Welk einde vond je wel goed ?quote:Op maandag 15 juni 2015 18:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Davos is geen leider.
Vond het een redelijk goede aflevering. Bij lange na niet het beste seizoen met einde, maar met de acties van de finale sta ik wel weer te popelen voor het volgende seizoen.
O, en ik was erg blij toen Varys weer in beeld kwam. Hij en Tyrion liften de serie toch echt een niveau omhoog.
Allen GEEN claim leggen, de G vergetenquote:Op maandag 15 juni 2015 18:00 schreef MrStock het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen bij de edit... eerste keer zeg je dat Jon claim wil leggen, 2e keer niet.
Varysquote:Op maandag 15 juni 2015 18:00 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
O, en ik was erg blij toen Varys weer in beeld kwam. Hij en Tyrion liften de serie toch echt een niveau omhoog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pro's
-Wel mooi dat Tyrion en Varys weer bij elkaar zijn. Die dialogen zijn echt goed geschreven. Maken het kijken wel waard.
-Dat stuk met Arya was ook erg sterk, niet altijd, maar wel een goede opbouw en in deze afl kwam dat goed tot uiting.
-Ook dat stuk met Cersei vond ik erg mooi in beeld gebracht.
Wel mooi dat de mindere personages een beetje opgeruimd worden en de bazen overblijven, maar deze aflevering had wel zo zijn mankementen.
7/10
[ Bericht 0% gewijzigd door hakunamatafaka op 15-06-2015 18:55:23 ]
Dat, die bende Jehova's gaat het nog slecht krijgen.quote:Op maandag 15 juni 2015 17:18 schreef Tempora het volgende:
Cercei gaat zo gruwelijk wraak nemen, dat wordt echt een slachtpartij.
Ik had verwacht dat Cersei een zwaard van één van die kingsguard zou pakken en de shame shame shame-vrouw zou onthoofden, waarna ze dat hele district zou uitmoorden.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat, die bende Jehova's gaat het nog slecht krijgen.
quote:Op maandag 15 juni 2015 18:38 schreef hakunamatafaka het volgende:
Jezus, wtf is dit? Wat een lelijke clichés en wat heb ik me op bepaalde moment lame ass geërgerd aan deze aflevering zeg.
Contra's
1: Het fenomeen Stannis Baratheon: Je hebt een opbouw van 9 afleveringen tot de veldslag, je denkt hij gaat nailen en ineens bam, gelijk geskipped ook weer. Zelfs met zijn halve manschappen had hij wel iets effectiever te werk kunnen gaan. Hij wordt ook zo omver gelopen; wat een oorlogsstrateeg. In die tent zat hij altijd plannen te bekokstoven en dan dit.. Anticlimax ten top.
Na de skip is Stannis ineens 'toevallig' als een van de laatsten nog over, terwijl hij bij dat gevecht vooraan stond, en dus allang dood had moeten zijn. Hij vermoordt toevallig nog even een paar gasten, voor de rest maalt bijna niemand om Stannis schijnbaar, aangezien Brienne alle rust heeft om even een klein preekje te houden en dat zwaard te gebruiken. Lijkt godverdomme wel een kinderfilm.
2: Het fenomeen Khaleesi: Dat mokkel vliegt weg en we zagen de vorige aflevering dat Tyrion en de rest 'KLEMVAST" zaten. Speren van alle kanten; geen kant meer op. En wat zien we nu? Ze zitten lekker ongedeerd op de trap te klessebessen. Niet eens een wondje. Wat dachten die Harpys? Oh, ze is weg, we zijn met een flink bloedbad bezig, een paar van onze moaten zijn al vermoord, maar nu stoppen we er wel mee en gaan we naar huis, de koffie staat klaar.
Dan die irritante Greyworm met een IQ en eloquentie waar de paard de hik van krijgt. 'IK WIL NAAR KHALEESI HELPEN, IK WIL KHALEESI HELPEN.' Niemand schiet wat op met dat gezever van hem. Erg irritant figuur. Hij had allang dood moeten zijn.
3: Het fenomeen Brienne: Brand Sansa eindelijk een lichtje en net op dat moment draait zij zich om. Ik weet dat toeval bestaat, maar in het GoT-universum maken ze er wel een erg bijzonder schouwspel van.
4: Dat hele Dorne-gedoe ging nergens over, enige pluspunt was de scene van dat mokkel met haar tieten en baas Bronn. Goed uitgewerkt.
5: Ik weet dat GoT niet altijd genoeg budget heeft en veldslagen moet skippen. Maar als ze Jon Snow dan roepen en ze gaan ipv het personage Benjamin een bordje op de grond zetten die als hem moet fungeren, dan gaat het wel de verkeerde kant op. Ik zag gelijk al dat het een bord was en niet Benjamin. Slechte CGI.Amen. Bijna met elk punt eens, vooral dat gedeelte van Stannis. Hele seizoen naartoe gewerkt en dan met zoiets op de proppen komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pro's
-Wel mooi dat Tyrion en Varys weer bij elkaar zijn. Die dialogen zijn echt goed geschreven. Maken het kijken wel waard.
-Dat stuk met Arya was ook erg sterk, niet altijd, maar wel een goede opbouw en in deze afl kwam dat goed tot uiting.
-Ook dat stuk met Cersei vond ik erg mooi in beeld gebracht.
Wel mooi dat de mindere personages een beetje opgeruimd worden en de bazen overblijven, maar deze aflevering had wel zo zijn mankementen.
7/10
Zou het zelf een 5,5/6 geven. Nipte voldoende.
Serieus?quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik vraag me ook af wie die vage dude was die Cersei naar haar kamer tilde, zag er een beetje zombie achtig uit.
Wat dacht je van the Mountain.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Vergeet niet dat die Sparrow flink wat macht bij de bevolking heeft. Zomaar iedereen uitmoorden zou weleens niet zo'n goed idee kunnen wezen. Ik vraag me ook af wie die vage dude was die Cersei naar haar kamer tilde, zag er een beetje zombie achtig uit.
The Mountain die tot leven gewekt is nadat hij overleden was aan zijn verwondingen in dat gevecht met Oberon.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef zoekeenleven het volgende:
Vergeet niet dat die Sparrow flink wat macht bij de bevolking heeft. Zomaar iedereen uitmoorden zou weleens niet zo'n goed idee kunnen wezen. Ik vraag me ook af wie die vage dude was die Cersei naar haar kamer tilde, zag er een beetje zombie achtig uit.
Inderdaad die twee buddybuddy roadtrips (Brienne/Pod & Jaime/Bronn) die er puur in geduwd zijn om wat comic relief te brengen deden meer kwaad dan goed. Je houd je hart vast voor Michiel en Jorah...quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef DO2 het volgende:
Je vat vrij goed samen waarom seizoen 5 in mijn ogen beduidend minder is, hakuna. Slecht uitgewerkte verhaallijnen, die door onlogische of abrupte wendingen je nogal eens het idee geven dat je een nieuw avontuur van Asterix en Obelix aan het volgen bent.
Hij was niet overleden; hij was volgens Pycelle niet meer te redden, maar met de kick-ass onethische skills van Qyburn is hij weer opgelapt......sort of!quote:Op maandag 15 juni 2015 19:01 schreef Djoetma het volgende:
[..]
The Mountain die tot leven gewekt is nadat hij overleden was aan zijn verwondingen in dat gevecht met Oberon.
Daar twijfelde ik inderdaad over. Maar in dat voorstukje lag hij geheel onder een deken, dus vandaar dat ik stelde dat hij overleden was..., maar ok.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Hij was niet overleden; hij was volgens Pycelle niet meer te redden, maar met de kick-ass onethische skills van Qyburn is hij weer opgelapt......sort of!
Oh, naja zat ik toch nog in de buurt met mijn zombie theoriequote:Op maandag 15 juni 2015 19:01 schreef Djoetma het volgende:
[..]
The Mountain die tot leven gewekt is nadat hij overleden was aan zijn verwondingen in dat gevecht met Oberon.
Nou ik vond de eerste 4 seizoenen allemaal wel gaaf, maar met dit seizoen kan het mij idd ook minder boeien dat het afgelopen is. Het boek waarop dit seizoen vooral gebaseerd is, kon mij ook echt niet boeien, met name door de Sand snakes en die Ironborn. (Maar die laatsten kwamen helemaal niet terug in dit seizoen, thank fuck for that.)quote:Op maandag 15 juni 2015 19:05 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Daar twijfelde ik inderdaad over. Maar in dat voorstukje lag hij geheel onder een deken, dus vandaar dat ik stelde dat hij overleden was..., maar ok.
Ben wel benieuwd of hij daadwerkelijk wat gaat betekenen.
Ik moet trouwens zeggen dat het me helemaal niet boeit dat het seizoen afgelopen is. De serie wordt sinds het eerste seizoen steeds saaier...
quote:Op maandag 15 juni 2015 18:56 schreef Khaleesi het volgende:
Ik zal morgen kijken of ik de OP aan kan (laten) passen.
Het nadeel is ook dat er nu zoveel verhaallijntjes zijn die ieder een eigen weg volbrengen. En dan heb je de schrijvers die te veel in de serie willen en/of moeten stoppen. Wat het met maar 10 afleveringen per seizoen gewoon lastig maakt om sommige verhalen gewoon wat meer (benodigde) aandacht te geven.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:59 schreef DO2 het volgende:
Je vat vrij goed samen waarom seizoen 5 in mijn ogen beduidend minder is, hakuna. Slecht uitgewerkte verhaallijnen, die door onlogische of abrupte wendingen je nogal eens het idee geven dat je een nieuw avontuur van Asterix en Obelix aan het volgen bent.
Ik denk dat ik dit seizoen ongeveer even boeiend als seizoen 2 vond. Dat seizoen had Blackwater, dit seizoen had Hardhome, maar verder waren er weinig climaxen voor mijn gevoel. Misschien waren er weer net teveel verhaallijnen.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Nou ik vond de eerste 4 seizoenen allemaal wel gaaf, maar met dit seizoen kan het mij idd ook minder boeien dat het afgelopen is. Het boek waarop dit seizoen vooral gebaseerd is, kon mij ook echt niet boeien, met name door de Sand snakes en die Ironborn. (Maar die laatsten kwamen helemaal niet terug in dit seizoen, thank fuck for that.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |