Ik heb nog steeds een Indesit thuis, doet al 8 jaar prima zijn werkquote:Op vrijdag 5 juni 2015 12:15 schreef CaLeX het volgende:
[..]
volgens mij ook, huren met een gebruiksbeperking.
Vrij dure manier ook nog, waarvan ik denk dat het alleen de onderkant van de samenleving weet binnen te halen. En dat is wel jammer, die kunnen beter een indesit kopen van 250 euro. Kost misschien wat meer qua energie/wasmiddel maar dat zal je er zo uit hebben als je geen 24 euro gebruikersvergoeding per jaar betaald.
Aflossing van HIN komt vanuit het project zelf, die heeft een voorstel gedaan welke voor de investeerders zeer aantrekkelijk is.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:34 schreef crowd-fundi het volgende:
Toen HIN kwam met het voorstel van vervroegde aflossing (weliswaar inclusief toekomstige rente) waren velen zeer enthousiast. Volgens mij zette dát nu juist de deur open naar dit soort fratsen: niet nakomen van een contract wordt heel makkelijk gewoon maar even meegedeeld.
Wat minstens zo erg is met het HIN project dat is dat ze met dit verhaal (de verkoop) in de hand opnieuw geld hebben opgehaald (om een portefeuille of zoiets te kopen) terwijl de verkoop van HIN voorlopig nog helemaal geen doorgang gevonden heeft.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:39 schreef Camogli het volgende:
[..]
dat doen ze bij HIN ook: die had al in april gezegd te zullen aflossen; wordt nu september... Ook die vervroegde aflossing mag idd niet volgens de regels van GvE maar is wel mét alle rente.
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:47 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds een Indesit thuis, doet al 8 jaar prima zijn werk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
September? Hoe kom je aan die wijsheid?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:39 schreef Camogli het volgende:
[..]
dat doen ze bij HIN ook: die had al in april gezegd te zullen aflossen; wordt nu september... Ook die vervroegde aflossing mag idd niet volgens de regels van GvE maar is wel mét alle rente.
Ja dat dus. En daarbij moet je een keus hebben. Nu krijg je het meegedeeld, en er is niets gevraagd. Bij Hin is er (als ik het goed begrepen heb) netjes overlegd met de investeerders.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:53 schreef Blik het volgende:
[..]
September? Hoe kom je aan die wijsheid?
Vervroegde aflossing vind ik persoonlijk prima. Maar dan wel inclusief alle rente die volgens contract betaald zou moeten worden
Daar zeg je zowat, dat was ik inderdaad weer een beetje vergeten. Compleet met je eens.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:51 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Wat minstens zo erg is met het HIN project dat is dat ze met dit verhaal (de verkoop) in de hand opnieuw geld hebben opgehaald (om een portefeuille of zoiets te kopen) terwijl de verkoop van HIN voorlopig nog helemaal geen doorgang gevonden heeft.
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:06 schreef Goesten het volgende:
Ik vind zelf dat kredietbank wel gelijk heeft om zich te beroepen op overmacht.
Het is niet dat ze er zelf voor kiezen om te stoppen maar ze worden hiervoor verplicht door DNB. En om dan alleen te kijken naar de algemene voorwaarden met de gedachte regels zijn regels vind ik een beetje kort door de bocht.
GvE moet op komen voor de investeerders maar ze moeten het ook hebben van de leners. Wanneer ze niet flexibel zijn en niet mee denken met de bedrijven zullen de bedrijven ook eerder kiezen voor een ander platform.
Ze moeten zeker mee denken. Maar dan wel voordat de handtekening gezet is. Als die er eenmaal staat heb je je aan de regels te houden waar je handtekening onder staat.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:06 schreef Goesten het volgende:
Het is niet dat ze er zelf voor kiezen om te stoppen maar ze worden hiervoor verplicht door DNB. En om dan alleen te kijken naar de algemene voorwaarden met de gedachte regels zijn regels vind ik een beetje kort door de bocht.
GvE moet op komen voor de investeerders maar ze moeten het ook hebben van de leners. Wanneer ze niet flexibel zijn en niet mee denken met de bedrijven zullen de bedrijven ook eerder kiezen voor een ander platform.
GvE moet alleen na gaan of er geen sprake is van overmacht door verkeersopvattingen (volgens mij heet dat zo in ieder geval).quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:08 schreef didi80 het volgende:
[..]
Ze moeten zeker mee denken. Maar dan wel voordat de handtekening gezet is. Als die er eenmaal staat heb je je aan de regels te houden waar je handtekening onder staat.
Overmacht is de framing van de Kredietbank. Ik ben geneigd om ze daarin mét GVE gelijk te geven. Echter: als het waar is wat hier op dit forum wordt gezegd (iets in de trant van: ze waren op de hoogte, ze hadden het kunnen weten), zou je het ook zo kunnen zien: als de Kredietbank illegale activiteiten heeft ontplooid, kunnen ze zich niet beroepen op overmacht.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:06 schreef Goesten het volgende:
Ik vermoed dat ze in dit geval hun eigen regels maar al te goed kennen en handhaven. De successfee moet je betalen als de lening daadwerkelijk tot stand komt.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:36 schreef athlonkmf het volgende:
Dat gevalletje met Kredietbank is voor mij de laatste druppel. Ik zal niet langer investeren via GVE. Die zijn de dozenschuivers van Crowdfunding land. Geld binnenhalen, maar zelf niks doen.
De laatste tijd komen ook van de idiote projecten langs waarbij dus ook duidelijk is dat hun "selectieprocedure" niks waard is.
Zoals uit die reactie te lezen zeggen ze ook simpelweg "niet ons probleem". Zij zouden tenminste ook de success fee terug moeten betalen.
je bedoeld deze?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:56 schreef bleyenburg het volgende:
nieuwe op KoM.
Laatste stukje in de pitch is het mooiste stukje "wij van WC eend" wat ik ooit heb mogen aanschouwen
je was me voorquote:Op vrijdag 5 juni 2015 15:57 schreef crowd-fundi het volgende:
telecombinatie: vorig jaar op GVE, nu op KOM
Het gaat, deze week, weer hard in crowdfundingland!quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:13 schreef Horsemen het volgende:
En nog een nieuwe op KoM:
Decoussemaecker Interior Design
Classificatie B+
Kredietbedrag ¤50.000,00
Rente per jaar 7,00%
Looptijd 48 maanden
https://www.kapitaalopmaat.nl/Decoussemaecker-Interior-Design
De opzet van GVE is prima. De uitvoering is matig. Ze zouden nu de kinderschoenen zo langzamerhand ontgroeid moeten zijn. Zal wel weer uitlopen op een excuusmail vanwege de matige communicatie enzo. Ideetje: laten ze volgende week toch maar eens een advertentie zetten voor een communicatiedeskundige.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 16:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
De investeerder zoekt het maar uit, alles draait om de lener. Ik begin ook meer vraagtekens te zetten bij GvE.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |