abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2015 @ 20:03:42 #201
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153361283
Optie #1 is niet alleen die fooi van 20k verdeeld over iedereen maar ook als het alles goed loopt een een deel van die vordering op QB Austalie. Dat maakt het wel iets interressanter.

Maar aan de andere kant lijkt het er meer op dat ze je met die dat kleine bedrag wegsturen en en die vordering zal een jaar later wel ineens mis lopen zodat je helemaal niet meer hebt.

Maar als je nu een deeltje van die 20k krijgt en over 18 maanden nog een groter deel dan is het niet verkeerd. Maargoed dat is ook niet zeker.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_153361291
Toch maar even voor de eerlijkheid, ik zit nog niet in projekten, maar zit me te verdiepen of ik in crowdfunding moet stappen.
Nu zie ik sinds ik hier ben nogal wat projekten voorbij komen met problemen, of met onduidelijkheden in nieuwe projekten.
Hele rare dingen zoals die kredietverstrekker en DNB,
Witwasser Elvis,
Ijscoboer met zelfmoord,
En nu dan die botenman,
Verder staat er een projekt open van een parfummaker die een score krijgt van 49, maar verder staat er in het verhaal dat het krediet is voor de nederland bv, die een score heeft van 4!
Gelukkig zie ik ook nog een paar projekten voorbij komen die niet extreem zijn, kleine ondernemers, vaak starters die met kleine bedragen proberen iets te beginnen, bedragen die, mocht het onverhoopt mis gaan nog normaal op te vangen zijn door de lener.

Dus voor mij vervallen alle projekten van boven de 50k, dat is niet meer goed te maken met een garantstelling
pi_153361419
Beleg ook bij symbid, heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of ze van het probleem op de hoogte zijn, eens kijken of en hoe ze reageren.
pi_153361499
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:03 schreef AQuila360 het volgende:
Optie #1 is niet alleen die fooi van 20k verdeeld over iedereen maar ook als het alles goed loopt een een deel van die vordering op QB Austalie. Dat maakt het wel iets interressanter.

Maar aan de andere kant lijkt het er meer op dat ze je met die dat kleine bedrag wegsturen en en die vordering zal een jaar later wel ineens mis lopen zodat je helemaal niet meer hebt.

Maar als je nu een deeltje van die 20k krijgt en over 18 maanden nog een groter deel dan is het niet verkeerd. Maargoed dat is ook niet zeker.
Ja en dan is het dus afwachten OF je wat krijgt. Er staat dat we dan eventueel 80% van de eventuele schuldbekentenis krijgen. Waar blijft de overige 20%? En daarbij....niemand weet hoe groot die schuldbekentenis is. En zoals het nu gaat verwacht ik dat hij niet zo groot zal zijn en dat meneer Van W. zelf daarnaast ook nog wel wat opstrijkt.
Meneer heeft sinds 4 maanden weer een baan. Zijn vrouw, die ook ter goedkeuring heeft getekend, heeft ook een betaalde baan (als ik de goede vrouw voor mij heb).
Ik gok dat er meer te halen is als de deurwaarder langs gaat, dan als we afwachten wat er eventueel uit Australië komt.

En daarbij...stel dat het Australie lukt de rechten te verkopen, en de productie weer op orde te krijgen dan kan het zomaar zijn dat er over een lange tijd winst gemaakt gaat worden. Door te kiezen voor optie 1 kies je er ook voor om de heer Van W. verder te vrijwaarden. Dan zitten wij straks met een default, en hij lacht zich gek.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:14:59 #205
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153361620
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:11 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja en dan is het dus afwachten OF je wat krijgt. Er staat dat we dan eventueel 80% van de eventuele schuldbekentenis krijgen. Waar blijft de overige 20%? En daarbij....niemand weet hoe groot die schuldbekentenis is. En zoals het nu gaat verwacht ik dat hij niet zo groot zal zijn en dat meneer Van W. zelf daarnaast ook nog wel wat opstrijkt.
Meneer heeft sinds 4 maanden weer een baan. Zijn vrouw, die ook ter goedkeuring heeft getekend, heeft ook een betaalde baan (als ik de goede vrouw voor mij heb).
Ik gok dat er meer te halen is als de deurwaarder langs gaat, dan als we afwachten wat er eventueel uit Australië komt.

En daarbij...stel dat het Australie lukt de rechten te verkopen, en de productie weer op orde te krijgen dan kan het zomaar zijn dat er over een lange tijd winst gemaakt gaat worden. Door te kiezen voor optie 1 kies je er ook voor om de heer Van W. verder te vrijwaarden. Dan zitten wij straks met een default, en hij lacht zich gek.
Was die vordering niet +/- 100k en dat die 20k daar een voorschotje op was?

Maar bij optie 2 staat dat het waarschijnlijke resultaat nihil zal zijn, maar wie heeft dat vastgesteld is dat GVE? en is het waar of niet.

Maargoed als er de meeste hier al naar optie 2 neigen dan maakt het niet meer uit verder :P
pi_153361759
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar bij optie 2 staat dat het waarschijnlijke resultaat nihil zal zijn, maar wie heeft dat vastgesteld is dat GVE? en is het waar of niet.

Ja maar inderdaad, wie zegt dat? In de rekenkunsten van GvE heb ik al een tijdje geen vertrouwen meer. En die accountant kan natuurlijk ook op verschillende manieren rekenen. Er valt altijd wel iets te schuiven waardoor een verhaal ineens heel positief of heel negatief lijkt.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:22:17 #207
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153361854
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:19 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja maar inderdaad, wie zegt dat? In de rekenkunsten van GvE heb ik al een tijdje geen vertrouwen meer. En die accountant kan natuurlijk ook op verschillende manieren rekenen. Er valt altijd wel iets te schuiven waardoor een verhaal ineens heel positief of heel negatief lijkt.
Je weet ook niet op wie z'n hand GVE is,

Op onze hand en hebben ze optie 1 weten te regelen zodat wij nog het meeste terug zien of zou optie 2 beter zijn maar in die mail negatief worden weggezet.

Als ik zeker wist dat we naast die 20k later ook nog 80% van die vordering krijgen dan zou ik wel voor optie 1 gaan.
pi_153361989
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:22 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je weet ook niet op wie z'n hand GVE is,

Op onze hand en hebben ze optie 1 weten te regelen zodat wij nog het meeste terug zien of zou optie 2 beter zijn maar in die mail negatief worden weggezet.

Als ik zeker wist dat we naast die 20k later ook nog 80% van die vordering krijgen dan zou ik wel voor optie 1 gaan.
Ja ik waarschijnlijk ook.
  maandag 8 juni 2015 @ 20:27:10 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153362025
Stuur morgenavond wel even een mailtje kan ik nog even nadenken.

Als iemand als iets gestuurd heeft hoor ik het graag!
  maandag 8 juni 2015 @ 20:29:07 #210
332574 µ
alt-m
pi_153362096
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 20:27 schreef AQuila360 het volgende:
Stuur morgenavond wel even een mailtje kan ik nog even nadenken.

Als iemand als iets gestuurd heeft hoor ik het graag!
Ik denk hetzelfde.
జ్ఞ‌ా
  maandag 8 juni 2015 @ 20:29:19 #211
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153362107
Ik zit zelf niet in de Quickboat, gelukkig maar! Ik heb de pitch nog even nagelezen en het zag er toch zeer aantrekkelijk uit. Niet voor niets in iets meer dan een dag 250.000 bij elkaar geharkt. Maar ergens is iets mis gegaan, mij niet duidelijk of dat het probleem in Australië of in NL ligt. De .com website zegt dat bootjes tot eind oktober zijn uitverkocht. Dat lijkt in eerste instantie een goed teken maar het is natuurlijk dodelijk, zoiets mag nooit kunnen gebeuren bij een professioneel bedrijf. De quickboats.nl zegt overigens niets over het uitverkocht zijn.

Ik zou voor optie 2 kiezen. Waarschijnlijk weet GVE weer veel meer dan ze jullie meedelen en dat is iedere keer de pest. Als wij alles wisten zouden we wellicht andere keuzes maken.

Nog iets anders; in de pitch staat dat investeerders iedere 3 maanden een soort update/nieuwsbrief zouden krijgen met de ontwikkelingen van het bedrijf. Hebben jullie die inderdaad gehad?
pi_153363329
volgens mij kon je kiezen om nieuwsbrief te ontvangen; daar heb ik destijds vanaf gezien.

neig ook naar optie 2; is het niet zo dat wanneer er geld uit Australië ontvangen wordt dit ook naar curator terugvloeit en dit alsnog verdeeld wordt onder schuldeisers? Gezien geschetste organisatiestructuur zouden er toch niet veel schuldeisers kunnen zijn naast investeerders en belastingdienst? Iemand hier ervaring met dit soort processen? M.a.w. wat zou kans zijn dat er nog geld te halen valt?
  maandag 8 juni 2015 @ 21:08:37 #213
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153363752
Zoals het er staat gaat optie 2 je niets opleveren en zelfs geld kosten eventueel.Bij Optie 1 pak je nu nog een kleine bedagje en wellicht over 18 maanden een groter bedrag.

