SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.Laffe huichelaar
Geloof er niks van.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Laatste seizoen haalt ze denk ik wel, maar dood gaat ze
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op maandag 15 juni 2015 15:07 schreef Amarantha het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:08 schreef chiren het volgende:
[..]
Me neither, ik gok dat zij de song of Fire is en ik hoop dat Jon de song of Ice is.(Y)
quote:Op maandag 15 juni 2015 15:07 schreef Amarantha het volgende:
Omdat Catelynn een jankwijf is en Jon de redder van de wereldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Verwijderd *
Ik vond Catelynn echt leuk. Wellicht dat ik er anders over denk als ik het voor een tweede keer allemaal ga kijken.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:08 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Omdat Catelynn een jankwijf is en Jon de redder van de wereld
Naja ik vond dat ze altijd te lang over die kinderen bleef zaniken, sinds dat afgelopen is vind ik het verhaal van Cersei ook helemaal niet zo interessant meer.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:09 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik vond Catelynn echt leuk. Wellicht dat ik er anders over denk als ik het voor een tweede keer allemaal ga kijken.
@ Cersei: 2 down, 1 to go!quote:Op maandag 15 juni 2015 15:10 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Naja ik vond dat ze altijd te lang over die kinderen bleef zaniken, sinds dat afgelopen is vind ik het verhaal van Cersei ook helemaal niet zo interessant meer.
Jon is morsdood.quote:Op maandag 15 juni 2015 14:48 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik ben er idd eerder zeker van dat Stannis dood is dan dat Jon dat is.
sam gaat jon redden met z'n healing powers die hij geleerd heeft uit boeken.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:14 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Jon is morsdood.
Ik denk alleen niet dat hij dood blijft, maar in principe verdient hij op dit moment zijn plekje in de graveyard.
quote:Op maandag 15 juni 2015 15:16 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
sam gaat jon redden met z'n healing powers die hij geleerd heeft uit boeken.
Nee, de Lord of Light wekt hem weer tot leven.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:16 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
sam gaat jon redden met z'n healing powers die hij geleerd heeft uit boeken.
Ja veel speculaties zeggen dat Jon het kind van Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen is, en dus de échte erfgenaam van de Iron Throne is. En dat Ned dat wist maar het geheim moest houden.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:08 schreef chiren het volgende:
[..]
Me neither, ik gok dat zij de song of Fire is en ik hoop dat Jon de song of Ice is.
Ja die leefde nog wel!quote:Op maandag 15 juni 2015 15:23 schreef BaasBanaan het volgende:
Vraag me trouwens af wat Davos nu gaat doen. Zijn zoon is dood, zijn heer is dood, Shireen is dood. Leefde zijn vrouw nog?
Nog een reden om te denken dat Jon terug komt.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja die leefde nog wel!
De enige logische persoon waar hij nog iets mee zou kunnen, was Jon, lijkt me.
Maar nu? Aangezien hij Mellissandre haat, kiest hij misschien de kant van de White Walkers?
Over zijn geschiedenis en moeder werd veel gehint maar nooit concreet antwoord op gegeven. En bij GoT geloof ik niet dat er soms dingen geroepen worden om maar de tijd te vullen. Elke zin, opmerking etc heeft wel een dubbele betekenis of een verwijzing naar een situatie. Maar in het begin van het eerste seizoen dacht iedereen aan Ned en hoe hij daar wel even orde op zaken geen stellen. Niemand dacht aan Jon op dat moment.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja veel speculaties zeggen dat Jon het kind van Lyanna Stark en Rhaegar Targaryen is, en dus de échte erfgenaam van de Iron Throne is. En dat Ned dat wist maar het geheim moest houden.
Zou dat wel zin hebben als Jon al dood is? Ik dacht dat het echt om het leveren van een offer ging. Stannis heeft ook een deel van zijn leven moeten afstaan voor zijn spookje. Als Jon dood blijft, heeft hij op dat vlak niks meer te geven.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:31 schreef Shakkara het volgende:
Ik denk dat Melisandre Jon's bloed gaat halen en gaat gebruiken in een ritueel om Stannis weer tot leven te wekken.
Dat denk ik niet, ze heeft Stannis de rug toegekeerd.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:31 schreef Shakkara het volgende:
Ik denk dat Melisandre Jon's bloed gaat halen en gaat gebruiken in een ritueel om Stannis weer tot leven te wekken.
Misschien kan hij terug naar dat meisje dat hem leerde lezen??quote:Op maandag 15 juni 2015 15:23 schreef BaasBanaan het volgende:
Vraag me trouwens af wat Davos nu gaat doen. Zijn zoon is dood, zijn heer is dood, Shireen is dood. Leefde zijn vrouw nog?
Waarom is dat nodig, die andere priest haalde die gast ook altijd terug zonder een offer. Kijk maar na het gevecht met The Hound, die man werd meteen teruggehaald zonder bloedvergieten.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:31 schreef Shakkara het volgende:
Aan de andere kant leek ze stomverbaasd dat die andere priest die gave had. Misschien is het wel iets wat zijzelf helemaal niet eens kan? (Of nooit geprobeerd heeft.)quote:Op maandag 15 juni 2015 15:37 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig, die andere priest haalde die gast ook altijd terug zonder een offer. Kijk maar na het gevecht met The Hound, die man werd meteen teruggehaald zonder bloedvergieten.
Daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar, wat is het en wat wil Melisandre werkelijk? Misschien is het gewoon een dikke demoon, al die shit komt aardig overeen met een pact met de duivel, zeker met dat schaduwwezen enzo. Wanhopige mensen die met mooie praatjes van de ene bedreiging (white walkers) in de armen van de andere gelokt worden (een satan-achtig wezen).quote:Op maandag 15 juni 2015 15:34 schreef ToT het volgende:
Ik vraag me af of ooit bekend gaat worden wat die Lord of Light voor wezen is (echt een god of niet), en zo ja; waar die offers precies voor nodig zijn. Gebruikt die entiteit hun energie, of vormen ze zo een soort spiritueel leger voor hem?
Het lijkt op dat hij hun energie gebruikt, want hij heeft die offers NODIG om die wonderen te kunnen verrichten. Het komt niet over als een soort ruilhandel met een oppermachtig wezen.
Thoros had ook niet verwacht dat het kon, tot het lukte. Mel kent de gebeden die Thoros gebruikte. Dat zijn namelijk gewoon de standaardgebedjes die mensen prevelen als er iemand overleden is.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Aan de andere kant leek ze stomverbaasd dat die andere priest die gave had. Misschien is het wel iets wat zijzelf helemaal niet eens kan? (Of nooit geprobeerd heeft.)
Ja idd, dat schaduwwezen was echt geen engel van een goedaardige god, ook al lulde ze iets slaps over dat schaduw door licht gemaakt wordt enzo.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:39 schreef Shakkara het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar, wat is het en wat wil Melisandre werkelijk? Misschien is het gewoon een dikke demoon, al die shit komt aardig overeen met een pact met de duivel, zeker met dat schaduwwezen enzo. Wanhopige mensen die met mooie praatjes van de ene bedreiging (white walkers) in de armen van de andere gelokt worden (een satan-achtig wezen).
Maar blijkbaar zijn die gebeden normaal gesproken holle woorden, anders zou het vrij normaal zijn dat mensen weer tot leven komen.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Thoros had ook niet verwacht dat het kon, tot het lukte. Mel kent de gebeden die Thoros gebruikte
Jep, het is ook de Lord of Light die mensen tot leven wekt, niet de priester die de woorden spreekt.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar blijkbaar zijn die gebeden normaal gesproken holle woorden, anders zou het vrij normaal zijn dat mensen weer tot leven komen.
Klopt, maar waarom werkt het dan niet bij elke priester?quote:Op maandag 15 juni 2015 15:43 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Jep, het is ook de Lord of Light die mensen tot leven wekt, niet de priester die de woorden spreekt.
Ik denk dat dat dus de verkeerde vraag is. Het is niet de vraag waarom het niet bij elke priester werkt, maar waarom het niet bij elke dode werkt.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt, maar waarom werkt het dan niet bij elke priester?
Hmmm ik ga hier ff niet op in i.v.m. boekspoiler.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:44 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik denk dat dat dus de verkeerde vraag is. Het is niet de vraag waarom het niet bij elke priester werkt, maar waarom het niet bij elke dode werkt.
Zodat ze een mega-cliffhanger hadden. Die is echt niet dood. En anders snap ik er geen moer meer van in het volgend seizoen.quote:
Nou mooi, alsof ik daardoor volgend seizoen zou gaan kijken. Breng dan Danerys of Arya om zeep als je iets leuks wil.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zodat ze een mega-cliffhanger hadden. Die is echt niet dood. En anders snap ik er geen moer meer van in het volgend seizoen.
Arya niet man dat personage lijkt wel weggelopen uit een Tarantino filmquote:Op maandag 15 juni 2015 16:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Nou mooi, alsof ik daardoor volgend seizoen zou gaan kijken. Breng dan Danerys of Arya om zeep als je iets leuks wil.
Lekker tegendraads Arya dood maken toch?quote:Op maandag 15 juni 2015 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Arya niet man dat personage lijkt wel weggelopen uit een Tarantino film
Dany zou wel gewoon gedood mogen worden door die Khalesar dat zou echt de beste opening van het seizoen zijn die ik kan bedenken.
Jon, ik zou het leuk vinden als hij dood is maar hij zal wel terugkomen.
Dit was idd 1 van de dingen die ik me ook afvroeg, ja.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:29 schreef Principia het volgende:
Verrassend einde.
Persoonlijk vond ik het een matig seizoen. Ook bij de laatste aflevering kreeg ik weer een gevoel alsof bepaalde verhaallijnen werden afgeraffeld. Heb liever dat er wat minder gebeurd, maar dat het goed wordt uitgewerkt dan dit. Hoe komt Stannis in vredesnaam in dat bos terecht met niemand om zich heen? Met zo'n overmacht van de Boltons vind ik het nogal opmerkelijk dat hij daar zo afgezonderd tussen de bomen ligt met honderden lijken om hem heen.
Hij heulde met de vijand; had een wildling liefje en nu laat hij hen ook nog eens door de poort, terwijl ze 8000 jaar tegen die klootzakken hebben gevochten en kort geleden ook nog het kasteel door hen bestormd is.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
Waarom moest Jon precies dood?
Dat gezeik met Cercei duurde voor mij wat te lang, na 10 sec was het wel duidelijk dat het beschamend was toch? Leek een beetje op tijdvulling omdat ze anders niet weten wat ze moeten laten zien.
Hij liet ze niet door de poort, dat waren de mensen die de poort openden. Oftewel Aliser, die er vervolgens als eerste bij was om een prikje uit te delen.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heulde met de vijand; had een wildling liefje en nu laat hij hen ook nog eens door de poort, terwijl ze 8000 jaar tegen die klootzakken hebben gevochten en kort geleden ook nog het kasteel door hen bestormd is.
Wanneer je dit moet uitleggen weet je gewoon dat die persoon voor geen meter oplet.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij heulde met de vijand; had een wildling liefje en nu laat hij hen ook nog eens door de poort, terwijl ze 8000 jaar tegen die klootzakken hebben gevochten en kort geleden ook nog het kasteel door hen bestormd is.
Hij kon moeilijk zomaar een opdracht weigeren; hij zou ongetwijfeld niet iedereen achter zich hebben gehad en dan zou er een onderlinge slachting gekomen zijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij liet ze niet door de poort, dat waren de mensen die de poort openden. Oftewel Aliser, die er vervolgens als eerste bij was om een prikje uit te delen.
quote:Op maandag 15 juni 2015 16:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ken ook iemand die wel eens van een muurtje is gesprongen. Het komt wel dichtbij zo
Ja je Commander doodsteken is inderdaad makkelijker te verantwoorden tegenover je makkers dan een slechte order negeren.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij kon moeilijk zomaar een opdracht weigeren; hij zou ongetwijfeld niet iedereen achter zich hebben gehad en dan zou er een onderlinge slachting gekomen zijn.
Nu Jon dood is zal er ook wel stennis (niet te verwarren met Stannis) uitbreken, maar geen onderlinge slachtpartijen.
Whehehe zo kun je het ook zien ja, maar bij het weigeren van die order zou er onderling een slachtpartij kunnen uitbreken en zou de poort alsnog geopend kunnen worden. Daarbij zien ze Jon echt als een verrader, dus moest hij dood en niet alleen maar buitengesloten worden met een stel wilden die misschien nog een keer kunnen aanvallen als ze weten hoe weinig mensen er nog maar over zijn bij the wall.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja je Commander doodsteken is inderdaad makkelijker te verantwoorden tegenover je makkers dan een slechte order negeren.
Je moet deze serie niet tegen zo'n hoge meetlat afmeten. Sowieso dat hij te voet is met een klein leger, voorop loopt in de strijd en zo ongeveer als laatste overblijft, is wel erg cliché. Ook dat moment met die kaars dat Brienne net wegloopt als Sansa die kaars aansteekt. Hoe realistisch is dat toeval? Stannis moet net op dat moment aankomen, die schildknaap moet net op dat moment daar hout aan het verzamelen zijn en Sansa dus net op dat moment haar kans zien om de kaars aan te steken. En dat het ook nog eens Brienne is die hem vind en hem kan executeren terwijl er niemand van Bolton in de buurt is is ook wat toevallig.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:29 schreef Principia het volgende:
Verrassend einde.
Persoonlijk vond ik het een matig seizoen. Ook bij de laatste aflevering kreeg ik weer een gevoel alsof bepaalde verhaallijnen werden afgeraffeld. Heb liever dat er wat minder gebeurd, maar dat het goed wordt uitgewerkt dan dit. Hoe komt Stannis in vredesnaam in dat bos terecht met niemand om zich heen? Met zo'n overmacht van de Boltons vind ik het nogal opmerkelijk dat hij daar zo afgezonderd tussen de bomen ligt met honderden lijken om hem heen.
Dat gaat nu sowieso gebeuren, omdat als je het opvolgen van orders zo belangrijk maakt, je ook niet zomaar het gevolg gaat bestrijden. Want wat gaan ze nu doen met die wildlings die ten zuiden van de muur zijn?quote:Op maandag 15 juni 2015 17:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Whehehe zo kun je het ook zien ja, maar bij het weigeren van die order zou er onderling een slachtpartij kunnen uitbreken en zou de poort alsnog geopend kunnen worden. Daarbij zien ze Jon echt als een verrader, dus moest hij dood en niet alleen maar buitengesloten worden met een stel wilden die misschien nog een keer kunnen aanvallen als ze weten hoe weinig mensen er nog maar over zijn bij the wall.
Die steun boeit natuurlijk niet wanneer ze als een groepje plannen om hem te vermoorden. De Snow-volgers kunnen ze gewoon buitensluiten.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:10 schreef Odaiba het volgende:
Ik kan me bijna niet voorstellen dat er bij de Night Watch opeens gen steun meer is voor Jon Snow... Zal dan wel enkel komen door die Wildling actie, maarja ze zijn daar sowieso niet erg slim, met al die verkrachters en moordenaars... Wat een bende mongolen daar.
Ook weer waar, ja!quote:Op maandag 15 juni 2015 17:11 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Je moet deze serie niet tegen zo'n hoge meetlat afmeten. Sowieso dat hij te voet is met een klein leger, voorop loopt in de strijd en zo ongeveer als laatste overblijft, is wel erg cliché. Ook dat moment met die kaars dat Brienne net wegloopt als Sansa die kaars aansteekt. Hoe realistisch is dat toeval? Stannis moet net op dat moment aankomen, die schildknaap moet net op dat moment daar hout aan het verzamelen zijn en Sansa dus net op dat moment haar kans zien om de kaars aan te steken.
Dat mensen op het laatste moment toch weer leven gebeurt in deze serie niet echt, dus ik denk dat Jon Snow gewoon dood is. Moet eerlijk zeggen dat ik deze niet zag aankomen. Ergens wel, omdat dit wel vaker gebeurt, maar in de regel blijven de mensen die deel uitmaken van de rode lijn wel leven. Kennelijk was Snow daad dus geen onderdeel van en gaan we dus ook geen strijd zien waarin de Nights Watch een belangrijke rol speelt in de oorlog tegen de White Walkers.
[..]
Dat gaat nu sowieso gebeuren, omdat als je het opvolgen van orders zo belangrijk maakt, je ook niet zomaar het gevolg gaat bestrijden. Want wat gaan ze nu doen met die wildlings die ten zuiden van de muur zijn?
Je eerste vraag... Heb m maar weggelaten. Ik ben het wel met je eens dat die walk of shame te lang duurde.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
Dat gezeik met Cercei duurde voor mij wat te lang, na 10 sec was het wel duidelijk dat het beschamend was toch? Leek een beetje op tijdvulling omdat ze anders niet weten wat ze moeten laten zien.
Maak een pollquote:Op maandag 15 juni 2015 17:14 schreef Odaiba het volgende:
Oké even een leuke speculatie vraag. Iedereen die gelijk krijgt is de held.
Is Jon Snow echt dood, of niet?
Kamp lijkt namelijk aardig verdeeld, terwijl ik denk dat Jon Snow het overleeft.
Cercei wou ook dat het snel zou gaan, maar het was toch een best einde, dus prima dat eht zo lang duurde. Ik had echter nog wel een paar boobie of ass gropings verwacht, maar het bleef bij poep, spuug, kots en een hoop potloodventers.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:14 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Je eerste vraag... Heb m maar weggelaten. Ik ben het wel met je eens dat die walk of shame te lang duurde.
Dan weet ik juist niet wie wat stemt, aangezien ze allemaal graag klikken, maar niet reageren als ik daarom vraag xDquote:
Jon Snow is echt niet dood en als hij dat wel is dan komt hij wel weer tot leven door magie oid. Mijn meningquote:Op maandag 15 juni 2015 17:17 schreef Odaiba het volgende:
Dan weet ik juist niet wie wat stemt, aangezien ze allemaal graag klikken, maar niet reageren als ik daarom vraag xD
Feiten:quote:Op maandag 15 juni 2015 17:14 schreef Odaiba het volgende:
Kamp lijkt namelijk aardig verdeeld, terwijl ik denk dat Jon Snow het overleeft.
Dat mensen op het laatste moment toch weer leven gebeurt in deze serie niet echt, dus ik denk dat Jon Snow gewoon dood is. Moet eerlijk zeggen dat ik deze niet zag aankomen. Ergens wel, omdat dit wel vaker gebeurt, maar in de regel blijven de mensen die deel uitmaken van de rode lijn wel leven. Kennelijk was Snow daad dus geen onderdeel van en gaan we dus ook geen strijd zien waarin de Nights Watch een belangrijke rol speelt in de oorlog tegen de White Walkers.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jon Snow is echt niet dood en als hij dat wel is dan komt hij wel weer tot leven door magie oid. Mijn mening
Mee eens!quote:Op maandag 15 juni 2015 17:19 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Ik vind de legers altijd zo kleine in deze serie... zowel wildlings als stannis, boltons etc. etc. maakt totaal geen indruk qua omvang. Heb de boeken niet gelezen maar neem aan dat ze veel grootser omschreven worden?
[ afbeelding ]
Dat is nog eens een leger..
Een aantal werden wel redelijk beschreven, maar sowieso verwacht ik ook geen mega grote veldslagen, maar wel ietsjes groter dan wat je nu vaak te zien krijgt.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:29 schreef Djoetma het volgende:
Inderdaad gewoon een budget ding. Verder is dit sowieso niet een serie waarin ze veldslagen willen laten zien ala LotR oid. Of werden die veldslagen die Robb Stark bijv. geleverd heeft in de boeken uitgebreid beschreven?
En niet te vergeten: Er is niemand bij The Wall die het verhaal van Jon verder kan dragen, terwijl we duidelijk nog niet klaar zijn met the White Walkers.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:19 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Feiten:
- Shireen verbrand
- geen respons van Lord of Light
- Mellisandre is naar de Wall gereist
- Mellisandre vindt Jon bijzonder
- Jon is dood
- Lord of Light kan mensen uit de dood opwekken
- Er zijn vermoedens dat Jon erg belangrijk is.
Ik denk dat Mellisandre inziet dat dit het plan van the Lord of Light was, dus ze revived Jonnieboy.
Die krijgt een WTF return waarna iedereen achter hem staat als de persoon die gestuurd is om tegen de white walkers te strijden.
Nog wat disneyshit en bam... Dooie walkers
Ik denk dat Alister de 999e Lord Commander gaat worden en oorlog gaat voeren met de Wildlings (of misschien toch al de White Walkers), waarna de 1000e verkozen moet worden.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:32 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En niet te vergeten: Er is niemand bij The Wall die het verhaal van Jon verder kan dragen, terwijl we duidelijk nog niet klaar zijn met the White Walkers.
Ja, hij is echt dood.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:14 schreef Odaiba het volgende:
quote:Op maandag 15 juni 2015 17:35 schreef Odaiba het volgende:
Sam wordt in ieder gevan maester onder Qyburn
Hoe dan? Hij gaat naar een hele andere stad.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:35 schreef Odaiba het volgende:
Enig idee wie die 1000e zou zijn?quote:Op maandag 15 juni 2015 17:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk dat Alister de 999e Lord Commander gaat worden en oorlog gaat voeren met de Wildlings (of misschien toch al de White Walkers), waarna de 1000e verkozen moet worden.En met die 1000e zal het gevecht met de White Walkers gewonnen worden.
Olly?quote:
En meteen een lekker nonchalant gesprek tussen Tyrion en hem!quote:Op maandag 15 juni 2015 17:40 schreef criminal_mind het volgende:
Wel blij dat Varys opeens weer in beeld kwam
doeiquote:Op maandag 15 juni 2015 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Oké zit nu op 18 minuten van de laatste aflevering, er is nu officeel geen enkele reden meer om de serie te kijken.
Ik laat seizoen 6 en 7 aan me voorbijgaan. Ook mijn laatste post in deze reeks. Gegroet.
Je weet nooit hoe het loopt. Je zou zonder voorkennis ook niet verwachten dat Tyrion en Varys naar Mereen zouden vertrekken.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe dan? Hij gaat naar een hele andere stad.
Ook is Qyburn geen maester.
quote:Op maandag 15 juni 2015 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Oké zit nu op 18 minuten van de laatste aflevering, er is nu officeel geen enkele reden meer om de serie te kijken.
Ik laat seizoen 6 en 7 aan me voorbijgaan. Ook mijn laatste post in deze reeks. Gegroet.
Dramaqueenquote:Op maandag 15 juni 2015 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Davos?quote:Op maandag 15 juni 2015 17:32 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En niet te vergeten: Er is niemand bij The Wall die het verhaal van Jon verder kan dragen, terwijl we duidelijk nog niet klaar zijn met the White Walkers.
Buiten alles wat dit topic en vorig topic al gezegd is geworden, is het ook Jon geweest die een White Walker versloeg toen de King White Walker toekeek. Het laten rijzen van de doden en de blik tussen de King WW en Jon wist je dat die 2 elkaar nog een keer zouden tegenkomen.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:32 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Zou gaaf zijn, maar waarom zou men hem volgen?quote:
Je spreekt jezelf tegen bij de edit... eerste keer zeg je dat Jon claim wil leggen, 2e keer niet.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Buiten alles wat dit topic en vorig topic al gezegd is geworden, is het ook Jon geweest die een White Walker versloeg toen de King White Walker toekeek. Het laten rijzen van de doden en de blik tussen de King WW en Jon wist je dat die 2 elkaar nog een keer zouden tegenkomen.
Ik vermoed dat door de "dood" van Jon het pad van Jon een andere wending gaat nemen. Ik durf niet te zeggen als Mel hem weer tot leven brengt, alhoewel ik na wat zoekwerk toch sterk het vermoeden heb maar we zullen zien. Nog 10 maanden... pff
Edit: Wat mij ook invalt is dat de familie Stark (Ned, Robb en ook Jon) allen een claim leggen op de troon. Van alle overgebleven partijen is Jon (mits toch niet dood) de enige die geen claim wilt op de troon, en het echte gevaar inziet.
Davos is geen leider.quote:
Met The Red Viper leek het ook heel sterk dat die nog een heel belangrijke rol zou gaan spelen in het verhaal!quote:Op maandag 15 juni 2015 17:57 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Buiten alles wat dit topic en vorig topic al gezegd is geworden, is het ook Jon geweest die een White Walker versloeg toen de King White Walker toekeek. Het laten rijzen van de doden en de blik tussen de King WW en Jon wist je dat die 2 elkaar nog een keer zouden tegenkomen.
Ik vermoed dat door de "dood" van Jon het pad van Jon een andere wending gaat nemen. Ik durf niet te zeggen als Mel hem weer tot leven brengt, alhoewel ik na wat zoekwerk toch sterk het vermoeden heb maar we zullen zien. Nog 10 maanden... pff
De Dothraki.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:59 schreef MrStock het volgende:
Ik ben reteslecht met namen, al zie ik een naam 100x, maar welk volk was dat die bij 'the mother of dragons' kwam? Die stam van haar ex-man? Ik vond die zwaarden er een beetje op lijken, maar de mannen weer niet...
Niemand hier zal je missen.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Heb ik wel aan gedacht, maar ik heb geen idee wat hij daar zou moeten doen zonder Jon. Lijkt mij sterk dat hij in een keer een belangrijke rol bij de Night's Watch of de Wildlings kan vervullen.quote:
Sam gaat naar een andere stad.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:35 schreef Odaiba het volgende:
Ahja, dat was die stam van haar ex-man. Waren ze dat ook bij deze aflevering?quote:
Nou ja, het is een volk. Één van de stammen was van Khal Drogo, dit is vermoedelijk een andere stamquote:Op maandag 15 juni 2015 18:02 schreef MrStock het volgende:
[..]
Ahja, dat was die stam van haar ex-man. Waren ze dat ook bij deze aflevering?
Dat is dus de cliffhanger, dat weten we niet. Ze kan gevangen genomen worden, of ze heeft er gratis een leger bij.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:02 schreef MrStock het volgende:
[..]
Die maakten een vreugdedansje met hun paarden om Daenerys heen.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:02 schreef MrStock het volgende:
[..]
Het om haar heen cirkelen kwam niet echt over alsof ze vriendelijke bedoelingen hadden, maar dat kan ook gedaan zijn om juist weer de suggestie te wekken dat ze gevangen is genomen.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:03 schreef Pek het volgende:
[..]
Dat is dus de cliffhanger, dat weten we niet. Ze kan gevangen genomen worden, of ze heeft er gratis een leger bij.
Een vent zal hij niet snel meer worden.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:02 schreef viagraap het volgende:
Davos lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar behalve een tot leven gewekte Jon is er verder niemand die aansprekend genoeg is. Of Theon moet ineens weer een vent worden en naar Castle Black gevlucht zijn.
Mijn geheugen is zo slecht dat ik niet eens weet of ze goed of slecht uit elkaar gegaan zijn. Ik weet alleen dat dr ex dood isquote:Op maandag 15 juni 2015 18:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Die maakten een vreugdedansje met hun paarden om Daenerys heen.
