abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153559609
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

De huurlingen die eerst onderdeel waren van zijn leger. Dat was het plan van Ramsay. Hij heeft ze waarschijnlijk gewoon meer geld geboden.
Ik dacht meer dat de huurlingen weggelopen waren vanwege the roast...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_153559761
Ook net klaar en als boeklezer.... ik snap wel dat er wat 'kritiek' is in de vorm van afraffelen.

In de boeken is het wel fijn lezen maar zelfs ook daar heb je soms al het idee dat er juist alleen maar bij komt ipv dingen afgesloten. Laat staan als je dit in 10 afleveringen moet proppen.

De vele 'waarom dit hij/zij nou dit dat, wat een mongool' reacties zijn ook wel begrijpelijk. Met wat meer achtergrondinformatie is het dan nog wel te volgen, maar vind wel dat ze slecht snijden in het verhaal.

Nu is het nogal van de hak op de tak wat toch ten koste gaat van de kwaliteit van het verhaal.
Doch blijft het op zich wel vermakelijk. Ze willen alles maar dan moeten ze echt meer afleveringen per seizoen maken zodat wij het op tv ook nog kunnen volgen (zeker als je dan ook afwijkt van de boeken).

Ondanks dat dit seizoen voor mij voor de rest prima was, hoop ik wel dat ze alles in het volgende seizoen wat meer aan elkaar kunnen binden of meer het overzicht houden.
pi_153559772
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik dacht meer dat de huurlingen weggelopen waren vanwege the roast...
Ik ook. Zeker door de timing, zou het anders helemaal ongeloofwaardig vinden. Ramsay die met 20 man het hele kamp in vuur en vlam zet én de sellswords omgekocht, zonder betrapt te worden.
pi_153559955
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:33 schreef Principia het volgende:

[..]

Ik ook. Zeker door de timing, zou het anders helemaal ongeloofwaardig vinden. Ramsay die met 20 man het hele kamp in vuur en vlam zet én de sellswords omgekocht, zonder betrapt te worden.
Volgens mij was het leger van de Boltons niet zo groot en daarbij, wat zou het plan van Ramsay dan geweest zijn?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_153560129
WAT THE FUCK
pi_153560294
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:28 schreef Principia het volgende:

[..]

Of ik heb niet opgelet, of hij speculeert, of hij heeft de boeken gelezen en weet zodoende meer dan mij, maar ik heb dit niet meegekregen.
Toen Stannis richting Winterfell wilde vertrekken kreeg hij bij het slechte nieuws ook te horen dat die sellswords vertrokken waren, inclusief alle paarden. Kwartje viel bij mij ook pas toen ik zag dat de Boltons wel heel veel paarden hadden en me afvroeg waar ze die vandaan trokken.

Ik vond het zelf maar een matige aflevering. Veel verhaallijnen zo abrupt afgeraffeld en gedurende het seizoen mijns inziens veel tijd besteedt aan fillers.
  maandag 15 juni 2015 @ 20:53:21 #207
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153560598
Ja, hoe de Boltons dat voor mekaar hebben gekregen wordt ook niet echt duidelijk gemaakt, toch?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153560637
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:53 schreef DO2 het volgende:
Ja, hoe de Boltons dat voor mekaar hebben gekregen wordt ook niet echt duidelijk gemaakt, toch?
Het leek mij dus gewoon een klassiek gevalletje van de huurlingen omkopen, maar kennelijk zijn anderen daar minder van overtuigd. :P
pi_153560642
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij was het leger van de Boltons niet zo groot en daarbij, wat zou het plan van Ramsay dan geweest zijn?
Ze laten uithongeren in de sneeuw..?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  maandag 15 juni 2015 @ 20:55:45 #210
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_153560711
Ik ben er ook wel een beetje klaar mee dat alle zorgvuldig opgebouwde verhaallijnen van de hoofdpersonages rigoureus worden afgekapt door hun plotselinge dood. De eerste seizoenen zorgde dit voor leuke verrassingen, maar nu het zo vaak gebeurd gaat het mij tegen staan.

We zien Stannis al seizoenen lang plannen maken voor het opeisen van de throne, en dan is het redelijk snel met hem gedaan voordat er een climax van zijn verhaallijn heeft plaatsgevonden.

John Snow groeide langzaam in zijn rol van leider die belangrijk zou worden bij de grote oorlog tegen de WW"s, en ook zijn rol wordt vroegtijdig afgekapt.

Het statement dat iedereen dood kan gaan in deze harde wereld is nu wel een keer gemaakt. Zonder John Snow is de hele verhaallijn in het noorden eigenlijk geen ruk meer aan. Het shock effect is eigenlijk ook compleet verdwenen, de meeste slachtoffers zie je al duidelijk aan komen (Olly die het hele seizoen al vies naar John aan het kijken is).
pi_153560740
Ik vond het ook nogal bullshit dat je in het vorige seizoen zag dat Stannis duizenden manschappen had te paard. Dit waren toen duidelijk geen sell swords maar soldaten onder zijn eigen banners. Daarnaast was hij een goed strateeg, en dan zal hij toch zeker een kasteel als winterfell (waar over gezegd is dat het met 50 man te verdedigen valt) met 500? voet soldaten aanvallen.. Bullshit dus.

De vraag nu is ook wie de verhaal lijn in het noorden gaat 'leiden'.

Er werd weer lekker huis gehouden zeg.. Ik baal er wel van en vind de serie zich zelf echt af takelen. Snow en Stannis waren nu wel mijn favorieten, dus op deze manier krijg ik er wel steeds minder zin in. Dus het is wel goed dat ik nu even een jaartje moet wachten hehe. Al was het stukje met Tyrion en Varys wel echt weer top! Helaas zit die muts nu weer waarschijnlijk tegen deze tijd op der handen en knieën voor zon paardenheer.
pi_153560769
nickyromero twitterde op maandag 15-06-2015 om 20:55:31 JOHN SNOW DIEDDD??? HOW!? @GameOfThrones IM IN SHOCK! reageer retweet
En bedankt.
pi_153560798
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het leek mij dus gewoon een klassiek gevalletje van de huurlingen omkopen, maar kennelijk zijn anderen daar minder van overtuigd. :P
Gewoon 2x zoveel betalen en be done with it.
  maandag 15 juni 2015 @ 20:57:29 #214
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153560799
5 seizoenen zie je stannis opbouwen naar.. ja naar.. een sisser.
Wtf :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_153560803
quote:

[..]

Hoe komen de Boltons aan dat geld dan? Stannis had er the iron bank voor nodig. Echt logisch is het dus niet. Daarnaast was hij slechts kasteelheer, en pas sinds kort Warden of the north. Dan heeft hij die centen echt nog niet lijkt me.
  maandag 15 juni 2015 @ 20:58:52 #216
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_153560854
quote:

[..]

Ja, wellicht. Maar een half leger omkopen zonder dat iemand in het Stanniskamp daar lucht van krijgt... Erg onwaarschijnlijk, toch?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_153560878
Stannis gokte op the lord of light en Mellisandre... Een verkeerde gok.
pi_153560891
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:33 schreef Principia het volgende:

[..]

Sowieso vreemd dat hij dat onopgemerkt kon doen, en dat de huurlingen 's nachts wegliepen en Stannis pas de volgende ochtend op de hoogte gebracht werd toen hij zijn tent uit kwam. Oh ja, en dat kleine detail van z'n vrouw er ook nog even achteraan.
pi_153560973
Ik had er ook helemaal niet bij stil gestaan dat het zelfmoord zou kunnen zijn van Sansa en Theon. Als het echt zo is, zou ik het best komisch vinden, dat relatief belangrijke personages sterven door van een muur te springen. We zullen het volgend jaar zien...
pi_153560976
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:57 schreef Maanvis het volgende:
5 seizoenen zie je stannis opbouwen naar.. ja naar.. een sisser.
Wtf :').
4, maar wie telt er.
  maandag 15 juni 2015 @ 21:02:59 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153561038
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:59 schreef Mr.Major het volgende:
Stannis gokte op the lord of light en Mellisandre... Een verkeerde gok.
jep, en jon snow dood, de lannisters helemaal kapot gemaakt.
blijft alleen die kut disney prinses over met d'r toothless.
zo is er eigenlijk niet veel meer aan om volgend jaar naar uit te kijken.. want de enige verrassing gaat zijn wat die paardenmenschen met haar gaan doen :').
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 15 juni 2015 @ 21:03:28 #222
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_153561057
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:01 schreef Vieuw het volgende:
Ik had er ook helemaal niet bij stil gestaan dat het zelfmoord zou kunnen zijn van Sansa en Theon. Als het echt zo is, zou ik het best komisch vinden, dat relatief belangrijke personages sterven door van een muur te springen. We zullen het volgend jaar zien...
_O- _O- _O-
pi_153561132
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2015 21:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jep, en jon snow dood, de lannisters helemaal kapot gemaakt.
blijft alleen die kut disney prinses over met d'r toothless.
zo is er eigenlijk niet veel meer aan om volgend jaar naar uit te kijken.. want de enige verrassing gaat zijn wat die paardenmenschen met haar gaan doen :').
Dan kijk je toch niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 21:06:29 ]
  maandag 15 juni 2015 @ 21:06:02 #224
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_153561144
man man man wat een nachtkaars ;(
Een gedicht over Maanvis
pi_153561205
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2015 20:58 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ja, wellicht. Maar een half leger omkopen zonder dat iemand in het Stanniskamp daar lucht van krijgt... Erg onwaarschijnlijk, toch?
Tja, ik ken de organisatiestructuren niet, wellicht hoeven ze slechts enkele leidinggevenden om te kopen. Het is ook zeker geen verklaring zonder zaken die nadere uitleg vereisen, maar een andere verklaring voor het aantal ruiters van de Boltons zie ik ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')