Ik ook. Volgens het betaalschema wel overgemaakt (gisteren), maar dus niet ontvangen. Wat wel raar is, want van ING naar ING zou het er dezelfde dag op hebben moeten staan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:20 schreef CaLeX het volgende:
Van 3 projecten zijn de aflossingen van april nog niet binnen.
Hopelijk volgen die vandaag
Uberhaupt raar van ING, heb ze gister aan de lijn voor een zakelijke 'overstand' maar ze zeiden niets over een bankluwe dag vandaagquote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ook. Volgens het betaalschema wel overgemaakt (gisteren), maar dus niet ontvangen. Wat wel raar is, want van ING naar ING zou het er dezelfde dag op hebben moeten staan.
Ik mis ook wel de cijfers over 2013 en 2014. Leuk om de prognoses voor 2015 t/m 2017 te plaatsen, maar zet daar dan ook even die cijfers van de afgelopen twee jaar neer, zodat we ook kunnen zien of die prognoses een beetje realistisch zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:05 schreef bleyenburg het volgende:
Ik sla de Griek over.
Wel lekker helder verhaal.
Alleen erg veel aannames
ach, horeca en 5b: daar ga ik mijn hoofd niet meer over breken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik mis ook wel de cijfers over 2013 en 2014. Leuk om de prognoses voor 2015 t/m 2017 te plaatsen, maar zet daar dan ook even die cijfers van de afgelopen twee jaar neer, zodat we ook kunnen zien of die prognoses een beetje realistisch zijn.
Noem mij ouderwets maar in een Grieks restaurant verwacht je toch minimaal een Griek in de keukenquote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:00 schreef Justme7005 het volgende:
Nieuwe op gve https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=10522
Koken we ons eten tegenwoordig zelf niet meer ?
Je merkt terecht op dat er over 15k en 40k aan eigen vermogen wordt gesproken. Het is niet de eerste keer dat er een fout staat in het cijfermateriaal bij KoM. Persoonlijk vind ik het wel weer goed dat je vragen kunt stellen over het project en hier in de regel adeauaat op wordt gereageerd.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:38 schreef Camogli het volgende:
Mag ik beginnen te zeuren over KoM? Wat een kulreactie op de vragen over dat schip.
Er wordt gesteld door 'anonieme investeerders' dat de jaarlijkse aflossing niet klopt, dat de solvabiliteit niet goed is berekend en dat het EV van de gestelde 40k niet klopt met de eigen inbreng van 15k.
En wat is de complete reactie van KoM hierop: "Guss Admiraal neemt minimaal privé op en voegt vanuit zijn operationele resultaat zoveel mogelijk toe aan het eigen vermogen". Inclusief typefout want de man heet Guus.
Tsjongejonge.
Ik heb er nog 5 van april die niet binnen zijn. Maar eigenlijk heb ik er iedere maand wel een paar die dan in de eerste dagen van de nieuwe maand binnen komen. Het verwerken bij GvE kost ook al snel 1 a 2 dagen en als mensen dan op het laatste moment pas het geld overmaken heb je dat natuurlijk snel.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 13:05 schreef bleyenburg het volgende:
Ik mis trouwens ook een betaling uit april (GvE)
Krijg je dan te zien wanneer je uitbetaald word?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:40 schreef leolinedance het volgende:
Bij 'laatste betaling' in het schema van GvE heb ik betalingen staan van 2-5-2015.
Das toch knap
Ja. Gebeurt wel vaker in het weekend. Worden de betalingen t/m zondag geplaatst in "mijn betaalschema", knop "lopend". Idd, de betalingen voor 2 mei zijn nu ook geplaatst. O.a. de slotbetaling van de Pruimenpot. Kwam elke maand keurig op tijd binnen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:42 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Krijg je dan te zien wanneer je uitbetaald word?
Bedankt, dit wist ik nog niet. Maar ik kan helaas nog niet zien wanneer ik mijn eerste betaling krijg omdat ik net begonnen ben.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:49 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ja. Gebeurt wel vaker in het weekend. Worden de betalingen t/m zondag geplaatst in "mijn betaalschema", knop "lopend". Idd, de betalingen voor 2 mei zijn nu ook geplaatst. O.a. de slotbetaling van de Pruimenpot. Kwam elke maand keurig op tijd binnen.
Ja hoor, kijk maar op 39, pagina 2:quote:
Ik ben geneigd te zeggen: geweldig, juist omdat het geen cup E is.quote:Op vrijdag 17 april 2015 19:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ik vind mijn borsten wel geweldig maar ze zijn helaas niet zo groot dat ik een cup E bikini nodig heb.... en ik heb ook geen budget meer.
Geen grote tieten en geen geld om te investeren
Vraag een krediet aan voor borstvergroting, twee vliegen in één klapquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:26 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Ja hoor, kijk maar op 39, pagina 2:
[..]
Ik ben geneigd te zeggen: geweldig, juist omdat het geen cup E is.
Ik heb net een nieuwe bh gekocht en daar passen geen E-cup tieten inquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vraag een krediet aan voor borstvergroting, twee vliegen in één klap
Het is wat meidquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:35 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Ik heb net een nieuwe bh gekocht en daar passen geen E-cup tieten in
Nee, heb ik laten lopen. Ik doe sowieso (bijna) niet in horeca en heb deze maand alweer veel te veel geďnvesteerd eigenlijk. Moet ook nog een KoM project betalen dus effe rustig aan.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:37 schreef bleyenburg het volgende:
@Leo: omzetcijfers 2013 en 2014 van de Griek nog gezien?
Incentive voor de borstvergroting.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:44 schreef bleyenburg het volgende:
Ik doe borstvergroting door handoplegging.
Niet goed, geld terug
quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:44 schreef bleyenburg het volgende:
Ik doe borstvergroting door handoplegging.
Niet goed, geld terug
Hahaquote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:42 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Incentive voor de borstvergroting.
500,- voor en na foto's van de borsten.
1000,- voor en na de operatie voelen wat het verschil is en motorboating.
Ze hebben maar een heel klein pensioentje nodig als ze teruggaan naar Griekenland t.z.t. De drachme staat vast heel laag tegen die tijd.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:45 schreef leolinedance het volgende:
Toch effe die Griek snel doorgelezen.
Personeelskosten ¤ 40.000,- per jaar?
En daarvan moeten de 2 eigenaren en overig personeel zoals bezorgers betaald worden? Dat kan natuurlijk nooit. Met alleen salaris ben je er niet hč, denk ook aan pensioenkosten, verzekeringen etc..
Mooi rentepercentage ook? Dan doe ik mee!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 15:42 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
Incentive voor de borstvergroting.
500,- voor en na foto's van de borsten.
1000,- voor en na de operatie voelen wat het verschil is en motorboating.
GvE heeft mij telefonisch medegedeeld dat de cijfers in de pitch wel degelijk worden gecontroleerd. Ook wanneer de verstrekte informatie te summier is zou er door GvE actie ondernomen worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:21 schreef bleyenburg het volgende:
GvE doet kritiek op een pitch standaard af met: "de ondernemer schrijft de pitch".
dat is mooi maar deze valt wel heel erg op en GvE heeft lijkt me toch belang bij een goed niveau pitches. En als het zo is dat er te weinig liquiditeit is om de btw tijdelijk te betalen is het ookquote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:21 schreef bleyenburg het volgende:
GvE doet kritiek op een pitch standaard af met: "de ondernemer schrijft de pitch".
Waarom zouden de ratings niet kloppen?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:27 schreef komrad het volgende:
[..]
dat is mooi maar deze valt wel heel erg op en GvE heeft lijkt me toch belang bij een goed niveau pitches. En als het zo is dat er te weinig liquiditeit is om de btw tijdelijk te betalen is het ook
Maar hij komt wel vol dus strijken ze de fee op.....maar of de ratings kloppen??
dat bedoelde ik : als de pitch klopt en het zo is dat ze de btw uit noodzaak mee moeten financieren dan vrees ik een beetje voor liquiditeitsproblemen van de onderneming de komende periode. En dat lijkt mij erg risicovol. Maar heb het maar vluchtig gelezen omdat ik de Griek toch oversla.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:29 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Waarom zouden de ratings niet kloppen?
Dan klopt het vast wel, het is namelijk een 5......quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:34 schreef komrad het volgende:
[..]
dat bedoelde ik : als de pitch klopt en het zo is dat ze de btw uit noodzaak mee moeten financieren dan vrees ik een beetje voor liquiditeitsproblemen van de onderneming de komende periode. En dat lijkt mij erg risicovol. Maar heb het maar vluchtig gelezen omdat ik de Griek toch oversla.
true, al ervaar ik dit meer als een risico 10quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dan klopt het vast wel, het is namelijk een 5......
Hoe is Collin als platform trouwens?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:26 schreef Justme7005 het volgende:
Nieuwe van Collin https://www.collincrowdfund.nl/
Mocht je er wat mee willen, ze zitten daar vaak heel snel vol
Ja, maar intussen tekent er dan nog altijd één voor de hoofdelijke aansprakelijkheid? Nee, ik heb me teruggetrokken en daar blijf ik maar bij.quote:De bestuurlijke aanpassing (verderop staat dat 2 van de 3 ondernemers een WW-uitkering kregen, crowd-fundi) is omwille van de noodzakelijke kostenbesparing van tijdelijke aard en wordt direct na effectuering van de geldlening aangepast naar de oude situatie.
Ach ja, consultants hebben meer verstand van cijfers dan van letters.quote:Dat de getoetste Graydon rating is verslechterd verbaasd de ondernemers.
Nog een stukje uit de Telegraaf van gisteren.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:27 schreef crowd-fundi het volgende:
Weer een bericht van het vuurwerkproject. Kennelijk hebben heel wat mensen afgezien van verdere deelname. Je kunt je beslissing nog tot 5 mei herzien.
[..]
Ja, maar intussen tekent er dan nog altijd één voor de hoofdelijke aansprakelijkheid? Nee, ik heb me teruggetrokken en daar blijf ik maar bij.
[..]
Ach ja, consultants hebben meer verstand van cijfers dan van letters.
Ik denk dat de GVE-vuurwerkjongens dat best jammer zouden vinden. Aan de andere kant: ze doen ook aan vuurwerkshows. Als er meer gemeenten met een vuurwerkverbod voor particulieren komen, maar wel een grote gezamenlijke show geven, is er nog wel een centje te verdienen voor de Nederlandse Draken.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog een stukje uit de Telegraaf van gisteren.
do 30 apr 2015, 05:30 | 651 reacties
Brandweer wil vuurwerkverbod
door Jorn Jonker
Den Haag -
De brandweer en politie pleiten voor een vuurwerkverbod. De handhavende organisaties mengen zich vandaag in het parlement in de knallende discussie over vuurwerk en betogen dat er nu veel te gevaarlijke situaties ontstaan rond oud en nieuw.
Ze zullen hun waarschuwing vandaag in een hoorzitting in de Tweede Kamer naar voren brengen. De spuitgasten gaan het verst in hun betoog. Samen met enkele burgemeesters pleit Brandweer Nederland voor „een algeheel afsteekverbod voor particulieren”.
De politie wil alleen een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, omdat die de meeste overlast, schade en letsel veroorzaken.
Ik schrok wel weer heel even toen ik het mailtje zagquote:Op vrijdag 1 mei 2015 12:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Een van de projecten waar ik in zit "Hillblock" wil graag stemmen krijgen. Kan geen kwaad en kleine moeite. Willen jullie ook even stemmen?
http://www.sprout.nl/lijsten/dutch-crowdfunding-awards
Ik schrok ook even. Gelukkig las ik in de eerste zin al "Wij wensen u veel plezier met het lezen van dit bericht".Zou wel zeer cru zijn als in de rest v/d tekst toch bleek dat het om een default zou gaanquote:Op vrijdag 1 mei 2015 19:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik schrok wel weer heel even toen ik het mailtje zag![]()
Ik heb Hillblock 2 keer zelfs en het is ook wel mn mooiste project wat mij betreft.
Welkom!quote:Op vrijdag 1 mei 2015 16:15 schreef snoopy40 het volgende:
Hoi, volg deze topic sinds enige tijd met veel interesse. Ben zelf sinds eind 2013 actief op gve en heb daar ongeveer 20 projecten lopen en sinds april 2015 actief op kom en heb daar al ongeveer 10 projecten lopen. Heb ergens tijdens de koop van gve door buddy gelezen in de overname documenten dat gve een bedrag gereserveerd had voor wanbetalingen (250k als ik me niet vergis) maar dat buddy deze reservering wilde stoppen. Bericht was december 2014 en klopt wel met jullie bevindingen.
ik heb in het schema 1 betaling van 2-5 en 1 betaling van 3-5 staanquote:Op vrijdag 1 mei 2015 14:40 schreef leolinedance het volgende:
Bij 'laatste betaling' in het schema van GvE heb ik betalingen staan van 2-5-2015.
Das toch knap
pfff, ik dacht even dat het stopte na die week van 4/5 defaults. Balen voor jou en de anderen.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:40 schreef Brabbel99 het volgende:
Alweer een project van gve aan de incasso : 2792 Ecotraject.........
Ook weer een risicoklasse 5......
Had Remco toch een vooruitziende blik:WGR / Banken met "hoge" rente-topic #47quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:40 schreef Brabbel99 het volgende:
Alweer een project van gve aan de incasso : 2792 Ecotraject.........
Ook weer een risicoklasse 5......
60 maanden en 8,5% rente......quote:Op vrijdag 1 mei 2015 20:49 schreef Camogli het volgende:
[..]
pfff, ik dacht even dat het stopte na die week van 4/5 defaults. Balen voor jou en de anderen.
Wat was de looptijd en de rente?
hmmm: twee jaar goed gegaan...quote:
Als er betalingsproblemen zijn, hoe groot is de kans dat je het geld nog terug krijgt? Of is het dan gewoon weg?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:15 schreef Camogli het volgende:
[..]
hmmm: twee jaar goed gegaan...
Ik heb nu een lijstje van 12 projecten met problemen, waarvan eentje een 3 kreeg, 2 een 4 en de overige 9 een klasse 5 hadden.
Ging dat over een boek?quote:Op vrijdag 1 mei 2015 22:22 schreef Rottie99 het volgende:
Heeft iemand al iets gehoord over de Incentive van Rock & Royal project, welke al een maand of vier loopt bij GVE? Ik nog niets....
Hij had zeker gelijk maar ik denk dat als je het nu of in de toekomst gaat terugkijken als een project in de problemen zit er altijd wel mensen zijn die gelijk hadden.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 21:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Had Remco toch een vooruitziende blik:WGR / Banken met "hoge" rente-topic #47
Al hoef je daar geen raketgeleerde voor te zijn...
Een vuurwerkverbod zal niet zo snel komen. Het vuurwerkbesluit kan wel aangepast worden. In 2017 zal dit sowieso gebeuren.quote:Op vrijdag 1 mei 2015 17:36 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Nog een stukje uit de Telegraaf van gisteren.
do 30 apr 2015, 05:30 | 651 reacties
Brandweer wil vuurwerkverbod
door Jorn Jonker
Den Haag -
De brandweer en politie pleiten voor een vuurwerkverbod. De handhavende organisaties mengen zich vandaag in het parlement in de knallende discussie over vuurwerk en betogen dat er nu veel te gevaarlijke situaties ontstaan rond oud en nieuw.
Ze zullen hun waarschuwing vandaag in een hoorzitting in de Tweede Kamer naar voren brengen. De spuitgasten gaan het verst in hun betoog. Samen met enkele burgemeesters pleit Brandweer Nederland voor „een algeheel afsteekverbod voor particulieren”.
De politie wil alleen een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen, omdat die de meeste overlast, schade en letsel veroorzaken.
De voorwaarden waartegen is afgesloten is gewijzigd dus je kunt er gewoon vanaf. Misschien stellen ze het project wel opnieuw open om het restant op te halen maar ze zouden er wijs aan doen als ze hem zouden skippen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 00:07 schreef Qunix het volgende:
Ik heb toch wel onbeantwoorde vragen. Als nou veel mensen (wat ik vermoed) terugtrekken. Hoe kan het project dan toch nog doorgaan? En wat gebeurt er als men zich terugtrekt, is er dan een boete? Het project kan toch nooit tot stand komen als ze 50k mislopen!?
Daar is een of twee weken terug over geschreven hier. Ik dacht door Bleyenburg en dat hij het boek, na vragen, ontvangen had.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 07:24 schreef Rottie99 het volgende:
[..]
Een set leuke gekleurde armbandjes en inderdaad een boek...
Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo'n liefhebber van Zencap, mede door de lage rentepercentages. Toch begin ik te vrezen dat de hoge rentepercentages van GVE straks een luchtbel blijken te zijn. Als je investeert in een categorie 5 of 5s, dan weet je dat je speculatief bezig bent. Maar bedrijven als Multi Care Systems en IIC werden een jaar geleden nog als behoorlijk kredietwaardig gewaardeerd en (b)lijken nu niet meer zo stabiel. En dan zijn we dus pas een jaar onderweg. Als een lening een looptijd heeft van 5 jaar kan er tussentijds dus nog wel héél veel mis gaan. Een paar defaults in de eerste jaren van projecten geeft straks netto rendementen die wel eens zwaar kunnen tegenvallen. En voor mijn gevoel kies ik nog redelijk veilige projecten uit. Als ik zie wat er allemaal voor baggerprojecten voorbijkomen, dan vrees ik toch het ergste.quote:Op zondag 3 mei 2015 12:24 schreef obligataire het volgende:
Omi's Apfelstrudel https://www.zencap.nl/en/loan-request/detail/475
doet nog niet veel. Mooi project met hele goede financiële ratio's, maar de lage rente van 6,26% in combinatie met de hoge kosten van Zencap, werkt nogal tegen?
Ja, leuk! En nog een goed doel ook.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:57 schreef athlonkmf het volgende:
Om toch maar de topic wat positiever te sturen: het project waar ik in geďnteresseerd had is zo te zien gestart en heeft veel enthousiaste klanten
https://www.facebook.com/browniesendowniesdenhaag
Al twee aflossingen binnen https://www.kapitaalopmaat.nl//Brownies-en-DownieS-Den-Haag
Dat kan wel eens heel goed kloppen. Maar dat is natuurlijk ook het risico van het investeerdersvak. Ik heb er ook wel wat 5'jes tussen zitten en realiseer me dat bij die hogere rente, ook een hoger risico loopt. In het ergste geval zie je maar 50% van je investering ofzo terug. Dat is dan dikke pech hebben. Want wat je zegt: in vijf jaar kan er veel misgaan. Daarom hou ik de laatste tijd m'n ogen ook open voor de wat korter durende projecten.quote:Op zondag 3 mei 2015 23:44 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo'n liefhebber van Zencap, mede door de lage rentepercentages. Toch begin ik te vrezen dat de hoge rentepercentages van GVE straks een luchtbel blijken te zijn. Als je investeert in een categorie 5 of 5s, dan weet je dat je speculatief bezig bent. Maar bedrijven als Multi Care Systems en IIC werden een jaar geleden nog als behoorlijk kredietwaardig gewaardeerd en (b)lijken nu niet meer zo stabiel. En dan zijn we dus pas een jaar onderweg. Als een lening een looptijd heeft van 5 jaar kan er tussentijds dus nog wel héél veel mis gaan. Een paar defaults in de eerste jaren van projecten geeft straks netto rendementen die wel eens zwaar kunnen tegenvallen. En voor mijn gevoel kies ik nog redelijk veilige projecten uit. Als ik zie wat er allemaal voor baggerprojecten voorbijkomen, dan vrees ik toch het ergste.
¤100,- bij mij is het meer een hobby.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
Wat is het gemiddelde bedrag wat jullie inleggen? ¤500?
300-400quote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
Ik altijd tussen 100 en 500. De 500's zitten met name in wat pareltjes uit de begintijden (1-ratings icm goede rente). Laatste maanden veel meer 100 per projectquote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
123,50 gemiddeldquote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
Als het ruim voldoende is verwacht ik geen 5 rating, toch?quote:De toename van de werkzaamheden en de cashflow uit de huidige vloot zijn ruim voldoende om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen.
Dat is nogal wat, een maandelijkse aflossing van ruim 31k. En daar komt met dit project dus nog een 6,5k bovenop. Ruim 38k maandelijks aan totale aflossing/rentelasten.quote:Voor 2015 wordt een cashflow verwacht van ¤ 630.000,--. De aflossing van de bestaande leningen bedraagt ¤ 380.000,--.
Ach dat is scheepvaart gewoon. Ik zelf zit er ook in, de scheepvaart dan en wordt door een uitzendbureau uitgeleend aan de BV van de boot waar ik op vaar die ge-managed wordt door een andere BV die allemaal weer eigendom zijn van de eigenaar. Of maw andere woorden elk onderdeeltje zit gewoon weg gefrommeld in een BV. Niks bijzonders eigenlijk elke zeevaart/binnenvaart onderneming werkt zo.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat idee kreeg ik ook al. Dat ie rente aan zichzelf gaan uitbetalen ofzo. Of dat de boot van hem gehuurd wordt en dat wanneer de BV's op de fles gaan, hij de boot nog heeft. Daar spreekt lekker vertrouwen uit...
Het kan natuurlijk ook heel goed zo zijn dat hij prive de middelen om de boot te kopen heeft en de bv niet. Dat er wat prive aan de strijkstok blijft hangen zou natuurlijk kunnen maar hij tekent ook in prive mee, dus dat is niet echt een probleem toch….quote:Op maandag 4 mei 2015 10:17 schreef CaLeX het volgende:
Ik pak hem niet mee. Voornamelijk omdat DGA de boot ook op de zaak had kunnen (laten) kopen, maar dit eerst prive gedaan heeft.
Dan is hij m.i. meer met zichzelf bezig dan met de zaak, want die constructie doe je alleen om er wat aan te verdienen lijkt me.
Er mag best wat aan de strijkstok blijven hangen, dat is normaal.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook heel goed zo zijn dat hij prive de middelen om de boot te kopen heeft en de bv niet. Dat er wat prive aan de strijkstok blijft hangen zou natuurlijk kunnen maar hij tekent ook in prive mee, dus dat is niet echt een probleem toch….
Ze hadden ook de hele prive aankoop uit het verhaal kunnen laten, daar had ik overigens wel moeite mee gehad. Het is gewoon jammer dat er geen toelichting op is gegeven.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er mag best wat aan de strijkstok blijven hangen, dat is normaal.
Gang van zaken vind ik een beetje in het grijze gebied, dat komt ook door het expliciet weglaten van de aankoopsom.
Dan had het bij mij minder vragen opgeleverd (al had ik hem dan nog niet gedaan want 5BB)quote:Op maandag 4 mei 2015 12:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ze hadden ook de hele prive aankoop uit het verhaal kunnen laten, daar had ik overigens wel moeite mee gehad. Het is gewoon jammer dat er geen toelichting op is gegeven.
Ik wou idd zelf ook even mijn projecten even napluizen om te zien of er al iets leeft. Maar helaas (op Brownies&Downies na) geen tijd voor gehad.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:17 schreef leolinedance het volgende:
Ik zit even een paar van mijn 5s projecten te bekijken, waaronder Monkey Town Helmond. Lijkt geweldig goed te lopen. Veel tevreden bezoekers! Actief facebook account met lovende reacties. Ziet er prima uit dus. Dat vind ik dan toch leuk om te zien!
Ook het Fit20 concept lijkt het goed te doen, al kan ik er weinig onafhankelijke informatie over vinden. Maar het feit dat ze blijven groeien en dat er (zo ver ik kan vinden) nog geen faillissementen zijn is natuurlijk een goed teken.
Waar blijkt dat uit, dat IIC niet meer zo stabiel lijkt of blijkt? Zou je dat kunnen toelichten?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:44 schreef InVestEerder het volgende:
[..]Maar bedrijven als Multi Care Systems en IIC werden een jaar geleden nog als behoorlijk kredietwaardig gewaardeerd en (b)lijken nu niet meer zo stabiel.
Ik zit er ook wat mee in mijn maag. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij probeert een stuk onbelaste waardevermeerdering op te bouwen. Dat lijkt me een leuke casus voor de Belastinginspecteur. Hopelijk voor de DGA lezen die niet mee. Het riekt i.i.g. erg naar creatief omgaan met belastingwetgeving. En wij crowdfunders mogen de taxatiewaarde (wie voert die uit?) financieren. De balans van baten en risico's lijkt hier heel erg in het voordeel van de DGA uit te vallen. De man komt mij te gehaaid over om dit nog als een leuke investeringskans te zien.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er mag best wat aan de strijkstok blijven hangen, dat is normaal.
Gang van zaken vind ik een beetje in het grijze gebied, dat komt ook door het expliciet weglaten van de aankoopsom.
Klopt.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:35 schreef bleyenburg het volgende:
rommeltje bij de GvE uitbetalingen vandaag
Ja, hier zijn ze echt niet blij mee, maar ja, uiteindelijk zal het wel weer goed komen maar hier gaat heel veel tijd in zetten. Het is een hele batch die dubben gegaan is en ze hebben nog geen idee waar het mis is gegaan.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:41 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vind het serieus vervelend voor GvE.
Storneren kunnen ze niet m.i.
Als er echt veel dubbele betalingen uit zijn gegaan wordt dat een hell of a job om alles weer terug te krijgen.
Uiteraard kunnen ze verrekenen met betalingen in de toekomst, maar het lijkt me een organisatorische nachtmerrie
Mailtje met excuus, waarbij je zegt dat de volgende termijn met deze uitbetaling verrekend wordt.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:56 schreef bleyenburg het volgende:
dit is echt niet makkelijk op te lossen hoor
een slordige miljoen teveel betaald? Je hebt het over 2 projecten.... Dat lijkt me max 25k.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:04 schreef bleyenburg het volgende:
en ff rente inkomsten over een slordige miljoen mislopen? betalingskenmerken die niet kloppen?
Heer Bernd Schneider zit met zijn bedrijf in de klem door torenhoge rentelasten als gevolg van een renteswap. Hij heeft deze ooit afgesloten op advies van de bank om probleem van toekomstige rentestijging op te kunnen vangen. Als rente daalt komen er andere vervelende dingen om de hoek kijken waarover hij, en vele andere mkb'ers, nooit is geďnformeerd. Eind januari of zo is dat op dit platform uitgebreid besproken. Hier vast 1 link, maar als je googelt vind je vanzelf meer.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:11 schreef obligataire het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit, dat IIC niet meer zo stabiel lijkt of blijkt? Zou je dat kunnen toelichten?
Dat is maar de vraag, van de 8 die naar mij zijn overgemaakt van het weekend geen enkele dubbel.quote:Op maandag 4 mei 2015 14:15 schreef bleyenburg het volgende:
2 projecten bij mij....
maar op een hele batch zijn dat er m.i. echt wel wat meer hoor.
Hier ook dubbele betalingen :-), ben benieuwd hoe ze dit oplossenquote:Op maandag 4 mei 2015 14:24 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag, van de 8 die naar mij zijn overgemaakt van het weekend geen enkele dubbel.
Om een miljoen dubbel betaald te hebben zouden ze een aflossing met een totale projectwaarde tussen de 50 (60maanden) en 32 miljoen (36maanden) gedaan moeten hebben. Ik durf wel met zekerheid te zeggen GVE niet zoveel heeft uitbetaald het afgelopen weekend.
Daar zijn we het over eensquote:Op maandag 4 mei 2015 14:38 schreef bleyenburg het volgende:
Maar goed....'t blijft vervelend en kost tijd.
Al die projecten zullen van het ingelegde geld de rente betalen. Dit gaat een jaar of 2 goed.. Daarna is het geld op. Beetje sigaar uit eigen doos lijkt mij.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:32 schreef -jos- het volgende:
Ik zie nu pas dat DiMarco nu 9% rente aanbied... hmmm, misschien toch wel interessant zo...
Ja, nu meestal 500,-. In het begin was het lager.quote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
Bedankt voor de uitleg. Die problematiek is me - in zijn algemeenheid - enigszins bekend. Zie ook Vestia. Hopelijk heeft het voor IIC geen al te grote gevolgen, alleen al omdat wij er in zittenquote:Op maandag 4 mei 2015 14:11 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Heer Bernd Schneider zit met zijn bedrijf in de klem door torenhoge rentelasten als gevolg van een renteswap. Hij heeft deze ooit afgesloten op advies van de bank om probleem van toekomstige rentestijging op te kunnen vangen. Als rente daalt komen er andere vervelende dingen om de hoek kijken waarover hij, en vele andere mkb'ers, nooit is geďnformeerd. Eind januari of zo is dat op dit platform uitgebreid besproken. Hier vast 1 link, maar als je googelt vind je vanzelf meer.
http://economie.eenvandaa(...)n_amro_om_renteswaps
Ik heb er maar 300 euro in zitten maar nadat ik hier begreep was de heer Luehof zeer snel met het regelen van de incentives. Ik heb daarom de indruk dat de vertraging niet aan hem ligt, hij wilde eigenlijk per 1 juni weer open.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:25 schreef bleyenburg het volgende:
Die doorlooptijd van Luehof ga ik nu ook hinderlijk vinden.
ik ook vorige week geďnformeerd en dito antwoord
Heb je het filmpje in de link van begin tot eind bekeken? Heer Schneider is tot tranen toe geroerd en vraagt zich hardop af of hij het bedrijf wel zal kunnen continueren. In plaats van 4,75 moet hij nu 7,5% rente betalen. Hoe deze specifieke swap precies in elkaar zit is mij niet helemaal duidelijk. Enfin, we hopen er maar het beste van. Geen reden tot paniek.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg. Die problematiek is me - in zijn algemeenheid - enigszins bekend. Zie ook Vestia. Hopelijk heeft het voor IIC geen al te grote gevolgen, alleen al omdat wij er in zitten
Zo'n swap leidt inderdaad tot extra rentelasten maar het contract loopt vanzelf een keer af op einddatum, zolang je tussentijds niet hoeft te liquideren is er eigenlijk niet eens zo heel veel aan de hand.....?
Wat ik hier al vaker heb aangegeven is dat KoM de stukken zoals de overeenkomst van geldlening pas gaat opmaken nadat alles voor 100% vol is en dus hebben ze dan het geld voor het overgrote deel ook al binnen. GvE gaat eerst de contracten opmaken en die krijg je ook meegestuurd met het betaalverzoek. Dit heeft twee voordelen. De belangrijkste is dat wij de contracten voordat je betaald kunnen controleren en het tweede voordeel is dat ja dan pas gaat betalen en het geld tot die tijd nog gewoon op je eigen rekening hebt staan. Daarna krijg je bij zowel KoM als GvE nog te maken met de wachten dat iedereen ook echt heeft betaald. Bij GvE krijg je vervolgens netjes een berichtje als het project loopt. Bij KoM moet je zelf steeds kijken op de site hoe ver ze zijn en natuurlijk de fee nog eens apart gaan betalen, ook al zo onzinnig.quote:Op maandag 4 mei 2015 16:32 schreef crowd_funder het volgende:
Bij KOM moet je betalen bij 90%. Maart ondanks dat lopen die projcten niks sneller dan bij GVE. Da's tenminste mijn praktijk ervaring. Je zou zeggen doordat ze het geld sneller hebben moet dit ook sneller rond kunnen zijn.
DiMarco heeft de inschrijfperiode volgens mij ook langer gemaakt. Er staan nu nog 71 dagen om in te schrijven, die Noizezz maar 55. Dus daar klopt ook iets niet.quote:Op maandag 4 mei 2015 15:32 schreef -jos- het volgende:
Ik zie nu pas dat DiMarco nu 9% rente aanbied... hmmm, misschien toch wel interessant zo...
GvE heeft aangegeven dat ze de openstellingperiode zouden verlagen van 120 naar 90 en daarna naar 60 dagen, dus het klopt wel.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:51 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
[..]
DiMarco heeft de inschrijfperiode volgens mij ook langer gemaakt. Er staan nu nog 71 dagen om in te schrijven, die Noizezz maar 55. Dus daar klopt ook iets niet.
Best wel grote investeringen ook, gemiddeld bijna 2k per persoon. De meeste projecten zitten tus de 600 en 1000 euro gemiddeld. Heb overigens nog steeds mijn twijfels, leuk concept maar ik zie het niet als ideaal dat zij er de leiding over heeft.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:59 schreef Rottie99 het volgende:
Fishpoint is een opvallende sprint aan het maken op Symbid, vandaag meerdere investeerders ingestapt en in inmiddels 61% gefinancieerd. Leuk! Lijkt toch dat iedereen een beetje op elkaar heeft zitten wachten en nu is de sneeuwbal aan het rollen gegaan....
Er hoeft er maar een niet op tijd te betalen en de overige zijn er de dupe van.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:57 schreef leolinedance het volgende:
Project Sjenkels van KoM loopt ook nog niet. En bij GvE staan er ook nog 2 betaalde projecten al langer dan een week na betaling nog open.
Waarom duurt dat allemaal zo lang vraag ik mij af?
gve max heb je aardig wat geld al ingestokken als je al op die 40.000 euro zitquote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:35 schreef bleyenburg het volgende:
Ik nu 36 bij GvE en 6 bij KoM.
GvE aan m'n max. bij KoM kan ik nog effies vooruit.
Eentje uitbetaald (Pruimenpot)
Heb er al eerder voor gepleit dat het uiteindelijke betalen een bedrijfsrisico van de tussenpartij zou moeten zijn. Eventueel te ondervangen met automatische incasso's. Dan kan een lening vrijwel direct verstrekt worden als de toezeggingen gedaan zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:12 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Er hoeft er maar een niet op tijd te betalen en de overige zijn er de dupe van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |