abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:24:56 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150596826
quote:
Een grootschalig onderzoek naar de werking van homeopathie - uitgevoerd door de National Health and Medical Research Council (NHMRC) van Australië - toont volgens de onderzoekers aan dat homeopatische middelen geen enkele medische aandoening kunnen genezen.

Het is het eeuwenoude welles-nietesspelletje tussen de voor- en tegenstanders van homeopathie dat het grootste, Australische controleorgaan voor gezondheid en medische aandoeningen wil beëindigen. De instelling nam meer dan vijftig onderzoeken onder de loep die ofwel voor ofwel tegen homeopathie pleiten.

‘Spelen met de gezondheid’

Professor Paul Glasziou van de NHMRC concludeert dat de studies die voor homeopathie pleiten vaak slecht onderbouwd zijn en niet genoeg participanten hadden om conclusies uit te kunnen trekken. De studies die tegen homeopathie pleiten, waren stuk voor stuk wetenschappelijk correct uitgevoerd, aldus de Australische onderzoekers.

Glasziou vindt dan ook dat mensen die homeopathie verkiezen boven de traditionele geneeskunde een te groot risico nemen: ‘Wie een medische behandeling, waarvoor wetenschappelijke bewijzen zijn dat ze werkt, uitstelt of weigert om met homeopathische middelen te experimenteren, speelt met zijn gezondheid.’

‘Geen samenzwering van de NHMRC’

Aangezien de discussie tussen voor- en tegenstanders van homeopathie vaak snel verhit geraakt, benadrukt Glasziou dat het niet om een pesterij of een complot gaat maar om een echte studie die er gekomen is om de Australische bevolking correct in te lichten.

‘Onze studie bewijst dat je met homeopathie geen enkele ziekte geneest. We zullen de zondebok zijn van patiënten die zullen zeggen dat deze studie een samenzwering is van de NHMRC. Toch hoop ik dat de bevolking nu inziet dat er geen enkele garantie op succes is wanneer ze medische aandoeningen behandelt met homeopatische middelen’, argumenteert de professor.

Homeopaten reageren

Onmiddellijk na de publicatie van de studie reageerde de Australische Homeopatenassociatie verontwaardigd op het nieuws: ‘Wij raden de NHMRC aan om een betere onderzoeksbenadering te gebruiken om de efficiëntie van homeopatische middelen te onderzoeken.’

Bron: De Standaard
Dat dit anno 2015 nog bevestigd moet worden. :') Iedereen met een beetje verstand weet dit al lang.

Maar goed, dit lijkt me een prachtige gelegenheid om als maatschappij afscheid te nemen van homeopathie: niet meer vergoed door de verzekeraars, geen rechten als paramedicus meer, etc.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:25:34 #2
168304 Mani89
pi_150596849
Zou netjes zijn als de TT in aanhalingstekens wordt gezet, maar goed.
pi_150596901
quote:
3s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Omdat je je dan geen mongool hoeft te voelen die zich voor 150 eu een nutteloos consult en 'medicijn' heeft laten aansmeren.
En als het werkt.. toch niet geheel nutteloos lijkt me dan. Verder wel aardig dat je al je geloofwaardigheid uit het raamt gooit door je krachttermen. Kennelijk heb je niet het vermogen om een normale discussie te voeren.
pi_150596961
onzin. werkt prima
5 Ferrari's op videoband!
pi_150596990
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:27 schreef andreas612 het volgende:

[..]

En als het werkt.. toch niet geheel nutteloos lijkt me dan. Verder wel aardig dat je al je geloofwaardigheid uit het raamt gooit door je krachttermen. Kennelijk heb je niet het vermogen om een normale discussie te voeren.
Alleen werkt het niet. Althans, de vermeende werking ervan is niet te onderscheiden van een placebo.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:31:34 #6
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150596998
Vrijheid van godsdienst (waar homeopathie onder valt) is in Nederland verankerd in de grondwet.

Dat werkt prima.
pi_150597102
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Alleen werkt het niet. Althans, de vermeende werking ervan is niet te onderscheiden van een placebo.
Het is heel simpel:

Pietje zegt: het werkte bij mij, na 2 weken was een bepaalde aandoening weg
Jij zegt: Het werkt niet

Voor het geval je het niet door hebt; die twee uitspraken matchen niet helemaal. Ik ben dan eerder geneigd diegene te geloven die dat proces heeft meegemaakt.

En ja, d'r zal ook best een hoop onzin bij zitten.. maar dat is bij alles. De medicijnen van de dokter zijn ook niet heilig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2015 13:36:34 ]
pi_150597112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vrijheid van godsdienst (waar homeopathie onder valt) is in Nederland verankerd in de grondwet.

Dat werkt prima.
Homeopathie is geen godsdienst, dus dat is onzin. Niet dat die middelen verboden moeten worden hoor, maar in elk geval mag een product niet iets beloven te doen wat het niet doet (sinds een tijdje mag op een homeopathisch middel ook niet meer staan waar het tegen zou werken, tenzij dat wetenschappelijk aangetoond is).

En ik vind dat de samenleving niet zou moeten opdraaien voor kosten van middelen die tegen oplichting aan zitten. Die moeten dus niet onder de zorgverzekering vallen.
pi_150597138
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:35 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Het is heel simpel:

Voor het geval je het niet door hebt; die twee uitspraken matchen niet helemaal. Ik ben dan eerder geneigd diegene te geloven die dat proces is doorgegaan.

En ja, d'r zal ook best een hoop onzin bij zitten.. maar dat is bij alles. De medicijnen van de dokter zijn ook niet heilig.
Alleen sluiten die twee uitspraken elkaar niet uit. Als ik verkouden ben en ik ga elke ochtend touwtjespringen en daarna is het weg, ben ik dan genezen door het touwtjespringen?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:38:13 #10
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150597179
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:16 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk zegt is dat we nu al gratis* homeopathische geneesmiddelen uit de kraan krijgen?!

*los van de prijs die we voor het drinkwater betalen.
Sterker nog, als één molecuul eendenlever in 10^400 al zo stevig werkt, wat doen dan de naar schatting 20 biljard loodatomen die in één glas water van 20cl zitten?
pi_150597187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Alleen sluiten die twee uitspraken elkaar niet uit. Als ik verkouden ben en ik ga elke ochtend touwtjespringen en daarna is het weg, ben ik dan genezen door het touwtjespringen?
Wel erg zwart/wit, d'r is nog wel een verschil tussen medicijnen en touwtje springen. Maar misschien wel. Feit is dat ik en jij dat niet met zekerheid kunnen zeggen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:39:44 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150597224
quote:

[..]

Het is heel simpel:

Voor het geval je het niet door hebt; die twee uitspraken matchen niet helemaal. Ik ben dan eerder geneigd diegene te geloven die dat proces heeft meegemaakt.

Het is heel simpel:

Pietje zegt: het werkte bij mij, na 2 weken was een bepaalde aandoening weg. Hij vergeet alleen dat correlatie geen causaal verband betekent.
Ik zeg: Het werkt niet. Ik doe die uitspraak op basis van onderzoeken die precies naar dat causale verband hebben gezocht, en het niet gevonden hebben.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:40:13 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_150597238
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:38 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Wel erg zwart/wit, d'r is nog wel een verschil tussen medicijnen en touwtje springen. Maar misschien wel. Feit is dat ik en jij dat niet met zekerheid kunnen zeggen.
Alleen homeopathische middelen zijn geen medicijnen. Het is water.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:40:27 #14
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150597244
quote:

[..]

Touwtjespringen (i.e., lichaamsbeweging) heeft meer bewezen medicinale voordelen dan homeopathische middelen.
pi_150597248
quote:

[..]

Het is heel simpel:

Nou nee, zo simpel is het dus niet. Je moet aantonen dat het verdwijnen van die aandoening ook daadwerkelijk komt door de behandeling en niet door iets anders.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_150597254
quote:

[..]

Er is dan ook een verschil tussen een medicijn en een placebo verkocht als medicijn. Dat touwtje springen kun je ook een placebo noemen.
pi_150597300
quote:

[..]

Wat is precies het verschil? En wat noem jij een medicijn, alles wat verkocht wordt als zodanig?
pi_150597487
Beetje lastige discussie als er geen ruimte voor is, nogmaals:

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:13 schreef andreas612 het volgende:
Ik snap niet waarom mensen de drang hebben om homeopathie te verdedigen, je gaat er heen voor jezelf, waarom zou je andere mensen (op het internet nota bene) ervan willen overtuigen dat het werkt. Als het voor jou heeft gewerkt, prima. Je hebt toch geen wetenschappelijke bevestiging nodig om verder met je leven te kunnen..
Ik zal het dus ook niet gaan verdedigen. Jullie hebben gelijk dat de wetenschap niet te verwerpen is, het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat de hoeveelheid mensen die baat gehad hebben bij homeopathie dat ook niet zijn.
pi_150597655
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:46 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ik zal het dus ook niet gaan verdedigen. Jullie hebben gelijk dat de wetenschap niet te verwerpen is, het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat de hoeveelheid mensen die baat gehad hebben bij homeopathie dat ook niet zijn.
Ik vind het immoreel om mensen middelen te verkopen voor hoge bedragen die alleen maar werken door ófwel een placebo ófwel doordat de ziekte door andere oorzaken verdwijnt. Daar tegenover staan namelijk mensen die echte zorg nodig hebben maar die niet krijgen omdat ze vertrouwen op kraanwater.

En het is niet zo dat ik homeopathie wil verbieden, dit is een vrij land. Maar het zou in elk geval niet gepresenteerd moeten worden als een gelijkwaardig alternatief aan medicijnen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:53:06 #20
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150597721
quote:

[..]

Och ik vind het allemaal niet zo erg als mensen zich totaal voor de gek houden, want dat doen we allemaal wel eens zo nu en dan. Sterker nog, ik zie het liefst alle waarschuwingslabels verdwijnen...zal de mensheid uiteindelijk goed doen O-)

Het wordt wat anders als de maatschappij moet gaan opdraaien voor de oplichterij van een industrie dat niks anders dan flesjes water verkoopt voor woekerwinsten. Dat iemand dat wilt kopen prima, dat het vergoed wordt door de verzekering niet prima.

Geld ook voor andere "alternatieve behandelingen" waarbij nul bewijs is dat het werkt. Prima als je het uit je eigen zak betaald, niet oké als mijn verzekeringspremie periodiek moet stijgen om dit soort onzin in leven te houden. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_150597739
Als de homeopathie-scene net zoveel geld ter beschikking had voor dergelijke onderzoeken als de farmaceutische dan zouden de resultaten er wellicht heel anders uitzien.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54:07 #22
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_150597767
quote:

[..]

Homeopathie is geen godsdienst, dus dat is onzin. Niet dat die middelen verboden moeten worden hoor, maar in elk geval mag een product niet iets beloven te doen wat het niet doet (sinds een tijdje mag op een homeopathisch middel ook niet meer staan waar het tegen zou werken, tenzij dat wetenschappelijk aangetoond is).

En ik vind dat de samenleving niet zou moeten opdraaien voor kosten van middelen die tegen oplichting aan zitten. Die moeten dus niet onder de zorgverzekering vallen.
Strikt genomen is homeopathie geen godsdienst, omdat er ogenschijnlijk geen god is die gediend wordt. Bij nadere beschouwing is er echter veel overlap.

Ook een godsdienst belooft van alles, zonder dit waar te maken.

Ook een godsdienst zorgt voor veel kosten, waar de maatschappij vervolgens voor opdraait.

Ook een godsdienst is in feite gebaseerd op fantasie, zonder wetenschappelijke onderbouwing.

Enzovoorts.

Misschien is dit voor jou lastig te erkennen, als je zelf godsdienstig bent?
pi_150597810
quote:

[..]

De meeste van die mensen hebben dus helemaal geen baat gehad bij homeopathie blijkt nu.
pi_150597847
quote:

Dat ben ik helemaal met je eens. Als het van de farmaceutische industrie komt lijkt het placebo-effect ineens niet meer te bestaan. Bovendien zijn het vaak toevallig ontdekte effecten terwijl de toevallige effecten van bepaalde planten in bijv de Chinese geneeskunde die al honderden jaren gedocumenteerd zijn langs een hele andere meetlat worden gelegd.

Maar homeopathie is gebaseerd op een theorie over de werking die bewezen onzin is. Die theorie was al belachelijk, maar niettemin is al meerdere keren de moeite genomen die wetenschappelijk te ontkrachten, en dat is dan ook glansrijk gelukt. Homeopathen zijn charlatans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_150597876
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Strikt genomen is homeopathie geen godsdienst, omdat er ogenschijnlijk geen god is die gediend wordt. Bij nadere beschouwing is er echter veel overlap.

