Klopt helemaal, maar nu ineens overspringen naar 400 kan het wel een grote impact hebben.quote:Op donderdag 30 april 2015 12:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Relatief gezien maakt de impact natuurlijk niet uit of je nou 100 of 500 per project investeert bij dezelfde hoeveelheid projecten.
Ik heb Symbid nooit helemaal begrepen met het aandelen stuk.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:47 schreef Moralitas het volgende:
2 nieuwe projecten op Symbid:
• https://www.symbid.nl/ideas/6651-de-trendy-drinkwaaier
• https://www.symbid.nl/ideas/5788-kas-vers-geplukt-nl
Vaak, maar niet altijd is er een exit-strategie beschreven na een bepaalde looptijd (meestal 5 jaar). Aandelen zijn altijd te verkopen binnen de investeringscorporatie (van Symbid) aan andere investeerders. Van anderen hoor ik echter dat dit vaak niet tegen erg gunstige prijzen is. Dividend wordt uitgekeerd in lijn met de policy, ofwel dat verschilt per bedrijf.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik heb Symbid nooit helemaal begrepen met het aandelen stuk.
Blijf je deze voor altijd houden of alleen gedurende een looptijd?
Kan je ze tussendoor verkopen?
Krijg je een winstuitkering op basis van de hoeveelheid aandelen die je hebt oid?
Ach, de eerste is zo snel gegaan dat ik die niet eens gezien heb.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:47 schreef Justme7005 het volgende:
Bij GvE gaat het ook weer los. De tweede alweer vandaag. Psychologenpraktijk Adagio
Oke, maar zeg dus dat er 10% aandelen worden verkocht van een bedrijf.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:53 schreef Moralitas het volgende:
[..]
Vaak, maar niet altijd is er een exit-strategie beschreven na een bepaalde looptijd (meestal 5 jaar). Aandelen zijn altijd te verkopen binnen de investeringscorporatie (van Symbid) aan andere investeerders. Van anderen hoor ik echter dat dit vaak niet tegen erg gunstige prijzen is. Dividend wordt uitgekeerd in lijn met de policy, ofwel dat verschilt per bedrijf.
Ok, laten we 2 bedrijven schetsen, bedrijf A en bedrijf B.quote:Op donderdag 30 april 2015 13:56 schreef lipjes het volgende:
[..]
Oke, maar zeg dus dat er 10% aandelen worden verkocht van een bedrijf.
Dat bedrijf maakt 100.000 winst (of omzet, zo goed zit ik niet in aandelen)
Dan gaat er 10% van die 100.000 naar de aandeelhouders wat dan weer verspreid wordt of hoe moet ik dat zien?
Want ja, voor niks gaat de zon op en er moet wel geld verdiend worden
Ik pak hem mee, hoog opgeleid persoon, prima business case en geen starter. Enige jammere is het gebrek aan onderpand inherent aan de businessquote:Op donderdag 30 april 2015 13:47 schreef Justme7005 het volgende:
Bij GvE gaat het ook weer los. De tweede alweer vandaag. Psychologenpraktijk Adagio
Die was in 12 minuten vol. Ik zat nog lekker bij m'n ontbijt m'n krantje te lezen en even géén digitaal gedoe.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef bleyenburg het volgende:
volgens mij hebben we allemaal de installatie adviseur op GvE gemist.
Ik sla de boot over, veel te onzekere business. Jarenlang lees je dramatische verhalen over de binnenvaartschippers. Zijn vorige boot was ook niet meer rendabel, dus business wise is het ook geen wonder.quote:Op donderdag 30 april 2015 11:46 schreef troepjepdat het volgende:
Ok, ik doe ook wel mee met de bootM'n totale geinvesteerde bedrag blijft maar teruglopen en ik wil ook graag nog wat meer spreiden.
//Die vakantiewoning in Zuid-Afrika op KOM loopt niet bepaald storm, ondanks de aardige rating. Is het vooral de lage rente die mensen tegenhoudt? Of iets anders?
de boot moet je wel overslaan want je hebt hem gemist.Boot is volquote:Op donderdag 30 april 2015 14:25 schreef Underdoggy het volgende:
Ik sla de boot over, veel te onzekere business. Jarenlang lees je dramatische verhalen over de binnenvaartschippers. Zijn vorige boot was ook niet meer rendabel, dus business wise is het ook geen wonder.
Staat mij ook niet zo aan nee. Daarnaast inderdaad geen onderpand, resultaat onbekend, 130k betalen voor goodwill???quote:Op donderdag 30 april 2015 14:29 schreef Justme7005 het volgende:
Twijfel een beetje over de Psychologenpraktijk op GvE. De greep in de kas om een belastingschuld te voldoen staat me niet zo aan....
Gesproken over hoge kosten:quote:Op donderdag 30 april 2015 13:47 schreef Moralitas het volgende:
2 nieuwe projecten op Symbid:
• https://www.symbid.nl/ideas/6651-de-trendy-drinkwaaier
• https://www.symbid.nl/ideas/5788-kas-vers-geplukt-nl
Hmm oke, dus geen maandelijkse uitkering zoals ik het lees.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:03 schreef Moralitas het volgende:
[..]
Ok, laten we 2 bedrijven schetsen, bedrijf A en bedrijf B.
Bedrijf A is een technologische startup met innovatieve technologieen met een enorm groeipotentieel. Wanneer zij met het kapitaal wat zij beschikbaar hebben enorme waardestijgingen kunnen bewerkstelligen is het voor hun handig om helemaal geen dividend uit te keren. De waardestijging die zij door een eventuele exit-strategie kunnen bewerkstelligen is immers vele malen hoger dan rendement welk met dividend bewerkstelligd zou kunnen worden.
Bedrijf B is een handelsbedrijf. De markt groeit maar niet in een enorm tempo. Het rendement is aardig maar niet enorm. Bedrijf B besluit daarom om 50% van de winst uit te keren in dividend. Stel bedrijf B maakt 500.000 euro winst en heeft via Symbid 10% aandelen uitgegeven. Aandeelhouders van Symbid hebben in dit geval recht op 0,1*500.000*0,5 = 25.000 euro.
Simpel gezegd bestaat je rendement dus uit groei en dividend. De verhouding tussen groei en rendement verschilt echter per bedrijf. Het potentieel op enorm rendement is aanwezig maar ook de kans dat het bedrijf matig presteerd waardoor je investering minder waard wordt is aanwezig. Een belangrijk verschil tussen het crowdfunding van leningen en crowdfunden via aandelen is dus de wijze waarop je naar bedrijven moet kijken. Voor leneningen kijk je vooral of je verwacht dat een bedrijf de leningen die hun verstrekt worden kan aflossen en wanneer dit niet het geval is of er zekerheden binnen het bedrijf aanwezig zijn. Wanneer je aandelen hebt kijk je vooral naar de verwachte groei van het bedrijf en eventuele dividendstromen.
Nee, niet gemist maar ik deed net iets te lang over het lezen, was net vol (kon nog 200 of zo). Jammer, had hem anders gedaan.quote:Op donderdag 30 april 2015 14:19 schreef bleyenburg het volgende:
volgens mij hebben we allemaal de installatie adviseur op GvE gemist.
Zelfs ik als PSV supporter vind het een stom idee. Laat staan supporters van andere voetbalclubs...quote:Op donderdag 30 april 2015 15:15 schreef Goesten het volgende:
Het donatieprojectje om als fans shirtsponsor te worden van PSV gaat ook niet erg hard op The Dutch Deal. Had wel verwacht dat die wat harder zou gaan
Ik heb hem overgeslagen, ik reageerde alleen niet direct hier :-)quote:Op donderdag 30 april 2015 14:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
de boot moet je wel overslaan want je hebt hem gemist.Boot is vol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |