quote:Bakker Schilderswijk doet aangifte geweld ME
De eigenaar van een bakkerszaak in de Haagse Schilderswijk heeft aangifte gedaan tegen de politie omdat hij in zijn zaak zonder aanleiding door ME'ers is geslagen. Hij en zijn jongere broer Yusuf stonden in de relnacht van woensdag op donderdag achter de toonbank toen ze er met de wapenstok van langs kregen.
De broers hebben er onder meer gekneusde ribben aan overgehouden. Yunus werd hard aangepakt toen hij als eigenaar de zaak niet meteen wilde verlaten omdat hij nog brood moest bakken.
Yusuf kreeg klappen toen hij de ME'er die zijn broer sloeg, wilde tegenhouden. Ze dienen ook een klacht in bij de korpschef en bij burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag. De rellen in de Schilderswijk ontstonden vorige week na de dood van de Arubaan Mitch Henriquez, die hoogstwaarschijnlijk is gestikt door toedoen van agenten die hem arresteerden.
Wat bezielt die mensen om een bakker uit zijn eigen zaak te halen?quote:
Goed opgeleid dus, mits dat het klopt, of zouden ze hulp agenten erop gezet hebben?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat bezielt die mensen om een bakker uit zijn eigen zaak te halen?
Er waren rellen en plunderingen, de ME ziet in het heetst van de strijd mensen in een winkel, dan is het niet heel verwonderlijk dat ze even gaan kijken wat er binnen gebeurt. Maar om dan de bakker gelijk neer te tikken slaagt ook nergens op natuurlijkquote:Op maandag 6 juli 2015 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Goh wat doet een bakker snachts in zijn bakkerij?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Er waren rellen en plunderingen, de ME ziet in het heetst van de strijd mensen in een winkel, dan is het niet heel verwonderlijk dat ze even gaan kijken wat er binnen gebeurt. Maar om dan de bakker gelijk neer te tikken slaagt ook nergens op natuurlijk
racial profiling, wellichtquote:Op maandag 6 juli 2015 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Weet jij niet.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Goh wat doet een bakker snachts in zijn bakkerij?
Brood bakken?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is dan ook een vraag.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Weet jij niet.
Misschien is hij een bom bakken.
Daarom heeft Anita ook een heel peloton mee naar huis genomen.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:47 schreef Fokker89 het volgende:
Mja, dat is wel een beetje achterlijk, die ME'ers zijn vaak ook niet de rustigste jongens.
quote:Op maandag 6 juli 2015 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt me gezien de namen een Turkse/Arabische bakkerij, die bakken het meeste gewoon zelf. En gezien het weer de tijd van het jaar is, moet dat brood er wel extra vroeg zijnquote:Op maandag 6 juli 2015 16:51 schreef tralalala het volgende:
[..]
Weet ik veel, 90% van de "bakkers" krijgen hun brood gewoon aangeleverd dus.
Dat je eventjes wil bekijken wie wie is begrijp ik maar dat kan inderdaad ook op een normale manier. Desnoods bel je even bij de buren aan om te vragen of dat de persoon in kwestie inderdaad in die zaak werkt. Je haalt de eigenaar uit een zaak terwijl die open staat en broden verbranden. Misschien ook weer een teken van gebrekkige training?quote:Op maandag 6 juli 2015 16:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Er waren rellen en plunderingen, de ME ziet in het heetst van de strijd mensen in een winkel, dan is het niet heel verwonderlijk dat ze even gaan kijken wat er binnen gebeurt. Maar om dan de bakker gelijk neer te tikken slaagt ook nergens op natuurlijk
Het zou me niet verbazen.quote:
Die mensen beginnen vaak rond een uur of 4, als het een echte bakker is (zelf brood maken), aangezien mensen 's ochtends brood willen halen. Bedenk zelf maar allerlei redenen waarom ze nog een paar uur eerder zouden moeten beginnen in bepaalde gevallen.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik was niet serieus....quote:Op maandag 6 juli 2015 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen.
[..]
Die mensen beginnen vaak rond een uur of 4, als het een echte bakker is (zelf brood maken), aangezien mensen 's ochtends brood willen halen. Bedenk zelf maar allerlei redenen waarom ze nog een paar uur eerder zouden moeten beginnen in bepaalde gevallen.
Heb jij eigenlijk wel beelden gezien van de rellen en zo?quote:Op zaterdag 4 juli 2015 23:39 schreef Tamabralski het volgende:
Antillianen/Arubanen houden wel van rellen hier in Den Haag. Onrustig als een stel apen altijd lekker de boel opjutten. Want dat is gaaangster Swa. Heb geen medelijden met dat schijnheilige tyfusvolk.
Bakkers bakken meestal in de nacht of in de hele vroege ochtend. Dat heeft weinig met de tijd van het jaar te maken.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het lijkt me gezien de namen een Turkse/Arabische bakkerij, die bakken het meeste gewoon zelf. En gezien het weer de tijd van het jaar is, moet dat brood er wel extra vroeg zijn
Tja maar was of is het niet ramadan, ze mogen toch niet eten dan overdag, dus kunnen ze dan niet net zo goed overdag bakken?quote:Op maandag 6 juli 2015 17:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Bakkers bakken meestal in de nacht of in de hele vroege ochtend. Dat heeft weinig met de tijd van het jaar te maken.
quote:Op maandag 6 juli 2015 17:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja maar was of is het niet ramadan, ze mogen toch niet eten dan overdag, dus kunnen ze dan niet net zo goed overdag bakken?
Neem deze reactie aub niet serieus he!
Sukkel.quote:Op maandag 6 juli 2015 18:12 schreef kurk_droog het volgende:
Bij de naam van de bakker sta ik al meteen aan de zijde van de politie.
Doe ik ook als een hondje kwispel ik met mijn staart dan!quote:Op maandag 6 juli 2015 18:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jouw simpelheid dan over het waarheidsgehalte van dit verhaalquote:Op maandag 6 juli 2015 18:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de Nederlandse bakkers zou een bakker en geen 'bakker' zijn? Als je hetzelfde brood krijgt als bij de supermarkt, wat in veel gevallen zo is, dan voegt de bakker niets toe, ik verwacht toch wel iets meer dan dat van een bakker. Misschien zou ik ook eens een Turkse bakker moeten uitproberen.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:54 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het lijkt me gezien de namen een Turkse/Arabische bakkerij, die bakken het meeste gewoon zelf. En gezien het weer de tijd van het jaar is, moet dat brood er wel extra vroeg zijn
Wel weer een beetje jammer dat die islamitische bakkers "vergeten" te vermelden dat hun zaak als vluchtroute gebruikt kon worden voor de rellende moslims zodat ze uit handen van de politie konden blijven.quote:
Lang niet alle turkse bakkers bakken zelf, een zeer slimme turk heeft dat ruim 25 jaar geleden al begrepen en is nu dik miljonair met de nodige centrale bakkerijen en leveranties aan turkse en griekse broodverkopers.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de Nederlandse bakkers zou een bakker en geen 'bakker' zijn? Als je hetzelfde brood krijgt als bij de supermarkt, wat in veel gevallen zo is, dan voegt de bakker niets toe, ik verwacht toch wel iets meer dan dat van een bakker. Misschien zou ik ook eens een Turkse bakker moeten uitproberen.
Zoals het café van René in Allo Allo?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wel weer een beetje jammer dat die islamitische bakkers "vergeten" te vermelden dat hun zaak als vluchtroute gebruikt kon worden voor de rellende moslims zodat ze uit handen van de politie konden blijven.
Jammer. Dus beter maar altijd vragen of dat ze zelf het brood bakken.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Lang niet alle turkse bakkers bakken zelf, een zeer slimme turk heeft dat ruim 25 jaar geleden al begrepen en is nu dik miljonair met de nodige centrale bakkerijen en leveranties aan turkse en griekse broodverkopers.
Ik weet niet of dat dat waar is maar zou het zo erg zijn? Vluchten is gelukkig niet strafbaar in Nederland, laten we dat vooral zo houden. Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze worden gepakt en ik heb geen medelijden als ze worden gepakt maar een kat- en muisspelletje hoort er bij. Laat iemand dat gebouw in de gaten houden, regel dat je dat gebouw mag doorzoeken en klaar is kees. Daarvoor hoef je geen klappen uit te delen. Je hebt trouwens een goed punt dat de journalistiek in Nederland vaak nogal waardeloos is, volledige informatie geven is helaas een uitzondering.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Wel weer een beetje jammer dat die islamitische bakkers "vergeten" te vermelden dat hun zaak als vluchtroute gebruikt kon worden voor de rellende moslims zodat ze uit handen van de politie konden blijven.
Nee, op humor heb ik onze moslimvrienden nog nooit kunnen betrappen.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zoals het café van René in Allo Allo?
Ja, sommige doen het wel, anderen niet, uiteindelijk is het allemaal lekker brood.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jammer. Dus beter maar altijd vragen of dat ze zelf het brood bakken.
Café Candide van Albert Foiret in Secret Army dan, de serieuze reeks waar Allo Allo een parodie op was...quote:Op maandag 6 juli 2015 21:43 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee, op humor heb ik onze moslimvrienden nog nooit kunnen betrappen.
Ik zeg nergens dat dat "erg" zou zijn, wil alleen maar aangeven dat er zeer waarschijnlijk wel meer achter zit dan alleen maar een zielig huil verhaal van een paar moslims, daar hebben we er genoeg van gezien, gelezen EN onderuit gehaald de laatste tijd.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat dat waar is maar zou het zo erg zijn? Vluchten is gelukkig niet strafbaar in Nederland, laten we dat vooral zo houden. Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze worden gepakt en ik heb geen medelijden als ze worden gepakt maar een kat- en muisspelletje hoort er bij. Laat iemand dat gebouw in de gaten houden, regel dat je dat gebouw mag doorzoeken en klaar is kees. Daarvoor hoef je geen klappen uit te delen. Je hebt trouwens een goed punt dat de journalistiek in Nederland vaak nogal waardeloos is, volledige informatie geven is helaas een uitzondering.
Elk pand met een voor- en achterdeur kan als vluchtroute worden gebruikt, ongeacht of er iemand aanwezig is. Je bent nu wel een beetje spijkers op laag water aan het zoeken om maar moslims te kunnen bashen.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat is een voor de hand liggend maar zeer goed punt! Doordat ze geen nummer dragen zijn ze niet accountable, dat is heel erg slecht! Op zijn minst zou iedere ME-agent een nummer moeten dragen en zou elke ME-actie gefilmd moeten worden. Je zou 1 medewerker - het liefst van buiten de politie, bijvoorbeeld een journalist - met een handcamera alles moeten laten filmen en een deel van de agenten een lichaamscamera (bodycam) moeten laten dragen. In dat geval voorkom je dat mensen over de schreef gaan. Bij de politie moet dat in een centraal informatiesysteem worden bijgehouden (lijst met namen en nummers en videobeelden) waar niets uit verwijderd kan worden door hen (enkel iets toevoegen) en waar naast de politie ook aanklagers en rechters toegang toe hebben indien ze zich met dit type rechtszaken bezig houden.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
Wat ik overigens vreemd van in Nederland; ME'ers hebben geen nummer.
Heb het niet handig beschreven, had kunnen weten dat de policor verdedigers dat zouden gebruiken, dom.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Elk pand met een voor- en achterdeur kan als vluchtroute worden gebruikt, ongeacht of er iemand aanwezig is. Je bent nu wel een beetje spijkers op laag water aan het zoeken om maar moslims te kunnen bashen.
Mij als policor wegzettenquote:Op maandag 6 juli 2015 21:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Heb het niet handig beschreven, had kunnen weten dat de policor verdedigers dat zouden gebruiken, dom.
De bakkerij IS gebruikt als vluchtroute door de rellende moslimjongeren, gefaciliteert door de twee turkse "bakkers"
Dat hebben ze verleden jaar, 10 augustus 2014 gedaan, toen is de desbetreffende journalist en zijn camera met stenen bekogeld en kapot gemaakt door rellende moslims in de shariadriehoek.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een voor de hand liggend maar zeer goed punt! Doordat ze geen nummer dragen zijn ze niet accountable, dat is heel erg slecht! Op zijn minst zou iedere ME-agent een nummer moeten dragen en zou elke ME-actie gefilmd moeten worden. Je zou 1 medewerker - het liefst van buiten de politie, bijvoorbeeld een journalist - met een handcamera alles moeten laten filmen en een deel van de agenten een lichaamscamera (bodycam) moeten laten dragen. In dat geval voorkom je dat mensen over de schreef gaan. Bij de politie moet dat in een centraal informatiesysteem worden bijgehouden (lijst met namen en nummers en videobeelden) waar niets uit verwijderd kan worden door hen (enkel iets toevoegen) en waar naast de politie ook aanklagers en rechters toegang toe hebben indien ze zich met dit type rechtszaken bezig houden.
Zij zijn zeker niet braaf (extreem opstandig, vol met haat) maar de ME wordt niet alleen tegen vervelende 'moslims' ingezet. Op het moment dat een journalist een ME-actief film dan moeten er natuurlijk agenten worden toegewezen om die man te beschermen op het moment dat dat nodig is. Op dat moment is er geen sprake meer van een kat- en muisspelletje maar van mishandeling en geweld en dan kan je die mensen direct oppakken en laten vervolgen voor mishandeling en geweld en zo. Ik vind het prima als er over en weer wat klapjes worden uitgedeeld zolang het op een mannelijke wijze gebeurt (fair fight) maar een journalist die filmt daar moet je vanaf blijven, die is geen deelnemer aan het gevecht.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat hebben ze verleden jaar, 10 augustus 2014 gedaan, toen is de desbetreffende journalist en zijn camera met stenen bekogeld en kapot gemaakt door rellende moslims in de shariadriehoek.
Laten we ons eerst maar eens focussen op losgeslagen moslims die denken dat ze alles mogen inplaats van enige waarde hechten aan islamzieligheidsverhaaltjes om politie en me af te zeiken.
Zo braaf zijn ze echt niet.
Dit dus. Ik heb helemaal geen problemen met hard optreden van de de ME daar, graag zelfs. En denken dat mensen rechten hebben tegenover de politie..flikker op man. Als je gewoon doet wat ze in het moment zeggen doen ze je helemaal niets. Als je bijdehand gaat lopen doen of erger verdien je het ook.quote:Op maandag 6 juli 2015 21:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat hebben ze verleden jaar, 10 augustus 2014 gedaan, toen is de desbetreffende journalist en zijn camera met stenen bekogeld en kapot gemaakt door rellende moslims in de shariadriehoek.
Laten we ons eerst maar eens focussen op losgeslagen moslims die denken dat ze alles mogen inplaats van enige waarde hechten aan islamzieligheidsverhaaltjes om politie en me af te zeiken.
Zo braaf zijn ze echt niet.
Dat is niet altijd zo natuurlijk. Daarom zijn de geluiden om politieagenten in die regio met GoPro's uit te rusten wel een goed idee eigenlijk.quote:Op maandag 6 juli 2015 23:09 schreef kurk_droog het volgende:
Als je gewoon doet wat ze in het moment zeggen doen ze je helemaal niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |