abonnement Unibet Coolblue
pi_152912835
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
pi_152912945
Als ik wolkenkrabbers wil zien ga ik wel naar Rotterdam.
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 24 mei 2015 @ 13:16:32 #3
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_152913073
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:09 schreef wolfrolf het volgende:
Als ik wolkenkrabbers wil zien ga ik wel naar Rotterdam.
Ok.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 24 mei 2015 @ 13:41:37 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152913655
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:09 schreef wolfrolf het volgende:
Als ik wolkenkrabbers wil zien ga ik wel naar Rotterdam.
sukkel :')
pi_152914216
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2015 13:09 schreef wolfrolf het volgende:
Als ik wolkenkrabbers wil zien ga ik wel naar Rotterdam.
"Manhattan aan de Maas"

:') :') :') :')
pi_152915471
Net even zitten kijken voor2016 tickets... rond de 525 bij Air Berlin. Verschillende data. Zelfs in de schoolvakanties.
Be brave. Be kind.
  zondag 24 mei 2015 @ 14:53:26 #7
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_152915642
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:48 schreef Esje-lief het volgende:
Net even zitten kijken voor2016 tickets... rond de 525 bij Air Berlin. Verschillende data. Zelfs in de schoolvakanties.
Ze zijn nog top ook.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_152915936
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2015 14:53 schreef Houniet het volgende:

[..]

Ze zijn nog top ook.
Zeker weten... Ik vond ze fijner als Delta.
Be brave. Be kind.
pi_152974819
De transfer van JFK naar Manhattan, regelen we die best op voorhand of wat raden de ervaren ratten hier aan?
pi_152975681
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:41 schreef ridsel het volgende:
De transfer van JFK naar Manhattan, regelen we die best op voorhand of wat raden de ervaren ratten hier aan?
ik regel bij aankomst gewoon altijd vervoer
Als ik op JFK aankom gewoon taxi, en ga ik via newark dan ga ik met de trein naar Manhattan.
pi_152975866
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 15:07 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik regel bij aankomst gewoon altijd vervoer
Als ik op JFK aankom gewoon taxi, en ga ik via newark dan ga ik met de trein naar Manhattan.
Had gelezen dat de taxi aan de dure kant was, daarom op zoek nog de verschillende mogelijkheden.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 16:02:14 #12
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152977828
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:41 schreef ridsel het volgende:
De transfer van JFK naar Manhattan, regelen we die best op voorhand of wat raden de ervaren ratten hier aan?
Ik zou gewoon de trein pakken, behalve als je koffer echt loeizwaar is.

Is sneller dan de taxi en goedkoper dan de taxi.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152978634
De gewone train dan of is dat die airtrain?
pi_152990838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 14:41 schreef ridsel het volgende:
De transfer van JFK naar Manhattan, regelen we die best op voorhand of wat raden de ervaren ratten hier aan?
Ik ben nu 3 keer naar New York geweest en ben op 3 verschillende manieren naar Manhattan gegaan:
- 1e keer met de taxi (kwam aan op Newark). Kost behoorlijk wat (was 80 dollar dacht ik), wel heel cool om met een taxi in Manhattan aan te komen en het is erg relaxed na een lange vlucht.
- 2e keer (vloog toen wel op JFK) van tevoren een shuttlebusticket geregeld. Leuke prijs, was iets van 30 dollar voor een retour. Bus gaat om de 20 / 30 minuten ofzo. Rit naar Manhattan duurt wel vrij lang (anderhalf uur ofzo), maar op zich ook wel relaxed. Hier de tickets geregeld: http://www.nycairporter.com/
- 3e keer met de trein gegaan (ook vanaf JFK). Eerst Airtrain naar Jamaica station, daarna de trein (LIRR) genomen naar Penn station. Kostte echt 3 keer niks en ging enorm snel (zo'n 45 minuten). Had op heenweg ook nog geen zware koffer, dus dat scheelde. Verder reisde ik niet in de spits, dat was ook een voordeel denk ik. Voordeel was ook dat ik in New Yorker hotel zat, wat 2 minuten lopen is van Penn station.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:54:34 #15
194695 franklop
Fran knock
pi_152990982
Taxi is leuk om meegemaakt te hebben. Maar beste is gewoon met ov
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_152991032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:02 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik zou gewoon de trein pakken, behalve als je koffer echt loeizwaar is.

Is sneller dan de taxi en goedkoper dan de taxi.
Dit is ook mijn advies.
Terug naar JFK (bij mijn 3e keer naar New York) heb ik overigens wel de taxi genomen. Had geen zin in de trein + mijn koffer was heel zwaar + het was spitstijd (waardoor ik vreesde voor een bomvolle trein) en ik wilde mijn NY trip gewoon super relaxed en cool afsluiten.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 21:58:12 #17
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152991150
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 16:21 schreef ridsel het volgende:
De gewone train dan of is dat die airtrain?
Woops had deze post gemist omdat er geen quote popup kwam.

Ik bedoelde de airtrain naar Jamaica station en dan de LIRR die MissJ ook genomen had.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152991867
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 21:58 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Woops had deze post gemist omdat er geen quote popup kwam.

Ik bedoelde de airtrain naar Jamaica station en dan de LIRR die MissJ ook genomen had.
Wat een gezeul met je koffer lijkt me dat, vond dat vanaf Newark met de Airtrain al vervelend. Een flat rate taxi vanaf JFK kost je zeker meer, maar het is wel relaxer bij je hotel komen en het is een mooie rit richting de stad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 26 mei 2015 @ 22:19:06 #19
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_152992165
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een gezeul met je koffer lijkt me dat, vond dat vanaf Newark met de Airtrain al vervelend. Een flat rate taxi vanaf JFK kost je zeker meer, maar het is wel relaxer bij je hotel komen en het is een mooie rit richting de stad.
Ik kwam met de Amtrak van Philly dus had al wat trein er op zitten. Mijn koffer was ook niet heel zwaar, en ik vond het de tijdsbesparing, geldbesparing, en meer ruimte meer dan waard, maar die voorkeuren kunnen nogal persoonlijk zijn dus ik zou nooit claimen dat voor iedereen de trein altijd de beste optie is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_152992265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een gezeul met je koffer lijkt me dat, vond dat vanaf Newark met de Airtrain al vervelend. Een flat rate taxi vanaf JFK kost je zeker meer, maar het is wel relaxer bij je hotel komen en het is een mooie rit richting de stad.
Vanaf Newark kun je ook heel makkelijk met een shuttlebus. Kost weinig, gaat elk kwartier. Dan kom je aan ter hoogte van Port Authority, dus middenin Manhattan. Vanaf daar evt nog een stukje taxi / metro / lopen naar je hotel. :)
pi_152992557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat een gezeul met je koffer lijkt me dat, vond dat vanaf Newark met de Airtrain al vervelend. Een flat rate taxi vanaf JFK kost je zeker meer, maar het is wel relaxer bij je hotel komen en het is een mooie rit richting de stad.
Met de taxi naar Manhattan is inderdaad een hele mooie rit. Het moment dat je de skyline van Manhattan ziet O+ _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 26 mei 2015 @ 23:21:50 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_152995019
Wij hebben toen de shuttle vanaf JFK naar Manhattan genomen, die je ook gewoon afzette bij je hotel. Was echt heel goedkoop. Via viator volgens mij.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_153000302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef MissJ het volgende:

[..]

Met de taxi naar Manhattan is inderdaad een hele mooie rit. Het moment dat je de skyline van Manhattan ziet O+ _O_
Dit inderdaad _O_
PSN: Metal_Akilla
pi_153007140
Zou OV afraden, met 2 koffers door die smalle metropoortjes was voor mij geen pretje.
Taxi heeft flat rate van 52 dollar.. Dus als je met meerdere personen bent is dat het zeker waard :)
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_153011516
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:19 schreef Agiath het volgende:
Zou OV afraden, met 2 koffers door die smalle metropoortjes was voor mij geen pretje.
Taxi heeft flat rate van 52 dollar.. Dus als je met meerdere personen bent is dat het zeker waard :)
of ipv de metro, de trein (LIRR) pakken, dan hoef je nergens door smalle poortjes.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:43:33 #26
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153011647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 14:19 schreef Agiath het volgende:
Zou OV afraden, met 2 koffers door die smalle metropoortjes was voor mij geen pretje.
Taxi heeft flat rate van 52 dollar.. Dus als je met meerdere personen bent is dat het zeker waard :)
Ik heb geen poortje gezien met het ov
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_153012686
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2015 22:26 schreef MissJ het volgende:

[..]

Met de taxi naar Manhattan is inderdaad een hele mooie rit. Het moment dat je de skyline van Manhattan ziet O+ _O_
Je hebt alleen wel het idee in een derde wereldland te zijn beland.

Wat een bende tot aan Manhattan.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_153048869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 17:24 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Je hebt alleen wel het idee in een derde wereldland te zijn beland.

Wat een bende tot aan Manhattan.
Dat vond ik ook zeg, die Airtrain was gewoon relaxed.
Ik bij Jamaica station even sfeer proeven met alleen handbagage (koffer was kwijt). Toen leek het s avonds al een jungle daar.
Toen in de metro een hele drukke neger en geen toerist meer te zien.
Maar in Manhattan was de sfeer gelijk fantastisch :)
Hell To The Liars
  zaterdag 30 mei 2015 @ 00:47:49 #29
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_153092658
Vanavond week NYC in september geboekt. Gekozen voor Avalon Hotel. Centraal gelegen en prima reviews. M'n vriendin is al vijf keer in NYC geweest, ik nog nooit. Ben erg benieuwd.

Praktische vraag: ik heb hier een mifi liggen. Kan ik in NYC een prepaid sim met paar GB data scoren of is dat lastig?
pi_153092782
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanavond week NYC in september geboekt. Gekozen voor Avalon Hotel. Centraal gelegen en prima reviews. M'n vriendin is al vijf keer in NYC geweest, ik nog nooit. Ben erg benieuwd.

Praktische vraag: ik heb hier een mifi liggen. Kan ik in NYC een prepaid sim met paar GB data scoren of is dat lastig?
Kan wel (bij AT&T geloof ik), maar misschien is dit ook een optie?
https://www.prepaidzero.com/product-category/usa/
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:01:13 #31
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153092793
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 00:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanavond week NYC in september geboekt. Gekozen voor Avalon Hotel. Centraal gelegen en prima reviews. M'n vriendin is al vijf keer in NYC geweest, ik nog nooit. Ben erg benieuwd.

Praktische vraag: ik heb hier een mifi liggen. Kan ik in NYC een prepaid sim met paar GB data scoren of is dat lastig?
waarom prepaid en niet gewoon 1-maandabonnement met 3-4 gig voor 60ig dollar?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:05:45 #32
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_153092848
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:01 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

waarom prepaid en niet gewoon 1-maandabonnement met 3-4 gig voor 60ig dollar?
Da's ook prima, zolang ik er niet langer dan paar weken/maand aan vastzit. Kan ik gewoon lokaal regelen, neem ik aan?
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:06:26 #33
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_153092856
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:00 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Kan wel (bij AT&T geloof ik), maar misschien is dit ook een optie?
https://www.prepaidzero.com/product-category/usa/
Thnx, ga ik ff bekijken.
  zaterdag 30 mei 2015 @ 01:07:06 #34
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153092865
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 01:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Da's ook prima, zolang ik er niet langer dan paar weken/maand aan vastzit. Kan ik gewoon lokaal regelen, neem ik aan?
Yeap, ik heb zelf t-mobile, betaal 50 dollar + tax per maand voor 1 gig op 4g, daarna langzamer netwerk en onbepaald bellen + sms. Als je er veel gebruik van maakt zou ik voor 3g gaan die is volgens mij 60 dollar. Je verlengt gewoon per maand, zodra je stopt met betalen houdt het op na je maand afgelopen is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  ESF Reporter zaterdag 30 mei 2015 @ 06:55:08 #35
87554 Cee
Welluk?
pi_153094239
In NYC zelf is er al veel gratis wifi, zelfs midden in Central Park. Er zijn Starbucksen en andere shops en hotels genoeg die het aanbieden. Ik weet niet of je echt in iedere uithoek ter allen tijden per sé wil kunnen internetten en veel ter plekke wil streamen maar als dat niet het geval is zou ik de kosten besparen.
pi_153094653
Ik vond in de omgeving van Times Square (daar was ik voornamelijk) de 4G nogal tegenvallen, vond ik wel apart. Liep met streaming radio rond (voor het Nederlandse voetbal) maar die trok 256 kb/s niet hoor
Hell To The Liars
  ESF Reporter zaterdag 30 mei 2015 @ 08:59:46 #37
87554 Cee
Welluk?
pi_153094753
Nee, voor (al wandelend of niet) streamen moet je het niet doen maar voor die aantal keren per dag dat je even het thuisfront jaloers wil whatsappen/facebooken of iets dergelijks. :P Dan zijn er genoeg gelegenheden.
pi_153094800
Prepaid koop ik meestal welke in bij aankomst activeer. 30 euro met 500mb en 100 bel minuten. Voldoende om 7 dagen te overleven in combi met wifi
Hooray for boobies!
pi_153095088
Ik had Readysim.com gebruikt! Onbeperkt bellen en smsen en 2 gb internet voor iets van 35 euro!
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  zaterdag 30 mei 2015 @ 11:02:46 #40
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_153096482
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 06:55 schreef Cee het volgende:
In NYC zelf is er al veel gratis wifi, zelfs midden in Central Park. Er zijn Starbucksen en andere shops en hotels genoeg die het aanbieden. Ik weet niet of je echt in iedere uithoek ter allen tijden per sé wil kunnen internetten en veel ter plekke wil streamen maar als dat niet het geval is zou ik de kosten besparen.
Wat dacht je van alle metro-stations.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_153098122
Ik ben vanwege werk begin Augustus in Boston, vlieg echter terug vanuit New York. In totaal waarschijnlijk ongeveer 10 dagen in New York, precieze planning staat nog niet vast. Heeft iemand nog tips voor dagjes uit vanuit New York? Zit er over na te denken ook Washington te bezoeken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 30 mei 2015 @ 12:26:40 #42
194695 franklop
Fran knock
pi_153098177
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:23 schreef Felagund het volgende:
Ik ben vanwege werk begin Augustus in Boston, vlieg echter terug vanuit New York. In totaal waarschijnlijk ongeveer 10 dagen in New York, precieze planning staat nog niet vast. Heeft iemand nog tips voor dagjes uit vanuit New York? Zit er over na te denken ook Washington te bezoeken.
Persoonlijk vind ik 1 dag Washington wel weinig, maar zeker wel aan te raden om heen te gaan. Philadelphia is misschien ook nog wel leuk om heen te gaan en vrij dichtbij (ca 2,5 uur met bus)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_153102299
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 12:26 schreef franklop het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik 1 dag Washington wel weinig, maar zeker wel aan te raden om heen te gaan. Philadelphia is misschien ook nog wel leuk om heen te gaan en vrij dichtbij (ca 2,5 uur met bus)
Philadelphia is een goed idee. Ik heb ook in principe genoeg dagen om wat langer in Washington te verblijven. Zit er ook aan te denken om ook naar de Niagara Falls te gaan, maar ik weet niet of dat nog indrukwekkend is als je Victoria Falls al gezien hebt. :+
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:23:22 #44
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153102342
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Philadelphia is een goed idee. Ik heb ook in principe genoeg dagen om wat langer in Washington te verblijven. Zit er ook aan te denken om ook naar de Niagara Falls te gaan, maar ik weet niet of dat nog indrukwekkend is als je Victoria Falls al gezien hebt. :+
Doe mij een reminder quote als je besluit naar Philly te gaan, woon daar nu een jaar dus heb wel goede tips. Verhuis alleen voordat jij er zou zijn dus kan je geen tour aanbieden :'(

Vond Niagra falls niet echt de moeite waard, tbh, zou daar dnek ik alleen heen gaan als je in Toronto zit omdat het dan niet ver reizen is. Is gewoon heel veel water wat indrukwekkend en leuk is voor misschien 5 minuten, maar dan ben je er eigenlijk wel klaar mee :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:23:37 #45
194695 franklop
Fran knock
pi_153102346
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Philadelphia is een goed idee. Ik heb ook in principe genoeg dagen om wat langer in Washington te verblijven. Zit er ook aan te denken om ook naar de Niagara Falls te gaan, maar ik weet niet of dat nog indrukwekkend is als je Victoria Falls al gezien hebt. :+
Kan ik ook niet over oordelen, want ik heb enkel de Niagara Falls gezien :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:29:01 #46
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153102481
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Doe mij een reminder quote als je besluit naar Philly te gaan, woon daar nu een jaar dus heb wel goede tips. Verhuis alleen voordat jij er zou zijn dus kan je geen tour aanbieden :'(

Vond Niagra falls niet echt de moeite waard, tbh, zou daar dnek ik alleen heen gaan als je in Toronto zit omdat het dan niet ver reizen is. Is gewoon heel veel water wat indrukwekkend en leuk is voor misschien 5 minuten, maar dan ben je er eigenlijk wel klaar mee :P
Ik ga in oktober weer 2 weken naar NY incl 2 dagen naar Philly! Dus kom maar op met die tips :@ :D
pi_153102697
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Doe mij een reminder quote als je besluit naar Philly te gaan, woon daar nu een jaar dus heb wel goede tips. Verhuis alleen voordat jij er zou zijn dus kan je geen tour aanbieden :'(

Vond Niagra falls niet echt de moeite waard, tbh, zou daar dnek ik alleen heen gaan als je in Toronto zit omdat het dan niet ver reizen is. Is gewoon heel veel water wat indrukwekkend en leuk is voor misschien 5 minuten, maar dan ben je er eigenlijk wel klaar mee :P
Bedankt. Ik wil het deze week een beetje plannen (accommodatie e.d.). Niagara Falls skip ik dan waarschijnlijk, vond Victoria Falls trouwens wel indrukwekkend (maar daar kun je dan ook meer dan een kilometer langs lopen).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 30 mei 2015 @ 15:56:17 #48
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153103148
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:29 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik ga in oktober weer 2 weken naar NY incl 2 dagen naar Philly! Dus kom maar op met die tips :@ :D
Wat voor dingen vind je tof? Philly is een beetje een rare stad met niet heel veel toeristische dingen, en de toeristische dingen die er zijn, zijn niet heel erg boeiend voor mensen die niet heel veel om Amerikaanse history geven. Je hebt de bel en liberty hall etc wat voor Amerikanen veel betekent maar ik vond dat zelf niet zo heel boeiend.
Wat Philly wel heeft is een hele gezellige en goede eetcultuur, van obscure hole in the wall tentjes tot fancy restaurants.

Mijn favoritie dingen om hier te doen zijn beginnen met een goede brunch (er zijn 3 tenten die echt heel goed zijn, in het weekend wel vaak wachtrijen hebben), daarna door naar 1 van de twee grote park-areas, of naar rittenhouse square, beetje in het gras liggen & mensen kijken, of via south street bridge over de schuylkill river trail wandelen / fietsen naar het art museum (met de rocky steps), daarna lekker eten en in een tof barretje biertjes drinken.

Zoiets is voor mij echt de ultieme dag, maar daar moet je van houden.

Ik was bezig met een lijst, maar zal dat in een nieuwe thread zetten, is niet echt NYC en misschien hebben anderen er ook iets aan, zo wordt het niet onder gesneeuwd wanneer een nieuw deel opent.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_153111041
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 15:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Philadelphia is een goed idee. Ik heb ook in principe genoeg dagen om wat langer in Washington te verblijven. Zit er ook aan te denken om ook naar de Niagara Falls te gaan, maar ik weet niet of dat nog indrukwekkend is als je Victoria Falls al gezien hebt. :+
Wij zijn net terug van 2 1/2 week oostkust. 5 dagen New York, 1 dag Philly en 6 dagen Washington.

New York was geweldig om al die hectiek van Manhattan eens mee maken en natuurlijk alle bezienswaardigheden te zien, helaas te vroeg voor de One World Observatory.

Daarna de rust in Philly opgezocht. In 1 dag hadden wij daar alles wel gezien, maar zeker een leuke stad. Liberty Bell en Liberty House bezocht en naar de 'Rocky' trappen gelopen. 's Avonds nog een film meegepakt bij de City Hall voor op het plein.

Hierna Memorial Weekend doorgebracht in Washington. Een aantal musea bezocht en alle memorials (Lincoln Memorial _O_) nagelopen. Jammer dat het Capitool helemaal in de steigers stond. Washington kan je ook in minder dagen zien, maar wij hebben lekker de tijd genomen.

Al met al hebben we een heerlijk vakantie gehad.

Als je de Victoria Falls al gezien heb, zal ik er zeker voor kiezen om buiten NY een van deze, of beide, steden te bezoeken ipv de Niagara watervallen.
  zondag 31 mei 2015 @ 00:06:32 #50
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153115947
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 20:52 schreef Irrem het volgende:
Daarna de rust in Philly opgezocht. In 1 dag hadden wij daar alles wel gezien,
Dat betwijfel ik :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_153122892
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 00:06 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik :P
Wat we wilden zien dan ;-)
  zondag 31 mei 2015 @ 14:51:15 #52
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153126821
Ok Philadelphia thread gemaakt: TRV / Philly

Als je meer van bepaalde dingen wilt weten, vraag maar raak!

edit: misschien mag de link in de OP, philadelphia is vrijwel alleen maarrelevant voor mensen die naar NYC gaan, maar is niet echt geschikt voor deze thread zelf.

[ Bericht 32% gewijzigd door oompaloompa op 31-05-2015 15:24:34 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_153183758
Het heeft lekker veel geregend de afgelopen dagen. Zondag net zoveel als normaal in de hele maand mei geloof ik :') kreeg ook een NL Alert tachtig bericht op mn telefoon als waarschuwing voor flash floods. Gelukkig gistermiddag relatief droog dus nog helemaal van Battery Park naar Times Square kunnen lopen zonder paraplu B-)
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_153395842
Ben alweer (in april voor het laatst geweest :D) aan het kijken voor een volgende trip naar New York en mijn plan is om in november te gaan. Zat even vliegtickets te kijken en man man man, wat een prijsverschil tussen vliegen vanaf Schiphol of Brussel! Wil liefste rechtstreeks vliegen, vanaf Schiphol kost het zo'n 700,- en vanaf Brussel zo'n 450,-!
Iemand wel eens vanaf Brussel gevlogen en was dat wat? Ik woon wel dichterbij Schiphol (met de trein half uur, naar Brussel is dat zo'n 2 uur), dus moet nog even bedenken of het de moeite waard is.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 9 juni 2015 @ 22:22:04 #55
194695 franklop
Fran knock
pi_153395991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:18 schreef MissJ het volgende:
Ben alweer (in april voor het laatst geweest :D) aan het kijken voor een volgende trip naar New York en mijn plan is om in november te gaan. Zat even vliegtickets te kijken en man man man, wat een prijsverschil tussen vliegen vanaf Schiphol of Brussel! Wil liefste rechtstreeks vliegen, vanaf Schiphol kost het zo'n 700,- en vanaf Brussel zo'n 450,-!
Iemand wel eens vanaf Brussel gevlogen en was dat wat? Ik woon wel dichterbij Schiphol (met de trein half uur, naar Brussel is dat zo'n 2 uur), dus moet nog even bedenken of het de moeite waard is.
laatste keer van Brussel gevlogen. Beviel prima
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  ESF Reporter dinsdag 9 juni 2015 @ 22:35:48 #56
87554 Cee
Welluk?
pi_153396507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:18 schreef MissJ het volgende:
Ben alweer (in april voor het laatst geweest :D) aan het kijken voor een volgende trip naar New York en mijn plan is om in november te gaan. Zat even vliegtickets te kijken en man man man, wat een prijsverschil tussen vliegen vanaf Schiphol of Brussel! Wil liefste rechtstreeks vliegen, vanaf Schiphol kost het zo'n 700,- en vanaf Brussel zo'n 450,-!
Iemand wel eens vanaf Brussel gevlogen en was dat wat? Ik woon wel dichterbij Schiphol (met de trein half uur, naar Brussel is dat zo'n 2 uur), dus moet nog even bedenken of het de moeite waard is.
Ja hoor, scheelde een hoop geld en ook wat tijd. Maar ik woon ook vlak bij de grens. Brussels Airlines, prima maatschappij ook.
pi_153397223
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:22 schreef franklop het volgende:

[..]

laatste keer van Brussel gevlogen. Beviel prima
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Ja hoor, scheelde een hoop geld en ook wat tijd. Maar ik woon ook vlak bij de grens. Brussels Airlines, prima maatschappij ook.
Ok, mooi ^O^
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_153399230
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 22:51 schreef MissJ het volgende:

[..]


[..]

Ok, mooi ^O^
Ik raad je wel aan om onwijs vroeg te vertrekken. Wij wonen redelijk in de buurt, zijn ruim op tijd vertrokken en stonden vervolgens twee uur stil zodra we de grens over waren. Uiteindelijk waren we net tien minuten te laat om onze koffers in de checken, 60 minuten voor vertrektijd in plaats van 70 minuten voor vertrektijd, en was het einde verhaal. Aan de balie werd verteld dat ze geen moeite zouden doen om ons te helpen, alleen omboeken naar een andere dag en dat zou bijna 3000 euro extra kosten voor twee personen.
De volgende dag thuis met Brussels airlines gebeld en toen zeiden ze dat we voor 900 euro een dag later hadden kunnen vliegen :{
O en na ons kwam er nog tien tot twintig man voor dezelfde vlucht, allemaal uit de file.

Nu gaan we volgend jaar, nog niet geboekt maar sowieso vanaf Schiphol :')
pi_153405320
Waar moet ik heen?
De Yankees of de Mets?
pi_153406662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Waar moet ik heen?
De Yankees of de Mets?
Mets, iets minder commercieel en een leuker stadion. althans dat is mijn mening... ;)
Hooray for boobies!
  woensdag 10 juni 2015 @ 14:10:48 #61
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153409519
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:57 schreef booo het volgende:

[..]

Ik raad je wel aan om onwijs vroeg te vertrekken. Wij wonen redelijk in de buurt, zijn ruim op tijd vertrokken en stonden vervolgens twee uur stil zodra we de grens over waren. Uiteindelijk waren we net tien minuten te laat om onze koffers in de checken, 60 minuten voor vertrektijd in plaats van 70 minuten voor vertrektijd, en was het einde verhaal. Aan de balie werd verteld dat ze geen moeite zouden doen om ons te helpen, alleen omboeken naar een andere dag en dat zou bijna 3000 euro extra kosten voor twee personen.
De volgende dag thuis met Brussels airlines gebeld en toen zeiden ze dat we voor 900 euro een dag later hadden kunnen vliegen :{
O en na ons kwam er nog tien tot twintig man voor dezelfde vlucht, allemaal uit de file.

Nu gaan we volgend jaar, nog niet geboekt maar sowieso vanaf Schiphol :')
Ach ja, zo hebben wij eens 10 minuten voor de balie koffers ingecheckt voor onze rondreus Amerika vanwege gesloten Schiphol tunnel.. Je moet altijd tijdig vertrekkdn dus :P.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_153419881
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2015 23:57 schreef booo het volgende:

[..]

Ik raad je wel aan om onwijs vroeg te vertrekken. Wij wonen redelijk in de buurt, zijn ruim op tijd vertrokken en stonden vervolgens twee uur stil zodra we de grens over waren. Uiteindelijk waren we net tien minuten te laat om onze koffers in de checken, 60 minuten voor vertrektijd in plaats van 70 minuten voor vertrektijd, en was het einde verhaal. Aan de balie werd verteld dat ze geen moeite zouden doen om ons te helpen, alleen omboeken naar een andere dag en dat zou bijna 3000 euro extra kosten voor twee personen.
De volgende dag thuis met Brussels airlines gebeld en toen zeiden ze dat we voor 900 euro een dag later hadden kunnen vliegen :{
O en na ons kwam er nog tien tot twintig man voor dezelfde vlucht, allemaal uit de file.

Nu gaan we volgend jaar, nog niet geboekt maar sowieso vanaf Schiphol :')
Ooh dat komt wel goed bij mij! Ik vertrek altijd extreem op tijd. Sterker nog, ik ga de avond ervoor vaak al naar het vliegveld en slaap dan in een hotel. Ik ga dat sowieso ook doen als ik vanaf Brussel ga vliegen. Zoveel prettiger vind ik. Ik vlieg altijd in de ochtend trouwens, het is dus niet dat ik dan nog een hele dag op het vliegveld moet wachten ofzo.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_153423964
Precies, ik boek altijd het citizen m hotel op schiphol
Hooray for boobies!
pi_153431099
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Waar moet ik heen?
De Yankees of de Mets?
Ik ben 4 jaar geleden naar de Yankees geweest.
Was echt super!! Zeker een aanrader!

Over de Mets weet ik niks te zeggen.
  donderdag 11 juni 2015 @ 09:56:41 #65
67174 Dos37
Come on Twente
pi_153433233
Ik ben ook bij de Yankees geweest. Ik vond het supertof en heb uberheld Mariano Rivera nog aan het werk gezien.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_153433839
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Waar moet ik heen?
De Yankees of de Mets?
Allebei heel tof! Yankees spreken misschien wat meer tot de verbeelding terwijl ik het stadion van de Mets relaxter vond.
pi_153452804
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2015 21:52 schreef Spockjuh_ het volgende:
Precies, ik boek altijd het citizen m hotel op schiphol
Citizen M is top! Al twee keer geweest.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_153452872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:21 schreef Max-Westerman het volgende:
Waar moet ik heen?
De Yankees of de Mets?
Ben bij de Mets geweest. Was echt heel cool. Die sfeer dan. De wedstrijd vond ik vreselijk saai en lang duren :') Maar de sfeer is op en top Amerikaans, lekker met een vette hap en gigantisch grote cola erbij... leuke ervaring!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_153453436
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Je moet vertrouwen hebben in Norwegian Air Shuttle, maar als je dat hebt:[ afbeelding ]

Oslo - New York: ¤259.
Reizen in februari 2016.

Een retourtje naar Oslo is te vinden voor minder dan ¤100.
Al met al voor zo'n ¤350 retour naar New York.
Let wel, bij Norwegian bij deze prijs geen gratis ruimbagage en eten.
Wil je dat wel dan ben je voor het retourtje OSL - JFK -OSL zo'n ¤100 extra kwijt, krijg je ook stoelreservatie erbij.


Meer info hier.

Misschien ook wel leuk voor hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door Negentiendertig op 11-06-2015 22:46:28 ]
pi_153521886
Zojuist geboekt... 28 april tot 5 mei! united via brussel.

Goedkope goede hotels iemand?
Be brave. Be kind.
pi_153526480
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 16:01 schreef Esje-lief het volgende:
Zojuist geboekt... 28 april tot 5 mei! united via brussel.

Goedkope goede hotels iemand?
Ik zat twee weken terug in het BPM hotel in Brooklyn. Is goed bevallen, was niet duur, $275 betaald voor drie nachten inclusief voor Amerikaanse begrippen vrij aardig ontbijt. Is dus alleen wel in Brooklyn ;) maar met de R of D train zit je binnen een kwartiertje in downtown Manhattan.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_153531675
quote:
4s.gif Op zondag 14 juni 2015 18:59 schreef Thetallguy het volgende:
BPM hotel in Brooklyn
Dat klinkt goed! Ik ga het bekijken... Thanks
Be brave. Be kind.
pi_153561477
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 22:17 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ben bij de Mets geweest. Was echt heel cool. Die sfeer dan. De wedstrijd vond ik vreselijk saai en lang duren :') Maar de sfeer is op en top Amerikaans, lekker met een vette hap en gigantisch grote cola erbij... leuke ervaring!
Ik ben in 2013 naar een wedstrijd van de Knicks geweest, dat was ook best wel saai :') (een Amerikaan naast mij zei dat het een geweldige wedstrijd was :') )

Zijn er al FOK!kers in het nieuwe WTC geweest?
pi_153566998
Ik ben ook een keer naar de Mets geweest en dat was inderdaad heel relaxt. Ik snap niet zoveel van de regels (wanneer heeft de ene club nou gewonnen? :? ), maar dat boeit helemaal niet. De sfeer is fantastisch. Het duurt wel uuuuren. Je kunt gerust even weglopen om een pretzel (these pretzels are making me thirsty![/url]) of een hotdog te halen en dan heb je eigenlijk niks gemist. Behalve misschien een keer '!!!MAKE SOME NOISE!!!' dat op alle billboard verschijnt na een mooie actie.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2015 23:29:24 ]
pi_153584767
Geef ik al maanden aan iedereen in mijn omgeving de tip om Contempo Design Suites in NY te boeken. Is de website offline en lijkt het er verdomd veel op dat ze gesloten zijn (misschien toch minder legaal dan we dachten)

Eigenlijk gewoon een slechte smoes om hier weer rond te snuffelen.

Ik zag een vraag over Brussel voorbijkomen, wij zijn alle Amerika reizen via Brussel gegaan (vanaf Utrecht) omdat het enorm veel geld scheelde. Beviel prima! Parkeren was er ook veel goedkoper dan op Schiphol. Vliegveld is kleiner en minder modern maar ach.

Algemene NY tip: probeer een Apple Greeter te regelen. Schijnt erg leuk te zijn. Helaas hadden ze voor ons steeds geen gids beschikbaar.
pi_153669214
Ik heb ook nog wel een tip voor een goed hotel. Wij sliepen vorige maand in Cassa Hotel Times Square. Dat ligt niet, zoals de naam doet vermoeden, direct aan Times Square maar op zo'n 10 minuutjes lopen, aan 9th Avenue nabij 38th street.

Wij vonden het een leuke locatie, dichtbij theatre district en metro (Penn station en Port Authority Bus Terminal) maar wel in een rustig buurtje, en dicht bij Hell's Kitchen met veel fijne restaurantjes.

Het hotel was echt top, modern ingericht, schoon, super aardig personeel, prima gratis ontbijt. Op het dak een gaaf dakterras met o.a. een bubbelbad. Niet super goedkoop maar voor NY wel een redelijke prijs (wij hadden via booking.com een deal waarbij het ons iets van 180 euro per nacht kostte).
pi_153676589
Ik heb zelf een AirBnB geboekt in Brooklyn, een hotel is mij te duur.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_153687402
Ik ben momenteel ook veel op Air BnB aan het rondneuzen. Liefst een eigen plekje en die prijzen zijn ook nog wel te doen, ben maar begonnen met een wishlist!
Omdat ik met mijn nichtje ga, willen we of 2 aparte bedden of een kingsize bed. Dat maakt het wat moeilijker. Maar vind het alleen maar leuk om zo rond te neuzen
Be brave. Be kind.
  maandag 22 juni 2015 @ 13:01:08 #79
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153743561
Omdat ik voorbij zag komen dat er meerdere mensen vanuit Brussel vliegen naar NYC.. hoe controleren ze in België? Ik weet dat als t goed is de regels het zelfde zijn, mijn ervaring met schiphol is dat er nauwelijks naar gekeken wordt, maar dat kon ook zijn omdat we technisch gezien vanuit Dublin kwamen vliegen vorig jaar ivm een overstap.
  † In Memoriam † maandag 22 juni 2015 @ 13:15:07 #80
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_153743972
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:01 schreef sproetjes het volgende:
Omdat ik voorbij zag komen dat er meerdere mensen vanuit Brussel vliegen naar NYC.. hoe controleren ze in België? Ik weet dat als t goed is de regels het zelfde zijn, mijn ervaring met schiphol is dat er nauwelijks naar gekeken wordt, maar dat kon ook zijn omdat we technisch gezien vanuit Dublin kwamen vliegen vorig jaar ivm een overstap.
Waar word nauwelijks naar gekeken?
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_153768966
AirBnB is in New York 90% van de tijd illegaal he...Just so you know.

Onze appartement bleek ook niet zo legaal te zijn als wij dachten. Appartement was dus niet meer te vinden, ging ik op adres zoeken...eigenaren opgepakt vanwege illegaal onderverhuur. Oeps....En nee wij hadden echt niets door. Stonden op Booking.com etc, op factuur stond netjes Tourist Tax.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 12:41:16 #82
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153771862
Ik ben me een beetje in aan het lezen voor een trip(je) naar New York. Maar heb een aantal vragen van te voren.
Ik was aan het denken om 5dagen ofzo te gaan, is dat "voldoende"?
Wat is een beetje een gemiddelde/normale prijs voor een hotel? De tip om vanaf Brussel te vliegen ga ik zeker meenemen en lijkt ook best wat te schelen, dus dat is al top.
En is het beter/goedkoper om de vlucht en hotel apart te boeken of als combi? Bij veel hotels staat ook zoveel km van het centrum, maar wat wordt gezien als het centrum? En wat is een redelijke afstand om vanaf dit centrum te zitten?

Waar moet ik naast vlucht en hotel nog meer aan denken dat we van te voren moeten regelen? Visum is van toepassing toch? Nog andere dingen?

Alvast bedankt. :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 23 juni 2015 @ 12:43:33 #83
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_153771918
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:30 schreef exode het volgende:
AirBnB is in New York 90% van de tijd illegaal he...Just so you know.

Onze appartement bleek ook niet zo legaal te zijn als wij dachten. Appartement was dus niet meer te vinden, ging ik op adres zoeken...eigenaren opgepakt vanwege illegaal onderverhuur. Oeps....En nee wij hadden echt niets door. Stonden op Booking.com etc, op factuur stond netjes Tourist Tax.
Het blijft een beetje onduidelijk voor mij. Is alleen het verhuren van een compleet appartement 'illegaal' of ook het verhuren van een kamer?

Nog drie nachten slapen en dan mag ik :s)
  dinsdag 23 juni 2015 @ 12:56:13 #84
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_153772224
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:43 schreef boriq het volgende:

[..]

Het blijft een beetje onduidelijk voor mij. Is alleen het verhuren van een compleet appartement 'illegaal' of ook het verhuren van een kamer?

Nog drie nachten slapen en dan mag ik :s)
Wanneer de eigenaar zelf aanwezig is, is het toegestaan volgens mij.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_153772424
Als de eigenaar aanwezig is tijdens je verblijf mag het wel. (in principe) Je huurt dan bijvoorbeeld een slaapkamer. Kortom de appartementen zijn eigenlijk allemaal illegaal.

Veel mensen gebruiken gewoon AirBnB in New York. Het is alleen goed om jezelf te realiseren dat het niet mag. Kans op een inval, klagende buren, adres klopt niet, je komt daar aan en de eigenaar weet van niets etc. Je hebt geen poot om op te staan als er iets mis is. Wij waren ook aan het zoeken maar ik wilde het risico niet lopen tijdens mijn vakantie. Achteraf zaten we dus ook illegaal :@ maar hadden dat niet door.

Ik heb ook goede ervaringen met Priceline EN Hotwire in NY. Daarnaast is ingelogd zoeken op Booking.com ook een aanrader. Lang volhouden en je krijgt dan op basis van je cookies een persoonlijke aanbieding. Zo zaten wij 'goedkoop' in St Giles The Court in 2012.
pi_153773148
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 12:41 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik ben me een beetje in aan het lezen voor een trip(je) naar New York. Maar heb een aantal vragen van te voren.
Ik was aan het denken om 5dagen ofzo te gaan, is dat "voldoende"?
Wat is een beetje een gemiddelde/normale prijs voor een hotel? De tip om vanaf Brussel te vliegen ga ik zeker meenemen en lijkt ook best wat te schelen, dus dat is al top.
En is het beter/goedkoper om de vlucht en hotel apart te boeken of als combi? Bij veel hotels staat ook zoveel km van het centrum, maar wat wordt gezien als het centrum? En wat is een redelijke afstand om vanaf dit centrum te zitten?

Waar moet ik naast vlucht en hotel nog meer aan denken dat we van te voren moeten regelen? Visum is van toepassing toch? Nog andere dingen?

Alvast bedankt. :D
Ik ben 5 nachten alleen geweest en ik vond het voldoende qua financiën en bezichtigingen. Wel wil ik volgend jaar weer terug om meer van NY en Bv. Washington te zien.
Enige nadeel van een korte reis is de jetlag, tuurlijk NY is 24 uur per dag leuk, maar ik had geen energie meer om s'avonds laat naar American Football te gaan (ook de prijs voor last-minute tickets voor de NY giants was te duur).

Eigenlijk ben ik alleen in Manhattan geweest, en ja er is veel meer in NY.
Maar iedere dag Times Square en rondje door het centrum vond ik prachtig.
Natuurlijk de usual attracties gedaan, maar ik vond het wel best na 5 nachten.

Ik was 1200 euro kwijt aan de reis via tix.nl (combi) en zat in het Yotel, wat ik kan aanraden. Leven was niet heel duur daar, maar toen stond de dollar ook gunstiger.
Esta moet je aanvragen, dat geldt als visum en een creditcard is geen must, maar wel zeer aan te bevelen. Oja, ik ging eind november, die prijs was het laagst. December was stuk duurder.

Qua weer moet je echt geen rekening mee proberen te houden.
Ik kwam aan met min 7 op donderdag en maandag 25 november was het 22 graden haha.
Hell To The Liars
  dinsdag 23 juni 2015 @ 14:11:22 #87
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_153773946
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 13:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ben 5 nachten alleen geweest en ik vond het voldoende qua financiën en bezichtigingen. Wel wil ik volgend jaar weer terug om meer van NY en Bv. Washington te zien.
Enige nadeel van een korte reis is de jetlag, tuurlijk NY is 24 uur per dag leuk, maar ik had geen energie meer om s'avonds laat naar American Football te gaan (ook de prijs voor last-minute tickets voor de NY giants was te duur).

Eigenlijk ben ik alleen in Manhattan geweest, en ja er is veel meer in NY.
Maar iedere dag Times Square en rondje door het centrum vond ik prachtig.
Natuurlijk de usual attracties gedaan, maar ik vond het wel best na 5 nachten.

Ik was 1200 euro kwijt aan de reis via tix.nl (combi) en zat in het Yotel, wat ik kan aanraden. Leven was niet heel duur daar, maar toen stond de dollar ook gunstiger.
Esta moet je aanvragen, dat geldt als visum en een creditcard is geen must, maar wel zeer aan te bevelen. Oja, ik ging eind november, die prijs was het laagst. December was stuk duurder.

Qua weer moet je echt geen rekening mee proberen te houden.
Ik kwam aan met min 7 op donderdag en maandag 25 november was het 22 graden haha.
Dankje voor de info :) Qua prijs had ik ook wel zoiets in gedachten/lijkt me wel redelijk (weet alleen nog niet wat vriendlief daar van vindt O-) )
Als we zouden gaan wordt het waarschijnlijk eind september/begin oktober, dus voor het weer doe ik het ook niet. Maar die temperatuurverschillen die jij noemt zijn ook wel bizar :o
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_153775107
Tyler, afstand vanaf 'centrum' is leuk, maar als je dichtbij een metro halte zit, ben je lekker mobiel in NY. :) Ik zou sowieso altijd op Manhattan gaan zitten, maar dat is mijn mening...er zijn genoeg mensen die liever minder betalen per nacht en in Brooklyn etc gaan zitten.

Wij zaten de eerste keer NY vlakbij Times Square en waren er 6 volle dagen. Ik zou nu zelf niet meer dichtbij Times Square gaan zitten, maar voor een eerste keer wel een aanrader. Wij vonden 6 dagen fijn, liever nog 7 zelfs. Maar goed NY is verslavend dus je gaat vast nog wel eens terug en terug en terug.

Over Yotel hoor ik ook goede verhalen.

Ik boek nooit combinaties omdat los boeken na leuke zoektochten altijd goedkoper was. In 2010 betaalden wij voor tickets en hotel samen ¤ 1400 voor 2 personen.....Vlogen vanaf Brussel met tussenstop in Zurich (heel onlogisch I Know) en sliepen in The Roosevelt via Priceline.
pi_153776642
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 14:53 schreef exode het volgende:
Tyler, afstand vanaf 'centrum' is leuk, maar als je dichtbij een metro halte zit, ben je lekker mobiel in NY. :) Ik zou sowieso altijd op Manhattan gaan zitten, maar dat is mijn mening...er zijn genoeg mensen die liever minder betalen per nacht en in Brooklyn etc gaan zitten.

Inderdaad, dat met de metro ben je overal snel klopt wel.
Maar ik ben een keer een station ingelopen op maandagochtend, daar was ik binnen 2 minuten weer pleitte, druk echt niet normaal. (Terwijl ik bij houseparties me gewoon door 10.000 man naar voren wurm.)
Yotel zat bij het port authority terminal (heeft slechte naam, maar dat viel reuze mee) en buiten de spits kom je overal.
Op zondagochtend rijden ze alleen niet zo vaak

en inderdaad NYC is verslavend, alleen even hopen dat de dollar instort.
Hoewel de euro voorlopig ook niet sterk lijkt te worden.
Hell To The Liars
pi_153777443
Ik zit zelf het liefste dichtbij Greenwich Village overigens. Ons favoriete wijkje in NY. Laatste keer om de hoek van Union Square dat was een toplocatie wat ons betreft. Metro in de buurt en loopafstand van Greenwich en Union Square was ook gewoon leuk met een kopje koffie.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 17:22:47 #91
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_153780082
quote:
7s.gif Op maandag 22 juni 2015 13:15 schreef Skaai het volgende:

[..]

Waar word nauwelijks naar gekeken?
Ja excuses :') heb mn post ge-edit maar t onderwerp eruit gehaald haha.
Heb t over invoeren en max bedragen -> controles daarop
pi_153780217
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 17:22 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ja excuses :') heb mn post ge-edit maar t onderwerp eruit gehaald haha.
Heb t over invoeren en max bedragen -> controles daarop
Valt meestal wel mee, vergelijkbaar met Schiphol en andere grote Europese luchthavens. Of je koffer moet uitpuilen van de Macbooks zodat het er al direct doorheen zichtbaar is.

Overigens kunnen ze ook als je een overstap in Dublin hebt zien dat je niet uit Europa komt vliegen ;) De labels aan je koffer hebben voor Europese vluchten altijd een groene rand, kom je uit een bestemming buiten Europa dan is de rand gewoon wit. Ook als je dan in een terminal voor Europese vluchten oid aankomt is toch zichtbaar dat je van buiten de EU-komt.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_153861227
Ben ik eindelijk op tijd door de wachtrij heen voor Jimmy Fallon tickets, zijn er geen opnames in de week dat ik er ben :'( -O-
pi_153862199
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2015 17:12 schreef Max-Westerman het volgende:
Ben ik eindelijk op tijd door de wachtrij heen voor Jimmy Fallon tickets, zijn er geen opnames in de week dat ik er ben :'( -O-
bummer :')
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 6 juli 2015 @ 23:13:44 #95
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154129538
Ik ga in november een weekendje (vrijdag heen , maandag terug) met m'n vriendin naar New York.
Zijn een paar jaar terug al een keer 4 dagen geweest. Dus we hebben het één en ander al gedaan en gezien. (Vrijheidsbeeld , Rockefeller , NY Knicks , die kerk , etc etc)
We willen in ider geval de Brooklyn bridge over , naar Littly Italy en China town.
Maar zijn er nog meer dingen waar we echt naar toe moeten ?
Een basketwedstrijd hoeft niet , heb de Yankees 2 jaar terug al in Florida gezien en honkbal is na darten en biljarten toch wel de meeste saaie sport die er is
Maar is zo een New York pass wat.
Alvast bedankt
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 7 juli 2015 @ 00:55:21 #96
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_154132424
Het is al weer een week geleden, maar ik heb het geluk gehad om bij een opname van The Daily Show aanwezig te kunnen zijn. Die ticketsystemen zijn inderdaad één grote bullshit-praktijk, dus moet je het geluk hebben dat er één of twee kaartjes uiteindelijk overblijven of er mensen afzeggen.
Daardoor kon ik 29 juni naar de opname met Taylor Schilling (OITNB) en ik kan zo'n opname (ondanks het lange wachten) iedereen aanraden! :)

Ik stond er om 12:15 (kaartjes weggeven begon om 14:30) en was nummer 75, er is in de studio ruimte voor een ruime 125 man.


De studio vanaf de voorste rij :)


Verder was New York natuurlijk fantastisch voor een eerste keer :D
pi_154135127
Wat gaaf Boriq! Hoe heb je de stad verder ervaren?
pi_154138975
quote:
6s.gif Op maandag 6 juli 2015 23:13 schreef Enchanter het volgende:
Ik ga in november een weekendje (vrijdag heen , maandag terug) met m'n vriendin naar New York.
Zijn een paar jaar terug al een keer 4 dagen geweest. Dus we hebben het één en ander al gedaan en gezien. (Vrijheidsbeeld , Rockefeller , NY Knicks , die kerk , etc etc)
We willen in ider geval de Brooklyn bridge over , naar Littly Italy en China town.
Maar zijn er nog meer dingen waar we echt naar toe moeten ?
Een basketwedstrijd hoeft niet , heb de Yankees 2 jaar terug al in Florida gezien en honkbal is na darten en biljarten toch wel de meeste saaie sport die er is
Maar is zo een New York pass wat.
Alvast bedankt
Een Newyorkpass voor 2 volle dagen lijkt me zonde en veel gejaag denk ik omdat je het geld eruit moet halen.
Maar dat kub je beter voor jezelf uitrekenen
  dinsdag 7 juli 2015 @ 13:57:59 #99
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154141114
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 12:19 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Een Newyorkpass voor 2 volle dagen lijkt me zonde en veel gejaag denk ik omdat je het geld eruit moet halen.
Maar dat kub je beter voor jezelf uitrekenen
Ja , moet precies nog even kijken wat we precies willen gaan doen.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 7 juli 2015 @ 16:38:27 #100
392670 Strell
smosmos
pi_154145274
http://www.yelp.com/biz/mermaid-oyster-bar-new-york-2

Deze tent _O_

Op maandag hebben ze heel de avond oesters voor 1$, en nog van kwaliteit ook.
Verder leuke tent om een biertje/wijntje te drinken. Tijdens happy hour allemaal heel goed betaalbaar.

Voor betaalbare comedy:

https://www.ucbtheatre.com/ Is een theater(school), dus studenten die performen. Kost geen drol, drank heel betaalbaar. En humor prima.
pi_154176419
De 4 nachten in The Plaza gehad...viel eerlijk gezegd beetje tegen. Geef me maar liever een Four Seasons, Westin, etc.

Zeer zakelijk personeel, heel stijf. Kamers netjes maar slordige details.
  woensdag 8 juli 2015 @ 18:04:31 #102
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154176558
Ik zit in november 3 nachten in Yotel , ben erg benieuwd
Ik ben inmiddels overleden
pi_154179561
quote:
17s.gif Op woensdag 8 juli 2015 18:04 schreef Enchanter het volgende:
Ik zit in november 3 nachten in Yotel , ben erg benieuwd
Erg cool hotel, ik zou er zo terug gaan..je loopt de hoek om en bam times square..relaxte bus om de hoek voor de middelafstanden en port authority voor de metro

Mocht je lezen dat port authority het smerigste en onveiligste stukje manhattan is, dat vond ik zwaar overdreven..niets om zorgen om te maken..kan je gewoon s'avonds laat heen..
Hell To The Liars
  woensdag 8 juli 2015 @ 22:12:27 #104
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154183772
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 19:57 schreef Droopie het volgende:

[..]

Erg cool hotel, ik zou er zo terug gaan..je loopt de hoek om en bam times square..relaxte bus om de hoek voor de middelafstanden en port authority voor de metro

Mocht je lezen dat port authority het smerigste en onveiligste stukje manhattan is, dat vond ik zwaar overdreven..niets om zorgen om te maken..kan je gewoon s'avonds laat heen..
Okay bedankt , ja het hotel zag er mooi uit , kreeg goede recensies op Tripadvisor en de ligging is natuurlijk perfect
Ik ben inmiddels overleden
pi_154183936
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:12 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Okay bedankt , ja het hotel zag er mooi uit , kreeg goede recensies op Tripadvisor en de ligging is natuurlijk perfect
Zeker en mocht je van Daredevil houden op Netflix, die serie is buurt opgenomen.
Ik ben zelf november vorig jaar geweest, leuke periode om te gaan.

Kleine tip, mocht je naar Basketbal, American football of voetbal willen, koop tijdig je kaartjes. Last minute was echt duur :(
Hell To The Liars
  zondag 12 juli 2015 @ 14:11:47 #106
289730 HenkDeVries2.0
Henk de Vries is leuk
pi_154268370
Hier even een vraagje. In september zal ik 3 dagen in New York zijn *O* nu wil ik graag het 9/11 memorial bezoeken. Maar moet je hiervoor reserveren? Want ik weet dat je voor het museum moet reserveren, maar over de memorial ground lees ik dus verschillende verhalen. Weet iemand dit misschien?
  Redactie Frontpage zondag 12 juli 2015 @ 15:22:31 #107
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_154270263
Museum wel inderdaad, de fonteinen niet meer
pi_154270786
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:11 schreef HenkDeVries2.0 het volgende:
Hier even een vraagje. In september zal ik 3 dagen in New York zijn *O* nu wil ik graag het 9/11 memorial bezoeken. Maar moet je hiervoor reserveren? Want ik weet dat je voor het museum moet reserveren, maar over de memorial ground lees ik dus verschillende verhalen. Weet iemand dit misschien?
Memorial is vrij toegankelijk. Museum dus niet - vreemd genoeg moet je daar zelfs stevig voor betalen.
pi_154311183
KLM vliegticket geboekt voor november *O*
Rechtstreekse vluchten (Schiphol - JFK), heen vroeg in de ochtend en terug laat in de avond, voor maar 501 euro *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_154355339
Wtf
Gaat FAO Schwarz vandaag definitief sluiten?
pi_154356061
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2015 12:09 schreef Max-Westerman het volgende:
Wtf
Gaat FAO Schwarz vandaag definitief sluiten?
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-33483247

Jazekers

Hoezo wilde je een Barbie kopen?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_154386224
Ik lees net in een ander forum dat je een United voucher (niet officieel) kan overdragen aan iemand anders.
Ik heb er een van USD. 400,00, iemand die voor november wilt boeken (vliegen mag dus ook na deze datum) en een deal wil sluiten?
Hell To The Liars
  vrijdag 17 juli 2015 @ 14:08:50 #113
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154414154
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2015 22:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zeker en mocht je van Daredevil houden op Netflix, die serie is buurt opgenomen.
Ik ben zelf november vorig jaar geweest, leuke periode om te gaan.

Kleine tip, mocht je naar Basketbal, American football of voetbal willen, koop tijdig je kaartjes. Last minute was echt duur :(
Paar jaar terug al naar een Basketbal wedstrijd in NY geweest , heel gaaf.
2 jaar geleden naar een honkbalwedstrijd geweest Tampa bay Rays vs NY Yankees , leuke manier om te ervaren hoe het is om hersendood te zijn , man man man , wat een saaie sport is dat honkbal :Z :z

Buiten dat , hebben we maar weinig tijd (vrijdag heen , maandag weer terug)
Gaat deze keer een 'sightseeing en shoptripje' worden.
Ik ben inmiddels overleden
pi_155072996
Nog 14 dagen *O*
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:37:52 #115
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_155073226
Normaliter als ik op vakantie ga dan hoef ik er niet nog eens heen, maar man dit topic komt steeds omhoog in MyAT en ik wil zo graag weer naar NY :D Maar als het weer Amerika wordt dan ga ik denk ik naar LA.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_155073386
Ik 'moet' voor 20 november een reis boeken naar USA ..Maar ik ga denk ik gewoon weer naar NY toe
Hell To The Liars
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:51:19 #117
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155073539
Droopie, waarom "moet"' je een reis boeken?

Ik ben nogsteeds met vriendlief aan het "ruziën" over New York. Hij vind het teveel geld en weet niet wat hij daar moet gaan doen |:(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:58:02 #118
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155073723
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Droopie, waarom "moet"' je een reis boeken?

Ik ben nogsteeds met vriendlief aan het "ruziën" over New York. Hij vind het teveel geld en weet niet wat hij daar moet gaan doen |:(
Er is daar zoveel te zien en zoveel te zien! :P Dat het duur is heeft hij wel gelijk in, maar je moet er wat voor over hebben inderdaad!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:02:02 #119
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155073835
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er is daar zoveel te zien en zoveel te zien! :P Dat het duur is heeft hij wel gelijk in, maar je moet er wat voor over hebben inderdaad!
Ja, dat weet ik ;) Maar volgens mij is hij bang dat het voornamelijk winkelen wordt....

Ik/we kwamen voor 6dagen reis en hotel (Yotel) uit op ongeveer ¤2500. Volgens vriend moesten we dan ook nog eens rekenen op ¤500 aan eten. (is dat realistisch? Wat waren jullie kwijt voor eten ed??) En dan de rest nog qua attracties en dingen... Maar waarschijnlijk willen we alleen het 9/11 museum en top of the rock bezoeken en daarvan valt de entreeprijs wel mee, vond ik :@ :)
Volgens
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155073924
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:02 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik ;) Maar volgens mij is hij bang dat het voornamelijk winkelen wordt....

Ik/we kwamen voor 6dagen reis en hotel (Yotel) uit op ongeveer ¤2500. Volgens vriend moesten we dan ook nog eens rekenen op ¤500 aan eten. (is dat realistisch? Wat waren jullie kwijt voor eten ed??) En dan de rest nog qua attracties en dingen... Maar waarschijnlijk willen we alleen het 9/11 museum en top of the rock bezoeken en daarvan valt de entreeprijs wel mee, vond ik :@ :)
Volgens
ik was met 4 personen over 6 dagen 350 dollar kwijt aan eten. en dan heb ik het niet over fast food o.i.d.
Hooray for boobies!
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:06:47 #121
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155074005
Wij zaten er 9 dagen vorig jaar en we hebben geen fastfood gegeten, maar kwamen met twee personen ook niet over de 500 dollar heen. Meer in de richting van 400 dollar.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:06:52 #122
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155074006
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:04 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

ik was met 4 personen over 6 dagen 350 dollar kwijt aan eten. en dan heb ik het niet over fast food o.i.d.
Alleen diner of ook ontbijt en lunch?
Bij het Yotel bieden ze gratis muffins aan zag ik, daar kan ik wel eventjes mee vooruit maar of vriend dat als een volwaardig ontbijt ziet.....waarschijnlijk niet ;)
Al lunch zou ik sowieso niet heel uitgebreid eten denk ik. las dat je op veel plaatsen ook broodjes en salades kon scoren.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155074073
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:06 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Alleen diner of ook ontbijt en lunch?
Bij het Yotel bieden ze gratis muffins aan zag ik, daar kan ik wel eventjes mee vooruit maar of vriend dat als een volwaardig ontbijt ziet.....waarschijnlijk niet ;)
Al lunch zou ik sowieso niet heel uitgebreid eten denk ik. las dat je op veel plaatsen ook broodjes en salades kon scoren.
alles, ontbijt haalden we bij de lokale deli of ander klein tentje. ik lieg trouwens, het was 375 dollar :)
Hooray for boobies!
pi_155074110
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:02 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja, dat weet ik ;) Maar volgens mij is hij bang dat het voornamelijk winkelen wordt....

Ik/we kwamen voor 6dagen reis en hotel (Yotel) uit op ongeveer ¤2500. Volgens vriend moesten we dan ook nog eens rekenen op ¤500 aan eten. (is dat realistisch? Wat waren jullie kwijt voor eten ed??) En dan de rest nog qua attracties en dingen... Maar waarschijnlijk willen we alleen het 9/11 museum en top of the rock bezoeken en daarvan valt de entreeprijs wel mee, vond ik :@ :)
Volgens
Als je alleen naar die twee dingen toe wilt, wat ga je dan de rest van de zes dagen doen?
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:16:40 #125
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155074367
quote:
7s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je alleen naar die twee dingen toe wilt, wat ga je dan de rest van de zes dagen doen?
Uhm, rond lopen op Times squares, alle huge winkels bezoeken daar. Ik wilde naar de Chelsea market, high line park, battery park, veel rondlopen in Central Park, Soho, Little Italy, Upper east side, met de boot naar/langs Statue of Liberty, zoiets....
En de rest....weet ik veel. veel rondlopen dus :P

Zijn er nog andere dingen die je echt moet doen dan?? Musicals en museums boeien ons niet.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155074510
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
Droopie, waarom "moet"' je een reis boeken?

Ik ben nogsteeds met vriendlief aan het "ruziën" over New York. Hij vind het teveel geld en weet niet wat hij daar moet gaan doen |:(
Vorig jaar problemem gehad met vliegen en toen een voucher gekregen van 400 dollar en vliegen kost me nog maar 150 dollar :)
Hell To The Liars
pi_155074554
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Vorig jaar problemem gehad met vliegen en toen een voucher gekregen van 400 dollar en vliegen kost me nog maar 150 dollar :)
vertraging, kaping, ongewenste intimiteiten? ;)
Hooray for boobies!
pi_155074606
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:06 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Alleen diner of ook ontbijt en lunch?
Bij het Yotel bieden ze gratis muffins aan zag ik, daar kan ik wel eventjes mee vooruit maar of vriend dat als een volwaardig ontbijt ziet.....waarschijnlijk niet ;)
Al lunch zou ik sowieso niet heel uitgebreid eten denk ik. las dat je op veel plaatsen ook broodjes en salades kon scoren.
Nou de eerste 2 nachten heb je er niets aan hoor, dan ben je voor het ontbijt begint al 3 uur wakker en ben je al lang bij de 24uurs subway geweest of supermarkt aan de overkant ;)

De koffie is ook gratis en staat op iedere verdieping in de keuken.
Maar ja op 50 meter zit ook een Starbucks :)
Hell To The Liars
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:25:37 #129
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155074670
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou de eerste 2 nachten heb je er niets aan hoor, dan ben je voor het ontbijt begint al 3 uur wakker en ben je al lang bij de 24uurs subway geweest of supermarkt aan de overkant ;)

De koffie is ook gratis en staat op iedere verdieping in de keuken.
Maar ja op 50 meter zit ook een Starbucks :)
Hahaha ja over jetlags had ik ook al vanalles gelezen. Dan zullen ze vast heel handig zijn voor tussendoortje (of mag je ze niet het hotel uit smokkelen?)

Maar wat deden jullie dan de eerste keer in New York? Zijn er nog andere betaalde attracties die je per se gezien moet hebben?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155074807
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:22 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

vertraging, kaping, ongewenste intimiteiten? ;)
Nou vlucht van United zou vertrekken om 0900 uur, zeggen ze eerst we hebben vertraging om daarna te vertellen dat er 40(!) Uit moesten..

Dus zochten ze vrijwilligers en zei een onbekende medepassagier tegen mij dat ik dat gelijk moest doen.
Wij waren persoon 3 en 4.

Kregen we voucher en werden we gratis omgeboekt met KLM vlucht van 13.45.

Uiteindelijk ging die United om 12.30 de lucht in en wij om 13 45.

Reden geen flauw idee, maar KLM was relaxed..

Toen koffer pleitte en kapot kreeg later nog 450 euro voor reparatie en nieuwe kleding
Hell To The Liars
pi_155074850
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou vlucht van United zou vertrekken om 0900 uur, zeggen ze eerst we hebben vertraging om daarna te vertellen dat er 40(!) Uit moesten..

Dus zochten ze vrijwilligers en zei een onbekende medepassagier tegen mij dat ik dat gelijk moest doen.
Wij waren persoon 3 en 4.

Kregen we voucher en werden we gratis omgeboekt met KLM vlucht van 13.45.

Uiteindelijk ging die United om 12.30 de lucht in en wij om 13 45.

Reden geen flauw idee, maar KLM was relaxed..

Toen koffer pleitte en kapot kreeg later nog 450 euro voor reparatie en nieuwe kleding
ah, beter :) als ze dat vragen sta ik meestal vooraan, altijd wel een leuke deal uit te slepen :@
Hooray for boobies!
pi_155074984
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:25 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Hahaha ja over jetlags had ik ook al vanalles gelezen. Dan zullen ze vast heel handig zijn voor tussendoortje (of mag je ze niet het hotel uit smokkelen?)

Maar wat deden jullie dan de eerste keer in New York? Zijn er nog andere betaalde attracties die je per se gezien moet hebben?
Ik was alleen :)
Heb die city pass gekocht voor 6 attracties, dus Top of the Rock (ochtend), Empire State Building (savonds), Museum, Vrijheids beeld.

Wtc toren moet je natuurlijk nu heen.
Maar ik ben 3x per dag wezen wandelen naar en over Times Square.
Vanaf daar ging ik de stad in, heb geen Brooklyn of Queens gezien haha.

[ Bericht 8% gewijzigd door Droopie op 10-08-2015 22:42:46 ]
Hell To The Liars
pi_155097159
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:16 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Uhm, rond lopen op Times squares, alle huge winkels bezoeken daar. Ik wilde naar de Chelsea market, high line park, battery park, veel rondlopen in Central Park, Soho, Little Italy, Upper east side, met de boot naar/langs Statue of Liberty, zoiets....
En de rest....weet ik veel. veel rondlopen dus :P

Zijn er nog andere dingen die je echt moet doen dan?? Musicals en museums boeien ons niet.
DUMBO _O_
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:07:17 #134
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155123931
:'( Vriend heeft het definitief afgekeurd. We gaan dus niet. -O- Teleurgesteld is nog zacht uitgedrukt.
Nu maar opzoek naar iets anders (en opzoek naar iemand die ooit wel een keer mee wil)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155124929
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
:'( Vriend heeft het definitief afgekeurd. We gaan dus niet. -O- Teleurgesteld is nog zacht uitgedrukt.
Nu maar opzoek naar iets anders (en opzoek naar iemand die ooit wel een keer mee wil)
of op zoek naar een andere vriend 8-)
Hooray for boobies!
pi_155127956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:34 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

of op zoek naar een andere vriend 8-)
Of alleen gaan
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:17:59 #137
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_155128542
Iemand hier ooit met een greyhound vanuit new york vertrokken? Ik kan namelijk niet echt duidelijk zien op onze tickets welke opstapplaats we nou hebben en van de website wordt ik ook niet echt wijzer :')
pi_155128663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:17 schreef sproetjes het volgende:
Iemand hier ooit met een greyhound vanuit new york vertrokken? Ik kan namelijk niet echt duidelijk zien op onze tickets welke opstapplaats we nou hebben en van de website wordt ik ook niet echt wijzer :')
was dat niet van 10e en 3e street? het staat wel ergens op de site volgens mij.
Hooray for boobies!
pi_155128790
ah, niet helemaal maar ik had de link nog... :)

http://locations.greyhoun(...)Y&city=New+York&zip=
Hooray for boobies!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:32:37 #140
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155129091
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:01 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Of alleen gaan
Hahaah das ook nog een optie. Maar die hier thuis vast ook niet goedgekeurd worden... ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:10:59 #141
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_155130718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
ah, niet helemaal maar ik had de link nog... :)

http://locations.greyhoun(...)Y&city=New+York&zip=
Die had ik indd gevonden, thnx. Maar ik kan dus op mijn ticket niet echt ontdekken welke opstapplek we moeten hebben (of ik kijk er echt finaal overheen al weken)
pi_155133543
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
:'( Vriend heeft het definitief afgekeurd. We gaan dus niet. -O- Teleurgesteld is nog zacht uitgedrukt.
Nu maar opzoek naar iets anders (en opzoek naar iemand die ooit wel een keer mee wil)
Nou ik ga alleen hoor, niets mis mee.
Je kan mee hoor, mijn gezelschap is gratis hoor, alleen je eigen reis moet je zelf betalen ;)

Maar jammer dat je vriend het afkeurt, behalve het eventuele geld bedrag kan ik me echt geen reden voorstellen waarom hij niet zou willen.
Hell To The Liars
  woensdag 12 augustus 2015 @ 03:31:53 #143
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_155139393
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:12 schreef Droopie het volgende:

Maar jammer dat je vriend het afkeurt, behalve het eventuele geld bedrag kan ik me echt geen reden voorstellen waarom hij niet zou willen.

Sommige mensen zijn van nature geen reizigers (helaas, ik kan het me ook niet voorstellen).
Ken van die types die niet eens behoefte hebben om naar het buitenland op vakantie te gaan want Holland is toch het beste.

2e; sommige mensen houden niet van steden. En derde (misschien minder waarschijnlijk), er is een groeiend aantal Amerika-haters in NL dat een scheef beeld heeft van dit geweldige vakantieland en er met geen stok heen te krijgen is.

Overigens, terug lezend 2500¤ voor 6 nachten en vluchten is wel erg veel. Als je 1000¤ voor beide vluchten rekent ben je 250¤ per nacht kwijt! (WTF). Ik blijf in NY meestal bij vrienden dus dat is gratis maar een hotel voor net over de 100¤ moet toch wel kunnen (niet in hartje stad maar toch).
  woensdag 12 augustus 2015 @ 07:34:52 #144
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155140080
Volgens mij gaat hij steeds meer behoren tot de niet reizigers. Eerder nooit ergens problemen mee gehad, maar hij blijft inderdaad liever thuis. Geen idee waarom.
Las Vegas zou hij wel eens heen willen, gaf ie aan -O-

Misschien moet ik nog eens goed gaan zoeken naar een aanbieding ofzo ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155142003
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:32 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Hahaah das ook nog een optie. Maar die hier thuis vast ook niet goedgekeurd worden... ;)
Nou, leuk leventje heb jij...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:11:28 #146
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155142193
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Nou, leuk leventje heb jij...
Hij zit gewoon meer op zijn centen dan ik....verschil moet er zijn toch?

Maar ik kon het toch niet laten om verder te zoeken *) ....goedkoper. Nu twee hotels gevonden buiten Manhattan. Waar kun je dan beter zitten in The Bronx (Hotel: Opera House) of in Brooklyn (Hotel: Paper Factory)?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155146690
Heb je ook al in Harlem gekeken? daar zat ik de laatste keer in zo'n leuk brownstone huis :)
Hooray for boobies!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:54:52 #148
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_155147539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:11 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Hij zit gewoon meer op zijn centen dan ik....verschil moet er zijn toch?

Maar ik kon het toch niet laten om verder te zoeken *) ....goedkoper. Nu twee hotels gevonden buiten Manhattan. Waar kun je dan beter zitten in The Bronx (Hotel: Opera House) of in Brooklyn (Hotel: Paper Factory)?
Waarom geen airbnb dan? Helemaal goedkoop. Wij zitten in queens (tweede keer bij dezelfde mensen), 20 min met de metro van times square, in een prive apartement voor ongeveer 60 euro per nacht met zn tweetjes :)
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:56:21 #149
444982 okedoei
No pain no gain
pi_155147593
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Waarom geen airbnb dan? Helemaal goedkoop. Wij zitten in queens (tweede keer bij dezelfde mensen), 20 min met de metro van times square, in een prive apartement voor ongeveer 60 euro per nacht met zn tweetjes :)
Slaap je dan in het huis met die bewoner? Of zonder? Ik snap dat Airbnb nooit zo goed.
United States of America _O_
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:56:51 #150
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155147608
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:54 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Waarom geen airbnb dan? Helemaal goedkoop. Wij zitten in queens (tweede keer bij dezelfde mensen), 20 min met de metro van times square, in een prive apartement voor ongeveer 60 euro per nacht met zn tweetjes :)
Omdat ik had gelezen/gehoord dat airbnb niet mag/illegaal is ofzo. Wil het risico ook niet lopen dat we halverwege op straat staan.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_155147667
quote:
14s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:56 schreef okedoei het volgende:

[..]

Slaap je dan in het huis met die bewoner? Of zonder? Ik snap dat Airbnb nooit zo goed.
verschilt peer kamer/woning. soms wel met de bewoner, soms is deze op vakantie of woont vlak in de buurt.
Hooray for boobies!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:00:45 #152
444982 okedoei
No pain no gain
pi_155147721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:58 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

verschilt peer kamer/woning. soms wel met de bewoner, soms is deze op vakantie of woont vlak in de buurt.
Ah. Lijkt me wel een beetje ongemakkelijk om de bewoner daar te zijn. Maar zonder lijkt het me niet eens zo'n slecht idee, als het goedkoper is dan hotels.
United States of America _O_
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:08:33 #153
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_155147971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:56 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Omdat ik had gelezen/gehoord dat airbnb niet mag/illegaal is ofzo. Wil het risico ook niet lopen dat we halverwege op straat staan.
In NYC is AirBnb illegaal wanneer het om verhuur gaat zonder aanwezigheid van de rechtmatige bewoner.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:15:25 #154
444982 okedoei
No pain no gain
pi_155148177
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]

In NYC is AirBnb illegaal wanneer het om verhuur gaat zonder aanwezigheid van de rechtmatige bewoner.
:D
Aparte regel.
United States of America _O_
pi_155148222
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 07:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
Volgens mij gaat hij steeds meer behoren tot de niet reizigers. Eerder nooit ergens problemen mee gehad, maar hij blijft inderdaad liever thuis. Geen idee waarom.
Las Vegas zou hij wel eens heen willen, gaf ie aan -O-

Misschien moet ik nog eens goed gaan zoeken naar een aanbieding ofzo ;)
Las Vegas is wel goedkoper met hotels ;)
Maar de rest niet _O-
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:17:11 #156
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_155148234
quote:
17s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]

In NYC is AirBnb illegaal wanneer het om verhuur gaat zonder aanwezigheid van de rechtmatige bewoner.
Maar hoe kom je daar achter dan? Mag je dan alleen geen complete woning verhuren? Of geldt dat ook voor de prive kamers en andere kamers?
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:45:41 #157
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_155148987
Zoals wij t doen is t niet illegaal indd, bewoners hebben van hun kelder een prive appartement gemaakt met eigen ingang en voorzieningen (dus ook badkamer etc). Ze zijn thuis maar ziet/hoort ze niet als je t niet wil. Contact gaat per whatsapp. Ideaal dus. En waar wij nu zatennwel hotel service, elke dag schone handdoeken, flesjes water en jus d'orange, elke dag schoongemaakt
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:54:04 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_155150940
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:17 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Maar hoe kom je daar achter dan? Mag je dan alleen geen complete woning verhuren? Of geldt dat ook voor de prive kamers en andere kamers?
Je leest het vaak wel aan de advertentie hoor, of men aanwezig is of niet. Op welke manier aanwezig maakt dan weer niet uit. Wij vonden trouwens juist met aanwezige bewoners een pluspunt: veel gekletst, tips gekregen en een heerlijk huiselijk gevoel.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_155153839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:56 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Omdat ik had gelezen/gehoord dat airbnb niet mag/illegaal is ofzo. Wil het risico ook niet lopen dat we halverwege op straat staan.
dat loopt wel los, maar er is een kans dat je tussen mensen komt te wonen die het niet zo nauw nemen met de advertentie..
Hell To The Liars
pi_155163942
Twee weken geleden voor het eerst in NYC geweest. Had eigenlijk gedacht dat ik het niet zo leuk zou vinden, maar ik vond het geweldig. O+ Lekker veel alleen rondgelopen en dingen bekeken. Verbleef bij een vriendin in Brooklyn, dus gelukkig niet ziek veel geld hoeven uitgeven aan een hotel. Das dan ook wel weer mooi meegenomen.
pi_155726044
Vandaag weer naar huis na een weekje NYC.
Heb me weer vermaakt hoor.

Ik heb alleen het idee dat de mensen een druk minder vriendelijk waren dan de vorige keren.
Maar dat kwam misschien door het plakkerige weer
pi_155788623

zag net dat je voor 400euro op en neer bent vanuit brussel, prijs is vanaf nu tot volgend jaar maart.
  donderdag 3 september 2015 @ 18:29:49 #163
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_155791598
Nog een maand en dan zijn wij ook weer in NYC :D

Overigens hebben wij bijna net zo gunstig geboekt als Carltonbanks hier boven neerzet. Ook met Delta vanf Brussel voor 440 euro pp retour :) (wel al geboekt in december 2014) en dezelfde gunstige vluchttijden :)
pi_155807695
Vorige week trouwens voor de eerste keer meegemaakt dat ze het volkslied draaide om 10 uur toen de lord & Taylor open ging _O-
Iedereen moest allemaal even netjes gaan staan natuurlijk, toen begreep ik ook waarom veel mensen buiten deden wachten.

Doen ze dit ook bij andere winkels?
pi_155861140
we gaan in november naar NYC :D mijn vriend is er nog nooit geweest en voor mij is het alweer 12 jaar geleden. we willen ook al heel lang naar reykjavik dus daar vliegen we eerst heen en vanuit daar nog paar dagen naar NYC. heb er zin in!
  zondag 6 september 2015 @ 15:33:40 #166
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155866091
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:07 schreef loezzzje het volgende:
we gaan in november naar NYC :D mijn vriend is er nog nooit geweest en voor mij is het alweer 12 jaar geleden. we willen ook al heel lang naar reykjavik dus daar vliegen we eerst heen en vanuit daar nog paar dagen naar NYC. heb er zin in!
Nice! Blijf je ook een paar dagen in Ijsland, of vlieg je dezelfde dag door? Wij vlogen vorige zomer ook via Ijsland, maar zijn wel meteen doorgevlogen op dezelfde dag. Vanaf de lucht zat Ijsland er al heel mooi uit :P New York ga je je ook goed vermaken! Vooral naar Top of the Rock! Empire State Building is ook mooi, maar ik vond het uitzicht vanaf Top of the Rock echt zovéél mooier. Dat was bij ons eigenlijk het hoogtepunt van New York, samen met het zien van The Lion King op Broadway en slenteren in Central Park.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_155866735
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 11:07 schreef loezzzje het volgende:
we gaan in november naar NYC :D mijn vriend is er nog nooit geweest en voor mij is het alweer 12 jaar geleden. we willen ook al heel lang naar reykjavik dus daar vliegen we eerst heen en vanuit daar nog paar dagen naar NYC. heb er zin in!
Tof. Ik heb die combinatie ook ooit gedaan. Stopover van een paar dagen in Reykjavik en dan door naar NYC. Zorg dat je in Reykjavik een paar leuke excursies boekt. Dat is daar supergoed geregeld. Ze pikken je op bij je hotel en brengen je daar ook weer terug. In ieder geval de Blue Lagoon en Golden Circle doen. :)
pi_155879666
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 15:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nice! Blijf je ook een paar dagen in Ijsland, of vlieg je dezelfde dag door? Wij vlogen vorige zomer ook via Ijsland, maar zijn wel meteen doorgevlogen op dezelfde dag. Vanaf de lucht zat Ijsland er al heel mooi uit :P New York ga je je ook goed vermaken! Vooral naar Top of the Rock! Empire State Building is ook mooi, maar ik vond het uitzicht vanaf Top of the Rock echt zovéél mooier. Dat was bij ons eigenlijk het hoogtepunt van New York, samen met het zien van The Lion King op Broadway en slenteren in Central Park.
we blijven 5 nachten in reykjavik, dan vliegen we vanuit daar door naar nyc. ben alleen nog aan het bedenken of ik zal kiezen voor newark of jfk. we zitten in het holiday inn op wall street, volgens mij is newark dan dichterbij ofniet? ik ben al een lijstje aan het maken ja met wat we allemaal gaan doen. is zo'n new york pass handig? we zijn niet echt van de musea's maar empire state building, statue of liberty etc. wel natuurlijk, dus vraag me af of dat dan voordeliger is.

quote:
7s.gif Op zondag 6 september 2015 16:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Tof. Ik heb die combinatie ook ooit gedaan. Stopover van een paar dagen in Reykjavik en dan door naar NYC. Zorg dat je in Reykjavik een paar leuke excursies boekt. Dat is daar supergoed geregeld. Ze pikken je op bij je hotel en brengen je daar ook weer terug. In ieder geval de Blue Lagoon en Golden Circle doen. :)
ja we wilden altijd al naar reykjavik maar ik hield het steeds tegen omdat ik meer van de zonvakanties ben haha maar toen mijn vriend voorstelde om het te combineren met nyc was ik snel verkocht ;) we zitten nog te twijfelen om een auto te huren en zelf alle excursies te doen (want ik zag dat autohuur heel goedkoop is) of vanuit het hotel de excursies boeken en dan geen auto. wat raadt jij aan?
  zondag 6 september 2015 @ 21:48:15 #169
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155880466
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:32 schreef loezzzje het volgende:

[..]

we blijven 5 nachten in reykjavik, dan vliegen we vanuit daar door naar nyc. ben alleen nog aan het bedenken of ik zal kiezen voor newark of jfk. we zitten in het holiday inn op wall street, volgens mij is newark dan dichterbij ofniet? ik ben al een lijstje aan het maken ja met wat we allemaal gaan doen. is zo'n new york pass handig? we zijn niet echt van de musea's maar empire state building, statue of liberty etc. wel natuurlijk, dus vraag me af of dat dan voordeliger is.

Wij hebben die pass uiteindelijk niet gebruikt, maar alles los betaalt. Was goedkoper voor ons. Maar in de meeste gevallen is zo'n pass wel handig.

Tof plan wel! Wij willen ook nog wel een keer naar Ijsland. Prachtige natuur. Wij zijn zelf wel fan van die groepsexcursies waar je opgehaald word bij je hotel. Alles is dan geregeld en je ziet best veel. Met je eigen (huur)auto zie je natuurlijk wel meer en je bent iets goedkoper uit denk ik. Wij kiezen vaak voor de manier van georganiseerde tours omdat we ervan houden dat er veel al is geregeld en omdat we weinig rij ervaring hebben. We zoeken altijd vooraf online vast excursies op die naar bestemmingen gaan die we willen zien en dat gaat altijd prima.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_155881832
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wij hebben die pass uiteindelijk niet gebruikt, maar alles los betaalt. Was goedkoper voor ons. Maar in de meeste gevallen is zo'n pass wel handig.

