abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 juli 2015 @ 19:29:49 #226
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154252852
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:27 schreef hans1985 het volgende:
wel opvallend dat het veelal getinte mensen zijn die sterven.
verzetten die zich dan harder?
Of politie-agenten gebruiken meer geweld omdat ze banger zijn of beide. Wie zal het zeggen. Het is niet zo belangrijk, ze behoren in staat te zijn om iemand te incapaciteren zonder hem in gevaar te brengen of ernstig letsel (ernstiger dan een blauwe plek of een gekneusde vinger) toe te brengen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_154253167
quote:
Nee, die zijn vaker crimineel dus die worden logischerwijs ook vaker gearresteerd.
pi_154253246
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het niet weigeren van de opdracht.
Het niet inschakelen van dierentuinmedewerkers en ondertussen het beest in een bepaald gebied houden waar het niet al te veel schade aan kan richten (of dit te proberen) terwijl die medewerker komt. Ik weet niet hoeveel mensen in Nederland getraind zijn in het afschieten van verdovingspijltjes maar je moet toch zeker binnen een uur of 2 iemand ter plaatse kunnen krijgen?
Het merkwaardige aan dat stukje in de Telegraaf is juist dat het verhaal afkomstig is van de 'deskundige' die erbij was. Wat heeft die dan gedaan? Er bij staan kijken? :?
pi_154253328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waarmee we bij een fundamenteel probleem uitkomen: dat poltie-agenten niet worden vervolgd in Nederland als ze een strafbaar feit pleegden terwijl ze in functie waren. Dit moet veel beter worden geregeld in Nederland! Zorg er eens voor dat burgers aangifte kunnen doen tegen politie-agenten. Door vervolging mogelijk te maken - realistisch gezien - zorg je ervoor dat ze in de toekomst minder snel de wet overtreden. Politie-agenten zijn wat dat betreft net als alle andere burgers.
Dat kan gewoon Bram en dat weet jij heel goed, want dat is je inmiddels al wel tien keer verteld.

Het bewijs was bovendien deze week nog in het nieuws; die twee agenten die achterin hun dienstauto seks hadden met een dronken vrouw. Daar is aangifte tegen gedaan, die zijn ontslagen en die zijn inmiddels veroordeeld tot een celstraf. Hoe is dat dan mogelijk Bram?

Overigens zijn de vijf agenten om wie het hier gaat geschorst en officieel aangemerkt als 'verdachte'. Wat had er - gedurende het onderzoek - volgens jou dan nog meer moeten gebeuren Bram?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2015 19:53:44 ]
pi_154254308
quote:
13s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Het bewijs was bovendien deze week nog in het nieuws; die twee agenten die achterin hun dienstauto seks hadden met een dronken vrouw. Daar is aangifte tegen gedaan, die zijn ontslagen en die zijn inmiddels veroordeeld tot een celstraf. Hoe is dat dan mogelijk Bram?

Daar lag het bewijs ook van op hun achterbank niet?
Wel lekker dat zoiets gebeurt vindt ik, maar om dan gelijk alles maar als zijnde goed op eerlijk te bestempelen?
Wacht met smart af wat er met deze gaat gebeuren, is het niet om de nekklem dan wel om het niet verlenen van eerste hulp, wat niet gehoeven had als ze, ze waren immers met genoeg man.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2015 20:44:49 ]
pi_154254719
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:39 schreef john2406 het volgende:
Daar lag het bewijs ook van op hun achterbank niet?
Dat wisten ze natuurlijk pas nadat er onderzoek gedaan is. Volgens Bram kun je niet eens aangifte doen, laat staan dat er werkelijk iets gebeurt.
pi_154254746
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat wisten ze natuurlijk pas nadat er onderzoek gedaan is. Volgens Bram kun je niet eens aangifte doen, laat staan dat er werkelijk iets gebeurt.
Ik denk dat de media in dit geval de aangifte wel dik en dubbel erop heeft gelegd niet?
pi_154254788
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat de media in dit geval de aangifte wel dik en dubbel erop heeft gelegd niet?
Ik snap niet wat je bedoelt. Hoe kun je een aangifte dik en dubbel ergens op leggen?

Er is gewoon aangifte gedaan, er is een onderzoek ingesteld, ze zijn vervolgd en veroordeeld.
pi_154254816
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 20:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt. Hoe kun je een aangifte dik en dubbel ergens op leggen?

Er is gewoon aangifte gedaan, er is een onderzoek ingesteld, ze zijn vervolgd en veroordeeld.
Je hebt gelijk en ik mijn rust.
Sorry hoor.
pi_154256245
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 19:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zijn punt was dat ze die burger hadden moeten helpen, niet de politieagenten die deze burger juist ernstig in gevaar brachten met als gevolg dat hij overleed.
Niemand doet dit met 5 agenten die al om het slachtoffer heen staan. Dat gebeurd echt gewoon bijna nooit. En waarom zouden ze? Je ziet politie dus denkt dat het wel in orde is. Tenminste zo zou ik denken en gewoon weer lekker verder feesten en mij er niet om bekommeren.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 11 juli 2015 @ 22:05:17 #236
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154256398
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 21:59 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Niemand doet dit met 5 agenten die al om het slachtoffer heen staan. Dat gebeurd echt gewoon bijna nooit. En waarom zouden ze? Je ziet politie dus denkt dat het wel in orde is. Tenminste zo zou ik denken en gewoon weer lekker verder feesten en mij er niet om bekommeren.
Doorgeslagen individualisme. Als je ziet dat het slachtoffer bewusteloos is en je ziet dat ze hen verplaatsen en je hebt enige basale EHBO-kennis of medische kennis dan is het je burgerplicht om die agenten te wijzen op de risico's en hen verantwoordelijk te stellen - in dit geval via het publieke gerecht genaamd media - voor de gevolgen.
#NoDAPL
pi_154256894
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Doorgeslagen individualisme. Als je ziet dat het slachtoffer bewusteloos is en je ziet dat ze hen verplaatsen en je hebt enige basale EHBO-kennis of medische kennis dan is het je burgerplicht om die agenten te wijzen op de risico's en hen verantwoordelijk te stellen - in dit geval via het publieke gerecht genaamd media - voor de gevolgen.
Ja hoor goos, dit doet iedereen... dat hebben we wel gezien die dag ;)

Nogmaals; dit doet echt helemaal niemand en dit gaat ook niemand doen. Mensen hiervoor vervolgen is dan ook gewoon compleet kansloos!
Zonder wrijving geen glans
pi_154259717
quote:
De emoe was trouwens ook lichtgetint EN hij had een bontkraag #truestorybro
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_154260664
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 00:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De emoe was trouwens ook lichtgetint EN hij had een bontkraag #truestorybro
#jesuisemoe
pi_154299269
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2015 22:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja als je die nog erop moet wijzen dat ze het verkeerd of niet goed doen, hoeven ze er toch niet te zijn voor dat geld wat ze krijgen of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2015 14:53:12 ]
  maandag 27 juli 2015 @ 15:11:59 #241
16715 Mylene
*schatje*
pi_154675323
quote:
Late verklaring over dood van Wensly Udenhout
’Politie hield fatale nekklem jaren stil’

In het onderzoek naar een mogelijk fatale nekklem-zaak heeft een oud-politieman zijn jarenlange stilzwijgen doorbroken en een verklaring afgelegd over de dood van Surinamer Wensly Udenhout (39).

Volgens de ex-agent heeft een hondengeleider van de Amsterdamse politie die Udenhout tijdens diens arrestatie in juni 2013 in een nekgreep nam, van meet af aan geweten dat de Surinaamse man door zijn optreden is overleden. De hondengeleider zou al jaren verboden middelen gebruiken die hem uitermate agressief maken.

De oud-politieman: „Enkele uren na het overlijden van Udenhout heeft de hondengeleider in zijn directe omgeving gezegd dat hij het slachtoffer heeft vermoord. Hij gebruikte daarbij de woorden ’ik heb hem gechoket (verstikt) tot hij slap werd’. Hij wist heel goed wat zijn optreden veroorzaakt heeft.”

Opgefokt

De hondengeleider is volgens zijn collega al veel vaker gewelddadig tekeergegaan tijdens diensttijd. „Hij gebruikt al jaren anabole steroïden en is daardoor ook tijdens werktijd enorm opgefokt en gewelddadig. Hij heeft veel meer feiten op zijn naam die deels door Interne Zaken zijn onderzocht. Dat is allemaal bekend bij de Amsterdamse politie.”

De verklaring gaat straks een rol spelen bij een beklagprocedure die Udenhouts nabestaanden en hun advocaat Gerald Roethof hebben aangespannen bij het gerechtshof in Amsterdam. De hondengeleider werd nooit op non-actief gezet, niet strafrechtelijk vervolgd en is nog steeds in dienst. De rijksrecherche bestempelde het politieoptreden als rechtmatig en het OM seponeerde destijds de zaak.

Volgens advocaat Roethof is de nu afgelegde verklaring van groot belang. „In het dossier is er niets over terug te vinden en wordt volledig in het midden gelaten hoe Udenhout omkwam; of door een nekklem, of omdat er een aantal agenten boven op hem zat of vanwege mogelijke gezondheidsproblemen. Deze verklaring is expliciet en laat weinig ruimte voor twijfel. De waarheid omtrent Udenhouts overlijden is jarenlang onder de pet gehouden bij de politie. Ik hoop dat er meer agenten komen die hun mond opendoen.”

De oud-politieman wil uit angst voor represailles door zijn collega’s anoniem blijven. Volgens Roethof hoeft dat voor het hof geen beletsel te zijn. „Het gerechtshof kan de rechter-commissaris opdracht geven voor nader onderzoek. Als de rechter-commissaris de angst voor represailles reëel acht, kan deze de getuige ook anoniem horen. Ik hoop dat het hof deze zaak voor nader onderzoek gaat aanhouden.”

De inspectie van Veiligheid en Justitie doet sinds de dood van Mitch Henriquez, eerder deze maand in Den Haag, onderzoek naar het gebruik van de nekklem door de politie. Nederlandse agenten worden daar niet op getraind, maar gebruiken de nekklem wel. In veel andere Europese landen is het gebruik van de riskante wurggreep verboden.

Udenhout was in juni 2013 op vakantie in Nederland, toen hij na het roken van een joint in een psychotische toestand raakte. „Hij stond schreeuwend op het balkon van de flat van een vriend”, kijkt advocaat Roethof terug. „Hoewel hij zich dus niet op straat bevond, vond de politie het toch nodig om in te grijpen.”

Een vriend van Udenhout waarschuwde de twee toegesnelde agenten dat de man ernstig in de war was en psychische hulp nodig had. Tegen de richtlijnen in probeerden de politiemannen de Surinamer echter toch zelf aan te houden. Udenhout, een boom van een man die ruim honderd kilo woog, verzette zich hevig.

De agenten riepen versterking in van zes collega’s, onder wie twee hondengeleiders. Vijf man gingen boven op de verwarde man zitten, de zesde politieman – een van de hondengeleiders – legde een nekklem aan. Kort erna raakte Udenhout bewusteloos en werd hij naar het ziekenhuis afgevoerd.

Roethof: „Bij reanimatie kwam zijn hart weer op gang, maar uiteindelijk is Wensly Udenhout net als Mitch Henriquez door zuurstoftekort overleden. Het vermoeden bestaat dat dit is ontstaan door de nekklem.”
bron
  maandag 27 juli 2015 @ 16:39:12 #242
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154677635
Niet enkel meer een doofpotcultuur bij het leger (het vernietigde fotorolletje, Spijkers) maar nu ook bij onze politie. Het gaat lekker zo.
#NoDAPL
  maandag 27 juli 2015 @ 16:46:07 #243
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_154677806
Wij hebben in Nederland dus een politie waarbij het prima mogelijk is dat de agenten anabole steroïden of soortgelijke drugs gebruiken, de collega's dit al jarenlang weten, de leiding dit dus ook zou moeten weten en niemand ingrijpt. Respect voor de collega die nu wel eens ingrijpt, ik heb er begrip voor dat hij dat enkel anoniem wil doen.
#NoDAPL
pi_154679076
Ook leuk leesvoer bij deze discussie. Helaas wel achter paywall:

https://blendle.com/i/tpo(...)azine-20150721-79640 of https://magazine.theposto(...)itie-is-de-weg-kwijt

quote:
De politie is de weg kwijt

De politie in Nederland is de weg kwijt. Dat is een flinke stelling, maar toch durf ik hem zonder schroom wel aan. Sinds wanneer is het normaal om aantoonbaar en bij herhaling te liegen in persberichten om het volk te misleiden?

In de afgelopen weken hebben we grote verontwaardiging gezien bij samenleving en politie over enkele incidenten rond politiegeweld. Ergerlijk genoeg is die verontwaardiging deels gebaseerd op foutieve berichtgeving in de media, maar ook deels door persberichten van de politie zelf. En dat is op zijn minst zorgelijk te noemen. Een organisatie die waarheidsvinding hoog in het vaandel zou hebben moeten staan, blijkt ineens rijkelijk te liegen om de publieke opinie te bespelen.Recent is er de zaak van de agent – lid van een arrestatieteam – die een bijrijder bijna uit het leven schoot bij een arrestatie. In vrijwel alle media…
Op een rijtje een paar recente incidenten waarbij de voorlichting en communicatie van de politie heel selectief of zelfs gewoon compleet onwaar was. Met name rondom inzet van geweld en het toepassen van geldende wapeninstructies.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_154689926
Vanaf woensdag, op TV West, iedere week de foto,s van 10 relschoppers op tv. 5 weken lang, op de woensdagavond. Mensen, kijken!!!!
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_154690111
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:18 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Vanaf woensdag, op TV West, iedere week de foto,s van 10 relschoppers op tv. 5 weken lang, op de woensdagavond. Mensen, kijken!!!!
foto's van gezochte verdachten?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_154693814
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 15:11 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Interessant stukje. Het lijkt me een rare situatie met die nekklem. Ten eerste: men wordt er niet op getraind, maar het is een techniek die wel mag worden toegepast (althans niet verboden is). Je zou denken dat het hetzij verboden zou moeten zijn, hetzij dat het is toegestaan, maar dat er dan ook op getraind wordt.

Ten tweede: nu is er dus een methode die wel mag, maar die duidelijk risico's met zich meebrengt. Accepteer je daarmee dan niet impliciet het risico dat het soms verkeerd afloopt? En wanneer het verkeerd afloopt, is dat dan de schuld van de agent? Stel dat een agent een nekklem toepast, in een situatie waarin dat was toegestaan en de arrestant overlijdt... is dat de agent dan aan te rekenen? Of de organisatie die deze riskante methode toestaat?

Vergelijk het met schieten door agenten. Agenten mogen onder bepaalde omstandigheden schieten. Dat is ook een methode die duidelijk risico's inhoudt. Het is niet de bedoeling, maar het zou kunnen dat degene waarop geschoten wordt het niet overleeft. Als de agent zich echter keurig aan alle regels gehouden heeft, dan is er geen probleem: de agent mocht schieten, de agent heeft geschoten en dat houdt nou eenmaal een risico in op dodelijke verwondingen.

Geldt datzelfde dan niet voor de nekklem? Stel, de agent was in een situatie dat de nekklem toegepast mocht worden, hij heeft dat ook daadwerkelijk gedaan. Dat houdt nou eenmaal een risico op verstikking in. Ik denk dus dat het overlijden als gevolg van een nekklem eerder toegerekend moet worden aan degenen die deze methode toestaan dan aan degenen die 'm slechts toepassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 01:12:49 ]
pi_154694146
quote:
99s.gif Op maandag 27 juli 2015 23:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

foto's van gezochte verdachten?
Ja, klopt- *O*
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_154699826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 01:28 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Ja, klopt- *O*
Wat willen ze daarmee bereiken dan?
Dat ik ze spot en hun werk ga doen?

Ben benieuwd of dat betaalnr dan weer in beeld komt?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2015 12:37:01 ]
pi_154700984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat willen ze daarmee bereiken dan?
Dat ik ze spot en hun werk ga doen?
Dat je ze herkent en hun naam doorgeeft, zodat ze opgepakt kunnen worden. :)

quote:
Ben benieuwd of dat betaalnr dan weer in beeld komt?
Welk nummer bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')