300-400quote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
Wat is het gemiddelde bedrag wat jullie inleggen? ¤500?
Ik altijd tussen 100 en 500. De 500's zitten met name in wat pareltjes uit de begintijden (1-ratings icm goede rente). Laatste maanden veel meer 100 per projectquote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
123,50 gemiddeldquote:Op maandag 4 mei 2015 08:32 schreef Qunix het volgende:
Als het ruim voldoende is verwacht ik geen 5 rating, toch?quote:De toename van de werkzaamheden en de cashflow uit de huidige vloot zijn ruim voldoende om aan de aflossingsverplichtingen te voldoen.
Dat is nogal wat, een maandelijkse aflossing van ruim 31k. En daar komt met dit project dus nog een 6,5k bovenop. Ruim 38k maandelijks aan totale aflossing/rentelasten.quote:Voor 2015 wordt een cashflow verwacht van ¤ 630.000,--. De aflossing van de bestaande leningen bedraagt ¤ 380.000,--.
Ach dat is scheepvaart gewoon. Ik zelf zit er ook in, de scheepvaart dan en wordt door een uitzendbureau uitgeleend aan de BV van de boot waar ik op vaar die ge-managed wordt door een andere BV die allemaal weer eigendom zijn van de eigenaar. Of maw andere woorden elk onderdeeltje zit gewoon weg gefrommeld in een BV. Niks bijzonders eigenlijk elke zeevaart/binnenvaart onderneming werkt zo.quote:Op maandag 4 mei 2015 10:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat idee kreeg ik ook al. Dat ie rente aan zichzelf gaan uitbetalen ofzo. Of dat de boot van hem gehuurd wordt en dat wanneer de BV's op de fles gaan, hij de boot nog heeft. Daar spreekt lekker vertrouwen uit...
Het kan natuurlijk ook heel goed zo zijn dat hij prive de middelen om de boot te kopen heeft en de bv niet. Dat er wat prive aan de strijkstok blijft hangen zou natuurlijk kunnen maar hij tekent ook in prive mee, dus dat is niet echt een probleem toch….quote:Op maandag 4 mei 2015 10:17 schreef CaLeX het volgende:
Ik pak hem niet mee. Voornamelijk omdat DGA de boot ook op de zaak had kunnen (laten) kopen, maar dit eerst prive gedaan heeft.
Dan is hij m.i. meer met zichzelf bezig dan met de zaak, want die constructie doe je alleen om er wat aan te verdienen lijkt me.
Er mag best wat aan de strijkstok blijven hangen, dat is normaal.quote:Op maandag 4 mei 2015 11:55 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook heel goed zo zijn dat hij prive de middelen om de boot te kopen heeft en de bv niet. Dat er wat prive aan de strijkstok blijft hangen zou natuurlijk kunnen maar hij tekent ook in prive mee, dus dat is niet echt een probleem toch….
Ze hadden ook de hele prive aankoop uit het verhaal kunnen laten, daar had ik overigens wel moeite mee gehad. Het is gewoon jammer dat er geen toelichting op is gegeven.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er mag best wat aan de strijkstok blijven hangen, dat is normaal.
Gang van zaken vind ik een beetje in het grijze gebied, dat komt ook door het expliciet weglaten van de aankoopsom.
Dan had het bij mij minder vragen opgeleverd (al had ik hem dan nog niet gedaan want 5BB)quote:Op maandag 4 mei 2015 12:10 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ze hadden ook de hele prive aankoop uit het verhaal kunnen laten, daar had ik overigens wel moeite mee gehad. Het is gewoon jammer dat er geen toelichting op is gegeven.
Ik wou idd zelf ook even mijn projecten even napluizen om te zien of er al iets leeft. Maar helaas (op Brownies&Downies na) geen tijd voor gehad.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:17 schreef leolinedance het volgende:
Ik zit even een paar van mijn 5s projecten te bekijken, waaronder Monkey Town Helmond. Lijkt geweldig goed te lopen. Veel tevreden bezoekers! Actief facebook account met lovende reacties. Ziet er prima uit dus. Dat vind ik dan toch leuk om te zien!
Ook het Fit20 concept lijkt het goed te doen, al kan ik er weinig onafhankelijke informatie over vinden. Maar het feit dat ze blijven groeien en dat er (zo ver ik kan vinden) nog geen faillissementen zijn is natuurlijk een goed teken.
Waar blijkt dat uit, dat IIC niet meer zo stabiel lijkt of blijkt? Zou je dat kunnen toelichten?quote:Op zondag 3 mei 2015 23:44 schreef InVestEerder het volgende:
[..]Maar bedrijven als Multi Care Systems en IIC werden een jaar geleden nog als behoorlijk kredietwaardig gewaardeerd en (b)lijken nu niet meer zo stabiel.
Ik zit er ook wat mee in mijn maag. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij probeert een stuk onbelaste waardevermeerdering op te bouwen. Dat lijkt me een leuke casus voor de Belastinginspecteur. Hopelijk voor de DGA lezen die niet mee. Het riekt i.i.g. erg naar creatief omgaan met belastingwetgeving. En wij crowdfunders mogen de taxatiewaarde (wie voert die uit?) financieren. De balans van baten en risico's lijkt hier heel erg in het voordeel van de DGA uit te vallen. De man komt mij te gehaaid over om dit nog als een leuke investeringskans te zien.quote:Op maandag 4 mei 2015 12:01 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Er mag best wat aan de strijkstok blijven hangen, dat is normaal.
Gang van zaken vind ik een beetje in het grijze gebied, dat komt ook door het expliciet weglaten van de aankoopsom.
Klopt.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:35 schreef bleyenburg het volgende:
rommeltje bij de GvE uitbetalingen vandaag
Ja, hier zijn ze echt niet blij mee, maar ja, uiteindelijk zal het wel weer goed komen maar hier gaat heel veel tijd in zetten. Het is een hele batch die dubben gegaan is en ze hebben nog geen idee waar het mis is gegaan.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:41 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vind het serieus vervelend voor GvE.
Storneren kunnen ze niet m.i.
Als er echt veel dubbele betalingen uit zijn gegaan wordt dat een hell of a job om alles weer terug te krijgen.
Uiteraard kunnen ze verrekenen met betalingen in de toekomst, maar het lijkt me een organisatorische nachtmerrie
Mailtje met excuus, waarbij je zegt dat de volgende termijn met deze uitbetaling verrekend wordt.quote:Op maandag 4 mei 2015 13:56 schreef bleyenburg het volgende:
dit is echt niet makkelijk op te lossen hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |