abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153356230
Vind het vooral slecht voor mijn vertrouwen dat het net een AAA project is. Dus met een maximale kans van 0,15% dat het project niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Juist de Graydon rating heeft mij over de streep getrokken bij dat project.

Maar ik ga denk ik voor optie 2, dus dan gaat de deal ook niet door zoals ik begrijp. Want iedereen moet voor optie 1 kiezen anders wordt het automatisch optie 2.

Ik denk namelijk dat er veel meer uit te halen is. Ze kunnen namelijk geld halen bij:

1. De ondernemer
2. de investeringsbedrijf
3. bij Quickboots australië

Verder vind ik het slecht dat je alleen bij de accountant in Wezep inzage hebt, en niet op het kantoor van GvE. Ik werk nu toevallig vlakbij Arnhem, anders was ik er wel naartoe gereden.
pi_153356384
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:40 schreef Goesten het volgende:
Vind het vooral slecht voor mijn vertrouwen dat het net een AAA project is. Dus met een maximale kans van 0,15% dat het project niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Juist de Graydon rating heeft mij over de streep getrokken bij dat project.

Maar ik ga denk ik voor optie 2, dus dan gaat de deal ook niet door zoals ik begrijp. Want iedereen moet voor optie 1 kiezen anders wordt het automatisch optie 2.

Ik denk namelijk dat er veel meer uit te halen is. Ze kunnen namelijk geld halen bij:

1. De ondernemer
2. de investeringsbedrijf
3. bij Quickboots australië

Verder vind ik het slecht dat je alleen bij de accountant in Wezep inzage hebt, en niet op het kantoor van GvE. Ik werk nu toevallig vlakbij Arnhem, anders was ik er wel naartoe gereden.
Die gok zou ik ook nemen hoor. De ondernemer is een goed opgeleide jongeman die heus wel afloscapaciteit kan genereren door een baan te zoeken.
pi_153356704
leuke constructie als ik het zo lees,
20K betalen en er af, een lening er voor afsluiten met als onderpand de 20% die overblijft als australie zijn verplichtingen voldoet,
zo komt hij er zonder kleerscheuren uit, en blijven de investeerders met de schade zitten.

snelle jongens die heel veel geld ophalen en daarna niet thuis geven, denk dat ik het maar op de kleinere bedragen hou, deze zijn vaak beter te overzien voor de lener als zijn plannen niet helemaal gaan zoals verwacht
pi_153356898
Ter aanvulling. Ik heb Frederike de volgende mail gestuurd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom wordt er eigenlijk niet gestemd met de meeste stemmen gelden. Vind dat iets eerlijker als iedereen moet er mee eens zijn anders ......
pi_153357013
Ben benieuwd hoe dit afloopt en of GvE actief gaat handelen. voorlopig stop ik met investeren in GvE en wacht ik eerst af hoe dit ontwikkelt. Zit er overigens zelf niet in.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153357330
Vooropgesteld dat ik er niet in zit maar ik zou zeker gaan voor optie 2. Goed, het kan natuurlijk zo uitpakken dat er zelfs nog wat geld achteraan zal moeten maar als voor optie 1 gekozen gaat worden is pas echt het hek van de dam. Daarnaast gaan we, als de procedure gaat lopen, meer inzicht krijgen of ook het platform, in dit geval GvE, de administratie goed op orde heeft en overeenkomsten stand houden bij de rechter.
pi_153357783
Het is eigenlijk gewoon wachten op de eerste casus die zo op het spits gedreven gaat worden dat GvE serieus in de problemen komt. Zou me niets verbazen als ze dan door het ijs zakken. En als dat bij de investeerders terecht komt, wordt het nog leuk.
Schip ahoy!
pi_153357955
Ondernemen is risico nemen, dus als je er voor gaat kun je lekker verdienen.
Als het niet gaat, dan helaas maar.
Garant stellen betekend dat je zo veel mogelijk moet betalen, alles wat in je prive vermogen zit, er zitten 2 bedrijven die zich garant stellen, maar ik hoor verder niets van DGA.
Ik zal wel te simpel zijn, maar als je niet meer aan je verplichtingen kunt voldoen lijkt mij dat de hele openstaande vordering uit australie bij de kredietgevers hoort te komen, en niet 80%, dat er behoorlijke openheid moet worden gegeven, en dat prive ook moet worden betaald.
pi_153358138
Faillissement aanvragen. Schuldeisers genoeg. Curator kan achter de Australielening aan. Verder kijken of er iets te doen valt met een bestuurdersaansprakelijkheid.
pi_153358172
Meneer kan wel 20k lenen, dus daar moet een onderpand voor zijn lijkt mij.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:13:31 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153358263
Staan we sterker als we met een groep investeerders hetzelfde antwoord geven? Volgens mij zijn we hier met een flink aantal 'gedupeerden', dus wie weet biedt het kansen.
  maandag 8 juni 2015 @ 18:23:27 #187
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_153358452
Ik wijs het voorstel ook af, om de volgende redenen:

- 1,5 dag om te reageren anders ga je automatisch akkoord met het (slechte) voorstel;
- Ik wil geen voorbeeld stellen voor andere ondernemers;
- Eens kijken hoe GVE met een incassoprocedure omgaat.

Mijnheer wil alle risico op de investeerders afschuiven? Zo werkt dat niet.

Edit: Doe anders maar zo'n afgekeurd bootje, dan praten we er niet meer over.
If you can't beat them, join them.
pi_153358501
Heeft er al iemand op de site van quick boots gekeken?
Ze zijn uitverkocht tot het einde van dit jaar, en de europesche vestiging staat er gewoon nog op
pi_153359162
#21, 1e pagina
Hier in wordt door fingie al quickboats genoemd
20 november 2014
Graydon raiting naar beneden gesteld, aandelen willen uitgeven, waarde daarvan gehalveerd, toen waren er dus al problemen
#19-2, ook fingie, problemen alom
Uitgifte van aandelen via symbid, soort piramidespel in mijn ongeoefende ogen.

Hard aanpakken lijkt mij, helemaal uitkleden
Dit soort mensen geeft de leners via crowdfunding een slechte naam.
Als hij er zo van af komt begint hij straks misschien wel weer iets nieuws waardoor er weer meer mensen de dupe van worden

Laten we maar niet gaan optellen hoeveel deze meneer al opgehaald heeft en hoeveel daar nog van te traceren is, ik krijg hier een ijsco gevoel bij
pi_153359492
Wat ik mij afvraag: Gve geeft je tot vrijdag de tijd om te reageren. Als je niet reageert gaan ze er vanuit dat je automatisch optie 1 kiest.
Mag dat zomaar?
Er is een contract, als zij dat willen aanpassen, en ik reageer niet, dan kun je dat contract toch niet zomaar opzij schuiven? Dan blijft het contract toch bestaan?

Ik neig overigens ook naar 2. En ik vond het wel een goed idee om allemaal soort van hetzelfde antwoord richting GvE te geven. Dat geeft ook een duidelijk signaal af richting GvE dat ze niet zomaar alles kunnen doen, aangezien er over gesproken zal worden.

Misschien van de week Quickboats eens bellen en mijzelf voordoen als een klant. Kijken of ik nog een bootje kan kopen.
pi_153359590
Het lijkt mij dat als GvE dit doorzet en je het vervolgens aanvecht dat een rechter dit als een onredelijke termijn zal zien, zeker voor een particulier
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_153359641
Als er 1 investeerder voor optie 2 kiest vervalt outomatisch optie1, gve mag geen verschillen maken in investeerders voorwaarden
Er zijn ca. 250 investeerders, het lijkt me sterk dat er geen 1 reageerd voor vrijdag, of dat er geen enkele wel reageerd die niet voor optie 2 kiest.
pi_153359790
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:05 schreef komrad het volgende:
Het lijkt mij dat als GvE dit doorzet en je het vervolgens aanvecht dat een rechter dit als een onredelijke termijn zal zien, zeker voor een particulier
Dat wordt dan een lang juridisch spel, want in de tussentijd zit je wel op je geld te wachten en is het maar de vraag of er straks nog iets te halen.

Ik vind GvE maar laakbaar omgaan met de investeerders. Ze zetten je onder druk om snel te reageren, anders wordt er eigenlijk in het voordeel van de lener besloten. Dat is nogal wat.
Schip ahoy!
pi_153359950
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat wordt dan een lang juridisch spel, want in de tussentijd zit je wel op je geld te wachten en is het maar de vraag of er straks nog iets te halen.

Ik vind GvE maar laakbaar omgaan met de investeerders. Ze zetten je onder druk om snel te reageren, anders wordt er eigenlijk in het voordeel van de lener besloten. Dat is nogal wat.
Ja daarom goed om te laten zien dat ze niet met een aantal verschillende investeerders te maken hebben, maar dat die investeerders ook met elkaar praten.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:18:52 #195
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153360069
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:15 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja daarom goed om te laten zien dat ze niet met een aantal verschillende investeerders te maken hebben, maar dat die investeerders ook met elkaar praten.
Juist. Investeerders aller platformen, verenigt u!
Een informele vereniging wordt zomaar een formele.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:22:12 #196
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153360175
We gaan dus allemaal voor optie 2 begrijp ik? Voor die 2 maandtermijnen (zoals iemand hier eerder zei) hoeven we het ook niet te laten.
pi_153360316
Wat me de laatste tijd veel opvalt is dat een groep ondernemers op verschillende platforms shopt, zoals onze botenman, eerst bij GvE en daarna via symbid. Ik beleg in ieder geval niet meer als er leningen op elkaar gestapeld worden. Behalve bij GvE zitten de mensen van symbid ook in het schip. Zoals gezegd zou ik ook voor optie 2 kiezen ( zit er niet in) anders is het het van de dam. Dit kan weleens de ideale case zijn om op de spits te drijven om te kijken wat GvE nu werkelijk waard is. Zonder investeerders geen projecten en volgens mij zijn er al aardig wat grotere investeerders hier aan het afhaken.
  maandag 8 juni 2015 @ 19:30:48 #198
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153360419
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:26 schreef snoopy40 het volgende:
Wat me de laatste tijd veel opvalt is dat een groep ondernemers op verschillende platforms shopt, zoals onze botenman, eerst bij GvE en daarna via symbid. Ik beleg in ieder geval niet meer als er leningen op elkaar gestapeld worden.
Het beroerde is: ze komen eerst op GVE, daarna pas elders. M.a.w.: je weet niet welke ondernemer deze strategie voert als je een prachtige "pitch" voorgeschoteld krijgt met warme aanbevelingen van GVE omdat er ergens in de club ook nog een bv zit met prachtige ratings.
Hoog tijd dat de platforms met elkaar in contact treden!
pi_153360529
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 19:22 schreef leolinedance het volgende:
We gaan dus allemaal voor optie 2 begrijp ik? Voor die 2 maandtermijnen (zoals iemand hier eerder zei) hoeven we het ook niet te laten.
Ik ga voor alles of niets. (dus optie 2) Die 2 maand termijnen kan ik niet echt blij van worden. Meneer is een overeenkomst aangegaan. Ik ga niet afwachten of er nog wat te halen valt in Australië. Dat is aan hem, niet aan mij.
En er is nu aangegeven dat hij ¤ 20.000,- heeft dus de termijnen zouden zeker nog een paar maanden betaald moeten kunnen worden, want verder zijn er geen kosten (Eigen woorden uit de pitch)

[ Bericht 0% gewijzigd door didi80 op 08-06-2015 19:57:33 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 19:52:23 #200
332574 µ
alt-m
pi_153360951
Ik wil wel voor optie 2 gaan.
జ్ఞ‌ా
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')