Maar ze zeggen wel iets van nu 20k verdelen over iedereen en daarnaast wordt 80% van de eventuele opbrengst van die schuldbekentis op QB Australia ook nog verdeeld, vooral dat 2de lijkt me van belang maar ik heb geen idee hoe en wat en of dat kans van slagen heeft.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:54 schreef CRWD het volgende:
Er staat na 14 maanden nog een slordige ¤ 167.200 aan resterend saldo open van de 250 K. Ze stellen voor om nog 20K te betalen en daarmee basta. Als ik naar het voorstel kijk dwingen ze je feitelijk om te kiezen voor de afkoopsom die iets meer is dan twee maand termijnen. Een snel gerekend betaalde ze ¤ 7.950 per maand. Ik vind het schandalig, maar goed.....
Inzicht in cashflow krijg je natuurlijk niet. Weet jij veel wat de DGA zichzelf uit heeft betaald.
Ik lees daarnaast nog: Note GVE: De Graydonrating AAA heeft betrekking op de management-, investeringsmaatschappij van de DGA. Deze vennootschap is medeaansprakelijk voor de aan te trekken lening.
Is er geen hoofdelijke aansprakelijkheid in deze? kennelijk niet? Je hebt ook nog niet eens 2 volledige dagen om goed na te denken over je mogelijkheden, en het juridische kader te bekijken
Ik heb zelf wel een Aygodutch account maar op dit moment nog niet geïnvesteerd. Ik wacht even tot project Infra Unie iets voller is, voor ik er daadwerkelijk in ga investeren.quote:Op maandag 8 juni 2015 09:48 schreef bleyenburg het volgende:
Kan iemand mij vertellen of er een dashboard is bij Aygodutch? en zo ja, hoe dat werkt en waar te vinden?
Maar stel dat ze er samen met de ondernemer uitgekomen waren en de ondernemer had op een of andere manier wel weer geld kunnen krijgen. En ze hadden wel jou al verteld dat het bedrijf problemen heeft, dan vertrouw je ze ook niet meer als ze zeggen dat het nu geregeld is (met uitleg hoe dat gedaan is). Dan krijg je minder vertrouwen in het bedrijf, negatieve aandacht en kan het bedrijf cliënten mislopen en loop jij je betalingen mis.quote:Op maandag 8 juni 2015 12:52 schreef Javio het volgende:
en in aanvulling: wel jammer dat we nu pas als investeerders geinformeerd worden terwijl dit bij GvE al lang bekend was (gezien de zin dat ze samen met ondernemer al maanden bezig geweest met afbetalen van diverse partijen ...)
Mee eens! Open communicatie kan soms ook meer kapot maken dan je lief is, in ons geval de bedrijven waarin we geïnvesteerd hebben.quote:Op maandag 8 juni 2015 13:00 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Ik denk dat de timing van wanneer wel of wanneer niet vertellen heel erg moeilijk is en ik denk ook niet dat je dit als negatief punt op GvE kunt noemen, dat ze weinig info verstrekken betreft Talimini?? wel. Maar daar hebben zij dan ook actief voor besloten om dat niet te delen.
Die 20k is wel een fooi ja, het zal gaan zitten in die schuldbekentenis van Quickboot Australie. Als ze daar de boel weer enigzins op de rit kunnen krijgen dan kunnen we nog wel een aardig bedragje ontvangen.quote:Op maandag 8 juni 2015 13:13 schreef snoopy40 het volgende:
Zit er zelf niet in maar als we optie 1 accepteren zet dat de deur voor anderen ook open, gewoon een klein bedrag aanbieden als het niet lukt en daarna ben je van alles af. Bij een bank kun je je ook blauw betalen totdat je je schuld hebt afgelost. Als hij een baan heeft kan hij ook aflossen, anders zegt mij hoofdelijke aansprakelijkheid niets meer en stop ik ook met investeren, veel van mijn projecten zitten tussen 5% en 30% van de aflossing en op deze manier kunnen we nog vele problemen tegemoet zien.
Dat is idd ook een ding ja.quote:Op maandag 8 juni 2015 13:28 schreef Justme7005 het volgende:
Er zitten minstens een paar honderd investeerders in de quickboat. Je kunt er dan ook wel vanuit gaan dat niet iedereen akkoord gaat met optie 1.
@Bleyenburg; Ik heb inmiddels een investering gedaan in Infra Unie. Er is nu inderdaad een dashboard zichtbaar geworden. Dat is nu nog summier want ik moet gelukkig pas betalen als project vol is. Ze werken met derdengeldrekening, lijkt redelijk solide.quote:Op maandag 8 juni 2015 13:08 schreef bleyenburg het volgende:
@ InvestEerder: Nog niks in Aygodutch gedaan, behalve account aangemaakt
quote:Op maandag 8 juni 2015 15:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
Eén ding is wel duidelijk: de zeepbel begint langzaamaan wat te ontploffen. De kleine belletje ploffen al. De afgelopen anderhalve maand komen de eerste negatieve berichten over diverse projecten duidelijk binnen, waarmee het risico van crowdfunding evident wordt. Nu nog een manier vinden om alles publiekelijk te krijgen, want het lijkt nu nog hosanna en dat is terug te zien in de geboden rentes. Mijn investeringen gaan voorlopig echt even op pauze, behoudens de 'zekerheidjes'. Hooguit dat ik nog wat Lendahand doe voor de gunfactor, maar de projecten met enig risico laat ik de komende tijd gaan.
quote:Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
Er is in alle scenario's voldoende cashflow. In drie jaar wordt de lening afgelost. Er zijn nagenoeg geen vaste lasten naast de crowdfunding. Quickboats Europe BV heeft een lage flexibele overhead.
En deze:quote:
Dus kennelijk is dit geen negatief scenarioquote:Ook in het meest negatieve scenario kan de lening worden terugbetaald.
Die gok zou ik ook nemen hoor. De ondernemer is een goed opgeleide jongeman die heus wel afloscapaciteit kan genereren door een baan te zoeken.quote:Op maandag 8 juni 2015 16:40 schreef Goesten het volgende:
Vind het vooral slecht voor mijn vertrouwen dat het net een AAA project is. Dus met een maximale kans van 0,15% dat het project niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Juist de Graydon rating heeft mij over de streep getrokken bij dat project.
Maar ik ga denk ik voor optie 2, dus dan gaat de deal ook niet door zoals ik begrijp. Want iedereen moet voor optie 1 kiezen anders wordt het automatisch optie 2.
Ik denk namelijk dat er veel meer uit te halen is. Ze kunnen namelijk geld halen bij:
1. De ondernemer
2. de investeringsbedrijf
3. bij Quickboots australië
Verder vind ik het slecht dat je alleen bij de accountant in Wezep inzage hebt, en niet op het kantoor van GvE. Ik werk nu toevallig vlakbij Arnhem, anders was ik er wel naartoe gereden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom wordt er eigenlijk niet gestemd met de meeste stemmen gelden. Vind dat iets eerlijker als iedereen moet er mee eens zijn anders ......
Dat wordt dan een lang juridisch spel, want in de tussentijd zit je wel op je geld te wachten en is het maar de vraag of er straks nog iets te halen.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:05 schreef komrad het volgende:
Het lijkt mij dat als GvE dit doorzet en je het vervolgens aanvecht dat een rechter dit als een onredelijke termijn zal zien, zeker voor een particulier
Ja daarom goed om te laten zien dat ze niet met een aantal verschillende investeerders te maken hebben, maar dat die investeerders ook met elkaar praten.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat wordt dan een lang juridisch spel, want in de tussentijd zit je wel op je geld te wachten en is het maar de vraag of er straks nog iets te halen.
Ik vind GvE maar laakbaar omgaan met de investeerders. Ze zetten je onder druk om snel te reageren, anders wordt er eigenlijk in het voordeel van de lener besloten. Dat is nogal wat.
Juist. Investeerders aller platformen, verenigt u!quote:Op maandag 8 juni 2015 19:15 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ja daarom goed om te laten zien dat ze niet met een aantal verschillende investeerders te maken hebben, maar dat die investeerders ook met elkaar praten.
Het beroerde is: ze komen eerst op GVE, daarna pas elders. M.a.w.: je weet niet welke ondernemer deze strategie voert als je een prachtige "pitch" voorgeschoteld krijgt met warme aanbevelingen van GVE omdat er ergens in de club ook nog een bv zit met prachtige ratings.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:26 schreef snoopy40 het volgende:
Wat me de laatste tijd veel opvalt is dat een groep ondernemers op verschillende platforms shopt, zoals onze botenman, eerst bij GvE en daarna via symbid. Ik beleg in ieder geval niet meer als er leningen op elkaar gestapeld worden.
Ik ga voor alles of niets. (dus optie 2) Die 2 maand termijnen kan ik niet echt blij van worden. Meneer is een overeenkomst aangegaan. Ik ga niet afwachten of er nog wat te halen valt in Australië. Dat is aan hem, niet aan mij.quote:Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef leolinedance het volgende:
We gaan dus allemaal voor optie 2 begrijp ik? Voor die 2 maandtermijnen (zoals iemand hier eerder zei) hoeven we het ook niet te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |