Dat denk ik niet. Zoals ik eerder vandaag al heb aangegeven, bij het eerdere project kwam ik al snel tot de conclusie dat het niet klopte en dat gaat er nu niet beter op worden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vast wel. Maar is die korting hoog genoeg om vier man aan het werk te houden, onderhoud, service en alle andere zaken te betalen?
Ik precies hetzelfde, vandaar dat ik hier het balletje opgooide.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Same here. Ik zat niet in HIN maar door de positieve berichten wel snel in Oord gestapt.
Ging puur even over die 10 machines. Retailprijs is iets anders dan B2B marktquote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Vast wel. Maar is die korting hoog genoeg om vier man aan het werk te houden, onderhoud, service en alle andere zaken te bekostigen
Het kwam mij over dat het een recente wijziging van het beleid was, dus dat gaan we dan de komende jaren merken of er iets van klopt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 23:17 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Geen idee dan waarom hij je een onzin verhaal op de mouw gespeld heeft want er klopt niets van.
Mee eens. Gaat over 10 tot 20 jaar vervolgd worden 👍.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:35 schreef Crazy Harry het volgende:
[..]
Het kwam mij over dat het een recente wijziging van het beleid was, dus dat gaan we dan de komende jaren merken of er iets van klopt.
Ook omdat het relatief nieuw is en in het begin de lasten nog wel van de lopende lening betaald kunnen worden. Op de lange termijn is dat een ander verhaal natuurlijk. Het zal over een tijdje echt wel drukker/erger worden met defaults.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:49 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)geld-kwijt~a4055208/
Het is een van de eerste keren in Nederland dat bedrijven die met behulp crowdfunding zijn gefinancierd op de klippen lopen.
Ik kan het artikel niet lezen zonder cookies te accepteren. Wat je erbij schrijft, daar klopt natuurlijk niks van. Taalkundig niet: "een van de eerste keren". Er is slechts één eerste keer. Inhoudelijk niet: lees het eerste bericht van deze draad.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 00:49 schreef brulaap112 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)geld-kwijt~a4055208/
Het is een van de eerste keren in Nederland dat bedrijven die met behulp crowdfunding zijn gefinancierd op de klippen lopen.
Ja was een quote uit het artikelquote:Op zaterdag 6 juni 2015 09:55 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet lezen zonder cookies te accepteren. Wat je erbij schrijft, daar klopt natuurlijk niks van. Taalkundig niet: "een van de eerste keren". Er is slechts één eerste keer. Inhoudelijk niet: lees het eerste bericht van deze draad.
Ik denk dat juist de banken een beetje beginnen te beven omdat sommige mensen niet eens naar de bank gaan maar direct naar crowdfunding. Dat is een optie die de banken niet willen, ik verwacht in de nabije toekomst dan ook dat er striktere regels aan crowdfunding komen en dat op één of andere manier de banken inspraak willen hebben.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:22 schreef obligataire het volgende:
http://www.belegger.nl/Co(...)Westen-herleeft.aspx
In voetbaltermen: geen MSN, maar MCP: Miele - Consumentenbond - Peters.quote:Ik las dat deze wasmachine ook in een wasbundel aangeboden wordt.
Dan is er geen investering, loop je niet het risico op dure reparaties en krijg je een maandelijks overzicht van en advies over het gebruik van de machine en dat (naar mijn mening) voor een schappelijke prijs.
Banken beven niet. Tussen een kredietverlening van ¤ 140.000.000.000 door banken aan het mkb en ¤ 63.000.000 door crowdfunding zit nogal een gigantisch verschil.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik denk dat juist de banken een beetje beginnen te beven omdat sommige mensen niet eens naar de bank gaan maar direct naar crowdfunding. Dat is een optie die de banken niet willen, ik verwacht in de nabije toekomst dan ook dat er striktere regels aan crowdfunding komen en dat op één of andere manier de banken inspraak willen hebben.
Die machines kosten netto ongeveer ¤628 excl btw per stuk.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 12:20 schreef crowd-fundi het volgende:
Hoe krijg je de cirkel rond? Nou zo dus. Je schrijft een mooie review op de site van de consumentenbond, vertelt erbij dat het nogal een grote investering is, maar...
[..]
De goedkoopste machine is trouwens geen 948, zoals ik hier ergens las, maar 1047.
Om het met de feiten te onderbouwen: vanaf 31 mei, 24.00 uur tot nu toe (met nog ruim 9 uur te gaan een volle week) is er ¤ 32300 opgehaald. Vind ik nog veel voor 23-30 dagen 0% rendement.quote:Op zondag 7 juni 2015 08:47 schreef troepjepdat het volgende:
Het feit dat bij Lendahand volledig gefinancierde projecten beginnen te lopen op de eerste van de volgende maand is wel te merken. Eind mei liepen projecten vol binnen de dag, terwijl ze nu druppelgewijs ingevuld worden, ook de 4%-projecten. Mensen willen blijkbaar liever niet hun geld kwijt zijn voor een maand zonder dat het rendeert. Zelf doe ik even rustig aan totdat er wat meer lokale partners zijn, aangezien ik wat meer wil spreiden.
Concept food service biedt investeerders vanaf ¤ 250,- een exclusieve luxe RVS set aan met 4 magnetische potjes gevuld met exclusieve melanges.quote:Op zondag 7 juni 2015 15:12 schreef mo.money het volgende:Zit ook nog in: http://www.aygodutch.com/(...)den-looptijd-3-jaar/ Maar die loopt nog niet zo snel. Is wel jammer. Hoop dat die ook snel volloopt.
heb ik mij ook al eerder voor aangemeldquote:Op zondag 7 juni 2015 17:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Concept food service biedt investeerders vanaf ¤ 250,- een exclusieve luxe RVS set aan met 4 magnetische potjes gevuld met exclusieve melanges.
Ook niet verkeerd. Ik heb me maar eens ingeschreven o.a. voor die incentive.
Ik ben ook heel benieuwd.quote:Op zondag 7 juni 2015 22:14 schreef crowd_funder het volgende:
Klopt inderdaad dat ze eenzijdig het contract ontbinden en GvE hier mee instemt.
Ik ben benieuwd naar de reactie.
Gezellig ;-) Ik doe voor 750 mee, zou ik dan drie incentives krijgenquote:Op zondag 7 juni 2015 17:28 schreef obligataire het volgende:
[..]
Concept food service biedt investeerders vanaf ¤ 250,- een exclusieve luxe RVS set aan met 4 magnetische potjes gevuld met exclusieve melanges.
Ook niet verkeerd. Ik heb me maar eens ingeschreven o.a. voor die incentive.
Nee, of je moet voor jezelf, de vrouw, en een van de kinderen, aparte accounts aanmaken en investerenquote:Op maandag 8 juni 2015 10:45 schreef mo.money het volgende:
[..]
Gezellig ;-) Ik doe voor 750 mee, zou ik dan drie incentives krijgen
En dat was AAA rating?quote:Op maandag 8 juni 2015 11:32 schreef leolinedance het volgende:
Quickboats kan niet meer aa de betalingsverplichting voldoen
Brief gekregen van GvE. We mogen kiezen uit 2 opties in de hoop dat er nog wat geld terugkomt. Ik ben er nog niet uit, vanavond maar eens goed kijken.
Ik ook, even goed doorlezen wat de opties precies inhouden.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:32 schreef leolinedance het volgende:
Brief gekregen van GvE. We mogen kiezen uit 2 opties in de hoop dat er nog wat geld terugkomt. Ik ben er nog niet uit, vanavond maar eens goed kijken.
Klopt. Er stond wel wat bij:quote:
Was ook een starter (toen nog met een 5 aangeduid).quote:Note GVE: De Graydonrating AAA heeft betrekking op de management-, investeringsmaatschappij van de DGA. Deze vennootschap is medeaansprakelijk voor de aan te trekken lening.
Ook net binnen!quote:Op maandag 8 juni 2015 11:32 schreef leolinedance het volgende:
Dit is mijn eerste default pas en de schade valt volgens mij nog mee. 14 maanden lang 9% in ieder geval, en waarschijnlijk komt er nog wat bij. Het kon slechter.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ook net binnen!
Als iemand al goed gekeken naar de opties dan hoor ik het graag ben nu ff op werk dus kan er niet induiken maar wel weer balen. Wat ik zo snel las bij optie 1 was dat je een kleine afkoopsom kreeg en daarnaast nog eventueel wat voor een vordering op een ander gebeuren? En optie 2 dan kreeg je niets.
Ik denk dat ik wel stop met crowdfunding want ik verlies me vertrouwen wel snel op deze manier.
Er zijn 2 alternatieven.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:41 schreef CRWD het volgende:
één investingsbedrag bij Quickboats van 20K en aardig wat 5K.
Wat zijn overigens de opties waaruit jullie kunnen kiezen?
Maar ze zeggen wel iets van nu 20k verdelen over iedereen en daarnaast wordt 80% van de eventuele opbrengst van die schuldbekentis op QB Australia ook nog verdeeld, vooral dat 2de lijkt me van belang maar ik heb geen idee hoe en wat en of dat kans van slagen heeft.quote:Op maandag 8 juni 2015 11:54 schreef CRWD het volgende:
Er staat na 14 maanden nog een slordige ¤ 167.200 aan resterend saldo open van de 250 K. Ze stellen voor om nog 20K te betalen en daarmee basta. Als ik naar het voorstel kijk dwingen ze je feitelijk om te kiezen voor de afkoopsom die iets meer is dan twee maand termijnen. Een snel gerekend betaalde ze ¤ 7.950 per maand. Ik vind het schandalig, maar goed.....
Inzicht in cashflow krijg je natuurlijk niet. Weet jij veel wat de DGA zichzelf uit heeft betaald.
Ik lees daarnaast nog: Note GVE: De Graydonrating AAA heeft betrekking op de management-, investeringsmaatschappij van de DGA. Deze vennootschap is medeaansprakelijk voor de aan te trekken lening.
Is er geen hoofdelijke aansprakelijkheid in deze? kennelijk niet? Je hebt ook nog niet eens 2 volledige dagen om goed na te denken over je mogelijkheden, en het juridische kader te bekijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |