abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152083770

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)
Lendahand, investeer in opkomende economieėn met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn momenteel (2015) meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar en kapitaalopmaat bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" (voor mails van geldvoorelkaar of kapitaalopmaat) naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_152083793
Even een nieuw deel geopend. Goed om te zien dat KoM wat actiever zoekt naar investeerders (zie o.a. adds op FOK!). Projecten die op GvE zo vol zijn doen er bij KoM namelijk vaak een stuk langer over.
  maandag 27 april 2015 @ 22:31:53 #3
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152084046
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:22 schreef Scooper het volgende:
Ik snap ook niet helemaal wat jullie daarmee willen bereiken. De toezegging op de investering heb je zelf gedaan. Dat was dus niet onder de voorwaarde dat GvE jullie vragen per e-mail direct zoou moeten beantwoorden. Nu benadelen jullie alleen mede-investeerders en de aanvrager, terwijl GvE het natuurlijk weinig kan schelen dat jullie op je laten wachten. Ik zou gewoon even netjes aan je toezegging voldoen en vervolgens GvE gewoon zelf even bellen, lijkt me efficiėnter toch? Als je daarna geen nieuwe projecten meer bij ze aan wil gaan, prima...

Natuurlijk snap ik dat jullie antwoord willen, maar het feit dat anderen wel gewoon netjes response krijgen kan natuurlijk ook betekenen dat jullie GvE het wel erg moeilijk maken. Kritisch zijn is goed, maar je kan ook teveel verwachten van een platform.
Niet mee eens. Ik doe een toezegging onder voorbehoud dat ik van eerlijke informatie word voorzien en mijn vragen daaromtrent ook fatsoenlijk en binnen redelijke tijd beantwoord worden. Je weet zelf ook dat je bij GvE niet dagen de tijd hebt om te wachten op antwoord omdat de projecten al snel vol zitten. Daarnaast werden vragen vroeger altijd snel beantwoord en hebben we voldoende aanwijzingen dat we bewust 'dom' worden gehouden.

quote:
Het valt me op dat hier altijd is gezegd dat men defaults moet verwachten, maar nu het eenmaal zover is worden mensen toch snel achterdochtig en paranoļde. Zo ook met het feit dat projecten worden weggehaald van de website: Ja dat is raar, maar dit gebeurt al sinds het begin. Dat heeft dus niets te maken met defaults of aanwijzingen op de nadering van een default voor het betreffende project. De reden die zij daarvoor afgeven (ruimte maken) lijkt me inderdaad onjuist, maar blijkbaar geven ze de echte reden liever niet prijs: prima, moeten zij weten!
Kom nou toch... wij moeten dit soort onzin dus maar gewoon blijven accepteren wil je zeggen? Weet je hoeveel geld van mij (en andere mensen hier) in dit platform zit? Accepteer jij ook leugens of bewust gebrek aan transparantie van je bank, hypotheekverstrekker of werkgever?

En dat netjes bellen ben ik onderhand wel klaar mee. Ik ben al ruim 2 jaar een (waarschijnlijk) bovengemiddeld goede klant qua investeringsbedragen en netjes met betalen en communiceren, maar het moet wel van 2 kanten blijven komen. Wat we nu doen moet je zien als een soort mini staking vind ik, even vervelend maar op termijn hopelijk beter voor ons allemaal.

Daarnaast is er nog niet eens een betalingsherinnering binnen gekomen dus zo'n haast zal het wel niet lopen. Misschien komt er morgen wel reactie.
pi_152088732
Ik wens jullie allemaal een goede crowdfundingweek toe met veel mooie nieuwe projecten 👍
  dinsdag 28 april 2015 @ 08:33:05 #5
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_152088749
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 08:31 schreef Horsemen het volgende:
Ik wens jullie allemaal een goede crowdfundingweek toe met veel mooie nieuwe projecten 👍
U ook.

Maar vooral hoe de GvE soap gaat lopen deze week :s)

pi_152089114
Kreeg net een mail van Colin:

https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/hd4bLf3epOrX-13993
200K
6,5%
84 maanden

Dergelijke voorwaarde heb ik ook nog niet eerder langs zien komen:
Hier is echter wel een voorwaarde aan verbonden:
- Investeerders kunnen meedoen voor een minimaal bedrag van ¤ 5.000,- of meer
- Investeerders dienen hun anonimiteit prijs te geven, vanwege het feit dat er hypotheek wordt gevestigd en alle investeerders genoemd dienen te worden in de hypotheekakte. Collin heeft hiertoe uw gegevens nodig.

Ik doe overigens niet mee.

[ Bericht 44% gewijzigd door CRWD op 28-04-2015 09:19:28 ]
pi_152089395
En je krijgt er een 3e hypotheekrecht voor. ;)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_152089449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:13 schreef CRWD het volgende:
Kreeg net een mail van Colin:

https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/hd4bLf3epOrX-13993
200K
6,5%
84 maanden

Dergelijke voorwaarde heb ik ook nog niet eerder langs zien komen:
Hier is echter wel een voorwaarde aan verbonden:
- Investeerders kunnen meedoen voor een minimaal bedrag van ¤ 5.000,- of meer
- Investeerders dienen hun anonimiteit prijs te geven, vanwege het feit dat er hypotheek wordt gevestigd en alle investeerders genoemd dienen te worden in de hypotheekakte. Collin heeft hiertoe uw gegevens nodig.

Ik doe overigens niet mee.
Nog 2500 te gaan, investeren vanaf 5000 :P
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 28 april 2015 @ 09:38:33 #9
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152089459
Als je kijkt bij laatste investeringen, zie je ook het normale minimumbedrag voorbijkomen: 500. Op de automatische piloot geļnvesteerd zeker.
pi_152089493
Ja, ik zat ook al naar die bedragen te kijken. Veel investeren wel boven de 5K maar er komen ook gewoon kleine bedragen langs. Lijkt me ook een irritante administratieve rompslomp voor hun. Die moeten er dus uit en moet het project later opnieuw open.

Waarschijnlijk lezen die mensen de hele informatie niet... Geeft maar weer aan hoe men zijn keuze om te investeren maakt. :)
pi_152089574
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 april 2015 09:37 schreef µ het volgende:

[..]

Nog 2500 te gaan, investeren vanaf 5000 :P
Leuk als je dit dan ook ziet:

quote:
Laatste investeringen
5 minuten geleden ¤ 2.500 door investeerder-1700
7 minuten geleden ¤ 500 door investeerder-4868
7 minuten geleden ¤ 500 door investeerder-5385
10 minuten geleden ¤ 500 door investeerder-3619
13 minuten geleden ¤ 2.500 door investeerder-4954
pi_152089626
Voor dit soort zaken toch even de software aanpassen. Nu veel extra werk en veel teleurstellingen op Collin.
pi_152089771
Zoals ik het lees, althans ervaren heb, kun je wel meedoen voor een lager bedrag, maar kom je dan niet op de hypotheekakte te staan.

En anders storten ze het maar terug. Je moet vliegensvlug reageren en betalen anders zit het project vol...... Ik heb al een keer meegemaakt dat het i-deal betalen net iets te lang duurde, maar dat geld kwam een dag later al weer retour.

Edit: inmiddels al een mail van Collin gehad, het geld is inmiddels teruggeplaatst in de rekening-courant. Ik denk dat ik het maar laat staan voor een volgend project.......

[ Bericht 12% gewijzigd door obligataire op 28-04-2015 10:41:51 ]
Pecunia non olet
  dinsdag 28 april 2015 @ 10:04:54 #14
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152089824
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 21:22 schreef Scooper het volgende:Het valt me op dat hier altijd is gezegd dat men defaults moet verwachten, maar nu het eenmaal zover is worden mensen toch snel achterdochtig en paranoļde. Zo ook met het feit dat projecten worden weggehaald van de website: Ja dat is raar, maar dit gebeurt al sinds het begin. Dat heeft dus niets te maken met defaults of aanwijzingen op de nadering van een default voor het betreffende project. De reden die zij daarvoor afgeven (ruimte maken) lijkt me inderdaad onjuist, maar blijkbaar geven ze de echte reden liever niet prijs: prima, moeten zij weten!
Is het nu pas zover? Ik dacht dat we een jaar geleden al fors geconfronteerd werden met defaults (Blauw, weet je nog?). Om van achterdochtig naar paranoļde te gaan heb je maar een voegwoordje nodig. Toe maar. Vergeet je niet te vermelden de complotten om tot een nieuwe wereldorde te komen? Enige achterdocht lijkt me best gezond. Om dat nou gelijk te verbinden met paranoia gaat toch wel ver. Alsof je het beste alles maar kunt slikken wat de deskundigen in Rhenen voor ons bedacht hebben, hoe ongeloofwaardig het ook klinkt of is.
De discussie ging trouwens niet over de defaults op zich. Die calculeren we allemaal wel in, hoop ik. De discussie ging er om om met de crowd te ontdekken welke projecten gedefault waren omdat je daar van GVE geen inzicht in krijgt. Integendeel, via een omweg (de nieuwe eigenaar van GVE) moet je horen dat GVE diverse projecten nog even overeind houdt. Positief gezien: in de hoop dat er binnen een paar maanden een oplossing is gevonden en een mogelijke default niet doorgaat. Negatief gezien: om de crowd de indruk te geven dat het met die defaults wel meevalt.

[ Bericht 8% gewijzigd door crowd-fundi op 28-04-2015 11:29:39 ]
pi_152092384
Saint Basics (high-end bio-ondergoed o.i.d.) zat al vol maar staat nu weer open met 30k extra financieringsbehoefte. De pitch is echter nog niet aangepast. Weet iemand of de equity wel is verhoogd (nu 10%)? Hoe kan ik zoiets checken in de Google cache? https://www.symbid.nl/ideas/6631-be-a-saint-share-the-growth
pi_152096937
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:20 schreef Moralitas het volgende:
Saint Basics (high-end bio-ondergoed o.i.d.) zat al vol maar staat nu weer open met 30k extra financieringsbehoefte. De pitch is echter nog niet aangepast. Weet iemand of de equity wel is verhoogd (nu 10%)? Hoe kan ik zoiets checken in de Google cache? https://www.symbid.nl/ideas/6631-be-a-saint-share-the-growth
In andere projecten waarin de financieringsbehoefte werd verhoogt, pastte symbid het aandelenpercentage netjes aan. Het bedrijf was eerder volgens mij al gewaardeerd op 1,5 miljoen dus klopt het dat er voor 150k 10% van de aandelen verkregen wordt.

Ik heb zelf iets van 5 projecten lopen bij symbid, en dacht dat ik daarmee één van de weinige zou zijn. het laatste half jaar ben ik ook opgehouden met investeren via symbid omdat volgens mij het rendement van equity cf lager ligt dan van p2p lending cf. De laatste tijd merk ik echter dat er meer mensen op dit forum geļnteresseerd zijn in symbid? Wat zijn hierbij de overwegingen? Financieel wordt het namelijk erg lastig om met equity cf een hoger rendement te behalen dan met p2p lending.
  dinsdag 28 april 2015 @ 18:09:07 #17
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152100576
Ik heb vandaag contact gehad met GvE. Ze zeggen mijn berichten niet te hebben ontvangen.De dame aan de telefoon was echter dusdanig vriendelijk en klonk ook zo oprecht dat ik wel geloof dat dit zo is.

Verder toch wel een leuk en nuttig gesprek gehad en ga dan ook mijn investering maar betalen zo.
pi_152102413
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 18:09 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb vandaag contact gehad met GvE. Ze zeggen mijn berichten niet te hebben ontvangen.De dame aan de telefoon was echter dusdanig vriendelijk en klonk ook zo oprecht dat ik wel geloof dat dit zo is.

Verder toch wel een leuk en nuttig gesprek gehad en ga dan ook mijn investering maar betalen zo.
En, nog wat wijzer geworden?
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:42:02 #19
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_152103351
quote:

Goed om te horen!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 28 april 2015 @ 19:43:38 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152103405
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 april 2015 19:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En, nog wat wijzer geworden?
Niet echt nieuwe informatie gekregen.
pi_152104318
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 12:20 schreef Moralitas het volgende:
Percentage van de aandelen is inderdaad aangepast van 8% naar 10%. Dus heeft geen invloed op degene die al geinvesteerd hebben (waaronder ik zelf ...)
pi_152109826
quote:
och wel een leuk en nuttig gesprek gehad en ga d
Zou het contactformulier misschien stuk zijn? Ik heb eens contact met ze gehad via het info-emailadres, dat werkte in elk geval wel...
pi_152114187
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 april 2015 22:34 schreef Scooper het volgende:

[..]

Zou het contactformulier misschien stuk zijn? Ik heb eens contact met ze gehad via het info-emailadres, dat werkte in elk geval wel...
Ik heb ook altijd contact via het info e-mailadres.
pi_152116792
Laatste kans om nog in te stappen bij Laurion Adviesgroep
pi_152118047
Nieuwe gve, noizezz.
జ్ఞ‌ా
pi_152118171
quote:
3s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:07 schreef µ het volgende:
Nieuwe gve, noizezz.
Ik hoop dat dit project vol komt; ik heb namelijk nog wat geld in voorgaande projecten zitten en ik heb het idee dat de continuļteit van dit bedrijf in het gevaar komt wanneer dit project niet vol komt.
  woensdag 29 april 2015 @ 11:11:53 #27
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152118188
quote:
3s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:07 schreef µ het volgende:
Nieuwe gve, noizezz.
van 3BBB naar 5B. Mooi dat GVE er uit eigen beweging op wijst:
quote:
De ontwikkelingen van dit bedrijf zijn goed maar de afloscapaciteit blijft krap vanwege aflosverplichtingen en R&D. Een adequaat liquiditeitenbeheer is daarom cruciaal om de gewenste groei te kunnen faciliteren. Daarover zijn bij het vorige project afspraken gemaakt en die zijn opgevolgd. De verplichtingen uit de vorige projecten worden correct nagekomen.
pi_152118618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:11 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

van 3BBB naar 5B. Mooi dat GVE er uit eigen beweging op wijst:

[..]

Ja, worden de klachten en opmerkingen toch opgepakt ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_152118809
Ik neem hem niet mee, die 9% is leuk. Maar de 5 icm de B betekent dat deze in mijn donker rode opmaak komen.

En dat is niet de bedoeling
pi_152118816
Nette omschrijving van het project met veel relevante financiėle info. En correct verwezen naar de andere aanvragen van dit bedrijf. Geloof beslist dat er groeipotentie in dit bedrijf zit
  woensdag 29 april 2015 @ 11:38:49 #31
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152118996
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:33 schreef Justme7005 het volgende:
Nette omschrijving van het project met veel relevante financiėle info. En correct verwezen naar de andere aanvragen van dit bedrijf. Geloof beslist dat er groeipotentie in dit bedrijf zit
Gehoorbescherming is al best een grote markt.
De huidige spelers verkopen zich voornamelijk bij bedrijven, die komen daar al langer binnen en zullen dus niet zomaar vervangen worden.

Specifiek richten op de jongeren gaat ook niet helemaal opschieten, wij gebruiken ze bij het motorrijden, maar zijn ook aan 1 merk vast gaan houden omdat deze goed zijn.
Maar de overige jongeren, als ze ze al gebruiken, gebruiken van die gele schuimrubberen dingen omdat die gratis uitgegeven worden.
En aangezien een setje ongeveer 100 euro kost (op maat gemaakte dan) is dat ook aardig aan de prijs.

Ik zie bij deze voor particulieren alleen de standaard dingen, en ik ga geen 24.95/49.95 betalen voor iets wat niet 100% goed zit.

Ik pak em niet mee, vind het te riskant.
Vooral met de grote speler Alpine op de markt.
pi_152119264
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:33 schreef Justme7005 het volgende:
Ik geloof ook wel in de groeipotentie maar minder in het lage eigenvermogen alsmede de grote schulden. Ook de verwachte omzet stijging is in mijn ogen wel “wat” overdreven (van 3.644k in 2014 naar 8.000k in 2016). Om die reden pak ik hem niet mee.
Ik ben wel blij met de veel duidelijkere informatie verstrekking, zeker ook van GvE. ^O^
  woensdag 29 april 2015 @ 12:13:21 #34
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152119912
quote:
Nou nou nou, het kan niet op. Met de openheid dan. Staat er zomaar bij: de ondernemers zijn onbekend bij de BKR. Prima ontwikkeling bij GVE! De kennelijke radiostilte is toch ergens goed voor geweest. Mijn vertrouwen begint behoorlijk te stijgen.
  woensdag 29 april 2015 @ 13:09:24 #35
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152121363
quote:
waarom zou die niet zo hard gaan? Lijkt toch een goed verhaal met navenante classificering? Ik heb alleen geen idee van die markt. Wat is indie eigenlijk?
  woensdag 29 april 2015 @ 13:12:42 #36
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152121453
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

waarom zou die niet zo hard gaan? Lijkt toch een goed verhaal met navenante classificering? Ik heb alleen geen idee van die markt. Wat is indie eigenlijk?
Indie is een onafhankelijk persoon zonder verbintenis aan een groot bedrijf.
Bijvoorbeeld Indie game developers, maken zelf hun games en brengen ze zelf uit.
Voordeel is dat je dan alle keuzes zelf kan maken.
pi_152121539
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

Indie is inderdaad onafhankelijk persoon.
Oftewel independent.

Waarom het project niet hard gaat, tsja. Ik vind persoonlijk dat ze nogal hoog inschatten op hun eerste jaar omzet, 1,7 miljoen is niet niks. Ik weet verder ook weinig van mode maar heb altijd begrepen dat het in deze tijd een lastige business is. Daarbij komt dat je het spul niet kunt passen en bij al die kleine labels lijkt het me moeilijk inschatten welke maat jij hebt, als in: je kent hun maatvoering niet. Ik weet welke maat ik heb bij dit of dat grote merk, bij die kleine labels is dat lastig lijkt mij.

Voorts is het een startup, mode en 7% is wat mij betreft dan toch te laag. Over de holding met graydon A is verder ook niets bekend.

[ Bericht 34% gewijzigd door MSR op 29-04-2015 13:22:05 ]
pi_152121767
Leuk, bericht van Carwash Heemstede:

SPOILER
pi_152122138
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:15 schreef MSR het volgende:

[..]

Indie is inderdaad onafhankelijk persoon.
Oftewel independent.

Waarom het project niet hard gaat, tsja. Ik vind persoonlijk dat ze nogal hoog inschatten op hun eerste jaar omzet, 1,7 miljoen is niet niks. Ik weet verder ook weinig van mode maar heb altijd begrepen dat het in deze tijd een lastige business is. Daarbij komt dat je het spul niet kunt passen en bij al die kleine labels lijkt het me moeilijk inschatten welke maat jij hebt, als in: je kent hun maatvoering niet. Ik weet welke maat ik heb bij dit of dat grote merk, bij die kleine labels is dat lastig lijkt mij.

Voorts is het een startup, mode en 7% is wat mij betreft dan toch te laag. Over de holding met graydon A is verder ook niets bekend.
En te weinig info m.b.t. de eigenaren en hun financiėle middelen. Even naar de site gekeken maar persoonlijk heb ik er niet zo veel mee, het zegt me allemaal niet zo veel en ik heb er totaal geen verstand van, dus ik pas.
pi_152122271
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:11 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit project vol komt; ik heb namelijk nog wat geld in voorgaande projecten zitten en ik heb het idee dat de continuļteit van dit bedrijf in het gevaar komt wanneer dit project niet vol komt.
Van de bank krijgen ze niets (meer), lijkt me zo.
Pecunia non olet
pi_152122336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:22 schreef Graankorrel het volgende:
Leuk, bericht van Carwash Heemstede:

SPOILER
Ja, keurig. Ik heb hem ook net ontvangen. Jammer dat ik niet in de buurt woon.
pi_152122497
quote:
14s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En te weinig info m.b.t. de eigenaren en hun financiėle middelen. Even naar de site gekeken maar persoonlijk heb ik er niet zo veel mee, het zegt me allemaal niet zo veel en ik heb er totaal geen verstand van, dus ik pas.
Even rond gevraagd bij de modegekken die ik ken, maar geen een van de merken waren bekend bij hen.

Ik pas deze ook.
pi_152123171
quote:
99s.gif Op woensdag 29 april 2015 13:44 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Even rond gevraagd bij de modegekken die ik ken, maar geen een van de merken waren bekend bij hen.

Ik pas deze ook.
Veel gebakken lucht in dit verhaal. Veel aannames, weinig zekerheden.
Pecunia non olet
pi_152123187
Carwash Heemstede leuk :)
Ik ga zeker even kijken bij de opening........en mijn auto een jaar lang gratis laten wassen :)
pi_152125482
Die prijslijst garantie uitvaart op GvE zat toch al vol, of ben ik dubbel aan het zien?

Staat nu weer 45300 van 75000,- open.
pi_152126167
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 15:11 schreef MSR het volgende:
Die prijslijst garantie uitvaart op GvE zat toch al vol, of ben ik dubbel aan het zien?

Staat nu weer 45300 van 75000,- open.
Nee, heb je goed. Begin van de middag stond hij op vol. Ik denk een foutje van een investeerder die een heel hoog bedrag heeft toegezegd of zo.
pi_152127330
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2015 11:11 schreef Mynheer007 het volgende:
2014 Eur 600000
Nu in 2015 Eur 500000
Lening in 2015 om lening 2014 te helpen aflossen?!? Totaal zo'n 23000 euro per maand aflossen komende tijd als deze lening tot stand komt.Pfff........ de winstmarge zal wel hoog zijn op deze producten?1?
Ik deel je mening dat als deze lening niet vol komt de continuiteit vermoedelijk in gevaar komt. Als hij wel vol komt zou ik niet raar opkijken als er in 2016 of 2017 weer een aanvraag komt.
Ik laat deze lopen.
pi_152127532
Waar blijkt uit dat deze lening gebruikt wordt voor herfinanciering voorgaande lening?
Heb ik ergens overheen gelezen?
pi_152128293
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:20 schreef bleyenburg het volgende:
Waar blijkt uit dat deze lening gebruikt wordt voor herfinanciering voorgaande lening?
Ik lees dat de financiering wordt aangewend voor het verhogen van de voorraad + marketingactiviteiten en voor r&d. Inderdaad lees ik ook nergens dat er geherfinancierd moet worden.
pi_152128384
Ik ook niet.
Vandaar mijn vraag aan Naregendezon. Wat weet hij/zij wat ik (nog) niet weet, maar wel graag zou willen weten?
pi_152129103
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 16:20 schreef bleyenburg het volgende:
Nee, dat staat nergens maar als ik lees, al 2 tranches opgehaald bij GvE van in totaal 600k en nu wederom vragen op 500k, het is nog al wat. De schulden stijgen procentueel gezien in ieder geval heel wat harder dan het percentage van de gerealiseerde omzet. Met daarbij de redenen welke ik al genoemd heb stap ik hier zeker never nooit in.
pi_152129236
Nee hoor ik zie het er ook niet met woorden staan.
Maar ik krijg sterk het gevoel dat alles erg krap loopt dat tot nu toe keurig de lening afgelost is deels met een beetje overcapaciteit van de eerste lening. Nu wordt er opnieuw een forse lening gevraagd. Om de boel niet in de problemen te laten lopen en gaten te stoppen? Er is weinig tot geen vet op de botten.
De prognose is erg optimisties.
pi_152129418
Overgens het regent hier dus mischien heb ik mijn zwartkijkdag. Ik laat me dan ook graag overtuigen dat ik het verkeerd zie!
pi_152129462
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 17:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Overgens het regent hier dus mischien heb ik mijn zwartkijkdag. Ik laat me dan ook graag overtuigen dat ik het verkeerd zie!
Owh nee hoor! Het regent hier niet maar ik denk dat je het goed ziet. Inderdaad weinig tot geen vet, zo lijkt het althans. Ik ga mij er ook niet aan wagen.
pi_152132101
Uit de eerste aanvraag van Multicare van eind 2013 begin 2014:
Multi Care Systems ziet een explosief groeiende afzetmarkt in Nederland voor zich en de innovatieve gehoorbeschermers van Noizezz slaan aan bij het jonge publiek in binnen- en buitenland. De omzet groeit explosief.
We hebben daarom werkkapitaal nodig om een grotere ijzeren voorraad te kunnen aanleggen en om onze verkoopcampagne verder op te zetten. Waar je vroeger bij de bank terecht kon om kredietuitbreiding krijgen we nu nul op het request. Sterker nog: de bank wil het krediet liever afbouwen.
We hebben in totaal 6 ton nodig om de groei van onze twee bedrijven te kunnen financieren. ¤300.000,-- voor voorraden en marketing, ¤300.000,-- voor het doorhalen van ons bankkrediet.

Om dit gehele groeiproces in goede banen te leiden zijn we toegetreden tot het programma ‘De Groeiversneller’. Een initiatief van het ministerie van Economische zaken met als partners PWC, Philips Innovation Services, De Baak, Port4Growth en AKD. We hebben daar hoge verwachtingen van.

Ik lees nergens in de aavraag dat de eerste 6 ton slecht voor 1.5 jaar was.
Kijk en als je dan ruim een jaar later nog 5 ton nodig hebt dan lijkt het dat multi care haar financieringsbehoefte niet goed heeft ingeschat en de bank vermoedelijk wel, die wilde zijn 3 ton terug!?!?
pi_152135950
Nieuwe strategie van KoM. Een vooraankondiging van een nieuw project!
"Goedenavond! Morgen 30 april om 09:00 uur publiceren wij een nieuw crowdfunding project waarin u kunt investeren. Het betreft de financieringsaanvraag van Guus Admiraal. Een ervaren ondernemer & schipper die op zoek is naar ¤ 120.000,- om het binnenvaartschip "Iris" aan te kopen. De rating is B+ (gemiddeld risico) met meer dan voldoende zekerheden. De rentevergoeding is 7% gedurende 48 maanden."
Zijn naam heeft hij alvast mee 😊.
pi_152136655
Ik zag het ook ja! De foto toont niet echt een heel mooi schip ofzo, maar wie weet...misschien zijn de cijfers wel veelbelovend :)
Schip ahoy!
pi_152137254
Uit het brancherapport van de ABN Amro blijkt dat er overcapaciteit is op deze markt en marges nog steeds dun zijn.
Vraag me af in hoeverre dit terugkomt in de cijfers van morgen

voor degene welke geļnteresseerd zijn:
https://insights.abnamro.nl/visie-op-sector/2015/binnenvaart/
pi_152138188
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 21:46 schreef Krullebol88 het volgende:
Uit het brancherapport van de ABN Amro blijkt dat er overcapaciteit is op deze markt en marges nog steeds dun zijn.
Vraag me af in hoeverre dit terugkomt in de cijfers van morgen

voor degene welke geļnteresseerd zijn:
https://insights.abnamro.nl/visie-op-sector/2015/binnenvaart/
https://crowdpartner.nl/weforsea/home is meer gespecialiseerd in crowdfunding voor deze sector. Wel duur voor investeerders overigens.
Benieuwd naar de cijfers idd.
pi_152138335
Waar zijn jullie die vooraankondiging van KOM? Ik zie niets!
pi_152138655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 22:16 schreef impact9 het volgende:
Waar zijn jullie die vooraankondiging van KOM? Ik zie niets!
In de mailbox gekregen.
Volgens mij kun je wat voorkeuren aangeven in je profiel.
Schip ahoy!
pi_152138990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2015 10:17 schreef Goesten het volgende:
Laatste kans om nog in te stappen bij Laurion Adviesgroep
Te laat 🙀
Wie niet tevreden is met wat hij heeft, zal ook niet tevreden zijn met wat hij krijgt!
pi_152139360
quote:
👍
pi_152139765
Reactie van Geenen Schoenen:
"Betreffende de overwaarde van huis kunnen we stellen dat het binnen Kapitaal op Maat geen gebruik is om hypotheken af te sluiten. De zekerheidsstelling wordt opgenomen in de leenovereenkomst. Er is natuurlijk sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid en verder kan een zgn pos-neg verklaring worden afgegeven."

Zouden ze meelezen denk je? Ik denk het wel! Nu nog even mijn tip over de LIjfrente redactie aanpassing opnemen en dan weten we het zeker 😋
Wie niet tevreden is met wat hij heeft, zal ook niet tevreden zijn met wat hij krijgt!
pi_152144427
Hij staat op KOM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Scheepvaartonderneming-Admiraal

Ziet er goed uit denk ik, verwacht dat deze snel vol komt. Vooral door de zekerheden, evt. restwaarde schip en privé bezittingen/activiteiten.
pi_152144458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:05 schreef NB1908 het volgende:
Hij staat op KOM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Scheepvaartonderneming-Admiraal

Ziet er goed uit denk ik, verwacht dat deze snel vol komt. Vooral door de zekerheden, evt. restwaarde schip en privé bezittingen/activiteiten.
Wat zeg ik: al 14.400 opgehaald. iemand klapt er gelijk 10k in :P
pi_152144482
Al 2 maal 10k
pi_152144650
Boot project ziet goed uit. Met 1e hypotheekrecht op een pand + de boot zelf als zekerheid kan er weinig misgaan lijkt mij
pi_152144822
Ik vind de eigen inbreng van 15.000 laag, zeker gezien het vermogen van de aanvrager en zijn huuropbrengsten.
pi_152145080
Wel mooi: bij de reacties geeft KoM aan dat de leningaanvrager momenteel zelf geen reacties kan plaatsen, daarvoor in de plaats belt KoM de vragen door aan de leningaanvrager en plaatst zijn antwoord weer op de website. Zo blijkt wel dat ze bij KoM in elk geval bereid zijn 'the extra mile' te lopen. Netjes!
pi_152145171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:20 schreef Justme7005 het volgende:
Boot project ziet goed uit. Met 1e hypotheekrecht op een pand + de boot zelf als zekerheid kan er weinig misgaan lijkt mij
Ik ben blij dat ik gisteren dusdanig twijfelde over die twee nieuwe projecten van GvE, dat ik besloten heb om daar niet aan mee te doen. Dat geld kan nu mooi in het schip van dhr Admiraal. :)
Pecunia non olet
pi_152145268
Zencap, je kunt er van vinden wat je wilt maar ze hebben ondertussen al een aardige lijst met projecten. Ik heb een paar kleine investeringen gedaan. Onlangs mn eerste dubbeltjes terug gekregen.
pi_152145295
Ik wil de boot niet missen dus heb hem ook meegepakt. Nu maar hopen dat ik er niet het schip mee in ga O-)
pi_152145328
quote:
14s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:54 schreef Horsemen het volgende:
Ik wil de boot niet missen dus heb hem ook meegepakt. Nu maar hopen dat ik er niet het schip mee in ga O-)
Dan zitten we in t zelfde schuitje
pi_152145342
Hopelijk is het zeewaardiger dan die oude boot van Wakker ;)
Pecunia non olet
pi_152145537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 09:56 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Dan zitten we in t zelfde schuitje
Hier nog een. Geen koudwatervrees krijgen he. :+
pi_152146731
Ik vaar ook mee!
pi_152146900
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik vaar ook mee!
Hier nog 1. Heel FOK het schip in :)
pi_152146930
ik heb ook aangemonsterd :)
pi_152146951
Als incentive een rondje over het ijselmeer bij mooi weer?
  donderdag 30 april 2015 @ 11:14:21 #81
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152146976
Een beetje schipperen maakte dat ook ik nog net meekon. ~:)
  donderdag 30 april 2015 @ 11:22:13 #82
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152147167
Vooruit.
Ik pak em ook mee :)
pi_152147243
Ik ben ook aan boord, en hoop op een behouden vaart voor ons allen :)
  donderdag 30 april 2015 @ 11:27:56 #84
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152147294
Hoe de Admiraal het doet, dat snap ik niet zo goed. Een lening voor 4 jaar van 120000 en dat aflossen met een jaarbedrag van nog geen 27000 euro. Wat klopt er niet?
pi_152147478
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als incentive een rondje over het ijselmeer bij mooi weer?
Daar zeg je zo wat, persoonlijk zou ik dat heel erg leuk vinden zoiets, de Waal is ook goed. :)
Pecunia non olet
pi_152147682
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:27 schreef crowd-fundi het volgende:
Hoe de Admiraal het doet, dat snap ik niet zo goed. Een lening voor 4 jaar van 120000 en dat aflossen met een jaarbedrag van nog geen 27000 euro. Wat klopt er niet?
Ws een verstekeling aan bood die niet hoeft te worden afgelost
  donderdag 30 april 2015 @ 11:44:08 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152147737
Ik stap ook aan boord.

Ik sta te kijken van de informatieverstrekking van KoM. Vele malen beter dan GvE!
  donderdag 30 april 2015 @ 11:45:35 #88
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152147779
En door mijn investering is ie zojuist door de 90% gegaan en mogen we gaan dokken :P
pi_152147804
Ok, ik doe ook wel mee met de boot :P M'n totale geinvesteerde bedrag blijft maar teruglopen en ik wil ook graag nog wat meer spreiden.

//Die vakantiewoning in Zuid-Afrika op KOM loopt niet bepaald storm, ondanks de aardige rating. Is het vooral de lage rente die mensen tegenhoudt? Of iets anders?
  donderdag 30 april 2015 @ 11:48:23 #90
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152147849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:46 schreef troepjepdat het volgende:
Ok, ik doe ook wel mee met de boot :P M'n totale geinvesteerde bedrag blijft maar teruglopen en ik wil ook graag nog wat meer spreiden.
Ik ben momenteel alleen nog maar bezig met 100 euro elke keer.
Vanaf volgende maand dat eens ophogen naar 200 als er wat leuks voorbij komt met een max van 400 p/m
pi_152147897
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:48 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik ben momenteel alleen nog maar bezig met 100 euro elke keer.
Vanaf volgende maand dat eens ophogen naar 200 als er wat leuks voorbij komt met een max van 400 p/m
Ik doe momenteel 100 EUR per 12 maanden, waardoor ik dan per project 10 EUR per maand terugkrijg (en ik dus mijn investeringsbedrag een beetje hoog probeer te houden). Als ik ergens bovengemiddeld vertrouwen in heb, stop ik er misschien wat meer in. Er zijn alleen IMO de laatste tijd niet zo veel leuke projecten meer...
  donderdag 30 april 2015 @ 11:54:35 #92
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152148013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:50 schreef troepjepdat het volgende:

[..]

Ik doe momenteel 100 EUR per 12 maanden, waardoor ik dan per project 10 EUR per maand terugkrijg (en ik dus mijn investeringsbedrag een beetje hoog probeer te houden). Als ik ergens bovengemiddeld vertrouwen in heb, stop ik er misschien wat meer in. Er zijn alleen IMO de laatste tijd niet zo veel leuke projecten meer...
Ja voor mij is dat helaas iets te grof.
Probeer op t moment ook wat te sparen voor een huis, anders ging er zo 1000 euro per maand in.
Iets ophogen kan wel, maar het moet wel leuk blijven :P
pi_152148277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:27 schreef crowd-fundi het volgende:
terechte opmerking. Ergens zit iets niet goed. Een looptijd van 5 jaar komt in de buurt maar klopt ook niet helemaal. Raar hoor.
pi_152148358
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:54 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ja voor mij is dat helaas iets te grof.
Probeer op t moment ook wat te sparen voor een huis, anders ging er zo 1000 euro per maand in.
Iets ophogen kan wel, maar het moet wel leuk blijven :P
Ik hou het voorlopig nog bij 100/200 per project. Op die manier probeer ik de impact bij het omvallen van een project wat lager te houden.
  donderdag 30 april 2015 @ 12:22:43 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152148746
quote:
99s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik hou het voorlopig nog bij 100/200 per project. Op die manier probeer ik de impact bij het omvallen van een project wat lager te houden.
Relatief gezien maakt de impact natuurlijk niet uit of je nou 100 of 500 per project investeert bij dezelfde hoeveelheid projecten.
  donderdag 30 april 2015 @ 12:23:43 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152148764
Ik had laatst telefonisch gevraagd of er al projecten van mij zijn met betalingsproblemen. Dus waar GvE al geld voor aan het voorschieten is. Die vraag kon ze niet beantwoorden en moest de dame bij haar baas neerleggen, die zou erop terugkomen. Ik ben benieuwd...
pi_152148816
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:44 schreef leolinedance het volgende:
Ik stap ook aan boord.

Ik sta te kijken van de informatieverstrekking van KoM. Vele malen beter dan GvE!
Wordt er ook een wakker :P
  donderdag 30 april 2015 @ 12:34:16 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152149014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:25 schreef Goesten het volgende:

[..]

Wordt er ook een wakker :P
Mijn 2e project bij KoM pas, na een stuk of 50 bij GvE ;)
pi_152149738
Ik ook nu meer op KoM. Bij GvE zit aan m'n max.
Los daarvan word ik daar tevens wat voorzichtiger
pi_152150068
Ook mijn tweede bij KoM na verscheidene GvE projecten. Bevalt me tot dusver prima en ik hoop dat er op KoM meer leuke projecten komen.
pi_152150777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 12:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Relatief gezien maakt de impact natuurlijk niet uit of je nou 100 of 500 per project investeert bij dezelfde hoeveelheid projecten.
Klopt helemaal, maar nu ineens overspringen naar 400 kan het wel een grote impact hebben.

Dus ik ga langzaam aan richting de 200 gemiddeld. Het is ook wel afhankelijk van je budget natuurlijk
pi_152151023
Bij GvE gaat het ook weer los. De tweede alweer vandaag. Psychologenpraktijk Adagio
  donderdag 30 april 2015 @ 13:50:11 #104
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152151095
quote:
Ik heb Symbid nooit helemaal begrepen met het aandelen stuk.
Blijf je deze voor altijd houden of alleen gedurende een looptijd?
Kan je ze tussendoor verkopen?
Krijg je een winstuitkering op basis van de hoeveelheid aandelen die je hebt oid?
pi_152151177
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:50 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik heb Symbid nooit helemaal begrepen met het aandelen stuk.
Blijf je deze voor altijd houden of alleen gedurende een looptijd?
Kan je ze tussendoor verkopen?
Krijg je een winstuitkering op basis van de hoeveelheid aandelen die je hebt oid?
Vaak, maar niet altijd is er een exit-strategie beschreven na een bepaalde looptijd (meestal 5 jaar). Aandelen zijn altijd te verkopen binnen de investeringscorporatie (van Symbid) aan andere investeerders. Van anderen hoor ik echter dat dit vaak niet tegen erg gunstige prijzen is. Dividend wordt uitgekeerd in lijn met de policy, ofwel dat verschilt per bedrijf.
pi_152151213
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:47 schreef Justme7005 het volgende:
Bij GvE gaat het ook weer los. De tweede alweer vandaag. Psychologenpraktijk Adagio
Ach, de eerste is zo snel gegaan dat ik die niet eens gezien heb.
  donderdag 30 april 2015 @ 13:56:17 #107
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152151258
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:53 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Vaak, maar niet altijd is er een exit-strategie beschreven na een bepaalde looptijd (meestal 5 jaar). Aandelen zijn altijd te verkopen binnen de investeringscorporatie (van Symbid) aan andere investeerders. Van anderen hoor ik echter dat dit vaak niet tegen erg gunstige prijzen is. Dividend wordt uitgekeerd in lijn met de policy, ofwel dat verschilt per bedrijf.
Oke, maar zeg dus dat er 10% aandelen worden verkocht van een bedrijf.
Dat bedrijf maakt 100.000 winst (of omzet, zo goed zit ik niet in aandelen)

Dan gaat er 10% van die 100.000 naar de aandeelhouders wat dan weer verspreid wordt of hoe moet ik dat zien?
Want ja, voor niks gaat de zon op en er moet wel geld verdiend worden :P
pi_152151463
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:56 schreef lipjes het volgende:

[..]

Oke, maar zeg dus dat er 10% aandelen worden verkocht van een bedrijf.
Dat bedrijf maakt 100.000 winst (of omzet, zo goed zit ik niet in aandelen)

Dan gaat er 10% van die 100.000 naar de aandeelhouders wat dan weer verspreid wordt of hoe moet ik dat zien?
Want ja, voor niks gaat de zon op en er moet wel geld verdiend worden :P
Ok, laten we 2 bedrijven schetsen, bedrijf A en bedrijf B.

Bedrijf A is een technologische startup met innovatieve technologieen met een enorm groeipotentieel. Wanneer zij met het kapitaal wat zij beschikbaar hebben enorme waardestijgingen kunnen bewerkstelligen is het voor hun handig om helemaal geen dividend uit te keren. De waardestijging die zij door een eventuele exit-strategie kunnen bewerkstelligen is immers vele malen hoger dan rendement welk met dividend bewerkstelligd zou kunnen worden.

Bedrijf B is een handelsbedrijf. De markt groeit maar niet in een enorm tempo. Het rendement is aardig maar niet enorm. Bedrijf B besluit daarom om 50% van de winst uit te keren in dividend. Stel bedrijf B maakt 500.000 euro winst en heeft via Symbid 10% aandelen uitgegeven. Aandeelhouders van Symbid hebben in dit geval recht op 0,1*500.000*0,5 = 25.000 euro.

Simpel gezegd bestaat je rendement dus uit groei en dividend. De verhouding tussen groei en rendement verschilt echter per bedrijf. Het potentieel op enorm rendement is aanwezig maar ook de kans dat het bedrijf matig presteerd waardoor je investering minder waard wordt is aanwezig. Een belangrijk verschil tussen het crowdfunding van leningen en crowdfunden via aandelen is dus de wijze waarop je naar bedrijven moet kijken. Voor leneningen kijk je vooral of je verwacht dat een bedrijf de leningen die hun verstrekt worden kan aflossen en wanneer dit niet het geval is of er zekerheden binnen het bedrijf aanwezig zijn. Wanneer je aandelen hebt kijk je vooral naar de verwachte groei van het bedrijf en eventuele dividendstromen.
pi_152151904
volgens mij hebben we allemaal de installatie adviseur op GvE gemist.
pi_152152023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 13:47 schreef Justme7005 het volgende:
Ik pak hem mee, hoog opgeleid persoon, prima business case en geen starter. Enige jammere is het gebrek aan onderpand inherent aan de business
  donderdag 30 april 2015 @ 14:24:45 #111
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152152074
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef bleyenburg het volgende:
Die was in 12 minuten vol. Ik zat nog lekker bij m'n ontbijt m'n krantje te lezen en even géén digitaal gedoe.
pi_152152087
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 11:46 schreef troepjepdat het volgende:

//Die vakantiewoning in Zuid-Afrika op KOM loopt niet bepaald storm, ondanks de aardige rating. Is het vooral de lage rente die mensen tegenhoudt? Of iets anders?
Ik sla de boot over, veel te onzekere business. Jarenlang lees je dramatische verhalen over de binnenvaartschippers. Zijn vorige boot was ook niet meer rendabel, dus business wise is het ook geen wonder.
pi_152152190
Twijfel een beetje over de Psychologenpraktijk op GvE. De greep in de kas om een belastingschuld te voldoen staat me niet zo aan....
pi_152152223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:25 schreef Underdoggy het volgende:
Ik sla de boot over, veel te onzekere business. Jarenlang lees je dramatische verhalen over de binnenvaartschippers. Zijn vorige boot was ook niet meer rendabel, dus business wise is het ook geen wonder.
de boot moet je wel overslaan want je hebt hem gemist.Boot is vol :)
pi_152152353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:29 schreef Justme7005 het volgende:
Twijfel een beetje over de Psychologenpraktijk op GvE. De greep in de kas om een belastingschuld te voldoen staat me niet zo aan....
Staat mij ook niet zo aan nee. Daarnaast inderdaad geen onderpand, resultaat onbekend, 130k betalen voor goodwill???
Daarnaast zijn de ratings ook niet denderend.
pi_152152387
Als ik die psycholoog zou doen lig ik in no-time zélf bij hem op de bank ;)
pi_152153232
Het donatieprojectje om als fans shirtsponsor te worden van PSV gaat ook niet erg hard op The Dutch Deal. Had wel verwacht dat die wat harder zou gaan
pi_152153283
Nieuwe op greencrowd: https://greencrowd.nl/pro(...)m-wijk-bij-duurstede
4-5% voor 10 jaar.
Is wel lang....
pi_152153352
quote:
Gesproken over hoge kosten:
Kosten Symbid: 2.5% (excl. btw) (bij bedragen < 5000, 1% bij >5000)
Bank kosten: E1,- (excl. btw)
Transactie kosten = 0.39 (Ideal en goedkoopste)

Rekenvoorbeeld
Inleg: 20,-
Kosten: 20 * 2.5% + 1 = E1.5 (excl. btw), 1.5 * 1.21 = 1.815 Euro, 1.815 + 0.39 (kosten voor ideal betaling) = 2.205
Percentage = 2.205 / 20 = 11.03%

Inleg: 100,-
Kosten: 100 * 2.5% + 1 = E 3.5 (excl. btw), 3.5 * 1.21 = 4.235 Euro, 4.235 + 0.39 (kosten voor ideal betaling) = 4.625
Percentage = 4.625/ 100 = 4.63%

Inleg: 1000,-
Kosten: 1000 * 2.5% + 1 = E 26 (excl. btw), 26 * 1.21 = 31.46 Euro, 31.46 + 0.39 (kosten voor ideal betaling) = 31.85
Percentage = 31.85 / 1000 = 3.19%

Is wel wat anders dan de 0.95% van GVE...

[ Bericht 1% gewijzigd door PvN1 op 30-04-2015 15:26:03 ]
pi_152153369
GvE en KoM onbetwist nummer 1 en 2 wat mij betreft
  donderdag 30 april 2015 @ 15:22:29 #121
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_152153403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:03 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Ok, laten we 2 bedrijven schetsen, bedrijf A en bedrijf B.

Bedrijf A is een technologische startup met innovatieve technologieen met een enorm groeipotentieel. Wanneer zij met het kapitaal wat zij beschikbaar hebben enorme waardestijgingen kunnen bewerkstelligen is het voor hun handig om helemaal geen dividend uit te keren. De waardestijging die zij door een eventuele exit-strategie kunnen bewerkstelligen is immers vele malen hoger dan rendement welk met dividend bewerkstelligd zou kunnen worden.

Bedrijf B is een handelsbedrijf. De markt groeit maar niet in een enorm tempo. Het rendement is aardig maar niet enorm. Bedrijf B besluit daarom om 50% van de winst uit te keren in dividend. Stel bedrijf B maakt 500.000 euro winst en heeft via Symbid 10% aandelen uitgegeven. Aandeelhouders van Symbid hebben in dit geval recht op 0,1*500.000*0,5 = 25.000 euro.

Simpel gezegd bestaat je rendement dus uit groei en dividend. De verhouding tussen groei en rendement verschilt echter per bedrijf. Het potentieel op enorm rendement is aanwezig maar ook de kans dat het bedrijf matig presteerd waardoor je investering minder waard wordt is aanwezig. Een belangrijk verschil tussen het crowdfunding van leningen en crowdfunden via aandelen is dus de wijze waarop je naar bedrijven moet kijken. Voor leneningen kijk je vooral of je verwacht dat een bedrijf de leningen die hun verstrekt worden kan aflossen en wanneer dit niet het geval is of er zekerheden binnen het bedrijf aanwezig zijn. Wanneer je aandelen hebt kijk je vooral naar de verwachte groei van het bedrijf en eventuele dividendstromen.
Hmm oke, dus geen maandelijkse uitkering zoals ik het lees.
Maar echt investeren en hopen dat het bedrijf het goed doet :P
pi_152154505
quote:
Nee, niet gemist maar ik deed net iets te lang over het lezen, was net vol (kon nog 200 of zo). Jammer, had hem anders gedaan.
  donderdag 30 april 2015 @ 16:11:20 #123
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152154567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:15 schreef Goesten het volgende:
Het donatieprojectje om als fans shirtsponsor te worden van PSV gaat ook niet erg hard op The Dutch Deal. Had wel verwacht dat die wat harder zou gaan
Zelfs ik als PSV supporter vind het een stom idee. Laat staan supporters van andere voetbalclubs...
pi_152154590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

de boot moet je wel overslaan want je hebt hem gemist.Boot is vol :)
Ik heb hem overgeslagen, ik reageerde alleen niet direct hier :-)
pi_152156447
Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden als iemand die direct betrokken is bij een crowdfundplatform prive investeringen doet bij projecten van dat platform. Je kunt het zien als blijk van vertrouwen natuurlijk maar er kunnen wellicht tegenstrijdige belangen gaan ontstaan (belang platform hoeft niet hetzelfde te zijn als dat van de investeerder). Ook geeft zo iemand meer kennis dan de andere crowdfunders.

Vooralsnog zie ik het als een blijk van vertrouwen in het project.

Het doet zich, denk ik, voor bij greencrowd.
pi_152164655
Ik heb nog even zitten zoeken naar die psychologen praktijk op zorgkaart Nederland maar daar kan ik zowel de praktijk als de eigenaar Dhr. Andrés Guevara niet vinden. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Het kan zijn dat er een reden voor is of dat ik niet goed heb gezocht..... Voor de zekerheid laat ik hem maar aan mij voorbij gaan. Overigens is hij bijna vol.
  donderdag 30 april 2015 @ 22:15:32 #127
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152165058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:05 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb nog even zitten zoeken naar die psychologen praktijk op zorgkaart Nederland maar daar kan ik zowel de praktijk als de eigenaar Dhr. Andrés Guevara niet vinden. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Het kan zijn dat er een reden voor is of dat ik niet goed heb gezocht..... Voor de zekerheid laat ik hem maar aan mij voorbij gaan. Overigens is hij bijna vol.
ZilverenKruis/Achmea kent hem wel!
pi_152165275
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 22:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

ZilverenKruis/Achmea kent hem wel!
Goed gevonden!
  donderdag 30 april 2015 @ 22:41:04 #129
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152166148
Donatieproject voor landschapsbeheer Gelderland is nu toch maar stopgezet. Doel was van 750 naar 500 naar 1000 gegaan en is nu gestopt op 860 euro, terwijl er nog wel ruim een maand te gaan was. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of GVE daar nou ook nog een fee voor vraagt. 't Stond er niet bij, maar 49 keer 10; 8 keer 20; 4 keer 30; 1 keer 40 en 1 keer 50 euro incasseren en dat weer doorsluizen, dat doet de ING ook niet voor het goede doel.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 02:34:19 #130
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152171282
Is dit nou nieuw? Ik heb het in ieder geval niet eerder gezien. Fundwijzer. Een website met alle "proposities" van alle mogelijke crowdfundingplatforms.
pi_152171421
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 02:34 schreef crowd-fundi het volgende:
Is dit nou nieuw? Ik heb het in ieder geval niet eerder gezien. Fundwijzer. Een website met alle "proposities" van alle mogelijke crowdfundingplatforms.
Ik kende de site ook niet.
pi_152172679
quote:
Ik had 'm wel gezien, maar de fee drukte toch wel behoorlijk op het rendement, vond ik. Plus dat toen ik 'm zag, ik geen tijd had voor inloggen, bevestiging etc. Dus maar laten lopen.
Schip ahoy!
pi_152172951
Ik heb nog een klein bedrag kunnen investeren in de Installatie Adviseur, was net op tijd!
pi_152173051
Ik vind het helemaal niet erg dat ik hem gemist heb.
Bij zo'n korte looptijd (18 maanden) weegt inderdaad de fee relatief zwaar door.

Persoonlijk vind ik 4 of 5 jaar looptijd prima bij een solide debiteur, en deze kan de aflossingslast dan ook beter verdelen over de jaren.
Pecunia non olet
pi_152173273
Nieuw op Zencap: Omi's Apfelstrudel
https://www.zencap.nl/loan-request/detail/475
Pecunia non olet
pi_152173527
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 09:36 schreef obligataire het volgende:
Nieuw op Zencap: Omi's Apfelstrudel
https://www.zencap.nl/loan-request/detail/475
heb je goede ervaringen bij zencap? Ik vind de info zo summier. En de kosten hoog en rente laag...
pi_152173920
De financiėle info daarentegen vind ik wel goed. Omzet, winst, eigen vermogen, liquiditeit, solvabiliteit, je kunt het er allemaal uit halen. Dat mis ik juist bij GvE.

Ik heb nu een paar projecten ingeschreven en die zijn ook allemaal volgeschreven. Ik zit te wachten op het moment dat ze gaan incasseren. Ik neem aan dat ik een keer een mail krijg dat ik saldo op de rekening moet reserveren.
Pecunia non olet
pi_152173969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:11 schreef obligataire het volgende:
De financiėle info daarentegen vind ik wel goed. Omzet, winst, eigen vermogen, liquiditeit, solvabiliteit, je kunt het er allemaal uit halen. Dat mis ik juist bij GvE.

Ik heb nu een paar projecten ingeschreven en die zijn ook allemaal volgeschreven. Ik zit te wachten op het moment dat ze gaan incasseren. Ik neem aan dat ik een keer een mail krijg dat ik saldo op de rekening moet reserveren.
Je krijgt idd een paar dagen vtv een mail dat ze het gaan afschrijven van je rekening. Heb nu twee projecten daar lopen en van allebei de eerste terugbetaling ontvangen
pi_152174225
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2015 15:17 schreef Camogli het volgende:
Nieuwe op greencrowd: https://greencrowd.nl/pro(...)m-wijk-bij-duurstede
4-5% voor 10 jaar.
Is wel lang....
Dit vind ik er eerlijk gezegd best interessant uitzien... Hoge gunfactor wat mij betreft.
Financieel eens verder naar kijken. Rendement is niet denderend, maar kan het risico nog niet echt goed inschatten.
pi_152174765
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:11 schreef obligataire het volgende:
Eens, maar controleert Zencap ook of die cijfers kloppen? Het stratenmakersbedrijf heeft 10 medewerkers, maar geen personeelskosten? Wat ik overigens ook aardig vindt, is dat je binnen de categorie ook weer kunt zien hoe het bedrijf zicht tot andere bedrijven in diezelfde categorie verhoudt.
pi_152175392
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:26 schreef nikao het volgende:

[..]

Dit vind ik er eerlijk gezegd best interessant uitzien... Hoge gunfactor wat mij betreft.
Financieel eens verder naar kijken. Rendement is niet denderend, maar kan het risico nog niet echt goed inschatten.
er zijn geen kosten voor de investeerder; dat maakt het idd lage rendement iets minder oninteressant.
Dit project is in feite het herfinancieren van een project van een zonnepanelenbedrijf. Dat wordt nog voor een groot bedrag getoetst door Atradius. Wat dat betekent weet ik niet...
pi_152175535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 10:48 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Eens, maar controleert Zencap ook of die cijfers kloppen? Het stratenmakersbedrijf heeft 10 medewerkers, maar geen personeelskosten? Wat ik overigens ook aardig vindt, is dat je binnen de categorie ook weer kunt zien hoe het bedrijf zicht tot andere bedrijven in diezelfde categorie verhoudt.
daar heb ik een reactie van zencap op: als een aanvrager bijvoorbeeld 2 werknemers heeft komt die in de categorie 1-10, en wordt 10 genoteerd. Wordt aan gewerkt...
pi_152176894
Een van de projecten waar ik in zit "Hillblock" wil graag stemmen krijgen. Kan geen kwaad en kleine moeite. Willen jullie ook even stemmen?
http://www.sprout.nl/lijsten/dutch-crowdfunding-awards
pi_152176973
Van 3 projecten zijn de aflossingen van april nog niet binnen.

Hopelijk volgen die vandaag
pi_152177137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Een van de projecten waar ik in zit "Hillblock" wil graag stemmen krijgen. Kan geen kwaad en kleine moeite. Willen jullie ook even stemmen?
Ja ik kreeg het mailtje ook. Gelijk maar even gestemd.
pi_152177214
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:20 schreef CaLeX het volgende:

ik heb er ook zo eentje (die meestal erg laat is, priveproject).
Volgens mij werken de financiele diensten vandaag niet, dus hopelijk maandag is de betaling binnen.
pi_152177239
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:31 schreef Camogli het volgende:

[..]

Volgens mij werken de financiele diensten vandaag niet, dus hopelijk maandag is de betaling binnen.
Owja dag van de arbeid.

Helemaal vergeten
pi_152177260
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:28 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ja ik kreeg het mailtje ook. Gelijk maar even gestemd.
wil best stemmen, maar dat moet met een like op social-media :{
pi_152177286
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:31 schreef Camogli het volgende:

[..]

Ik vind dat in deze tijd een beetje ouderwets. Tegenwoordig is elke bedrijf bijna 24/7 open en bereikbaar. Maar als ik vandaag een betaling doe dan verwerken ze hem pas morgen. Verder geen probleem, maar wel wat ouderwets.
pi_152177398
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:20 schreef CaLeX het volgende:

Ik ook. Volgens het betaalschema wel overgemaakt (gisteren), maar dus niet ontvangen. Wat wel raar is, want van ING naar ING zou het er dezelfde dag op hebben moeten staan.
pi_152177526
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik ook. Volgens het betaalschema wel overgemaakt (gisteren), maar dus niet ontvangen. Wat wel raar is, want van ING naar ING zou het er dezelfde dag op hebben moeten staan.
Uberhaupt raar van ING, heb ze gister aan de lijn voor een zakelijke 'overstand' maar ze zeiden niets over een bankluwe dag vandaag }:|
pi_152177887
Nieuwe op gve https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10522

Koken we ons eten tegenwoordig zelf niet meer ?
pi_152178025
Ik sla de Griek over.
Wel lekker helder verhaal.
Alleen erg veel aannames :)
pi_152178040
Ik mis trouwens ook een betaling uit april (GvE)
pi_152178209
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:05 schreef bleyenburg het volgende:
Ik sla de Griek over.
Wel lekker helder verhaal.
Alleen erg veel aannames :)
Ik mis ook wel de cijfers over 2013 en 2014. Leuk om de prognoses voor 2015 t/m 2017 te plaatsen, maar zet daar dan ook even die cijfers van de afgelopen twee jaar neer, zodat we ook kunnen zien of die prognoses een beetje realistisch zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_152178425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik mis ook wel de cijfers over 2013 en 2014. Leuk om de prognoses voor 2015 t/m 2017 te plaatsen, maar zet daar dan ook even die cijfers van de afgelopen twee jaar neer, zodat we ook kunnen zien of die prognoses een beetje realistisch zijn.
ach, horeca en 5b: daar ga ik mijn hoofd niet meer over breken.
pi_152179084
Mag ik beginnen te zeuren over KoM? Wat een kulreactie op de vragen over dat schip.

Er wordt gesteld door 'anonieme investeerders' dat de jaarlijkse aflossing niet klopt, dat de solvabiliteit niet goed is berekend en dat het EV van de gestelde 40k niet klopt met de eigen inbreng van 15k.
En wat is de complete reactie van KoM hierop: "Guss Admiraal neemt minimaal privé op en voegt vanuit zijn operationele resultaat zoveel mogelijk toe aan het eigen vermogen". Inclusief typefout want de man heet Guus.

Tsjongejonge.
pi_152179365
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:00 schreef Justme7005 het volgende:
Nieuwe op gve https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10522

Koken we ons eten tegenwoordig zelf niet meer ?
Noem mij ouderwets maar in een Grieks restaurant verwacht je toch minimaal een Griek in de keuken :)

Ik snap trouwens de constructie met de CV niet zo. Zou dat tot doel hebben de heren onder de sociale verzekeringswetten te laten vallen?
Pecunia non olet
pi_152179396
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:38 schreef Camogli het volgende:
Mag ik beginnen te zeuren over KoM? Wat een kulreactie op de vragen over dat schip.

Er wordt gesteld door 'anonieme investeerders' dat de jaarlijkse aflossing niet klopt, dat de solvabiliteit niet goed is berekend en dat het EV van de gestelde 40k niet klopt met de eigen inbreng van 15k.
En wat is de complete reactie van KoM hierop: "Guss Admiraal neemt minimaal privé op en voegt vanuit zijn operationele resultaat zoveel mogelijk toe aan het eigen vermogen". Inclusief typefout want de man heet Guus.

Tsjongejonge.
Je merkt terecht op dat er over 15k en 40k aan eigen vermogen wordt gesproken. Het is niet de eerste keer dat er een fout staat in het cijfermateriaal bij KoM. Persoonlijk vind ik het wel weer goed dat je vragen kunt stellen over het project en hier in de regel adeauaat op wordt gereageerd.
pi_152180381
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 13:05 schreef bleyenburg het volgende:
Ik mis trouwens ook een betaling uit april (GvE)
Ik heb er nog 5 van april die niet binnen zijn. Maar eigenlijk heb ik er iedere maand wel een paar die dan in de eerste dagen van de nieuwe maand binnen komen. Het verwerken bij GvE kost ook al snel 1 a 2 dagen en als mensen dan op het laatste moment pas het geld overmaken heb je dat natuurlijk snel.
pi_152180688
Het valt me altijd op hoe voorspelbaar de bedragen binnen komen, zowel het tijdstip als de volgorde.

De reden daarvan is toch, dat GvE de maandtermijnen direct incasseert op de rekening van de debiteuren?
Pecunia non olet
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:40:32 #163
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152180814
Bij 'laatste betaling' in het schema van GvE heb ik betalingen staan van 2-5-2015.
Das toch knap :P
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:40:58 #164
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_152180822
Er zijn vandaag geen transacties mogelijk?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:41:56 #165
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152180847
Oh, jammer dat GvE weer niet reageert. Na het prettige telefoongesprek werd mij toegezegd dat er gekeken zou worden of er al projecten problemen hebben waarin ik geļnvesteerd heb. Dus waar GvE al voor aan het voorschieten is.

Nog niks gehoord.
pi_152180859
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:40 schreef leolinedance het volgende:
Bij 'laatste betaling' in het schema van GvE heb ik betalingen staan van 2-5-2015.
Krijg je dan te zien wanneer je uitbetaald word?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 14:49:32 #167
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152181040
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:42 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Krijg je dan te zien wanneer je uitbetaald word?
Ja. Gebeurt wel vaker in het weekend. Worden de betalingen t/m zondag geplaatst in "mijn betaalschema", knop "lopend". Idd, de betalingen voor 2 mei zijn nu ook geplaatst. O.a. de slotbetaling van de Pruimenpot. Kwam elke maand keurig op tijd binnen.
pi_152181046
aanvullende info over de Griek:
omzet 2013: 144k en 2014: 174k.
pi_152181092
apart...ze vallen in 2015 dus terug tot onder niveau 2013
pi_152181154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:49 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja. Gebeurt wel vaker in het weekend. Worden de betalingen t/m zondag geplaatst in "mijn betaalschema", knop "lopend". Idd, de betalingen voor 2 mei zijn nu ook geplaatst. O.a. de slotbetaling van de Pruimenpot. Kwam elke maand keurig op tijd binnen.
Bedankt, dit wist ik nog niet. Maar ik kan helaas nog niet zien wanneer ik mijn eerste betaling krijg omdat ik net begonnen ben.
pi_152181813
klopt jouw inlognaam?
pi_152181883
Ik ook mijn eerste project onder het kopje "uitbetaald".
De Pruimenpot :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:26:44 #173
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152182017
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:19 schreef bleyenburg het volgende:
klopt jouw inlognaam?
Ja hoor, kijk maar op 39, pagina 2:
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik vind mijn borsten wel geweldig maar ze zijn helaas niet zo groot dat ik een cup E bikini nodig heb.... en ik heb ook geen budget meer.

Geen grote tieten en geen geld om te investeren :'(
Ik ben geneigd te zeggen: geweldig, juist omdat het geen cup E is.
pi_152182033
klein maar fijn, dus :)
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:33:46 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152182207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:26 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja hoor, kijk maar op 39, pagina 2:

[..]

Ik ben geneigd te zeggen: geweldig, juist omdat het geen cup E is.
Vraag een krediet aan voor borstvergroting, twee vliegen in één klap :P
pi_152182258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vraag een krediet aan voor borstvergroting, twee vliegen in één klap :P
Ik heb net een nieuwe bh gekocht en daar passen geen E-cup tieten in :'(
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:36:16 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152182296
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:35 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik heb net een nieuwe bh gekocht en daar passen geen E-cup tieten in :'(
Het is wat meid :P
pi_152182345
@Leo: omzetcijfers 2013 en 2014 van de Griek nog gezien?
:)
pi_152182366
Investeren in Grieken.....
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:40:38 #180
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152182434
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:37 schreef bleyenburg het volgende:
@Leo: omzetcijfers 2013 en 2014 van de Griek nog gezien?
:)
Nee, heb ik laten lopen. Ik doe sowieso (bijna) niet in horeca en heb deze maand alweer veel te veel geļnvesteerd eigenlijk. Moet ook nog een KoM project betalen dus effe rustig aan.
pi_152182474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het is wat meid :P
Incentive voor de borstvergroting.

500,- voor en na foto's van de borsten.
1000,- voor en na de operatie voelen wat het verschil is en motorboating.
pi_152182556
Ik doe borstvergroting door handoplegging.
Niet goed, geld terug
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:45:27 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152182570
Toch effe die Griek snel doorgelezen.

Personeelskosten ¤ 40.000,- per jaar?
En daarvan moeten de 2 eigenaren en overig personeel zoals bezorgers betaald worden? Dat kan natuurlijk nooit. Met alleen salaris ben je er niet hč, denk ook aan pensioenkosten, verzekeringen etc..
pi_152182634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:44 schreef bleyenburg het volgende:
Niet goed, geld terug
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:44 schreef bleyenburg het volgende:
Niet goed, geld terug
_O-
  vrijdag 1 mei 2015 @ 15:50:35 #185
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152182738
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:42 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Haha :')

Ik moest het effe opzoeken maar wtf:
Maar volgens mij gaan we wat offtopic :D
pi_152182748
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:45 schreef leolinedance het volgende:
Toch effe die Griek snel doorgelezen.

Personeelskosten ¤ 40.000,- per jaar?
En daarvan moeten de 2 eigenaren en overig personeel zoals bezorgers betaald worden? Dat kan natuurlijk nooit. Met alleen salaris ben je er niet hč, denk ook aan pensioenkosten, verzekeringen etc..
Ze hebben maar een heel klein pensioentje nodig als ze teruggaan naar Griekenland t.z.t. De drachme staat vast heel laag tegen die tijd. :P
pi_152182803
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 15:42 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Mooi rentepercentage ook? Dan doe ik mee!
Mits je geen oma van 60+ bent :D
Schip ahoy!
pi_152183409
Hoi, volg deze topic sinds enige tijd met veel interesse. Ben zelf sinds eind 2013 actief op gve en heb daar ongeveer 20 projecten lopen en sinds april 2015 actief op kom en heb daar al ongeveer 10 projecten lopen. Heb ergens tijdens de koop van gve door buddy gelezen in de overname documenten dat gve een bedrag gereserveerd had voor wanbetalingen (250k als ik me niet vergis) maar dat buddy deze reservering wilde stoppen. Bericht was december 2014 en klopt wel met jullie bevindingen.
pi_152183512
Die Griek rammelt sowieso, sinds wanneer kun je voor zakelijke investeringen de btw niet meer terugvorderen?

GvE let dus ook niet op....
pi_152183569
GvE doet kritiek op een pitch standaard af met: "de ondernemer schrijft de pitch".
pi_152183650
Reserveringspotje bij GvE bestaat nog wel en is bedoeld om tijdelijke achterstanden op te vangen
pi_152183729
Nieuwe van Collin https://www.collincrowdfund.nl/

Mocht je er wat mee willen, ze zitten daar vaak heel snel vol
  vrijdag 1 mei 2015 @ 16:27:21 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152183759
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:21 schreef bleyenburg het volgende:
GvE doet kritiek op een pitch standaard af met: "de ondernemer schrijft de pitch".
GvE heeft mij telefonisch medegedeeld dat de cijfers in de pitch wel degelijk worden gecontroleerd. Ook wanneer de verstrekte informatie te summier is zou er door GvE actie ondernomen worden.
pi_152183779
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:21 schreef bleyenburg het volgende:
dat is mooi maar deze valt wel heel erg op en GvE heeft lijkt me toch belang bij een goed niveau pitches. En als het zo is dat er te weinig liquiditeit is om de btw tijdelijk te betalen is het ook :W

Maar hij komt wel vol dus strijken ze de fee op.....maar of de ratings kloppen??
pi_152183823
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:27 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is mooi maar deze valt wel heel erg op en GvE heeft lijkt me toch belang bij een goed niveau pitches. En als het zo is dat er te weinig liquiditeit is om de btw tijdelijk te betalen is het ook :W

Maar hij komt wel vol dus strijken ze de fee op.....maar of de ratings kloppen??
Waarom zouden de ratings niet kloppen?
pi_152183891
Wie zn investering in de Griek kwijtraakt moet wat mij betreft niet zeuren. Het is een 5B project, horeca, nauwelijks eigen vermogen en een héle optimistische prognose. Alle ingrediėnten voor een flop zijn aanwezig
pi_152183981
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:29 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Waarom zouden de ratings niet kloppen?
dat bedoelde ik : als de pitch klopt en het zo is dat ze de btw uit noodzaak mee moeten financieren dan vrees ik een beetje voor liquiditeitsproblemen van de onderneming de komende periode. En dat lijkt mij erg risicovol. Maar heb het maar vluchtig gelezen omdat ik de Griek toch oversla.
pi_152184047
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:34 schreef komrad het volgende:

[..]

dat bedoelde ik : als de pitch klopt en het zo is dat ze de btw uit noodzaak mee moeten financieren dan vrees ik een beetje voor liquiditeitsproblemen van de onderneming de komende periode. En dat lijkt mij erg risicovol. Maar heb het maar vluchtig gelezen omdat ik de Griek toch oversla.
Dan klopt het vast wel, het is namelijk een 5......
pi_152184099
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan klopt het vast wel, het is namelijk een 5......
true, al ervaar ik dit meer als een risico 10 ;)
pi_152184185
Het zijn geen echte Grieken hoor :)
Pecunia non olet
pi_152184274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Justme7005 het volgende:
Nieuwe van Collin https://www.collincrowdfund.nl/

Mocht je er wat mee willen, ze zitten daar vaak heel snel vol
Hoe is Collin als platform trouwens?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_152184470
Ik heb zelf geen investeringen bij Collin. Alles wat ik er van weet staat op hun website
pi_152184628
Ik heb afgelopen maand twee keer bij Collin meegedaan. Liep zeer snel vol. Zit nu even op mijn handen om te kijken hoe het allemaal werkt in de praktijk.
Betalen per Ideal ging prima alsof je bij een webshop een cadautje koopt.
Hoe de verdere afhandleing loopt .....................
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:27:11 #204
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152185168
Weer een bericht van het vuurwerkproject. Kennelijk hebben heel wat mensen afgezien van verdere deelname. Je kunt je beslissing nog tot 5 mei herzien.
quote:
De bestuurlijke aanpassing (verderop staat dat 2 van de 3 ondernemers een WW-uitkering kregen, crowd-fundi) is omwille van de noodzakelijke kostenbesparing van tijdelijke aard en wordt direct na effectuering van de geldlening aangepast naar de oude situatie.
Ja, maar intussen tekent er dan nog altijd één voor de hoofdelijke aansprakelijkheid? Nee, ik heb me teruggetrokken en daar blijf ik maar bij.
quote:
Dat de getoetste Graydon rating is verslechterd verbaasd de ondernemers.
Ach ja, consultants hebben meer verstand van cijfers dan van letters.

[ Bericht 3% gewijzigd door crowd-fundi op 01-05-2015 17:33:24 ]
pi_152185360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:27 schreef crowd-fundi het volgende:
Weer een bericht van het vuurwerkproject. Kennelijk hebben heel wat mensen afgezien van verdere deelname. Je kunt je beslissing nog tot 5 mei herzien.

[..]

Ja, maar intussen tekent er dan nog altijd één voor de hoofdelijke aansprakelijkheid? Nee, ik heb me teruggetrokken en daar blijf ik maar bij.

[..]

Ach ja, consultants hebben meer verstand van cijfers dan van letters.
Nog een stukje uit de Telegraaf van gisteren.

do 30 apr 2015, 05:30 | 651 reacties
Brandweer wil vuurwerkverbod
door Jorn Jonker
Den Haag -
De brandweer en politie pleiten voor een vuurwerkverbod. De handhavende organisaties mengen zich vandaag in het parlement in de knallende discussie over vuurwerk en betogen dat er nu veel te gevaarlijke situaties ontstaan rond oud en nieuw.
Ze zullen hun waarschuwing vandaag in een hoorzitting in de Tweede Kamer naar voren brengen. De spuitgasten gaan het verst in hun betoog. Samen met enkele burgemeesters pleit Brandweer Nederland voor „een algeheel afsteekverbod voor particulieren”.
De politie wil alleen een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, omdat die de meeste overlast, schade en letsel veroorzaken.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 17:40:24 #206
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_152185455
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

door Jorn Jonker
Den Haag -
De brandweer en politie pleiten voor een vuurwerkverbod. De handhavende organisaties mengen zich vandaag in het parlement in de knallende discussie over vuurwerk en betogen dat er nu veel te gevaarlijke situaties ontstaan rond oud en nieuw.
Ze zullen hun waarschuwing vandaag in een hoorzitting in de Tweede Kamer naar voren brengen. De spuitgasten gaan het verst in hun betoog. Samen met enkele burgemeesters pleit Brandweer Nederland voor „een algeheel afsteekverbod voor particulieren”.
De politie wil alleen een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, omdat die de meeste overlast, schade en letsel veroorzaken.
Ik denk dat de GVE-vuurwerkjongens dat best jammer zouden vinden. Aan de andere kant: ze doen ook aan vuurwerkshows. Als er meer gemeenten met een vuurwerkverbod voor particulieren komen, maar wel een grote gezamenlijke show geven, is er nog wel een centje te verdienen voor de Nederlandse Draken.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:17:17 #207
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_152187940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik schrok wel weer heel even toen ik het mailtje zag :P

Ik heb Hillblock 2 keer zelfs en het is ook wel mn mooiste project wat mij betreft.
pi_152188188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 19:17 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik schrok wel weer heel even toen ik het mailtje zag :P

Ik heb Hillblock 2 keer zelfs en het is ook wel mn mooiste project wat mij betreft.
Ik schrok ook even. Gelukkig las ik in de eerste zin al "Wij wensen u veel plezier met het lezen van dit bericht".Zou wel zeer cru zijn als in de rest v/d tekst toch bleek dat het om een default zou gaan :P.

Maar het gaat goed met Hillblock volgens datzelfde mailtje.

Dus wel fijn om te lezen *O*
  vrijdag 1 mei 2015 @ 19:35:01 #209
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_152188486
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 16:15 schreef snoopy40 het volgende:
Hoi, volg deze topic sinds enige tijd met veel interesse. Ben zelf sinds eind 2013 actief op gve en heb daar ongeveer 20 projecten lopen en sinds april 2015 actief op kom en heb daar al ongeveer 10 projecten lopen. Heb ergens tijdens de koop van gve door buddy gelezen in de overname documenten dat gve een bedrag gereserveerd had voor wanbetalingen (250k als ik me niet vergis) maar dat buddy deze reservering wilde stoppen. Bericht was december 2014 en klopt wel met jullie bevindingen.
Welkom!
pi_152190279
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 14:40 schreef leolinedance het volgende:
ik heb in het schema 1 betaling van 2-5 en 1 betaling van 3-5 staan
ook wel knap dacht ik zo
pi_152190663
Alweer een project van gve aan de incasso : 2792 Ecotraject.........
Ook weer een risicoklasse 5......
pi_152191039
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:40 schreef Brabbel99 het volgende:
pfff, ik dacht even dat het stopte na die week van 4/5 defaults. Balen voor jou en de anderen.
Wat was de looptijd en de rente?
  vrijdag 1 mei 2015 @ 21:00:09 #213
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152191496
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:40 schreef Brabbel99 het volgende:
Had Remco toch een vooruitziende blik:WGR / Banken met "hoge" rente-topic #47

Al hoef je daar geen raketgeleerde voor te zijn...
pi_152191807
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 20:49 schreef Camogli het volgende:

[..]

pfff, ik dacht even dat het stopte na die week van 4/5 defaults. Balen voor jou en de anderen.
Wat was de looptijd en de rente?
60 maanden en 8,5% rente......
pi_152192014
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:10 schreef Brabbel99 het volgende:

[..]

60 maanden en 8,5% rente......
hmmm: twee jaar goed gegaan...

Ik heb nu een lijstje van 12 projecten met problemen, waarvan eentje een 3 kreeg, 2 een 4 en de overige 9 een klasse 5 hadden.
pi_152192195
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:15 schreef Camogli het volgende:

[..]

hmmm: twee jaar goed gegaan...

Ik heb nu een lijstje van 12 projecten met problemen, waarvan eentje een 3 kreeg, 2 een 4 en de overige 9 een klasse 5 hadden.
Als er betalingsproblemen zijn, hoe groot is de kans dat je het geld nog terug krijgt? Of is het dan gewoon weg?
pi_152194881
Heeft iemand al iets gehoord over de Incentive van Rock & Royal project, welke al een maand of vier loopt bij GVE? Ik nog niets....
pi_152196714
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 22:22 schreef Rottie99 het volgende:
Heeft iemand al iets gehoord over de Incentive van Rock & Royal project, welke al een maand of vier loopt bij GVE? Ik nog niets....
Ging dat over een boek?
pi_152196805
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 21:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Had Remco toch een vooruitziende blik:WGR / Banken met "hoge" rente-topic #47

Al hoef je daar geen raketgeleerde voor te zijn...
Hij had zeker gelijk maar ik denk dat als je het nu of in de toekomst gaat terugkijken als een project in de problemen zit er altijd wel mensen zijn die gelijk hadden.
pi_152197987
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 17:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

door Jorn Jonker
Den Haag -
Een vuurwerkverbod zal niet zo snel komen. Het vuurwerkbesluit kan wel aangepast worden. In 2017 zal dit sowieso gebeuren.
pi_152198221
Ik heb toch wel onbeantwoorde vragen. Als nou veel mensen (wat ik vermoed) terugtrekken. Hoe kan het project dan toch nog doorgaan? En wat gebeurt er als men zich terugtrekt, is er dan een boete? Het project kan toch nooit tot stand komen als ze 50k mislopen!?
pi_152201330
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 00:07 schreef Qunix het volgende:
Ik heb toch wel onbeantwoorde vragen. Als nou veel mensen (wat ik vermoed) terugtrekken. Hoe kan het project dan toch nog doorgaan? En wat gebeurt er als men zich terugtrekt, is er dan een boete? Het project kan toch nooit tot stand komen als ze 50k mislopen!?
De voorwaarden waartegen is afgesloten is gewijzigd dus je kunt er gewoon vanaf. Misschien stellen ze het project wel opnieuw open om het restant op te halen maar ze zouden er wijs aan doen als ze hem zouden skippen.
pi_152201398
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 23:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ging dat over een boek?
Een set leuke gekleurde armbandjes en inderdaad een boek...
pi_152201521
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2015 07:24 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Een set leuke gekleurde armbandjes en inderdaad een boek...
Daar is een of twee weken terug over geschreven hier. Ik dacht door Bleyenburg en dat hij het boek, na vragen, ontvangen had.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 03-05-2015 13:25:04 ]
pi_152230293
Omi's Apfelstrudel https://www.zencap.nl/en/loan-request/detail/475
doet nog niet veel. Mooi project met hele goede financiėle ratio's, maar de lage rente van 6,26% in combinatie met de hoge kosten van Zencap, werkt nogal tegen?
Pecunia non olet
  zondag 3 mei 2015 @ 23:44:32 #226
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_152251422
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:24 schreef obligataire het volgende:
Omi's Apfelstrudel https://www.zencap.nl/en/loan-request/detail/475
doet nog niet veel. Mooi project met hele goede financiėle ratio's, maar de lage rente van 6,26% in combinatie met de hoge kosten van Zencap, werkt nogal tegen?
Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo'n liefhebber van Zencap, mede door de lage rentepercentages. Toch begin ik te vrezen dat de hoge rentepercentages van GVE straks een luchtbel blijken te zijn. Als je investeert in een categorie 5 of 5s, dan weet je dat je speculatief bezig bent. Maar bedrijven als Multi Care Systems en IIC werden een jaar geleden nog als behoorlijk kredietwaardig gewaardeerd en (b)lijken nu niet meer zo stabiel. En dan zijn we dus pas een jaar onderweg. Als een lening een looptijd heeft van 5 jaar kan er tussentijds dus nog wel héél veel mis gaan. Een paar defaults in de eerste jaren van projecten geeft straks netto rendementen die wel eens zwaar kunnen tegenvallen. En voor mijn gevoel kies ik nog redelijk veilige projecten uit. Als ik zie wat er allemaal voor baggerprojecten voorbijkomen, dan vrees ik toch het ergste.
pi_152251721
Om toch maar de topic wat positiever te sturen: het project waar ik in geļnteresseerd had is zo te zien gestart en heeft veel enthousiaste klanten
https://www.facebook.com/browniesendowniesdenhaag

Al twee aflossingen binnen https://www.kapitaalopmaat.nl//Brownies-en-DownieS-Den-Haag

[ Bericht 17% gewijzigd door athlonkmf op 04-05-2015 00:18:37 ]
pi_152254000
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2015 23:57 schreef athlonkmf het volgende:
Om toch maar de topic wat positiever te sturen: het project waar ik in geļnteresseerd had is zo te zien gestart en heeft veel enthousiaste klanten
https://www.facebook.com/browniesendowniesdenhaag

Al twee aflossingen binnen https://www.kapitaalopmaat.nl//Brownies-en-DownieS-Den-Haag

Ja, leuk! En nog een goed doel ook.
pi_152254363
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 23:44 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo'n liefhebber van Zencap, mede door de lage rentepercentages. Toch begin ik te vrezen dat de hoge rentepercentages van GVE straks een luchtbel blijken te zijn. Als je investeert in een categorie 5 of 5s, dan weet je dat je speculatief bezig bent. Maar bedrijven als Multi Care Systems en IIC werden een jaar geleden nog als behoorlijk kredietwaardig gewaardeerd en (b)lijken nu niet meer zo stabiel. En dan zijn we dus pas een jaar onderweg. Als een lening een looptijd heeft van 5 jaar kan er tussentijds dus nog wel héél veel mis gaan. Een paar defaults in de eerste jaren van projecten geeft straks netto rendementen die wel eens zwaar kunnen tegenvallen. En voor mijn gevoel kies ik nog redelijk veilige projecten uit. Als ik zie wat er allemaal voor baggerprojecten voorbijkomen, dan vrees ik toch het ergste.
Dat kan wel eens heel goed kloppen. Maar dat is natuurlijk ook het risico van het investeerdersvak. Ik heb er ook wel wat 5'jes tussen zitten en realiseer me dat bij die hogere rente, ook een hoger risico loopt. In het ergste geval zie je maar 50% van je investering ofzo terug. Dat is dan dikke pech hebben. Want wat je zegt: in vijf jaar kan er veel misgaan. Daarom hou ik de laatste tijd m'n ogen ook open voor de wat korter durende projecten.
Schip ahoy!
pi_152254476
Wat is het gemiddelde bedrag wat jullie inleggen? ¤500?
  maandag 4 mei 2015 @ 09:10:08 #231
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_152254842
quote:
5s.gif Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
¤100,- bij mij is het meer een hobby.
  maandag 4 mei 2015 @ 09:13:54 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152254889
quote:
300-400
  maandag 4 mei 2015 @ 09:21:34 #233
332574 µ
alt-m
pi_152254995
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2015 09:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

¤100,- bij mij is het meer een hobby.
జ్ఞ‌ా
pi_152255558
quote:
Ik altijd tussen 100 en 500. De 500's zitten met name in wat pareltjes uit de begintijden (1-ratings icm goede rente). Laatste maanden veel meer 100 per project
pi_152255693
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10104

Naam: Jongen B
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 320.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: BB
Schip ahoy!
pi_152255694
quote:
123,50 gemiddeld

Het is vooral leuk voor erbij
pi_152255727
Mbt het nieuwe project:
quote:
De toename van de werkzaamheden en de cashflow uit de huidige vloot zijn ruim voldoende om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen.
Als het ruim voldoende is verwacht ik geen 5 rating, toch?
pi_152255815
Lijkt mij ook.

quote:
Voor 2015 wordt een cashflow verwacht van ¤ 630.000,--. De aflossing van de bestaande leningen bedraagt ¤ 380.000,--.
Dat is nogal wat, een maandelijkse aflossing van ruim 31k. En daar komt met dit project dus nog een 6,5k bovenop. Ruim 38k maandelijks aan totale aflossing/rentelasten.
Schip ahoy!
pi_152255852
Hallo,

Ik doe sinds een half jaar ook het e.e.a. aan investeren. Dit omdat de spaarrekeningen diep triest zijn tegenwoordig.
Inmiddels 4 projecten lopen van 100 per stuk. (GVE)
Ik heb al verschillende betalingen ontvangen en hoop dat dit natuurlijk zo door zal gaan !

MBT die rating, het is me nooit echt duidelijk geworden wat daar de schaal in is. Ik zie namelijk vrijwel alleen maar 5jes voorbij komen, soms B soms BBB. Kan iemand mij hier een verhelderende uitleg in geven? Dank u.

Overigens zie ik nieuwste GVE wel zitten!
pi_152255867
Voor 2015 wordt een cashflow verwacht van ¤ 630.000,--. De aflossing van de bestaande leningen bedraagt ¤ 380.000,--.

dit is exclusief de komende GvE lening?

ik wil cijfers zien.
pi_152256001
Ik pak hem niet mee. Voornamelijk omdat DGA de boot ook op de zaak had kunnen (laten) kopen, maar dit eerst prive gedaan heeft.

Dan is hij m.i. meer met zichzelf bezig dan met de zaak, want die constructie doe je alleen om er wat aan te verdienen lijkt me.
pi_152256237
Dat idee kreeg ik ook al. Dat ie rente aan zichzelf gaan uitbetalen ofzo. Of dat de boot van hem gehuurd wordt en dat wanneer de BV's op de fles gaan, hij de boot nog heeft. Daar spreekt lekker vertrouwen uit...
Schip ahoy!
  maandag 4 mei 2015 @ 11:15:09 #243
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_152257271
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 10:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat idee kreeg ik ook al. Dat ie rente aan zichzelf gaan uitbetalen ofzo. Of dat de boot van hem gehuurd wordt en dat wanneer de BV's op de fles gaan, hij de boot nog heeft. Daar spreekt lekker vertrouwen uit...
Ach dat is scheepvaart gewoon. Ik zelf zit er ook in, de scheepvaart dan en wordt door een uitzendbureau uitgeleend aan de BV van de boot waar ik op vaar die ge-managed wordt door een andere BV die allemaal weer eigendom zijn van de eigenaar. Of maw andere woorden elk onderdeeltje zit gewoon weg gefrommeld in een BV. Niks bijzonders eigenlijk elke zeevaart/binnenvaart onderneming werkt zo.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_152258278
ik vaar niet mee met deze boot.
pi_152258335
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2015 10:17 schreef CaLeX het volgende:
Ik pak hem niet mee. Voornamelijk omdat DGA de boot ook op de zaak had kunnen (laten) kopen, maar dit eerst prive gedaan heeft.

Dan is hij m.i. meer met zichzelf bezig dan met de zaak, want die constructie doe je alleen om er wat aan te verdienen lijkt me.
Het kan natuurlijk ook heel goed zo zijn dat hij prive de middelen om de boot te kopen heeft en de bv niet. Dat er wat prive aan de strijkstok blijft hangen zou natuurlijk kunnen maar hij tekent ook in prive mee, dus dat is niet echt een probleem toch….
pi_152258467
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2015 11:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk ook heel goed zo zijn dat hij prive de middelen om de boot te kopen heeft en de bv niet. Dat er wat prive aan de strijkstok blijft hangen zou natuurlijk kunnen maar hij tekent ook in prive mee, dus dat is niet echt een probleem toch….
Er mag best wat aan de strijkstok blijven hangen, dat is normaal.

Gang van zaken vind ik een beetje in het grijze gebied, dat komt ook door het expliciet weglaten van de aankoopsom.
pi_152258685
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Gang van zaken vind ik een beetje in het grijze gebied, dat komt ook door het expliciet weglaten van de aankoopsom.
Ze hadden ook de hele prive aankoop uit het verhaal kunnen laten, daar had ik overigens wel moeite mee gehad. Het is gewoon jammer dat er geen toelichting op is gegeven.
pi_152258712
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ze hadden ook de hele prive aankoop uit het verhaal kunnen laten, daar had ik overigens wel moeite mee gehad. Het is gewoon jammer dat er geen toelichting op is gegeven.
Dan had het bij mij minder vragen opgeleverd (al had ik hem dan nog niet gedaan want 5BB)
  maandag 4 mei 2015 @ 12:17:55 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152258887
Ik zit even een paar van mijn 5s projecten te bekijken, waaronder Monkey Town Helmond. Lijkt geweldig goed te lopen. Veel tevreden bezoekers! Actief facebook account met lovende reacties. Ziet er prima uit dus. Dat vind ik dan toch leuk om te zien!

Ook het Fit20 concept lijkt het goed te doen, al kan ik er weinig onafhankelijke informatie over vinden. Maar het feit dat ze blijven groeien en dat er (zo ver ik kan vinden) nog geen faillissementen zijn is natuurlijk een goed teken.
pi_152258962
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:17 schreef leolinedance het volgende:
Ik zit even een paar van mijn 5s projecten te bekijken, waaronder Monkey Town Helmond. Lijkt geweldig goed te lopen. Veel tevreden bezoekers! Actief facebook account met lovende reacties. Ziet er prima uit dus. Dat vind ik dan toch leuk om te zien!

Ook het Fit20 concept lijkt het goed te doen, al kan ik er weinig onafhankelijke informatie over vinden. Maar het feit dat ze blijven groeien en dat er (zo ver ik kan vinden) nog geen faillissementen zijn is natuurlijk een goed teken.
Ik wou idd zelf ook even mijn projecten even napluizen om te zien of er al iets leeft. Maar helaas (op Brownies&Downies na) geen tijd voor gehad.

Misschien wel leuk voor de op als we project + de "echte site" mee te nemen. Voor het overzicht.
pi_152260201
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 23:44 schreef InVestEerder het volgende:

[..]Maar bedrijven als Multi Care Systems en IIC werden een jaar geleden nog als behoorlijk kredietwaardig gewaardeerd en (b)lijken nu niet meer zo stabiel.
Waar blijkt dat uit, dat IIC niet meer zo stabiel lijkt of blijkt? Zou je dat kunnen toelichten?
Pecunia non olet
pi_152260395
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik zit er ook wat mee in mijn maag. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij probeert een stuk onbelaste waardevermeerdering op te bouwen. Dat lijkt me een leuke casus voor de Belastinginspecteur. Hopelijk voor de DGA lezen die niet mee. Het riekt i.i.g. erg naar creatief omgaan met belastingwetgeving. En wij crowdfunders mogen de taxatiewaarde (wie voert die uit?) financieren. De balans van baten en risico's lijkt hier heel erg in het voordeel van de DGA uit te vallen. De man komt mij te gehaaid over om dit nog als een leuke investeringskans te zien.
Pecunia non olet
pi_152261017
rommeltje bij de GvE uitbetalingen vandaag
pi_152261047
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:35 schreef bleyenburg het volgende:
rommeltje bij de GvE uitbetalingen vandaag
Klopt.
Alle betaling m.b.t. april zijn wel weer netjes binnen gekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 04-05-2015 16:10:32 ]
pi_152261082
hier zelfs een paar dubbel :)
pi_152261225
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:37 schreef bleyenburg het volgende:
hier zelfs een paar dubbel :)
Bij mij ook, ik heb ze al gebeld en ze zijn het aan het uitzoeken.
pi_152261239
Ik vind het serieus vervelend voor GvE.
Storneren kunnen ze niet m.i.
Als er echt veel dubbele betalingen uit zijn gegaan wordt dat een hell of a job om alles weer terug te krijgen.
Uiteraard kunnen ze verrekenen met betalingen in de toekomst, maar het lijkt me een organisatorische nachtmerrie
pi_152261327
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:41 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vind het serieus vervelend voor GvE.
Storneren kunnen ze niet m.i.
Als er echt veel dubbele betalingen uit zijn gegaan wordt dat een hell of a job om alles weer terug te krijgen.
Uiteraard kunnen ze verrekenen met betalingen in de toekomst, maar het lijkt me een organisatorische nachtmerrie
Ja, hier zijn ze echt niet blij mee, maar ja, uiteindelijk zal het wel weer goed komen maar hier gaat heel veel tijd in zetten. Het is een hele batch die dubben gegaan is en ze hebben nog geen idee waar het mis is gegaan.
  maandag 4 mei 2015 @ 13:46:30 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152261413
Ik heb er inderdaad ook een paar dubbele bij zitten.
pi_152261417
dubbel geklikt :)
pi_152261479
ik 2 dubbele en een niet bij het rijtje wat op 4-5 gemeld staat
pi_152261565
Hier geen een, gelukkig is het voor GVE vast makkelijk op te lossen, tenzij het een laatste betaling geweest is. Maar het is wel een administratieve rompslomp om dat weer voor elkaar te krijgen.
pi_152261739
dit is echt niet makkelijk op te lossen hoor
pi_152261869
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:56 schreef bleyenburg het volgende:
dit is echt niet makkelijk op te lossen hoor
Mailtje met excuus, waarbij je zegt dat de volgende termijn met deze uitbetaling verrekend wordt.

En achter de schermen het eea tegen elkaar weg boeken. Ik ken hun financiėle systeem niet, maar dit moet gewoon kunnen.
pi_152261964
en ff rente inkomsten over een slordige miljoen mislopen? betalingskenmerken die niet kloppen?
pi_152262111
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:04 schreef bleyenburg het volgende:
en ff rente inkomsten over een slordige miljoen mislopen? betalingskenmerken die niet kloppen?
een slordige miljoen teveel betaald? Je hebt het over 2 projecten.... Dat lijkt me max 25k.

En daarnaast die 0.35% over een maand? Dat zal een heel stuk minder zijn dan alle retourbetalingen die verwerkt moeten worden + de tijd dat ze achter het geld aan moeten zitten.

Betalingskenmerken lijken mij niet van dermate belang.
  maandag 4 mei 2015 @ 14:11:15 #267
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_152262171
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 13:11 schreef obligataire het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit, dat IIC niet meer zo stabiel lijkt of blijkt? Zou je dat kunnen toelichten?
Heer Bernd Schneider zit met zijn bedrijf in de klem door torenhoge rentelasten als gevolg van een renteswap. Hij heeft deze ooit afgesloten op advies van de bank om probleem van toekomstige rentestijging op te kunnen vangen. Als rente daalt komen er andere vervelende dingen om de hoek kijken waarover hij, en vele andere mkb'ers, nooit is geļnformeerd. Eind januari of zo is dat op dit platform uitgebreid besproken. Hier vast 1 link, maar als je googelt vind je vanzelf meer.
http://economie.eenvandaa(...)n_amro_om_renteswaps
pi_152262311
2 projecten bij mij....
maar op een hele batch zijn dat er m.i. echt wel wat meer hoor.
  maandag 4 mei 2015 @ 14:16:02 #269
132191 -jos-
Money=Power
pi_152262316
Ik heb geen dubbele betalingen ontvangen gelukkig.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_152262531
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:15 schreef bleyenburg het volgende:
2 projecten bij mij....
maar op een hele batch zijn dat er m.i. echt wel wat meer hoor.
Dat is maar de vraag, van de 8 die naar mij zijn overgemaakt van het weekend geen enkele dubbel.

Om een miljoen dubbel betaald te hebben zouden ze een aflossing met een totale projectwaarde tussen de 50 (60maanden) en 32 miljoen (36maanden) gedaan moeten hebben. Ik durf wel met zekerheid te zeggen GVE niet zoveel heeft uitbetaald het afgelopen weekend.
pi_152262877
quote:
99s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag, van de 8 die naar mij zijn overgemaakt van het weekend geen enkele dubbel.

Om een miljoen dubbel betaald te hebben zouden ze een aflossing met een totale projectwaarde tussen de 50 (60maanden) en 32 miljoen (36maanden) gedaan moeten hebben. Ik durf wel met zekerheid te zeggen GVE niet zoveel heeft uitbetaald het afgelopen weekend.
Hier ook dubbele betalingen :-), ben benieuwd hoe ze dit oplossen
pi_152262919
een miljoen is idd wat aan de hoge kant :)
pi_152262930
Maar goed....'t blijft vervelend en kost tijd.
pi_152262948
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:38 schreef bleyenburg het volgende:
Maar goed....'t blijft vervelend en kost tijd.
Daar zijn we het over eens ;)
  maandag 4 mei 2015 @ 15:32:19 #275
132191 -jos-
Money=Power
pi_152264850
Ik zie nu pas dat DiMarco nu 9% rente aanbied... hmmm, misschien toch wel interessant zo...
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_152264937
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:32 schreef -jos- het volgende:
Ik zie nu pas dat DiMarco nu 9% rente aanbied... hmmm, misschien toch wel interessant zo...
Al die projecten zullen van het ingelegde geld de rente betalen. Dit gaat een jaar of 2 goed.. Daarna is het geld op. Beetje sigaar uit eigen doos lijkt mij.
pi_152265114
Het lijkt er op dat Geenen schoenen (KoM) wat moeite heeft met enkele vragen beantwoorden ;)
pi_152265144
Dimarco naar 9% is nog 5% te weinig ;)
Wat een drama zeg....
  maandag 4 mei 2015 @ 16:11:26 #279
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_152266344
Bericht van GVE gehad over Talamini. Inhoudelijk brengt het niets nieuws en een dergelijk bericht hadden ze gelijk moeten versturen toen ze de deurwaarder inschakelden, vind ik.
Verder ook nog een bericht over Incentive van Wingman. Wel grappig.

Project van Luehof (KOM) is nog steeds niet losgekomen. Anderhalve week geleden heb ik vraag gesteld aan Pim v.d. Velde. Hij antwoordde dat de conceptversie van de lening wat lang had gelegen bij ondernemer en dat juist die dag de definitieve versie was opgestuurd. Verwacht werd toen dat met een paar dagen de overeenkomst ge-upload zou worden naar accounts van ondernemer. Inmiddels al een week verder en nog niets.
pi_152266395
quote:
Ja, nu meestal 500,-. In het begin was het lager.
pi_152266600
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 14:11 schreef InVestEerder het volgende:

[..]

Heer Bernd Schneider zit met zijn bedrijf in de klem door torenhoge rentelasten als gevolg van een renteswap. Hij heeft deze ooit afgesloten op advies van de bank om probleem van toekomstige rentestijging op te kunnen vangen. Als rente daalt komen er andere vervelende dingen om de hoek kijken waarover hij, en vele andere mkb'ers, nooit is geļnformeerd. Eind januari of zo is dat op dit platform uitgebreid besproken. Hier vast 1 link, maar als je googelt vind je vanzelf meer.
http://economie.eenvandaa(...)n_amro_om_renteswaps
Bedankt voor de uitleg. Die problematiek is me - in zijn algemeenheid - enigszins bekend. Zie ook Vestia. Hopelijk heeft het voor IIC geen al te grote gevolgen, alleen al omdat wij er in zitten :)
Zo'n swap leidt inderdaad tot extra rentelasten maar het contract loopt vanzelf een keer af op einddatum, zolang je tussentijds niet hoeft te liquideren is er eigenlijk niet eens zo heel veel aan de hand.....?
Pecunia non olet
pi_152266864
Die doorlooptijd van Luehof ga ik nu ook hinderlijk vinden.
ik ook vorige week geļnformeerd en dito antwoord
pi_152267107
Bij KOM moet je betalen bij 90%. Maart ondanks dat lopen die projcten niks sneller dan bij GVE. Da's tenminste mijn praktijk ervaring. Je zou zeggen doordat ze het geld sneller hebben moet dit ook sneller rond kunnen zijn.
  maandag 4 mei 2015 @ 16:40:56 #284
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_152267374
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:25 schreef bleyenburg het volgende:
Die doorlooptijd van Luehof ga ik nu ook hinderlijk vinden.
ik ook vorige week geļnformeerd en dito antwoord
Ik heb er maar 300 euro in zitten maar nadat ik hier begreep was de heer Luehof zeer snel met het regelen van de incentives. Ik heb daarom de indruk dat de vertraging niet aan hem ligt, hij wilde eigenlijk per 1 juni weer open.
  maandag 4 mei 2015 @ 16:46:06 #285
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_152267532
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg. Die problematiek is me - in zijn algemeenheid - enigszins bekend. Zie ook Vestia. Hopelijk heeft het voor IIC geen al te grote gevolgen, alleen al omdat wij er in zitten :)
Zo'n swap leidt inderdaad tot extra rentelasten maar het contract loopt vanzelf een keer af op einddatum, zolang je tussentijds niet hoeft te liquideren is er eigenlijk niet eens zo heel veel aan de hand.....?
Heb je het filmpje in de link van begin tot eind bekeken? Heer Schneider is tot tranen toe geroerd en vraagt zich hardop af of hij het bedrijf wel zal kunnen continueren. In plaats van 4,75 moet hij nu 7,5% rente betalen. Hoe deze specifieke swap precies in elkaar zit is mij niet helemaal duidelijk. Enfin, we hopen er maar het beste van. Geen reden tot paniek.
pi_152267612
Inzake KoM/Luehof:

Misschien komen de projecten soms zó snel rond, dat het geld al veel eerder beschikbaar komt dan nodig. :)
Pecunia non olet
pi_152267820
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 16:32 schreef crowd_funder het volgende:
Bij KOM moet je betalen bij 90%. Maart ondanks dat lopen die projcten niks sneller dan bij GVE. Da's tenminste mijn praktijk ervaring. Je zou zeggen doordat ze het geld sneller hebben moet dit ook sneller rond kunnen zijn.
Wat ik hier al vaker heb aangegeven is dat KoM de stukken zoals de overeenkomst van geldlening pas gaat opmaken nadat alles voor 100% vol is en dus hebben ze dan het geld voor het overgrote deel ook al binnen. GvE gaat eerst de contracten opmaken en die krijg je ook meegestuurd met het betaalverzoek. Dit heeft twee voordelen. De belangrijkste is dat wij de contracten voordat je betaald kunnen controleren en het tweede voordeel is dat ja dan pas gaat betalen en het geld tot die tijd nog gewoon op je eigen rekening hebt staan. Daarna krijg je bij zowel KoM als GvE nog te maken met de wachten dat iedereen ook echt heeft betaald. Bij GvE krijg je vervolgens netjes een berichtje als het project loopt. Bij KoM moet je zelf steeds kijken op de site hoe ver ze zijn en natuurlijk de fee nog eens apart gaan betalen, ook al zo onzinnig.
De onderbouwing en het cijfermateriaal van nieuwe projecten is bij KoM beter maar het stukje daarna is wat mij betreft bij GvE beter geregeld.
pi_152273017
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 15:32 schreef -jos- het volgende:
DiMarco heeft de inschrijfperiode volgens mij ook langer gemaakt. Er staan nu nog 71 dagen om in te schrijven, die Noizezz maar 55. Dus daar klopt ook iets niet.
pi_152273931
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:51 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

DiMarco heeft de inschrijfperiode volgens mij ook langer gemaakt. Er staan nu nog 71 dagen om in te schrijven, die Noizezz maar 55. Dus daar klopt ook iets niet.
GvE heeft aangegeven dat ze de openstellingperiode zouden verlagen van 120 naar 90 en daarna naar 60 dagen, dus het klopt wel.
pi_152279365
Fishpoint is een opvallende sprint aan het maken op Symbid, vandaag meerdere investeerders ingestapt en in inmiddels 61% gefinancieerd. Leuk! Lijkt toch dat iedereen een beetje op elkaar heeft zitten wachten en nu is de sneeuwbal aan het rollen gegaan....
pi_152281505
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:59 schreef Rottie99 het volgende:
Fishpoint is een opvallende sprint aan het maken op Symbid, vandaag meerdere investeerders ingestapt en in inmiddels 61% gefinancieerd. Leuk! Lijkt toch dat iedereen een beetje op elkaar heeft zitten wachten en nu is de sneeuwbal aan het rollen gegaan....
Best wel grote investeringen ook, gemiddeld bijna 2k per persoon. De meeste projecten zitten tus de 600 en 1000 euro gemiddeld. Heb overigens nog steeds mijn twijfels, leuk concept maar ik zie het niet als ideaal dat zij er de leiding over heeft.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:57:10 #292
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152289611
Project Sjenkels van KoM loopt ook nog niet. En bij GvE staan er ook nog 2 betaalde projecten al langer dan een week na betaling nog open.

Waarom duurt dat allemaal zo lang vraag ik mij af?
pi_152289998
Luehof ook nog niet live.

:(
pi_152290021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:57 schreef leolinedance het volgende:
Project Sjenkels van KoM loopt ook nog niet. En bij GvE staan er ook nog 2 betaalde projecten al langer dan een week na betaling nog open.

Waarom duurt dat allemaal zo lang vraag ik mij af?
Er hoeft er maar een niet op tijd te betalen en de overige zijn er de dupe van.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 10:15:30 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_152290081
2e project bij KoM zojuist overgemaakt.
57 lopend bij GvE en 1 uitbetaalde bij GvE.

Gaat weer harder dan verwacht.
pi_152290606
Ik nu 36 bij GvE en 6 bij KoM.
GvE aan m'n max. bij KoM kan ik nog effies vooruit.
Eentje uitbetaald (Pruimenpot)
pi_152291172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:35 schreef bleyenburg het volgende:
Ik nu 36 bij GvE en 6 bij KoM.
GvE aan m'n max. bij KoM kan ik nog effies vooruit.
Eentje uitbetaald (Pruimenpot)
gve max heb je aardig wat geld al ingestokken als je al op die 40.000 euro zit
  dinsdag 5 mei 2015 @ 11:24:28 #298
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_152291762
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 10:12 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Er hoeft er maar een niet op tijd te betalen en de overige zijn er de dupe van.
Heb er al eerder voor gepleit dat het uiteindelijke betalen een bedrijfsrisico van de tussenpartij zou moeten zijn. Eventueel te ondervangen met automatische incasso's. Dan kan een lening vrijwel direct verstrekt worden als de toezeggingen gedaan zijn.
pi_152292317
bij Luehof moet er echt iets anders aan de hand zijn. Nu zo ongeveer 3 weken.
pi_152292642
Bij mij duurde het voor de laatste 2 leningen bijna een maand nadat ik had betaald. Beide kreeg ik na lange tijd weer een nieuwe schuldbekentenis met dan 100 euro minder.

Vervelend maar volgens mij niets om je druk over te maken.
pi_152292694
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')