Die 2 optie zijn wel enorm sturend zovan optie 1 dan heb je nog iets en optie 2 dan ben je pineut das ook gek,
  maandag 8 juni 2015 @ 21:10:41 #214
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_153363850
Je mag natuurlijk de situatie van quickboats niet extrapoleren naar andere projecten, maar toch.... Dit was een heldere pitch over een duidelijk product. Als ik dan kijk naar talloze andere vage projecten die op GVE voorbij zijn gekomen, dan voorzie ik toch echt een bloedbad in de komende maanden/jaren.
  maandag 8 juni 2015 @ 21:14:36 #215
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153364023
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 21:10 schreef InVestEerder het volgende:
Je mag natuurlijk de situatie van quickboats niet extrapoleren naar andere projecten, maar toch.... Dit was een heldere pitch over een duidelijk product. Als ik dan kijk naar talloze andere vage projecten die op GVE voorbij zijn gekomen, dan voorzie ik toch echt een bloedbad in de komende maanden/jaren.
Ben er ook bang voor ja, al heb ik deze week ook wel een 4de project wat is volbracht. Maar ik ga denk ik wel mn max bedrag een stuk laten zakken. Dat HIN moet ik ook nog maar zien hoe dat gaat lopen dat was een succesje wat zo'n omgevallen project goed maakt.
pi_153364256
Als ik in zijn positie zou zitten zou ik blij zijn als ik voor 20k kon settelen met wellicht zelfs nog optie om iets terug te verdienen (als hij iets van 20% uit Australië krijgt). Komt hij er relatief goedkoop vanaf zonder lange nasleep; vind ik persoonlijk iets te makkelijk.

O.b.v bericht dat quickboats wereldwijd t/m oktober uitverkocht zijn zou je verwachten dat er van de 100k vordering nog wel stuk teruggehaald moet kunnen worden. Maar 0 zekerheid. Blijft moeilijk ...
pi_153364360
Volgens mij weer een nieuwe bij zencap, op Ameland.

Vakantiepark Ameland

Investering in een pand, gebouw of andere vastgoed

¤ 20.000 Kredietbedrag
3 Jaar
7,19% Rentevoet
¤ 619 Maandbedrag
Risicoclassificatie B

Wat doet uw bedrijf?
Vakantie laat zich niet meer beperken tot 3 weken zomervakantie met het gezin. Apparthotel Kooiker is dan ook de ideale uitvalsbasis voor de korte vakantie, het weekendje weg met vrienden, opa en oma of met de kinderen. Genieten van rust of lekker ontspannen met vrienden of familie in een van onze ruime, luxe appartementen/suites of Penthouses/suites en gebruik maken van uitgebreide hotelservice. Zo zijn onze huurprijzen inclusief ontbijt en kunt u 's ochtends heerlijk relaxed ontbijten in ons sfeervolle restaurant (uitgez. ma. +vrij). Ons kleinschalig, rietgedekte complex, bevindt zich aan de rand van het pittoreske dorp Buren en is omgeven door uitgestrekte weilanden, bossen, duinen en ligt op 5 minuten fietsen van het prachtige Noordzeestrand.

Waarom is het veilig om u krediet te verlenen?
Terugbetaling zal gebeuren uit de winst van ons bedrijf. Zoals u ziet zijn wij beide in loondienst en zijn dus niet aangewezen op de winst uit onze onderneming.

Waarvoor wordt het krediet gebruikt?
Ik zal middels deze financiering de inventaris en de vloer van ons restaurant vernieuwen. Teven zal ik voor onze verhuur van linnen een andere transport auto willen aanschaffen.
pi_153368151
Over Quickboats: ik begrijp niet waarom GvE niets zegt over die hoofdelijke aansprakelijkheid. Als ik de brief goed lees lijkt het wel alsof die niet bestaat. Ik zit er niet in maar zou dan ook niet in zijn gegaan op die fooi van 20k, zeker niet met deze summiere info en korte reactietermijn. Ze kunnen trouwens zelf ook bedenken dat er vast wel in elk geval één investeerder is die niet mee doet; optie twee is voor 100% zeker het te volgen traject.
Sterkte allemaal en het kan wel eens een vervelende CF-periode worden voor ons, als dit soort zeker lijkende projecten ook gaan omvallen.
pi_153368889
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 16:40 schreef Goesten het volgende:
Vind het vooral slecht voor mijn vertrouwen dat het net een AAA project is. Dus met een maximale kans van 0,15% dat het project niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
Dat zou statistisch nog wel kunnen, denk ik... er zijn slechts een 10-tal AAA projecten langsgekomen bij GvE. Daarnaast is de Graydon natuurlijk een momentopname, niet voor 3 jaar in de toekomst.

Anyway, GvE zit sinds 1/1/2013 op zo'n 600 projecten met tot nu toe 9 á 10 projecten default/problemen. Dat percentage (<2%) ligt lager dan GvE zelf communiceert. Investeren = risico lopen! En ja, heel vervelend!!
pi_153368937
Ik baal bij quickboats wel heel erg van die enorm korte termijn. En dan die 2 sterk sturende opties. Dat is geen neutrale info. Zo kan je toch niet wel overwogen een keuze maken?

Is het niet zo dat diegene die optie 1 kiezen alleen van het contract af zien? Dus dat de lener alleen nog vast zit aan diegene die voor optie 2 hebben gekozen?

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat als je niet reageert automatisch je contract voorwaarden gewijzigd mogen worden.

Een geluk bij een ongeluk is dat ik in quickboat voor het laagste bedrag erin zit wat mogelijk is. Zou optie 1 de veiligste zijn?

Hoe hoog zouden de kosten op verhalen kunnen worden? Iemand enig idee? Misschien is het veiligst om voor optie 1 te kiezen in mijn geval.

[ Bericht 37% gewijzigd door crowd_funder op 08-06-2015 23:10:47 ]
pi_153369096
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 18:13 schreef leolinedance het volgende:
Staan we sterker als we met een groep investeerders hetzelfde antwoord geven? Volgens mij zijn we hier met een flink aantal 'gedupeerden', dus wie weet biedt het kansen.
* aborren checkt domein beschikbaarheid quickboatclaim.nl *
  maandag 8 juni 2015 @ 23:13:42 #222
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153369302
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:03 schreef aborren het volgende:

[..]

Dat zou statistisch nog wel kunnen, denk ik... er zijn slechts een 10-tal AAA projecten langsgekomen bij GvE. Daarnaast is de Graydon natuurlijk een momentopname, niet voor 3 jaar in de toekomst.

Anyway, GvE zit sinds 1/1/2013 op zo'n 600 projecten met tot nu toe 9 á 10 projecten default/problemen. Dat percentage (<2%) ligt lager dan GvE zelf communiceert. Investeren = risico lopen! En ja, heel vervelend!!
Ik denk dat je inderdaad zo nuchter moet zijn: het valt tot nog toe alleszins mee met de defaults. Daar gaat de klacht dan ook niet over. Het gaat over de communicatie. Die is enorm wazig, ook al lijkt het heel helder. Er wordt een heldere keus voorgelegd, zeer sturend, dat wel. Het is de keus tussen slikken of stikken. Maar in werkelijkheid is de keus enorm wazig. Je moet die meneer Wibo en GVE maar op hun blauwe ogen geloven en als je dat niet doet, dan rij je toch gewoon even naar Wezep? Daar zal Wibo's accountant je wel overtuigen dat je geen keuze hebt. Ja, alsof je daar op zo'n korte termijn tijd voor kunt maken.
Ook wordt duidelijk dat Graydonratings niets zeggen bij een starter. De Graydonrating was dan ook niet die van de starter, maar van een andere bv van de DGA.
pi_153369381
Het sturen van GvE kan natuurlijk ook iets te maken hebben met het indekken voor aansprakelijkheid. Als ze niet duidelijk waarschuwen voor de risico's als er niets te halen is kunnen ze daar misschien ook op aangesproken worden.
Er moet mijns inziens echt voor optie twee gekozen worden maar jullie moeten wel in je achterhoofd houden dat als er echt niets te halen is (wat ik overigens niet geloof) er nog wel geld gevraagd gaat worden voor zowel deurwaarders als een eventuele rechtzaak. Die kosten zullen verdeeld moeten worden onder de schuldeisers. Dus optie 2 kan dus ook extra geld gaan kosten. Toch zou ik er zeker voor gaan.
  maandag 8 juni 2015 @ 23:17:38 #224
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153369435
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:08 schreef aborren het volgende:

[..]

* aborren checkt domein beschikbaarheid quickboatclaim.nl *
Kan GVE daar geen donatieproject voor starten?
pi_153369556
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 22:44 schreef Camogli het volgende:
Over Quickboats: ik begrijp niet waarom GvE niets zegt over die hoofdelijke aansprakelijkheid. Als ik de brief goed lees lijkt het wel alsof die niet bestaat.
Dat kan iemand die er in zit gewoon even in de overeenkomst nakijken maar als er geen duidelijke uitzondering gemaakt is moet die er gewoon zijn.
pi_153369641
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:17 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Kan GVE daar geen donatieproject voor starten?
Goed idee haha, die donatie projecten lopen alleen niet zo best.
pi_153369864
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:15 schreef Horsemen het volgende:
Het sturen van GvE kan natuurlijk ook iets te maken hebben met het indekken voor aansprakelijkheid. Als ze niet duidelijk waarschuwen voor de risico's als er niets te halen is kunnen ze daar misschien ook op aangesproken worden.
Er moet mijns inziens echt voor optie twee gekozen worden maar jullie moeten wel in je achterhoofd houden dat als er echt niets te halen is (wat ik overigens niet geloof) er nog wel geld gevraagd gaat worden voor zowel deurwaarders als een eventuele rechtzaak. Die kosten zullen verdeeld moeten worden onder de schuldeisers. Dus optie 2 kan dus ook extra geld gaan kosten. Toch zou ik er zeker voor gaan.
Ik vind het moeilijk om in te schatten wat de risico's zijn. Wat zou kosten voor rechtzaak en deurwaarder kunnen gaan kosten? Als dit meer is dan wat ik ooit terug zou krijgen vind ik dit het risico niet waard. Maar van de andere kant, als het naar ratio verdeelt wordt zou het me ook niet zoveel hoeven te kosten lijkt mij. Als heel veel investeerders 1 vuist maken staan we natuurlijk altijd sterker.

Moeilijk om in te schatten. De schade is als er niks terug komt +- 5 tientjes. Hier kan ik mee leven, als het na optie 2 maar niet het dubbele is, wat het anders nooit was geworden, dit zou wel zonde zijn.
  maandag 8 juni 2015 @ 23:30:36 #228
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_153369927
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:23 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Goed idee haha, die donatie projecten lopen alleen niet zo best.
Deze kon wel eens wat sneller vollopen. Hoewel ik niet in Quickboat zit, wil ik best doneren. Tientje kan toch altijd wel? Het is tenslotte in het belang van ons allemaal!
Het leuke is ook: GVE vraagt geen fee voor donatieprojecten.
pi_153371035
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:29 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om in te schatten wat de risico's zijn. Wat zou kosten voor rechtzaak en deurwaarder kunnen gaan kosten? Als dit meer is dan wat ik ooit terug zou krijgen vind ik dit het risico niet waard. Maar van de andere kant, als het naar ratio verdeelt wordt zou het me ook niet zoveel hoeven te kosten lijkt mij. Als heel veel investeerders 1 vuist maken staan we natuurlijk altijd sterker.

Moeilijk om in te schatten. De schade is als er niks terug komt +- 5 tientjes. Hier kan ik mee leven, als het na optie 2 maar niet het dubbele is, wat het anders nooit was geworden, dit zou wel zonde zijn.
ik zou GvE een hoop extra info vragen waaronder naast financiële gegevens van het bedrijf ook een offerte van een gerechtsdeurwaarder voor het hele traject van incasso, rechtszaak tot in beslag legging. Laat GvE maar werken voor hun fee!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 9 juni 2015 @ 00:23:30 #230
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153371437
Ik twijfel nog tussen optie 1 en 2. Misschien morgen maar eens bellen/mailen dat ik (we) meer bedenktijd wil(len).
pi_153373095
Ik denk echt dat we/jullie voor optie 2 moeten gaan. Wil best wel wat doneren om te helpen. Dit is de eerste zaak en anderen zullen volgen. Er zijn vele vragen die ook gaan spelen bij andere toekomstige cases zoals de kosten van een rechtzaak. Denk ook dat we vanuit de investeerders enkele aanspreekpunten voor deze zaak moeten hebben die de anderen ook vertegenwoordigt. Deze mensen kunnen zich in het dossier verdiepen. Deze structuur kunnen we dan (met andere mensen) ook bij andere cases gebruiken. Op deze manier weet GvE ook dat er met ons niet te dollen valt.
pi_153373154
Ik heb GvE een uitgebreide mail gestuurd. Kort samengevat:

