deze dus dank aan de rechter, kwam dat even mooi uit dat het oordeel in het straatje paste?

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2015 13:39:52 ]
pi_154819009
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 13:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik krijg af en toe het idee dat jij politiepropagandist bent. Klopt dat?
Goh, bestaat dat ook al. _O-
pi_154819037
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 13:38 schreef john2406 het volgende:
Inderdaad dank, maar ik denk wel dat hier een rechter in het spel is geweest he!

Bij deze dus dank aan de rechter, kwam dat even mooi uit dat het oordeel in het straatje paste?
De rechter in deze dan ook een pluim *O* :Y *O*
pi_154820091
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:59 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

De rechter in deze dan ook een pluim *O* :Y *O*
Is het niet de rechter een pluim de organisatie heeft gedaan waarvoor het betaald wordt of niet?
Maar dan nog een pluim dat ze hem niet een nek klem gegeven hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2015 16:51:38 ]
pi_154820801
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 15:58 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Goh, bestaat dat ook al. _O-
Ik zou er niet van opkijken. Af en toe gebeurt er het e.e.a. waardoor je kunt vermoeden dat er gespind wordt om het imago van de politie op te vijzelen. Recent nog het geplagieerde verhaal van 'agent' Rick.
pi_154822221
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 17:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik zou er niet van opkijken. Af en toe gebeurt er het e.e.a. waardoor je kunt vermoeden dat er gespind wordt om het imago van de politie op te vijzelen. Recent nog het geplagieerde verhaal van 'agent' Rick.
Vergeet niet dat 1 geval al het opgebouwde teniet kan doen, als ik vroeger met het servicebusje onderweg was hield ik me overal netjes aan en liet er voor die eigenlijk niet voor hoefde gelaten te worden.
Ik vergat namelijk niet dat ik ook reklame reed met dat busje voor het bedrijf.
pi_154823286
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 18:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat 1 geval al het opgebouwde teniet kan doen, als ik vroeger met het servicebusje onderweg was hield ik me overal netjes aan en liet er voor die eigenlijk niet voor hoefde gelaten te worden.
Ik vergat namelijk niet dat ik ook reklame reed met dat busje voor het bedrijf.
Nou, wees gerust; ik werk niet bij de politie. ~O>
pi_154823335
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 19:16 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Zou me dat wat interesseren?
pi_154823374
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 19:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou me dat wat interesseren?
Voor 1 van je voorgangers wel maar was te lui om terug te scrollen. :W
pi_154823452
Is wel veel meer dan wat een Nederlandse hooligan relschopper krijgt

Hij strijdt notabene voor zn rechten
pi_154823492
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 19:16 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Ik werk ook niet bij het bedrijf waar ik voor werk, dus dat zegt niet zo veel. Maar goed, het valt me op dat je in veel politietopics te vinden bent en daar eigenlijk altijd bijna a priori al aan de kant van de politie staat. En dat niet alleen, je hebt er ook een handje van om de andere kant meteen tuig van de richel te noemen. Het is ontzettend zwart-wit (of blauw-zwart ?) bij jou. De politie heeft het in jouw ogen eigenlijk altijd goed gedaan en de andere partij is tuig. Dat viel me gewoon op en vandaar mijn vraag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')