Ook een godsdienst belooft van alles, zonder dit waar te maken.

Ook een godsdienst zorgt voor veel kosten, waar de maatschappij vervolgens voor opdraait.

Ook een godsdienst is in feite gebaseerd op fantasie, zonder wetenschappelijke onderbouwing.

Enzovoorts.

Misschien is dit voor jou lastig te erkennen, als je zelf godsdienstig bent?
Voorwaarde voor religie is geloof in een hogere macht. Anders is het simpelweg geen godsdienst. Piramideschema's voldoen ook aan alle dingen die je noemt maar dat vind ik ook geen godsdienst.

En nee, ik ben niet gelovig.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 13:58:37 #26
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_150597943
quote:

[..]

Dit.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_150598037
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:53 schreef Quickie_Brat het volgende:
Als de homeopathie-scene net zoveel geld ter beschikking had voor dergelijke onderzoeken als de farmaceutische dan zouden de resultaten er wellicht heel anders uitzien.
Er zijn zát onderzoeken gedaan door de homeopathische "wetenschap". Letterlijk duizenden. Ook niet heel gek, want we moeten niet doen alsof dit een stelletje heikneuters in een schuurtje zijn. Biohorma (eigenaar van A. Vogel) heeft een jaaromzet van vele tientallen miljoenen euro's. En dat is dan wereldwijd gezien nog een klein bedrijf.

Het probleem is alleen dat homeopathie niet aan te tonen is. Als je het dubbelblind onderzoekt volgens de wetenschappelijke methode is het antwoord gewoon altijd "nee".
pi_150598051
quote:
Die scene heeft geld genoeg (water kost immers niet zo veel), en tóch zijn die andere onderzoeksresultaten er niet. Hoe zou dat komen denk je..?
pi_150598084
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Als het van de farmaceutische industrie komt lijkt het placebo-effect ineens niet meer te bestaan. Bovendien zijn het vaak toevallig ontdekte effecten terwijl de toevallige effecten van bepaalde planten in bijv de Chinese geneeskunde die al honderden jaren gedocumenteerd zijn langs een hele andere meetlat worden gelegd.
Wel degelijk, vandaar ook de RCTs. Er zijn genoeg zaken mis met farmaceutisch onderzoek, maar het vermeend negeren van een placebo-effect is er daar niet één van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:02:55 #30
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150598094
quote:

[..]

Je premisse is verkeerd. Er is geen hoeveelheid mensen die baat heeft gehad bij homeopathie. Er is een hoeveelheid mensen die denkt baat te hebben gehad bij homeopathie. Die valt wel degelijk te verwerpen, door erop te wijzen dat hun denkbeelden onjuist zijn.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:07:33 #31
168304 Mani89
pi_150598246
quote:

[..]

Het is heel simpel:

Precies dit dus.
pi_150598261
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel degelijk, vandaar ook de RCTs. Er zijn genoeg zaken mis met farmaceutisch onderzoek, maar het vermeend negeren van een placebo-effect is er daar niet één van.
Uiteraard, maar als er eenmaal werking is vastgesteld en het geneesmiddel in gebruik is genomen, is er vermoedelijk nog steeds een placebo-werking. Dat houdt niet op te bestaan met een feitelijke werking van het middel.
pi_150598343
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard, maar als er eenmaal werking is vastgesteld en het geneesmiddel in gebruik is genomen, is er vermoedelijk nog steeds een placebo-werking. Dat houdt niet op te bestaan met een feitelijke werking van het middel.
Nee, dat is er bij alles. Van water tot suikerpil. Dat is het hele probleem ook niet. Het probleem is dat homeopatische middelen in dubbelblinde, gerandomiseerde tests geen beter effect laten zien dan de daadwerkelijke placebo waarmee zij vergeleken worden.
pi_150598361
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Precies dit dus.
Echt? Je bent geneigd ÉÉN persoon te geloven die het zelf meemaakte, die geen verstand heeft van de materie, en waarbij talloze andere factoren zouden kunnen zorgen voor het herstel, en alle wetenschappelijke, objectieve onderzoeken wuif je weg? Serieus?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:11:25 #35
168304 Mani89
pi_150598388
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Echt? Je bent geneigd ÉÉN persoon te geloven die het zelf meemaakte, die geen verstand heeft van de materie, en waarbij talloze andere factoren zouden kunnen zorgen voor het herstel, en alle wetenschappelijke, objectieve onderzoeken wuif je weg? Serieus?
Nee, niet "ÉÉN".
pi_150598390
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Het is kennelijke trollmiddag.
pi_150598447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:11 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Nee, niet "ÉÉN".
Echt, zó typisch voor jullie soort. Selectief quoten, niet ingaan op het eigenlijke punt. Treurig, vooral omdat je zelf denkt dat je daadwerkelijk een punt hebt :')
pi_150598461
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, dat is er bij alles. Van water tot suikerpil. Dat is het hele probleem ook niet. Het probleem is dat homeopatische middelen in dubbelblinde, gerandomiseerde tests geen beter effect laten zien dan de daadwerkelijke placebo waarmee zij vergeleken worden.
Uiteraard. Alleen als je een pijnstiller met bewezen werking neemt, ben je niet geneigd om te denken dat een deel van die werking psychosomatisch is.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:13:53 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150598474
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat bv antibiotica bovenop de daadwerkelijke werking ook een placebowerking heeft? Zo lees ik het, of wil je wat anders zeggen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:14:34 #40
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150598498
quote:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Als het van de farmaceutische industrie komt lijkt het placebo-effect ineens niet meer te bestaan.
Dat is aantoonbaar onzin, dit is de reden waarom dubbel blind experimenten bestaan. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:55 schreef Weltschmerz het volgende: Bovendien zijn het vaak toevallig ontdekte effecten terwijl de toevallige effecten van bepaalde planten in bijv de Chinese geneeskunde die al honderden jaren gedocumenteerd zijn langs een hele andere meetlat worden gelegd.
Je beseft je dat het gros van de "normale" medicatie gebaseerd is op de werking van planten, schimmels etc? Dit is gewoon gangbare kennis, men maakt dan ook al gewoon gebruik van allerlei oudere bronnen om te bepalen of een bepaalde schimmel of plant een interessante kandidaat kan zijn voor eventuele medicatie, naast eigen ontdekkingen uiteraard.

Wat men in de farmaceutische industrie enkel doet is of de potentie van zo'n schimmel of plant te verhogen of de werkzame stof te scheiden van stoffen dei geen werking hebben of negatieve werken.

Dat men zat fouten maakt in die farmaceutische industrie is verder geen enkele reden om dan maar allerlei onzin te accepteren. :)
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:15:17 #41
168304 Mani89
pi_150598517
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Echt, zó typisch voor jullie soort. Selectief quoten, niet ingaan op het eigenlijke punt. Treurig, vooral omdat je zelf denkt dat je daadwerkelijk een punt hebt :')
Mensen die menen hun punt te moeten maken door andersdenkenden uit te maken voor "idioten" moet ik wel serieus nemen? Probeer niet te duizelig te worden verder met je cirkelredeneringen.
pi_150598582
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat bv antibiotica bovenop de daadwerkelijke werking ook een placebowerking heeft? Zo lees ik het, of wil je wat anders zeggen?
In beginsel wel ja. al zal die werking vooral het welbevinden van de patient betreffen, en niet zozeer de aanwezigheid van biotica. Hoewel ook niet uit te sluiten is dat de geest interne teweerstelling door het lichaam positief beinvloedt.
pi_150598610
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Mensen die menen hun punt te moeten maken door andersdenkenden uit te maken voor "idioten" moet ik wel serieus nemen? Probeer niet te duizelig te worden verder met je cirkelredeneringen.
Dat is geen cirkelredenering, en dat was mijn punt ook al niet. Probeer het nog eens.. Verder, je gaat nog steeds niet in op de argumenten (ik had het ook niet anders verwacht).
pi_150598619
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard. Alleen als je een pijnstiller met bewezen werking neemt, ben je niet geneigd om te denken dat een deel van die werking psychosomatisch is.
Maar de 'bewezen werking' is de mate waarin iets effectiever is dan een placebo behandeling. Dergelijke onderzoeken zijn bovendien een vereiste voor het op de markt brengen van medicijnen. In de kwakzalversbranch bestaan die eisen niet eens.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:19:45 #45
168304 Mani89
pi_150598647
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:18 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is geen cirkelredenering, en dat was mijn punt ook al niet. Probeer het nog eens.. Verder, je gaat nog steeds niet in op de argumenten (ik had het ook niet anders verwacht).
Omdat je net als Pietvergiet steeds dezelfde drogredenen blijft opdreunen die ik allang heb beantwoord, dat jij daar een andere mening over hebt moet ik dan maar accepteren.
pi_150598689
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:19 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Omdat je net als Pietvergiet steeds dezelfde drogredenen blijft opdreunen die ik allang heb beantwoord, dat jij daar een andere mening over hebt moet ik dan maar accepteren.
Het zijn geen drogredenaties (dit in tegenstelling tot jouw "argument" "millions can't be wrong") en antwoorden heb ik ook al niet gezien..
pi_150598765
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:14 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is aantoonbaar onzin, dit is de reden waarom dubbel blind experimenten bestaan. :)
Lees nou even wat ik schrijf.

quote:
Je beseft je dat het gros van de "normale" medicatie gebaseerd is op de werking van planten, schimmels etc? Dit is gewoon gangbare kennis, men maakt dan ook al gewoon gebruik van allerlei oudere bronnen om te bepalen of een bepaalde schimmel of plant een interessante kandidaat kan zijn voor eventuele medicatie, naast eigen ontdekkingen uiteraard.

Wat men in de farmaceutische industrie enkel doet is of de potentie van zo'n schimmel of plant te verhogen of de werkzame stof te scheiden van stoffen dei geen werking hebben of negatieve werken.

Dat men zat fouten maakt in die farmaceutische industrie is verder geen enkele reden om dan maar allerlei onzin te accepteren. :)
Er wordt nog wel eens makkelijk onzin geaccepteerd wanneer die uit de normale geneeskunde komt, terwijl zin uit de alternatieve geneeswijzen niet wordt geaccepteerd. En dan doel ik niet op homeopathie want dat is van voor tot achter onzin.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:24:57 #48
168304 Mani89
pi_150598801
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het zijn geen drogredenaties (dit in tegenstelling tot jouw "argument" "millions can't be wrong") en antwoorden heb ik ook al niet gezien..
Daar kan ik verder niks aan doen.
pi_150598847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:24 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Daar kan ik verder niks aan doen.
Tuurlijk kan je dat wel. Geen drogredenaties maken bijvoorbeeld, of ingaan op valide argumenten.
pi_150598977
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar de 'bewezen werking' is de mate waarin iets effectiever is dan een placebo behandeling. Dergelijke onderzoeken zijn bovendien een vereiste voor het op de markt brengen van medicijnen.
Jahaa, maar eenmaal op de markt met die bewezen werking is het placebo-effect nog steeds een deel van het succes.

quote:
In de kwakzalversbranch bestaan die eisen niet eens.
De normale geneeskunde is niet vrij van kwakzalverij, terwijl of middelen wetenschappelijk getest worden niet zozeer afhankelijk is van hun kansrijkheid als wel van de omstandigheid of ze geooictreerd geproduceerd gaan worden door een farmaceutisch bedrijf dat meer geld uitgeeft aan marketing dan aan R&D.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:32:08 #51
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150599036
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Lees nou even wat ik schrijf.
quote:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens. Als het van de farmaceutische industrie komt lijkt het placebo-effect ineens niet meer te bestaan.
Gedaan, maar binnen de farmaceutische industrie erkent men het placebo-effect gewoon. Daar wordt ook gewoon onderzoek naar gedaan. Ik snap wellicht je punt niet, maar het opnieuw lezen gaat daar weinig aan veranderen. Wellicht kan je het toelichten? :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:23 schreef Weltschmerz het volgende:Er wordt nog wel eens makkelijk onzin geaccepteerd wanneer die uit de normale geneeskunde komt, terwijl zin uit de alternatieve geneeswijzen niet wordt geaccepteerd. En dan doel ik niet op homeopathie want dat is van voor tot achter onzin.
Ik denk dat dat veel te zwart/wit denken in, de medische wereld ontkent helemaal niet dat "alternatieve" medische behandelingen kunnen werken, maar zullen over het algemeen de bewezen werkzame geneeswijzen na verloop van tijd niet meer als alternatief zien. :)

En op welke onzin je doelt die kennelijk uit de normale geneeskunde komt weet ik niet, maar behandelingen die waarvan in verloop van tijd duidelijk wordt dat deze niet meer het gewenste resultaat bieden of slechter resultaat bieden als een alternatief verdwijnen ook, enkel niet van de ene dag op de andere, maar dat is logisch. Onderzoekt neemt tijd in beslag.
pi_150599125
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:15 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Gast, ga nou ergens anders trollen. Leuk geweest.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:37:39 #53
186587 Byzantynixschii
pi_150599189
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:32 schreef Semisane het volgende:
En op welke onzin je doelt die kennelijk uit de normale geneeskunde komt weet ik niet, maar behandelingen die waarvan in verloop van tijd duidelijk wordt dat deze niet meer het gewenste resultaat bieden of slechter resultaat bieden als een alternatief verdwijnen ook, enkel niet van de ene dag op de andere, maar dat is logisch. Onderzoekt neemt tijd in beslag.
Niet elke alternatieve behandeling is een vorm van homeopathie.

Homeopathie werkt niet, dat is bewezen. Andere alternatieven kunnen wel of niet werken.

En het punt is juist dat homeopathische behandelingen niet verdwijnen maar blijven bestaan, ondanks het feit dat is bewezen dat ze niet werken.
pi_150599426
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:32 schreef Semisane het volgende:

[..]

[..]

Gedaan, maar binnen de farmaceutische industrie erkent men het placebo-effect gewoon. Daar wordt ook gewoon onderzoek naar gedaan. Ik snap wellicht je punt niet, maar het opnieuw lezen gaat daar weinig aan veranderen. Wellicht kan je het toelichten? :)
Waar ik op doel is dat het placebo-effect niet verwijnt als de werking van het middel bewezen is.

quote:
Ik denk dat dat veel te zwart/wit denken in, de medische wereld ontkent helemaal niet dat "alternatieve" medische behandelingen kunnen werken, maar zullen over het algemeen de bewezen werkzame geneeswijzen na verloop van tijd niet meer als alternatief zien. :)
Het systeem van bewijs is er niet voor alternatieve geneeswijzen. Er wordt niet gezocht naar werkzame middelen, er wordt gezocht naar werkzaamheid van octrooieerbare middelen van partijen die dat kunnen uitwinnen.

quote:
Jij bent niet op de hoogte van het feit dat teleurstellende onderzoeksresultaten niet gepubliceerd hoeven worden? Nooit iets gelezen over geldstromen naar rommelende onderzoekers? Psychologie en fysiotherapie zijn gebaseerd op harde wetenschap waardoor blessures met geluidsgolven worden behandeld en 4-jarige kinderen een medicijncocktail krijgen voorgeschreven vanwege hun bipolaire stoornis?
pi_150599463
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:37 schreef Byzantynixschii het volgende:

En het punt is juist dat homeopathische behandelingen niet verdwijnen maar blijven bestaan, ondanks het feit dat is bewezen dat ze niet werken.
Het punt is ook wel dat ze geen negatieve werking hebben, behalve dan voor de portomonnee.
Het mag alleen niet (meer) als medicijn verkocht worden.

Er is dus niet echt een reden om ze te verbieden, behalve dan als je echt van mening bent dat domme mensen beschermd moeten worden tegen domme aankopen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 14:47:48 #56
186587 Byzantynixschii
pi_150599545
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:45 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het punt is ook wel dat ze geen negatieve werking hebben, behalve dan voor de portomonnee.
Het mag alleen niet (meer) als medicijn verkocht worden.

Er is dus niet echt een reden om ze te verbieden, behalve dan als je echt van mening bent dat domme mensen beschermd moeten worden tegen domme aankopen.
Ze hoeven ook niet verboden te worden, maar ze dienen wel uit de zorgverzekering te worden geschopt.
pi_150599556
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ze hoeven ook niet verboden te worden, maar ze dienen wel uit de zorgverzekering te worden geschopt.
Eens
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:28:58 #58
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150600914
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 13:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sterker nog, als één molecuul eendenlever in 10^400 al zo stevig werkt, wat doen dan de naar schatting 20 biljard loodatomen die in één glas water van 20cl zitten?
Niet zoveel natuurlijk, want dat is niet genoeg verdund, lijkt me.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_150601233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:28 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Scherp. :D
pi_150601235
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jahaa, maar eenmaal op de markt met die bewezen werking is het placebo-effect nog steeds een deel van het succes.
Hangt erg van het soort middel af. Het zal anders zijn voor zaken als pijn en depressies dan voor zaken als kanker of infecties / ontstekingen.

quote:
[..]

De normale geneeskunde is niet vrij van kwakzalverij, terwijl of middelen wetenschappelijk getest worden niet zozeer afhankelijk is van hun kansrijkheid als wel van de omstandigheid of ze geooictreerd geproduceerd gaan worden door een farmaceutisch bedrijf dat meer geld uitgeeft aan marketing dan aan R&D.
Dat zeg ik nergens. Sterker nog, ik gaf al aan dat er genoeg mis is. Maar vergeet niet dat er ook best wel een behoorlijk werkend systeem is. Dit in tegenstelling tot in de kwakzalversbranch. Het probleem is vaak dat allerhande hippies zogenaamd enorm kritisch zijn waar het de farmaceutische industrie betreft, maar die kritische houding als sneeuw voor de zon verdwijnt als het allerhande 'natuurlijke middelen' betreft.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:40:52 #61
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150601278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar ik op doel is dat het placebo-effect niet verwijnt als de werking van het middel bewezen is.
Kan, maar ook dat wordt gewoon onderkent hoor. Men onderzoekt wel degelijk tot op welk niveau het placebo-effect invloed heeft. Dat dit niet constant bij elk medisch onderzoek wordt gedaan is natuurlijk wat anders, maar denken dat de farmaceutische industrie placebo-effect negeert is te simpel. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:Het systeem van bewijs is er niet voor alternatieve geneeswijzen.
Ja wel hoor, enkel wordt er voor sommige alternatieven gewoon weg geen bewijs gevonden, zo ook homeopathie bijvoorbeeld. Er wordt zat bewijs gevonden voor de werkzaamheid van "alternatieve" behandelingen...maar daar wordt de label alternatief op een gegeven moment van verwijderd, omdat het regulier zal worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:Er wordt niet gezocht naar werkzame middelen, er wordt gezocht naar werkzaamheid van octrooieerbare middelen van partijen die dat kunnen uitwinnen.
Genoeg klinisch, fundamenteel en applicatief onderzoek wat wordt gedaan in de medische wereld en dat men daarbij ook winstgevende producten zoekt en wellicht daarbij sommige routes negeert is inderdaad erg jammer, maar als een "alternatief" werkt, dan zal dat niet genegeerd worden (al was het maar omdat het geld op kan leveren).

En tja...dan nog is dat een stuk nobeler dan de homeopathische industrie, die miljarden boert met producten die botweg niet werken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:Jij bent niet op de hoogte van het feit dat teleurstellende onderzoeksresultaten niet gepubliceerd hoeven worden? Nooit iets gelezen over geldstromen naar rommelende onderzoekers? Psychologie en fysiotherapie zijn gebaseerd op harde wetenschap waardoor blessures met geluidsgolven worden behandeld en 4-jarige kinderen een medicijncocktail krijgen voorgeschreven vanwege hun bipolaire stoornis?
Er gaat genoeg mis in wetenschappelijk onderzoek ja...maar er gaat nog veel meer mis bij niet wetenschappelijk onderzoek. Het idee dat de gehele wetenschappelijke medische wereld totaal verrot is, is totaal niet realistisch. Enkel dit wordt vooral herhaalt door die tak van de alternatieve "wetenschappelijke" wereld die vooral niet onderhevig willen zijn aan de wetenschappelijke methode.
pi_150601304
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens. Sterker nog, ik gaf al aan dat er genoeg mis is. Maar vergeet niet dat er ook best wel een behoorlijk werkend systeem is. Dit in tegenstelling tot in de kwakzalversbranch. Het probleem is vaak dat allerhande hippies zogenaamd enorm kritisch zijn waar het de farmaceutische industrie betreft, maar die kritische houding als sneeuw voor de zon verdwijnt als het allerhande 'natuurlijke middelen' betreft.
Niet om dat gedrag inhoudelijk te verdedigen, maar het is ergens wel begrijpelijk omdat, als je zo kritisch bent tegen de moderne farmaceutische industrie, ook de wetenschap nauwelijks te vertrouwen is. Dan kun je de werking je natuurlijke middelen dus ook niet aantonen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:50:27 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150601568
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:28 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dat is waar. Maar van de andere kant: in het water waarmee homeopaten hun eendenlever aanlengen, zitten wellicht nog meer moleculen van de eendenlever dan die ene. Immers, die (6*10^23)+-1 moleculen die niet in het flesje zijn beland, zijn ook in het water terecht gekomen. Die eendenlever blijkt dus helemaal niet zo aangelengd als die mensen beweren!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:50:28 #64
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150601569
Chemische pillen werken vaak ook niet ;(
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:51:11 #65
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150601593
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:50 schreef Izzy73 het volgende:
Chemische pillen werken vaak ook niet ;(
Alle pillen zijn chemisch. :D
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:51:31 #66
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150601604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alle pillen zijn chemisch. :D
joh
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:53:37 #67
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150601685
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:51 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

joh
Als je daarmee bedoelt: de meerderheid van de stoffen werken niet genezend, dan heb je helemaal gelijk.
Als je daarmee bedoelt: reguliere geneeskunde werkt ook niet altijd, heb je ongelijk.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 15:54:57 #68
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150601726
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je daarmee bedoelt: de meerderheid van de stoffen werken niet genezend, dan heb je helemaal gelijk.
Als je daarmee bedoelt: reguliere geneeskunde werkt ook niet altijd, heb je ongelijk.
In beide gevallen heb ik gelijk.
pi_150601751
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:54 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

In beide gevallen heb ik gelijk.
Wat is dan je toevoeging? Of wilde je gewoon even zeggen dat geen enkel middel 100% van de tijd werkt?
pi_150601797
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is dan je toevoeging? Of wilde je gewoon even zeggen dat geen enkel middel 100% van de tijd werkt?
Geen enkel middel werkt in alle gevallen en homeopathie werkt in geen van de gevallen. Hebben we nog meer open deuren die ingetrapt moeten worden?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:02:05 #71
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150601978
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Inderdaad geen enkel middel werkt 100%. Gezonde natuurlijke voeding is het beste medicijn.
pi_150601989
Het blijft toch wonderlijk dat er nog altijd mensen stupide genoeg zijn om in dit soort kwakzalverij te geloven.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:02:58 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150602003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 15:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Geen enkel middel werkt in alle gevallen en homeopathie werkt in geen van de gevallen. Hebben we nog meer open deuren die ingetrapt moeten worden?
Medicijnen (tenminste: geteste medicijnen) werken in 100% van de gevallen waarvoor ze bedoeld zijn. Als ze niet werken, is er altijd iets aan de hand. Ofwel een verkeerde diagnose, ofwel een incomplete diagnose. Menselijke fouten dus.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:03:39 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150602021
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:02 schreef Izzy73 het volgende:
Inderdaad geen enkel middel werkt 100%. Gezonde natuurlijke voeding is het beste medicijn.
Zeg dat maar tegen iemand die kanker heeft. Ik durf te wedden dat die liever voor chemo of bestraling gaat.
pi_150602027
quote:

[..]

mijn buurman at altijd gezond en kreeg kanker
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_150602045
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

* DonJames rent naar de snackbar
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:05:01 #77
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602056
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen iemand die kanker heeft. Ik durf te wedden dat die liever voor chemo of bestraling gaat.
Zal ik doen, een verstandig mens kiest niet voor chemo.
pi_150602099
quote:

[..]

Dat vind ik naïef. Er is natuurlijk absoluut niets mis met gezonde voeding, maar er zijn talloze ziektes en aandoeningen die niet verholpen worden zonder medische zorg en al helemaal niet door natuurlijke voeding.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:06:29 #79
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602113
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kanker kan je krijgen van allerlei dingen, het is niet uit te sluiten dat je kanker krijgt in deze verontreinigde wereld.
pi_150602144
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:05 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Oh boy :X Mag ik je even herinneren aan de zaak Sylvia Millecam?
pi_150602160
quote:

[..]

Dan heeft een verstandig mens minder kans om kanker te overleven dan een onverstandig mens. Maar hé, als je maar natuurlijk eet en geen chemische dingen binnenkrijgt toch?
pi_150602215
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:06 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Kanker kan je krijgen van allerlei dingen, het is niet uit te sluiten dat je kanker krijgt in deze verontreinigde wereld.
De verontreinigingen in onze wereld verhogen de kans op kanker, dat klopt. Maar er zijn ook allerlei puur natuurlijke dingen die kanker veroorzaken, zoals bepaalde virussen, zonlicht en radioactieve stoffen die van nature in de aarde en atmosfeer voorkomen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:09:30 #83
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602224
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Er zijn genoeg alternatieven voor chemo. Jomanda is weer een uiterste.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:11:18 #84
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602273
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan heeft een verstandig mens minder kans om kanker te overleven dan een onverstandig mens. Maar hé, als je maar natuurlijk eet en geen chemische dingen binnenkrijgt toch?
Daar zijn de meningen over verdeeld, mocht ik kanker krijgen .. klop,klop.
Hoef ik in ieder geval geen chemo.
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 16:12:01 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_150602292
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
Het blijft toch wonderlijk dat er nog altijd mensen stupide genoeg zijn om in dit soort kwakzalverij te geloven.
Ja, men wil blijkbaar bedrogen worden. Het is nu toch wel overduidelijk dat het nep is.
pi_150602295
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:09 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg alternatieven voor chemo. Jomanda is weer een uiterste.
Chemo krijg je echt niet als er nog goeie alternatieven zijn.
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 16:12:27 #87
249559 crew  Lavenderr
pi_150602318
quote:

[..]

Oh mèn.
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 16:12:59 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_150602339
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dit.
pi_150602371
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, men wil blijkbaar bedrogen worden. Het is nu toch wel overduidelijk dat het nep is.
Het is net zoiets als die niburu-onzin. Een vervanger voor religie. Sommige mensen willen graag geloven in dingen die helemaal niet kunnen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:14:07 #90
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602376
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:12 schreef DonJames het volgende:

[..]

En dat geloof jij? Ik niet in ieder geval.
pi_150602433
Hoewel... Alternatieve geneeswijzen vallen eigenlijk gewoon onder de Niburu-onzin.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:16:34 #92
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is net zoiets als die niburu-onzin. Een vervanger voor religie. Sommige mensen willen graag geloven in dingen die helemaal niet kunnen.
Weet je wel waarom er een tumor ontstaat, en wat het effect van bestraling is?
pi_150602457
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:11 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld, mocht ik kanker krijgen .. klop,klop.
Hoef ik in ieder geval geen chemo.
Wederom, hier is geen sprake van een "mening". Als je kanker hebt in het stadium waarin men over wil gaan tot chemo, dan heb je met chemo een hogere kans om te overleven dan zonder chemo. Dat is geen mening, dat is gewoon poppetjes tellen..

quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:14 schreef Izzy73 het volgende:
Nou, vooruit, waarom zou dat niet zo zijn? Zijn alle oncologen stiekem erop uit om de mensheid te vermoorden? Is er een goedkoop middeltje om kanker te genezen maar wordt dat tegengehouden door Big Pharma?
pi_150602501
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:16 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ja. Reptilians, chemtrails en een holle aarde, maar geen maanlanding, 9-11 of door de mens veroorzaakte klimaatverandering.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:18:40 #95
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150602507
quote:

[..]

Verlicht ons, O Grote Geneeskundige!

Wacht, laat me eerst nog eens gokken: komt het doordat onze humores uit evenwicht zijn? Of zitten de chakras verstopt?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:19:03 #96
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602518
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja. Reptilians, chemtrails en een holle aarde, maar geen maanlanding, 9-11 of door de mens veroorzaakte klimaatverandering.
Sterke inhoudelijke reactie ;( , einde discussie dus.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:19:40 #97
45206 Pietverdriet
pi_150602534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

En steve jobs
pi_150602547
quote:

[..]

Ik ben benieuwd..
pi_150602555
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:19 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Klopt. Ik ga IS er ook niet van overtuigen dat er geen god bestaat. Freaks geloven er maar op los. Zolang de meerderheid snapt dat die mensen gewoon gek zijn is er weinig aan de hand.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:20:53 #100
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602566
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wacht, laat me eerst nog eens gokken: komt het doordat onze humores uit evenwicht zijn? Of zitten de chakras verstopt?
Zoekt en gij zult vinden Scientism believer. Vanavond weer een kaarsje branden voor je pilletjes?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:21:01 #101
45206 Pietverdriet
pi_150602569
quote:

[..]

Kan jij dan inhoudelijk vertellen waarom de werking van homeopatie nooit naar boven komt in serieus gerandomiseerd dubbelblind onderzoek?
pi_150602572
quote:

[..]

Heel jammer dat je er nu direct het bijltje er hij neergooit als je wat kritische vragen worden gesteld.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:22:20 #103
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602607
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heel jammer dat je er nu direct het bijltje er hij neergooit als je wat kritische vragen worden gesteld.
Nee jij gooit het bijltje erbij neer door met een onzin reactie te komen over reptilians e.d. :W
pi_150602625
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:22 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nee jij gooit het bijltje erbij neer door met een onzin reactie te komen over reptilians e.d. :W
O, geen reptilians? Wel chemtrails?
pi_150602626
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En steve jobs
Die was toch slechts pseudovegetariër?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:23:56 #106
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150602643
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:20 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zoekt en gij zult vinden Scientism believer. Vanavond weer een kaarsje branden voor je pilletjes?
Wees eens minder laf en vertel gewoon hoe tumoren ontstaan, althans jouw versie. De versie die ik tijdens moleculaire celbiologie heb bestudeerd weet ik wel. :7
pi_150602647
quote:

[..]

Waarom geef je niet gewoon antwoord op je eigen vraag? Ik wil het weten.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:24:04 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150602648
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:20 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

"Zoek maar op" is geen geldig argument. Als je er toch op staat, krijg je van mij het volgende argument terug: "Zoek maar op waarom je ernaast zit."

Dus, nogmaals:
quote:

vrijdag 13 maart 2015 @ 16:26:56 #109
45206 Pietverdriet
pi_150602728
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Die was toch slechts pseudovegetariër?
Nee, die was enorm van de zweefteverij en zocht veel te laat serieuze behandeling voor zijn kanker
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:27:02 #110
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150602732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom geef je niet gewoon antwoord op je eigen vraag? Ik wil het weten.
Sorry te veel cynische betweters hier, daar ga ik niet mee in discussie.
pi_150602773
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:27 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Snel naar de andere BNW-jehova's.
pi_150602777
quote:

[..]

Bah, dat is laf :r
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:29:26 #113
45206 Pietverdriet
pi_150602810
quote:

[..]

Waarom post je niet inhoudelijk, maar blijf je net als je homeobijstanders draaien als er naar inhoudelijkheid gevraagd wordt?
Waarom is geen van de voorstanders van homeopatie in staat een inhoudelijke discussie op argumenten te voeren?
pi_150602818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bah, dat is laf :r
Nee, dat is logisch. Er is niks om te verdedigen. "Water geneest kanker." Sterke stelling, echt grappig. Jammer alleen dat er wel doden door vallen.
pi_150602842
quote:

[..]

Jij bent dus nooit meer serieus te nemen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_150602865
Ronselen voor de kwakzalverij is net zoiets al ronselen voor de jihad. De bedoeling zal ongetwijfeld positief zijn, maar het enige wat er mee bereikt wordt is onnozelheid, dood en verderf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2015 16:32:04 ]
pi_150602878
quote:

[..]

Ben jij Frans?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:32:17 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150602898
In Nederland wordt homeopathie toch allang niet meer vergoed in het basispakket?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_150602938
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat is logisch. Er is niks om te verdedigen. "Water geneest kanker." Sterke stelling, echt grappig. Jammer alleen dat er wel doden door vallen.
Ik wil gewoon weten waar volgens het aluhoedje die tumoren toch vandaan komen, had wel zin om even te lachen. Is het de tumorgenerator in het Bilderberg? De death ray vanuit Alpha Centauri-445? De chemtrails die Air Force One over ons uitstrooit?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:34:01 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_150602952
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:32 schreef Fir3fly het volgende:
In Nederland wordt homeopathie toch allang niet meer vergoed in het basispakket?
Het verbaast me eigenlijk al dat het kennelijk ooit zo geweest is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:35:22 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_150602990
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het verbaast me eigenlijk al dat het kennelijk ooit zo geweest is.
Weet ik niet helemaal zeker :@. Maar ik kan me iets van een rel herinneren een aantal jaren geleden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:35:49 #122
45206 Pietverdriet
pi_150603001
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik wil gewoon weten waar volgens het aluhoedje die tumoren toch vandaan komen, had wel zin om even te lachen. Is het de tumorgenerator in het Bilderberg? De death ray vanuit Alpha Centauri-445? De chemtrails die Air Force One over ons uitstrooit?
A321 GSM straling
A322 UMTS straling
A323 4G straling

(Ik heb A nummers verzonnen, maakt de straling nog enger)
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:36:57 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150603029
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

A321 GSM straling
A322 UMTS straling
A323 4G straling

(Ik heb A nummers verzonnen, maakt de straling nog enger)
Maar hoe veroorzaken die dingen kanker?
pi_150603068
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Door kwantumvibraties in de aurakern.
pi_150603077
quote:

[..]

Ja hallo, STRA-LING!!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:39:04 #126
45206 Pietverdriet
pi_150603094
quote:

[..]

Ja maar, ja maar, het is straaaaaaaaling, das eng, en veroorzaakt kanker
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:40:50 #127
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150603145
quote:

[..]

Typisch. :|W
pi_150603415
Ik heb gisteren als proef op de som genomen en een doosje valdispert nachtrust gekocht. Op zich heb ik nu al verloren want ik heb geld uitgegeven aan deze onzin, maargoed.

Ik ben niet perse een slechte slaper, ik ga rond half twaalf meestal naar bed waarna ik dan nog een filmpje kijk en nog een aflevering van the simpsons alvorens te gaan slapen. Ik heb nu eenmaal niet zoveel slaap nodig denk ik.

Dus ik zoals op de bijsluiter staat 3 tabletten ingenomen. Dit zou dus slaap op moeten wekken.
Er staat ook in de gebruiksaanwijzing op de website dat homeopathie niet de symptonen verwijdert of aanwakker maar er voor zorgt dat het lichaam zelf de benodigde symptone aanmaakt na het nemen van het middel.

Ik heb niets maar dan ook niets gevoeld. Na een film en twee afleveringen simpsons ben ik maar begonnen aan een nieuwe aflevering van deadwood en viel uiteindelijk rond half vier in slaap. Zelfs later dan normaal.

Vanochtend heb ik in het bijzijn van mijn vrouw nog tien pillen opgegeten (james randi neemt het hele doosje maar ik krijg die dingen amper weg. Dus tien vond ik wel genoeg.)

Ik ben nu aan het werk tot een uurtje of negen en ik voel me top, geen slaap. Geen enkel ander gevoel dan normaal. Vanavond heerlijk aan het bier tot in de vroege uurtjes, dat is pas een geweldig slaapmiddel.

Dus hier een bevestiging van iemand die het zelf gebruikt heeft.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 16:51:52 #129
346939 Janneke141
pi_150603455
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:50 schreef danny081 het volgende:
Ik heb gisteren als proef op de som genomen en een doosje valdispert nachtrust gekocht. Op zich heb ik nu al verloren want ik heb geld uitgegeven aan deze onzin, maargoed.

Ik ben niet perse een slechte slaper, ik ga rond half twaalf meestal naar bed waarna ik dan nog een filmpje kijk en nog een aflevering van the simpsons alvorens te gaan slapen. Ik heb nu eenmaal niet zoveel slaap nodig denk ik.

Dus ik zoals op de bijsluiter staat 3 tabletten ingenomen. Dit zou dus slaap op moeten wekken.
Er staat ook in de gebruiksaanwijzing op de website dat homeopathie niet de symptonen verwijdert of aanwakker maar er voor zorgt dat het lichaam zelf de benodigde symptone aanmaakt na het nemen van het middel.

Ik heb niets maar dan ook niets gevoeld. Na een film en twee afleveringen simpsons ben ik maar begonnen aan een nieuwe aflevering van deadwood en viel uiteindelijk rond half vier in slaap. Zelfs later dan normaal.

Vanochtend heb ik in het bijzijn van mijn vrouw nog tien pillen opgegeten (james randi neemt het hele doosje maar ik krijg die dingen amper weg. Dus tien vond ik wel genoeg.)

Ik ben nu aan het werk tot een uurtje of negen en ik voel me top, geen slaap. Geen enkel ander gevoel dan normaal. Vanavond heerlijk aan het bier tot in de vroege uurtjes, dat is pas een geweldig slaapmiddel.

Dit als argument gebruiken dat het niet werkt, is even zinloos als de casus van iemand voor wie het wel werkt.
pi_150603559
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit als argument gebruiken dat het niet werkt, is even zinloos als de casus van iemand voor wie het wel werkt.
Want? Waarom ben ik volgens jou nu niet moe dan? En werkte het vannacht ook niet?

Ik kan je verzekeren dat als ik nu tien slaappillen van de huisarts in had genomen ik nu in het ziekenhuis lag met een leggepompte maag.
De verkopers bij de kruidvat hadden er ook geenbezwaar tegen als ik het hele doosje op zou vreten.
"Het is homeopathisch, dus het doet niet zo heel veel" zeiden ze.
pi_150603625
quote:

[..]

Dat was ik helemaal niet. Lees anders de usernames.
pi_150603746
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was ik helemaal niet. Lees anders de usernames.
Nee, dat was ik, maar aangezien homeopathie en reptilians beide in dezelfde categorie horen is het volgens mij niet zo'n rare opmerking.
pi_150604059
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:54 schreef danny081 het volgende:
...
:') _O-

Topverkopers!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:09:41 #134
45206 Pietverdriet
pi_150604082
quote:

Wat heeft dit met homeopatie te maken?
Valdispert is geen homeopatie maar fytotherapie
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:11:40 #135
206322 Seam
Pillz-E
pi_150604163
haha lol, wel goed dat het bevestigd is, maar mensen zullen altijd excuses zoeken voor kwakzalverij.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 17:11:51 #136
45206 Pietverdriet
pi_150604173
quote:

[..]

Want? Waarom ben ik volgens jou nu niet moe dan? En werkte het vannacht ook niet?

Ik kan je verzekeren dat als ik nu tien slaappillen van de huisarts in had genomen ik nu in het ziekenhuis lag met een leggepompte maag.
De verkopers bij de kruidvat hadden er ook geenbezwaar tegen als ik het hele doosje op zou vreten.
Nee, je had gewoon goed geslapen, barbituraten worden al heel lang niet meer gegeven als slaapmiddelen
pi_150606738
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft dit met homeopatie te maken?
Valdispert is geen homeopatie maar fytotherapie
Staat toch echt homeopathisch op de bijsluiter. Maar maakt natuurlijk geen reet uit wat ze erop zetten. Er had ook titatovenarisch op kunnen staan.
pi_150607060
quote:

[..]

Doet me opeens denken aan die dochter van Billy Joel die een zelfmoordpoging deed door te OD'en op homeopathische pillen _O-

http://abcnews.go.com/Ent(...)ine/story?id=9268698
pi_150607212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:45 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Doet me opeens denken aan die dochter van Billy Joel die een zelfmoordpoging deed door te OD'en op homeopathische pillen _O-

http://abcnews.go.com/Ent(...)ine/story?id=9268698
Nou kan dat op zich best, maar dan moet je er wel een paar kilo van kauwen.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:00:42 #140
45206 Pietverdriet
pi_150607489
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:31 schreef danny081 het volgende:

[..]

Staat toch echt homeopathisch op de bijsluiter. Maar maakt natuurlijk geen reet uit wat ze erop zetten. Er had ook titatovenarisch op kunnen staan.
Laat maar weer zien wat voor een belazerhandel het is.
pi_150607613
Sorry dat ik zo laat weer reageer, was even in slaap gevallen door al die pillen denk ik....nee natuurlijk niet! Zit er nog zo fris als een hoentje bij. Nul komma nul effect. :)
pi_150607750
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou kan dat op zich best, maar dan moet je er wel een paar kilo van kauwen.
En dan is de doodsoorzaak waarschijnlijk oververmoeide kaakspier.
pi_150607914
Ikwrd peens sjomoe..moet slpn....kracht....weg.....JANNEKE? Waarom gebeurt er niks, heb ik verkeerd gekauwd misschien?
  vrijdag 13 maart 2015 @ 19:15:00 #144
45206 Pietverdriet
pi_150608007
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:04 schreef danny081 het volgende:
Sorry dat ik zo laat weer reageer, was even in slaap gevallen door al die pillen denk ik....nee natuurlijk niet! Zit er nog zo fris als een hoentje bij. Nul komma nul effect. :)
Ik ken Valeriaan uit de fytotherapie ook niet als slaapmiddel, wel tegen krampen en rustgevend.
Plantenextracten kunnen wel degelijk medicinale werking hebben, Vingerhoedskruid is de basis voor bepaalde hartmedicatie en werkstof uit zomeralsem is het beste middel tegen malaria wat we kennen.
Mensen met HIV, chemotherapie of chronische pijnen hebben erg veel baat bij wiet,
pi_150608724
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken Valeriaan uit de fytotherapie ook niet als slaapmiddel, wel tegen krampen en rustgevend.
Plantenextracten kunnen wel degelijk medicinale werking hebben, Vingerhoedskruid is de basis voor bepaalde hartmedicatie en werkstof uit zomeralsem is het beste middel tegen malaria wat we kennen.
Mensen met HIV, chemotherapie of chronische pijnen hebben erg veel baat bij wiet,
Ik heb deze genomen

http://www.valdispert.nl/(...)er-slapen/nacht.aspx
pi_150608762
quote:
Sorry het is die maar dan de extra sterk zie ik.
pi_150611589
quote:

[..]

Dat zegt dan meer over jou dan over verstandige mensen.

Als er alternatieven zijn voor chemo kiest de medische wereld ook daar voor, zoals bijvoorbeeld hormoonbehandeling.
  Moderator vrijdag 13 maart 2015 @ 20:48:43 #148
249559 crew  Lavenderr
pi_150612428
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als er alternatieven zijn voor chemo kiest de medische wereld ook daar voor, zoals bijvoorbeeld hormoonbehandeling.
Dat wordt niet geloofd. Je kunt net zo goed tegen je salontafel praten.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 20:55:32 #149
346939 Janneke141
pi_150612736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:11 schreef danny081 het volgende:
Ikwrd peens sjomoe..moet slpn....kracht....weg.....JANNEKE? Waarom gebeurt er niks, heb ik verkeerd gekauwd misschien?
Het heeft in ieder geval je leesvaardigheid aangetast.
pi_150613876
quote:
Dat geld is beschikbaar; de marges op homeopathische middelen zijn honderden tot duizenden malen groter als op medicatie, dus als ze het aan zouden kúnnen en wíllen tonen, dan staat niets ze in de weg.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_150615857
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:35 schreef danny081 het volgende:

[..]

Sorry het is die maar dan de extra sterk zie ik.
Extra verdund!
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:07:27 #152
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150619123
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 20:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hebben jullie chemo-gelovigen ook een soort van kerk of moskee waar jullie met zijn allen samenkomen en op je knieën chemos, de god van de chemotherapie aanbidden?
Zelfs katholieken of Jehova's zijn nog meer ruimdenkend.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:23:10 #153
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_150619832
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:07 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Hebben jullie chemo-gelovigen ook een soort van kerk of moskee waar jullie met zijn allen samenkomen en op je knieën chemos, de god van de chemotherapie aanbidden?
Vertrouwen op feiten en objectief onderzoek is ook wel erg close-minded hè. Wie heeft dat nou nodig?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:35:10 #154
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150620397
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Vertrouwen op Geloven in feiten fictie en objectief corrupt onderzoek is ook wel erg close-minded hè. Wie heeft dat nou nodig?
Zo klopt het.
pi_150620410
quote:

[..]

wat raad jij dan aan in plaats van chemotherapie?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 13 maart 2015 @ 23:37:41 #156
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150620507
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:35 schreef bijdehand het volgende:

[..]

wat raad jij dan aan in plaats van chemotherapie?
DCA bijvoorbeeld.
pi_150620582
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:37 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

DCA bijvoorbeeld.
of een trein in je oog stoppen
  zaterdag 14 maart 2015 @ 08:24:31 #158
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150625480
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:37 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

DCA bijvoorbeeld.
Wat doet dat dan? Hoe weet je dat het werkt?
pi_150625751
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 08:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat doet dat dan?
Het vergroot de kans op leverkanker. Verder is er nog weinig aangetoond.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 08:55:33 #160
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150625774
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 08:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het vergroot de kans op leverkanker. Verder is er nog weinig aangetoond.
Dan helpt het in ieder geval voor kanker.
pi_150625860
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 08:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan helpt het in ieder geval voor kanker.
De kwakzalffreaks geloven dat er een complot is van 'big pharma' (dat zijn eigenlijk ook de zionisten) om dat middel buiten de publiciteit te houden. Alleen heel moedige mensen durven het op te nemen tegen dit complot. Vandaar dat het wel op Niburu staat, maar niet op NOS.nl, hoewel dat laatste ook kan komen doordat NOS MSM is en de MSM zijn ook deel van het joodse zionistische complot.

Hoe dan ook: vet spannend allemaal en veel interessanter dan die saaie realiteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2015 09:03:13 ]
pi_150625963
Deze staat hier nog helemaal niet! :o

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_150626018
quote:

[..]

Je weet dat een Apple bestaat uit 100% chemicaliën he? Zelfs je flesje water wat als homeopathisch middel wordt verkocht.
pi_150626068
quote:
Dat is een wetenschapper en wetenschappers zijn allemaal onderdeel van het complot.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 10:26:52 #167
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150626864
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:35 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zo klopt het.
Hey! Als je hier toch weer stoer aan het doen bent, kan je nog even je visie geven op hoe tumoren ontstaan? We zijn er nog steeds benieuwd naar. 8-)

quote:

[..]

zaterdag 14 maart 2015 @ 10:50:21 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150627226
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 09:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De kwakzalffreaks geloven dat er een complot is van 'big pharma' (dat zijn eigenlijk ook de zionisten) om dat middel buiten de publiciteit te houden. Alleen heel moedige mensen durven het op te nemen tegen dit complot. Vandaar dat het wel op Niburu staat, maar niet op NOS.nl, hoewel dat laatste ook kan komen doordat NOS MSM is en de MSM zijn ook deel van het joodse zionistische complot.

Hoe dan ook: vet spannend allemaal en veel interessanter dan die saaie realiteit.
De enige vraag is: waarom? De andere enige vraag is: sinds wanneer kan de overheid zo goed samenwerken met het bedrijfsleven dat ze dit allemaal onder de pet kunnen houden?
pi_150627349
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De enige vraag is: waarom? De andere enige vraag is: sinds wanneer kan de overheid zo goed samenwerken met het bedrijfsleven dat ze dit allemaal onder de pet kunnen houden?
Sinds de zionisten ook de overheid domineren. En de bevolking wordt kalm gehouden door middel van chemtrails, vaccinaties en MSM.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 10:58:26 #170
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150627361
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sinds de zionisten ook de overheid domineren. En de bevolking wordt kalm gehouden door middel van chemtrails, vaccinaties en MSM.
Maar waarom? En hoe? Hoe kan een regering die niet eens verdwenen bonnetjes verdwenen kan houden de hele wereld domineren?
pi_150627371
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar waarom? En hoe? Hoe kan een regering die niet eens verdwenen bonnetjes verdwenen kan houden de hele wereld domineren?
De bonnetjes zijn een afleidingsmanoeuvre.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 10:59:59 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150627385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De bonnetjes zijn een afleidingsmanoeuvre.
Maar waarom? En hoe?
pi_150627393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 10:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar waarom? En hoe?
Dat is geheim, maar ik verklap alvast dat het echt superzionistisch is.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:02:30 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150627426
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is geheim, maar ik verklap alvast dat het echt superzionistisch is.
Hoe weet jij dat? Ben jij soms onderdeel van het complot?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:02:32 #175
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_150627428
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 23:35 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zo klopt het.
In het geval van homeopathie-adapten klopt dat inderdaad. Je zelfkennis siert je.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_150627438
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Nee, hoezo?
pi_150627460
Nu de psychologie nog flink op de schop.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:17:18 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150627797
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Nee, hoezo?
Hmm, ik heb toch m'n twijfels. Volgens mij ben jij gewoon een agent-provocateur die de aandacht van het echte complot moet afleiden: crab people.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 11:17:42 #179
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150627809
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:04 schreef Solstice1 het volgende:
Nu de psychologie nog flink op de schop.
Want?
pi_150628702
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Want?
Veel ondeugdelijk onderzoek dat voor evidence-based doorgaat. Ziektes die jarenlang gepsychologiseerd worden terwijl er een lichamelijke oorzaak is, etc. Het staat vaak deugdelijk biomedisch onderzoek in de weg.
pi_150629164
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 12:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Veel ondeugdelijk onderzoek dat voor evidence-based doorgaat. Ziektes die jarenlang gepsychologiseerd worden terwijl er een lichamelijke oorzaak is, etc. Het staat vaak deugdelijk biomedisch onderzoek in de weg.
ik viel van mijn stoel van het lachen...

maar ja er is vrijheid van meingsuiting, ook voor onzin.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_150629210
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 12:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Nou, in de serieuze psychologie valt dat nogal mee hoor. Er wordt alleen onder de noemer psychologie ook nogal wat onzin verkocht. NLP bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2015 12:29:39 ]
pi_150629552
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 12:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, in de serieuze psychologie valt dat nogal mee hoor. Er wordt alleen onder de noemer psychologie ook nogal wat onzin verkocht. NLP bijvoorbeeld.
Aids, MS, maagzweren e.d. hebben allemaal ooit tussen de oren gezeten. M.E. zit op dit moment in hetzelfde proces dat die ziektes doorlopen hebben. D'r zullen ongetwijfeld meer ziektes op het moment eenzelfde traject doorgaan. Het probleem is dat er vaak met ondeugdelijke meetmethodes wordt gewerkt.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 12:59:32 #184
45206 Pietverdriet
pi_150629948
Wat je zegt is dat wetenschap een zelfreinigend vermogen kent en onderzoek tot zekere kennis leidt. Iets wat de alternatieve hoek niet kent, homeopatie adepten hebben niets geleerd sinds Hahnemann in 1814 met deze onzin aankwam.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:20:17 #185
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_150630531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 11:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hij is zo speciaal en bijzonder kritisch dat hij het complot doorziet. Dat jij het niet ziet betekent dat je bij de sheeple hoort.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_150631131
quote:

[..]

Je leest niet eens waar je op reageert
pi_150631195
quote:

[..]

:') Praat er gewoon niet over als je er niets van snapt en niets over weet.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:46:19 #188
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150631222
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:42 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je leest niet eens waar je op reageert
Helderziend? Sta je ook op van die paranormale beurzen?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:46:43 #189
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150631229
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:45 schreef ems. het volgende:

[..]

:') Praat er gewoon niet over als je er niets van snapt en niets over weet.
Ah daar heb je haar weer ;(
pi_150631255
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:46 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Ah daar heb je haar weer ;(
Je bent zo emotioneel dat je maar wat gaat liegen in een topic om toch je gelijk te halen. Ga alsjeblieft BNW vervelen met je kinderachtige shenanigans.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:50:07 #191
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150631313
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:47 schreef ems. het volgende:

[..]

Je bent zo emotioneel dat je maar wat gaat liegen in een topic om toch je gelijk te halen. Ga alsjeblieft BNW vervelen met je kinderachtige shenanigans.
Nog zo'n helderziende die onzin uitkraamt, je weet het hé de markt is weer afgelopen.
Wat een tokkie niveau hier zeg.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:51:22 #192
45206 Pietverdriet
pi_150631335
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:50 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Nog zo'n helderziende die onzin uitkraamt, je weet het hé de markt is weer afgelopen.
Als homeopatie zou werken, waarom komt dat dan niet naar voren in degelijk onderzoek?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:52:28 #193
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150631353
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als homeopatie zou werken, waarom komt dat dan niet naar voren in degelijk onderzoek?
Heb ik het over homeopathie gehad? Dacht het niet dus stel me geen domme vragen.
pi_150631379
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:50 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zegt degene die maar wat onzin bij elkaar liegt :') Je weet niets van kanker, je weet niets van ziekenhuizen, je weet niets van behandelingen en je weet al helemaal niets van medicijnen. Wat jij zegt over chemo en dat je het niet gelooft dat er andere behandelingen worden aangeboden staat lijnrecht tegenover de realiteit. Mijn zus is daar helaas/gelukkig een prachtig voorbeeld van.

Succes nog met je stupiditeiten.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:53:38 #195
45206 Pietverdriet
pi_150631390
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:52 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Heb ik het over homeopathie gehad? Dacht het niet dus stel me geen domme vragen.
Dit topic gaat over homeopatie, put up or shut up
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:55:35 #196
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150631457
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit topic gaat over homeopatie, put up or shut up
Wie denk je wel dat je bent joh mafkees.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:57:04 #197
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150631500
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:53 schreef ems. het volgende:

[..]

Zegt degene die maar wat onzin bij elkaar liegt :') Je weet niets van kanker, je weet niets van ziekenhuizen, je weet niets van behandelingen en je weet al helemaal niets van medicijnen. Wat jij zegt over chemo en dat je het niet gelooft dat er andere behandelingen worden aangeboden staat lijnrecht tegenover de realiteit. Mijn zus is daar helaas/gelukkig een prachtig voorbeeld van.

Succes nog met je stupiditeiten.
Jij weet niet wat ik weet, maar veel plezier met je getrol hoor ziek mannetje.
pi_150631521
Izzy is gek.
pi_150631524
Ik weet dat je niets weet en dat je daar maar al te graag mee paradeert.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 13:58:05 #200
45206 Pietverdriet
pi_150631526
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:55 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Wie denk je wel dat je bent joh mafkees.
Iemand die domme trollen als jou neerzet voor wat ze zijn, domme trollen, mensen die niet in staat zijn tot een inhoudelijke discussie maar slechts wat kunnen droeftoeteren
pi_150631602
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:57 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Jij weet niet wat ik weet, maar veel plezier met je getrol hoor ziek mannetje.
wat weet je dan?
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:15:13 #202
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150632049
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:57 schreef jamesdeen het volgende:
Izzy is gek.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:58 schreef ems. het volgende:
Ik weet dat je niets weet en dat je daar maar al te graag mee paradeert.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iemand die domme trollen als jou neerzet voor wat ze zijn, domme trollen, mensen die niet in staat zijn tot een inhoudelijke discussie maar slechts wat kunnen droeftoeteren
Volgens mij is het tijd dat jullie eens naar een psychiater gaan.
Als je je zelfvertrouwen moet halen uit mensen afzeiken op FOK. ;(
Is er iets goed mis met je. :W
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:17:04 #203
168304 Mani89
pi_150632111
Sommige mensen hebben zo'n enorm bord voor hun kop, die willen het gewoon niet begrijpen. De geschiedenis zal uitwijzen dat homeopathie werkt.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:17:50 #204
45206 Pietverdriet
pi_150632138
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:15 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Volgens mij is het tijd dat jullie eens naar een psychiater gaan.
Als je je zelfvertrouwen moet halen uit mensen afzeiken op FOK. ;(
Is er iets goed mis met je. :W
Bewijs maar dat ik fout lig en ga eens inhoudelijk de discussie aan. Tot nu toe bevestig je mijn stelling alleen maar.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:19:17 #205
45206 Pietverdriet
pi_150632184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:17 schreef Mani89 het volgende:
Sommige mensen hebben zo'n enorm bord voor hun kop, die willen het gewoon niet begrijpen. De geschiedenis zal uitwijzen dat homeopathie werkt.
Waarom blijkt dan uit ieder serieus onderzoek dat het niet werkt? En waarom ga je zometeen weer niet inhoudelijk op deze vraag in?
pi_150632218
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bewijs maar dat ik fout lig en ga eens inhoudelijk de discussie aan. Tot nu toe bevestig je mijn stelling alleen maar.
ze ontwijken alle vragen :')
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:22:50 #207
168304 Mani89
pi_150632265
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom blijkt dan uit ieder serieus onderzoek dat het niet werkt? En waarom ga je zometeen weer niet inhoudelijk op deze vraag in?
Waarom blijf jij steeds dezelfde vragen stellen waar allang antwoord op is gegeven, zijn je argumenten op?

Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel, gelukkig raken elke dag weer meer mensen hiervan overtuigd. Maar het zal bij jullie heel veel moeite kosten merk ik.
pi_150632346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:22 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel, gelukkig raken elke dag weer meer mensen hiervan overtuigd.
Hoeveel mensen per dag raken overtuigd dan?
Conscience do cost.
pi_150632386
quote:

[..]

Waarom blijf jij steeds dezelfde vragen stellen waar allang antwoord op is gegeven, zijn je argumenten op?
Kunt u de antwoorden opsommen dan?
pi_150632403
Trouwens, als homeopathie zou werken zou het geen homeopathie heten.
Conscience do cost.
pi_150633293
quote:
valdispert nachtrust
Dat is geen homeopathisch middel maar een kruidendrankje/pilletje.
Zoals de naam doet vermoeden zit daar valeriaan(extract) in.
M.a.w. er zit een "normale" dosis, als in meer dan een paar moleculen, werkzame stof in.
Voor mensen die daar gevoelig voor zijn kan dat (licht) rustgevend werken. Bij jou niet, maar het is dus geen slaapmiddel.

http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=1435

Edit: spuit 11..
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:06:26 #212
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150633309
quote:

[..]

Nee, tot nu toe hebben de voorstanders van homeopathie elke serieuze vraag en bezwaar genegeerd. Het is dus niet zo vreemd dat men het blijft herhalen. Toon nou eens gewoon aan waaruit blijkt dat water een zeer specifiek geheugen heeft en uit welke onderzoeken het blijkt dat er resultaten worden behaalt die statistisch gekoppeld kunnen worden aan het gebruik van homeopathische middelen?

quote:
Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel...
Dat gaat niet gebeuren zolang de homeopathie geen dubbelblind peer reviewde onderzoeken uitvoer, puur en alleen kan terugvallen op anacdotisch bewijs, geen openbaarheid toont m.b.t. de gebruikte methodes.

In kort zolang men weigert de wetenschappelijke methode te hanteren is homeopathie niet serieus te nemen!
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:15:03 #213
45206 Pietverdriet
pi_150633488
quote:

[..]

Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel, gelukkig raken elke dag weer meer mensen hiervan overtuigd. Maar het zal bij jullie heel veel moeite kosten merk ik.
Nee, is geen serieus inhoudelijk antwoord op gekomen, en ook jij gaat er weer niet op in, je draait. Waarom wil je de discussie niet aan?
pi_150633585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:57 schreef jamesdeen het volgende:
Izzy is gek.
Dat lijkt me vrij duidelijk ja.
pi_150633661
quote:

[..]

ik geloof best dat er een paar homeopatische middelen zijn die enigzins werken. maar het overgrote deel is geldklopperij en werkt niet. er ontstaan zelfs levensgevaarlijke situaties door dit soort kwakzalvers zie Silvia Millekam b.v.

beste zou zijn (IMHO) om alle homeopatische "geneeskundige" (let op de haakjes) middelen en behandelingen NIET meer te vergoeden, tot de werking wetenschappelijk is bewezen, als jij er zo goed achter staat moet dat een peuleschil zijn om de werking aan te tonen. gezien dat je zelf stelt dat je graag wilt dat het als een volwaardig geneesmiddel wordt beschouwd denk ik dat de bereidwilligheid er ook wel is.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_150633689
Maar nog even een kostenbesparingstip voor iedereen die wel in homeopathie gelooft: neem een pipet zeewater, voeg drie druppels toe aan een fles Spa blauw en je hebt anderhalve liter homeopathisch medicijn dat werkt tegen alle denkbare kwalen. Met dank aan de geheugenfunctie van watermoleculen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:24:04 #217
45206 Pietverdriet
pi_150633700
Samenvattend, geen enkele van de aanhangers van homeopatie wil inhoudelijk de discussie aangaan, men is niet in staat te verklaren waarom in serieus dubbelblind en gerandomiseerd onderzoek de vermeende werking van homeopatie nooit naar voren komt.
Hooguit roept men dat het een complot is, van big pharma en dat alle wetenschappers en overheden daar aan meedoen. Waarom iets als zomeralsem (een kruid) een patentvrij, voor iedereen te maken medicament bevat tegen malaria (feitelijk het beste middel tegen malaria wat er is) wel gewoon zijn weg vind weet men niet te verklaren.
Feit is dat de meeste aanhangers van homeopatie geen eens weten wat homeopatie eigenlijk is.
pi_150633703
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik geloof best dat er een paar homeopatische middelen zijn die enigzins werken.
Als ze werken, dan zijn ze niet homeopathisch.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:24:52 #219
45206 Pietverdriet
pi_150633718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik geloof best dat er een paar homeopatische middelen zijn die enigzins werken.
Weet je wat homeopatie is?
pi_150633771
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je wat homeopatie is?
ja alternatieve "geneeskunde"
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:34:41 #221
45206 Pietverdriet
pi_150633904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja alternatieve "geneeskunde"
Nee, het is een bepaalde vorm ervan die met oneindige verdunningen werkt,mheb daar ooit deze uigebreide beschrijving aan gewijdt. Kruiden geneeskunde (fytotherapie) bijvoorbeeld is geheel wat anders en zeker geen homeopatie
Oscillococcinum is het meest verkochte homeopatische middel
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over Homeopatie

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je mee verdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabricage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoond bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet?

Bij homeopatie hebben we het over oplossingen van 10 -60 tot 10 -400.
Een oplossing van 10-60 is een verdunning die een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20.000.000.000.000 keer de inhoud van alle oceanen.

Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 -80

Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 320 keer het universum

Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.

Geloof je werkelijk dat dit de werkzame stof is?
pi_150633913
eens met stelling
pi_150634014
quote:

[..]

Het zal nooit volledig omarmt worden omdat er nog nooit wetenschappelijk is bewezen dat het werkt en omdat homeopathische middelen zelfs volgens homeopaten geen werkzame bestanddelen bevatten.
De enige onderzoeken die homeopathie ondersteunen zijn verdacht klein wat doet vermoeden dat het hier gaat om "cherry picking", voer een groot aantal kleine onderzoeken uit en publiceer dan alleen de kleine onderzoeken die je standpunt bevestigen.

Wat ook het probleem is met mensen die zeggen dat het voor hun gewerkt heeft, dat is enkel hun subjectieve ervaring zonder dat je de mensen telt die een andere ervaring hebben met homeopathische middelen.
pi_150634060
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150649674
http://www.dumpert.nl/med(...)an_de_medicatie.html
Vind het geen geweldige show, maar laat wel zien wat homeopathie is.

Helaas snappen veel mensen het verschil niet tussen natuurlijke geneesmiddelen -die perfect, en met wetenschappelijke onderbouwing, kunnen werken- en de oplichting die homeopathie is.
pi_150769029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is geen homeopathisch middel maar een kruidendrankje/pilletje.
Zoals de naam doet vermoeden zit daar valeriaan(extract) in.
M.a.w. er zit een "normale" dosis, als in meer dan een paar moleculen, werkzame stof in.
Voor mensen die daar gevoelig voor zijn kan dat (licht) rustgevend werken. Bij jou niet, maar het is dus geen slaapmiddel.

http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=1435

Edit: spuit 11..
Het staat in het vak homeopathische middelen en volgens de kruidvat was het ook ook gomeopatisch. Ook volgens de bijsluiter.
pi_150770328
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:12 schreef danny081 het volgende:

[..]

Het staat in het vak homeopathische middelen en volgens de kruidvat was het ook ook gomeopatisch. Ook volgens de bijsluiter.
een homeopathisch middel is per definitie extreem verdunt. Valdispert is daarom geen homeopathisch middel omdat er meer dan 25% aan valeriaanwortelextract in zit.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:51:52 #228
186587 Byzantynixschii
pi_150770418
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:12 schreef danny081 het volgende:

[..]

Scan van de bijsluiter. :Y
pi_150770426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:49 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

een homeopathisch middel is per definitie extreem verdunt. Valdispert is daarom geen homeopathisch middel omdat er meer dan 25% aan valeriaanwortelextract in zit.
Ok, dus het zou eigenlijk beter moeten werken dan een homeopatisch middel? Tenminste homeopathie werkt natuurlijk helemaal niet maar theoretisch. Dus als dit al niet werkt dan is het dus logisch dat homeopathie helemaal niet werkt.
  woensdag 18 maart 2015 @ 12:59:04 #230
186587 Byzantynixschii
pi_150770656
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:52 schreef danny081 het volgende:

[..]

Ok, dus het zou eigenlijk beter moeten werken dan een homeopatisch middel? Tenminste homeopathie werkt natuurlijk helemaal niet maar theoretisch. Dus als dit al niet werkt dan is het dus logisch dat homeopathie helemaal niet werkt.
Het staat los van elkaar. Homeopathie werkt niet omdat de werkzame stof praktisch non-existent is in het middel. Bovendien is het nog maar de vraag of de werkzame stof überhaupt werkt.

Van valeriaanwortel is bewezen dat het onder de juiste omstandigheden een gewenst effect kan hebben en de dosis in het middel is voldoende om dat effect te verkrijgen.
pi_150770888
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:52 schreef danny081 het volgende:

[..]

het idee achter homeopathie is dat je een lijst maakt met stoffen en de symptomen die iemand ontwikkeld als iemand een redelijke hoeveelheid binnenkrijgt van die stof.
Als er dan iemand met een aantal symptomen binnenkomt dan maak je een extreme verdunning van een stof die dezelfde zouden opwekken in een gezond persoon. Dit was veel effectiever in het in leven houden van de patiënt dan andere medicijnen die voorgeschreven werden in die tijd, maar gewoon kwik werd toen ook als medicijn gebruikt.

Valeriaan is een kruiden middel met een stof die aanwezig is werkzame hoeveelheden wat rustgevend zou moeten werken bij een aantal mensen maar de uiteindelijk werking kan verschillen per persoon.
Maar we geven ook ritalin aan mensen met ADHD om ze rustig te krijgen.
pi_150771164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het staat los van elkaar. Homeopathie werkt niet omdat de werkzame stof praktisch non-existent is in het middel. Bovendien is het nog maar de vraag of de werkzame stof überhaupt werkt.
De werkzame stoffen werken in een normale concentratie gegarandeerd... om de symptomen die je al hebt te versterken.
quote:
Van valeriaanwortel is bewezen dat het onder de juiste omstandigheden een gewenst effect kan hebben en de dosis in het middel is voldoende om dat effect te verkrijgen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:37:46 #233
186587 Byzantynixschii
pi_150771960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:14 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

De werkzame stoffen werken in een normale concentratie gegarandeerd... om de symptomen die je al hebt te versterken.

[..]

Goh.
pi_150772150
Als ik niet kan slapen haal ik gewoon een beker 'koffie' bij de Starbucks. Ongeveer hetzelfde idee als homeopathie: zoveel verdunnen dat het op magische wijze opeens een tegengesteld effect krijgt.
pi_150772273
overigens wel schandalig dat apotheken, die ook aan 'voorlichting gesprekken' doen, dit soort kwakzalverij spul nog verkopen |:(
..///
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:48:46 #236
186587 Byzantynixschii
pi_150772433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:
overigens wel schandalig dat apotheken, die ook aan 'voorlichting gesprekken' doen, dit soort kwakzalverij spul nog verkopen |:(
Tsja, dat is gewoon een kwestie van voldoen aan de vraag en dus winst maken.

Als ik jou flesjes water voor 10,- per stuk kan verkopen gaan we wat mij betreft ook voor langere tijd in zee. :Y
pi_150772650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:45 schreef wipes66 het volgende:
Komt voor een groot gedeelte omdat we die mensen in de reguliere zorg willen houden en dat ze niet verdwijnen in de levensgevaarlijke handen van kwakzalvers. Net als dat artsen vaak niet tegen patiënten zeggen dat homeopathie onzin is.
De angst is er dat dat soort mensen die er heilig in geloven weg zullen blijven bij artsen die wel in wetenschap geloven op het moment dat ze echt ziek worden.
  woensdag 18 maart 2015 @ 13:53:45 #238
186587 Byzantynixschii
pi_150772692
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:52 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Komt voor een groot gedeelte omdat we die mensen in de reguliere zorg willen houden en dat ze niet verdwijnen in de levensgevaarlijke handen van kwakzalvers. Net als dat artsen vaak niet tegen patiënten zeggen dat homeopathie onzin is.
De angst is er dat dat soort mensen die er heilig in geloven weg zullen blijven bij artsen die wel in wetenschap geloven op het moment dat ze echt ziek worden.
Huh?
pi_150772956
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:48 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Tsja, dat is gewoon een kwestie van voldoen aan de vraag en dus winst maken.

Als ik jou flesjes water voor 10,- per stuk kan verkopen gaan we wat mij betreft ook voor langere tijd in zee. :Y
maar voor artsen is het bijvoorbeeld ethisch ontoelaatbaar om patiënten te misleiden. je zou zeggen dat die cultuur ook een beetje heerst bij medewerkers van apotheken. ze zijn ook niet ongeschoold en hebben net zo goed een informatieplicht, dus daar komt toch een stukje verantwoordelijkheid bij kijken lijkt mij.
..///
pi_150772980
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:53 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Huh?
Hippie komt bij dokter met klachten die vooral psychisch blijken te zijn -> Patiënt wil dit niet geloven en gelooft in sprookjes dus gaat homeopathie gebruiken en dat werkt deels -> Arts zegt dat homeopathie onzin is en dat het dus ofwel psychisch is, of placeboeffect -> Patiënt denkt dat artsen er niets van weten en blijft in het vervolg ook weg bij reguliere zorg.

Als de arts in het midden laat of hij wel of niet gelooft in die onzin, is de kans groter dat patiënt zich met serieuze klachten toch bij een echte arts meldt ipv een kwakzalver.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2015 14:03:20 ]
pi_150772988
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:59 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het effect op wat? De effecten op bijvoorbeeld slaapgebrek zijn nou niet bepaald 'bewezen'.

quote:
Herbal medicine for insomnia: a systematic review and meta-analysis
Dr Matthew J. Leach, R.N, B.N(Hons), N.D, Dip.Clin.Nutr, Ph.D (Senior Lecturer, Senior Research Fellow & Higher Degree Research Coordinator), Amy Page, B.Pharm, B.H.Sci, M.Clin.Pharm (Assistant Professor)

Summary
Insomnia is a prevalent sleep disorder that can profoundly impact a person’s health and wellbeing. Herbal medicine represents one of the most frequently used complementary and alternative treatments of insomnia. However, the safety and efficacy of herbal medicine for the treatment of this disorder is currently uncertain. In order to ascertain the evidence base for herbal medicine for insomnia, we systematically searched seventeen electronic databases and the reference lists of included studies for relevant randomised controlled trials (RCTs). Fourteen RCTs, involving a total of 1,602 participants with insomnia, met the inclusion criteria. Four distinct orally administered herbal monopreparations were identified (i.e. valerian, chamomile, kava and wuling). There was no statistically significant difference between any herbal medicine and placebo, or any herbal medicine and active control, for any of the thirteen measures of clinical efficacy. As for safety, a similar or smaller number of adverse events per person were reported with kava, chamomile and wuling when compared with placebo. By contrast, a greater number of events per person were reported with valerian. While there is insufficient evidence to support the use of herbal medicine for insomnia, there is a clear need for further research in this area.
bron
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:01:05 #242
186587 Byzantynixschii
pi_150773040
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:59 schreef wipes66 het volgende:

[..]

maar voor artsen is het bijvoorbeeld ethisch ontoelaatbaar om patiënten te misleiden. je zou zeggen dat die cultuur ook een beetje heerst bij medewerkers van apotheken. ze zijn ook niet ongeschoold en hebben net zo goed een informatieplicht, dus daar komt toch een stukje verantwoordelijkheid bij kijken lijkt mij.
Apothekers zijn geen artsen en die informatieplicht is toch juist prima?

En hoezo verantwoordelijkheid? Homeopathie is niet schadelijk of zo, het doet gewoon niets.
pi_150773058
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:53 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Huh?
Sommige mensen zijn bang dat als een arts tegen een overtuigd homeopaat van leer trekt over wat een onzin homeopathie is, die patiënt dan niet meer naar de reguliere zorg toe gaat. Dus zou het volgens die logica beter zijn als arts om je er niet heel erg tegen af te zetten, zodat je patiënten wel kunt blijven helpen.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:02:19 #244
186587 Byzantynixschii
pi_150773085
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:59 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Hippie komt bij dokter met klachten die vooral psychisch blijken te zijn -> Patiënt wil dit niet geloven en gelooft in sprookjes dus gaat homeopathie gebruiken en dat werkt deels -> Arts zegt dat homeopathie onzin is en dat het dus ofwel psychisch is, of placeboeffect -> Patiënt denkt dat artsen er niets van weten en blijft in het vervolg ook weg bij reguliere zorg.
Als de arts in het midden laat of hij wel of niet gelooft in die onzin, is de kans groter dat patiënt zich met serieuze klachten toch bij een echte arts meld ipv een kwakzalver.
Waar heb je dit vandaan?
pi_150773125
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:01 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En hoezo verantwoordelijkheid? Homeopathie is niet schadelijk of zo, het doet gewoon niets.
Niets doen is ook schade. Sowieso omdat mensen geld verkwisten maar, erger nog, omdat mensen denken geen zorg meer nodig te hebben (ze hebben namelijk al een homeopathisch "genees"middel).
pi_150773236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:01 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

precies, dus dan moeten ze dat ook vertellen.
..///
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:08:34 #247
186587 Byzantynixschii
pi_150773352
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het effect op wat? De effecten op bijvoorbeeld slaapgebrek zijn nou niet bepaald 'bewezen'.

[..]

bron
Het heeft in ieder geval wel een kalmerend effect en dat effect kan natuurlijk bijdragen aan het creëren van een situatie waarin iemand beter in staat is te slapen, net als bijvoorbeeld het donker maken van het slaapvertrek of het elimineren van omgevingsgeluid.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:09:12 #248
186587 Byzantynixschii
pi_150773382
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn bang dat als een arts tegen een overtuigd homeopaat van leer trekt over wat een onzin homeopathie is, die patiënt dan niet meer naar de reguliere zorg toe gaat. Dus zou het volgens die logica beter zijn als arts om je er niet heel erg tegen af te zetten, zodat je patiënten wel kunt blijven helpen.
Ik snap het verhaal wel maar, is dit een 'ding'?
pi_150773404
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:02 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Waar heb je dit vandaan?
Mijn opleiding.
Dat is gewoon een algemeen iets. Bij sommige patiënten is het beter voor hun eigen bestwil om ze een beetje in hun waan te laten.

Als een patiënt bijvoorbeeld zegt dat hij zich veel beter voelt sinds hij gestopt is met aspartaam gebruiken, dan zal een arts niet zo snel zeggen: 'Weet je, uit alle degelijke onderzoeken blijkt dat het geen schadelijke effecten heeft als je er niet extreem veel van binnenkrijgt. Alle onderzoeken waaruit schadelijke effecten bleken zijn achteraf allemaal onderuit gehaald.'
Nee, dan zegt hij dat het misschien wel goed is om dat door te zetten, terwijl hij weet dat het niet door dat e-nummertje komt, maar dat het psychisch is.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:10:41 #250
186587 Byzantynixschii
pi_150773431
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niets doen is ook schade. Sowieso omdat mensen geld verkwisten maar, erger nog, omdat mensen denken geen zorg meer nodig te hebben (ze hebben namelijk al een homeopathisch "genees"middel).
Tuurlijk, maar daarom is er toch juist die informatieplicht?

Het is mijns inziens geen goed plan om alles maar te verbieden omdat er geen wetenschappelijk effect is bewezen.
pi_150773465
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:08 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het heeft in ieder geval wel een kalmerend effect en dat effect kan natuurlijk bijdragen aan het creëren van een situatie waarin iemand beter in staat is te slapen, net als bijvoorbeeld het donker maken van het slaapvertrek of het elimineren van omgevingsgeluid.
Ja dat zijn leuke deductieve riedeltjes, maar zo evalueren we het effect van eventuele middelen natuurlijk niet.
Veel drugs hebben ook een kalmerend effect, maar dat betekent niet dat ze effectief zijn bij de behandeling van slapeloosheid.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:59 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Als de arts in het midden laat of hij wel of niet gelooft in die onzin, is de kans groter dat patiënt zich met serieuze klachten toch bij een echte arts meldt ipv een kwakzalver.
Het aardige aan het placebo effect is overigens dat het niet opeens verdwijnt als mensen botweg verteld wordt dat ze enkel een placebo toegediend krijgen.
pi_150773499
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:10 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar daarom is er toch juist die informatieplicht?

Het is mijns inziens geen goed plan om alles maar te verbieden omdat er geen wetenschappelijk effect is bewezen.
Verbieden plaat ook nergens op. Niet vergoeden wel.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:13:57 #253
186587 Byzantynixschii
pi_150773557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja dat zijn leuke deductieve riedeltjes, maar zo evalueren we het effect van eventuele middelen natuurlijk niet.
Veel drugs hebben ook een kalmerend effect, maar dat betekent niet dat ze effectief zijn bij de behandeling van slapeloosheid.
Dat was dan ook niet mijn stelling.

Mijn stelling was dat valeriaanwortel een bewezen effect heeft in tegenstelling tot een homeopatisch middel, niet dat het een geneesmiddel is.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:14:58 #254
186587 Byzantynixschii
pi_150773607
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:12 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Verbieden plaat ook nergens op. Niet vergoeden wel.
Met dat laatste ben ik het, zoals gezegd, eens.
pi_150773628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

[..]

Het aardige aan het placebo effect is overigens dat het niet opeens verdwijnt als mensen botweg verteld wordt dat ze enkel een placebo toegediend krijgen.
Nee, maar het kan mensen wel wegjagen bij reguliere zorg als een arts ook maar over placeboeffect begint.
En m mensen die precies weten wat homeopathie is en niet in sprookjes geloven werkt het placeboeffect natuurlijk niet, als ze weten dat ze een homeopathisch middel krijgen.
pi_150773728
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:10 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Mijn opleiding.
Dat is gewoon een algemeen iets. Bij sommige patiënten is het beter voor hun eigen bestwil om ze een beetje in hun waan te laten.

Als een patiënt bijvoorbeeld zegt dat hij zich veel beter voelt sinds hij gestopt is met aspartaam gebruiken, dan zal een arts niet zo snel zeggen: 'Weet je, uit alle degelijke onderzoeken blijkt dat het geen schadelijke effecten heeft als je er niet extreem veel van binnenkrijgt. Alle onderzoeken waaruit schadelijke effecten bleken zijn achteraf allemaal onderuit gehaald.'
Nee, dan zegt hij dat het misschien wel goed is om dat door te zetten, terwijl hij weet dat het niet door dat e-nummertje komt, maar dat het psychisch is.
wat voor opleiding volg je dan? want veel gebruikelijk is om te stellen dat "het geen kwaad kan" of "dat er niks op tegen is" ipv dat het wel goed is.
..///
pi_150774066
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:13 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat was dan ook niet mijn stelling.

Mijn stelling was dat valeriaanwortel een bewezen effect heeft in tegenstelling tot een homeopatisch middel, niet dat het een geneesmiddel is.
Kaliumcyanide heeft ook een bewezen werking.
Homeopathische middelen overigens ook gewoon. Die zijn vrij effectief tegen dehydratie.
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:28:16 #258
186587 Byzantynixschii
pi_150774106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kaliumcyanide heeft ook een bewezen werking.
Homeopathische middelen overigens ook gewoon. Die zijn vrij effectief tegen dehydratie.
Misschien ben je aan het proberen om een punt te maken maar het lukt niet zo goed volgens mij.
pi_150774264
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:28 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Misschien ben je aan het proberen om een punt te maken maar het lukt niet zo goed volgens mij.
Het punt leek me vrij evident. Namelijk dat 'heeft een bewezen werking' nogal een holle frase is.
pi_150774391
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:18 schreef wipes66 het volgende:

[..]

wat voor opleiding volg je dan? want veel gebruikelijk is om te stellen dat "het geen kwaad kan" of "dat er niks op tegen is" ipv dat het wel goed is.
Dat krijg je officieel geleerd. Bij je co-schappen en andere stages leer je wel dat het in de praktijk vaak anders gaat. Dus vaker in de vorm van 'het is niet bewezen, maar het zou inderdaad kunnen dat het in deze situatie wel werkt.'
Zelfs dingen als aderlaten gebeuren nog met als enige indicatie dat de patiënt het gevoel heeft dat het werkt.

Maar ik zal later even uitgebreider reageren, op mobiel vind ik het zelfs lastig mijn eigen posts gestructureerd te houden. :T
  woensdag 18 maart 2015 @ 14:40:33 #261
186587 Byzantynixschii
pi_150774523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het punt leek me vrij evident. Namelijk dat 'heeft een bewezen werking' nogal een holle frase is.
Een holle frase met betrekking tot jouw uitgangspunt, wat niet het mijne is.

Het is vergelijkbaar met het zien van een voertuig op straat, waarvan ik zeg "Dit voertuig is rood van kleur" en jij vervolgens reageert met "Nee, dit is geen auto maar een bromfiets".

Het is verder prima, maar het is niet relevant voor de uitleg die ik gaf omtrent het verschil tussen valeriaanwortel en een homeopathisch middel.

Valeriaanwortel heeft een bewezen kalmerend effect. Of dit effect wordt bereikt hangt af van de omstandigheden waaronder het wordt gebruikt. Niets meer niets minder. Een homeopathisch middel heeft geen effect, ook geen dehydrerend effect. Dat effect is namelijk het gevolg van de andere stoffen in het flesje, niet van de 'werkzame'.
pi_150774585
Wat zou eigenlijk de homeopathische behandeling zijn bij iemand die last heeft van dehydratatie?
pi_150774630
quote:
11s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:42 schreef DonJames het volgende:
Wat zou eigenlijk de homeopathische behandeling zijn bij iemand die last heeft van dehydratatie?
De Sahara net zo lang verdunnen tot het niet meer droog is.
  woensdag 18 maart 2015 @ 15:09:12 #264
45206 Pietverdriet
pi_150775330
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:10 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Mijn opleiding.
.
Waarom homeopatie wel, en bv aderlaten of gebedgenezen niet? Is het niet puur gemakzucht ipv de patient echt te helpen?
pi_150775442
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:37 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Dat krijg je officieel geleerd. Bij je co-schappen en andere stages leer je wel dat het in de praktijk vaak anders gaat. Dus vaker in de vorm van 'het is niet bewezen, maar het zou inderdaad kunnen dat het in deze situatie wel werkt.'
Zelfs dingen als aderlaten gebeuren nog met als enige indicatie dat de patiënt het gevoel heeft dat het werkt.

Maar ik zal later even uitgebreider reageren, op mobiel vind ik het zelfs lastig mijn eigen posts gestructureerd te houden. :T
ik vind dat zeer merkwaardig eerlijk gezegd. natuurlijk kan je op een intelligente manier manoeuvreren langs de misplaatste ideeën van een patiënt, maar deze bevestigen is toch ethisch een heikel punt lijkt mij. vooral omdat het neerkomt op het achterhouden van informatie of zelfs het geven van foutieve informatie. in geen enkele medisch ethische discussie heb ik voorbij zien komen dat een van beide instrumenteel toelaatbaar zou zijn (ook niet met het gebruik van het placebo effect)...
..///
pi_150775620
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:40 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Een holle frase met betrekking tot jouw uitgangspunt, wat niet het mijne is.

Het is vergelijkbaar met het zien van een voertuig op straat, waarvan ik zeg "Dit voertuig is rood van kleur" en jij vervolgens reageert met "Nee, dit is geen auto maar een bromfiets".

Het is verder prima, maar het is niet relevant voor de uitleg die ik gaf omtrent het verschil tussen valeriaanwortel en een homeopathisch middel.

Valeriaanwortel heeft een bewezen kalmerend effect. Of dit effect wordt bereikt hangt af van de omstandigheden waaronder het wordt gebruikt. Niets meer niets minder.
Het vermeende werkzame stofje heeft in beide gevallen wellicht een bepaald biochemisch effect. Water heeft overigens ook allerhande biochemische effecten. In homeopathische middelen is er echter sprake van dusdanige verdunning dat je een eventueel biochemisch effect van de werkzame stof niet gaat merken.
Echter, 'heeft een biochemische werking' of 'werkt tegen kwaal x' zijn in de medische wereld heel verschillende zaken.

quote:
Een homeopathisch middel heeft geen effect, ook geen dehydrerend effect. Dat effect is namelijk het gevolg van de andere stoffen in het flesje, niet van de 'werkzame'.
Die hebben geen 'dehydrerend effect', maar een hydraterend effect.
pi_150775724
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom homeopatie wel, en bv aderlaten of gebedgenezen niet? Is het niet puur gemakzucht ipv de patient echt te helpen?
Nou ja, het mooie van homeopathie is natuurlijk dat er geen enkele bijwerking is!
  woensdag 18 maart 2015 @ 15:20:29 #268
186587 Byzantynixschii
pi_150775767
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het vermeende werkzame stofje heeft in beide gevallen wellicht een bepaald biochemisch effect. Water heeft overigens ook allerhande biochemische effecten. In homeopathische middelen is er echter sprake van dusdanige verdunning dat je een eventueel biochemisch effect van de werkzame stof niet gaat merken.
Echter, 'heeft een biochemische werking' of 'werkt tegen kwaal x' zijn in de medische wereld heel verschillende zaken.
En nogmaals, dat 'werkt tegen kwaal x' is iets wat jij er bij hebt verzonnen. Dat was geen onderdeel van mijn stelling. Dus nogmaals, prima dat het een bromfiets is, ik heb niet gesteld dat het een auto was.

quote:
Die hebben geen 'dehydrerend effect', maar een hydraterend effect.
Klopt. Vreemde fout.
pi_150775820
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou ja, het mooie van homeopathie is natuurlijk dat er geen enkele bijwerking is!
het is ook ontstaan in een tijd dat dokters meer kwaad dan goed deden, dus toen was het wel een vooruitgang :P
..///
pi_150776468
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En nogmaals, dat 'werkt tegen kwaal x' is iets wat jij er bij hebt verzonnen. Dat was geen onderdeel van mijn stelling. Dus nogmaals, prima dat het een bromfiets is, ik heb niet gesteld dat het een auto was.
Dat klopt, maar dan is mijn wedervraag: "Waarom is het idee dat er een biochemisch effect is dan zo relevant?".
  woensdag 18 maart 2015 @ 15:43:21 #271
186587 Byzantynixschii
pi_150776600
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 15:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dan is mijn wedervraag: "Waarom is het idee dat er een biochemisch effect is dan zo relevant?".
Omdat dat effect er bij homeopathie niet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')