Ik heb te weinig info om een goede keuze te maken. De optie om binnen 2 dagen even naar Zwolle op en neer te rijden is geen optie. De meeste investeerders zullen iets van werk hebben anders zouden ze geen geld hebben om te investeren.
We krijgen nu de keus tussen 2 opties en moeten puur op gevoel een gok maken. We hebben te weinig informatie om een echte keus te maken. Het is nu puur gokken, en ik hou niet van gokken met geld.
De conclusie: als ik niet meer informatie krijg ben ik gedwongen om optie 2 te kiezen aangezien die in mijn ogen nu de meeste mogelijkheden geeft. Als GvE echt vind dat optie 1 de beste is dan ontvang ik graag meer informatie waarna ik wellicht toch voor optie 1 ga.
Ik heb dus nog niet echt gekozen, maar ga wel voor optie 2 als er niet meer informatie komt.

Ik ben benieuwd of GvE met meer informatie over de brug komt.
pi_153373329
Welke verplichtingen heeft GvE in deze? Je zou ze toch een beetje als een investmentmanager kunnen zien waarbij ze tenminste een inspanningsverplichting hebben om de mogelijkheden uitgebreid te onderzoeken en opties voor te dragen met onderbouwing, risico-analyse en worst case kostenplaatje
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 9 juni 2015 @ 08:05:36 #234
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_153373492
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2015 23:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat kan iemand die er in zit gewoon even in de overeenkomst nakijken maar als er geen duidelijke uitzondering gemaakt is moet die er gewoon zijn.
Staat in de overeenkomst: Onderneming alsmede haar bestuurders zijn hoofdelijk aansprakelijk.

GVE weet ook wel dat deze deal nooit door kan gaan, omdat nooit iedereen hiermee akkoord gaat. Ze doen dit alleen om te kunnen zeggen dat ze voldoen aan Artikel 3 van de AV: [...] . Indien één van betrokken partijen, zijnde kredietnemer dan wel investeerder, toegezegde verplichtingen niet nakomt, zal Geldvoorelkaar.nl aanvankelijk bemiddelen in de nakoming van de verplichting. [...]
Ik ben benieuwd of ze nog meer voor ons gaan doen voor die ¤22,5k fee die ze van ons hebben gekregen.

Ik vind dit project juist een hele goede "test" om te kijken wat er gebeurt bij een faillissement en hoe GVE hiermee om gaat. Door het hoge bedrag is het de moeite voor een incassobureau om er achteraan te gaan, ook zijn de kosten voor de investeerder hierdoor laag (1/2500 voor iedere ¤100 die je geďnvesteerd hebt, als iedereen mee zou doen). Ik heb al aangegeven voor optie 2 te gaan.

Overigens heb ik ook aangegeven dat ik vanaf nu automatisch niet akkoord ga met ieder ander voorstel bij ieder ander project, tenzij ik specifiek laat weten wel akkoord ga. In plaats van andersom.
If you can't beat them, join them.
pi_153373596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:05 schreef 44pje het volgende:

[..]

Overigens heb ik ook aangegeven dat ik vanaf nu automatisch niet akkoord ga met ieder ander voorstel bij ieder ander project, tenzij ik specifiek laat weten wel akkoord ga. In plaats van andersom.
Dat is een goeie!
pi_153373599
Ik zit zelf niet in quickboat (wel bv weer in Talamni). Ik zou beslist voor optie 2 gaan. Wat ik hier lees wordt er verder geen info gegeven en kun je alleen bij een accountant de stukken inzien. Wiens accountant ? Wie zegt dat die 20k die wordt aangeboden het maximaal mogelijke is ? Als de beste man een paar jaar aan het werk gaat kan hij veel meer afbetalen. Persoonlijk vind ik het ook een verkeerd signaal naar GvE als optie 1 nu door zou gaan. Dan kunnen investeerders wel héél gemakkelijk met een kluitje het riet in worden gestuurd. De kosten van een flink incassotraject liggen ruweeg op 5000 euro. Als je een paar honderd had geinvesteerd is je aandeel daarin hooguit twee tientjes. Ik zou het echt wel weten
pi_153373648
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:18 schreef Justme7005 het volgende:
Ik zit zelf niet in quickboat (wel bv weer in Talamni). Ik zou beslist voor optie 2 gaan. Wat ik hier lees wordt er verder geen info gegeven en kun je alleen bij een accountant de stukken inzien. Wiens accountant ? Wie zegt dat die 20k die wordt aangeboden het maximaal mogelijke is ? Als de beste man een paar jaar aan het werk gaat kan hij veel meer afbetalen. Persoonlijk vind ik het ook een verkeerd signaal naar GvE als optie 1 nu door zou gaan. Dan kunnen investeerders wel héél gemakkelijk met een kluitje het riet in worden gestuurd. De kosten van een flink incassotraject liggen ruweeg op 5000 euro. Als je een paar honderd had geinvesteerd is je aandeel daarin hooguit twee tientjes. Ik zou het echt wel weten
Ja er is gewoon veel te weinig informatie. In de pitch stond dat er naast de aankoop van de boten geen kosten zouden zijn. Nu staat er in de brief dat ze al maanden bezig zijn de belastingdienst, crediteuren en investeerders aan het betalen zijn. Welke crediteuren? Zijn er toch ineens allerlei dingen met het geld gekocht wat van te voren niet afgesproken is? Of heeft hij het over de gebruikelijke dingen als telefoon etc. Als daar al moeite voor gedaan moet worden om die kosten te betalen, dan zal er inderdaad niet veel te halen zijn. Maar als meneer voor zichzelf bijvoorbeeld een groot chique kantoor heeft ingericht, en een flink pensioenpotje heeft volgestort dan zeg ik: incassobureau er op af tot de laatste cent betaald is.
Zelf denk ik dat er nog wel wat te halen valt. De boten zijn teruggestuurd vanwege fouten. Dan moet de leverancier hier toch ook iets in kunnen betekenen? Hij kan ¤ 20.000 lenen, dus er is nog ergens een onderpand.
Dus zolang ik niet meer informatie krijg ga ik ook voor optie 2.
pi_153373905
Volgens de balans welke gedeponeerd is bij de KVK zijn de kortlopende schulden per 31/12/2014 ¤ 104.552,--

Als dit de inkoop van de bootjes is dan bestaat er dus een schuld en vordering op Australie en kan er verrekend worden lijkt mij.

Nogmaals ik zit hier niet in maar ik denk graag een beetje mee met jullie
pi_153374383
Ik heb gve gemaild en aangegeven dat ik de termijn te kort vind en de opties te onduidelijk om een goede keuze te maken. Tevens gevraagd met welke kosten ik worst case te maken heb bij optie 2. Als dit neerkomt op hooguit 2 tientjes zoals Justme7005 zegt, zou ik zeker voor optie 2 gaan.

Dat de termijn te kort is zouden we allemaal moeten melden eigenlijk. Tevens de niet binnen 2 dagen reageren = optie 1 lijkt me ook niet terecht.

Ik krijg het vermoeden dat we met optie 2 beter af zijn.
pi_153374388
@ did80: Ik zou graag die brief lezen. Ik zit zelf niet in quickboats.
Ik overweeg sterk een uitgebreide en gedocumenteerde brief/email naar de AFM te sturen.
Het lijkt mij tijd voor, op z'n minst, een normoverdragend gesprek.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:29:37 #241
332574 µ
alt-m
pi_153374504
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 09:23 schreef bleyenburg het volgende:
@ did80: Ik zou graag die brief lezen. Ik zit zelf niet in quickboats.
Ik overweeg sterk een uitgebreide en gedocumenteerde brief/email naar de AFM te sturen.
Het lijkt mij tijd voor, op z'n minst, een normoverdragend gesprek.
జ్ఞ‌ా
pi_153374613
De alinea "GvE heeft volledige inzage enz. enz. " is interessant.
Laat GvE deze info even delen aub!!
pi_153374734
Overigens staat in email andere deadline vermeldt dan in brief; zie onderstaand:

"We verzoeken u vriendelijk dit zo spoedig mogelijk te doen, in ieder geval voor vrijdag 12 juni a.s. Mochten wij na vrijdag 12 juni a.s. geen reactie hebben ontvangen, dan gaan wij er vanuit dat u akkoord gaat met optie 1 in het voorstel van de heer Van Wier"
pi_153374904
Dank je voor het delen van de info. Dhr. van Wier heeft dus zelf nog een vordering van 108900 dollar en biedt aan om 80% van de opbrengst daarvan uit te keren. De overige 20% houdt hij dus zelf. Ik heb sterk vermoeden dat de belastingdienst en andere schuldeisers volledig zijn afbetaald. Hij zal de dollar-vordering proberen te verkopen aan deze of gene. Van die opbrengst houdt hij dan nog zelf 20% waarmee hij de zijn lening van 20 k weer deels aflost. In optie 1 komt hij er vrijwel zonder kleerscheuren weer uit. Ik zou liever een curator die vordering laten verkopen ipv dat meneer van Wier dat zelf gaat doen. Hij krijgt er maar 20% van dus hem zal er niet veel aan gelegen zijn wat die vordering op gaat brengen. Trouwens als je de pitch er op na leest kun je mi wel stellen dat hier sprake is geweest van misleiding.
pi_153374913

[ Bericht 100% gewijzigd door Justme7005 op 09-06-2015 09:49:59 ]
  dinsdag 9 juni 2015 @ 09:55:16 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153375026
Heb GvE ook gemaild. Kort samengevat:

- Tijd te kort
- Erg sturend geschreven
- Te weinig informatie om een goede keuze te kunnen maken
- Ik kies voor optie 2 als er niet meer tijd en informatie komt
- In de toekomst ga ik automatisch niet akkoord met ieder voorstel dat ik van GvE ontvangen, tenzij ik aangeef wel akkoord te gaan.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:08:54 #247
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_153375338
Aanvulling:

Beste heer/mevrouw,

Hierbij overigens een deel uit de door jullie goedgekeurde pitch:

quote:
Is er voldoende cash flow om aan de verplichtingen te voldoen?
Er is in alle scenario's voldoende cashflow[. In drie jaar wordt de lening afgelost. Er zijn nagenoeg geen vaste lasten naast de crowdfunding. Quickboats Europe BV heeft een lage flexibele overhead. De operationele en marketingkosten worden grotendeels betaald door een marketingsubsidie van de Australische regering en Quickboats uit Australië. Ook in het meest negatieve scenario kan de lening worden terugbetaald. Als de verkopen de conservatieve verwachtingen overschrijden zal in het tweede jaar meer tijdelijk krediet nodig zijn voor het aanleggen van seizoen voorraden. Traditionele financiers (banken, participatiemaatschappijen, private financiers) hebben belangstelling om op dat moment kortlopende kredieten te verstrekken. Een aanvullende crowdfunding is natuurlijk ook een uitstekende mogelijkheid om verdere groei te financieren.
Er is dus ook sprake van misleiding geweest, of de controle door Geldvoorelkaar is onder de maat gebleken. Dit wekt uiteraard geen vertrouwen en hierdoor zal de brief zoals die door jullie verstuurd is dan ook niet door iedereen als waarheid worden aangenomen zonder bijgevoegde bewijsstukken.

Ik hoop dat er snel beter gecommuniceerd gaat worden, dit is onder de maat en slecht voor zowel jullie imago als dat van crowdfunding in het algemeen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:13:00 #248
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153375411
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 08:50 schreef rockenfeller het volgende:
Volgens de balans welke gedeponeerd is bij de KVK zijn de kortlopende schulden per 31/12/2014 ¤ 104.552,--

Als dit de inkoop van de bootjes is dan bestaat er dus een schuld en vordering op Australie en kan er verrekend worden lijkt mij.

Nogmaals ik zit hier niet in maar ik denk graag een beetje mee met jullie
Dat waarderen we ook! Als je niet op een forum zit is het lastig kiezen denk ik maar hier kun je tenminste met z'n alle overleggen.

We zitten met z'n alle in het zelfde schuitje :P
pi_153375425
Trouwens nog stukje gevonden uit een interview met dhr. van Wier

“Ik heb het aanvraagproces als heel erg prettig ervaren. Bij Geldvoorelkaar.nl doorzagen ze direct dat mijn plannen goed onderbouwd waren en stelden ze geen obligate vragen zoals of ik wel weet hoe je een balans maakt. Ze prikten direct door de cashflow en terugbetaalcapaciteit. Ik heb op basis van die eerste e-mails en telefoongesprekken nog wat extra zekerheden in kunnen bouwen.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 10:16:05 #250
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_153375461
Toen QB begon kregen we nog een enthousiaste brief om te bedanken. Ik zou nu een brief op wel op prijs stellen waarin hij aangeeft wat er volgens hem is misgegaan en wat hij nog eventueel denkt te kunnen doen en noem maar op. Dat miste ik bij mn andere project wat mis liep ook nogal.

Bij dat project nam GVE trouwens de kosten opzich voor het incassotraject.

Maar hier heeft niemand nog z'n keuze doorgegeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')