abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2015 @ 01:34:42 #126
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_154161111
De rellen lijken nu voorbij, de overlastplegers lijken hun verzetje te hebben gehad. Maar de ramadan is nog niet voorbij en met het suikerfeest in het verschiet staat den Haag nog meer dan genoeg te wachten.

Elk excuus zal worden aangegrepen om de boel te verstieren en om vervolgens weer in de slachtoffer rol te kruipen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 14:49:11 #127
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154170835
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 16:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topic kan wel dicht. Rellen zijn wel voorbij daar.
Jij baalt als Hagenaar (zo heet dat toch?) van de negatieve reclame voor dat deel van Den Haag?
Volgens mij kan deze draad nog lang niet dicht aangezien nog het resultaat van het niet-onafhankelijke onderzoekje van de de politie die het optreden van politie-agenten onderzoek) die zijn eigen vlees keurt (de politie (rijksrecherche) die het optreden van politie-agenten onderzoekt) moet komen etc.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154170947
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 18:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

De rest boeit mij vrij weinig ja.
hi trollie
pi_154172254
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij baalt als Hagenaar (zo heet dat toch?) van de negatieve reclame voor dat deel van Den Haag?
Volgens mij kan deze draad nog lang niet dicht aangezien nog het resultaat van het niet-onafhankelijke onderzoekje van de de politie die het optreden van politie-agenten onderzoek) die zijn eigen vlees keurt (de politie (rijksrecherche) die het optreden van politie-agenten onderzoekt) moet komen etc.
Die wijk kan mij echt gestolen worden. Dat is geen Den Haag meer.
Zonder wrijving geen glans
pi_154173287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 14:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De Rijksrecherche is geen onderdeel van de politie. Het valt zelfs niet onder hetzelfde ministerie. :)
pi_154173318
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:07 schreef k_man het volgende:

[..]

De Rijksrecherche is geen onderdeel van de politie. Het valt zelfs niet onder hetzelfde ministerie. :)
Dan vertel me eens waar het dan wel onder valt?

Niet onder overheid dan, een geprivatiseerde instelling?

Of beter nog een buitenlandse instelling?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 16:09:53 ]
pi_154173451
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan vertel me eens waar het dan wel onder valt?

Niet onder overheid dan, een geprivatiseerde instelling?

Of beter nog een buitenlandse instelling?
Gewoon onder het college van procureurs-generaal.
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:14:52 #133
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173461
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 15:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die wijk kan mij echt gestolen worden. Dat is geen Den Haag meer.
Elke stad heeft onderklassewijken, helaas voor Hagenaars geldt dat ook voor Den Haag.
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:16:11 #134
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173495
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:14 schreef Downwards het volgende:

[..]

Gewoon onder het college van procureurs-generaal.
Dus onder het ministerie van justitie. Justitie en politie zijn twee handen op 1 buik.
#NoDAPL
pi_154173547
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus onder het ministerie van justitie. Justitie en politie zijn twee handen op 1 buik.
Nee, de politie valt onder V&J. De Rijksrecherche valt onder het OM.
pi_154173568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja goed, als je wilt blijven trollen.
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:19:00 #137
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173571
quote:

[..]

Oh? De politie valt onder het ministerie van (Veiligheid en) Justitie. Over de rijksrecherche is het artikeltje op Wikipedia niet duidelijk maar het lijkt inderdaad onder justitie te vallen dus onder het ministerie van (Veiligheid en) Justitie.
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:21:29 #138
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173644
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:18 schreef Downwards het volgende:

[..]

Ja goed, als je wilt blijven trollen.
Jij bent degene die hier aan het trollen is! Ik reageer inhoudelijk en in dit geval feitelijk correct, jij komt met een reactie zonder inhoud.

quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, de politie valt onder V&J. De Rijksrecherche valt onder het OM.
Onder welk ministerie valt het OM? Precies, het ministerie van (Veiligheid en) Justitie. Dus hetzelfde ministerie als de politie.
Daarmee is het nu dus aangetoond dat deze opmerking onjuist is.
quote:

[..]

Ook jouw eerste stelling was onjuist: De Rijksrecherche is in 1897 opgericht en heeft in de Nederlandse rechtsstaat een bescheiden, maar markante rol. Zij is onderdeel van de Nederlandse politie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksrecherche
Voor wie gaat trollen dat Wikipedia geen bewijs is, dat klopt maar bij dergelijk eenvoudige materie durf ik voor dit specifieke doeleinde (een forum) nog wel te speculeren dat het klopt, als iemand kan aantonen dat het onjuist is dan zal dat snel genoeg gebeuren.
#NoDAPL
pi_154173695
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij bent degene die hier aan het trollen is! Ik reageer inhoudelijk en in dit geval feitelijk correct, jij komt met een reactie zonder inhoud.
Mooi, maar je slaat de plank dus weer mis.
pi_154173758
Oh, wacht ik ben in de war. De Rijksrecherche valt onder het OM. Het OM valt wel onder V&J. :@

Hoe dan ook; de Rijksrecherche staat los van de politie. De Korpschef van de politie heeft geen enkele zeggenschap over de Rijksrecherche.
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:25:35 #141
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173770

[ Bericht 100% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-07-2015 16:25:42 ]
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:27:13 #142
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173809
quote:
11s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:25 schreef k_man het volgende:
Oh, wacht ik ben in de war. De Rijksrecherche valt onder het OM. Het OM valt wel onder V&J. :@
Het kan gebeuren, in ieder geval erken jij het meteen, dat siert je.

quote:
Hoe dan ook; de Rijksrecherche staat los van de politie. De Korpschef van de politie heeft geen enkele zeggenschap over de Rijksrecherche.
Dat laatste kan kloppen, dat zou ik moeten opzoeken, maar de rijksrecherche staat niet los van de politie, het is een onderdeel van de Nederlandse politieorganisatie. De rijksrecherche is dus een van de takken in het organogram van de Nederlandse politie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-07-2015 16:39:45 ]
#NoDAPL
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:29:43 #143
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154173880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:22 schreef Downwards het volgende:

[..]

Mooi, maar je slaat de plank dus weer mis.
Jij blijft volharden in jouw getrol maar hier is toch echt aangetoond dat ik gelijk had en dat k_man zich vergiste, wat hij zelf erkende. Verder snap ik sowieso niet waarom jij je ermee bemoeit aangezien wij dit tussen ons ging. Als jij ook nu blijft volharden in jouw getrol dan kom jij op mijn negeerlijst. Laat het eens los dat ik elders heb aangegeven dat voor mij techno geen muziek is. ;)
#NoDAPL
pi_154173990
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat laatste kan kloppen, dat zou ik moeten opzoeken, maar de rijksrecherche staat niet los van de politie, het is een onderdeel van de Nederlandse politieorganisatie. De rijksrecherche is dus een van de takken in het organigram van de Nederlandse politie.
Nee, je zult het niet aantreffen in organogrammen van de politie. Het valt - zoals gezegd - onder verantwoordelijkheid van het OM en het OM maakt uiteraard geen deel uit van de politie. :)

quote:
De Rijksrecherche houdt zich primair bezig met opsporingsonderzoeken tegen (semi-) overheidsfunctionarissen (ambtenaren). De Rijksrecherche valt als enige onderdeel van de Nederlandse politie onder de verantwoordelijkheid van het College van procureurs-generaal van het Openbaar Ministerie. Zo vertolkt de Rijksrecherche de rol van onpartijdige instantie die (vermeend) strafbaar gedrag binnen de overheid onderzoekt.

De Rijksrecherche kan bij vermeend strafbaar gedrag binnen de overheid een onderzoek instellen. Dat gebeurt echter alleen in opdracht van de Coördinatie Commissie Rijksrecherche (CCR) op verzoek van de hoofdofficier van justitie. De Rijksrecherche speelt een belangrijke rol bij het voorkomen van ambtelijke corruptie. Regelmatig adviseert zij naar aanleiding van onderzoeken beleidsmakers. Daarnaast onderzoekt de Rijksrecherche schietincidenten waarbij een politiefunctionaris een burger ernstig of dodelijk heeft verwond.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 16:37:35 ]
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:37:59 #145
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154174092
quote:
7s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Nee, het is geen onderdeel van de politie. Het valt - zoals gezegd - onder het OM en het OM maakt uiteraard geen deel uit van de politie. :)
Volgens wat er op Wikipedia staat is het wel een onderdeel van de Nederlandse politie. Zie het citaat wat ik heb gegeven. De leiding ligt bij justitie maar de rijksrecherche is volgens die wiki organisatorisch een tak van de politie. Dat is zeer goed mogelijk.
Los hiervan, zou het praktisch gezien enig verschil maken, justitie en politie werken de hele tijd samen met hetzelfde doel, dat zijn toch twee handen op 1 buik? Hoe onafhankelijk kan justitie zijn als het de hele tijd moet samenwerken met de politie en ze steeds hetzelfde doel hebben: wetsovertreders pakken.

Volgens deze website van de overheid zou rijksrecherche wel op zichzelf staan.
http://www.rijksoverheid.(...)ganisatie/organogram
Anderzijds, er werken wel politie-agenten voor de rijksrecherche (die hebben allemaal de politieschool gevolgd) dus ik begrijp de verwarring.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-07-2015 16:44:30 ]
#NoDAPL
pi_154174145
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Volgens wat er op Wikipedia staat is het wel een onderdeel van de Nederlandse politie. Zie het citaat wat ik heb gegeven. De leiding ligt bij justitie maar de rijksrecherche is volgens die organisatorisch een tak van de politie. Dat is zeer goed mogelijk.
Los hiervan, zou het praktisch gezien enig verschil maken, justitie en politie werken de hele tijd samen met hetzelfde doel, dat zijn toch twee handen op 1 buik? Hoe onafhankelijk kan justitie zijn als het de hele tijd moet samenwerken met de politie en ze steeds hetzelfde doel hebben: wetsovertreders pakken.
Je zou dit eens tegen een rechercheur van de politie moeten zeggen, dan word je keihard uitgelachen. Als het OM en de politie echt twee handen op één buik waren, zou dat het werk van veel politiemensen een stuk makkelijker maken! :D
  woensdag 8 juli 2015 @ 16:42:24 #147
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154174220
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Je zou dit eens tegen een rechercheur van de politie moeten zeggen, dan word je keihard uitgelachen. Als het OM en de politie echt twee handen op één buik waren, zou dat het werk van veel politiemensen een stuk makkelijker maken! :D
Ik geloof best dat openbare aanklagers wel eens lastig kunnen worden als poltiie-agenten bepaalde regels hebben overtreden die de veroordeling in gevaar brengen maar ze hebben ook enorm veel dezelfde doelen, uiteindelijk willen ze beide dat de wetsovertreders gepakt en gestraft worden.
#NoDAPL
pi_154174884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik geloof best dat openbare aanklagers wel eens lastig kunnen worden als poltiie-agenten bepaalde regels hebben overtreden die de veroordeling in gevaar brengen maar ze hebben ook enorm veel dezelfde doelen, uiteindelijk willen ze beide dat de wetsovertreders gepakt en gestraft worden.
Uiteraard, dat is het doel van de complete keten en geldt zowel voor OM, ZM als politie. Dat pakken en straffen van wetsovertreders kan dus ook politiemedewerkers betreffen.

Wij hebben overigens geen 'openbaar aanklagers'. Je kijkt kennelijk teveel tv. Wij hebben Officieren van Justitie.

Om even te duiden dat politie en Rijksrecherche zeker niet twee handen op één buik zijn: wellicht herinner je nog een bericht dat een aantal maanden geleden in de media was: politieagenten die onderwerp zijn van een onderzoek door de Rijksrecherche moeten - volgens de Rijskrecherche zelf - altijd de formele status van 'verdachte' krijgen (dat gebeurt nu niet altijd). Dat voorstel viel buitengewoon slecht bij de politie, die juist vindt dat agenten - die bij de uitoefening van hun beroep geweld hebben moeten gebruiken - in geen enkel geval moeten worden aangemerkt als 'verdachte' (dit laat onverlet dat er wel onderzoek naar het toegepaste geweld gedaan moet worden).

Politie en Rijksrecherche zijn geen vriendjes!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2015 17:07:35 ]
pi_154180653
quote:
De burgemeester van Den Haag Jozias van Aartsen heeft toegegeven dat er racisme en het gebruik van verkeerd geweld voorkomt binnen de politiekorpsen.
Vuile vieze racisten met hun rotkop!
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_154181210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 20:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Vuile vieze racisten met hun rotkop!
Een bron

Overigens staat er in dat bericht meer interessants.

• Er is kennelijk meer beeldmateriaal dan alleen "het filmpje":
quote:
Waarnemend hoofdofficier van justitie Kitty Nooy verklaart dat het nog maanden duurt voor het onderzoek naar de dood van Henriquez klaar is. Er zijn heel veel beelden en verklaringen binnengekomen, omdat de fatale arrestatie gebeurde op een druk festival. ''De mailbox van de Rijksrecherche is ontploft'', zei Nooy.
• Wellicht vanavond nog een ministeriele verklaring:
quote:
Omstanders filmden het incident. Daarop was te zien hoe de agenten ogenschijnlijk de nekklem hanteerden op de arrestant. Van Aartsen ging daar ook op in; volgens hem doet minister Ard van der Steur daar "hoogstwaarschijnlijk" later woensdagavond een mededeling over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')