abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150631602
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:57 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Jij weet niet wat ik weet, maar veel plezier met je getrol hoor ziek mannetje.
wat weet je dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:15:13 #202
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150632049
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:57 schreef jamesdeen het volgende:
Izzy is gek.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:58 schreef ems. het volgende:
Ik weet dat je niets weet en dat je daar maar al te graag mee paradeert.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iemand die domme trollen als jou neerzet voor wat ze zijn, domme trollen, mensen die niet in staat zijn tot een inhoudelijke discussie maar slechts wat kunnen droeftoeteren
Volgens mij is het tijd dat jullie eens naar een psychiater gaan.
Als je je zelfvertrouwen moet halen uit mensen afzeiken op FOK. ;(
Is er iets goed mis met je. :W
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:17:04 #203
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150632111
Sommige mensen hebben zo'n enorm bord voor hun kop, die willen het gewoon niet begrijpen. De geschiedenis zal uitwijzen dat homeopathie werkt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:17:50 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_150632138
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:15 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Volgens mij is het tijd dat jullie eens naar een psychiater gaan.
Als je je zelfvertrouwen moet halen uit mensen afzeiken op FOK. ;(
Is er iets goed mis met je. :W
Bewijs maar dat ik fout lig en ga eens inhoudelijk de discussie aan. Tot nu toe bevestig je mijn stelling alleen maar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:19:17 #205
45206 Pietverdriet
pi_150632184
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:17 schreef Mani89 het volgende:
Sommige mensen hebben zo'n enorm bord voor hun kop, die willen het gewoon niet begrijpen. De geschiedenis zal uitwijzen dat homeopathie werkt.
Waarom blijkt dan uit ieder serieus onderzoek dat het niet werkt? En waarom ga je zometeen weer niet inhoudelijk op deze vraag in?
pi_150632218
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bewijs maar dat ik fout lig en ga eens inhoudelijk de discussie aan. Tot nu toe bevestig je mijn stelling alleen maar.
ze ontwijken alle vragen :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 14 maart 2015 @ 14:22:50 #207
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_150632265
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom blijkt dan uit ieder serieus onderzoek dat het niet werkt? En waarom ga je zometeen weer niet inhoudelijk op deze vraag in?
Waarom blijf jij steeds dezelfde vragen stellen waar allang antwoord op is gegeven, zijn je argumenten op?

Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel, gelukkig raken elke dag weer meer mensen hiervan overtuigd. Maar het zal bij jullie heel veel moeite kosten merk ik.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_150632346
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 14:22 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel, gelukkig raken elke dag weer meer mensen hiervan overtuigd.
Hoeveel mensen per dag raken overtuigd dan?
Conscience do cost.
pi_150632386
quote:

[..]

Waarom blijf jij steeds dezelfde vragen stellen waar allang antwoord op is gegeven, zijn je argumenten op?
Kunt u de antwoorden opsommen dan?
pi_150632403
Trouwens, als homeopathie zou werken zou het geen homeopathie heten.
Conscience do cost.
pi_150633293
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 16:50 schreef danny081 het volgende:
valdispert nachtrust
Dat is geen homeopathisch middel maar een kruidendrankje/pilletje.
Zoals de naam doet vermoeden zit daar valeriaan(extract) in.
M.a.w. er zit een "normale" dosis, als in meer dan een paar moleculen, werkzame stof in.
Voor mensen die daar gevoelig voor zijn kan dat (licht) rustgevend werken. Bij jou niet, maar het is dus geen slaapmiddel.

http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=1435

Edit: spuit 11..
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:06:26 #212
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_150633309
quote:

[..]

Nee, tot nu toe hebben de voorstanders van homeopathie elke serieuze vraag en bezwaar genegeerd. Het is dus niet zo vreemd dat men het blijft herhalen. Toon nou eens gewoon aan waaruit blijkt dat water een zeer specifiek geheugen heeft en uit welke onderzoeken het blijkt dat er resultaten worden behaalt die statistisch gekoppeld kunnen worden aan het gebruik van homeopathische middelen?

quote:
Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel...
Dat gaat niet gebeuren zolang de homeopathie geen dubbelblind peer reviewde onderzoeken uitvoer, puur en alleen kan terugvallen op anacdotisch bewijs, geen openbaarheid toont m.b.t. de gebruikte methodes.

In kort zolang men weigert de wetenschappelijke methode te hanteren is homeopathie niet serieus te nemen!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:15:03 #213
45206 Pietverdriet
pi_150633488
quote:

[..]

Ik hoop in mijn leven nog mee te maken dat homeopathie volledig omarmt wordt als volwaardig geneesmiddel, gelukkig raken elke dag weer meer mensen hiervan overtuigd. Maar het zal bij jullie heel veel moeite kosten merk ik.
Nee, is geen serieus inhoudelijk antwoord op gekomen, en ook jij gaat er weer niet op in, je draait. Waarom wil je de discussie niet aan?
pi_150633585
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 13:57 schreef jamesdeen het volgende:
Izzy is gek.
Dat lijkt me vrij duidelijk ja.
pi_150633661
quote:

[..]

ik geloof best dat er een paar homeopatische middelen zijn die enigzins werken. maar het overgrote deel is geldklopperij en werkt niet. er ontstaan zelfs levensgevaarlijke situaties door dit soort kwakzalvers zie Silvia Millekam b.v.

beste zou zijn (IMHO) om alle homeopatische "geneeskundige" (let op de haakjes) middelen en behandelingen NIET meer te vergoeden, tot de werking wetenschappelijk is bewezen, als jij er zo goed achter staat moet dat een peuleschil zijn om de werking aan te tonen. gezien dat je zelf stelt dat je graag wilt dat het als een volwaardig geneesmiddel wordt beschouwd denk ik dat de bereidwilligheid er ook wel is.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_150633689
Maar nog even een kostenbesparingstip voor iedereen die wel in homeopathie gelooft: neem een pipet zeewater, voeg drie druppels toe aan een fles Spa blauw en je hebt anderhalve liter homeopathisch medicijn dat werkt tegen alle denkbare kwalen. Met dank aan de geheugenfunctie van watermoleculen.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:24:04 #217
45206 Pietverdriet
pi_150633700
Samenvattend, geen enkele van de aanhangers van homeopatie wil inhoudelijk de discussie aangaan, men is niet in staat te verklaren waarom in serieus dubbelblind en gerandomiseerd onderzoek de vermeende werking van homeopatie nooit naar voren komt.
Hooguit roept men dat het een complot is, van big pharma en dat alle wetenschappers en overheden daar aan meedoen. Waarom iets als zomeralsem (een kruid) een patentvrij, voor iedereen te maken medicament bevat tegen malaria (feitelijk het beste middel tegen malaria wat er is) wel gewoon zijn weg vind weet men niet te verklaren.
Feit is dat de meeste aanhangers van homeopatie geen eens weten wat homeopatie eigenlijk is.
pi_150633703
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik geloof best dat er een paar homeopatische middelen zijn die enigzins werken.
Als ze werken, dan zijn ze niet homeopathisch.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:24:52 #219
45206 Pietverdriet
pi_150633718
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:22 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik geloof best dat er een paar homeopatische middelen zijn die enigzins werken.
Weet je wat homeopatie is?
pi_150633771
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je wat homeopatie is?
ja alternatieve "geneeskunde"
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 14 maart 2015 @ 15:34:41 #221
45206 Pietverdriet
pi_150633904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 15:27 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja alternatieve "geneeskunde"
Nee, het is een bepaalde vorm ervan die met oneindige verdunningen werkt,mheb daar ooit deze uigebreide beschrijving aan gewijdt. Kruiden geneeskunde (fytotherapie) bijvoorbeeld is geheel wat anders en zeker geen homeopatie
Oscillococcinum is het meest verkochte homeopatische middel
quote:
0s.gif Op donderdag 29 januari 2015 11:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over Homeopatie

Maken we even een gedachten experiment,
We gaan even de assumptie aan dat water daadwerkelijk de magische geheugeneigenschap heeft. En we gaan Oscillococcinum maken.
We slachten een eend en nemen wat van zijn hart en lever en laten dit 40 dagen trekken. We filteren en vriesdrogen dat, en gaan het verdunnen. We nemen wat water, en voegen het er aan toe, schudden, nemen een beetje van de oplossing en verdunnen het verder met water. Dit herhalen we tot we de onvoorstelbare verdunning hebben van 10-400
Nu vraag ik me af, hoe weet je nu wat je verdunt hebt? De eendenlever? Ja, maar hoe zit het met de verontreinigingen van het water? Je hebt een plek waar je aan het gieten en aan het verdunnen bent, de lucht zit daar vol met stof, bacteriën, virussen, schimmels ja zelfs algensporen.
Zelfs in de modernste chipfabrieken is men maar tot een bepaalde graad in staat alles uit de lucht te halen. En het water dan? Hoe wil je weten dat je water geen andere sporenelementen bevat? Of heeft bevat? Water is bijna zo oud als het universum, en heeft dus aardig wat bedgenoten gehad in het bestaan.
En de flessen waarin je aan het verdunnen bent?
Allemaal brengen ze sporen mee, al zei het gering
Dat de Eendenlever een actief element is in de griepmedicatie is dus niet alleen vanwege de verdunning onwaarschijnlijk, maar ook omdat je vrijwel onmogelijk kan weten wat er nog meer oneindig verdunt is.
En dan heb je zo je best gedaan je bereiding zuiver te houden binnen bepaalde limieten en dan doe je die oplossing op suiker, suiker is hygroscopisch en trekt vocht uit de lucht. Heeft dat vocht ook een geheugen en wat staat daar in? Je Oscillococcinum gaat plastic buisjes in.

Die verpakking ademt in en uit bij veranderingen in luchtdruk, ja dat is weinig, maar meer dan 10-400
Mensen maken het open en nemen er 2 op hun vochtige hand (zweet) waar weer allerlei zaken oneindig in verdunt zijn en nemen het in hun mond, dat speeksel en je lichaamsvocht bevat ook allerlei oneindige verdunningen

1. Hoe weet je dat je werkzame stof degene is die de werking doet, en niet een van de verontreinigingen die je mee verdunt?
2. Hoe is kwaliteitscontrole mogelijk bij de fabricage van homeopatische middelen, als de verdunningen zo groot zijn dat er van je werkzame stof niets meer inzit?
3. Waarom is de werking nooit aangetoond bij gedegen dubbelblind onderzoek?
4. Hoe weet je objectief dat het werkt en wat er werkt als je daar geen onderzoek naar doet?

Bij homeopatie hebben we het over oplossingen van 10 -60 tot 10 -400.
Een oplossing van 10-60 is een verdunning die een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20.000.000.000.000 keer de inhoud van alle oceanen.

Oscillococcinum is een mooi voorbeeld van een homeopatisch middel, verdunde eendenhart en lever met een verdunning van 1 tot 10 -400
Hoe verdunt is dat?
Nu, als je 1 atoom van een eendenhart en lever zou nemen en je verdunt dat op het gehele universum is dat een verdunning van 1 op 10 -80

Dus, Oscillococcinum is volgens eigen opgave van de fabrikant, eendenhart en eendenlever zodanig verdunt dat het 1atoom is op 10 320 keer het universum

Dat is een 1 met 320 nullen erachter maal alle atomen in het universum, en 1 daarvan is van het eendenextract.

Geloof je werkelijk dat dit de werkzame stof is?
pi_150633913
eens met stelling
pi_150634014
quote:

[..]

Het zal nooit volledig omarmt worden omdat er nog nooit wetenschappelijk is bewezen dat het werkt en omdat homeopathische middelen zelfs volgens homeopaten geen werkzame bestanddelen bevatten.
De enige onderzoeken die homeopathie ondersteunen zijn verdacht klein wat doet vermoeden dat het hier gaat om "cherry picking", voer een groot aantal kleine onderzoeken uit en publiceer dan alleen de kleine onderzoeken die je standpunt bevestigen.

Wat ook het probleem is met mensen die zeggen dat het voor hun gewerkt heeft, dat is enkel hun subjectieve ervaring zonder dat je de mensen telt die een andere ervaring hebben met homeopathische middelen.
pi_150634060
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_150649674
http://www.dumpert.nl/med(...)an_de_medicatie.html
Vind het geen geweldige show, maar laat wel zien wat homeopathie is.

Helaas snappen veel mensen het verschil niet tussen natuurlijke geneesmiddelen -die perfect, en met wetenschappelijke onderbouwing, kunnen werken- en de oplichting die homeopathie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')