Althans ik weet niet of die direct wat met Khal Drogo's stam te maken heeft of niet, maar het is wel dat volk.Met een beetje pech is het een rivaliserende groep. Ik weet wel waar de suggestie ligt in de boeken, maar inmiddels kun je nergens meer van op aan!
Ik wilde eerst zeggen dat hij weer een ziel krijgt maar dat leek me te verwarrendquote:Op maandag 15 juni 2015 18:05 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Een vent zal hij niet snel meer worden.
In mijn ogen kwam dat eerder vriendelijk over dan vijandig. Beetje als Gimli, Legolas en Aragorn met Eomer.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Het om haar heen cirkelen kwam niet echt over alsof ze vriendelijke bedoelingen hadden, maar dat kan ook gedaan zijn om juist weer de suggestie te wekken dat ze gevangen is genomen.
If you thought this would have a happy end.....quote:Op maandag 15 juni 2015 17:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
Die daarna met speren bedreigd werden jaquote:Op maandag 15 juni 2015 18:06 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
In mijn ogen kwam dat eerder vriendelijk over dan vijandig. Beetje als Gimli, Legolas en Aragorn met Eomer.
Een deel van de groep vond Drogo al geen Khal meer toen hij van zijn paard af viel.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:05 schreef MrStock het volgende:
[..]
Mijn geheugen is zo slecht dat ik niet eens weet of ze goed of slecht uit elkaar gegaan zijn. Ik weet alleen dat dr ex dood is
...you were mistaken this show for a Thai massage salloon!quote:Op maandag 15 juni 2015 18:07 schreef Shakkara het volgende:
[..]
If you thought this would have a happy end.....
Welk einde vond je wel goed ?quote:Op maandag 15 juni 2015 18:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Davos is geen leider.
Vond het een redelijk goede aflevering. Bij lange na niet het beste seizoen met einde, maar met de acties van de finale sta ik wel weer te popelen voor het volgende seizoen.
O, en ik was erg blij toen Varys weer in beeld kwam. Hij en Tyrion liften de serie toch echt een niveau omhoog.
Allen GEEN claim leggen, de G vergetenquote:Op maandag 15 juni 2015 18:00 schreef MrStock het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen bij de edit... eerste keer zeg je dat Jon claim wil leggen, 2e keer niet.
Varysquote:Op maandag 15 juni 2015 18:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
O, en ik was erg blij toen Varys weer in beeld kwam. Hij en Tyrion liften de serie toch echt een niveau omhoog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pro's
-Wel mooi dat Tyrion en Varys weer bij elkaar zijn. Die dialogen zijn echt goed geschreven. Maken het kijken wel waard.
-Dat stuk met Arya was ook erg sterk, niet altijd, maar wel een goede opbouw en in deze afl kwam dat goed tot uiting.
-Ook dat stuk met Cersei vond ik erg mooi in beeld gebracht.
Wel mooi dat de mindere personages een beetje opgeruimd worden en de bazen overblijven, maar deze aflevering had wel zo zijn mankementen.
7/10
[ Bericht 0% gewijzigd door hakunamatafaka op 15-06-2015 18:55:23 ]
Dat, die bende Jehova's gaat het nog slecht krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:18 schreef Tempora het volgende:
Cercei gaat zo gruwelijk wraak nemen, dat wordt echt een slachtpartij.
Ik had verwacht dat Cersei een zwaard van één van die kingsguard zou pakken en de shame shame shame-vrouw zou onthoofden, waarna ze dat hele district zou uitmoorden.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat, die bende Jehova's gaat het nog slecht krijgen.
quote:Op maandag 15 juni 2015 18:38 schreef hakunamatafaka het volgende:
Jezus, wtf is dit? Wat een lelijke clichés en wat heb ik me op bepaalde moment lame ass geërgerd aan deze aflevering zeg.
Contra's
1: Het fenomeen Stannis Baratheon: Je hebt een opbouw van 9 afleveringen tot de veldslag, je denkt hij gaat nailen en ineens bam, gelijk geskipped ook weer. Zelfs met zijn halve manschappen had hij wel iets effectiever te werk kunnen gaan. Hij wordt ook zo omver gelopen; wat een oorlogsstrateeg. In die tent zat hij altijd plannen te bekokstoven en dan dit.. Anticlimax ten top.
Na de skip is Stannis ineens 'toevallig' als een van de laatsten nog over, terwijl hij bij dat gevecht vooraan stond, en dus allang dood had moeten zijn. Hij vermoordt toevallig nog even een paar gasten, voor de rest maalt bijna niemand om Stannis schijnbaar, aangezien Brienne alle rust heeft om even een klein preekje te houden en dat zwaard te gebruiken. Lijkt godverdomme wel een kinderfilm.
2: Het fenomeen Khaleesi: Dat mokkel vliegt weg en we zagen de vorige aflevering dat Tyrion en de rest 'KLEMVAST" zaten. Speren van alle kanten; geen kant meer op. En wat zien we nu? Ze zitten lekker ongedeerd op de trap te klessebessen. Niet eens een wondje. Wat dachten die Harpys? Oh, ze is weg, we zijn met een flink bloedbad bezig, een paar van onze moaten zijn al vermoord, maar nu stoppen we er wel mee en gaan we naar huis, de koffie staat klaar.
Dan die irritante Greyworm met een IQ en eloquentie waar de paard de hik van krijgt. 'IK WIL NAAR KHALEESI HELPEN, IK WIL KHALEESI HELPEN.' Niemand schiet wat op met dat gezever van hem. Erg irritant figuur. Hij had allang dood moeten zijn.
3: Het fenomeen Brienne: Brand Sansa eindelijk een lichtje en net op dat moment draait zij zich om. Ik weet dat toeval bestaat, maar in het GoT-universum maken ze er wel een erg bijzonder schouwspel van.
4: Dat hele Dorne-gedoe ging nergens over, enige pluspunt was de scene van dat mokkel met haar tieten en baas Bronn. Goed uitgewerkt.
5: Ik weet dat GoT niet altijd genoeg budget heeft en veldslagen moet skippen. Maar als ze Jon Snow dan roepen en ze gaan ipv het personage Benjamin een bordje op de grond zetten die als hem moet fungeren, dan gaat het wel de verkeerde kant op. Ik zag gelijk al dat het een bord was en niet Benjamin. Slechte CGI.Amen. Bijna met elk punt eens, vooral dat gedeelte van Stannis. Hele seizoen naartoe gewerkt en dan met zoiets op de proppen komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pro's
-Wel mooi dat Tyrion en Varys weer bij elkaar zijn. Die dialogen zijn echt goed geschreven. Maken het kijken wel waard.
-Dat stuk met Arya was ook erg sterk, niet altijd, maar wel een goede opbouw en in deze afl kwam dat goed tot uiting.
-Ook dat stuk met Cersei vond ik erg mooi in beeld gebracht.
Wel mooi dat de mindere personages een beetje opgeruimd worden en de bazen overblijven, maar deze aflevering had wel zo zijn mankementen.
7/10
Zou het zelf een 5,5/6 geven. Nipte voldoende.
Serieus?quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vraag me ook af wie die vage dude was die Cersei naar haar kamer tilde, zag er een beetje zombie achtig uit.
Wat dacht je van the Mountain.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Vergeet niet dat die Sparrow flink wat macht bij de bevolking heeft. Zomaar iedereen uitmoorden zou weleens niet zo'n goed idee kunnen wezen. Ik vraag me ook af wie die vage dude was die Cersei naar haar kamer tilde, zag er een beetje zombie achtig uit.
The Mountain die tot leven gewekt is nadat hij overleden was aan zijn verwondingen in dat gevecht met Oberon.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Vergeet niet dat die Sparrow flink wat macht bij de bevolking heeft. Zomaar iedereen uitmoorden zou weleens niet zo'n goed idee kunnen wezen. Ik vraag me ook af wie die vage dude was die Cersei naar haar kamer tilde, zag er een beetje zombie achtig uit.
Inderdaad die twee buddybuddy roadtrips (Brienne/Pod & Jaime/Bronn) die er puur in geduwd zijn om wat comic relief te brengen deden meer kwaad dan goed. Je houd je hart vast voor Michiel en Jorah...quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef DO2 het volgende:
Je vat vrij goed samen waarom seizoen 5 in mijn ogen beduidend minder is, hakuna. Slecht uitgewerkte verhaallijnen, die door onlogische of abrupte wendingen je nogal eens het idee geven dat je een nieuw avontuur van Asterix en Obelix aan het volgen bent.
Hij was niet overleden; hij was volgens Pycelle niet meer te redden, maar met de kick-ass onethische skills van Qyburn is hij weer opgelapt......sort of!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:01 schreef Djoetma het volgende:
[..]
The Mountain die tot leven gewekt is nadat hij overleden was aan zijn verwondingen in dat gevecht met Oberon.
Daar twijfelde ik inderdaad over. Maar in dat voorstukje lag hij geheel onder een deken, dus vandaar dat ik stelde dat hij overleden was..., maar ok.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij was niet overleden; hij was volgens Pycelle niet meer te redden, maar met de kick-ass onethische skills van Qyburn is hij weer opgelapt......sort of!
Oh, naja zat ik toch nog in de buurt met mijn zombie theoriequote:Op maandag 15 juni 2015 19:01 schreef Djoetma het volgende:
[..]
The Mountain die tot leven gewekt is nadat hij overleden was aan zijn verwondingen in dat gevecht met Oberon.
Nou ik vond de eerste 4 seizoenen allemaal wel gaaf, maar met dit seizoen kan het mij idd ook minder boeien dat het afgelopen is. Het boek waarop dit seizoen vooral gebaseerd is, kon mij ook echt niet boeien, met name door de Sand snakes en die Ironborn. (Maar die laatsten kwamen helemaal niet terug in dit seizoen, thank fuck for that.)quote:Op maandag 15 juni 2015 19:05 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Daar twijfelde ik inderdaad over. Maar in dat voorstukje lag hij geheel onder een deken, dus vandaar dat ik stelde dat hij overleden was..., maar ok.
Ben wel benieuwd of hij daadwerkelijk wat gaat betekenen.
Ik moet trouwens zeggen dat het me helemaal niet boeit dat het seizoen afgelopen is. De serie wordt sinds het eerste seizoen steeds saaier...
quote:Op maandag 15 juni 2015 18:56 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zal morgen kijken of ik de OP aan kan (laten) passen.
Het nadeel is ook dat er nu zoveel verhaallijntjes zijn die ieder een eigen weg volbrengen. En dan heb je de schrijvers die te veel in de serie willen en/of moeten stoppen. Wat het met maar 10 afleveringen per seizoen gewoon lastig maakt om sommige verhalen gewoon wat meer (benodigde) aandacht te geven.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef DO2 het volgende:
Je vat vrij goed samen waarom seizoen 5 in mijn ogen beduidend minder is, hakuna. Slecht uitgewerkte verhaallijnen, die door onlogische of abrupte wendingen je nogal eens het idee geven dat je een nieuw avontuur van Asterix en Obelix aan het volgen bent.
Ik denk dat ik dit seizoen ongeveer even boeiend als seizoen 2 vond. Dat seizoen had Blackwater, dit seizoen had Hardhome, maar verder waren er weinig climaxen voor mijn gevoel. Misschien waren er weer net teveel verhaallijnen.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou ik vond de eerste 4 seizoenen allemaal wel gaaf, maar met dit seizoen kan het mij idd ook minder boeien dat het afgelopen is. Het boek waarop dit seizoen vooral gebaseerd is, kon mij ook echt niet boeien, met name door de Sand snakes en die Ironborn. (Maar die laatsten kwamen helemaal niet terug in dit seizoen, thank fuck for that.)
Was dat de bedoeling ja? Heb er nog niet om moeten glimlachen. Op welke grappen doel je dan tussen die duo's.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:01 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Inderdaad die twee buddybuddy roadtrips (Brienne/Pod & Jaime/Bronn) die er puur in geduwd zijn om wat comic relief te brengen deden meer kwaad dan goed. Je houd je hart vast voor Michiel en Jorah...
Dat geflirt tussen Bronn en die ene Sand Snake was echt tenenkrommend slecht, mede door haar belabberde acteerwerk.
Ik vind Jaime en Bronn wel een mooi duo, Jorah en Tyrion vond ik dan weer niks aan door de doodsheid van Jorah.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Was dat de bedoeling ja? Heb er nog niet om moeten glimlachen. Op welke grappen doel je dan tussen die duo's.
Er waren ook geen grappen, net zo min als Hot Pie zorgde voor goeie grappen. Maar odd couples waren het zeker.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Was dat de bedoeling ja? Heb er nog niet om moeten glimlachen. Op welke grappen doel je dan tussen die duo's.
Ach het was tenminste even af en toe een luchtig moment tussendoor met hen.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:14 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Hij was/is ergens na dat punt overleden. In de boeken wordt z'n hoofd namelijk nog richting Dorne gestuurd om de lui daar gerust te stellen die nog wraak wilden. (Daarom spreekt hij niet en doet die nooit zijn helm af).quote:Op maandag 15 juni 2015 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij was niet overleden; hij was volgens Pycelle niet meer te redden, maar met de kick-ass onethische skills van Qyburn is hij weer opgelapt......sort of!
Ja Hot Pie was sowieso een kneus.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:16 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er waren ook geen grappen, net zo min als Hot Pie zorgde voor goeie grappen. Maar odd couples waren het zeker.
Ehhh dat was toch andermans hoofd dat werd opgestuurd? Diegenen wisten namelijk toch niet precies hoe The Mountain er uit zag.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hij was/is ergens na dat punt overleden. In de boeken wordt z'n hoofd namelijk nog richting Dorne gestuurd om de lui daar gerust te stellen die nog wraak wilden. (Daarom spreekt hij niet en doet die nooit zijn helm af).
Klopt, maar die screentijd was volgens mij verrassend weinig daar in Dorne tussen hen hoor. Half uurtje max in dit hele seizoen? Zoiets gok ik.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:16 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Ik vind Jaime en Bronn wel een mooi duo, Jorah en Tyrion vond ik dan weer niks aan door de doodsheid van Jorah.
quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vraag me trouwens af of we de Dothraki nog terugzien. Het is denk ik in hun ogen een beetje onrechtmatig dat zij nog steeds de titel Khaleesi voert?
quote:
quote:Op zondag 19 april 2015 09:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze is neem ik aan nog steeds hun Khaleesi en ze verovert hele grote steden. Dat laatste zullen ze absoluut respecteren
quote:Op zondag 19 april 2015 10:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kan het me niet meer goed herinneren, maar ze hebben haar toch achter gelaten? Khal is toch geen titel die je door bloedlijnen oid krijgt, maar omdat jij de toughest cookie on the block bent? En zij was alleen maar Khaleesi, omdat ze met Khal Drogo was, toen hij dood was gingen ze gelijk bij haar weg en kozen ze een nieuwe Khal, toch?
Ik dacht ineens, misschien komen die ook nog een keer terug oid, toen ik een beetje zat te denken over welke onlogische plottwists nog om de hoek kunnen komen.
Maar moet wel eerlijk zeggen dat het hoog tijd wordt de vorige seizoenen weer eens aandachtig terug te kijken
quote:Op zondag 19 april 2015 10:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Moeten ze eerst over de Narrow Sea en dat gaat hem niet worden.
Tyrion en Varys, dat is een nog eens een goed koppel.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:16 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Er waren ook geen grappen, net zo min als Hot Pie zorgde voor goeie grappen. Maar odd couples waren het zeker.
Het was een enorm groot schedel. Er zat in elk geval geen huid meer op om hem als dusdanig te herkennen, maar puur door het formaat denken ze dat het wel zijn hoofd was.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:18 schreef ToT het volgende:
[..]
Ehhh dat was toch andermans hoofd dat werd opgestuurd? Diegenen wisten namelijk toch niet precies hoe The Mountain er uit zag.
quote:Op maandag 15 juni 2015 19:20 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Tyrion en Varys, dat is een nog eens een goed koppel.
Volgens mij stond er letterlijk dat het niet van The Mountain was, maar dit is meer iets voor in het boekentopic.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:21 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Het was een enorm groot schedel. Er zat in elk geval geen huid meer op om hem als dusdanig te herkennen, maar puur door het formaat denken ze dat het wel zijn hoofd was.
Nogal ja, geen idee waar jullie het over hebben :p.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Volgens mij stond er letterlijk dat het niet van The Mountain was, maar dit is meer iets voor in het boekentopic.
2 down, 1 more to go!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:23 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Stomme vraag misschien, maar wat was nu de relevantie van de voorspelling over Cersie door die heks in de eerste aflevering?
Klopt idd! Dat was wel jammer.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:24 schreef DO2 het volgende:
Bronn is wel duidelijk bedoeld als comic relief, iig. Maar dat kwam dit seizoen nauwelijks van de grond. Er was ook geen chemie met de andere karakters.
Dat ze zich zo liet leiden door de voorspelling dat ze zelf achter slot en grendel kwam te zitten,quote:Op maandag 15 juni 2015 19:23 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Stomme vraag misschien, maar wat was nu de relevantie van de voorspelling over Cersie door die heks in de eerste aflevering?
Boekspoiler, dus ga ik er ff niet helemaal op in (kan wel via DM indien gewenst), maar ik denk dat die verhaallijn volgend seizoen sowieso wel een inhaalslag gaat maken.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:26 schreef Khaleesi het volgende:
Waarom is er trouwens zo'n drama over het uitsterven van de Greyjoy lijn als papa nog makkelijk wat kleine inktvisjes bij kan maken?? Hij leeft per slot van rekening nog steeds (!!!)
Nee laat maar geheim.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Boekspoiler, dus ga ik er ff niet helemaal op in (kan wel via DM indien gewenst), maar ik denk dat die verhaallijn volgend seizoen sowieso wel een inhaalslag gaat maken.
Haha okee dan!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:30 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Nee laat maar geheim.Een van de weinige families waar ik weinig over gespoilerd ben.
quote:Op maandag 15 juni 2015 19:31 schreef brojo het volgende:
Maaruh.. ik neem aan dat Arya blind blijft totdat ze een 'no one' wordt en met een ander gezicht wel kan zien?
Vond het wel grappig dat wat ze Trant aandeed (hem blind maken) ook bij haarzelf gebeurde. Hadden vast al meer mensen hier aangedragen... An eye for an eye, so to speak.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:31 schreef brojo het volgende:
Maaruh.. ik neem aan dat Arya blind blijft totdat ze een 'no one' wordt en met een ander gezicht wel kan zien?
En toch neem ik het opruimen van karakters en verhaallijnen eigenlijk steeds meer voor kennisgeving aan. Bij Stannis dacht ik 'leuke twist', Trant was lekker bruut en Jon Snow ook niet geheel onverwacht maar die mocht er ook wel eens uit. Dat van Sansa en Theon leek op zelfmoord, maar werd nog ietwat vaag gehouden.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:23 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn wat een finale weer. Deze serie kan toch soms wel hard zijn hoor.
Mee eens; het sterven van bekende personages zijn steeds meer "Oh, okee"-momenten.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
En toch neem ik het opruimen van karakters en verhaallijnen eigenlijk steeds meer voor kennisgeving aan. Bij Stannis dacht ik 'leuke twist', Trant was lekker bruut en Jon Snow ook niet geheel onverwacht maar die mocht er ook wel eens uit. Dat van Sansa en Theon leek op zelfmoord, maar werd nog ietwat vaag gehouden.
Eigenlijk vond ik de dialoog tussen Varys en Tyrion nog het leukste van deze hele aflevering.
Dat 'spoilers en zo' hoef je er niet bij te zeggen, daarmee zeg je dus eigenlijk al best veel. Gewoon niet doen!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:31 schreef ToT het volgende:
[..]Dat lijkt er idd wel op ja, maar ik hou een slag om de arm. Spoilers enzo.
Och, hij bevat lichaamsdelen van verschillende personen. Je zit er dus dichterbij dan je denktquote:Op maandag 15 juni 2015 19:08 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Oh, naja zat ik toch nog in de buurt met mijn zombie theorie
Heb je ook weer gelijk in!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:41 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Dat 'spoilers en zo' hoef je er niet bij te zeggen, daarmee zeg je dus eigenlijk al best veel. Gewoon niet doen!
quote:Op maandag 15 juni 2015 18:11 schreef ToT het volgende:
[..]
...you were mistaken this show for a Thai massage salloon!
Het hoeft niet binnen een paar seconden te gebeuren!quote:Op maandag 15 juni 2015 20:04 schreef Morrigan het volgende:
Ik weet niet of het al eerder aangekaart is. Heb nu pas de aflevering gezien en niet alle topics gelezen. Waarom hebben ze het lichaam van Jon niet gelijk verbrand. Dat doen ze daar toch om te voorkomen dat een overleden persoon een zombie wordt. Het lijkt me sterk dat ze een 'verrader' een waardige crematie geven.
Jep zover wij weten wel, hele seizoen aan een tafel gestaan om een plan te bedenken en dan hiermee komenquote:Op maandag 15 juni 2015 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Maar met welke legers werd Stannis nou massaal overlopen dan? Alleen van de Boltons of? En zo ja, dan had Stannis dit toch kunnen verwachten?
Er kan er maar een Kill Bill zijn en bij Tarantino weglopen en dat is badass Arya Stark of Winterfellquote:Op maandag 15 juni 2015 18:45 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat Cersei een zwaard van één van die kingsguard zou pakken en de shame shame shame-vrouw zou onthoofden, waarna ze dat hele district zou uitmoorden.
Helaas.
De huurlingen die eerst onderdeel waren van zijn leger. Dat was het plan van Ramsay. Hij heeft ze waarschijnlijk gewoon meer geld geboden.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Maar met welke legers werd Stannis nou massaal overlopen dan? Alleen van de Boltons of? En zo ja, dan had Stannis dit toch kunnen verwachten?
Zijn post maar in de OP plakken dan maarquote:Op maandag 15 juni 2015 20:10 schreef Justinn het volgende:
[..]![]()
"Als x dood gaat dan stop ik met kijken"Ook al tig keer gelezen hier.
Bij mensen die dit soort dingen roepen krijg ik altijd het idee dat ze volgend jaar er weer als eerste bij zijn.Iets met attention whoring.
Aaah ok, duidelijkquote:Op maandag 15 juni 2015 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
De huurlingen die eerst onderdeel waren van zijn leger. Dat was het plan van Ramsay. Hij heeft ze waarschijnlijk gewoon meer geld geboden.
Of ik heb niet opgelet, of hij speculeert, of hij heeft de boeken gelezen en weet zodoende meer dan mij, maar ik heb dit niet meegekregen.quote:
Ik heb de boeken niet gelezen, maar dit was duidelijk een gevalletje 1+1=2.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:28 schreef Principia het volgende:
[..]
Of ik heb niet opgelet, of hij speculeert, of hij heeft de boeken gelezen en weet zodoende meer dan mij, maar ik heb dit niet meegekregen.
Ik dacht meer dat de huurlingen weggelopen waren vanwege the roast...quote:Op maandag 15 juni 2015 20:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
De huurlingen die eerst onderdeel waren van zijn leger. Dat was het plan van Ramsay. Hij heeft ze waarschijnlijk gewoon meer geld geboden.
Ik ook. Zeker door de timing, zou het anders helemaal ongeloofwaardig vinden. Ramsay die met 20 man het hele kamp in vuur en vlam zet én de sellswords omgekocht, zonder betrapt te worden.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik dacht meer dat de huurlingen weggelopen waren vanwege the roast...
Volgens mij was het leger van de Boltons niet zo groot en daarbij, wat zou het plan van Ramsay dan geweest zijn?quote:Op maandag 15 juni 2015 20:33 schreef Principia het volgende:
[..]
Ik ook. Zeker door de timing, zou het anders helemaal ongeloofwaardig vinden. Ramsay die met 20 man het hele kamp in vuur en vlam zet én de sellswords omgekocht, zonder betrapt te worden.
Toen Stannis richting Winterfell wilde vertrekken kreeg hij bij het slechte nieuws ook te horen dat die sellswords vertrokken waren, inclusief alle paarden. Kwartje viel bij mij ook pas toen ik zag dat de Boltons wel heel veel paarden hadden en me afvroeg waar ze die vandaan trokken.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:28 schreef Principia het volgende:
[..]
Of ik heb niet opgelet, of hij speculeert, of hij heeft de boeken gelezen en weet zodoende meer dan mij, maar ik heb dit niet meegekregen.
Het leek mij dus gewoon een klassiek gevalletje van de huurlingen omkopen, maar kennelijk zijn anderen daar minder van overtuigd.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:53 schreef DO2 het volgende:
Ja, hoe de Boltons dat voor mekaar hebben gekregen wordt ook niet echt duidelijk gemaakt, toch?
Ze laten uithongeren in de sneeuw..?quote:Op maandag 15 juni 2015 20:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij was het leger van de Boltons niet zo groot en daarbij, wat zou het plan van Ramsay dan geweest zijn?
En bedankt.twitter:nickyromero twitterde op maandag 15-06-2015 om 20:55:31JOHN SNOW DIEDDD??? HOW!? @GameOfThrones IM IN SHOCK! reageer retweet
Gewoon 2x zoveel betalen en be done with it.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het leek mij dus gewoon een klassiek gevalletje van de huurlingen omkopen, maar kennelijk zijn anderen daar minder van overtuigd.
Hoe komen de Boltons aan dat geld dan? Stannis had er the iron bank voor nodig. Echt logisch is het dus niet. Daarnaast was hij slechts kasteelheer, en pas sinds kort Warden of the north. Dan heeft hij die centen echt nog niet lijkt me.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het leek mij dus gewoon een klassiek gevalletje van de huurlingen omkopen, maar kennelijk zijn anderen daar minder van overtuigd.
Ja, wellicht. Maar een half leger omkopen zonder dat iemand in het Stanniskamp daar lucht van krijgt... Erg onwaarschijnlijk, toch?quote:Op maandag 15 juni 2015 20:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sowieso vreemd dat hij dat onopgemerkt kon doen, en dat de huurlingen 's nachts wegliepen en Stannis pas de volgende ochtend op de hoogte gebracht werd toen hij zijn tent uit kwam. Oh ja, en dat kleine detail van z'n vrouw er ook nog even achteraan.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:33 schreef Principia het volgende:
[..]
Ik ook. Zeker door de timing, zou het anders helemaal ongeloofwaardig vinden. Ramsay die met 20 man het hele kamp in vuur en vlam zet én de sellswords omgekocht, zonder betrapt te worden.
4, maar wie telt er.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:57 schreef Maanvis het volgende:
5 seizoenen zie je stannis opbouwen naar.. ja naar.. een sisser.
Wtf.
jep, en jon snow dood, de lannisters helemaal kapot gemaakt.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:59 schreef Mr.Major het volgende:
Stannis gokte op the lord of light en Mellisandre... Een verkeerde gok.
quote:Op maandag 15 juni 2015 21:01 schreef Vieuw het volgende:
Ik had er ook helemaal niet bij stil gestaan dat het zelfmoord zou kunnen zijn van Sansa en Theon. Als het echt zo is, zou ik het best komisch vinden, dat relatief belangrijke personages sterven door van een muur te springen. We zullen het volgend jaar zien...
