abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153269799

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom) en collincrowdfund (ccf) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_153269859
Bundels, de wasmachine kost 949,- dus met het kleinste abonnement heb je die na 41 maanden betaald via je abonnement.

Volgens mij kan het nooit uit om het op deze manier te doen. Tenzij je nu al weet dat je binnen 2 jaar emigreert ofzo
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_153269903
dit toch al eerder voorbij gekomen?
pi_153269966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:36 schreef bleyenburg het volgende:
dit toch al eerder voorbij gekomen?
ja, die ook mijn opmerking (en link) onderaan de post
pi_153270000
uuh?! Hij gaat de maandelijkse termijnen voorlopig van de lening betalen. Nu ¤ 2.500 omzet per maand en een maandtermijn van ¤ 4.300,-- voor de nieuwe lening. Moet dan wel heel hard groeien om dit synchroon te krijgen
pi_153270039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:40 schreef rockenfeller het volgende:
uuh?! Hij gaat de maandelijkse termijnen voorlopig van de lening betalen. Nu ¤ 2.500 omzet per maand en een maandtermijn van ¤ 4.300,-- voor de nieuwe lening. Moet dan wel heel hard groeien om dit synchroon te krijgen
Met die eerder geleende ton wordt het maandbedrag zelfs 5900,-

https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=7849
pi_153270132
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Met die eerder geleende ton wordt het maandbedrag zelfs 5900,-

https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=7849
Je hebt helemaal gelijk! En dan nog 300K van andere investeerders. Tel al 4 personeelsleden.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 11:48:06 #8
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153270208
deze laat ik met alle liefde schieten..
pi_153270301
Ponzi bundle? :)
pi_153270355
De video bij bundels is ook vreemd, je huurt hem niet je betaald alleen aan het gebruik van de machine en de gebruik word met internet gecontroleerd.

En als je een maand weg bent heb je voor gratis en niks een wasmachine in je huis staan en de eigenaar van de wasmachine vangt niks?
pi_153270386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:53 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
De video bij bundels is ook vreemd, je huurt hem niet je betaald alleen aan het gebruik van de machine en de gebruik word met internet gecontroleerd.

En als je een maand weg bent heb je voor gratis en niks een wasmachine in je huis staan en de eigenaar van de wasmachine vangt niks?
op de site staat het meer als een maandabonnement
pi_153270522
84 mnd en 6% voor een starter. Hij loopt al dus waarom 5s eigenlijk? Omdat het nog steeds in de beginschoenen staat, oke.

Goede opmerkingen hierboven, ik pas ook!
pi_153270529
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:54 schreef CaLeX het volgende:

[..]

op de site staat het meer als een maandabonnement

0:20 daar word gezegd dat leasen, huren of afbetalen ook hartstikke veel kost. En dan komt het bij mij over alsof het niet gewoon huren is, want een wasmachine abonnement is volgens mij ook simpel gezegd huren.
pi_153270603
Kan niet anders concluderen dat de centjes op zijn. De nieuwe lening wordt dus gebruikt om de operatie te financieren zoals ze ook eerder met het geld van de andere investeerders hebben gedaan.

Rien ne va plus het geld is niet meer van u
pi_153270654
GvE vindt ook alles maar prima he.... ;)
pi_153270688
Als het nou allemaal zwart was, maar witwassen.... nee dat is mij te bont
pi_153270730
Ik heb mij er vorige keer in verdiept en tot de conclusie gekomen dat ik het niet ging doen. Ik zie nu even snel niets staan waardoor het nu anders zou zijn dus ik ga er geen tijd aan besteden.
pi_153270836
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:00 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

0:20 daar word gezegd dat leasen, huren of afbetalen ook hartstikke veel kost. En dan komt het bij mij over alsof het niet gewoon huren is, want een wasmachine abonnement is volgens mij ook simpel gezegd huren.
volgens mij ook, huren met een gebruiksbeperking.

Vrij dure manier ook nog, waarvan ik denk dat het alleen de onderkant van de samenleving weet binnen te halen. En dat is wel jammer, die kunnen beter een indesit kopen van 250 euro. Kost misschien wat meer qua energie/wasmiddel maar dat zal je er zo uit hebben als je geen 24 euro gebruikersvergoeding per jaar betaald.
pi_153270938
Ik dacht ook al, die ken ik :)
Als je hier in investeert, verdien je het bijna om je geld kwijt te raken..........
Pecunia non olet
pi_153272008
GvE wordt vaak geroemd. Ik heb hier mijn twijfels bij. Het rekensommetje wat wij hier maken kunnen zij toch ook?
pi_153272144
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:13 schreef rockenfeller het volgende:
GvE wordt vaak geroemd. Ik heb hier mijn twijfels bij. Het rekensommetje wat wij hier maken kunnen zij toch ook?
Het is een moment opname, mocht het wel aanslaan en bundels ineens vertienvoudigen dan is hij natuurlijk spekkoper.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:21:15 #22
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153272180
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 11:40 schreef rockenfeller het volgende:
Hij wil toch voor die 3 ton 300 wasmachines/drogers kopen die vervolgens voor ca. ¤25 per maand worden weggezet? Dat levert hem ¤7500 per maand op tegenover ¤4300 lening. Dat het dure maanden worden voordat hij alles verhuurd heeft, daar ben ik het volledig mee eens :)
pi_153272272
OK, maar vergeet zijn overheadkosten niet. Als je (bijvoorbeeld) 2 verkopers moet betalen draai je alsnog verlies.
En wat bij storingen e.d. Accountant, huisvesting, telefonie, enz.enz. Je moet gruwelijk veel volume maken om de vaste kosten terug te verdienen. Als je overweegt om hier 100 euro of zo in te stoppen adviseer ik je om lekker een avondje te gaan stappen van dat geld.
Pecunia non olet
pi_153272311
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:25 schreef obligataire het volgende:
OK, maar vergeet zijn overheadkosten niet. Als je (bijvoorbeeld) 2 verkopers moet betalen draai je alsnog verlies.
En wat bij storingen e.d. Accountant, huisvesting, telefonie, enz.enz. Je moet gruwelijk veel volume maken om de vaste kosten terug te verdienen. Als je overweegt om hier 100 euro of zo in te stoppen adviseer ik je om lekker een avondje te gaan stappen van dat geld.
:Y 50 euro op rood levert sowieso meer op :+
  vrijdag 5 juni 2015 @ 13:31:47 #25
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153272404
Ik overweeg het zeker niet, omdat ik me afvraag of er wel voldoende markt is. Hij biedt echter ook een hoop randzaken met veel marge aan, heeft contracten met Miele dus het zal een stuk rendabeler zijn dan het sommetje met consumentenprijzen dat wij maken. Echter, ik denk dat hij nooit 300 machines weggezet krijgt.
pi_153272621
Nog iets geks.

Eigen vermogen is 14K
Totaal vermogen is 169K----> dus vreemd vermogen is 169 - 14 = 154K

En er zit reeds een vreemd vermogen in van 300K van de investeerders en 100K van de crowd??
pi_153272650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 13:31 schreef Coelho het volgende:
Ik overweeg het zeker niet....
Dat vermoedde ik al :)

Wie wel erg enthousiast is, is investeerder # 18149 (die heeft in zijn eentje 15K gedaan, drie kwart van wat er nu is toegezegd)....
Vast schoonpapa <O)

[ Bericht 8% gewijzigd door obligataire op 05-06-2015 13:50:20 ]
Pecunia non olet
pi_153272847
De schoonpapa's zijn toch telkens erg riant met de toegezegde investeringen >:)
pi_153273179
quote:
Vandaar dat het een 5s is. Overigens begrijp ik in dit geval niet zo goed waar die s voor nodig is maar beter zo dan andersom.
pi_153273314
Bericht van GvE inzake Kredietbank:

Geachte investeerder,

Enige tijd geleden heeft u een vraag gesteld over de versnelde aflossing van projecten (in November 2015) door Kredietbank Nederland. Wij hebben de reacties van investeerders verzameld en aan dhr. Jaarsma voorgelegd. De heer Jaarsma is directievoorzitter van Kredietbank Nederland. De heer Jaarsma heeft verzocht Geldvoorelkaar.nl als bemiddelaar onderstaande uitleg door te geven.

Onderstaand de reactie van dhr. Jaarsma:

"Het openstaande bedrag, dat wordt afgelost, is exclusief de rente voor de resterende looptijd. Wij moeten de af te lossen bedragen herfinancieren, en daar twee keer rente op betalen kan de stichting Kredietbank Nederland financieel niet aan. Om er voor te zorgen dat investeerders toch wel verdienen aan de lening aan de Kredietbank is afgesproken dat wij niet eind 2014 – toen de discussie met DNB (De Nederlandsche Bank) liep – de investering terug zouden betalen, maar een jaar later, in november 2015. Zo hebben alle investeerders toch nog een jaar rente ontvangen. De Nederlandse Bank stelt Kredietbank Nederland voor een voldongen feit. DNB vindt dat de Kredietbank de wet overtreedt en daar onmiddellijk (november 2014) mee moest stoppen. Hier is dus sprake van overmacht."

Deze situatie is uitzonderlijk en niet te vergelijken met andere versnelde aflossingen van projecten (die wel inclusief alle toegezegde toekomstige rentes zijn).

Samengevat zal in november een versnelde aflossing plaatsvinden door Kredietbank

Nederland inclusief de tot dat moment verschuldigde rente maar zonder toekomstige rentes (van de resterende looptijd). Uiteraard kunt u de dan vrijkomende bedragen investeren in andere projecten of beleggingen en zo uw geld alsnog laten renderen.

Wij staan voor een voldongen feit welke DNB (toezichthouder) aan de Kredietbank Nederland heeft opgelegd. Vanuit Geldvoorelkaar.nl zullen wij de houding van DNB met leden van de tweede kamer en vertegenwoordigers van het Ministerie van economische zaken bespreken omdat juist de politiek graag ziet dat crowdfunding een belangrijke rol gaat spelen als alternatieve financiering. Door de opstelling van DNB is dit voor Kredietbank Nederland niet mogelijk. Verandering op dit vlak zal door de politiek moeten worden ingezet.

Wij betreuren bovenstaande situatie maar vragen uw begrip dat wij als crowdfunding bemiddelaar geen invloed hebben op beslissingen van DNB.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

De directie,

Edwin Adams

Martijn van Schelven

---

Wie deelt in mijn mening en wil een procedure gaan aanspannen? Stuur me een bericht aub
pi_153273507
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:14 schreef h4bd04 het volgende:

Geachte investeerder,

Enige tijd geleden heeft u een vraag gesteld over de versnelde aflossing van projecten (in November 2015) door Kredietbank Nederland. Wij hebben de reacties van investeerders verzameld en aan dhr. Jaarsma voorgelegd. De heer Jaarsma is directievoorzitter van Kredietbank Nederland. De heer Jaarsma heeft verzocht Geldvoorelkaar.nl als bemiddelaar onderstaande uitleg door te geven.

"Het openstaande bedrag, dat wordt afgelost, is exclusief de rente voor de resterende looptijd. Wij moeten de af te lossen bedragen herfinancieren, en daar twee keer rente op betalen kan de stichting Kredietbank Nederland financieel niet aan. Om er voor te zorgen dat investeerders toch wel verdienen aan de lening aan de Kredietbank is afgesproken dat wij niet eind 2014 – toen de discussie met DNB (De Nederlandsche Bank) liep – de investering terug zouden betalen, maar een jaar later, in november 2015. Zo hebben alle investeerders toch nog een jaar rente ontvangen. De Nederlandse Bank stelt Kredietbank Nederland voor een voldongen feit. DNB vindt dat de Kredietbank de wet overtreedt en daar onmiddellijk (november 2014) mee moest stoppen. Hier is dus sprake van overmacht."

Deze situatie is uitzonderlijk en niet te vergelijken met andere versnelde aflossingen van projecten (die wel inclusief alle toegezegde toekomstige rentes zijn).

Samengevat zal in november een versnelde aflossing plaatsvinden door Kredietbank

Nederland inclusief de tot dat moment verschuldigde rente maar zonder toekomstige rentes (van de resterende looptijd). Uiteraard kunt u de dan vrijkomende bedragen investeren in andere projecten of beleggingen en zo uw geld alsnog laten renderen.

Wij staan voor een voldongen feit welke DNB (toezichthouder) aan de Kredietbank Nederland heeft opgelegd. Vanuit Geldvoorelkaar.nl zullen wij de houding van DNB met leden van de tweede kamer en vertegenwoordigers van het Ministerie van economische zaken bespreken omdat juist de politiek graag ziet dat crowdfunding een belangrijke rol gaat spelen als alternatieve financiering. Door de opstelling van DNB is dit voor Kredietbank Nederland niet mogelijk. Verandering op dit vlak zal door de politiek moeten worden ingezet.

Wij betreuren bovenstaande situatie maar vragen uw begrip dat wij als crowdfunding bemiddelaar geen invloed hebben op beslissingen van DNB.

Met vriendelijke groet,

De directie,

Edwin Adams

Martijn van Schelven

---

Wie deelt in mijn mening en wil een procedure gaan aanspannen? Stuur me een bericht aub
Ik ben de mening toegedaan dat ze gewoon alle rente moeten betalen. Dat ze dat niet zouden kunnen doet daar niets aan af en dat moet een gerechtsdeurwaarder / curator maar weer uitzoeken.
Met een procedure doe ik niet mee aangezien ik het op voorhand al een heel raar project vond en dus niet meegedaan heb. Overigens wel een hele interessante zaak, ook voor de toekomst.
pi_153273515
quote:
Ik deel je mening, maar doe niet mee aan het project.

SPOILER
Het staat ook niet in de algemene voorwaarden, behalve als de lener komt te overlijden. Dan kan ineens uitbetaald worden (incl rente).

Overigens vind ik het wel beschamend van GVE om de investeerders te laten opdraaien voor hun eigen missers. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door CaLeX op 05-06-2015 14:29:59 ]
pi_153273568
Ik ben geen partij maar ik zou zeker als argument aanvoeren dat de Kredietbank haar eigen ondernemersrisico afwentelt op een financier, die zelf part nog deel heeft aan de problematiek.
Contract = contract.
Pecunia non olet
pi_153273571
quote:
Ik deel je mening dat dit een rare gang van zaken is, maar ook ik zit niet in het project. Wellicht ben ik wat voorbarig maar als zoiets goedgekeurd wordt zet dat mogelijk de deur open naar volgende projecten die in de moeilijkheden zitten.
pi_153273636
Als ik de reacties zo lees waren wij het hier in ieder geval over eens dat het een raar project was. Hier weinig investeerders in de bank……
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:33:45 #36
132191 -jos-
Money=Power
pi_153273717
Jammer van GvE dat ze niet echt voor de investeerder opkomen...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:34:01 #37
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153273719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:26 schreef MSR het volgende:

[..]

Ik deel je mening dat dit een rare gang van zaken is, maar ook ik zit niet in het project. Wellicht ben ik wat voorbarig maar als zoiets goedgekeurd wordt zet dat mogelijk de deur open naar volgende projecten die in de moeilijkheden zitten.
Nee, ik zit er ook niet in.
Hoe bedoel je: de deur open zetten? Ik kan zo gauw geen project bedenken waar DNB iets over te zeggen heeft.
Toen HIN kwam met het voorstel van vervroegde aflossing (weliswaar inclusief toekomstige rente) waren velen zeer enthousiast. Volgens mij zette dát nu juist de deur open naar dit soort fratsen: niet nakomen van een contract wordt heel makkelijk gewoon maar even meegedeeld.
pi_153273759
de bewering van de Kredietbank dat ze dat "financieel niet aan kan" is pertinente onzin
pi_153273774
Laat ze dat maar staven. indien niet onderbouwd: gewoon betalen
pi_153273786
Verder inderdaad ronduit beschamend dat GvE zich in deze wil beperken tot het doorgeven van deze (onzin)boodschap
pi_153273791
Nieuw persoonlijk record, vandaag 20 betalingen op een dag ontvangen *O*
pi_153273829
Het is ook pertinente onzin dat DNB oorzaak is van probleem. DNB is slechts de brenger van het slechte nieuws. Kredietbank overtrad de wet en had dat zelf ook moeten weten. Nu dat plannetje niet is gelukt, zijn de financiële gevolgen voor haar rekening en niet voor rekening van derden.
Pecunia non olet
pi_153273833
quote:

Geachte investeerder,

Met vriendelijke groet,

De directie,

Edwin Adams

Martijn van Schelven

---

Ik ben het met je eens, maar zit niet in het project. Ik ben wel heel benieuwd naar de uitkomst hiervan.
pi_153273844
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:37 schreef bleyenburg het volgende:
Verder inderdaad ronduit beschamend dat GvE zich in deze wil beperken tot het doorgeven van deze (onzin)boodschap
dat doen ze bij HIN ook: die had al in april gezegd te zullen aflossen; wordt nu september... Ook die vervroegde aflossing mag idd niet volgens de regels van GvE maar is wel mét alle rente.
pi_153273931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:34 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, ik zit er ook niet in.
Hoe bedoel je: de deur open zetten? Ik kan zo gauw geen project bedenken waar DNB iets over te zeggen heeft.
Toen HIN kwam met het voorstel van vervroegde aflossing (weliswaar inclusief toekomstige rente) waren velen zeer enthousiast. Volgens mij zette dát nu juist de deur open naar dit soort fratsen: niet nakomen van een contract wordt heel makkelijk gewoon maar even meegedeeld.
Ik bedoel ook niet in combinatie met de DNB, maar in het algemeen. Dat de DNB stelt dat kredietbank dit niet mag doen heeft mijns inziens niets te maken met het uitbetalen van aflossingen en rente over de gehele aangegane looptijd. Het is erg makkelijk om daar de (particuliere) investeerder voor op te laten draaien.
Ik bedoel dat er wel erg makkelijk omgegaan wordt met het verbod op vervroegd terugbetalen en dat dit mijns inziens een mogelijkheid biedt tot verdere open deuren. Ja, ik weet het, het is een flinke aanname, maar vandaar mijn toevoeging 'mogelijk' en 'misschien ben ik wat voorbarig'.
pi_153273932
Ik zit er ook niet in, maar ik maar me steeds meer zorgen over hoe GvE omgaat met probleemgevallen.
Marketing e.d. snappen ze prima, maar ze maken zich er zeer gemakkelijk vanaf zo gauw er actie moet worden ondernomen.
Het geval Kredietbank is echt de limit.
Dat kredietbank het zo probeert kan ik nog snappen, maar GvE zou op z'n allerminst ervoor kunnen gaan liggen.

waarom wordt klakkeloos aangenomen dat die stichting de rentelasten niet op zou kunnen brengen?
is daar onderzoek naar gedaan?
heeft GvE daarop doorgevraagd?
pi_153273969
Simpel mailtje met: "niet akkoord", want: contractbreuk is genoeg.
Argumentatie wordt nergens onderbouwd.
GvE zou echt beter moeten weten.
Schande!!!
pi_153273980
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:39 schreef obligataire het volgende:
Het is ook pertinente onzin dat DNB oorzaak is van probleem. DNB is slechts de brenger van het slechte nieuws. Kredietbank overtrad de wet en had dat zelf ook moeten weten. Nu dat plannetje niet is gelukt, zijn de financiële gevolgen voor haar rekening en niet voor rekening van derden.
Precies!
pi_153273990
Even wat anders dan de versnelde aflossing waar nu over gepraat word.

http://www.volkskrant.nl/(...)geld-kwijt~a4055208/

2 van de 7 projecten geflopt :N
pi_153274006
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:45 schreef MSR het volgende:

[..]

Precies!
Crowdfunding projectje starten om een proces te beginnen? Bij GvE keuren ze de aanvraag vast goed.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:47:21 #51
62913 Blik
The one and Only!
pi_153274015
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 12:15 schreef CaLeX het volgende:

[..]

volgens mij ook, huren met een gebruiksbeperking.

Vrij dure manier ook nog, waarvan ik denk dat het alleen de onderkant van de samenleving weet binnen te halen. En dat is wel jammer, die kunnen beter een indesit kopen van 250 euro. Kost misschien wat meer qua energie/wasmiddel maar dat zal je er zo uit hebben als je geen 24 euro gebruikersvergoeding per jaar betaald.
Ik heb nog steeds een Indesit thuis, doet al 8 jaar prima zijn werk :)
pi_153274091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:34 schreef crowd-fundi het volgende:
Aflossing van HIN komt vanuit het project zelf, die heeft een voorstel gedaan welke voor de investeerders zeer aantrekkelijk is.

Nu worden de investeerders benadeeld, het is niet heel gek dat men hier tegen in opstand komt. 0,9% Fee betalen op 3.8% rendement en die na 2 jaar stoppen zonder verder financiele tegemoetkoming. Op je plusrekening levert het bijna meer op....
pi_153274105
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:39 schreef Camogli het volgende:

[..]

dat doen ze bij HIN ook: die had al in april gezegd te zullen aflossen; wordt nu september... Ook die vervroegde aflossing mag idd niet volgens de regels van GvE maar is wel mét alle rente.
Wat minstens zo erg is met het HIN project dat is dat ze met dit verhaal (de verkoop) in de hand opnieuw geld hebben opgehaald (om een portefeuille of zoiets te kopen) terwijl de verkoop van HIN voorlopig nog helemaal geen doorgang gevonden heeft.
pi_153274117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds een Indesit thuis, doet al 8 jaar prima zijn werk :)
SPOILER
  vrijdag 5 juni 2015 @ 14:53:07 #55
62913 Blik
The one and Only!
pi_153274145
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:39 schreef Camogli het volgende:

[..]

September? Hoe kom je aan die wijsheid?

Vervroegde aflossing vind ik persoonlijk prima. Maar dan wel inclusief alle rente die volgens contract betaald zou moeten worden
pi_153274205
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Vervroegde aflossing vind ik persoonlijk prima. Maar dan wel inclusief alle rente die volgens contract betaald zou moeten worden
Ja dat dus. En daarbij moet je een keus hebben. Nu krijg je het meegedeeld, en er is niets gevraagd. Bij Hin is er (als ik het goed begrepen heb) netjes overlegd met de investeerders.
pi_153274362
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat minstens zo erg is met het HIN project dat is dat ze met dit verhaal (de verkoop) in de hand opnieuw geld hebben opgehaald (om een portefeuille of zoiets te kopen) terwijl de verkoop van HIN voorlopig nog helemaal geen doorgang gevonden heeft.
Daar zeg je zowat, dat was ik inderdaad weer een beetje vergeten. Compleet met je eens.
pi_153274417
Ik vind zelf dat kredietbank wel gelijk heeft om zich te beroepen op overmacht.

Het is niet dat ze er zelf voor kiezen om te stoppen maar ze worden hiervoor verplicht door DNB. En om dan alleen te kijken naar de algemene voorwaarden met de gedachte regels zijn regels vind ik een beetje kort door de bocht.

GvE moet op komen voor de investeerders maar ze moeten het ook hebben van de leners. Wanneer ze niet flexibel zijn en niet mee denken met de bedrijven zullen de bedrijven ook eerder kiezen voor een ander platform.
pi_153274453
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:06 schreef Goesten het volgende:

Het is niet dat ze er zelf voor kiezen om te stoppen maar ze worden hiervoor verplicht door DNB. En om dan alleen te kijken naar de algemene voorwaarden met de gedachte regels zijn regels vind ik een beetje kort door de bocht.

GvE moet op komen voor de investeerders maar ze moeten het ook hebben van de leners. Wanneer ze niet flexibel zijn en niet mee denken met de bedrijven zullen de bedrijven ook eerder kiezen voor een ander platform.
Niet mee eens.
Contract = contact en afspraak is afspraak.
Als je de regels wil veranderen, prima, maar wel alleen met onderling overeenstemming.
pi_153274468
quote:

Ze moeten zeker mee denken. Maar dan wel voordat de handtekening gezet is. Als die er eenmaal staat heb je je aan de regels te houden waar je handtekening onder staat.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:30:33 #61
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153275012
De nagelmevrouw houdt tenminste van opschieten. 3 juni vol, 5 juni betaalverzoek. Ik mag dat wel.
pi_153275169
Dat gevalletje met Kredietbank is voor mij de laatste druppel. Ik zal niet langer investeren via GVE. Die zijn de dozenschuivers van Crowdfunding land. Geld binnenhalen, maar zelf niks doen.

De laatste tijd komen ook van de idiote projecten langs waarbij dus ook duidelijk is dat hun "selectieprocedure" niks waard is.

Zoals uit die reactie te lezen zeggen ze ook simpelweg "niet ons probleem". Zij zouden tenminste ook de success fee terug moeten betalen.
pi_153275197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:08 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ze moeten zeker mee denken. Maar dan wel voordat de handtekening gezet is. Als die er eenmaal staat heb je je aan de regels te houden waar je handtekening onder staat.
GvE moet alleen na gaan of er geen sprake is van overmacht door verkeersopvattingen (volgens mij heet dat zo in ieder geval).
Of met andere woorden of ze het van te voren hadden kunnen verzien of al verzien hadden.

Als dat niet zo is dan staan ze volgens mij gewoon helemaal in hun recht om het te ontbinden
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:42:40 #64
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153275344
quote:

Overmacht is de framing van de Kredietbank. Ik ben geneigd om ze daarin mét GVE gelijk te geven. Echter: als het waar is wat hier op dit forum wordt gezegd (iets in de trant van: ze waren op de hoogte, ze hadden het kunnen weten), zou je het ook zo kunnen zien: als de Kredietbank illegale activiteiten heeft ontplooid, kunnen ze zich niet beroepen op overmacht.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:50:12 #65
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153275531
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:36 schreef athlonkmf het volgende:
Dat gevalletje met Kredietbank is voor mij de laatste druppel. Ik zal niet langer investeren via GVE. Die zijn de dozenschuivers van Crowdfunding land. Geld binnenhalen, maar zelf niks doen.

De laatste tijd komen ook van de idiote projecten langs waarbij dus ook duidelijk is dat hun "selectieprocedure" niks waard is.

Zoals uit die reactie te lezen zeggen ze ook simpelweg "niet ons probleem". Zij zouden tenminste ook de success fee terug moeten betalen.
Ik vermoed dat ze in dit geval hun eigen regels maar al te goed kennen en handhaven. De successfee moet je betalen als de lening daadwerkelijk tot stand komt.
Verder kan ik me je oprispingen wel indenken.
pi_153275766
nieuwe op KoM.
Laatste stukje in de pitch is het mooiste stukje "wij van WC eend" wat ik ooit heb mogen aanschouwen :)
  vrijdag 5 juni 2015 @ 15:57:09 #67
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153275791
telecombinatie: vorig jaar op GVE, nu op KOM
pi_153275833
Ik bestrijd nogmaals dat die kredietbank de extra rente lasten niet kan dragen.
Niet willen snap ik, maar het kan m.i. wel.
Zo niet, onderbouwing graag, anders contractbreuk.

voorbeeld: als ik voorlopig koopcontract huis teken en ontbindende factor is financiering, zal bij onverhoopt niet verlenen woonvergunning blijken dat ik de sjaak ben.....
pi_153275851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:56 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op KoM.
Laatste stukje in de pitch is het mooiste stukje "wij van WC eend" wat ik ooit heb mogen aanschouwen :)
je bedoeld deze?

https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=7298

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 15:57 schreef crowd-fundi het volgende:
telecombinatie: vorig jaar op GVE, nu op KOM
je was me voor ^O^
pi_153275906
Nee, dit:

Note Telecombinatie
Telecombinatie heeft ten behoeve van deze aanvraag nog de volgende aanbeveling gedaan:

"Telecombinatie is als groeiende Telecom Provider zeer tevreden over de ontwikkeling van de winkels in Gorinchem en Leerdam. De omzet groeit, de marges zijn stabiel en het onderhoud met de eigenaar is optimaal. Het is wel zo dat doordat de winkel in Gorinchem zonder extra financiering is geopend, nu wat wordt tegengehouden in haar groei. Wij staan geheel achter de aanvraag van het extra werkkapitaal. Uit de cijfers van de accountant is duidelijk te zien dat er voldoende capaciteit binnen het bedrijf is om de aflossingen te kunnen voldoen en met het verschaffen van de financiering staat er niets in de weg om de omzet sterk te laten groeien."
pi_153276169
Rondom het hele Kredietbankverhaal: het is hun verantwoordelijkheid om te checken of e.e.a. mag. Ze hadden het ook vooraf kunnen checken bij DNB. Dat is niet gebeurd, nu wordt de keutel ingetrokken en wordt de last bij de investeerder gelegd. Dat hoort niet en ik vind het ook erg matig wat GvE hier in doet. De investeerder zoekt het maar uit, alles draait om de lener. Ik begin ook meer vraagtekens te zetten bij GvE.
Schip ahoy!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:10:12 #72
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153276193
@athlonkmf: één kredietnemer lijkt het met je eens te zijn. Verhuist zomaar van GVE naar KOM!
pi_153276306
En nog een nieuwe op KoM:
Decoussemaecker Interior Design
Classificatie B+
Kredietbedrag ¤50.000,00
Rente per jaar 7,00%
Looptijd 48 maanden
https://www.kapitaalopmaat.nl/Decoussemaecker-Interior-Design
pi_153276333
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:13 schreef Horsemen het volgende:
En nog een nieuwe op KoM:
Decoussemaecker Interior Design
Classificatie B+
Kredietbedrag ¤50.000,00
Rente per jaar 7,00%
Looptijd 48 maanden
Het gaat, deze week, weer hard in crowdfundingland!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:15:56 #75
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153276375
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
De investeerder zoekt het maar uit, alles draait om de lener. Ik begin ook meer vraagtekens te zetten bij GvE.
De opzet van GVE is prima. De uitvoering is matig. Ze zouden nu de kinderschoenen zo langzamerhand ontgroeid moeten zijn. Zal wel weer uitlopen op een excuusmail vanwege de matige communicatie enzo. Ideetje: laten ze volgende week toch maar eens een advertentie zetten voor een communicatiedeskundige.
pi_153276453
B+ projecten tegen 7% vind ik echt te weinig
  vrijdag 5 juni 2015 @ 16:26:34 #77
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153276713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:18 schreef bleyenburg het volgende:
B+ projecten tegen 7% vind ik echt te weinig
De telefoonman betaalt je fee. Helaas in de vorm van een voucher, maar toch: dit verhoogt je rendement nogal.
Ik twijfel. Ben geneigd om in te stappen. Ik zit niet in zijn GVE-project. Die liep volgens mij nogal hard met een procent meer rente.
pi_153277054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 14:53 schreef Blik het volgende:

[..]

deze week contact gehad met GvE over HIN: september.
Tja.
HIN/Germs zou individuele investeerders die hun geld willen (want al per april toegezegd) tegemoet willen komen maar dat trekt GvE organisatorisch niet.
pi_153277526
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:26 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De telefoonman betaalt je fee. Helaas in de vorm van een voucher, maar toch: dit verhoogt je rendement nogal.
Ik twijfel. Ben geneigd om in te stappen. Ik zit niet in zijn GVE-project. Die liep volgens mij nogal hard met een procent meer rente.
Dat was project 7298, 60k, 8%. Hoe snel weet ik niet meer maar in ieder geval de zelfde dag vol.
Zou je de kortingen mogen stapelen? O-) Via GvE project geeft hij 50% korting op de aanschaf van accessoires. Kan je mooi de voucher gebruiken voor de tweede 50% :P .

Nee, ik doe hem niet. Ik heb de GvE lening al en in het kader van spreiding is dat dan niet verstandig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 05-06-2015 17:03:44 ]
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:03:59 #80
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153277918
Decoussemaker geeft nóg meer: je complete inleg wordt van de rekening afgetrokken bij (her)inrichting van je woning.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:16:01 #81
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153278289
Ik heb een beetje een naar gevoel over de terugbetaling van HIN. Nu wordt het dus september, het duurt allemaal wel erg lang...
pi_153278401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:16 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb een beetje een naar gevoel over de terugbetaling van HIN. Nu wordt het dus september, het duurt allemaal wel erg lang...
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 16:37 schreef Camogli het volgende:

[..]

deze week contact gehad met GvE over HIN: september.
Tja.
HIN/Germs zou individuele investeerders die hun geld willen (want al per april toegezegd) tegemoet willen komen maar dat trekt GvE organisatorisch niet.
Ik zit er zelf niet in, maar als ik het zo begrijp wil Hin dus wel maar krijgt GvE het via hun systeem niet voor elkaar. Dan ligt er weinig blaam bij Hin zou ik zeggen en zal een en ander wellicht in orde komen.
pi_153278499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:20 schreef MSR het volgende:

[..]

[..]

Ik zit er zelf niet in, maar als ik het zo begrijp wil Hin dus wel maar krijgt GvE het via hun systeem niet voor elkaar. Dan ligt er weinig blaam bij Hin zou ik zeggen en zal een en ander wellicht in orde komen.
HIN heeft gewoon een veel te grote broek aangetrokken en zijn gewoon hun toezeggingen niet nagekomen, niets meer niets minder.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:33:22 #84
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153278781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:20 schreef MSR het volgende:

[..]

[..]

Als het niet lukt om individuele investeerders terug te betalen kun je ook overwegen om àlle investeerders alvast een bedrag, de helft of desnoods een kwart, terug te geven. Als je systeem het kennelijk wel aankan om alles ineens uit te keren, zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om de helft uit te keren.
Ik zit er niet in. Ben eigenlijk benieuwd of de maandelijkse betalingen wel gewoon doorgaan. Of wordt alles opgespaard tot september? Of oktober. Of november. Of... mañana mañana.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 17:36:16 #85
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153278849
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:23 schreef Horsemen het volgende:
HIN heeft gewoon een veel te grote broek aangetrokken en zijn gewoon hun toezeggingen niet nagekomen, niets meer niets minder.
Ik vrees dat dit dichter bij de waarheid komt of zelfs de waarheid is.

[ Bericht 6% gewijzigd door crowd-fundi op 05-06-2015 18:15:36 ]
pi_153280442
quote:
Ik lees nu ook over Kredietunie. Ben redelijk nieuw in crowdfundland (pas een paar investeringen gedaan) maar denkend aan de projecten graceland, naaimachine, wasmachine, chalet weet ik dat ik hier niet moet zijn. Ojaa die bruiloft ook maar dat was via een ander platform geloof ik.

Voor mij de traditionele ondernemingen die al omzet hebben en een duidelijk verdienmodel. Wat het rentepercentage is kan me dan niet zo heel veel schelen.

Wat betreft de andere projecten blijf ik graag meemopperen en analyseren. Leuke en goede inzichten hebben jullie allemaal!
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:10:23 #87
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153281250
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 17:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is weer uitermate kwalijk dat GVE de investeerders niet pro-actief op de hoogte houdt van de ontwikkelingen. Dit voorspelt ook niet veel goeds. Als gewoon openheid zou worden gegeven (bijvoorbeeld gegevens van de koper) dan was iedereen gerustgesteld. Dit vage gedoe geeft voer voor speculatie en ik denk dat daar helaas alle reden toe is. Investeerders zijn met een verkeerde voorstelling van zaken gelokt om in Oord Verzekeringen te stappen. Dat is zowel HIN als GVE zeer kwalijk te nemen.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:20:20 #88
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153281578
quote:

Ik ben zelf niet betrokken maar ik vind dat alle partijen er volwassen mee om moeten gaan en water bij de wijn moeten doen.
Voorstel: GVE betaalt investeerders de fee terug en Kredietbank betaald toch een gedeelte van de toegezegde rente uit.
pi_153281718
quote:

Een bancaire instelling die zelf niet weet hoe een bancaire instelling aan geld mag komen? Een innovatieve en ongebruikelijke manier van geld ophalen bedenken en die onvoldoende juridisch toetsen? En niet vooraf overleggen met de toezichthouder? Overmacht? Het lijkt eerder onkunde. Blij dat ik er niet in zit. Je accepteert het toch ook niet als een ondernemer straks tonnen ophaalt voor een uraniumfabriek om een paar maanden later te melden dat hij niet wist dat je hiervoor een vergunning nodig hebt, dat hij die niet krijgt en dat de lening dus maar teruggedraaid moet worden, toch? Zoiets noemen we ondernemingsrisico. Eerst denken, dan doen.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2015 @ 19:36:44 #90
4530 crew  Crazy Harry
pi_153282137
Let op met het Bundles project op GvE.
Kortgeleden een witgoedhandelaar gesproken die altijd veel handelde in Miele. Hij is daarvan afgestapt is doordat Miele besloten heeft bewust de kwaliteit omlaag te schroeven zodat ze meer apparaten verkopen.
Dat kan dus wel eens problematisch zijn voor het Bundles-project
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  vrijdag 5 juni 2015 @ 19:40:34 #91
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153282252
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:36 schreef Crazy Harry het volgende:
Kortgeleden een witgoedhandelaar gesproken die altijd veel handelde in Miele. Hij is daarvan afgestapt is doordat Miele besloten heeft bewust de kwaliteit omlaag te schroeven zodat ze meer apparaten verkopen.
Ik kan me niet voorstellen, dat Miele in zijn eigen vingers gaat snijden. Ze bieden 10 jaar garantie (kost weliswaar ¤ 199). Mijn ervaring is dat die garantie ook echt garantie is.
pi_153282469
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:36 schreef Crazy Harry het volgende:
Zeker een handelaar die of te weinig winst maakt op Miele of je iets anders wilde aansmeren 😉
pi_153282835
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:20 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet betrokken maar ik vind dat alle partijen er volwassen mee om moeten gaan en water bij de wijn moeten doen.
Voorstel: GVE betaalt investeerders de fee terug en Kredietbank betaald toch een gedeelte van de toegezegde rente uit.
Dat lijkt me de meest acceptabele oplossing. Maar het is duidelijk dat gve mijn vertrouwen niet meer heeft. Geen investeringen van mijn kant dus in die platform en ik zal ook niet schromen om anderen daar tegen te adviseren.

Eens zien of gve zelf ook de kracht van de crowd begrijpt
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:01:39 #94
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153283032
Ik zit nog even te kijken naar die telecombinatie. Waarom nu bij KOM? Zou het te maken kunnen hebben met de algemene voorwaarden van GVE? Artikel 13h zegt:
quote:
h. De te ontvangen gelden mogen slechts aangewend worden voor dat doel waarvoor de lening is aangevraagd en zoals dat zowel in de onderbouwing als in de pitch is omschreven. Indien de ontvangen gelden worden aangewend voor andere doeleinden is de hoofdsom en de rente over de resterende looptijd direct opeisbaar. Als geldnemer, zowel zakelijk el privé, komt u niet meer in aanmerking om een nieuwe lening via Geldvoorelkaar af te sluiten
Als je dat combineert met twee uitspraken in het voorstel op KOM, ga ik toch twijfelen.
quote:
Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen, maar noodzaakte mij de verkregen financiering anders aan te wenden.

Thans staan beide winkels op de rails, maar merk ik dat ik werkkapitaal tekort kom om de groei verder voort te kunnen zetten. Dit tekort wordt veroorzaakt door de aanwending van de verkregen financiering.
Hij geeft hier m.i. toe, dat de gelden van GVE niet zijn aangewend zoals in de pitch gezegd:
quote:
De lening is nodig voor de investering in de inventaris van een nieuwe winkel in Leerdam en om de startvoorraad te financieren.
Het geld is niet opgegaan aan inventaris maar aan de financiering van een nieuwe winkel. En daarom komt hij niet terug bij GVE.

Trouwens, als dit waar is, kunnen GVE en de investeerders op dat project cashen, zoals in de eerste quote al gezegd. Het wordt in de AV van GVE nog eens herhaald:
quote:
In al de hierboven genoemde gevallen is kredietgever/schuldeiser of haar lasthebber/gevolmachtigde gerechtigd betaling ineens te eisen van het krachtens de Overeenkomst verschuldigde, te vermeerderen met vertragingsrente daarover. Deze vertragingsrente is gebaseerd op het effectieve kredietvergoedingspercentage van de onderliggende Overeenkomst

[ Bericht 3% gewijzigd door crowd-fundi op 05-06-2015 20:22:17 ]
  vrijdag 5 juni 2015 @ 20:50:29 #95
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153284801
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:56 schreef athlonkmf het volgende:
Geen investeringen van mijn kant dus in die platform en ik zal ook niet schromen om anderen daar tegen te adviseren.

Eens zien of gve zelf ook de kracht van de crowd begrijpt
Ik begrijp je helemaal. Mijn laatste project bij GVE loopt af in december 2019, zijnde vijf jaar na de onverhoedse mededeling dat GVE overgenomen is door Trustbuddy. Dat was voor mij geen druppel maar een plons in de emmer van onzorgvuldige communicatie. (nee, IIC Assembly duurde wat lang voor de opstart. Toch hou ik december aan) Maar om nou tegen GVE te gaan adviseren...
Het beroerde is: als deze "Lakeman" succes zou hebben en GVE valt om, dan moet je je investeringen voor de komende vijf jaar zelf ophalen bij de kredietvragers. M.a.w.: je bent met handen en voeten gebonden aan GVE. Het is voor jou en mij te hopen dat de komende jaren er nog veel projecten zullen slagen. Zelf heb ik een tussenweg gezocht: ik investeer alleen nog in projecten die maximaal 53 maanden te gaan hebben (in juli daalt dat naar 52 maanden enz.). Voor de rest van mijn te besteden bedrag zoek ik wat anders. KOM en Lendahand zijn daarbij favoriet.

[ Bericht 1% gewijzigd door crowd-fundi op 05-06-2015 20:59:36 ]
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:17:56 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153286090
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:10 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is weer uitermate kwalijk dat GVE de investeerders niet pro-actief op de hoogte houdt van de ontwikkelingen. Dit voorspelt ook niet veel goeds. Als gewoon openheid zou worden gegeven (bijvoorbeeld gegevens van de koper) dan was iedereen gerustgesteld. Dit vage gedoe geeft voer voor speculatie en ik denk dat daar helaas alle reden toe is.
quote:
Investeerders zijn met een verkeerde voorstelling van zaken gelokt om in Oord Verzekeringen te stappen. Dat is zowel HIN als GVE zeer kwalijk te nemen.
Vooral dat ja. Als ik dit geweten had was ik niet ingestapt.
pi_153286305
Beetje aan het tellen bij die bubbels, 7 jaar looptijd
0,95% per jaar voor GvE
1,25% starttarief
349 euro voor plaatsing,
Totaal kleine 24.000 voor GvE
Blijft over 276.000 voor projekt.
Kom ik uit op 290 wasmachines van ¤949
Hier kom ik al 10 machines te kort,
Daarnaast komt er niet genoeg binnen om aan de lasten te voldoen, en 4 personen in dienst.
Projekt is alleen interesant voor GvE zelf
pi_153286916
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:23 schreef dick1201 het volgende:
0,95% per jaar voor GvE
1,25% starttarief
349 euro voor plaatsing,
Daarnaast komt er niet genoeg binnen om aan de lasten te voldoen, en 4 personen in dienst.
@dick1201. Jij bent ook redelijk nieuw hier. Begrijp jij dat GvE dit doet?
  vrijdag 5 juni 2015 @ 21:41:13 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_153287071
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:23 schreef dick1201 het volgende:
0,95% per jaar voor GvE
1,25% starttarief
349 euro voor plaatsing,
Jij denkt niet dat ze korting kunnen krijgen als ze 300 wasmachines aanschaffen?
  Redactie Frontpage vrijdag 5 juni 2015 @ 22:15:54 #100
4530 crew  Crazy Harry
pi_153288346
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 19:46 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zeker een handelaar die of te weinig winst maakt op Miele of je iets anders wilde aansmeren 😉
Dat is bijzonder onwaarschijnlijk aangezien dat het gaat om een onafhankelijke winkel die zijn reputatie al tientallen jaren koppelt aan service en kwaliteit. Hij is dan ook standaard duurder dan anderen maar kan overleven tussen de prijsvechters omdat hij de hogere prijs waard is.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_153290676
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:15 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Dat is bijzonder onwaarschijnlijk aangezien dat het gaat om een onafhankelijke winkel die zijn reputatie al tientallen jaren koppelt aan service en kwaliteit. Hij is dan ook standaard duurder dan anderen maar kan overleven tussen de prijsvechters omdat hij de hogere prijs waard is.
Geen idee dan waarom hij je een onzin verhaal op de mouw gespeld heeft want er klopt niets van.
pi_153290816
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:41 schreef Blik het volgende:
Jij denkt niet dat ze korting kunnen krijgen als ze 300 wasmachines aanschaffen?
Vast wel. Maar is die korting hoog genoeg om vier man aan het werk te houden, onderhoud, service en alle andere zaken te betalen?
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

[..]

Vooral dat ja. Als ik dit geweten had was ik niet ingestapt.
Same here. Ik zat niet in HIN maar door de positieve berichten wel snel in Oord gestapt.
Nu dus maar even pas op de plaats maken.
Schip ahoy!
pi_153291031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Vast wel. Maar is die korting hoog genoeg om vier man aan het werk te houden, onderhoud, service en alle andere zaken te betalen?

Dat denk ik niet. Zoals ik eerder vandaag al heb aangegeven, bij het eerdere project kwam ik al snel tot de conclusie dat het niet klopte en dat gaat er nu niet beter op worden.
pi_153291096
Het was ook een retorische vraag, maar mogelijk was dat het niet helemaal duidelijk ;).
Die korting gaat dat nooit dekken natuurlijk. Salaris is grofweg meestal 1/3 van totale kosten, dan nog overhead en service erbij... de korting op wasmachines moet ruim boven de 50% liggen wil er enig perspectief zijn. 70% wil het langdurig levensvatbaar zijn.
Schip ahoy!
pi_153291118
quote:

[..]

Same here. Ik zat niet in HIN maar door de positieve berichten wel snel in Oord gestapt.
Ik precies hetzelfde, vandaar dat ik hier het balletje opgooide.
  vrijdag 5 juni 2015 @ 23:31:01 #106
62913 Blik
The one and Only!
pi_153291134
quote:

[..]

Vast wel. Maar is die korting hoog genoeg om vier man aan het werk te houden, onderhoud, service en alle andere zaken te bekostigen
Ging puur even over die 10 machines. Retailprijs is iets anders dan B2B markt
pi_153292014
Lees net het bericht over de kredietbank, en bovenstaande reacties hierover ook gelezen. Precies wat ik verwacht had. Kredietbank houdt zich eenzijdig niet aan de afspraak en zoek het maar uit. Laat GvE de infesteringsfee maar terug doen, en laat ze de rest van de aflossing maar zo snel mogelijk terug doen, dan stop ik het wel in een ander project.

Contract=contract. Tenzij als je een bank bent, dan maak je kennelijk zelf de regels.

Ik heb er niet zo heel veel inzitten. Maar ik vind dit nergens op lijken.

En die andere projecten ook waar de financiering deels door de crowd wordt opgehaald en deels door de bank. De bank de zekerheid en het rendement, de crowd het risico en het rendement.

Banken en crowdfunding is geen goede combi. Als het woord bank in een project voorkomt haak ik direct af nu.
  Redactie Frontpage zaterdag 6 juni 2015 @ 00:35:00 #108
4530 crew  Crazy Harry
pi_153292614
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 23:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Geen idee dan waarom hij je een onzin verhaal op de mouw gespeld heeft want er klopt niets van.
Het kwam mij over dat het een recente wijziging van het beleid was, dus dat gaan we dan de komende jaren merken of er iets van klopt.
pi_153292887

Het is een van de eerste keren in Nederland dat bedrijven die met behulp crowdfunding zijn gefinancierd op de klippen lopen.
pi_153293517
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 00:35 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

Het kwam mij over dat het een recente wijziging van het beleid was, dus dat gaan we dan de komende jaren merken of er iets van klopt.
Mee eens. Gaat over 10 tot 20 jaar vervolgd worden 👍.
pi_153294998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 00:49 schreef brulaap112 het volgende:

Het is een van de eerste keren in Nederland dat bedrijven die met behulp crowdfunding zijn gefinancierd op de klippen lopen.
Ook omdat het relatief nieuw is en in het begin de lasten nog wel van de lopende lening betaald kunnen worden. Op de lange termijn is dat een ander verhaal natuurlijk. Het zal over een tijdje echt wel drukker/erger worden met defaults.
Schip ahoy!
pi_153295151

Niets voor mij, ik pas. Winst 2015 316 euro _O- (ontwerpt wel prachtig spul trouwens)

[ Bericht 15% gewijzigd door obligataire op 06-06-2015 09:10:47 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 6 juni 2015 @ 09:55:35 #113
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153295592
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 00:49 schreef brulaap112 het volgende:

Ik kan het artikel niet lezen zonder cookies te accepteren. Wat je erbij schrijft, daar klopt natuurlijk niks van. Taalkundig niet: "een van de eerste keren". Er is slechts één eerste keer. Inhoudelijk niet: lees het eerste bericht van deze draad.
pi_153296029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 09:55 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik kan het artikel niet lezen zonder cookies te accepteren. Wat je erbij schrijft, daar klopt natuurlijk niks van. Taalkundig niet: "een van de eerste keren". Er is slechts één eerste keer. Inhoudelijk niet: lees het eerste bericht van deze draad.
Ja was een quote uit het artikel ;), zijn er natuurlijk meer.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 10:47:21 #116
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153296198
quote:
Ik denk dat juist de banken een beetje beginnen te beven omdat sommige mensen niet eens naar de bank gaan maar direct naar crowdfunding. Dat is een optie die de banken niet willen, ik verwacht in de nabije toekomst dan ook dat er striktere regels aan crowdfunding komen en dat op één of andere manier de banken inspraak willen hebben.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 12:20:55 #117
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153297993
Hoe krijg je de cirkel rond? Nou zo dus. Je schrijft een mooie review op de site van de consumentenbond, vertelt erbij dat het nogal een grote investering is, maar...
quote:
Ik las dat deze wasmachine ook in een wasbundel aangeboden wordt.
Dan is er geen investering, loop je niet het risico op dure reparaties en krijg je een maandelijks overzicht van en advies over het gebruik van de machine en dat (naar mijn mening) voor een schappelijke prijs.
In voetbaltermen: geen MSN, maar MCP: Miele - Consumentenbond - Peters.

De goedkoopste machine is trouwens geen 948, zoals ik hier ergens las, maar 1047.

[ Bericht 4% gewijzigd door crowd-fundi op 06-06-2015 13:28:53 ]
  zaterdag 6 juni 2015 @ 14:28:38 #118
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153300301
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 10:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ik denk dat juist de banken een beetje beginnen te beven omdat sommige mensen niet eens naar de bank gaan maar direct naar crowdfunding. Dat is een optie die de banken niet willen, ik verwacht in de nabije toekomst dan ook dat er striktere regels aan crowdfunding komen en dat op één of andere manier de banken inspraak willen hebben.
Banken beven niet. Tussen een kredietverlening van ¤ 140.000.000.000 door banken aan het mkb en ¤ 63.000.000 door crowdfunding zit nogal een gigantisch verschil.
Dat banken inspraak willen hebben, daar kon je wel eens gelijk in krijgen. ABN heeft zich teruggetrokken uit Seeds, Rabo begint daarentegen steeds meer interesse te krijgen: hoofdsponsor crowdfundingday, partnerships met CrowdAboutNow en Oneplanetcrowd, heeft vinger in de pap bij Fundipal.

[ Bericht 0% gewijzigd door crowd-fundi op 06-06-2015 14:37:38 ]
pi_153314585
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 12:20 schreef crowd-fundi het volgende:
Hoe krijg je de cirkel rond? Nou zo dus. Je schrijft een mooie review op de site van de consumentenbond, vertelt erbij dat het nogal een grote investering is, maar...

[..]

De goedkoopste machine is trouwens geen 948, zoals ik hier ergens las, maar 1047.
Die machines kosten netto ongeveer ¤628 excl btw per stuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 07-06-2015 04:01:10 ]
pi_153320423
Het feit dat bij Lendahand volledig gefinancierde projecten beginnen te lopen op de eerste van de volgende maand is wel te merken. Eind mei liepen projecten vol binnen de dag, terwijl ze nu druppelgewijs ingevuld worden, ook de 4%-projecten. Mensen willen blijkbaar liever niet hun geld kwijt zijn voor een maand zonder dat het rendeert. Zelf doe ik even rustig aan totdat er wat meer lokale partners zijn, aangezien ik wat meer wil spreiden.
  zondag 7 juni 2015 @ 14:51:27 #122
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153326443
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 08:47 schreef troepjepdat het volgende:
Het feit dat bij Lendahand volledig gefinancierde projecten beginnen te lopen op de eerste van de volgende maand is wel te merken. Eind mei liepen projecten vol binnen de dag, terwijl ze nu druppelgewijs ingevuld worden, ook de 4%-projecten. Mensen willen blijkbaar liever niet hun geld kwijt zijn voor een maand zonder dat het rendeert. Zelf doe ik even rustig aan totdat er wat meer lokale partners zijn, aangezien ik wat meer wil spreiden.
Om het met de feiten te onderbouwen: vanaf 31 mei, 24.00 uur tot nu toe (met nog ruim 9 uur te gaan een volle week) is er ¤ 32300 opgehaald. Vind ik nog veel voor 23-30 dagen 0% rendement.
  zondag 7 juni 2015 @ 15:12:25 #123
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_153326905
Vijf weken geleden voor een volgelopen project op Aygodutch mijn bijdrage op hun derdenrekening overgemaakt. Afgelopen vrijdag het bericht gehad dat aanstaande maandag de eerste maandbetaling wordt overgemaakt op mijn rekening. Dat is lekker snel

Zit ook nog in: http://www.aygodutch.com/(...)den-looptijd-3-jaar/ Maar die loopt nog niet zo snel. Is wel jammer. Hoop dat die ook snel volloopt.
geld is nooit te zwaar in je zakken
pi_153329946
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 15:12 schreef mo.money het volgende:Zit ook nog in: http://www.aygodutch.com/(...)den-looptijd-3-jaar/ Maar die loopt nog niet zo snel. Is wel jammer. Hoop dat die ook snel volloopt.
Concept food service biedt investeerders vanaf ¤ 250,- een exclusieve luxe RVS set aan met 4 magnetische potjes gevuld met exclusieve melanges.

Ook niet verkeerd. Ik heb me maar eens ingeschreven o.a. voor die incentive. :)
Pecunia non olet
  zondag 7 juni 2015 @ 20:13:33 #125
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_153333893
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Concept food service biedt investeerders vanaf ¤ 250,- een exclusieve luxe RVS set aan met 4 magnetische potjes gevuld met exclusieve melanges.

heb ik mij ook al eerder voor aangemeld :D
pi_153337306
Goede avond mevrouw Hartog,

De afgelopen dagen heb ik de tijd genomen om kennis te nemen van uw bericht. U stelt dat u Kredietbank niet verantwoordelijk stelt voor de rente die we gaan mislopen (contractueel) na november. Dit gaat ook tegen punt 3 van de algemene voorwaarden in waarin u stelt te bemiddelen om de verplichting te laten nakomen.
Vraag 1): bent u zich hiervan bewust en kiest u hier bewust voor?

U stelt dat Kredietbank het niet aankan om de bedragen te "herfinancieren en daar 2 keer rente op te betalen."
Vraag 2): graag had ik de bewijsstukken hiervoor.

Geldvoorelkaar stemt toe dat het contract eenzijdig ontbonden wordt. Geldvoorelkaar heeft echter wel alle inkomsten (0,9% Fee) al binnen.
Vraag 3): Is Geldvoorelkaar bereidt om 80% van de kosten terug te betalen aan de schuldeisers? Het loopt immers nu slechts 1 jaar ipv 5.

Graag voor 17 juni antwoord.

Met vriendelijke groet,
pi_153338274
Klopt inderdaad dat ze eenzijdig het contract ontbinden en GvE hier mee instemt.

Ik ben benieuwd naar de reactie.
pi_153340730
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 22:14 schreef crowd_funder het volgende:
Klopt inderdaad dat ze eenzijdig het contract ontbinden en GvE hier mee instemt.

Ik ben benieuwd naar de reactie.
Ik ben ook heel benieuwd.
Ik vraag mij trouwens af of juridisch gezien GvE dit wel mag doen aangezien het een contract is tussen lener en investeerders. GvE is toch slechts bemiddelaar? Vóórdat je iets gaat aanpassen in het contract moet er toch eerst een overeenstemming zijn....
  maandag 8 juni 2015 @ 06:39:47 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153344646
Ben ook zeer benieuwd.
  maandag 8 juni 2015 @ 06:44:56 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153344662
Zit ook aan Concept Foods te denken. Zou niet meer in eten en drinken (horeca en aanverwant) gaan maar dit ziet er eigenlijk best goed uit :)
pi_153346184
Kan iemand mij vertellen of er een dashboard is bij Aygodutch? en zo ja, hoe dat werkt en waar te vinden?
pi_153346210
Die stunt met kredietbank door GvE is echt alle perken te buiten.
Ik zit er zelf niet in, maar volg de reactie op mailtje door h4bd04 met meer dan gemiddelde belangstelling (prima mail trouwens)
pi_153346759
Toch wel fijn te weten hoe GvE erin staat. Als ze in de kredietbank zaak het allemaal wel welletjes vinden, dan kan ik als investeerder dus ook conform mijn eigen regels / wensen mijn volledige investeringsbedrag op korte termijn opeisen. It's a two-way street. :)

Overigens zit ik niet in dit project.
  maandag 8 juni 2015 @ 10:45:08 #134
444461 mo.money
mo.money, less problems
pi_153347303
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:28 schreef obligataire het volgende:

[..]

Gezellig ;-) Ik doe voor 750 mee, zou ik dan drie incentives krijgen :P
geld is nooit te zwaar in je zakken
pi_153348160
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:45 schreef mo.money het volgende:

[..]

Gezellig ;-) Ik doe voor 750 mee, zou ik dan drie incentives krijgen :P
Nee, of je moet voor jezelf, de vrouw, en een van de kinderen, aparte accounts aanmaken en investeren :) :)
Pecunia non olet
pi_153348277
Nieuw bij Collin:
https://www.collincrowdfund.nl/ e-Results B.V.

Dit is nu al de vijfde op rij die ik oversla bij Collin ;( (want telkens verhoogd risico)

Citaat: De current ratio (vlottende activa : vlottende activa) is met een score van 0.3 matig.
Ik noem dat gewoon slecht.

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 08-06-2015 11:33:59 ]
Pecunia non olet
  maandag 8 juni 2015 @ 11:32:27 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153348377
Quickboats kan niet meer aa de betalingsverplichting voldoen :(

Brief gekregen van GvE. We mogen kiezen uit 2 opties in de hoop dat er nog wat geld terugkomt. Ik ben er nog niet uit, vanavond maar eens goed kijken.
  maandag 8 juni 2015 @ 11:36:25 #138
404307 AmicusS
Vriend met een S erachter
pi_153348476
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:32 schreef leolinedance het volgende:

Brief gekregen van GvE. We mogen kiezen uit 2 opties in de hoop dat er nog wat geld terugkomt. Ik ben er nog niet uit, vanavond maar eens goed kijken.
En dat was AAA rating?
pi_153348487
Lekker zootje weer.. Staat er nog veel open bij Quickboats?

Via google kom ik hier op uit:
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=5754

250 K 26 MND 9% vanaf februari 2014.

Overigens schappelijk dat ze het aangeven ipv gewoon niet meer betalen en het via het incassobureau vernemen
pi_153348497
quote:

Ik ook, even goed doorlezen wat de opties precies inhouden.

Lang afwezig geweest door verhuizing, maar eindelijk weer terug op het forum. Wordt veel teruglezen :P
  maandag 8 juni 2015 @ 11:38:42 #141
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153348545
quote:
11s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:36 schreef AmicusS het volgende:

[..]

En dat was AAA rating?
Klopt. Er stond wel wat bij:
quote:
Note GVE: De Graydonrating AAA heeft betrekking op de management-, investeringsmaatschappij van de DGA. Deze vennootschap is medeaansprakelijk voor de aan te trekken lening.
Was ook een starter (toen nog met een 5 aangeduid).
  maandag 8 juni 2015 @ 11:40:44 #142
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153348604
quote:

Ook net binnen!

Als iemand al goed gekeken naar de opties dan hoor ik het graag ben nu ff op werk dus kan er niet induiken maar wel weer balen. Wat ik zo snel las bij optie 1 was dat je een kleine afkoopsom kreeg en daarnaast nog eventueel wat voor een vordering op een ander gebeuren? En optie 2 dan kreeg je niets.

Ik denk dat ik wel stop met crowdfunding want ik verlies me vertrouwen wel snel op deze manier.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 8 juni 2015 @ 11:41:23 #143
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153348622
quote:
11s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:36 schreef AmicusS het volgende:

[..]

En dat was AAA rating?
Klopt. Ik heb er 400 in zitten. 36 maanden waarvan 14 betaald.
pi_153348628
één investingsbedrag bij Quickboats van 20K en aardig wat 5K.
Wat zijn overigens de opties waaruit jullie kunnen kiezen?
  maandag 8 juni 2015 @ 11:43:55 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153348686
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ook net binnen!

Als iemand al goed gekeken naar de opties dan hoor ik het graag ben nu ff op werk dus kan er niet induiken maar wel weer balen. Wat ik zo snel las bij optie 1 was dat je een kleine afkoopsom kreeg en daarnaast nog eventueel wat voor een vordering op een ander gebeuren? En optie 2 dan kreeg je niets.

Ik denk dat ik wel stop met crowdfunding want ik verlies me vertrouwen wel snel op deze manier.
Dit is mijn eerste default pas en de schade valt volgens mij nog mee. 14 maanden lang 9% in ieder geval, en waarschijnlijk komt er nog wat bij. Het kon slechter.
pi_153348706
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:41 schreef CRWD het volgende:
één investingsbedrag bij Quickboats van 20K en aardig wat 5K.
Wat zijn overigens de opties waaruit jullie kunnen kiezen?
Er zijn 2 alternatieven.

1) De ondernemer en zijn ondernemingen hebben onvoldoende middelen en cashflow om de
aflossing te continueren. De ondernemer gaat op eigen risico een lening aan waardoor nog een
eenmalige afkoopsom van 20.000 euro aan de Geldvoorelkaar investeerders kan worden betaald.
Daarbij wordt 80% van de eventuele opbrengst van de schuldbekentenis op Quickboats Australia.
verdeeld over de investeerders op het moment dat aflossing van de schuldbekentenis plaatsvindt.

2) U accepteert dit aanbod niet. U kunt via Geldvoorelkaar vragen, de resterende schuld op te eisen.
Geldvoorelkaar zal de vordering uit handen geven bij de gerechtsdeurwaarder. Gezien de
financiele situatie van de ondernemer en zijn verdiencapaciteit met de juridische kosten zal de
opbrengst naar alle waarschijnlijkheid nihil of negatief uitpakken voor de investeerders.
Kiest u voor optie 2 dan ontstaat er geen overeenkomst met de ondernemer, omdat het de bestuurder niet
toegestaan is schuldeisers individueel anders te behandelen.

Kiest u voor optie 1 dan vrijwaart u de ondernemer van verder verhaal en krijgt u eenmalig naar rato van uw
inleg uw deel van de afkoopsom en op termijn naar rato een deel van de eventuele schuldaflossing door
Quickboats Australia.

Graag vernemen wij uw keuze voor 10 juni aanstaande, door het beantwoorden van deze mail.
  maandag 8 juni 2015 @ 11:51:53 #147
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153348926
Ik heb 173 euro van de 400 terug nu. Daar komt dus sowieso nog een x bedrag bij. Dat zal dus ca. 50% verlies pakken worden.
pi_153348993
Er staat na 14 maanden nog een slordige ¤ 167.200 aan resterend saldo open van de 250 K. Ze stellen voor om nog 20K te betalen en daarmee basta. Als ik naar het voorstel kijk dwingen ze je feitelijk om te kiezen voor de afkoopsom die iets meer is dan twee maand termijnen. Een snel gerekend betaalde ze ¤ 7.950 per maand. Ik vind het schandalig, maar goed.....

Inzicht in cashflow krijg je natuurlijk niet. Weet jij veel wat de DGA zichzelf uit heeft betaald.

Ik lees daarnaast nog: Note GVE: De Graydonrating AAA heeft betrekking op de management-, investeringsmaatschappij van de DGA. Deze vennootschap is medeaansprakelijk voor de aan te trekken lening.

Is er geen hoofdelijke aansprakelijkheid in deze? kennelijk niet? Je hebt ook nog niet eens 2 volledige dagen om goed na te denken over je mogelijkheden, en het juridische kader te bekijken
pi_153349086
Als maar zo'n klein gedeelte als laatste aflossing wordt voorgesteld zou ik dat niet accepteren. Op deze manier komt de kredietvrager er wel heel gemakkelijk mee weg. Dan zou ik liever een paar tientjes aan de deurwaarder kwijt zijn en zien wat er dan nog van komt. Dat biedt ook de mogeklijkheid om met een beter bod te komen. Als je de pitch leest dan zou zelfs in het slechtste scenario voldoende geld voor handen zijn.....
pi_153349223
http://www.destentor.nl/r(...)wbare-boot-1.4219856

Het wordt gesteld dat meneer wel hoofdelijk aansprakelijk is. Ik zou zonder twijfelen kiezen voor de schade verhalen. Dan neemt de DGA maar een baan waar hij voor de aankomende 15 jaar een percentage terug betaald. Lijkt mij geen onmogelijk scenario.

Ik zit niet in dit project hoor, maar ik vind het zuur voor jullie die er wel in zitten. Het lijkt wel een normaal iets alsof je moet slikken dat je verlies neemt. De DGA in kwestie moet gewoon terugbetalen. al moet hij 7 dagen in de week keihard werken.

Ik ben zelf ook ondernemer en ik investeer nagenoeg alles uit eigen middelen. Diegene die op deze wijze alles bij de particuliere investeerders leggen en ondertussen wellicht riant leven, daar heb ik geen woorden voor.

https://twitter.com/wibovanwier
Er is op 22 november ook iets op Symbid geplaatst?

Daarnaast op zijn LinkedIn: (expres geen directe link)
Program Manager
Nextport
maart 2015 - heden (4 maanden)|Zwolle en omgeving, Nederland

Hij heeft al 4 maanden een baan waar hij inkomen uit haalt.

[ Bericht 15% gewijzigd door CRWD op 08-06-2015 12:13:22 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 12:19:10 #151
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153349615
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 11:54 schreef CRWD het volgende:
Er staat na 14 maanden nog een slordige ¤ 167.200 aan resterend saldo open van de 250 K. Ze stellen voor om nog 20K te betalen en daarmee basta. Als ik naar het voorstel kijk dwingen ze je feitelijk om te kiezen voor de afkoopsom die iets meer is dan twee maand termijnen. Een snel gerekend betaalde ze ¤ 7.950 per maand. Ik vind het schandalig, maar goed.....

Inzicht in cashflow krijg je natuurlijk niet. Weet jij veel wat de DGA zichzelf uit heeft betaald.

Ik lees daarnaast nog: Note GVE: De Graydonrating AAA heeft betrekking op de management-, investeringsmaatschappij van de DGA. Deze vennootschap is medeaansprakelijk voor de aan te trekken lening.

Is er geen hoofdelijke aansprakelijkheid in deze? kennelijk niet? Je hebt ook nog niet eens 2 volledige dagen om goed na te denken over je mogelijkheden, en het juridische kader te bekijken
Maar ze zeggen wel iets van nu 20k verdelen over iedereen en daarnaast wordt 80% van de eventuele opbrengst van die schuldbekentis op QB Australia ook nog verdeeld, vooral dat 2de lijkt me van belang maar ik heb geen idee hoe en wat en of dat kans van slagen heeft.
pi_153349683
Eerst stukken overleggen door GvE.
Dit is absurd; een voorstel voorleggen zonder deugdelijke onderbouwing.
Die DGA uiteraard ook aanpakken.
  maandag 8 juni 2015 @ 12:23:12 #153
332574 µ
alt-m
pi_153349721
Kreeg 'm ook van Quickboats...
జ్ఞ‌ా
pi_153349999
Ik heb ook de mail van Quickboats gekregen. Even heel snel doorgelezen, ik ben nu op m'n werk. Ze geven het idee dat alleen optie 1 een kans geeft om nog iets terug te zien.

Vanavond ga ik de mail nog eens wat aandachtiger lezen. Ik ben ook benieuwd wat jullie conclusie is.
  maandag 8 juni 2015 @ 12:46:07 #155
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153350216
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:48 schreef bleyenburg het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er een dashboard is bij Aygodutch? en zo ja, hoe dat werkt en waar te vinden?
Ik heb zelf wel een Aygodutch account maar op dit moment nog niet geïnvesteerd. Ik wacht even tot project Infra Unie iets voller is, voor ik er daadwerkelijk in ga investeren.
Als ik kijk bij "mijn account" dan zie ik nog niet bepaald iets van een dashboard, maar ik kan mij voorstellen dat deze pas beschikbaar komt nadat eerste investering is gedaan. Heb jij al wel geïnvesteerd?
pi_153350244
Zit er zelf ook in, en weet nog niet wat te doen

In original pitch staat dat terugbetaling altijd kan geschieden zelfs bij negatief scenario omdat het vooral in voorraden gaat zitten. Alleen laat nu net het geval zijn teruggestuurde boten door Australië entiteit niet vergoedt kunnen worden ...

Vordering op Australie bedraagt +/- USD 100k; maar ze geven wel aan dat het 18 maanden kan duren voordat dit evt. geregeld is (als ze er tenminste in slagen om rechten te verkopen aan een ander e.d.). Anders waarschijnlijk niets meer dan 20k terug.

Momenteel staat er 175k uit; en bedraagt vordering op Australië USD 100k. Waar zal restant gebleven zijn?
pi_153350357
en in aanvulling: wel jammer dat we nu pas als investeerders geinformeerd worden terwijl dit bij GvE al lang bekend was (gezien de zin dat ze samen met ondernemer al maanden bezig geweest met afbetalen van diverse partijen ...)
pi_153350574
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 12:52 schreef Javio het volgende:
en in aanvulling: wel jammer dat we nu pas als investeerders geinformeerd worden terwijl dit bij GvE al lang bekend was (gezien de zin dat ze samen met ondernemer al maanden bezig geweest met afbetalen van diverse partijen ...)
Maar stel dat ze er samen met de ondernemer uitgekomen waren en de ondernemer had op een of andere manier wel weer geld kunnen krijgen. En ze hadden wel jou al verteld dat het bedrijf problemen heeft, dan vertrouw je ze ook niet meer als ze zeggen dat het nu geregeld is (met uitleg hoe dat gedaan is). Dan krijg je minder vertrouwen in het bedrijf, negatieve aandacht en kan het bedrijf cliënten mislopen en loop jij je betalingen mis.

Ik denk dat de timing van wanneer wel of wanneer niet vertellen heel erg moeilijk is en ik denk ook niet dat je dit als negatief punt op GvE kunt noemen, dat ze weinig info verstrekken betreft Talimini?? wel. Maar daar hebben zij dan ook actief voor besloten om dat niet te delen.
  maandag 8 juni 2015 @ 13:05:42 #159
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153350711
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:00 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Ik denk dat de timing van wanneer wel of wanneer niet vertellen heel erg moeilijk is en ik denk ook niet dat je dit als negatief punt op GvE kunt noemen, dat ze weinig info verstrekken betreft Talimini?? wel. Maar daar hebben zij dan ook actief voor besloten om dat niet te delen.
Mee eens! Open communicatie kan soms ook meer kapot maken dan je lief is, in ons geval de bedrijven waarin we geïnvesteerd hebben.
pi_153350762
Het komt mij voor dat GvE relatief weinig tijd en moeite besteedt bij problemen om de investeerderskant tevreden te houden.
pi_153350779
@ InvestEerder: Nog niks in Aygodutch gedaan, behalve account aangemaakt
pi_153350838
klopt dat het soms beter is niets te zeggen. Maar reactie termijn is nu met 2 dagen wel erg kort; dit hadden ze bijv. ook op kunnen rekken naar 1 week (zeker omdat het al zo lang bekend was)
pi_153350893
Zit er zelf niet in maar als we optie 1 accepteren zet dat de deur voor anderen ook open, gewoon een klein bedrag aanbieden als het niet lukt en daarna ben je van alles af. Bij een bank kun je je ook blauw betalen totdat je je schuld hebt afgelost. Als hij een baan heeft kan hij ook aflossen, anders zegt mij hoofdelijke aansprakelijkheid niets meer en stop ik ook met investeren, veel van mijn projecten zitten tussen 5% en 30% van de aflossing en op deze manier kunnen we nog vele problemen tegemoet zien.
pi_153350939
GvE moet zeer snel een ervaren risk- en crisismanager aannemen.
Het belang van de investeerder wordt met een ergerlijk gemak terzijde geschoven.
Over het punt communicatie wil ik het al niet eens meer hebben. Dat is ronduit beschamend.
  maandag 8 juni 2015 @ 13:18:54 #165
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153351025
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:13 schreef snoopy40 het volgende:
Zit er zelf niet in maar als we optie 1 accepteren zet dat de deur voor anderen ook open, gewoon een klein bedrag aanbieden als het niet lukt en daarna ben je van alles af. Bij een bank kun je je ook blauw betalen totdat je je schuld hebt afgelost. Als hij een baan heeft kan hij ook aflossen, anders zegt mij hoofdelijke aansprakelijkheid niets meer en stop ik ook met investeren, veel van mijn projecten zitten tussen 5% en 30% van de aflossing en op deze manier kunnen we nog vele problemen tegemoet zien.
Die 20k is wel een fooi ja, het zal gaan zitten in die schuldbekentenis van Quickboot Australie. Als ze daar de boel weer enigzins op de rit kunnen krijgen dan kunnen we nog wel een aardig bedragje ontvangen.

Het jammere is dat het om relatief weinig geld gaat per inleg dus daarvoor rij ik daar niet heen om de stukken in te zien enz enz.
pi_153351298
Er zitten minstens een paar honderd investeerders in de quickboat. Je kunt er dan ook wel vanuit gaan dat niet iedereen akkoord gaat met optie 1.
  maandag 8 juni 2015 @ 13:49:35 #167
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153352013
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:28 schreef Justme7005 het volgende:
Er zitten minstens een paar honderd investeerders in de quickboat. Je kunt er dan ook wel vanuit gaan dat niet iedereen akkoord gaat met optie 1.
Dat is idd ook een ding ja.

En optie 1 is dan alsnog wel 18 maanden wachten of er uberhaupt nog wat terug komt daarna.
  maandag 8 juni 2015 @ 14:31:19 #168
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153353183
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 13:08 schreef bleyenburg het volgende:
@ InvestEerder: Nog niks in Aygodutch gedaan, behalve account aangemaakt
@Bleyenburg; Ik heb inmiddels een investering gedaan in Infra Unie. Er is nu inderdaad een dashboard zichtbaar geworden. Dat is nu nog summier want ik moet gelukkig pas betalen als project vol is. Ze werken met derdengeldrekening, lijkt redelijk solide.
  maandag 8 juni 2015 @ 14:45:28 #169
444556 RavigotteSaus
aka Ravigotte
pi_153353538
Volgens mij staat het antwoord van Quickboats al in de mail van GVE.
De investeerders hebben recht op BEIDE opties:

• Laat hem die 20k maar vast overmaken. Blij dat de ondernemer zelf aangeeft dat er al 20k beschikbaar is.
en
• Leg de rest van de vordering bij een deurwaarder zodat die die overgebleven 200k kan innen en kan controleren of er niet meer dan 20k beschikbaar is.
en
• Laat de deurwaarder in elk beslag leggen op de lening van Australie.

Kortom niet kiezen maar beide paden. Inversteerders bepalen de mogelijkheden, niet de ondernemer. Ik ben bang dat als de lening van Australie wordt terugbetaald niemand zich meer kan herinneren dat dat naar de Investeerders moet.

(zelf niet geinversteerd)
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_153354228
Dank je wel InvestEerder voor de info.
pi_153355015
Eén ding is wel duidelijk: de zeepbel begint langzaamaan wat te ontploffen. De kleine belletje ploffen al. De afgelopen anderhalve maand komen de eerste negatieve berichten over diverse projecten duidelijk binnen, waarmee het risico van crowdfunding evident wordt. Nu nog een manier vinden om alles publiekelijk te krijgen, want het lijkt nu nog hosanna en dat is terug te zien in de geboden rentes. Mijn investeringen gaan voorlopig echt even op pauze, behoudens de 'zekerheidjes'. Hooguit dat ik nog wat Lendahand doe voor de gunfactor, maar de projecten met enig risico laat ik de komende tijd gaan.
Schip ahoy!
  maandag 8 juni 2015 @ 15:48:20 #172
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_153355094
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 15:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Eén ding is wel duidelijk: de zeepbel begint langzaamaan wat te ontploffen. De kleine belletje ploffen al. De afgelopen anderhalve maand komen de eerste negatieve berichten over diverse projecten duidelijk binnen, waarmee het risico van crowdfunding evident wordt. Nu nog een manier vinden om alles publiekelijk te krijgen, want het lijkt nu nog hosanna en dat is terug te zien in de geboden rentes. Mijn investeringen gaan voorlopig echt even op pauze, behoudens de 'zekerheidjes'. Hooguit dat ik nog wat Lendahand doe voor de gunfactor, maar de projecten met enig risico laat ik de komende tijd gaan.
pi_153355241
Ik ben ook even klaar met GvE.
KoM oogt wellicht wat minder spectaculair maar wellicht daar wat serieuzer aan de achterkant.
  maandag 8 juni 2015 @ 16:02:52 #174
332574 µ
alt-m
pi_153355436
quote:
Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
Er is in alle scenario's voldoende cashflow. In drie jaar wordt de lening afgelost. Er zijn nagenoeg geen vaste lasten naast de crowdfunding. Quickboats Europe BV heeft een lage flexibele overhead.
:{
జ్ఞ‌ా
pi_153355615
quote:
9s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:02 schreef µ het volgende:

[..]

:{
En deze:

quote:
Ook in het meest negatieve scenario kan de lening worden terugbetaald.
Dus kennelijk is dit geen negatief scenario 8)7
pi_153356230
Vind het vooral slecht voor mijn vertrouwen dat het net een AAA project is. Dus met een maximale kans van 0,15% dat het project niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Juist de Graydon rating heeft mij over de streep getrokken bij dat project.

Maar ik ga denk ik voor optie 2, dus dan gaat de deal ook niet door zoals ik begrijp. Want iedereen moet voor optie 1 kiezen anders wordt het automatisch optie 2.

Ik denk namelijk dat er veel meer uit te halen is. Ze kunnen namelijk geld halen bij:

1. De ondernemer
2. de investeringsbedrijf
3. bij Quickboots australië

Verder vind ik het slecht dat je alleen bij de accountant in Wezep inzage hebt, en niet op het kantoor van GvE. Ik werk nu toevallig vlakbij Arnhem, anders was ik er wel naartoe gereden.
pi_153356384
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:40 schreef Goesten het volgende:
Vind het vooral slecht voor mijn vertrouwen dat het net een AAA project is. Dus met een maximale kans van 0,15% dat het project niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Juist de Graydon rating heeft mij over de streep getrokken bij dat project.

Maar ik ga denk ik voor optie 2, dus dan gaat de deal ook niet door zoals ik begrijp. Want iedereen moet voor optie 1 kiezen anders wordt het automatisch optie 2.

Ik denk namelijk dat er veel meer uit te halen is. Ze kunnen namelijk geld halen bij:

1. De ondernemer
2. de investeringsbedrijf
3. bij Quickboots australië

Verder vind ik het slecht dat je alleen bij de accountant in Wezep inzage hebt, en niet op het kantoor van GvE. Ik werk nu toevallig vlakbij Arnhem, anders was ik er wel naartoe gereden.
Die gok zou ik ook nemen hoor. De ondernemer is een goed opgeleide jongeman die heus wel afloscapaciteit kan genereren door een baan te zoeken.
pi_153356704
leuke constructie als ik het zo lees,
20K betalen en er af, een lening er voor afsluiten met als onderpand de 20% die overblijft als australie zijn verplichtingen voldoet,
zo komt hij er zonder kleerscheuren uit, en blijven de investeerders met de schade zitten.

snelle jongens die heel veel geld ophalen en daarna niet thuis geven, denk dat ik het maar op de kleinere bedragen hou, deze zijn vaak beter te overzien voor de lener als zijn plannen niet helemaal gaan zoals verwacht
pi_153356898
Ter aanvulling. Ik heb Frederike de volgende mail gestuurd

SPOILER
Waarom wordt er eigenlijk niet gestemd met de meeste stemmen gelden. Vind dat iets eerlijker als iedereen moet er mee eens zijn anders ......
pi_153357013
Ben benieuwd hoe dit afloopt en of GvE actief gaat handelen. voorlopig stop ik met investeren in GvE en wacht ik eerst af hoe dit ontwikkelt. Zit er overigens zelf niet in.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153357330
Vooropgesteld dat ik er niet in zit maar ik zou zeker gaan voor optie 2. Goed, het kan natuurlijk zo uitpakken dat er zelfs nog wat geld achteraan zal moeten maar als voor optie 1 gekozen gaat worden is pas echt het hek van de dam. Daarnaast gaan we, als de procedure gaat lopen, meer inzicht krijgen of ook het platform, in dit geval GvE, de administratie goed op orde heeft en overeenkomsten stand houden bij de rechter.
pi_153357783
Het is eigenlijk gewoon wachten op de eerste casus die zo op het spits gedreven gaat worden dat GvE serieus in de problemen komt. Zou me niets verbazen als ze dan door het ijs zakken. En als dat bij de investeerders terecht komt, wordt het nog leuk.
Schip ahoy!
pi_153357955
Ondernemen is risico nemen, dus als je er voor gaat kun je lekker verdienen.
Als het niet gaat, dan helaas maar.
Garant stellen betekend dat je zo veel mogelijk moet betalen, alles wat in je prive vermogen zit, er zitten 2 bedrijven die zich garant stellen, maar ik hoor verder niets van DGA.
Ik zal wel te simpel zijn, maar als je niet meer aan je verplichtingen kunt voldoen lijkt mij dat de hele openstaande vordering uit australie bij de kredietgevers hoort te komen, en niet 80%, dat er behoorlijke openheid moet worden gegeven, en dat prive ook moet worden betaald.
pi_153358138
Faillissement aanvragen. Schuldeisers genoeg. Curator kan achter de Australielening aan. Verder kijken of er iets te doen valt met een bestuurdersaansprakelijkheid.
pi_153358172
Meneer kan wel 20k lenen, dus daar moet een onderpand voor zijn lijkt mij.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:13:31 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153358263
Staan we sterker als we met een groep investeerders hetzelfde antwoord geven? Volgens mij zijn we hier met een flink aantal 'gedupeerden', dus wie weet biedt het kansen.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:23:27 #187
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_153358452
Ik wijs het voorstel ook af, om de volgende redenen:

- 1,5 dag om te reageren anders ga je automatisch akkoord met het (slechte) voorstel;
- Ik wil geen voorbeeld stellen voor andere ondernemers;
- Eens kijken hoe GVE met een incassoprocedure omgaat.

Mijnheer wil alle risico op de investeerders afschuiven? Zo werkt dat niet.

Edit: Doe anders maar zo'n afgekeurd bootje, dan praten we er niet meer over.
If you can't beat them, join them.
pi_153358501
Heeft er al iemand op de site van quick boots gekeken?
Ze zijn uitverkocht tot het einde van dit jaar, en de europesche vestiging staat er gewoon nog op
pi_153359162
#21, 1e pagina
Hier in wordt door fingie al quickboats genoemd
20 november 2014
Graydon raiting naar beneden gesteld, aandelen willen uitgeven, waarde daarvan gehalveerd, toen waren er dus al problemen
#19-2, ook fingie, problemen alom
Uitgifte van aandelen via symbid, soort piramidespel in mijn ongeoefende ogen.

Hard aanpakken lijkt mij, helemaal uitkleden
Dit soort mensen geeft de leners via crowdfunding een slechte naam.
Als hij er zo van af komt begint hij straks misschien wel weer iets nieuws waardoor er weer meer mensen de dupe van worden

Laten we maar niet gaan optellen hoeveel deze meneer al opgehaald heeft en hoeveel daar nog van te traceren is, ik krijg hier een ijsco gevoel bij
pi_153359492
Wat ik mij afvraag: Gve geeft je tot vrijdag de tijd om te reageren. Als je niet reageert gaan ze er vanuit dat je automatisch optie 1 kiest.
Mag dat zomaar?
Er is een contract, als zij dat willen aanpassen, en ik reageer niet, dan kun je dat contract toch niet zomaar opzij schuiven? Dan blijft het contract toch bestaan?

Ik neig overigens ook naar 2. En ik vond het wel een goed idee om allemaal soort van hetzelfde antwoord richting GvE te geven. Dat geeft ook een duidelijk signaal af richting GvE dat ze niet zomaar alles kunnen doen, aangezien er over gesproken zal worden.

Misschien van de week Quickboats eens bellen en mijzelf voordoen als een klant. Kijken of ik nog een bootje kan kopen.
pi_153359590
Het lijkt mij dat als GvE dit doorzet en je het vervolgens aanvecht dat een rechter dit als een onredelijke termijn zal zien, zeker voor een particulier
pi_153359641
Als er 1 investeerder voor optie 2 kiest vervalt outomatisch optie1, gve mag geen verschillen maken in investeerders voorwaarden
Er zijn ca. 250 investeerders, het lijkt me sterk dat er geen 1 reageerd voor vrijdag, of dat er geen enkele wel reageerd die niet voor optie 2 kiest.
pi_153359790
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:05 schreef komrad het volgende:
Het lijkt mij dat als GvE dit doorzet en je het vervolgens aanvecht dat een rechter dit als een onredelijke termijn zal zien, zeker voor een particulier
Dat wordt dan een lang juridisch spel, want in de tussentijd zit je wel op je geld te wachten en is het maar de vraag of er straks nog iets te halen.

Ik vind GvE maar laakbaar omgaan met de investeerders. Ze zetten je onder druk om snel te reageren, anders wordt er eigenlijk in het voordeel van de lener besloten. Dat is nogal wat.
Schip ahoy!
pi_153359950
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat wordt dan een lang juridisch spel, want in de tussentijd zit je wel op je geld te wachten en is het maar de vraag of er straks nog iets te halen.

Ik vind GvE maar laakbaar omgaan met de investeerders. Ze zetten je onder druk om snel te reageren, anders wordt er eigenlijk in het voordeel van de lener besloten. Dat is nogal wat.
Ja daarom goed om te laten zien dat ze niet met een aantal verschillende investeerders te maken hebben, maar dat die investeerders ook met elkaar praten.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:18:52 #195
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153360069
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:15 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja daarom goed om te laten zien dat ze niet met een aantal verschillende investeerders te maken hebben, maar dat die investeerders ook met elkaar praten.
Juist. Investeerders aller platformen, verenigt u!
Een informele vereniging wordt zomaar een formele.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:22:12 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153360175
We gaan dus allemaal voor optie 2 begrijp ik? Voor die 2 maandtermijnen (zoals iemand hier eerder zei) hoeven we het ook niet te laten.
pi_153360316
Wat me de laatste tijd veel opvalt is dat een groep ondernemers op verschillende platforms shopt, zoals onze botenman, eerst bij GvE en daarna via symbid. Ik beleg in ieder geval niet meer als er leningen op elkaar gestapeld worden. Behalve bij GvE zitten de mensen van symbid ook in het schip. Zoals gezegd zou ik ook voor optie 2 kiezen ( zit er niet in) anders is het het van de dam. Dit kan weleens de ideale case zijn om op de spits te drijven om te kijken wat GvE nu werkelijk waard is. Zonder investeerders geen projecten en volgens mij zijn er al aardig wat grotere investeerders hier aan het afhaken.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:30:48 #198
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153360419
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:26 schreef snoopy40 het volgende:
Wat me de laatste tijd veel opvalt is dat een groep ondernemers op verschillende platforms shopt, zoals onze botenman, eerst bij GvE en daarna via symbid. Ik beleg in ieder geval niet meer als er leningen op elkaar gestapeld worden.
Het beroerde is: ze komen eerst op GVE, daarna pas elders. M.a.w.: je weet niet welke ondernemer deze strategie voert als je een prachtige "pitch" voorgeschoteld krijgt met warme aanbevelingen van GVE omdat er ergens in de club ook nog een bv zit met prachtige ratings.
Hoog tijd dat de platforms met elkaar in contact treden!
pi_153360529
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef leolinedance het volgende:
We gaan dus allemaal voor optie 2 begrijp ik? Voor die 2 maandtermijnen (zoals iemand hier eerder zei) hoeven we het ook niet te laten.
Ik ga voor alles of niets. (dus optie 2) Die 2 maand termijnen kan ik niet echt blij van worden. Meneer is een overeenkomst aangegaan. Ik ga niet afwachten of er nog wat te halen valt in Australië. Dat is aan hem, niet aan mij.
En er is nu aangegeven dat hij ¤ 20.000,- heeft dus de termijnen zouden zeker nog een paar maanden betaald moeten kunnen worden, want verder zijn er geen kosten (Eigen woorden uit de pitch)

[ Bericht 0% gewijzigd door didi80 op 08-06-2015 19:57:33 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 19:52:23 #200
332574 µ
alt-m
pi_153360951
Ik wil wel voor optie 2 gaan.
జ్ఞ‌ా
  maandag 8 juni 2015 @ 20:03:42 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153361283
Optie #1 is niet alleen die fooi van 20k verdeeld over iedereen maar ook als het alles goed loopt een een deel van die vordering op QB Austalie. Dat maakt het wel iets interressanter.

Maar aan de andere kant lijkt het er meer op dat ze je met die dat kleine bedrag wegsturen en en die vordering zal een jaar later wel ineens mis lopen zodat je helemaal niet meer hebt.

Maar als je nu een deeltje van die 20k krijgt en over 18 maanden nog een groter deel dan is het niet verkeerd. Maargoed dat is ook niet zeker.
pi_153361291
Toch maar even voor de eerlijkheid, ik zit nog niet in projekten, maar zit me te verdiepen of ik in crowdfunding moet stappen.
Nu zie ik sinds ik hier ben nogal wat projekten voorbij komen met problemen, of met onduidelijkheden in nieuwe projekten.
Hele rare dingen zoals die kredietverstrekker en DNB,
Witwasser Elvis,
Ijscoboer met zelfmoord,
En nu dan die botenman,
Verder staat er een projekt open van een parfummaker die een score krijgt van 49, maar verder staat er in het verhaal dat het krediet is voor de nederland bv, die een score heeft van 4!
Gelukkig zie ik ook nog een paar projekten voorbij komen die niet extreem zijn, kleine ondernemers, vaak starters die met kleine bedragen proberen iets te beginnen, bedragen die, mocht het onverhoopt mis gaan nog normaal op te vangen zijn door de lener.

Dus voor mij vervallen alle projekten van boven de 50k, dat is niet meer goed te maken met een garantstelling
pi_153361419
Beleg ook bij symbid, heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of ze van het probleem op de hoogte zijn, eens kijken of en hoe ze reageren.
pi_153361499
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:03 schreef AQuila360 het volgende:
Optie #1 is niet alleen die fooi van 20k verdeeld over iedereen maar ook als het alles goed loopt een een deel van die vordering op QB Austalie. Dat maakt het wel iets interressanter.

Maar aan de andere kant lijkt het er meer op dat ze je met die dat kleine bedrag wegsturen en en die vordering zal een jaar later wel ineens mis lopen zodat je helemaal niet meer hebt.

Maar als je nu een deeltje van die 20k krijgt en over 18 maanden nog een groter deel dan is het niet verkeerd. Maargoed dat is ook niet zeker.
Ja en dan is het dus afwachten OF je wat krijgt. Er staat dat we dan eventueel 80% van de eventuele schuldbekentenis krijgen. Waar blijft de overige 20%? En daarbij....niemand weet hoe groot die schuldbekentenis is. En zoals het nu gaat verwacht ik dat hij niet zo groot zal zijn en dat meneer Van W. zelf daarnaast ook nog wel wat opstrijkt.
Meneer heeft sinds 4 maanden weer een baan. Zijn vrouw, die ook ter goedkeuring heeft getekend, heeft ook een betaalde baan (als ik de goede vrouw voor mij heb).
Ik gok dat er meer te halen is als de deurwaarder langs gaat, dan als we afwachten wat er eventueel uit Australië komt.

En daarbij...stel dat het Australie lukt de rechten te verkopen, en de productie weer op orde te krijgen dan kan het zomaar zijn dat er over een lange tijd winst gemaakt gaat worden. Door te kiezen voor optie 1 kies je er ook voor om de heer Van W. verder te vrijwaarden. Dan zitten wij straks met een default, en hij lacht zich gek.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:14:59 #205
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153361620
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:11 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja en dan is het dus afwachten OF je wat krijgt. Er staat dat we dan eventueel 80% van de eventuele schuldbekentenis krijgen. Waar blijft de overige 20%? En daarbij....niemand weet hoe groot die schuldbekentenis is. En zoals het nu gaat verwacht ik dat hij niet zo groot zal zijn en dat meneer Van W. zelf daarnaast ook nog wel wat opstrijkt.
Meneer heeft sinds 4 maanden weer een baan. Zijn vrouw, die ook ter goedkeuring heeft getekend, heeft ook een betaalde baan (als ik de goede vrouw voor mij heb).
Ik gok dat er meer te halen is als de deurwaarder langs gaat, dan als we afwachten wat er eventueel uit Australië komt.

En daarbij...stel dat het Australie lukt de rechten te verkopen, en de productie weer op orde te krijgen dan kan het zomaar zijn dat er over een lange tijd winst gemaakt gaat worden. Door te kiezen voor optie 1 kies je er ook voor om de heer Van W. verder te vrijwaarden. Dan zitten wij straks met een default, en hij lacht zich gek.
Was die vordering niet +/- 100k en dat die 20k daar een voorschotje op was?

Maar bij optie 2 staat dat het waarschijnlijke resultaat nihil zal zijn, maar wie heeft dat vastgesteld is dat GVE? en is het waar of niet.

Maargoed als er de meeste hier al naar optie 2 neigen dan maakt het niet meer uit verder :P
pi_153361759
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar bij optie 2 staat dat het waarschijnlijke resultaat nihil zal zijn, maar wie heeft dat vastgesteld is dat GVE? en is het waar of niet.

Ja maar inderdaad, wie zegt dat? In de rekenkunsten van GvE heb ik al een tijdje geen vertrouwen meer. En die accountant kan natuurlijk ook op verschillende manieren rekenen. Er valt altijd wel iets te schuiven waardoor een verhaal ineens heel positief of heel negatief lijkt.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:22:17 #207
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153361854
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:19 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja maar inderdaad, wie zegt dat? In de rekenkunsten van GvE heb ik al een tijdje geen vertrouwen meer. En die accountant kan natuurlijk ook op verschillende manieren rekenen. Er valt altijd wel iets te schuiven waardoor een verhaal ineens heel positief of heel negatief lijkt.
Je weet ook niet op wie z'n hand GVE is,

Op onze hand en hebben ze optie 1 weten te regelen zodat wij nog het meeste terug zien of zou optie 2 beter zijn maar in die mail negatief worden weggezet.

Als ik zeker wist dat we naast die 20k later ook nog 80% van die vordering krijgen dan zou ik wel voor optie 1 gaan.
pi_153361989
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je weet ook niet op wie z'n hand GVE is,

Op onze hand en hebben ze optie 1 weten te regelen zodat wij nog het meeste terug zien of zou optie 2 beter zijn maar in die mail negatief worden weggezet.

Als ik zeker wist dat we naast die 20k later ook nog 80% van die vordering krijgen dan zou ik wel voor optie 1 gaan.
Ja ik waarschijnlijk ook.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:27:10 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153362025
Stuur morgenavond wel even een mailtje kan ik nog even nadenken.

Als iemand als iets gestuurd heeft hoor ik het graag!
  maandag 8 juni 2015 @ 20:29:07 #210
332574 µ
alt-m
pi_153362096
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:27 schreef AQuila360 het volgende:
Stuur morgenavond wel even een mailtje kan ik nog even nadenken.

Als iemand als iets gestuurd heeft hoor ik het graag!
Ik denk hetzelfde.
జ్ఞ‌ా
  maandag 8 juni 2015 @ 20:29:19 #211
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153362107
Ik zit zelf niet in de Quickboat, gelukkig maar! Ik heb de pitch nog even nagelezen en het zag er toch zeer aantrekkelijk uit. Niet voor niets in iets meer dan een dag 250.000 bij elkaar geharkt. Maar ergens is iets mis gegaan, mij niet duidelijk of dat het probleem in Australië of in NL ligt. De .com website zegt dat bootjes tot eind oktober zijn uitverkocht. Dat lijkt in eerste instantie een goed teken maar het is natuurlijk dodelijk, zoiets mag nooit kunnen gebeuren bij een professioneel bedrijf. De quickboats.nl zegt overigens niets over het uitverkocht zijn.

Ik zou voor optie 2 kiezen. Waarschijnlijk weet GVE weer veel meer dan ze jullie meedelen en dat is iedere keer de pest. Als wij alles wisten zouden we wellicht andere keuzes maken.

Nog iets anders; in de pitch staat dat investeerders iedere 3 maanden een soort update/nieuwsbrief zouden krijgen met de ontwikkelingen van het bedrijf. Hebben jullie die inderdaad gehad?
pi_153363329
volgens mij kon je kiezen om nieuwsbrief te ontvangen; daar heb ik destijds vanaf gezien.

neig ook naar optie 2; is het niet zo dat wanneer er geld uit Australië ontvangen wordt dit ook naar curator terugvloeit en dit alsnog verdeeld wordt onder schuldeisers? Gezien geschetste organisatiestructuur zouden er toch niet veel schuldeisers kunnen zijn naast investeerders en belastingdienst? Iemand hier ervaring met dit soort processen? M.a.w. wat zou kans zijn dat er nog geld te halen valt?
  maandag 8 juni 2015 @ 21:08:37 #213
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153363752
Zoals het er staat gaat optie 2 je niets opleveren en zelfs geld kosten eventueel.Bij Optie 1 pak je nu nog een kleine bedagje en wellicht over 18 maanden een groter bedrag.

Die 2 optie zijn wel enorm sturend zovan optie 1 dan heb je nog iets en optie 2 dan ben je pineut das ook gek,
  maandag 8 juni 2015 @ 21:10:41 #214
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153363850
Je mag natuurlijk de situatie van quickboats niet extrapoleren naar andere projecten, maar toch.... Dit was een heldere pitch over een duidelijk product. Als ik dan kijk naar talloze andere vage projecten die op GVE voorbij zijn gekomen, dan voorzie ik toch echt een bloedbad in de komende maanden/jaren.
  maandag 8 juni 2015 @ 21:14:36 #215
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153364023
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:10 schreef InVestEerder het volgende:
Je mag natuurlijk de situatie van quickboats niet extrapoleren naar andere projecten, maar toch.... Dit was een heldere pitch over een duidelijk product. Als ik dan kijk naar talloze andere vage projecten die op GVE voorbij zijn gekomen, dan voorzie ik toch echt een bloedbad in de komende maanden/jaren.
Ben er ook bang voor ja, al heb ik deze week ook wel een 4de project wat is volbracht. Maar ik ga denk ik wel mn max bedrag een stuk laten zakken. Dat HIN moet ik ook nog maar zien hoe dat gaat lopen dat was een succesje wat zo'n omgevallen project goed maakt.
pi_153364256
Als ik in zijn positie zou zitten zou ik blij zijn als ik voor 20k kon settelen met wellicht zelfs nog optie om iets terug te verdienen (als hij iets van 20% uit Australië krijgt). Komt hij er relatief goedkoop vanaf zonder lange nasleep; vind ik persoonlijk iets te makkelijk.

O.b.v bericht dat quickboats wereldwijd t/m oktober uitverkocht zijn zou je verwachten dat er van de 100k vordering nog wel stuk teruggehaald moet kunnen worden. Maar 0 zekerheid. Blijft moeilijk ...
pi_153364360
Volgens mij weer een nieuwe bij zencap, op Ameland.

Vakantiepark Ameland

Investering in een pand, gebouw of andere vastgoed

¤ 20.000 Kredietbedrag
3 Jaar
7,19% Rentevoet
¤ 619 Maandbedrag
Risicoclassificatie B

Wat doet uw bedrijf?
Vakantie laat zich niet meer beperken tot 3 weken zomervakantie met het gezin. Apparthotel Kooiker is dan ook de ideale uitvalsbasis voor de korte vakantie, het weekendje weg met vrienden, opa en oma of met de kinderen. Genieten van rust of lekker ontspannen met vrienden of familie in een van onze ruime, luxe appartementen/suites of Penthouses/suites en gebruik maken van uitgebreide hotelservice. Zo zijn onze huurprijzen inclusief ontbijt en kunt u 's ochtends heerlijk relaxed ontbijten in ons sfeervolle restaurant (uitgez. ma. +vrij). Ons kleinschalig, rietgedekte complex, bevindt zich aan de rand van het pittoreske dorp Buren en is omgeven door uitgestrekte weilanden, bossen, duinen en ligt op 5 minuten fietsen van het prachtige Noordzeestrand.

Waarom is het veilig om u krediet te verlenen?
Terugbetaling zal gebeuren uit de winst van ons bedrijf. Zoals u ziet zijn wij beide in loondienst en zijn dus niet aangewezen op de winst uit onze onderneming.

Waarvoor wordt het krediet gebruikt?
Ik zal middels deze financiering de inventaris en de vloer van ons restaurant vernieuwen. Teven zal ik voor onze verhuur van linnen een andere transport auto willen aanschaffen.
pi_153368151
Over Quickboats: ik begrijp niet waarom GvE niets zegt over die hoofdelijke aansprakelijkheid. Als ik de brief goed lees lijkt het wel alsof die niet bestaat. Ik zit er niet in maar zou dan ook niet in zijn gegaan op die fooi van 20k, zeker niet met deze summiere info en korte reactietermijn. Ze kunnen trouwens zelf ook bedenken dat er vast wel in elk geval één investeerder is die niet mee doet; optie twee is voor 100% zeker het te volgen traject.
Sterkte allemaal en het kan wel eens een vervelende CF-periode worden voor ons, als dit soort zeker lijkende projecten ook gaan omvallen.
pi_153368889
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:40 schreef Goesten het volgende:
Vind het vooral slecht voor mijn vertrouwen dat het net een AAA project is. Dus met een maximale kans van 0,15% dat het project niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
Dat zou statistisch nog wel kunnen, denk ik... er zijn slechts een 10-tal AAA projecten langsgekomen bij GvE. Daarnaast is de Graydon natuurlijk een momentopname, niet voor 3 jaar in de toekomst.

Anyway, GvE zit sinds 1/1/2013 op zo'n 600 projecten met tot nu toe 9 á 10 projecten default/problemen. Dat percentage (<2%) ligt lager dan GvE zelf communiceert. Investeren = risico lopen! En ja, heel vervelend!!
pi_153368937
Ik baal bij quickboats wel heel erg van die enorm korte termijn. En dan die 2 sterk sturende opties. Dat is geen neutrale info. Zo kan je toch niet wel overwogen een keuze maken?

Is het niet zo dat diegene die optie 1 kiezen alleen van het contract af zien? Dus dat de lener alleen nog vast zit aan diegene die voor optie 2 hebben gekozen?

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat als je niet reageert automatisch je contract voorwaarden gewijzigd mogen worden.

Een geluk bij een ongeluk is dat ik in quickboat voor het laagste bedrag erin zit wat mogelijk is. Zou optie 1 de veiligste zijn?

Hoe hoog zouden de kosten op verhalen kunnen worden? Iemand enig idee? Misschien is het veiligst om voor optie 1 te kiezen in mijn geval.

[ Bericht 37% gewijzigd door crowd_funder op 08-06-2015 23:10:47 ]
pi_153369096
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:13 schreef leolinedance het volgende:
Staan we sterker als we met een groep investeerders hetzelfde antwoord geven? Volgens mij zijn we hier met een flink aantal 'gedupeerden', dus wie weet biedt het kansen.
* aborren checkt domein beschikbaarheid quickboatclaim.nl *
  maandag 8 juni 2015 @ 23:13:42 #222
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153369302
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:03 schreef aborren het volgende:

[..]

Dat zou statistisch nog wel kunnen, denk ik... er zijn slechts een 10-tal AAA projecten langsgekomen bij GvE. Daarnaast is de Graydon natuurlijk een momentopname, niet voor 3 jaar in de toekomst.

Anyway, GvE zit sinds 1/1/2013 op zo'n 600 projecten met tot nu toe 9 á 10 projecten default/problemen. Dat percentage (<2%) ligt lager dan GvE zelf communiceert. Investeren = risico lopen! En ja, heel vervelend!!
Ik denk dat je inderdaad zo nuchter moet zijn: het valt tot nog toe alleszins mee met de defaults. Daar gaat de klacht dan ook niet over. Het gaat over de communicatie. Die is enorm wazig, ook al lijkt het heel helder. Er wordt een heldere keus voorgelegd, zeer sturend, dat wel. Het is de keus tussen slikken of stikken. Maar in werkelijkheid is de keus enorm wazig. Je moet die meneer Wibo en GVE maar op hun blauwe ogen geloven en als je dat niet doet, dan rij je toch gewoon even naar Wezep? Daar zal Wibo's accountant je wel overtuigen dat je geen keuze hebt. Ja, alsof je daar op zo'n korte termijn tijd voor kunt maken.
Ook wordt duidelijk dat Graydonratings niets zeggen bij een starter. De Graydonrating was dan ook niet die van de starter, maar van een andere bv van de DGA.
pi_153369381
Het sturen van GvE kan natuurlijk ook iets te maken hebben met het indekken voor aansprakelijkheid. Als ze niet duidelijk waarschuwen voor de risico's als er niets te halen is kunnen ze daar misschien ook op aangesproken worden.
Er moet mijns inziens echt voor optie twee gekozen worden maar jullie moeten wel in je achterhoofd houden dat als er echt niets te halen is (wat ik overigens niet geloof) er nog wel geld gevraagd gaat worden voor zowel deurwaarders als een eventuele rechtzaak. Die kosten zullen verdeeld moeten worden onder de schuldeisers. Dus optie 2 kan dus ook extra geld gaan kosten. Toch zou ik er zeker voor gaan.
  maandag 8 juni 2015 @ 23:17:38 #224
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153369435
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:08 schreef aborren het volgende:

[..]

* aborren checkt domein beschikbaarheid quickboatclaim.nl *
Kan GVE daar geen donatieproject voor starten?
pi_153369556
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:44 schreef Camogli het volgende:
Over Quickboats: ik begrijp niet waarom GvE niets zegt over die hoofdelijke aansprakelijkheid. Als ik de brief goed lees lijkt het wel alsof die niet bestaat.
Dat kan iemand die er in zit gewoon even in de overeenkomst nakijken maar als er geen duidelijke uitzondering gemaakt is moet die er gewoon zijn.
pi_153369641
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:17 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Kan GVE daar geen donatieproject voor starten?
Goed idee haha, die donatie projecten lopen alleen niet zo best.
pi_153369864
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:15 schreef Horsemen het volgende:
Het sturen van GvE kan natuurlijk ook iets te maken hebben met het indekken voor aansprakelijkheid. Als ze niet duidelijk waarschuwen voor de risico's als er niets te halen is kunnen ze daar misschien ook op aangesproken worden.
Er moet mijns inziens echt voor optie twee gekozen worden maar jullie moeten wel in je achterhoofd houden dat als er echt niets te halen is (wat ik overigens niet geloof) er nog wel geld gevraagd gaat worden voor zowel deurwaarders als een eventuele rechtzaak. Die kosten zullen verdeeld moeten worden onder de schuldeisers. Dus optie 2 kan dus ook extra geld gaan kosten. Toch zou ik er zeker voor gaan.
Ik vind het moeilijk om in te schatten wat de risico's zijn. Wat zou kosten voor rechtzaak en deurwaarder kunnen gaan kosten? Als dit meer is dan wat ik ooit terug zou krijgen vind ik dit het risico niet waard. Maar van de andere kant, als het naar ratio verdeelt wordt zou het me ook niet zoveel hoeven te kosten lijkt mij. Als heel veel investeerders 1 vuist maken staan we natuurlijk altijd sterker.

Moeilijk om in te schatten. De schade is als er niks terug komt +- 5 tientjes. Hier kan ik mee leven, als het na optie 2 maar niet het dubbele is, wat het anders nooit was geworden, dit zou wel zonde zijn.
  maandag 8 juni 2015 @ 23:30:36 #228
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153369927
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goed idee haha, die donatie projecten lopen alleen niet zo best.
Deze kon wel eens wat sneller vollopen. Hoewel ik niet in Quickboat zit, wil ik best doneren. Tientje kan toch altijd wel? Het is tenslotte in het belang van ons allemaal!
Het leuke is ook: GVE vraagt geen fee voor donatieprojecten.
pi_153371035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:29 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om in te schatten wat de risico's zijn. Wat zou kosten voor rechtzaak en deurwaarder kunnen gaan kosten? Als dit meer is dan wat ik ooit terug zou krijgen vind ik dit het risico niet waard. Maar van de andere kant, als het naar ratio verdeelt wordt zou het me ook niet zoveel hoeven te kosten lijkt mij. Als heel veel investeerders 1 vuist maken staan we natuurlijk altijd sterker.

Moeilijk om in te schatten. De schade is als er niks terug komt +- 5 tientjes. Hier kan ik mee leven, als het na optie 2 maar niet het dubbele is, wat het anders nooit was geworden, dit zou wel zonde zijn.
ik zou GvE een hoop extra info vragen waaronder naast financiële gegevens van het bedrijf ook een offerte van een gerechtsdeurwaarder voor het hele traject van incasso, rechtszaak tot in beslag legging. Laat GvE maar werken voor hun fee!
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:23:30 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153371437
Ik twijfel nog tussen optie 1 en 2. Misschien morgen maar eens bellen/mailen dat ik (we) meer bedenktijd wil(len).
pi_153373095
Ik denk echt dat we/jullie voor optie 2 moeten gaan. Wil best wel wat doneren om te helpen. Dit is de eerste zaak en anderen zullen volgen. Er zijn vele vragen die ook gaan spelen bij andere toekomstige cases zoals de kosten van een rechtzaak. Denk ook dat we vanuit de investeerders enkele aanspreekpunten voor deze zaak moeten hebben die de anderen ook vertegenwoordigt. Deze mensen kunnen zich in het dossier verdiepen. Deze structuur kunnen we dan (met andere mensen) ook bij andere cases gebruiken. Op deze manier weet GvE ook dat er met ons niet te dollen valt.
pi_153373154
Ik heb GvE een uitgebreide mail gestuurd. Kort samengevat:

Ik heb te weinig info om een goede keuze te maken. De optie om binnen 2 dagen even naar Zwolle op en neer te rijden is geen optie. De meeste investeerders zullen iets van werk hebben anders zouden ze geen geld hebben om te investeren.
We krijgen nu de keus tussen 2 opties en moeten puur op gevoel een gok maken. We hebben te weinig informatie om een echte keus te maken. Het is nu puur gokken, en ik hou niet van gokken met geld.
De conclusie: als ik niet meer informatie krijg ben ik gedwongen om optie 2 te kiezen aangezien die in mijn ogen nu de meeste mogelijkheden geeft. Als GvE echt vind dat optie 1 de beste is dan ontvang ik graag meer informatie waarna ik wellicht toch voor optie 1 ga.
Ik heb dus nog niet echt gekozen, maar ga wel voor optie 2 als er niet meer informatie komt.

Ik ben benieuwd of GvE met meer informatie over de brug komt.
pi_153373329
Welke verplichtingen heeft GvE in deze? Je zou ze toch een beetje als een investmentmanager kunnen zien waarbij ze tenminste een inspanningsverplichting hebben om de mogelijkheden uitgebreid te onderzoeken en opties voor te dragen met onderbouwing, risico-analyse en worst case kostenplaatje
  dinsdag 9 juni 2015 @ 08:05:36 #234
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_153373492
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat kan iemand die er in zit gewoon even in de overeenkomst nakijken maar als er geen duidelijke uitzondering gemaakt is moet die er gewoon zijn.
Staat in de overeenkomst: Onderneming alsmede haar bestuurders zijn hoofdelijk aansprakelijk.

GVE weet ook wel dat deze deal nooit door kan gaan, omdat nooit iedereen hiermee akkoord gaat. Ze doen dit alleen om te kunnen zeggen dat ze voldoen aan Artikel 3 van de AV: [...] . Indien één van betrokken partijen, zijnde kredietnemer dan wel investeerder, toegezegde verplichtingen niet nakomt, zal Geldvoorelkaar.nl aanvankelijk bemiddelen in de nakoming van de verplichting. [...]
Ik ben benieuwd of ze nog meer voor ons gaan doen voor die ¤22,5k fee die ze van ons hebben gekregen.

Ik vind dit project juist een hele goede "test" om te kijken wat er gebeurt bij een faillissement en hoe GVE hiermee om gaat. Door het hoge bedrag is het de moeite voor een incassobureau om er achteraan te gaan, ook zijn de kosten voor de investeerder hierdoor laag (1/2500 voor iedere ¤100 die je geïnvesteerd hebt, als iedereen mee zou doen). Ik heb al aangegeven voor optie 2 te gaan.

Overigens heb ik ook aangegeven dat ik vanaf nu automatisch niet akkoord ga met ieder ander voorstel bij ieder ander project, tenzij ik specifiek laat weten wel akkoord ga. In plaats van andersom.
If you can't beat them, join them.
pi_153373596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:05 schreef 44pje het volgende:

[..]

Overigens heb ik ook aangegeven dat ik vanaf nu automatisch niet akkoord ga met ieder ander voorstel bij ieder ander project, tenzij ik specifiek laat weten wel akkoord ga. In plaats van andersom.
Dat is een goeie!
pi_153373599
Ik zit zelf niet in quickboat (wel bv weer in Talamni). Ik zou beslist voor optie 2 gaan. Wat ik hier lees wordt er verder geen info gegeven en kun je alleen bij een accountant de stukken inzien. Wiens accountant ? Wie zegt dat die 20k die wordt aangeboden het maximaal mogelijke is ? Als de beste man een paar jaar aan het werk gaat kan hij veel meer afbetalen. Persoonlijk vind ik het ook een verkeerd signaal naar GvE als optie 1 nu door zou gaan. Dan kunnen investeerders wel héél gemakkelijk met een kluitje het riet in worden gestuurd. De kosten van een flink incassotraject liggen ruweeg op 5000 euro. Als je een paar honderd had geinvesteerd is je aandeel daarin hooguit twee tientjes. Ik zou het echt wel weten
pi_153373648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:18 schreef Justme7005 het volgende:
Ik zit zelf niet in quickboat (wel bv weer in Talamni). Ik zou beslist voor optie 2 gaan. Wat ik hier lees wordt er verder geen info gegeven en kun je alleen bij een accountant de stukken inzien. Wiens accountant ? Wie zegt dat die 20k die wordt aangeboden het maximaal mogelijke is ? Als de beste man een paar jaar aan het werk gaat kan hij veel meer afbetalen. Persoonlijk vind ik het ook een verkeerd signaal naar GvE als optie 1 nu door zou gaan. Dan kunnen investeerders wel héél gemakkelijk met een kluitje het riet in worden gestuurd. De kosten van een flink incassotraject liggen ruweeg op 5000 euro. Als je een paar honderd had geinvesteerd is je aandeel daarin hooguit twee tientjes. Ik zou het echt wel weten
Ja er is gewoon veel te weinig informatie. In de pitch stond dat er naast de aankoop van de boten geen kosten zouden zijn. Nu staat er in de brief dat ze al maanden bezig zijn de belastingdienst, crediteuren en investeerders aan het betalen zijn. Welke crediteuren? Zijn er toch ineens allerlei dingen met het geld gekocht wat van te voren niet afgesproken is? Of heeft hij het over de gebruikelijke dingen als telefoon etc. Als daar al moeite voor gedaan moet worden om die kosten te betalen, dan zal er inderdaad niet veel te halen zijn. Maar als meneer voor zichzelf bijvoorbeeld een groot chique kantoor heeft ingericht, en een flink pensioenpotje heeft volgestort dan zeg ik: incassobureau er op af tot de laatste cent betaald is.
Zelf denk ik dat er nog wel wat te halen valt. De boten zijn teruggestuurd vanwege fouten. Dan moet de leverancier hier toch ook iets in kunnen betekenen? Hij kan ¤ 20.000 lenen, dus er is nog ergens een onderpand.
Dus zolang ik niet meer informatie krijg ga ik ook voor optie 2.
pi_153373905
Volgens de balans welke gedeponeerd is bij de KVK zijn de kortlopende schulden per 31/12/2014 ¤ 104.552,--

Als dit de inkoop van de bootjes is dan bestaat er dus een schuld en vordering op Australie en kan er verrekend worden lijkt mij.

Nogmaals ik zit hier niet in maar ik denk graag een beetje mee met jullie
pi_153374383
Ik heb gve gemaild en aangegeven dat ik de termijn te kort vind en de opties te onduidelijk om een goede keuze te maken. Tevens gevraagd met welke kosten ik worst case te maken heb bij optie 2. Als dit neerkomt op hooguit 2 tientjes zoals Justme7005 zegt, zou ik zeker voor optie 2 gaan.

Dat de termijn te kort is zouden we allemaal moeten melden eigenlijk. Tevens de niet binnen 2 dagen reageren = optie 1 lijkt me ook niet terecht.

Ik krijg het vermoeden dat we met optie 2 beter af zijn.
pi_153374388
@ did80: Ik zou graag die brief lezen. Ik zit zelf niet in quickboats.
Ik overweeg sterk een uitgebreide en gedocumenteerde brief/email naar de AFM te sturen.
Het lijkt mij tijd voor, op z'n minst, een normoverdragend gesprek.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:29:37 #241
332574 µ
alt-m
pi_153374504
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 09:23 schreef bleyenburg het volgende:
@ did80: Ik zou graag die brief lezen. Ik zit zelf niet in quickboats.
Ik overweeg sterk een uitgebreide en gedocumenteerde brief/email naar de AFM te sturen.
Het lijkt mij tijd voor, op z'n minst, een normoverdragend gesprek.
జ్ఞ‌ా
pi_153374613
De alinea "GvE heeft volledige inzage enz. enz. " is interessant.
Laat GvE deze info even delen aub!!
pi_153374734
Overigens staat in email andere deadline vermeldt dan in brief; zie onderstaand:

"We verzoeken u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk te doen, in ieder geval voor vrijdag 12 juni a.s. Mochten wij na vrijdag 12 juni a.s. geen reactie hebben ontvangen, dan gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat met optie 1 in het voorstel van de heer Van Wier"
pi_153374904
Dank je voor het delen van de info. Dhr. van Wier heeft dus zelf nog een vordering van 108900 dollar en biedt aan om 80% van de opbrengst daarvan uit te keren. De overige 20% houdt hij dus zelf. Ik heb sterk vermoeden dat de belastingdienst en andere schuldeisers volledig zijn afbetaald. Hij zal de dollar-vordering proberen te verkopen aan deze of gene. Van die opbrengst houdt hij dan nog zelf 20% waarmee hij de zijn lening van 20 k weer deels aflost. In optie 1 komt hij er vrijwel zonder kleerscheuren weer uit. Ik zou liever een curator die vordering laten verkopen ipv dat meneer van Wier dat zelf gaat doen. Hij krijgt er maar 20% van dus hem zal er niet veel aan gelegen zijn wat die vordering op gaat brengen. Trouwens als je de pitch er op na leest kun je mi wel stellen dat hier sprake is geweest van misleiding.
pi_153374913

[ Bericht 100% gewijzigd door Justme7005 op 09-06-2015 09:49:59 ]
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:55:16 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153375026
Heb GvE ook gemaild. Kort samengevat:

- Tijd te kort
- Erg sturend geschreven
- Te weinig informatie om een goede keuze te kunnen maken
- Ik kies voor optie 2 als er niet meer tijd en informatie komt
- In de toekomst ga ik automatisch niet akkoord met ieder voorstel dat ik van GvE ontvangen, tenzij ik aangeef wel akkoord te gaan.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:08:54 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153375338
Aanvulling:

Beste heer/mevrouw,

Hierbij overigens een deel uit de door jullie goedgekeurde pitch:

quote:
Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
Er is in alle scenario's voldoende cashflow[. In drie jaar wordt de lening afgelost. Er zijn nagenoeg geen vaste lasten naast de crowdfunding. Quickboats Europe BV heeft een lage flexibele overhead. De operationele en marketingkosten worden grotendeels betaald door een marketingsubsidie van de Australische regering en Quickboats uit Australië. Ook in het meest negatieve scenario kan de lening worden terugbetaald. Als de verkopen de conservatieve verwachtingen overschrijden zal in het tweede jaar meer tijdelijk krediet nodig zijn voor het aanleggen van seizoen voorraden. Traditionele financiers (banken, participatiemaatschappijen, private financiers) hebben belangstelling om op dat moment kortlopende kredieten te verstrekken. Een aanvullende crowdfunding is natuurlijk ook een uitstekende mogelijkheid om verdere groei te financieren.
Er is dus ook sprake van misleiding geweest, of de controle door Geldvoorelkaar is onder de maat gebleken. Dit wekt uiteraard geen vertrouwen en hierdoor zal de brief zoals die door jullie verstuurd is dan ook niet door iedereen als waarheid worden aangenomen zonder bijgevoegde bewijsstukken.

Ik hoop dat er snel beter gecommuniceerd gaat worden, dit is onder de maat en slecht voor zowel jullie imago als dat van crowdfunding in het algemeen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:13:00 #248
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153375411
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:50 schreef rockenfeller het volgende:
Volgens de balans welke gedeponeerd is bij de KVK zijn de kortlopende schulden per 31/12/2014 ¤ 104.552,--

Als dit de inkoop van de bootjes is dan bestaat er dus een schuld en vordering op Australie en kan er verrekend worden lijkt mij.

Nogmaals ik zit hier niet in maar ik denk graag een beetje mee met jullie
Dat waarderen we ook! Als je niet op een forum zit is het lastig kiezen denk ik maar hier kun je tenminste met z'n alle overleggen.

We zitten met z'n alle in het zelfde schuitje :P
pi_153375425
Trouwens nog stukje gevonden uit een interview met dhr. van Wier

“Ik heb het aanvraagproces als heel erg prettig ervaren. Bij Geldvoorelkaar.nl doorzagen ze direct dat mijn plannen goed onderbouwd waren en stelden ze geen obligate vragen zoals of ik wel weet hoe je een balans maakt. Ze prikten direct door de cashflow en terugbetaalcapaciteit. Ik heb op basis van die eerste e-mails en telefoongesprekken nog wat extra zekerheden in kunnen bouwen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:16:05 #250
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153375461
Toen QB begon kregen we nog een enthousiaste brief om te bedanken. Ik zou nu een brief op wel op prijs stellen waarin hij aangeeft wat er volgens hem is misgegaan en wat hij nog eventueel denkt te kunnen doen en noem maar op. Dat miste ik bij mn andere project wat mis liep ook nogal.

Bij dat project nam GVE trouwens de kosten opzich voor het incassotraject.

Maar hier heeft niemand nog z'n keuze doorgegeven?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:29:54 #251
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153375786
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 10:16 schreef AQuila360 het volgende:
Toen QB begon kregen we nog een enthousiaste brief om te bedanken. Ik zou nu een brief op wel op prijs stellen waarin hij aangeeft wat er volgens hem is misgegaan en wat hij nog eventueel denkt te kunnen doen en noem maar op. Dat miste ik bij mn andere project wat mis liep ook nogal.

Bij dat project nam GVE trouwens de kosten opzich voor het incassotraject.

Maar hier heeft niemand nog z'n keuze doorgegeven?
Jawel, zoals hierboven ook gepost.

edit:

Heb GvE ook gemaild. Kort samengevat:

- Tijd te kort
- Erg sturend geschreven
- Te weinig informatie om een goede keuze te kunnen maken
- Ik kies voor optie 2 als er niet meer tijd en informatie komt
- In de toekomst ga ik automatisch niet akkoord met ieder voorstel dat ik van GvE ontvangen, tenzij ik aangeef wel akkoord te gaan.
pi_153376173
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:05 schreef 44pje het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of ze nog meer voor ons gaan doen voor die ¤22,5k fee die ze van ons hebben gekregen.
Zo erg was het nu ook weer niet, 2.250 euro was de opbrengst van de fee.

Ik denk dat het voor ons allen een testcase is, zowel voor de investeerders als voor GvE.

Om met de laatste te beginnen: dat het een geoliede verkoopmachine is, dat weten we. Commercieel zeer succesvol in het bijeenbrengen van vraag en aanbod. Echter staan ze ook achter de investeerders. In eerste instantie door een zeer kritisch selectieproces en in laatste instantie door er blijk van te geven te willen vechten voor de belangen van investeerders. Misschien is dat wel zo, echter blijken doet het niet. De kwestie QB stinkt m.i. aan alle kanten. Wat is er in vredesnaam met dat kwart miljoen gebeurd? Misschien moet er wel een externe accountant worden ingeschakeld voor een boekenonderzoek. Ik zou daar op aansturen. Misschien zou GvE zelf tot een dergelijk besluit moeten komen(!)

Voor onszelf is dit ook een testcase. Zijn we misschien hier en daar te goedgelovig, varen we te blind op het oordeel van GvE en Graydon?

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 09-06-2015 11:01:05 ]
Pecunia non olet
pi_153376552
Door dit hele gedoe moet ik bekennen dat ik nu moeite heb om mijn investeringsbedrag voor overige projecten te voldoen. Ik heb nu nog een verzoek tot betaling staan.

Zoals ik al heb aangegeven zit ik niet in het Quickboat project, maar ik krijg er gewoon een heel erg nare smaak van als ik zie hoe dit nu loopt. Daarbij vind ik dat GvE nogal wat te verwijten valt.

De in slecht weer verkerende onderneming Quickboat staat natuurlijk los van andere projecten. Daar kan GvE niets aan doen, maar men vertrouwd er wel op dat de informatie klopt wat er in de project beschrijving staat. Als dat niet zo is en indien dat goed te onderbouwen valt kan je GvE ook aansprakelijk stellen voor de schade die is ontstaan door het niet betalen van de schuldenaar lijkt mij.
pi_153376818
Vraag me af wanneer Symbid met zijn eerste loan-based crowdfunding project komt. Begin mei al grootse aankondigingen dat zij half mei waarschijnlijk wel het eerste project hebben.

Verder is Big Data Dashboards bijna vol (https://www.symbid.nl/ideas/6601-big-data-dashboards) en verloopt Tool2Find (https://www.symbid.nl/ideas/6725-firm2find-gps-tracking-company) met nog 39k kapitaalbehoefte. Ik ben benieuwd of ze een lager doelbedrag stellen of de investeringsperiode verlengen (zoals eerder ook met de Be.E scooter).
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:22:25 #255
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153376882
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:06 schreef CRWD het volgende:
Door dit hele gedoe moet ik bekennen dat ik nu moeite heb om mijn investeringsbedrag voor overige projecten te voldoen. Ik heb nu nog een verzoek tot betaling staan.
Gewoon betalen. Wat je beloofd hebt of toegezegd moet je doen. Behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:23:58 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153376906
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:06 schreef CRWD het volgende:

Zoals ik al heb aangegeven zit ik niet in het Quickboat project, maar ik krijg er gewoon een heel erg nare smaak van als ik zie hoe dit nu loopt. Daarbij vind ik dat GvE nogal wat te verwijten valt.

De in slecht weer verkerende onderneming Quickboat staat natuurlijk los van andere projecten. Daar kan GvE niets aan doen, maar men vertrouwd er wel op dat de informatie klopt wat er in de project beschrijving staat. Als dat niet zo is en indien dat goed te onderbouwen valt kan je GvE ook aansprakelijk stellen voor de schade die is ontstaan door het niet betalen van de schuldenaar lijkt mij.
Ik heb er nog 2 openstaan en wacht ook nog even met betalen tot de volgende reactie van GvE.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:27:36 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153376979
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:22 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Gewoon betalen. Wat je beloofd hebt of toegezegd moet je doen. Behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden.
Dat ben ik zeker niet met je eens. GvE lijkt het belang van de lener hoger te hebben zitten dan dat van de investeerder. Dan mag ik mijn eigen belang nu ook best even belangrijker vinden. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet ga betalen, ik wacht alleen nog even.
pi_153377073
Ik wil graag ook eerst antwoord hebben van GvE. Ik krijg het vervelende vermoeden dat GvE net wat minder met de belangen v/d investeerders bezig is als met de kredietnemers.

Kredietbank staat me bijvoorbeeld ook niet aan. Daar was de boodschap kort samengevat. Kredietbank zegt het contract eenzijdig op, punt!, einder verhaal. Volgens het contract is kredietbank gewoon verplicht om aan de afspraak te voldoen.

Uiteraard vind ik Quickboat nu vervelender, maar gaat me om de handelswijze. Bij Quickboat veel te weinig info, te korte termijn en ze gaan automatisch van optie 1 uit, terwijl ze dat volgens het contract nooit zomaar mogen doen.

Dus ik vraag me nu af, hoe sterk maakt GvE zich voor de investeerders.
pi_153377208
dat dus, crowd-funder... Ook ik twijfel aan de kunde en inzet van GvE waar het problemen aanpakken in het belang van de investeerder (wij dus) betreft
pi_153377285
Die KRC Accountant waar je inzage kunt krijgen is overigens gewoon de accountant van meneer Van Wier zelf. zie link:

http://www.krcaccountants(...)nieuwsbrief-0312.pdf
  dinsdag 9 juni 2015 @ 11:52:43 #261
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153377426
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:27 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat ben ik zeker niet met je eens. GvE lijkt het belang van de lener hoger te hebben zitten dan dat van de investeerder. Dan mag ik mijn eigen belang nu ook best even belangrijker vinden. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet ga betalen, ik wacht alleen nog even.
Het is juist in je eigen belang om te doen wat je hebt beloofd of toegezegd! Wij verwachten van GVE dat ze hun toezeggingen nakomen. Dat ze dat niet lijken te doen is geen vrijbrief om zelf ook maar op eigen houtje te gaan rommelen. Dat zou de zaak alleen maar nóg onoverzichtelijker maken. Er zijn regels vastgesteld om het verkeer wat soepel te maken. Eigen(zinnige) invulling van die regels kan alleen maar chaos geven. Daar zit niemand op te wachten.
Bovendien is het niet eerlijk tegenover de partijen die niets met dit conflict te maken hebben, kredietvragers als Eik of Wester en ook tegenover je mede-investeerders in dat soort projecten.
Blij dat je aangeeft uiteindelijk wel te zullen betalen maar alleen uit protest er iets langer mee wacht. Zo'n signaalfunctie van uitgestelde betaling lijkt me wel te verdedigen.
pi_153377500
Heeft iemand de incentive van Wingman al ontvangen?

Ik kreeg een paar weken geleden een mailtje daarover, met het verzoek mijn gegevens door te geven, zodat het opgestuurd kon worden. En sindsdien... niets. :{
pi_153377530
over incentives gesproken. dat is ook een ergernis. je moet bijna overal zelf achteraan. Ik wacht nog steeds op een zonnebril van Azibi jeeps.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:04:09 #264
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153377673
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:55 schreef k_man het volgende:

Ik kreeg een paar weken geleden een mailtje daarover, met het verzoek mijn gegevens door te geven, zodat het opgestuurd kon worden. En sindsdien... niets. :{
Ik ga ze binnenkort aansprakelijk stellen voor een ongewenste zwangerschap. Heb die condooms duur betaald tenslotte 8-)
  dinsdag 9 juni 2015 @ 12:53:32 #265
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153378954
quote:

Inderdaad, nog niets gezien. Ik was het al bijna weer vergeten. Met dat BBQ pakket van Maatschap Teunissen schiet het trouwens ook nog niet erg op.....
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:00:46 #266
443130 ZoepermanJ
If it ain't Zuper, it ain
pi_153380857
quote:

Ik heb een mailtje gestuurd en ik kreeg vrij vlot een bericht dat men de reacties aan het inventariseren is en volgende week een reactie krijg/iets opgestuurd krijg. Ik ga er maar vanuit dat dit werkelijk zo is, en dat het niet mijn mailtje is geweest dat de trigger was om werkelijk aan de slag te gaan :)
pi_153381444
RDM gezondheidsproducten bij KoM was ook een wassen neus met de incentive.
Zogenaamd 75 euro zelf kiezen uit de webshop, in praktijk blijkt dat je naar een paar keer mailen 3 producten van ong 15 euro mag uitkiezen uit een select lijstje....
  dinsdag 9 juni 2015 @ 14:30:58 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153381756
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:18 schreef impact9 het volgende:
RDM gezondheidsproducten bij KoM was ook een wassen neus met de incentive.
Zogenaamd 75 euro zelf kiezen uit de webshop, in praktijk blijkt dat je naar een paar keer mailen 3 producten van ong 15 euro mag uitkiezen uit een select lijstje....
En wat zijn KOM ervan toen je ze hierover benaderd had?
pi_153381794
Faja Lobi daarentegen deed het meer dan voortreffelijk met hun incentive.
Inmiddels ook gebruikt en inderdaad....heel lekker.
pi_153382024
Vermoedelijk liep Quickboats goed, heeft hij veel bestellingen gehad of verwacht en een grote partij besteld & betaald in Australië. Vervolgens konden die niet leveren en ook niet terugbetalen en heeft hij ook geen boten. Daarom heeft hij de vordering op ze.
pi_153384049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 14:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En wat zijn KOM ervan toen je ze hierover benaderd had?
Zelf uitzoeken met RDM, die incentives neem ik dus niet (meer) serieus
pi_153385521
Ik wacht ook al enige tijd op een kortingsvoucher voor platenzaak die per direct geregeld zou worden.

Mbt investeringen GvE : ik zal mijn verplichtingen voldoen en vervolgens maak ik een pas op de plaats
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:03:57 #273
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_153385854
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 12:04 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik ga ze binnenkort aansprakelijk stellen voor een ongewenste zwangerschap. Heb die condooms duur betaald tenslotte 8-)
En wat zat er zojuist bij de post? Als je 't over d'n duvel hebt...
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:11:40 #274
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153386046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 17:03 schreef Coelho het volgende:

[..]

En wat zat er zojuist bij de post? Als je 't over d'n duvel hebt...
Vanavond geen posts van Coelho... *;
  dinsdag 9 juni 2015 @ 17:38:42 #275
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153386718
Bij Geenen lopen ze nog niet het vuur uit de sloffen. Herhaaldelijk wordt gevraagd om verhoging van het rentepercentage met 0,5 en de belofte van op z'n minst verdubbeling van de inleg. Geenen antwoordt niet. Geen wonder dat de investeerders hun hardloopschoenen thuis laten. Of blijft Geenen wachten tot de eindsprint?
pi_153386884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 11:22 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Mee eens hoor. Ik heb er nog een open staan en die gaat er morgen gewoon uit.
pi_153389388
µ...kun jij je server ook elke 5 seconden deze website laten checken http://insolventies.rechtspraak.nl/?
Ik verwacht dat we daar de komende tijd vaker naar kijken dan naar nieuwe projecten op GvE. ;)

Overigens een reactie gehad van GvE op mijn mail. Te triest voor woorden.
Eigenlijk alleen de vraag of ik nou voor optie 1 of 2 ga, want dat was voor hen niet duidelijk.
Verder niet echt antwoord op mijn vragen. En afsluiten met de opmerking dat ik altijd contact op mag nemen als ik nog vragen heb. :(
Ze gooien de optie binnen zoveel dagen reageren er in omdat er altijd mensen zijn die niet reageren. Volgens mij kun je een contract alleen met toestemming van beide partijen openbreken, dus als er iemand niet reageert blijft het contract bestaan.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:31:37 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153389800
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:22 schreef didi80 het volgende:
µ...kun jij je server ook elke 5 seconden deze website laten checken http://insolventies.rechtspraak.nl/?
Ik verwacht dat we daar de komende tijd vaker naar kijken dan naar nieuwe projecten op GvE. ;)

Overigens een reactie gehad van GvE op mijn mail. Te triest voor woorden.
Eigenlijk alleen de vraag of ik nou voor optie 1 of 2 ga, want dat was voor hen niet duidelijk.
Verder niet echt antwoord op mijn vragen. En afsluiten met de opmerking dat ik altijd contact op mag nemen als ik nog vragen heb. :(
Ze gooien de optie binnen zoveel dagen reageren er in omdat er altijd mensen zijn die niet reageren. Volgens mij kun je een contract alleen met toestemming van beide partijen openbreken, dus als er iemand niet reageert blijft het contract bestaan.
Ik heb ook contact gehad. Daaruit kwam onder andere naar voren dat het bericht van Quickboats zonder noemenswaardige controle is doorgezet. Het aansturen op optie 1 wordt dan ook door Quickboats gedaan, en niet door GvE (ook dit geeft te denken...)

De gegevens van de accountant zijn wel bekeken door GvE, maar er is geen verder onderzoek uitgevoerd. Ze konden niet vertellen waar die Eur 20.000,- op gebaseerd is, en of er onderzocht is of dit het maximaal haalbare is op dit moment. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met de accountant voor meer informatie.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:35:18 #279
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153389942
Wat doe we nu jongens?
pi_153390021
44Pje heeft al doorgegeven voor optie 2 te gaan toch (Pagina 10)
Dus het maakt niet meer uit wat wij doen. Toch?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:38:26 #281
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153390078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:37 schreef didi80 het volgende:
44Pje heeft al doorgegeven voor optie 2 te gaan toch (Pagina 10)
Dus het maakt niet meer uit wat wij doen. Toch?
Mja dat is zo ja, ik doe gewoon nix denk ik dan.
pi_153390187
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:35 schreef AQuila360 het volgende:
Wat doe we nu jongens?
Douchen, naar bed en gaan huilen. Daarna je vuist in de lucht schudden en met tranen in je ogen, "Damn you, Geldvoorelkaar en Quickboats" zeggen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 19:59:18 #283
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153390791
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:41 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Douchen, naar bed en gaan huilen. Daarna je vuist in de lucht schudden en met tranen in je ogen, "Damn you, Geldvoorelkaar en Quickboats" zeggen.
Of de incentive van wingman gebruiken.
pi_153390981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:59 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Of de incentive van wingman gebruiken.
Maakt niet uit wat je doet, bij beide opties word je genaaid.
pi_153391110
Was een paar dagen op stap.
Wat een ellende de afgelopen dagen. Zit gelukkig niet in Quickboats en in de kredietbank. Heb natuurlijk wel een mening. :)
Kredietbank: Zou gaan voor een praktische oplossing. Geld terug + volle GVE investeerders Fee van 0.9%. Wie de 0.9% betaalt, GVE of de kredietbank zou mij om het even zijn. De rente van de Kredietbank voor de openstaande periode zou ik laten zitten als GVE ook afziet van zijn Fee voor de nog openstaande jaren bij kredietbank.
Geld terug + 1 jaar rente + 0.9% extra = redelijk rendement en ga over tot de orde van de dag.
Tegen een beslissing van de DNB valt moeilijk te vechten en ik zou het ook zien als een soort overmacht.

Quickboats:
Natuurlijk voor optie twee. Mocht de B.V. failliet gaan dan heb je via de curator ook de vordering op Australie.
Als de heer van Wier en zijn partner beiden persoonlijk getekend hebben en beiden een baan hebben zoals in het forum beschreven, zou ik het incasso bureau beslag laten leggen op (een deel van) hun salaris etc. levert vermoedelijk meer op dan de 20.000 afkoopsom.

Hieronder prijslijst incasso advocaten. Kan er vergeleken worden met wat GVE te bieden heeft via de “huisspecialist” Florijn incasso. Zou niet afgaan op wat de accountant van de heer van Wier opgeschreven heeft. Heeft die accountant wel betaald gekregen? Vast wel!

http://www.e-legal-incass(...)verzicht-2015.01.pdf

Wil indien nodig ook bijdrage leveren in kosten ook al zit ik niet in Quickboats. Denk dat het belangrijk is om een keer door zo’n proces te gaan als investeerders om te leren en om onze positie te weten. Bovendien denk ik dat hier wel degelijk wat te halen is via de persoonlijke borgstelling.

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-06-2015 20:26:14 ]
pi_153391297
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Was een paar dagen op stap.
Wat een ellende de afgelopen dagen. Zit gelukkig niet in Quickboats en in de kredietbank. Heb natuurlijk wel een mening. :)
Kredietbank: Zou gaan voor een praktische oplossing. Geld terug + volle GVE investeerders Fee van 0.9%. Wie de 0.9% betaalt, GVE of de kredietbank zou mij om het even zijn. De rente van de Kredietbank voor de openstaande periode zou ik laten zitten als GVE ook afziet van zijn Fee voor de nog openstaande jaren bij kredietbank.
Tegen een beslissing van de DNB valt moeilijk te vechten en ik zou het ook zien als een soort overmacht.

Quickboats:
Natuurlijk voor optie twee. Mocht de B.V. failliet gaan dan heb je via de curator ook de vordering op Australie.
Als de heer van Wier en zijn partner beiden persoonlijk getekend hebben en beiden een baan hebben zoals in het forum beschreven, zou ik het incasso bureau beslag laten leggen op (een deel van) hun salaris etc. levert vermoedelijk meer op dan de 20.000 afkoopsom.

Hieronder prijslijst incasso advocaten. Kan er vergeleken worden met wat GVE te bieden heeft via de “huisspecialist” Florijn incasso. Zou niet afgaan op wat de accountant van de heer van Wier opgeschreven heeft. Heeft die accountant wel betaald gekregen? Vast wel!

http://www.e-legal-incass(...)verzicht-2015.01.pdf

Wil indien nodig ook bijdrage leveren in kosten ook al zit ik niet in Quickboats. Denk dat het belangrijk is om een keer door zo’n proces te gaan als investeerders om te leren en om onze positie te weten. Bovendien denk ik dat hier wel degelijk wat te halen is via de persoonlijke borgstelling.
Zijn vrouw heeft niet als schuldenaar getekend, maar "ten blijke van toestemming" Ik weet niet of dat nog een verschil maakt?

Ik heb trouwens ook optie 2 doorgegeven nu. Ik wil een signaal afgeven naar GvE.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:21:06 #287
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153391500
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:05 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Maakt niet uit wat je doet, bij beide opties word je genaaid.
Zo had ik het nog niet bekeken... Met de wingman geeft hoop ik wel meer plezier.
pi_153391932
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 19:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb ook contact gehad. Daaruit kwam onder andere naar voren dat het bericht van Quickboats zonder noemenswaardige controle is doorgezet. Het aansturen op optie 1 wordt dan ook door Quickboats gedaan, en niet door GvE (ook dit geeft te denken...)

De gegevens van de accountant zijn wel bekeken door GvE, maar er is geen verder onderzoek uitgevoerd. Ze konden niet vertellen waar die Eur 20.000,- op gebaseerd is, en of er onderzocht is of dit het maximaal haalbare is op dit moment. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met de accountant voor meer informatie.
Met andere woorden: GvE doet geen kont. Ze kijken even of de cijfers kloppen en that's it, je moet het als investeerder verder maar uitzoeken. Zet dan in elk geval duidelijk in de mail erbij dat het de tekst van QB is, niet van GvE.
Ik zit er overigens niet in (net als in een aantal andere projecten die recentelijk ploffen), maar GvE scoort weer matig hier. Ze zouden echt wel wat beschouwender te werk kunnen gaan.
Schip ahoy!
pi_153392186
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:14 schreef didi80 het volgende:

[..]

Zijn vrouw heeft niet als schuldenaar getekend, maar "ten blijke van toestemming" Ik weet niet of dat nog een verschil maakt?

Ik heb trouwens ook optie 2 doorgegeven nu. Ik wil een signaal afgeven naar GvE.
Heeft hij nou persoonlijk getekend of alleen zijn BV? Indien geen huwelijkse voorwaarden moet zijn vrouw inderdaad ook tekenen voor toestemming. Betekend niet dat zij persoonlijk aansprakelijk zijn.Wel dient zijn BV ook failliet te gaan natuurlijk. Er zou mogelijk wanbeleid enz moeten worden aangetoond door de curator om ook hoofdelijk wat bij de bestuurder van de BV te halen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:40:42 #290
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153392241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zet dan in elk geval duidelijk in de mail erbij dat het de tekst van QB is, niet van GvE.
Ik zit er overigens niet in (net als in een aantal andere projecten die recentelijk ploffen), maar GvE scoort weer matig hier. Ze zouden echt wel wat beschouwender te werk kunnen gaan.
De brief was overduidelijk afkomstig van want alleen ondertekend door de DGA en de accountant. Op bladzij 10 heeft mu 'm voor ons neergezet.
pi_153392269
http://www.krcaccountants.nl/user-resources/File/Quickboats.pdf

Accountant zou ik niet te veel van verwachten, kijk hoe blij ze zijn.
pi_153392331
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:40 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

De brief was overduidelijk afkomstig van want alleen ondertekend door de DGA en de accountant. Op bladzij 10 heeft mu 'm voor ons neergezet.
Ah, oké, ik had het idee dat de hele boel in een mail was gekopieerd door GvE. Dan klopt m'n aanname niet helemaal. Maar dan nog blijkt wel dat GvE echt alleen maar verbindt en daarna in feite weinig doet voor de fee die je als investeerder betaalt.
Schip ahoy!
pi_153392363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:41 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.krcaccountants.nl/user-resources/File/Quickboats.pdf

Accountant zou ik niet te veel van verwachten, kijk hoe blij ze zijn.
Zou die auto betaald zijn van onze centjes?
  dinsdag 9 juni 2015 @ 20:47:00 #294
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153392475
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:43 schreef didi80 het volgende:

[..]

Zou die auto betaald zijn van onze centjes?
Nee. Diezelfde auto stond ook bij de aanvraag op GVE.
Kan natuurlijk toch afbetaald zijn met de centjes van de crowd.
pi_153392651
Refleksa BV is zijn eigen BV.
pi_153392774
Facebook:

Refleksa BV
January 24, 2014 ·
Refleksa heeft vanochtend een dochter gekregen ...Quickboats Europe BV.
Like · Comment
Harrie Wageman, Bart Veen and Annegreet van Wier like this.
pi_153392836
De auto:
Catalogusprijs : ¤ 49.679,-

Historie
Datum aanvang tenaamstelling : 02-12-2013
Datum eerste afgifte Nederland : 02-12-2013
Datum eerste toelating : 02-12-2013

Nog niet verkocht.
pi_153393040
Wibo heeft zelf gister (!) nog een berichtje van een Quikboat klant gedeeld.
Blijkbaar ziet hij er zelf toch nog iets in.
pi_153393065
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:56 schreef brulaap112 het volgende:
De auto:

Historie

Nog niet verkocht.
_O-
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:07:14 #300
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153393341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 20:56 schreef brulaap112 het volgende:
De auto:

Historie

Nog niet verkocht.
op marktplaats staan ze voor zo'n ¤ 39000. Kun je weer vier maandtermijnen mee vooruit.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 21:47:23 #301
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153394719
Hoe meer je er over leest, hoe meer je de indruk krijgt dat hier helemaal geen sprake is van een faillissement. Wellicht is de informele vereniging i.c. GVE de enige die dat kan aanvragen? Of zou dat pas ter sprake komen bij de keuze voor optie 2?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')