Tof plan wel! Wij willen ook nog wel een keer naar Ijsland. Prachtige natuur. Wij zijn zelf wel fan van die groepsexcursies waar je opgehaald word bij je hotel. Alles is dan geregeld en je ziet best veel. Met je eigen (huur)auto zie je natuurlijk wel meer en je bent iets goedkoper uit denk ik. Wij kiezen vaak voor de manier van georganiseerde tours omdat we ervan houden dat er veel al is geregeld en omdat we weinig rij ervaring hebben. We zoeken altijd vooraf online vast excursies op die naar bestemmingen gaan die we willen zien en dat gaat altijd prima.
ja georganiseerd vind ik toch ook altijd fijner, ik denk dat we dat gewoon gaan doen. ook als je het noorderlicht wil gaan bekijken. zo'n gids weet natuurlijk de beste plekjes waar je de meeste kans hebt om het te zien. als je er alleen op uit gaat dan doe je maar wat denk ik.

over de ny pass ben ik ook nog niet uit. misschien dat we dat uiteindelijk ook niet doen, en gewoon alles los betalen. ligt eraan wat we allemaal willen gaan bezoeken.
pi_155882196
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:32 schreef loezzzje het volgende:

[..]

we blijven 5 nachten in reykjavik, dan vliegen we vanuit daar door naar nyc. ben alleen nog aan het bedenken of ik zal kiezen voor newark of jfk. we zitten in het holiday inn op wall street, volgens mij is newark dan dichterbij ofniet? ik ben al een lijstje aan het maken ja met wat we allemaal gaan doen. is zo'n new york pass handig? we zijn niet echt van de musea's maar empire state building, statue of liberty etc. wel natuurlijk, dus vraag me af of dat dan voordeliger is.


Maakt niet echt uit waar je land, gewoon kijken welke goedkoper is.
Ik vind Newark wel handiger als je met het OV naar Manhattan gaat reizen, ik ben vorig week met de metro vanaf penn station naar JFK gegaan en dat was niet echt mijn ding met 2 koffers :')

New york pass kan handig zijn maar dat kun je beter zelf even uitrekenen ^O^
pi_155884282
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2015 21:32 schreef loezzzje het volgende:
ja we wilden altijd al naar reykjavik maar ik hield het steeds tegen omdat ik meer van de zonvakanties ben haha maar toen mijn vriend voorstelde om het te combineren met nyc was ik snel verkocht ;) we zitten nog te twijfelen om een auto te huren en zelf alle excursies te doen (want ik zag dat autohuur heel goedkoop is) of vanuit het hotel de excursies boeken en dan geen auto. wat raadt jij aan?
Hangt helemaal van je eigen voorkeuren af. Georganiseerd is makkelijk en efficiënt. Gewoon instappen en je komt waar je moet zijn, krijgt wat uitleg van een gids, geen gepuzzel om de weg te vinden. Nadeel is dat je op sommige plekken misschien langer zou willen blijven en dat je de ervaring moet delen met anderen.

Ik weet niet in welk jaargetijde je gaat, maar het is wel heel sfeervol om de Blue Lagoon in het donker te doen (gaat je in de zomer echter niet lukken). Bovendien kom je daar waarschijnlijk een beetje rozig van terug, dus dan is het wel fijn als je gereden wordt.

Maar goed... dit topic ging over NYC geloof ik. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2015 23:05:35 ]
pi_155884324
^we gaan in november. ik denk dat we gewoon de excursies daar gaan boeken, lijkt me toch een fijner idee als alles al geregeld is.

Ja dat is het hem juist, ze zijn even duur. Ik ben vorig jaar toen ik naar orlando reisde overgestapt in NY. Aangekomen op JFK, toen 3 uur de tijd om de volgende vlucht vanaf Newark te pakken. Dat was mijn eigen schuld, kleine lettertjes niet gelezen :P maar vind Newark altijd wel een fijner vliegveld.
pi_155884543
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 23:06 schreef loezzzje het volgende:
^we gaan in november. ik denk dat we gewoon de excursies daar gaan boeken, lijkt me toch een fijner idee als alles al geregeld is.

Ja dat is het hem juist, ze zijn even duur. Ik ben vorig jaar toen ik naar orlando reisde overgestapt in NY. Aangekomen op JFK, toen 3 uur de tijd om de volgende vlucht vanaf Newark te pakken. Dat was mijn eigen schuld, kleine lettertjes niet gelezen :P maar vind Newark altijd wel een fijner vliegveld.
Lekker koud dan :{
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155885450
quote:
14s.gif Op zondag 6 september 2015 23:12 schreef Godshand het volgende:

[..]

Lekker koud dan :{
Ik had 24 november 2014 22 graden in New York :)
Alleen 3 dagen eerder was het 5 graden onder het vriespunt.
Hell To The Liars
pi_155888878
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2015 23:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik had 24 november 2014 22 graden in New York :)
Alleen 3 dagen eerder was het 5 graden onder het vriespunt.
Zo, wat een temperatuur verschillen :D
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155888999
We vliegen met thanksgiving naar huis, ik heb nog gekeken of we iets later kunnen vliegen zodat ik black friday eens kan meemaken maar dan waren de tickets veel duurder. Dus dan maar niet :P
pi_155889008
Nog iets meer dan 24 uur en dan vertrekken we naar NYC! Voor mij eerste keer, voor m'n vriendin de zesde. Ben erg benieuwd! :)
pi_155890092
Alweer 2 jaar geleden dat ik in deze mooie stad was :'(

Binnenkort maar weer is kijken of we een tripje kunnen maken, maar het vliegen vind ik zo... vervelend :P en dat dan nog 8 uur lang.

Vorig jaar toe nik naar ijsland ging zag ik wel veel mensen die een stop over hadden in ijsland en dan naar new york gingen, wel een stuk fijner voor mijn gemoedsrust om 2x 4 uur te vliegen, maar om nou een paar dagen in reykjavik te verblijven....(die stad vind ik echt dodelijk saai) Al zou 1 dag in de blue lagoon natuurlijk wle erg lekker zijn :9
PSN: Metal_Akilla
pi_155890658
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2015 09:54 schreef Akilla het volgende:
Alweer 2 jaar geleden dat ik in deze mooie stad was :'(

Binnenkort maar weer is kijken of we een tripje kunnen maken, maar het vliegen vind ik zo... vervelend :P en dat dan nog 8 uur lang.

Vorig jaar toe nik naar ijsland ging zag ik wel veel mensen die een stop over hadden in ijsland en dan naar new york gingen, wel een stuk fijner voor mijn gemoedsrust om 2x 4 uur te vliegen, maar om nou een paar dagen in reykjavik te verblijven....(die stad vind ik echt dodelijk saai) Al zou 1 dag in de blue lagoon natuurlijk wle erg lekker zijn :9
Genoeg buiten de stad te doen om paar dagen te vullen :).
pi_155890973
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2015 10:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Genoeg buiten de stad te doen om paar dagen te vullen :).
Vind ik wel meevallen, zeker als je dat al gedaan hebt:P Leuk hoor die golden circle, maar na 1x gezien te hebben vind ik het wel genoeg (zeker aangezien er in de rest van ijsland veel mooiere watervallen zijn te vinden met veel minder mensen:P)

het enige dat ik nog een keer zou doen daar in de buurt is de blue lagoon
PSN: Metal_Akilla
pi_155933178
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:33 schreef Iemand91 het volgende:
New York vanaf ¤346.
Vliegen van/naar Amsterdam.
Let wel op de eventuele overstaptijden.

Meer info hier.
pi_155950513
definitief geboekt :D we vliegen met iceland air. nog nooit mee gevlogen dus ben benieuwd. was ook echt een redelijke deal. 539 per ticket van ams naar nyc met overstap in reykjavik voor 5 dagen.
pi_155951374
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 21:33 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jammer dat het met United is. Da's niet best.
pi_155951458
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Jammer dat het met United is. Da's niet best.
Wat is er mis met United dan? Slechte ervaringen mee?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_155951983
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:19 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Wat is er mis met United dan? Slechte ervaringen mee?
Ik ben eerder dit jaar met United naar NYC (en Chicago) geweest.

- Geen individueel entertainment
- Slechte maaltijden
- Dan ook nog eens precies dezelfde maaltijd op de heen- als op de terugvlucht
- Een bibberige stewardess van 83 die tot twee keer toe koffie morst
- Geen mogelijkheid om van tevoren in te checken
- Etc.
pi_155952026
quote:
8s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben eerder dit jaar met United naar NYC (en Chicago) geweest.

- Geen individueel entertainment
- Slechte maaltijden
- Dan ook nog eens precies dezelfde maaltijd op de heen- als op de terugvlucht
- Een bibberige stewardess van 83 die tot twee keer toe koffie morst
- Geen mogelijkheid om van tevoren in te checken
- Etc.
Oh dat klinkt inderdaad niet bevorderlijk... :{
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_155952666
Mijn vriendin had ook een hele nare vlucht met United naar New York inderdaad.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_155953018
bij mij wisselt het. de ene keer heb ik een prima vlucht met united, de andere keer gaat er vanalles mis. en ik vind de stewardessen ook niet echt vriendelijk. het is idd ook niet mijn eerste keus als ik moet kiezen.
pi_155954029
United is ook de slechtste maatschappij waar ik tot nu mee heb gevlogen
quote:
8s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ben eerder dit jaar met United naar NYC (en Chicago) geweest.

- Geen individueel entertainment
- Slechte maaltijden
- Dan ook nog eens precies dezelfde maaltijd op de heen- als op de terugvlucht
- Een bibberige stewardess van 83 die tot twee keer toe koffie morst
- Geen mogelijkheid om van tevoren in te checken
- Etc.
Toen ik begin dit jaar naar Chicago vloog met United was er wel individueel entertainment.
Maar voor de rest was het bij mij ook niet echt super.
Matig eten idd, vieze vlekken op het tafeltje en er een hing de hele tijd een raar luchtje :')
pi_155954702
quote:
11s.gif Op woensdag 9 september 2015 18:56 schreef Max-Westerman het volgende:
Toen ik begin dit jaar naar Chicago vloog met United was er wel individueel entertainment.
Ligt er aan hoe je dat definieert. Er waren wel individuele schermpjes, maar je kon niks kiezen - geen individuele invloed. Je kon hetzij wel naar de film, hetzij niet naar de film kijken. Op een dergelijke vlucht zou je tegenwoordig verwachten dat er zo'n systeem is waarbij je kunt kiezen uit meerdere films, spelletjes, muziek, etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 19:17:57 ]
pi_155965013
quote:
7s.gif Op woensdag 9 september 2015 19:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe je dat definieert. Er waren wel individuele schermpjes, maar je kon niks kiezen - geen individuele invloed. Je kon hetzij wel naar de film, hetzij niet naar de film kijken. Op een dergelijke vlucht zou je tegenwoordig verwachten dat er zo'n systeem is waarbij je kunt kiezen uit meerdere films, spelletjes, muziek, etc.
Dat is in bijna elke binnenlandse vlucht in de VS zo... United is prima en zeker te prefereren boven American
pi_155968167
Ik ga van 21 t/m 28 september naar NYC als tussenstop van een week. De week erop vliegen we naar LA voor 3,5 weken westkust met een camper. We verblijven via airbnb in de East Vilage. Het wordt mijn eerste keer en de tweede keer van mijn vrouw. Krijg er steeds meer zin zin :).
Wij vliegen met Delta Air Lines. Iemand hier ervaring mee?
pi_155968351
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 02:47 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Dat is in bijna elke binnenlandse vlucht in de VS zo... United is prima en zeker te prefereren boven American
Ik had het niet over een binnenlandse vlucht. :)
  donderdag 10 september 2015 @ 10:44:46 #195
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_155968447
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:31 schreef mammia het volgende:
Ik ga van 21 t/m 28 september naar NYC als tussenstop van een week. De week erop vliegen we naar LA voor 3,5 weken westkust met een camper. We verblijven via airbnb in de East Vilage. Het wordt mijn eerste keer en de tweede keer van mijn vrouw. Krijg er steeds meer zin zin :).
Wij vliegen met Delta Air Lines. Iemand hier ervaring mee?
Delta is prima :) geen negatieve ervaringen mee iig.

Ik ben wel verbaasd over de voorgaande reacties met betrekking tot United. Vorig jaar van NY naar LA gevlogen met United en dat ging prima. Hadden ook gewoon een individueel entertainmentsysteem. Vlucht had iets vertraging, maar dat kan overal gebeuren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2015 @ 11:28:47 #196
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_155969332
Ik wil ook weer O+.
Vanavond de jackpot winnen.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_155972262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:31 schreef mammia het volgende:
Ik ga van 21 t/m 28 september naar NYC als tussenstop van een week. De week erop vliegen we naar LA voor 3,5 weken westkust met een camper. We verblijven via airbnb in de East Vilage. Het wordt mijn eerste keer en de tweede keer van mijn vrouw. Krijg er steeds meer zin zin :).
Wij vliegen met Delta Air Lines. Iemand hier ervaring mee?
Paar dagen geleden met Delta naar JFK gevlogen. Erg tevreden over.
  donderdag 10 september 2015 @ 14:19:09 #198
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_155972950
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 13:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Paar dagen geleden met Delta naar JFK gevlogen. Erg tevreden over.
Goed om te horen, wij vliegen 5 oktober met delta naar JFK :D
pi_155979778
Ik ben in april op de heenweg met Delta gevlogen. Zeer prima was dat! Vlieg in november op de heenweg weer met Delta (en terug met KLM).
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_155989223
Ik ben 2x met delta gevlogen en beide keren had ik problemen met inchecken. Of Delta nou gewoon een pruts systeem heeft of dat het toeval is weet ik niet. Vlucht zelf was prima. Beter als united.

1x met singapore airlines naar nyc gevlogen en beter dan dat kan bijna niet O+
pi_155993057
Op de heenweg ben ik ook met Delta gegaan, was echt prima ^O^ al hadden ze bij mij wel weinig beenruimte en een zeurderige vrouw voor mij die vond dat ze het recht had om die stoel naar achter te gooien, amerikanen met hun recht :')

Terugweg ben ik toen met KLM geweest, vond ik wel iets beter qua ruimte en entertainment, al was het eten wel een stuk minder, de heenweg kreeg ik tenminste nog een pizza calzone :P
PSN: Metal_Akilla
pi_156018001
Vanavond even met de metro naar Brooklyn geweest om een mooi beeld van het Tribute of Light te hebben. Dat is gelukt. Blijft elk jaar weer indrukwekkend en nu we het in het echt zien al helemaal.
pi_156029261
Ik heb nooit problemen gehad met United, en om nou te klagen over het eten.. komop mensen, vliegtuigeten is per definitie niet lekker.
pi_156030286
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:23 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb nooit problemen gehad met United, en om nou te klagen over het eten.. komop mensen, vliegtuigeten is per definitie niet lekker.
normaal eet ik het meestal wel op, maar United was echt goor
maar eigenlijk heb ie wel gelijk, wat kun je verwachten van magnetron voedsel :')
Onlangs kreeg ik bij KLM "pannenkoeken" die waren volgens mij van rubber _O-
pi_156030467
Ik vind alleen de gerookte amandelen lekker haha. En bij KLM kreeg ik de laatste keren een stroopwafel die goed te doen was! Ik heb zo'n aversie tegen vliegtuigeten dat ik altijd mijn eigen eten meeneem. Alleen al van de geur van dat eten word ik ziek. :') Moet ik misschien aan gaan werken haha.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 september 2015 @ 19:30:58 #206
862 Arcee
Look closer
pi_156030741


Doe een Big Bus tour by night door Brooklyn en zorg dat je Sterling (zie boven) als host krijgt. _O_
pi_156038808
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:23 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb nooit problemen gehad met United, en om nou te klagen over het eten.. komop mensen, vliegtuigeten is per definitie niet lekker.
behalve singapore airlines, dat was heerlijk O+ en ik heb ook een keer ergens een stuk pizza gehad, die was ook zeker goed te doen maar weet niet meer welke airline dat was.
pi_156039925
Net voor het eerste in Macy's geweest. Wat een tering grote winkel :'). Met bijna 200.000 m2 het grootste warenhuis ter wereld. Bizar. En het was ook nog een one day sale, dus extra druk.
pi_156041984
Macy's en sale is altijd een goede combo. Ooit eens een tas gekocht daar voor $60 met een originele prijs van $240.
pi_156042076
quote:
17s.gif Op zondag 13 september 2015 04:43 schreef Smart_ass het volgende:
Macy's en sale is altijd een goede combo. Ooit eens een tas gekocht daar voor $60 met een originele prijs van $240.
Zulke aanbiedingen waren vandaag ook wel mogelijk idd.
pi_156042077
Net bij Aquagrill op Spring Street wezen eten overigens. Erg lekker! Kost een paar centen maar dan heb je ook wat :)
  zondag 13 september 2015 @ 12:00:58 #212
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_156044789
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:23 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb nooit problemen gehad met United, en om nou te klagen over het eten.. komop mensen, vliegtuigeten is per definitie niet lekker.
Ik vond Air Berlin absoluut niet tegenvallen.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_156053728
Nou ja ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik er altijd al vanuit ga dat ik het überhaupt niet te eten vind.

Anyway on topic, vond New York geweldig maar wel duur zeg. Ik was een vriendin opzoeken die daar stage liep, en zij betaalde 700 dollar voor een kamer in Brooklyn, wat best goedkoop is. Andere meisjes betaalden 1100 dollar per maand voor een kamer. :'( Daar heb ik hier een eenkamer appartement voor haha. En een beetje jammer van de koers ook wel. Maar het is een geweldige stad, ga zeker nog eens terug.
pi_156053952
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 18:02 schreef Smart_ass het volgende:
Nou ja ik ben misschien bevooroordeeld omdat ik er altijd al vanuit ga dat ik het überhaupt niet te eten vind.

Anyway on topic, vond New York geweldig maar wel duur zeg. Ik was een vriendin opzoeken die daar stage liep, en zij betaalde 700 dollar voor een kamer in Brooklyn, wat best goedkoop is. Andere meisjes betaalden 1100 dollar per maand voor een kamer. :'( Daar heb ik hier een eenkamer appartement voor haha. En een beetje jammer van de koers ook wel. Maar het is een geweldige stad, ga zeker nog eens terug.
De huren zijn belachelijk daar
pi_156054215
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 00:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Net voor het eerste in Macy's geweest. Wat een tering grote winkel :'). Met bijna 200.000 m2 het grootste warenhuis ter wereld. Bizar. En het was ook nog een one day sale, dus extra druk.
heb je nog een kek tasje gekocht? :P
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_156111966
Zijn hier mensen wel eens voor vier dagen naar New York geweest? Hoe was dat?
pi_156112535
ik ben de eerste keer voor 4 dagen geweest, dat was prima. ik ga in november voor 5 dagen. kijkt het ligt er natuurlijk maar net aan wat je allemaal wilt gaan doen. wij slaan sowieso de musea etc al over. naar mijn mening is 4 dagen echt wel genoeg om de stad te zien. vrienden van mij gaan 8 dagen, dat lijkt mij dan weer teveel, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk :)
pi_156112664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:33 schreef loezzzje het volgende:
ik ben de eerste keer voor 4 dagen geweest, dat was prima. ik ga in november voor 5 dagen. kijkt het ligt er natuurlijk maar net aan wat je allemaal wilt gaan doen. wij slaan sowieso de musea etc al over. naar mijn mening is 4 dagen echt wel genoeg om de stad te zien. vrienden van mij gaan 8 dagen, dat lijkt mij dan weer teveel, maar ieder zijn eigen ding natuurlijk :)
Cool! het lijkt mij kort, maar qua budget even het hoogst haalbare hier.
pi_156112849
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:36 schreef j95 het volgende:

[..]

Cool! het lijkt mij kort, maar qua budget even het hoogst haalbare hier.
ik zou het gewoon doen! als je daarna zoiets hebt van, ik heb nog niet alles gezien, ga je gewoon nog een keer terug ;)
  dinsdag 15 september 2015 @ 17:49:33 #220
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_156113162
Incl jetlag en twee van die vier dagen nog reizen zou ik zeggen te kort.
8 dagen is prima te vullen. En je kan het altijd wat breder trekken. Brooklyn ed of New Jersey.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_156113536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:13 schreef j95 het volgende:
Zijn hier mensen wel eens voor vier dagen naar New York geweest? Hoe was dat?
De 1e keer ben ik 10 dagen geweest en dat vond ik te kort.. Heb namelijk niet alles kunnen doen wat ik wilde doen. Inmiddels 3 keer geweest en ga over 2 maanden voor de 4e keer. Nog steeds niet alles gedaan en gezien :D Ligt er natuurlijk ook aan waar je interesses liggen. Maar heel eerlijk, 4 dagen lijkt mij echt veel te kort. Alleen al omdat het niet om de hoek is en als je dan bijvoorbeeld ook nog eens niet heel gunstige vliegtijden hebt... Niet fijn nie.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_156113674
Ik ben volgens mij nog nooit langer dan 4 dagen op een rij in New York geweest
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_156113958
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:00 schreef MissJ het volgende:

[..]

De 1e keer ben ik 10 dagen geweest en dat vond ik te kort.. Heb namelijk niet alles kunnen doen wat ik wilde doen. Inmiddels 3 keer geweest en ga over 2 maanden voor de 4e keer. Nog steeds niet alles gedaan en gezien :D Ligt er natuurlijk ook aan waar je interesses liggen. Maar heel eerlijk, 4 dagen lijkt mij echt veel te kort. Alleen al omdat het niet om de hoek is en als je dan bijvoorbeeld ook nog eens niet heel gunstige vliegtijden hebt... Niet fijn nie.
Maar in principe heb je natuurlijk nooit tijd genoeg om alles te doen, lijkt mij. Moet je ook niet willen toch? Ben zeker van plan om vaker heen te gaan :D
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:28:24 #224
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156114386
Ik zou ook zeggen...te kort, helemaal als de vliegdagen bij die vier dagen in zitten...en je moet ook rekening houden met jetlag. Wij zaten er vorige zomer 9 dagen (waarvan we twee dagen hebben doorgebracht in Washington en Boston) en dat was perfect voor ons. We zijn niet echt musea ingeweest, maar verder wel langs alle major dingen geweest. Veel langer en we zouden ons gaan vervelen, maar veel korter en we zouden heeeeel veel missen, wat doodzonde is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156115301
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:13 schreef j95 het volgende:

[..]

Maar in principe heb je natuurlijk nooit tijd genoeg om alles te doen, lijkt mij. Moet je ook niet willen toch? Ben zeker van plan om vaker heen te gaan :D
Dat is zeker zo hoor, er is nooit tijd genoeg om alles te doen. Vind ik persoonlijk ook niet erg, want dan heb ik elke keer weer een excuus om weer te gaan haha :P
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_156123895
van die 4 dagen moet er idd geen reistijd bij zitten. als je er dan maar 2 dagen bent, dat is echt wel veel te kort. en zonde van je geld. maar echt 4 volle dagen moet genoeg zijn om de highlights te zien. hotels in ny zijn ook nog eens schreeuwend duur, dat is ook een reden dat ik er niet langer als 5 dagen heen ga. maar ik ben er dan wel 4 volle dagen en mijn vlucht gaat om 20.00 savonds, dus eigenlijk 4,5 dag.
pi_156124134
Het liefst zou ik nu al willen boeken voor juli volgend jaar :P
Iemand een tip wanneer ik ongeveer het best voor die periode zou kunnen boeken? :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_156129284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik zou ook zeggen...te kort, helemaal als de vliegdagen bij die vier dagen in zitten...en je moet ook rekening houden met jetlag.
Dat is vrij persoonlijk natuurlijk. Ik heb vrijwel nooit last van een jetlag, al helemaal niet naar het westen vliegend en NYC is nou ook weer niet zo enorm ver. Ja ik ben wel moe van een lange vlucht, maar een jetlag..
pi_156129811
Nou die jetlag vond ik wel pittig, maar het was ook mijn eerste keer.

Maar boeiend, word je wakker om half vijf smorgens, douchen en effe halfuurtje ochtendnieuws kijken (vond ik ook al prachtig).
Ga je om half zes ontbijten (is al open) en om zeven uur is de H&M al open op Times Square.. Om acht uur bij empire state building staan en naar boven. En savonds val je als een blok in slaap om tien uur.

Dag erna word je iets later wakker en probleem opgelost
Hell To The Liars
  woensdag 16 september 2015 @ 00:23:30 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156131066
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat is vrij persoonlijk natuurlijk. Ik heb vrijwel nooit last van een jetlag, al helemaal niet naar het westen vliegend en NYC is nou ook weer niet zo enorm ver. Ja ik ben wel moe van een lange vlucht, maar een jetlag..
Mja, zelfs als je geen rekening houdt met jetlag is het alsnog zonde om vier dagen weg te zijn, waarvan je al een dag kwijt bent aan vliegen. Is beetje onduidelijk of de vliegdagen erbij zitten of niet. 4 hele dagen doorbrengen in NY is zelfs al weinig imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156131862
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef Droopie het volgende:
om zeven uur is de H&M al open op Times Square..
Ja, want daarvoor ga je naar New York... 8)7
pi_156132051
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:13 schreef j95 het volgende:
Zijn hier mensen wel eens voor vier dagen naar New York geweest? Hoe was dat?
Dit voorjaar was ik (reistijd niet meegerekend) 3,5 dag in NYC. Was voor mij prima, maar het was wel de derde keer dat ik er was. Als het je eerste keer is moet je dingen wel strak plannen en echt prioriteiten stellen. Bedenken wat je wilt zien, wat bij elkaar in de buurt ligt en wanneer ze open zijn (diverse dingen kun je ook 's avonds doen, zodat je overdag weer tijd hebt voor andere dingen). Efficiënt plannen scheelt echt een hoop.

Overigens onbegrijpelijk dat diverse mensen hierboven zeggen dat ze in geen enkel museum geweest zijn. Ik kan me lastig voorstellen dat er echt helemaal niets is dat je interesseert. Iedereen heeft toch wel ergens belangstelling voor? Is het geen kunst, dan wellicht de natuur, 9/11, zee-, lucht en ruimtevaart, etc. En als je niet van kunst houdt, ga dan naar het Guggenheim voor het gebouw.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 01:13:36 ]
pi_156134380
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 01:13 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit voorjaar was ik (reistijd niet meegerekend) 3,5 dag in NYC. Was voor mij prima, maar het was wel de derde keer dat ik er was. Als het je eerste keer is moet je dingen wel strak plannen en echt prioriteiten stellen. Bedenken wat je wilt zien, wat bij elkaar in de buurt ligt en wanneer ze open zijn (diverse dingen kun je ook 's avonds doen, zodat je overdag weer tijd hebt voor andere dingen). Efficiënt plannen scheelt echt een hoop.

Overigens onbegrijpelijk dat diverse mensen hierboven zeggen dat ze in geen enkel museum geweest zijn. Ik kan me lastig voorstellen dat er echt helemaal niets is dat je interesseert. Iedereen heeft toch wel ergens belangstelling voor? Is het geen kunst, dan wellicht de natuur, 9/11, zee-, lucht en ruimtevaart, etc. En als je niet van kunst houdt, ga dan naar het Guggenheim voor het gebouw.
Ja, dat plannen. Ik weet het niet. Je moet ook gewoon genieten. Sowieso ga je niet alles zien in een paar dagen, maar waarom zou dat moeten? Je kan altijd teruggaan. Ik denk dat ik gewoon een paar hotspots op de planning zet en verder gewoon ga genieten.
pi_156136553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 09:25 schreef j95 het volgende:

[..]

Ja, dat plannen. Ik weet het niet. Je moet ook gewoon genieten. Sowieso ga je niet alles zien in een paar dagen, maar waarom zou dat moeten? Je kan altijd teruggaan. Ik denk dat ik gewoon een paar hotspots op de planning zet en verder gewoon ga genieten.
Natuurlijk moet je genieten en je gaat niet voor elk uur van de dag van tevoren bedenken wat je wilt doen. Aan de andere kant; het is wel handig als je even uitzoekt waar de dingen liggen die je echt wilt zien en wanneer ze open zijn.

Stel dat je zowel naar het MoMA als naar Top of the Rock wilt. Dan is het handig om te weten dat dat vlak bij elkaar ligt en dat je voor TotR moet reserveren. Dat kun je eerst even doen, vervolgens naar het MoMA en dan op de afgesproken tijd terug zijn bij TofR. Anders zit je de halve dag in de metro: op en neer naar TofR om te reserveren, opnieuw heen en weer om er daadwerkelijk heen te gaan en nog een derde keer heen en weer om naar het MoMA te gaan.
pi_156136602
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je genieten en je gaat niet voor elk uur van de dag van tevoren bedenken wat je wilt doen. Aan de andere kant; het is wel handig als je even uitzoekt waar de dingen liggen die je echt wilt zien en wanneer ze open zijn.

Stel dat je zowel naar het MoMA als naar Top of the Rock wilt. Dan is het handig om te weten dat dat vlak bij elkaar ligt en dat je voor TotR moet reserveren. Dat kun je eerst even doen, vervolgens naar het MoMA en dan op de afgesproken tijd terug zijn bij TofR. Anders zit je de halve dag in de metro: op en neer naar TofR om te reserveren, opnieuw heen en weer om er daadwerkelijk heen te gaan en nog een derde keer heen en weer om naar het MoMA te gaan.
Ja, uiteraard!
pi_156136629
Crap, ik zie nu retourtje van Brussel naar New York (1 tussenstop) voor ¤675. Maar het is pas in juli.
Ik moet me inhouden niet te boeken _O- :X
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_156136645
Zo goedkoop is dat toch helemaal niet? :?
pi_156136670
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:19 schreef k_man het volgende:
Zo goedkoop is dat toch helemaal niet? :?
Ook niet voor in juli? Had het idee van wel :o
Zal ik wel weer fout zitten :') :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_156136935
De eerste keer dat ik ging heb ik zo City pas gekocht voor 6 attracties. Rest niets gepland en alles over me heen laten komen.

Volgende keer ga ik wel plannen, Brooklyn of Queens bezoeken
Hell To The Liars
pi_156137048
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:20 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ook niet voor in juli? Had het idee van wel :o
Zal ik wel weer fout zitten :') :P
Oh, misschien voor juli wel. :)
  woensdag 16 september 2015 @ 11:48:45 #241
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156137389
Voor July is die prijs prima!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156137596
en als je echt alles in 1 dag wilt zien dan stap je gewoon in bij zo'n hop on hop off bus. word je overal gedropt waar je maar wil :P
pi_156139939
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:58 schreef loezzzje het volgende:
en als je echt alles in 1 dag wilt zien dan stap je gewoon in bij zo'n hop on hop off bus. word je overal gedropt waar je maar wil :P
Idd je ziet meteen alle hoogtepunten en je kunt ook meestal uitstappen op die plekken.
Als je niet zo lang daar bent zijn dat soort bussen gewoon handig, boeie dat het zo toeristisch is :')
pi_156140669
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:41 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Idd je ziet meteen alle hoogtepunten en je kunt ook meestal uitstappen op die plekken.
Als je niet zo lang daar bent zijn dat soort bussen gewoon handig, boeie dat het zo toeristisch is :')
Best handig idd. Heb dat een keer in Barcelona gedaan toen ik daar zonder enige voorbereiding belandde. Kom je mooi overal langs.
pi_156155732
ik stap ook redelijk vaak in een stad in zo'n bus. scheelt een hoop voorbereiding want zo'n bus komt op alle hoogtepunten. heb het in barcelona, dubai & miami gedaan. en misschien dat ik het ook wel in new york & reykjavik doe. boeie idd dat het toeristisch is :P
pi_156161085
Serieus... een hop-on-hop-off-bus in Reykjavik? Bestaat dat daar überhaupt?
pi_156161816
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 01:28 schreef k_man het volgende:
Serieus... een hop-on-hop-off-bus in Reykjavik? Bestaat dat daar überhaupt?
http://www.city-sightseeing.com/tours/iceland/reykjavik.htm
pi_156163043
quote:
Reykjavik is een stad ter grootte van Zoetermeer... :D
pi_156164565
Ik ben klaar met mijn foto's! *O*

Mocht ook wel eens een keer, want mijn bezoek was dit voorjaar.

Afijn, voor de belangstellenden zijn ze hier te vinden. Mooi hè? :P
pi_156164787
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:38 schreef k_man het volgende:
Ik ben klaar met mijn foto's! *O*

Mocht ook wel eens een keer, want mijn bezoek was dit voorjaar.

Afijn, voor de belangstellenden zijn ze hier te vinden. Mooi hè? :P
Ik heb een klacht!!
Het zijn er te weinig ;)

Zitten een paar pareltjes tussen hoor.

Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en heb mijn badkamer open gelaten en daar wil ik een raam van glas met een afbeelding opzetten, je hebt 3 foto's die daarvoor in aanmerking komen (maar ze zijn net niet perfect, bv. Times Square had ik liever de weg duidelijker gezien).

Maar complimenten, ik was zelf niet eens in de buurt gekomen van jouw mooie foto's
Hell To The Liars
  donderdag 17 september 2015 @ 11:04:51 #251
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156165079
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:38 schreef k_man het volgende:
Ik ben klaar met mijn foto's! *O*

Mocht ook wel eens een keer, want mijn bezoek was dit voorjaar.

Afijn, voor de belangstellenden zijn ze hier te vinden. Mooi hè? :P
Zitten een paar hele mooie foto's tussen, complimenten! Met mobiel photos gemaakt, of met welk foto toestel?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156168404
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:38 schreef k_man het volgende:
Ik ben klaar met mijn foto's! *O*

Mocht ook wel eens een keer, want mijn bezoek was dit voorjaar.

Afijn, voor de belangstellenden zijn ze hier te vinden. Mooi hè? :P
Mooie foto's van het Vrijheidsbeeld
pi_156168561
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Met mobiel photos gemaakt, of met welk foto toestel?
Nikon D7000 en Nikon P310. Er staat bij elke foto met welke camera die gemaakt is. :)
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:26 schreef Max-Westerman het volgende:
Mooie foto's van het Vrijheidsbeeld
Thanks. Die zijn van tijdens de Harbour Lights Cruise met de Circle Line. :)
  donderdag 17 september 2015 @ 14:09:33 #254
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_156169685
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Nikon D7000 en Nikon P310. Er staat bij elke foto met welke camera die gemaakt is. :)

[..]

Thanks. Die zijn van tijdens de Harbour Lights Cruise met de Circle Line. :)
Ah ja! Ik bekeek ze op mijn iPad, dus daar zag ik het niet staan. Nu inderdaad wel. Thanks :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_156171640
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 01:28 schreef k_man het volgende:
Serieus... een hop-on-hop-off-bus in Reykjavik? Bestaat dat daar überhaupt?
ach joh, je hebt dat overal. hoe klein het land ook is :') heeft amsterdam er uberhaupt 1? nog nooit zien rijden.
pi_156171776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:34 schreef loezzzje het volgende:

[..]

ach joh, je hebt dat overal. hoe klein het land ook is :') heeft amsterdam er uberhaupt 1? nog nooit zien rijden.
Nog nooit die vreselijke rode bussen zien rijden in het centrum? ;(
pi_156172001
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:40 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Nog nooit die vreselijke rode bussen zien rijden in het centrum? ;(
zo vaak ben ik ook niet in amsterdam, maar nog nooit gezien idd.
pi_156172942
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:49 schreef loezzzje het volgende:

[..]

zo vaak ben ik ook niet in amsterdam, maar nog nooit gezien idd.
Oh, ik dacht dat je er (ook) woonde.

Toevallig van het weekend nog eentje weggesleept zien worden, die stond met pech bij het CS :')

/offtopic
pi_156186526
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:38 schreef k_man het volgende:
Ik ben klaar met mijn foto's! *O*

Mocht ook wel eens een keer, want mijn bezoek was dit voorjaar.

Afijn, voor de belangstellenden zijn ze hier te vinden. Mooi hè? :P
Wauw O+ _O_
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_156201973
^mooie foto's zeg. ik maak nog steeds de foto's met mijn iphone :')

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je er (ook) woonde.

Toevallig van het weekend nog eentje weggesleept zien worden, die stond met pech bij het CS :')

/offtopic
nee, ik woon in het mooie brabant :P
pi_156496012
ik hoorde van vrienden dat je kaartjes voor het vrijheidsbeeld van tevoren moet reserveren en dan vooral ook als je in het kroontje wil. dus ik dacht laat ik ze alvast maar reserveren, dan is het vast gedaan. maar nu staat er bij die website, unavailable (we gaan over 7 weken). Zijn die kaartjes nou serieus allemaal al uitverkocht? Ik had niet gedacht dat je het zo ver van tevoren moest reserveren. Zou wel jammer zijn want ik wilde dat echt graag :( er zullen nog wel gewone kaarten zijn maar ik wilde ook graag in het kroontje.
pi_156496215
Voor de kroon moet je echt een paar maanden van tevoren al tickets boeken inderdaad. Maar zonder kroon ook echt de moeite waard om te bezoeken hoor.
pi_156500125
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:13 schreef loezzzje het volgende:
ik hoorde van vrienden dat je kaartjes voor het vrijheidsbeeld van tevoren moet reserveren en dan vooral ook als je in het kroontje wil. dus ik dacht laat ik ze alvast maar reserveren, dan is het vast gedaan. maar nu staat er bij die website, unavailable (we gaan over 7 weken). Zijn die kaartjes nou serieus allemaal al uitverkocht? Ik had niet gedacht dat je het zo ver van tevoren moest reserveren. Zou wel jammer zijn want ik wilde dat echt graag :( er zullen nog wel gewone kaarten zijn maar ik wilde ook graag in het kroontje.
ik heb vorig jaar 4 maanden van te voren kaarten voor de kroon besteld
pi_156500175
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:13 schreef loezzzje het volgende:
ik hoorde van vrienden dat je kaartjes voor het vrijheidsbeeld van tevoren moet reserveren en dan vooral ook als je in het kroontje wil. dus ik dacht laat ik ze alvast maar reserveren, dan is het vast gedaan. maar nu staat er bij die website, unavailable (we gaan over 7 weken). Zijn die kaartjes nou serieus allemaal al uitverkocht? Ik had niet gedacht dat je het zo ver van tevoren moest reserveren. Zou wel jammer zijn want ik wilde dat echt graag :( er zullen nog wel gewone kaarten zijn maar ik wilde ook graag in het kroontje.
4 maanden minimaal. hartje winter zit je gemiddeld op 2 maanden
Hooray for boobies!
pi_156502276
nouja das jammer. dan geen kroontje, zal idd nog wel de moeite waard zijn ja.
pi_156505848
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:32 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik heb vorig jaar 4 maanden van te voren kaarten voor de kroon besteld
Ik had ook in januari al een kaart gekocht voor april. Week later keek ik voor de gein nog eens en toen was het uitverkocht. Gaat echt heel snel. Wel zeer de moeite waard, echt heel bijzonder om in de kroon te zijn.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 00:25:43 #268
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_156513752
Ik word ineens bestookt met berichten over een mogelijke orkaan die richting new york gaat.. Magtoch hopen van niet want we vliegen maandag :% :(
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:02:28 #269
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156648097
Ik heb een leuke aanbieding gezien voor januari. Zijn 5 dagen, dus 3 nachten wel genoeg aangezien er zoveel te zien is.
pi_156648665
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:02 schreef Tinos85 het volgende:
Ik heb een leuke aanbieding gezien voor januari. Zijn 5 dagen, dus 3 nachten wel genoeg aangezien er zoveel te zien is.
Als je er vaker bent geweest kan het wel te doen zijn..
Ligt er ook beetje aan wat de reis kost..
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:37:22 #271
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156649065
575 euro per persoon incl hotel. Vind ik best meevallen.

Nee zou de eerste keer worden.
pi_156649338
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:37 schreef Tinos85 het volgende:
575 euro per persoon incl hotel. Vind ik best meevallen.

Nee zou de eerste keer worden.
welk hotel?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 20:46:06 #273
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156649397
Holiday Inn Manhattan Financial District.
pi_156657536
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:46 schreef Tinos85 het volgende:
Holiday Inn Manhattan Financial District.
Heb ik ook geboekt voor volgende maand. Locatie is super volgens mij en de prijs viel ook reuze mee.
pi_156658503
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:02 schreef Tinos85 het volgende:
Ik heb een leuke aanbieding gezien voor januari. Zijn 5 dagen, dus 3 nachten wel genoeg aangezien er zoveel te zien is.
Ligt een beetje aan je vluchttijden, maar vaak heb je dan 'netto' maar drie dagen de tijd. Aankomst halverwege dag 1. Dag 2 en 3 de volledige dag. Vertrek op dag 4, aankomst in Nederland op dag 5. Dat is dan twee keer een hele, plus twee keer een halve dag.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 09:14:18 #276
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156661286
Ja inderdaad, te kort denk ik. Dan maar verder kijken voor minstens een weekje.
pi_156695280
Snap niet zo goed waarom je een weekje nodig hebt. In een dag of 3-4 kun je alle echt speciale dingen prima zien
pi_156695744
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:49 schreef HenkDeP het volgende:
Snap niet zo goed waarom je een weekje nodig hebt. In een dag of 3-4 kun je alle echt speciale dingen prima zien
Omdat je ook een beetje wilt relaxen tijdens je vakantie? En je misschien ook wat minder speciale dingen wilt zien?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 8 oktober 2015 @ 20:39:14 #279
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156696422
Beetje rustig aan doen en niet t gehaast lijkt me ook wel fijn.
pi_156702363
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 19:49 schreef HenkDeP het volgende:
Snap niet zo goed waarom je een weekje nodig hebt. In een dag of 3-4 kun je alle echt speciale dingen prima zien
Nee, dat kan niet. :)
pi_156703478
als het financieel niet lukt om meerdere dagen te gaan dan is 3 dagen prima. maar meer dagen is wel beter. wij gaan 4 volle dagen. en dan hebben we nog een halve dag want we vliegen pas 's avonds terug.
pi_156703873
Ga je 6 dagen kom je moe thuis.
Ga je 4 dagen kom je gesloopt thuis.
Tis maar net hoe je financien en omstandigheden zijn.

90% van de mensen zeggen op de laatste dag toch, hier wil ik zsm naar terug.
Die andere 10% niet want die reizen alleen en praten niet tegen hunzelf ;)
Hell To The Liars
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 01:58:02 #283
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_156704200
Het blijft een geweldige stad. Ben er nu voor de tweede keer in 1,5 jaar tijd (ok technisch gezien nu in Philadelphia voor 2 dagen) maar aan 5 dagen zou ik echt niet genoeg hebben... Maar wij willen dan ook alles echt op ons gemak doen, en doen waar we zin in hebben en niets "verplicht er doorheen jagen want dan hebben we alles gezien in 5 dagen"
Overigens is het weer nu geweldig 8-)

Vorig jaar 9 volle dagen en dit jaar 12 (incl philly).
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 02:00:28 #284
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_156704213
Wij zijn 2x 3 dagen geweest, beide keren voordat we een rondreis gingen maken in het Zuidwesten.

NYC is de vetste stad waar ik ooit ben geweest.. het heeft een magische aantrekkingskracht, toch hadden we de laatste dag af en toe wat verveel momentjes.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_156704537
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:58 schreef sproetjes het volgende:
Het blijft een geweldige stad. Ben er nu voor de tweede keer in 1,5 jaar tijd (ok technisch gezien nu in Philadelphia voor 2 dagen) maar aan 5 dagen zou ik echt niet genoeg hebben... Maar wij willen dan ook alles echt op ons gemak doen, en doen waar we zin in hebben en niets "verplicht er doorheen jagen want dan hebben we alles gezien in 5 dagen"
Overigens is het weer nu geweldig 8-)

Vorig jaar 9 volle dagen en dit jaar 12 (incl philly).
Als je er toevallig bent wanneer er een nightmarket is, kan ik je dat zeker aanraden!
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 14 oktober 2015 @ 03:01:45 #286
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_156823295
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 03:36 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als je er toevallig bent wanneer er een nightmarket is, kan ik je dat zeker aanraden!
In philly of nyc?
pi_156825217
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 03:01 schreef sproetjes het volgende:

[..]

In philly of nyc?
Philly, maar volgens mij is de laatste van het jaar net geweest :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_156842937
iemand hier ervaring met de new york explorer pas?
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 16:33:39 #289
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_157224925
Het duurt nog even, maar vandaag alvast mijn reis naar New York voor juli 2016 geboekt. :D :P
Ik begin in Washington, dan door naar NY en eindigen in Boston.

Nu al zin in :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157225793
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:33 schreef KaBuf het volgende:
Het duurt nog even, maar vandaag alvast mijn reis naar New York voor juli 2016 geboekt. :D :P
Ik begin in Washington, dan door naar NY en eindigen in Boston.

Nu al zin in :D
Cool! :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_157233079
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:33 schreef KaBuf het volgende:
Het duurt nog even, maar vandaag alvast mijn reis naar New York voor juli 2016 geboekt. :D :P
Ik begin in Washington, dan door naar NY en eindigen in Boston.

Nu al zin in :D
Gaaf! In de nazomer 2014 ongeveer hetzelfde gedaan, met nog Philly als tussenstop. Dat gaat een mooie reis worden!
pi_157248699
Marathon van NY op tv nu.
Hell To The Liars
pi_157249873
nog maar 3 weekjes en dan ga ik naar NY :D heb van mijn vriend voor me verjaardag kaartjes gehad voor de lion king. daar heb ik ook echt zin in!
  zondag 1 november 2015 @ 19:28:18 #294
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_157252661
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 16:33 schreef KaBuf het volgende:
Het duurt nog even, maar vandaag alvast mijn reis naar New York voor juli 2016 geboekt. :D :P
Ik begin in Washington, dan door naar NY en eindigen in Boston.

Nu al zin in :D
Cool! Hebben wij vorig jaar zomer gedaan. Boston vond ik vooral door Harvard erg leuk, maar Washington en NY vond ik al helemaal fijn!

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:41 schreef loezzzje het volgende:
nog maar 3 weekjes en dan ga ik naar NY :D heb van mijn vriend voor me verjaardag kaartjes gehad voor de lion king. daar heb ik ook echt zin in!
Gaaf! Wij zijn er ook naartoe geweest. Was onze eerste Broadway voorstelling. Echt heel mooi gemaakt...zoiets zie je niet in NL :) have fun!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 1 november 2015 @ 20:05:40 #295
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_157253690
Iemand hier ervaring mee? Ziet er wel gaaf uit :D

http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/visiting.html
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157255115
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 19:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Cool! Hebben wij vorig jaar zomer gedaan. Boston vond ik vooral door Harvard erg leuk, maar Washington en NY vond ik al helemaal fijn!

[..]

Gaaf! Wij zijn er ook naartoe geweest. Was onze eerste Broadway voorstelling. Echt heel mooi gemaakt...zoiets zie je niet in NL :) have fun!
Ik ben vorig jaar ook naar the lion king geweest.. En ik vond er niets aan :')
Naast mIj zaten ook 2 chinezen te slapen _O-

quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2015 20:05 schreef KaBuf het volgende:
Iemand hier ervaring mee? Ziet er wel gaaf uit :D

http://www.newyorkfed.org/aboutthefed/visiting.html
Site doet het niet
pi_157255178
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:41 schreef loezzzje het volgende:
nog maar 3 weekjes en dan ga ik naar NY :D heb van mijn vriend voor me verjaardag kaartjes gehad voor de lion king. daar heb ik ook echt zin in!
Heeee, ik ben dan ook in NY!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  zondag 1 november 2015 @ 20:48:31 #298
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_157255229
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:45 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Site doet het niet
Site ligt eruit zo te zien, link via Google doet het ook niet.

Gaat in ieder geval om bezoeken Federal Reserve Bank.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_157255294
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:48 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Site ligt eruit zo te zien, link via Google doet het ook niet.

Gaat in ieder geval om bezoeken Federal Reserve Bank.
Lijkt me best interessant.
Een rondleiding bij de VN staat ook nog altijd op mijn lijstje
pi_157255365
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 20:50 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Lijkt me best interessant.
Een rondleiding bij de VN staat ook nog altijd op mijn lijstje
Rondleiding bij de VN heb ik afgelopen april gedaan. Aanrader! Vond het erg interessant.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_157261145
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2015 19:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Cool! Hebben wij vorig jaar zomer gedaan. Boston vond ik vooral door Harvard erg leuk, maar Washington en NY vond ik al helemaal fijn!

[..]

Gaaf! Wij zijn er ook naartoe geweest. Was onze eerste Broadway voorstelling. Echt heel mooi gemaakt...zoiets zie je niet in NL :) have fun!
is ook onze 1ste voorstelling. ben benieuwd! ben hier naar tarzan geweest en dat vond ik al mooi.

quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 20:47 schreef MissJ het volgende:

[..]

Heeee, ik ben dan ook in NY!
leuk! wanneer ben je er? ik kom de 21ste aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')