Dan kijk je toch niet meer.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
jep, en jon snow dood, de lannisters helemaal kapot gemaakt.
blijft alleen die kut disney prinses over met d'r toothless.
zo is er eigenlijk niet veel meer aan om volgend jaar naar uit te kijken.. want de enige verrassing gaat zijn wat die paardenmenschen met haar gaan doen.
Tja, ik ken de organisatiestructuren niet, wellicht hoeven ze slechts enkele leidinggevenden om te kopen. Het is ook zeker geen verklaring zonder zaken die nadere uitleg vereisen, maar een andere verklaring voor het aantal ruiters van de Boltons zie ik ook niet.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:58 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, wellicht. Maar een half leger omkopen zonder dat iemand in het Stanniskamp daar lucht van krijgt... Erg onwaarschijnlijk, toch?
Davos for Lord Commander!quote:Op maandag 15 juni 2015 15:23 schreef BaasBanaan het volgende:
krijgt ook maar een 9,0 deze episode.quote:
Manmanman het is niet gauw goed héquote:Op maandag 15 juni 2015 21:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zo is er eigenlijk niet veel meer aan om volgend jaar naar uit te kijken.. want de enige verrassing gaat zijn wat die paardenmenschen met haar gaan doen.
Nou ja, Stannis dood werd niet in beeld gebracht, die kan dus nog prima leven. Aangezien Brienne meestal faalt zit die kans er wel in. Idem voor John. Melissandre zal wel wat doen. Waarom zou ze anders terugkeren naar the Nighwatch? Ze is een vrouw en daar aanwezig niet de meest elegante heren (die bovendien ook nog gezworen hebben om geen relaties/seks te hebben) en al even zonder zitten. Dus die zit daar voor een reden.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 juni 2015 21:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
krijgt ook maar een 9,0 deze episode.
Brandon Stark vriend... daar keek ik na vorig jaar het meest naar uit.. niks van gezien.. dat gaat dé verhaallijn wordenquote:Op maandag 15 juni 2015 21:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
had die shit dan in S06E01 gedaan, dan had je het hele jaar tenminste iets om naar uit te kijken.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Manmanman het is niet gauw goed héVorige keer nog 'boehoehoe er gebeurt nooit écht iets met Dany en Jon', en nu is Dany geisoleerd en wss gevangen en Jon dood, en dan is het weer niet goed.
HODOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!111quote:Op maandag 15 juni 2015 21:16 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
[..]
Brandon Stark vriend... daar keek ik na vorig jaar het meest naar uit.. niks van gezien.. dat gaat dé verhaallijn worden![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 15 juni 2015 21:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
had die shit dan in S06E01 gedaan, dan had je het hele jaar tenminste iets om naar uit te kijken.
Ken je 'Het Zandkasteel'? Das misschien meer iets voor jou, weet je gewoon waar je aan toe bent, geen gedoe verder.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
had die shit dan in S06E01 gedaan, dan had je het hele jaar tenminste iets om naar uit te kijken.
Ik denk dat iedereen met precies deze vragen zit.. Maar 1 ding lijkt me wel, en dat is dat Myrcella hartstikke dood is.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:13 schreef MakkieR het volgende:
Echt je wilt het niet geloven wat voor kut dag ik op mijn werk had. De hele dag maalt GoT door mijn kop.
Waarom is Jon dood, waarom is melisandra niet dood, wat is er met Sansa gebeurd en zal ze het redden. En GVD waarom moest de kop van Stannis eraf. Nota bene door door dat kut wijf Brienne.
En hoe zit het met Dany, Myrceila, Cersie, Jaimie en natuurlijk Tyrion. Wat doet Varys daar nu ineens weer en WTF Olly jij fucking achterbakse klootzak.
Maar wat me echt het allermeeste frustreert " ik moet nu GVD 8 maanden wachten op antwoord !!! "
Mja het irritante met GoT is dat je het echt gewoon nooit weet.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:19 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen met precies deze vragen zit.. Maar 1 ding lijkt me wel, en dat is dat Myrcella hartstikke dood is.
Vond dat wel wat vaag. Okay, dat die vrouw pissed is....dat wisten we. Maar Trystan zit ook op die boot toch? Dus je vermoord Myrcella en vervolgens vaart die boot (met troonopvolger van Dorne) naar King's Landing. Je weet dus dat je je prins nooit meer terug zal zien zo.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:19 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen met precies deze vragen zit.. Maar 1 ding lijkt me wel, en dat is dat Myrcella hartstikke dood is.
Klopt inderdaad, de uitvoering van die lijn is zo verschrikkelijk slecht gewoon. Je wist ook al dat Brienne Stannis ging vermoorden tijdens die speech aan Podrick in dit seizoen. Zo jammer.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:23 schreef Typisch het volgende:
[..]
Brienne heeft ook heel het seizoen zowat een beetje in die toren gezeten.
[..]
Stel je aub niet zo aan.
Klopt, dat vond ik echt het meest storende van deze aflevering.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:22 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik ben ook enorm kwaad om de uitvoering van de dood van Stannis.
Brienne gaat naar het Noorden waar toevallig Stannis is waar toevallig Sansa's kaars net aangaat als Brienne zich omdraait waar Stannis toevallig als enige blijft leven waar Brienne toevallig in plaats van the Boltons Stannis vinden.
Ik heb niets tegen afwijkingen van de boeken, maar jongens toch, je kunt echt verrekte goed merken welk deel van GRRM komt en welk deel van de makers van de serie...
Dat maakt haar toch geen reet uit. Zij wil alleen wraak. Over de rug van Doran en die prins maakt haar geen reet uitquote:Op maandag 15 juni 2015 21:22 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Vond dat wel wat vaag. Okay, dat die vrouw pissed is....dat wisten we. Maar Trystan zit ook op die boot toch? Dus je vermoord Myrcella en vervolgens vaart die boot (met troonopvolger van Dorne) naar King's Landing. Je weet dus dat je je prins nooit meer terug zal zien zo.
Ik vond het ook wel een aparte keuze. De sneeuw was toch ook weer aan het "smelten"?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:01 schreef Vieuw het volgende:
Ik had er ook helemaal niet bij stil gestaan dat het zelfmoord zou kunnen zijn van Sansa en Theon. Als het echt zo is, zou ik het best komisch vinden, dat relatief belangrijke personages sterven door van een muur te springen. We zullen het volgend jaar zien...
Ik denk dat hij er meer had. Maar dat hij, met hoe het uitpakte, een beetje een dedoodofdegladiolenmomentje had....quote:Op maandag 15 juni 2015 21:29 schreef Wausmal het volgende:
Ja ik vond het ook wel erg zwak, hoe wou stannis uberhoud winterfell belegeren met het kleine aantal man dat hij had
euh het hele punt is juist dat er niks spannends over is behalve dany met d'r draakjes en d'r paardmensen.. in het vorige seizoen had je minstens 4 plotlijnen die nog alle kanten uit konden, nu maar 1. want jon is dood, stannis is dood, cersei verslagen etcquote:Op maandag 15 juni 2015 21:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ken je 'Het Zandkasteel'? Das misschien meer iets voor jou, weet je gewoon waar je aan toe bent, geen gedoe verder.
Ik denk dat in seizoen 6 Bran, Osha (?), Hodor en vast nog wat wegzakkers ineens weer terug zijn van weggeweest.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
euh het hele punt is juist dat er niks spannends over is behalve dany met d'r draakjes en d'r paardmensen.. in het vorige seizoen had je minstens 4 plotlijnen die nog alle kanten uit konden, nu maar 1. want jon is dood, stannis is dood, cersei verslagen etc
Arya is nu ook stekeblind.. dus wat wil die nog doen dan. met haar blindenstok prikken?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:32 schreef xzaz het volgende:
Tja, heb ook niet zoveel om naar uit te kijken, alleen onze Arya nog.
ja is ook wel zo, maar ook het feit dat al die sellswords all zijn paarden meenemen, niemand van zijn leger heeft dan iets van he waar gaan jullie heen met die paarden:pquote:Op maandag 15 juni 2015 21:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk dat hij er meer had. Maar dat hij, met hoe het uitpakte, een beetje een dedoodofdegladiolenmomentje had....
Mee eens. Al kun je zeggen dat die toevalligheden niet raar zijn. Sansa kan alleen weg wanneer ramsay weg is. En dat is alleen tijdens de aanval.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt, dat vond ik echt het meest storende van deze aflevering.
Imo was het gewoon een te grote groep die geen zin meer in Stannis hadden na the roast. En de rest (die ze dus zag gaan) dacht ook ja het zal wel!quote:Op maandag 15 juni 2015 21:33 schreef Wausmal het volgende:
[..]
ja is ook wel zo, maar ook het feit dat al die sellswords all zijn paarden meenemen, niemand van zijn leger heeft dan iets van he waar gaan jullie heen met die paarden:p
Dus mensen bij wie alles uiteindelijk op de pootjes terecht lijkt te komen zijn niet interessant voor je, maar mensen die tegenslag hebben, ook niet?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Arya is nu ook stekeblind.. dus wat wil die nog doen dan. met haar blindenstok prikken?
Cersei is nog lang niet verslagen hoorquote:Op maandag 15 juni 2015 21:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
euh het hele punt is juist dat er niks spannends over is behalve dany met d'r draakjes en d'r paardmensen.. in het vorige seizoen had je minstens 4 plotlijnen die nog alle kanten uit konden, nu maar 1. want jon is dood, stannis is dood, cersei verslagen etc
Klopt wel, maar het was me allemaal echt te toevallig zo bij elkaar. Net als dat Myrcella tegen Jaime zegt te weten dat hij haar pappie is en daar blij mee is, vlak voordat het gif begint te werken.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mee eens. Al kun je zeggen dat die toevalligheden niet raar zijn. Sansa kan alleen weg wanneer ramsay weg is. En dat is alleen tijdens de aanval.
Misschien komt er zelfs een roeibootje eindelijk ergens aan!quote:Op maandag 15 juni 2015 21:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik denk dat in seizoen 6 Bran, Osha (?), Hodor en vast nog wat wegzakkers ineens weer terug zijn van weggeweest.
An sich wel goed gedaan dan. Een seizoen focussen op een aantal verhaallijnen en dan weer op de rest. Anders wordt het helemaal onoverzichtelijk.
Steeds als ik Podrick in beeld zie lopen denk ik "GENDRY!"quote:Op maandag 15 juni 2015 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien komt er zelfs een roeibootje eindelijk ergens aan!
Die Tyenequote:Op maandag 15 juni 2015 21:36 schreef Maanvis het volgende:
sowieso wat was dat hele gedoe in Dorne wat zo geweldig zou worden. Eindelijk zouden we wraak zien voor Oberyn's dood. En wat zien we. alleen een blond disneyprinsesje dat effe een cameo doet en daarna al weer snel overlijdt. Oja en 4 super lekkere wijven die we nooit meer terugzien omdat de boot nu ook weer weg is.
quote:Op maandag 15 juni 2015 21:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Steeds als ik Podrick in beeld zie lopen denk ik "GENDRY!"
Gendry? Die heeft dan ondertussen armen zo dik van spieren als een boomstam.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Misschien komt er zelfs een roeibootje eindelijk ergens aan!
Nee, dat gebeurt volgend seizoen in episode 1 als Dany weer eens gebeft wordt door een nieuwe lover en even daarna zien we Tommen zelfmoord plegen. Oid.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:36 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Cersei is nog lang niet verslagen hoor
Mja, zou een stel huurlingen daar nou serieus zoveel moeite mee hebben? Doorgaans niet het meest fijnbesnaarde volk.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Imo was het gewoon een te grote groep die geen zin meer in Stannis hadden na the roast. En de rest (die ze dus zag gaan) dacht ook ja het zal wel!
Kopt, gebeurt gewoon erg veel in films en series.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Dekatria het volgende:
Al die toevalligheden waren inderdaad hopeloos irritant. Je wist overigens ook wel meteen wat die muts van plan was, met haar kus op de mond bij Myrcellahet lag er iets te dik bovenop.
Jep, geef haar maar wat draakjes dan geef ik er niks om dat ze verder een verhaallijn heeft die dunner is dan een holocaustslachtofferquote:Op maandag 15 juni 2015 21:38 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die Tyene![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Normaal val ik niet op korte en pittige kapsels maar sodeju
Tja in gevangenissen (hier en nu) zit ook niet het meest fijnbesnaarde volk, maar daar wil je ook niet tussenzitten als bekend wordt dat je, op wat voor manier dan ook, niet van kinderen af kon blijven...quote:Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, zou een stel huurlingen daar nou serieus zoveel moeite mee hebben? Doorgaans niet het meest fijnbesnaarde volk.
OF Carice had er iets mee te maken, OF ze hadden zoiets van dat hun aanvoerder nu echt de weg kwijt was en uit wanhoop niet meer weet wat hij doet, dus dat de kans van slagen van de oorlog ook erg gering zal zijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, zou een stel huurlingen daar nou serieus zoveel moeite mee hebben? Doorgaans niet het meest fijnbesnaarde volk.
Mwauh dat geloof ik niet, anders zou de terugkeer van zombiemountain ook tamelijk zinloos wezen.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt volgend seizoen in episode 1 als Dany weer eens gebeft wordt door een nieuwe lover en even daarna zien we Tommen zelfmoord plegen. Oid.
Hoe duidelijker iets is in Game of Thrones, hoe zekerder je kunt zijn dat het anders gaat lopen!quote:Op maandag 15 juni 2015 21:43 schreef Shreyas het volgende:
Jammer dat het steeds duidelijker wordt dat Daenerys gaat winnen, iedereen behalve zij zou ik zeggen, maar goed de community denkt daar anders over helaas.
en ondertussen niemand die een aanslag op haar draken probeert. zo ongeloofwaardig allemaalquote:Op maandag 15 juni 2015 21:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe duidelijker iets is in Game of Thrones, hoe zekerder je kunt zijn dat het anders gaat lopen!
Dan zou ik minder verbaasd kijken als dat hij dood blijftquote:Op maandag 15 juni 2015 21:45 schreef tralalala het volgende:
Die gezichten volgend seizoen als Jon weer tot leven gewekt is.![]()
![]()
Stannis Baratheon had nooit een grote verhaallijn, die van Brandon en die drie-oogs kutkraai was nog groter. Ik ben bang dat we die verhaallijn weer in geuren en kleuren terug gaan zienquote:Op maandag 15 juni 2015 21:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe zou je dat willen aanpakken?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
en ondertussen niemand die een aanslag op haar draken probeert. zo ongeloofwaardig allemaal
Ik bedoel van Alliser en coquote:Op maandag 15 juni 2015 21:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan zou ik minder verbaasd kijken als dat hij dood blijft
Maybe he finally will know something then!quote:Op maandag 15 juni 2015 21:45 schreef tralalala het volgende:
![]()
Carice is gewoon een erg beperkte heks die toevallig als een volleerde Erwin Krol het weer redelijk kan voorspellen. Die huurlingen zagen haar bezig en dachtenquote:Op maandag 15 juni 2015 21:41 schreef ToT het volgende:
OF Carice had er iets mee te maken, OF ze hadden zoiets van dat hun aanvoerder nu echt de weg kwijt was en uit wanhoop niet meer weet wat hij doet, dus dat de kans van slagen van de oorlog ook erg gering zal zijn.
Geef eens een voorbeeld? Er zijn twee personages die er toe doen: Daenerys en Tirion, dat was vanaf het begin af aan al duidelijk, verder kan iedereen dood.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe duidelijker iets is in Game of Thrones, hoe zekerder je kunt zijn dat het anders gaat lopen!
Euh gast hij is 6 keer gestoken... Als het zo makkelijk was allemaal dan zat Ned's hoofd er ook weer aan vastgenaaid nu.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:45 schreef tralalala het volgende:
![]()
Er zijn nog wel wat stilgelegde verhaallijnen die weer opgepakt kunnen worden. Sowieso Sam in oldtown ookquote:Op maandag 15 juni 2015 21:45 schreef Junglebeast het volgende:
Volgend seizoen dus dat het noorden overgelopen wordt door de White Walkers. Nu Jon dood is doen de wildlings niet mee met de Nightwatch.
De verhaallijn met Bran Stark.
Overzees nog Jorah/Daenarys/Tyrion/etcetc..
En wat heb je dan nog aan losse stukjes? Stannis/Brianne/Pod en Sansa/Theon? Wat nog meer?
Zit er HEEL erg dit ik, aangezien Jon juist vermoord is door mensen die niet met de Wildlings willen samenwerken!quote:Op maandag 15 juni 2015 21:45 schreef Junglebeast het volgende:
Volgend seizoen dus dat het noorden overgelopen wordt door de White Walkers. Nu Jon dood is doen de wildlings niet mee met de Nightwatch.
Dan vind ik het erger als Daario dood gaatquote:Op maandag 15 juni 2015 21:46 schreef Shreyas het volgende:
Dat Jon Snow dood is vind ik persoonlijk niet zo erg ( de vrouwelijke kijkers wellicht wel)
Die andere eppo is 6 keer gestorven...quote:Op maandag 15 juni 2015 21:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh gast hij is 6 keer gestoken... Als het zo makkelijk was allemaal dan zat Ned's hoofd er ook weer aan vastgenaaid nu.
Jon leek ook in dat rijtje thuis te horenquote:Op maandag 15 juni 2015 21:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld? Er zijn twee personages die er toe doen: Daenerys en Tirion, dat was vanaf het begin af aan al duidelijk, verder kan iedereen dood.
The Red Viper leek een behoorlijk belangrijke rol te gaan spelen.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Geef eens een voorbeeld? Er zijn twee personages die er toe doen: Daenerys en Tirion, dat was vanaf het begin af aan al duidelijk, verder kan iedereen dood.
ja en waarom wekken ze Catelyn stark dan niet tot leven?quote:Op maandag 15 juni 2015 21:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die andere eppo is 6 keer gestorven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |